אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שכל גדול ✔הדרך של אליעד כהן, השינוי של אליעד כהן, נושאי הלימוד של אליעד כהן, סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, שינוי התכנים של אליעד כהן, שכל גדול...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הדרך של אליעד כהן, השינוי של אליעד כהן, נושאי הלימוד של אליעד כהן, סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, שינוי התכנים של אליעד כהן, שכל גדול, שכל קטן, התורה שלי כולה הקדמות, ללמוד מאליעד כהן, תהליכי חשיבה של אליעד כהן, מודעות
מהי הדרך של אליעד כהן בשינוי ובתהליכי הלימוד?

אליעד כהן מתאר את הדרך שבה הוא עבר בשנים האחרונות, משיעורים על נושאים פילוסופיים מופשטים מאוד, כמו שאלות על המציאות, אלוהים, בחירה חופשית, זמן, מקום, אינסוף ויקומים מקבילים, לנושאים יותר יום - יומיים ופשוטים לכאורה, כמו בעיות זוגיות, מכירות, ופתרונות למצבים יומיומיים. השאלה שעולה היא מדוע יש שינוי כזה בתכנים שנלמדים ואיך הוא קשור לשיטת הלימוד של רבי נחמן מברסלב.

מדוע נראה שיש שינוי בנושאי הלימוד?

תחילה, אליעד כהן היה מתמקד בנושאים פילוסופיים עמוקים שדורשים הבנה גבוהה מאוד של המהות של העולם והמציאות. עם הזמן, תחום הלימוד שלו עבר לנושאים שמחוברים יותר לבעיות היום - יום של אנשים, כמו איך למכור ללקוח או איך לנהל מערכת זוגית. שינוי זה מתרחש מתוך רצון להפוך את תהליכי הלימוד לנגישים יותר, כדי שגם אלו שלא מצליחים להבין את העמוק ביותר יוכלו להתקדם.

כיצד שיטת הסיפורים של רבי נחמן מברסלב קשורה לשינוי בתכנים?

סיפור על רבי נחמן מברסלב, אשר בתחילה לימד את תלמידיו בצורה ישירה מתוך ספר "ליקוטי מוהר"ן" אך לא ראה הצלחה בהעברת המסרים, עבר להשתמש בשיטת הסיפור. הוא התחיל לספר לתלמידיו סיפורי מעשיות פשוטות, מתוך מחשבה שסיפורים יכולים להעביר רעיונות רוחניים עמוקים בצורה בהירה ומובנת יותר. כך, רבי נחמן הצליח להעיר את תלמידיו מהשינה הרוחנית שלהם דרך סיפורים על דמויות כמו הבת מלך שהלכה לאיבוד ובן המלך ובן השפחה שהתחלפו, ולא דרך הלימוד הישיר. אליעד כהן מחליט להשתמש בשיטה דומה להעביר רעיונות רוחניים מסובכים יותר, דרך סיפורים ודוגמאות מעשיות.

למה חשוב להמשיך לחקור את הנושאים העמוקים?

כדי להגיע לשלמות ולהרגיש טוב במאה אחוז, צריך להבין לעומק את כל מה שמתרחש סביבנו. זה דורש להבין את המהות של "אני", הרצון, הרגש, המחשבה, את הדרך בה נוצר העולם, האם יש אלוהים, האם יש בחירה חופשית, את המשמעות של זמן ומקום. אם לא מבינים את הדברים הגדולים האלה, נשארת תחושת חוסר בהירות. למרות שמדובר בנושאים מורכבים, חשוב לא לוותר עליהם, אלא לפתח חשיבה לוגית שתוכל להתמודד עם שאלות קיומיות אלו.

כיצד הלימוד המעשי מקדם הבנה עמוקה?

אליעד כהן מציין כי המעבר ללימוד נושאים מעשיים ויום - יומיים הוא לא בהכרח ירידה ברמה, אלא תהליך של חידוד חשיבה לוגית. כשאדם לומד להחליט אם לתת הנחה ללקוח או להתמודד עם בעיות בזוגיות, הוא לומד לזהות סיבתיות ולבצע ניתוח מדויק של המהות של הבעיה. תהליכי חשיבה אלו הם בדיוק אותם תהליכים שיכולים להוביל גם להבנה של שאלות פילוסופיות מורכבות.

מה הקשר בין השאלות המעשיות לשאלות הפילוסופיות?

