אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מסורת ישראל ✔מסורת יהודית, שמירת מסורת, האם לשמור על המסורת היהודית? האם לכבד את המסורת? שמירת מצוות, שמירת חגי ישראל, כיבוד מסורת ישראל, העם היהודי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
מסורת יהודית, שמירת מסורת, האם לשמור על המסורת היהודית? האם לכבד את המסורת? שמירת מצוות, שמירת חגי ישראל, כיבוד מסורת ישראל, העם היהודי, ראש השנה, לצום ביום כיפור, מועדי ישראל, שמירת שבת, יהדות, להניח תפילין
האם כדאי לשמור על המסורת היהודית?

אנשים רבים שואלים את עצמם אם זה נכון והגיוני לשמור על המסורת היהודית. אליעד כהן מסביר שקיימות כמה דרכים להתייחס למסורת ולשמירת מצוות, ומפרט בדיוק מהי הגישה הבריאה והרציונלית לכך.

האם נכון לכבד את המסורת מבחינה תרבותית בלבד?

אליעד כהן אומר שזה לגיטימי לחלוטין שאדם יחליט לשמור את המסורת מתוך עניין תרבותי בלבד. למשל, יש אנשים שבפורים מתחפשים כי כך נהוג בתרבות שלהם, בדיוק כפי שאינדיאנים מקיימים טקסים או מנהגים תרבותיים שונים. באותו אופן, אדם יהודי יכול לבחור לשמור שבת, לצום ביום כיפור, להניח תפילין, או כל מנהג אחר כחלק מתרבות, ולא מתוך אידיאולוגיה דתית. במקרה כזה, מדובר בבחירה תרבותית ואישית של אותו אדם, כמו שאנשים שומרים על התרבות ההודית, הסינית או תרבות אחרת.

האם לשמור מצוות רק אם מאמינים שאלוהים נתן את התורה?

אליעד כהן מדגיש שאם אדם באמת מאמין שאלוהים קיים, ושאלוהים הוא שנתן את התורה ואת המצוות, זה בסדר גמור והגיוני שישמור על המצוות בצורה מלאה ואמיתית. כלומר, אם האדם חקר, בדק והגיע למסקנה שאלוהים נתן את התורה, עליו לשמור על כל המצוות כולן בלי לדלג על שום מצווה. אליעד ממליץ לאנשים דתיים לשים לב לא רק למצוות הפופולריות אלא לשמור גם על המצוות שלכאורה נראות קטנות ופחות חשובות. לדוגמה, לדבר לשון הרע או להפריע לשכן לישון זו עבירה לא פחות חמורה מרצח, כיוון ששתי המצוות כתובות זו ליד זו בדיוק באותו הספר. המסר הוא שההקפדה צריכה להיות מלאה וללא יוצאים מן הכלל.

מי האנשים שהכי מתקשים בנושא שמירת המסורת?

אליעד כהן טוען שהבעיה העיקרית היא אצל אנשים שנמצאים באמצע, אלו שלא באמת חקרו ולא באמת בדקו האם יש אלוהים או האם התורה אמיתית. האנשים האלה הם בדרך כלל מבולבלים, "מישמישים" לפי אליעד, ופועלים מתוך חוסר החלטיות. הם לעיתים עושים מצוות ולעיתים לא, מתוך מחשבה של "אם יש אלוהים כדאי לשמור, ואם אין - אז לא נורא". למשל, יש אנשים ששמים מזוזה כי אולי יש אלוהים, אך בשבת הם צופים בטלוויזיה כי אולי אין אלוהים. או שהם מתפללים מצד אחד ומצד שני הולכים לים. האנשים האלו, לפי אליעד, לא ברורים לעצמם, והתנהגותם מראה על חוסר ודאות פנימית שמייצרת אצלם סבל ובלבול.

איך לפתור את הבעיה של אנשים מבולבלים לגבי שמירת מצוות?

