אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פגיעה ✔פחד מאלצהיימר, פחד מדמנציה, פחד מאיבוד הזיכרון, מניעת שיטיון, פחד ממחלות קשות, פחד להזדקן, פחד לשכוח דברים, פחד מקיהיון, פחד מחוסר יכולת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
פחד מאלצהיימר, פחד מדמנציה, פחד מאיבוד הזיכרון, מניעת שיטיון, פחד ממחלות קשות, פחד להזדקן, פחד לשכוח דברים, פחד מקיהיון, פחד מחוסר יכולת קוגניטיבית, איך למנוע אלצהיימר? מניעת דמנציה, פחד מפגיעה קוגניטיבית, פחד מירידה בתפקוד הקוגניטיבי
למה אנשים מפחדים מאיבוד הזיכרון?

הפחד מאיבוד הזיכרון הוא החשש של האדם ממצב בו יאבד מידע חשוב ומשמעותי מחייו, כמו שמות של אנשים אהובים, אירועים מרכזיים, ואף דברים בסיסיים כמו שמו שלו. אנשים חוששים מכך בעיקר בשל תאונות, מחלות כמו אלצהיימר או דמנציה, או פשוט בשל תהליך ההזדקנות. אובדן זיכרון נתפס על ידי רבים כפגיעה קשה באיכות החיים, שכן הוא מערער את היכולת לתפקד ולתקשר עם הסביבה באופן רגיל.

מדוע הפחד מאיבוד זיכרון כל כך משמעותי לאנשים?

הפחד מאיבוד זיכרון משמעותי מאוד מכיוון שהוא נתפס כאיום ממשי על הזהות העצמית של האדם. אדם שחושש מאיבוד הזיכרון למעשה חושש לאבד חלקים מהותיים ממי שהוא. הוא חושש שלא יזכור את האנשים הקרובים אליו, שיתקשה לתקשר או להבין את סביבתו, ושהוא יאבד את החיבור שלו לאירועים חשובים שהגדירו את חייו. עצם החשש מכך גורם לאדם לתחושת חרדה עמוקה, מתוך ההנחה שאם אובדן הזיכרון יתרחש, יהיה בכך אסון.

האם אפשר למנוע באופן מוחלט את איבוד הזיכרון?

אין דרך ודאית ומוכחת למנוע באופן מוחלט את אובדן הזיכרון. אדם יכול להקפיד על אורח חיים בריא, לאכול נכון, להתאמן, לעסוק בפעילות קוגניטיבית כמו קריאה וחשיבה מאומצת, אך גם כך עדיין קיים סיכון מסוים לאיבוד הזיכרון. אף שיטה רפואית או התנהגותית לא יכולה להבטיח לחלוטין שאדם לא יאבד את זיכרונו בשלב מסוים של חייו. לכן, לומר למישהו "לך זה לא יקרה" זו טענה לא אמיתית, שכן תמיד קיים סיכון כזה.

מה ההבדל בין יכולת החשיבה (שכל) לבין זיכרון?

חשוב להבין שקיים הבדל משמעותי בין יכולת החשיבה לבין זיכרון:

יכולת חשיבה הגיונית (שכל) - היכולת להבין סיבות ותוצאות, לנתח מצבים, ולהסיק מסקנות. זוהי יכולת מבוססת ומאורגנת, שככל שמשתמשים בה יותר, כך היא מתחזקת, בדומה לשריר שמתפתח כאשר מתאמנים. אדם שמטפח את ההיגיון שלו בקביעות צפוי לשמור טוב יותר על כושר החשיבה שלו.

זיכרון - להבדיל, זיכרון הוא תהליך אקראי יחסית, מבוסס על שמירת מידע ספציפי כמו שמות, מקומות ואירועים. זיכרון ניתן לאבד ביתר קלות, כי הוא אינו מבוסס על הבנה מעמיקה אלא על אחסון מידע, שחלקו יכול להיעלם עם הזמן, ללא תלות ישירה בפעילות השכלית ההגיונית.

לכן, אדם שמפתח את החשיבה ההגיונית שלו מפחית משמעותית את הסיכון לאבד את כושר החשיבה, אך זה לא מבטיח לו שלא יאבד את הזיכרון עצמו.

כיצד אפשר להפחית את הפחד מאיבוד הזיכרון?

ישנן שתי גישות עיקריות להפחתת הפחד מאיבוד הזיכרון:
  • גישה ראשונה:

    לבצע פעולות שיכולות לתרום לשימור הזיכרון, כמו קריאה, למידה, וחשיבה עמוקה. אף כי פעולות אלו אינן מבטיחות בוודאות את שימור הזיכרון, הן יכולות להקטין את הסיכוי לאובדן קוגניטיבי.
  • גישה שנייה:

    לשנות את התפיסה הבסיסית, כך שגם אם אדם יאבד את זיכרונו, הוא לא ירגיש בכך אסון או דבר נורא. גישה זו מבוססת על אהבת המציאות ללא תנאים, מצב בו האדם חש טוב ללא תלות בזיכרון או בכל תנאי חיצוני אחר.
איך אהבת המציאות ללא תנאים יכולה להעלים את הפחד מאיבוד הזיכרון?

אהבת המציאות ללא תנאים משמעותה שאדם מרגיש טוב ושלם עם עצמו ועם חייו ללא תלות בשום תנאי חיצוני, כולל הזיכרון שלו. במצב כזה, אפילו אם האדם יאבד את כל זיכרונותיו, הוא עדיין יוכל להרגיש טוב, רגוע ושלם, משום שהוא לא מתנה את אושרו באף גורם חיצוני. ככל שהאדם מסוגל לאהוב ולקבל את המציאות כפי שהיא, כך הוא משתחרר מפחדים ממצבים שהוא חושש שיקרו לו.