נראה כי כל השאלות, גם הנושאים הפשוטים ביותר כמו "האם לתת ללקוח הנחה?" וגם השאלות הפילוסופיות כמו "מי אני?" הן בעצם שאלות על המהות, הצורה והסיבתיות. כשאדם לומד להבחין בין עובדות לפירושים בנושאים יום - יומיים, הוא מפתח את היכולת להבין את המהות האמיתית של נושאים עמוקים יותר. מי שמצליח להבין את הדברים הפשוטים יותר, יוכל להמשיך להעמיק גם בנושאים הפילוסופיים הקשים ביותר.

כיצד ניתן להעמיק מעבר ליומיום?

לאחר שמפתחים את השכל והחשיבה הלוגית דרך נושאים פשוטים, ניתן לעבור לשאלות קיומיות יותר מורכבות כמו טבע הרגשות, הרצונות והמחשבות. עם הזמן, אפשר להתקדם לשאלות על הזמן, המקום, הבחירה החופשית, האם העולם נברא או תמיד היה, ועוד שאלות קיומיות אחרות. בשלב מאוחר יותר, עשוי להגיע אדם לנקודה בה יוכל להתמודד עם השאלות הגדולות ביותר על מציאות הקיום, האלוהים והיקום.

האם יש נקודה שבה אי אפשר לחקור מעבר אליה?

היו טענות כי ישנה נקודה כזו, שבה כל השאלות מגיעות למבוי סתום לוגי, או לנקודה בה הכל אפשרי. הוא מציין את המונח EIP (Everything Is Possible) כדוגמה למצב שבו אין יותר חקירה מעבר לנקודה הזו, או לחילופין, כל האפשרויות קיימות.

היכן ניתן למצוא חומר נוסף?

אליעד כהן מזכיר את האתר שלו, בו אפשר למצוא הרצאות ומאמרים מחולקים לפי נושאים ושנים. גם ספרים כמו "להיות אלוהים" מספקים תכנים עמוקים מאוד על השאלות הגדולות ביותר. החומר מסודר בצורה נוחה, כך שניתן לגשת לנושאים שונים וללמוד אותם לפי סדר זמן או לפי נושא, כשהמטרה הסופית היא לפתח חשיבה לוגית שתוכל להתמודד עם השאלות הפילוסופיות הגדולות ביותר.
מדוע נראה שיש שינוי בנושאי הלימוד?

בתחילת הדרך הועברו תכנים שעוסקים בנושאים פילוסופיים ומופשטים במיוחד, כמו שאלות על המציאות, אלוהים, בחירה חופשית, זמן, מקום, אינסוף, עולמות מקבילים, יקומים ופוטנציאל קיום. אלו נושאים רחבי היקף שמצריכים רמת הבנה עמוקה מאוד. עם הזמן, התחילו להופיע יותר הסברים ודוגמאות על נושאים יום - יומיים, כמו בעיות זוגיות, מכירות, מתן הנחות ללקוחות, איך להתנהל עם אחרים וכדומה. השאלה שעלתה היא מדוע יש מעבר מנושאים "כבדים" לנושאים יום - יומיים ופשוטים יותר לכאורה.

כיצד קשורה שיטת הסיפורים של רבי נחמן לשינוי הזה?

מסופר על רבי נחמן מברסלב שבתחילה לימד את תלמידיו בצורה ישירה מתוך הספר "ליקוטי מוהר"ן", אך כשהבין שזה לא מחלחל מספיק לתודעתם, הוא עבר לספר להם "סיפורי מעשיות". ההיגיון שלו היה ששכל עמוק ומופשט קשה להבנה עבור מי שלא פיתח יכולת חשיבה גבוהה, ולכן יש צורך להלביש את הרעיונות העמוקים בתוך סיפורים פשוטים יותר. בדרך הזאת, דרך סיפור על הבת מלך שהלכה לאיבוד, על בן מלך ובן שפחה שהתחלפו, על קמצנים וכדומה, מצליחים להעביר מסרים רוחניים מורכבים לאנשים, בתקווה שזה יעורר אותם "מהשינה" שלהם. לכאורה, סיפור יכול להרדים אדם, אבל רבי נחמן גרס שדווקא הסיפורים האלה מסוגלים לעורר את המוח להבין דברים שלא נקלטים בצורה ישירה.

מדוע חשוב להמשיך לחקור את הנושאים העמוקים?