ההמלצה של אליעד כהן היא חד - משמעית: לבדוק ולחקור מה האמת. אם האדם מגיע למסקנה שאלוהים נתן את התורה, עליו לשמור על כל המצוות ללא שום יוצא מן הכלל, מהמצווה הראשונה עד האחרונה. אם האדם מגיע למסקנה שאין אלוהים ושהתורה היא המצאה אנושית בלבד, הוא יכול לשמור על המסורת מתוך עניין תרבותי בלבד. בכל אופן, עליו להיות ברור לעצמו, ולא להישאר במצב של בלבול, שבו הוא לעיתים מקיים ולעיתים לא מקיים את המצוות.

לסיכום, אליעד כהן אומר שאפשרות אחת היא להאמין באלוהים ולשמור מצוות במלוא הרצינות, ואפשרות שנייה היא לא להאמין ולעשות זאת מתוך הנאה ותרבות. אך רוב האנשים נמצאים במצב של חוסר בהירות, ולכן עליהם לבחור צד ברור ולהיות שלמים עם ההחלטה שלהם.
דתיים רצינות הוכחות שיש אלוהים שבת מראה המסורת היהודית לבחור צד הוכחת קיומו של אלוהים האם יש אלוהים עבירה שומרים מצוות דת דתות דתיים האם לכבד את המסורת האם לשמור על המסורת היהודית הדתיים החרדים המסורת היהודית העם היהודי חגי ישראל חרדים יהדות יהדות תורה מצוות אלוהים יהודי יהודים יהודית יום כיפור ישראל כבוד כיבוד כיבוד מסורת ישראל כיפור להניח תפילין לכבד את המסורת למה לצום ביום כיפור לצום ביום כיפור לשמור לשמור מצוות לשמור על המסורת היהודית מועדי ישראל מסורת יהודית מסורת ישראל מסירות מצווה מצוות עם ישראל צום יום כיפור קיום מצוות ראש השנה שבת שמירת חגי ישראל שמירת מסורת שמירת מצוות שמירת שבת תפילין
התבוללות, נישואי תערובת, יהודים גויים, עם ישראל, העם היהודי, מסורת ישראל, המורשת היהודית, זהות יהודית
... נישואי תערובת, יהודים גויים, עם ישראל, העם היהודי, מסורת ישראל, המורשת היהודית, זהות יהודית מהי המשמעות האמיתית של התבוללות לפי אליעד כהן? הנושא המרכזי שעליו מדבר אליעד כהן בהרצאה הוא נושא ...
ארץ ישראל של רבי נחמן מברסלב - למה משה רבנו לא היה יהודי? (ברסלב)
ארץ ישראל של רבי נחמן מברסלב - למה משה רבנו לא היה יהודי? (ברסלב)
... ישראל של רבי נחמן מברסלב - למה משה רבנו לא היה יהודי? (ברסלב) למה משה רבנו לא היה יהודי לפי רבי נחמן מברסלב? לפי רבי נחמן מברסלב, ארץ ישראל אינה רק מקום פיזי, אלא מושג ... משמעות רוחנית. הוא מסביר שלארץ ישראל יש טעם, בדומה לכך שכאשר שותים משהו יש טעם מסוים, גם לארץ ישראל יש טעם ייחודי, והטעם הזה, ... המכות, אך לא את הכל, הוא למעשה אתאיסט (או עטאיסט במובן ... האלוהות. הוא נותן דוגמה לכך שאדם אתאיסט תמיד מתפעל מאירועים ... מה ההבדל בין האלוהים של היהודים לבין האלוהים האמיתי? אליעד כהן מסביר שהאלוהים של היהודים, כפי שנתפס באופן מסורתי, הוא מוגבל. הוא אחראי רק ... במציאות, כמו עשר המכות או התורה שניתנה ליהודים. האלוהים הזה לא אחראי על הכל. לכן, כשהאלוהים של היהודים מתערב, זה נתפס כמשהו מיוחד ... שהאלוהים הזה הוא למעשה האלוהים שברא את האלוהים של היהודים. כלומר, התפיסה המצומצמת של היהדות המסורתית היא חלק ... למה משה רבנו לא נכנס לארץ ישראל לפי רבי נחמן? רבי נחמן ... טוען שמשה רבנו לא הגיע לארץ ישראל משום שהוא לא הבין את האחדות ... לבין המציאות. לפי רבי נחמן, ארץ ישראל היא סמל להבנת האחדות, ולכן מי שמגיע לארץ ישראל הרוחנית חייב להבין שהכל אחד. ... לפי ההסבר הזה, מי שרוצה להיות יהודי אמיתי, במובן הרוחני של רבי ... שלמה, כלומר, חייב להגיע לארץ ישראל הרוחנית. משה רבנו, לפי ההסבר ... הגיע להבנה הזו ולכן לא הגיע לארץ ישראל, ולכן, במובן הרוחני - עמוק הזה, לא היה יהודי שלם. אליעד כהן מדגיש בסוף ... ההפך של מה שאומרים. מה זה ארץ ישראל לפי רבי נחמן? למה משה לא נכנס לארץ ישראל? מה ההבדל בין אלוהים האמיתי לאלוהים של היהודים? מה זה תפיסת הנפרדות? מי הוא יהודי אמיתי לפי רבי נחמן? ...
