אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פגיעה ✔מוסריות, יפי נפש, למה לא להיות מוסרי? בעד ונגד מוסריות, מוסריות בזמן מלחמה, מוסריות והתנהגות חייתית, האם מוסריות היא התנהגות הישרדותית?...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
מוסריות, יפי נפש, למה לא להיות מוסרי? בעד ונגד מוסריות, מוסריות בזמן מלחמה, מוסריות והתנהגות חייתית, האם מוסריות היא התנהגות הישרדותית? איך לנצח את הטרור? מה שלא הולך בכוח הולך עם יותר כוח? פגיעה בחפים מפשע, איך להילחם בטרור?
האם כדאי לשמור על מוסריות בזמן מלחמה?

האם בזמן מלחמה, כאשר ישנו אויב שפוגע בנו, יש מקום לשמור על מוסריות? אליעד מציע כי הבחירה בין מוסריות לבין הישרדות היא שאלה אישית שמבוססת על מה שחשוב לאדם יותר: האם להיות מוסרי בכל מחיר, או להגן על עצמך על ידי כל אמצעי, גם אם הם לא מוסריים?

האם מוסריות היא תכונה הישרדותית?

אם אדם מאמין שחשוב לו למות בתור אדם מוסרי, הוא עשוי לבחור לשמור על ערכיו גם במצבים קשים. עבורו, המוסר הוא עקרון עליון, והוא יעדיף להימנע ממעשים "לא מוסריים", גם אם אלו יכולים להוביל למותו. הוא לא ירצה להפוך להיות כמו האויבים שהוא נלחם בהם, כמו חמאס או דאע"ש, וימשיך לשמור על צלם האנוש שלו גם בסיטואציות קשות.

האם עלינו להיות מוסריים בכל מצב?

מצד שני, אם חשוב יותר לאדם לחיות ולא למות מוקדם, הוא עשוי לבחור לפעול מתוך אינסטינקט הישרדותי, גם אם זה אומר לפגוע באנשים חפים מפשע או לבצע פעולות שנחשבות לא מוסריות. אליעד טוען כי המוסריות היא לא "חוק טבעי", אלא המצאה אנושית שנועדה להבדיל אותנו מהחיות, אך בטבע הבסיסי של בעלי החיים, ברגע שיש איום, הפגיעה בצד השני היא אינסטינקטיבית, ולא נתפסת כלא מוסרית.

מה הגישה החייתית אומרת?

אליעד מביא דוגמה לנחש או עקרב שנכנס למקום שבו אדם נמצא. אם הנחש מרגיש איום, הוא יתקוף, גם אם לא הייתה כוונה רעה מצד האדם. זהו המודל של "הג'ונגל" - ברגע שאתה מאוים, אתה נלחם כדי להישאר בחיים, בלי לחשוב על מוסריות. כך גם במקרה של אדם שנמצא בסיטואציה של מלחמה, אם אויב יורה עליו מתוך אזור אזרחי, הוא יכול להכות אותו בכל הכוח, בלי לחשוב על מה מוסרי או לא מוסרי.

האם מוסריות יכולה להוביל למוות?

הדובר מסביר כי מוסריות יכולה להוביל למוות מוקדם, כי היא עלולה למנוע מאדם לבצע פעולות שנחוצות להישרדותו. לדוגמה, אם אדם מסרב לפגוע בחפים מפשע מתוך רצון להימנע ממעשים "לא מוסריים", הוא עשוי לשלם על כך בחייו. אם יש אדם שמעדיף להישאר מוסרי במחיר חייו, זו זכותו, אך אין חובה כזאת בתנ"ך או בדת.

האם מותר לפגוע בחפים מפשע בזמן מלחמה?

בהתאם לגישת "הג'ונגל", אם אויב מהווה איום ויש אפשרות לחסל את האויב יחד עם משפחתו או מי שמסביבו כדי להפסיק את האיום, אז הגישה של אליעד היא לפעול מבלי להתחשב בשיקולי מוסר. הוא טוען שמי שלא רוצה להילחם, לא יפגע במי שלפניו, אבל אם האויב ממשיך להפעיל אלימות, אין מקום להתחשב במוסר.

כיצד הגישה הזו מתקשרת למאבק פנימי?

אליעד מקשר את הגישה הזו גם למאבק פנימי, שבו האדם נלחם ברצונות, מחשבות טורדניות והרגלים רעים שמנסים לפגוע בו. כמו במלחמה חיצונית, לעיתים הפתרון לא יהיה "מוסרי" או "נחמד", אלא פעולה נחרצת שמטרתה להפסיק את התקיפה הפנימית, גם אם היא לא מתבצעת באופן "עדין" או הגיוני.

האם יש מקום לשיחות שלום?

גם אם הגישה היא להשתמש בכוח, אליעד מציין שלעתים יש מקום למו"מ ולשלום. אם האויב מוכן לשבת ולדבר, ניתן להגיע להסכם, אך אם לא, הפתרון חייב להיות בהפעלת כוח חזק יותר, עד שהאויב יפסיק את פעולתו האלימה.

האם הגישה הזו מאפיינת צד פוליטי מסוים?

הדובר מציין שלעתים נראית ביקורת כלפי השמאל או הימין, אך בסופו של דבר, מי שמחליט כיצד לפעול הוא מי שבשלטון. לא משנה אם יש ביקורת על צד אחד, אם המנהיגים הם בשלטון, הם אלו שמקבלים את ההחלטות, אם הם בוחרים להשתמש בכוח או בפתרונות אחרים.

האם חייבים לנהוג באכזריות מוחלטת?

