אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ריכוז ✔הדרכת מורים, הדרכה למורה חדש, איך לגרום לתלמידים להקשיב לך? חוסר קשב, תלמידים לא מקשיבים, קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות ריכוז של ילדים, ילדים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
7:41הדרכת מורים, הדרכה למורה חדש, איך לגרום לתלמידים להקשיב לך? חוסר קשב, תלמידים לא מקשיבים, קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות ריכוז של ילדים, ילדים מרעישים בכיתה
למה ילדים לא מקשיבים בשיעור?

השאלה המרכזית שאליעד כהן מתמודד איתה היא איך לגרום לילדים להקשיב בכיתה בלי להשתמש באיומים, בצעקות או בסנקציות. לטענתו, ילדים לא מקשיבים לא בגלל בעיה פיזית כמו חרשות, אלא מפני שהם מרוכזים בדברים שמעניינים אותם יותר. המוח של כל ילד, כמו כל אדם, שואל באופן תת - מודע "מה יביא לי הכי הרבה תועלת או הנאה ברגע זה?" וכך הוא מחליט במה להתמקד. אם השיעור לא נתפס כמועיל או מעניין, הילדים יבחרו להתמקד בדברים אחרים.

איך לגרום לילדים להקשיב בלי ענישה?

כדי לגרום לילדים להקשיב מבלי להשתמש בענישה או בכפייה, אליעד מציע שני כיוונים עיקריים:
  • יצירת עניין וחוויה חיובית - יש לגרום לילדים להבין שיקבלו תועלת והנאה מההקשבה.
  • שימוש מושכל בענישה - להפוך את הענישה למינימלית אך אפקטיבית, כך שילדים יקשיבו מתוך חשש מעונש, אך בלי להפחיד אותם יותר מדי.
לדוגמה, במקום לאיים בעונש חמור ודרמטי כמו צעקות קיצוניות, אפשר להוריד את הווליום של האיום ולראות אם הוא עדיין אפקטיבי. חשוב להבין מה בדיוק מפחיד את הילדים, ולהשתמש בזה באופן מתון ככל האפשר.

כיצד להתמודד עם ההבדלים ברצונות של הילדים?

בעיה מרכזית שאליעד מעלה היא שכל ילד מעוניין בדברים שונים. חלק רוצים לשחק כדורגל, אחרים בבובות או בפעילויות אחרות. לכן אי אפשר לתת פתרון אחיד שיספק את כולם. כפתרון הוא מציע שני רעיונות מעשיים:
  • למצוא את המכנה המשותף - לאתר תחומים שרוב הילדים מעוניינים בהם ולשלב אותם בשיעור.
  • לחלק את השיעור לכמה נושאים - לתת לכל קבוצת ילדים משהו שמתאים לתחומי העניין שלהם, באופן שחלק מהשיעור יענה על הצרכים של קבוצה מסוימת, וחלק אחר על הצרכים של קבוצה אחרת.
מדוע איומים וצעקות עובדים על ילדים?

אליעד מסביר כי איום וענישה עובדים פשוט כי הם מפחידים, וילדים (כמו מבוגרים) נוטים להימנע מכאב ומדברים מפחידים. כשהילד מרגיש מאוים הוא מתרכז בהימנעות מהעונש, ולכן מיד יקשיב למי שמפעיל את האיום. המורה, לדוגמה, יכולה לאיים בהתקשרות להורים, ואז הילד יעדיף להקשיב ולהימנע מכך.

האם אפשר להוריד את רמת ההפחדה ולשמור על הקשבה?

אם מה שעובד בכיתה הוא מורה שנכנסת וצורחת, אפשר לנסות להוריד את הטון של הצעקה ולבדוק אם הילדים עדיין מקשיבים. חשוב להבין למה בדיוק הם מפחדים - מהאמירה ("שב במקום!", "אתקשר להורים!") או מהעוצמה של הצעקה. אם מה שעובד הוא עצם האמירה, אפשר לנסות לומר זאת בטון רגוע יותר ולראות אם ההשפעה נשמרת.

למה ילדים משנים בקלות את מוקד תשומת הלב שלהם?

אליעד כהן מסביר שילדים מסוגלים לעבור מריכוז מלא בדבר אחד לדבר אחר בקלות, כי הריכוז שלהם הוא רגעי ותלוי בחשיבות הרגעית שהם מייחסים לנושא. אם ילד עסוק מאוד במשחק ופתאום מישהו בא בצורה מאוד מחייבת ואומר לו לעשות משהו אחר, הילד יכול לשנות את תשומת הלב מיד, כיוון שה"מחויבות" שלו משתנה לפי מידת הוודאות והנחרצות של ההוראה.

איך ליצור אצל הילדים עניין משותף ומחויבות?

מורה הציגה מצב שבו ילדים רבים רוצים לעזור לה בכיתה, ואלו שלא מקבלים הזדמנות מרגישים מקופחים. אליעד מנתח את המצב ומסביר שהילדים רוצים לעזור מפני שכך הם מרגישים מוערכים וחשובים. הוא מציע שני פתרונות:
  • יצירת משימה כיתתית גדולה שכל הילדים יכולים להשתתף בה.
  • שימוש בשיטת תורנות - בכל שיעור ילדים אחרים יקבלו את ההזדמנות לעזור, כך שכולם ירגישו שיש להם ערך וזמן השתתפות מוגדר.
אליעד מדגיש ששימוש בתורנות חייב להיות ברור לילדים, כך שכל אחד ידע שהתור שלו יגיע.

האם יש פתרון מושלם לבעיה של חוסר הקשבה?

אליעד מציין שאין פתרון מושלם וחד - משמעי שיספק תמיד את כל התלמידים. כל כיתה וכל ילד דורשים גישה שונה. לכן הוא מציע שילוב של מספר גישות:
  • מציאת מכנה משותף לרוב הילדים.
  • שימוש במשימות קבוצתיות ותורנויות.
  • הפעלת סנקציות בצורה מינימלית.
  • בניית שיעורים מגוונים שמתאימים לכמה שיותר סוגי עניין של ילדים.
מה העקרונות המעשיים ליישום בכיתה?

לסיכום, אליעד כהן מציע כמה עקרונות פרקטיים ליישום יומיומי:
  • הפיכת הנושאים בכיתה למעניינים ולבעלי ערך עבור הילדים.
  • שימוש בסנקציות מתונות ובדיקת האפקטיביות שלהן.
  • תכנון משימות שמאפשרות לכל ילד להרגיש שהוא תורם לכיתה.
  • הכרה בכך שילדים שונים דורשים גישות שונות והוראה גמישה.
  • יצירת תחושת ערך ומחויבות אישית של כל ילד דרך השתתפות פעילה בשיעור.
אליעד מסביר שתמיד יש למצוא את האיזון בין הגישה החיובית והנעימה ("הגזר") לבין שימוש בגבולות ברורים ובמידת הצורך ענישה ("המקל"). שילוב נכון בין השניים מאפשר להגדיל את הקשב, הכבוד וההשתתפות של הילדים בכיתה.
למה ילדים לא מקשיבים בכיתה?

בפתיחת השיחה, נשאלה שאלה כיצד אפשר לגרום לילדים להקשיב בכיתה מבלי להפעיל עליהם סנקציות ולצעוק עליהם. הועלתה בעיה שהילדים "לא מקשיבים", כאילו הם "חרשים", מפני שכל אחד עסוק בעצמו ובמה שמעניין אותו. עלתה גם טענה שבגלל שהם כל הזמן צועקים ועוסקים בעצמם, אין להם אפשרות לשמוע את המורה, ובהחלט לא בגלל שהם באמת חרשים.

איך גורמים לילדים להקשיב בלי סנקציות?

במהלך הדיון הוסבר שהעיקרון הבסיסי הוא שילדים (כמו כל בני האדם) מתרכזים במה שמעניין אותם או במה שהם מאמינים שיביא להם את התועלת הגדולה ביותר. יש שני מסלולים עיקריים להשיג זאת:

1. לגרום להם להאמין שיקבלו תועלת אם יקשיבו (צורת הגמול החיובי).

2. לגרום להם לפחד מהעונש אם לא יקשיבו (צורת הגמול השלילי).

