אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה משחקי פיתוח זיכרון, משחקי זיכרון, משחקי חשיבה, איך עובד הזיכרון? פיתוח הזיכרון, שיפור זיכרון או היגיון, יכולות חשיבה, איך המוח זוכר? איך לזכור דברים?...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
משחקי פיתוח זיכרון, משחקי זיכרון, משחקי חשיבה, איך עובד הזיכרון? פיתוח הזיכרון, שיפור זיכרון או היגיון, יכולות חשיבה, איך המוח זוכר? איך לזכור דברים? יכולת זיכרון, תסמונת סוואנט, אוטיזם, קוגניציה, מהו זיכרון?
האם משחקי זיכרון באמת משפרים את הזיכרון?

אליעד כהן דן בשאלה אם משחקי זיכרון מסוגלים באמת לשפר את הזיכרון או שמדובר באשליה בלבד. בתחילת דבריו, הוא מסביר שישנה מחלוקת בסיסית בשאלה האם אפשר בכלל לשפר זיכרון של אדם: מצד אחד, אם לא ניתן לשפר את הזיכרון, כל מאמץ לעשות זאת יהיה חסר תועלת. מנגד, בהנחה שניתן לשפר את הזיכרון, ייתכן שמשחקי זיכרון הם אמצעי אפקטיבי לכך. הוא מדגים זאת עם האפשרות של שימוש בחומרים כמו כורכום, שעל פי תיאוריות שונות, יכולים לעזור בזיכרון, אך מתמקד דווקא במשחקי הזיכרון עצמם.

האם משחקי זיכרון מפריעים ליכולות החשיבה?

אליעד כהן מעלה נקודה חשובה בנוגע להבדל בין יכולת הזיכרון לבין יכולות החשיבה. הוא טוען כי כל פעולה שאנו עושים מכילה מרכיב של זיכרון ומרכיב של חשיבה במינונים שונים. הוא נותן כדוגמה את המתמטיקה: כדי לפתור בעיות מתמטיות צריך גם זיכרון (כמו לזכור את לוח הכפל) וגם חשיבה (לבחור כיצד לפתור את הבעיה). עם זאת, הוא מדגיש שלמרות שכל תהליך כולל במידה מסוימת גם חשיבה וגם זיכרון, ישנם דברים שהרכיב של הזיכרון בהם גדול הרבה יותר, למשל משחקי זיכרון קלאסיים שבהם נדרשים לזכור זוגות של קלפים.

לדוגמה, במשחק זיכרון, כשצריך לזכור איפה נמצא כל קלף, הפעולה היא חסרת היגיון לחלוטין. אין שום סיבה לכך שקלף מסוים נמצא במקום אחד ולא באחר, וזה אומר שהשחקן מתרגל את המוח לזכור בצורה חסרת סיבתיות והיגיון. אליעד כהן מסביר שהתרגול הזה של זיכרון בלי סיבתיות יכול לפגוע ביכולות החשיבה של האדם, כי הוא מתרגל את עצמו להאמין בדברים מבלי לחפש את ההיגיון מאחוריהם.

מה הקשר בין זיכרון, שכל ודמיון?

אליעד מסביר שיש שתי דרכים עיקריות שבהן המוח יכול לפעול: דמיון ושכל (היגיון). הדמיון מתבסס על כך שאין סיבה או חוקיות ברורה, וזה מתאים יותר למשחקי זיכרון שבהם הדברים מופיעים באופן אקראי. לעומת זאת, השכל וההיגיון מנסים למצוא חוקיות, סיבתיות, ויחסים ברורים. לדוגמה, אם אדם מקבל מספר טלפון, הוא ינסה למצוא בו היגיון וסדר כדי לזכור אותו. דווקא הניסיון הזה לחפש היגיון יכול לפגוע ביכולת לזכור מספרים רנדומליים, כי המוח עסוק מדי בחיפוש אחר קשרים וסיבות.

מה הקשר בין תסמונת סוואנט, אוטיזם ויכולות זיכרון?

אליעד נותן כדוגמה אנשים עם תסמונת סוואנט או אוטיזם, שמסוגלים לזכור פרטים מורכבים כמו מספר העלים בעץ שראו. לדבריו, אנשים כאלה לא מסתמכים על היגיון כשהם זוכרים דברים. הם יכולים לראות עץ ולזכור במדויק את מספר העלים, דבר שלרוב האנשים יהיה בלתי אפשרי, כי רוב האנשים מחפשים היגיון. האדם הממוצע מנסה להבין סיבתית את מה שהוא רואה ולכן לא מצליח לזכור פרטים אקראיים בכזו רמה של דיוק.

האם פיתוח הזיכרון יבוא על חשבון יכולת החשיבה?

אליעד כהן מדגיש שככל שהאדם מאמן את הזיכרון ומתרגל לזכור דברים ללא סיבתיות, הוא מתרגל את המוח לעבוד בצורה שמפחיתה את יכולת החשיבה ההגיונית. אם אדם יתרגל לזכור מספרי טלפון אקראיים, כמו מאות מספרים בשבוע, הוא יצטרך לזכור אותם ללא כל היגיון, והדבר יבוא על חשבון היכולת שלו לחשוב בצורה לוגית, מאחר...
פיתוח יכולת שכלית פיתוח החשיבה דיוק אליעד כהן איך לפתח את השכל טענות שיפור יכולת שכלית פיתוח השכל לאמן את המוח לשפר את השכל מספר טלפון אוטיזם איך המוח זוכר איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך לזכור איך לזכור דברים איך לחשוב בהיגיון איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל איך עובד הזיכרון איך עובד זיכרון אימון המוח אימון קוגניטיבי היגיון המוח המוח זוכר התפתחות החשיבה התפתחות שכלית זיכרון זיכרון או היגיון זיכרונות חשיבה חשיבה הגיונית יכולות יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת יכולת זיכרון יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל להיות גאון להיות חכם להיות יותר חכם לזכור לזכור דברים לחשוב בהיגיון לפתח לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מוח מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית משחק משחקי זיכרון משחקי חשיבה משחקי פיתוח זיכרון משחקים סוואנט עובד עובד זיכרון עובדים פיתוח פיתוח הזיכרון פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח זיכרון פיתוח חשיבה פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית קוגניציה שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיפור שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור זיכרון שיפור זיכרון או היגיון שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית תסמונת תסמונת סוואנט תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
שכחה / זיכרון - מה טוב בשכחה? מתי להשתמש בשכחה ולשכוח דברים?
... זיכרון - מה טוב בשכחה? מתי להשתמש בשכחה ולשכוח דברים? השכחה מאפשרת לאדם להוציא ממחשבתו את הטפל שאינו חשוב ולזכור את העיקר שחשוב. השכחה מאפשרת לאדם לשכוח את הרע ולזכור את הטוב. השכחה מאפשרת לאדם לשכוח את השטויות ולהתעסק בדברים החשובים. השכחה מאפשרת לאדם לשכוח את השקר ולהיזכר באמת השכחה מאפשרת לאדם לשכוח את ... האדם לשכוח את כל הדמיונות והרע ולהתקרב אל הטוב האמיתי. על האדם לשכוח את כל השטויות שיש לו בראש, ולהיזכר במי הוא באמת. על האדם לשכוח את כל הרגלי החשיבה הישנים ולחפש את האמת. השכחה מאפשרת לאדם לצאת מקיבעון מחשבתי. כי היא גורמת לאדם לשכוח את הקיבעון המחשבתי של עצמו. המצאות נוצרות גם כאשר שוכחים ... לאדם לעשות התחלות חדשות. על האדם לשכוח את עבר ואת העתיד ולחיות את הרגע. על האדם לשכוח את כל הטפל ולהתרכז במהות ובעיקר. בסופו של תהליך, האדם זוכר רק את מה שבאמת אמיתית וטוב ואינו יודע בכלל את מה שאינו אמיתי וטוב. ...