גויים, יהודים, בעלי חיים, דומם, צומח, חי, מדבר - האם יש או אין להם נשמה?
גויים, יהודים, בעלי חיים, דומם, צומח, חי, מדבר - האם יש או אין להם נשמה?
... יהודים, בעלי חיים, דומם, צומח, חי, מדבר - האם יש או אין להם נשמה? האם יש הבדל בין הנשמה של גויים ליהודים? אליעד כהן עונה לשאלה האם יש הבדל בין הנשמה של גויים לבין נשמות של יהודים, ומרחיב את הדיון לשאלה מהותית יותר, הנוגעת לנשמה בכלל. הוא מסביר שההפרדה בין בני אדם (יהודים וגויים) ובין חי, צומח ודומם, היא בעצם כפירה באחדות האלוהית. לדעתו, כל ההבדלים שנוצרים בין בני האדם ובין שאר הבריאה נובעים מהתפיסה המוטעית של נפרדות, שגורמת ... היא מחשבה מטופשת וחסרת בסיס אמיתי. האם הדתיים עיוותו את דבריו של שלמה המלך? לדברי אליעד, הדתיים סילפו את דבריו של שלמה המלך. הרבנים, שלא אהבו את הגישה המאחדת של שלמה המלך, עיוותו את הפסוק, הוסיפו מילים, וטענו שמותר האדם מן הבהמה כי הכל הבל לבד הנשמה ... בדיוק. הרעיון לפיו האדם חשוב יותר הוא פרי האגו האנושי והשחצנות של האדם שמחפש להמציא משמעות מיוחדת לקיומו. באופן טבעי, ילדים קטנים אינם מבחינים בינם לבין הסביבה שלהם בצורה ברורה, כי מבחינתם אין הבדל בינם ... במקום אחד יותר ממקום אחר, כמו שבני אדם דתיים חושבים שאלוהים נמצא יותר בבית המקדש מאשר בבית השימוש. אלוהים, לדבריו, אינו ישות חיצונית, אלא ההוויה האחת שמחוץ לזמן ולמקום, ולכן כל ההבחנות שאנחנו עושים בין טוב ורע, מצוות ועבירות, או בין נשמה כזו או אחרת - הן חסרות משמעות אמיתית מנקודת מבטה של ההוויה הזאת. האם יש משמעות למושגים כמו בחירה חופשית, טוב ורע? אליעד מסביר ... הפרדה דמיונית בין עצמו ובין הדומם או בין יהודי לגוי, כדי להעניק לעצמו תחושת עליונות ומשמעות. אך לפי האמת, כל מה שנכון לגבי האדם נכון גם לגבי הדומם, הצומח והחי - הכל אחד לחלוטין. מהו המסר העיקרי של אליעד ... האם יש נשמה לגויים? מה ההבדל בין נשמה של יהודי לגוי? האם יש הבדל בין אדם לבהמה? האם שלמה המלך אמר שאין הבדל בין אדם לבהמה? האם הרבנים סילפו את ספר קהלת? מהי האחדות האלוהית? האם יש בחירה חופשית? הפעם אני ... שנשאלתי, האם יש הבדל בין הנשמה של הגויים והיהודים האם מבחינה קוסמולוגית יש לגויים פחות נשמה? ונרחיב את השאלה בנושא הנשמה, אנשים כופרים באחדות של הבורא והם חווים את המציאות בנפרדות, גם דתיים וגם חילוניים, הם עושים הפרדה בין חי צומח דומם ומדבר. והם כופרים באחדותו של האלוהים כי אם