אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הדרך של אליעד כהן, השינוי של אליעד כהן, נושאי הלימוד של אליעד כהן, סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, שינוי התכנים של אליעד כהן, שכל גדול, שכל קטן, התורה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הדרך של אליעד כהן, השינוי של אליעד כהן, נושאי הלימוד של אליעד כהן, סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, שינוי התכנים של אליעד כהן, שכל גדול, שכל קטן, התורה שלי כולה הקדמות, ללמוד מאליעד כהן, תהליכי חשיבה של אליעד כהן, מודעות
מהי הדרך של אליעד כהן בשינוי ובתהליכי הלימוד?

אליעד כהן מתאר את הדרך שבה הוא עבר בשנים האחרונות, משיעורים על נושאים פילוסופיים מופשטים מאוד, כמו שאלות על המציאות, אלוהים, בחירה חופשית, זמן, מקום, אינסוף ויקומים מקבילים, לנושאים יותר יום - יומיים ופשוטים לכאורה, כמו בעיות זוגיות, מכירות, ופתרונות למצבים יומיומיים. השאלה שעולה היא מדוע יש שינוי כזה בתכנים שנלמדים ואיך הוא קשור לשיטת הלימוד של רבי נחמן מברסלב.

מדוע נראה שיש שינוי בנושאי הלימוד?

תחילה, אליעד כהן היה מתמקד בנושאים פילוסופיים עמוקים שדורשים הבנה גבוהה מאוד של המהות של העולם והמציאות. עם הזמן, תחום הלימוד שלו עבר לנושאים שמחוברים יותר לבעיות היום - יום של אנשים, כמו איך למכור ללקוח או איך לנהל מערכת זוגית. שינוי זה מתרחש מתוך רצון להפוך את תהליכי הלימוד לנגישים יותר, כדי שגם אלו שלא מצליחים להבין את העמוק ביותר יוכלו להתקדם.

כיצד שיטת הסיפורים של רבי נחמן מברסלב קשורה לשינוי בתכנים?

סיפור על רבי נחמן מברסלב, אשר בתחילה לימד את תלמידיו בצורה ישירה מתוך ספר "ליקוטי מוהר"ן" אך לא ראה הצלחה בהעברת המסרים, עבר להשתמש בשיטת הסיפור. הוא התחיל לספר לתלמידיו סיפורי מעשיות פשוטות, מתוך מחשבה שסיפורים יכולים להעביר רעיונות רוחניים עמוקים בצורה בהירה ומובנת יותר. כך, רבי נחמן הצליח להעיר את תלמידיו מהשינה הרוחנית שלהם דרך סיפורים על דמויות כמו הבת מלך שהלכה לאיבוד ובן המלך ובן השפחה שהתחלפו, ולא דרך הלימוד הישיר. אליעד כהן מחליט להשתמש בשיטה דומה להעביר רעיונות רוחניים מסובכים יותר, דרך סיפורים ודוגמאות מעשיות.

למה חשוב להמשיך לחקור את הנושאים העמוקים?

כדי להגיע לשלמות ולהרגיש טוב במאה אחוז, צריך להבין לעומק את כל מה שמתרחש סביבנו. זה דורש להבין את המהות של "אני", הרצון, הרגש, המחשבה, את הדרך בה נוצר העולם, האם יש אלוהים, האם יש בחירה חופשית, את המשמעות של זמן ומקום. אם לא מבינים את הדברים הגדולים האלה, נשארת תחושת חוסר בהירות. למרות שמדובר בנושאים מורכבים, חשוב לא לוותר עליהם, אלא לפתח חשיבה לוגית שתוכל להתמודד עם שאלות קיומיות אלו.

כיצד הלימוד המעשי מקדם הבנה עמוקה?

אליעד כהן מציין כי המעבר ללימוד נושאים מעשיים ויום - יומיים הוא לא בהכרח ירידה ברמה, אלא תהליך של חידוד חשיבה לוגית. כשאדם לומד להחליט אם לתת הנחה ללקוח או להתמודד עם בעיות בזוגיות, הוא לומד לזהות סיבתיות ולבצע ניתוח מדויק של המהות של הבעיה. תהליכי חשיבה אלו הם בדיוק אותם תהליכים שיכולים להוביל גם להבנה של שאלות פילוסופיות מורכבות.

מה הקשר בין השאלות המעשיות לשאלות הפילוסופיות?

נראה כי כל השאלות, גם הנושאים הפשוטים ביותר כמו "האם לתת ללקוח הנחה?" וגם השאלות הפילוסופיות כמו "מי אני?" הן בעצם שאלות על המהות, הצורה והסיבתיות. כשאדם לומד להבחין בין עובדות לפירושים בנושאים יום - יומיים, הוא מפתח את היכולת להבין את המהות האמיתית של נושאים עמוקים יותר. מי שמצליח להבין את הדברים הפשוטים יותר, יוכל להמשיך להעמיק גם בנושאים הפילוסופיים הקשים ביותר.

כיצד ניתן להעמיק מעבר ליומיום?

לאחר שמפתחים את השכל והחשיבה הלוגית דרך נושאים פשוטים, ניתן לעבור לשאלות קיומיות יותר מורכבות כמו טבע הרגשות, הרצונות והמחשבות. עם הזמן, אפשר להתקדם לשאלות על הזמן, המקום, הבחירה החופשית, האם העולם נברא או תמיד היה, ועוד שאלות קיומיות אחרות. בשלב מאוחר יותר, עשוי להגיע אדם לנקודה בה יוכל להתמודד עם השאלות הגדולות ביותר על מציאות הקיום, האלוהים והיקום.

האם יש נקודה שבה אי אפשר לחקור מעבר אליה?

היו טענות כי ישנה נקודה כזו, שבה כל השאלות מגיעות למבוי סתום לוגי, או לנקודה בה הכל אפשרי. הוא מציין את המונח EIP (Everything Is Possible) כדוגמה למצב שבו אין יותר חקירה מעבר לנקודה הזו, או לחילופין, כל האפשרויות קיימות.

היכן ניתן למצוא חומר נוסף?