כיצד ניתן לפתח אהבת מציאות ללא תנאים?

פיתוח אהבת המציאות ללא תנאים מתבצע דרך הטלת ספק ברצונות ובהנחות יסוד שיש לאדם, ובירור מעמיק של השאלה "למה אני בכלל צריך את זה?". כאשר אדם מפתח חשיבה הגיונית ומסוגל להטיל ספק ברצונותיו, הוא לומד להבין שאין הכרח לקשר בין תחושת האושר שלו לבין דברים ספציפיים. ככל שההיגיון מתפתח, כך הוא מסוגל להשתחרר מהתלות בתנאים חיצוניים, ולחוות אהבה אמיתית ושלמה למציאות, בכל מצב.

מדוע מומלץ לפתח את השכל במקביל ללמידת אהבת המציאות?

כאשר אדם מפתח את שכלו במקביל לאהבת המציאות ללא תנאים, הוא יוצר לעצמו רשת ביטחון כפולה:
  • אם זיכרונו יישאר תקין, הוא ייהנה מיכולת חשיבה גבוהה, מרגיש ביטחון, ומסוגל להתמודד עם אתגרים שונים.
  • אם יגיע למצב שבו חלק מהזיכרון יאבד, הוא עדיין יוכל להשתמש ביכולת החשיבה הגבוהה שלו כדי להתמודד טוב יותר עם המצב החדש. בנוסף, אהבת המציאות ללא תנאים תאפשר לו להרגיש טוב ושלם גם כאשר הזיכרונות מתערערים.
מהי המסקנה המרכזית להתמודדות עם הפחד מאיבוד הזיכרון?

ההתמודדות האמיתית עם הפחד מאיבוד הזיכרון אינה יכולה להיות מבוססת רק על מניעת המצב, שכן לא ניתן למנוע אותו לחלוטין. הדרך הנכונה ביותר היא לפתח יכולת נפשית שתאפשר לאדם לקבל כל מצב, כולל אובדן זיכרון, ללא תחושת חרדה ופחד. זוהי דרך של חיזוק ההיגיון והיכולת לאהוב את המציאות בלי תנאים, כך שכל תרחיש אפשרי יפסיק להיתפס כבעיה או אסון.
מהו הפחד מאיבוד זיכרון?

פחד מאיבוד זיכרון מתייחס לחשש של האדם ממצב שבו הוא עלול לשכוח דברים חשובים מחייו, כמו שמות של אנשים קרובים, אירועים משמעותיים או אפילו כיצד קוראים לו עצמו. אנשים עשויים לפחד מכך בעקבות תאונה, מחלה כמו אלצהיימר או דימנזיה, או פשוט מזקנה. התחושה היא שאם תאבד את הזיכרון, איכות החיים תיפגע באופן דרמטי.

מדוע אנשים חוששים כל כך מהאפשרות לאבד זיכרון?

אנשים חוששים כי הם מניחים שיקרה משהו רע: הם לא רוצים לשכוח מי הם, לאבד יכולת לתקשר עם אחרים, או לא לזכור אירועים משמעותיים מחייהם. בפועל, כאשר האדם מפחד לאבד את הזיכרון, הוא חושב שיש סיכוי ממשי שזה יקרה לו, ולצד זאת הוא חושב שאם זה יקרה, זה יהיה נורא.

האם אפשר למנוע בוודאות את איבוד הזיכרון?

לא קיימת דרך מובטחת המונעת בוודאות מצב של איבוד זיכרון. אדם יכול לשמור על אורח חיים בריא, לאכול נכון, להתעמל, להפעיל את המוח ולקרוא הרבה, ובכל זאת הוא עלול לאבד את הזיכרון. אין שום שיטה רפואית או התנהגותית המבטיחה ב - 100% שאדם לא יאבד את זיכרונו, ולכן אין אפשרות להרגיע לחלוטין באמצעות הטענה ש"זה לא יקרה לך".

מה ההבדל בין פיתוח השכל לבין שימור הזיכרון?

קיים הבדל בין חשיבה הגיונית (שכל) לבין יכולת לזכור מידע (זיכרון).
  • שכל - זוהי יכולת לנתח דברים בהיגיון, להסיק מסקנות ולהבין סיבות ותוצאות. זוהי צורת חשיבה שבה האדם משתמש כל הזמן, וככל שמחזקים אותה, כך קטן הסיכוי לאבד את כושר הניתוח ההגיוני.
  • זיכרון - מדובר במידע אקראי יותר, שאינו בהכרח מבוסס על הבנה עמוקה, אלא על זכירה של פרטים, שמות, אירועים או מילים. קל יותר לאבד זיכרון מאשר לאבד את כושר החשיבה ההגיונית.
אם האדם ממשיך לפתח את שכלו, הוא שומר על היכולת להתמודד עם מצבים גם אם תאבד חלק מהזיכרון. לעומת זאת, עצם פיתוח השכל לא מבטיח שלא תהיה מחיקה של זיכרונות מסוימים.

כיצד אפשר להתמודד עם הפחד מאיבוד זיכרון?

יש שתי דרכים עיקריות כדי להפחית את הפחד:
  • לנסות לעשות פעולות העשויות להפחית את הסיכוי לאיבוד זיכרון: לקרוא, ללמוד, לעסוק בחשיבה וכדומה. אף על פי שאין בכך הבטחה חד משמעית, עדיין ייתכן שזה תורם במידת מה לשימור יכולת הזיכרון.
  • לשנות את ההנחה הבסיסית: גם אם האדם יאבד את הזיכרון, זה לא חייב להיות רע. אם אפשר להגיע למצב נפשי שבו האדם מרגיש טוב ללא תנאי, גם אובדן זיכרון לא יפגע בו בצורה הרסנית.
מדוע אהבת המציאות ללא תנאים משחררת מהפחד?

