אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תלמידים ✔הדרכת מורים, הדרכה למורה חדש, איך לגרום לתלמידים להקשיב לך? חוסר קשב, תלמידים לא מקשיבים, קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות ריכוז של ילדים,...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
7:41הדרכת מורים, הדרכה למורה חדש, איך לגרום לתלמידים להקשיב לך? חוסר קשב, תלמידים לא מקשיבים, קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות ריכוז של ילדים, ילדים מרעישים בכיתה
למה ילדים לא מקשיבים בשיעור?

השאלה המרכזית שאליעד כהן מתמודד איתה היא איך לגרום לילדים להקשיב בכיתה בלי להשתמש באיומים, בצעקות או בסנקציות. לטענתו, ילדים לא מקשיבים לא בגלל בעיה פיזית כמו חרשות, אלא מפני שהם מרוכזים בדברים שמעניינים אותם יותר. המוח של כל ילד, כמו כל אדם, שואל באופן תת - מודע "מה יביא לי הכי הרבה תועלת או הנאה ברגע זה?" וכך הוא מחליט במה להתמקד. אם השיעור לא נתפס כמועיל או מעניין, הילדים יבחרו להתמקד בדברים אחרים.

איך לגרום לילדים להקשיב בלי ענישה?

כדי לגרום לילדים להקשיב מבלי להשתמש בענישה או בכפייה, אליעד מציע שני כיוונים עיקריים:
  • יצירת עניין וחוויה חיובית - יש לגרום לילדים להבין שיקבלו תועלת והנאה מההקשבה.
  • שימוש מושכל בענישה - להפוך את הענישה למינימלית אך אפקטיבית, כך שילדים יקשיבו מתוך חשש מעונש, אך בלי להפחיד אותם יותר מדי.
לדוגמה, במקום לאיים בעונש חמור ודרמטי כמו צעקות קיצוניות, אפשר להוריד את הווליום של האיום ולראות אם הוא עדיין אפקטיבי. חשוב להבין מה בדיוק מפחיד את הילדים, ולהשתמש בזה באופן מתון ככל האפשר.

כיצד להתמודד עם ההבדלים ברצונות של הילדים?

בעיה מרכזית שאליעד מעלה היא שכל ילד מעוניין בדברים שונים. חלק רוצים לשחק כדורגל, אחרים בבובות או בפעילויות אחרות. לכן אי אפשר לתת פתרון אחיד שיספק את כולם. כפתרון הוא מציע שני רעיונות מעשיים:
  • למצוא את המכנה המשותף - לאתר תחומים שרוב הילדים מעוניינים בהם ולשלב אותם בשיעור.
  • לחלק את השיעור לכמה נושאים - לתת לכל קבוצת ילדים משהו שמתאים לתחומי העניין שלהם, באופן שחלק מהשיעור יענה על הצרכים של קבוצה מסוימת, וחלק אחר על הצרכים של קבוצה אחרת.
מדוע איומים וצעקות עובדים על ילדים?

אליעד מסביר כי איום וענישה עובדים פשוט כי הם מפחידים, וילדים (כמו מבוגרים) נוטים להימנע מכאב ומדברים מפחידים. כשהילד מרגיש מאוים הוא מתרכז בהימנעות מהעונש, ולכן מיד יקשיב למי שמפעיל את האיום. המורה, לדוגמה, יכולה לאיים בהתקשרות להורים, ואז הילד יעדיף להקשיב ולהימנע מכך.

האם אפשר להוריד את רמת ההפחדה ולשמור על הקשבה?

אם מה שעובד בכיתה הוא מורה שנכנסת וצורחת, אפשר לנסות להוריד את הטון של הצעקה ולבדוק אם הילדים עדיין מקשיבים. חשוב להבין למה בדיוק הם מפחדים - מהאמירה ("שב במקום!", "אתקשר להורים!") או מהעוצמה של הצעקה. אם מה שעובד הוא עצם האמירה, אפשר לנסות לומר זאת בטון רגוע יותר ולראות אם ההשפעה נשמרת.

למה ילדים משנים בקלות את מוקד תשומת הלב שלהם?

אליעד כהן מסביר שילדים מסוגלים לעבור מריכוז מלא בדבר אחד לדבר אחר בקלות, כי הריכוז שלהם הוא רגעי ותלוי בחשיבות הרגעית שהם מייחסים לנושא. אם ילד עסוק מאוד במשחק ופתאום מישהו בא בצורה מאוד מחייבת ואומר לו לעשות משהו אחר, הילד יכול לשנות את תשומת הלב מיד, כיוון שה"מחויבות" שלו משתנה לפי מידת הוודאות והנחרצות של ההוראה.

איך ליצור אצל הילדים עניין משותף ומחויבות?

מורה הציגה מצב שבו ילדים רבים רוצים לעזור לה בכיתה, ואלו שלא מקבלים הזדמנות מרגישים מקופחים. אליעד מנתח את המצב ומסביר שהילדים רוצים לעזור מפני שכך הם מרגישים מוערכים וחשובים. הוא מציע שני פתרונות:
  • יצירת משימה כיתתית גדולה שכל הילדים יכולים להשתתף בה.
  • שימוש בשיטת תורנות - בכל שיעור ילדים אחרים יקבלו את ההזדמנות לעזור, כך שכולם ירגישו שיש להם ערך וזמן השתתפות מוגדר.
אליעד מדגיש ששימוש בתורנות חייב להיות ברור לילדים, כך שכל אחד ידע שהתור שלו יגיע.

האם יש פתרון מושלם לבעיה של חוסר הקשבה?

אליעד מציין שאין פתרון מושלם וחד - משמעי שיספק תמיד את כל התלמידים. כל כיתה וכל ילד דורשים גישה שונה. לכן הוא מציע שילוב של מספר גישות:
  • מציאת מכנה משותף לרוב הילדים.
  • שימוש במשימות קבוצתיות ותורנויות.
  • הפעלת סנקציות בצורה מינימלית.
  • בניית שיעורים מגוונים שמתאימים לכמה שיותר סוגי עניין של ילדים.
מה העקרונות המעשיים ליישום בכיתה?

לסיכום, אליעד כהן מציע כמה עקרונות פרקטיים ליישום יומיומי:
  • הפיכת הנושאים בכיתה למעניינים ולבעלי ערך עבור הילדים.
  • שימוש בסנקציות מתונות ובדיקת האפקטיביות שלהן.
  • תכנון משימות שמאפשרות לכל ילד להרגיש שהוא תורם לכיתה.
  • הכרה בכך שילדים שונים דורשים גישות שונות והוראה גמישה.
  • יצירת תחושת ערך ומחויבות אישית של כל ילד דרך השתתפות פעילה בשיעור.
אליעד מסביר שתמיד יש למצוא את האיזון בין הגישה החיובית והנעימה ("הגזר") לבין שימוש בגבולות ברורים ובמידת הצורך ענישה ("המקל"). שילוב נכון בין השניים מאפשר להגדיל את הקשב, הכבוד וההשתתפות של הילדים בכיתה.
למה ילדים לא מקשיבים בכיתה?

