אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שיפור הזיכרון ✔איך עובד הזיכרון? איך המוח זוכר? בינה מלאכותית, איך הזיכרון עובד? שיפור זיכרון, איך לזכור? איך לא לשכוח? שיפור הזיכרון, בעיית זיכרון...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
איך עובד הזיכרון? איך המוח זוכר? בינה מלאכותית, איך הזיכרון עובד? שיפור זיכרון, איך לזכור? איך לא לשכוח? שיפור הזיכרון, בעיית זיכרון, איך המוח עובד? אינטליגנציה מלאכותית
איך עובד הזיכרון?

אליעד כהן מסביר את המנגנון המורכב של הזיכרון האנושי, כיצד המוח מחליט מה לזכור ומה לשכוח, ומדוע ישנם פריטים שנשארים בזיכרון לאורך זמן, בעוד אחרים נשכחים במהרה. אליעד מסביר כי כל המידע שהמוח חשף אליו לא בהכרח יישאר בו. המשמעות של המידע ומידת השימוש הפוטנציאלי שלו בעתיד משחקות תפקיד מרכזי בשמירה או השכחה שלו.

מדוע לא תמיד זוכרים גם כשמתרכזים?

הנחה רווחת היא שאם אדם מרוכז בפעולה כלשהי, הוא יזכור אותה בקלות אחר כך. לדוגמה, אם אדם מתמקד בהכנת קפה, הוא אמור לזכור את הפעולה באופן ברור אחרי זמן מה. אולם אליעד כהן מציין כי זה לא תמיד כך. ריכוז בהחלט יכול לשפר את הזיכרון, אך לא תמיד זה מספיק. מידע שאין לו משמעות רגשית או חשיבות ארוכת טווח עשוי להישכח בקלות, גם אם האדם היה מרוכז בעת הפעולה. לדוגמה, לעיתים אנשים לא זוכרים אפילו את המבחנים שבהם היו מרוכזים מאוד, כי לא הייתה להם משמעות עמוקה ואישית.

מה ההבדל בין לזכור מתוך הבנה לבין לזכור אקראי?

אליעד מסביר את ההבדל בין זכירה שנובעת מהבנה לבין זכירה אקראית דרך דוגמאות יומיומיות. המילה "שולחן" לדוגמה, נזכרת בדרך אקראית, משום שאין לה משמעות הגיונית שנובעת מהקשר או הבנה. לעומת זאת, הבנה כמו "אש שורפת" נשארת בזיכרון הרבה יותר זמן, כי היא נתפסת כחוויה משמעותית ומצילה חיים. כאשר המידע מבוסס על הבנה עמוקה או על משמעות אישית, הוא נזכר בקלות רבה יותר.

כיצד המוח מחליט מה לזכור?

המוח אינו יכול לשמור את כל המידע לאורך זמן, ולכן הוא בוחר להחזיק את המידע שמסייע להישרדות או שיכול להיות שימושי בעתיד. אליעד מציין כי המוח מעריך כל מידע בשני פרמטרים עיקריים: כמה המידע היה חשוב או משמעותי בעת ההתנסות, וכמה הוא עשוי להיות שימושי בעתיד. לדוגמה, אם אדם חווה כוויה מאש, המוח ישמור את הזיכרון הזה כי הוא יכול לשמש להימנע מכאב דומה בעתיד. לעומת זאת, מידע שאין לו קשר להישרדות או תועלת עתידית, כמו הצבע של חולצה שענד מישהו ביום מסוים, יישכח במהרה.

איך המוח עושה הערכה של סיכון וסיכוי בזיכרון?

המוח מבצע חישוב של סיכון וסיכוי כאשר הוא מחליט איזה מידע לשמור. לדוגמה, כאשר אדם צועד בחדר, הוא לא יחשוש מאריה, כי הסיכוי להיתקל באריה אפסי, אך הוא ייזהר מיתושים, כי הסיכון גבוה יותר. המוח עושה חישוב כזה גם לגבי זיכרונות. הוא מעריך את הסיכון בהתרחשות עתידית ואת הנזק הפוטנציאלי, ומשם מחליט אם לשמור את המידע או לא.

האם ניתן להמחיש את הזיכרון באמצעות בינה מלאכותית?