אם האדם לומד להרגיש טוב בלי קשר לנסיבות חיצוניות, הוא לא חושש לאבד דבר, כולל את זיכרונותיו. אהבת המציאות בלי תנאים פירושה שהאדם נהנה ומקבל את מה שקורה, בלי להתלות ברצון או בתנאי מסוים. במקרה הקיצוני, אפילו אם יאבד את כל הזיכרונות, עדיין יוכל למצוא תחושת רוגע ושקט פנימי.

כיצד מפתחים אהבת מציאות ללא תנאים?

זוהי דרך עמוקה הכוללת הטלת ספק ברצונות ובהנחות יסוד, כדי להפסיק להתלות בנסיבות החיצוניות. דרוש לכך שכל מפותח, שכן יש צורך להבין לעומק מדוע אפשר להרגיש טוב גם ללא התלות ברצון ספציפי. ככל שמפעילים יותר את ההיגיון ומוכנים לבדוק את נקודות המבט, כך עולה היכולת לאהוב את המציאות כפי שהיא.

מה התועלת בפיתוח שכל במקביל ללמידת אהבת המציאות ללא תנאים?

אדם המפתח גם את ההיגיון שלו וגם לומד לאהוב את המציאות בלי תנאים, מבטיח לעצמו מענה כפול:
  • אם במקרה יישמר הזיכרון, ייהנה מכושר חשיבה שופע ומספיק ביטחון בעצמו.
  • אם יאבד חלק מהזיכרון, עדיין יוכל להיעזר בהיגיון כדי להתמודד עם המציאות שנוצרה. בנוסף, אהבת המציאות ללא תנאים תעניק לו תחושת רווחה נפשית, גם אם ייווצר חוסר בתמונת הזיכרונות.
מהי מסקנת הדברים?

