אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך להבין מישהו? ✔טיפים לניהול שיחה, איך להקשיב למישהו? איך להתייחס למישהו? איך להבין מישהו? איך לנהל שיחה? איך לפתח שיחה? על מה לדבר בשיחה? איך...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
11:14טיפים לניהול שיחה, איך להקשיב למישהו? איך להתייחס למישהו? איך להבין מישהו? איך לנהל שיחה? איך לפתח שיחה? על מה לדבר בשיחה? איך ליצור כימיה? איך לפתח תקשורת? טיפים למערכות יחסים, זוגיות
איך קורה שאנשים מדברים בלי להקשיב באמת?

אליעד כהן מסביר שהרבה פעמים בשיחות אנשים לא באמת מקשיבים למה שהצד השני אומר. הצד השני יכול להגיד משפט חשוב או אישי, אבל מי שמקשיב לו בכלל לא מתייחס למה שנאמר, אלא מחכה שהתור שלו לדבר יגיע. כך נוצרת תחושה של התעלמות וחוסר חיבור רגשי. לדוגמה, אדם יכול לספר סיפור אישי ומרגש, והצד השני יגיב בסיפור אחר, לא קשור, או פשוט יחליף נושא.

מדוע אנשים נפגעים כשלא מתייחסים לדבריהם?

כשמישהו מרגיש שלא מתייחסים לדבריו, הוא מרגיש דחייה, חוסר הערכה וחוסר אכפתיות. אליעד כהן מדגיש שכשמישהו אומר משהו משמעותי, במיוחד במערכת יחסים זוגית, הוא מצפה לתשומת לב ספציפית לדבריו. כאשר אין התייחסות מדויקת, נוצרת תחושה של ניתוק רגשי שיכולה לפגוע ביחסים. מתנות ומחוות חומריות אינן תמיד מועילות, כי אנשים רבים יעדיפו הקשבה אמיתית והבנה מדויקת של דבריהם על פני כל מחווה חומרית.

איך ניתוח שיחות מוקלטות משפר את ההקשבה וההבנה?

אליעד כהן מציע תרגול פשוט לשיפור ההקשבה וההבנה העמוקה של הצד השני באמצעות הקלטת שיחות. יש להקשיב לשיחה מוקלטת לאחר סיומה ולשים לב:
  • אילו משפטים נאמרו, ואיך נאמרו?
  • האם הייתה התייחסות לכל משפט, או שנושאים הוחמצו?
  • אילו מילים חזרו על עצמן, ומה הרגש שמאחוריהן?
  • היכן היה דגש בקול, על אילו מילים ולמה?
לדברי אליעד, מילים חוזרות או מודגשות בשיחה מעידות על חשיבות מיוחדת או רגש עז. מי שרוצה לחזק קשר צריך להתייחס למילים האלה בדיוק, להבין למה האדם השני חוזר עליהן, ולהראות לו שהבינו את הרגש מאחוריהן.

כיצד להבין באמת מה עובר בראש של האדם השני?

כדי להבין לעומק את האדם שמדבר איתך, אליעד ממליץ להיכנס לראשו של האדם. לדוגמה, כשמישהו אומר משפט, צריך לדמיין שאתה הוא ולשאול:
  • למה אמרתי את המשפט הזה?
  • מדוע חזרתי על המילה הזו?
  • האם אני מרגיש טוב או רע כשאמרתי את זה?
  • איזה מענה הייתי רוצה לקבל מהאדם השני?
אם מזהים רגש חיובי, כדאי לחזק אותו, ואם מזהים רגש שלילי, צריך לנסות להבין מה היה עוזר לשפר את התחושה, ואז להגיב בהתאם בשפה ובמושגים של האדם השני. אליעד כהן מסביר שזהו תהליך שמתחיל בתרגול אחרי השיחה (offline), ולאט לאט הופך למיומנות בזמן אמת (online).

האם כדאי לחזור על המילים של הצד השני בשיחה?

אליעד כהן מציין כי לחזור על המילים של האדם השני יוצר תחושת הזדהות והבנה עמוקה. כשהאדם שומע אותך משתמש באותן מילים שהוא השתמש, הוא מרגיש שמבינים אותו באמת. לדוגמה, אם אדם אומר "אני שוחר שלום, " מומלץ להשתמש בדיוק במילים אלו בתגובה: "אני מבין שאתה באמת שוחר שלום וזה חשוב לך." עם זאת, אם המילים הן שליליות או לא מתאימות לערכים שלך, כדאי להשתמש בניסוח אחר.

איך להבדיל בין חוסר התאמה לבין חוסר הקשבה?

אליעד כהן מציין שלעיתים נראה שהבעיה היא חוסר התאמה בין שני אנשים, אך בפועל מדובר פשוט בחוסר מודעות להקשבה אמיתית. הוא מציע לבדוק אם חוסר ההתייחסות קיים גם בשיחות אחרות עם אנשים שונים, או שזה רק עם אדם מסוים. אם באופן כללי אין מודעות להקשבה, הבעיה איננה בחוסר התאמה אלא בחוסר מודעות להקשבה ולתגובה הולמת. אם יש מודעות להקשבה ואדם עדיין בוחר שלא להגיב, זו כבר בחירה מודעת.

האם מאמץ ההקשבה באמת שווה את זה?

אליעד כהן מדגיש שאין חובה להשקיע במאמץ הזה, אלא שזה תלוי במטרה. מי שרוצה ליצור קשר משמעותי, לגרום לצד השני להרגיש אהוב ומוערך, חייב ללמוד להקשיב ולהתייחס במדויק. יש אנשים שמשקיעים רבות במתנות חומריות, אבל ההשקעה האמיתית והיעילה יותר תהיה להקשיב ולהגיב באופן מדויק למה שהצד השני אומר ומרגיש.

כיצד לתרגל הקשבה ביום - יום כדי ליצור כימיה ותקשורת טובה?

