אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שינויים ✔הדרך של אליעד כהן, השינוי של אליעד כהן, נושאי הלימוד של אליעד כהן, סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, שינוי התכנים של אליעד כהן, שכל גדול...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הדרך של אליעד כהן, השינוי של אליעד כהן, נושאי הלימוד של אליעד כהן, סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, שינוי התכנים של אליעד כהן, שכל גדול, שכל קטן, התורה שלי כולה הקדמות, ללמוד מאליעד כהן, תהליכי חשיבה של אליעד כהן, מודעות
מהי הדרך של אליעד כהן בשינוי ובתהליכי הלימוד?

אליעד כהן מתאר את הדרך שבה הוא עבר בשנים האחרונות, משיעורים על נושאים פילוסופיים מופשטים מאוד, כמו שאלות על המציאות, אלוהים, בחירה חופשית, זמן, מקום, אינסוף ויקומים מקבילים, לנושאים יותר יום - יומיים ופשוטים לכאורה, כמו בעיות זוגיות, מכירות, ופתרונות למצבים יומיומיים. השאלה שעולה היא מדוע יש שינוי כזה בתכנים שנלמדים ואיך הוא קשור לשיטת הלימוד של רבי נחמן מברסלב.

מדוע נראה שיש שינוי בנושאי הלימוד?

תחילה, אליעד כהן היה מתמקד בנושאים פילוסופיים עמוקים שדורשים הבנה גבוהה מאוד של המהות של העולם והמציאות. עם הזמן, תחום הלימוד שלו עבר לנושאים שמחוברים יותר לבעיות היום - יום של אנשים, כמו איך למכור ללקוח או איך לנהל מערכת זוגית. שינוי זה מתרחש מתוך רצון להפוך את תהליכי הלימוד לנגישים יותר, כדי שגם אלו שלא מצליחים להבין את העמוק ביותר יוכלו להתקדם.

כיצד שיטת הסיפורים של רבי נחמן מברסלב קשורה לשינוי בתכנים?

סיפור על רבי נחמן מברסלב, אשר בתחילה לימד את תלמידיו בצורה ישירה מתוך ספר "ליקוטי מוהר"ן" אך לא ראה הצלחה בהעברת המסרים, עבר להשתמש בשיטת הסיפור. הוא התחיל לספר לתלמידיו סיפורי מעשיות פשוטות, מתוך מחשבה שסיפורים יכולים להעביר רעיונות רוחניים עמוקים בצורה בהירה ומובנת יותר. כך, רבי נחמן הצליח להעיר את תלמידיו מהשינה הרוחנית שלהם דרך סיפורים על דמויות כמו הבת מלך שהלכה לאיבוד ובן המלך ובן השפחה שהתחלפו, ולא דרך הלימוד הישיר. אליעד כהן מחליט להשתמש בשיטה דומה להעביר רעיונות רוחניים מסובכים יותר, דרך סיפורים ודוגמאות מעשיות.

למה חשוב להמשיך לחקור את הנושאים העמוקים?

כדי להגיע לשלמות ולהרגיש טוב במאה אחוז, צריך להבין לעומק את כל מה שמתרחש סביבנו. זה דורש להבין את המהות של "אני", הרצון, הרגש, המחשבה, את הדרך בה נוצר העולם, האם יש אלוהים, האם יש בחירה חופשית, את המשמעות של זמן ומקום. אם לא מבינים את הדברים הגדולים האלה, נשארת תחושת חוסר בהירות. למרות שמדובר בנושאים מורכבים, חשוב לא לוותר עליהם, אלא לפתח חשיבה לוגית שתוכל להתמודד עם שאלות קיומיות אלו.

כיצד הלימוד המעשי מקדם הבנה עמוקה?

אליעד כהן מציין כי המעבר ללימוד נושאים מעשיים ויום - יומיים הוא לא בהכרח ירידה ברמה, אלא תהליך של חידוד חשיבה לוגית. כשאדם לומד להחליט אם לתת הנחה ללקוח או להתמודד עם בעיות בזוגיות, הוא לומד לזהות סיבתיות ולבצע ניתוח מדויק של המהות של הבעיה. תהליכי חשיבה אלו הם בדיוק אותם תהליכים שיכולים להוביל גם להבנה של שאלות פילוסופיות מורכבות.

מה הקשר בין השאלות המעשיות לשאלות הפילוסופיות?

נראה כי כל השאלות, גם הנושאים הפשוטים ביותר כמו "האם לתת ללקוח הנחה?" וגם השאלות הפילוסופיות כמו "מי אני?" הן בעצם שאלות על המהות, הצורה והסיבתיות. כשאדם לומד להבחין בין עובדות לפירושים בנושאים יום - יומיים, הוא מפתח את היכולת להבין את המהות האמיתית של נושאים עמוקים יותר. מי שמצליח להבין את הדברים הפשוטים יותר, יוכל להמשיך להעמיק גם בנושאים הפילוסופיים הקשים ביותר.

כיצד ניתן להעמיק מעבר ליומיום?

לאחר שמפתחים את השכל והחשיבה הלוגית דרך נושאים פשוטים, ניתן לעבור לשאלות קיומיות יותר מורכבות כמו טבע הרגשות, הרצונות והמחשבות. עם הזמן, אפשר להתקדם לשאלות על הזמן, המקום, הבחירה החופשית, האם העולם נברא או תמיד היה, ועוד שאלות קיומיות אחרות. בשלב מאוחר יותר, עשוי להגיע אדם לנקודה בה יוכל להתמודד עם השאלות הגדולות ביותר על מציאות הקיום, האלוהים והיקום.

האם יש נקודה שבה אי אפשר לחקור מעבר אליה?

היו טענות כי ישנה נקודה כזו, שבה כל השאלות מגיעות למבוי סתום לוגי, או לנקודה בה הכל אפשרי. הוא מציין את המונח EIP (Everything Is Possible) כדוגמה למצב שבו אין יותר חקירה מעבר לנקודה הזו, או לחילופין, כל האפשרויות קיימות.

היכן ניתן למצוא חומר נוסף?

אליעד כהן מזכיר את האתר שלו, בו אפשר למצוא הרצאות ומאמרים מחולקים לפי נושאים ושנים. גם ספרים כמו "להיות אלוהים" מספקים תכנים עמוקים מאוד על השאלות הגדולות ביותר. החומר מסודר בצורה נוחה, כך שניתן לגשת לנושאים שונים וללמוד אותם לפי סדר זמן או לפי נושא, כשהמטרה הסופית היא לפתח חשיבה לוגית שתוכל להתמודד עם השאלות הפילוסופיות הגדולות ביותר.
מדוע נראה שיש שינוי בנושאי הלימוד?

בתחילת הדרך הועברו תכנים שעוסקים בנושאים פילוסופיים ומופשטים במיוחד, כמו שאלות על המציאות, אלוהים, בחירה חופשית, זמן, מקום, אינסוף, עולמות מקבילים, יקומים ופוטנציאל קיום. אלו נושאים רחבי היקף שמצריכים רמת הבנה עמוקה מאוד. עם הזמן, התחילו להופיע יותר הסברים ודוגמאות על נושאים יום - יומיים, כמו בעיות זוגיות, מכירות, מתן הנחות ללקוחות, איך להתנהל עם אחרים וכדומה. השאלה שעלתה היא מדוע יש מעבר מנושאים "כבדים" לנושאים יום - יומיים ופשוטים יותר לכאורה.

