... זיהוי תופעה על ידי למידת מושג חיצוני. האם עצם הדחייה היא הבעיה? אדם שמרגיש שהוא סובל מדחיינות לא בהכרח מתלונן על כך שהוא לא עושה כל מה שהוא רוצה, אלא בעיקר על כך שהוא לא עושה דברים מסוימים שהוא ... לחול אני לא עושה אני רוצה לשפץ את הבית אני לא עושה אני רוצה זה לא עושה אבל אלה שמתלוננים על דחיינות לא מתלוננים על דברים שאני רוצה לעשות ואני לא מספיק הם מתלוננים על משהו אחר. ש: לא על המספיק הוא פשוט דוחה את זה הוא פשוט חושב שהוא רוצה לעשות את ...
... אדם כזה עלול לפרש כל ביקורת או דרישה לשינוי כהוכחה לכך שלא אוהבים אותו באמת. לדוגמה, אם בן זוג מתלונן או מבקש שינוי בהתנהגות מסוימת, האדם שחונך לאהבה ללא תנאים יחשוב מיד: הוא לא אוהב אותי, כי הוא לא ... למערכת יחסים זוגית, הוא עלול לצפות שהצד השני יאהב אותו באותו אופן שבו הוריו אהבו אותו - כלומר, בלי תלונות, בלי ציפיות ובלי דרישות. כאשר בן הזוג מציב לו תנאים או מביע חוסר שביעות רצון, הוא עלול להרגיש שהוא אינו אהוב. לדוגמה, אדם יכול לחשוב: בן הזוג שלי לא אוהב אותי, כי הוא בא אליי בתלונות. אבל למה הוא חושב כך? כי הוא רגיל לאהבה בלי תנאים, ולכן מבחינתו, כל דרישה או בקשה לשינוי נתפסת ... היא לא אוהבת אותי הוא לא אוהב אותי, למה אתה אומר שהוא לא אוהב אותך? כי הוא בא אלי בתלונות כי הוא מציב לי תנאים, אז מה רצית? רציתי שהוא יאהב אותי איך שאני ואם הוא לא אוהב אותי ...
... אוהב אותה יותר. השאלה שנשאלת כאן היא איך לדעת אם האשמה באמת נמצאת באדם שמאחר או שמא דווקא באישה שמתלוננת. אליעד כהן מסביר שלא נכון לומר תמיד שהבעיה אצלך בלבד (זה הכל בגללי), כיוון שזו דמגוגיה. חייבים לבדוק זאת ... מאיתנו או מהצד השני, היא לבדוק האם יש לנו בעיות נוספות בתחומים אחרים בחיים. הוא נותן דוגמה של אדם שמתלונן על בעיות בזוגיות, ושואל אותו שאלות מנחות: איך היחסים שלך עם הילדים? - בעיות. ואיך בעבודה? - בעיות. ואיך ... אחראית לבעיה בזוגיות. איך לדעת אם הבעיה היא במקום העבודה או בעצמך? כהן נותן דוגמה נוספת מחיי העבודה: אדם שמתלונן על כך שמקום העבודה שלו אינו טוב. אם האדם אומר שרק מקום העבודה הספציפי הזה אינו מתאים לו ויכול להגדיר בבהירות מה כן מתאים לו, ייתכן באמת שהבעיה במקום העבודה. אבל אם האדם מתלונן על כל מקום עבודה אפשרי ומציג דרישות סותרות או לא הגיוניות, ברור שהבעיה נמצאת בו. אליעד מדגים בקשה לא ...
... שמחה או הנאה. הכל הופך להיות שווה. מהי המלכודת האמיתית ברצונות שלנו? אליעד מסביר את המלכודת בצורה נוספת: מי שמתלונן על כך שאין לו כסף או על מצב כלכלי רע, למעשה לא מוכן לוותר על ההנאות הקשורות בכסף. האדם ... שהוא רוצה להיפטר מהרצונות, אבל במציאות, כאשר מגיעה הזדמנות לחוות משהו טוב, הוא עדיין רוצה לחוות זאת. לדוגמה, אדם מתלונן על המינוס בבנק, אך ברגע שהוא מדמיין את האפשרות לקבל מאה מיליון שקלים, הוא מתחיל לחשוב מה יעשה עם ... נשארים כלואים בתוך הרצונות והסבל. מה הקשר בין זוגיות, כסף, ואושר? אליעד משווה את הרצון לכסף לרצון לזוגיות. אדם מתלונן שרע לו במערכת יחסים, אבל לא מסוגל לעזוב כי הוא עדיין חושב שאולי יהיה לו טוב בעתיד. בצורה דומה, אדם מתלונן על חוסר כסף, אך לא באמת רוצה לוותר על הרגעים שבהם היה לו כסף או על החלום שיהיה לו ...
