אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך עובד הזיכרון? איך המוח זוכר? בינה מלאכותית, איך הזיכרון עובד? שיפור זיכרון, איך לזכור? איך לא לשכוח? שיפור הזיכרון, בעיית זיכרון, איך המוח עובד? אינטליגנציה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
איך עובד הזיכרון? איך המוח זוכר? בינה מלאכותית, איך הזיכרון עובד? שיפור זיכרון, איך לזכור? איך לא לשכוח? שיפור הזיכרון, בעיית זיכרון, איך המוח עובד? אינטליגנציה מלאכותית
איך עובד הזיכרון?

אליעד כהן מסביר את המנגנון המורכב של הזיכרון האנושי, כיצד המוח מחליט מה לזכור ומה לשכוח, ומדוע ישנם פריטים שנשארים בזיכרון לאורך זמן, בעוד אחרים נשכחים במהרה. אליעד מסביר כי כל המידע שהמוח חשף אליו לא בהכרח יישאר בו. המשמעות של המידע ומידת השימוש הפוטנציאלי שלו בעתיד משחקות תפקיד מרכזי בשמירה או השכחה שלו.

מדוע לא תמיד זוכרים גם כשמתרכזים?

הנחה רווחת היא שאם אדם מרוכז בפעולה כלשהי, הוא יזכור אותה בקלות אחר כך. לדוגמה, אם אדם מתמקד בהכנת קפה, הוא אמור לזכור את הפעולה באופן ברור אחרי זמן מה. אולם אליעד כהן מציין כי זה לא תמיד כך. ריכוז בהחלט יכול לשפר את הזיכרון, אך לא תמיד זה מספיק. מידע שאין לו משמעות רגשית או חשיבות ארוכת טווח עשוי להישכח בקלות, גם אם האדם היה מרוכז בעת הפעולה. לדוגמה, לעיתים אנשים לא זוכרים אפילו את המבחנים שבהם היו מרוכזים מאוד, כי לא הייתה להם משמעות עמוקה ואישית.

מה ההבדל בין לזכור מתוך הבנה לבין לזכור אקראי?

אליעד מסביר את ההבדל בין זכירה שנובעת מהבנה לבין זכירה אקראית דרך דוגמאות יומיומיות. המילה "שולחן" לדוגמה, נזכרת בדרך אקראית, משום שאין לה משמעות הגיונית שנובעת מהקשר או הבנה. לעומת זאת, הבנה כמו "אש שורפת" נשארת בזיכרון הרבה יותר זמן, כי היא נתפסת כחוויה משמעותית ומצילה חיים. כאשר המידע מבוסס על הבנה עמוקה או על משמעות אישית, הוא נזכר בקלות רבה יותר.

כיצד המוח מחליט מה לזכור?

המוח אינו יכול לשמור את כל המידע לאורך זמן, ולכן הוא בוחר להחזיק את המידע שמסייע להישרדות או שיכול להיות שימושי בעתיד. אליעד מציין כי המוח מעריך כל מידע בשני פרמטרים עיקריים: כמה המידע היה חשוב או משמעותי בעת ההתנסות, וכמה הוא עשוי להיות שימושי בעתיד. לדוגמה, אם אדם חווה כוויה מאש, המוח ישמור את הזיכרון הזה כי הוא יכול לשמש להימנע מכאב דומה בעתיד. לעומת זאת, מידע שאין לו קשר להישרדות או תועלת עתידית, כמו הצבע של חולצה שענד מישהו ביום מסוים, יישכח במהרה.

איך המוח עושה הערכה של סיכון וסיכוי בזיכרון?

המוח מבצע חישוב של סיכון וסיכוי כאשר הוא מחליט איזה מידע לשמור. לדוגמה, כאשר אדם צועד בחדר, הוא לא יחשוש מאריה, כי הסיכוי להיתקל באריה אפסי, אך הוא ייזהר מיתושים, כי הסיכון גבוה יותר. המוח עושה חישוב כזה גם לגבי זיכרונות. הוא מעריך את הסיכון בהתרחשות עתידית ואת הנזק הפוטנציאלי, ומשם מחליט אם לשמור את המידע או לא.

האם ניתן להמחיש את הזיכרון באמצעות בינה מלאכותית?

אליעד משווה את הזיכרון האנושי לתוכנת מחשב עם זיכרון מוגבל. אם המחשב יכול לזכור רק 10 פריטים, הוא יצטרך להחליט איזה פריטים חשובים יותר לשמור ואיזה פריטים...
איך עובד הזיכרון ולמה אנחנו זוכרים או שוכחים דברים?

אליעד כהן מסביר את המנגנון שמאחורי הזיכרון האנושי, כיצד המוח מחליט מה לזכור ומה לשכוח, ומדוע דברים מסוימים נשארים איתנו שנים רבות בעוד אחרים נשכחים במהירות. הסיבה לכך קשורה באופן עמוק בשילוב בין משמעות המידע עבור האדם לבין השימוש הפוטנציאלי שלו בעתיד.

מדוע לא תמיד זוכרים, גם כאשר מתרכזים?

קיימת תפיסה שאם אדם יהיה מאוד מרוכז במהלך פעולה כלשהי, אז בהכרח הוא יזכור אותה לאחר מכן. למשל, אם אדם מכין קפה ומרוכז בכך מאוד, ההנחה היא שהוא יזכור לאחר מכן את הפעולה בבירור. אבל במציאות זה לא תמיד נכון. אליעד נותן דוגמה של מבחנים שהאדם התרכז בהם מאוד, אך שנים אחרי כן הוא כלל לא זוכר שהמבחן התקיים. הסיבה לכך היא שריכוז עוזר לשיפור הזיכרון, אבל הוא איננו הגורם הבלעדי לזיכרון. אם אין משמעות ארוכת טווח לאותו מידע, הוא עלול להישכח בקלות, גם אם ברגע מסוים היה ריכוז מלא.

