אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה זיכרון, שכחה, איך המוח זוכר? איך עובד זיכרון? המוח זוכר את מה שחשוב, זיכרון אקראי, זיכרון סיבתי, מוח יעיל, מוח לא יעיל, אבולוציה, למה אני שוכח דברים?...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
13:27זיכרון, שכחה, איך המוח זוכר? איך עובד זיכרון? המוח זוכר את מה שחשוב, זיכרון אקראי, זיכרון סיבתי, מוח יעיל, מוח לא יעיל, אבולוציה, למה אני שוכח דברים? למה אני לא מצליח לזכור? מהי יעילות? מהו זיכרון יעיל? לזכור דברים, חלק 2
האם יש מוח יעיל ומוח לא יעיל?

אליעד כהן מסביר שהנחת היסוד הראשונה היא שאין מוח יעיל ומוח לא יעיל בנפרד. לדבריו, זהו אינו מצב של מוח אחד טוב ואחר גרוע, אלא שבכל מוח קיימים שני סוגים של תפקוד - יעיל ולא יעיל. אין מוח שמטבעו חלש או חזק, אלא ישנם מצבים שבהם אותו מוח הוא יעיל יותר או פחות. האדם יכול להיות יעיל מאוד בזמנים מסוימים ובמצבים אחרים, לא יעיל כלל.

מהי ההגדרה של יעילות?

אליעד כהן מגדיר יעילות בצורה ברורה: יעילות היא המצב שבו משיגים מטרה באמצעות הדרך שדורשת את כמות המשאבים הנמוכה ביותר. זה אומר שמוח יעיל הוא מוח שזוכר דברים בצורה אופטימלית כדי לשרת את המטרה המרכזית - הישרדות. מוח יעיל הוא כזה שיודע לבחור מה לזכור מתוך כל המידע שמגיע אליו, לפי החשיבות להישרדותו של האדם.

איך האבולוציה קשורה לזיכרון יעיל?

בהסברו, אליעד מדגים כיצד רעיון האבולוציה תומך בתפיסת הזיכרון היעיל. הוא מסביר שאם הייתה אבולוציה, אז בני האדם שקיימים כיום הם הצאצאים של אלו שזכרו את הדברים החשובים ביותר להישרדותם. לדוגמה, אם אלוהים היה יוצר מיליון בני אדם, מי ששרדו היו אלה שזכרו טוב יותר את מה שהיה חיוני להישרדות. לפיכך, הזיכרון יעיל מטבעו מאחר והוא בנוי כך שניתן יהיה לזכור את הדברים שמשפיעים על הישרדות האדם.

מה ההבדל בין זיכרון סיבתי לזיכרון אקראי?

אליעד מסביר שישנם שני סוגי זיכרון במוח האדם:
  • זיכרון סיבתי: החלק היעיל של המוח. מדובר בזיכרון ששומר את המידע שיש לו חשיבות או משמעות ברורה להישרדות או לקיום האדם. זהו זיכרון שמונחה על ידי סיבתיות - המוח מעריך איזה מידע יהיה שימושי בעתיד ושומר אותו.
  • זיכרון אקראי: החלק הלא יעיל של המוח. זוהי צורת זיכרון ששומרת מידע באופן רנדומלי, ללא קשר לחשיבות או צורך ברור. למשל, לזכור את השם של מתמודד זניח מתוכנית טלוויזיה כמו "ארץ נהדרת" או "האח הגדול". הזיכרון הזה אינו בהכרח קשור להישרדות או לתועלת.
כיצד המוח מחליט מה לזכור ומה לא?

אליעד מתאר שהמוח עובר על כל מידע חדש ושואל את עצמו באופן תמידי אם כדאי לזכור אותו או לא. כשהמוח עובד ביעילות, הוא מבצע את השיקולים הללו במהירות ובדיוק, בוחר לזכור רק מידע שיש לו חשיבות אמיתית. מנגד, כשהוא פחות יעיל, הוא בוחר באופן אקראי, ולעיתים שומר מידע חסר משמעות לכאורה.

הוא נותן דוגמה נוספת: בעת צפייה בחדשות, המוח צריך להחליט על כל פרט מידע שהוא שומע - האם לזכור או לשכוח? מוח יעיל יזכור רק את המידע שהוא חשוב או בעל השפעה ישירה, בעוד שמוח פחות יעיל יזכור מידע ללא סיבה ברורה או הגיונית.

האם המוח תמיד עובד בצורה יעילה או לא יעילה?

לפי אליעד, אין מצב שבו המוח הוא לחלוטין יעיל או לחלוטין לא יעיל. שני החלקים, היעיל והלא יעיל, קיימים תמיד בו זמנית. האדם יכול להיות יעיל מאוד לפרק זמן מסוים ולאחר מכן להפוך ללא יעיל, וההיפך. המוח תמיד מכיל בתוכו שילוב של שני המצבים הללו, כאשר היחס ביניהם משתנה מאדם לאדם וממצב למצב.

מה החשיבות של זיכרון בהקשר של חשיבות מדומה?

אליעד מציין נקודה מעניינת נוספת: גם התפיסה של "מה חשוב לזכור" מתבססת לעיתים על דמיון או על ציפייה לעתיד. כאשר האדם מחליט שמשהו חשוב, הוא עושה זאת כי הוא מדמיין מצב עתידי שבו הזיכרון הזה יהיה שימושי. הזיכרון עצמו מעוצב על ידי הציפייה או החשיבות המדומה שהאדם מייחס למידע באותו רגע.