הפחד מאיבוד זיכרון לא נעלם לחלוטין אם מנסים רק למנוע את התרחשותו. הסוד טמון בלמידה להפסיק לראות בזה אסון ולקבל את האפשרות שזה יקרה ללא תחושת חרדה. הדרך המומלצת היא לנסות לחזק את החשיבה ההגיונית ובמקביל לפתח את היכולת לאהוב את המציאות בלי תנאים, כך שכל תרחיש לא בהכרח יהיה רע.
פחד לאבד את הזיכרון, פחד להשתגע, פחד לאבד את השכל, פחד לשכוח שמות של אנשים, פחד לשכוח פרצופים, פחד מזקנה, מאבד את הזיכרון, שוכח דברים, איך לטפל בפחד? למה להרגיש טוב בלי תנאים? איך לשמור על השכל? איך לא לאבד את השכל? איך לשמור על היכולת השכלית? איך לשמור על יכולות קוגניטיביות? מה ההבדל בין שכל לבין זיכרון? איבוד הזיכרון, איבוד השכל, איבוד יכולת החשיבה
איך לפתח את החשיבה איך לשמור על השכל הבנה עמוקה יכולה להיות לאבד סיבות איבוד הזיכרון חרד להשתגע לאכול להבין את תחושה של האושר איבוד איבוד הזיכרון איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך לחשוב בהיגיון איך למנוע איך למנוע אלצהיימר איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל אימון המוח אימון קוגניטיבי אלצהיימר דמנציה הזדקנות הזיכרון התפתחות החשיבה התפתחות חשיבה התפתחות שכלית זיכרון זיכרונות חוסר יכולת חשיבה הגיונית יכולות יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית ירידה כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל להזדקן להיות יותר חכם לחשוב בהיגיון למנוע למנוע אלצהיימר לפחד להזדקן לפחד ממחלות לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לשכוח לשכוח דברים לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מחוסר יכולת מחלות מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית מניעת דמנציה מניעת שיטיון מפחד להזדקן מפחד לשכוח מפחד ממחלות פגיעה פחד פחד ל פחד להזדקן פחד לשכוח דברים פחד מ פחד מאיבוד פחד מאיבוד הזיכרון פחד מאלצהיימר פחד מדמנציה פחד מחוסר פחד מחוסר יכולת קוגניטיבית פחד מירידה בתפקוד הקוגניטיבי פחד ממחלות פחד ממחלות קשות פחד מפגיעה קוגניטיבית פחד מקיהיון פחדים פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית פסיכולוגיה קוגניטיבית קוגניטיבי קיהיון שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיטיון שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית שכחה תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
איך לא לפחד מטילים? איך לא לפחד להיפגע מטילים? איך לא לפחד מהמצב הבטחוני? איך לא לפחד ממלחמה? איך לא לפחד באזעקה? איך לא לפחד בממד? איך לא להיכנס לפחד מהמוות? חרבות ברזל, איך לא לפחד ממתקפת טילים? לא חייב לפחד, התקפי חרדה קיצונית, לוחמה פסיכולוגית, טרור נפשי, טרור פסיכולוגי, להיכנס לממד בזמן אזעקה, מלחמה בטרור, לוחמה תודעתית, התראה על התקפת טילים, פגיעה מטילים, להתגונן מטילים, להיכנס לפאניקה להיפגע מטילים, לבחור כמה לפחד, פגיעה נפשית, פגיעה פיזית
... מלחמה בטרור, לוחמה תודעתית, התראה על התקפת טילים, פגיעה מטילים, להתגונן מטילים, להיכנס לפאניקה להיפגע מטילים, לבחור כמה לפחד, פגיעה נפשית, פגיעה פיזית וכאן נסביר, איך לא לפחד מהמצב הבטחוני ואיך לא לפחד מאזעקות ... כל האמת היא, שהטרור רוצה לפגוע בנו, לא רק באמצעות פגיעה פיזית, אלא גם באמצעות פגיעה נפשית. והטרור יורה טילים, כדי לפגוע בנו פיזית, אבל גם נפשית. ... בנו פיזית, אז נהיה חייבים להגיב וכולי. אבל על פגיעה נפשית, מדינת ישראל פחות מגיבה, גם בגלל כיפת ברזל וכולי. ונשאל שוב, ... שכן. אבל אם מישהו מנסה לפגוע בך נפשית ולגרום לך לפגיעה נפשית, לגרום לך לסבול מפחד מטילים, לגרום לך לפחד מהתקפת טילים, האם הגיוני להתגונן גם מהפגיעה הנפשית הזאת? או שהגיוני להתגונן רק מפגיעה פיזית של טילים, אבל לא משנה אם תיפגע מהפחד להיפגע מטילים?! והרעיון ... איומים. איום אחד הוא פיזי, ואיום שני הוא נפשי. והפגיעה יכולה להיות פיזית, מטילים. אבל היא גם יכולה להיות נפשית, מהפחד ... טראומה, חרדה וכולי. כך שצריכים להתגונן, גם מפני הפגיעה הפיזית מהטילים, אבל גם מהפגיעה הנפשית מהפחד מהטילים, גם ממנה צריכים להתגונן. ואני מזכיר, שהפגיעה הנפשית מהפחד מטילים, גורמת גם לפגיעה פיזית, בטווח הזמן הבינוני והארוך. ואנשים מביאים על עצמם מחלות ... ניפגע מהטילים, אבל הוא נפגע מהפחד מהטילים וגם זאת פגיעה נפשית וגם פיזית כנל. ואפשרי להרוס לאדם את החיים, לא רק באמצעות ... הוא יפגע. במובן שאי אפשר להכריח את הבן אדם לסבול מפגיעה מטילים, אם הוא יחשוב שלא אכפת לו להיפגע מהם. וברמת