אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה סיבות ✔ניתוח סיבתיות - איך להבין כל דבר, איך לנתח כל דבר? איך לדעת מה לשאול? איך לחקור דברים? איך לברר מה האמת? איך לפתור כל בעיה? איך לטפל באנשים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨ניתוח סיבתיות - איך להבין כל דבר, איך לנתח כל דבר? איך לדעת מה לשאול? איך לחקור דברים? איך לברר מה האמת? איך לפתור כל בעיה? איך לטפל באנשים? הדרכת מטפלים, איך להטיל ספק? איך להיות הכי חכם בעולם? אטיולוגיה, קשרי סיבה ותוצאה, קשר לוגי, יחסי סיבה ותוצאה, יחסי סיבה ותוצאה, יחסי סיבה ומסובב, חלק 2
תוספות - מתי נכון לשאול האם זו האמת ומתי נכון לשאול עד כמה זו האמת:

כאשר בודקים את אמיתותה של טענה כלשהי, עלינו לבדוק האם יש לטענה זו מספר פירושים אפשריים או שיש רק אפשרות אחת בלבד מוגדרת באופן ספציפי להבין את הטענה. ואז אם יש רק אפשרות אחת להבין את הטענה, נשאל, האם זו האמת. ולא נשאל, עד כמה זו האמת. כי או שזו האמת או שלא. אבל אם יש מספר אפשרויות לפרש את הטענה, נשאל, עד כמה זו האמת.

לדוגמה: טענה שאומרת, שבזמן מסוים ובמקום מסוים, יש משהו כלשהו. טענה כזו היא מוגדרת באופן ספציפי. ונוכל לשאול, האם היא נכונה או שלא. לעומת זאת, רוב הטענות יהיו טענות שניתן לפרש אותן בכל מיני צורות.

לדוגמה: היום חם. שהמושג חם ניתן לפרש אותו בצורות שונות. ולכן נשאל האם ועד כמה חם. או לדוגמה: הילד איחר לבית הספר. שהמושג איחר ניתן לפרש אותו בצורות שונות. ולכן נשאל, עד כמה הילד איחר. או לדוגמה, מישהו הוא אדם חכם. שהמושג חכם ניתן לפרש אותו בצורות שונות. אז נשאל, האם ועד כמה הוא חכם.


תוספות - איך לבדוק האם ועד כמה טענה נכונה?

ברמת העיקרון, בין השלב של הבנת 4 הטענות לבין השלב של בדיקת אמיתות הטענות האלו, יש שלב של הבנת הטענות השונות מהטענות שנטענו. לדוגמה: אני טוען שבגלל שנכשלתי אכשל בעתיד. הטענה הראשונה היא שנכשלתי בעבר. אז הבדיקה היא, האם באמת ועד כמה נכשלתי בעבר.

אבל בין השלבים האלו, יש שלב שבו אמורים לקחת את הטענה, ולהבין, מה ההפכים האפשריים שלה. דהיינו, איזה משפטים מנוגדים יש למשפט נכשלתי בעבר. כגון: אני כל הזמן נכשל בעבר / כולם נכשלו בעבר / כולם נכשלים תמיד / אף פעם לא נכשלתי / נכשלתי רק פעם אחת / נכשלתי ביחס למישהו מסוים. וכיו"ב, להכין רשימה של הפכים. וביחס אליהם אח"כ בודקים, האם ועד כמה הטענה נכונה, אולי המשפטים ההפוכים שלה, הם האמת. ואיך להכין את רשימת המשפטים ההופכיים של הטענה, גם זה התבאר במקום אחר...


תוספות - בדיקת סיבה ותוצאה אפשריות בלבד + בדיקת התוצאה שלא ביחס לסיבה:

כאשר אנחנו בודקים אמיתות של טענה, ננסה לבדוק את אמיתות התוצאה בלי קשר לסיבה. לדוגמה, הנייר עלה באש והוא נשרף. סיבה: הנייר עלה באש. תוצאה: הנייר נשרף. אז נבדוק, את אמיתות הסיבה: האם הנייר עלה באש. ונבדוק את אמיתות התוצאה: האם הנייר אכן שרוף. ונבדוק את כל אחת מהבדיקות האלו בפני עצמה. דהיינו, השאלה האם הנייר אכן שרוף, נשאל אותה, בלי קשר לשאלה אם הוא אכן עלה באש. או לדוגמה: הכביסה נרטבה בגשם שירד. נשאל, האם באמת ירד גשם והאם באמת הכביסה רטובה.

וכאן צריך לחדד, כי יש מצבים שהתוצאה, מתארת משהו שכבר קרה בעבר, ושניתן לבדוק אותו בפני עצמו. לדוגמה: האם הנייר אכן שרוף / האם הכביסה אכן רטובה וכיו"ב. שבמקרים האלו, בעצם אפשרי לבדוק את אמיתות התוצאה, כשאלה בפני עצמה, גם בלי קשר לאמיתות הסיבה.

יחד עם זאת, יש מצבים שבהם לכאורה נראה, שלא ניתן לבדוק את אמיתות התוצאה, בלי להתייחס לקשר שלה לסיבה. לדוגמה: טענה שאומרת, ירד הרבה גשם, וזה הולך לגרום לכך שיהיו שטפונות. סיבה: ירד הרבה גשם. תוצאה: יהיו שטפונות. אז לכאורה את הסיבה אפשרי לבדוק, האם באמת ירד הרבה גשם.

אבל איך נבדוק את התוצאה בפני עצמה? כי לכאורה הבדיקה היא, האם באמת ועד כמה יהיו שטפונות? אבל כדי להשיב לשאלה הזאת, צריך לקחת בחשבון את הגשם שירד. ולכאורה, אי אפשר לשאול עד כמה התוצאה נכונה, בלי להתייחס לסיבה. כי השאלה עד כמה יהיו שטפונות, לא עומדת בפני עצמה, אלא ביחס לסיבה כלשהי. אז איך בעצם ניתן לבדוק את אמיתות התוצאה בלי קשר לסיבה?!

או לדוגמה, התעוררתי מוקדם מידי ועכשיו אהיה עייף. אז אפשרי לבדוק האם באמת התעוררתי מוקדם. אבל איך נבדוק האם באמת אהיה עייף, בפני עצמו, בלי להתייחס לסיבות כלשהן?!

והתשובה לכך היא, שבכל פעם שאנחנו רוצים לבדוק משהו שהוא רק אפשרי ושהוא עדיין לא קרה בפועל במציאות, אז לבדוק אותו בפני עצמו, הכוונה היא, לבדוק האם יש אפשרות כזו באופן כללי, בלי קשר לשום דבר אחר. לדוגמה נשאל: האם באמת יש אפשרות שאהיה עייף? האם באמת יש אפשרות שיהיו שיטפונות באופן כללי, בלי קשר להאם ועד כמה ירד גשם?

כי כאשר אומרים שיקרה משהו, בעקבות משהו שקרה, בעצם מניחים 2 דברים. 1 - שיש אפשרות שהתוצאה תקרה באפן כללי. 2 - שהתוצאה תקרה בגלל הסיבה שהוזכרה. ולכן נבדוק באופן כללי, האם באמת בכלל יש אפשרות שהדבר יקרה באופן כללי.

לדוגמה: טענה שאומרת, ירד גשם ולכן השמש תשקע יותר מוקדם היום. אז נבדוק: האם באמת ירד גשם? ולגבי התוצאה נבדוק: האם באמת יש אפשרות שהשמש תשקע יותר מוקדם היום באופן כללי? והתשובה היא, שאין אפשרות שהשמש תשקע יותר מוקדם, כי הזמן שהשמש שוקעת לא משתנה ביחס למשהו שקורה או לא קורה. וממילא הטענה לא יכולה להיות נכונה. וזה עוד לפני בדיקת ההקשר הסיבתי שבין הסיבה לתוצאה.

או לדוגמה: טענה שאומרת, בגלל שהבורסה נפלה אני אאבד את כל מה שיש לי. ונשאל, האם הבורסה נפלה. ונשאל, האם יש אפשרות שתאבד את כל מה שיש לך. ואח"כ נשאל על ההקשר הסיבתי, שבין נפילת הבורסה לבין זה שתאבד את כל מה שיש לך. האם נפילת הבורסה מחייבת את זה שתאבד את כל מה שיש לך. והאם זה מתחייב רק בגלל שהבורסה נפלה.