אליעד כהן מזכיר את האתר שלו, בו אפשר למצוא הרצאות ומאמרים מחולקים לפי נושאים ושנים. גם ספרים כמו "להיות אלוהים" מספקים תכנים עמוקים מאוד על השאלות הגדולות ביותר. החומר מסודר בצורה נוחה, כך שניתן לגשת לנושאים שונים וללמוד אותם לפי סדר זמן או לפי נושא, כשהמטרה הסופית היא לפתח חשיבה לוגית שתוכל להתמודד עם השאלות הפילוסופיות הגדולות ביותר.
מדוע נראה שיש שינוי בנושאי הלימוד?

בתחילת הדרך הועברו תכנים שעוסקים בנושאים פילוסופיים ומופשטים במיוחד, כמו שאלות על המציאות, אלוהים, בחירה חופשית, זמן, מקום, אינסוף, עולמות מקבילים, יקומים ופוטנציאל קיום. אלו נושאים רחבי היקף שמצריכים רמת הבנה עמוקה מאוד. עם הזמן, התחילו להופיע יותר הסברים ודוגמאות על נושאים יום - יומיים, כמו בעיות זוגיות, מכירות, מתן הנחות ללקוחות, איך להתנהל עם אחרים וכדומה. השאלה שעלתה היא מדוע יש מעבר מנושאים "כבדים" לנושאים יום - יומיים ופשוטים יותר לכאורה.

כיצד קשורה שיטת הסיפורים של רבי נחמן לשינוי הזה?

מסופר על רבי נחמן מברסלב שבתחילה לימד את תלמידיו בצורה ישירה מתוך הספר "ליקוטי מוהר"ן", אך כשהבין שזה לא מחלחל מספיק לתודעתם, הוא עבר לספר להם "סיפורי מעשיות". ההיגיון שלו היה ששכל עמוק ומופשט קשה להבנה עבור מי שלא פיתח יכולת חשיבה גבוהה, ולכן יש צורך להלביש את הרעיונות העמוקים בתוך סיפורים פשוטים יותר. בדרך הזאת, דרך סיפור על הבת מלך שהלכה לאיבוד, על בן מלך ובן שפחה שהתחלפו, על קמצנים וכדומה, מצליחים להעביר מסרים רוחניים מורכבים לאנשים, בתקווה שזה יעורר אותם "מהשינה" שלהם. לכאורה, סיפור יכול להרדים אדם, אבל רבי נחמן גרס שדווקא הסיפורים האלה מסוגלים לעורר את המוח להבין דברים שלא נקלטים בצורה ישירה.

מדוע חשוב להמשיך לחקור את הנושאים העמוקים?

כדי להגיע לשלמות ולהרגיש טוב במאה אחוז, אדם צריך להבין לעומק את כל מה שקורה סביבו. זה אומר להבין את המהות של ה"אני", הרצון, הרגש, המחשבה, איך נוצר העולם, האם יש אלוהים, מהי בחירה חופשית, מהו זמן, מהו מקום, ואיך הכל פועל. אם לא מבינים את הדברים הגדולים האלה, נשארת תחושה שמשהו לא ברור עד הסוף. אבל מכיוון שאלו נושאים מורכבים להפליא, לא פשוט להתעמק בהם בלי לפתח קודם יכולת חשיבה לוגית גבוהה.

כיצד הלימוד המעשי מקדם הבנה עמוקה?

המעבר ללימוד נושאי היום - יום (כגון איך למכור ללקוח ולהחליט אם לתת הנחה, איך לפתור בעיות בזוגיות, איך לשכנע ילד להכין שיעורי בית או לאכול מלפפון חמוץ, ועוד) נועד לאמן את האדם בחשיבה מדויקת. בנושאים הפשוטים האלה לומדים לזהות מהי סיבתיות, מהי המהות של הדבר, מהן העובדות לעומת הפירושים, מה בטוח נכון ומה דורש בירור נוסף. ברגע שאדם מתרגל חשיבה בהירה ומדויקת בפרטים הקטנים, הוא בונה לעצמו יסודות חזקים שמאפשרים לו בהמשך לטפס לשאלות הפילוסופיות הגדולות יותר.

מה הקשר בין השאלות המעשיות לשאלות הפילוסופיות?

גם הנושאים היום - יומיים הם בעצם "לבושים" של אותו עיקרון: תרגול חשיבה הגיונית. כשאדם מתמודד עם שאלה כמו "האם לתת ללקוח הנחה?" או "איך להתמודד עם בגידה?", הוא מחדד את השכל שלו בלחפש את המהות האמיתית של הבעיה, לבדוק את הנתונים לאשורם ולא להישאר בהנחות שגויות. מי שמעמיק בצורה יסודית בניתוח נושאים מעשיים, מגלה שתהליכי המחשבה הללו ניתנים ליישום גם בעניינים פילוסופיים מורכבים, כמו "מי אני?" או "האם יש משמעות לחיים?".

כיצד ניתן להעמיק מעבר ליומיום?

לאחר שמפתחים את השכל והחשיבה ההגיונית בנושאים פשוטים, אפשר לעלות שלב ולחקור את טבע הרגשות, הרצונות והמחשבות. משם ניתן להתקדם להבנת הזמן והמקום, שאלת הבחירה החופשית, השאלה האם העולם נברא או תמיד היה, האם אנחנו קיימים באמת, מה זה אומר "יש" ומה זה אומר "אין", ואיך יקומים מקבילים או ממדים אחרים יכולים להשתלב בתמונה. בסופו של דבר, כך גורסים, ניתן להגיע גם לנקודה שבה אי אפשר עוד להמשיך לחקור מעבר לה, ולחוות מצב של סוף המשחק.

האם יש נקודה שאי אפשר לחקור מעבר אליה?

יש הטוענים שבאמת קיימת נקודה כזאת, שבה כל השאלות מגיעות למבוי סתום לוגי, או לחילופין לנקודה שבה "הכל אפשרי" (EIP -Everything Is Possible). זוהי הנקודה שבפועל אי אפשר להעמיק מעבר לה, ובכל זאת טוענים שניתן לחוות אותה בצורה מלאה.

היכן ניתן למצוא חומר נוסף?