כדי להגיע לשלמות ולהרגיש טוב במאה אחוז, אדם צריך להבין לעומק את כל מה שקורה סביבו. זה אומר להבין את המהות של ה"אני", הרצון, הרגש, המחשבה, איך נוצר העולם, האם יש אלוהים, מהי בחירה חופשית, מהו זמן, מהו מקום, ואיך הכל פועל. אם לא מבינים את הדברים הגדולים האלה, נשארת תחושה שמשהו לא ברור עד הסוף. אבל מכיוון שאלו נושאים מורכבים להפליא, לא פשוט להתעמק בהם בלי לפתח קודם יכולת חשיבה לוגית גבוהה.

כיצד הלימוד המעשי מקדם הבנה עמוקה?

המעבר ללימוד נושאי היום - יום (כגון איך למכור ללקוח ולהחליט אם לתת הנחה, איך לפתור בעיות בזוגיות, איך לשכנע ילד להכין שיעורי בית או לאכול מלפפון חמוץ, ועוד) נועד לאמן את האדם בחשיבה מדויקת. בנושאים הפשוטים האלה לומדים לזהות מהי סיבתיות, מהי המהות של הדבר, מהן העובדות לעומת הפירושים, מה בטוח נכון ומה דורש בירור נוסף. ברגע שאדם מתרגל חשיבה בהירה ומדויקת בפרטים הקטנים, הוא בונה לעצמו יסודות חזקים שמאפשרים לו בהמשך לטפס לשאלות הפילוסופיות הגדולות יותר.

מה הקשר בין השאלות המעשיות לשאלות הפילוסופיות?

גם הנושאים היום - יומיים הם בעצם "לבושים" של אותו עיקרון: תרגול חשיבה הגיונית. כשאדם מתמודד עם שאלה כמו "האם לתת ללקוח הנחה?" או "איך להתמודד עם בגידה?", הוא מחדד את השכל שלו בלחפש את המהות האמיתית של הבעיה, לבדוק את הנתונים לאשורם ולא להישאר בהנחות שגויות. מי שמעמיק בצורה יסודית בניתוח נושאים מעשיים, מגלה שתהליכי המחשבה הללו ניתנים ליישום גם בעניינים פילוסופיים מורכבים, כמו "מי אני?" או "האם יש משמעות לחיים?".

כיצד ניתן להעמיק מעבר ליומיום?

לאחר שמפתחים את השכל והחשיבה ההגיונית בנושאים פשוטים, אפשר לעלות שלב ולחקור את טבע הרגשות, הרצונות והמחשבות. משם ניתן להתקדם להבנת הזמן והמקום, שאלת הבחירה החופשית, השאלה האם העולם נברא או תמיד היה, האם אנחנו קיימים באמת, מה זה אומר "יש" ומה זה אומר "אין", ואיך יקומים מקבילים או ממדים אחרים יכולים להשתלב בתמונה. בסופו של דבר, כך גורסים, ניתן להגיע גם לנקודה שבה אי אפשר עוד להמשיך לחקור מעבר לה, ולחוות מצב של סוף המשחק.

האם יש נקודה שאי אפשר לחקור מעבר אליה?

יש הטוענים שבאמת קיימת נקודה כזאת, שבה כל השאלות מגיעות למבוי סתום לוגי, או לחילופין לנקודה שבה "הכל אפשרי" (EIP -Everything Is Possible). זוהי הנקודה שבפועל אי אפשר להעמיק מעבר לה, ובכל זאת טוענים שניתן לחוות אותה בצורה מלאה.

היכן ניתן למצוא חומר נוסף?