זיכרון או דמיון? חלום או מציאות? היה או לא היה?
זיכרון או דמיון? חלום או מציאות? היה או לא היה?
זיכרון או דמיון? חלום או מציאות? היה או לא היה? האם הזיכרון האנושי מתאר מציאות אובייקטיבית? אליעד כהן פותח את ההסבר בשאלה לגבי הזיכרון האנושי, וקושר אותה למושגים של סיבה ותוצאה. הוא מתמקד בשאלה בסיסית: האם מה שהאדם זוכר שאכן קרה, הוא בהכרח אירוע שקרה במציאות באופן אובייקטיבי, או שזהו רק זיכרון סובייקטיבי? הוא מציג דוגמה של אדם שזוכר שאירוע מסוים קרה אתמול, והוא בטוח שהאירוע הזה אכן התרחש. אם מיליון איש יזכרו אירוע מסוים, הם יהיו משוכנעים שהאירוע אכן התרחש. אבל אליעד שואל, האם הזיכרון הזה מוכיח באופן מוחלט שהאירוע באמת התרחש? אולי למרות הזיכרון, האירוע לא באמת קרה? לדבריו, הזיכרון האנושי אינו מתאר בהכרח מציאות אובייקטיבית, אלא רק מציאות סובייקטיבית. הזיכרון הוא תחושה או תמונה המופיעה במוחו של האדם בזמן הווה, והוא מקשר לתמונה זו תחושה של זמן, כאילו היא שייכת לעבר. כיצד הזיכרון דומה לדמיון של העתיד? אליעד מבקש מהמאזינים לדמיין משהו שיקרה בעוד שבוע או בעוד שנה, ואחר כך להיזכר במשהו שקרה לפני שבוע או לפני שנה. בשני המקרים מדובר בתמונות מנטליות ... מדמיין לעתיד לבין אירוע שהאדם זוכר מן העבר? ההבדל היחיד, הוא מסביר, הוא התחושה שהאדם משייך לתמונה. התמונה מהעבר נחוויית כאילו התרחשה, והתמונה מהעתיד אינה נחוויית כמציאות קיימת. אולם בפועל, שתיהן קיימות ... רק ברגע הנוכחי. לפיכך, לדעתו, הזיכרון הוא רק תחושה של תמונה בתודעה, ולא עדות חד - משמעית למה שבאמת התרחש במציאות. מהי תחושת הזמן ולמה היא אינה מהימנה? אליעד מתאר כיצד תחושת הזמן אצל בני אדם, במיוחד אצל ילדים ... מדויקת. אנשים מתקשים לעיתים לזכור בדיוק מתי אירוע התרחש, ואינם יכולים להבדיל בוודאות בין אירוע שהתרחש אתמול או לפני שנים רבות. תחושת הזמן אינה אלא תפיסה סובייקטיבית. כל האירועים של העבר והעתיד קיימים ... שאנשים יכולים לשכוח או אפילו לזכור אירועים שמעולם לא התרחשו, כפי שמוכח במקרים של היפנוזה שבה אנשים משחזרים אירועים דמיוניים שמעולם לא התרחשו בפועל. האם הזיכרון האנושי הוא מחויב המציאות? אליעד מסביר שהזיכרון אינו מחויב המציאות אלא רק אפשרי. האדם אמנם חווה את הזיכרון באופן מוחשי, אך תחושה זו אינה הוכחה חד - משמעית לכך שהאירוע התרחש בעבר. לדעתו, האדם אינו יכול להוכיח באמת שמה שהוא זוכר אכן קרה, מפני שהכל מתרחש בתודעה שלו כרגע. הוא מדגיש נקודה נוספת, כאשר האדם זוכר אירוע אחד, הוא למעשה גם שולל את קיומו של אירוע אחר. לדוגמה, אם הוא זוכר שאתמול היה בירושלים, הוא למעשה שולל את האפשרות שהיה גם בחיפה. אך האם זה הכרחי? אולי הוא היה בשני המקומות בו - זמנית, אך התודעה שלו זוכרת רק אפשרות אחת? אליעד מבהיר שלמעשה יכול להיות שאירעו מספר דברים בו - זמנית, והתודעה של האדם מגבילה אותו לזיכרון של אפשרות אחת בלבד. כיצד העבר והעתיד נוצרים ברגע ההווה? אליעד טוען כי העבר והעתיד הם רק תחושות של האדם, והם נוצרים בתודעה ברגע ההווה. התודעה יכולה להתקיים ללא תחושה של ... אלא רק עם קיום של הרגע הנוכחי. הזיכרונות, בדיוק כמו התחזיות והדמיונות לגבי העתיד, קיימים אך ורק ברגע הזה של התודעה. הוא מסכם את ההסבר באמירה שכל רגע הוא למעשה רגע חדש, שבו העבר והעתיד נוצרים מחדש בתודעה, ומציע ... את מהות הזמן. בסיום, הוא מאחל זיכרונות עתידיים טובים בהווה, ומבקש שהמאזינים יעמיקו בהבנת הטבע של הזיכרון, הזמן והמציאות עצמה. האם הזיכרון הוא אשליה? האם אפשר להוכיח את הזיכרון? האם תחושת הזמן היא סובייקטיבית? האם הזיכרון והדמיון דומים? האם העבר קיים רק בתודעה? מה ההבדל בין דמיון למציאות? הפעם אני רוצה לדבר על הנושא של ה
פוסט טראומה - איך להתמודד עם זיכרון טראומטי?
פוסט טראומה - איך להתמודד עם זיכרון טראומטי?