ובכל מקרה המסר הוא, שתמיד צריך לבדוק את אמיתות הסיבה והתוצאה בפני עצמן, גם בלי קשר לרכיב סיבתיות כלשהו. ואם התוצאה היא רק אפשרית שהיא עדיין לא קרתה בפועל ושלא ניתן לבדוק האם היא קרתה או לא, אז נבדוק, באופן עקרוני, האם יש אפשרות שתוצאה כזו תקרה.

ואחרי שהבנו את זה, עכשיו אוסיף, כי לפעמים גם הסיבה עוד לא קרתה. וגם אז נשאל, האם הסיבה יכולה לקרות באופן עקרוני. לדוגמה: אם הילד שלי יהיה עצבני, הוא יתאבד. שאז נשאל: אמיתות סיבה: האם יש אפשרות שהילד שלך יהיה עצבני. אמיתות תוצאה: האם יש אפשרות שהילד שלך יתאבד. אמיתות הקשר סיבה ותוצאה: האם זה שהילד שלך יהיה עצבני, מחייב את זה שהוא יתאבד. האם זה שהוא יתאבד, יכול לקרות רק בגלל שהוא יהיה עצבני.

ובקיצור, אם הסיבה או התוצאה עוד לא קרו בפועל, אז צריך לבדוק את הנחת היסוד שאומרת שהם יכולים לקרות באופן עקרוני. ובממוצע, יש יותר טענות שבהן התוצאה עוד לא קרתה ושהסיבה כבר קרתה, מאשר שגם הסיבה וגם התוצאה לא קרו. ולכן ההתייחסות הראשונית הייתה, למקרה שהסיבה כבר קרתה ושהתוצאה עוד לא קרתה.


תוספות - בדיקת תוצאה עתידית אפשרית:

כאשר בודקים אמיתות תוצאה, יש 2 אפשרויות. 1 שהתוצאה כבר קרתה, 2 שהתוצאה לא קרתה. לדוגמה: האש שרפה את הנייר זה כבר קרה. האש תשרוף את הנייר, זה עוד לא קרה. אז כאשר בודקים אמיתות תוצאה שכבר קרתה, נבדוק, האם הנייר באמת שרוף. שזו התוצאה. אבל כאשר נבדוק תוצאה עתידית, נבדוק את האפשרות העקרונית שהתוצאה תקרה. לדוגמה, את האפשרות שהנייר יהיה שרוף.

לדוגמה: אני מפחד שאכשל ואז יפטרו אותי. סיבה: שאכשל. תוצאה: יפטרו אותי. בדיקת אמיתות תוצאה >> האם קיימת אפשרות כזאת שיפטרו אותי?

דוגמה נוספת: אם אכשל, זה מגדיל את הסיכוי שיפטרו אותי. בדיקת תוצאה עתידית >> האם קיימת אפשרות שיפטרו אותי? האם קיימת אפשרות להגדלת הסיכוי שיפטרו אותי בגלל סיבה כלשהי? או שמא אם יפטרו אותי זה לא תלוי בסיבה משתנה כלשהי? לדוגמה: זריחת השמש, אפשרית, אך אין משהו שמגדיל או מקטין את הסיכוי שהיא תקרה.

עוד דוגמה:

סיבה: אכלתי. תוצאה: אני שבע. >> הסיבה והתוצאה כבר קרו בעבר, ניתן לבדוק אותן בפני עצמן.

סיבה: אכלתי. תוצאה: אהיה שבע עוד מעט בגלל שאכלתי קודם. >> הסיבה כבר קרתה בעבר. התוצאה עתידית ביחס לסיבה שכבר קרתה. ולכן את התוצאה נבדוק בפני עצמה, האם קיימת אפשרות שאהיה שבע באופן עקרוני, בלי קשר לסיבה כלשהי. ורק אח"כ נבדוק, האם הסיבה שאכלתי מחייבת את זה שאהיה שבע. דהיינו, בדיקת התוצאה ביחס לעצמה ורק אח"כ ביחס לסיבה.

סיבה: אני אלך לאכול. תוצאה: אני אהיה שבע, בגלל שאלך לאכול. הסיבה והתוצאה עתידיות. ונשאל עליהן באופן עקרוני. האם קיימת אפשרות שאלך לאכול? האם קיימת אפשרות שאהיה שבע, בלי קשר לסיבה כלשהי? ורק אח"כ נשאל, האם זה שאלך לאכול, מחייב את זה שאהיה שבע.


תוספות - איך לבדוק אולי ההפך הוא הנכון?:

אז הדרך הפשוטה לבדוק אולי ההפך הוא הנכון, היא ב 3 שלבים:

שלב 1 - זהה את הטענה. לדוגמה: היום חם.

שלב 2 - זהה את ההפך של הטענה. לדוגמה: היום לא חם.

שלב 3 - תשאל, אולי ההפך הוא הנכון. לדוגמה: אולי היום לא חם.

עוד דוגמה (כן / לא):

שלב 1 - זהה את הטענה. לדוגמה: אני לא מוצלח.

שלב 2 - זהה את ההפך של הטענה. לדוגמה: אני כן מוצלח.

שלב 3 - תשאל, אולי ההפך הוא הנכון. לדוגמה: אולי אני כן מוצלח.

עוד דוגמה (יש / אין):

שלב 1 - זהה את הטענה. לדוגמה: יש כאן פיל.

שלב 2 - זהה את ההפך של הטענה. לדוגמה: אין כאן פיל.

שלב 3 - תשאל, אולי ההפך הוא הנכון. לדוגמה: אולי אין כאן פיל.

כאשר המהות היא, שלקחנו את ההפך של הטענה שנטענה ואז בדקנו אולי הוא נכון.

והגרסה היותר מתקדמת היא ב 4 שלבים:

שלב 1 - זהה את הטענה. לדוגמה: היום חם.

שלב 2 - זהה את ההפך של הטענה. לדוגמה: היום לא חם.

שלב 3 - הקצן את ההפך של הטענה, באופן מוחלט. לדוגמה: היום הכי קר שאי פעם יוכל להיות.

שלב 4 - תשאל, אולי ההפך המוחלט הוא הנכון. לדוגמה: אולי היום הכי קר שאי פעם יוכל להיות.

כאשר המהות היא, שלקחנו את ההפך של הטענה שנטענה

הקצנו אותו באופן מוחלט

ואז בדקנו אולי הוא נכון.

והגרסה העוד יותר מתקדמת היא ב 5 שלבים:

שלב 1 - זהה את הטענה. לדוגמה: היום חם.

שלב 2 - זהה את ההפך של הטענה. לדוגמה: היום לא חם.

שלב 3 - הקצן את ההפך של הטענה, באופן מוחלט. לדוגמה: היום הכי קר שאי פעם יוכל להיות.

שלב 4 - זהה את ההפך המוחלט של ההקצנה המוחלטת של הטענה. לדוגמה: היום הכי

חם

שאי פעם יוכל להיות.

שלב 5 - תשאל, היכן האמת בין 2 ההפכים המוחלטים. לדוגמה: אולי היום

הכי קר

שאי פעם יוכל להיות + אולי היום

הכי חם

שאי פעם יוכל להיות + אולי איפשהו באמצע.

עוד דוגמה:

שלב 1 - זהה את הטענה. לדוגמה: היא לא אוהבת אותי.

שלב 2 - זהה את ההפך של הטענה. לדוגמה: היא אוהבת אותי.

שלב 3 - הקצן את ההפך של הטענה, באופן מוחלט. לדוגמה: היא הכי אוהבת אותי שאי פעם אפשרי לאהוב.

שלב 4 - זהה את ההפך המוחלט של ההקצנה המוחלטת של הטענה. לדוגמה: היא הכי שונאת אותי שאי פעם אפשרי לשנוא.

שלב 5 - תשאל, היכן האמת בין 2 ההפכים המוחלטים. לדוגמה: היא הכי אוהבת אותי שאי פעם אפשרי לאהוב + היא הכי שונאת אותי שאי פעם אפשרי לשנוא + אולי איפשהו באמצע.

כאשר המהות היא, שלקחנו את ההפך של הטענה שנטענה

הקצנו אותו באופן מוחלט

+ הצגנו גם את ההפך המוחלט של ההקצנה המוחלטת של הטענה ואז בדקנו היכן האמת בכל הטווח האפשרי.


