... ומעמיקה, כשהוא מתייחס למקורות היהודיים שבהם חכמים דנו בסוגיה זו. הוא מציג כיצד הדיון התפתח לכיוון בו חלק מהחכמים חשבו שטוב שנברא האדם, שכן החיים מעניקים הזדמנות לקיים
מצוות, לבצע מעשים טובים וליצור דברים חיוביים. מנגד, חלק אחר מחכמינו הגיע למסקנה ההפוכה, וקבע כי יותר טוב היה אילולא האדם נברא בכלל, משום שבחיים קיימים גם ... וכאב. אליעד מסביר כי בסופו של דבר, אחרי דיון ארוך, החכמים הכריעו שהרבה יותר טוב היה לאדם שלא להיוולד כלל. עם זאת, הם מציינים שאם כבר נברא האדם, עליו לעסוק בתורה
ובמצוות - כלומר, אם כבר נמצאים כאן, כדאי להפיק מהחיים את המיטב ולבחור בדרך הטובה ביותר. אליעד מסביר את הלוגיקה הזו בצורה מאוד ברורה: המשמעות של יותר טוב ...