אליעד מדגיש שאין הכוונה לומר שצריך לבחור תמיד באכזריות, אלא אם מדובר במצב הישרדותי, לא בהכרח צריך להימנע מלהיות "לא מוסרי". אם אפשר לפתור את המצב דרך דיאלוג ושלום, זה רצוי, אך אם הדבר לא אפשרי, יש להילחם כדי לשרוד.

האם אפשר להחיל את הגישה הזו גם על מאבק פנימי?

המאבק הפנימי הוא גם קונפליקט שבו צדדים שונים באדם נלחמים ביניהם. לפעמים הדרך היחידה להפסיק את התקפות הרצונות או ההתמכרויות היא להשתמש בכוח פנימי ולסיים את ההתנהגות הלא רצויה, גם אם זה לא נתפס כ"נחמד" או "עדין".

מסקנה

בסופו של דבר, מדובר בשאלה של בחירה אישית. האם לבחור במוסריות בכל מחיר, גם אם זה עלול להוביל למוות, או לבחור בהישרדות על ידי כל האמצעים, גם אם הם נחשבים לא מוסריים. לכל אדם יש את השיקולים שלו, ואין כאן תשובה חד משמעית מה נכון לעשות. זהו מאבק פנימי של כל אחד לבחור כיצד לנהוג, אם הוא רוצה להיות מוסרי או לבחור בהגנה עצמית על פי "חוקי הג'ונגל".
האם עדיין כדאי לשמור על מוסריות בזמן מלחמה?

ברגע שנלחמים באויב מסוים, מישהו שרוצה לפגוע, עולה השאלה האם כדאי לשמור על מוסריות או לא. לדוגמה, האם כדאי לפגוע בחפים מפשע או לא, וכל פעולה שנתפסת כלא מוסרית - האם לעשות אותה בזמן קרב, בזמן מלחמה? התשובה לכך תלויה בשאלה מה יותר חשוב לאדם: למות בתור אדם מוסרי, או לנסות לשרוד בכל מחיר.

מה קורה אם חשוב לך למות בתור אדם מוסרי?

מי שחשוב לו מאוד לדעת שכשיגיע יומו, הוא יוכל לומר שהיה אדם מוסרי עד הסוף, אז כדאי לו מאוד לשמור על צלם האנוש שלו, גם בתוך מלחמה. הוא לא ירצה להיות כמו חמאס, הג'יהאד או דאע"ש. הוא ירצה לשמור על רמה מוסרית גבוהה יותר, להימנע מפגיעה בחפים מפשע, ולהישאר עד הרגע האחרון על הערכים שהוא מאמין בהם. בספר הזיכרונות של הדורות, על המצבה, תמיד ייכתב: "פה נקבר אדם מוסרי", אדם ששמר על מוסריותו עד טיפה נשמתו האחרונה.

מה קורה אם חשוב לך לחיות כמה שיותר?

אם למישהו חשוב לחיות יותר מאשר להיות מוסרי, אז במצבים מסוימים הוא לא יבחר לשמור על צלם האנוש שלו, אלא יעדיף להגן על עצמו בכל מחיר. הוא יראה את עצמו קודם כל כחיה, כמו בג'ונגל, ולא כישות מוסרית. הוא עשוי לפגוע בחפים מפשע, אם זה מה שיביא להישרדותו. זאת משום שהרעיון של מוסר הוא המצאה אנושית, ובטבע הבסיסי (החייתי), אם משהו מאיים עליך, אתה מחסל אותו, גם אם זה אומר לבצע פעולות "לא מוסריות" בעיני החברה.

כיצד הדוגמה של נחש או עקרב ממחישה את הגישה הזו?

כשאדם ישן באוהל, ובטעות נחש או עקרב זוחלים עליו, האינסטינקט הבסיסי של החיה הוא לפגוע בצד השני אם הוא מרגיש סכנה. הנחש לא ישאל אם פלש לשטח של האדם או האדם פלש לשלו. מספיק תנועה קטנה מצד האדם, והנחש יעקוץ או האריה יטרוף. זו "חוקיות הג'ונגל": ברגע שיש סכנה, פועלים בכוח כדי להגן על עצמך, בלי להתחשב בשאלה מי צודק או מוסרי.

האם מוסריות היא תכונה שיכולה לעלות בחיי אדם?

מוסריות היא תכונה שיכולה לגרום לאדם למות מוקדם יותר, משום שהוא לא מוכן לבצע פעולות "אכזריות" שיכולות להגן עליו. מי שבוחר להיות מוסרי בכל מחיר, עלול לשלם על כך בחייו. אין כאן טענה שזו גישה שגויה, אלא שזו בחירה. למי שרוצה למות מוסרי, זו זכותו. אבל אין חובה מהתנ"ך או מכל מקור אחר המחייבת להיות מוסרי.

האם זה אומר שמותר לפגוע בחפים מפשע?

הדובר מסביר שברגע שמישהו מאיים עליך או יורה עליך מתוך יישוב מלא באזרחים, אפשר להשמיד אותו, את אשתו, את ילדיו ואת מי שסביבו, אם מטרתך היא הגנה עצמית מוחלטת בלי להתחשב בשיקולי מוסר. כלומר, במלחמה ניתן, לפי גישת "הג'ונגל", להיות "לא מוסרי" ולהכות בכל הכוח.

כיצד הדבר מתקשר גם למאבק פנימי של האדם?

באותו אופן שבו אדם נלחם באויב חיצוני, יש בתוכו "אויבים" פנימיים: רצונות, מחשבות טורדניות, הרגלים רעים והתמכרויות שמנסים לפגוע בו. לפעמים הדיבור הלוגי והמוסרי לא עוזר, והאדם צריך להיות "קיצוני" כלפי אותם רצונות. אם רצון מסוים "תוקף", האדם צריך "להתגונן" בכל דרך, גם אם זה מרגיש "לא מוסרי".