יש באתר מסודר של הרצאות ומאמרים המחולקים לפי נושאים ולפי שנים. אפשר למצוא בו גם את "ספר להיות אלוהים", ספר נדיר ומעמיק שעוסק בשאלות הפילוסופיות הגדולות ביותר, וגם תכנים על היום - יום: איך לשווק, איך למכור, איך לסדר את הבית, איך לגרום לחברה לעשות מסאז' בגב ועוד. הכל בנוי שלב על גבי שלב, כך שניתן לצפות בהרצאות או לקרוא מאמרים לפי סדר היסטורי או לפי נושא. המטרה הסופית היא תמיד לפתח את החשיבה ההגיונית כך שבסופו של דבר ניתן יהיה להבין את הדברים העמוקים ביותר על העולם, המציאות, הבחירה החופשית, אלוהים, הזמן, המקום והאינסוף.
מצא את ההבדלים, הייחודיות של אליעד כהן, למה ללמוד מאליעד כהן? שיטת הלימוד של אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, דעה על אליעד כהן, מה מלמד אליעד כהן? האם ללמוד מאליעד כהן? הסיפור של אליעד כהן
חשיבה מופשטת הוכחות שאין אלוהים התקדמות תלמיד הנוסחה של אליעד כהן התמודדות עם בעיה שיפור המוח מצליח להבין צורך זמן בלי מקום רוחני eip איך ללמוד מאליעד כהן אליעד אליעד כהן ברסלב האם ללמוד מאליעד כהן הדרך של אליעד הדרך של אליעד כהן הלימוד של אליעד כהן הנוסחה של אליעד הנוסחה של אליעד כהן הסוד של אליעד הסוד של אליעד כהן הקדמה הקדמות השיטה של אליעד השיטה של אליעד כהן השינוי של אליעד כהן השכל של אליעד השכל של אליעד כהן התורה התורה שלי כולה הקדמות התכנים של אליעד כהן חשיבה יהדות תורה מצוות אלוהים לימוד לימוד אצל אליעד ללמוד ללמוד מאליעד ללמוד מאליעד כהן למה ללמוד מאליעד כהן למה רבי נחמן מברסלב למידה מה הלימוד אצל אליעד כהן מה ללמוד מאליעד כהן מודעות מעשיות מעשיות של רבי נחמן מעשיות של רבי נחמן מברסלב מצא את ההבדלים נושאי הלימוד של אליעד כהן נחמן סיפור סיפורי מעשיות סיפורי מעשיות של רבי נחמן סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב רבי נחמן רבי נחמן מברסלב שיטת eip שינוי שינוי התכנים שינוי התכנים של אליעד כהן שינויים שכל גדול שכל קטן תהליך תהליכי חשיבה תהליכי חשיבה של אליעד כהן תהליכים תורה תכנים של אליעד כהן
השכל של אלוהים, איך אלוהים חושב, השכל הגדול ביותר, תפישת מציאות אלוהית, שכל מושלם, שכל מעל השכל, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, הסיפור של אליעד כהן, ליקוטי מוהרן ח"א נג
השכל של אלוהים, איך אלוהים חושב, השכל הגדול ביותר, תפישת מציאות אלוהית, שכל מושלם, שכל מעל השכל, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, הסיפור של אליעד כהן, ליקוטי מוהרן ח"א נג
... השכל הגדול ביותר, תפישת מציאות אלוהית, שכל מושלם, שכל מעל השכל, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, הסיפור של אליעד כהן, ליקוטי מוהרן חא נג מהם חמשת ההבדלים בין השכל האלוהי ... אפילו כפוטנציאל. ההבדל השלישי: אלוהים מקיף דברים שאין להם תכלית או גבול. ההבדל הרביעי: אין שינוי בידיעת אלוהים - הוא יודע את הדבר בכוח ... ידיעתו של אלוהים לא מוציאה את הדבר מאפשרותו. אליעד כהן דיבר על חמשת ההבדלים הללו, שמובאים בתורת רבי נחמן מתוך ליקוטי מוהרן, והסביר כיצד השכל האלוהי שונה באופן ... האלוהי, גם כאשר אנחנו מדמיינים משהו שעתיד לקרות, אלוהים יודע את כל זה בו - זמנית, ללא כל שינוי, גם אם המידע קיים רק כפוטנציאל. ההבדל ... של יש ו - אין, פוטנציאל ו - מציאות, מחויב ו - אפשרי, מקבלים נופך חדש ובלתי - מובן, שדורש חשיבה מעמיקה וחווייתית. חמשת ההבדלים בין ... מתוך כך הסיק שאם האל אינו חווה שאלות, אז מי שיחשוב כמוהו לא יחווה שאלות. ניסה להחזיק בדפוס חשיבה שכזה, לא תמיד הצליח, אך לפחות כיוון את ... מבט. הוא הסביר שגם אם לא מגיעים לשלמות בהבנה, עצם האמונה שיש אפשרות כזו מכוונת את המחשבה. בתורה נג בליקוטי מוהרן מופיעים חמישה הבדלים בין השכל של האל ... הסתירות והפרדוקסים אינם מבטלים זה את זה. כשמתאמצים להבין זאת, המוח מגיע לסוג של גבול, ושם נוצר שינוי בתפיסה. חמשת הדברים שהשכל של האל שונה ... יסוד או פוטנציאל, אין עדיין כלום, ואף על פי כן האל יודע את הדבר בדיוק כאילו היה קיים. כך אומר רבי נחמן: אפשר לדמיין כסא ולהביא אותו אחר ... האדם נתקל ברעיון כזה, הוא רואה בו סתירה, מבחינת האל, הסתירה אינה קיימת כלל. בידיעת האל אין שינוי בין הפוטנציאל לבין המימוש. בזמן שאצל ... אפשרות שהיד תזוז) לעומת מה שקורה בפועל (היד באמת זזה), האל יודע את שני המצבים ללא הבדל וללא שינוי. במחשבה האנושית, כוח (פוטנציאל) ופועל ... ולא בהכרח מחויב, מה שמנוגד לתפיסה הרגילה שלנו שלפיה ידיעה ודאית פירושה שהדבר מחויב. כאן משתמש רבי נחמן ברעיון שכאשר אומרים