תוספות - האם הסיבה אמורה לגרום לתוצאה?:

כאשר בודקים האם ועד כמה הסיבה מחייבת את התוצאה לקרות, צריך לשים לב לשאול את השאלה בניסוח הבא: האם ועד כמה הסיבה אמורה בהכרח לגרום לתוצאה. ולא לשאול: האם הסיבה גורמת לתוצאה. כי על הניסוח השני, בד"כ התשובה תהיה כן. לעומת זאת על הניסוח של "האם הסיבה אמורה בהכרח לגרום לתוצאה", התשובה לא תמיד תהיה כן.

ואסביר: נניח שרואים נייר שנשרף במדורה. נאמר שהאש גורמת לנייר להישרף. אם נשאל איך אנחנו יודעים שהאש שרפה את הנייר, אולי משהו אחר שהיה במדורה הוא זה ששרף את הנייר? התשובה תהיה, שאנחנו יודעים שהאש שרפה את הנייר, כי אנחנו יודעים שהאש אמורה לשרוף את הנייר. דהיינו, מאחורי טענה שאומרת שסיבה גורמת לתוצאה, יושב משפט שאומר שאנחנו חושבים שהסיבה אמורה לגרום לתוצאה. ולכן השאלה תהיה, האם ועד כמה הסיבה מחייבת את התוצאה שתקרה? האם יש אפשרות שהסיבה לא תגרום לתוצאה?

לדוגמה: יש לי כאבים שעושים לי רע. אם נשאל, האם הכאבים עושים לי רע, התשובה תהיה כן. אבל אם נשאל, האם הכאבים אמורים בהכרח לעשות לי רע / האם הכאבים חייבים לעשות לי רע / האם יש אפשרות שכאבים לא יעשו לי רע, הרי שהתשובה יכולה להיות שונה.