אליעד משווה את הזיכרון האנושי לתוכנת מחשב עם זיכרון מוגבל. אם המחשב יכול לזכור רק 10 פריטים, הוא יצטרך להחליט איזה פריטים חשובים יותר לשמור ואיזה פריטים...
איך עובד הזיכרון ולמה אנחנו זוכרים או שוכחים דברים?

אליעד כהן מסביר את המנגנון שמאחורי הזיכרון האנושי, כיצד המוח מחליט מה לזכור ומה לשכוח, ומדוע דברים מסוימים נשארים איתנו שנים רבות בעוד אחרים נשכחים במהירות. הסיבה לכך קשורה באופן עמוק בשילוב בין משמעות המידע עבור האדם לבין השימוש הפוטנציאלי שלו בעתיד.

מדוע לא תמיד זוכרים, גם כאשר מתרכזים?

קיימת תפיסה שאם אדם יהיה מאוד מרוכז במהלך פעולה כלשהי, אז בהכרח הוא יזכור אותה לאחר מכן. למשל, אם אדם מכין קפה ומרוכז בכך מאוד, ההנחה היא שהוא יזכור לאחר מכן את הפעולה בבירור. אבל במציאות זה לא תמיד נכון. אליעד נותן דוגמה של מבחנים שהאדם התרכז בהם מאוד, אך שנים אחרי כן הוא כלל לא זוכר שהמבחן התקיים. הסיבה לכך היא שריכוז עוזר לשיפור הזיכרון, אבל הוא איננו הגורם הבלעדי לזיכרון. אם אין משמעות ארוכת טווח לאותו מידע, הוא עלול להישכח בקלות, גם אם ברגע מסוים היה ריכוז מלא.

מה ההבדל בין לזכור משהו מתוך הבנה ללזכור באופן אקראי?

אליעד מדגים את ההבדל בין לזכור מידע מתוך הבנה לבין לזכור מידע באופן אקראי באמצעות שתי דוגמאות פשוטות: המילה "שולחן" לעומת ההבנה שאש שורפת. את המילה "שולחן" זוכרים באופן אקראי, משום שאין היגיון מיוחד מדוע דווקא למילה הזו קוראים כך. לעומת זאת, את ההבנה שאש שורפת זוכרים כי היה לזה היגיון ברור: פעם האדם חווה כוויה, והמידע הזה הפך להכרחי להישרדות. לכן, כאשר המידע קשור בהבנה ובמשמעות עמוקה, הוא נשאר בזיכרון לאורך זמן רב יותר ואפילו לא דורש שינון חוזר.

כיצד המוח מחליט איזה מידע לשמור לאורך זמן?

המוח לא יכול לזכור הכל לנצח, ולכן הוא מבצע הערכה אוטומטית של המידע על פי שני פרמטרים מרכזיים:
  • כמה האירוע או המידע היה משמעותי או חשוב ברגע שבו התרחש.
  • כמה אותו מידע עשוי להיות משמעותי או שימושי בעתיד.
לדוגמה, אליעד מתאר אדם שחווה אירוע משמעותי כמו כוויה מאש. האירוע הזה היה משמעותי ברגע ההתרחשות, אבל החשיבות האמיתית שלו טמונה בכך שהוא יכול לחזור בעתיד ולגרום לאותו נזק. לכן המוח מחליט להחזיק את הזיכרון הזה באופן פעיל, מתוך ההנחה שזה מידע חיוני להישרדותו של האדם בעתיד.

לעומת זאת, אירועים שאין בהם שימוש עתידי או סיכון עתידי ברורים, כמו צבע החולצה שאדם לבש ביום מסוים, יישכחו מהר מאוד כי אין להם שום משמעות להמשך החיים.

איך המוח מבצע הערכה של סיכון וסיכוי בזיכרון?

כדי להחליט מה לזכור לאורך זמן ומה לשכוח, המוח עושה הערכת "סיכון וסיכוי". למשל, כאשר אדם הולך מחדר לחדר, הוא לא נזהר מאריות כי הסיכוי שייפגש באריה הוא אפסי, אך הוא עשוי להיזהר מיתושים וג'וקים כי הסיכוי שיפגוש בהם גבוה יותר. כלומר, המוח מבצע חישוב שמשקלל גם את עוצמת הנזק הפוטנציאלי וגם את ההסתברות להתרחשות.

איך אפשר להמחיש את הזיכרון במונחי בינה מלאכותית?