כיצד קשורה שיטת הסיפורים של רבי נחמן לשינוי הזה?

מסופר על רבי נחמן מברסלב שבתחילה לימד את תלמידיו בצורה ישירה מתוך הספר "ליקוטי מוהר"ן", אך כשהבין שזה לא מחלחל מספיק לתודעתם, הוא עבר לספר להם "סיפורי מעשיות". ההיגיון שלו היה ששכל עמוק ומופשט קשה להבנה עבור מי שלא פיתח יכולת חשיבה גבוהה, ולכן יש צורך להלביש את הרעיונות העמוקים בתוך סיפורים פשוטים יותר. בדרך הזאת, דרך סיפור על הבת מלך שהלכה לאיבוד, על בן מלך ובן שפחה שהתחלפו, על קמצנים וכדומה, מצליחים להעביר מסרים רוחניים מורכבים לאנשים, בתקווה שזה יעורר אותם "מהשינה" שלהם. לכאורה, סיפור יכול להרדים אדם, אבל רבי נחמן גרס שדווקא הסיפורים האלה מסוגלים לעורר את המוח להבין דברים שלא נקלטים בצורה ישירה.

מדוע חשוב להמשיך לחקור את הנושאים העמוקים?

כדי להגיע לשלמות ולהרגיש טוב במאה אחוז, אדם צריך להבין לעומק את כל מה שקורה סביבו. זה אומר להבין את המהות של ה"אני", הרצון, הרגש, המחשבה, איך נוצר העולם, האם יש אלוהים, מהי בחירה חופשית, מהו זמן, מהו מקום, ואיך הכל פועל. אם לא מבינים את הדברים הגדולים האלה, נשארת תחושה שמשהו לא ברור עד הסוף. אבל מכיוון שאלו נושאים מורכבים להפליא, לא פשוט להתעמק בהם בלי לפתח קודם יכולת חשיבה לוגית גבוהה.

כיצד הלימוד המעשי מקדם הבנה עמוקה?

המעבר ללימוד נושאי היום - יום (כגון איך למכור ללקוח ולהחליט אם לתת הנחה, איך לפתור בעיות בזוגיות, איך לשכנע ילד להכין שיעורי בית או לאכול מלפפון חמוץ, ועוד) נועד לאמן את האדם בחשיבה מדויקת. בנושאים הפשוטים האלה לומדים לזהות מהי סיבתיות, מהי המהות של הדבר, מהן העובדות לעומת הפירושים, מה בטוח נכון ומה דורש בירור נוסף. ברגע שאדם מתרגל חשיבה בהירה ומדויקת בפרטים הקטנים, הוא בונה לעצמו יסודות חזקים שמאפשרים לו בהמשך לטפס לשאלות הפילוסופיות הגדולות יותר.

מה הקשר בין השאלות המעשיות לשאלות הפילוסופיות?

גם הנושאים היום - יומיים הם בעצם "לבושים" של אותו עיקרון: תרגול חשיבה הגיונית. כשאדם מתמודד עם שאלה כמו "האם לתת ללקוח הנחה?" או "איך להתמודד עם בגידה?", הוא מחדד את השכל שלו בלחפש את המהות האמיתית של הבעיה, לבדוק את הנתונים לאשורם ולא להישאר בהנחות שגויות. מי שמעמיק בצורה יסודית בניתוח נושאים מעשיים, מגלה שתהליכי המחשבה הללו ניתנים ליישום גם בעניינים פילוסופיים מורכבים, כמו "מי אני?" או "האם יש משמעות לחיים?".

כיצד ניתן להעמיק מעבר ליומיום?

לאחר שמפתחים את השכל והחשיבה ההגיונית בנושאים פשוטים, אפשר לעלות שלב ולחקור את טבע הרגשות, הרצונות והמחשבות. משם ניתן להתקדם להבנת הזמן והמקום, שאלת הבחירה החופשית, השאלה האם העולם נברא או תמיד היה, האם אנחנו קיימים באמת, מה זה אומר "יש" ומה זה אומר "אין", ואיך יקומים מקבילים או ממדים אחרים יכולים להשתלב בתמונה. בסופו של דבר, כך גורסים, ניתן להגיע גם לנקודה שבה אי אפשר עוד להמשיך לחקור מעבר לה, ולחוות מצב של סוף המשחק.

האם יש נקודה שאי אפשר לחקור מעבר אליה?

יש הטוענים שבאמת קיימת נקודה כזאת, שבה כל השאלות מגיעות למבוי סתום לוגי, או לחילופין לנקודה שבה "הכל אפשרי" (EIP -Everything Is Possible). זוהי הנקודה שבפועל אי אפשר להעמיק מעבר לה, ובכל זאת טוענים שניתן לחוות אותה בצורה מלאה.

היכן ניתן למצוא חומר נוסף?