כשמנסים להימנע מסנקציות וכפייה, חשוב לחפש דרכים להפוך את השיעור למעניין ורלוונטי עבורם. הוסבר גם שהילדים כל הזמן שואלים בתת מודע "איפה הכי טוב לי להתרכז?" ואם הם לא מוצאים עניין בשיעור, הם נוטים להתרכז בדברים אחרים.

איך להתמודד עם הבדלים בין ילדים שונים?

עלתה שאלה מעשית: מה עושים כשמדובר בקבוצה גדולה של ילדים (למשל חמישים ילדים), שלכל אחד מהם יש רצונות שונים ומגוונים. הודגש שאין נוסחה אחידה שיכולה לרצות את כולם, מפני שלכל ילד יכול להיות עניין שונה (כדורגל, בובות, וכדומה). אחד הפתרונות המוצעים היה לנסות למצוא "ממוצע" של הדברים שמעניינים את רוב הילדים ולשלב אותם בשיעור, או לחלק את השיעור לכמה חלקים, כך שכל חלק יענה על צורך של קבוצת ילדים אחרת.

למה איומים וענישה עובדים לפעמים?

נאמר שבפועל, איום או סנקציה "מפחידה" גורמים לילדים להקשיב, מפני שאף אחד לא רוצה לסבול. כשילד או אדם יודע שעלול לכאוב לו ממשהו, הוא יתמקד בהימנעות מאותו כאב ולכן יקשיב למי שמאיים עליו. זהו ההסבר לכך שכלים של פחד וצעקות, כמו איום להתקשר להורים או להעניש, גורמים לילדים לשתוק ולהקשיב. אולם, המורה שהציגה את השאלה הביעה רצון למצוא דרך חלופית או לפחות פחות אגרסיבית.

האם להשתמש בסנקציות במינון נמוך?

נשאלה שאלה כיצד להפעיל סנקציות באופן "פחות חמור" ועדיין להשיג שקט ומשמעת בכיתה. הוסבר שאם מה שעובד בצורה קיצונית הוא מישהו שנכנס ומצעק בקול חזק, אולי אפשר לנסות להוריד את הווליום ולראות אם עדיין תתקבל תוצאה דומה. אך גם הובהר שאם לא יודעים בדיוק ממה הילדים מפחדים, לא בטוח שניתן לשכפל את טקטיקת ההפחדה בצורה "רכה" יותר בלי לאבד את האפקט.

מה הקשר בין דיבור מוחלט לבין הקשבה של הילדים?

כדי להבין מדוע צעקות גורמות לילד להקשיב, הודגש שילדים לעתים "מחויבים" מאוד לרצון רגעי שלהם (לשחק, לדבר וכדומה), אבל בקלות הם יכולים לעבור ולהיות "מחויבים" פתאום לרעיון חדש אם הוא מוצג בצורה מוחלטת ותקיפה. הילד שנראה קודם עסוק בדבר כלשהו, עלול ברגע להפסיק את עיסוקו אם מישהו ניגש אליו מאוד בוודאות ונחרצות ודורש ממנו משהו, כי אז "המחויב שלו" משתנה.

איך לחלק אחריות וליצור עניין משותף?

נראה שהרבה ילדים דווקא רוצים להשתתף ולעזור, מתוך רצון לקבל כבוד וערך. המורה סיפרה שילדים כועסים כאשר רק אחד או שניים מקבלים הזדמנות לעזור לה, וכל השאר מרגישים מקופחים. אחת ההצעות שהועלו היא ליצור משימות כיתתיות גדולות, כך שכל הילדים יוכלו להשתתף ולהרגיש שהם תורמים במידה שווה. אפשר גם לשלב שיטה של "תורנות": בכל שיעור קבוצה אחרת משתתפת בעזרה, וידוע שבשיעורים הבאים כולם יקבלו תור לעזור. באופן זה נמנע מצב של ריב על הזכות לעזור.

האם יש פתרון מלא לכולם?

הוסבר שלא תמיד ניתן לפתור לחלוטין את הבעיה, מפני שכל אחד מהילדים דורש יחס ועניין אחרים. לפעמים משלבים שיטות: קצת סנקציות עדינות וקצת עניין, מאתרים את המכנה המשותף שמשותף לרוב הילדים, וגם נותנים במה למיעוטים עם רצונות שונים. חשיבה יצירתית יכולה לאפשר בניית שיעורים גמישים יותר, כך שגם מי שמרגיש צורך מיוחד מקבל את חלקו, ובמקביל נשמר סדר כללי.

איך מיישמים בפועל?

לסיכום הרעיונות, יש כמה עקרונות שימושיים:
  1. למצוא דרכים להפוך את הנושא למעניין עבור התלמידים, על ידי קישורו למה שהם מרגישים שייתן להם ערך או כבוד.
  2. לבחון אם אפשר לממש סנקציות קלות יותר, תוך בדיקה אם ההשפעה עדיין מספקת.
  3. לארגן משימות כך שכל ילד ירגיש שהוא תורם, בין אם דרך תורנויות או דרך פרויקטים קבוצתיים גדולים.
  4. להבין שהבדלים בין ילדים דורשים גמישות ושילוב של דרכי הוראה מגוונות (כדורגל, אומנות, פעילויות יצירה וכדומה).
  5. לזכור שתמיד עובדים במרחב שבין "גזר" ל"מקל": מי שהסנקציות לא מתאימות לו, יכול להדגיש יותר את התועלת והכיף, אך לעתים לא ניתן לוותר לחלוטין על מסגרת של כללים ברורים עם השלכות.
ש: איך אני יכולה לגרום לילדים בכיתה שיקשיבו לי בלי להפעיל סנקציות ולצעוק עליהם ולהפחיד אותם שזה מה שרוב המורים עושים.

אליעד: התשובה פשוטה הם לא מקשיבים הם חרשים כאילו להקשיב להם כי הם כאילו לא שומעים אותך?

ש: הם לא חרשים אבל מרוב הצעקות של עצמם הם לא שומעים אותי.

אליעד: לא הבנתי יש להם בעיה שהם חרשים?

ש: הם לא חרשים.

אליעד: אז מה זאת אומרת לא מקשיבים לך מה הכוונה?

ש: הם לא איתי הם עם עצמם.

אליעד: סתם לא משנה בואי נתקדם תקשיבי פשוט בן אדם מקשיב למה שמעניין אותו אם תעשי דברים שמעניינים אותם הם יקשיבו לך ממש פשוט, הילדים שאת מלמדת בכיתה הם בני אדם בני אדם רוצים להרגיש טוב הם כל הזמן מרכזים במה שהם חושבים שיעשה להם הכי טוב להתרכז בו, שנייה הם בודקים מה הם חושבים מה הכי יעשה לנו להתרכז הכי טוב ומה יעשה לנו הכי טוב זה להתרכז.

ש: במה?

אליעד: הם בודקים המוח של הבן אדם שואל אותו בתת מודע מה אתה חושב שאם תתרכז בזה יביא לך הכי הרבה תועלת בזה תתרכז, אוקי עכשיו אפשר או לאיים עליהם שאם הם לא יקשיבו הם יקבלו עונש מאוד נורא ואז הם מקשיבים כדי שלא יהיה להם רע או שאם יקשיבו יהיה להם מאוד טוב ואז הם מקשיבים כדי שיהיה להם טוב זהו.

ש: אוקי אני רוצה יותר טוב אבל איך אני עושה טוב לכולם תחשוב שזה חמישים, נגיד אני אומרת סתם מקרה קיצוני חמישים ילדים כל אחד מעניין אותו משהו אחר כל אחד כאילו הטוב שלו.

אליעד: את רוצה את האמת כנוסחה אין לזה תשובה אין לזה פתרון זה כמו לשאול איך אני יכולה למלא לכולם את אותו רצון לא מי אמר שכולם רוצים את אותו דבר.

ש: אז נלך על הפתרון של הסנקציות.

אליעד: רגע שנייה תעצרי.

ש: כי זה באמת עובד.