בפתיחת השיחה, נשאלה שאלה כיצד אפשר לגרום לילדים להקשיב בכיתה מבלי להפעיל עליהם סנקציות ולצעוק עליהם. הועלתה בעיה שהילדים "לא מקשיבים", כאילו הם "חרשים", מפני שכל אחד עסוק בעצמו ובמה שמעניין אותו. עלתה גם טענה שבגלל שהם כל הזמן צועקים ועוסקים בעצמם, אין להם אפשרות לשמוע את המורה, ובהחלט לא בגלל שהם באמת חרשים.

איך גורמים לילדים להקשיב בלי סנקציות?

במהלך הדיון הוסבר שהעיקרון הבסיסי הוא שילדים (כמו כל בני האדם) מתרכזים במה שמעניין אותם או במה שהם מאמינים שיביא להם את התועלת הגדולה ביותר. יש שני מסלולים עיקריים להשיג זאת:

1. לגרום להם להאמין שיקבלו תועלת אם יקשיבו (צורת הגמול החיובי).

2. לגרום להם לפחד מהעונש אם לא יקשיבו (צורת הגמול השלילי).

כשמנסים להימנע מסנקציות וכפייה, חשוב לחפש דרכים להפוך את השיעור למעניין ורלוונטי עבורם. הוסבר גם שהילדים כל הזמן שואלים בתת מודע "איפה הכי טוב לי להתרכז?" ואם הם לא מוצאים עניין בשיעור, הם נוטים להתרכז בדברים אחרים.

איך להתמודד עם הבדלים בין ילדים שונים?

עלתה שאלה מעשית: מה עושים כשמדובר בקבוצה גדולה של ילדים (למשל חמישים ילדים), שלכל אחד מהם יש רצונות שונים ומגוונים. הודגש שאין נוסחה אחידה שיכולה לרצות את כולם, מפני שלכל ילד יכול להיות עניין שונה (כדורגל, בובות, וכדומה). אחד הפתרונות המוצעים היה לנסות למצוא "ממוצע" של הדברים שמעניינים את רוב הילדים ולשלב אותם בשיעור, או לחלק את השיעור לכמה חלקים, כך שכל חלק יענה על צורך של קבוצת ילדים אחרת.

למה איומים וענישה עובדים לפעמים?

נאמר שבפועל, איום או סנקציה "מפחידה" גורמים לילדים להקשיב, מפני שאף אחד לא רוצה לסבול. כשילד או אדם יודע שעלול לכאוב לו ממשהו, הוא יתמקד בהימנעות מאותו כאב ולכן יקשיב למי שמאיים עליו. זהו ההסבר לכך שכלים של פחד וצעקות, כמו איום להתקשר להורים או להעניש, גורמים לילדים לשתוק ולהקשיב. אולם, המורה שהציגה את השאלה הביעה רצון למצוא דרך חלופית או לפחות פחות אגרסיבית.

האם להשתמש בסנקציות במינון נמוך?

נשאלה שאלה כיצד להפעיל סנקציות באופן "פחות חמור" ועדיין להשיג שקט ומשמעת בכיתה. הוסבר שאם מה שעובד בצורה קיצונית הוא מישהו שנכנס ומצעק בקול חזק, אולי אפשר לנסות להוריד את הווליום ולראות אם עדיין תתקבל תוצאה דומה. אך גם הובהר שאם לא יודעים בדיוק ממה הילדים מפחדים, לא בטוח שניתן לשכפל את טקטיקת ההפחדה בצורה "רכה" יותר בלי לאבד את האפקט.

מה הקשר בין דיבור מוחלט לבין הקשבה של הילדים?

כדי להבין מדוע צעקות גורמות לילד להקשיב, הודגש שילדים לעתים "מחויבים" מאוד לרצון רגעי שלהם (לשחק, לדבר וכדומה), אבל בקלות הם יכולים לעבור ולהיות "מחויבים" פתאום לרעיון חדש אם הוא מוצג בצורה מוחלטת ותקיפה. הילד שנראה קודם עסוק בדבר כלשהו, עלול ברגע להפסיק את עיסוקו אם מישהו ניגש אליו מאוד בוודאות ונחרצות ודורש ממנו משהו, כי אז "המחויב שלו" משתנה.

איך לחלק אחריות וליצור עניין משותף?

נראה שהרבה ילדים דווקא רוצים להשתתף ולעזור, מתוך רצון לקבל כבוד וערך. המורה סיפרה שילדים כועסים כאשר רק אחד או שניים מקבלים הזדמנות לעזור לה, וכל השאר מרגישים מקופחים. אחת ההצעות שהועלו היא ליצור משימות כיתתיות גדולות, כך שכל הילדים יוכלו להשתתף ולהרגיש שהם תורמים במידה שווה. אפשר גם לשלב שיטה של "תורנות": בכל שיעור קבוצה אחרת משתתפת בעזרה, וידוע שבשיעורים הבאים כולם יקבלו תור לעזור. באופן זה נמנע מצב של ריב על הזכות לעזור.

האם יש פתרון מלא לכולם?

הוסבר שלא תמיד ניתן לפתור לחלוטין את הבעיה, מפני שכל אחד מהילדים דורש יחס ועניין אחרים. לפעמים משלבים שיטות: קצת סנקציות עדינות וקצת עניין, מאתרים את המכנה המשותף שמשותף לרוב הילדים, וגם נותנים במה למיעוטים עם רצונות שונים. חשיבה יצירתית יכולה לאפשר בניית שיעורים גמישים יותר, כך שגם מי שמרגיש צורך מיוחד מקבל את חלקו, ובמקביל נשמר סדר כללי.

איך מיישמים בפועל?

לסיכום הרעיונות, יש כמה עקרונות שימושיים:
  1. למצוא דרכים להפוך את הנושא למעניין עבור התלמידים, על ידי קישורו למה שהם מרגישים שייתן להם ערך או כבוד.
  2. לבחון אם אפשר לממש סנקציות קלות יותר, תוך בדיקה אם ההשפעה עדיין מספקת.
  3. לארגן משימות כך שכל ילד ירגיש שהוא תורם, בין אם דרך תורנויות או דרך פרויקטים קבוצתיים גדולים.
  4. להבין שהבדלים בין ילדים דורשים גמישות ושילוב של דרכי הוראה מגוונות (כדורגל, אומנות, פעילויות יצירה וכדומה).
  5. לזכור שתמיד עובדים במרחב שבין "גזר" ל"מקל": מי שהסנקציות לא מתאימות לו, יכול להדגיש יותר את התועלת והכיף, אך לעתים לא ניתן לוותר לחלוטין על מסגרת של כללים ברורים עם השלכות.
ש: איך אני יכולה לגרום לילדים בכיתה שיקשיבו לי בלי להפעיל סנקציות ולצעוק עליהם ולהפחיד אותם שזה מה שרוב המורים עושים.