יש באתר מסודר של הרצאות ומאמרים המחולקים לפי נושאים ולפי שנים. אפשר למצוא בו גם את "ספר להיות אלוהים", ספר נדיר ומעמיק שעוסק בשאלות הפילוסופיות הגדולות ביותר, וגם תכנים על היום - יום: איך לשווק, איך למכור, איך לסדר את הבית, איך לגרום לחברה לעשות מסאז' בגב ועוד. הכל בנוי שלב על גבי שלב, כך שניתן לצפות בהרצאות או לקרוא מאמרים לפי סדר היסטורי או לפי נושא. המטרה הסופית היא תמיד לפתח את החשיבה ההגיונית כך שבסופו של דבר ניתן יהיה להבין את הדברים העמוקים ביותר על העולם, המציאות, הבחירה החופשית, אלוהים, הזמן, המקום והאינסוף.
מצא את ההבדלים, הייחודיות של אליעד כהן, למה ללמוד מאליעד כהן? שיטת הלימוד של אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, דעה על אליעד כהן, מה מלמד אליעד כהן? האם ללמוד מאליעד כהן? הסיפור של אליעד כהן
עובדות או פירושים למה לפתח את המוח להתקדם נושאי הלימוד של אליעד כהן פיתוח יכולות שכליות מטרות לסדר את הבית לפתח יכולת חשיבה מהות הצורות להבדיל סיפור eip איך ללמוד איך ללמוד מאליעד כהן אליעד כהן ברסלב האם ללמוד מאליעד כהן הדרך של אליעד כהן החשיבה של אליעד כהן הלימוד של אליעד כהן הנוסחה של אליעד כהן הסוד של אליעד כהן הקדמה הקדמות השיטה של אליעד כהן השינוי של אליעד כהן השכל של אליעד כהן התורה התורה שלי כולה הקדמות חשיבה יהדות תורה מצוות אלוהים לימוד אצל אליעד כהן ללמוד ללמוד מאליעד כהן למה ללמוד מאליעד כהן למידה מאיפה השכל של אליעד כהן מה הלימוד אצל אליעד כהן מה הנוסחה של אליעד כהן מה הסוד של אליעד כהן מה השיטה של אליעד כהן מה ללמוד מאליעד כהן מהי שיטת eip מודעות ממי ללמוד מעשיות מעשיות של רבי נחמן מברסלב מצא את ההבדלים נושאי הלימוד של אליעד כהן סיפור סיפורי מעשיות סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב רבי נחמן מברסלב שיטת eip שינוי שינוי התכנים שינוי התכנים של אליעד כהן שינויים שכל גדול שכל קטן תהליך תהליכי חשיבה תהליכי חשיבה של אליעד כהן תהליכים תורה תכנים של אליעד כהן
שינויים ארגוניים, מה לעשות כדי שלא ירמו אותך? התמודדות עם שינויים בארגון, איך לבדוק מידע? איך לנתח מידע? איך לקבל החלטות? קידום בעבודה, איך לבדוק הצעה? להתקדם בעבודה, איך מקבלים החלטה?
שינויים ארגוניים, מה לעשות כדי שלא ירמו אותך? התמודדות עם שינויים בארגון, איך לבדוק מידע? איך לנתח מידע? איך לקבל החלטות? קידום בעבודה, איך לבדוק הצעה? להתקדם בעבודה, איך מקבלים החלטה?
שינויים ארגוניים, מה לעשות כדי שלא ירמו אותך? התמודדות עם שינויים בארגון, איך לבדוק מידע? איך לנתח מידע? איך לקבל החלטות? קידום בעבודה, איך לבדוק הצעה? להתקדם בעבודה, איך מקבלים החלטה? איך להתמודד עם שינויים ארגוניים ולבחון הצעות בעבודה? בהרצאה זו אליעד כהן מדבר על התמודדות עם שינויים ארגוניים, איך לנתח מידע בצורה נכונה, כיצד לקבל החלטות נכונות ולבחון הצעות שיכולות להשפיע עלינו בעבודה. הוא מציע דרכים ... חשיבה ביקורתית ולהתעקש על פרטים נוספים לפני שמקבלים החלטה. מהי הדרך הנכונה לנהל שיחה כדי לבדוק את המידע על השינוי? אליעד מסביר שכאשר אדם מציג הצעה או שיחה על שינוי, הדרך הטובה ביותר היא לא להאמין באופן אוטומטי למה שנאמר. במקום זאת, כדאי לשאול שאלות מנחות בצורה עקיפה כדי ... אמיתות המידע. לדוגמה, אם מישהו אומר אתם צריכים להתאחד עם תחנה אחרת, כדאי לשאול למה אנחנו צריכים להתאחד? מה השינוי שיקרה אם נעשה זאת? או איך זה ישפיע עלינו באמת? המטרה כאן היא להוציא את המידע בצורה יותר ברורה ולוודא שהשינוי הוא באמת לטובת כולם. איך להימנע ממניפולציות במצבים כאלה? בהרצאה אליעד מסביר איך לזהות מניפולציות. למשל, אם אדם מציג את השינוי כמשהו טוב ושואל אותנו למה אנחנו לא רוצים אותו, כדאי להטיל ספק ולהבין אם באמת מדובר בשינוי שמביא תועלת. אם מישהו אומר הכל יישאר אותו דבר ונותן לנו תחושת נוחות, זה עשוי להיות סימן לכך שמה ... וחסרונות, חשוב להפריד בין מה שכנראה יקרה לבין מה שיכול לקרות, ולתכנן את הצעד הבא בהתאם. כדאי לרשום כל שינוי שעשוי להתרחש ולבדוק האם השינוי יתרום לנו או יפגע בנו. לדוגמה, אם יש סיכון שמישהו חדש יגיע לניהול, חשוב להבין איך זה ישפיע על העבודה שלנו, והאם המנהל החדש יבין אותנו ויתמוך בנו. מהי השיטה לבדוק את יתרונות השינוי? בהרצאה מציע אליעד לקחת את כל הדברים הטובים שיש לנו היום ולוודא שהיתרונות האלה יישארו גם אחרי השינוי. לדוגמה, אם אנחנו כיום יכולים לבקש חופש בקלות ממנהל מסוים, כדאי לוודא שהשינוי לא ישפיע על זה בצורה שלילית. בנוסף, מומלץ לבדוק מה עשו בארגונים אחרים בסיטואציות דומות, כדי להבין אם ישנן סיבות חיצוניות שלא תמיד נחשפות לנו בצורה ברורה. איך לזהות אם שינוי מסוים באמת לטובתנו? לאחר שהבנו מהם השינויים שיכולים להתרחש, אליעד ממליץ לא להסתפק במידע שטחי אלא לשאול שאלות נוספות שיכולות להוביל לתשובות עמוקות יותר. אם אדם מציע לנו שינוי ומבטיח שהוא לא ישפיע עלינו, כדאי לבדוק אם זה באמת נכון. אליעד מדגיש שצריך להימנע מקבלה אוטומטית של הצעה ... הצעד שאנחנו הולכים לעשות הוא הצעד הנכון לנו, ולוודא שהוא באמת לא יפגע בנו בטווח הארוך. איך להתמודד עם שינויים ארגוניים? איך לנתח מידע בעבודה? מהן שיטות קבלת החלטות בארגון? איך לבדוק הצעה בעבודה? כיצד לזהות מניפולציות בעבודה?
למה משהו משתנה? למה מצבי רוח משתנים? למה תחושות משתנות? למה דברים משתנים? איך לנתח את השאלה? למה הוא כך ואחר כך אחרת? האם יש סתירה בין 2 מצבים? איך לנתח מצבים סותרים? איך לנתח מצבים משתנים? איך לנתח שינויים?