האם יש דרך לנהל מו"מ עם האויב?

אפשר גם לשבת ולהגיע להסכם, לדבר על אפשרות לוויתורים או שלום. אין כאן סתירה בין השימוש בכוח לבין הדיאלוג. לפעמים צריך לעשות שילוב של שלום ושימוש בכוח. אבל אם האויב ממשיך לפעול באלימות, אין מקום להתחשב במוסר כשהמטרה היא הישרדות.

האם הגישה הזו מאפיינת רק צד פוליטי אחד?

ההתייחסות ל"השמאל" ו"הימין" מוצגת כדוגמה. נטען שמי שבסופו של דבר נמצא בשלטון הוא זה שקובע כיצד לנהוג, בלי קשר למילות ביקורת כלפי השמאל או הימין. יש המציגים את עצמם כמוסריים, אבל בפועל ממשיכים להשתמש בכוח מוגבל.

כיצד מיושמת הגישה של "עוד יותר כוח"?

המחשבה שעלולה להוביל לפעולה אכזרית עוד יותר היא שמה שלא נפתר בכוח, אפשר לפתור בעוד יותר כוח. אם האויב חוטף חייל, אפשר לחטוף לו אלף חיילים או אלף אזרחים. אם הוא לא מפסיק, ממשיכים להסלים בכוח עוד יותר גדול, עד שהצד השני לא יוכל לפגוע בך.

מהן דוגמאות לפגיעה מוגזמת?

הועלו דוגמאות קשות של פגיעה לא רק במי שתוקף בפועל, אלא גם באשתו, בילדיו, בקהילה סביבו, ואף שימוש בתיאוריות מזעזעות של ניצול הדם שלהם. כוונת הדברים להדגיש את "הכל מותר" כאשר מישהו "נמצא בג'ונגל" ונלחם כדי לחיות.

האם חייבים לנהוג באכזריות מוחלטת?

לא נאמר שחייבים לחפש לבצע מעשים לא מוסריים סתם כך. הרעיון הוא שאם יש מצב הישרדותי של מלחמה, לא צריך להימנע מפעולות אכזריות רק בשל שיקולי מוסר. אם אפשר לפתור את הבעיה בשלום או הסכם, רצוי לנסות, אבל לא מתוך מחשבה שלאויב תהיה פחות מוטיבציה להילחם.

כיצד הקונפליקט מופיע בכל אדם גם בלי קשר למלחמה ממשית?

בתוך האדם עצמו יש מצבים שבהם חלקים שונים "נלחמים" ברצון הכללי שלו. הוא עלול להתמודד עם מחשבות שמפעילות עליו לחץ, תחושות שאינן הגיוניות, התמכרויות וכדומה, שלא מוכנות לדבר בהיגיון. לפעמים הדרך היחידה לנצח היא "להכריח" את הצד השני להיכנע, גם אם זה לא נתפס כ"נחמד" או "עדין".

מדוע לא להשתמש בשיקול "אם נפגע בהם, הם יפגעו בנו יותר"?

לפי הגישה הזו, אם האויב יכול לפגוע בך יותר - הוא כבר היה עושה את זה. הטענה שצריך לחשוש מפעולה חריפה מפני שהאויב יגיב בצורה חמורה יותר, נחשבת לרעיון לא הגיוני, כי ממילא האויב מחפש את ההזדמנות להרע בכל מקרה.

מה המסקנה העיקרית?

בסופו של דבר, מדובר בשאלה של בחירה אישית: האם לבחור במוסריות בכל מחיר ולמות מוקדם יותר, או לבחור להגן על עצמך בכל אמצעי, גם אם זה ייחשב אכזרי ולא מוסרי? לכל אחד יש שיקולים שונים, ואין חובה דתית או ערכית גורפת שמחייבת להישאר תמיד מוסרי או תמיד לא מוסרי.

הקשר בין יחסים בינלאומיים למאבק פנימי

הטענה היא שאפשר להשליך את המודל של מלחמה בג'ונגל גם על מאבק פנימי ברצונות ובמחשבות. מול גורם עוין שאתה חש שהוא תוקף, אפשר לבחור בדרך "מצח הרצון מול מצח הנחש": להגיב בצורה אגרסיבית וקיצונית, בדיוק כפי שנלחמים באויב חיצוני שמתעקש לפגוע.

בסיכומו של דבר, יש כאן הצגת שתי אפשרויות קיצון:

- להיות מוסרי בכל מחיר, גם במחיר חיים.