אליעד: תעצרי שנייה לא שנייה מההתחלה, את יודעת שאנשים לא רוצים שיכאב להם זה המחנה המשותף של כולם אז מי שלא יקשיב נכאיב לו אז כאילו פתרנו את הבעיה את מבינה לכן זה עובד אבל אם את רוצה דרך הטוב מה כולם רוצים מאיפה אני יודע מה הם רוצים הוא רוצה עכשיו לשחק כדורגל הוא רוצה לשחק בבובות איך נדע מה הם רוצים, אם נגיד לדוגמה אחד רוצה לשחק והיית עושה שיעורי כדורגל הם היו מקשיבים נכון אבל מישהו אחר רוצה לשחק משהו אחר זה קודם כל שורש הבעיה שתביני את שורש הבעיה.

ולכן הפתרון אומר שתנסי לראות מה כולם רוצים ותנסי למצוא ממוצע בממוצע מה רובם רוצים או מה בממוצע הם רוצים או משהו כזה או נגיד תיקחי שלושה דברים מרכזיים שהם רוצים ותחלקי את השיעור לשלושה חלקים נגיד או כל פעם קצת וקצת משהו כזה.

ש: אוקי נגיד אני רוצה לכיוון של הסנקציות אבל עדיין איך אני להפעיל סנקציות.

אליעד: שמה?

ש: נגיד אני הולכת לכיוון הסנקציות איך אני יכולה להפעיל סנקציות בצורה הכי פחות כאילו מחמירה.

אליעד: לפי הצורך מה זאת אומרת לא הבנתי את השאלה.

ש: אם נגיד הדבר שהכי עובד הכי טוב שאני קוראת למורה נגיד נכנסת מורה צורחת על כולם מפחידה את כולם וכולם שקט דממה כמו דגים.

אליעד: אוקי.

ש: זה עובד מצוין איך אני יכולה לעשות את אותו דבר פחות חמור ושזה עדיין יעבוד כאילו או שזה לא יעבוד.

אליעד: מה המהות של החמור לא הבנתי את השאלה?

ש: פחות כאילו עכשיו לעשות שם טרור כאילו שלא כולם ממש יפחדו כאילו יפחדו קצת במידה.

אליעד: אז אפשר להגיד למורה לצעוק עליהם פחות ולראות אם זה עובד, שנייה אם זה לא עובד סימן שאין אפשרות אם זה עובד אז שתצעק עליהם פחות אבל זאת לא האמת, האמת היא למה מפחדים מהמורה מה המחויב שלהם מה הם מפחדים מה המורה צועקת מה היא אומרת להם.

ש: שהיא תרביץ להם לא יודעת מה הם מפחדים.

אליעד: אז תבררי ממה הם מפחדים אם אנחנו לא יודעים ממה הם מפחדים אז איך נפחיד אותם גם אנחנו.

ש: היא צועקת נורא חזק זה מפחיד גם אני מפחדת.

אליעד: מה היא אומרת?

ש: "שב במקום" לא יודעת "אני אתקשר להורים שלך".

אליעד: סבבה אז תגידי גם את את זה.

ש: אתה אומר לעשות את אותו דבר רק בשקט.

אליעד: יש פה עוד שכל מעניין השכל הוא כזה דבר שילד קטן לפעמים כשהוא רוצה משהו הוא רוצה אותו כאילו זה הדבר הכי חשוב בעולם נכון אבל מצד שני הוא גם יכול תוך שנייה לשכוח שהוא רצה את זה בכלל כאילו זה הדבר הכי לא חשוב בעולם, עכשיו מה זה אומר זה אומר שכשמצד אחד הם מאוד מרוכזים בדברים שלהם מאוד מרוכזים אבל מצד שני הם כאילו הופכים את הצורה למחויבת הוא אומר זאת הצורה זה מה שמחויב לי בלי סיבה ככה אבל מצד שני אם את נגיד תצעקי עליו ותגידי לו שב אז פתאום יש לו צורה אחרת שהיא מחויבת לו.

כאילו אין היגיון למה קודם עניין אותו זה אז הוא פשוט ברגע שאת מדברת במחויב אז המחויב שלך לוקח את המחויב שלו כי זה לא שיש משהו באמת שעניין אותו סתם בראש שלו הולך איזה משהו אז את כאילו, המהות היא שאת מדברת בצורה מחויבת כאילו בוודאות במוחלטות.

ש: אוקי אז אולי אני גם יכולה לקחת את המחויב שלהם ולהפוך אותו למשהו שהם יכולים להתרכז איתו.

אליעד: מה זאת אומרת תסבירי.

ש: נגיד רוב הילדים איך שאני באה ישר קופצים עלי שהם רוצים לעזור לי במשהו ועל זה כאילו הם אחר כך נעלבים "למה נתת לו שיעזור לך ולמה אני לא יעזור לך" כולם רוצים להיות העוזרים שלי סבבה ועל זה הם אחר כך.

אליעד: רגע בא נחשוב מה השכל שבדבר מה השכל שבדבר הם כנראה ילדים קטנים ובגלל שהם ילדים קטנים הם מרגישים נחותים וחלשים ואז ברגע שהם העוזרים שלך הם מקבלים כבוד וערך ואז הם מרגישים אנשים חשובים זאת אומרת זה המחויב שלהם.

ש: ואיך אני יכולה להפוך את זה נגיד למשהו.

אליעד: אז בא נחשוב בהיגיון אז האם כולם יכולים לעזור לך במשהו אולי, אולי נמצא משימה שכולם צריכים לעזור נמצא דבר שהוא מספיק גדול שכולם צריכים לעזור בו, דבר שני אולי אפשר ללמד אותם על איזה משהו שהם יחשבו שכשהם ילמדו את זה הם יקבלו נגיד כבוד ממישהו אחר נגיד "בוא נלמד אותכם איך להכין להורים שלכם משהו, בוא נלמד אותכם לעשות משהו שיגרום להם לחשוב שהם אנשים חשובים שהם לא סתם ילדים קטנים" שמישהו מעריך אותם ומתייחס אליהם ברצינות נגיד.

ש: ציור כללי.

אליעד: פשוט מוצאים מה הסיבה מה המחויב שלהם ממלאים את הרצון.

ש: גם לעשות איזשהו סדר בא נגיד שכל פעם שאת מגיעה.

אליעד: דברי לפה מה היא יכולה לעשות?

ש: שכל פעם שהיא נכנסת לכיתה אז שהיא פשוט תיצור סדר אפילו רשימה שמית שכל פעם חמישה ילדים אחרים לדוגמה הם העוזרים שלה ואז לא יהיה תוהו ובואו.

אליעד: ומה עם כל השאר שמבואסים?

ש: אבל יודעים שפעם אחרת יהיה התור שלהם.

אליעד: אבל זה לא מעניין אותם, לא יש פה שתי שאלות שאלה אחת זה איך לגרום להם לא לריב זאת שאלה אחת אבל המהות של השאלה פה לא הייתה איך לגרום להם לא לריב אלא איך לגרום להם לאלה שלא עוזרים לא להפריע כי רע להם כי הם לא עוזרים.

ש: להתנות את זה שמי שלא מפריע יכול להיות עוזר.

אליעד: אין לזה פתרון כאילו מה אז כולם ישתקו את לא יכולה לתת לכולם להיות עוזרים שלך אין אופציה כזאת אלא אם כן עוד פעם אלא אם כן לוקחים איזה משימה ממש גדולה שכולם מרגישים שהם חלק מאיזה משהו שייכות או משהו כזה. יש לך עוד משהו בנושא הזה בהקשר הזה?