למה משהו משתנה? למה מצבי רוח משתנים? למה תחושות משתנות? למה דברים משתנים? איך לנתח את השאלה? למה הוא כך ואחר כך אחרת? האם יש סתירה בין 2 מצבים? איך לנתח מצבים סותרים? איך לנתח מצבים משתנים? איך לנתח שינויים?
למה משהו משתנה? למה מצבי רוח משתנים? למה תחושות משתנות? למה דברים משתנים? איך לנתח את השאלה? למה הוא כך ואחר כך אחרת? האם יש סתירה בין 2 מצבים? איך לנתח מצבים סותרים? איך לנתח מצבים משתנים? איך לנתח שינויים? למה משהו משתנה? איך לנתח שינויים במצבים שונים? ההבנה של השאלה למה משהו משתנה? מצריכה התבוננות מעמיקה במצבים שונים בהם שינוי מתרחש, במיוחד כאשר מדובר על תחושות, מצבי רוח או מוטיבציה שנראים משתנים באופן בלתי צפוי. הסוגיה נוגעת לתופעות טבעיות שעשויות להתרחש ביומיום, כמו מצב רוח שנראה משתנה או חוויות שגורמות לנו להרגיש תחושות שונות בעיתים שונות. אליעד כהן מציע ניתוח מעמיק של שאלות בסיסיות שיכולות להוביל להבנה טובה יותר של השינויים הללו, עם דגש על הצורך להבין את שלושת השאלות המרכזיות העומדות מאחורי כל שינוי. מהן שלוש השאלות המרכזיות שלפיהן יש לנתח שינויים במצבים? אליעד מדבר על כך שהשאלה למה עכשיו זה ככה ואחר כך זה אחרת? לא יכולה להישאר כקושיה אחת ... של הגורמים המיידיים שיצרו את המצב הנוכחי. למה אחר כך זה יהיה אחרת? - השאלה השנייה עוסקת בהבנת הסיבות לשינוי הצפוי, למה המצב הנוכחי עשוי להשתנות ולמה התחושות או התגובות עשויות להיראות שונות בהמשך הזמן. האם יש סתירה בין שני המצבים? - זו השאלה השלישית, בה יש להבין אם השינוי הוא תוצאה של סתירה פנימית במצבים השונים או שמא מדובר במצב שבו אין סתירה, אלא רק תחושות שונות שקשורות ... לפרספקטיבות שונות של האדם. האם יש סתירה בין שני מצבים שונים? במהלך ההרצאה, אליעד מציין כי רבים נוטים לחשוב שהשינויים הללו מכילים סתירה פנימית. למשל, אם אדם מתאר את עצמו כמי שמרגיש טוב ונעים באיזשהו זמן מסוים, ואז פתאום ... בכך סתירה, או שמא מדובר בצפייה לעיתים שונות של אותו אדם באותו מצב. יכול להיות שבעצם אין סתירה, אלא שינוי בגישה, בפרספקטיבה או בתגובה לשינויים חיצוניים. מהם הדימויים שיכולים לעזור בהבנת השינויים? כחלק מההסברים המעשיים שהוא מציע, אליעד משתמש בדימויים כמו השוואת שינויי מצב רוח למזג האוויר. הוא מציין כי אנחנו לא שואלים למה יורד גשם ביום חורף - זה פשוט טבעי. כך גם במצבים האנושיים, לא תמיד יש צורך בשאלות עמוקות מדי לגבי השינויים. לעיתים התשובה היא פשוטה - דברים משתנים באופן טבעי, והקושי שלנו טמון בניסיון להבין או לשלוט בשינויים הללו. איך להימנע מלהתבל בטעות בסיטואציות משתנות? המרצה מציע שלב נוסף בניתוח המצבים המשתנים - הימנע מלהיתפס לחשיבה שחייבים להבין כל פרט או שלב בתהליך. במקום זאת, יש להסתכל על השינויים כעל תופעות טבעיות של החיים ולנסות לקבל את השינויים הללו מבלי לחפש סיבה תמידית. בסופו של דבר, כל שינוי במצב רוח או תחושה יכול להיות תוצאה של מספר גורמים משתנים, ולכן הניתוח צריך להיות פתוח לשינויים אלה. האם יש סתירה פנימית בנוגע לתחושות חיוביות ושליליות? כחלק מהדיון, אליעד מציין גם את האפשרות של סתירה פנימית ... לזווית ראייתו, ולפעמים ייתכן שאין סתירה, אלא הבחנה בין תפיסות שונות של אותו אדם עצמו. סיכום מסקנות: איך להבין שינויים במצבים בצורה נכונה? ההבנה המעמיקה של שאלת השינויים מצריכה הבחנה בין שלושה שלבים ברורים: הבנת הסיבה לשינוי הנוכחי. הבנת הסיבה לשינוי הצפוי. הבנת אם יש סתירה בין שני המצבים או אם מדובר בתופעה טבעית של שינויים. בכל מקרה, עלינו להיות פתוחים יותר בשאלה זו, ולזכור כי לא תמיד יש צורך להאשים את השינויים במצבים אלו בסיבה עמוקה או סתירה פנימית. יש לקבל את השינויים באופן טבעי, ולהבין שיש תחושות שמובילות אותם. שינויים במצבי רוח הבנת סתירות פנימיות שאלות על שינויים הבנת תחושות משתנות מצבים סותרים
מצבי רוח משתנים / שינויים במצבי רוח - איך להגיע ליציבות רגשית?
מצבי רוח משתנים / שינויים במצבי רוח - איך להגיע ליציבות רגשית? מצבי רוח. מצב רוח = המצב הרגשי של האדם ברגע נתון לגבי המציאות שלו באותו הרגע. מצב הרוח של האדם משתנה בעקבות הצורה הסובייקטיבית שבה הוא חווה את השינויים שישנם במציאות שלו בכל רגע. המציאות החיצונית משתנה בכל רגע ממציאות אחת למציאות אחרת. התודעה של האדם חווה את השינויים השונים שמתרחשים במציאות בכל רגע, בצורה שונה. = שינויים במצב הרוח. הגורם המרכזי שמשפיע על מצב הרוח של האדם ברגע נתון, זאת מידת ההתאמה בין הרצון של האדם ... האדם לבין המציאות גדול יותר = סבל. התודעה הפנימית של האדם חווה את המציאות החיצונית לה בצורה שונה = שינוי במצב הרוח. כדי להגיע לאיזון חיובי במצב הרוח של האדם, עליו להעביר את המיקוד פנימה. זא על האדם להשתחרר ... מה הוא רוצה, ולמה הוא רוצה את מה שהוא רוצה, כך נקודת האחיזה של האדם עוברת פנימה, ומצבי הרוח משתנים פחות ופחות. כמו כן, ככל שהאדם מבין טוב יותר את הפנימיות של המציאות החיצונית לו, דהיינו, האדם מבין את ... המציאות כפי שהיא, כך האדם מזדהה יותר עם המציאות ביותר מצבים וכך מצבי הרוח חיוביים יותר ביותר מצבים שונים. שינויים = חוסר אחדות. השינויים של המציאות מתרחשים בחיצוניות שלה ולא בפנימיות שלה. שינויים = חיצוני. ככל שמתבוננים על המהות האמיתית והפנימית של הדברים, כך הדברים נראים יותר דומים = אחדות. אחדות = ... מחובר יותר לפנימיות שלו ושל המציאות, כך הוא חווה את המציאות בצורה יותר אחידה. אחדות = טוב. רע = שינויים. רע = האדם רוצה מציאות אחת יותר מאשר מציאות אחרת = האדם רואה את ההבדלים שבין מציאות אחת לאחרת ... שהכל אחד מצד המהות הפנימית של המציאות הפנימית של האדם. מצב רוח מאוזן = תלות רגשית בפנימיות של האדם. שינויים במצב הרוח = תלות רגשית בצורות השונות של המציאות. טוב = פנימי = אחדות רגשית מושלמת = חוסר רצון ...