... טראומה - איך להתמודד עם זיכרון טראומטי? איך להתמודד עם זיכרונות טראומטיים מהעבר? כאשר אדם חווה אירוע טראומטי בעבר, כל פעם שהזיכרון עולה מחדש הוא חווה את אותה טראומה שוב. בזרגון המקצועי, המצב הזה מכונה פוסט טראומה, מצב שבו הזיכרונות השליליים ממשיכים להציף את האדם ולהפריע לחייו. לפי אליעד כהן, רוב השיטות והטיפולים שמציעים כיום ... אינם יעילים באמת? לפי אליעד כהן, טיפולים רבים מתמקדים בהתמודדות שטחית בלבד. הם מלמדים את האדם להתמודד עם האירוע, אך אינם מסירים את הזיכרון באופן מוחלט. הזיכרון תמיד נשאר חבוי ברקע, וכאשר מתרחש אירוע דומה, הזיכרון הטראומטי צף ועולה. התוצאה היא שהטיפולים אינם משיגים ריפוי מוחלט. לדוגמה, אדם יכול לעבור טיפול פסיכולוגי ממושך ולחוש הקלה זמנית, אך אם בעתיד הוא יחווה סיטואציה דומה לאותה טראומה, הוא יחווה שוב תחושות קשות. מהי הדרך האמיתית לרפא זיכרון טראומטי לחלוטין? אליעד כהן מסביר כי הדרך האמיתית היחידה לרפא טראומה לחלוטין היא להגיע למצב נפשי ... אפילו אירועים שנראים ברורים ומחויבים, כמו זריחת השמש או נפילה של אבן, אינם מחויבים באמת. תמיד ישנה אפשרות תאורטית אחרת, ומעצם העובדה שניתן לדמיין אחרת, ברור שהאירוע אינו מחויב. מה המשמעות של ההבנה שכל אירוע הוא רק אפשרי ולא מחויב? ... שלו לגבי הטראומה. האדם רואה שכל רגע במציאות הוא חדש לחלוטין, וכל רגע אינו מחויב להיות דומה לרגע הקודם. האדם מבין שהטראומה היא רק זיכרון, אך הזיכרון עצמו הוא תוצר של הסיבה הראשונה, והמציאות עצמה מתחדשת בכל רגע מחדש. מה קורה כאשר האדם מגלה את הסיבה ... בהתנגדות מול המציאות. הוא חווה את כל האירועים, כולל אלו שבעבר תפס כטראומטיים, באופן טבעי ושלם. הוא לא מרגיש עוד פחד או חרדה מפני זיכרונות העבר, כיוון שהוא מבין ומקבל באופן מוחלט את הסיבה העמוקה ביותר של כל דבר במציאות. סיכום כללי - ... והעמוק ביותר של כל אירוע שקורה בעולם. כשהאדם מגלה את הסיבה הראשונה של כל הסיבות, הוא מקבל את המציאות כפי שהיא ללא שום התנגדות, וכך זיכרונות טראומטיים אינם יכולים לפגוע בו יותר. הוא חווה את כל הזיכרונות כאירועים שלמים, נטולי טוב ורע, מתוך חוויה של אחדות ושלמות מלאה. איך להתמודד עם פוסט טראומה? איך להגיע להשתוות מוחלטת? מהי הסיבה הראשונה של כל הסיבות? איך להיפטר מזיכרונות רעים? איך להגיע לאחדות עם המציאות? פוסט טראומה - איך להתמודד עם זיכרון טראומטי? הפעם אשיב איך האדם אמור להתמודד עם זיכרונות לא נעימים מהעבר. כל פעם שאדם נזכר בדברים לא נעימים שקרו לו בעבר, זה נקרא פוסט טראומה. ויש הרבה שיטות המתיימרות לטפל בזה, אך כולן לא עובדות. יתכן שתשכח מהדבר, אבל בפנים יהיה זיכרון שיכול תמיד לעלות ולצוף בגלל סיטואציה מסוימת ואז שום טיפול לא עזר באמת. וכדי להשיג ריפוי שורשי, זה להגיע לאחדות, להגיע למקום שהזיכרון יהיה, ויחווה כטוב. ומי שיש לו עדיין רצונות עצמיים, יפחד שיקרה לו משהו רע, והטראומה תמיד תוכל לחזור. ומי שיגיע לחוויית האחדות לא יהיה לו רצון שדבר אחד יהיה שונה בחשיבה מהשני, הכל יהיה ללא הבדל, ואז לא יהיה רצון להרגיש טוב יותר או פחות, לא יהיה כלל הבדל בין הטוב לרע ואז הוא יזכור את הדבר הטראומטי כחוויה טובה, כיוון שיש השתוות עם המציאות. אדם הלך ברחוב ושדדו אותו, אדם ביזו ... שאלה, זה לא מחויב כי היה יכול להיות אחרת. אפילו במדידת אש, אם נשים אש צמוד לנייר, זה מחויב שהאש תשרוף את הנייר? לא זה לא מחויב, עצם העובדה שאתה יכול לדמיין שהנייר לא יישרף, זה כבר לא מחויב. אם קיימת בכלל שאלה, אז עובדה שאפשר לחשוב אחרת. האם כדור הארץ יהיה קיים או לא? אי אפשר לדעת, כי אחרת לא היתה שאלה כי אם יש ... הראשונה, הוא ממילא יחווה את כל המציאות אחרת ויחווה גם את הטראומה בצורה שונה לחלוטין. וכל רגע הוא רגע חדש לחלוטין, והטראומה היא רק זיכרון, ולמי שתהיה הבנה אמיתית של השורש ממנו נובעות כל הסיבות, ויבין באמת שכל רגע הוא חדש, ממילא יחווה את ...
שלמות עצמית וזיכרון רגשי טוב - מהו זיכרון רגשי טוב בשלמות?
שלמות עצמית וזיכרון רגשי טוב - מהו זיכרון רגשי טוב בשלמות?
... עצמית וזיכרון רגשי טוב - מהו זיכרון רגשי טוב בשלמות? איך אפשר לדעת שהגעת לשלמות העצמית שלך? אליעד כהן פותח את ... לשלמות העצמית שלו? לדבריו, התשובה המהירה היא שאם לאדם עדיין יש שאלה בנושא, סימן שהוא טרם הגיע לשלמות, כי אדם שנמצא בשלמות כבר אינו מחפש תשובות. מהו תהליך ההתפתחות והזיכרון הרגשי שעובר האדם? כדי להמחיש את תהליך ההתפתחות והחשיבות של זיכרון רגשי, אליעד נותן דוגמה מהילדות: ילד קטן בגן שנפגע רגשית מכך שמישהו הוציא לו לשון. כשהוא מתבגר ומישהו עושה זאת שוב, הוא כבר לא מתרגש מכך, כיוון שהמודעות שלו השתנתה והתפתחה. אליעד מסביר שהאדם כל הזמן משתנה ומתפתח, הן מבחינה רגשית והן מבחינה שכלית. הוא משנה את תפיסותיו לגבי טוב ורע בהתאם ... מחשבתיות ונעשה מאושר. השאלה היא האם האושר שהוא חווה הוא אושר מוחלט. לטענתו, תמיד נשאר באדם מטען רגשי מן העבר: גם כאשר האדם מרגיש