יש באתר מסודר של הרצאות ומאמרים המחולקים לפי נושאים ולפי שנים. אפשר למצוא בו גם את "ספר להיות אלוהים", ספר נדיר ומעמיק שעוסק בשאלות הפילוסופיות הגדולות ביותר, וגם תכנים על היום - יום: איך לשווק, איך למכור, איך לסדר את הבית, איך לגרום לחברה לעשות מסאז' בגב ועוד. הכל בנוי שלב על גבי שלב, כך שניתן לצפות בהרצאות או לקרוא מאמרים לפי סדר היסטורי או לפי נושא. המטרה הסופית היא תמיד לפתח את החשיבה ההגיונית כך שבסופו של דבר ניתן יהיה להבין את הדברים העמוקים ביותר על העולם, המציאות, הבחירה החופשית, אלוהים, הזמן, המקום והאינסוף.
מצא את ההבדלים, הייחודיות של אליעד כהן, למה ללמוד מאליעד כהן? שיטת הלימוד של אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, דעה על אליעד כהן, מה מלמד אליעד כהן? האם ללמוד מאליעד כהן? הסיפור של אליעד כהן
ותרנות בן מלך ובן השפחה שהתחלפו משמעות לחיים איך להתמודד עם שאלות בן מלך ובן שפחה הסוף תלונות על אליעד כהן לשפר יכולות חשיבה תלמיד חשיבה הגיונית להוביל eip איך ללמוד איך ללמוד מאליעד כהן אליעד כהן ברסלב האם ללמוד מאליעד כהן הדרך של אליעד כהן החשיבה של אליעד כהן הלימוד של אליעד כהן הנוסחה של אליעד כהן הסוד של אליעד כהן הקדמה הקדמות השיטה של אליעד כהן השינוי של אליעד כהן השכל של אליעד כהן התורה התורה שלי כולה הקדמות חשיבה יהדות תורה מצוות אלוהים לימוד לימוד אצל אליעד כהן ללמוד ללמוד מאליעד כהן למה ללמוד מאליעד כהן למידה מאיפה השכל של אליעד כהן מה הלימוד אצל אליעד כהן מה הנוסחה של אליעד כהן מה הסוד של אליעד כהן מה השיטה של אליעד כהן מה ללמוד מאליעד כהן מהי שיטת eip מודעות ממי ללמוד מעשיות מעשיות של רבי נחמן מברסלב מצא את ההבדלים נושאי הלימוד של אליעד כהן סיפור סיפורי מעשיות סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב רבי נחמן מברסלב שיטת eip שינוי שינוי התכנים שינוי התכנים של אליעד כהן שינויים שכל גדול שכל קטן תהליך תהליכי חשיבה תהליכי חשיבה של אליעד כהן תהליכים תורה תכנים של אליעד כהן
מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל
מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל
... להוות מכשול בדרך לחוויות עמוקות יותר של קיום והבנה פנימית. איך להבין את מהות השכל? ש: מה היתרון של שכל גדול בתהליך זה? אליעד: התשובה היא שהשכל, בין אם הוא קטן או גדול, לא משנה אם אתה לא עובר את ... את התוצאה אני מדבר השאלה זה עם איזה שכל, אתה יכול להגיע עם שכל קטן אתה יכול להגיע עם שכל גדול, אני מדבר כאילו בנפרדות על השימוש בשכל. אליעד: אבל מה נותן לך שכל גדול עד שלא הגעת לסוף אם יש לך יותר שכל או יש לך פחות שכל זה טוב באותה מידה. ש: נכון בהנחה שמגיעים לאותה נקודה עם שכל, בן אדם עם שכל גדול. אליעד: אם הגעת לאותה נקודה תאמין לי שמצבך אותו דבר. ש: ומה לגבי השכל עצמו הגודל של השכל? אליעד: ...
הספר להצליח בכוח המחשבה - על הלבושים והעומק של הספר להצליח בכוח המחשבה