כדי להפוך את התקשורת לאיכותית ולהגביר את תחושת החיבור, אליעד ממליץ על מספר פעולות פשוטות ביום - יום:
  • להקשיב לכל מילה שהצד השני אומר ולא לדלג על משפטים או רעיונות.
  • לשים לב למילים או רעיונות חוזרים, להדגשים, ולרגשות שמאחוריהם.
  • להשתמש בשפתו של הצד השני כדי ליצור הזדהות.
  • לשאול את עצמך: "מה הייתי רוצה לשמוע אם הייתי במקום השני?" וכך להתאים את התגובה.
  • לתרגל ניתוח שיחות באופן עקבי כדי לשפר את ההקשבה בזמן אמת.
אליעד מוסיף שניתן גם לתרגל את ההקשבה באמצעות תרגילים יומיומיים כמו לזכור משפטים מתוך שיחה קצרה או מתוך כתבות שקוראים. ככל שהמודעות לפרטים בשיחה עולה, כך גדל הסיכוי לשפר את איכות התקשורת וליצור קשרים עמוקים ומשמעותיים יותר.
למה לפעמים אנשים מדברים אבל לא מתייחסים למה שהצד השני אמר?

שאלה: איך ייתכן ששני אנשים מנהלים שיחה, אבל אחד מהם מתעלם לגמרי ממה שנאמר לו?

תשובה: אנשים לא תמיד שמים לב לתוכן המדויק של הדברים. לעתים, במהלך שיחה, אחד הצדדים פשוט שומע שמדברים אליו, אבל הוא לא ממש מקשיב לרעיונות או למילים שהאחר ביטא. במקום זה, הוא רק ממתין שהשני יסיים לדבר, כדי שיוכל להשמיע את הנושא שלו. כך נוצרים מצבים שבהם משפט חשוב או שיתוף אישי עובר לגמרי ללא התייחסות.

שאלה: מה יכול לקרות בתרחיש כזה?

תשובה: אחד המשתתפים יכול להגיד משפט על משהו שמאוד מעסיק אותו, והצד השני יגיב בנושא אחר או יעבור נושא כאילו המשפט לא נאמר. לדוגמה, אדם מספר פרטים אישיים, והשני מגיב בסיפור משלו בלי קשר, או מתעלם וממשיך הלאה.

כיצד נוצרת פגיעה ברגש ובקשר כשאין התייחסות לתוכן?

שאלה: מה קורה כשאדם מרגיש שלא מגיבים לדבריו?

תשובה: פעמים רבות הוא מרגיש שלא מקשיבים לו. האדם השני עלול לחוש דחייה, חוסר הערכה או חוסר אכפתיות. אם מדובר במערכת זוגית, מי שמספר דבר חשוב מצפה לקבל תשומת לב ספציפית למילים שאמר. כשזה לא קורה, יכולה להיווצר תחושה של ניתוק או רצון להתרחק, כי אין לו תחושה של חיבור רגשי עם הצד השני.

שאלה: למה יש אנשים שקונים מתנות או מביאים מחוות, ובכל זאת לא מצליחים ליצור חיבור?

תשובה: לפעמים אדם משקיע כסף במתנות או עושה מחוות גדולות, אבל בפועל הוא מפספס את הנקודה העיקרית - להקשיב למילים, לרעיונות, לרגשות. יש אנשים שישמחו יותר מתגובה אמיתית לשיחה, לעומת מחווה חומרית. ההתייחסות המדויקת למילים שנאמרות יכולה לייצר קרבה גדולה יותר, כי היא מראה על הבנה והזדהות עם מה שהצד השני באמת מרגיש.

איך לנתח שיחה מוקלטת ולהבין את העומק שבדברי האחר?

שאלה: מהי הדרך לתרגל הקשבה אמיתית?

תשובה: אפשר לקחת שיחת טלפון מוקלטת (או כל שיחה אחרת), להאזין לה שוב, ולשים לב לכל משפט שנאמר. לאחר מכן, ניתן לרשום במחברת:
  • אילו משפטים נאמרו ואיך הם נאמרו?
  • האם התייחסו לכל משפט, או שחלקם הוחמצו לגמרי?
  • אילו מילים חזרו על עצמן יותר מפעם אחת, ואיזה רגש היה קשור לכך?
  • איפה נשמע דגש בקול, על איזו מילה בדיוק, ולמה?
שאלה: למה חשוב לשים לב למילים שחוזרות על עצמן?

תשובה: כשאדם חוזר על מילה או רעיון פעמיים או יותר, זה יכול להעיד על משהו שחשוב לו מאוד או מטריד אותו במיוחד. אם רוצים לגרום לו להרגיש יותר בנוח, כדאי להתייחס לאותה מילה שבה הוא השתמש, לברר למה היא חשובה כל כך, ולהראות שהבנו את הרגש שלו מאחוריה.

שאלה: מה נותנת התייחסות לקטע של מילים והדגשות?

תשובה: ברגע שמזהים את הנקודות שהאדם חזר עליהן או שם עליהן דגש, ניתן לזהות אם הן מביעות שמחה, פחד, דאגה, רצון לחיבור, ועוד. לפי זה, אפשר להגיב ולנסות או לחזק את התחושה החיובית, או לרכך ולשפר את התחושה השלילית.

כיצד להיכנס לראש של האדם השני ולהבין את מניעיו?

שאלה: מה עושים בפועל כשמישהו אומר לנו משפט, ואנחנו רוצים להבין אותו לעומק?

תשובה: אפשר לעצום לרגע עיניים או להתרכז, ולדמיין שאנחנו הוא. לדמיין שאנחנו אלה שאומרים את המשפט שהוא אמר, ולשאול את עצמנו:
  • למה אמרתי את זה בצורה הזו?
  • למה חזרתי על המילה הזאת פעמיים?
  • האם אני מרגיש טוב או רע?
  • איזה סוג של מענה הייתי רוצה לקבל?
לאחר שמזהים את הרגש או המחשבה, אפשר להתאים תגובה שתתן מענה מדויק לרגש הזה.

שאלה: מה עושים אם מזהים רגש רע?

תשובה: אם מישהו מבטא רגש שלילי דרך המשפטים שלו, אפשר לשאול: אילו מילים או רעיונות היו עוזרים לי לשפר את ההרגשה, לו אני הייתי במקומו? ואז לנסח תגובה שמפיגה את הדאגה שלו או מציעה זווית הסתכלות אחרת. הכל מתוך התחשבות בשפה שלו, בנקודת המבט שלו, ובהקשרים שהוא מביא איתו.

האם כדאי לחזור על המילים של האדם השני?