2 סוגים של שינויים בחיים, להשתנות, מה זה שינוי פנימי? מה זה שינוי חיצוני? איך לשנות את עצמך? איזה שינוי לעשות? שינוי הרצון, שינוי המציאות, שינוי אופי, שינוי חשיבה, שינוי עצמי, שינוי מחשבתי, שינוי זוגי, שינוי קריירה, שינוי עסקי
2 סוגים של שינויים בחיים, להשתנות, מה זה שינוי פנימי? מה זה שינוי חיצוני? איך לשנות את עצמך? איזה שינוי לעשות? שינוי הרצון, שינוי המציאות, שינוי אופי, שינוי חשיבה, שינוי עצמי, שינוי מחשבתי, שינוי זוגי, שינוי קריירה, שינוי עסקי
2 סוגים של שינויים בחיים, להשתנות, מה זה שינוי פנימי? מה זה שינוי חיצוני? איך לשנות את עצמך? איזה שינוי לעשות? שינוי הרצון, שינוי המציאות, שינוי אופי, שינוי חשיבה, שינוי עצמי, שינוי מחשבתי, שינוי זוגי, שינוי קריירה, שינוי עסקי מהו שינוי פנימי ומהו שינוי חיצוני? שינוי בחיים יכול להתבצע בכמה אופנים, כל אחד מהם משפיע באופן שונה על האדם. ישנם שני סוגים של שינויים - שינוי פנימי ושינוי חיצוני. כל אחד מהם יש את היתרונות והאתגרים שלו, וההחלטה באיזה סוג שינוי לבחור תלויה בסיטואציה ובמהות השינוי שאותו אדם רוצה לבצע. מהו שינוי חיצוני? שינוי חיצוני מתייחס לשינויים שמבצע האדם בסביבה החיצונית שלו או בגופו. אלו שינויים שניתן לראותם או להרגישם בעין, והשפעתם מתמקדת על המציאות שמחוץ לאדם. דוגמאות לשינויים חיצוניים כוללות את: צבע שיער ביצוע פעילות גופנית מעבר דירה החלפת מקום עבודה שינוי בתזונה לימוד תחום חדש התחלת זוגיות או סיום מערכת יחסים שינויים אלו קשורים למה שקורה בעולם החיצוני של האדם, ואינם מחייבים שינוי בתפיסת העולם או בתודעה שלו. מדובר בעיקר בהתנהגויות חיצוניות שמשנות את מצבו של האדם אך לא בהכרח את הדרך בה הוא רואה את הדברים. מהו שינוי פנימי? לעומת שינוי חיצוני, שינוי פנימי מתמקד בתודעה, בתפיסת העולם ובתחושות האישיות של האדם. שינוי פנימי לא נוגע במציאות החיצונית, אלא באופן שבו האדם חווה אותה. דוגמאות לשינויים פנימיים כוללות את: שינוי בהבנה של דברים שינוי בצורת ההתייחסות לאירועים ותחושות פיתוח סבלנות וסובלנות כלפי אחרים התגברות על אמונות מגבילות שמונעות התקדמות לימוד התמודדות עם פחדים ולחצים שיפור ביטחון עצמי שינוי פנימי הוא עמוק יותר משום שהוא משנה את האופן בו האדם תופס את העולם, את עצמו ואת מערכות היחסים שלו, ולא רק את מה שקורה סביבו. איך בוחרים איזה שינוי לבצע? כאשר אדם מבקש לבצע שינוי בחייו, יש לו מספר שאלות שהוא יכול לשאול את עצמו על מנת להבין ... הוא יישאר לטווח ארוך ויביא להשפעה עמוקה יותר על כל תחום החיים. שינוי פנימי שינוי חיצוני התפתחות אישית איך להשתנות שיפור עצמי העצמה אישית איך להתמודד עם שינויים מהו שינוי חיצוני? שינוי חיצוני מתייחס לשינויים שאדם מבצע בסביבה שלו ... יותר מאמץ, אך הוא עמיד לטווח ארוך ומשפיע על כל תחומי החיים. שינוי פנימי שינוי חיצוני התפתחות אישית איך להשתנות שיפור עצמי העצמה אישית איך להתמודד עם שינויים
דיסוציאציה וניתוק מהאני, לא מזדהה עם עצמי, מרגיש מנותק מעצמי, שינויים קיצוניים במצב הרוח, מאניה דיפרסיה, להיות הצופה, אני רק צופה בעצמי מבחוץ, מרגיש מנותק, איך להתחבר לעצמי? איך לחזור לעצמי? הפרעת זהות דיסוציאטיבית, מי אני?
דיסוציאציה וניתוק מהאני, לא מזדהה עם עצמי, מרגיש מנותק מעצמי, שינויים קיצוניים במצב הרוח, מאניה דיפרסיה, להיות הצופה, אני רק צופה בעצמי מבחוץ, מרגיש מנותק, איך להתחבר לעצמי? איך לחזור לעצמי? הפרעת זהות דיסוציאטיבית, מי אני?
דיסוציאציה וניתוק מהאני, לא מזדהה עם עצמי, מרגיש מנותק מעצמי, שינויים קיצוניים במצב הרוח, מאניה דיפרסיה, להיות הצופה, אני רק צופה בעצמי מבחוץ, מרגיש מנותק, איך להתחבר לעצמי? איך לחזור ... לא מרגיש מחובר לעצמו, לא מזדהה עם האני שלו וחווה את עצמו כישות זרה. הסיבה לכך יכולה להיות קשורה בשינויים קיצוניים במצב הרוח, כמו במצבים של מאניה דיפרסיה או סתם תנודות חדות וקיצוניות במצב הרוח, למשל יום אחד האדם ... ומאושר, ולמחרת הוא מרגיש עצוב, כועס, דיכאוני או מתוסכל. במצב כזה, האדם מתחיל להרגיש בלבול לגבי זהותו האמיתית. איך שינויים קיצוניים במצב הרוח גורמים לתחושת ניתוק מהזהות העצמית? כשהמצבים הרגשיים משתנים בצורה דרסטית מדי, האדם מתחיל לשאול את עצמו שאלות לגבי זהותו. הוא תוהה: מי אני באמת? האם אני האדם ... הצופה. הבעיה האמיתית היא בהבנה מוטעית של מהותו של האדם. האדם הוא לא רק השכבה החיצונית של רגשות קיצוניים ומשתנים, וגם לא רק הצופה שמסתכל מבחוץ. האדם הוא ישות מורכבת ורב שכבתית. כלומר, האמת העמוקה יותר היא שיש בתוכך מספר שכבות שונות של אני: השכבה החיצונית - שמתבטאת במצבי הרוח המשתנים ובחוויה היומיומית שלך. שכבת הצופה - אותה תחושה פנימית של מודעות והתבוננות. שכבת האני הפנימי ביותר - מצב תודעתי ... תחושת הניתוק, עליך להכיר ולהבין את המורכבות הפנימית שלך. עליך להבין שהזהות האמיתית שלך היא לא רק החלק הרגשי שמשתנה כל הזמן, ולא רק החלק שמתבונן מבחוץ. אתה שילוב של כל החלקים הללו יחדיו. ככל שתכיר ותקבל את המורכבות ... שתראה את עצמך בצורה אותנטית ושלמה יותר. סיכום עיקרי התובנות בנושא דיסוציאציה ותחושת ניתוק: תחושת ניתוק נובעת ממצבי רוח משתנים באופן קיצוני המבלבלים את תחושת הזהות. האדם מתחיל לראות עצמו רק כצופה ולא כמשתתף פעיל בחייו. הפתרון הוא הבנת ... להפחית ואף לפתור את תחושת הניתוק ולהגיע לחיבור