... וחיים טובים, הוא הרבה יותר גשמי, ולכן היה קשה הרבה יותר לכתוב אותו. כי עיקר הקושי, הוא בהלבשה של השכל הגדול בשכל הקטן. כי החכם האמיתי לוקח את המידע בשורשו, ומצמצם אותו ומלביש אותו לשכל מאוד קטן, ואעפכ הוא מנסה ... היום יום, נושאים של העולם הזה ממש, נושאים שהם רחוקים הרבה יותר מהאחדות של המציאות. והקושי הוא, להעביר את השכל הגדול, באמצעות השכל הקטן, דהיינו, באמצעות לבושים וצמצומים שונים. ומי שיש שכל בקודקודו, הוא רואה ומבין את גדולת הספר הצלחה ... הם גם לא רואים את עומק השכל שיש במציאות. כי עיקר היופי של המציאות שלנו, הוא דווקא במקום שבו השכל הגדול ביותר, מלובש בתוך הצמצום הגדול ביותר ובתוך ההסתרה הגדולה ביותר. וזה היופי של העולם, שהאחדות מלובשת בתוך הנפרדות. וככל שהשכל של הנפרדות, נראה טיפשי יותר, כך יש בו שכל גדול יותר. והעולם שלנו, הוא יצירת אומנות של ממש, כמו גם הספר הצלחה אהבה וחיים טובים. כי כל הספרים שיש ... שכל קטן אחד, בשכל קטן אחר. שכל מצומצם אחד, בשכל מצומצם אחר. אבל הספר להיות אלוהים לדוגמה, הוא מלביש שכל גדול שנמצא מעל לשכל האנושי, בתוך השכל האנושי. אבל הלבושים, הם בלי הרבה קליפות. שזה הרבה יותר קל לעשות. לעומת הספר הצלחה אהבה וחיים טובים, שבו השכל הגדול, מלובש בתוך עמקי ומעמקי הקליפות וההסתרה. וגדולתו של החכם האמיתי, נמדדת בעד כמה הוא מסוגל לפשט את השכל הגדול ביותר שלו, עבור האנשים הקטנים ביותר. כי יש כאלו שהם חכמים בעיניהם, והם אומרים דברים שנראים כחכמים גם בעיני ... הגיהנום השטני וכולי (כפי שכבר ביארתי במקומות אחרים). והגדולה האמיתית של החכם האמיתי, נמדדת דווקא ביכולת שלו להלביש את השכל הגדול ביותר בעולם, בתוך השכל הקטן ביותר בעולם. כגון סיפורי מעשיות ושיחות העולם וכיוב. ולכן שיחת חולין של חכם אמיתי, ... הוא גדול מהשכל שיש בדברי החוכמה, של זה שאינו חכם אמיתי. ונוסיף, כי היכולת של החכם האמיתי להלביש את השכל הגדול, בתוך הלבושים של העולם הזה, היא נובעת, מכך שהחכם האמיתי יודע לקרוא ולהפשיט את המציאות מהלבושים הגשמיים שלה. וכאשר ... את השכל של המציאות בלבושים שונים. ולכן הספר הצלחה אהבה וחיים טובים הוא ספר עמוק ביותר, משום שיש שם שכל גדול, שמלובש בהמון לבושים וצמצומים שונים. כי לכל דבר יש שורש. ולכל שורש, גם לו יש שורש אחר. ובספר הזה ...
הסוד של השכל ה*על* אנושי - איך להשיג אותו? איך להבין את *כל* המציאות? חלק 1
... לשום דבר בעולם. כי השכל הזה הוא גדול מאוד. והאדם שחי בעולם הזה, הוא חי בסוג של צמצום של השכל הגדול של המציאות. כי כל חייו של האדם, תלויים ביכולת התפישה האנושית שלו. כי לכל אדם יש יכולת תפישה שכלית ... המלאה וכולי. והשכל של האדם ויכולת התפישה של האדם וכל חוקי הלוגיקה של האדם, הם כולם חלק וצמצום קטן מהשכל הגדול יותר שקיים במציאות. כי כל דבר הוא חלק מדבר אחר גדול יותר. וכל דבר סופי, שיש לו סוף כלשהו, ... האדם שאיתו האדם משתמש בחיי היום יום, הוא לא השכל האמיתי, אלא הוא רק חלק קטן וצמצום קטן של השכל הגדול יותר והאין סופי. וכל הקיום של האדם ושל העולם, הכל תלוי בצמצום השכל של האדם. כי בשכל האין סופי ... גם שם יש קיום לעולם, אך שם הקיום של העולם הוא שונה ממה שהאדם מכיר בחיי היום יום. וגם בשכל הגדול יותר, גם שם כל הדברים קיימים. אך שם מהות קיומם היא שונה ממהות קיומם של הדברים בזה העולם. והמציאות ... סוגי קיום שונים של העולם. ויש צורך בהכרח שיהיה קיים גם השכל של האדם, שהוא רק צמצום וחלק של השכל הגדול יותר. והנה, האדם רגיל לחיות את חייו מתוך השכל המצומצם שלו. ומאחר שהאדם רגיל לחיות את חייו מתוך שכל ... יש אצל האדם רמות מודעות שונות. והתודעה של רוב בני האדם בעולם רוב הזמן, היא לא יודעת בכלל שיש שכל גדול יותר, שכל אין סופי כנל, וכל שכן שרוב בני האדם גם לא יודעים ולא מבינים כיצד המציאות נתפשת באותו שכל גדול יותר שהוא שורש השכל של האדם. והחכם האמיתי הוא מחובר לשורש השכל שלו, בדיוק כפי שהוא מחובר לשכל האנושי ...