אליעד: התשובה פשוטה הם לא מקשיבים הם חרשים כאילו להקשיב להם כי הם כאילו לא שומעים אותך?

ש: הם לא חרשים אבל מרוב הצעקות של עצמם הם לא שומעים אותי.

אליעד: לא הבנתי יש להם בעיה שהם חרשים?

ש: הם לא חרשים.

אליעד: אז מה זאת אומרת לא מקשיבים לך מה הכוונה?

ש: הם לא איתי הם עם עצמם.

אליעד: סתם לא משנה בואי נתקדם תקשיבי פשוט בן אדם מקשיב למה שמעניין אותו אם תעשי דברים שמעניינים אותם הם יקשיבו לך ממש פשוט, הילדים שאת מלמדת בכיתה הם בני אדם בני אדם רוצים להרגיש טוב הם כל הזמן מרכזים במה שהם חושבים שיעשה להם הכי טוב להתרכז בו, שנייה הם בודקים מה הם חושבים מה הכי יעשה לנו להתרכז הכי טוב ומה יעשה לנו הכי טוב זה להתרכז.

ש: במה?

אליעד: הם בודקים המוח של הבן אדם שואל אותו בתת מודע מה אתה חושב שאם תתרכז בזה יביא לך הכי הרבה תועלת בזה תתרכז, אוקי עכשיו אפשר או לאיים עליהם שאם הם לא יקשיבו הם יקבלו עונש מאוד נורא ואז הם מקשיבים כדי שלא יהיה להם רע או שאם יקשיבו יהיה להם מאוד טוב ואז הם מקשיבים כדי שיהיה להם טוב זהו.

ש: אוקי אני רוצה יותר טוב אבל איך אני עושה טוב לכולם תחשוב שזה חמישים, נגיד אני אומרת סתם מקרה קיצוני חמישים ילדים כל אחד מעניין אותו משהו אחר כל אחד כאילו הטוב שלו.

אליעד: את רוצה את האמת כנוסחה אין לזה תשובה אין לזה פתרון זה כמו לשאול איך אני יכולה למלא לכולם את אותו רצון לא מי אמר שכולם רוצים את אותו דבר.

ש: אז נלך על הפתרון של הסנקציות.

אליעד: רגע שנייה תעצרי.

ש: כי זה באמת עובד.

אליעד: תעצרי שנייה לא שנייה מההתחלה, את יודעת שאנשים לא רוצים שיכאב להם זה המחנה המשותף של כולם אז מי שלא יקשיב נכאיב לו אז כאילו פתרנו את הבעיה את מבינה לכן זה עובד אבל אם את רוצה דרך הטוב מה כולם רוצים מאיפה אני יודע מה הם רוצים הוא רוצה עכשיו לשחק כדורגל הוא רוצה לשחק בבובות איך נדע מה הם רוצים, אם נגיד לדוגמה אחד רוצה לשחק והיית עושה שיעורי כדורגל הם היו מקשיבים נכון אבל מישהו אחר רוצה לשחק משהו אחר זה קודם כל שורש הבעיה שתביני את שורש הבעיה.

ולכן הפתרון אומר שתנסי לראות מה כולם רוצים ותנסי למצוא ממוצע בממוצע מה רובם רוצים או מה בממוצע הם רוצים או משהו כזה או נגיד תיקחי שלושה דברים מרכזיים שהם רוצים ותחלקי את השיעור לשלושה חלקים נגיד או כל פעם קצת וקצת משהו כזה.

ש: אוקי נגיד אני רוצה לכיוון של הסנקציות אבל עדיין איך אני להפעיל סנקציות.

אליעד: שמה?

ש: נגיד אני הולכת לכיוון הסנקציות איך אני יכולה להפעיל סנקציות בצורה הכי פחות כאילו מחמירה.

אליעד: לפי הצורך מה זאת אומרת לא הבנתי את השאלה.

ש: אם נגיד הדבר שהכי עובד הכי טוב שאני קוראת למורה נגיד נכנסת מורה צורחת על כולם מפחידה את כולם וכולם שקט דממה כמו דגים.

אליעד: אוקי.

ש: זה עובד מצוין איך אני יכולה לעשות את אותו דבר פחות חמור ושזה עדיין יעבוד כאילו או שזה לא יעבוד.

אליעד: מה המהות של החמור לא הבנתי את השאלה?

ש: פחות כאילו עכשיו לעשות שם טרור כאילו שלא כולם ממש יפחדו כאילו יפחדו קצת במידה.

אליעד: אז אפשר להגיד למורה לצעוק עליהם פחות ולראות אם זה עובד, שנייה אם זה לא עובד סימן שאין אפשרות אם זה עובד אז שתצעק עליהם פחות אבל זאת לא האמת, האמת היא למה מפחדים מהמורה מה המחויב שלהם מה הם מפחדים מה המורה צועקת מה היא אומרת להם.

ש: שהיא תרביץ להם לא יודעת מה הם מפחדים.

אליעד: אז תבררי ממה הם מפחדים אם אנחנו לא יודעים ממה הם מפחדים אז איך נפחיד אותם גם אנחנו.

ש: היא צועקת נורא חזק זה מפחיד גם אני מפחדת.

אליעד: מה היא אומרת?

ש: "שב במקום" לא יודעת "אני אתקשר להורים שלך".

אליעד: סבבה אז תגידי גם את את זה.

ש: אתה אומר לעשות את אותו דבר רק בשקט.

אליעד: יש פה עוד שכל מעניין השכל הוא כזה דבר שילד קטן לפעמים כשהוא רוצה משהו הוא רוצה אותו כאילו זה הדבר הכי חשוב בעולם נכון אבל מצד שני הוא גם יכול תוך שנייה לשכוח שהוא רצה את זה בכלל כאילו זה הדבר הכי לא חשוב בעולם, עכשיו מה זה אומר זה אומר שכשמצד אחד הם מאוד מרוכזים בדברים שלהם מאוד מרוכזים אבל מצד שני הם כאילו הופכים את הצורה למחויבת הוא אומר זאת הצורה זה מה שמחויב לי בלי סיבה ככה אבל מצד שני אם את נגיד תצעקי עליו ותגידי לו שב אז פתאום יש לו צורה אחרת שהיא מחויבת לו.