העיקרון, איך ... סכנות. יש סכנה להיפגע מהטילים, סכנה פיזית, להיפגע פגיעה פיזית, מה שנקרא מלחמה קונבנציונלית. אבל יש גם מלחמה תודעתית, מלחמה ... ויש מי שיקצין ויאמר, שהוא בוחר להתמודד רק עם הפגיעה מטילים, ונותן לפחד לפגוע בו. דהיינו, הוא ימשיך לפחד בצורה קיצונית ... שלא מבינים שגם הפחד להיפגע מהטילים, גם הוא עצמו פגיעה נפשית בפני עצמה. ולכן חשוב להבהיר שיש כאן גם סכנה של הפחד להיפגע ולא רק של הפגיעה עצמה. ואיך לפחד פחות להיפגע מטילים? ואיך לא לפחד בכלל להיפגע ... חולה, זה סבל וכולי. ולכן צריכים ללמוד לראות בפחד מפגיעה מטילים אויב בפני עצמו, כמו שרואים בפגיעה עצמה אויב בפני עצמה. בהצלחה! ...
פגיעה ברגשות דתיים, יהדות, התורה היהודית, משה רבנו, החרדים, פגיעה ברגשות הזולת, אתאיסטים, אמונה אתאיסטית, אבולוציה תודעתית, לפגוע ברגשות של אחרים
פגיעה ברגשות דתיים, יהדות, התורה היהודית, משה רבנו, החרדים, פגיעה ברגשות הזולת, אתאיסטים, אמונה אתאיסטית, אבולוציה תודעתית, לפגוע ברגשות של אחרים
פגיעה ברגשות דתיים, יהדות, התורה היהודית, משה רבנו, החרדים, פגיעה ברגשות הזולת, אתאיסטים, אמונה אתאיסטית, אבולוציה תודעתית, לפגוע ברגשות של אחרים האם פגיעה ברגשות דתיים היא דבר לגיטימי? אליעד עוסק בשאלה המורכבת של פגיעה ברגשות דתיים ובהשלכותיה, ומסביר לעומק מדוע בכל פעם שאדם מביע דעה, הוא פוגע באופן בלתי נמנע ברגשות של מישהו ... מהדוגמה הזו עולה הטענה שהבעיה היא בלתי נמנעת: לא ניתן להגיד דבר שלא יפגע באף אדם, כיוון שכל אדם מחזיק בתפיסה מסוימת ומרגיש פגיעה כאשר התפיסה שלו מוטלת בספק או נשללת. מדוע האמונה במשה רבנו פוגעת בהתפתחות התודעה האנושית? אליעד מסביר באופן ... אנשים מגיעים לבית המדרש מתוך ההנחה שהכל נכון ואסור להטיל ספק, מה שמונע התפתחות מחשבתית אמיתית. האם גם אתאיסטים יכולים ללמוד מפגיעה באמונות דתיות? אליעד מוסיף נקודה חשובה על התפקיד של ההסברים שלו כלפי אנשים אתאיסטים. הוא מציין שכאשר הוא ... מול זכותם שלא להיפגע? אליעד עונה על שאלה מורכבת נוספת - מי פוגע במי בפועל? לטענתו, כאשר אדם אוסר עליו להביע דעה כדי להימנע מפגיעה ברגשות אחרים, הוא בעצם פוגע ברגשות שלו עצמו, ברגשות שרוצים לבטא דעה באופן חופשי. לכן, באופן פרדוקסלי, דווקא האיסור לפגוע ברגשות אחרים יכול להיות פגיעה ברגשות של הדובר עצמו, המעוניין להביע דעה שונה או ביקורתית. הוא מסביר שהעולם מלא בדעות שונות וסותרות, ולכן תמיד יש מחיר לביטוי של דעה, וכל ניסיון להימנע מפגיעה רגשית של אחרים הוא בלתי אפשרי. כיצד השימוש בפרובוקציה תורם להתפתחות עצמית של המאזינים? אליעד מפרט את השימוש ... שלו מחדש ולהתחיל תהליך של ספקנות בריאה, מה שמוביל בסופו של דבר להתפתחות עצמית גבוהה יותר. מדוע כל דעה ציבורית תוביל בהכרח לפגיעה ברגשות? אליעד מדגים שוב כיצד כל אמירה ציבורית, גם כזו שנראית בלתי מזיקה, יכולה לפגוע במישהו. הוא חוזר על כך ... נושאים פשוטים כמו סוג המים שצריך לשתות, תמיד יהיו אנשים שייפגעו. לכן הוא מציע לקבל את העובדה שכל דעה ציבורית בהכרח תביא עמה פגיעה ברגשות של מישהו אחר. לסיכום, אליעד מציג תפיסה מורכבת ועמוקה שמטרתה לעורר מודעות לסכנה שבאמונה עיוורת, ...
פגיעה ברגשות של האקסים, להיות בקשר עם אקסים, פגיעה ברגשות הזולת, לפגוע ברגשות של אחרים, האקסית המיתולוגית, זוגיות, לאהוב רק את עצמך, מערכות יחסים
פגיעה ברגשות של האקסים, להיות בקשר עם אקסים, פגיעה ברגשות הזולת, לפגוע ברגשות של אחרים, האקסית המיתולוגית, זוגיות, לאהוב רק את עצמך, מערכות יחסים
פגיעה ברגשות של האקסים, להיות בקשר עם אקסים, פגיעה ברגשות הזולת, לפגוע ברגשות של אחרים, האקסית המיתולוגית, זוגיות, לאהוב רק את עצמך, מערכות יחסים האם להמשיך בקשר עם אקסים כשזה פוגע בהם? אליעד כהן מסביר בהרצאה מפורטת את השאלה המורכבת האם להמשיך בקשר עם אקסים גם כאשר זה גורם להם לפגיעה רגשית. הוא נותן כדוגמה מקרה שבו אדם נמצא בקשר ידידותי עם האקסית שלו, כאשר ... שאדם מבצע תמיד באה על חשבון מישהו אחר, אפילו באופן עקיף. למשל, עצם העובדה שאדם קיים במרחב מסוים יוצרת מצב של פחות מקום לאחרים, ומכאן שכל קיום אנושי כולל בתוכו פגיעה מסוימת בזולת. מה הקשר בין אהבה לבין פגיעה באדם שאוהבים? אליעד מציין באופן ברור שקשרים רגשיים, במיוחד כאלה של אהבה וזוגיות, יוצרים מצב מורכב מאוד. האדם, לדוגמה, נשאר בקשר עם האקסית כי הוא אוהב אותה ומעוניין לשמור על קשר מסוים. עם זאת, האהבה הזו היא גם הגורם לפגיעה באקסית, כיוון שהיא ממשיכה לצפות להתפתחות