האל יודע, ... של השכל? אם במצבי קושי אדם שואל את עצמו מה היה קורה אילו ראיתי את הבעיה מנקודת המבט שאליה רומז רבי נחמן?, הוא עשוי להיכנס לחוויה שהיא ... מסוימת, גם לא להבין הוא סוג של ידיעה חדשה - ידיעת הגבול. מקובל לחזור שוב ושוב על הטקסטים, כגון ליקוטי מוהרן בתורה נג, כדי להעמיק בהם. כל ... כל כך, אלא להתמסר לרעיון שאין הבדל בין יש לאין. צורת העבודה הזו משמרת את ההבחנה המועילה (בזמן לימוד - לוגיקה, שאלה, בירור) ומחברת אותה ... פוטנציאל לרוגע ולשחרור מפחד מוגזם. סיכום מלא של הפרדוקס והיישום בחיים הטקסט המתאר את הדברים (בתורה נג בליקוטי מוהרן) מציג חמישה הבדלים מרכזיים בשכל ... ההבדל בין יש לאין, ואת עצם הניגוד בין מחויב לאפשרי - אפשר להתחיל להכיל את הסתירות באופן חדש. רבי נחמן טוען שכל מי שינסה להשתמש בשכל שלו ... מרחב שקט נפשי מסוים, כי המוח לא נצמד רק לאחת מהאפשרויות. התהליך לא מיידי, ולכן מומלץ לחזור על הלימוד של הטקסטים ולהתבונן בהם בתשומת לב. ... כאשר מנסים לקחת בעיה יומיומית ולבדוק כיצד אותה זווית ראייה משפיעה. מי שמעמיק בכך עשוי לחוות שינוי בתפיסה הכללית שלו. לסיכום פרדוקסים כמו יודע בוודאות אבל הדבר נשאר אפשרי או אין הבדל בין ריבוי לידיעה אחת משקפים חשיבה מעל ההיגיון האנושי הרגיל. זוהי נקודת ... והאמונה הראשונית הופכת להבנה (או חוויה) שאולי פורצת את הגבולות הרגילים של השכל. שילוב של חשיבה פרדוקסלית בפתרון בעיות הקשר בין דמיון לבין מציאות בעבודה פנימית תפיסת האין סוף והחלל הפנוי לפי רבי נחמן שאלות על זמן, סיבה ותוצאה, והתבוננות מעל לשכל שאלה: האם דרך הדמיון אפשר להגיע למוחשי? אליעד: כן, כל מוחשי מתחיל בדמיון. רבי נחמן אומר, עד שתבין בשכל, תאמין. אתה ... להאמין, אבל כל תהליך מתחיל האמונה. אני לדוגמה ניסיתי להבין, מה אני לא מבין. ואז קראתי אצל רבי נחמן שאומר, שיש חמישה דברים שאלוהים ... ככה. לא הצלחתי, אבל לפחות התכווננתי למשהו. אני האמנתי בזה ואחרי שהאמנתי בזה, הבנתי את זה. בתורה נג כתוב שיש חמישה דברים, שהשכל של ...
השכל הגדול ביותר, קצה השכל האנושי, תכלית הידיעה שלא נדע, ההבנה הגדולה ביותר, האמת המוחלטת, מה מבינים בסוף? איך מרגיש אושר? אחדות שקרית, מעל השכל האנושי, אין הבדל בין יש לאין
השכל הגדול ביותר, קצה השכל האנושי, תכלית הידיעה שלא נדע, ההבנה הגדולה ביותר, האמת המוחלטת, מה מבינים בסוף? איך מרגיש אושר? אחדות שקרית, מעל השכל האנושי, אין הבדל בין יש לאין
...אדם גמיש מחשבתית יכול גם לחשוב בצורה הגיונית ויציבה לחלוטין, והוא לא חייב להיות בבלבול או בחוסר סדר. הגמישות מאפשרת לו להיות גם מסודר וגם יצירתי באותה העת, כי הוא אינו כבול להגדרה אחת או למחשבה אחת. מה ההבדל בין תשובה יחסית לתשובה מוחלטת? כאשר אדם שואל שאלות ורוצה תשובות יחסיות, הוא יקבל תשובות יחסיות שעוזרות לו לפעול ולהבין דברים באופן יום - יומי. תשובה יחסית היא תשובה שנכונה רק בתוך מערכת הגדרות מסוימת. לעומת זאת, כשאדם מחפש את התשובה המוחלטת,...
השכל הגדול ביותר, להגדיר את מה שלא ניתן להגדיר, אין הבדל בין יש לאין, לית מחשבה תפיסא בך כלל, לית מחשבה תפיסא ביה כלל, מחוץ לשכל, מחוץ למחשבה
השכל הגדול ביותר, להגדיר את מה שלא ניתן להגדיר, אין הבדל בין יש לאין, לית מחשבה תפיסא בך כלל, לית מחשבה תפיסא ביה כלל, מחוץ לשכל, מחוץ למחשבה
... - אם אתה מוסיף מידע מיותר לשאלות שלך, אתה מסתבך ומאבד את המיקוד. אליעד מציע להתמקד בשאלה נקייה, בלי תוספות ובלי הקדמות. לדוגמה, אם מישהו מגיע לרופא כי הוא ...
איך ללמוד מאליעד כהן? לדבר על עצמך, לדבר בגוף ראשון, השכל של אליעד, העצות של אליעד, ללמוד על מנת ליישם, להטמיע את הלימוד, להבין יותר, להתחבר למה שנלמד, התאמה בין חוויה להבנה
איך ללמוד מאליעד כהן? לדבר על עצמך, לדבר בגוף ראשון, השכל של אליעד, העצות של אליעד, ללמוד על מנת ליישם, להטמיע את הלימוד, להבין יותר, להתחבר למה שנלמד, התאמה בין חוויה להבנה
איך ללמוד מאליעד כהן? לדבר על עצמך, לדבר בגוף ראשון, השכל של אליעד, העצות של אליעד, ללמוד על מנת ליישם, להטמיע את הלימוד, להבין יותר, להתחבר למה שנלמד, התאמה בין חוויה להבנה למה קשה ליישם את ... הוא מתנהג באופן מנוגד לגמרי לעצה שניתנה לו. לדוגמה, נניח שבמפגש לימודי נידון נושא ספציפי והובהר היטב כיצד לנהוג במקרה כזה, אך למרות זאת, כאשר ... מבין באמת, קשה מאוד שתעשה את ההפך, כי ההבנה כבר הופנמה לתוך מערכת החשיבה שלך. לדוגמה, אם אדם טוען שהוא למד והבין שצריך לחפש את השורש של בעיה ... יישום בפועל הוא האינדיקציה הטובה ביותר להבנה אמיתית של התוכן שנלמד. איך ללמוד מאליעד כהן? למה קשה ליישם עצות בחיים? איך להטמיע ידע בצורה ...