מאושר, הוא ממשיך לסחוב איתו זיכרונות רגשיים שליליים מפעם, בנוסף לחשש שהטוב הזה יפסק בעתיד. הוא נותן דוגמה ... שמשהו ישתנה או יסתיים, הרי שזה לא טוב אמיתי. טוב מוחלט הוא כאשר האדם חווה את כל מה שקרה לו אי פעם, כולל אירועים קשים, כדבר חיובי וטוב באמת. הוא מדגיש שאם אדם זוכר את עברו בצורה רעה, הבעיה איננה העבר עצמו, שכן העבר איננו קיים עוד, אלא הזיכרון והחוויה שלו מן העבר. הדגש צריך להיות על התיקון של חוויית הזיכרון ולא על ניסיון לשנות אירועים שכבר התרחשו. איך מתקנים את הזיכרון הרגשי הרע? אליעד טוען כי הפתרון אינו הדחקת האירועים השליליים, מכיוון שההדחקה אינה אפשרית באמת, ותמיד יישאר משהו מהזיכרון. במקום זאת, הוא מציע לבצע תהליך שבו האדם עובר על כל האירועים הרעים שחווה ומנסה לחוות אותם מחדש באופן חיובי. לדוגמה, אם אדם עבר שוד או איבד חבר במלחמה, המטרה אינה לשנות את העבר, אלא לשנות את הדרך שבה הוא חווה את הזיכרונות הללו. הוא מדגיש ששיטות נפוצות כגון חשיבה חיובית או דמיון מודרך לא באמת פותרות את הבעיה, מכיוון שהן מהוות סוג של שקר עצמי ולא מספקות הבנה אמיתית של המציאות. מדוע הבנה עמוקה של המציאות הכרחית לתיקון הזיכרון? אליעד מסביר שהדרך הנכונה להתמודד עם הזיכרון השלילי היא להבין באופן עמוק את המציאות עצמה, להבין את הסיבה הראשונית שיצרה ... סיבה בדיוק. ברגע שהאדם מבין לעומק את הסיבה הראשונית, הוא מבין שאין באמת הבדל בין טוב לרע מנקודת המבט המוחלטת. כאשר האדם יגיע להבנה זו, הוא יוכל לחוות את כל זיכרונותיו, גם הכואבים ביותר, כחוויה טובה ומוחלטת. כתוצאה מכך, האדם יחווה טוב ... אינו חושש יותר מפני רע עתידי, כיוון שהוא מבין שכל מה שקרה וכל מה שיקרה הוא לטובה מנקודת המבט של אותה סיבה ראשונית ומוחלטת. כיצד ליישם בפועל את התהליך לתיקון הזיכרון הרגשי? אליעד מפרט את התהליך באופן מעשי: האדם צריך לרשום לעצמו את כל האירועים השליליים שקרו לו בחיים. עליו לנסות לחוות מחדש כל אירוע בצורה חיובית וטובה. הוא לא ממליץ להשתמש בשיטות חשיבה חיובית או דמיון מודרך, כיוון שאלו אינן מועילות באמת לטווח ארוך. הפתרון האמיתי הוא להבין בצורה עמוקה ואמיתית את סיבת כל האירועים במציאות, אותה סיבה ראשונית שיוצרת הן את הטוב והן את הרע. מתוך ההבנה העמוקה הזו, האדם יוכל לחוות את כל הזיכרונות כחיוביים באמת. מה התוצאה של תיקון הזיכרון בדרך זו? לדברי אליעד, אם אדם יצליח להגיע להבנה ולחוויה זו, הוא יגיע למצב של שלמות אמיתית, בה הוא חווה את כל זיכרונותיו באופן חיובי לחלוטין. הוא מדגיש שזו הדרך היחידה לחוות אושר אמיתי ושלמות עצמית מלאה, ללא כל פחד או חשש שיקרה רע בעתיד. לסיום, אליעד מאחל למאזינים להגיע למצב כזה של הבנה ושלמות עצמית, ולחוות טוב אמיתי בחייהם. איך לתקן זיכרונות שליליים? מהי שלמות עצמית? איך להשתחרר מפחד? האם חשיבה חיובית עובדת באמת? מהי הסיבה של אירועים רעים? איך להגיע להבנה עמוקה של המציאות? הפעם ... לדעת אם הוא הגיע לשלמות העצמית שלו? ויש תשובות רבות, והתשובה המהירה ביותר שכל עוד יש לך שאלה, עוד לא הגעת ואתן נקודת מבט. אדם עובר מרגע שנולד תהפוכות, ולפי הזיכרון שלו את העבר, ידע אם הגיע. ילד לדוגמה בגן הוציאו לו לשון וחווה את זה כרע, ואז הוא גדל ומוציאים לו לשון והוא לא ייחס לזה כבר משמעות, והאדם כל הזמן מתפתח, ודברים שקרו פעם, עכשיו מבין שזה דברים שלא צריך להילחץ מהם. וככה מתבגר ... ואז הוא הופך להיות מאושר ומרגיש טוב ואיך הוא יכול לדעת אם זה טוב מושלם? זה על ידי הניקיון של המטען הרגשי של הדברים הרעים שקרו לו ויחד עם זאת הוא גם סוחב פחד שהחשיבה שלו תלך לאיבוד, שה
אמת, חוויית הזמן, זהות עצמית, זיכרון, התחדשות, מכונת אמת, להשתגע, הטלת ספק, פרשנות המציאות
אמת, חוויית הזמן, זהות עצמית, זיכרון, התחדשות, מכונת אמת, להשתגע, הטלת ספק, פרשנות המציאות
... חוויית הזמן, זהות עצמית, זיכרון, התחדשות, מכונת אמת, להשתגע, הטלת ספק, פרשנות המציאות איך להיות חופשי מהתלות בתוצאות חיצוניות? אליעד כהן מסביר כי האדם רוצה להרגיש טוב, ולכן הוא משקיע מאמצים גדולים בהשגת מטרות חיצוניות שונות. רוב האנשים חיים מתוך מחשבה שהאושר והסיפוק יבואו רק אם ישיגו דברים חיצוניים כגון כסף, זוגיות, עבודה טובה או בריאות. אך אליעד מציין שהבעיה בשיטה זו היא שהתלות בהשגת תוצאות חיצוניות גורמת לכך שהאדם תמיד יהיה חרד וחסר שקט, מכיוון שהמציאות אינה ... הוא לעולם לא יהיה מאושר באמת, כי תמיד יהיה פחד לאבד את מה שהשיג. איך אפשר להשתחרר מתלות בתוצאות חיצוניות? אליעד מציע כי הפתרון האמיתי לתלות בתוצאות הוא לפתח הבנה עמוקה לגבי המציאות. האדם צריך להבין מדוע הוא בכלל רוצה את התוצאות האלה, ולשאול את עצמו מה הוא באמת מחפש להשיג בכך. האדם למעשה מחפש תחושה ... אלא יכול להיווצר באופן פנימי ללא תלות בתוצאות - הוא יפסיק להיות עבד של המציאות החיצונית. מהי הדרך להשיג אושר פנימי ללא תלות בתוצאות? הדרך שאליעד מציע היא עבודה פנימית של הבנת הרצון העצמי. האדם צריך להטיל ספק