הם היו מבינים את האחדות האלוהית, ממילא מה היה שייך לאמר, ... זה בן אדם, דומם, וצומח זה אותו דבר. ודתיים יהודים שכופרים באחדות הבורא, טוענים ומשקרים כי יש נשמה לגוי ויש נשמה שונה ליהודי. ואני רוצה לצטט פסוק מספר קהלת אותו כתב שלמה המלך: (פרק ג) אמרתי אני בלבי על דברת בני האדם לברם האלהים ולראות שהם בהמה המה להם כי מקרה בני האדם ומקרה הבהמה ... שלך עולה למעלה ולבהמה יורדת הרוח למטה והדתיים האתאיסטיים טוענים בשקרם, מסלפים ששלומו המלך אומר שהכל הבל, כי כל ההבדל הוא לא מהותי באמת, הוא חיצוני במעשים בין האדם לבהמה. אבל הדתיים החכמולוגים שלא רצו להכניס את ספר קהלת לתנך, ובסוף גם הכניסו פסוק מעוות והדתיים יודעים על מה אני מדבר. כי הדתיים יודעים ששלמה המלך היה חכם, ולא היה דתי לקחו את הפסוק הזה, ועיוותו אותו כי הכל הבל מלבד הנשמה הטהורה. והם קוראים את זה בסידור ובטוחים שזה פסוק מהתנך, אבל זה לא נכון שלמה המלך אמר שאין הבדל, אבל ... כל דבר שישנו זו הוויה אחת שמהווה את הכל. והדתיים האתיאיסטיים יגידו, נכון שאלוהים נמצא בכל מקום, אבל בבית המקדש הוא נמצא יותר כי הם חושבים שאלוהים זה מישהו שנמצא בבית המקדש יותר מאשר בבית השימוש. ... וטבע, שיש נשמה כזו ונשמה אחרת, לא שייך שיש מצוות ועברות. בסופו של דבר על האדם לחפש את האמת, ולראות שהכל אחד מוחלט. לילדים אין הבדל ביניהם לדומם, האדם בגלל שהוא שחצן ורוצה ליצור משמעות הוא ממציא שלהוא יש אגו עליון ולהוא תחתון וכו וכו, וכל מה שנכון לדומם נכון לאדם ונכון לאלוהים ולכל דבר אחר. כי בסופו של דבר הכל אחד. ושיהיה לכולם המשך יום של חוסר גאווה ושחצנות, שבן ...
מהפכה בעולם הערבי, דיקטטורה, הפלת המשטר, אחדות כוחות המהפכה, העולם הערבי, יהודים בשואה, אחדות רצונות
מהפכה בעולם הערבי, דיקטטורה, הפלת המשטר, אחדות כוחות המהפכה, העולם הערבי, יהודים בשואה, אחדות רצונות
... הערבי, דיקטטורה, הפלת המשטר, אחדות כוחות המהפכה, העולם הערבי, יהודים בשואה, אחדות רצונות איך מתמודדים ... כך שכולם יהיו מוכנים להתאחד סביב אותה מטרה. מה ניתן ללמוד מהיהודים בשואה על איחוד כוחות? אליעד מביא כדוגמה את המצב של היהודים בשואה, כאשר אלף יהודים עמדו מול שני חיילים נאצים ולא ניסו להתנגד. הסיבה לכך, לפי אליעד, היא שלמרות היתרון המספרי, היהודים לא היו מאוחדים באמת. אילו היו ... מה ניתן ללמוד מהמהפכה בעולם הערבי? כיצד מפילים משטר פנימי? למה היהודים בשואה לא התמרדו? מה הקשר בין שכל ...