שאלה: למה לחזור על המילים או הביטויים המדויקים של האחר?

תשובה: כשמשתמשים באותן המילים שהאחר משתמש בהן, זה מייצר תחושה של הזדהות וחיבור. האדם מרגיש שרואים אותו ומבינים אותו בדיוק. לדוגמה, אם מישהו אומר: "אני שוחר שלום", אפשר להגיד: "אני רואה שאתה באמת שוחר שלום וזה חשוב לך מאוד". כך מרגישים חיבור לשפה הפנימית שלו.

שאלה: האם יש מקרים שבהם לא נרצה לחזור על מילותיו?

תשובה: כן. אם מדובר במילים פוגעניות או כאלה שאיננו מזדהים איתן, אפשר לבחור ניסוח אחר. אולם, בהקשר של חיבור ויצירת קרבה, לרוב כדאי להשתמש לפחות בחלק מהמילים המדויקות שהוא אמר, במיוחד אם רוצים שהוא ירגיש מובן.

איך לתרגל את ההקשבה וההתייחסות בזמן אמת?

שאלה: האם צריך להיות מומחה גדול כדי ליישם את זה בזמן אמת?

תשובה: אפשר להתחיל בתרגול ב - offline, כלומר, אחרי השיחה, ואז לנתח שלב אחר שלב. אם מתאמנים כך מספיק זמן, עם הזמן היכולת נכנסת אט - אט לשימוש בזמן אמת. למשל, אם אחרי כל שיחה קצרה זוכרים לשאול: "על מה דיבר הצד השני בדיוק? האם הגבתי לכל מילה או התעלמתי ממש הו?", נוצרת מודעות גוברת לאופן שבו השיחה מתנהלת.

שאלה: מה עושים אם מגלים חוסר התאמה עם הצד השני?

תשובה: לפעמים באמת מגלים שאין עניין אמיתי או שיש פערים גדולים מדי. אבל לפני שמסיקים מסקנה על "חוסר התאמה", כדאי לבדוק אם בכלל ניסינו להבין את האדם השני עד הסוף. יש מקרים שבהם חוסר ההתייחסות נובע מחוסר מודעות, ולאו דווקא מפער אמיתי.

שאלה: האם חובה לעשות את כל המאמץ הזה?

תשובה: לא חובה, זה תלוי כמה רוצים לחזק את הקשר או לגרום לאדם השני להרגיש אהבה וחיבור. אם המטרה היא ליצור קשר משמעותי, כדאי להשקיע בהבנת המילים, הרגשות והמסרים שעוברים בשיחה, ולא להתעלם מהם.

מדוע ההקשבה למילים עשויה להיות יותר חשובה ממתנות או מחוות גדולות?

שאלה: האם זה יכול להחליף מחוות רומנטיות כמו מתנות?

תשובה: לפעמים כן. אנשים רבים מעדיפים שמי שמולם באמת יקשיב להם, יתייחס למה שהם אומרים, ישים לב לכל מילה, ויגיב בהתאם. מחוות חומריות אמנם עשויות לשמח, אבל הן לא תמיד יוצרות תחושת הבנה עמוקה באותה צורה שהקשבה מדויקת יכולה ליצור.

שאלה: איך מיישמים את זה ביום - יום?

תשובה: בכל שיחה, בין אם היא קצרה או ארוכה, משתדלים להתמקד במה שהאחר אומר, לחפש את הרגשות והכוונות שבדבריו, ולהתייחס לכך ישירות. לא ממהרים לעבור הלאה בלי להתייחס לנקודות המרכזיות והדגשים שהאדם שם במילותיו.

לסיכום - הדרך לשיפור התקשורת

שאלה: מה עושים כדי להפוך את התקשורת ליעילה יותר ולהגדיל את תחושת החיבור?

תשובה:
  1. מקשיבים לכל מילה של הצד השני ולא מדלגים על משפטים או רעיונות שהוא מעלה.
  2. שמים לב אילו מילים או רעיונות חוזרים על עצמם, היכן יש דגש בקול, ומה זה אומר על הרגש והכוונה.
  3. מנסים להזדהות על ידי שימוש במילים של הצד השני, במידה שזה מתאים למסר שרוצים להעביר.
  4. אם רוצים לשפר את הרגש השלילי, חושבים: "מה הייתי רוצה לשמוע לו אני הייתי במקומו?"
  5. מתרגלים לנתח שיחות אחרי שהן מסתיימות, כדי לפתח מודעות שתעזור בהמשך גם בזמן אמת.
עכשיו עוד דבר בנושא של ניהול שיחה עם אנשים וזה אפשרי לעשות את זה בעיקר בשיחות טלפון מוקלטות כאילו בניתוח של זה מה שקורה זה שכששני אנשים מדברים הם מעבירים מידע אחד לשני עכשיו בעולם אידיאלי כשמישהו מדבר איתך אתה אמור לשמוע מה הוא אמר ולהתייחס למה שהוא אמר או אפילו אם אתה לא מתייחס למה שהוא אמר אז לפחות שתהיה מודע למה שהוא אמר ותהיה מודע לזה שאתה לא רוצה להתייחס למה שהוא אמר, אוקי אבל בהנחה שאין לך אינטרס לא להתייחס למה שהוא אמר רצוי שתתייחס למה שהוא אמר.

עכשיו מה שקורה בפועל כשהרבה פעמים אנשים מדברים ומישהו אומר איזה משפט והשני זה שמגיב לא התייחס למשפט בכלל כאילו המשפט לא נאמר המשפט לא נאמר בן אדם יכול לספר למישהו, שני אנשים מנהלים שיחה בן אדם אומר איזה משפט והשני מגיב כאילו בכלל פתאום עובר נושא לא מגיב מתעלם.

ש: הוא מחכה שהוא יסיים את מה שיש לו להגיד ואז הוא יספר את מה שלו יש בלי להגיב למה שהוא סיפר.

אליעד: עכשיו אבל מה הדברים המדוברים הדברים המדוברים שבהנחה שבן אדם רוצה שיאהבו אותו, אתה איתנו שמה אם אתה מדבר עם בחורה תקשיב רגע מדברים אליך עכשיו עכשיו אתה מבין למה היא זרקה אותך.

ש: אני זרקתי אותה.