- לוותר על המוסר כאשר ישנה סכנת חיים ולהתנהג כמו "חיה בג'ונגל".
מוסריות בקרב, מוסריות מול האוייב, מלחמה או שלום, דילמות ערכיות בצבא, צבא מוסרי, מה רע בלהיות מוסרי? האם להיות מוסרי? מוות למחבלים, אנחנו יותר טובים מהם, אנחנו לא כמוהם, לא נרד לרמה שלהם, חמאס, דאעש, מוסריות של בעלי חיים, התנהגות מוסרית אצל בעלי חיים, קודם כל חיה, חיה בדמות בן אדם, שלום או מלחמה, לפגוע בחפים מפשע, הסכם שלום, עונש מוות למחבלים
יכולות האם עדיין מחשבות כפייתיות להתנהג טיפול ב אוסידי להפוך להיות אובססיה טורדנית כפייתית רגישות מנהיג לנסות הרגשה איך להילחם ב איך להילחם בטרור איך לנצח איך לנצח את איך לנצח את הטרור בזמן מלחמה בעד ונגד בעד ונגד מוסריות האם מוסריות היא התנהגות הישרדותית הישרדות התנהגות התנהגות הישרדותית חפים מפשע טרור יפי נפש לא להיות לא להיות מוסרי להיות מוסרי להילחם להילחם ב להילחם בטרור למה לא להיות למה לא להיות מוסרי לנצח לנצח את הטרור לשרוד מה שלא הולך בכוח מה שלא הולך בכוח הולך עם יותר כוח מוסר מוסריות מוסריות בזמן מלחמה מוסריות היא התנהגות הישרדותית מוסריות והתנהגות חייתית מלחמה מלחמות נפש פגיעה פגיעה בחפים מפשע פשעים
איך לא לפחד מטילים? איך לא לפחד להיפגע מטילים? איך לא לפחד מהמצב הבטחוני? איך לא לפחד ממלחמה? איך לא לפחד באזעקה? איך לא לפחד בממד? איך לא להיכנס לפחד מהמוות? חרבות ברזל, איך לא לפחד ממתקפת טילים? לא חייב לפחד, התקפי חרדה קיצונית, לוחמה פסיכולוגית, טרור נפשי, טרור פסיכולוגי, להיכנס לממד בזמן אזעקה, מלחמה בטרור, לוחמה תודעתית, התראה על התקפת טילים, פגיעה מטילים, להתגונן מטילים, להיכנס לפאניקה להיפגע מטילים, לבחור כמה לפחד, פגיעה נפשית, פגיעה פיזית
... לממד בזמן אזעקה, מלחמה בטרור, לוחמה תודעתית, התראה על התקפת טילים, פגיעה מטילים, להתגונן מטילים, להיכנס לפאניקה להיפגע מטילים, לבחור כמה לפחד, פגיעה נפשית, פגיעה פיזית וכאן נסביר, איך לא לפחד מהמצב הבטחוני ואיך לא לפחד מאזעקות טילים מאירן ... זאת לא כל האמת. כי כל האמת היא, שהטרור רוצה לפגוע בנו, לא רק באמצעות פגיעה פיזית, אלא גם באמצעות פגיעה נפשית. והטרור יורה טילים, כדי לפגוע בנו פיזית, אבל גם נפשית. באמצעות הפחדה של ... הם יודעים שאם הם יפגעו בנו פיזית, אז נהיה חייבים להגיב וכולי. אבל על פגיעה נפשית, מדינת ישראל פחות מגיבה, גם בגלל כיפת ברזל וכולי. ונשאל שוב, אם מישהו מרביץ ... להתגונן מכך? נניח שכן. אבל אם מישהו מנסה לפגוע בך נפשית ולגרום לך לפגיעה נפשית, לגרום לך לסבול מפחד מטילים, לגרום לך לפחד מהתקפת טילים, האם הגיוני להתגונן גם מהפגיעה הנפשית הזאת? או שהגיוני להתגונן רק מפגיעה פיזית של טילים, אבל לא משנה אם תיפגע מהפחד להיפגע מטילים?! והרעיון הוא, שצריכים ... מדינת ישראל, שני איומים. איום אחד הוא פיזי, ואיום שני הוא נפשי. והפגיעה יכולה להיות פיזית, מטילים. אבל היא גם יכולה להיות נפשית, מהפחד להיפגע מהטילים. כי ... נפשית, מהפחד, לחץ, טראומה, חרדה וכולי. כך שצריכים להתגונן, גם מפני הפגיעה הפיזית מהטילים, אבל גם מהפגיעה הנפשית מהפחד מהטילים, גם ממנה צריכים להתגונן. ואני מזכיר, שהפגיעה הנפשית מהפחד מטילים, גורמת גם לפגיעה פיזית, בטווח הזמן הבינוני והארוך. ואנשים מביאים על עצמם מחלות פיזיות ונפשיות, בגלל ... אומנם הוא לא ניפגע מהטילים, אבל הוא נפגע מהפחד מהטילים וגם זאת פגיעה נפשית וגם פיזית כנל. ואפשרי להרוס לאדם את החיים, לא רק באמצעות לפגוע בו בטילים, ... לא יסבול אם הוא יפגע. במובן שאי אפשר להכריח את הבן אדם לסבול מפגיעה מטילים, אם הוא יחשוב שלא אכפת לו להיפגע מהם. וברמת העיקרון, איך אפשרי לפחד פחות ... בזמן מלחמה, יש 2 סכנות. יש סכנה להיפגע מהטילים, סכנה פיזית, להיפגע פגיעה פיזית, מה שנקרא מלחמה קונבנציונלית. אבל יש גם מלחמה תודעתית, מלחמה לא ... כדי זה שהוא נכנס לממד. ויש מי שיקצין ויאמר, שהוא בוחר להתמודד רק עם הפגיעה מטילים, ונותן לפחד לפגוע בו. דהיינו, הוא ימשיך לפחד בצורה קיצונית ובתמורה, יקטין ... הסכנות. כי יש אנשים שלא מבינים שגם הפחד להיפגע מהטילים, גם הוא עצמו פגיעה נפשית בפני עצמה. ולכן חשוב להבהיר שיש כאן גם סכנה של הפחד להיפגע ולא רק של הפגיעה עצמה. ואיך לפחד פחות להיפגע מטילים? ואיך לא לפחד בכלל להיפגע מטילים? זה עניין אחר ... אבל גם לפחד להיות חולה, זה סבל וכולי. ולכן צריכים ללמוד לראות בפחד מפגיעה מטילים אויב בפני עצמו, כמו שרואים בפגיעה עצמה אויב בפני עצמה. בהצלחה! ...