אליעד משווה את הזיכרון האנושי לתוכנת מחשב שיש לה מקום מוגבל לזיכרון - למשל 10 פריטים בלבד. כשהמקום נגמר, התוכנה צריכה להחליט איזה מידע להשאיר ואיזה לשכוח. היא עושה זאת על ידי חישוב דומה - הערכת הסיכון (כמה נזק ייגרם) והסיכוי (ההסתברות שיקרה). מידע שדורג כנמוך בשיקול זה, יוסר,...
אינטליגנציה עובד זיכרון לא יכול עובד באופן אקראי הרגלים סיכוי מול סיכון המוח עובד לא מודע באמצעות זמן איך הזיכרון עובד איך המוח איך המוח זוכר איך המוח עובד איך לא לשכוח איך לזכור איך עובד איך עובד הזיכרון איך עובד זיכרון אינטלגנציה אינטליגנציה אינטליגנציה מלאכותית אינטליגנציות בינה מלאכותית בעיה בעיות בעיית זיכרון הזיכרון המוח המוח זוכר המוח עובד זיכרון זיכרונות לא לשכוח לזכור לשכוח מוח עובד עובד זיכרון עובדים שיפור שיפור הזיכרון שיפור זיכרון שכחה
איך לזכור דברים? איך לזכור מספרי טלפון? איך לזכור תאריכים? איך לזכור חומר בעל פה? איך לזכור שמות? איך לזכור מספרים? שיטות לשיפור הזיכרון, שיטות זיכרון למבחן, פיתוח הזיכרון, שיפור הזיכרון, לזכור חומר לבחינה
איך לזכור דברים? איך לזכור מספרי טלפון? איך לזכור תאריכים? איך לזכור חומר בעל פה? איך לזכור שמות? איך לזכור מספרים? שיטות לשיפור הזיכרון, שיטות זיכרון למבחן, פיתוח הזיכרון, שיפור הזיכרון, לזכור חומר לבחינה
... טלפון? איך לזכור תאריכים? איך לזכור חומר בעל פה? איך לזכור שמות? איך לזכור מספרים? שיטות לשיפור הזיכרון, שיטות זיכרון למבחן, פיתוח הזיכרון, שיפור הזיכרון , לזכור חומר לבחינה איך לזכור דברים בצורה הטובה ביותר? כדי להבין איך לזכור דברים טוב יותר, חשוב קודם להבין מהו זיכרון. לפי אליעד כהן, זיכרון הוא למעשה סוג של דמיון. ... כחלק מסיפור רחב יותר בחיים שלך. איך לזכור תאריכים ואירועים? שיטות לזכירת מספרי טלפון טכניקות לשיפור הזיכרון איך להפוך מידע למשמעותי יותר? איך לזכור חומר לימודי למבחנים? הקשר בין רגש וזיכרון איך עובד הזיכרון האנושי? ...
איך המוח זוכר? איך לזכור דברים? איך המוח חושב? איך לא לשכוח דברים? לכתוב או להקשיב, ללמוד באמצעות כתיבה, שיטות לזכור מידע, שיטות לא לשכוח, שיפור הזיכרון, שיטות לזיכרון, שיטות זכירה, שכחה
איך המוח זוכר? איך לזכור דברים? איך המוח חושב? איך לא לשכוח דברים? לכתוב או להקשיב, ללמוד באמצעות כתיבה, שיטות לזכור מידע, שיטות לא לשכוח, שיפור הזיכרון, שיטות לזיכרון, שיטות זכירה, שכחה
... זוכר? איך לזכור דברים? איך המוח חושב? איך לא לשכוח דברים? לכתוב או להקשיב, ללמוד באמצעות כתיבה, שיטות לזכור מידע, שיטות לא לשכוח, שיפור הזיכרון , שיטות לזיכרון, שיטות זכירה, שכחה איך המוח זוכר? מהי הדרך הטובה ביותר לזכור דברים? ההרצאה מתמקדת בשיטות לשיפור הזיכרון והבנת המנגנונים המנטליים שמאחורי זכירה ושכחה. אליעד כהן מסביר איך המוח זוכר, איך ניתן לזכור טוב יותר דברים ואיך להתמודד עם השכחה. הוא מתחיל בדיון על הדרך בה ... את המידע. כיצד להתמודד עם שכחה? ההרצאה מדגישה את הצורך להיות מודע לשכחה ולחזור על המידע כדי לא לאבד אותו. תהליך החזרה הוא מהותי לשיפור הזיכרון . אליעד מציין כי לא תמיד צריך להסתמך על זיכרון בלבד, ולעיתים כדאי להשתמש בהערות, רישומים או שיטות נוספות, כמו שמיעה חוזרת של המידע או חיפוש אחר מידע נוסף. מהי ...