פחד מג'וקים, פוביות, אמונה באלוהים, צורך להאמין באלוהים, ערבים ויהודים, יחסי ערבים יהודים, התבוללות, להיגעל, האמונה הראשונה
פחד מג'וקים, פוביות, אמונה באלוהים, צורך להאמין באלוהים, ערבים ויהודים, יחסי ערבים יהודים, התבוללות, להיגעל, האמונה הראשונה
... מגוקים, פוביות, אמונה באלוהים, צורך להאמין באלוהים, ערבים ויהודים, יחסי ערבים יהודים, התבוללות, להיגעל, האמונה הראשונה למה אנשים מחפשים אחיזה ואמונה במשהו? השאלה המרכזית שאליעד ... ולאלוהים. למה האדם צריך להאמין באלוהים? ההסבר של אליעד על הצורך להאמין באלוהים נובע מתחושת הבדידות והנפרדות. כאשר אדם חושב שיש רק את עצמו ועוד את העולם בנפרד, הוא מרגיש לבד. לכן הוא יוצר אמונה באלוהים, שמחברת אותו למשהו גדול ממנו ונותנת משמעות למה שקורה לו. לדוגמה, כשאדם נפגע או נפגעים בו, הוא ... עומד מאחורי יחסי ערבים ויהודים, ואיך מגיעים לשלום? אליעד נותן דוגמה מיחסי ערבים ויהודים, ומסביר שהאדם לא נולד עם הפרדה טבעית בין יהודים לערבים, אלא הוא מאמץ אותה במהלך חייו מתוך הרגל. הוא מסביר שהערבים לא באמת רוצים להשמיד את היהודים כאנשים, אלא את הרעיון של שליטה של היהודים בהם. הוא מסביר שהפחד מהתבוללות הוא פחד מהרגלים שהאדם למד ולא פחד אמיתי. אם אדם יבין שכל ... מפחדים מגוקים? למה אנשים מאמינים באלוהים? מה המקור לתחושת הגועל? איך להתמודד עם פוביות? מה הסיבה לפחד מהתבוללות? מהי האמונה הראשונה? איך ...
הפסקת אש עם החמאס, נגד הפסקת האש, בעד הפסקת האש, מבצע עמוד ענן, למה שונאים יהודים? למה שונאים את ישראל? המבצע בעזה, פגיעה בחפים מפשע, פוליטיקה, מלחמה בטרור, צביעות ישראלית
הפסקת אש עם החמאס, נגד הפסקת האש, בעד הפסקת האש, מבצע עמוד ענן, למה שונאים יהודים? למה שונאים את ישראל? המבצע בעזה, פגיעה בחפים מפשע, פוליטיקה, מלחמה בטרור, צביעות ישראלית
... אש עם החמאס, נגד הפסקת האש, בעד הפסקת האש, מבצע עמוד ענן, למה שונאים יהודים? למה שונאים את ישראל? המבצע בעזה, פגיעה בחפים מפשע, פוליטיקה, מלחמה בטרור, צביעות ישראלית האם הפסקת האש עם החמאס במבצע עמוד ענן הייתה נכונה? אליעד כהן דן לעומק בנושא הפסקת האש עם החמאס בעקבות מבצע עמוד ענן, כאשר הוא מציג נקודת מבט מורכבת וביקורתית לגבי ההתנהלות המדינית של ישראל בסוגיית הפסקות אש. אליעד מסביר שבתחילת המבצע המטרה שהוגדרה הייתה להחליש או למגר את החמאס, אך לדעתו מטרה זו לא באמת הושגה. הוא טוען שההחלטה ... מחודשת ולהתחמשות נוספת. לפי אליעד, הנזק שנגרם לחמאס לא היה משמעותי מספיק כדי להחליש את הרצון שלהם להמשיך לפעול נגד ישראל. למה ישראל לא מצליחה להחליש את החמאס לצמיתות? אליעד משווה את המצב בעזה לפסיכולוגיה של האדם. לדבריו, כמו שבנאדם שחווה בעיה או מצוקה מנסה בהתחלה להתעלם ממנה במקום לטפל בה מן השורש, כך גם ישראל מתנהלת מול החמאס. במקום לפתור את הבעיה לעומק, ישראל