פגיעה ברגשות דתיים, יהדות, התורה היהודית, משה רבנו, החרדים, פגיעה ברגשות הזולת, אתאיסטים, אמונה אתאיסטית, אבולוציה תודעתית, לפגוע ברגשות של אחרים
פגיעה ברגשות דתיים, יהדות, התורה היהודית, משה רבנו, החרדים, פגיעה ברגשות הזולת, אתאיסטים, אמונה אתאיסטית, אבולוציה תודעתית, לפגוע ברגשות של אחרים
פגיעה ברגשות דתיים, יהדות, התורה היהודית, משה רבנו, החרדים, פגיעה ברגשות הזולת, אתאיסטים, אמונה אתאיסטית, אבולוציה תודעתית, לפגוע ברגשות של אחרים האם פגיעה ברגשות דתיים היא דבר לגיטימי? אליעד עוסק בשאלה המורכבת של פגיעה ברגשות דתיים ובהשלכותיה, ומסביר לעומק מדוע בכל פעם שאדם מביע דעה, הוא פוגע באופן בלתי נמנע ברגשות של מישהו אחר. אליעד מציג את ... או ששותים מים אחרים. מהדוגמה הזו עולה הטענה שהבעיה היא בלתי נמנעת: לא ניתן להגיד דבר שלא יפגע באף אדם, כיוון שכל אדם מחזיק בתפיסה מסוימת ומרגיש פגיעה כאשר התפיסה שלו מוטלת בספק או נשללת. מדוע האמונה במשה רבנו פוגעת בהתפתחות התודעה האנושית? אליעד מסביר באופן נרחב את הנקודה שכאשר ... בדת היהודית, הוא מסביר, אנשים מגיעים לבית המדרש מתוך ההנחה שהכל נכון ואסור להטיל ספק, מה שמונע התפתחות מחשבתית אמיתית. האם גם אתאיסטים יכולים ללמוד מפגיעה באמונות דתיות? אליעד מוסיף נקודה חשובה על התפקיד של ההסברים שלו כלפי אנשים אתאיסטים. הוא מציין שכאשר הוא מטיל ספק בסיפורים דתיים ... לפגוע ברגשות אחרים עומדת מול זכותם שלא להיפגע? אליעד עונה על שאלה מורכבת נוספת - מי פוגע במי בפועל? לטענתו, כאשר אדם אוסר עליו להביע דעה כדי להימנע מפגיעה ברגשות אחרים, הוא בעצם פוגע ברגשות שלו עצמו, ברגשות שרוצים לבטא דעה באופן חופשי. לכן, באופן פרדוקסלי, דווקא האיסור לפגוע ברגשות אחרים יכול להיות פגיעה ברגשות של הדובר עצמו, המעוניין להביע דעה שונה או ביקורתית. הוא מסביר שהעולם מלא בדעות שונות וסותרות, ולכן תמיד יש מחיר לביטוי של דעה, וכל ניסיון להימנע מפגיעה רגשית של אחרים הוא בלתי אפשרי. כיצד השימוש בפרובוקציה תורם להתפתחות עצמית של המאזינים? אליעד מפרט את השימוש שלו בפרובוקציה ... לכל מאזין לבחון את האמונות שלו מחדש ולהתחיל תהליך של ספקנות בריאה, מה שמוביל בסופו של דבר להתפתחות עצמית גבוהה יותר. מדוע כל דעה ציבורית תוביל בהכרח לפגיעה ברגשות? אליעד מדגים שוב כיצד כל אמירה ציבורית, גם כזו שנראית בלתי מזיקה, יכולה לפגוע במישהו. הוא חוזר על כך בצורה שיטתית כדי ... על דת, פוליטיקה או אפילו נושאים פשוטים כמו סוג המים שצריך לשתות, תמיד יהיו אנשים שייפגעו. לכן הוא מציע לקבל את העובדה שכל דעה ציבורית בהכרח תביא עמה פגיעה ברגשות של מישהו אחר. לסיכום, אליעד מציג תפיסה מורכבת ועמוקה שמטרתה לעורר מודעות לסכנה שבאמונה עיוורת, ולהראות כיצד הספקנות היא ...
פגיעה ברגשות של האקסים, להיות בקשר עם אקסים, פגיעה ברגשות הזולת, לפגוע ברגשות של אחרים, האקסית המיתולוגית, זוגיות, לאהוב רק את עצמך, מערכות יחסים
פגיעה ברגשות של האקסים, להיות בקשר עם אקסים, פגיעה ברגשות הזולת, לפגוע ברגשות של אחרים, האקסית המיתולוגית, זוגיות, לאהוב רק את עצמך, מערכות יחסים
פגיעה ברגשות של האקסים, להיות בקשר עם אקסים, פגיעה ברגשות הזולת, לפגוע ברגשות של אחרים, האקסית המיתולוגית, זוגיות, ... אליעד כהן מסביר בהרצאה מפורטת את השאלה המורכבת האם להמשיך בקשר עם אקסים גם כאשר זה גורם להם לפגיעה רגשית. הוא נותן כדוגמה מקרה שבו אדם נמצא בקשר ידידותי עם האקסית ... עצם העובדה שאדם קיים במרחב מסוים יוצרת מצב של פחות מקום לאחרים, ומכאן שכל קיום אנושי כולל בתוכו פגיעה מסוימת בזולת. מה הקשר בין אהבה לבין פגיעה באדם שאוהבים? אליעד מציין באופן ברור שקשרים רגשיים, במיוחד כאלה של ... בקשר עם האקסית כי הוא אוהב אותה ומעוניין לשמור על קשר מסוים. עם זאת, האהבה הזו היא גם הגורם לפגיעה באקסית, כיוון שהיא ממשיכה לצפות להתפתחות רומנטית שהוא אינו מעוניין ... אוהב. כלומר, האדם פוגע בשני הצדדים בו זמנית - גם