ש: יש לי הרבה דברים אבל לא.
ילדה אופציות להפסיק שתי שאלות תשובה הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים רצונות להפעיל טקטיקות בוודאות מוח adhd איך לגרום איך לגרום לתלמידים להקשיב לך בעיה בעיות בעיות קשב בעיות קשב וריכוז בעיות ריכוז בעיות ריכוז של ילדים בעיית קשב בעיית קשב וריכוז בעיית ריכוז הדרכה הדרכה למורה חדש הדרכה למורים הדרכת הדרכת מורים הפרעות קשב הפרעות קשב וריכוז הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים הפרעות קשב וריכוז של ילדים הפרעות ריכוז הפרעת קשב הפרעת קשב וריכוז הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים הפרעת קשב וריכוז של ילדים הפרעת ריכוז הקשבה חוסר קשב ילד ילדה ילדים ילדים מרעישים בכיתה לגרום לגרום לתלמידים להקשיב לך להקשיב להקשיב לך קשב קשב וריכוז קשב וריכוז אצל ילדים קשב וריכוז של ילדים ריכוז ריכוז וקשב תלמיד תלמידים תלמידים לא מקשיבים
איך לשפר ריכוז? איך לשמור על ריכוז? איך להתרכז? יכולת ריכוז גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז
איך לשפר ריכוז? איך לשמור על ריכוז? איך להתרכז? יכולת ריכוז גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז
... לשפר ריכוז? איך לשמור על ריכוז? איך להתרכז? יכולת ריכוז גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז האם אפשר לשפר את יכולת הריכוז או שהיא קבועה מראש? אליעד כהן פותח את הדיון בשאלה האם ניתן לשפר את יכולת הריכוז או שמדובר בתכונה קבועה שלא ניתן לשנות אותה. עלתה דוגמה של אדם שהיה מטופל בריטלין עד כיתה ז, ואחרי שהחליט להפסיק לקחת את התרופה, בתחילה לא הצליח להתרכז כלל, אך בהמשך הצליח ללמוד לשלוט בזה בהדרגה. מכאן עולה הטענה שאולי כן ניתן לשפר את הריכוז עם הזמן. מנגד, אליעד כהן מציג אפשרות אחרת לפיה ייתכן שבשני המצבים האדם לא באמת שיפר את הריכוז שלו, אלא רק חשב שהוא מרוכז או לא מרוכז בגלל חוסר הבנה או חוסר מודעות עצמית. לדוגמה, אדם יכול לחשוב שהוא מרוכז כשהוא בכלל לא מרוכז או להיפך. מהי בעצם בעיית ריכוז ומדוע אנשים מתקשים להתרכז? אנשים מתארים את בעיית הריכוז שלהם למשל בכך שהם יושבים בכיתה ומרגישים חוסר יכולת להקשיב, מתחממים ומאבדים סבלנות במהרה. אך אליעד כהן מעלה את האפשרות שהבעיה אינה באמת בריכוז אלא בנושא המשעמם או בחוסר העניין שיש לאותו אדם. אילו הנושא היה מעניין ומושך במיוחד, אותו אדם כנראה היה מצליח להתרכז ללא בעיה. הוא נותן דוגמה של תלמיד שלא מצליח להתרכז בשיעור, אבל יכול לשבת שעות ולהתרכז במשחק מחשב. מכאן ברור שלעיתים ההגדרה הפרעת קשב וריכוז איננה תמיד מדויקת, ולעיתים הבעיה היא פשוט שהנושא לא מעניין מספיק עבור האדם. האם הבעיה היא אמיתית או שמדובר באבחון מוטעה? אליעד כהן מסביר כי כל אדם תמיד מרוכז במשהו, אלא שלא תמיד הוא מרוכז במה שמצופה ממנו. לדוגמה, ילד בכיתה יכול להיות מרוכז לחלוטין במחשבות על ההפסקה או על משחקים במקום בשיעור עצמו. מכאן עולה השאלה האם באמת מדובר בבעיה או שמדובר רק בפער בין הציפייה של הסביבה לבין מה שהאדם מעוניין לה
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 1
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 1
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 1 מהו בעצם חוסר ריכוז ואיך הוא מתבטא? אליעד כהן מסביר שלרוב, כאשר אומרים חוסר ריכוז, מתכוונים לכך שהאדם מרגיש לא מרוכז בפעילות שהוא רוצה לבצע באותו רגע, כמו עבודה או שיחה. בפועל, ... מהעבר. אליעד מדגיש שאין באמת מצב של חוסר ריכוז מוחלט, אלא שהריכוז נמצא בדברים אחרים שנתפסים בעיני האדם כחשובים יותר באותו רגע. מדוע אין באמת חוסר ריכוז מוחלט? אליעד כהן מדגיש שהמושג חוסר ריכוז הוא מטעה. אין באמת מצב של חוסר מוחלט בריכוז, אלא תמיד יש ריכוז - השאלה היא רק במה האדם מתרכז. אם למשל אתה רעב, תתרכז באוכל, אם יש שריפה בבית, כל הריכוז יופנה לשריפה. הוא מציין שזו שאלה של סדר עדיפויות וחשיבות, והריכוז תמיד מופנה למה שנתפס בעיניך כדחוף או משמעותי יותר באותו רגע. לדוגמה, ילדים שנראים לא מרוכזים בכיתה פשוט מרוכזים במשהו אחר, כמו הפסקה או חברים, כי זה מעניין אותם יותר. איך אפשר להתמודד עם מחשבות מטרידות שמפריעות לריכוז? אליעד מסביר בפירוט על התמודדות עם מחשבות טורדניות. קודם כל, ... את סדרי העדיפויות שלו. האם אפשר לכוון את הריכוז לפי רצוננו? לדברי אליעד, בהחלט אפשר לכוון את הריכוז. הוא מדגים זאת עם דוגמה של שריפה שמסיתה מידית את כל תשומת ... המוח ימשיך לנדוד בין שני הרצונות ויתקשה להתרכז. מהי המשמעות העמוקה של מחשבות אובדניות ומדוע התאבדות אינה ... לאהבה עצמית יציבה ואמיתית. לסיכום: אין חוסר ריכוז אמיתי - תמיד יש ריכוז במשהו. הריכוז נקבע לפי סדר העדיפויות של האדם. חשוב להחליט באופן מודע על מה ... מוטיבציה בעבודה מה עושים עם בעיה של חוסר ריכוז? שאלה: מה עושים עם בעיה של חוסר ריכוז? תשובה: קודם כל חשוב להבין מה בכלל אומר חוסר ריכוז. בפועל, יש פה הרגשה שאתה רוצה לעשות דברים בחיים שלך, כמו ... שלך בכלל לא נמצא פה. אתה מרגיש שאתה לא מרוכז בשום דבר, שאתה מפוזר במחשבות. בפועל, כאשר אומרים חוסר ריכוז, לרוב מתכוונים שהריכוז לא מופנה למקום שבו היינו רוצים שהוא יהיה, כמו עבודה או שיחה ...
הפרעת קשב וריכוז, למה אני לא מצליח להתרכז? למה קשה לי להתרכז? דחיינות, דוחה משימות שדורשות ריכוז, קושי להתרכז, לא מצליחה להתרכז, בעיית ריכוז, מאמץ מחשבתי, הפרעת ריכוז
הפרעת קשב וריכוז, למה אני לא מצליח להתרכז? למה קשה לי להתרכז? דחיינות, דוחה משימות שדורשות ריכוז, קושי להתרכז, לא מצליחה להתרכז, בעיית ריכוז, מאמץ מחשבתי, הפרעת ריכוז