אליעד: אתה זרקת אותה כי היא לא הייתה מספיק טובה נכון?

ש: נכון.

אליעד: למה היא לא הייתה מספיק טובה כי היא לא אהבה אותך מספיק למה היא לא אהבה אותך מספיק עכשיו אתה מבין למה. עכשיו מה שאני מסביר זה כזה דבר כשאתה מדבר עם בחורה אתה צריך אם יש לך את זה בפלאפון מוקלט אפילו אתה מקליט שיחות מוקלט מעצמו עכשיו אתה אחר כך שומע את השיחה מה דיברת איתה ותקשיב למילים תשים לב אחר כך כי בן אדם תוך כדי שיחה לא שם לב מה קורה בשיחה הוא פשוט מדבר מדברים איתו מגיב הוא לא שם לב מה קרה בשיחה אבל תקשיב למילים מה הבחורה אמרה בטלפון והאם בכלל התייחסת למה שהיא אמרה כי אתה יכול לגלות שהיא פתאום אמרה איזה משפט שבשיחה בכלל לא הגבת לזה לא התייחסת.

עכשיו אם בן אדם יותר חכם אז לא רק צריך לשים לב להתייחס למשפטים או למקטעים אלא גם להתייחס למילים נגיד שבן אדם אומר לך איזה משפט והוא חוזר על מילה פעמיים למה הוא חזר על המילה פעמיים או שהוא חוזר על אותו רעיון בהתחלה ובסוף "למה הוא חזר על זה בסוף למה הוא הדגיש את זה למה הוא הפחית את זה" יש פה איזה סיבה, עכשיו אם אתה רוצה לגרום למישהי לאהוב אותך מה שאתה צריך לעשות זה ברגע, אני מסביר את התיאוריה בגדול ברגע שמישהו אומר לך משפט מה שאתה צריך לעשות זה להיכנס לראש שלו לדמיין שאתה זה הוא לדמיין שאתה אומר את המשפט שהוא אמר לך ולנסות לראות מה הוא מרגיש כשהוא אומר לך את המשפט הזה ולפי זה לבדוק מה התחושה עכשיו אם אתה רוצה לעשות לו טוב מה התחושה שצריך לעשות ולפי זה לדעת מה לענות לו. אתה הבנת את הלוגיקה מה הבנת?

ש: כשהוא אומר איזה משפט אתה צריך.

אליעד: אתה שומע את המשפט.

ש: לשמוע אותו ולהיכנס לראש שלו כאילו מה הוא הרגיש באותו זמן שהוא אמר את המשפט מה אתה חושב שהוא הרגיש.

אליעד: נכון ואז מה אחר כך?

ש: ואז להחליט להגיב לו כביכול לספק את הרגש הזה או לגרום לכך שאולי להעצים את הרגש להתייחס.

אליעד: לא אז אני מדבר לא רק על להתייחס אני מדבר על לראות בן אדם אומר משפט שים לב למה הוא אמר שים לב לאיזה מילים הוא השתמש תנתח את זה עכשיו תיכנס לראש של הבן אדם תנסה להבין "אם אני הייתי הוא למה הייתי אומר את המשפט הזה למה חזרתי על המילה הזאת פעמיים למה אמרתי ככה ולמה אמרתי ככה מה אני מרגיש" ועכשיו קודם כל תבדוק אם זאת הרגשה טובה או רעה עכשיו אם זאת הרגשה טובה אולי תרצה לחזק אותה אם זאת הרגשה רעה אולי תרצה להפוך אותה ועכשיו ואיך אתה יודע איך להפוך את ההרגשה הרעה גם אותו דבר "אם אני הייתי הוא והייתי מרגיש ככה וככה מה היו צריכים להגיד לי איזה שכל היו צריכים להגיד לי כדי שאני לא אחשוב את השכל הזה ועכשיו איך אני אומר לבן אדם השני בעולם המושגים שלו את השכל הזה".

וגם רצוי אם אתה תעשה את זה ב - offline אז אולי מתישהו תעשה את זה ב - online אבל אם אפילו ב - offline כשמראים לך הנה הבן אדם אמר את המשפט הזה בוא ננתח "מה הוא הרגיש? לא יודע, מה הוא חושב? לא יודע, מה צריך להגיד לו? לא יודע" אז איך תעשה את זה אחר כך בזמן אמת, עכשיו אם בן אדם רוצה להיות עוד יותר מקצועי אז הוא גם צריך לדעת להשתמש במילים של הבן אדם השני אם נגיד מישהו אומר נגיד משפט מה נגיד סתם תמציא משפט.

ש: אני שוחר שלום.

אליעד: אוקי ונגיד שאתה רוצה נגיד להזדהות איתו נגיד אז מה אתה נגיד תגיד לו אז אם לדוגמה נגיד אתה תגיד לו "כן זה מאוד טוב אנשים שבעד השלום" לא "אנשים שבעד שלום" זה משפט לא כל כך טוב.

ש: להכניס את השוחר איכשהו.

אליעד: נכון תגיד לו "נכון אתה שוחר שלום זה מאוד חשוב להיות שוחר שלום" תשתמש במילים שלו אבל אתה צריך לשים לב מה המילים שהוא השתמש עכשיו זה גם לשים לב מה המילים שהוא השתמש אבל לא רק מה המילים שהוא השתמש איזה מילה הוא אמר קודם למה הוא אמר את המילה הזאת קודם למה על המילה הזאת הוא חזר פעמיים כי המילה הזאת כנראה מייצגת אצלו משהו למה המילה הזאת הוא הרחיב אותה הדגיש אותה למה הוא הרים את הקול איפה הוא הרים את הקול באיזה מילה הוא הרים את הקול איזה מילה הוא הוריד את הקול אבל מה שאני חותר להגיד עוד פעם שאנשים לפעמים מנהלים שיחות וזה כאילו נראה שאין הרבה קשר ביניהם.

ש: דו שיח של חרשים זה נקרא.

אליעד: לא אני מדבר על זוגות אנשים אמיתיים.

ש: נכון יש כאלה שהם בכלל עושים טובה שהם מקשיבים לבן זוג שלהם.

אליעד: לא זה נכון שאין חיבור אבל לפעמים שנייה.