עצמי עמוק ובריא יותר. הפרעת זהות דיסוציאטיבית תחושת ניתוק מהאני הצופה שינויים קיצוניים במצב הרוח סוגים שונים של אני מהי הפרעת זהות דיסוציאטיבית וכיצד היא קשורה לתחושת ניתוק מהאני? הפרעת זהות דיסוציאטיבית ותחושת ניתוק מהאני יכולות להיגרם בעקבות שינויים קיצוניים במצב הרוח, למשל ממצב של מאניה לדיכאון, שגורמים לאדם לא לזהות את עצמו. תחושת הניתוק יכולה להתבטא בכך שהאדם לא מרגיש מחובר לעצמו או לרגשותיו, ומגיע למסקנה שהוא לא מי שהוא חושב שהוא. כשמצבי הרוח משתנים בצורה חדה, למשל בין יום של שמחה ועשייה לבין יום של עצב או חוסר תפקוד, האדם מתחיל לשאול את ... שהאדם לא חלק מהמציאות אלא מזה שהוא לא מזהה את עצמו בשל תנודתיות גדולה במצב הרוח. למרות שמצבי הרוח משתנים באופן קיצוני, זה לא אומר שהאדם לא אותו אדם - הוא פשוט מורכב משכבות שונות של אני. השאיפה היא ... לשוב למודעות של אני בריא ומחובר? כדי לשוב למודעות מלאה של אני, האדם צריך להבין שתחושת הניתוק נובעת מהשפעת השינויים הקיצוניים במצבי הרוח והפרדוקס של מי אני. הייעוץ הוא להכיר בכך שאני הוא גם וגם - גם המורכב וגם ... השכבות השונות שלו, ולאו דווקא ייחוס כל מצבי הרוח לשכבה אחת בלבד. הפרעת זהות דיסוציאטיבית תחושת ניתוק מהאני הצופה שינויים קיצוניים במצב הרוח סוגים שונים של אני
שינוי בחיים, האם לעשות שינוי בחיים? האם להשתנות? האם לעשות שינוי במראה? האם לעשות שינוי בקריירה? האם לעשות שינוי עצמי? האם לעשות שינוי בעבודה? האם לעשות שינוי בגישה? האם לעשות שינויים בחיים? לעשות התחלה חדשה, להתחיל מחדש, שינוי הרגל
שינוי בחיים, האם לעשות שינוי בחיים? האם להשתנות? האם לעשות שינוי במראה? האם לעשות שינוי בקריירה? האם לעשות שינוי עצמי? האם לעשות שינוי בעבודה? האם לעשות שינוי בגישה? האם לעשות שינויים בחיים? לעשות התחלה חדשה, להתחיל מחדש, שינוי הרגל
שינוי בחיים, האם לעשות שינוי בחיים? האם להשתנות? האם לעשות שינוי במראה? האם לעשות שינוי בקריירה? האם לעשות שינוי עצמי? האם לעשות שינוי בעבודה? האם לעשות שינוי בגישה? האם לעשות שינויים בחיים? לעשות התחלה חדשה, להתחיל מחדש, שינוי הרגל האם כדאי לעשות שינוי בחיים או להמשיך במצב הקיים? השאלה האם כדאי לעשות שינוי בחיים מעסיקה אנשים רבים בכל תחומי החיים, בין אם מדובר בשינוי בקריירה, בזוגיות, בתזונה, במראה החיצוני או בכל תחום אחר. אליעד כהן מסביר, שכאשר אדם שואל את עצמו האם כדאי לו לעשות שינוי כלשהו, עליו להתחיל קודם כל בשאלה פשוטה וברורה: האם טוב לי במצב הנוכחי?. לדברי אליעד, כל שינוי בחיים נועד להביא לשיפור המצב הקיים. אדם לא מבצע שינוי רק למען השינוי עצמו, אלא משום שהוא מאמין שהשינוי יביא לו יותר אושר, סיפוק או שביעות רצון. לפיכך, השאלה הבסיסית והחשובה ביותר היא האם המצב הנוכחי טוב בעיני אותו אדם, או שהוא מרגיש חוסר סיפוק ורוצה לשפר את מצבו. מהי השאלה החשובה ביותר כשמתלבטים לגבי שינוי בחיים? כאשר אדם מתלבט אם עליו לעשות שינוי, אליעד מציע לו לבדוק כמה הוא מרוצה מאותו תחום בחייו שבו הוא שוקל לבצע שינוי. למשל, אם הוא שוקל לעשות שינוי בזוגיות, עליו לשאול את עצמו עד כמה הוא מרוצה מהזוגיות שלו כרגע. אם הוא מרוצה, אין צורך לשנות דבר. לעומת זאת, אם הוא לא מרוצה, עליו לשקול מה השינוי הרצוי - האם להיפרד, לעבוד על הזוגיות, להשתנות בעצמו או לנקוט פעולה אחרת. הדבר נכון גם לתחומים נוספים, כמו בריאות, תזונה, כושר, קריירה או כל תחום חיים אחר. לדוגמה, אם אדם מרגיש שהבריאות שלו אינה טובה, ברור שהוא צריך לבצע שינויים שיסייעו לו לשפר את בריאותו. לעומת זאת, אם הוא כבר מרוצה מתוכנית האימונים שלו ומרגיש שהיא טובה עבורו, אין טעם בשינוי, משום שמטרת השינוי היא לשפר מצב לא מספק. האם השינוי עצמו הוא בעל ערך או שהערך תלוי בתוצאה? אליעד מדגיש שהשינוי עצמו אינו מטרה בפני עצמה ואין לו ערך אם הוא לא מוביל לשיפור. אדם לא צריך להשתנות רק כי יש טרנד להשתנות או כי אנשים אחרים אומרים לו שעליו להשתנות. השינוי חייב לנבוע מתוך תחושה פנימית ברורה שהמצב הקיים אינו מספיק טוב, ומתוך רצון אותנטי ואמיתי לשפר את החיים. במילים אחרות, אם אדם באמת מרגיש שטוב לו במצב הקיים, אין היגיון לבצע שינוי רק כי אנשים אחרים מציעים זאת או רק משום שהרעיון נשמע מעניין. שינוי שישפר את החיים הוא שינוי שמתבסס על חוסר שביעות רצון אמיתי ולא על סקרנות חולפת. איך להחליט איזה שינוי לבצע בחיים? ברגע שאדם מבין שעליו לשנות משהו בחיים, השאלה הבאה היא איזה שינוי בדיוק כדאי לבצע?. אליעד מסביר שאין בהכרח דרך אחת נכונה לבצע שינוי. למשל, בזוגיות, אפשר לבחור בין פרידה לבין ... תזונה או בריאות, קיימות דרכים רבות ושונות לעשות שינוי. הבחירה בשינוי מסוים חייבת להתבסס על הבנת הסיבה שבגללה רוצים להשתנות. אדם חייב להבין מה לא עובד עבורו במצב הנוכחי, מה התוצאה שהוא רוצה להשיג, ורק אז לקבל החלטה על ... לפיכך פונקציה של מידת שביעות הרצון של האדם מהמצב הנוכחי שלו. ככל שהוא מרוצה יותר, כך הוא פחות צריך להשתנות. ככל שהוא פחות מרוצה, כך מומלץ לו יותר לשקול לבצע שינויים משמעותיים. מה לעשות אם עדיין מתלבטים לגבי שינוי? ... אלו היא שמאפשרת החלטה נכונה ובריאה לגבי שינויים בחיים. האם כדאי לעשות שינוי בחיים? איך לדעת אם הגיע הזמן להשתנות? האם שינוי בקריירה נכון לי? איך מחליטים על התחלה חדשה? האם כדאי לשנות את המראה שלי? איך להפסיק לפחד ...
משיכה מינית משתנה, העדפת מראה חיצוני, העדפות מיניות, איך משתנה המשיכה המינית? איך נוצרת משיכה מינית למראה מסוים? למה אני נמשך למראה מסוים? שינוי המשיכה המינית, למה אני לא נמשכת אליו? שינויים במשיכה המינית, סודות המשיכה