מה ההבדל בין לזכור משהו מתוך הבנה ללזכור באופן אקראי?

אליעד מדגים את ההבדל בין לזכור מידע מתוך הבנה לבין לזכור מידע באופן אקראי באמצעות שתי דוגמאות פשוטות: המילה "שולחן" לעומת ההבנה שאש שורפת. את המילה "שולחן" זוכרים באופן אקראי, משום שאין היגיון מיוחד מדוע דווקא למילה הזו קוראים כך. לעומת זאת, את ההבנה שאש שורפת זוכרים כי היה לזה היגיון ברור: פעם האדם חווה כוויה, והמידע הזה הפך להכרחי להישרדות. לכן, כאשר המידע קשור בהבנה ובמשמעות עמוקה, הוא נשאר בזיכרון לאורך זמן רב יותר ואפילו לא דורש שינון חוזר.

כיצד המוח מחליט איזה מידע לשמור לאורך זמן?

המוח לא יכול לזכור הכל לנצח, ולכן הוא מבצע הערכה אוטומטית של המידע על פי שני פרמטרים מרכזיים:
  • כמה האירוע או המידע היה משמעותי או חשוב ברגע שבו התרחש.
  • כמה אותו מידע עשוי להיות משמעותי או שימושי בעתיד.
לדוגמה, אליעד מתאר אדם שחווה אירוע משמעותי כמו כוויה מאש. האירוע הזה היה משמעותי ברגע ההתרחשות, אבל החשיבות האמיתית שלו טמונה בכך שהוא יכול לחזור בעתיד ולגרום לאותו נזק. לכן המוח מחליט להחזיק את הזיכרון הזה באופן פעיל, מתוך ההנחה שזה מידע חיוני להישרדותו של האדם בעתיד.

לעומת זאת, אירועים שאין בהם שימוש עתידי או סיכון עתידי ברורים, כמו צבע החולצה שאדם לבש ביום מסוים, יישכחו מהר מאוד כי אין להם שום משמעות להמשך החיים.

איך המוח מבצע הערכה של סיכון וסיכוי בזיכרון?

כדי להחליט מה לזכור לאורך זמן ומה לשכוח, המוח עושה הערכת "סיכון וסיכוי". למשל, כאשר אדם הולך מחדר לחדר, הוא לא נזהר מאריות כי הסיכוי שייפגש באריה הוא אפסי, אך הוא עשוי להיזהר מיתושים וג'וקים כי הסיכוי שיפגוש בהם גבוה יותר. כלומר, המוח מבצע חישוב שמשקלל גם את עוצמת הנזק הפוטנציאלי וגם את ההסתברות להתרחשות.

איך אפשר להמחיש את הזיכרון במונחי בינה מלאכותית?