רומנטית שהוא אינו מעוניין בה. אליעד ... למעשה מתעלל גם בעצמו, מכיוון שהוא סובל מכך שהוא פוגע באדם שהוא אוהב. כלומר, האדם פוגע בשני הצדדים בו זמנית - גם בעצמו וגם באקסית. מדוע אין פתרון מוחלט לבעיה של פגיעה ברגשות? אליעד מסביר שאין פתרון חד - משמעי לשאלה האם להמשיך או לנתק קשר, משום ... אך יסבול בעצמו בגלל הגעגוע או החוסר שנוצר. אם ימשיך את הקשר, הוא ייהנה אך גם ימשיך לסבול בגלל הידיעה שהוא פוגע באקסית. אליעד מבהיר שאין דרך להימנע לחלוטין מפגיעה, ולכן כל החלטה תהיה חלקית בלבד. הוא גם מסביר שהסיבה לאי היכולת למצוא פתרון ... היא שהאדם בעצם רוצה להיות בשני מצבים סותרים בו - זמנית: גם להיות בקשר וגם לא לפגוע. הרצונות הסותרים האלה יוצרים תחושת תסכול מתמדת. איך להתמודד עם תחושת האשמה בפגיעה באחרים? אליעד מציע להבין ולקבל את העובדה שתמיד יהיה חיסרון כלשהו בכל החלטה. ... שכל מצב הוא פשרה בין רצונות מנוגדים, וזה טבעי ואין מה להיבהל מכך. לדברי אליעד, הפתרון אינו בהכרח להפסיק את הקשר או להמשיך אותו, אלא להכיר בכך שבכל מקרה תהיה פגיעה מסוימת ולהשלים עם כך. ההבנה הזו יוצרת רוגע נפשי, כי האדם מפסיק להילחם בבעיה ... של האחר. אדם שלא מתחשב בכלל באחרים, לדברי אליעד, למעשה לא אוהב באמת. הוא מחדד שהמצב הזה מסובך במיוחד במקרים של קשרים זוגיים או קשרים רגשיים עמוקים, מכיוון שהפגיעה נעשית באופן מודע ומתוך אכפתיות ולא מתוך זלזול. הוא מציג את המורכבות והסיבוך, אך מסיים בהמלצה להבין שכל בחירה היא חלקית, ושאין אפשרות להימנע לחלוטין מפגיעה. ההכרה במורכבות הזו היא המפתח להפחתת רגשות האשמה ולהשגת שקט נפשי. האם להישאר ...
לרצות כבוד, לאהוב כבוד, לשנוא כבוד, גאווה, ענווה, סכנת נפשות, לחנך ילדים, לרצות לקבל כבוד, אגו, פגיעה באגו, פגיעה בכבוד, ליקוטי מוהרן ח"א קלא, חינוך ילדים, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב
לרצות כבוד, לאהוב כבוד, לשנוא כבוד, גאווה, ענווה, סכנת נפשות, לחנך ילדים, לרצות לקבל כבוד, אגו, פגיעה באגו, פגיעה בכבוד, ליקוטי מוהרן ח"א קלא, חינוך ילדים, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב
... כבוד, לאהוב כבוד, לשנוא כבוד, גאווה, ענווה, סכנת נפשות, לחנך ילדים, לרצות לקבל כבוד, אגו, פגיעה באגו, פגיעה בכבוד, ליקוטי מוהרן חא קלא, חינוך ילדים, לימוד ליקוטי ... הערכים שלך וגורם לך לחשוב על עצמך בדרכים לא בריאות. הוא משווה את הרדיפה אחרי כבוד לרדיפה אחרי משהו מסוכן, כמו סיכון לפגיעה פיזית. איך כבוד משפיע על האגו? כבוד, כפי שאליעד מסביר, ... יודעים איך לנהל אותו נכון. אליעד מסביר שלפעמים, כשאדם מקבל יותר מדי כבוד, הוא מתחיל להרגיש שהוא מעל אחרים, דבר שגורם לפגיעה פנימית. הוא מתאר את הכבוד כמלחמה פנימית שבה המטרות הן לא ...
איחורים לפגישה, שונא שמאחרים לפגישה, אנשים שמאחרים לפגישות, פגיעה בכבוד העצמי, דימוי עצמי, ערך עצמי, כבוד עצמי, לא אוהב אנשים שמאחרים, לאחר לפגישה, אהבה עצמית, מערכות יחסים
איחורים לפגישה, שונא שמאחרים לפגישה, אנשים שמאחרים לפגישות, פגיעה בכבוד העצמי, דימוי עצמי, ערך עצמי, כבוד עצמי, לא אוהב אנשים שמאחרים, לאחר לפגישה, אהבה עצמית, מערכות יחסים
... לפגישה, שונא שמאחרים לפגישה, אנשים שמאחרים לפגישות, פגיעה בכבוד העצמי, דימוי עצמי, ערך עצמי, כבוד עצמי, לא אוהב ... חווה. למה אנשים מתעצבנים כשאחרים מאחרים לפגישה איתם? אליעד מסביר שההתעצבנות מגיעה מתחושת פגיעה בכבוד העצמי. כאשר אדם אחר קובע איתך שעה מסוימת ולא עומד ... חש כאילו הצד השני אומר לו: הזמן שלך פחות חשוב. ולכן האיחור מעורר תחושות של חוסר ערך עצמי, פגיעה בדימוי העצמי ותחושת זלזול. כיצד קשור האגו לאיחורים של ... ידי כך שהוא קובע זמן, ומצפה שהצד השני יכבד אותו ויעמוד בזה. כשהם לא עומדים בזה, הוא מרגיש פגיעה באגו ובכבודו העצמי, כי הוא חש כאילו הם מסרבים להצטמצם ... בכלל מפריע לנו כל כך שמישהו מאחר - ולשאול שאלות פנימיות כמו: למה אני כועס?, למה אני מרגיש פגיעה בכבוד העצמי?, האם באמת חייבים לכבד אותי?, וכדומה. אליעד ... מתוך עצמו, לא יזדקק שאנשים אחרים יעמדו בציפיות שלו. כך גם אם לא יגיעו בזמן, הוא לא ירגיש פגיעה אישית. הוא מציע דרך תודעתית נוספת: מצד אחד ליהנות כשאחרים ...
הדרכת הורים, איך לעזור לילד שעובר התעללות? איך לעזור לילד שעבר נידוי? איך לעזור לילד שעובר השפלה? איך לא ליצור טראומה אצל ילדים? איך נוצרת טראומה אצל ילדים? איך לעזור לילד שעבר אונס? איך להתמודד עם פגיעה בילדים? חרם בבית ספר