ליקוטי מוהרן ח"א ל, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 1
ליקוטי מוהרן ח"א ל, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 1
... הבנה של מושג חשוב מאוד - הצמצומים. אליעד מסביר בהרחבה שמדובר בשיטת לימוד שבה האדם לומד ומבין בהדרגה את השכל הגדול והאינסופי על ידי כך שהוא מתחיל משכל קטן ופשוט יותר. לפי רבי נחמן, לא ניתן לגשת מיד אל המורכב ... ללמוד רעיונות גדולים על ידי הבנה הדרגתית של רעיונות קטנים ומצומצמים יותר. אליעד מביא דוגמה לכך שכשמורה רוצה להסביר שכל גדול מאוד לתלמידיו, הוא חייב להתחיל מדברים פשוטים. התלמיד חייב קודם כל להבין את הבסיס, ורק אחר כך אפשר יהיה ... אפשר להתמודד עם הכל בבת אחת, צריך לגשת בזהירות ובשלבים, וזו בדיוק המשמעות של צמצום. ככל שאתה מתמודד עם שכל גדול יותר ועמוק יותר, עליך לעשות זאת בצורה מדורגת, עם הקדמות והכנות מתאימות. איך למצוא את המורה הנכון ללימוד ליקוטי ... להיכנס למוח הלומד, בדומה לדרך שבה ההר העצום נכנס דרך העין הקטנה בגלל הצמצום המרחקי. מדוע חייבים לחפש את השכל הגדול ביותר ולא להסתפק בקטן? נקודה מרכזית נוספת שאליעד מדגיש היא שאסור להסתפק בשכלים קטנים, מכיוון שהמטרה הסופית של האדם ... יותר. מה המשמעות של השאלה למה דווקא ככה בלימוד המצוות? אליעד מסביר שדרך השאלה למה? אפשר לחשוף את מהות השכל הגדול. הוא מדגים את זה דרך המצוות, ואומר שכל מצווה שהבורא נותן לנו, מכילה צמצום של חכמתו. לדוגמה, מצוות ציצית, ...
אושר, לא לרצות להרגיש טוב, 3 סוגים של שיטות להיות מאושר, 3 שיטות להרגיש טוב, איך להפסיק לרצות להיות מאושר? איך להפסיק לרצות להרגיש טוב? למה לא צריך להיות מאושר? למה לא צריך להרגיש טוב? איך לא לרצות להיות מאושר? איך לא לסבול?
אושר, לא לרצות להרגיש טוב, 3 סוגים של שיטות להיות מאושר, 3 שיטות להרגיש טוב, איך להפסיק לרצות להיות מאושר? איך להפסיק לרצות להרגיש טוב? למה לא צריך להיות מאושר? למה לא צריך להרגיש טוב? איך לא לרצות להיות מאושר? איך לא לסבול?
... פשוט להגיד אולי לא חייבים להרגיש טוב, למה כולם לא מאמצים את הגישה הזאת? תשובה: יש לכך כמה סיבות: שכל גדול מדי: עבור רוב האנשים, התפיסה שגם אם רע, אין חובה לתקן את זה היא מאוד רחוקה ומעוררת התנגדות או ... שחושב שצריך לשנות את הרצון, הולך לחפש דרכים רוחניות, קבלה עצמית, תפיסת הסתפקות, וכן הלאה. אבל בכל זאת קיים שכל גדול יותר, שכל שלא כל אחד מוכן לו, שמשחרר מהחובה להיות תמיד בצד הטוב. בנוסף, בעולם יש המון גוונים ואנשים ... באיזו גישה להשתמש בכל רגע. אפשר להשתמש בטכניקות של שינוי המציאות, אפשר להשתמש בשיטה של שינוי הרצון, ואפשר להשתמש בשכל הגדול שאומר: מי אמר שאני חייב להימנע מרע? אולי גם זה בסדר?. שאלה: מה קורה אם אני עדיין רוצה להרגיש ...
ידיעות - את מה אי אפשר שלא לדעת? את מה הכי חשוב לזכור? את מה אסור לשכוח?
... רגש. ילד קטן = מזהה את האני שלו עם מה שאינו הוא. שכל קטן = הופך את החיצוני למהות. שכל גדול = מתרכז רק במהות ולא בחיצוני = רואה תמיד את המהות של החיצוני בכל חיצוני.
יעוץ / עצות / עצה טובה - מה הופך עצה לטובה? ומהם הסוגים השונים של העצות?