איך ייתכן ששוכחים דברים חשובים מאוד?

אליעד מציין שישנה סתירה לכאורה בתפיסת המוח היעיל. לעיתים, למרות שהמידע חשוב מאוד, אנו שוכחים אותו. הוא נותן דוגמה מהיהדות: ההנחיה להגיד פסוק שמתחיל ומסתיים באותיות של השם שלך לפני התפילה, היא כדי שלא תשכח את שמך בעולם הבא. אפילו את הדבר הכי בסיסי וחשוב, כמו השם שלך, ניתן לשכוח. הסיבה לכך היא שבאותו רגע המוח מחליט שיש דברים דחופים או חשובים יותר לזכור.

לסיכום, אליעד מסביר שמוח יעיל ולא יעיל מתקיימים בו זמנית, כאשר הזיכרון מתפקד בחלקו באופן סיבתי - יעיל ובחלקו באופן אקראי ולא יעיל. השילוב ביניהם יוצר את התמונה המורכבת של איך אנו זוכרים ושוכחים מידע במהלך החיים.
הישרדות סיבות להבדיל יעילות סתירות עובד זיכרון בלי סיבה אני שוכח סתירה המוח עובד הנחיה אבולוציה איך המוח איך המוח זוכר איך עובד איך עובד זיכרון אני לא מצליח אני לא מצליח לזכור אני שוכח אני שוכח דברים אקראי אקראיות המוח המוח זוכר המוח זוכר את מה שחשוב הצלחה זיכרון זיכרון אקראי זיכרון יעיל זיכרון סיבתי זיכרונות יעילות לזכור לזכור דברים למה אני לא מצליח למה אני לא מצליח לזכור למה אני שוכח למה אני שוכח דברים מה שחשוב מוח מוח יעיל מוח לא יעיל סיבתיות עובד עובד זיכרון עובדים שוכח דברים שכחה
זיכרון / שיפור הזיכרון / שכחה - איך לשפר את יכולת הזיכרון? איך לזכור דברים? איך לא לשכוח דברים?
זיכרון שיפור הזיכרון שכחה - איך לשפר את יכולת הזיכרון? איך לזכור דברים? איך לא לשכוח דברים? ובו יתבאר העניין של הזיכרון. איך לשפר את הזיכרון? איך לזכור ולא לשכוח דברים? ומי שיתבונן יראה, כי קיימות שיטות שונות ודרכים שונות לשפר את הזיכרון. אך יש דרך אחת, שהיא תמיד עובדת. היא לא בהכרח הכי קלה, אבל היא תמיד עובדת. והדרך היא, להשתחרר מהצורך לזכור. דהיינו, אם אתה מפחד לשכוח משהו, פשוט אל תצטרך לזכור אותו. ומה זא? זא, שאם תצליח להבין באמת את הדבר שאותו אתה רוצה לזכור, זה יאפשר לך, לא להצטרך לזכור אותו. כי מאחר שאתה מבין אותו, ממילא לא תוכל לשכוח אותו, ואז ממילא אינך צריך לזכור אותו. ונסביר: בן אדם צריך לזכור, רק את מה שהוא לא מבין. ומי שמבין איזה דבר בצורה חלקית, אז הוא צריך לזכור בצורה חלקית. וככל שהאדם מבין טוב יותר איזה רעיון, כך הרעיון הזה הופך להיות חלק ממנו, וכך הוא פחות צריך לזכור אותו. ככל שהדבר קרוב יותר אל האדם מבחינה רעיונית, כך הוא הופך להיות חלק בלתי נפרד מהאדם, וכך האדם לא צריך לזכור אותו. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי ישנם סוגים שונים של מידע, אך הדרך לזכור אותם , היא אותה הדרך. סוג המידע הראשון, הוא דברים שכליים. לדוגמה, שיחה כלשהי בין 2 אנשים, שאתה צריך לזכור אותה. והדרך לזכור מה בדיוק נאמר, היא על ידי זה שמבינים מה נאמר. ככל שמבינים טוב יותר מה נאמר, ומבינים, למה כל אחד אמר את מה שהוא אמר, על ידי זה קל יותר לזכור את השיחה. וזה משום, שהמידע יושב בתוך הראש של האדם, בצורה מאורגנת ומסודרת. ... לדוגמה, נוסחאות במתמטיקה חוקים בפיזיקה וכיוב. גם כאן, הדרך הכי טובה לזכור את הנוסחאות השונות, היא על ידי זה שמבינים את ההיגיון ואת השכל של הנוסחאות האלו. נכון, זה לא בהכרח קל. אבל זה בטוח עובד. אם תצליח להבין באמת את הנוסחה, דהיינו, להבין, מדוע היא נכונה, הדבר הזה יאפשר לך לא להצטרך לזכור אותה, כי כבר הבנת אותה. אולי תצטרך ל
זיכרון / שכחה / שיפור הזיכרון - איך לזכור דברים? איך לשפר את הזיכרון?