כאילו אין היגיון למה קודם עניין אותו זה אז הוא פשוט ברגע שאת מדברת במחויב אז המחויב שלך לוקח את המחויב שלו כי זה לא שיש משהו באמת שעניין אותו סתם בראש שלו הולך איזה משהו אז את כאילו, המהות היא שאת מדברת בצורה מחויבת כאילו בוודאות במוחלטות.

ש: אוקי אז אולי אני גם יכולה לקחת את המחויב שלהם ולהפוך אותו למשהו שהם יכולים להתרכז איתו.

אליעד: מה זאת אומרת תסבירי.

ש: נגיד רוב הילדים איך שאני באה ישר קופצים עלי שהם רוצים לעזור לי במשהו ועל זה כאילו הם אחר כך נעלבים "למה נתת לו שיעזור לך ולמה אני לא יעזור לך" כולם רוצים להיות העוזרים שלי סבבה ועל זה הם אחר כך.

אליעד: רגע בא נחשוב מה השכל שבדבר מה השכל שבדבר הם כנראה ילדים קטנים ובגלל שהם ילדים קטנים הם מרגישים נחותים וחלשים ואז ברגע שהם העוזרים שלך הם מקבלים כבוד וערך ואז הם מרגישים אנשים חשובים זאת אומרת זה המחויב שלהם.

ש: ואיך אני יכולה להפוך את זה נגיד למשהו.

אליעד: אז בא נחשוב בהיגיון אז האם כולם יכולים לעזור לך במשהו אולי, אולי נמצא משימה שכולם צריכים לעזור נמצא דבר שהוא מספיק גדול שכולם צריכים לעזור בו, דבר שני אולי אפשר ללמד אותם על איזה משהו שהם יחשבו שכשהם ילמדו את זה הם יקבלו נגיד כבוד ממישהו אחר נגיד "בוא נלמד אותכם איך להכין להורים שלכם משהו, בוא נלמד אותכם לעשות משהו שיגרום להם לחשוב שהם אנשים חשובים שהם לא סתם ילדים קטנים" שמישהו מעריך אותם ומתייחס אליהם ברצינות נגיד.

ש: ציור כללי.

אליעד: פשוט מוצאים מה הסיבה מה המחויב שלהם ממלאים את הרצון.

ש: גם לעשות איזשהו סדר בא נגיד שכל פעם שאת מגיעה.

אליעד: דברי לפה מה היא יכולה לעשות?

ש: שכל פעם שהיא נכנסת לכיתה אז שהיא פשוט תיצור סדר אפילו רשימה שמית שכל פעם חמישה ילדים אחרים לדוגמה הם העוזרים שלה ואז לא יהיה תוהו ובואו.

אליעד: ומה עם כל השאר שמבואסים?

ש: אבל יודעים שפעם אחרת יהיה התור שלהם.

אליעד: אבל זה לא מעניין אותם, לא יש פה שתי שאלות שאלה אחת זה איך לגרום להם לא לריב זאת שאלה אחת אבל המהות של השאלה פה לא הייתה איך לגרום להם לא לריב אלא איך לגרום להם לאלה שלא עוזרים לא להפריע כי רע להם כי הם לא עוזרים.

ש: להתנות את זה שמי שלא מפריע יכול להיות עוזר.

אליעד: אין לזה פתרון כאילו מה אז כולם ישתקו את לא יכולה לתת לכולם להיות עוזרים שלך אין אופציה כזאת אלא אם כן עוד פעם אלא אם כן לוקחים איזה משימה ממש גדולה שכולם מרגישים שהם חלק מאיזה משהו שייכות או משהו כזה. יש לך עוד משהו בנושא הזה בהקשר הזה?