בצורך שלו בהשגת המטרות החיצוניות, להבין באופן עמוק מדוע הוא לא מרגיש שלמות כבר עכשיו, ולבדוק האם ... הוא השאלה: מהו המהות הפנימית האמיתית של האדם? אליעד מציע שניתן לגלות מי אנו על ידי בדיקה של מי איננו, ובכך להגיע להבנה של האני האמיתי. איך נוצרים הרצונות והזיכרונות בחווייתנו? הישויות שבתוכנו יוצרות רצונות, אך למעשה כל זה מתרחש בזכות תודעה גבוהה יותר שגורמת לנו להרגיש שיש לנו רצונות. כשיש זיכרונות, יש מישהו שמשתיל אותם בתודעתנו. זה לא אנחנו שיוצרים אותם באופן עצמאי, אלא כוח חיצוני שמעצב את החוויות שלנו. בכך, כל רעיון, מחשבה ורצון נוצר על ידי משהו מעבר לעצמנו. אליעד מציע שנבין כי לא אנו הצופה, אלא משהו אחר שגורם לנו לצפות ולחוות את החיים. מה המשמעות האמיתית של הזמן והזיכרון? החוויה שלנו את הזמן, שבו אנחנו זוכרים את מה שהיה, היא למעשה אשליה. כל רגע בחיינו נוצר מחדש ברגע הזה, ואין לנו רצף זמן אמיתי. למעשה, כל מה שאנחנו זוכרים מתרחש ברגע זה, ואין לנו קיום עצמאי ללא התודעה שנוצרת בכל רגע. אנשים שמרגישים את רצף הזמן ושואפים לדעת מה היה קודם עשויים להיתקל בתסכול. למעשה, הזמן והזיכרון הם חלק מהמציאות שנוצר על ידי תודעה גבוהה יותר. מהי הדרך להבין את המציאות האמיתית? הדרך להבין את המציאות היא באמצעות חיפוש האמת. תהליך זה מחייב ... נוכל להתחיל להבין אם יש לנו בחירה אמיתית או אם כל מחשבה ורצון באים ממקום חיצוני. התהליך הזה מחייב אותנו להיות ישרים עם עצמנו ולהטיל ספק גם במה שנראה לנו כעובדה ברורה. האם כל הדברים בעולם הם למעשה אחד? כפי שרבי נחמן אומר, רק אם האדם מבין שהכל אחד - שכל ההפכים הם למעשה אחד - הוא יוכל להגיע לשלמות. כל מה ... חוויה קשה, הבחירה בכיוון האמת תוביל לשחרור מהפחדים ומההגבלות שמקורם בדעות כוזבות. אדם צריך לשאול את עצמו כל הזמן מהי האמת ומה באמת קורה סביבו. מהות הזמן והזיכרון השליטה במחשבות וברצונות הבנת המציאות והאמת חוויית השפיות וההבנה האמיתית ההבנה של הכל אחד שאלה: אני מסתכלת לתוכי ורואה כל מיני ישויות, אחד שמחליט, ... אומרת שאת מזהה שיש מישהו שצופה, השאלה היא מי מחליט לו מה לראות? כמו שיש מישהו שזורק רצונות, כך יש מישהו שזורק מידע. למשל אדם עשה משהו ושכח, ופתאום זה נכנס לו לזיכרון , מישהו שלח לו זיכרון. מה זה אומר? שאת לא אף אחד מהם, ואת כולם ביחד. מה זה אומר? את אחד מהדברים שקיימים, השולחן למשל, אפשר לשים עליו מפה, אפשר לחתוך אותו, אפשר לצבוע ... שאתה גר שם, ואתה לא יכול לדעת איפה גרת אתמול. כול התודעה שלך וכל מה שאתה יודע, זה משהו עכשיו גורם לך לדעת את זה. האדם בטוח שהוא קיים ויש לו ידיעות, אבל זה לא עובד ככה, כל מה שאת יודעת, למשל את רואה את הבן שלך, זה לא בגלל שאת הכרת אותו, זה בגלל שעכשיו יש משהו שגורם לך לזהות אותו. שאלה: אז מי אני בסוף? ... שקורה פה. אף אחד בעולם הוא לא אחראי למה שהוא חושב, למה שהוא עושה, למה שהוא יודע, אתה לא שולט במנגנון של הרגשות שלך, ושל הרצונות שלך, בשנייה אתה יכול לאבד את הזיכרון שלך, למעשה אתה לא שולט בכלום. שאלה: אני זוכרת שיש רצף בזיכרון, ואתה אמרת שכול רגע מישהו יוצר אותי מחדש. אליעד: זאת החוויה של הזמן, רבי נחמן אומר, למה אנשים חושבים שהם לא יכולים לעשות דברים? זה בגלל הזקנים שבדור. אנשים שמרגישים שהם זקנים בחשיבה שלהם, מרגישים שהם לא יכולים להתפתח, אבל אדם שחווה תמיד חדש, יש לו תודעה חדשה מה הכוונה? יש לנו זמן, אני זוכר מה עשיתי אתמול ושלשום, יש לנו תחושת רצף של זמן, אבל מצד האמת, הזמן הוא בכל רגע אחד חדש. מה שהיה נדמה לאדם שזה היה אתמול, למעשה זה נוצר עכשיו. למשל בחלום, אתה עובר מסיטואציה לסיטואציה. אבל בסיטואציה השנייה אתה לא זוכר מה היה בסיטואציה הראשונה. כך זה פה, אנחנו חושבים שאנחנו בחדר הזה כבר הרבה זמן, למשל אדם בן 30 שנה, חושב אני כבר כאן 30 שנה, הוא לא מבין שעכשיו מישהו יוצר לו את התודעה, הגוף, הרצונות, הזיכרון, משפחה, ילדים צרות וכו וכו. מה זה אומר זקנים, אלו אנשים שחווים את תחושה הזמן. מי שחווה את הזמן, גם יש לו תסכול על מה שהיה, וגם יש לו פחדים על מה ... אדם היה מבין שכול רגע חדש, אז ממה הוא היה מפחד? שאלה: איך מבינים את זה? אליעד: שואלים אם זה נכון או לא נכון. אי אפשר להוכיח שזה לא כך. מה שקרה אתמול, כרגע את זוכרת שזה קרה. שאלה: מה זה זיכרון? אליעד: זיכרון זה תחושה. אנשים חושבים שזיכרון זה תיעוד היסטורי של מה שהיה, אבל זה לא נכון. הזיכרון ממציא לך את מה שהיה. כדי שתוכלי לפעול בעולם, צריך לתת לך תחושה זמן עכשיו השאלה היא איך אפשר לחוות זאת? על ידי חיפוש האמת. אם תרצי מאוד לדעת את האמת, באשר היא, תחקרי, ותגיעי להבנה, ואז תוכלי לחוות זאת. הזמן והזיכרון הם לא מחויבי המציאות. הם יכולים להשתנות כל שנייה, ואתה אפילו לא יכול לדעת שזה השתנה. אם לא הייתה לנו תחושת זמן וזיכרון, לא היה לנו רצון, ובלי רצון אין תנועה ואין חוויה. איך להבין את המציאות? על ידי נחישות. אם האדם ירצה להבין את המציאות הוא יגיע לשם, אבל הוא חייב ...