ש: מה אני צריך אבל בכוח כל הזמן לנסות ולראות מה היא אומרת ולבדוק מה אני עונה לה לא רוצה רוצה לדבר איך שבא לי למה שהיא לא תבדוק מה אני מדבר ולי תענה לי שלי יהיה טוב.

אליעד: אבל מה שאתה לא יודע אבל אתה לא שמת לב שהיא עשתה את זה בכלל.

ש: היא לא עשתה את זה אם היא הייתה עושה את זה היה לי טוב.

אליעד: איך אתה יודע אולי אותך שום דבר לא מספק.

ש: אז אין מה לעשות.

אליעד: אוקי עכשיו הוא אומר אולי זה פשוט לא מתאים הוא כאילו אומר אולי הסיבה שהוא לא עושה את זה נגיד עם הבחורה.

ש: כל מיני דברים שאני מתחבר אליהם הם מעניינים אותי למה צריך בכוח כאילו לנסות להתחבר לזה.

אליעד: נכון עכשיו איך נדע מה האמת שנייה בוא ננתח גם את זה מנתחים הכל, עכשיו ככה נגיד שיש זוג שמדברים ביניהם נגיד ונגיד שהבן אדם לא שם לב למילים של השני לדוגמה עכשיו אז אולי באמת זה מבטא חוסר התאמה איך נדע אם זה מבטא חוסר התאמה אולי זה מבטא חוסר התאמה וזהו אז הם פשוט לא מתאימים אחד לשני אבל מה האמת.

ש: אולי זה מבטא חוסר הקשבה.

אליעד: איך נדע אם זה מבטא חוסר הקשבה או שהם פשוט לא באותו ראש איך נדע אז אנחנו נבדוק אובייקטיבית על אותו בן אדם שמקשיב לשיחה האם בשיחות אחרות יש לו בכלל את המודעות הזאת להקשיב לבן אדם השני לדעת את הדברים האלה אם הוא אומר "תראה עם הבן אדם הזה והזה אני מקשיב מתייחס מגיב" אז יכול להיות שאותה הבחורה לא מתאימה לך באמת אבל הרבה פעמים הבן אדם בכלל לא מודע לזה אין לו בכלל את המודעות לבדוק מה השני חושב אין לו בכלל את המודעות הזאת ככה שזה לא בהכרח אומר שהם לא מתאימים זה אומר יכול להיות שאף פעם לא לימדו אותו שאדוני כשמישהו מדבר איתך.

ש: זה גם יכול להיות גם וגם.

אליעד: יכול להיות גם וגם אבל בא נתחיל מזה אם הוא בכלל מודע לזה אם הוא בכלל מבין לשים לב למה הבן אדם השני אמר אולי הוא בכלל אין לו את הפקודה הזאת בראש.

ש: אבל אולי אחרי זה יש לו את הפקודה הוא שם לב למה הבן אדם אומר וזה נראה לו פשוט שולי מפגר והוא לא מתחבר לזה.

אליעד: אז זה בסדר גמור אבל אז זה בחירה שלו אבל אם הוא אומר "אני רוצה לגרום לה לאהוב אותי" אז תתייחס למה שהיא אומרת במילים.

ש: אולי אם הוא רוצה.

אליעד: אתה בסדר גמור אתה מושלם הלאה, עכשיו אבל אני חוזר ואומר עוד פעם הדרך מי שרוצה לעשות בדיקה לעצמו שיקח נגיד לדוגמה הקלטה של שיחה סתם שיחה ספונטנית שיחה יומיומית ושינסה לשים לב האם הוא התייחס למילים שנאמרו לו הרבה פעמים הוא יגלה שהוא לא התייחס למילים, עכשיו אני אתן פה עוד פרספקטיבה נגיד יכול להיות מישהו אנחנו מאשימים פה עכשיו את הגבר נגיד אבל נגיד יכול להיות מישהו שהוא נגיד יקנה לאשתו מתנות ודברים וסיפורים והיא לא תאהב אותו ולעומת זאת מישהו אחר שנגיד סתם זה מישהו אחר היא תאהב אותו הוא אומר "מה היא אוהבת בו מה הוא נותן לה שהיא אוהבת בו" אבל מה הוא נותן לה הוא נותן לה שכשהיא מדברת הוא מתייחס למה שהיא אומרת.

לדוגמה היא אומרת משפט הוא יודע לקלוט איזה מילה היא אמרה ולהתלבש על המילה הזאת איפה היא הרגישה רע לעשות לה טוב איפה היא הייתה עצובה לנסות לשמח אבל אתה לא מקשיב למה שהיא אומרת אתה פעם בא שם לה מתנה והולך בא נגיד.

ש: אבל אולי מראש יש לי צורך כזה שאולי הוא קיים זה אומר שיש פה משהו לא בסדר.

אליעד: לא הבנתי מה אמרת.

ש: שאם פתאום יש לי צורך אני מרגיש שמישהי לא מספיק זה אולי לנסות בדרכים כאלה כי מראש לא היה לי חיבור כזה וזה יושב עלי וזה שאין את החיבור, אתה מבין ואז אני אנסה כאילו שיהיה חיבור כי אני אף פעם היה לי מלא חברות לא פניתי לאף אחת יותר מדי דברים בכלל לא הייתי יוצא איתן יותר מדי.

אליעד: ברור לכן זה גם נגמר.

ש: נכון כי מההתחלה בכלל לא היה לי טוב בכלל אתה מבין.

אליעד: אבל מי דיבר עליך עכשיו.

ש: אתה אמרת מדברים עלי אז תדבר עלי מה אתה רוצה.

אליעד: לא הגזמנו, אוקי עכשיו יש עוד תרגיל בסיפור יש עכשיו עוד תרגיל בן אדם מה שהוא יכול לעשות זה לקחת שיחה שלו עם מישהו ובסוף השיחה זה יכול להיות שיחה של שתי דקות שיחה של דקה אחר כך לרשום מה אתה זוכר שהוא אמר לך מה אתה זוכר שקרה מה הוא אמר לך בשיחה תרשום רוב הסיכויים שאתה תפספס חלקים שלמים מהשיחה למה כי לא התייחסת אליהם לא שמת לב בכלל שזה נאמר בשיחה, אני אלך איתכם יותר מזה בן אדם נגיד יכול לפתוח לקחת כתבה ב - ynet ולקרוא תקרא את הכתבה סגור את הנייר תכתוב מה קראת עכשיו מה תכתוב תכתוב שלושה משפטים אבל יש פה שלושים משפטים לאיפה כל המשפטים האחרים נעלמו.