ש: יש לי הרבה דברים אבל לא.
עושה שיעורים הפרעות קשב וריכוז של ילדים המהות שיטות חינוך חששות אחריות אישית נחיתות לראות קשב וריכוז בעיות קשב וריכוז גבולות adhd איך לגרום איך לגרום לתלמידים להקשיב לך אצל ילדים בעיה בעיות בעיות קשב בעיות קשב וריכוז בעיות ריכוז בעיות ריכוז של ילדים בעיית קשב בעיית קשב וריכוז בעיית ריכוז הדרכה הדרכה למורה חדש הדרכה למורים הדרכת הדרכת מורים הפרעות קשב הפרעות קשב וריכוז הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים הפרעות קשב וריכוז של ילדים הפרעות ריכוז הפרעת קשב הפרעת קשב וריכוז הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים הפרעת קשב וריכוז של ילדים הפרעת ריכוז הקשבה חוסר קשב ילד ילדה ילדים ילדים מרעישים בכיתה לגרום לגרום לתלמידים להקשיב לך להקשיב להקשיב לך קשב קשב וריכוז קשב וריכוז אצל ילדים קשב וריכוז של ילדים ריכוז ריכוז וקשב תלמיד תלמידים תלמידים לא מקשיבים
קושיות על מורה רוחני, שמועות על מורה רוחני, השיטה של אליעד כהן, תלמידים של מורה רוחני, תלמידים רוחניים, אמונה במורה רוחני, מיפוי רוחני, תלמידים של אליעד כהן, ביקורת על מורה רוחני
קושיות על מורה רוחני, שמועות על מורה רוחני, השיטה של אליעד כהן, תלמידים של מורה רוחני, תלמידים רוחניים, אמונה במורה רוחני, מיפוי רוחני, תלמידים של אליעד כהן, ביקורת על מורה רוחני
... על מורה רוחני, שמועות על מורה רוחני, השיטה של אליעד כהן, תלמידים של מורה רוחני, תלמידים רוחניים, אמונה במורה רוחני, מיפוי רוחני, תלמידים של אליעד כהן, ביקורת על מורה ... מורה רוחני ומהן השמועות עליהם? תוך כדי תיאור שיטתו של אליעד כהן, נוצרות מספר שאלות ותהיות בנוגע למורים רוחניים ולתלמידיהם. ישנן קושיות שמועלות בנוגע ... שלעיתים המטרה היא לבדוק כיצד אנשים מגיבים לשמועות, ולראות האם הם באמת מבינים או סתם ממהרים לשפוט. מהו המודל של תלמידים רוחניים? נושא התלמידים עולה שוב ושוב בהרצאה. אליעד מדגיש את הקושי שהוא מוצא בשאלות שנוגעות למורים רוחניים ולתלמידיהם. הוא מסביר שלעיתים המילה תלמידים לא תואמת את מה שהוא רוצה להעביר, כי כשיש לך תלמידים, זה מגביל אותך כיוון שכל אחד מהם עלול לפרש את הדברים בדרך שונה וליצור בלבול. הוא לא מעוניין להיות מחויב למערכת שכזו, כי לעיתים יש תלמידים שלא מבינים את השיטה או לא באמת מוכנים להבין אותה. מה השיטה של אליעד כהן לתלמידים ולחיים? לפי אליעד, שיטה רוחנית אמיתית לא תדרוש מהתלמידים קרדיט על מה שהם עושים, אלא ... או מהשיטה. מהם הקושיות על מורים רוחניים? מהן השמועות על מורים רוחניים? מהו המיפוי הרוחני של אליעד כהן? איך בודקים תלמידים רוחניים? מהי השיטה של אליעד ...
הדרכת מורים, הדרכה למורה מתחיל, איך ללמד תלמידים? פחד ללמד, חרדה ללמד, שיעור ראשון, פעם ראשונה, תלמידים לא מקשיבים, מרגישה כישלון, פחד להיכשל, הדרכה למורים מתחילים
הדרכת מורים, הדרכה למורה מתחיל, איך ללמד תלמידים? פחד ללמד, חרדה ללמד, שיעור ראשון, פעם ראשונה, תלמידים לא מקשיבים, מרגישה כישלון, פחד להיכשל, הדרכה למורים מתחילים
... מורים, הדרכה למורה מתחיל, איך ללמד תלמידים? פחד ללמד, חרדה ללמד, שיעור ראשון, פעם ראשונה, תלמידים לא מקשיבים, מרגישה כישלון, פחד להיכשל, הדרכה למורים מתחילים איך להתמודד עם פחד וחרדה בשיעור ראשון כשלמדתי מורים חדשים? אליעד כהן מתחיל את ההרצאה בסיפור אישי שקשור לשיעור הראשון של מורה שניצבה מול תלמידים ולא ידעה כיצד לנהל את הכיתה. במהלך השיעור התלמידים השתוללו, קפצו על השולחנות והיה כאוס מוחלט. המורה הרגישה תחושת כישלון ורצתה לברוח. השיחה נעה סביב הפחדים שמלוים את המורה במהלך השיעור הראשון, כמו תחושת חרדה מכישלון, פחד לא להצליח והדאגה שמא התלמידים לא יקשיבו. אליעד עוזר למורה להבין את מהלך השיעור תוך כדי חקירה של העובדות. הוא ממליץ לה לשאול את עצמה מה האמת? - האם מדובר במצב אמיתי של כישלון, או שמא זו ... הראשון? כיצד להתמודד עם פחד וחרדה בתור מורה? איך להוריד את רמת הלחץ בשיעור הראשון? איך לעמוד מול כיתה עם התלמידים? מהי הדרך להתמודד עם בלגן בכיתה? ...
ללמוד מאליעד כהן, תלמידים של אליעד כהן, העצות של אליעד כהן, האם אתה תלמיד של אליעד כהן? ביקורת על אליעד כהן, השיטה של אליעד כהן, חסידי ברסלב, רבי נחמן מברסלב, תלמידים של רבי נחמן מברסלב
ללמוד מאליעד כהן, תלמידים של אליעד כהן, העצות של אליעד כהן, האם אתה תלמיד של אליעד כהן? ביקורת על אליעד כהן, השיטה של אליעד כהן, חסידי ברסלב, רבי נחמן מברסלב, תלמידים של רבי נחמן מברסלב
... מאליעד כהן, תלמידים של אליעד כהן, העצות של אליעד כהן, האם אתה תלמיד של אליעד כהן? ביקורת על אליעד כהן, השיטה של אליעד כהן, חסידי ברסלב, רבי נחמן מברסלב, תלמידים של רבי נחמן מברסלב מה מוכיח שאתה באמת תלמיד של רבי נחמן? אליעד כהן מסביר את הרעיון המרכזי שלפיו רבים מחשיבים את עצמם לתלמידים של רבי נחמן מברסלב וטוענים שהם מיישמים את העצות שלו. לדבריו, ישנה דרך ... באמת מיישמים את העצות הללו. רבי נחמן עצמו טען שמי שייקח אפילו עצה אחת שלו ויישם אותה עד הסוף, יהפוך לצדיק גמור כמוהו. מכאן, שאליעד כהן מציע לבדוק האם האדם שטוען שהוא תלמיד של רבי נחמן הגיע למדרגת צדיק גמור. הוא מציין כי רבי נחמן עצמו אמר שהצדיק ... אמור להיות מסוגל להסביר אותם לאחרים ולייצר בעצמו את אותו סוג של תובנות מקוריות. אם הוא לא מסוגל לעשות זאת, כנראה שהבנתו לא מלאה. האם מישהו שלומד הרבה שנים הופך לתלמיד אמיתי? אליעד כהן מסביר גם לגבי הטעות הנפוצה של אנשים