... לטובה, זה עד כמה השכל שממנו נובעת העצה, הוא אמיתי ותואם את המציאות. וכאשר השכל שממנו נובעת העצה, הוא שכל גדול שיש לו ראיה רחבה על המציאות, ושכל כזה שמכיר את כל המציאות, ולוקח את סך כל השיקולים בחשבון, על ...
טיפשות / שיגעון - מה טוב בטיפשות ובשיגעון? כיצד השיגעון יוצר חוכמה?
... ואין הכוונה כמובן לומר שכל צורת מחשבה מוזרה ומשוגעת שהיא בהכרח חוכמה גדולה. אך הכוונה כן לומר שיתכן שיש שכל גדול ואמיתי שהוא נחשב לשיגעון מרוב זה שהוא גדול וכולי. וכל זה אומר בעצם שתכונת השיגעון והטיפשות היא טובה. כי ... לאדם כמשוגעת רק משום שהוא המשוגע ולא מבין אותה. כך שכדי להבין את המציאות באמת לשם כך יש צורך בשכל גדול וכולי... שהוא ככ גדול עד שהוא יכול להראות כשיגעון של ממש. והשאלה הנשאלת היא, אכ מה בעצם ההבדל המהותי ... האמיתי לא תואמת את האמת. זה ההבדל שיש בעצם בין המשוגע האמיתי לחכם הגדול ככ שנחשב למשוגע. והדרך להגיע לשכל גדול מאוד עד כדי שהוא עשוי להיחשב כשיגעון בלי להיות משוגע ממש, היא על ידי חיפוש האמת. כי הפער שבין ...
הנאה משטויות - מהי מהות ההנאה משטויות? מה טוב בכך?
... אפשר להבין אותו כלל. והדרך היחידה להבין אותו, היא על ידי זה שהאדם מסוגל להבין את הדבר המורכב ביותר. והשכל הגדול ביותר, הוא ככ גדול עד שהוא נדמה לשיגעון הגדול ביותר. והאמת הגדולה ביותר, היא ככ גדולה, עד שהיא נראית ... ובלי שכל כלל. כי המציאות מושלמת כפי מה שהיא, בלי שום שכל ובלי שום הסבר. ומי שאין לו את השכל הגדול ככ, ליהנות בצורה פשוטה ככ בלי שום שכל כלל, הוא דווקא צריך להתאמץ ולחפש שכל כדי ליהנות. אבל מי שיש לו את השכל הגדול ביותר, ומי שמבין את המציאות בשלמות, הוא דווקא נהנה מהדברים בלי שכל כלל. כי הכל מושלם, גם בלי שכל. ... ובנוסף על כל הנל, חכם אמיתי יודע למצוא ולהבין את השכל שיש בכל דבר. וגם בשטויות הגדולות ביותר, יש שכל גדול ביותר. ואדם שנהנה משטויות, זה בגלל השכל הגדול שמסתתר שם, ושהתת מודע של האדם נהנה ממנו. ומי שהוא לא מספיק חכם, הוא לא מבין את השכל שיש ...
גיבורי על משני צורה - מהי מהותם של גיבורי על עם יכולת לשנות צורה כרצונם?
... הצורה של דמויות גיבורי העל. ומי שמתבונן היטב על העניין, הוא מבין שבכל דבר ודבר שיש בעולם, יש בו שכל גדול מאוד. כי כל הדברים שבעולם, בכולם יש את השלמות ואת השכל שעל פיו מתנהל כל העולם. וכל דבר חיצוני, ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הדרך של אליעד כהן, השינוי של אליעד כהן, נושאי הלימוד של אליעד כהן, סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, שינוי התכנים של אליעד כהן, שכל גדול, שכל קטן, התורה שלי כולה הקדמות, ללמוד מאליעד כהן, תהליכי חשיבה של אליעד כהן, מודעות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שכל גדול, איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: שכל גדול, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית? מי ברא את אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להנות בחיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה? האם יש משמעות לחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מהי תכלית ומשמעות החיים? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי מומלץ, אימון אישי קואצ'ינג, אימון אישי קריירה בתחום שכל גדול - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5781 שניות - עכשיו 02_09_2025 השעה 06:11:18 - wesi1