הדרכת הורים, איך לעזור לילד שעובר התעללות? איך לעזור לילד שעבר נידוי? איך לעזור לילד שעובר השפלה? איך לא ליצור טראומה אצל ילדים? איך נוצרת טראומה אצל ילדים? איך לעזור לילד שעבר אונס? איך להתמודד עם פגיעה בילדים? חרם בבית ספר
... ילדים? איך נוצרת טראומה אצל ילדים? איך לעזור לילד שעבר אונס? איך להתמודד עם פגיעה בילדים? חרם בבית ספר איך לעזור לילד שעבר טראומה או התעללות? כאשר ... או מבוגר עובר חוויה טראומטית כמו חרם, השפלה, תקיפה מינית או כל סוג אחר של פגיעה, יש צורך להבין כיצד להתמודד עם המצב בצורה נכונה. המטרה היא לעזור ... במקום לעזור לו. כך, למשל: הבעת זעזוע ופאניקה מוגזמת - כאשר ילד מספר על פגיעה, תגובה רגשית קיצונית מצד ההורים עשויה לשדר לו שהוא אמור להיות ... הללו ויתקשה להשתחרר מהן. מה כן לעשות? כדי להתמודד בצורה מיטבית עם טראומה או פגיעה , יש לנקוט בגישה רגועה ומושכלת. אליעד כהן מציין שחשוב להעניק לנפגע ... או מבוגר עובר חוויה טראומטית כמו חרם, השפלה, תקיפה מינית או כל סוג אחר של פגיעה, חשוב להבין איך נכון להתמודד עם המצב וכיצד אפשר לעזור לו בצורה ... בצורה ההפוכה ממה שנדרש. מה לא לעשות כשמישהו עובר טראומה? כאשר שומעים על פגיעה בילד או באדם קרוב, התגובה הראשונית היא לרוב רגשית, דרמטית ולעיתים ... כך. להלן כמה מהטעויות הנפוצות: הבעת זעזוע ופאניקה מוגזמת - כאשר ילד מספר על פגיעה, בין אם מדובר בחרם, השפלה או פגיעה מינית, תגובה רגשית קיצונית מצד ההורים משדרת לו שהוא אמור להיות ...
חרבות ברזל - איך לשחרר את החטופים בכל מחיר? האם לשחרר את החטופים בכל מחיר? האם משפחות החטופים גורמות נזק למשא ומתן לשחרור החטופים? איך לשחרר את החטופים? איך לנצח את הטרור? פגיעה בחפים מפשע, שחרור החטופים בכל מחיר
... לשחרר את החטופים בכל מחיר? האם לשחרר את החטופים בכל מחיר? האם משפחות החטופים גורמות נזק למשא ומתן לשחרור החטופים? איך לשחרר את החטופים? איך לנצח את הטרור? פגיעה בחפים מפשע, שחרור החטופים בכל מחיר וכאן נתייחס לטענה שאומרת שמשפחות החטופים, בקריאה שלהן לשחרור החטופים בכל מחיר, גורמות נזק למשא ומתן, כי הן מגדילות את הסיכוי לכך שהחמאס ... שמה שכן גורם נזק למדינה ולשחרור החטופים, זה לא הקריאה לשחרר אותם בכל מחיר, אלא הפירוש שאליו לוקחים את המילים בכל מחיר. כי בסוף, בכל מחיר פירושו, על חשבון פגיעה בחפים מפשע, רק שהשאלה היא, על אילו חפים מפשע מדובר. דהיינו, הפירוש שהאנשים יפי הנפש מפרשים את הקריאה לשחרר את החטופים בכל מחיר, היא שצריך לשחרר את החטופים, גם במחיר של שחרור ... אבל זה הפירוש רק של השמאלנים יפי הנפש, שרפיסות וחדלות אישים זורמת בעורקיהם. אבל ההתייחסות הנכונה צריכה להיות, שצריכים לשחרר את כל החטופים, גם במחיר של פגיעה בחפים מפשע בצד של האויב. דהיינו, להרעיב למוות או לכניעה מוחלטת, את כל תושבי עזה, את כל אזרחי האויב, ולא לרחם על חפים מפשע או על מחפים על פשע. להשמיד להרוג ולאבד את כל ... ממה תושבי ישראל יפגעו יותר? אז כן, לשחרר את החטופים בכל מחיר. השאלה היא, מהו המחיר. ודי לחכמיא ברמיזא. וכמובן, שלא באמת בכל מחיר, אבל עדיין המחיר צריך להיות פגיעה בחפים מפשע בצד האויב ולא בפגיעה בישראלים חפים מפשע וכולי. ...
נרקיסיזם, איך לדעת האם מישהו באמת אוהב את עצמו? רגישות יתר, המרדף אחרי הכבוד, כבוד של ערסים, התנהגות של ערסים, כבוד של עבריינים, צביעות, הליצן העצוב, שנאה עצמית, מישהו שמאוהב בעצמו, פגיעה בכבוד, לא מוכן שיפגעו לי בכבוד
נרקיסיזם, איך לדעת האם מישהו באמת אוהב את עצמו? רגישות יתר, המרדף אחרי הכבוד, כבוד של ערסים, התנהגות של ערסים, כבוד של עבריינים, צביעות, הליצן העצוב, שנאה עצמית, מישהו שמאוהב בעצמו, פגיעה בכבוד, לא מוכן שיפגעו לי בכבוד
... את עצמו? רגישות יתר, המרדף אחרי הכבוד, כבוד של ערסים, התנהגות של ערסים, כבוד של עבריינים, צביעות, הליצן העצוב, שנאה עצמית, מישהו שמאוהב בעצמו, פגיעה בכבוד, לא מוכן שיפגעו לי בכבוד איך לדעת אם מישהו באמת אוהב את עצמו? השאלה המרכזית שאליעד כהן עוסק בה היא: כיצד אפשר לזהות אם בן אדם באמת אוהב ומעריך את עצמו, או ... את עצמם. הם בורחים מחוסר אהבה עצמית לתוך טיפוח עצמי מוגזם, ומנסים לשכנע את עצמם ואת הסביבה שהם כן אוהבים את עצמם. מדוע אנשים רגישים כל כך לפגיעה בכבוד? אליעד כהן ממשיך ומסביר סימן נוסף שמעיד על חוסר אהבה עצמית: התגובה לפגיעה בכבוד. כאשר אדם מגיב בצורה קיצונית לכל הערה או זלזול כלפיו, ואומר דברים כמו אני לא מוכן שידברו אליי ככה, לא מוכן שיפגעו לי בכבוד, או אל תזלזל בי, זה בדרך