... קשב וריכוז, למה אני לא מצליח להתרכז? למה קשה לי להתרכז? דחיינות, דוחה משימות שדורשות ריכוז, קושי להתרכז, לא מצליחה להתרכז, בעיית ריכוז, מאמץ מחשבתי, הפרעת ריכוז למה קשה לי להתרכז ואיך להתמודד עם דחיינות? אליעד כהן מסביר למה כל כך קשה לנו להתרכז במשימות מסוימות ואיך להתמודד עם דחיינות שנובעת מחוסר ריכוז. הוא מתייחס לתופעה הנפוצה של אנשים שמתקשים להתמקד במשימה אחת לאורך זמן, במיוחד כשמדובר במשימה שמחייבת אותם להתרכז במאה אחוז, ללא הסחות דעת או אפשרות לחשוב על דברים נוספים במקביל. הסיבה העיקרית שקשה לנו להתרכז, על פי אליעד, היא התחושה שאנחנו חייבים לעשות את הדבר הזה, תחושה שמייצרת אצלנו התנגדות ... השליליים שמלווים אותנו באותו הרגע. כדי להתמודד עם הקושי הזה, אליעד מציע כמה דרכים מעשיות: מה לעשות כשמשימה דורשת ריכוז מוחלט וקשה לי להתחיל אותה? אליעד ממליץ להתחיל מלזהות את המחשבות והרגשות שעולים בזמן שמנסים להתרכז. במקום לברוח מהם, כדאי לתת להם הגדרות מדויקות יותר ולהבין לעומק מה בדיוק מפריע. למשל, ... כמו אני מרגיש שאני מפספס דברים אחרים או אני מרגיש מוגבל. דוגמה שאליעד נותן היא אדם שיושב ליד המחשב וצריך להתרכז במשימה אחת בלבד, אבל הוא חש תחושת החמצה על דברים אחרים שהיה יכול לעשות באותו הזמן. ... שזה לא שהאדם באמת מפספס משהו, אלא הוא מרגיש מוגבל מכיוון שנלקחת ממנו האפשרות לחשוב על דברים אחרים. האם הבעיה בריכוז היא באמת בעיית חוסר יכולת או רק עניין של בחירה? לפי אליעד, לעיתים קרובות הבעיה אינה יכולת ריכוז נמוכה, אלא תחושת הכפייה או ההכרח. כשהאדם מרגיש שהוא חייב לעשות משהו ואין לו אפשרות ... מישהו אומר לו שהוא חייב לשבת ואסור לו לקום, מיד הוא מתחיל להרגיש רע, אפילו שהפעולה עצמה זהה. איך לפתח מיומנות של ריכוז לאורך זמן? דרך אחת שאליעד מציע כדי להתמודד עם הקושי להתרכז היא תרגול הדרגתי. הוא ממליץ להתחיל עם פעולות שדורשות ריכוז מלא למשך פרקי זמן קצרים, ולהגדיל בהדרגה את פרקי הזמן האלה. הוא נותן דוגמה של אדם שרוצה ... הוא מתאמן ומאריך את משך הצלילה בהדרגה ל - 11, 12 שניות וכך הלאה, עד שיגיע למטרה. העיקרון דומה במשימות שדורשות ריכוז. אם קשה להתרכז לאורך זמן ארוך, יש להתחיל בקטן - כמה דקות ביום של ריכוז מוחלט, ולהאריך את הזמנים בהדרגה. זו דרך פרקטית להגדלת היכולת האישית לריכוז . איך להתמודד עם תחושת החובה שגורמת לדחיינות? אליעד מציע גם גישה נוספת להתמודדות, שהיא ... ככל שתחושת החובה נעלמת, היכולת לבצע משימות בצורה יעילה ורגועה יותר משתפרת באופן משמעותי. האם אפשר להפוך קושי בריכוז למשהו חיובי? אליעד מוסיף שאפשר להסתכל על הקושי בריכוז גם כיתרון. עצם זה שהמוח רגיל להתעסק בכמה דברים במקביל, יכול להיות יתרון במצבים אחרים, אבל חשוב ללמוד לתעל את היתרון הזה למצבים שבהם נדרש ריכוז מוחלט. אם לאדם יש נטייה למחשבות שליליות, דווקא משימה שדורשת ריכוז מלא יכולה להסיט את תשומת הלב מהמחשבות השליליות. לסיכום, אליעד מדגיש שכדי להתגבר על קושי להתרכז ודחיינות, עלינו קודם כל להבין את המקור האמיתי של הבעיה - תחושת הכפייה וההכרח - ולפעול ...
התת תת מודע, לא מצליח להתרכז, מחשבה מוסחת, חוסר ריכוז, הפרעת קשב וריכוז, טיפול בתת מודע, תת הכרה, הדחקת מחשבות, מחשבות מודחקות, הפרעת ריכוז, בעיית ריכוז, קושי להתרכז
התת תת מודע, לא מצליח להתרכז, מחשבה מוסחת, חוסר ריכוז, הפרעת קשב וריכוז, טיפול בתת מודע, תת הכרה, הדחקת מחשבות, מחשבות מודחקות, הפרעת ריכוז, בעיית ריכוז, קושי להתרכז
... תת מודע, לא מצליח להתרכז, מחשבה מוסחת, חוסר ריכוז, הפרעת קשב וריכוז, טיפול בתת מודע, תת הכרה, הדחקת מחשבות, מחשבות מודחקות, הפרעת ריכוז, בעיית ריכוז, קושי להתרכז מהו הקשר בין מחשבות מסיחות לבין חוסר ריכוז? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בתופעת חוסר הריכוז, שהיא תוצאה של מחשבות שמסיחות את דעתנו מהפעולה בה אנו עוסקים. הוא מתחיל בכך שמציג סיטואציה שבה אדם מנסה לקרוא ספר, אך מחשבותיו מתחילות להיסחף ... ברגע נתון. מהו ההסבר הפסיכולוגי לחוסר ריכוז? כדי להבין את חוסר הריכוז, אליעד מציע לחשוב על דוגמה של אדם שעובד, אך המחשבות שלו תעופו למקום אחר. למשל, הוא עשוי לחשוב על מישהו שהוא אמור לפגוש מאוחר יותר, דבר שיתפוס את ... כחשוב, ישנם מצבים שבהם אדם לא מצליח להתרכז במטלה מסוימת, גם אם הוא מעוניין בכך. לדוגמה, אדם יכול להרגיש שאין לו רצון או יכולת להתרכז בעבודה או בלימודים, וייתכן שזה לא נובע ממחסור ברצון או במוטיבציה, אלא מתוך פחד או מתח שמטריד אותו. אליעד מביא דוגמה של אדם שחושב על פחדיו או בעיות אישיות שמפריעות לו להתרכז . השאלה היא האם אדם יכול להתרגל להתרכז במשהו פחות חשוב רק כדי להימנע מהתמודדות עם בעיה יותר קשה או מורכבת. מה קורה כאשר חוסר הריכוז נמשך? אם אדם נמצא במצב של חוסר ריכוז מתמשך, אליעד מציין כי ייתכן שיש כאן דפוס הרגל שבו המוח התרגל להימנע ממטלות מסוימות. חוסר הריכוז עשוי להתפתח למעין הרגל של בריחה ממטלות, שבהן האדם עובר מבעיה לבעיה במקום לפתור את הבעיה המרכזית. כלומר, חוסר הריכוז לא נובע רק מהסחות דעת, אלא גם מהימנעות מבעיות שמטרידות את המוח. יש כאן תהליך של הדחקה, שבו המחשבות על בעיות מטרידות מדוכאות על ידי התמקדות ... ערך. האם יש דרך לפתור את בעיית חוסר הריכוז? כדי לפתור את בעיית חוסר הריכוז, אליעד מציע לטפל במחשבות המטרידות או במתח הפסיכולוגי שמפריע לריכוז. אם אדם לא מצליח להתרכז בעבודה כי הוא מוטרד מחשבה מסוימת, הוא עשוי להצליח להתרכז אם יצליח להתמודד עם המחשבה המטרידה או לדחות אותה בצורה אפקטיבית. אחת הדרכים להתמודד עם חוסר הריכוז היא על ידי זיהוי המחשבות שמסיחות את הדעת ולטפל בהן, מה שיכול להוביל לכך שהאדם יחזור להתרכז במטלה שעליו לבצע. האם המחשבות המוסחות באמת פחות חשובות? אליעד שואל האם המחשבות המוסחות באמת פחות חשובות. הוא מציע שייתכן כי המחשבות המוסחות יש ... רגשיים קשים יותר. כיצד ניתן לשפר את הריכוז? הדרך לשיפור הריכוז, על פי אליעד, היא על ידי התמודדות ישירה עם המחשבות המוסחות, ולא בהסחת דעת מוחלטת. אם אדם יוכל לשחרר את עצמו מהמחשבות שמסיחות את הדעת, הוא יוכל לשוב להתרכז במה שהוא עושה. הדבר המרכזי הוא לדעת מה מפריע לריכוז ולנסות להתמודד עם ההפרעות הללו בצורה ישירה. חוסר ריכוז מחשבות מסיחות הפרעת קשב ו
זיכרון, ריכוז, איך לזכור? איך להתרכז? הפרעות קשב וריכוז, חוסר ריכוז, איך לא לשכוח? ניהול זמן, לנהל את הזמן, זיכרון לטווח קצר, שיטות לזיכרון לטווח ארוך, שיטות ריכוז, שיפור הזיכרון, ADHD