זיכרון שכחה שיפור הזיכרון - איך לזכור דברים? איך לשפר את הזיכרון? זיכרון. שכחה. איך לזכור ולא לשכוח את מה שרוצים? הדרך הטובה ביותר לזכור משהו, היא על ידי הבנה שלו. אם האדם מבין, הוא אינו צריך לזכור. אם האדם אינו מבין הוא צריך להתאמץ לזכור וממילא הוא מסוגל לשכוח. אם ברצונך לזכור משהו, פשוט נסה להבין אותו בשלמות. להבין בשלמות = להבין את הדבר מכל צדדיו האפשריים = הבנה שאינה משאירה ספק כלשהו לגבי הדבר. שכחה = ידיעה הפוכה את הדבר שברצונו של האדם לזכור. לדוגמה: האדם רוצה לזכור לא לעשות X. שכחה = האדם חושב את ההפך של הדבר שאותו הוא שכח. אפשר לשכוח רק דבר שאפשר לחשוב ההפך ממנו. אם אי אפשר לחשוב ההפך ממנו, לא ניתן לשכוח אותו. זיכרון שלם = ידיעה שלמה = ידיעה שאינה מאפשרת שום ספק ונטייה מחשבתית אל הצד השני של הדבר אותו מנסה האדם לזכור. כאשר הידיעה את הדבר שלמה, היינו שהאדם מבין שהדבר שאותו הוא יודע חייב להיות כפי שהוא וכי אין שום דרך אחרת שהוא יהיה אחרת, במצב כזה האדם כבר אינו צריך לזכור שום דבר, מאחר שהוא יודע. ידיעה = הבנה = זיכרון. חוסר ידיעה = חוסר הבנה = שכחה. ברמה המעשית: כדי לזכור משהו, חקור אותו לעומק, דע עליו הכל, תגיע לגביו לרמת וודאות ורמת הבנה מושלמת. על ידי זה לא תוכל לשכוח את הדבר. ככל שהאדם יודע יותר את הדבר, כך הדבר שיודעים אותו הופך לאדם שיודע אותו. היודע והדבר אותו יודעים מתאחדים. ... אותו יודעים מתאחד עם היודע את הדבר, על ידי זה יש זיכרון מושלם ברמה של ידיעה שלמה. ...
איך לזכור דברים? איך לזכור מספרי טלפון? איך לזכור תאריכים? איך לזכור חומר בעל פה? איך לזכור שמות? איך לזכור מספרים? שיטות לשיפור הזיכרון, שיטות זיכרון למבחן, פיתוח הזיכרון, שיפור הזיכרון, לזכור חומר לבחינה
איך לזכור דברים? איך לזכור מספרי טלפון? איך לזכור תאריכים? איך לזכור חומר בעל פה? איך לזכור שמות? איך לזכור מספרים? שיטות לשיפור הזיכרון, שיטות זיכרון למבחן, פיתוח הזיכרון, שיפור הזיכרון, לזכור חומר לבחינה
... לזכור דברים? איך לזכור מספרי טלפון? איך לזכור תאריכים? איך לזכור חומר בעל פה? איך לזכור שמות? איך לזכור מספרים? שיטות לשיפור הזיכרון, שיטות זיכרון למבחן, פיתוח הזיכרון, שיפור הזיכרון, לזכור חומר לבחינה איך לזכור דברים בצורה הטובה ביותר? כדי להבין איך לזכור דברים טוב יותר, חשוב קודם להבין מהו זיכרון. לפי אליעד כהן, זיכרון הוא למעשה סוג של דמיון. כאשר אתה זוכר משהו, אתה למעשה מדמיין דבר שקרה בעבר. אין באמת הבדל משמעותי בין זיכרון לבין דמיון, מאחר ששניהם אינם קיימים בהווה הפיזי כרגע, אלא רק במחשבה שלך. היכולת לזכור מבוססת בעיקרה על משמעות. ככל שדבר מסוים הוא בעל משמעות גדולה יותר עבורך, כך יהיה לך קל יותר לזכור אותו. אליעד מסביר שאם אתה צריך לזכור אירוע מסוים, מספר טלפון, או תאריך ספציפי, הדרך האידיאלית לעשות זאת היא ליצור משמעות אמיתית עבור הדבר שאתה מנסה לזכור. איך לזכור תאריכים ואירועים היסטוריים? נניח שאתה רוצה לזכור את תאריך הקמת המדינה (1948). אם תאריך זה מרגיש לך אקראי וחסר משמעות, יהיה לך קשה לזכור אותו לאורך זמן. כדי לזכור אותו היטב, אתה חייב לייצר חוויה או משמעות עמוקה יותר סביב התאריך הזה. למשל, לשאול את עצמך: למה המדינה הוקמה דווקא ב ... המדינה או שיקולים פוליטיים - התאריך יהפוך אצלך לפחות אקראי ויותר קל לזכור. דוגמה נוספת שאליעד מביא היא ליצור אסוציאציות. למשל, אם בבית שלך יש 48 גמדים מוזרים, אפשר לקשר את כמות הגמדים להקמת ... שהופכת את התאריך לקל יותר לזכירה. כמו כן, אם אתה צריך לזכור הרבה תאריכים שונים, השיטה היא ליצור רצף הגיוני ביניהם, וכך כל תאריך יהפוך להיות חלק מסיפור בעל משמעות עבורך. אליעד ... להסביר למה אירוע קרה דווקא בתאריך המסוים הזה, כך תוכל לזכור אותו לאורך זמן רב יותר. איך לזכור מספרי טלפון? מספרי טלפון הם דוגמה למשהו שלכאורה חסר משמעות. לעומת תאריכים, מספר טלפון לרוב הוא
מוטיבציה להתמדה לאורך זמן, איך לא להישבר? מתמיד ולא רואה תוצאות, פיתוח זיכרון, איך לזכור דברים? אבנים שחקו מים, רוצה תוצאות מהירות, השגת מטרות, התמודדות עם כישלון, איך להתמיד לאורך זמן? איך לפתח התמדה? שינון