רק מקלה זמנית את המצב (הפסקות אש) אבל לא פותרת את הגורמים לשנאה ולסכסוך, ולכן הבעיה תמיד חוזרת. הוא נותן דוגמה מפסיכולוגיית המחירים: מדינה שמורידה מחיר של דלק בצורה מלאכותית לזמן קצר, ואז מעלה אותו שוב, גורמת לצרכן להתרגל למחיר הגבוה. באופן דומה, הוא טוען שישראל מתרגלת למצב בו הרקטות הן חלק משגרת החיים, במקום לפתור את הבעיה בצורה חד - משמעית. האם אפשר להתגרות באויב בלי להיפגע? אליעד משתמש בדימוי מהתורה ומסביר שאי אפשר להתגרות ברשעים, כמו החמאס, אם אתה לא צדיק גמור. צדיק גמור מוגדר על ידו כאדם שכבר חיסל לחלוטין את הרע שבו עצמו ואין שום ... הוא טוען שכאשר אדם שהוא לא צדיק גמור מתגרה באויב (החמאס), הוא למעשה מעורר את הרוע גם בעצמו ולכן נכשל במאבק. לפי אליעד, ישראל, כמו אדם שאינו צדיק גמור, אינה מצליחה להילחם בחמאס עד הסוף משום שיש בה עדיין הזדהות מוסרית או רגשית שמונעת ממנה לפגוע באויב בצורה טוטאלית. הוא נותן דוגמה שאם ישראל הייתה רוצה באמת להיפטר מהחמאס, היא הייתה צריכה להפסיק לספק לו חשמל ומים, ולא להתחשב במה שהעולם אומר. אבל ישראל מפחדת מתגובת העולם ולכן לא עושה את הצעד הזה. האם המוסר הישראלי הוא למעשה צביעות? אליעד כהן מתאר את ישראל כמדינה היחידה שמתנצלת כשהיא מגנה על עצמה. הוא אומר שישראל תמיד עסוקה בלתרץ ולהסביר את עצמה לעולם, ולכן העולם תופס אותה כאשמה. הוא טוען שזו צביעות ישראלית, כי המדינה מעמידה פנים שהיא מוסרית מאוד, אבל בעצם ההיסוס הזה גורם לכך שהיא לא מגינה על אזרחיה כמו שצריך. הוא נותן כדוגמה את אסד בסוריה, שלא מתחשב בתגובת העולם ועושה מה שהוא צריך כדי לשמור על השלטון שלו, וטוען שאם ישראל הייתה פועלת באותה נחישות (ללא התנצלות מתמדת), העולם היה מקבל את זה. האם ניתן לחסל את הטרור לחלוטין? אליעד מסביר שהדרך היחידה לחסל את הטרור ... רחמים, אחרת המצב רק יחמיר בעתיד. איך הדילמה הביטחונית דומה לפסיכולוגיה של האדם? אליעד כהן עושה אנלוגיה בין ההתמודדות של ישראל עם החמאס לבין ההתמודדות של האדם עם רצונותיו. כמו שישראל לא מסוגלת ללכת עד הסוף בגלל הזדהות רגשית עם האויב, האדם לא מצליח להיפטר מהרצונות המזיקים שלו בגלל שהוא עדיין מזדהה עם ההנאה שהם מביאים לו. ... שכל עוד אדם מפחד לאבד את ההנאה, הוא תמיד יהיה נשלט על ידי הפחד. האם המוסריות היא חולשה או חוזק? לדעת אליעד, ההתלבטות של ישראל לגבי מוסריות במלחמה היא למעשה חולשה, כי היא גורמת לה לחשוב יותר מדי על מה שהעולם יאמר, במקום להגן על עצמה בצורה אפקטיבית. הוא מדגיש שהדרך ... ומציע פתרון של החלטה מוחלטת ונחישות מלאה בפתרון הבעיות, ללא פחד מתגובות העולם או מהמחירים שיהיה צורך לשלם בדרך. למה ישראל מתנצלת? איך להפסיק לפחד מבדידות? מהי צביעות ישראלית? האם ניתן לחסל את החמאס לחלוטין? איך להתגבר על רצונות מזיקים? למה ישראל לא הולכת עד הסוף במבצעים צבאיים? ...