אליעד משווה את הזיכרון האנושי לתוכנת מחשב שיש לה מקום מוגבל לזיכרון - למשל 10 פריטים בלבד. כשהמקום נגמר, התוכנה צריכה להחליט איזה מידע להשאיר ואיזה לשכוח. היא עושה זאת על ידי חישוב דומה - הערכת הסיכון (כמה נזק ייגרם) והסיכוי (ההסתברות שיקרה). מידע שדורג כנמוך בשיקול זה, יוסר,...
זמן סיכוי מול סיכון שיקולים לנצח להחליף סיכוי או סיכון חוויה אנושיות אמת אפשרות סיכון או סיכוי איך הזיכרון עובד איך המוח איך המוח זוכר איך המוח עובד איך לא לשכוח איך לזכור איך עובד איך עובד הזיכרון איך עובד זיכרון אינטלגנציה אינטליגנציה אינטליגנציה מלאכותית אינטליגנציות בינה מלאכותית בעיה בעיות בעיית זיכרון הזיכרון המוח המוח זוכר המוח עובד זיכרון זיכרונות לא לשכוח לזכור לשכוח מוח עובד עובד זיכרון עובדים שיפור שיפור הזיכרון שיפור זיכרון שכחה
הקוונטים, יקומים מקבילים, הזיכרון האנושי, סיבתיות, חלומות, ניסים, תודעת על, טוב אמיתי, אמת יוצרת סבל
הקוונטים, יקומים מקבילים, הזיכרון האנושי, סיבתיות, חלומות, ניסים, תודעת על, טוב אמיתי, אמת יוצרת סבל
... יקומים מקבילים, הזיכרון האנושי, סיבתיות, חלומות, ניסים, תודעת על, טוב אמיתי, אמת יוצרת סבל כיצד להפוך חיסרון ליתרון ומה הקשר לאושר? אליעד כהן מסביר שכל אדם ... שבה בעבר כבר קרו אירועים שהובילו להיווצרות הקיר. אבל ההסבר לפי התורה הקוונטית הוא שכל האירועים הללו נוצרים כזיכרון ברגע ההתבוננות. האדם פתאום מקבל תודעה שיש בה רצף של עבר, כאילו תמיד היה פה קיר, אבל בפועל הכל נוצר עכשיו, כולל התחושה והזיכרונות על עבר שנראה אמיתי. מה המשמעות של עבר ותמונות בראש? שאלה שהופנתה לאליעד עסקה במשמעות של עבר. לפי ההסבר, עבר הוא בסך הכל תמונה או זיכרון שהאדם חווה כרגע בתודעה. הוא מתואר כמו תמונת עומק בציור: הציור עצמו שטוח, אבל נראה לאדם כתלת מימד. כך גם לגבי הזמן, שבו האדם מרגיש שיש ... והרצון לחתוך לא באמת מחייב שתהיה פעולת חיתוך. הכל מתחבר רק בחוויה של רצף. האלטרנטיבה היא שתמיד נוצר עכשיו זיכרון של אתמול רציתי וחתכתי, אבל אי אפשר באמת להוכיח שרצף הזמן קיים אובייקטיבית. איך התפיסה הזו משנה את ההסתכלות על רצון ומאמץ? אם כל דבר ... חווה שהדברים ממשיכים מרגע לרגע, ולכן נדמה שיש המשכיות לעבר. אבל לפי ההסבר, ברגע זה נוצרים כל הרגעים הקודמים כזיכרונות, ובעצם אין רצף אמיתי אלא תחושה של רצף. דוגמה שמובאת: אדם הולך ברחוב, רואה בית וחושב שאתמול גם ראה את אותו בית, אבל מי אמר שלא רק עכשיו נוצר לו הזיכרון כמי שראה את הבית אתמול. האם כולם רואים בדיוק אותו שולחן ואותה מציאות? לפי השיחה, לא באמת אפשר להוכיח שכולם רואים אותו שולחן. האדם רואה ... להגביל את עצמי, אז איך זה יכול להיות שאני האלוהים? התשובה המוצעת היא שאם אתה אלוהים, אתה יכול גם לבחור לשכוח שבחרת, כדי לחוות מציאות מוגבלת. החלוקה הזו למדרגות היא כמו בחלום: מבחינתך בחלום אינך זוכר שהכל אתה, אבל בפועל אתה המקור לחלום. מה התועלת ... על שתי מקומות למשל אתה מסתכל ימינה אתה רואה קיר, וכשלא תסתכל ישאלו אותך מה יש מימינך תגיד קיר אבל תגיד בגלל הזיכרון שלך, התורה המדעית הזאת אומרת שרק היכן שאתה מסתכל יש את מה שאתה מסתכל, ויש לך זיכרון שבשאר המקומות יש עוד דברים. אבל שתדע, שמצד האמת כאשר אתה לא מסתכל לשם, אין שם קיר, אין שם שום דבר מוגדר, יש שם את כל הדברים בו זמנית. ... שלך, את אומרת זאת אימא שלי, עכשיו נוצרה המציאות הקודמת שיצרה את אימא שלך עכשיו. כרגע נוצרה בך תודעה שיש בה זיכרון של העבר. שאלה: מה זה עבר? אליעד: עבר זוהי בסך בכל תמונה שיש לך בראש, שאת חווה זמן אחר לגביה. למשל אדם אומר אתמול קרה לי ככה, מה זה? זוהי ... עניין של הסתברות. אבל אני אתן לך תשובה אחרת, למה אני רואה תמיד מאחורי קיר? אבל זה לא נכון, זה בגלל שנוצר לך זיכרון רציף, יכול להיות שכול הפעמים הקודמות לא היה קיר, אבל כעת נוצר לך זיכרון שתמיד שכשהסתכלת אחורה נוצר לך קיר. הכל נוצר באותו רגע. אדם אומר שתמיד שכשהסתכלתי אחורה ראיתי קיר, אבל זה לא נכון, כי הזיכרון של העבר גם נוצר עכשיו. זה אומר שאתה לא באמת יכול להוכיח שברגעים הקודמים אתה ראית קיר. למה זה חשוב להבין את מה שאני אומר? יש כאן עניין עם ... גורם למציאות