זיכרון / שכחה / שיפור הזיכרון - איך לזכור דברים? איך לשפר את הזיכרון?
... שכחה שיפור הזיכרון - איך לזכור דברים? איך לשפר את הזיכרון? זיכרון. שכחה. איך לזכור ולא לשכוח את מה שרוצים? הדרך ...
שכחה / שיפור הזיכרון. ממה נובעת שכחה? איך לזכור ולא לשכוח?
... שיפור הזיכרון. ממה נובעת שכחה? איך לזכור ולא לשכוח? שכחה. זיכרון. שכחה נובעת מחוסר ידיעה שלמה. ידיעה שלמה = חוויה ...
זיכרון / שיפור הזיכרון / שכחה - איך לשפר את יכולת הזיכרון? איך לזכור דברים? איך לא לשכוח דברים?
... שיפור הזיכרון שכחה - איך לשפר את יכולת הזיכרון? איך לזכור דברים? איך לא לשכוח דברים? ...
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט?
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט?
... - ניתן ללמוד הכל צעד אחר צעד, לפרק מושגים מורכבים ליסודות ולהבין כל חלק לפני שעוברים לשלב הבא. שיטות למידה איך ללמוד שיפור הזיכרון סוגי מידע והבדלים ביניהם הקדמות בלמידה ללמוד איך ללמוד, איך ללמוד למבחן? איך ללמוד שפה חדשה? מידע מבוסס הקדמות, הקדמות של מידע, איך ללמוד מתמטיקה? איך לא לפחד ...
הקוונטים, יקומים מקבילים, הזיכרון האנושי, סיבתיות, חלומות, ניסים, תודעת על, טוב אמיתי, אמת יוצרת סבל
הקוונטים, יקומים מקבילים, הזיכרון האנושי, סיבתיות, חלומות, ניסים, תודעת על, טוב אמיתי, אמת יוצרת סבל
... יקומים מקבילים, הזיכרון האנושי, סיבתיות, חלומות, ניסים, תודעת על, טוב אמיתי, אמת יוצרת סבל כיצד להפוך חיסרון ליתרון ומה הקשר לאושר? אליעד כהן מסביר שכל אדם מתמודד עם חסרונות בחיים, תחושות ... יתרון ברור. לדוגמה, אם אדם איבד את עבודתו והוא מרגיש שזה חיסרון גדול, הוא יכול לשאול את עצמו למה זה רע שאיבדתי את העבודה? האם יש אפשרויות חדשות שאוכל לנצל דווקא עכשיו, שלא היו מתאפשרות לי אחרת? אולי הפיטורים נותנים לי הזדמנות ללמוד מקצוע חדש, או לפתוח עסק עצמאי שתמיד חלמתי עליו. ... הוא שכל האירועים הללו נוצרים כזיכרון ברגע ההתבוננות. האדם פתאום מקבל תודעה שיש בה רצף של עבר, כאילו תמיד היה פה קיר, אבל בפועל הכל נוצר עכשיו, כולל התחושה והזיכרונות על עבר שנראה אמיתי. מה המשמעות של עבר ותמונות בראש? שאלה שהופנתה לאליעד עסקה במשמעות של עבר. לפי ההסבר, עבר הוא בסך הכל תמונה או זיכרון שהאדם חווה כרגע בתודעה. הוא מתואר כמו תמונת עומק בציור: הציור עצמו שטוח, אבל נראה לאדם כתלת מימד. כך גם לגבי הזמן, שבו האדם מרגיש שיש אתמול, היום ומחר, אבל בפועל ... רצף. האלטרנטיבה היא שתמיד נוצר עכשיו זיכרון של אתמול רציתי וחתכתי, אבל אי אפשר באמת להוכיח שרצף הזמן קיים אובייקטיבית. איך התפיסה הזו משנה את ההסתכלות על רצון ומאמץ? אם כל דבר מתהווה בכל רגע באופן בלתי תלוי ... ברגע זה נוצרים כל הרגעים הקודמים כזיכרונות, ובעצם אין רצף אמיתי אלא תחושה של רצף. דוגמה שמובאת: אדם הולך ברחוב, רואה בית וחושב שאתמול גם ראה את אותו בית, אבל מי אמר שלא רק עכשיו נוצר לו הזיכרון כמי שראה את הבית אתמול. האם כולם רואים בדיוק אותו שולחן ואותה מציאות? לפי השיחה, לא באמת