כלל ... נחות ושונא את עצמו מבפנים. התגובה המוגזמת לפגיעות קטנות בכבוד מגיעה מתוך רגשי נחיתות מודחקים. האדם מרגיש מבפנים שהוא לא שווה כלום, ולכן כל פגיעה קטנה או אמירה עקיפה עלולה לגרום לו לתגובה אלימה, כועסת או רגישה במיוחד. אליעד מבהיר שאדם שמרגיש באמת בטוח בעצמו ואוהב את עצמו באופן אמיתי, אינו מושפע במידה כזאת ... לאהבה עצמית? אליעד משתמש בדוגמאות של כבוד של ערסים או כבוד של עבריינים, ומתאר את ההתנהגות האופיינית שלהם כשמישהו אומר משהו שעלול להיתפס כפגיעה בכבוד. ערסים או עבריינים מגיבים בדרך כלל בצורה מאוד אמוציונלית, קולנית, תוקפנית ואלימה כלפי כל ניסיון, אפילו עקיף, לזלזל בהם. לדעתו, התגובה הזו מעידה על רגשי ... שנאה עצמית ורצון להסתיר את החולשה הפנימית דרך הפגנת כוח חיצוני. הוא מסביר שלמעשה, האנשים שמנסים להראות חזקים ואינם מוכנים לקבל אפילו רמז לפגיעה בכבודם, מרגישים מבפנים רע מאוד עם עצמם ואף רוצים למות, ולכן הם צריכים להגן על הכבוד שלהם בכל מחיר. הכבוד שלהם הוא מנגנון הגנה שנועד להסתיר תחושת חוסר ערך ... כלפי חוץ כאילו הכל בסדר. כיצד לזהות אדם שבאמת אוהב את עצמו? לסיכום, אליעד מבהיר שהדרך האמיתית לזהות אדם שאוהב את עצמו היא לבחון את התגובה שלו לפגיעה בכבודו או למילים שליליות כלפיו. ככל שהאדם מגיב בצורה יותר מוגזמת, אמוציונלית ורגישה, כך הוא סובל מרגשי נחיתות עמוקים יותר. אדם שבאמת אוהב ומעריך את עצמו לא ירגיש צורך להגיב לכל פגיעה או רמז של זלזול, משום שההערכה העצמית שלו פנימית ויציבה, ואינה תלויה בדעתם של אחרים עליו. איך לזהות אדם נרקיסיסט? מה גורם לרגישות יתר לפגיעה בכבוד? מדוע אנשים מגיבים באלימות לפגיעה מילולית? מהי התנהגות של ערסים? איך לדעת אם מישהו באמת אוהב את עצמו? מהו הליצן העצוב? לא מוכן שידברו אלי ככה, רוצה שיכבדו אותי, מרגיש מושפל, החזק סולח, החלש ...
האשמת הקורבן, עקרון המידתיות, האם הקורבן אשם? חוק דרומי, עשיית דין עצמי, מתי הקורבן אשם? האם להאשים את הקורבן? איך לדעת מי אשם? חוק ומשפט, הסגת גבול, מוסריות צהל, פגיעה במחבל, אלימות במשפחה, תוקף ומותקף, המותקף אשם
האשמת הקורבן, עקרון המידתיות, האם הקורבן אשם? חוק דרומי, עשיית דין עצמי, מתי הקורבן אשם? האם להאשים את הקורבן? איך לדעת מי אשם? חוק ומשפט, הסגת גבול, מוסריות צהל, פגיעה במחבל, אלימות במשפחה, תוקף ומותקף, המותקף אשם
... להאשים את הקורבן? איך לדעת מי אשם? חוק ומשפט, הסגת גבול, מוסריות צהל, פגיעה במחבל, אלימות במשפחה, תוקף ומותקף, המותקף אשם ... מרכזי של אחריות אישית ובחירה חופשית. כל עוד לאדם יש אפשרות למנוע את הפגיעה בעצמו או באחר, הוא נושא באחריות למעשיו ... יכול להתמודד, הוא יכול פשוט לעזוב את הבית. בשני המקרים, מי שביצע את הפגיעה נושא באחריות מלאה, מאחר שהייתה לו אפשרות לבחור ... ברור? האם הפעולה הייתה צפויה מראש - האם האדם ידע מראש שהתנהגותו תוביל לפגיעה? נורמות חברתיות וחוקיות - האם החברה מקבלת את ... שבא לדקור אותו, אם החייל פעל לפי נוהל ברור והשתדל תחילה למנוע את הפגיעה בלי להרוג, אז המחבל אשם בפגיעה בעצמו. אך אם התגובה של החייל הייתה לא מידתית, החייל עשוי להיחשב אשם בפגיעה לא הכרחית. האם קורבן יכול להיות אשם בהתנהגות ... הקורבן? מי מחליט מה מוסרי? עשיית דין עצמי במקרקעין, מי מחליט מה מוסרי? פגיעה במחבלים, תגובה מידתית, תגובה לא מידתית, פגיעה בחפים מפשע, לעשות דין לעצמו, להאשים את הקורבן, ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על פחד מאלצהיימר, פחד מדמנציה, פחד מאיבוד הזיכרון, מניעת שיטיון, פחד ממחלות קשות, פחד להזדקן, פחד לשכוח דברים, פחד מקיהיון, פחד מחוסר יכולת קוגניטיבית, איך למנוע אלצהיימר? מניעת דמנציה, פחד מפגיעה קוגניטיבית, פחד מירידה בתפקוד הקוגניטיבי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: פגיעה, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: פגיעה, איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך למצוא זוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש משמעות לחיים? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע בעולם? האם לדומם יש תודעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? אולי אנחנו במטריקס? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מומחה, מאמן אישי להפרעות קשב, קואצ'ר לילדים בנושאי פגיעה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2656 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 20:54:39 - wesi1