הקוונטים, יקומים מקבילים, הזיכרון האנושי, סיבתיות, חלומות, ניסים, תודעת על, טוב אמיתי, אמת יוצרת סבל
הקוונטים, יקומים מקבילים, הזיכרון האנושי, סיבתיות, חלומות, ניסים, תודעת על, טוב אמיתי, אמת יוצרת סבל
... יקומים מקבילים, הזיכרון האנושי, סיבתיות, חלומות, ניסים, תודעת על, טוב אמיתי, אמת יוצרת סבל כיצד ... שזה רע? או אולי זה בעצם טוב?. לחפש נקודות מבט נוספות שבהן החיסרון הוא דווקא יתרון ברור. לדוגמה, אם אדם איבד את עבודתו והוא מרגיש שזה חיסרון גדול, הוא יכול לשאול את עצמו למה זה רע שאיבדתי את העבודה? האם יש אפשרויות חדשות שאוכל לנצל דווקא עכשיו, שלא היו מתאפשרות לי אחרת? ... שבה בעבר כבר קרו אירועים שהובילו להיווצרות הקיר. אבל ההסבר לפי התורה הקוונטית הוא שכל האירועים הללו נוצרים כזיכרון ברגע ההתבוננות. האדם פתאום מקבל תודעה שיש בה רצף של עבר, כאילו תמיד היה פה קיר, אבל בפועל הכל נוצר עכשיו, כולל התחושה והזיכרונות על עבר שנראה אמיתי. מה המשמעות של עבר ותמונות בראש? שאלה שהופנתה לאליעד עסקה במשמעות של עבר. לפי ההסבר, עבר הוא בסך הכל תמונה או זיכרון שהאדם חווה כרגע בתודעה. הוא מתואר כמו תמונת עומק בציור: הציור עצמו שטוח, ... והרצון לחתוך לא באמת מחייב שתהיה פעולת חיתוך. הכל מתחבר רק בחוויה של רצף. האלטרנטיבה היא שתמיד נוצר עכשיו זיכרון של אתמול רציתי וחתכתי, אבל אי אפשר באמת להוכיח שרצף הזמן קיים אובייקטיבית. ... אדם חווה שהדברים ממשיכים מרגע לרגע, ולכן נדמה שיש המשכיות לעבר. אבל לפי ההסבר, ברגע זה נוצרים כל הרגעים הקודמים כזיכרונות, ובעצם אין רצף אמיתי אלא תחושה של רצף. דוגמה שמובאת: אדם הולך ברחוב, רואה בית וחושב שאתמול גם ראה את אותו בית, אבל מי אמר שלא רק עכשיו נוצר לו הזיכרון כמי שראה את הבית אתמול. האם כולם רואים בדיוק אותו שולחן ואותה מציאות? לפי ... האירועים אם ירצה, אבל כשהוא בתוך החלום הוא מרגיש מוגבל. כך, האדם הוא לכאורה אלוהים שחווה את עצמו כאדם קטן ולא זוכר שהוא זה שמייצר את הזמן, המקום, וגם את התחושה שהוא לא אלוהים. האם באמת בחרנו להיות כך? עולה השאלה: אני לא זוכר שבחרתי להגביל את עצמי, אז איך זה יכול להיות שאני האלוהים? התשובה המוצעת היא ... אתה יכול גם לבחור לשכוח שבחרת, כדי לחוות מציאות מוגבלת. החלוקה הזו למדרגות היא כמו בחלום: מבחינתך בחלום אינך זוכר שהכל אתה, אבל בפועל אתה המקור לחלום. מה התועלת בחקירה זו של אני ואלוהים? ... נוצרת חוויה משוחררת ופחות מפחידה, כי מתברר שהכל חלק מאותו פוטנציאל אין סופי. מהי אחדות היש והאין? כיצד פועלת החשיבה הקוונטית בחיי היומיום? האם אפשר להתבונן על חלום כמודל להבנת המציאות? איך ... על שתי מקומות למשל אתה מסתכל ימינה אתה רואה קיר, וכשלא תסתכל ישאלו אותך מה יש מימינך תגיד קיר אבל תגיד בגלל הזיכרון שלך, התורה המדעית הזאת אומרת שרק היכן שאתה מסתכל יש את מה שאתה מסתכל, ויש לך זיכרון שבשאר המקומות יש עוד דברים. אבל שתדע, שמצד האמת כאשר אתה לא מסתכל לשם, אין ... אימא שלך, את אומרת זאת אימא שלי, עכשיו נוצרה המציאות הקודמת שיצרה את אימא שלך עכשיו. כרגע נוצרה בך תודעה שיש בה זיכרון של העבר. שאלה: מה זה עבר? אליעד: עבר זוהי בסך בכל תמונה שיש לך בראש, שאת ... זה עניין של הסתברות. אבל אני אתן לך תשובה אחרת, למה אני רואה תמיד מאחורי קיר? אבל זה לא נכון, זה בגלל שנוצר לך זיכרון רציף, יכול להיות שכול הפעמים הקודמות לא היה קיר, אבל כעת נוצר לך זיכרון שתמיד שכשהסתכלת אחורה נוצר לך קיר. הכל נוצר באותו רגע. אדם אומר שתמיד שכשהסתכלתי אחורה ראיתי קיר, אבל זה לא נכון, כי הזיכרון של העבר גם נוצר עכשיו. זה אומר שאתה לא באמת יכול להוכיח שברגעים הקודמים אתה ... שאתמול גם ראה אותו, אבל זה כרגע נוצר לך בתודעה, שאומרת לך שכרגע יש פה בית ושגם אתמול ראית את זה, אבל זה שאתה זוכר שאתמול ראית אותו, זה נוצר עכשיו, עכשיו נוצר שאתמול ראית את זה, אין פה רצף ... זה גורם למציאות להראות יותר אמיתית. אבל למעשה אתה רואה פה שולחן, ואתה רואה פה מישהו שרואה פה שולחן. הכל זה בתוך המוח שלנו. זה כמו חלום לכל דבר ועניין. הרעיון הוא שאני רוצה להחליש את הכוח ... האם ישנם עוד ישויות כמוך או לא. שאלה: למעשה מה שאני חווה או רואה, זה בכלל משהו שרץ לי בראש. אליעד: ואתה למעשה מפתח מערכות יחסים עם דמויות בתוך הראש שלך, ורב איתם וכועס עליהם, ואתה בטוח ... ריק מכל דבר זוהי אותה רמת קושי. מנקודת מבט של פוטנציאל אין סופי, ליצור עולם של ריק, ועולם שאחרי 14 אלף שנה מתפתחים בו חיים זה היינו אך, כי זאת רק תמונה. אחד הדברים שאני הכי אוהב, זה דרופי, ... אלוהים. אתה כאלוהים בוחר לצמצם את הכל, לצמצם את עצמך בגוף, בתודעה מסוימת, אבל אתה עדיין אלוהים. שאלה: אני לא זוכר שבחרתי בזה. אליעד: כי אתה כאלוהים בחרת שלא תזכור זאת. דרך אגב אתה כן זוכר שבחרת, למה? כי אתה מחפש, מה אתה חושב מניע את כולם לחפש? הזיכרון. מה האדם בעצם מחפש? את האין סוף, את האלוהי. למה לא משנה מה יתנו לאדם, הוא ... הזה? כי לדעתי יש כאן משהו משובש בגישה, שכול קבלת המידע אחר כך היא פחות טובה. שאלה: לפי דעתי השאלות באות אחרי חשיבה על הדברים, וזה לוקח זמן. אליעד: למעשה אתה אומר שלוקח זמן עד שמבינים את זה, ... סיבה ותוצאה, כל העולם כולו מושתת על הרעיון של סיבה ותוצאה, וכל החיים מנוהלים לפי סיבה ותוצאה, למשל אני הולך לעבוד , בגלל שבחוויית הסיבה תוצאה שלי יש משכורת, אם אוכלים נעשים שבעים, וכו, אבל ... לכן כל הרעיון של סיבה ותוצאה הוא דמיוני, בפרט כשאני מנסה להסביר שהזמן כל רגע מתהווה מחדש, לא רק שאין חוקיות, גם הזיכרון שרצית בבוקר נוצר בכלל עכשיו, עכשיו נוצר לך ה