אפשר להוכיח שכולם רואים אותו שולחן. האדם רואה אנשים ואומר הם רואים שולחן, ... שאם אתה אלוהים, אתה יכול גם לבחור לשכוח שבחרת, כדי לחוות מציאות מוגבלת. החלוקה הזו למדרגות היא כמו בחלום: מבחינתך בחלום אינך זוכר שהכל אתה, אבל בפועל אתה המקור לחלום. מה התועלת בחקירה זו של אני ואלוהים? ... מה יש מימינך תגיד קיר אבל תגיד בגלל הזיכרון שלך, התורה המדעית הזאת אומרת שרק היכן שאתה מסתכל יש את מה שאתה מסתכל, ויש לך זיכרון שבשאר המקומות יש עוד דברים. אבל שתדע, שמצד האמת כאשר אתה לא מסתכל לשם, אין שם קיר, אין שם שום דבר מוגדר, יש שם את כל הדברים בו זמנית. דמייני למשל קיר, פיל, מטוס, ... עכשיו. כרגע נוצרה בך תודעה שיש בה זיכרון של העבר. שאלה: מה זה עבר? אליעד: עבר זוהי בסך בכל תמונה שיש לך בראש, שאת חווה זמן אחר לגביה. למשל אדם אומר אתמול קרה לי ככה, מה זה? זוהי תמונה שיש לך כרגע בראש. ... אבל זה לא נכון, זה בגלל שנוצר לך זיכרון רציף, יכול להיות שכול הפעמים הקודמות לא היה קיר, אבל כעת נוצר לך זיכרון שתמיד שכשהסתכלת אחורה נוצר לך קיר. הכל נוצר באותו רגע. אדם אומר שתמיד שכשהסתכלתי אחורה ראיתי קיר, אבל זה לא נכון, כי הזיכרון של העבר גם נוצר עכשיו. זה אומר שאתה לא באמת יכול להוכיח שברגעים הקודמים אתה ראית קיר. למה זה חשוב להבין את מה שאני אומר? יש כאן עניין עם חווית הזמן, האדם מניח ... מה אתה חושב מניע את כולם לחפש? הזיכרון. מה האדם בעצם מחפש? את האין סוף, את האלוהי. למה לא משנה מה יתנו לאדם, הוא לא יהיה מאושר? כי הוא רוצה את האין סוף. ואת האין סוף הוא לא יכול לקבל, מה זה אומר האין ... לפי סיבה ותוצאה, למשל אני הולך לעבוד, בגלל שבחוויית הסיבה תוצאה שלי יש משכורת, אם אוכלים נעשים שבעים, וכו, אבל כשאתה מתבונן בזה אתה רואה שזה לא אמיתי, כי רגעי הזמן לא מחייבים אחד את השני, זה שיש משהו ... מתהווה מחדש, לא רק שאין חוקיות, גם הזיכרון שרצית בבוקר נוצר בכלל עכשיו, עכשיו נוצר לך הזיכרון וזה היה בבוקר, אלא מה? יש לנו כמה פרספקטיבות, בפרספקטיבה מסוימת אתה לא קיים, בפרספקטיבה אחרת אתה קיים, בפרספקטיבה אחרת אתה קיים והיית קיים גם אתמול, ובעוד פרספקטיבה אתה קיים עכשיו ונוצר עם הזיכרון של אתמול. מה שאני רוצה להגיד הוא שחוויית הזמן נוצרת כל רגע מחדש. וגם חוויית הסיבתיות נוצרת, כאשר אתה מתכנן פעולה ואחר מבצע וחושב שזה בגלל שבחרת, גם זה עצמו נוצר ... שנה עשית דברים, תתרכז, כרגע נוצר לך הזיכרון שזוכר שלפני שנה עשית דברים מסוימים מתוך חוויה אחרת, זה הכל. אתה עד שלשום היית הכי חכם בעולם, אך כרגע נוצרה לך מחשבה שאומרת שפעם לא היית חכם. אין שום משמעות למה שהיה, אתה כרגע חווה את התמונה בזיכרון שלך עם חווית העבר, אין שום משמעות למה שהיה. השאלה היא מה המשמעות שאתה נותן לתמונות שיש לך בראש, אתה למשל מדמיין את עצמך עכשיו עושה טעות לפני שנה, זה לא משנה מה ... שהחוויות שלך, הידיעות שלך, המחשבות והזיכרונות שלך לא תלויים בך, נכון? אין בחירה פירושו שאין לך בחירה על שום דבר. למשל את יודעת קרוא וכתוב, זה לא תלוי בך, אם ירצו תדעי ואם לא ירצו לא תדעי. את שואלת אותי עכשיו ... את זה, זה מוחלט לי? אדם קם בבוקר לעבודה כי הוא בטוח שהוא רוצה משהו מסוים, אם הוא לא בטוח שהוא רוצה את זה, אז הוא סתם טיפש, כי הוא מתאמץ, ומתאמץ, ומתאמץ ובכלל לא בטוח שהוא רוצה את זה. מה שאני אומר, שאדם ... וגם לא מפחד ברמה מסוימת, זה תמיד עובד ככה, בסיטואציות מסוימות הוא מפחד יותר ובסיטואציות אחרות מפחד פחות, יש בתוך האדם מנגנון של פחד וחוסר פחד, של סיבתיות ואקראיות, והוא כל הזמן משתנה לפי הנסיבות ...