והדגש הוא, אל תשאל האם זה כך. כן תשאל, האם זה חייב להיות כך. אל תשאל האם הסיבה גורמת לתוצאה. תשאל, האם הסיבה אמורה בהכרח לגרום לתוצאה הזאת? אולי אפשרי שהיא לא תגרום לתוצאה הזאת? כי המחשבה שאומרת שהסיבה גורמת לתוצאה, נשענת על המחשבה שאומרת, שככה זה אמור להיות.
מטפלים אין ויש מוגדרת משפטים ההפך הוא הנכון אני כל הזמן נכשל היא לא אוהבת אותי הזמן והמקום חקירות ביחס לעצמך ציר המקום אטיולוגיה איך לברר איך לברר מה האמת איך לדעת איך לדעת מה לשאול איך להבין איך להבין כל דבר איך להטיל איך להטיל ספק איך להיות איך להיות הכי איך להיות הכי חכם איך להיות הכי חכם בעולם איך לחקור איך לחקור דברים איך לטפל איך לטפל באנשים איך לנתח איך לנתח כל דבר איך לפתור איך לפתור כל בעיה אמת בעיה בעיות הדרכת הדרכת מטפלים הטלת ספק הכי חכם חוסר ודאות חוסר וודאות חכם חקירות טיול טיפול טיפולים יחסי סיבה ומסובב יחסי סיבה ותוצאה כיצד לנתח לברר לברר מה האמת להבין להבין כל דבר להטיל להטיל ספק להיות הכי חכם להיות הכי חכם בעולם לוגיקה לחקור לחקור דברים לטפל לטפל באנשים לנתח לנתח כל דבר לפתור לפתור בעיות לפתור כל בעיה לשאול לשאול שאלות מה האמת מה לשאול מטופל מטופלים מטפל מטפלים ניתוח סיבתיות סיבה סיבה ומסובב סיבה ותוצאה סיבות סיבתיות ספק ספקות ספקנות פתירת בעיות פתרון בעיות קשר לוגי קשרי סיבה ותוצאה שאלה שאלות תוצאות
חלק 1
... ספק? איך להיות הכי חכם בעולם? אטיולוגיה, קשרי סיבה ותוצאה, קשר לוגי, יחסי סיבה ותוצאה, יחסי סיבה ותוצאה, יחסי סיבה ומסובב, חלק 1 בחיי היום יום, אנחנו נתקלים באירועים שונים. כאשר חלק מהאירועים נראים לנו כסיבתיים (שיש להם סיבה שגרמה להם) וחלקם כאקראיים (קרו ללא סיבה). כאשר אירועים סיבתיים, הם אירועים שנראה שיש בהם חוקיות כלשהי של סיבה ותוצאה ואירועים אקראיים הם אירועים שלא ידועה לנו הסיבתיות שלהם ושנראה שהם קורים ללא סיבה באופן אקראי. וכאן אסביר, כיצד באפשרותו של האדם, לנתח ולהבין חוקיות של סיבתיות. לבדוק האם ועד כמה היא נכונה ואמיתית. וכיצד יכול כל בן אדם לפתור כל בעיה ... בחיי היום יום: אני כועס כי אני מאחר לעבודה. (סיבה: אני מאחר לעבודה. תוצאה: אני כועס). אני עצוב כי אין לי כסף. (סיבה: אין לי כסף. תוצאה: אני עצוב). אני עצבני כי חם לי. (סיבה: חם לי. תוצאה: אני עצבני). נכשלתי במבחן ולכן אני שונא את עצמי. (סיבה: נכשלתי במבחן. תוצאה: אני שונא את עצמי). הילדים צועקים וזה מעצבן אותי. (סיבה: הילדים צועקים. תוצאה: זה מעצבן אותי). אני כועס על אשתי כי היא לא אוהבת אותי. (סיבה: אשתי לא אוהבת אותי. תוצאה: אני כועס על אשתי). אני מפחד שלא אצליח במבחן. (סיבה: יש אפשרות שלא אצליח במבחן. תוצאה: אני מפחד ממנה). אני לבד ועצוב לי. (סיבה: אני לבד. תוצאה: עצוב לי). אני בחרדה מכך שאמות. (סיבה: יש אפשרות שאמות. תוצאה: אני בחרדה מכך). וכיוב ניתן כמובן להביא עוד המון דוגמאות ולראות, איך בחיי היום יום, כל דבר ודבר שבן אדם מרגיש רוצה אוהב שונא וכולי, ... לנצח את המשחק... שלב 1 - הפיכת המשפט למשפט סיבה ותוצאה: אז בשלב הראשון כאשר אנחנו מנסים לפתור בעיה כלשהי וכאשר אנחנו מנסים להתמודד עם מצב כלשהו, שלב ראשון עלינו להפוך אותו למשפט של סיבה ותוצאה כלשהי. כי אם הדבר שקורה קורה באופן אקראי, הרי שאין לנו שום אפשרות לשלוט עליו. ואם הבן אדם היה בטוח שהדבר קורה באופן אקראי ושאין שום אפשרות לשנות את ... משמעות שיוצרת לבן אדם תחושה של רע. ואז יש לנו סיבה ותוצאה, שהיא: סיבה: כואב לי >> תוצאה: רע לי. ובמהות: לצורה בפני עצמה אין שום משמעות, אלא ביחס לצורות אחרות. וברגע שיש 2 צורות, מחויב שהן יהיו זו אחרי זו בציר הזמן. וממילא מחויב שניתן לייחס להן חוקיות של סיבה ותוצאה. ולכן כל דבר בעל משמעות, הופך להיות בעל משמעות, רק כאשר הוא קורה ביחס לאירוע אחר, דהיינו, בתוך סיבתיות כלשהי. בכל מקרה, שלב ראשון, נסה להפוך את הסיטואציה לאירוע של סיבה ותוצאה. שלב 2 - זיהוי הסיבה והתוצאה: בשלב הזה, אנחנו צריכים לדעת לזהות, מהי הסיבה ומהי התוצאה. והדרך הפשוטה לכך, היא לבדוק, מה קרה לפני מה ומה קדם למה, בציר הזמן. ולהבין, שהסיבה קורית תמיד לפני התוצאה. הסיבה גורמת לתוצאה, התוצאה נגרמת מהסיבה. והסיבה תמיד קודמת לתוצאה. ותמיד הסיבה לפני התוצאה. לדוגמה: אני לא אוהב את עצמי כי אני משמין. נשאל: מה קדם למה, שהשמנת או שלא אהבת את עצמך? תשובה: קודם השמנתי ואחר כך לא אהבתי את עצמי. דהיינו, ...
בגידות, 4 סיבות לחשדות לבגידה, 4 סיבות שאתה חושד שבוגדים בך, 4 סיבות שחושדים בך שאתה בוגד, 4 סיבות למה היא חושדת בך שאתה בוגד, 4 סיבות למה הוא חושד בך שאת בוגדת, טיפול בחשדות לבגידה, פחד מפני בגידה, בן זוג חשדן, בת זוג חשדנית
בגידות, 4 סיבות לחשדות לבגידה, 4 סיבות שאתה חושד שבוגדים בך, 4 סיבות שחושדים בך שאתה בוגד, 4 סיבות למה היא חושדת בך שאתה בוגד, 4 סיבות למה הוא חושד בך שאת בוגדת, טיפול בחשדות לבגידה, פחד מפני בגידה, בן זוג חשדן, בת זוג חשדנית
... 4 סיבות לחשדות לבגידה, 4 סיבות שאתה חושד שבוגדים בך, 4 סיבות שחושדים בך שאתה בוגד, 4 סיבות למה היא חושדת בך שאתה בוגד, 4 סיבות למה הוא חושד בך שאת בוגדת, טיפול בחשדות לבגידה, פחד מפני בגידה, בן זוג חשדן, בת זוג חשדנית למה יש חשדות לבגידה בזוגיות? חשדות לבגידה בזוגיות הן תופעה נפוצה שיכולה להיווצר מסיבות שונות ומגוונות. אליעד כהן מפרט בהרצאתו ארבע סיבות מרכזיות שגורמות לבני זוג לחשוד אחד בשני, וחשוב להבין אותן היטב כדי לטפל בחשדות בצורה נכונה ויסודית. הסיבה הראשונה: חשד מבוסס על מציאות אמיתית לפעמים החשדות הן לא סתם תחושות אלא מתבססות על משהו ממשי ... את ההתנהגות שלהם, זה עשוי להצביע על כך שאכן קיימת בגידה או מחשבה על בגידה. אליעד מסביר שזו הסיבה הכי הגיונית והברורה לחשדות, שכן ההתנהגות של הצד השני נותנת סיבה ממשית להאמין שיש בגידה בפועל. לדוגמה, אם גבר פתאום מרבה לצאת לבד, לשמור על הטלפון בצורה קיצונית או ... בת הזוג שלו תתחיל לחשוד בו כי ההתנהגות שלו מתאימה לסיטואציה שבה באמת קיימת בגידה. הסיבה השנייה: חשד מתוך פחד לא הגיוני וחרדת נטישה הסיבה השנייה לחשדות היא פחות רציונלית ויותר רגשית: מדובר במצב שבו אחד מבני הזוג פשוט מפחד מאוד מפני ... פחד זה יכול להיות כל כך חזק עד שהוא יוצר תחושת פרנויה וחשד בלתי פוסק, גם כאשר בפועל אין שום סיבה אמיתית לחשוש. לדוגמה, אישה שחוותה בעבר בגידה, או אדם שיש לו פחדים עמוקים מנטישה, עלולים לפתח פחד ... מתנהג כרגיל ולא עושה דבר מחשיד, הם עדיין עשויים להרגיש שמשהו לא בסדר ולחפש הוכחות לחשדות. הסיבה השלישית: השלכה של מחשבות או מעשים אישיים על הצד השני הסיבה השלישית היא מצב שבו האדם שחושד הוא בעצמו בוגד או שוקל לבגוד, ולכן הוא מניח שבן או בת הזוג גם כן ... ייטה לראות סימנים שבן הזוג מתרחק ממנו, גם אם בפועל הצד השני לא עושה שום דבר שונה מהרגיל. הסיבה הרביעית: תחושת חוסר