הטוענים שהם תלמידים שלו או של כל מורה אחר, רק בגלל שהם לומדים הרבה זמן. לדבריו, הזמן שלומדים אינו הופך אדם לתלמיד. למשל, אדם יכול להחזיק אנציקלופדיה במשך שנים רבות אך לא להבין ממנה דבר, וכך הוא לא יכול להיחשב תלמיד אמיתי של האנציקלופדיה. לכן הוא מדגיש שהמהות היא לא כמות הזמן שמשקיעים בלמידה אלא מידת ההבנה והיישום האמיתי של התוכן הנלמד. הוא מציג דוגמה נוספת של אדם שטוען שהוא תלמיד של אליעד כהן, משום שהוא קרא את ספריו וצפה בהרצאותיו מאות פעמים. אליעד כהן מדגיש שזה עדיין לא מוכיח כלום, כי תלמיד אמיתי הוא מי שבאמת חוקר ומיישם את העצות באופן עמוק ומוחלט. אדם אחר יכול להיות תלמיד אמיתי של אליעד כהן, אפילו אם מעולם לא פגש אותו או לא קרא את הספרים שלו, פשוט משום שהוא באמת מיישם את הגישה ואת העקרונות הללו בפועל. האם להיות תלמיד זו פונקציה של זמן? אליעד כהן מסביר שהיותו של אדם תלמיד אמיתי אינה קשורה כלל לפונקציה של זמן או להיכרות אישית עם המורה. לדבריו, אדם יכול ליישם עצה אחת בצורה מושלמת, ללא קשר למשך הזמן שהשקיע בכך, ולהיות תלמיד אמיתי. בעוד שאדם אחר יכול לבלות שנים רבות בלמידה אך לא ליישם אף עצה אחת במלואה. הוא מדגיש שהקריטריון האמיתי הוא עומק ההבנה והיישום בפועל של הדברים ולא כמה זמן האדם נמצא בסביבה של התוכן או המורה. הוא מסכם את הנקודה בכך שאדם יכול להיות תלמיד שלו או של כל מורה אחר, מבלי בכלל לפגוש אותו פיזית, כל עוד הוא מבין ומיישם את העצות באמת לעומקן. מצד שני, אדם שמכיר את החומרים מבחינה תאורטית בלבד, בלי יישום ממשי, אינו נחשב לתלמיד אמיתי גם אם הוא לומד עשרות שנים. לסיום, אליעד מדגיש שהמדד האמיתי להיותו של אדם תלמיד הוא המידה שבה האדם חוקר את עצמו, מבין את הרצונות, התחושות והמחשבות שלו לעומק, מטיל ספק בהם, ומיישם את העקרונות הללו באופן פרקטי וממשי בחיי היומיום שלו. האם אתה באמת תלמיד של אליעד כהן? איך מיישמים את העצות של רבי נחמן? מה זה אומר להיות צדיק גמור? איך יודעים שמבינים רעיון עד הסוף? האם הזמן הופך אדם לתלמיד אמיתי? ...
איך לפתח את החשיבה? ללמד על מנת ללמוד, ללמד תלמידים, הפצה רוחנית
איך לפתח את החשיבה? ללמד על מנת ללמוד, ללמד תלמידים, הפצה רוחנית
... לפתח את החשיבה? ללמד על מנת ללמוד, ללמד תלמידים , הפצה רוחנית איך ללמד אחרים יכול לפתח את החשיבה שלך? אחת הדרכים החשובות ביותר לפיתוח החשיבה וההבנה, לפי אליעד כהן, היא ... אתה מפנה מקום לידע חדש, לתובנות חדשות ולרעיונות חדשים, המכונים לעיתים אורות מקיפים חדשים. מה החשיבות של מציאת תלמידים מתאימים ללימוד? אליעד מדגיש כי חשוב מאוד למצוא תלמידים מתאימים והגונים, אותם הוא מכנה תלמידים הגונים. מה משמעות המושג תלמידים הגונים? הוא מסביר שהכוונה היא לתלמידים חכמים, ביקורתיים, שיש להם יכולת להתקיל אותך בשאלות קשות ובאתגרים שכליים משמעותיים. לפי אליעד, תלמידים מסוג זה הם הנכס האמיתי של המורה, כיוון שהם אלה שמאלצים אותו לחשוב לעומק, להבין טוב יותר את החומר, וכך לשפר את החשיבה שלו. לתלמידים כאלה הוא מתייחס באהדה רבה, ומציין שחשוב מאוד לרדוף ולחפש אותם באופן פעיל, ולא להסתפק בתלמידים שמסכימים ומנידים בראשם בהבנה ללא התמודדות אמיתית עם התוכן. האם ללמד הוא הדרך הטובה ביותר לבדוק הבנה עצמית? דרך נוספת ... לא הבין את החומר עד הסוף. התהליך הזה הוא מאתגר ולפעמים גם מביך עבור המורה, משום שהוא מציב אותו במבחן של ממש מול התלמידים שלו. מה המשמעות של הפצה רוחנית באמצעות לימוד לאחרים? אליעד מתייחס גם להיבט הרוחני של לימוד לאחרים, ומצטט בהקשר זה את רבי נחמן מברסלב שאמר כי מי שרוצה להשלים את הדעת שלו באמת חייב לרדוף אחרי תלמידים מתאימים. כלומר, הפעולה של ללמד אחרים אינה רק פעולה אינטלקטואלית, אלא גם פעולה רוחנית עמוקה. כאשר אדם מלמד, הוא למעשה ... עצמו פעמים רבות מקבל תובנות חדשות ומעמיקות אף יותר מאשר אלו שהיו לו קודם לכן, בזכות שאלות חדשות והיבטים נוספים שהתלמידים מגלים לפניו. בכך מתקיים מעגל שלם של העברת ידע, קבלת ידע נוסף והרחבת ההבנה והחשיבה. איך ללמד על מנת ללמוד? מהי הפצה רוחנית? איך לפתח את ההבנה שלי? מה זה תלמידים הגונים? למה ללמד אחרים עוזר להבין טוב יותר? ...
מורים רוחניים, להגיע לסוף, ממי ללמוד? ללמוד מהתלמידים, מתי לא ללמד? מורה דרך רוחני, מורה אמיתי, מורה שקרי, האם ללמד? חיפוש רוחני, הארה רוחנית, תלמידים הגונים
מורים רוחניים, להגיע לסוף, ממי ללמוד? ללמוד מהתלמידים, מתי לא ללמד? מורה דרך רוחני, מורה אמיתי, מורה שקרי, האם ללמד? חיפוש רוחני, הארה רוחנית, תלמידים הגונים
... רוחניים, להגיע לסוף, ממי ללמוד? ללמוד מהתלמידים, מתי לא ללמד? מורה דרך רוחני, מורה אמיתי, מורה שקרי, האם ללמד? חיפוש רוחני, הארה רוחנית, תלמידים הגונים איך לבחור מורה רוחני וממי באמת כדאי ללמוד? אליעד כהן מסביר בהרצאה זו ... עם מה שחסר לו. דוגמה נוספת לכך היא מורה לאנגלית שיודע רק חמש מאות מילים באנגלית ומלמד תלמידים שלא יודעים כלל את השפה. הוא עלול להרגיש בנוח ללמד את מה שהוא כבר יודע במקום להעמיק את הידע שלו. עם זאת, אליעד מבהיר גם שיש יתרון בלימוד אפילו חלקי, כי התלמידים עשויים לשאול שאלות שיעוררו אצל המורה מודעות למה שהוא עדיין לא יודע, וכך יעזרו ... חלקיים או שקריים? אליעד כהן משתמש ברעיון של רבי נחמן, שמסביר שלעיתים אדם מתפרסם או מקבל תלמידים לפני הזמן, מה שמונע ממנו להגיע לאמת המוחלטת. לדוגמה, כמו תינוק שנולד בטרם עת ... שהופך מורה לפני שהוא בשל עלול להפסיק לחפש אחר האמת כי הוא כבר קיבל כבוד