... מחשבתי ורגשי עמוק יותר אצל הילד, שנוצר בעקבות חינוך ההורים. לדבריו, הילד מתנגד לאכילת העגבניה כי הוא מרגיש שכך הוא שומר על
עצמאותו, זהותו, ושליטתו בחייו. הילד למד שהוא צריך שהמציאות תהיה כרצונו, ואם המציאות אינה כרצונו, ... דבר שמנוגד לרצונו. ההורה בעצמו לא מנסה דברים חדשים, מפחד משינויים ומעביר מסר של פחד ושליטה מוגזמת לילד. הילד, שרוצה להרגיש
עצמאי, מחקה זאת בדיוק. במקום לפתח גמישות מחשבתית, הוא מתנגד באופן מוחלט לשינוי. מהו הפתרון ... סרבנית של הילד יש תועלות רגשיות שהוא משיג, כמו הגדרת הזהות שלו (אני מיוחד כי אני לא אוכל את מה שאחרים אוכלים), חיזוק תחושת
עצמאות (אני לא עושה מה שאומרים לי) ותחושת שליטה. כדי לפתור את הבעיה, יש ליצור סביבה שבה הילד מרגיש שהוא יכול לקבל את אותה
העצמאות והייחודיות גם מבלי להתנגד בצורה נוקשה. איך ליישם את הפתרון בפועל? היישום בפועל, לפי אליעד, ...