ערך עצמי וחוסר ביטחון הסיבה הרביעית קשורה לחוסר ערך עצמי ותחושת נחיתות פנימית. במצב כזה, האדם חושב אם אני הייתי במקום בן הזוג ... מדובר בהשלכה של המעשים האישיים, יהיה צורך להבין למה האדם חושב לבגוד, ולטפל בזה קודם כל. ואם הסיבה היא חוסר ביטחון, נדרש לעבוד על חיזוק ההערכה העצמית והביטחון העצמי. אליעד מדגיש שכל חשד דורש גישה שונה, ולכן חשוב מאוד לזהות את הסיבה הנכונה ולפעול בהתאם. רק אז אפשר באמת להגיע לפתרון אמיתי ולחזור לאמון הדדי בזוגיות. בגידות פחד מבגידה התמודדות עם בגידה חשדות לבגידה בין זוג חשדן השגת אמון בזוגיות מה הסיבות שגורמות לחשדות לבגידה בזוגיות? בפני בני זוג, חשדות לבגידה יכולים להתעורר ממגוון סיבות. ישנן ארבע סיבות עיקריות שיכולות להסביר את התופעה, והן יכולות להיות תוצאה של מצבים שונים שמתפתחים בין בני הזוג. הסיבה הראשונה: חשש מבוסס על פעולה אמיתית - לפעמים יש סיבה אמיתית לחשוד בבגידה. אם אחד מבני הזוג פועל באופן שמרמז על כך שהוא בוגד, כמו שינוי התנהגותי או ריחוק רגשי, יתכן וזהו סימן לכך שהוא באמת בוגד. זו הסיבה הברורה ביותר והגיונית לחשדות. הסיבה השנייה: פחד קיומי של בן הזוג - לפעמים החשדות לא נובעות ממעשיו של בן הזוג, אלא מתוך פחד או חרדה ... ביטחון, משדר לתוך מערכת היחסים תחושות של פרנויה, והתוצאה היא לעיתים חשד בלתי מוסבר בבגידה. הסיבה השלישית: רגשות אשמה או רצון לפעול באופן דומה - אם אחד מבני הזוג שוקל לבגוד או מבצע את הפעולה עצמה, ... לבגוד בו. במקרים כאלה, המחשבות והמעשים של אחד מבני הזוג עשויים להזין את החשדות כלפי השני. הסיבה הרביעית: השתקפות פנימית של תחושת חוסר ערך - לעיתים, חשדות לבגידה נובעות מתוך תחושת חוסר ערך אישית ... בן הזוג השני בוגד בו. המחשבה שאם הייתי במקום השני, הייתי בוגד בעצמי יכולה להחמיר את החשדות. הסיבות הללו לא תמיד נוגעות במציאות, אך לעיתים יש להן השפעה על הדינמיקה בין בני הזוג. כל סיבה יכולה להזין את החשדות וליצור תחושת ניכור או חוסר אמון. מהם הצעדים שמומלץ לנקוט כאשר יש חשד לבגידה? ...
3 סיבות לחוסר הצלחה בחיים, 3 סיבות לכישלון, 3 סיבות לחוסר הצלחה בהשגת מטרות, 3 סיבות למה אני לא מצליח להשיג את המטרות שלי, לא יודע, לא יכול, לא רוצה, 3 גורמים להשגת מטרות, איך להשיג מטרות? איך להצליח להשיג מטרות ויעדים?
3 סיבות לחוסר הצלחה בחיים, 3 סיבות לכישלון, 3 סיבות לחוסר הצלחה בהשגת מטרות, 3 סיבות למה אני לא מצליח להשיג את המטרות שלי, לא יודע, לא יכול, לא רוצה, 3 גורמים להשגת מטרות, איך להשיג מטרות? איך להצליח להשיג מטרות ויעדים?
... סיבות לחוסר הצלחה בחיים, 3 סיבות לכישלון, 3 סיבות לחוסר הצלחה בהשגת מטרות, 3 סיבות למה אני לא מצליח להשיג את המטרות שלי, לא יודע, לא יכול, לא רוצה, 3 גורמים להשגת מטרות, איך להשיג מטרות? איך להצליח להשיג מטרות ויעדים? מהן שלוש הסיבות שמונעות מאנשים להשיג את המטרות שלהם? כאשר אדם מנסה להשיג מטרה מסוימת ואינו מצליח, קיימות שלוש סיבות מרכזיות לכך: הסיבה הראשונה היא חוסר רצון אמיתי הסיבה השנייה היא חוסר ידע או ספק בדרך והסיבה השלישית היא חוסר יכולת אובייקטיבית . להלן הסבר מפורט על כל אחת מהסיבות, דוגמאות מוחשיות ודרכי התמודדות. האם אתה באמת רוצה להשיג את המטרה שלך? הגורם הראשון לחוסר הצלחה הוא הרצון. לעיתים אדם אומר שהוא רוצה להשיג משהו, אבל הרצון שלו אינו חזק ... מאכילת מאכלים טעימים מאשר מהרעיון של להיות רזה יותר. כך נוצר מצב שהרצון לאכול טעים גובר על הרצון לעשות דיאטה, וזו הסיבה לחוסר ההצלחה שלו. זה לא אומר שאין לו רצון בכלל, אלא שהרצון שלו אינו מספיק חזק ביחס לרצונות אחרים שמושכים אותו לכיוונים מנוגדים. האם אתה באמת יודע את הדרך הנכונה להשגת ... ונפשיות כדי להשיג יעדים? איך לשלב תהליך למידה בתכנון המטרות? למה חלק מהאנשים לא מצליחים להשיג חלק מהמטרות שלהם? הסיבה המרכזית לבחון היא האם באמת רוצים את המטרה. לפעמים אומרים שרוצים משהו, אבל בפועל הרצון אינו חזק מספיק. לדוגמה, אדם שרוצה לעשות דיאטה אך מעדיף לאכול מאכלים טעימים במקום ... מטרות? כאשר נתקלים בקושי להשיג מטרה, מומלץ לשאול את שלוש השאלות הבאות: 1. האם הרצון אכן מספיק חזק? או שמא קיימות סיבות סמויות שמחלישות את הרצון? 2. האם באמת ידועה הדרך בצורה מלאה וברורה? אולי יש ספקות או מידע חסר שצריך להשלים. 3. האם קיימת יכולת ממשית ליישם את הדרך? אם לא, יש לבחון איך ...
סיבות / סיבה ותוצאה / סיבתיות - מי מחפש סיבות? ומי אינו צריך סיבות?
סיבות סיבה ותוצאה סיבתיות - מי מחפש סיבות? ומי אינו צריך סיבות? מי מחפש סיבות? ומי אינו צריך לחפש סיבות? החיים בעולם בנויים על מנגנון של סיבה שמובילה לתוצאה. לכל סיבה יש סיבה, וכל תוצאה מובילה לתוצאה אחרת. שאלה להתבוננות: מהי הסיבה הראשונה של כל הסיבות ומהי התוצאה הסופית והתכלית הסופית של כל האירועים? האדם כל הזמן מחפש סיבות. האדם מנסה להבין את הסיבה שבגללה הדברים מתרחשים. האדם מחפש סיבה להבין מדוע המציאות היא כמו שהיא. מדוע האדם מחפש סיבות? מה אכפת לאדם מה הסיבה? תשובה: הבנת הסיבות יוצרת אצל האדם הבנה של המציאות. הבנה של המציאות מאפשרת לאדם לקבל ולאהוב את המציאות. הסיבות גורמות לאדם להרגיש טוב. ככל שהאדם מבין טוב יותר את הסיבה שבגללה המצב כפי שהוא, כך טוב לו יותר. מי לא מחפש סיבות? תשובה: מי שטוב לו. כאשר טוב לאדם, הוא לא מחפש סיבה כמו כאשר הוא מרגיש רע. כאשר האדם מרגיש טוב, לא ממש אכפת לו מה הסיבה. כאשר האדם מרגיש רע, הוא מחפש סיבה, כדי ליצור הבנה של המצב. הסיבה עוזרת לאדם להבין את המצב. הבנת המצב יוצרת תחושה של טוב יותר. את מי הסיבות לא מעניינות בכלל? תשובה: למי שטוב לו בשלמות. כאשר האדם חווה שלמות אינו חסר דבר, אדם כזה אינו מחפש סיבה לשום דבר. כאשר הכל מושלם לא צריך סיבה. סיבה צריך כאשר יש בעיה ורוצים לדעת מה לעשות. כאשר הכל טוב לא צריך סיבה. ואיך מגיעים לכך שהכל יהיה טוב ומושלם? תשובה: על ידי שמחפשים את הסיבות. אחרי שמוצאים את הסיבה הראשונה של כל הסיבות, ומבינים אותה באמת, ההבנה הזאת מאפשרת לאדם לחוות שלמות ולהפסיק לחפש
לשדר חוזקה, לשדר חולשה, למה לא לנמק את עצמך? להסביר את עצמך, לתת סיבות לעצמך, האם נתינת סיבות מחזקת אותך? האם לנמק מחליש או מחזק? איך לטעון טענה? האם לתת סיבות? תקשורת בין אישית, טעויות במערכות יחסים, לנמק ולתת סיבה