מוטיבציה להתמדה לאורך זמן, איך לא להישבר? מתמיד ולא רואה תוצאות, פיתוח זיכרון, איך לזכור דברים? אבנים שחקו מים, רוצה תוצאות מהירות, השגת מטרות, התמודדות עם כישלון, איך להתמיד לאורך זמן? איך לפתח התמדה? שינון
... להתמדה לאורך זמן, איך לא להישבר? מתמיד ולא רואה תוצאות, פיתוח זיכרון, איך לזכור דברים? אבנים שחקו מים, רוצה תוצאות מהירות, השגת מטרות, התמודדות עם כישלון, איך להתמיד ... אותו אדם לומד מילים חדשות, אך בסוף השיעור הוא עדיין לא מצליח לזכור אותן. אם נבדוק אותו מיד אחרי השיעור, נגלה שהוא אינו זוכר אף מילה ממה שלמד. מבחינה הגיונית, הוא למעשה סיים את השיעור הראשון עם אפס תועלת, כי שום דבר לא נתפס בזיכרון. גם בשיעור השני הוא לומד שוב את אותן מילים, וגם אז הוא אינו מצליח לזכור. אליעד מדגיש את הנקודה, כי לכאורה מדובר בשיעור חסר תועלת לחלוטין. אבל אם ממשיכים באותה שיטה ... מאה שיעורים, מתרחשת תופעה מעניינת: בסופו של דבר, האדם מתחיל לזכור מילים, למרות שכביכול כל שיעור כשלעצמו לא הביא שום תועלת. אליעד מציין כאן דוגמה של חיבור ... בסוף נקבל מספר משמעותי. ההסבר לכך הוא שכביכול בפעם הראשונה לא זוכרים שום דבר, אך למעשה המוח קולט משהו קטן ביותר, אפילו בגודל של שערה. בפעם הבאה מוסיפים עוד שערה של מידע, ועוד שערה, עד ... מישהו קורא רשימת טלפונים בספר טלפונים, מיד אחרי הקריאה הוא לא זוכר אף מספר. אבל אם יעשה זאת שוב ושוב, לאורך זמן, הוא יתחיל לזכור את המספרים, או לפחות חלקים מהם. בפעם הראשונה לא זוכרים כלום, ואפילו לא את כמות הספרות בטלפון, אבל בפעם המאה או האלף פתאום מתחילים לזכור, לפחות משהו. כלומר, גם אם התהליך נראה כמו הוספה של אפס לאפס, בסוף מתקבלת תוצאה. מה הקשר בין ... אפילו עלול להתחיל לראות דגים או לפחות להאמין בכך. איך אפשר לזכור דברים טוב יותר? אליעד מציע שיטה פשוטה וברורה לזכור דברים באמצעות שינון. לדוגמה, הוא מסביר שאם אדם יפתח עיתון וינסה לזכור בעל פה פסקה אחת מתוך העיתון, בפעם הראשונה הוא לא יזכור כלום. אך אם הוא ימשיך לקרוא את אותה הפסקה שוב ושוב, בלי אפילו לנסות לזכור בכוח, בסוף הוא יזכור אותה בעל פה. זה יקרה באופן אוטומטי, רק על ידי חזרה על הטקסט פעמים רבות. כלומר, גם כאשר נדמה ... שעושים זאת מספיק פעמים, זה יכול להפוך למאה. מה גורם למוח לזכור מידע לאורך זמן? אליעד לא מתמקד במנגנון המדויק שבו המוח מצליח לזכור דברים, אלא בעובדה שזה קורה. הוא מדגיש את התהליך, שבו דבר שנראה חסר תועלת לחלוטין בהתחלה, כמו חזרה על מידע ... הזמן לתועלת גדולה. אפילו במצב שבו אדם קורא פסוקים מהתנך ואינו זוכר כלום בהתחלה, אם הוא יחזור על כך מספיק פעמים, בסופו של דבר הוא יזכור את הפסוקים ואף יוכל למקם אותם בתוך התנך. למה ההתמדה תמיד משתלמת, אפילו כשלא רואים תוצאות ... קטנה כל כך עד שהם חושבים שהם עדיין עומדים על אפס. אך בפועל, המוח תמיד מתפתח ומתקדם גם אם במידה זעירה מאוד. בשורה התחתונה, אליעד כהן מדגיש שהמפתח להצלחה ולהשגת מטרות, גם בתחום הזיכרון וגם בכל תחום אחר, הוא פשוט להתמיד לאורך זמן ולחזור שוב ושוב על הפעולות הרצויות, גם כאשר לא רואים תוצאות מידיות. איך לא להישבר בהתמדה? שיטות לזכור דברים לאורך זמן איך לפתח התמדה? האם שינון עוזר לזיכרון? מה עושים כשלא רואים תוצאות? איך להתמודד עם כישלון? התמודדות עם חוסר הצלחה ...
להיזכר, איך לזכור משהו ששכחת? איך להצליח לזכור משהו? מה לעשות אם שכחת משהו? איך להיזכר בעבר? איך להצליח להיזכר במשהו? איך נזכרים במשהו? איך לזכור דברים? אני לא זוכר משהו, אני לא מצליח להיזכר, שכחתי משהו, אני רוצה להיזכר