להראות יותר אמיתית. אבל למעשה אתה רואה פה שולחן, ואתה רואה פה מישהו שרואה פה שולחן. הכל זה בתוך המוח שלנו. זה כמו חלום לכל דבר ועניין. הרעיון הוא שאני רוצה להחליש את הכוח של החוויה הממשית של המציאות. שאלה: למה? אליעד: להבין את האמת ... אתה כאלוהים בחרת שלא תזכור זאת. דרך אגב אתה כן זוכר שבחרת, למה? כי אתה מחפש, מה אתה חושב מניע את כולם לחפש? הזיכרון. מה האדם בעצם מחפש? את האין סוף, את האלוהי. למה לא משנה מה יתנו לאדם, הוא לא יהיה מאושר? כי הוא רוצה את האין סוף. ואת האין סוף הוא לא ... כל הרעיון של סיבה ותוצאה הוא דמיוני, בפרט כשאני מנסה להסביר שהזמן כל רגע מתהווה מחדש, לא רק שאין חוקיות, גם הזיכרון שרצית בבוקר נוצר בכלל עכשיו, עכשיו נוצר לך הזיכרון וזה היה בבוקר, אלא מה? יש לנו כמה פרספקטיבות, בפרספקטיבה מסוימת אתה לא קיים, בפרספקטיבה אחרת אתה קיים, בפרספקטיבה אחרת אתה קיים והיית קיים גם אתמול, ובעוד פרספקטיבה אתה קיים עכשיו ונוצר עם הזיכרון של אתמול. מה שאני רוצה להגיד הוא שחוויית הזמן נוצרת כל רגע מחדש. וגם חוויית הסיבתיות נוצרת, כאשר אתה מתכנן פעולה ואחר מבצע וחושב שזה ... לי משהו מהעשייה. אליעד: אתה מדבר על החוויה שלך, אתה כרגע חווה שלפני שנה עשית דברים, תתרכז, כרגע נוצר לך הזיכרון שזוכר שלפני שנה עשית דברים מסוימים מתוך חוויה אחרת, זה הכל. אתה עד שלשום היית הכי חכם בעולם, אך כרגע נוצרה לך מחשבה שאומרת שפעם לא היית חכם. אין שום משמעות למה שהיה, אתה כרגע חווה את התמונה בזיכרון שלך עם חווית העבר, אין שום משמעות למה שהיה. השאלה היא מה המשמעות שאתה נותן לתמונות שיש לך בראש, אתה למשל מדמיין את עצמך עכשיו עושה טעות ... מה הכוונה שאין לך בחירה? אם אין לך בחירה זה אומר שבכל רגע ורגע, זה אומר שהחוויות שלך, הידיעות שלך, המחשבות והזיכרונות שלך לא תלויים בך, נכון? אין בחירה פירושו שאין לך בחירה על שום דבר. למשל את יודעת קרוא וכתוב, זה לא תלוי בך, אם ירצו תדעי ואם לא ירצו ...
לעמוד בצפירה, עמידה בצפירה, יום הזיכרון, יום השואה והגבורה, התחשבות ברגשות, התחשבות בזולת, צפירת זיכרון, כבוד המת, למה לעמוד בצפירה? למה לא לעמוד בצפירה? כפיה דתית, כפיה חילונית
לעמוד בצפירה, עמידה בצפירה, יום הזיכרון, יום השואה והגבורה, התחשבות ברגשות, התחשבות בזולת, צפירת זיכרון, כבוד המת, למה לעמוד בצפירה? למה לא לעמוד בצפירה? כפיה דתית, כפיה חילונית
... בצפירה, עמידה בצפירה, יום הזיכרון , יום השואה והגבורה, התחשבות ברגשות, התחשבות בזולת, צפירת זיכרון , כבוד המת, למה לעמוד בצפירה? למה לא לעמוד בצפירה? כפיה דתית, כפיה חילונית האם יש צורך לעמוד בצפירה ביום הזיכרון? הדיון על עמידה בצפירה ביום הזיכרון ובמהותה נוגע למספר נושאים עקרוניים. מדובר במנהג של הזדהות עם הנופלים ועם המשפחות השכולות, ויש המתייחסים לכך כאל חובה מוסרית, דתית או ... או מתוך רצון להראות הזדהות עם הקולקטיב. האם העמידה בצפירה תורמת לשימור המורשת היהודית? לאורך השיחה עלתה גם השאלה אם העמידה בצפירה תורמת לזיכרון הנופלים ולשמירה על המורשת היהודית. יש המציעים כי מדובר במנהג שמזכיר את המורשת היהודית וחשוב לשמר אותו כדי לזכור את הנופלים, בעוד אחרים טוענים שאין שום צורך בעמידה פיזית כדי לשמר את הזיכרון והמורשת, ושהאמונה והזיכרון צריכים להתבטא בדרכים אחרות, כגון קריאה בספרי זיכרון , צפייה בסרטים חינוכיים, או פעולות אחרות. האם העמידה בצפירה היא פעולה מוסרית? תוך כדי הדיון, צוין כי העמידה בצפירה נחשבת לפעולה ... לזכור את הנופלים בדרכים אחרות? בסופו של דבר, עלתה השאלה אם ניתן למצוא דרכים נוספות להזדהות עם הנופלים ולכבד את זכרם. האם אפשר להפעיל את הזיכרון והכבוד כלפי הנופלים בדרכים אחרות שאינן מצריכות עמידה פיזית בצפירה? האם יש מקום למחשבה מחודשת על צורת ההתבטאות הציבורית של זיכרון הנופלים? מה המשמעות של עמידה בצפירה? האם עמידה בצפירה כפויה? האם יש קשר בין צפירה לדת? האם זיכרון הנופלים ניתן לביטוי בדרכים אחרות? האם עמידה בצפירה תורמת לשימור המורשת היהודית? ...
לעמוד בצפירה, יום הזיכרון לחללי צהל, יום הזיכרון לשואה ולגבורה, לעמוד דום בצפירה, על מי מוטל נטל ההוכחה? מה יותר הגיוני? הגיוני יותר, הגיוני פחות