זיכרון, ריכוז, איך לזכור? איך להתרכז? הפרעות קשב וריכוז, חוסר ריכוז, איך לא לשכוח? ניהול זמן, לנהל את הזמן, זיכרון לטווח קצר, שיטות לזיכרון לטווח ארוך, שיטות ריכוז, שיפור הזיכרון, ADHD
... ריכוז, איך לזכור? איך להתרכז? הפרעות קשב וריכוז, חוסר ריכוז, איך לא לשכוח? ניהול זמן, לנהל את הזמן, זיכרון לטווח קצר, שיטות לזיכרון לטווח ארוך, שיטות ריכוז, שיפור הזיכרון, ADHD מה גורם לחוסר ריכוז ולבעיות זיכרון? הסיבה המרכזית לבעיות ריכוז ולבעיות זיכרון היא חוסר היכולת להבדיל בין עיקר לטפל ובין מה שחשוב למה שלא חשוב. אליעד כהן מסביר שבעיית הריכוז בעבודה נובעת מכך שהמוח שלנו נוטה להתמקד במה שנתפס ... רגע הם נראים לנו חשובים יותר ממה שאנחנו אמורים לעשות. לדוגמה, כאשר אדם נמצא בעבודה והוא שומע שיחות של אנשים אחרים, הוא יכול לאבד את הריכוז משום שבתוך תוכו השיחות הללו מעניינות או חשובות לו, ... הוא היה נמצא במצב של כאב פיזי חזק, הוא לא היה שם לב כלל לרעש או לשיחות מסביב, כי הכאב הוא הדבר החשוב ביותר באותו רגע. כלומר, יכולת הריכוז שלנו נקבעת על ידי הפער בין החשיבות שאנחנו מייחסים לפעולה או למשימה שאנחנו רוצים להתרכז בה, לבין החשיבות שאנחנו מייחסים לכל שאר הדברים סביבנו. איך אפשר לשפר את יכולת הריכוז? כדי לשפר את יכולת הריכוז יש צורך ליצור פער משמעותי בין הדבר שבו רוצים להתרכז לבין דברים אחרים. ככל שהפער גדול יותר, כך הריכוז גבוה יותר. כדי לעשות זאת, אליעד מציע לשאול שאלות ... מה עושים כשיש יותר מדי דברים חשובים בבת אחת? כאשר יש כמה דברים שנתפסים בעינינו כחשובים באותה מידה, המוח נכנס לבלבול ואינו מצליח להתרכז באף אחד מהם כראוי. במצב כזה, יש לייצר סדר עדיפויות ... עליה היא לשאול: מה הכי חשוב לי עכשיו? וברגע שיש לנו תשובה ברורה לשאלה זו, אנחנו יכולים להפחית את החשיבות של הדברים האחרים, ואז הריכוז שלנו במשימה הראשית עולה. איך להתמודד עם עומס של משימות ... חייב לעשות ומה הוא יכול לדחות, יצליח לנצל את הזמן שלו בצורה אפקטיבית יותר מאדם שמבזבז זמן בהתלבטויות. לסיכום, מה הקשר בין זיכרון, ריכוז, וניהול זמן? הקשר בין שלושת המושגים הללו הוא היכולת ... בין מה שחשוב ללא חשוב, ובין מחויב לאפשרי. ככל שאנחנו מתרגלים מיומנויות אלו באופן קבוע, כך אנחנו משפרים את הזיכרון שלנו, את יכולת הריכוז, ואת היכולת לנהל את הזמן בצורה יעילה. איך להתרכז בעבודה? איך לשפר את הזיכרון לטווח ארוך? איך לנהל זמן נכון? מה לעשות כשיש עומס משימות? איך לזכור מידע אקראי? למה יש לי הפרעות קשב וריכוז? איך ליצור סדר עדיפויות ברור? ...
ריכוז / הפרעת קשב וריכוז - מהו ריכוז? וכיצד להתמודד עם הפרעת קשב וריכוז?
ריכוז הפרעת קשב וריכוז - מהו ריכוז? וכיצד להתמודד עם הפרעת קשב וריכוז? ובו יתבאר, מהו ריכוז? ואיך להתמודד עם חוסר ריכוז הפרעת קשב וריכוז? ועוד. וריכוז , הוא כאשר המחשבה של האדם חושבת רק על נושא אחד מוגדר, שאז אפשר לומר שהאדם מתרכז באותו הנושא. ולפעמים נתקל האדם במצבים של קושי להתרכז באיזה דבר. והשאלה היא מה עושים עם חוסר הריכוז, ואיך מצליחים להתרכז ולחשוב על מה שרוצים? ומי שיתבונן בעניין הזה יראה, כי באמת, גם כאשר נדמה לאדם שהוא סובל מקשיי ריכוז, הרי שבאמת המצב הוא, שהוא כן מרוכז, אבל לא במה שהוא רוצה להיות מרוכז. כאשר האדם רוצה לחשוב על דבר אחד, אך חושב על דבר אחר, מה שבעצם קורה זה, שהאדם מרוכז בדבר כלשהו, במקום לחשוב על מה שהוא רוצה לחשוב. דהיינו, האדם כן מרוכז וכן מצליח להתרכז, אבל לא במה שהוא רוצה. וכאשר האדם מנסה לחשוב על משהו אחד, והמחשבה שלו ... על משהו אחר, כגון לדוגמה כאשר האדם מנסה לקרוא ספר, אך הוא חושב על הזבוב שמציק לו, הרי שהוא בעצם כן מרוכז במה שמפריע לו, אך לא מצליח להתרכז במה שהוא כן רוצה להתרכז. וגם אם המחשבה של האדם מתפזרת לכל מיני נושאים שונים, במקום להתרכז בדבר אחד, הרי שבעצם האדם כן מרוכז, בכך שהוא לא רוצה לחשוב על הנושא המסוים. ולא משנה מה האדם יעשה, תת המודע של האדם תמיד מרוכז בכך, שהוא לא רוצה לחשוב על הנושא המסוים, אלא על כל דבר אחר. כך שבכל מקרה, האדם תמיד מרוכז במשהו, אלא, שלא תמיד זה בדבר הרצוי. והמצב הזה קורה, כאשר יש לאדם סוג ... מצד אחד רוצה לחשוב על איזה דבר, אך מצד שני רוצה יותר לחשוב על דבר אחר, הדבר הזה יוצר אצל האדם בעיות ריכוז. או לדוגמה, כאשר האדם רוצה לחשוב על איזה עניין, אך מצד שני לא ממש בא לו לחשוב על העניין הזה, גם זה יוצר אצל האדם בעיות ריכוז. וגם אם האדם לא ממש מבין מדוע קשה לו להתרכז, וגם אם נדמה לאדם שאין לו יכולת ריכוז, הרי שבוודאי שהמחשבה של האדם תמיד חושבת על איזה משהו. וכאשר האדם לא מסוגל להתרכז באיזה עניין, הרי שבוודאי שבאותו הזמן הוא כן חושב על איזה דבר אחר. וגם ...
הפרעת חרדה / חוסר ריכוז - איך תרגילי ריכוז, יעזרו לך להתמודד עם חרדה?
... חרדה חוסר ריכוז - איך תרגילי ריכוז, יעזרו לך להתמודד עם חרדה? ובו יתבאר, כיצד יכול האדם לצאת מכל החרדות והפחדים שלו, על ידי ביצוע של תרגילי ריכוז באופן יום יומי, עד שכל החרדות והפחדים ייעלמו ממנו? והעניין הוא, כי כל הפרעות החרדה שיש לאדם בחיים, כולן נובעות מכך, שהאדם לא מספיק מרוכז. לא מרוכז ולא ממוקד, במה שהוא באמת רוצה, ובמה שבאמת חשוב לו. ומי שיהיה מרוכז עד הסוף ובשלמות, במה שבאמת חשוב לו, על ידי זה הוא יצא מכל הפחדים ומכל החרדות ... או אחרת, הרצון הזה הוא לא תכלית הכל, והוא לא מחויב, אלא רק אפשרי בלבד. ושלא מחויב שהרצון של האדם יתמלא, אלא זו רק אפשרות בלבד. וכיצד כל זה קשור לריכוז ולתרגילי ריכוז? תשובה: כי מי שהוא באמת תמיד מרוכז, במה שבאמת חשוב לו, ובסיבה שבגללה הוא רוצה את הרצונות שלו, מי שמרוכז תמיד, בשורש הפנימי ביותר של הרצון שלו, הוא זוכר תמיד, שהשגת הרצון שלו, היא אפשרית בלבד, אך היא אינה מחויבת. ומי שיהיה כל כולו, מרוכז בשורש הרצון שלו בלבד, דהיינו, מי שיזכור כל כולו, את זה שבאמת שום דבר חיצוני ... רצון מוגדר, וממילא הוא לא יפחד משום דבר, וגם לא יפעל ולא יעשה שום דבר. וכדי לעשות איזה דבר, וכדי לרצות