להיזכר, איך לזכור משהו ששכחת? איך להצליח לזכור משהו? מה לעשות אם שכחת משהו? איך להיזכר בעבר? איך להצליח להיזכר במשהו? איך נזכרים במשהו? איך לזכור דברים? אני לא זוכר משהו, אני לא מצליח להיזכר, שכחתי משהו, אני רוצה להיזכר
... איך לזכור משהו ששכחת? איך להצליח לזכור משהו? מה לעשות אם שכחת משהו? איך להיזכר בעבר? איך להצליח להיזכר במשהו? איך נזכרים במשהו? איך לזכור דברים? אני לא זוכר משהו, אני לא מצליח להיזכר, שכחתי משהו, אני רוצה להיזכר איך להיזכר במשהו ששכחת? אליעד כהן מסביר את התהליך להיזכר במשהו ששכחת באמצעות טכניקה של יצירת מכונת זמן בדמיון. הוא פותח בכך שהדרך הטובה ביותר להימנע משכחה היא לרשום את הדברים וליצור גיבויים מראש, אך אם כבר שכחת משהו ואתה רוצה להיזכר, ישנה שיטה פשוטה אך עוצמתית לעשות זאת. מהי שיטת מכונת הזמן הדמיונית של אליעד כהן? השיטה של אליעד כהן עובדת בצורה הבאה: כדי להיזכר, עליך לדמיין שאתה משתמש במכונת זמן דמיונית שמחזירה אותך לרגע המדויק שבו אירע האירוע שאתה מנסה להיזכר בו. לדוגמה, אם שכחת את הסיסמה לטלפון שלך שקבעת לפני שלוש שנים, עליך לעצור רגע, לנשום עמוק, ולהירגע. ... על החלטה הגיונית או מנומקת, ואז, אם תצליח לשחזר את ההיגיון של אותו רגע, קל יותר יהיה לך לשחזר גם את הסיסמה עצמה. לעומת זאת, אם בעבר קיבלת החלטה בצורה אקראית, ללא מחשבה מיוחדת, הסיכוי להיזכר יהיה נמוך בהרבה. הדגש המרכזי הוא על התחברות ... מי שהיית בעבר. כשאתה מצליח להיכנס למצב התודעה שבו היית אז, אתה למעשה חוזר להיות אותו אדם לזמן קצר. כתוצאה מכך, מתאפשר לך להיזכר בהחלטות שקיבלת או בפרטים ששכחת. איך להיזכר במקומות שבהם הנחת חפצים בעבר? כדי להמחיש עוד יותר את הנושא, אליעד כהן ... כדי לראות את העולם כמו שראית אותו אז, כילד. התהליך כולל לשחזר פרטים, סביבה, חוויות, ואת צורת החשיבה של אותו רגע בעבר. המטרה כאן היא להחזיר את עצמך לתפיסה, לזיכרונות, ולנקודת ההשקפה שהייתה לך אז, ובכך להגביר את הסיכוי להיזכר איפה בדיוק הנחת את החפצים שאותם אתה מנסה למצוא עכשיו. מדוע חשוב לשחזר כמה שיותר פרטים מהעבר? אליעד מדגיש כי הצלחת הטכניקה של הזיכרון נשענת על היכולת שלך לשחזר פרטים רבים ככל האפשר מהסיטואציה המקורית - אנשים, חפצים, רגשות, ורעיונות - כל פרט יכול להיות המפתח שיפתח בפניך מחדש את הזיכרון שאבד. ככל שאתה מצליח להתחבר יותר עמוק לפרטים המדויקים של העבר, כך התהליך הופך ... ניתן לבצע זאת בדמיון. הדמיון שלנו מאפשר לנו להיכנס למכונת זמן ולהיות האדם שהיינו ברגע מסוים בעבר, ובכך לשפר משמעותית את יכולת ההיזכרות. איך להיזכר במשהו ששכחתי? איך עובד הזיכרון האנושי? מה לעשות כששוכחים משהו חשוב? איך לזכור סיסמאות? איך לשחזר זיכרונות מהעבר? האם אפשר להיזכר בפרטים ששכחתי? איך לשחזר זיכרון? איך משחזרים זיכרון? איך להיזכר במשהו? האם אפשרי להיזכר במשהו ששכחתי? איך לזכור משהו ש
זיכרון, שינון, איך לזכור בקלות? איך לזכור טקסטים בקלות? איך לזכור טקסט ארוך בעל פה? איך לשנן טקסט בעל פה? איך לזכור מילים בעל פה? איך לזכור דברים בלי להתאמץ? איך ללמוד טקסט בעל פה? איך לזכור בעל פה טקסט? מיומנויות למידה
זיכרון, שינון, איך לזכור בקלות? איך לזכור טקסטים בקלות? איך לזכור טקסט ארוך בעל פה? איך לשנן טקסט בעל פה? איך לזכור מילים בעל פה? איך לזכור דברים בלי להתאמץ? איך ללמוד טקסט בעל פה? איך לזכור בעל פה טקסט? מיומנויות למידה