בעצמו וגם באקסית. מדוע אין פתרון מוחלט לבעיה של פגיעה ברגשות? אליעד מסביר שאין פתרון חד - משמעי לשאלה האם להמשיך או לנתק ... הוא ייהנה אך גם ימשיך לסבול בגלל הידיעה שהוא פוגע באקסית. אליעד מבהיר שאין דרך להימנע לחלוטין מפגיעה, ולכן כל החלטה תהיה חלקית בלבד. הוא גם מסביר שהסיבה לאי היכולת ... בקשר וגם לא לפגוע. הרצונות הסותרים האלה יוצרים תחושת תסכול מתמדת. איך להתמודד עם תחושת האשמה בפגיעה באחרים? אליעד מציע להבין ולקבל את העובדה שתמיד יהיה חיסרון כלשהו ... מכך. לדברי אליעד, הפתרון אינו בהכרח להפסיק את הקשר או להמשיך אותו, אלא להכיר בכך שבכל מקרה תהיה פגיעה מסוימת ולהשלים עם כך. ההבנה הזו יוצרת רוגע נפשי, כי האדם מפסיק ... באמת. הוא מחדד שהמצב הזה מסובך במיוחד במקרים של קשרים זוגיים או קשרים רגשיים עמוקים, מכיוון שהפגיעה נעשית באופן מודע ומתוך אכפתיות ולא מתוך זלזול. הוא מציג את המורכבות והסיבוך, אך מסיים בהמלצה להבין שכל בחירה היא חלקית, ושאין אפשרות להימנע לחלוטין מפגיעה. ההכרה במורכבות הזו היא המפתח להפחתת רגשות האשמה ולהשגת שקט נפשי. ...
לרצות כבוד, לאהוב כבוד, לשנוא כבוד, גאווה, ענווה, סכנת נפשות, לחנך ילדים, לרצות לקבל כבוד, אגו, פגיעה באגו, פגיעה בכבוד, ליקוטי מוהרן ח"א קלא, חינוך ילדים, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב
לרצות כבוד, לאהוב כבוד, לשנוא כבוד, גאווה, ענווה, סכנת נפשות, לחנך ילדים, לרצות לקבל כבוד, אגו, פגיעה באגו, פגיעה בכבוד, ליקוטי מוהרן ח"א קלא, חינוך ילדים, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב
... לאהוב כבוד, לשנוא כבוד, גאווה, ענווה, סכנת נפשות, לחנך ילדים, לרצות לקבל כבוד, אגו, פגיעה באגו, פגיעה בכבוד, ליקוטי מוהרן חא קלא, חינוך ילדים, לימוד ליקוטי ... בדרכים לא בריאות. הוא משווה את הרדיפה אחרי כבוד לרדיפה אחרי משהו מסוכן, כמו סיכון לפגיעה פיזית. איך כבוד משפיע על האגו? כבוד, כפי שאליעד מסביר, ... שלפעמים, כשאדם מקבל יותר מדי כבוד, הוא מתחיל להרגיש שהוא מעל אחרים, דבר שגורם לפגיעה פנימית. הוא מתאר את הכבוד כמלחמה פנימית שבה המטרות הן לא ...
איחורים לפגישה, שונא שמאחרים לפגישה, אנשים שמאחרים לפגישות, פגיעה בכבוד העצמי, דימוי עצמי, ערך עצמי, כבוד עצמי, לא אוהב אנשים שמאחרים, לאחר לפגישה, אהבה עצמית, מערכות יחסים
איחורים לפגישה, שונא שמאחרים לפגישה, אנשים שמאחרים לפגישות, פגיעה בכבוד העצמי, דימוי עצמי, ערך עצמי, כבוד עצמי, לא אוהב אנשים שמאחרים, לאחר לפגישה, אהבה עצמית, מערכות יחסים
... לפגישה, שונא שמאחרים לפגישה, אנשים שמאחרים לפגישות, פגיעה בכבוד העצמי, דימוי עצמי, ערך ... אנשים מתעצבנים כשאחרים מאחרים לפגישה איתם? אליעד מסביר שההתעצבנות מגיעה מתחושת פגיעה בכבוד העצמי. כאשר אדם אחר ... השני אומר לו: הזמן שלך פחות חשוב. ולכן האיחור מעורר תחושות של חוסר ערך עצמי, פגיעה בדימוי העצמי ותחושת זלזול. ... קובע זמן, ומצפה שהצד השני יכבד אותו ויעמוד בזה. כשהם לא עומדים בזה, הוא מרגיש פגיעה באגו ובכבודו העצמי, כי הוא חש ... לנו כל כך שמישהו מאחר - ולשאול שאלות פנימיות כמו: למה אני כועס?, למה אני מרגיש פגיעה בכבוד העצמי?, האם באמת חייבים ... לא יזדקק שאנשים אחרים יעמדו בציפיות שלו. כך גם אם לא יגיעו בזמן, הוא לא ירגיש פגיעה אישית. הוא מציע דרך תודעתית ...
הדרכת הורים, איך לעזור לילד שעובר התעללות? איך לעזור לילד שעבר נידוי? איך לעזור לילד שעובר השפלה? איך לא ליצור טראומה אצל ילדים? איך נוצרת טראומה אצל ילדים? איך לעזור לילד שעבר אונס? איך להתמודד עם פגיעה בילדים? חרם בבית ספר
הדרכת הורים, איך לעזור לילד שעובר התעללות? איך לעזור לילד שעבר נידוי? איך לעזור לילד שעובר השפלה? איך לא ליצור טראומה אצל ילדים? איך נוצרת טראומה אצל ילדים? איך לעזור לילד שעבר אונס? איך להתמודד עם פגיעה בילדים? חרם בבית ספר