... חשובים. זה יגרום לו להרגיש מיוחד, כי הוא יחשוב שאתם מספיק קרובים לכך. מצד שני, אסור להפוך את השיתוף לתלונה מתמשכת ולמרמור, כיוון שזה יכביד על הצד השני ויגרום לו להתרחק. אם למשל שברת את הרגל, כדאי לשתף את הקרובים כי אחרת הם ירגישו מודרים. עם זאת, אין צורך להוסיף תלונות ומרמור מעבר למה שנחוץ, כי אז אתה הופך לנטל רגשי. איך משפיע שיתוף בדייט או בתחילת היכרות? אליעד נותן ... להקפיד להיות חיובי ולתת לאחרים תחושה טובה ככל שניתן. השיתוף בקשיים צריך להיות במינון מתאים ולא מתוך מרמור או תלונה מתמדת. כשתמצאו את האיזון הנכון בין שיתוף חיובי לשלילי, תגרמו לאחרים להרגיש נוח במחיצתכם ולרצות להישאר קרובים אליכם. יחסי ... לו). גם כאן יש לשקול את ההקשר ואת המינון - עד כמה השיתוף נחוץ, ועד כמה הדגש יהיה על תלונה או מרמור, לעומת שיתוף ענייני שמחזק קרבה. מה המסקנה הסופית? יש להבין שכשאדם מספר למישהו על קושי, הוא גורם ...
... כדי שהיא איתך ולא טוב לך בעיה שלך אף אחד לא חייב לך שום דבר בשום נושא, בן אדם שמתלונן על זה שבוגדים בו הוא דפוק כי אם בוגדים בך אז זה אומר שעד עכשיו אתה לא קראת את ... לא קוראים את המפה הם נמצאים, נגיד יכול להיות גבר שהוא בכלל לא רוצה את הבחורה והיא באה אליו בתלונות למה הוא לא אוהב אותה מספיק ולמה פה ולמה שם ובכלל לא יודעת בכלל הוא בראש שלו בכלל לא ... דבר צריך להשתפר כל הזמן להיות כמה שיותר טוב. אליעד: חייב להשתפר? ש: תלוי אם אתה רוצה אל תבוא בתלונות בסוף אם אתה לא משתפר ועושה את הכי טוב שאתה יכול אל תבוא אחרי זה בתלונות אף אחד לא חייב לך שום דבר. אליעד: מי לא יאהב את זה מי ש...? ש: מי שלא רוצה ...
... אין לך מעורבות רגשית או סטרס אישי שמפריעים לך. לכן, אנשים אלה מהווים עבורך הזדמנות גדולה להתפתחות. מדוע אנשים מתלוננים על תגובות לא קשורות בקבוצת הפייסבוק? חלק מהחברים בקבוצה התלוננו על תגובות לא קשורות, או כאלה שלא מנוסחות באופן ברור. אליעד מפרט זאת באמצעות דוגמה של מישהו שכותב בצורה לא מסודרת או לא ברורה, כמו טקסט ארוך ללא סימני פיסוק או בלי סדר ברור. לטענת המתלוננים, זה מקשה עליהם להבין את הטענה של האדם, והם מעדיפים שיחה ברורה ומסודרת. אך אליעד טוען שדווקא הטקסטים הלא ... מאפשרים לך לפתח יכולות חשיבה מעמיקות יותר. מה ההסבר של אליעד על תגובות קצרות ולא מנומקות בקבוצה? חלק מהחברים מתלוננים גם על תגובות קצרות, כגון לא ללא הסבר מנומק. אליעד טוען שגם תגובות קצרות הן בעלות ערך, מכיוון שהן ...