זיכרון, שינון, איך לזכור בקלות? איך לזכור טקסטים בקלות? איך לזכור טקסט ארוך בעל פה? איך לשנן טקסט בעל פה? איך לזכור מילים בעל פה? איך לזכור דברים בלי להתאמץ? איך ללמוד טקסט בעל פה? איך לזכור בעל פה טקסט? מיומנויות למידה איך אפשר לזכור דברים בלי לנסות לזכור אותם? אם יש לכם טקסט שאתם רוצים לזכור מילה במילה, אך אתם לא מצליחים לזכור אותו, קיימת שיטה פשוטה שיכולה לעזור לכם לזכור את הטקסט מבלי להתאמץ. למעשה, המטרה כאן היא להבין איך לזכור טקסטים או מידע מבלי לשים על כך יותר מדי דגש או לנסות לחשוב איך לזכור את הדברים. מה ההבדל בין מידע מבוסס היגיון לבין מידע מבוסס זיכרון? ישנם שני סוגים של מידע: מידע המבוסס על היגיון ומידע המבוסס על זיכרון. אם מדובר במידע שדורש להבין את ההיגיון מאחוריו, אז השיטות לזכור את המידע שונות. אבל כאשר מדובר במידע שצריך לזכור אותו בעל פה, כמו טקסט מסוים, לא צריך להפעיל את ההיגיון בצורה מודעת. מה שצריך לעשות במקרה כזה הוא להבין כיצד המוח עובד כשמדובר בזיכרון. מהם הגורמים שיכולים לשפר את הזיכרון? זיכרון תלוי בחזרתיות, אסוציאציות ושיטות נוספות לחיזוק הזיכרון. אלו הם העקרונות שמאפשרים למוח לאחסן את המידע לאורך זמן, בצורה הרבה יותר טבעית ואוטומטית. אחד הגורמים החשובים ביותר לזיכרון טוב הוא החזרתיות. איך לזכור טקסט שלם מילה במילה בלי להתאמץ? כדי לזכור טקסט מילה במילה, אפשר להשתמש בשיטה פשוטה מאוד: קראו את הטקסט בקול רם, מההתחלה ועד הסוף. תעשו זאת פעם אחרי פעם, מבלי לנסות לזכור את המילים. תעשו זאת שוב ושוב, מבלי לחזור אחורה או להפסיק אחרי כל משפט. המטרה היא לקרוא את הטקסט מהמילה הראשונה ועד המילה האחרונה, כל פעם מחדש, בצורה רציפה וללא חזרה על מילים. למה זה עובד? המוח לא זקוק למאמץ או למילים טכניות כדי לזכור את הטקסט. פשוט על ידי חזרתיות,
חקר השפה, אבולוציה של השפה, איך נוצרה השפה? איך תינוק לומד לדבר? ללמוד שפה, איך המוח מעבד שפה? לינגוויסטיקה, סמנטיקה, רכישת שפה, פסיכובלשנות, איך נוצרת שפה? איך נוצרות השפות?
... השפה, אבולוציה של השפה, איך נוצרה השפה? איך תינוק לומד לדבר? ללמוד שפה, איך המוח מעבד שפה? לינגוויסטיקה, סמנטיקה, רכישת שפה, פסיכובלשנות, איך נוצרת שפה? איך נוצרות השפות? איך נוצרה השפה ואיך תינוק לומד לדבר? בהרצאה, נוגעים בכמה נושאים קריטיים בתחום חקר השפה, כמו האבולוציה של השפה, איך נוצרה השפה, ... לומדים לדבר. החקירה הזו נוגעת לא רק ביכולת של האדם ללמוד שפה, אלא גם בשאלה העמוקות יותר של מהות השפה עצמה: איך היא נוצרה, מהם הבסיסים לתקשורת מילולית, ואיך המוח מעבד את השפה. אליעד כהן ... נבנות ונתפסות כשפה שלמה בעיני המשתמשים בה. הדיון מסתיים בשאלה עמוקה נוספת: האם השפות תמיד היו קיימות? האם יש סיבה לכך שנוצרו שפות מסוימות בשלב כלשהו במהלך האבולוציה האנושית? אליעד כהן מציין ... השפה לא נוצרה מתוך צורך הכרחי - היא לא נוצרה כי האדם חייב היה לתקשר, אלא היא התפתחה כצורת תקשורת מקובלת בין בני אדם, והוסיפה כשלב נוסף את יכולת הלמידה של ילד. איך המוח מעבד את השפה? לאורך ההרצאה, אליעד כהן נוגע גם בעיבוד השפה במוח. המוח האנושי לא רק שומע את המילים, אלא גם מבצע חיבור בין הצלילים שהאדם שומע לבין הקונספטים והמשמעויות שקשורים לאותם צלילים. יש התייחסות לסמנטיקה וללינגוויסטיקה, ומתאר כיצד המוח לא רק קולט את המילים, אלא מעבד אותן בצורה שמחברת אותן לתודעה. המוח לא רק שומע את הצלילים - הוא מבצע אנליזה מנטלית של הצלילים ומחבר אותם עם האסוציאציות האישיות והתרבותיות של הפרט. כמו כן, המוח מפעיל את יכולותיו הקוגניטיביות כדי ליצור קשרים ולקבל משמעויות מתוך התקשורת המילולית. איך נוצרות שפות חדשות? אליעד כהן מציין כי שפות חדשות יכולות להיווצר בצורה אקראית לחלוטין, דרך אנשים ... מדוע כל מילה צריכה להיות ככה ולא אחרת. המילים לא תמיד מחויבות בהיגיון, אלא הן נבחרות באסוציאציה חברתית - כלומר, זה פשוט המובן שהתפתח בשיח האנושי לאורך הזמן. אבולוציה של השפה חקר השפה איך תינוק ... מצליח להבין את המשמעות המלאה של מילים. כל מילה מתחילה כצליל שמקושר לרגש או אובייקט, ומתוך כך נוצרת מערכת של מילים שמאפשרת תקשורת. האם השפה היא תהליך מחויב או אקראי? יש תיאוריות שמתארות את השפה כתהליך שהוא כמעט אקראי, מה שאומר שאין שום היגיון בהכרח למה קוראים למשהו שולחן ולא בשם אחר. כל מילה יכולה להיווצר באופן אקראי, אבל ככל שהשפה מתפשטת, היא ... הוא מתפתח יחד עם הזמן ועם הצורך האנושי לתקשר ולהבין את העולם סביבנו. לסיכום איך נוצרה השפה? מהו התהליך שבו תינוק לומד לדבר? כיצד נוצרת שפה חדשה? האם השפה היא אקראית או מחויבת? למה נבחרו מילים ...