סיבתיות, סיבה ותוצאה, כל דבר הוא סיבת עצמו, חוויית הזמן, זיכרון אנושי, חוויה סובייקטיבית
סיבתיות, סיבה ותוצאה, כל דבר הוא סיבת עצמו, חוויית הזמן, זיכרון אנושי, חוויה סובייקטיבית
... סיבה ותוצאה, כל דבר הוא סיבת עצמו, חוויית הזמן, זיכרון אנושי, חוויה סובייקטיבית האם קיימת המשכיות בזמן או שכל רגע עומד בפני עצמו? אליעד כהן מסביר כי קיימות ... משמעי, ולכן האדם צריך ללמוד להיות פתוח לתפיסות שונות ולחוויות שונות, בלי להינעל על אמת אחת ספציפית. מה הקשר בין זיכרון אנושי לחוויית המשכיות בזמן? אליעד מסביר כיצד הזיכרון האנושי יוצר אצלנו את תחושת ההמשכיות בזמן. לדוגמה, אם אדם מניח סיר מרק על השולחן, הוא חווה שהסיר נמצא שם בגלל פעולתו בעבר הקרוב, כלומר, שהוא שם את המרק לפני רגע. תחושת המשכיות זו נוצרת אך ורק בגלל הזיכרון, כלומר, בגלל חוויה סובייקטיבית ולא בגלל קשר אובייקטיבי אמיתי. אם היה ניתן למחוק את הזיכרון של האדם, הוא לא היה יודע שהמרק נמצא על השולחן כתוצאה מפעולה קודמת שלו, ואז לא הייתה תחושת המשכיות בזמן. ... אובייקטיבית. התחושה שמתי את המרק כאן ולכן הוא נמצא פה עכשיו היא פרשנות סובייקטיבית לחלוטין של חוויה חושית וזיכרון, ולא עובדה מוחלטת. למה חשוב לדייק ולהכיר בחוויה הסובייקטיבית? אליעד כהן מבהיר את החשיבות של להיות מדויק ואמיתי עם ... את המציאות. כאשר האדם מקובע באמונה שזה כך וזה לא אחרת, הוא בעצם נועל את עצמו בתוך פרספקטיבה אחת ומונע מעצמו להיפתח לאפשרויות חדשות ולחוויות חדשות. לדוגמה, כאשר אדם אומר לעצמו באופן חד משמעי המרק כאן כי אני שמתי אותו ... מוחלטת, הוא הופך גמיש יותר, פתוח יותר ופחות נעול בתוך התפיסות האישיות שלו. איך החוויה הסובייקטיבית משפיעה על ההתפתחות האישית? כאשר האדם נועל את עצמו באמונות או בחוויות סובייקטיביות כאילו הן אמת מוחלטת, הוא למעשה מונע מעצמו התפתחות והבנה עמוקה יותר של המציאות ושל עצמו. אליעד מדגים זאת באמצעות האדם שנולד לתוך מערכת אמונות מסוימת, ... הבנה או תפיסה אחרת. רק כאשר האדם מוכן להכיר בכך שכל תפיסותיו הן סובייקטיביות ולא מוחלטות, הוא מאפשר לעצמו להתפתח, להתקדם ולראות את המציאות באופן רחב ועמוק יותר. הכרה זו, בכך שכל חוויה ותפיסה הן רק אפשרויות ... להבנה שלמה ועמוקה יותר של חייו ושל המציאות שבה הוא נמצא. מהי סיבתיות וזמן? האם הזמן הוא אשליה סובייקטיבית? איך הזיכרון משפיע על החוויה? מה הקשר בין סיבה לתוצאה? איך להשתחרר מאמונות מקובעות? למה חשוב לדייק בחוויה האישית? ...
מחשבה מציקה, מחשבות מציקות, זיכרונות מודחקים, מחשבות טורדניות, מחשבה טורדנית, שטיפת מוח
מחשבה מציקה, מחשבות מציקות, זיכרונות מודחקים, מחשבות טורדניות, מחשבה טורדנית, שטיפת מוח
... מציקה, מחשבות מציקות, זיכרונות מודחקים, מחשבות טורדניות, מחשבה טורדנית, שטיפת מוח למה מחשבות מציקות מופיעות שוב ושוב במוח? המחשבות שמטרידות אנשים הן תופעה נפוצה מאוד, שיכולה להתרחש באמצע החיים היומיומיים, במהלך העבודה או אפילו ברגעים שלווים יחסית. אליעד מסביר שכאשר עולה לפתע מחשבה מטרידה, כמו זיכרון ישן או השוואה למישהו אחר, הנטייה הראשונית היא לנסות להיפטר מהמחשבה, אך ניסיון ההדחקה אינו עוזר. המחשבה הזו תחזור ותופיע שוב, דווקא מפני שיש בה גרעין של אמת, גם אם הוא קטן מאוד. לדוגמה, אדם באמצע העבודה נזכר פתאום באקסית שלו מלפני 20 שנה. למרות שעברו שנים רבות, הוא מתחיל לחשוב על כך שכיום יש לה כבר ילדים, שהוא כבר לא חלק מחייה, וזה מטריד אותו. השאלה שעולה היא מדוע זיכרון כה ישן, שאין לו שום קשר אמיתי לחייו כיום, עדיין מטריד אותו. מדוע זיכרונות ישנים עדיין מטרידים אותנו? ההסבר שאליעד נותן הוא שלכל מחשבה מטרידה, אפילו אם נדמה שאין בה משמעות ממשית לחיים, ישנה משמעות מסוימת שהמוח עדיין מעניק לה. הסיבה שזה מטריד היא שהמחשבה נוגעת בנקודה רגישה או חסרה, שעדיין לא קיבלה פתרון פנימי מלא. אם לאדם אין ילדים, לדוגמה, והוא חושב על מישהי אחרת שיש לה ילדים, אז ... לא ישפיעו עליו. האם כל סוג של מחשבה הוא סוג של שטיפת מוח? אליעד מתייחס גם לנושא של שטיפת מוח. לדבריו, כל מחשבה וכל תפיסה שיש לנו על העולם היא למעשה סוג של שטיפת מוח. אדם שמאמין שדבר אחד הוא טוב יותר מדבר אחר, עבר סוג מסוים של שטיפת מוח. במובן מסוים, אפילו היצמדות לאמת מסוימת, יכולה להיחשב שטיפת מוח . עם זאת, יש הבדל משמעותי בין שטיפת מוח שלילית שבה מתכנתים אדם לפעול בניגוד לרצונו, לבין היכולת להגיע למצב תודעתי נקי שבו האדם חופשי לבחור כיצד לפעול וכיצד לחשוב. המטרה שאליעד מתאר היא לא לשעבד את האדם לאמונה מסוימת, ... המציאות. אם הוא רוצה להיפטר ממחשבות מטרידות, עליו לעבוד כדי להגיע למצב שבו הכל שווה בעיניו, ואין יתרונות או חסרונות מוחלטים. איך להפסיק מחשבות טורדניות? למה זיכרונות מודחקים חוזרים? כיצד להתמודד עם מחשבות מציקות? האם אפשר לנקות את המוח ממחשבות? מה הפתרון למחשבה שמטרידה אותי? איך להשתחרר משטיפת מוח? האם אפשר לחיות ללא שיפוטיות? ...