איזה דבר, לשם כך, צריך האדם להיות בחוסר ריכוז, לגבי מה שבאמת חשוב לו. כי אם האדם יהיה מרוכז עד הסוף במה שחשוב לו, הוא יהיה מחובר, למקום, שבו שום דבר מוגדר, אינו חשוב, יותר מאשר דבר אחר, והוא לא ירצה ולא יעשה שום דבר. ולכן, צריך חוסר ריכוז. שבו, האדם לא יתרכז עד הסוף באמת המוחלטת, שמנקודת מבטה, הכל שווה באותה המידה. ועל ידי ובזכות חוסר הריכוז הזה, בזכות זה האדם יכול לרצות רצונות שונים, ולעשות פעולות שונות. אלא מה? שלפעמים חוסר הריכוז הזה, עולה על גדותיו, והאדם שוכח לגמרי את האמת הפנימית שלו, שמבינה שהכל טוב או ... משום שהוא בטעות מרגיש, שהרצונות שלו, הם כאילו באמת חשובים. ככ חשובים, עד כדי כך שהוא נכנס לחרדה, מכך שהם לא יתמלאו. ועל ידי זה שהאדם עושה תרגילי ריכוז, דהיינו, שהאדם מנסה להרגיל את עצמו להיות מרוכז, כמה שיותר, בכל תחום באשר הוא, על ידי זה האדם מתרגל להיות מרוכז, גם בפנימיות הרגועה שלו, שאין בה שום הפרעת חרדה כלל. וכיצד להגיע לריכוז? ואיך לעשות תרגילי ריכוז? תשובה: על ידי אמת. שעל כל דבר שהאדם חושב, עליו להתרכז ולשאול את עצמו, האם אכן זו האמת המדויקת כפי מה שהיא? בלי להוסיף ובלי לגרוע ממנה? ואולי ההפך הוא הנכון? והאם אכן זו האמת לאמיתה? ועל ידי ריכוז אמיתי, שהאדם מתרכז בכל כוחו תמיד, לזכור מה האמת? ומה באמת הסיבה של כל דבר? ומה באמת חשוב בכל דבר? על ידי כל זה, האדם מגיע למצב, שבו הוא מצליח להתרכז, גם באמת המוחלטת הפנימית ביותר, שבה אין שום טוב ורע, וממילא אין שם שום פחד או ...
תובנות ומצבי רוח, איך מצב הרוח משפיע על היכולת השכלית? איך מצב רוח טוב משפיע על היכולת המנטאלית? מצב רוח טוב ויצירתיות, מצב רוח רע וחוסר ריכוז, איך שמחה משפיעה על רמת הריכוז? חוסר ריכוז בגלל חוסר מצב רוח, לא מצליח להתרכז
תובנות ומצבי רוח, איך מצב הרוח משפיע על היכולת השכלית? איך מצב רוח טוב משפיע על היכולת המנטאלית? מצב רוח טוב ויצירתיות, מצב רוח רע וחוסר ריכוז, איך שמחה משפיעה על רמת הריכוז? חוסר ריכוז בגלל חוסר מצב רוח, לא מצליח להתרכז
... השכלית? איך מצב רוח טוב משפיע על היכולת המנטאלית? מצב רוח טוב ויצירתיות, מצב רוח רע וחוסר ריכוז, איך שמחה משפיעה על רמת הריכוז? חוסר ריכוז בגלל חוסר מצב רוח, לא מצליח להתרכז איך מצב הרוח משפיע על יכולת הריכוז והתובנות? אליעד כהן מסביר כיצד מצבי רוח משפיעים על התפקוד השכלי של האדם, ובעיקר על היכולת להגיע לתובנות. ... שיש לו תובנות חשובות, אך במציאות אין לו תובנות כאלה. דוגמה לכך היא אדם שלקח סמים ומרגיש שהוא מרוכז יותר, אף על פי שבמציאות הוא פחות מרוכז. אפשרות נוספת היא שכאשר האדם נמצא במצב רוח טוב, הוא באמת מגיע לתובנות אמיתיות ונכונות באופן אובייקטיבי. ... כל הזמן, אך המצב הנפשי השלילי אינו מאפשר לאדם להכיר בהן. הוא משתמש בדוגמה שאם בזמן שמנסים להתרכז במשהו, מישהו עוקץ את הרגל, קשה יותר להישאר מרוכזים. כלומר, מצב רוח רע הוא כמו הסחת דעת תמידית שמונעת את מיקוד הקשב בתובנות שקיימות באופן טבעי. עם זאת, ... האמת, משום שיכול להיות שגם במצב רוח טוב ישנן הסחות דעת חיוביות, כך שהקשר בין מצב הרוח לרמת הריכוז והתובנות אינו מוחלט. האם מצב רוח טוב מוביל בהכרח לתובנות חדשות? אליעד מוסיף הסבר מעמיק יותר וקובע שרוב ... לעזור לאדם להבחין ולהכיר בתובנות שכבר עלו בו במהלך התקופות הקשות יותר. מה הקשר בין שמחה לרמת הריכוז על פי רבי נחמן? אליעד מציין את המשפט הידוע מרבי נחמן מברסלב: כי בשמחה תצאו, שמשמעותו שכאשר האדם נמצא ... הרוח, בכדי להבטיח הגעה לתובנות בכל מצב. הוא מציע שהעניין המרכזי אינו מצב הרוח עצמו, אלא רמת הריכוז של האדם. כלומר, אם אדם יצליח להיות מרוכז וקשוב בכל מצב, ללא קשר למצב רוחו, הוא יגיע לתובנות בצורה עקבית. עם זאת, הוא מדגיש שלעתים קרובות, דווקא מצב ... שאליהן הגיע בזמנים אחרים. לסיכום, לפי אליעד כהן, מצבי רוח משפיעים באופן מורכב על התובנות והריכוז, כאשר מצב רוח טוב עשוי להקל על ההבחנה בתובנות קיימות, ומצב רוח רע עשוי לייצר קרקע פורייה דווקא להיווצרות של תובנות חדשות מתוך קשיים והתמודדות. איך מצב רוח משפיע על ריכוז? האם מצב רוח טוב יוצר תובנות אמיתיות? מצב רוח רע ותובנות שמחה וריכוז לפי רבי נחמן האם אפשר לשלוט במצבי רוח? קשר בין שמחה למצב רוח? למה קשה להתרכז כשאין מצב רוח טוב? ...
הפרעת קשב ריכוז היפראקטיביות ואימפולסיביות, ADHD, ADD, הפרעת היפראקטיביות, הפרעת קשב, הפרעת ריכוז, הפרעת אימפולסיביות, איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל ילדים? איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים? הדרכת הורים
הפרעת קשב ריכוז היפראקטיביות ואימפולסיביות, ADHD, ADD, הפרעת היפראקטיביות, הפרעת קשב, הפרעת ריכוז, הפרעת אימפולסיביות, איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל ילדים? איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים? הדרכת הורים
... קשב ריכוז היפראקטיביות ואימפולסיביות, ADHD, ADD, הפרעת היפראקטיביות, הפרעת קשב, הפרעת ריכוז, הפרעת אימפולסיביות, איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל ילדים? איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים? הדרכת הורים מהי הפרעת קשב וריכוז ומה הגורם האמיתי לה? הפרעת קשב וריכוז (ADHD) מוגדרת כהפרעה נוירו - התפתחותית שמתאפיינת בקשיים בקשב ובריכוז, היפראקטיביות ואימפולסיביות. אליעד כהן מסביר שמדובר בהפרעה שמוגדרת על ידי החברה או הסביבה. לפי אליעד, ילדים או מבוגרים אינם באמת סובלים מקושי להתרכז אלא בעיקר סובלים מכך שהם נאלצים להתרכז בדברים שאינם מעניינים אותם. לדבריו, באופן טבעי, המוח של האדם תוכנן אבולוציונית להתרכז בדברים המועילים לשרידה, ודווקא בגלל שהמוח תוכנת כל כך טוב, הוא לעיתים לא מתרכז בדברים שלדעתו אינם חשובים. מכאן, שאליעד מצביע על כך שלמעשה המוח מתפקד נכון, ופשוט לא רוצה להתמקד במה שלא מעניין אותו. מדוע ילדים סובלים מהפרעות קשב וריכוז? אליעד כהן מסביר שילדים אינם באמת סובלים מהפרעות קשב וריכוז , אלא שההורים והמערכת החינוכית הם אלה שסובלים