... חוזקה, לשדר חולשה, למה לא לנמק את עצמך? להסביר את עצמך, לתת סיבות לעצמך, האם נתינת סיבות מחזקת אותך? האם לנמק מחליש או מחזק? איך לטעון טענה? האם לתת סיבות? תקשורת בין אישית, טעויות במערכות יחסים, לנמק ולתת סיבה האם לנמק את עצמך מחזק או מחליש אותך? כאשר אדם בוחר לנמק את עצמו, להסביר מדוע הוא עושה או לא עושה משהו, הוא לכאורה מרגיש שהוא מחזק את עמדתו. האדם חושב שאם הוא מספק סיבות להתנהגותו או להחלטותיו, הוא מצדיק אותן טוב יותר, נותן להן תוקף ומחזק את אמינותו בעיני אחרים. לדוגמה, אדם שמאחר לעבודה יכול לומר אני ... להתמודד לבד, ולכן נזקק לחיזוק חיצוני. באותו האופן, כשאדם נותן סיבות לטענותיו, הוא משתמע שבעצמו אינו בטוח מספיק בעמדתו, ובלי הסיבות העמדה שלו עלולה להיות חלשה או בלתי מספקת. מה ההשלכות של הרגל לנמק ולהסביר את עצמך? אליעד כהן מדגיש נקודה נוספת, שהרגל לנמק באופן קבוע עלול להפוך לבעיה בעתיד. כאשר אדם מתרגל לתת סיבות והסברים, הסביבה שלו מתרגלת לכך שהוא תמיד מנמק ומפרט. הדבר יוצר מצב שבו, אם בעתיד אותו אדם ירצה להימנע מנימוק, הצד השני עלול לראות בכך ... ככה החלטתי. בצורה זו אתה משדר חוזק וביטחון עצמי, ומונע תלות בסיבות או הצדקות. אליעד נותן דוגמה של מלך או אלוהים, שלא מנמקים את מעשיהם. כשמלך עושה פעולה, הוא אינו מרגיש צורך להסביר אותה לאיש, ובכך הוא ... התקשורת או למנוע אי - הבנות. אליעד אינו שולל לחלוטין את מתן הסיבות, אלא מדגיש את החשיבות להבין מתי הנימוק באמת תורם ומתי הוא עלול להחליש את המעמד של האדם. אליעד קורא למאזינים להתבונן בעצמם, לשאול את ... להסביר את עצמי בצורה נכונה? טעויות בתקשורת בין אישית האם לתת סיבות מחזק אותי? איך לשדר ביטחון בלי לנמק? מתי הסבר עלול להחליש אותי? ...
סיבות / סיבתיות / סיבה ותוצאה - מדוע סיבות גורמות לאדם להרגיש *רע*?
סיבות סיבתיות סיבה ותוצאה - מדוע סיבות גורמות לאדם להרגיש רע? סיבות. הסיבה שהאדם מרגיש רע, היא רק משום שהוא מחפש סיבות. אם היה האדם לא מחפש שום סיבה לשום דבר, הרי שהוא היה מרגיש טוב תמיד. הסיבה שהאדם מרגיש רע, היא רק משום שהוא מחפש סיבה ומנסה להבין מדוע דברים קורים. הסבר: הטוב של כל דבר נמצא בדבר עצמו. הסיבה האמיתית של כל דבר היא הדבר עצמו, דהיינו, בכל דבר יש טוב שהוא הסיבה של הדבר עצמו. כאשר האדם מחפש סיבות, הוא בעצם גורם לעצמו לחשוב שהדבר עצמו אינו טוב בפני עצמו, ולכן הוא מחפש סיבות חיצוניות. לדוגמה: נניח שקרה לאדם X. האירוע עצמו הוא טוב בפני עצמו ויש בו טוב עצמי שהוא הסיבה האמיתית שלו. זא האירוע עצמו, כל אירוע יש בו טוב עצמי שאינו תלוי בשום דבר אחר, והוא הסיבה של עצמו. כאשר האדם מחפש סיבות מדוע הדבר קרה, הוא בעצם גורם לעצמו לחשוב כאילו הטוב של האירוע נמצא במקום אחר שהוא לא האירוע עצמו. כאשר האדם מחפש סיבות, הוא בעצם יוצר מחשבה שכאילו הדבר עצמו לא מספיק טוב בפני עצמו, וכאילו צריך סיבה חיצונית לדבר כדי שתהיה לו זכות קיום. מצד האמת, כל דבר טוב בפני עצמו כפי שהוא בלי שום סיבה נוספת. ולכן, חיפוש הסיבות גורם לאדם להרגיש רע, כי הוא משדר לאדם כאילו הדבר עצמו לא מספיק טוב. אז מה עושים? קיימות 2 אפשרויות בחירה עבור האדם ששתיהן מובילות לאותה התוצאה. אפשרות 1 - לא לחפש סיבה עבור שום דבר. לא משנה מה קורה, לשתוק, לומר תודה, להיות שמח ולהמשיך הלאה. לא לחפש סיבה = לא לחפש שום סיבה עבור שום דבר משום סוג. אפשרות 2 - לחפש את הסיבה של כל דבר. דהיינו, לא להשאיר שום דבר שהסיבה שלו לא ידועה. על האדם לחקור ולגלות את הסיבה של כל דבר שקורה. לגלות את הסיבה של הסיבה וכולי. כל אחת מ 2 האפשרויות הנל מובילה לאותה הנקודה. הנקודה הסופית היא שהאדם מרגיש טוב תמיד בכל מצב. ...
NLP למתקדמים / לימוד NLP - סיבה ותוצאה - איך משפיעה כמות הסיבות והנימוקים שאתה נותן, על כושר השכנוע שלך? ואיך משפיע המיקום של הנימוקים שלך בתוך הטענות שלך, על יכולת השכנוע שלך? איך ליצור הסכמה? איך לשכנע?
... למתקדמים לימוד NLP - סיבה ותוצאה - איך משפיעה כמות הסיבות והנימוקים שאתה נותן, על כושר השכנוע שלך? ואיך משפיע המיקום של הנימוקים שלך בתוך הטענות שלך, ... אבאר עוד נושא בתורת השכנוע ובסודות השכנוע. והנושא הוא, ההשפעה של כמות הנימוקים והסיבות שאתה נותן לטענה שלך, על רמת ההסכמה של השומע עם הטענה שלך. וגם, ההשפעה של מיקום הנימוקים שלך ביחס לטענה שלך, על כושר השכנוע שלך. ואבאר גם, מה היתרונות והחסרונות שיש בהוספת סיבות ונימוקים לטענה שלך? וכמה סיבות להוסיף לטענה שלך? ובאיזה חלק של המשפט למקם את הסיבות לטענה שלך? ואיך באפשרותך לעשות מניפולציה שכאילו מחזקת רעיון כלשהו, כדי להחליש אותו? ועוד. ... בלי להוסיף שום דבר נוסף כנימוק למה שהוא יעשה את זה. ובאפשרותך גם לומר למישהו בגלל סיבה כלשהי, אני רוצה שתעשה פעולה כלשהי או במבנה אחר אני רוצה שתעשה פעולה כלשהי, בגלל סיבה כלשהי שבעצם אתה גם מנמק את הסיבה שבגללה אתה רוצה שהוא יעשה את הפעולה. וכמובן שאפשר גם לנמק את מה שאתה אומר, עם כמה סיבות שונות ולא רק עם סיבה אחת. ואפשר גם להזכיר את הסיבות האלו, גם לפני וגם אחרי שאתה אומר את המסקנה שלך מהסיבות האלו. לדוגמה: בגלל סיבה כלשהי, אני רוצה שתעשה פעולה כלשהי, כאן הסיבה מגיעה לפני התוצאה. וכאן לעומת זאת אני רוצה שתעשה פעולה כלשהי, בגלל סיבה כלשהי, הסיבה מגיעה אחרי התוצאה. וכאן לדוגמה בגלל סיבה כלשהי, אני רוצה שתעשה פעולה כלשהי, כדי להשיג תוצאה כלשהי, שכאן הסיבה תוחמת משני הצדדים את התוצאה הרצויה. והשאלה היא, כיצד והאם כמות הנימוקים והסיבות שאתה מביא לטענה שלך, כיצד היא משפיעה על יכולת השכנוע ועל כושר השכנוע שלך. וכיצד המיקום של ... אתה מנמק ומסביר למישהו, למה לעשות כך או אחרת, המטרה האמיתית של זה שאתה אומר לו את הסיבות, היא רק כדי לוודא שהוא באמת ישתכנע לעשות את מה שאתה רוצה שהוא יעשה. ואם היית יכול לדעת ... חוסך את המאמץ להסביר לו את הנימוקים למה שהוא יעשה כך או אחרת. והרעיון הוא, שיש סיבה ויש תוצאה. ויש סיבות ויש תוצאה שנובעת מהן. והתוצאה הרצויה, היא מה שאתה רוצה שיקרה בסופו של דבר. וכאשר אתה לא יודע איך להשיג את התוצאה הזאת בצורה ישירה ומהירה, אז אתה צריך להתחיל לנמק לאדם את הסיבות שבגללן אתה רוצה שהוא יעשה כך או אחרת. כך שבעצם את משפט שאומר תאכל את האוכל שלך, כדי שתהיה ... שאומר כדי שתצליח במבחן, תעשה שיעורי בית, את המשפטים האלו ניתן לפרק ל 2 חלקים של סיבה ושל תוצאה. כאשר התוצאה הרצויה היא שהילד יאכל ושיעשה שעורי בית. והסיבה המוצהרת לכך היא, כדי שהוא יהיה בריא וכדי שהוא יצליח במבחן. איך הוספת והצגת סיבות שמובילות לתוצאה הרצויה, כיצד הן מחזקות מחלישות את הרצון של האדם השני להשתכנע ולהסכים איתך. ולכאורה נראה, שככל שתציג לאדם השני יותר סיבות למה שהוא יעשה כך או אחרת, כך זה מגדיל את הסיכוי לכך שהוא יעשה כך או אחרת. וככל שיש יותר סיבות, כך לכאורה נראה שהתוצאה יותר מחויבת מתוך הסיבות האלו. אך באמת, מי שהוא מספיק חכם, הוא יודע שלפעמים, כאשר אתה נותן
חיים ומוות, למה לחיות? למה למות? התאבדות, לחיות או למות, רצון לחיות, רצון למות, סיבות לחיות, סיבות למות, להתאבד, למה העולם קיים? למה אלוהים ברא את העולם? רוצה לחיות, רוצה למות
חיים ומוות, למה לחיות? למה למות? התאבדות, לחיות או למות, רצון לחיות, רצון למות, סיבות לחיות, סיבות למות, להתאבד, למה העולם קיים? למה אלוהים ברא את העולם? רוצה לחיות, רוצה למות