עכשיו יכו להיות שזה באמת משפטים שוליים כן אבל השאלה אם זאת האמת חייב להיות האמת, מה שאני חותר לומר עוד פעם כשבן אדם מדבר איתך תהיה מודע למה הוא אמר ותגיב אם אתה רוצה שהוא יאהב אותך אם אתה לא בא לך זה גם בסדר אם אתה רוצה שהוא יאהב אותך תקשיב מה הוא אמר ותגיב בהתאם לפי ההקשר ואם אתה יכול להשתמש במילים שלו זה גם עדיף, האם באמת עדיף להשתמש במילים שלו של הבן אדם?

ש: תלוי מה אתה רוצה.

אליעד: תלוי מה המילים שלו לא בהנחה שאתה רוצה שהוא יאהב אותך.

ש: כן תלוי אם זה מילים נניח סתם גסות לגמרי אתה לא רוצה להראות את זה.

אליעד: לא תלוי בהקשר אם אתה רוצה להביע איתו הזדהות אז תשתמש במילים שלו אם אתה רוצה נגיד לא להביע איתו הזדהות מסיבות שונות. טוב הבנו את הסיפור?
איך לגרום לבחורה לרצות אותך קבלת החלטות יכול להיות ש סיכוי תהליכים לגרום לאנשים לאהוב אותי במערכת זוגית חכם מערכות יחסים זוגיות בחורה לגרום לאנשים להתאהב בי איך להבין איך להבין מישהו איך להקשיב למישהו איך להתייחס איך להתייחס ל איך להתייחס למישהו איך ליצור איך ליצור כימיה איך לנהל איך לנהל שיחה איך לפתח איך לפתח שיחה איך לפתח תקשורת הקשבה זוגי זוגיות טיפים טיפים ל טיפים למערכות יחסים טיפים לניהול טיפים לניהול שיחה יחסים יחסים זוגיים כיצד לנהל כיצד לפתח שיחה לדבר להבין להבין מישהו להקשיב להקשיב למישהו להתייחס להתייחס ל להתייחס למישהו ליצור ליצור כימיה לנהל לנהל שיחה לפתח לפתח שיחה לפתח תקשורת מנהל מערכות מערכות יחסים מערכות יחסים זוגיות מערכת יחסים ניהול ניהול שיחה ניהול שיחות על מה לדבר על מה לדבר בשיחה פיתוח פיתוח שיחה תקשורת
איך להבין מישהו לא ברור? להבין את השאלה, ככל שאני יודע יותר ככה אני יודע פחות, איך לנתח משהו? איך להבין אנשים לא ברורים? איך לשאול שאלות? למה אתה מתכוון?
איך להבין מישהו לא ברור? להבין את השאלה, ככל שאני יודע יותר ככה אני יודע פחות, איך לנתח משהו? איך להבין אנשים לא ברורים? איך לשאול שאלות? למה אתה מתכוון?
איך להבין מישהו לא ברור? להבין את השאלה, ככל שאני יודע יותר ככה אני יודע פחות, איך לנתח משהו? איך להבין אנשים לא ברורים? איך לשאול שאלות? למה אתה מתכוון? איך להבין מישהו לא ברור? הנושא המרכזי שאליעד כהן מסביר בהרצאה זו הוא איך להתמודד עם מצבים שבהם אדם אומר משפט שאינו ברור, ואיך לנתח ולברר את כוונת ...
איך לנתח שאלה? טיפים למערכת יחסים, איך להסביר את עצמך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך להבין מישהו? איך להבין משהו? תקשורת בין אישית, איך למצוא תשובות לשאלות? איך להבין שאלה?
איך לנתח שאלה? טיפים למערכת יחסים, איך להסביר את עצמך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך להבין מישהו? איך להבין משהו? תקשורת בין אישית, איך למצוא תשובות לשאלות? איך להבין שאלה?
... לנתח שאלה? טיפים למערכת יחסים, איך להסביר את עצמך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך להבין מישהו? איך להבין משהו? תקשורת בין אישית, איך למצוא תשובות לשאלות? איך להבין שאלה? איך לנתח שאלה? איך להבין משהו ...
לכבד את עצמך, להתייחס לעצמך ברצינות, כמה אתה רוצה, אתה מקבל את מה שאתה נותן, רוצה לא רוצה, ללכת עד הסוף
לכבד את עצמך, להתייחס לעצמך ברצינות, כמה אתה רוצה, אתה מקבל את מה שאתה נותן, רוצה לא רוצה, ללכת עד הסוף
... את עצמך, להתייחס לעצמך ברצינות, כמה אתה רוצה, אתה מקבל את מה שאתה נותן, רוצה לא רוצה, ללכת עד הסוף מה זה באמת אומר לכבד את עצמך? אליעד מסביר לעומק את המשמעות האמיתית ... כבוד עצמי, הוא לא מתכוון לשום דבר חיצוני או פורמאלי, אלא דווקא לתהליך פנימי של לקחת את עצמך ברצינות ובכנות מלאה. לפי אליעד, לכבד את עצמך זה להתייחס ברצינות לאמת הפנימית שלך. כאשר האדם מתלונן על מצבו או מביע חוסר שביעות רצון, עליו לשאול את עצמו עד כמה הוא באמת הולך עם הרצונות שלו עד הסוף. אם הוא ... של האמת המוחלטת. אליעד נותן דוגמאות רבות לכך שאנשים מדברים מתוך הרגל, מתוך חיקוי, או מתוך רצון להימנע מאי נוחות. הוא מציג דוגמה של אדם דתי שמתנהל לפי מה שהדת מכתיבה לו, ולא לפי רצונו האמיתי. אדם כזה אינו מכבד את עצמו באמת, כי הוא לא שואל מה אני רוצה לעשות?, אלא פועל לפי מה שהוא חושב ...
רצינות, חוסר רצינות, להיות רציני, להתייחס ברצינות, כמה אתה רוצה, אתה מקבל את מה שאתה נותן, רוצה לא רוצה, ללכת עד הסוף
רצינות, חוסר רצינות, להיות רציני, להתייחס ברצינות, כמה אתה רוצה, אתה מקבל את מה שאתה נותן, רוצה לא רוצה, ללכת עד הסוף