מכך שהילד אינו ממושמע. הוא מציג זאת בצורה פשוטה: ילד רוצה לשחק כדורגל ואינו מעוניין ללמוד מתמטיקה, ולכן הוא לא יתרכז בשיעורי המתמטיקה. מבחינת הילד, אין כאן שום בעיה - הבעיה נוצרת רק כאשר מבוגר מחליט שהילד חייב ללמוד משהו מסוים. כאשר ההורה או המערכת מענישים את הילד כי אינו מתרכז, הילד מרגיש רע. לכן הילד סובל לא מהפרעת הקשב עצמה אלא מהתגובה של ההורים והסביבה לכך שהוא אינו מתרכז במה שמכריחים אותו להתרכז. מהם התסמינים והביטויים של הפרעת קשב וריכוז? ההרצאה מסבירה שיש שלושה ביטויים מרכזיים להפרעה: קשיים בקשב ובריכוז - הילד חולם, מתפזר, ולא מתמקד במשימות לאורך זמן. היפראקטיביות - פעלתנות יתר, אי שקט מוטורי, תנועתיות מוגברת. אימפולסיביות - הילד מגיב ... למה שנראה לו משעמם. מדוע ההורים אשמים ביצירת ההפרעה אצל הילד? אליעד מדגיש שהורים תורמים לכך שלילד תהיה הפרעת קשב וריכוז כי הם מפנקים אותו יתר על המידה. הורה שנותן לילד את כל מה שהוא רוצה, מתי שהוא רוצה, מלמד את הילד שערכים כמו סבלנות, המתנה, והתמודדות עם קושי ... לו להתמודד עם קשיים, ללמד אותו דחיית סיפוקים ולהראות לו שהעולם לא תמיד עושה מה שהוא רוצה. כיצד לטפל בהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים? אליעד ממליץ להורים לבחון תחילה את עצמם ולבדוק כיצד הם מתנהגים. לדבריו, אם ההורים דוחים משימות, לא עומדים במטרות שלהם ומרגישים לא ... הילד יתר על המידה, משום שהפינוק גורם לו לחשוב שמה שהוא רוצה חייב להתקיים תמיד. כשהדבר לא מתרחש, הוא יסבול ויתקשה להתרכז. להראות לילד שיש משמעות למסגרת, למשמעת ולהתמודדות עם קשיים. איך לטפל בהפרעות קשב וריכוז אצל מבוגרים? עבור מבוגרים, אליעד מציע לבדוק איפה המוח שלהם בורח. כלומר, מה באמת מטריד אותם או מפריע להם ברמה עמוקה? הוא ממליץ לאדם המבוגר לבדוק את עצמו, ולמצוא את הדברים המודחקים או אלו שמטרידים אותו. ברגע שהאדם יטפל בדברים אלה, הוא יוכל להתרכז יותר טוב במה שהוא באמת רוצה. מה הקשר בין הפרעות קשב וריכוז לחקירה עצמית ומודעות? אליעד מתייחס להפרעות קשב וריכוז כדבר שקיים אצל כל אדם כאשר הוא מתמודד עם דברים שהוא מעדיף לא להתמודד איתם. לדוגמה, אנשים רבים מתקשים לעשות חקירה עצמית מעמיקה משום שהמוח ... אין לו הפרעת קשב, ימצא את עצמו מתפזר כאשר הוא צריך להתעמק בשאלות רגשיות או רוחניות. לכן אליעד מדגיש שהפרעות קשב וריכוז אינן באמת הפרעות אלא ביטוי טבעי לכך שהאדם לא מתעניין או לא רוצה להתמודד עם נושא מסוים. לסיכום: מה המסר המרכזי של אליעד? המסר המרכזי של אליעד הוא שאין באמת דבר כזה הפרעת קשב וריכוז כתופעה שלילית או לא תקינה. כל אדם מתרכז בדברים שהוא מוצא מעניינים וחשובים, ומתקשה להתרכז בדברים שאינם מעניינים אותו. הבעיה נוצרת רק כאשר האדם או הילד נאלצים לעשות דברים שנראים להם חסרי משמעות או בלתי רצויים. לכן, טיפול אמיתי הוא ...
ריכוז / הפרעות קשב וריכוז. מה לעשות כאשר קשה להתרכז?
ריכוז הפרעות קשב וריכוז. מה לעשות כאשר קשה להתרכז? ריכוז. חוסר ריכוז. הפרעות קשב וריכוז. מה עושים כאשר מנסים להתרכז במשהו ולא מצליחים? ריכוז = האדם חושב על מה שהוא רוצה לחשוב. חוסר ריכוז = האדם לא מצליח לחשוב על מה שהוא רוצה לחשוב. כאשר הרצון של האדם הוא לחשוב על X, והאדם אינו מצליח לחשוב על X = לאדם קשה להתרכז ב X. ממה נובע חוסר ריכוז? תשובה: חוסר ריכוז נובע מכך שבתוך האדם משהו מושך אותו לחשוב על דבר אחר ולא על הנושא הרצוי. חוסר שקט נפשי חוסר רוגע = מחשבות מציקות = חוסר ריכוז. כאשר משהו מציק לאדם בתוכו, הדבר הזה יוצר אצלו חוסר ריכוז מחשבתי. מה עושים? הדרך היחידה להצליח לשלוט ... שלהן. פירוש: כל מחשבה שאדם חושב אותה, יש סיבה מדוע הוא חושב אותה. על האדם לנסות להבין מה גורם לו לכך שהוא חושב על אותו הדבר שמפריע לו להתרכז. זא אם האדם מנסה לחשוב על X ובמקום זה כל ... קופץ לו במחשבה. על האדם לאתר את השורש ואת הסיבה שבגללה הוא חושב על Y. כאשר מגיעים לסיבה, הבעיה נפתרת. כמו כן, לפעמים האדם אינו מצליח להתרכז ב X, משום שהוא אינו רוצה לחשוב על X. לדוגמה: ילד בשיעור בבית ספר. הילד אינו מצליח להתרכז בשיעור, משום חוסר העניין שלו במה שהוא לומד בשיעור = שעמום. זא כאן מדובר על חוסר יכולת להתרכז, משום חוסר רצון להתרכז. במקרה כזה, על האדם לנסות לאתר את השורש ואת הסיבה שבגללה הוא אינו רוצה לחשוב על X. אם האדם אינו מצליח להתרכז ב X, משום שאינו רוצה בשלמות לחשוב על X, עליו ... בגללו ההטרדה המחשבתית קיימת. כל זמן שהאדם אינו מגיע לשורש הראשון של הסיבה שבגללה הוא אינו רוצה רוצה לחשוב על דבר כלשהו, הרי שעדיין חוסר הריכוז יכול להפריע לו. על האדם לגלות את השורש של ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הדרכת מורים, הדרכה למורה חדש, איך לגרום לתלמידים להקשיב לך? חוסר קשב, תלמידים לא מקשיבים, קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות ריכוז של ילדים, ילדים מרעישים בכיתה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ריכוז, איך להיגמל מהימורים? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לנהל את הזמן? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם גירושין? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לעשות יותר כסף? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות? איך ליצור אהבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בזוגיות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: ריכוז, איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? מה המשמעות של החיים? האם הכל אפשרי? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? אולי אנחנו במטריקס? איך להנות בחיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? בשביל מה לחיות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לביטחון עצמי, אימון אישי לבני נוער, ייעוץ אישי מומלץ בנושא ריכוז - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3750 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 15:27:26 - wesi1