... איך נוצרת טראומה אצל ילדים? איך לעזור לילד שעבר אונס? איך להתמודד עם פגיעה בילדים? חרם בבית ספר איך לעזור לילד שעבר טראומה או התעללות? כאשר ילד או מבוגר עובר חוויה טראומטית כמו חרם, השפלה, תקיפה מינית או כל סוג אחר של פגיעה , יש צורך להבין כיצד להתמודד עם המצב בצורה נכונה. המטרה היא לעזור לנפגע בצורה שתסייע לו להתמודד עם החוויה מבלי ... במקום לעזור לו. כך, למשל: הבעת זעזוע ופאניקה מוגזמת - כאשר ילד מספר על פגיעה, תגובה רגשית קיצונית מצד ההורים עשויה לשדר לו שהוא אמור להיות בטראומה, גם אם הוא לא ראה את הדברים ככה. להשליך את ... ויתקשה להשתחרר מהן. מה כן לעשות? כדי להתמודד בצורה מיטבית עם טראומה או פגיעה, יש לנקוט בגישה רגועה ומושכלת. אליעד כהן מציין שחשוב להעניק לנפגע תחושת ביטחון ושליטה במצב. הנה כמה צעדים ... או מבוגר עובר חוויה טראומטית כמו חרם, השפלה, תקיפה מינית או כל סוג אחר של פגיעה, חשוב להבין איך נכון להתמודד עם המצב וכיצד אפשר לעזור לו בצורה המועילה ביותר. הרבה הורים, קרובי משפחה או חברים ... בצורה ההפוכה ממה שנדרש. מה לא לעשות כשמישהו עובר טראומה? כאשר שומעים על פגיעה בילד או באדם קרוב, התגובה הראשונית היא לרוב רגשית, דרמטית ולעיתים היסטרית. הבעיה היא שתגובה כזו מעבירה מסר לנפגע ... להלן כמה מהטעויות הנפוצות: הבעת זעזוע ופאניקה מוגזמת - כאשר ילד מספר על פגיעה, בין אם מדובר בחרם, השפלה או פגיעה מינית, תגובה רגשית קיצונית מצד ההורים משדרת לו שהוא אמור להיות בטראומה, גם אם הוא עצמו לא ראה את הדברים כך. ...
חרבות ברזל - איך לשחרר את החטופים בכל מחיר? האם לשחרר את החטופים בכל מחיר? האם משפחות החטופים גורמות נזק למשא ומתן לשחרור החטופים? איך לשחרר את החטופים? איך לנצח את הטרור? פגיעה בחפים מפשע, שחרור החטופים בכל מחיר
... בכל מחיר? האם לשחרר את החטופים בכל מחיר? האם משפחות החטופים גורמות נזק למשא ומתן לשחרור החטופים? איך לשחרר את החטופים? איך לנצח את הטרור? פגיעה בחפים מפשע, שחרור החטופים בכל מחיר וכאן נתייחס לטענה שאומרת שמשפחות החטופים, בקריאה שלהן ... נזק למדינה ולשחרור החטופים, זה לא הקריאה לשחרר אותם בכל מחיר, אלא הפירוש שאליו לוקחים את המילים בכל מחיר. כי בסוף, בכל מחיר פירושו, על חשבון פגיעה בחפים מפשע, רק שהשאלה היא, על אילו חפים מפשע מדובר. דהיינו, הפירוש שהאנשים יפי הנפש מפרשים את ... רק של השמאלנים יפי הנפש, שרפיסות וחדלות אישים זורמת בעורקיהם. אבל ההתייחסות הנכונה צריכה להיות, שצריכים לשחרר את כל החטופים, גם במחיר של פגיעה בחפים מפשע בצד של האויב. דהיינו, להרעיב למוות או לכניעה מוחלטת, את כל תושבי עזה, את כל אזרחי ... יפגעו יותר? אז כן, לשחרר את החטופים בכל מחיר. השאלה היא, מהו המחיר. ודי לחכמיא ברמיזא. וכמובן, שלא באמת בכל מחיר, אבל עדיין המחיר צריך להיות פגיעה בחפים מפשע בצד האויב ולא בפגיעה בישראלים חפים מפשע וכולי. ...
נרקיסיזם, איך לדעת האם מישהו באמת אוהב את עצמו? רגישות יתר, המרדף אחרי הכבוד, כבוד של ערסים, התנהגות של ערסים, כבוד של עבריינים, צביעות, הליצן העצוב, שנאה עצמית, מישהו שמאוהב בעצמו, פגיעה בכבוד, לא מוכן שיפגעו לי בכבוד
נרקיסיזם, איך לדעת האם מישהו באמת אוהב את עצמו? רגישות יתר, המרדף אחרי הכבוד, כבוד של ערסים, התנהגות של ערסים, כבוד של עבריינים, צביעות, הליצן העצוב, שנאה עצמית, מישהו שמאוהב בעצמו, פגיעה בכבוד, לא מוכן שיפגעו לי בכבוד
... המרדף אחרי הכבוד, כבוד של ערסים, התנהגות של ערסים, כבוד של עבריינים, צביעות, הליצן העצוב, שנאה עצמית, מישהו שמאוהב בעצמו, פגיעה בכבוד, לא מוכן שיפגעו לי בכבוד ... מחוסר אהבה עצמית לתוך טיפוח עצמי מוגזם, ומנסים לשכנע את עצמם ואת הסביבה שהם כן אוהבים את עצמם. מדוע אנשים רגישים כל כך לפגיעה בכבוד? אליעד כהן ממשיך ומסביר סימן נוסף שמעיד על חוסר אהבה עצמית: התגובה לפגיעה בכבוד. כאשר אדם מגיב בצורה ... מבפנים. התגובה המוגזמת לפגיעות קטנות בכבוד מגיעה מתוך רגשי נחיתות מודחקים. האדם מרגיש מבפנים שהוא לא שווה כלום, ולכן כל פגיעה קטנה או אמירה עקיפה עלולה לגרום ... משתמש בדוגמאות של כבוד של ערסים או כבוד של עבריינים, ומתאר את ההתנהגות האופיינית שלהם כשמישהו אומר משהו שעלול להיתפס כפגיעה בכבוד. ערסים או עבריינים מגיבים ... להסתיר את החולשה הפנימית דרך הפגנת כוח חיצוני. הוא מסביר שלמעשה, האנשים שמנסים להראות חזקים ואינם מוכנים לקבל אפילו רמז לפגיעה בכבודם, מרגישים מבפנים רע מאוד ... כיצד לזהות אדם שבאמת אוהב את עצמו? לסיכום, אליעד מבהיר שהדרך האמיתית לזהות אדם שאוהב את עצמו היא לבחון את התגובה שלו לפגיעה בכבודו או למילים שליליות כלפיו. ... מוגזמת, אמוציונלית ורגישה, כך הוא סובל מרגשי נחיתות עמוקים יותר. אדם שבאמת אוהב ומעריך את עצמו לא ירגיש צורך להגיב לכל פגיעה או רמז של זלזול, משום שההערכה העצמית שלו פנימית ויציבה, ואינה תלויה בדעתם של אחרים עליו. איך לזהות אדם נרקיסיסט? מה גורם לרגישות יתר לפגיעה בכבוד? מדוע אנשים מגיבים באלימות לפגיעה מילולית? מהי התנהגות של ערסים? ...