לעמוד בצפירה, יום הזיכרון לחללי צהל, יום הזיכרון לשואה ולגבורה, לעמוד דום בצפירה, על מי מוטל נטל ההוכחה? מה יותר הגיוני? הגיוני יותר, הגיוני פחות
... בצפירה, יום הזיכרון לחללי צהל, יום הזיכרון לשואה ולגבורה, לעמוד דום בצפירה, על מי מוטל נטל ההוכחה? מה יותר הגיוני? הגיוני יותר, הגיוני פחות מה יותר הגיוני: לעמוד או לשבת בצפירה? הדיון שהובא בהרצאה מתמקד בשאלה האם ... יותר לעמוד או לשבת בזמן הצפירה, במיוחד בהקשר של יום הזיכרון לחללי צהל ויום הזיכרון לשואה ולגבורה. אליעד כהן מעלה את השאלה מה יותר הגיוני לעשות בעת הצפירה - לעמוד או לשבת. הכוונה כאן היא לא רק לשאלה מעשית של התנהגות בזמן הצפירה, אלא גם לשאלה פילוסופית ... טהור, אלא מתוך רצון להזדהות עם אחרים, עם תחושת כבוד לזיכרון, או מתוך חיבור רגשי לאירוע. מה המחויבות שלנו כלפי המנהגים והמוסכמות החברתיות? אליעד גם דיבר על המחויבות האישית שלנו כלפי המנהגים החברתיים והנורמות. האם עלינו להרגיש ... לשבת בזמן הצפירה היא גם עניין של חיבור אישי למנהג ולזיכרון, ולא רק שאלה של היגיון אובייקטיבי. האם כל פעולה כזאת מבוצעת מתוך רגשות או שמירה על כבוד למנהג? אליעד חוקר את השאלה אם כל פעולה - בין אם לעמוד או לשבת - נובעת מתוך חיבור ... להרגיש את הצורך לפעול בדרך מסוימת מתוך חיבור פנימי לזיכרון, או מתוך תחושת מחויבות מוסרית כלפי אחרים, אך הוא מדגיש שהשאלה המהותית היא מתי אנחנו פועלים מתוך אמת פנימית ומתי אנחנו פועלים מתוך מניע חיצוני. לסיום, שאלת סיכום בהרצאה ... בשאלה אם כל פעולה מתקיימת מתוך הצורך המוחלט לכבד את הזיכרון או שהיא מבוצעת מתוך הרגל שנרכש בתהליך חיים אישי. היגיון בעמידה בצפירה? שיקולים חברתיים בעמידה או ישיבה בצפירה הבחירה בין עמידה לשבת בזיכרון מהי מחויבות אישית לפעולות חברתיות? האם כל הגיונות שווים? מה יותר הגיוני: לעמוד או לשבת בצפירה? בדיון זה, אליעד מציע מספר תובנות לגבי פעולת העמידה בצפירה, בעיקר בהקשר של יום הזיכרון לחללי צהל ויום הזיכרון לשואה ולגבורה. המיקוד העיקרי הוא בשאלה האם יש היגיון בעמידה בצפירה, ומה יותר הגיוני: לעמוד או לשבת? האם יש מצבים שבהם כל אחת מהפעולות הגיונית באותה מידה, או שמא יש עדיפות ... האם באמת כל פעולה מתקיימת מתוך הצורך המוחלט לכבד את הזיכרון או שהיא מבוצעת מתוך הרגל שנרכש בתהליך חיים אישי. היגיון בעמידה בצפירה? שיקולים חברתיים בעמידה או ישיבה בצפירה הבחירה בין עמידה לשבת בזיכרון מהי מחויבות אישית לפעולות חברתיות? האם כל הגיונות שווים? ...
פנים ואחור, איך לדעת שהבנת נכון? איך לדעת כמה הבנת? שיטות לימוד, לבדוק את הזיכרון שלך, ללמוד מאליעד כהן, איך ללמוד נכון? איך לבדוק שהבנת נכון? האם הבנת נכון? איך לדעת שהבנת את הספר ליקוטי מוהרן?
פנים ואחור, איך לדעת שהבנת נכון? איך לדעת כמה הבנת? שיטות לימוד, לבדוק את הזיכרון שלך, ללמוד מאליעד כהן, איך ללמוד נכון? איך לבדוק שהבנת נכון? האם הבנת נכון? איך לדעת שהבנת את הספר ליקוטי מוהרן?
... ואחור, איך לדעת שהבנת נכון? איך לדעת כמה הבנת? שיטות לימוד, לבדוק את הזיכרון שלך, ללמוד מאליעד כהן, איך ללמוד נכון? איך לבדוק שהבנת נכון? האם הבנת נכון? איך לדעת שהבנת את הספר ליקוטי מוהרן? איך ... לא מצליח להסביר את הרצף, זו עדות לכך שלא הבנת לעומק את מה שצפית בו. ההבנה העמוקה היא זו שמאפשרת לך לזכור את הפרטים, ולכן מבחן הזיכרון הוא מדד אמיתי לרמת ההבנה שלך. האם באמת אפשר לזכור הכל מילה במילה? אליעד מסביר שיש להבחין בין האידיאל לבין המציאות. ... מלא. מדוע חשוב להבין את המושגים פנים ואחור בהקשר של לימוד ליקוטי מוהרן? אליעד מסביר שההבנה של המושגים פנים ואחור אינה סתם תרגיל זיכרון טכני, אלא היא הדרך לוודא שאתה מבין לעומק את תוכנו של הספר ליקוטי מוהרן. לפי רבי נחמן, אין אדם שמבין באמת את הספר, אלא ... או חלקית. איך ללמוד נכון? איך לבדוק שהבנת נכון? מה זה פנים ואחור בלימוד? איך לדעת שהבנת את ליקוטי מוהרן? מה ההבדל בין הבנה לזיכרון? איך לשפר את הזיכרון בלימוד? איך להעמיק בלימוד? ...
פחד מאלצהיימר, פחד מדמנציה, פחד מאיבוד הזיכרון, מניעת שיטיון, פחד ממחלות קשות, פחד להזדקן, פחד לשכוח דברים, פחד מקיהיון, פחד מחוסר יכולת קוגניטיבית, איך למנוע אלצהיימר? מניעת דמנציה, פחד מפגיעה קוגניטיבית, פחד מירידה בתפקוד הקוגניטיבי