... חוסר רצינות, להיות רציני, להתייחס ברצינות, כמה אתה רוצה, אתה מקבל את מה שאתה נותן, רוצה לא רוצה, ללכת עד הסוף מהי הסיבה האמיתית לתחושת הריקנות? אליעד מסביר כי כאשר אדם שואל איך אני מתמלא? הוא ... מאוד. איך להצליח לשמר ידע והבנות לאורך זמן? אליעד מסביר שעל מנת לשמר ידע לאורך זמן, חייבים להתייחס אליו ברצינות מוחלטת, כמו לשמור על משהו יקר ערך. הוא נותן דוגמה מהעבודה - אדם שומר על דברים בהתאם לרמת הערך שהוא מעניק להם. אם משהו יקר מאוד, הוא שומר עליו היטב, ... גם ידע - רק אם תעריך אותו ותבין את החשיבות שלו עבורך, תוכל לשמר אותו לאורך זמן. מה ההבדל בין להתייחס למשהו ברצינות לבין קצת יותר ברצינות? אליעד מבחין בצורה ברורה בין להתייחס למשהו ברצינות לבין קצת יותר ברצינות. לדבריו, להתייחס קצת יותר ברצינות זו עדיין גישה שמבטאת זלזול וחוסר הבנה אמיתית של החשיבות. זה כמו להחליט להשתפר במשהו בצורה חלקית בלבד, ללא מחויבות אמיתית וללא רצון אמיתי בשינוי עמוק. לעומת זאת, להתייחס ברצינות מוחלטת זה מצב שבו אתה מחויב לחלוטין לדבר, מוכן לשלם כל מחיר, אפילו לסבול לאורך זמן רב, ובלבד שתשיג את מה שאתה רוצה להשיג. האם כל אחד צריך להתייחס ברצינות לכל דבר? אליעד מסביר שלא כולם חייבים להתייחס ברצינות לכל נושא. לדבריו, לגיטימי לגמרי לבחור לא להתייחס ברצינות לנושא מסוים, בתנאי שאתה מודע לכך שאתה עושה זאת, ושאתה לא מתלונן אחר כך על התוצאות. כלומר, אם בחרת להתייחס לנושא מסוים בקלילות או בזלזול, אל תתפלא ואל תתלונן כאשר התוצאות יהיו בהתאם. הוא מדגיש שהדבר החשוב הוא שתהיה עקבי בהחלטה שלך: או שאתה רציני לגמרי, או שאתה מודע ... ידע לאורך זמן? למה אני מרגיש ריק? איך להיות רציני באמת? מדוע אנשים מאבדים ידע מהר? האם חובה להתייחס ברצינות לכל דבר? איך לדעת אם אני באמת רוצה משהו? ...
משחק החיים, כסף, להתייחס לחיים כמשחק, לשלוט ברגשות, להרגיש שלמות בכל דבר, לרצות להרגיש רע, לסבול מתוך בחירה, לא להבדיל בין טוב לרע
משחק החיים, כסף, להתייחס לחיים כמשחק, לשלוט ברגשות, להרגיש שלמות בכל דבר, לרצות להרגיש רע, לסבול מתוך בחירה, לא להבדיל בין טוב לרע
... החיים, כסף, להתייחס לחיים כמשחק, לשלוט ברגשות, להרגיש שלמות בכל דבר, לרצות להרגיש רע, לסבול מתוך בחירה, לא להבדיל בין טוב לרע האם אפשר לעשות כסף בלי מאמץ? אליעד מסביר שרוב האנשים רוצים ... שהוא בטוח שהוא חייב להשיג, הוא יכול להשתחרר מהסבל. איך לשלוט במחשבות שמנהלות אותנו? אליעד מתאר את המצב שבו מחשבות מגיעות בצורה אוטומטית ואנו מתיידדים איתן במהירות, ולכן הן משתלטות עלינו. הוא מסביר שאם ברגע הראשון שהמחשבה מגיעה, ... של הזדהות איתה - אזי הוא יהיה בעמדת בחירה אמיתית. הוא לא יהיה מופתע או מנוהל על ידי מחשבות אלו, אלא יהיה בעמדת שליטה מלאה עליהן. מה היתרון בכך שתמיד יש חיסרון? אליעד מסביר שבכל מצב בחיים תמיד יהיה חיסרון כלשהו. המצב הזה לא שלילי בהכרח, אלא ...
יעוץ פילוסופי, יעוץ מעשי, מאה אחוז הצלחה, מאה אחוז פיתרון, להודות שיש חיסרון, הכנה למפגש עם אליעד, להשתמש בשנאה, פילוסופיה ופרקטיקה, לכל דבר יש הפך, להתייחס לעצמך ברצינות
יעוץ פילוסופי, יעוץ מעשי, מאה אחוז הצלחה, מאה אחוז פיתרון, להודות שיש חיסרון, הכנה למפגש עם אליעד, להשתמש בשנאה, פילוסופיה ופרקטיקה, לכל דבר יש הפך, להתייחס לעצמך ברצינות
... פילוסופי, יעוץ מעשי, מאה אחוז הצלחה, מאה אחוז פיתרון, להודות שיש חיסרון, הכנה למפגש עם אליעד, להשתמש בשנאה, פילוסופיה ופרקטיקה, לכל דבר יש הפך, להתייחס לעצמך ברצינות מהם העקרונות של יעוץ פילוסופי ופרקטי שמציג אליעד? אליעד מדבר על ההבדל ...
אבחון הפרעות נפשיות והתנהגותיות, אבחון פסיכיאטרי, אוטיזם, סכיזופרניה פרנואידית, אבחון מחלות נפש קשות, אבחון הפרעה נפשית, טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לילד כמו לאדם בוגר, לוותר לילד, הוא רק ילד, אבחון DSM, לקטלג מישהו
אבחון הפרעות נפשיות והתנהגותיות, אבחון פסיכיאטרי, אוטיזם, סכיזופרניה פרנואידית, אבחון מחלות נפש קשות, אבחון הפרעה נפשית, טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לילד כמו לאדם בוגר, לוותר לילד, הוא רק ילד, אבחון DSM, לקטלג מישהו