להטיל ספק באליעד כהן, לברר את הנחות היסוד, ללמוד מאליעד כהן, תלמידים של אליעד כהן, איך ללמוד מאליעד כהן? איך לא להאמין לשום דבר?
להטיל ספק באליעד כהן, לברר את הנחות היסוד, ללמוד מאליעד כהן, תלמידים של אליעד כהן, איך ללמוד מאליעד כהן? איך לא להאמין לשום דבר?
... ספק באליעד כהן, לברר את הנחות היסוד, ללמוד מאליעד כהן, תלמידים של אליעד כהן, איך ללמוד מאליעד כהן? איך לא להאמין לשום דבר? למה חשוב להטיל ספק בדברי אליעד כהן? אליעד ... לראות את המציאות בצורה נקייה יותר, בלי לפחד לשאול שאלות ולבחון מחדש אפילו את הרעיונות העמוקים ביותר שהוא מאמין בהם. אליעד מסיים ומדגיש שהדרך הטובה ביותר ללמוד ממנו היא בדיוק הגישה הזו - לא לקבל דבר כמובן מאליו, גם אם הוא זה שאומר אותו, אלא להמשיך לחקור, לשאול, לבדוק ולהגיע להבנה מעמיקה ואישית של הדברים. למה להטיל ספק באליעד כהן? איך ללמוד מאליעד כהן? מהן אקסיומות ואיך להתמודד איתן? למה תשובות אינן מדויקות? איך להגיע ...
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
... נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים האם יש הבדל בין כאב פיזי לכאב נפשי? לפי אליעד כהן, ההבחנה בין כאב נפשי לכאב גופני היא מלאכותית ואינה ... בזכות הרצון החזק להציל חיים. הדוגמאות הללו מוכיחות כי הכאב אינו מוחלט, אלא תלוי ברצון ובתודעה של האדם. מה רבי נחמן מברסלב אומר על מקור הכאב והסבל? רבי נחמן מברסלב טוען שכל הסבל והכאב בעולם מקורם בחיסרון דעת. כלומר, האדם סובל משום שאינו מבין את המציאות לעומקה. לדעת רבי נחמן, אם לאדם הייתה דעת שלמה, הוא לא היה חווה כלל סבל, אפילו לא ברמה הגופנית. רבי נחמן מביא כדוגמה אדם שחולה בסרטן וטוען שהבעיה אינה בגופו אלא בנפשו, משום שהכאב והסבל נובעים מחוסר ההבנה שהכל הוא ביטוי לרצון האלוהי, הרצון הראשוני. רבי נחמן, שסבל בעצמו רבות, המשיך לדבוק בתפיסה שהבעיה אינה פיזית אלא תמיד נפשית - בעיה בתפיסת המציאות וביכולת להזדהות עם הרצון של אלוהים. ... מבין שהוא היוצר. באופן דומה, האדם שהגיע להבנה שהוא היוצר של המציאות שלו מפסיק להתנגד למציאות. איך כל זה מתקשר לתורת רבי נחמן על ביטול הרגשות? רבי נחמן דיבר על מצב שבו האדם מגיע לביטול כל הרגשותיו, כלומר, למצב שבו האדם מפסיק להרגיש נפרד ומבין שהוא אחד עם ההוויה ועם האלוהים. אליעד כהן מסביר שזהו המצב לפני הבריאה, מצב של אחדות מוחלטת. לפי רבי נחמן, האדם צריך לקיים מצוות לא למען שכר עתידי, אלא כדי לחוות כבר עכשיו את המציאות כאילו הוא יצר אותה. אליעד מתאר מניסיונו האישי תהליך ארוך של חקירה עצמית ... שלמות מוחלטת. איך להתמודד עם כאב פיזי? כיצד להפוך כאב נפשי לאושר? מהי חוויית האחדות? איך להשתחרר מהסבל לפי רבי נחמן מברסלב? איך להבין שהכל אחד? האם אפשר להשתחרר מרצונות? כיצד לשנות את חוויית המציאות? האם יש הבדל בין כאב גופני לכאב נפשי? ... הרצון. האדם רוצה למלא את רצונו, ולכן הוא חווה טוב או רע בהתאם למידת ההתאמה בין הרצון שלו לבין המציאות. מה אומר רבי נחמן על סבל ובריאות הגוף? אליעד כהן מתייחס לדברי רבי נחמן מברסלב, שאמר שכל הצרות, הייסורים, הכאבים והמחלות באים רק מחיסרון דעת. רבי נחמן טען כי אם האדם היה משלים את הדעת שלו במלואה, לא היה חווה שום סבל, אפילו לא בגוף. הוא הסביר שכל הכאב, בין אם זה מחלה קשה כמו סרטן, או כאב נפשי, מגיע מכך שהאדם לא מבין שהכל הוא ביטוי של דבר אחד: הרצון של אלוהים, הרצון הראשוני. לדוגמה, רבי נחמן היה אומר לאדם שחולה סרטן ומתלונן על כאבים שהוא לא סובל באמת בגלל הבעיה הפיזית, אלא סובל מפני שיש משהו שהוא לא מבין לגבי המציאות והחיים, ומחוסר הדעת הזה נובע הכאב. רבי נחמן עצמו סבל במהלך חייו, ובכל זאת דבק באמונה שהסבל הוא תמיד בעיה נפשית, כלומר, בעיה בתפיסת המציאות של האדם. האם כולם חווים כאב פיזי ... צריך לחוות את המציאות: כשהוא מבין שהוא יוצר אותה, כבר אין לו סיבה להיות בהתנגדות. מה הקשר של כל זה לאלוהים ולתורת רבי נחמן מברסלב? רבי נחמן מדבר על ביטול כל הרגשותיו, שזה מצב בו האדם מפסיק להרגיש שהוא ישות נפרדת ומבין שהוא אחד עם ההוויה כולה, שהיא בעצם אלוהים. אליעד כהן מסביר שזה המצב שלפני הבריאה, מצב של אחדות מוחלטת, שהוא מצב התודעה הגבוה ביותר האפשרי. רבי נחמן מייעץ לעשות את המצוות לא כדי לזכות בשכר עתידי (העולם הבא), אלא לחוות את המציאות כולה כבר עכשיו כאילו אתה היוצר שלה. אליעד כהן מסביר כי הוא עצמו עבר ... חוויית האלוהים. איך להתמודד עם כאב פיזי? כיצד