... נוטה לחזור בעתיד ולבצע רכישות נוספות מאותו מוכר, מכיוון שהוא בוטח בו ויודע שלא מנסים להונות אותו. מניעת אכזבות ותלונות: כאשר הלקוח יודע מראש את האמת על המוצר, הסיכוי שיתאכזב או יגיש תלונה בעקבות ציפיות שווא יורד משמעותית. תדמית מקצועית ואמינה: מוכר המדייק בפרטים נתפס כמומחה וכאדם מקצועי יותר, ולא רק כמי ... מערכת יחסים ארוכת טווח: כאשר הלקוח מרגיש שהמידע שהוצג לו היה מדויק, הוא ייטה לחזור ולרכוש שוב בעתיד. הימנעות מתלונות ובעיות: כאשר הלקוח מקבל מידע מדויק, יש פחות סיכוי שיתאכזב ויגיש תלונות. יצירת תדמית מקצועית: איש מכירות שמדייק נתפס כמומחה ולא רק כמי שמנסה למכור בכל מחיר. חסרונות אפשריים של דיוק ...
... בין שורש הבעיה לסימפטום - הבית המלוכלך הדוגמה של הבית המלוכלך ממחישה את הרעיון הזה בצורה ברורה. אם אדם מתלונן כי הבית מלא בביוב ומלוכלך, יכול להיות שהוא ממהר להוציא את המסקנה כי עליו לעבור דירה. אולם, לאחר חקירה ... אבל אם יתעלמו מהשורש ויעברו דירה, הבעיה תמשיך גם בבית הבא. האם הבעיה נמצאת בך? הרבה פעמים בן אדם שמתלונן על בעיות בזוגיות לא שם לב שאולי הוא חלק מהבעיה. לדוגמה, אם מישהו מפחד להתחייב, מפחד להיפגע, מרגיש חרדת ... של בעיה פנימית שהיא לא טיפלה בה. כיצד אפשר לזהות אם מדובר בשורש הבעיה או רק בסימפטום? כאשר מישהו מתלונן על בעיה בזוגיות, חשוב לשאול: מתי זה התחיל? מה גרם לזה להתחיל? מה היה לפני שזה קרה? אם היינו ... החלטות נכונות, חשוב לבדוק האם החסרונות שאנחנו מרגישים הם באמת הבעיה, או רק סימפטום של בעיה עמוקה יותר. מי שמתלונן על בעיה בלי לבדוק את שורשה - לא פותר את הבעיה, אלא רק מעביר אותה למערכת היחסים הבאה. סימפטומים ...
... אליעד כהן מביא כדוגמה את הטיפול הפסיכיאטרי, שבו המטפל לא חייב להזדהות באופן רגשי עם המטופל. המטופל מגיע עם תלונות של דיכאון, והפסיכיאטר נותן לו כדור בלי לנהל איתו מאבק נפשי אמיתי. כלומר, אין שם מאבק רגשי או שכלי, ... המצב. איך מתנהל המאבק המנטלי בין המטפל למטופל? אליעד מתאר שהמטופל מנסה בכל כוחו לשכנע שהחיים רעים - הוא מתלונן על כאב, על כך שהחיים דפוקים, ושהוא נמצא בתוך בעיה קשה. המטפל, מצדו, חייב להוכיח למטופל שהמצב אינו כל כך גרוע, או שאפשר לראות אותו בדרך אחרת. לדוגמה, אם אדם מתלונן שהוא שומע קולות ומאמין בהם, המטפל צריך לשכנע אותו שהקולות האלה לא קיימים. תהליך זה דורש מהמטפל להיכנס לראש ... מה שהוא שומע ומטפל בו. אליעד מדגיש במיוחד את הסכנה שקיימת בטיפול ארוך טווח שבו המטפל נחשף שוב ושוב לתלונות, כאב, פחדים, חרדות, והזיות של מטופלים, מה שעלול לגרום למטפל עצמו להפוך למי שזקוק לטיפול. כיצד מטפל יכול לשמור ...
👈1 ב 150
👈4 ב 400
☎️
050-3331-331שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים
- הספר על: מתי להתלונן?, איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בזוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך למצוא זוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפרש חלומות? איך לחנך ילדים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לנהל את הזמן? איך להעריך את עצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להאמין בעצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם גירושין? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך לשנות תכונות אופי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות ועוד...
שקט נפשי אמיתי
- הספר על: מתי להתלונן?, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...
להיות אלוהים, 2 חלקים
- הספר על: האם לדומם יש תודעה? האם יש משמעות לחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש בחירה חופשית? למה העולם קיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה המשמעות של החיים? למה לא להתאבד? האם אפשר לדעת הכל? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם ועוד...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא גישור, אימון אישי לירידה במשקל, אימון אישי להצלחה בתחום מתי להתלונן - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331