משיכה מינית משתנה, העדפת מראה חיצוני, העדפות מיניות, איך משתנה המשיכה המינית? איך נוצרת משיכה מינית למראה מסוים? למה אני נמשך למראה מסוים? שינוי המשיכה המינית, למה אני לא נמשכת אליו? שינויים במשיכה המינית, סודות המשיכה
משיכה מינית משתנה, העדפת מראה חיצוני, העדפות מיניות, איך משתנה המשיכה המינית? איך נוצרת משיכה מינית למראה מסוים? למה אני נמשך למראה מסוים? שינוי המשיכה המינית, למה אני לא נמשכת אליו? שינויים במשיכה המינית, סודות המשיכה מה גורם למשיכה מינית להשתנות? משיכה מינית, תופעה שהיא לעיתים נעלמת, עשויה להשתנות במהלך החיים, לפעמים במהירות, ותלויה במגוון גורמים רגשיים ומנטליים. לעיתים אדם עשוי להימשך למראה מסוים, ואז פתאום, ביום אחר, יימשך למראה אחר לחלוטין. השאלה המרכזית כאן היא: מה הגורמים לשינוי הזה? מה שגורם לכך הוא חוויות רגשיות שמחפש האדם למלא, ולעיתים החוויות הללו קשורות למראה החיצוני של האדם. כיצד קשורה החוויה הרגשית למשיכה המינית? הסיבה המרכזית לשינוי בהעדפה המינית היא הצורך הרגשי של האדם. פעמים רבות אדם מחפש תחושות של ערך עצמי או ביטחון, ושם מתבטאת ... לפתח משיכה למראה דמות מהעבר ששחקה תפקיד משמעותי בחייו. כיצד אירועי חיים משנים את המשיכה המינית? העדפות מיניות עשויות להשתנות בעקבות מצבים חיים משתנים. לדוגמה, אם אדם חווה תקופה של משבר או מצוקה, הוא עשוי להתחיל להימשך לבן זוג שתשדר ביטחון או תמיכה, ... או חיוביות. במקביל, אדם שתחילה לא היה נמשך לאדם מסוים, עשוי לפתח אליו משיכה בעקבות חוויה רגשית טובה. זהו שינוי גמיש שמשתנה על פי הצרכים הרגשיים והחוויות שמילא האדם. האם כדאי לסמוך לגמרי על המשיכה הנוכחית? אף שהמשיכה למראה מסוים עשויה להיראות יציבה, היא עשויה להשתנות לאורך הזמן. לכן, יש הטוענים כי לא כדאי להסתמך על משיכה חזותית בלבד כדי לקבוע את התאמת בני הזוג, משום שהעדפות מראה עשויות להשתנות במרוצת הזמן בשל חוויות רגשיות, אסוציאציות ושינויים בצרכים הרגשיים. מהו העיקרון המניע את תופעת שינוי המשיכה המינית? העיקרון הבסיסי שמשפיע על שינוי המשיכה המינית הוא הצורך הרגשי שמחפש האדם למלא. מוחו של האדם יוצר אסוציאציות בין מראה מסוים לבין התחושות או הערכים שהוא מחפש להשיג. לפיכך, אם הצורך הרגשי משתנה, גם המשיכה עשויה להשתנות, שכן האדם יקשר מראה חדש לחוויות חיוביות או שליליות. כיצד להבין ולנהל טוב יותר את המשיכה המינית? הבנת הצורך ... העדפה חזותית השפעות של חוויות ילדות על בחירת בני זוג כיצד זיכרונות ואסוציאציות מעצבים משיכה מינית גישות להתמודדות עם שינויים בהעדפה האם משיכה מינית באמת יכולה להשתנות? משיכה מינית עשויה להשתנות לאורך זמן, לפעמים אפילו מהרגע להרגע. ייתכן שאדם נמשך למראה מסוים, ואז ביום אחר הוא מתחיל להימשך למראה אחר. ... להפך, בהתחלה הוא לא נמשך כלל למישהו, ואז פתאום מתעוררת משיכה. כיצד קשורה החוויה הרגשית למשיכה המינית? הסיבה המרכזית לשינוי בהעדפה קשורה לצורך הרגשי שאדם רוצה למלא. לעיתים אדם מחפש תחושה של ערך עצמי, ומאמין שיחוש ערך רב יותר ... הוא רוצה שיאהבו אותו כפי שקיווה שיקבל בילדות. כיצד אירועי חיים משנים את המשיכה המינית? יש מצבים שבהם צרכים משתנים לאורך החיים, ומכאן גם העדפת המראה. לדוגמה, אדם שאיבד את עבודתו ומרגיש מצוקה, עשוי לחפש פתאום בת זוג שתשדר ... רצוי לחתום חוזה רגשי מוחלט רק על סמך מראה, כי ההעדפה החזותית עשויה להתהפך מסיבות רגשיות, זיכרונות, צרכים ואסוציאציות משתנות. מהו העיקרון המניע את התופעה? העיקרון הבסיסי הוא שאדם מחפש למלא צורך רגשי דרך קשר עם אדם אחר. המוח מקשר באופן אסוציאטיבי בין מראה מסוים לבין הערך או הביטחון הרגשי המבוקש. לכן, אם הצורך הרגשי משתנה או אם נוצרות חוויות חיוביות או שליליות עם אותו מראה, המשיכה עלולה להתחלף ולהיפך. כיצד להבין ולנהל טוב יותר ... העדפה חזותית השפעות של חוויות ילדות על בחירת בני זוג כיצד זיכרונות ואסוציאציות מעצבים משיכה מינית גישות להתמודדות עם שינויים בהעדפה איך להפסיק להימשך אליו? למה אני נמשך למראה ספציפי? למה אני נמשכת למראה ספציפי? איך לשנות משיכה מינית? ... לשנות משיכה מינית? איך להימשך אליו? איך להימשך אליה? איך לא להימשך אליו? איך לא להימשך אליה? העדפות מיניות משתנות, תנוחות מיניות, העדפת תנוחה מינית, למה אני מעדיף תנוחה מינית מסוימת? משיכה למראה חיצוני, למה אני נמשכת למראה מסוים? ... אליה? מה לעשות אם אני לא נמשכת אליו? למה הפסקתי להימשך אליו? האם אני יכולה להימשך אליו ת אליו? שינויים במשיכה המינית, סודות המשיכה ועוד
איזון נפשי, איזון מצב הרוח, איזון בחיים, איזון רגשי, יציבות רגשית, שינויים קיצוניים במצבי רוח משתנים בקיצוניות, תנודות קיצוניות במצבי הרוח, מאניה דיפרסיה, הפרעה בי פולארית, ויסות רגשי, מייצבי מצב רוח, מצב רוח יציב, איזון פנימי
איזון נפשי, איזון מצב הרוח, איזון בחיים, איזון רגשי, יציבות רגשית, שינויים קיצוניים במצבי רוח משתנים בקיצוניות, תנודות קיצוניות במצבי הרוח, מאניה דיפרסיה, הפרעה בי פולארית, ויסות רגשי, מייצבי מצב רוח, מצב רוח יציב, איזון פנימי