פחד מאלצהיימר, פחד מדמנציה, פחד מאיבוד הזיכרון, מניעת שיטיון, פחד ממחלות קשות, פחד להזדקן, פחד לשכוח דברים, פחד מקיהיון, פחד מחוסר יכולת קוגניטיבית, איך למנוע אלצהיימר? מניעת דמנציה, פחד מפגיעה קוגניטיבית, פחד מירידה בתפקוד הקוגניטיבי
... מאלצהיימר, פחד מדמנציה, פחד מאיבוד הזיכרון, מניעת שיטיון, פחד ממחלות קשות, פחד להזדקן, פחד לשכוח דברים, פחד מקיהיון, פחד מחוסר יכולת קוגניטיבית, איך למנוע אלצהיימר? מניעת דמנציה, פחד מפגיעה קוגניטיבית, פחד מירידה בתפקוד הקוגניטיבי למה אנשים מפחדים מאיבוד הזיכרון? הפחד מאיבוד הזיכרון הוא החשש של האדם ממצב בו יאבד מידע חשוב ומשמעותי מחייו, כמו שמות של אנשים ... שלו. אנשים חוששים מכך בעיקר בשל תאונות, מחלות כמו אלצהיימר או דמנציה, או פשוט בשל תהליך ההזדקנות. אובדן זיכרון נתפס על ידי רבים כפגיעה קשה באיכות החיים, שכן הוא מערער את היכולת לתפקד ולתקשר עם הסביבה באופן רגיל. מדוע הפחד מאיבוד זיכרון כל כך משמעותי לאנשים? הפחד מאיבוד זיכרון משמעותי מאוד מכיוון שהוא נתפס כאיום ממשי על הזהות העצמית של האדם. אדם שחושש מאיבוד הזיכרון למעשה חושש לאבד חלקים מהותיים ממי שהוא. הוא חושש שלא יזכור את האנשים ... שלו לאירועים חשובים שהגדירו את חייו. עצם החשש מכך גורם לאדם לתחושת חרדה עמוקה, מתוך ההנחה שאם אובדן הזיכרון יתרחש, יהיה בכך אסון. האם אפשר למנוע באופן מוחלט את איבוד הזיכרון? אין דרך ודאית ומוכחת למנוע באופן מוחלט את אובדן הזיכרון. אדם יכול להקפיד על אורח חיים בריא, לאכול נכון, להתאמן, לעסוק בפעילות קוגניטיבית כמו קריאה וחשיבה מאומצת, אך גם כך עדיין קיים סיכון מסוים לאיבוד הזיכרון. אף שיטה רפואית או התנהגותית לא יכולה להבטיח לחלוטין שאדם לא יאבד את זיכרונו בשלב מסוים של חייו. לכן, לומר למישהו לך זה לא יקרה זו טענה לא אמיתית, שכן תמיד קיים סיכון כזה. מה ההבדל בין יכולת החשיבה (שכל) לבין זיכרון? חשוב להבין שקיים הבדל משמעותי בין יכולת החשיבה לבין זיכרון: יכולת חשיבה הגיונית (שכל) - היכולת להבין סיבות ותוצאות, לנתח מצבים, ... בדומה לשריר שמתפתח כאשר מתאמנים. אדם שמטפח את ההיגיון שלו בקביעות צפוי לשמור טוב יותר על כושר החשיבה שלו. זיכרון - להבדיל, זיכרון הוא תהליך אקראי יחסית, מבוסס על שמירת מידע ספציפי כמו שמות, מקומות ואירועים. זיכרון ניתן לאבד ביתר קלות, כי הוא אינו מבוסס על הבנה מעמיקה אלא על אחסון מידע, ... שמפתח את החשיבה ההגיונית שלו מפחית משמעותית את הסיכון לאבד את כושר החשיבה, אך זה לא מבטיח לו שלא יאבד את הזיכרון עצמו. כיצד אפשר להפחית את הפחד מאיבוד הזיכרון? ישנן שתי גישות עיקריות להפחתת הפחד מאיבוד הזיכרון: גישה ראשונה: לבצע פעולות שיכולות לתרום לשימור הזיכרון, כמו קריאה, למידה, וחשיבה עמוקה. אף כי פעולות אלו אינן מבטיחות בוודאות את שימור הזיכרון, הן יכולות להקטין את הסיכוי לאובדן קוגניטיבי. גישה שנייה: לשנות את התפיסה הבסיסית, כך שגם אם אדם יאבד את זיכרונו, הוא לא ירגיש בכך אסון או דבר נורא. גישה זו מבוססת על אהבת המציאות ללא תנאים, מצב בו האדם חש טוב ללא תלות בזיכרון או בכל תנאי חיצוני אחר. איך אהבת המציאות ללא תנאים יכולה להעלים את הפחד מאיבוד הזיכרון? אהבת המציאות ללא תנאים משמעותה שאדם מרגיש טוב ושלם עם עצמו ועם חייו ללא תלות בשום תנאי חיצוני, כולל הזיכרון שלו. במצב כזה, אפילו אם האדם יאבד את כל זיכרונותיו, הוא עדיין יוכל להרגיש טוב, רגוע ושלם, משום שהוא לא מתנה את אושרו באף ... אהבת המציאות? כאשר אדם מפתח את שכלו במקביל לאהבת המציאות ללא תנאים, הוא יוצר לעצמו רשת ביטחון כפולה: אם זיכרונו יישאר תקין, הוא ייהנה מיכולת חשיבה גבוהה, מרגיש ביטחון, ומסוגל להתמודד עם אתגרים שונים. אם יגיע למצב שבו חלק מהזיכרון יאבד, הוא עדיין יוכל להשתמש ביכולת החשיבה הגבוהה שלו כדי להתמודד טוב יותר ...
לשכוח את האקסית, האם באמת אפשר להוציא את האקסית מהראש? האם אפשרי לשכוח לגמרי את האקסית? האם אפשרי למחוק לגמרי את האקסית? האם אפשר לא להתגעגע לאקסית? האם אפשר למחוק לגמרי את הזיכרון מהאקסית? זיכרונות מהאקסית
