... של יש הפך של יש כלום שום דבר. קיימות רק 2 אפשרויות. 1 - היש הוא
נצחי והוא קיים מאז ומעולם. 2 - היש הוא אינו
נצחי וכי הוא נברא על ידי בורא וכולי. או במילים אחרות, כל דבר שהוא ישנו, הוא אינו
נצחי , והוא יכול גם לא להיות. ואכ צריך שמישהו יברא אותו. בנוסף קיימות גם רק 2 אפשרויות. 1 - מהותו של אלוהים היא יש. 2 - מהותו של אלוהים היא אין. אין אפשרות שמהותו של ... 2 אפשרויות. או שמישהו ברא גם אותו וכן הלאה על כל בורא אחר, או שהוא
נצחי. אם הוא
נצחי, זה אומר שהיש
נצחי, וממילא אין צורך בבורא. ואם מהותו של אלוהים היא אין, ממילא לא ניתן לייחס לה שום פעולה רצון כלשהי. ונחדד: לומר שאלוהים ברא את העולם יש מאין, פירושו שלפני היש היה אלוהים + אין, כי לא היה יש. ואם היש אינו קדמון
ונצחי, ואלוהים הוא כן קדמון
ונצחי, ממילא אלוהים הוא אינו יש אלא אין. וממילא אין משמעות למשפט אלוהים ברא את העולם יש מאין, כי אלוהים עצמו הוא אין. בנוסף, לא ניתן גם לומר שהאין ברא את היש. כי לא ... אותו. יתכן והיש משנה כל הזמן את הצורות של עצמו, אך הוא עצמו קדמון
ונצחי, ומעולם לא ברא אותו אף אחד. כי אם נאמר שמישהו ברא אותו, הרי שאנחנו אומרים שהיש אינו קדמון
ונצחי, ואז ממילא אנחנו מייחסים ישות ופעולה לאין וזה אינו הגיוני כנל. ...