איזון נפשי, איזון מצב הרוח, איזון בחיים, איזון רגשי, יציבות רגשית, שינויים קיצוניים במצבי רוח משתנים בקיצוניות, תנודות קיצוניות במצבי הרוח, מאניה דיפרסיה, הפרעה בי פולארית, ויסות רגשי, מייצבי מצב רוח, מצב רוח יציב, איזון ... את ידו במים קפואים ואז מוציא אותה, פתאום מה שהיה קודם נראה לו חם, אף על פי שלא חל שינוי ממשי בטמפרטורה של המים. השפעת הקונטרסט על תחושות הטוב והרע כאשר אדם מרגיש רע, הוא מנסה לפצות את עצמו ... כאשר הוא חוזר לעבודה. לעומת זאת, אדם שמאזן את עצמו בצורה הדרגתית, יווסת את השפעת התחושות ולא יאפשר להן להשתנות בצורה קיצונית. מסקנה האידיאל אינו בהכרח להימנע מתחושות טובות או רעות, אלא לשלוט בהן ולהיות מודע למחיר של תנודתיות ... מהו איזון בחיים? מטוטלת רגשית, מצב רוח לא יציב, מצב רוח קיצוני, מצב רוח רע ללא סיבה, מצבי רוח משתנים אצל גברים, מצבי רוח משתנים אצל נשים, מצבי רוח קיצוניים, מציאת איזון בחיים, ניגודיות הטוב והרע, עוצמת הטוב, עוצמת הטוב והרע, עוצמת הרע, פיצוי רגשי, רע קיצוני, שינויי מצב רוח, שינויים חדים במצב הרוח, שינויים קיצוניים במצבי רוח, שינויים קיצוניים במצבי רוח משתנים ללא סיבה, תנודות רגשיות
שינויים במצבי רוח - מה יוצר מצבי רוח משתנים? איך להגיע למצב רוח מאוזן?
שינויים במצבי רוח - מה יוצר מצבי רוח משתנים? איך להגיע למצב רוח מאוזן? ובו יתבאר העניין של מצבי רוח משתנים. ויתבאר, מה יוצר שינויים במצב הרוח? כיצד להגיע לאיזון רגשי? כיצד להגיע למצב רוח יציב? ועוד. ומי שיתבונן יראה, כי מצב הרוח של ... שבה הוא מפרש וחווה את האירועים השונים שקורים לו. וכדי שמצב הרוח של האדם ישתנה, לשם כך צריך לקרות שינוי כלשהו, או במצב של האדם, או בצורת ההסתכלות של האדם על המצב שלו, או בשניהם ביחד. דהיינו, שגם המצב השתנה, וגם האדם רואה את הדברים אחרת. וככל שהשינויים בצורת ההסתכלות של האדם על המצב שלו, גדולים יותר, וככל שהמצב של האדם משתנה יותר ויותר, כך כמות השינויים במצב הרוח של האדם, גדלה יותר ויותר. והשאלה היא, איך ניתן להגיע לאיזון במצב הרוח? וכפי שהבנו, מצב הרוח ... לעיתים רחוקות יותר, ואז ממילא מצבי הרוח שלו ישתנו פחות. אלא שעדיין יש לשאול: מאחר שהמציאות עצמה של האדם משתנה כל הזמן, ומאחר שלפעמים גם דעותיו של האדם משתנות, כגון בגלל שהוא לומד דברים חדשים, וגם בגלל שיש בו כוחות שונים שמשתנים כל הזמן, אכ כיצד בכל זאת, אפשר להגיע ליציבות אמיתית במצב הרוח, ללא השפעת שינויים כלשהם? והתשובה היא, כי בכל העולם כולו, יש רק דבר אחד שהוא לא משתנה לעולם, והוא האמת. והאמת, לא יכולה להשתנות, מאחר שהיא אמת. וגם אם ידיעת האמת של האדם משתנה, הרי שהאמת עצמה לא משתנה. ולכן, כדי להגיע למצב של יציבות בחיים ברמה הרגשית, לשם כך על האדם לנסות להיצמד לנקודת אמת שלא משתנה. ואם יצליח האדם להחזיק את עצמו בנקודת אמת שלא משתנה, הרי שגם כאשר המחשבות שלו ישתנו, וגם כאשר המציאות שלו תשתנה, הרי שמצב הרוח שלו לא ישתנה. ומה זה ... כפי מה שבאמת ראוי להתייחס אליה בצורה הנכונה. ואז ממילא מצב הרוח של האדם, נשאר מאוזן ובפרופורציה הנכונה, למרות השינויים השונים שיש בתוך האדם וגם במציאות. לסיכום: האמת מטבעה לא משתנה. אם ברצונך ליצור נקודת אחיזה קבועה, תשתדל להיצמד אל האמת. דהיינו, נסה לראות את הדברים כפי מה שהם באמת, ...
מצבי רוח משתנים, שינויים במצב הרוח, להקשיב ללב שלך, שכל או רגש, התאמת החוויה להבנה, התאמת ההבנה לחוויה, הרמוניה בחיים, להטיל ספק בשכל, להטיל ספק ברגש
מצבי רוח משתנים, שינויים במצב הרוח, להקשיב ללב שלך, שכל או רגש, התאמת החוויה להבנה, התאמת ההבנה לחוויה, הרמוניה בחיים, להטיל ספק בשכל, להטיל ספק ברגש
מצבי רוח משתנים, שינויים במצב הרוח, להקשיב ללב שלך, שכל או רגש, התאמת החוויה להבנה, התאמת ההבנה לחוויה, הרמוניה בחיים, להטיל ספק בשכל, להטיל ספק ברגש איך להתמודד עם שינויים במצבי רוח? הדברים שאליעד כהן מסביר מתמקדים בשאלה כיצד אפשר להתמודד בצורה טובה ומדויקת עם שינויים במצבי רוח, כיצד לחיות בהרמוניה בין הרגש לשכל, ואיך ליצור התאמה בין החוויה הפנימית להבנה השכלית שלנו. השאלה המרכזית ... מסונכרנות. ההבנה השכלית אומרת לאדם דבר אחד, אך הרגש או הלב אומרים לו דבר אחר, ואז נוצר פער שמוביל לשינויים במצב הרוח. כדי להתמודד עם זה, הוא מציע להתחיל בתהליך של סינכרון בין ההבנה לבין החוויה, בין השכל לרגש. ... חושבים הוא חלק בלתי נפרד ממנה. כשאדם מגיע לנקודה הזו, הוא בעצם נמצא במצב של שלמות מוחלטת ללא צורך בשינוי. איך להתמודד עם מצבי רוח משתנים? מה חשוב יותר, שכל או רגש? איך להטיל ספק בשכל וברגש? מה המשמעות של הרמוניה בחיים? איך ליצור התאמה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הדרך של אליעד כהן, השינוי של אליעד כהן, נושאי הלימוד של אליעד כהן, סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, שינוי התכנים של אליעד כהן, שכל גדול, שכל קטן, התורה שלי כולה הקדמות, ללמוד מאליעד כהן, תהליכי חשיבה של אליעד כהן, מודעות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שינויים, איך להאמין בעצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשנות תכונות אופי? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם גירושין? איך לקבל החלטות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בזוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בראיון עבודה? איך לנהל את הזמן? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: שינויים, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? האם הכל אפשרי? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם אפשר לדעת הכל? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש או אין אלוהים? בשביל מה לחיות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לילדים נוער והורים, אימון אישי למנהלים, מאמן אישי להרזיה בתחום שינויים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4531 שניות - עכשיו 02_09_2025 השעה 06:16:18 - wesi1