לעמוד בצפירה, עמידה בצפירה, יום הזיכרון, יום השואה והגבורה, התחשבות ברגשות, התחשבות בזולת, צפירת זיכרון, כבוד המת, למה לעמוד בצפירה? למה לא לעמוד בצפירה? כפיה דתית, כפיה חילונית
לעמוד בצפירה, עמידה בצפירה, יום הזיכרון, יום השואה והגבורה, התחשבות ברגשות, התחשבות בזולת, צפירת זיכרון, כבוד המת, למה לעמוד בצפירה? למה לא לעמוד בצפירה? כפיה דתית, כפיה חילונית
... בצפירה, עמידה בצפירה, יום הזיכרון, יום השואה והגבורה, התחשבות ברגשות, התחשבות בזולת, צפירת זיכרון , כבוד המת, למה לעמוד בצפירה? למה לא לעמוד בצפירה? כפיה דתית, כפיה חילונית האם יש צורך לעמוד בצפירה ביום הזיכרון? הדיון על עמידה בצפירה ביום הזיכרון ובמהותה נוגע למספר נושאים עקרוניים. מדובר במנהג של הזדהות עם הנופלים ועם ... עם הקולקטיב. האם העמידה בצפירה תורמת לשימור המורשת היהודית? לאורך השיחה עלתה גם השאלה אם העמידה בצפירה תורמת לזיכרון הנופלים ולשמירה על המורשת היהודית. יש המציעים כי מדובר במנהג שמזכיר את המורשת היהודית וחשוב לשמר אותו כדי לזכור את הנופלים, בעוד אחרים טוענים שאין שום צורך בעמידה פיזית כדי לשמר את הזיכרון והמורשת, ושהאמונה והזיכרון צריכים להתבטא בדרכים אחרות, כגון קריאה בספרי זיכרון, צפייה בסרטים חינוכיים, או פעולות אחרות. האם העמידה בצפירה היא פעולה ... אחרות? בסופו של דבר, עלתה השאלה אם ניתן למצוא דרכים נוספות להזדהות עם הנופלים ולכבד את זכרם. האם אפשר להפעיל את הזיכרון והכבוד כלפי הנופלים בדרכים אחרות שאינן מצריכות עמידה פיזית בצפירה? האם יש מקום למחשבה מחודשת על צורת ההתבטאות הציבורית של זיכרון הנופלים? מה המשמעות של עמידה בצפירה? האם עמידה בצפירה כפויה? האם יש קשר בין צפירה לדת? האם זיכרון הנופלים ניתן לביטוי בדרכים אחרות? האם עמידה בצפירה תורמת לשימור המורשת ...
לעמוד בצפירה, יום הזיכרון לחללי צהל, יום הזיכרון לשואה ולגבורה, לעמוד דום בצפירה, על מי מוטל נטל ההוכחה? מה יותר הגיוני? הגיוני יותר, הגיוני פחות
לעמוד בצפירה, יום הזיכרון לחללי צהל, יום הזיכרון לשואה ולגבורה, לעמוד דום בצפירה, על מי מוטל נטל ההוכחה? מה יותר הגיוני? הגיוני יותר, הגיוני פחות
... בצפירה, יום הזיכרון לחללי צהל, יום הזיכרון לשואה ולגבורה, לעמוד דום בצפירה, על מי מוטל נטל ההוכחה? מה יותר ... פחות מה יותר הגיוני: לעמוד או לשבת בצפירה? הדיון שהובא בהרצאה מתמקד בשאלה האם הגיוני יותר לעמוד או לשבת בזמן הצפירה, במיוחד בהקשר של יום הזיכרון לחללי צהל ויום הזיכרון לשואה ולגבורה. אליעד כהן מעלה את השאלה מה יותר הגיוני לעשות בעת ... יותר מבחינה מוסרית. אליעד מציין כי לפעמים אנחנו יכולים לבחור פעולה מסוימת לא מתוך היגיון טהור, אלא מתוך רצון להזדהות עם אחרים, עם