להפוך כאב נפשי לאושר? מהי חוויית האחדות? איך להשתחרר מהסבל לפי רבי נחמן מברסלב? איך להבין שהכל אחד? האם אפשר להשתחרר מרצונות? כיצד לשנות את חוויית המציאות? האם יש הפרדה בין בעיות מנטליות ... את הסבל הפיזי והפכתי אותו לסבל נפשי. איך זה יכול להיות? הרי כואב לך פיזית, אז איך אפשר להגדיר את זה כנפשי? רבי נחמן אמר בספר שלו: כל הצרות והייסורים והגלות אינם אלא לפי ערך חיסרון הדעת. כלומר, ככל שחסר לך יותר שכל, כך תסבול יותר. ואם היה לך את כל ... משהו מסוים, לא היה לך חסר כלום. הוא גם אומר שאפילו בנים, פרנסה ובריאות הגוף - הכל מחמת חיסרון הדעת. למשל, אם רבי נחמן היה רואה אדם חולה סרטן, שצועק אני כואב, אני סובל, הוא היה אומר לו: תקשיב, זו לא בעיה בגוף הפיזי - זו בעיה בנפש. שאלה: אבל אם כואב לי, אני מרגישה את זה פיזית, איך זה קשור לנפש? אליעד: שימי לב, רבי נחמן גם בעצמו סבל מספיק ובכל זאת הוא נאחז בתפיסה הזו. מה ההבדל בין אדם לבין חפץ דומם? אליעד: אם אני אקח קיר ואתחיל להכות בו - זה לא ... למעשה את הסבל הפיזי והפכתי אותו לסבל נפשי, איך זה יכול להיות? הרי כואב לך פיזי, אז איך אתה מגדיר את זה כנפשי. רבי נחמן אמר בספר שלו, כל הצרות והייסורים והגלות אינו אלא לפי ערך חיסרון הדעת. זאת אומרת תלוי בכמה שכל חסר לך, והוא ממשיך ואומר שנישלם הדעת ... אבל אם היית יודע לא היה לך כל חיסרון. והוא אומר אפילו בנים ופרנסה ובריאות הגוף זה הכל מחמת חיסרון הדעת. למשל רבי נחמן היה רואה אדם חולה סרטן, שצועק אני כואב אני סובל, רבי נחמן היה אומר לו, תקשיב זו לא בעיה בגוף הפיזי זו בעיה בנפש. מה הרעיון. ורבי נחמן גם בעצמו סבל מספיק ובכל זאת הוא נאחז בזה. למעשה הנושא הוא פשוט, אם אני אקח את הקיר וארביץ לו, לא מפריע לו, לפחות אנחנו תופסים את ...
ראש השנה של רבי נחמן מברסלב בעיר אומן - מה העניין? (ברסלב)
ראש השנה של רבי נחמן מברסלב בעיר אומן - מה העניין? (ברסלב)
... השנה של רבי נחמן מברסלב בעיר אומן - מה העניין? (ברסלב) למה חסידי ברסלב נוסעים לאומן בראש השנה? אליעד כהן פותח את הנושא בשאלה מרכזית: למה אנשים רצים לאומן, במיוחד בראש השנה? הוא מציין שרבי נחמן מברסלב אמר בצורה מפורשת וחד - משמעית, שהדבר הכי חשוב בעולם הוא להיות אצלו בראש השנה. לפי רבי נחמן, להיות אצלו בראש השנה חשוב יותר מלימוד תורה, קיום מצוות ואפילו מאלוהים בעצמו. רבי נחמן הצהיר שאם אדם מתלבט האם לאכול או לא, האם לישון או לא, האם להתפלל או לא - הדבר החשוב באמת הוא להיות אצלו בראש השנה. הוא אפילו אמר שמי שיגיע ... בזכות ההגעה אליו. מנגד, מי שלא יגיע, לא משנה כמה יצום ויתענה, זה לא יעזור לו. האם לחסידי ברסלב ברור מה רבי נחמן באמת התכוון? אליעד מסביר שבכל אמירה של רבי נחמן ישנם כמה רבדים של פרשנות: פשט, רמז, דרש וסוד. ברמת הפשט, רבי נחמן פשוט הזמין את תלמידיו לעזוב את הבית, האישה והילדים, ולהגיע אליו לראש השנה. עם זאת, אליעד כהן מדגיש שהחסידים לא באמת מבינים את כוונתו העמוקה של רבי נחמן, ולוקחים את הדברים כפשוטם, כלומר, לנסוע פיזית לאומן. לדבריו, חסידי ברסלב הופכים את ההגעה לאומן למשהו מיסטי וחושבים שבאבן או בקבר עצמו יש משהו קדוש, אך לטענתו, אין הבדל בין אבן רגילה לבין אבן בקבר של רבי נחמן. הוא אף משווה זאת למצב היפותטי שבו אנשים היו הופכים פח אשפה למקום פולחן, מתוך דמיון מודרך, ומדגיש שזו אשליה בלבד. מהי המשמעות העמוקה של ראש השנה לפי רבי נחמן? המשמעות האמיתית של ראש השנה לפי אליעד כהן היא שונה לחלוטין. רבי נחמן, בספרו (ליקוטי מוהרן חלק ב תורה א), מצביע על כך שבראש השנה האדם שופט את העולם, או במילים אחרות - קובע את תפיסת המציאות שלו. להיות אצל רבי נחמן בראש השנה משמעותו היא לא להיות פיזית לידו, אלא לאמץ את נקודת המבט שלו לגבי העולם. אליעד מפרט שהמטרה של רבי נחמן היא לגרום לתלמידיו להבין שכל המציאות היא אחדות שלמה, שכל מה שקורה הוא מאלוהים, ולכן הכל טוב באופן מוחלט. לדבריו, ראש השנה אמור להביא את האדם להסתכל על המציאות באותו אופן שרבי נחמן רואה אותה - אחדות מוחלטת שאין בה שום רע. איך הדת המסורתית מתנגשת עם המסר של רבי נחמן? אליעד כהן מסביר שהדת היהודית המסורתית, לפי התפיסה הרווחת, מייצרת הפרדה בין טוב לרע, ומכניסה לאדם תחושה שיש בו ובמציאות רע. למשל, כאשר אומרים לאדם להתפלל ולבקש סליחה מאלוהים, הוא בעצם מקבל תחושה שיש רע ושהוא חוטא. אליעד טוען שזה בדיוק ההפך ממה שרבי נחמן מנסה ללמד. לפי רבי נחמן, המציאות היא טובה לחלוטין, ולכן האדם לא צריך לחוש רגשות אשמה או פחד מאלוהים. הוא מדגיש שהדתיים, בכך שהם מקבלים את הרעיון של טוב ורע, דווקא מתרחקים מאלוהים ולא מתקרבים אליו. האם נסיעה פיזית לאומן באמת מקרבת את האדם ... כהן מדגיש שאין קשר הכרחי בין הנסיעה הפיזית לאומן לבין ההתקרבות האמיתית לאמת של רבי נחמן . לדעתו, השינוי צריך להתרחש בתודעה ובמחשבה של האדם. הוא מדגיש שאם האדם לא מבין שהכל אחד, לא משנה אם הוא נמצא באומן, בגן עדן, או בשבי הסורי - הוא עדיין לא ...