והערכה. מצד שני, תלמידים רבים הולכים אחרי אדם כזה כי אינם יודעים לזהות שהוא חלקי, וחושבים שהוא יודע הכל. התלמידים במקרה כזה עשויים להרגיש מסופקים מהתשובות החלקיות שהם מקבלים, ולא יחפשו עוד. איך התלמידים יכולים לזהות מורה אמיתי מול מתחזה? אליעד מדגיש שתלמיד חכם צריך לבדוק לעומק את דברי המורה ולא לקבל דברים רק כי הם נאמרים על ידי מישהו שנחשב לסמכות. לדוגמה, אם מורה מסביר מושג רוחני בצורה לא מלאה, תלמיד אמיתי לא יסתפק בהסבר אלא ימשיך לשאול ולחקור, כך שיבין מה חסר. ככל שהתלמיד חכם יותר, כך הוא יבדוק את המורה יותר לעומק ולא יאמין לדברים בלי לבדוק אותם ... לימוד רוחני ממורה חלקי. אחד היתרונות שאליעד מציג הוא שהלימוד אצל מורה לא מושלם עשוי לעזור לתלמיד לפתח הבנה עמוקה יותר של האמת כשהוא מגיע למורה טוב יותר מאוחר יותר, כי הוא יוכל להשוות בין האמת לבין מה שלמד בעבר שהיה חלקי או שגוי. מצד שני, החיסרון הוא שהתלמיד עלול לקבל את החלקיות כאמת, ולהסתפק ברמה נמוכה של הבנה. לכן, אליעד מבהיר שעדיף תמיד מורה שיודע גם את מה שנכון וגם את מה שלא נכון, כדי שהתלמיד לא יצטרך ללמוד קודם משהו שגוי ואז לתקן אותו בהמשך. האם ללמד אחרים מקדם את ... הוא יכול לגלות מהר מאוד היכן נמצאים הפערים בידע שלו. מצד שני, אליעד מזהיר שלפעמים, כאשר התלמידים מחמיאים ומוחאים כפיים, האדם עלול להפסיק לחפש ולהאמין שהוא כבר הגיע להבנה ... הוא מחליט להפוך למורה. אם האדם יודע שהוא לא מבין הכל, הוא צריך להיות מוכן להודות בכך מול התלמידים. אם הוא אינו מסוגל לכך, עדיף שלא ילמד כלל, כי ההערכה החיצונית עלולה למנוע ... חיפוש כבוד והערכה מלמד למרות שהוא יודע שאינו מבין את הנושא לעומקו. מקרה כזה הוא בעייתי גם לתלמיד וגם למורה עצמו. מהי הדרך הנכונה להתקדם רוחנית? אליעד מדגיש שכדי להתקדם רוחנית ... מהו חיפוש רוחני אמיתי? למי מתאים להיות מורה רוחני? האם כדאי ללמוד ממורה שלא יודע הכל? איך תלמידים יכולים לעזור למורה להתקדם? מורים רוחניים מפורסמים של שקר ...
איך להיות יותר חכם? לקבל את השכל של אלוהים, איך לחשוב כמו אלוהים? יראת שמים, הפצה רוחנית, ללמד תלמידים, הפצה רעיונית, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, ליקוטי מוהרן ח"א נג
איך להיות יותר חכם? לקבל את השכל של אלוהים, איך לחשוב כמו אלוהים? יראת שמים, הפצה רוחנית, ללמד תלמידים, הפצה רעיונית, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, ליקוטי מוהרן ח"א נג
... איך לחשוב כמו אלוהים? יראת שמים, הפצה רוחנית, ללמד תלמידים , הפצה רעיונית, 5 דברים שנבדל מדעו ... את הידע, אלא גם מעבירים אותו הלאה. כלים נעים הם תלמידים שיכולים לקבל את הידע ולהפיץ אותו. תלמידים טובים: תלמידים הם אלו שמסייעים למורה להתפתח, הם המראה ... רוחני שכל אלוהים חמשת העקרונות של רבי נחמן יראת שמים תלמידים טובים ...
איך לפתח את השכל? איך לפתח את החשיבה? הפצה רוחנית, ללמד תלמידים, להסביר לאחרים, להתמודד עם התנגדויות, להסביר את עצמך, להבין את עצמך, לפתח את ההבנה
איך לפתח את השכל? איך לפתח את החשיבה? הפצה רוחנית, ללמד תלמידים, להסביר לאחרים, להתמודד עם התנגדויות, להסביר את עצמך, להבין את עצמך, לפתח את ההבנה
... לפתח את השכל? איך לפתח את החשיבה? הפצה רוחנית, ללמד תלמידים , להסביר לאחרים, להתמודד עם התנגדויות, להסביר את עצמך, ... אם האדם מתמודד עם אתגרים קשים, הוא נאלץ להוציא את ההבנות הישנות והחלקיות שלו וליצור הבנה חדשה ועמוקה יותר, ובכך מפתח את השכל והחשיבה שלו באופן משמעותי. איך תלמידים ואחרים מסייעים לפיתוח החשיבה האישית? אליעד מדגיש שהתלמידים או האנשים שאתה מלמד אותם לא נמצאים רק כדי לקבל ממך ידע, אלא בעיקר כדי לסייע לך לפתח את החשיבה שלך עצמך. הוא מציין שבזכות שאלות של תלמידים או אנשים שלא מבינים את הרעיונות שלך, אתה מחויב להעמיק יותר, להבין את הדברים טוב יותר, ולגלות בעצמך הבנות חדשות שלא היית מגיע אליהן לבד. במובן הזה, תלמידים הם למעשה הכלי העיקרי של המורה לפתח את ההבנה האישית ...
הדרכת מורים, איך ללמד תלמידים? איך להסביר משהו? איך ללמד גיאומטריה? איך ללמד מתמטיקה? טיפים למורים, טיפים למחנכים, הדרכת הורים, לקויות למידה, הדרכה למורים, הדרכה להורים
הדרכת מורים, איך ללמד תלמידים? איך להסביר משהו? איך ללמד גיאומטריה? איך ללמד מתמטיקה? טיפים למורים, טיפים למחנכים, הדרכת הורים, לקויות למידה, הדרכה למורים, הדרכה להורים
... מורים, איך ללמד תלמידים? איך להסביר משהו? איך ללמד גיאומטריה? איך ללמד מתמטיקה? טיפים ... של החומר, ולכן חשוב לדעת גם מהו הידע הבסיסי ביותר שיש להסביר לתלמיד לפני המעבר לרמות מורכבות יותר. מה ההיגיון מאחורי פתרון בעיות מתמטיות? בהמשך, אליעד מדבר על התהליך שבו תלמידים פותרים בעיות גיאומטריה, כמו לדוגמה בעיית המשולש. יש להימנע ... שכוללות את כל המידע שנמצא בעיה, אך אליעד מדגיש שאין צורך להעמיס על התלמיד עם יותר מדי מידע מיותר. לדוגמה, אם המשולש הוא ישר זווית, יש להבטיח שהתלמיד מבין את הקשר בין סוגי המשולשים השונים. איך להתמודד עם תלמידים שמתקשים בהבנה? כשמורים נתקלים בקושי להעביר את המידע, זה לא תמיד אומר שהתלמיד לא מבין, אלא לפעמים זה מצביע על כך שההסבר לא היה מספיק ברור או לא הותאם לתלמיד. אליעד מדבר על כך שבמקרים כאלה, חשוב לשאול את עצמנו אם באמת הסברנו את הבסיס, ואם לא, יש לחזור ולהסביר אותו עד שהתלמיד יבין את ההיגיון שמאחורי השיעור. מה קורה אם תלמיד לא מבין את החומר? במקרים כאלה, המורה צריך לבדוק אם התלמיד מבין