אבולוציה, תורת האבולוציה, מדע, לוגיקה, הוכחה מדעית, בחירה חופשית, פילוסופיה של המדע, פילוסופיה מדעית, הוכחות מדעיות, איך נוצר האדם? מאיפה בא האדם? משמעות החיים, אדם או רובוט
אבולוציה, תורת האבולוציה, מדע, לוגיקה, הוכחה מדעית, בחירה חופשית, פילוסופיה של המדע, פילוסופיה מדעית, הוכחות מדעיות, איך נוצר האדם? מאיפה בא האדם? משמעות החיים, אדם או רובוט
אבולוציה, תורת האבולוציה, מדע, לוגיקה, הוכחה מדעית, בחירה חופשית, ... מדעיות, איך נוצר האדם? מאיפה בא האדם? משמעות החיים, אדם או רובוט האם תורת האבולוציה משפיעה על תפיסת המציאות שלנו? אליעד כהן מנהל דיון פילוסופי מעמיק סביב תורת האבולוציה, משמעות החיים וההשפעה של הידע המדעי על תפיסת ... של האדם. הוא מתחיל את הדיון בשאלה האם האדם התפתח מחיידק, כפי שהתיאוריה האבולוציונית המקובלת מציעה, ומכאן מתפתחת השיחה אל שאלות ... תודעה, בחירה חופשית ומשמעות החיים. אליעד אינו מתמקד בדיון המדעי הטכני של האבולוציה, אלא בשאלות הפילוסופיות העמוקות שקשורות אליה. מה ... אותך כמו הגילוי שאתה בא מחיידק? הוא טוען שהסיבה להבדל ברגש היא רק בגלל שהמוח מעניק משמעות שונה למידע הזה. האם יש הבדל בין בני ... הרצונות שלנו באמת מגיעים מתוך בחירה חופשית או מתוך תכנות חיצוני כלשהו? האם המוח שלנו הוא בסך הכל רובוט מתוחכם? אליעד משתמש ... מדובר רק באותות במוח. הסיבה שהאדם מייחס משמעות וחשיבות לסיגנלים אלה היא שהמוח מעניק להם פרשנות מסוימת. איך חקירת האבולוציה קשורה לבחירה חופשית ולרגשות שלנו? אליעד מציע לאדם המתעניין באבולוציה לשאול את עצמו מדוע דווקא התחום הזה מעניין אותו, ולחקור את הרצון עצמו להתעניין בתחום זה. הוא מסביר שאפשר להתעניין באבולוציה מתוך רצון להבין האם קיימת בחירה חופשית, האם יש ... עם זאת, הוא טוען כי אפשר להגיע לתובנות עמוקות אלה גם בלי להסתמך על האבולוציה או על ידע היסטורי. מה הקשר בין אבולוציה ובחירה חופשית? לדעת אליעד כהן, שאלת הבחירה החופשית אינה תלויה דווקא באבולוציה. הוא מציג את התפיסה שלו שכל התיאוריות המדעיות, כולל האבולוציה, מבוססות על תצפיות חושיות בלבד, ולכן אינן ... לנסות לבסס את תפיסתו על טיעונים לוגיים, פנימיים, שאינם תלויים בתצפיות או בזיכרונות, משום שאלה תמיד יכולים להיות מוטעים או חלקיים. ... תלויה בחושים. הוא מתאר מצב תיאורטי שבו אתה מוצא את עצמך ללא כל חוש, ללא זיכרונות, ללא מידע מבחוץ, ושואל אם ניתן להגיע מהנקודה ... של תהליכים לוגיים בסיסיים שאינם תלויים בתצפית חיצונית כלל. האם תהליך האבולוציה הוא התפתחות או רק שינוי? אליעד מציע לחשוב מחדש על המושג התפתחות. הוא שואל מדוע מייחסים להתפתחות אבולוציונית ערך חיובי דווקא, ולא שלילי? לדוגמה, מדוע ... אמיתית לידיעת מקור האדם? בסיכום הדיון, אליעד מציע לבחון האם ההתעניינות באבולוציה באמת מוסיפה ערך ומשמעות לחיים, או שמא מדובר בסקרנות שהערך האמיתי שלה הוא רק הפרשנות האישית שהמוח מעניק למידע הזה. הוא ממליץ שאם האדם באמת מעוניין ... לחקור את מקור הרצון שלו להתעניין בנושא זה, יותר מאשר את הנושא עצמו. האם האבולוציה נכונה? האם קיימת בחירה חופשית? מה המקור לתודעה ...
פגיעה ברגשות דתיים, יהדות, התורה היהודית, משה רבנו, החרדים, פגיעה ברגשות הזולת, אתאיסטים, אמונה אתאיסטית, אבולוציה תודעתית, לפגוע ברגשות של אחרים