רבי נחמן מברסלב - מהי ברסלב + תורת רבי נחמן מברסלב? (ברסלב)
רבי נחמן מברסלב - מהי ברסלב + תורת רבי נחמן מברסלב? (ברסלב)
רבי נחמן מברסלב - מהי ברסלב + תורת רבי נחמן מברסלב? (ברסלב) מי היה רבי נחמן מברסלב וכיצד להבין את תורתו? רבי נחמן מברסלב היה דמות יוצאת דופן, שלמרות שנראה כלפי חוץ כבן אדם רגיל ואף כאדם דתי פשוט, נשא בקרבו שכל מיוחד מאוד. אליעד כהן מסביר כי על פי רבי נחמן, אנשים חושבים שניתן לזהות אדם קדוש, או צדיק, לפי מראהו החיצוני. אולם בפועל, הצדיק האמיתי, בדומה לאלוהים, אינו ניתן לזיהוי חיצוני. אלוהים הוא בלתי נראה, ואינו שונה מהמציאות עצמה. לפי רבי נחמן, הצדיק מזוהה אך ורק על ידי הפנימיות והשכל שלו. במילים אחרות, הדרך היחידה להכיר באמת את רבי נחמן ואת גדולתו היא דרך ההבנה של שכלו ושל פנימיותו, לא דרך התבוננות חיצונית בו. מה מאפיין את השכל של רבי נחמן מברסלב? השכל של רבי נחמן היה שכל ייחודי ובלתי רגיל, שכל שדומה לשכל של אלוהים. אלוהים, על פי רבי נחמן, אינו מבדיל בין דבר לדבר, והוא מחוץ להגדרות העולם. באופן דומה, רבי נחמן חווה את עצמו ואת המציאות בדרך דומה לזו של אלוהים, כאשר הוא מרגיש שקיומו הוא מחוץ לעולם עצמו. רבי נחמן ביטא את שכלו העמוק בצורה מצומצמת, במטרה להנגיש אותו לתלמידים. בשל התקופה בה חי (לפני 200-300 שנה), הדיבור המרכזי היה על יהדות וטקסטים תורניים, ולכן רבי נחמן ביטא את רעיונותיו העמוקים באמצעות אותם טקסטים יהודיים כגון תנך, משנה, גמרא, זוהר וכתבי קבלה. כיצד השתמש רבי נחמן בטקסטים יהודיים להעברת רעיונותיו? אליעד מסביר כי רבי נחמן השתמש בטקסטים יהודיים מוכרים והלביש עליהם משמעויות חדשות, שלעיתים היו הפוכות לחלוטין מההבנה הפשוטה המקובלת. רבי נחמן היה לוקח משפטים מהגמרא, למשל משפט שדן בקבלת איסורים, והיה מפרש אותו בדרך הפוכה לגמרי מהכוונה המקורית של הטקסט. בדרך כלל, פרשנויות לתורה מוסיפות זו על זו: הפשט (ההבנה הפשוטה), הרמז, הדרש והסוד - כל אלה מוסיפים רבדים, אך אינם סותרים זה את זה. לעומת זאת, רבי נחמן לא רק הוסיף משמעויות אלא גם סתר והפך לחלוטין את המשמעות המקורית, מתוך כוונה להעביר רעיונות עמוקים ובלתי שגרתיים. מהם הטקסטים המרכזיים של רבי נחמן? אליעד מפרט כי רבי נחמן השאיר מספר טקסטים מרכזיים, כאשר המפורסם שבהם הוא ליקוטי מוהרן, טקסט שידוע כקשה מאוד להבנה, אפילו ברמה הבסיסית שלו. אנשים רבים מתלהבים מהספר הזה, אך אליעד מציין שרבי נחמן עצמו התייחס לספר כאל סוג של קליפות גרעינים, המצביעות על כך שיש ...
ארץ ישראל של רבי נחמן מברסלב - למה משה רבנו לא היה יהודי? (ברסלב)
ארץ ישראל של רבי נחמן מברסלב - למה משה רבנו לא היה יהודי? (ברסלב)
... ישראל של רבי נחמן מברסלב - למה משה רבנו לא היה יהודי? (ברסלב) למה משה רבנו לא היה יהודי לפי רבי נחמן מברסלב? לפי רבי נחמן מברסלב, ארץ ישראל אינה רק מקום פיזי, אלא מושג בעל משמעות רוחנית. הוא מסביר שלארץ ישראל יש טעם, בדומה לכך שכאשר שותים משהו יש טעם מסוים, גם לארץ ישראל יש טעם ייחודי, והטעם הזה, לדבריו, הוא טעם של שכל. לפי רבי נחמן, נפתחו השמיים ויראה מראות אלוהים הוא ביטוי שמשמעותו לראות את המציאות דרך השכל האלוהי. לדוגמה, כאשר יחזקאל הנביא התנכי מתאר שהוא ראה מישהו יושב על כיסא בשמיים, רבי נחמן מתאר אותו כמי שהיה פנטזיונר. יחזקאל, כמו אברהם אבינו וכמו משה רבנו, חשבו שאלוהים הוא יישות נפרדת שנמצאת בשמיים או במקום מסוים. משה רבנו, למשל, האמין שאלוהים הוא זה שעשה את עשר המכות במצרים, אך רבי נחמן מסביר שהראייה הזו היא טעות של תפיסת הנפרדות. לפי ההסבר הזה, לאלוהים האמיתי אין הפרדה מן המציאות, ולכן לא ניתן להפריד בין אלוהים לבין שום דבר שקורה. הכל הוא בעצם אלוהים, היד של האדם היא אלוהים, הדיבור של האדם הוא אלוהים, והעולם כולו הוא אלוהים. מדוע תפיסת הנפרדות נחשבת לטעות על פי רבי נחמן? לפי רבי נחמן, תפיסת הנפרדות היא טעות משום שהיא יוצרת הבחנה מלאכותית בין האלוהים לבין המציאות. אדם שמאמין שאלוהים עושה רק דברים מסוימים כמו עשר המכות, אך לא את הכל, הוא למעשה אתאיסט (או עטאיסט במובן המוסבר בהרצאה), כלומר, אדם שמאמין בהפרדה בין אלוהים