... ומוות, למה לחיות? למה למות? התאבדות, לחיות או למות, רצון לחיות, רצון למות, סיבות לחיות, סיבות למות, להתאבד, למה העולם קיים? למה אלוהים ברא את העולם? רוצה לחיות, רוצה למות למה אנשים מעדיפים לחיות ולא ... אין הבדל ברור בין השניים. מה משפיע על ההעדפה לחיות? לפי אליעד, אם השכל מזהה יתרונות ברורים בחיים לעומת המוות, אז זו הסיבה להעדפת החיים. אך אם השכל לא מצליח להבחין בהבדל, אז עולה השאלה, למה הרצון נוטה דווקא לחיות ולא למות? הוא ... בו כל אחד מהם משפיע על השני. איך אפשר להגיע לתשובה מוחלטת? על מנת להבין באמת למה יש רצון לחיות ולא למות, יש להבין את הסיבה לקיום המציאות ולנפרדות שבה. השאלה המרכזית היא מדוע העולם קיים? ברגע שנבין את הסיבה לקיום העולם, נוכל להבין גם את הרצון לחיות. אליעד הציע שאלות בסיסיות כמו למה יש שמש? ולמה יש שמיים? כדי להתחיל לחקור את התשובות העמוקות יותר על המציאות והסיבה לקיום החיים. למה אלוהים ברא את העולם? בסוף השיחה, אליעד העביר את הדיון לשאלה מדוע אלוהים ברא את העולם. לדעתו, התשובה לשאלה זו תוכל לעזור להבין את הרצון לחיות. הוא ציין שההבנה של הסיבה לבריאת העולם יכולה להוביל אותנו להבין את כל השאלות הנלוות לכך. אליעד הדגיש שזו שאלה שיש לחקור אותה באופן ... רצון פנימי. אם השכל רואה יתרונות בחיים על פני המוות, זהו מקור הרצון לחיות. השאלה למה לחיות ולא למות? מחייבת להבין את הסיבה לנפרדות במציאות. הרצון משפיע על השכל והשכל משפיע על הרצון, והם יוצרים קשר מעגלי. הבנת הסיבה לקיום העולם תוביל להבנת הרצון לחיות. האם יש משמעות לחיים? איך להתמודד עם מחשבות על מוות? האם יש הבדל ... והוא מעדיף לחיות. מה משפיע על ההעדפה לחיות? אליעד מסביר שאם השכל מצביע על כך שיש יותר יתרונות בחיים מאשר במוות, אז זו הסיבה להעדפה לחיות. אך אם אין יתרון ברור לחיים על פני המוות מבחינה שכלית, השאלה הופכת להיות מדוע הרצון נוטה לצד החיים ולא לצד המוות. התשובה לכך, לפי אליעד, היא שזה נובע מאותה סיבה שבגללה קיימת בכלל נפרדות במציאות. בדיוק כפי שניתן לשאול מדוע יש ניגודיות בין דברים, ניתן גם לשאול מדוע ... לחיות. למה אלוהים ברא את העולם? בסוף השיחה אליעד מפנה את הדיון לשאלה מדוע אלוהים ברא את העולם, מתוך הבנה שאם נדע את הסיבה לבריאת העולם, נוכל להבין גם את הרצון לחיות. הוא ממליץ לשאול שאלות בסיסיות כמו למה יש שמש? ולמה יש שמיים? כדי להגיע לתשובות עמוקות יותר על המציאות. סיכום - אם השכל רואה יותר יתרונות לחיים - זו הסיבה לרצון לחיות. - אם השכל לא מבחין בהבדל משמעותי בין חיים למוות - יש צורך להבין את הסיבה לנפרדות במציאות. - יש קשר מעגלי בין השכל לרצון - הרצון משפיע על השכל והשכל משפיע על הרצון. - כדי להבין ... יותר שנכון ואתה מעדיף את הדבר שנראה לך יותר נכון שכלית. תתרכז יש רק שתי אפשרויות או שתגיד לי שאתה חושב שבשכל יש יותר סיבות לחיות מאשר למות ואז התשובה היא שזאת הסיבה שאתה רוצה לחיות ולא למות או שתגיד לי לא, בשכל יש לחיות ולמות אותן סיבות ואז תשאל אותי אם יש אותן סיבות אז למה אני רוצה לחיות ולא למות, תשובה אותה סיבה שיש נפרדות. זה כמו לשאול אם הכל אחד אז איך זה שאני רואה שתיים זאת אותה שאלה אם המהות היא אותה מהות אז ... למה יש נפרדות רק אז תדע למה יש נפרדות בצורה של רצון לחיות ולא למות. נגיד אתה לא רוצה למות כי אתה רוצה לדבר איתי זאת גם סיבה לא? למה אתה רוצה לחיות כי אתה מכיר אותי. ש: כן אבל אם אני הייתי מת אולי הייתי מדבר איתך יותר כי אני רוצה ... קראת שאלוהים עשה את העולם אבל לא קראת למה, כתוב למה? יפה צריך לבדוק מה היה לפני כן, להתקשר אה למה הוא ברא את העולם מאיזה סיבה בא ננסה להגיד למה, אני לא מתווכח העולם נברא לפי בראשית אבל למה זה לא כתוב בבראשית למה. ש: יש כל מיני ...
פרידות, 3 סיבות למה קשה לשכוח מישהו, 3 סיבות למה קשה לשכוח את האקסית, איך להכיר מישהו אחר? איך להתאהב מחדש? למה קשה להתאהב מחדש? למה קשה לאהוב שוב? איך לשכוח אותו? איך לשכוח אותה? האקסית המיתולוגית, האקס המיתולוגי, קשר חדש
פרידות, 3 סיבות למה קשה לשכוח מישהו, 3 סיבות למה קשה לשכוח את האקסית, איך להכיר מישהו אחר? איך להתאהב מחדש? למה קשה להתאהב מחדש? למה קשה לאהוב שוב? איך לשכוח אותו? איך לשכוח אותה? האקסית המיתולוגית, האקס המיתולוגי, קשר חדש
... 3 סיבות למה קשה לשכוח מישהו, 3 סיבות למה קשה לשכוח את האקסית, איך להכיר מישהו אחר? איך להתאהב מחדש? למה קשה להתאהב מחדש? למה קשה לאהוב שוב? איך ... האקסית המיתולוגית, האקס המיתולוגי, קשר חדש למה קשה לשכוח מישהו אחרי פרידה? כדי להבין מדוע אנשים מתקשים לשכוח את האקס או האקסית, חשוב להכיר שלוש סיבות מרכזיות לתופעה. אדם שמנסה להכיר מישהו חדש, אך מתקשה להשתחרר מזיכרון העבר, חווה זאת מסיבות שונות שכל אחת מהן משפיעה על הקושי להתאהב מחדש או ליצור קשרים חדשים. סיבה ראשונה - יש בו משהו ייחודי שלא מצאת באף אחד אחר? הסיבה הראשונה והנפוצה לכך שאנשים לא מצליחים לשכוח את האקס או האקסית, היא שהאדם הזה היה בו משהו מאוד מיוחד, משהו ... ליצור קשר חדש או להצליח להתאהב מחדש, כיוון שההשוואה המתמדת בין האקס לבין אנשים חדשים יוצרת תחושה של חוסר סיפוק תמידי, וכך הזיכרון ממשיך להציף אותך. סיבה שנייה - הפנטזיה עליו טובה יותר מהמציאות של קשרים חדשים? הסיבה השנייה לקושי לשכוח את האקס אינה בהכרח תכונה ייחודית שהייתה בו, אלא דווקא משהו אחר לגמרי - הדמיון או הפנטזיה ... מישהו חדש ולהתאהב בו. כך, הפער בין הדמיון האידיאלי לבין המציאות מונע ממך לשחרר את האקס, ובמקביל מונע ממך לתת צאנס אמיתי לקשרים חדשים ואפשריים. סיבה שלישית - האם קשה לשכוח כי זה ייחשב כישלון אישי? הסיבה השלישית והאחרונה אינה קשורה בכלל לאיכות האדם שאינך מצליחה לשכוח או לפנטזיה שלך עליו. מדובר דווקא בתפיסה ... להתמודד עם תחושות לא נעימות לגבי עצמך, לגבי בחירות העבר שלך ולגבי המציאות באופן כללי. איך אפשר להתגבר ולהצליח להתאהב מחדש? חשוב להבין שלכל אדם יש סיבה אחרת שגורמת לו להיאחז בזיכרונות ובקשרים מן העבר. אם את או אתה מזהים איזו משלוש הסיבות האלה רלוונטית לכם, אפשר להתחיל לעבוד על הבעיה בהתאם לסיבה הספציפית שלכם: אם הסיבה היא משהו ייחודי שהיה באדם אחר, כדאי להבין האם באמת אי אפשר למצוא את התכונה הזו אצל אחרים, או אולי להעריך מחדש האם זה באמת עד כדי כך נדיר וייחודי. אם הסיבה היא פנטזיה, חשוב לזכור את ההבדל בין הדמיון לבין המציאות. בדקו אם הפנטזיה אכן ריאלית ואם כדאי להמשיך ולהאמין בה, או לחילופין לתת הזדמנות לקשרים אמיתיים, גם אם הם פחות מושלמים לכאורה. אם הסיבה היא פחד להודות בכישלון, צריך לזכור שכל אדם עושה טעויות וזה חלק טבעי מתהליך הצמיחה. ההחלטה לשכוח ולהמשיך הלאה אינה הודאה בכישלון אלא דווקא צעד של אומץ וצמיחה אישית. ברגע שמבינים בדיוק מה הסיבה לקושי, אפשר להתחיל לפתור אותה ולבנות קשרים חדשים ומספקים יותר. איך לשכוח את האקס? למה אני לא מצליחה להתאהב ... לנו להרגיש טוב, קשה לנו לוותר עליו. במקרה של קשרים רומנטיים, זה מתבטא בכך שאנשים לא מצליחים לשכוח אקסים, כי הם מחפשים את אותו הרגש הטוב שהם חוו. סיבה ראשונה - יש בו משהו שאין באחרים אחת הסיבות לכך שאינך מצליחה לשכוח את האקס ולא מצליחה להכיר גברים אחרים, היא כי היה בו משהו ייחודי שמאוד רצית, ואינך ... אותו הדבר אצל אנשים אחרים, המוח נוטה להיאחז באדם שהיה בו אותו מרכיב חשוב עבורך. כך, הזיכרון שלו ממשיך להתקיים, והחיפוש אחר גבר אחר נכשל שוב ושוב. סיבה שנייה - הפנטזיה הייתה טובה יותר מהמציאות לפעמים לא מדובר בכך שהאדם באמת היה טוב יותר מכל השאר, אלא בכך ... ניתן להפריך אותו, ולכן קשה לשכוח אותו. לעומת זאת, קשרים אחרים שאת יכולה לממש בפועל - נראים פחות מרגשים, כי הם מתמודדים עם המציאות ולא רק עם הדמיון. סיבה שלישית - הקושי להודות בכישלון ישנה אפשרות נוספת - אינך רוצה לשכוח את האקס לא כי היה בו משהו מיוחד או כי ... חרטה או פחד מטעויות עתידיות. כלומר, האדם לא נשאר בזיכרון כי הוא באמת טוב יותר, אלא כי קשה לך לשחרר את מה שהוא מסמל עבורך. איך להתמודד עם זה? יש סיבות רבות לכך שקשה לשכוח מישהו, וצריך לזהות מה הסיבה הרלוונטית לך. האם זה בגלל משהו טוב שהיה בו? בגלל סיפור שיצרת בראש? או בגלל שאת לא רוצה להודות במשהו מסוים? ...
סגר הקורונה, 5 סיבות למה הישראלים מזלזלים בסגר הקורונה, 5 סיבות לזלזול בסגר הקורונה, למה הקורונה הגיעה לארץ? העברת מסרים, האם ביבי רצה שיהיה את משבר הקורונה? מחדלי משבר הקורונה, העברת מסרים סותרים, דוגמה אישית
סגר הקורונה, 5 סיבות למה הישראלים מזלזלים בסגר הקורונה, 5 סיבות לזלזול בסגר הקורונה, למה הקורונה הגיעה לארץ? העברת מסרים, האם ביבי רצה שיהיה את משבר הקורונה? מחדלי משבר הקורונה, העברת מסרים סותרים, דוגמה אישית
... הקורונה, 5 סיבות למה הישראלים מזלזלים בסגר הקורונה, 5 סיבות לזלזול בסגר הקורונה, למה הקורונה הגיעה לארץ? העברת מסרים, האם ביבי רצה שיהיה את משבר הקורונה? מחדלי משבר הקורונה, העברת מסרים סותרים, דוגמה אישית למה הישראלים מזלזלים בסגר הקורונה? ההרצאה עוסקת בשאלת הזלזול של הציבור בסגר הקורונה, תוך הצגת חמש סיבות עיקריות לכך. אליעד כהן מתחיל בניתוח כללי של המצב, ומסביר כי ישנם מספר גורמים שמובילים לכך שהישראלים לא נוהגים לפי ההנחיות. בהמשך הוא מחדד כל סיבה ומסביר את ההשלכות שלה. הסיבה הראשונה היא כי הישראלים מטומטמים. אליעד כהן מציין כי למרות שהישראלים חושבים את עצמם לחכמים במיוחד, הם לא תמיד מבינים את משמעות הסגר ונהגים בהפקרות כלפיו. הסיבה השנייה היא חוסר בהירות לגבי אורך הסגר. כהן מציין כי כאשר לא יודעים עד מתי הסגר יימשך, הציבור לא יודע על מה להיאחז. אנשים רוצים לדעת מראש מתי יוכלו לחזור לשגרה, ובמדינת ישראל כל הודעה על הסגר אינה כוללת תאריך סיום ברור. הסיבה השלישית היא שאנשים חושבים שהסגר לא הגיוני. כהן מציין כי רבים טוענים שהסגר פוגע בכלכלה יותר משהוא תורם לבריאות, ומבקרים את הכוונה להשלות את הציבור שהסגר הוא הצעד הנכון, במיוחד כשישנם אנשים המעמידים את הסגר בסימן שאלה. אלו טוענים שכל שנה ישנם אלפי מיתות, ושהקורונה רק מזרזת את המוות של אנשים שבכל מקרה היו בסיכון. הסיבה הרביעית היא זלזול בהוראות מצד הציבור. כהן טוען כי הציבור לא מוכן לקבל את ההוראות ברצינות כשהם רואים שהממשלה עצמה לא נוקטת בצעדים המקסימליים לצמצום התפשטות המגפה. ... כאשר ביבי נתניהו הורה לאנשים להיכנס לבידוד, הוא לא ווידא שהם באמת נוהגים לפי ההוראות, מה שגרם לאנשים להזמין תחבורה ציבורית בדרך הביתה, ובכך להדביק את הסובלים אחרים. הסיבה החמישית והאחרונה היא שהציבור חושד שההחלטות שהתקבלו נובעות מאינטרסים פוליטיים של ראשי הממשלה ולא מתוך מחשבה על טובת הציבור. כהן מביא את דוגמת נתניהו, שלא רק שלא ...
מהי משמעות החיים לילדים? האם יש מטרה לחיים? תכלית החיים, מהי מטרת החיים? למה לחיות בכלל? סיבות לחיות, סיבות לא להתאבד, למה להמשיך לחיות? למה שווה לחיות? אין לי בשביל מה לחיות, אין לי למה לקום בבוקר
מהי משמעות החיים לילדים? האם יש מטרה לחיים? תכלית החיים, מהי מטרת החיים? למה לחיות בכלל? סיבות לחיות, סיבות לא להתאבד, למה להמשיך לחיות? למה שווה לחיות? אין לי בשביל מה לחיות, אין לי למה לקום בבוקר
... משמעות החיים לילדים? האם יש מטרה לחיים? תכלית החיים, מהי מטרת החיים? למה לחיות בכלל? סיבות לחיות, סיבות לא להתאבד, למה להמשיך לחיות? למה שווה לחיות? אין לי בשביל מה לחיות, אין לי למה לקום בבוקר מהי משמעות החיים לפי אליעד כהן? אליעד כהן דן בשאלה מהי משמעות החיים? ומדגיש שזו שאלה נפוצה ומגוונת, הנשאלת על ידי אנשים שונים ומסיבות שונות: החל מאדם שרוצה להתאבד, דרך רב שרוצה להחזיר אנשים בתשובה, ועד לילדים ששואלים את ההורים שלהם מדוע הם צריכים לקום בבוקר. האם יש משמעות אחת נכונה לחיים? ... החיים להתאבדות? אליעד כהן מתייחס לאנשים ששוקלים להתאבד ושואלים מה משמעות החיים, וטוען שחשוב מאוד להבין את נקודת המבט שלהם. אם מישהו חושב שאין משמעות לחיים ושזו סיבה להתאבד, אפשר לשאול אותו אם לדעתו חוסר המשמעות מאפשר לו לפגוע באחרים או לעשות כל דבר ללא השלכות. זה מחדד את ההבנה שלא תמיד חוסר משמעות הוא טיעון תקף להתאבדות, כי ... שיש, כי כך התחושה הטובה הופכת זמינה יותר. מהי משמעות החיים לילדים? איך להתמודד עם רצון להתאבד? האם יש מטרה אחת לחיים? למה אנשים שואלים מה משמעות החיים? איך למצוא סיבה לקום בבוקר? כיצד ליהנות ממה שיש? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ניתוח סיבתיות - איך להבין כל דבר, איך לנתח כל דבר? איך לדעת מה לשאול? איך לחקור דברים? איך לברר מה האמת? איך לפתור כל בעיה? איך לטפל באנשים? הדרכת מטפלים, איך להטיל ספק? איך להיות הכי חכם בעולם? אטיולוגיה, קשרי סיבה ותוצאה, קשר לוגי, יחסי סיבה ותוצאה, יחסי סיבה ותוצאה, יחסי סיבה ומסובב, חלק 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: סיבות, בשביל מה לחיות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש בחירה חופשית? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש או אין אלוהים? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם הכל אפשרי? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: סיבות, איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעביר ביקורת בונה? איך לקבל החלטות? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם גירושין? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחנך ילדים? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור אהבה? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ אישי, מאמן עסקי, מאמן עסקי מומלץ בתחום סיבות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2969 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 23:01:51 - wesi1