תחושת כבוד לזיכרון, או מתוך חיבור רגשי לאירוע. מה המחויבות שלנו כלפי המנהגים והמוסכמות ... למנהגים החברתיים מתוך כבוד או מתוך רצון להיות חלק מהחברה? הוא מציין כי הבחירה בין לעמוד או לשבת בזמן הצפירה היא גם עניין של חיבור אישי למנהג ולזיכרון, ולא רק שאלה של היגיון אובייקטיבי. האם כל פעולה כזאת מבוצעת מתוך ... מתוך חיבור לרגש פנימי ואמיתי או מתוך שמירה על כבוד למנהג החברתי. הוא מציין כי כל אדם עשוי להרגיש את הצורך לפעול בדרך מסוימת מתוך חיבור פנימי לזיכרון, או מתוך תחושת מחויבות מוסרית כלפי אחרים, אך הוא מדגיש שהשאלה ... האם כל הגיונות שווים, או אם יש היגיון שמחייב בחירה מסוימת בפעולה מסוימת. השיחה נגעה גם בשאלה אם כל פעולה מתקיימת מתוך הצורך המוחלט לכבד את הזיכרון או שהיא מבוצעת מתוך הרגל שנרכש בתהליך חיים אישי. היגיון בעמידה בצפירה? שיקולים חברתיים בעמידה או ישיבה בצפירה הבחירה בין עמידה לשבת בזיכרון מהי מחויבות אישית לפעולות חברתיות? האם כל הגיונות שווים? מה יותר הגיוני: לעמוד או לשבת בצפירה? בדיון זה, אליעד מציע מספר תובנות לגבי פעולת העמידה בצפירה, בעיקר בהקשר של יום הזיכרון לחללי צהל ויום הזיכרון לשואה ולגבורה. המיקוד העיקרי הוא בשאלה האם יש היגיון בעמידה בצפירה, ... לעמוד, אז יש תועלת שקשורה בפעולה הזאת, אך ייתכן שיש גם טעמים שלמים שמדברים בעד הישיבה. האם אנחנו באמת צריכים לעמוד או לשבת? אליעד מציין את העובדה שלא תמיד יש הבדל בין פעולתה של ישיבה לעמידה, ובעיקר כל עוד קיימת ... אם יש היגיון שדורש מאמץ או פעולה יוצאת דופן שמחייבת את הבחירה דווקא באחת הפעולות. כמו כן, האם באמת כל פעולה מתקיימת מתוך הצורך המוחלט לכבד את הזיכרון או שהיא מבוצעת מתוך הרגל שנרכש בתהליך חיים אישי. היגיון בעמידה בצפירה? שיקולים חברתיים בעמידה או ישיבה בצפירה הבחירה בין עמידה לשבת בזיכרון מהי מחויבות אישית לפעולות חברתיות? האם כל הגיונות שווים? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך עובד הזיכרון? איך המוח זוכר? בינה מלאכותית, איך הזיכרון עובד? שיפור זיכרון, איך לזכור? איך לא לשכוח? שיפור הזיכרון, בעיית זיכרון, איך המוח עובד? אינטליגנציה מלאכותית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שיפור הזיכרון, איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפרש חלומות? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם גירושין? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בזוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: שיפור הזיכרון, דיכאון? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? למה לא להתאבד? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? איך להנות בחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש בחירה חופשית? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם יש או אין אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ינג אישי, קואצ'ינג לילדים, מנטור בנושאי שיפור הזיכרון - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5898 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 02:43:52 - wesi1