האשמת הקורבן, עקרון המידתיות, האם הקורבן אשם? חוק דרומי, עשיית דין עצמי, מתי הקורבן אשם? האם להאשים את הקורבן? איך לדעת מי אשם? חוק ומשפט, הסגת גבול, מוסריות צהל, פגיעה במחבל, אלימות במשפחה, תוקף ומותקף, המותקף אשם
האשמת הקורבן, עקרון המידתיות, האם הקורבן אשם? חוק דרומי, עשיית דין עצמי, מתי הקורבן אשם? האם להאשים את הקורבן? איך לדעת מי אשם? חוק ומשפט, הסגת גבול, מוסריות צהל, פגיעה במחבל, אלימות במשפחה, תוקף ומותקף, המותקף אשם
... דין עצמי, מתי הקורבן אשם? האם להאשים את הקורבן? איך לדעת מי אשם? חוק ומשפט, הסגת גבול, מוסריות צהל, פגיעה במחבל, אלימות במשפחה, תוקף ומותקף, המותקף אשם האם אפשר להאשים את הקורבן כאשר מישהו פוגע בו? הנושא המרכזי שאליעד כהן מסביר בהרצאה הוא שאלת האשמת הקורבן ... למותו שלו. הסבר זה מוביל לעיקרון מרכזי של אחריות אישית ובחירה חופשית. כל עוד לאדם יש אפשרות למנוע את הפגיעה בעצמו או באחר, הוא נושא באחריות למעשיו ולתוצאותיהם. מתי אי אפשר להאשים את הקורבן? אליעד כהן מסביר שישנם מקרים שבהם לא ניתן להאשים את הקורבן. לדוגמה, ... יד בטענה שהיא גרמה לו לכך. אם אינו יכול להתמודד, הוא יכול פשוט לעזוב את הבית. בשני המקרים, מי שביצע את הפגיעה נושא באחריות מלאה, מאחר שהייתה לו אפשרות לבחור אחרת. מתי אפשר להאשים את הקורבן באופן חלקי או מלא? מנגד, אליעד מדגיש שישנם מצבים שבהם כן אפשר להאשים את ... הצד התוקף הזהיר קודם לכן באופן ברור? האם הפעולה הייתה צפויה מראש - האם האדם ידע מראש שהתנהגותו תוביל לפגיעה? נורמות חברתיות וחוקיות - האם החברה מקבלת את המעשה כלגיטימי או לא? לדוגמה, כאשר חייל יורה במחבל שבא לדקור אותו, אם החייל פעל לפי נוהל ברור והשתדל תחילה למנוע את הפגיעה בלי להרוג, אז המחבל אשם בפגיעה בעצמו. אך אם התגובה של החייל הייתה לא מידתית, החייל עשוי להיחשב אשם בפגיעה לא הכרחית. האם קורבן יכול להיות אשם בהתנהגות מתגרה מכוונת? אליעד מביא דוגמה של אישה שמתעקשת לעמוד דווקא מול דלת ביתו של גבר חרדי, בידיעה ברורה שהוא ... דרומי והסגת גבול מתי להאשים את הקורבן? מי מחליט מה מוסרי? עשיית דין עצמי במקרקעין, מי מחליט מה מוסרי? פגיעה במחבלים, תגובה מידתית, תגובה לא מידתית, פגיעה בחפים מפשע, לעשות דין לעצמו, להאשים את הקורבן, להאשים את התוקף, יעוץ לעורכי דין ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מוסריות, יפי נפש, למה לא להיות מוסרי? בעד ונגד מוסריות, מוסריות בזמן מלחמה, מוסריות והתנהגות חייתית, האם מוסריות היא התנהגות הישרדותית? איך לנצח את הטרור? מה שלא הולך בכוח הולך עם יותר כוח? פגיעה בחפים מפשע, איך להילחם בטרור?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: פגיעה, איך לעשות יותר כסף? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך לנהל את הזמן? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לא להישחק בעבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור אהבה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לקבל החלטות? איך למצוא זוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחנך ילדים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: פגיעה, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? למה העולם קיים? האם יש או אין אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה המשמעות של החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להנות בחיים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן זוגי, מאמן עסקי, מאמן לזוגיות בנושא פגיעה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.6406 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 06:08:02 - wesi1