התמודדות עם טראומה מהעבר, מחשבה טורדנית, רעש מהשכנים, הצד השני של המטבע, למה רע לך, למה אתה סובל, מוזיקה רעה, מוזיקה טובה, טראומות, זיכרון טראומטי
התמודדות עם טראומה מהעבר, מחשבה טורדנית, רעש מהשכנים, הצד השני של המטבע, למה רע לך, למה אתה סובל, מוזיקה רעה, מוזיקה טובה, טראומות, זיכרון טראומטי
... עם טראומה מהעבר, מחשבה טורדנית, רעש מהשכנים, הצד השני של המטבע, למה רע לך, למה אתה סובל, מוזיקה רעה, מוזיקה טובה, טראומות, זיכרון טראומטי למה רעש של השכנים מפריע לך באמת? כאשר השכן עושה מסיבה ומשמיע מוזיקה רועשת בשעות ... אליעד מבקש לבחון האם זו המוזיקה עצמה שמפריעה, או אולי מה שהמוזיקה מסמלת עבור אותו אדם. המוזיקה עצמה יכולה להיות סתם צלילים חסרי משמעות, אך ברגע שהיא מתחברת לזיכרונות מסוימים או לתחושות מהעבר, האדם חש הפרעה או סבל. למשל, אם בזמן שהאדם היה ילד, הוא חווה חוויה שלילית כמו אלימות או תחושת השפלה בזמן ששמע את אותה מוזיקה, כל פעם שהוא ישמע את המוזיקה הזאת שוב, הזיכרון השלילי יצוץ, ויגרום לתחושת אי נוחות או אפילו סבל. אליעד מציע תהליך ברור להתמודד עם התחושה הזאת: ראשית, להבין שהבעיה אינה נעוצה ברעש, אלא במה שהרעש או המוזיקה מייצגים עבורך. שנית, להיכנס פנימה אל תוך הזיכרון או המחשבה הטורדנית, ולשאול מדוע הדבר הזה רע לך. אם למשל, המוזיקה מזכירה טראומה ישנה, צריך לשאול מה רע לי בטראומה? ולהעמיק פנימה עוד ועוד בשאלות אלו. שלישית, להעמיק ולפרק את הזיכרון לרכיבים מדויקים, לבדוק את המשמעות והפרשנות האישית שנותנים לכל חוויה ולכל תחושה, ולהבין שגם התחושות הרעות אינן מוחלטות, אלא יש בהן גם צדדים חיוביים. כיצד להתמודד עם טראומות וזיכרונות טראומטיים? אליעד מסביר שתהליך ההתמודדות עם טראומות צריך לכלול התבוננות עמוקה ואמיצה לתוך התחושות והרגשות שעולות בעקבות הטראומה. לדוגמה, אם כילד שפכו עליך מים קרים או חוויית חוויה משפילה, הדבר שמפריע לך כיום הוא לא הזיכרון כשלעצמו, אלא תחושת ההווה שאתה חווה מחדש כשאתה נזכר. הבעיה אינה עצם מה שהיה אז, אלא שאתה ... רק רעה או רק טובה, ויש בה גם צדדים חיוביים או נייטרליים. ההבנה הזו מובילה לכך שהסבל יפחת ואף ייעלם, כיוון שהאדם מבין את ההקשרים הרחבים והעמוקים של התחושות והזיכרונות. באמצעות התהליך שהוצג, האדם יכול להפסיק להרגיש רע לגבי זיכרונות טראומטיים ולהתחיל לראות את החוויה בשלמותה - גם הטוב, גם הרע, וגם מה שביניהם. כאשר האדם רואה את המצב בצורה שלמה וברורה, הוא יכול להשתחרר מתחושת הכאב או הסבל המלווה את הזיכרון הטראומטי. למה רעש מפריע לי? איך להתמודד עם זיכרון טראומטי? האם רעש הוא באמת רע? איך להפוך טראומה לחוויה חיובית? הצד השני של המטבע איך לשנות ...
חוכמת חז"ל, חכמינו זיכרונם לברכה, חכמת התורה, חוכמה אלוהית, יהדות, האם התורה אמת? חזרה בתשובה, נבואות התורה, שקר חז"ל, אמת אלוהית, רוח הקודש, למה אליעד כהן חושף את שקר האמונה הטמאה?
... חזל, חכמינו זיכרונם לברכה, חכמת התורה, חוכמה אלוהית, יהדות, האם התורה אמת? חזרה בתשובה, ... רוח הקודש, למה אליעד כהן חושף את שקר האמונה הטמאה? מהן המגבלות של חכמת חזל ומדוע אליעד כהן חושף את שקר האמונה? ההרצאה עוסקת בחשיפה של המגבלות שבחכמת חזל, חכמינו זיכרונם לברכה, ובבחינת האם התורה אמת. במהלך ההרצאה, אליעד מציין כי קיימת בעיה ... עושה את האדם, היא אחת השאלות שנשאלות במקורות חזל, ואליעד מציין כיצד ההבנה של חזל לא בהכרח נכונה, וניתן להבין את העניין גם אחרת. האם ניתן לשלב את חכמת חזל עם חשיבה רציונלית? במהלך ההרצאה, אליעד מציין כי חשוב לשלב את חכמת חזל עם הגישה ... הוא לא שולל את כל מה שנאמר על ידי החכמים, אך הוא טוען כי יש מקום להסתכל על הדברים מתוך פרספקטיבה רחבה יותר, שמשלבת את השכל האנושי עם ההבנה הדתית. השאלות שמסגרת החשיבה של חזל לא תמיד מאפשרת להשיב עליהן בבהירות הן שאלות שלא בהכרח ניתנות לפתרון חד - משמעי. מהו תפקידו של שכל האדם בהבנת התורה? אליעד מדגיש את תפקידו של השכל האנושי בהבנת התורה. הוא מציין כי ככל שהשכל האנושי מפותח יותר, כך נפתחות בפני האדם האפשרויות לראות את התורה ואת העולם באופן עמוק יותר. יש הרבה ... שלהם תמיד כאמיתות מוחלטות, כך שהיו מצבים שבהם לא היה מקום למחשבה או לדעות שונות. לדוגמה, כאשר רב מסוים אומר דבר מה, הוא מציג זאת כאילו הדבר נאמר ברוח הקודש, ולא כעובדה אחת מתוך אפשרויות רבות. הוא מציין, כי זה גורם לכך שאנשים לא מעזים לחשוב ... ומקום. אליעד מציין כי מה שנכון לפי הגדרה אחת עשוי להיות שגוי לפי הגדרה אחרת. זהו רעיון שהוא מבקש להדגיש, שבו האמת אינה תמיד מוחלטת אלא יחסית, ולכן יש מקום לשיח ולחשיבה מחוץ למסגרת הדוגמטית שנוצרה לאורך השנים. איך לשלב בין גישות שונות? אליעד ... להתפרש בכמה אופנים, ולכן יש להימנע מקביעה חד - משמעית של אמת אחת מוחלטת. מהי חוכמת חזל? האם התורה אמת? מהו תפקיד השכל בהבנת התורה? האם ניתן לשלב את חכמת חזל עם החשיבה הרציונלית? מהי האמת המוחלטת? איך להבין את הטקסט הדתי? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על משחקי פיתוח זיכרון, משחקי זיכרון, משחקי חשיבה, איך עובד הזיכרון? פיתוח הזיכרון, שיפור זיכרון או היגיון, יכולות חשיבה, איך המוח זוכר? איך לזכור דברים? יכולת זיכרון, תסמונת סוואנט, אוטיזם, קוגניציה, מהו זיכרון?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? האם הכל אפשרי? למה יש רע בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? בשביל מה לחיות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה המשמעות של החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם אפשר לדעת הכל ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם גירושין? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור אהבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעריך את עצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לילדים, מאמן אישי להפרעות קשב וריכוז, הכוונה אישית ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2344 שניות - עכשיו 10_08_2025 השעה 15:44:24 - wesi1