לבין המציאות. אליעד כהן מדגיש שלמעשה רק מי שלא מבין את האחדות ... חריגים, משום שלשיטתו רק אירועים חריגים מגיעים מאלוהים. מי שמבין באמת שהכל אלוהים לא יתלהב באופן מיוחד, כי כל אירוע הוא ביטוי של האלוהות. הוא נותן דוגמה לכך שאדם אתאיסט תמיד מתפעל מאירועים שהוא תופס כניסים, למשל כשהוא אומר תראה איזה נס קרה לי!, לעומת האדם שמבין שכל רגע ורגע הוא למעשה ביטוי של אלוהים ואין צורך בנס מיוחד כדי להוכיח את הנוכחות האלוהית. מה ההבדל בין האלוהים של היהודים לבין האלוהים האמיתי? אליעד כהן מסביר שהאלוהים של היהודים , כפי שנתפס באופן מסורתי, הוא מוגבל. הוא אחראי רק על חלקים מסוימים במציאות, כמו עשר המכות או התורה שניתנה ליהודים. האלוהים הזה לא אחראי על הכל. לכן, כשהאלוהים של היהודים מתערב, זה נתפס כמשהו מיוחד או חריג, כמו בעשרת המכות במצרים. לעומת זאת, האלוהים האמיתי, לפי התפיסה שמוצגת בהרצאה, הוא אינסופי ואחראי על הכל באופן מוחלט. הכל קורה על ידו, אין דבר שאינו תחת שליטתו ואחריותו. אליעד מציין שהאלוהים הזה הוא למעשה האלוהים שברא את האלוהים של היהודים. כלומר, התפיסה המצומצמת של היהדות המסורתית היא חלק מתפיסה רחבה יותר של האלוהים האינסופי. למה משה רבנו לא נכנס לארץ ישראל לפי רבי נחמן? רבי נחמן מברסלב טוען שמשה רבנו לא הגיע לארץ ישראל משום שהוא לא הבין את האחדות השלמה בין אלוהים לבין המציאות. לפי רבי נחמן, ארץ ישראל היא סמל להבנת האחדות, ולכן מי שמגיע לארץ ישראל הרוחנית חייב להבין שהכל אחד. משה רבנו, לדבריו, עדיין היה בקונספט של נפרדות, ולכן נשאר בגדר עטאיסט, אחד שרואה הפרדה בין אלוהים למציאות. לפי ההסבר הזה, מי שרוצה להיות יהודי אמיתי, במובן הרוחני של רבי נחמן, חייב להגיע להבנה של אחדות שלמה, כלומר, חייב להגיע לארץ ישראל הרוחנית. משה רבנו, לפי ההסבר הזה, לא הגיע להבנה הזו ולכן לא הגיע לארץ ישראל, ולכן, במובן הרוחני - עמוק הזה, לא היה יהודי שלם. אליעד כהן מדגיש בסוף שהמחויבות שלו היא לא לאמירות של רבי נחמן באופן עיוור, אלא לאמת עצמה. לדבריו, גם אם רבי נחמן היה טוען אחרת ממנו, הוא היה ממשיך לטעון את מה שהוא מאמין בו, ואם הוא עצמו טועה, הוא מקבל זאת, כי האמת תמיד נכונה, כולל ההפך של מה שאומרים. מה זה ארץ ישראל לפי רבי נחמן? למה משה לא נכנס לארץ ישראל? מה ההבדל בין אלוהים האמיתי לאלוהים של היהודים? מה זה תפיסת הנפרדות? מי הוא
כל העולם כולו גשר צר מאוד והעיקר לא לפחד כלל! מדוע? ואיך? ברסלב / רבי נחמן מברסלב
... העולם כולו גשר צר מאוד והעיקר לא לפחד כלל! מדוע? ואיך? ברסלב רבי נחמן מברסלב כל העולם כולו גשר צר מאוד. והכלל והעיקר לא לפחד כלל. אמר רבי נחמן מברסלב : האדם צריך לעבר על גשר צר מאד מאד! והכלל והעקר שלא יפחד כלל. ונסביר מעט את העניין הזה של רבי נחמן. מדוע העולם נדמה לגשר צר? ומדוע לא לפחד כלל? מה מאפיין גשר צר מאוד? תשובה: ... + מציאות. מצידה של המציאות יש רק מציאות. האהבה של המציאות לאדם, היא האהבה של המציאות את עצמה. כאשר האדם מעמיק בעניין האחדות הנל, ממילא כל הפחדים שלו נעלמים. ולכן אמר רבי נחמן , כי הכלל והעיקר הוא לא לפחד כלל. משום שהפחד הוא לא יותר מאשר הטעייה של ... עצמה היא תמיד אותו הדבר מצד מהותה. כאשר האדם חושב בטעות שהוא זאת הצורה החיצונית של המציאות, מכאן מגיע הפחד. כי הצורה החיצונית של המציאות משתנה כל הזמן = פחד מפני שינוי. כאשר התודעה של האדם יודעת מה היא באמת וחייה מתוך נקודת המבט הזאת, ממילא ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הדרך של אליעד כהן, השינוי של אליעד כהן, נושאי הלימוד של אליעד כהן, סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, שינוי התכנים של אליעד כהן, שכל גדול, שכל קטן, התורה שלי כולה הקדמות, ללמוד מאליעד כהן, תהליכי חשיבה של אליעד כהן, מודעות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? איך להנות בחיים? האם באמת הכל לטובה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה לא להתאבד? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? מה המשמעות של החיים? האם יש משמעות לחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם יש או אין אלוהים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשנות תכונות אופי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך לעשות יותר כסף? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי טלפוני, מאמן אישי לתזונה נכונה, מטפל טוב ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1875 שניות - עכשיו 26_06_2025 השעה 21:50:57 - wesi1