... אבחון מחלות נפש קשות, אבחון הפרעה נפשית, טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לילד כמו לאדם בוגר, לוותר לילד, הוא רק ילד, אבחון DSM, לקטלג מישהו האם הקטלוג של אדם כסובל מהפרעה נפשית הוא הגורם שמנציח את הבעיה? אליעד כהן עוסק בשאלה האם קטלוג של אדם ... כך שהקטלוג לא ישנה את התוצאה. אך ברוב המקרים, הקטלוג מוביל להתייחסות שגויה שגורמת לאדם להישאר במצבו ולא להשתפר. האבחון יכול ליצור מסר תבוסתני, לפיו מדובר במחלה ללא מרפא, ולכן האדם יקבל טיפול שמטרתו רק להקל על המצב ולא לפתור אותו לגמרי. איך ... פיזית ולא בגלל שהוא ילד. אך מעבר למגבלות פיזיות ברורות, יש להתייחס אל הילד כבוגר לכל דבר ועניין, ללא הטבות מיוחדות רק משום שהוא ילד. האם יש צורך ממשי בקטלוג אדם כבעל הפרעה נפשית? אליעד כהן מעלה שאלה נוספת - האם באמת הכרחי לקטלג אדם ... לאדם בעקבות הקטלוג. יש להשתמש באבחון ככלי עזר בלבד, אך לא להתייחס לאדם באופן שונה מהותית מאחרים. הגישה הנכונה היא להתייחס לכולם לפי אותן נוסחאות ואותן שיטות, בהתאם ליכולות האמיתיות שלהם, ללא הטבות מיותרות שמונעות שיפור אמיתי. האם אבחון פסיכיאטרי מזיק? כיצד לטפל בילדים עם אוטיזם? האם סכיזופרניה ... האם הקלות בלימודים מזיקות לילדים? מהי הדרך הנכונה לחינוך ילדים? כיצד להתייחס לילדים כמו למבוגרים? הדיון עוסק בשאלה האם הקטלוג של אדם כבעל הפרעה נפשית (כגון סכיזופרניה, אוטיזם, הפרעת קשב וריכוז וכו) הוא מה שמנציח את הבעיה ומונע ממנו להשתנות, או ... שסובל מהפרעה כלשהי לא מקבל טיפול שמטרתו לפתור את הבעיה, אלא רק לנהל אותה, מה שמנציח את מצבו. השוואה ליחס לילדים ולתהליך ההתבגרות ניתן להשוות את זה לגישה של הורים לילדים. ילד נשאר ילד משום שהוריו מתייחסים אליו ככזה. לדוגמה, אם ילד משתולל, ... טיפול נכון. הדרך הנכונה להתמודד עם בעיות נפשיות או חינוכיות היא להתייחס לאדם באופן שווה, בהתאם ליכולותיו האמיתיות, וליישם את אותם חוקים ואותן שיטות על כולם. עכשיו הנושא הוא כזה האם יהיה נכון לומר האם זה יהיה משפט אמת לומר שהבעיה המרכזית שגורמת ... אותו אבל בדרך כלל כשאתה מקטלג אותו כמשהו מסוים אתה גם מתחיל להתייחס אליו בצורה שונה ואז רוב הסיכויים שהוא גם נשאר ככה. ש: יש גם כאילו בקטלוג איזה מסר מבפנים כזה שאין מה לעשות זאת מחלה שאין לה מרפא אולי כדורים יעזרו לך אולי לשמור על איזו רמה ... אותו מגיל קטן להיות משוגע, עכשיו מה זה אומר זה אומר שאתה אמור להתייחס לילד בהנחה שאתה רוצה שהילד שלך בבוא היום יהיה אדם בוגר בצורה נכונה בלי לריב איתו כשהוא הולך להתבגר אתה צריך מגיל אפס להתייחס אליו כמו לבן אדם בוגר במאה אחוז מאה אחוז לא לוותר לו על שום דבר אבל מה זה אומר נגיד שעכשיו יבוא בן אדם עולה חדש מסין הוא לא דובר עברית אז יש דברים הוא בוגר אתה תתייחס אליו ... אדם דובר עברית אבל הוא נמוך תתייחס אליו כאל בוגר נמוך אתה צריך להתייחס לילד שלך כאל אדם בוגר שלא למד לקרוא לא למד לכתוב לא מבין דברים לא יודע דברים אבל הוא בוגר הוא בן אדם בוגר הוא בן אדם לכל דבר ועניין כאילו למה מותר לו כאילו אין לו שום הטבות ... עכשיו שאלה אני רק טוען שהתפיסה שאומרת הוא אוטיסט ולכן אמורים להתייחס אליו שונה מאשר לאדם רגיל היא שגויה ועכשיו נחזור עוד פעם לסיפור הילדים אותו דבר לגבי ילד אתה לא יכול לבקש. ש: אז כן משנה שמקטלגים אותו לא כי מקודם אמרת שזה איך מתייחסים ... בפועל זה באמת ככה כי בדרך כלל כשאתה מקטלג אותו זה כי אתה מנסה להתייחס אליו אחרת אתה מנסה להתייחס אליו אחרת יש חוקים אחרים או משהו כזה וזה לא, עכשיו זה נכון שעכשיו מישהו יבוא ויגיד כן אבל קטלגו אותו והתייחסו ושיטת טיפול מיוחדת וזה עבד אבל זאת לא באמת כל האמת כי זאת לא ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על טיפים לניהול שיחה, איך להקשיב למישהו? איך להתייחס למישהו? איך להבין מישהו? איך לנהל שיחה? איך לפתח שיחה? על מה לדבר בשיחה? איך ליצור כימיה? איך לפתח תקשורת? טיפים למערכות יחסים, זוגיות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להבין מישהו?, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להבין מישהו?, איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? למה לא להתאבד? למה העולם קיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם אפשר לדעת הכל? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ספרים על אימון אישי, מאמן אישי לילדים נוער והורים, מאמן עסקי מומלץ בנושאי איך להבין מישהו - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2500 שניות - עכשיו 27_05_2025 השעה 23:15:32 - wesi1