לשכוח את האקסית, האם באמת אפשר להוציא את האקסית מהראש? האם אפשרי לשכוח לגמרי את האקסית? האם אפשרי למחוק לגמרי את האקסית? האם אפשר לא להתגעגע לאקסית? האם אפשר למחוק לגמרי את הזיכרון מהאקסית? זיכרונות מהאקסית
לשכוח את האקסית, האם באמת אפשר להוציא את האקסית מהראש? האם אפשרי לשכוח לגמרי את האקסית? האם אפשרי למחוק לגמרי את האקסית? האם אפשר לא להתגעגע לאקסית? האם אפשר למחוק לגמרי את הזיכרון מהאקסית? זיכרונות מהאקסית האם אפשר באמת להוציא את האקסית לגמרי מהראש? השאלה האם אפשר לשכוח את האקסית? היא שאלה נפוצה ומטרידה אנשים רבים. אליעד כהן מסביר שהשאלה מתפצלת לשני חלקים עיקריים: האם אפשר לשכוח את הדברים הטובים שהיו עם האקסית, והאם אפשר לשכוח את הדברים הרעים. בדרך כלל, כשאדם שואל אם אפשר לשכוח את האקסית, הוא בעצם מתכוון לשאול האם אפשר להפסיק להתגעגע אליה, להפסיק לחשוב עליה בצורה חיובית, או למחוק אותה לגמרי מהזיכרון. התשובה, על פי אליעד, אינה פשוטה. האם אפשר למחוק את הזיכרונות הטובים מהאקסית? התשובה המיידית היא שלא ניתן למחוק את הזיכרונות הטובים באופן מוחלט, בדיוק כפי שאדם רעב לא יכול להפסיק לחשוב על אוכל כל עוד הוא לא אוכל. המחשבות חוזרות כי קיים חוסר. באותה מידה, הזיכרונות הטובים על האקסית ימשיכו להופיע כל עוד האדם לא משיג את התחושות הטובות האלה במקום אחר. הדרך היחידה לשכוח את הדברים הטובים עם האקסית היא להכין רשימה של כל התחושות והדברים החיוביים שהיו בקשר איתה, ולנסות להשיג אותם בלעדיה. ברגע שהאדם יצליח למצוא תחושות טובות כאלה במקום אחר, באופן טבעי הזיכרונות מהאקסית יאבדו מחשיבותם. כך, כמו עם רעב שמתמלא על ידי אוכל, גם הצורך באקסית ייפסק ברגע שהצורך הרגשי ימולא ממקור אחר. לדוגמה, אם אדם הרגיש ביטחון ... ימשיך לחשוב עליה ולזכור אותה באופן בלתי נשלט. האם אפשר למחוק לחלוטין את הזיכרונות הרעים מהאקסית? גם לגבי הזיכרונות הרעים, התשובה היא שהמוח לא שוכח באופן מוחלט את האירועים השליליים. אליעד מדגים זאת בדוגמה של תאונת דרכים: אדם שחווה תאונה, גם אם לא נפגע פיזית, לא יכול באמת לשכוח אותה, כי האירוע הזה משפיע על ההחלטות שלו בעתיד. באופן דומה, כאשר האקסית עשתה משהו שלילי, כמו בגידה או פגיעה אחרת, האדם נוטה לזכור זאת, משום שהדבר ... ההתנהגות וההחלטות שלו. אך אף על פי כן, אליעד מסביר שיש דרך להפסיק לתת לזיכרונות השליליים לנהל את האדם. אם האדם יזהה מה בדיוק היו הדברים הרעים שעשתה האקסית, וימצא דרך להתמודד איתם באופן פנימי, עד כדי כך שהם לא ישפיעו עליו ... יכול לעבוד על עצמו עד שיגיע למצב שבו בגידה לא מפחידה אותו יותר, כך שהזיכרון יאבד משמעות. ככל שהזיכרון יאבד משמעות, האדם ישכח אותו באופן טבעי. איך אפשר לשכוח את האקסית לגמרי בפועל? אליעד מציע תהליך מעשי: לקחת דף נייר ולרשום מה בדיוק הדברים הטובים והדברים הרעים שהיו בזוגיות עם האקסית. לגבי הדברים הטובים, ... על החיים תיעלם לגמרי. רק כששני הצדדים יאבדו משמעות - הן הטוב והן הרע - הזיכרון של האקסית יימחק לחלוטין. אליעד מדגיש כי המוח אינו יכול לזכור הכל, ולכן ברגע שמשהו מאבד משמעות לחלוטין, הוא יישכח באופן טבעי. בשורה התחתונה, הדרך היחידה לשכוח לחלוטין את האקסית היא לוודא שלזיכרונות אין יותר השפעה רגשית על האדם. המוח זוכר רק דברים שיש להם משמעות, ולכן אם לא תהיה משמעות, האדם לא יזכור את האקסית. איך לשכוח את האקסית? האם אפשר להוציא את האקסית מהראש? איך להתמודד עם
יום הזיכרון, לעמוד בצפירה, עם ישראל, השואה, העם הנבחר, נעשה ונשמע, הכותל המערבי, יהדות, העם היהודי, שמירת שבת, יום כיפור
... הזיכרון, לעמוד בצפירה, עם ישראל, השואה, העם הנבחר, נעשה ונשמע, הכותל המערבי, יהדות, העם היהודי, שמירת שבת, יום כיפור האם נכון לעמוד בצפירה ביום הזיכרון? לעמוד בצפירה ביום הזיכרון הוא נושא שמעורר דיונים רבים. יש הטוענים שצריך לעמוד מתוך כבוד לזכר הנופלים, בעוד שאחרים טוענים שמדובר במעשה לא הגיוני, חסר משמעות אמיתית, ואפילו מזיק. אליעד מציג את ... צריכים לעשות זאת כל הזמן ולא רק ברגע מסוים. לדבריו, זו פעולה ריקה מתוכן, כי הרי זיכרון אמיתי אינו תלוי ברגע ספציפי או באקט מסוים כמו צפירה. אליעד מעלה את הרעיון הסאטירי שאולי צריך לעשות צפירה לזכר אלה שעומדים בצפירה, משום שלטענתו, אלו שעומדים בצפירה הם ... מתוך אמונה עיוורת ולהתחיל לשאול שאלות שיביאו אותם לאמת. למה עומדים בצפירה ביום הזיכרון? מה גרם לשואה לפי אליעד כהן? למה יהודים מאמינים שהם העם הנבחר? האם שמירת שבת היא פעולה הגיונית? מה המשמעות של נעשה ונשמע ביהדות? למה חשוב לשאול שאלות על האמונה? ...