את הנחות היסוד של הבעיה. אליעד מציין שלעיתים החסמים האמיתיים ... לדוגמה, בהוראת גיאומטריה יש מורים שמתמקדים בנוסחאות מבלי להבטיח שהתלמידים מבינים את החוקים העומדים מאחוריהם. לעיתים, כדי לעזור לתלמיד, יש לתת דוגמה שתמחיש את הרעיון בצורה מעשית, ולוודא שהתלמיד מבין את כל שלב בפתרון הבעיה. איך נוכל ללמד את התלמידים בצורה יותר טובה? ההוראה לא צריכה להסתפק בהסברת הנושא בלבד. חשוב שגם התלמידים יבינו את הסיבה מאחורי כל פעולה שהם עושים. ברגע שהתלמיד מבין למה הוא עושה משהו, הוא יוכל להתמודד עם בעיות חדשות בקלות רבה יותר. לכן, כשמורים מסבירים על משולש, הם צריכים לוודא שהתלמיד מבין את המהות של הצלעות והזוויות ולא רק את הדרך בה יש לפתור את הבעיה. מה עושים כשהתלמיד לא מבין את החוק הבסיסי? ההסבר האינטואיטיבי בלבד לא תמיד מספיק. על המורה לוודא שהתלמיד מבין את החוק הבסיסי בצורה מאוד ברורה. אליעד מציע להשתמש בהסברים נוספים ובדוגמאות שונות כדי לעזור לתלמיד להפיק את ההבנה העמוקה יותר. המורה צריך לבדוק שהתלמיד מבין את ההיגיון של החוק ולא רק איך להשתמש בו. איך לבנות אסטרטגיות חינוכיות שמתאימות לתלמידים? ההוראה צריכה להתבצע בקפידה, תוך שימת דגש על איך להסביר לכל תלמיד באופן שיתפוס את תשומת ליבו ויאפשר לו להבין את הנושא בצורה הנכונה. אליעד מציע לכל מורה לקחת את הזמן לאבחן את יכולת ההבנה של התלמיד ולבנות את הסברים שיתאימו לרמתו, תוך קפיצה מבעיה לבעיה והבאת דוגמאות תואמות. איך ללמד מתמטיקה? טיפים ללימוד גיאומטריה? איך להסביר חומר לתלמידים? הדרכת מורים במתמטיקה הבנת יסודות מתמטיים ...
היורש של אליעד כהן, למה לא להאמין לאליעד כהן? ביקורת על אליעד כהן, מי זה אליעד כהן? תלמידים של אליעד כהן, הכת של אליעד כהן, ההבדל בין כת לדת, למה הדת היא לא כת? סוגים של מורים רוחניים, משה רבנו ומתן תורה
היורש של אליעד כהן, למה לא להאמין לאליעד כהן? ביקורת על אליעד כהן, מי זה אליעד כהן? תלמידים של אליעד כהן, הכת של אליעד כהן, ההבדל בין כת לדת, למה הדת היא לא כת? סוגים של מורים רוחניים, משה רבנו ומתן תורה
... של אליעד כהן, למה לא להאמין לאליעד כהן? ביקורת על אליעד כהן, מי זה אליעד כהן? תלמידים של אליעד כהן, הכת של אליעד כהן, ההבדל בין כת לדת, למה הדת היא לא כת? סוגים של מורים רוחניים, משה רבנו ומתן תורה למה לא להאמין לאליעד כהן? ביקורת על ... מתוך רצון אמיתי לשפר את המצב של אחרים, אלא מתוך רצון אישי להרגיש בעלי עוצמה ולקבל הערכה מאנשים אחרים. זוהי הסיבה לכך שלפעמים מורים רוחניים יכולים להטעות את תלמידיהם ולטעון שהאמת נמצאת אך ורק אצלם, תוך מניפולציה רגשית או אשליות של שליטה מוחלטת. כיצד נוכל לבדוק את מה שנאמר לנו? בסופו של דבר, אליעד כהן מדגיש את ... אינטרסים של גורואים, רחמנות על העולם, האם אליעד כהן הוא כת? האם הדתות הן כת? למה הדת לא מוגדרת ככת? הקבוצה של אליעד כהן, ממי ללמוד? למה לא להאמין באף אחד? תלמידים של רבי נחמן מברסלב, חסידי ברסלב, ספרי ברסלב, להיות מורה רוחני, ללמד תלמידים, מצא את ההבדלים, סוגים של מורים רוחניים, מפגשים של אליעד כהן, מי ירצה למנות יורש? הרצון ביורש, כתות בחסידות ברסלב, ממני עד המשיח, אליעד כהן נוכל, ...
ליקוטי מוהרן ח"א נג, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, ללמד תלמידים, הפצה רוחנית, איך להיות יותר חכם? לא לחסום אנשים בפייסבוק, טרולים בפייסבוק, איך לפתח את השכל? איך לממש את הפוטנציאל השכלי שלך?
ליקוטי מוהרן ח"א נג, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, ללמד תלמידים, הפצה רוחנית, איך להיות יותר חכם? לא לחסום אנשים בפייסבוק, טרולים בפייסבוק, איך לפתח את השכל? איך לממש את הפוטנציאל השכלי שלך?
... מדעו ממדענו, ללמד תלמידים , הפצה רוחנית, איך להיות יותר חכם? לא ... וקושיות. כל פעם שהתלמיד או המאזין מתנגד או לא מסכים איתו, המורה ... את השכל של עצמו. מהו תלמיד הגון ואיך הוא עוזר לך להתפתח שכלית? אליעד כהן מסביר שהמושג תלמיד הגון הוא לא בהכרח מי שמסכים איתך בכל דבר. דווקא תלמיד הגון הוא זה שמקשה עליך, מעלה התנגדויות ... עמוק ויסודי יותר. התלמיד ההגון הוא אדם שאיננו מסכים באופן אוטומטי ... או המתנגדים הם התלמידים הכי טובים כי הם מעוררים שאלות ואתגרים ... כלים נאים: הם תלמידים הגונים. כלומר, אנשים שאתה מלמד אותם, והם ... ובמיוחד האתגר שהתלמידים ההגונים מציבים בפניך, עוזרים לך לממש את ... האדם לאלוהים מה זה תלמיד הגון? איך לממש את הפוטנציאל השכלי? מדוע לא ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הדרכת מורים, הדרכה למורה חדש, איך לגרום לתלמידים להקשיב לך? חוסר קשב, תלמידים לא מקשיבים, קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות ריכוז של ילדים, ילדים מרעישים בכיתה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: תלמידים, איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? האם הכל אפשרי? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה המשמעות של החיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: תלמידים, איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? דיכאון? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם גירושין? איך להעריך את עצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ נפשי מומלץ, טיפול נפשי, מאמן אישי להרזיה בנושא תלמידים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2813 שניות - עכשיו 25_05_2025 השעה 05:15:50 - wesi1