פגיעה ברגשות דתיים, יהדות, התורה היהודית, משה רבנו, החרדים, פגיעה ברגשות הזולת, אתאיסטים, אמונה אתאיסטית, אבולוציה תודעתית, לפגוע ברגשות של אחרים
... התורה היהודית, משה רבנו, החרדים, פגיעה ברגשות הזולת, אתאיסטים, אמונה אתאיסטית, אבולוציה תודעתית, לפגוע ברגשות של אחרים האם פגיעה ברגשות דתיים היא דבר לגיטימי? אליעד עוסק בשאלה המורכבת של פגיעה ברגשות דתיים ... הוא מתאר כיצד המאמינים מתמקדים בדמותו של משה ולא באלוהים עצמו, ולכן מבחינה אבולוציונית - תודעתית, היהדות מהווה מחסום להתקדמות תודעתית. כיצד הדת היהודית עוצרת את האבולוציה התודעתית? אליעד מציג את ההשוואה בין ההתפתחות המדעית, שמתקדמת דרך הטלת ספק מתמדת במה שהיה קודם, לבין היהדות שלטענתו פועלת ... פשוטים כמו סוג המים שצריך לשתות, תמיד יהיו אנשים שייפגעו. לכן הוא מציע לקבל את העובדה שכל דעה ציבורית בהכרח תביא עמה פגיעה ברגשות של מישהו אחר. לסיכום, אליעד מציג תפיסה מורכבת ועמוקה שמטרתה לעורר מודעות לסכנה ...
אבולוציה רוחנית, גמר תיקון, תיקון הדור האחרון, אחרית הימים, עולם אידיאלי, העולם הרוחני, חיים רוחניים, התפתחות רוחנית, התקדמות רוחנית, העתיד הרוחני, ימות המשיח
אבולוציה רוחנית, גמר תיקון, תיקון הדור האחרון, אחרית הימים, עולם אידיאלי, העולם ... התקדמות רוחנית, העתיד הרוחני, ימות המשיח האם קיימת באמת אבולוציה רוחנית בעולם? השאלה המרכזית שאליעד עוסק בה היא האם קיימת התפתחות רוחנית ברמה הקולקטיבית, או במילים אחרות, האם העולם מתפתח באופן אבולוציוני מבחינה רוחנית. אליעד מסביר שהתשובה תלויה מאוד בהגדרה המדויקת של המונח אבולוציה רוחנית. הוא טוען שהמונח רצון משחק תפקיד חשוב בשאלת האבולוציה הרוחנית, שכן כל דבר ביקום, בכל רגע, רוצה משהו באופן קבוע, ולכן האבולוציה הרוחנית אינה ברמת הרצון עצמו אלא בביטוי של הרצון לאורך זמן. מה ההבדל בין ... מדגיש שהשינוי הזה באובייקט הרצון לא בהכרח מצביע על התפתחות אבולוציונית. לפעמים השינוי עשוי להיות התדרדרות ולא התפתחות. האם העולם באמת מתקדם אבולוציונית? אליעד מציין שההיגיון אומר שהעולם תמיד מתפתח לכאורה - למשל, יש יותר ... הידרדרות? אליעד אומר שזה תלוי באיך שהגדרת מראש את היעד של האבולוציה. אם נקודת הייחוס היא כמותית (יותר אנשים, יותר טכנולוגיה), אז זו התפתחות. אבל ... היא למעשה נקודת המוצא הראשונית. לסיכום, אליעד מדגיש שהמושג אבולוציה רוחנית תלוי תמיד בהגדרת המטרה. לפי התפיסה שלו, אין דבר כזה אבולוציה חד - משמעית, אלא רק תנועה של רצונות וערכים המשתנים ביחס לנקודת ייחוס ... שאנחנו בוחרים. האם העולם מתקדם רוחנית? מהו גמר תיקון? מהי אבולוציה רוחנית? האם קיימת שלמות מוחלטת? מהו תיקון הדור האחרון? האם העולם נעשה טוב ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על זיכרון, שכחה, איך המוח זוכר? איך עובד זיכרון? המוח זוכר את מה שחשוב, זיכרון אקראי, זיכרון סיבתי, מוח יעיל, מוח לא יעיל, אבולוציה, למה אני שוכח דברים? למה אני לא מצליח לזכור? מהי יעילות? מהו זיכרון יעיל? לזכור דברים, חלק 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפרש חלומות? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשתול מחשבות? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בזוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך למצוא זוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש בחירה חופשית? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע וסבל בעולם? למה העולם קיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצינג, מאמן אישי להרזייה, ספרים על אימון אישי ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0898 שניות - עכשיו 24_06_2025 השעה 16:14:37 - wesi1