לימוד תורה, תכלית לימוד התורה, לא לשכוח את התכלית של הלימוד
לימוד תורה, תכלית לימוד התורה, לא לשכוח את התכלית של הלימוד
... תורה, תכלית לימוד התורה, לא לשכוח את התכלית של הלימוד מהי תכלית לימוד התורה ואיך לא לשכוח אותה? אליעד כהן מסביר שהדבר החשוב ביותר בלימוד התורה הוא תמיד לזכור מהי התכלית הסופית של הלימוד. כאשר ... אינה פשוט לדעת את החומר, אלא להשתמש בלימוד כדי להגיע למודעות עמוקה יותר של אלוהים, של האמת ושל משמעות הקיום. לדוגמה, יש אנשים שלומדים את תורתו של רבי נחמן, אך חלקם שוכחים את המטרה העיקרית של הלימוד - לזכור שיש אלוהים ולהגיע להבנה אמיתית ומלאה של האמת. הם יכולים לעסוק שעות רבות בלימוד, בתפילות ובמצוות, אך במקביל הם שוכחים לחשוב על אלוהים עצמו. אליעד ממחיש זאת בדוגמה שאדם דתי נשאל כמה פעמים ביום הוא באמת חושב על אלוהים, והאדם משיב ... העצמית לגבי התכלית של החיים והקשר של האדם עם אלוהים. ללא הזכירה המתמדת של התכלית הזו, הלימוד הופך להיות חסר משמעות ואינו משיג את מטרתו האמיתית. מהי מטרת לימוד התורה? איך לזכור את תכלית הלימוד? האם לימוד תורה מספיק בלי מודעות? איך לא לשכוח את אלוהים בזמן הלימוד? מה המשמעות של לימוד לפי רבי נחמן? ...
לרצות להרגיש רע, לרצות לסבול, לגרום לעצמך להרגיש רע, לזכור שהכל משחק, לזכור שאתה אלוהים, לזכור שאתה מלך, לא לשכוח שהכל משחק, ליצור לעצמך רע
לרצות להרגיש רע, לרצות לסבול, לגרום לעצמך להרגיש רע, לזכור שהכל משחק, לזכור שאתה אלוהים, לזכור שאתה מלך, לא לשכוח שהכל משחק, ליצור לעצמך רע
... להרגיש רע, לרצות לסבול, לגרום לעצמך להרגיש רע, לזכור שהכל משחק, לזכור שאתה אלוהים, לזכור שאתה מלך, לא לשכוח שהכל משחק, ליצור לעצמך רע למה אדם ירצה לגרום לעצמו להרגיש ... את ההנאה שברדיפה אחרי מטרות. לכן, באופן פרדוקסלי, להשאיר באופן מודע רצונות לא ממומשים זו דרך לשמר עניין ומשמעות בחיים. כיצד לזכור שהכל משחק? עוד דוגמה שנותן אליעד היא על מלך שחולם שכל התבואה ...
איך ליצור התאהבות לאורך זמן? זוגיות לאורך זמן, איך לגרום למישהו לרצות אותך לאורך זמן? איך לגרום למישהו להתגעגע אליך? איך לגרום למישהו לא לשכוח אותך? כמה מתנות לתת? איזה מתנות לתת? מתי לתת מתנות? נתינה רגשית, מתנה רגשית, מתנה חומרית, נתינה חומרית
... למישהו לרצות אותך לאורך זמן? איך לגרום למישהו להתגעגע אליך? איך לגרום למישהו לא לשכוח אותך? כמה מתנות לתת? איזה מתנות לתת? מתי לתת ... יכול לעשות לו טוב גם בעתיד. אבל מצד שני קיימת אפשרות, שהוא יקבל את המתנה וישכח אותך. כי הוא לא חושב שהטוב שלו בעתיד, תלוי בך גם ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך עובד הזיכרון? איך המוח זוכר? בינה מלאכותית, איך הזיכרון עובד? שיפור זיכרון, איך לזכור? איך לא לשכוח? שיפור הזיכרון, בעיית זיכרון, איך המוח עובד? אינטליגנציה מלאכותית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: סיכון מול סיכוי, דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? כעס ועצבים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם אכזבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: סיכון מול סיכוי, איך לנהל את הזמן? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשנות תכונות אופי? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך להעריך את עצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה לא להתאבד? למה יש רע בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש בחירה חופשית? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לילדים, קואצינג מומלץ, רטוריקה בתחום סיכון מול סיכוי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.9082 שניות - עכשיו 24_05_2025 השעה 08:55:39 - wesi1