9:56הכל צריך להיות טוב - אולי צריך גם רע?... כלל להרגיש שלם או מאושר - גם מצב זה בפני עצמו הוא טוב ושלם. הוא מחדד נקודה חשובה מאוד: מצד האמת הפנימית, הטוב והרע הם בעצם אחד. משמעות הדבר היא שגם כשאדם מרגיש רע, זה בעצם טוב מצד המציאות השלמה, ... או רע, ומצד שני הוא חי בנפרדות, הוא חווה טוב ורע. זה בדיוק מה שמייצר את הדינאמיקה והמשמעות בחיים. מצד האמת, לא צריך להיות תמיד טוב, ולפעמים דווקא להרגיש רע זה אפילו חיוני ונכון. אם האדם היה מרגיש תמיד טוב, ... הזמן, הוא הגורם האמיתי לסבל. האדם סובל כי הוא רוצה לשנות את המציאות שבה קיים גם טוב וגם רע. מצד האמת, על האדם לקבל ולאהוב את המציאות בשלמותה, כולל הרע שבה. זה לא אומר שהאדם צריך להפסיק לרצות דברים, אלא ... שאף אחד לא באמת חייב לחפש את האושר או להרגיש תמיד טוב. לדעתו, המציאות כבר מושלמת כפי שהיא, כי מצד האמת הפנימית ביותר הכל טוב, כולל מה שנתפס כרע. אם האדם מרגיש רע ואינו מאושר ואפילו לא מחפש אושר או שלמות, גם זה עצמו טוב, מפני שמצד האמת הפנימית, הרע הוא בעצם חלק מהטוב. האם להרגיש רע יכול להיות טוב באותה מידה כמו להרגיש טוב? אליעד מסביר ... שאף אחד לא אמר שצריך לחפש את האושר, המציאות בכלל טובה כפי שהיא. יש את הטוב ויש את הרע, ומצד האמת הפנימית, הכל טוב. וגם מי שאינו מאושר, וגם רע לו, ואינו רוצה בכלל לחפש את האושר, או אין לו עניין כלשהו באיך לחפש להרגיש שלם או להבין אם הכל טוב או לא, גם זה לכשעצמו טוב. ומצד האמת הפנימית כשהכל טוב, זה אומר שגם הרע הוא טוב, ואז הכל מושלם כפי שהוא וכמו כן זה גם טוב שאני אומר לחפש את האושר, את השלמות כי כל מה שנאמר או קורה מצד האמת, מצד השלמות, מושלם. והיה אם לאדם היתה התודעה שהכל אחד, ואין כל נפרדות, אזי אין טוב ואין רע מן ... טוב ורע ורצונות וכו ובו בזמן, חיבור לאחדות, וידיעת האחדות בו בזמן שיש גם נפרדות ודברים שונים זה מזה. מצד האמת הפנימית ביותר, לא צריך להרגיש טוב תמיד, ולדוגמה, במשחקים אי אפשר ואין צורך להיות מאושר תמיד. אם תמיד האדם ... יש לא אני, וזה לא בהכרח טוב. והשאלה היתה מי אמר שהבן אדם צריך לרצות להרגיש רק טוב? ואדרבא, מצד האמת האדם צריך לרצות גם את הרע, ועליו להכיל בתוכו את הטוב ואת הרע ואז הוא יהיה מאושר גם שהוא ...