למה כולם שונאים את ישראל? למה שונאים את ישראל? למה שונאים את היהודים? למה העולם שונא אותנו? הצבא המוסרי בעולם, הצבא הכי מוסרי בעולם, מלחמה בטרור, פגיעה בחפים מפשע, אכזריות, רחמנות
למה כולם שונאים את ישראל? למה שונאים את ישראל? למה שונאים את היהודים? למה העולם שונא אותנו? הצבא המוסרי בעולם, הצבא הכי מוסרי בעולם, מלחמה בטרור, פגיעה בחפים מפשע, אכזריות, רחמנות
... כולם שונאים את ישראל? למה שונאים את ישראל? למה שונאים את היהודים? למה העולם שונא אותנו? הצבא המוסרי בעולם, הצבא הכי מוסרי בעולם, מלחמה בטרור, פגיעה בחפים מפשע, אכזריות, רחמנות למה העולם שונא את ישראל והאם הרחמנות שלנו אשמה? השאלה המרכזית שאליעד כהן בוחן היא מדוע שונאים את ישראל ואת היהודים ברחבי העולם, ובפרט, האם הרחמנות של ישראל כלפי האויבים שלה היא הגורם לכך או שיש סיבה אחרת. ההרצאה מתחילה בתיאור המציאות הביטחונית בישראל, שבה למרות האלימות הקשה כלפי ישראל, המדינה והצבא שלה עדיין מתנהגים ברחמנות רבה גם כלפי טרוריסטים שפגעו באזרחים. אליעד כהן מסביר שבישראל נהוג להציל את חיי המחבלים, להגן עליהם מפגיעה נוספת אחרי שכבר נוטרלו, ואף לטפל בהם רפואית לפני פצועים ישראלים במצבים מסוימים, לדוגמה אם המחבל במצב קשה יותר. הוא מציין דוגמה ספציפית שבה מנכל מדא התייחס לטיפול במחבל לעומת ישראלי פצוע, והסביר שהטיפול במחבל יכול לעיתים להיות בעדיפות רפואית גבוהה יותר מאשר בפצוע ישראלי, כי זה המצב הרפואי המחייב. אך דווקא הרחמנות הזו, שאליעד מציג כמאפיין בולט של ישראל, נתפסת בעולם בצורה הפוכה לחלוטין. כאשר העולם רואה תמונות של מחבל פצוע, במקום להעריך את הרחמנות הישראלית, הוא מאשים את ישראל בכך שהיא פוגעת בחפים מפשע. כך יוצא שישראל מואשמת ברצח של חפים מפשע, גם כאשר מדובר למעשה בטיפול רפואי במחבלים עצמם. אליעד כהן מתאר את הפרדוקס שבמצב הזה: ככל שישראל מתאמצת להיות מוסרית ורחמנית, כך העולם שונא אותה עוד יותר. הוא דן בשאלה האם יש קשר בין שתי התופעות: האם שונאים את ישראל בגלל שהיא רחמנית, או למרות הרחמנות שלה. אחת הדעות שמועלות היא שאולי דווקא הרחמנות והמוסריות הישראלית הן אלו שמעוררות רגשות שליליים כלפי ישראל. האם ישראל שופטת את עצמה בחומרה יתרה? אליעד נותן דוגמאות להשוואה בין ישראל למדינות אחרות, כגון ארצות הברית וסוריה, שמבצעות פעולות חמורות יותר כמו הפצצת בתי חולים, אך העולם לא מתקומם ולא מבקר אותן באותה החריפות שבה הוא מבקר את ישראל. הוא טוען שהמוסריות של ישראל מבליטה אותה, בדיוק כמו שכתם אדום בולט יותר על בגד לבן. ככל שישראל מנסה להיות מוסרית יותר, כל פעולה חריגה שהיא עושה בולטת עוד יותר וגורמת לעולם לבקר אותה בצורה חריפה יותר. בנוסף, הוא מדבר על האפשרות שהעולם שופט את ישראל לא רק ביחס לאחרים אלא ביחס לעצמה. כלומר, ככל שישראל מדגישה את המוסריות שלה, העולם שופט אותה בחומרה רבה יותר על כל טעות קטנה. זה יוצר מצב שבו ישראל לכודה בפרדוקס מוסרי, שבו הרצון להיות מוסרי מוביל דווקא להאשמות בחוסר מוסריות. מדוע העולם לא מבין את הרחמנות הישראלית? אליעד כהן מסביר שלעולם קשה לקבל את הרחמנות ה
קללות גזעניות, השמצות גזעניות, גזענות נגד רוסים, גזענות נגד אתיופים, גזענות נגד ערבים, גזענות נגד שחורים, גזענות נגד יהודים, גזענות נגד מזרחים, גזענות נגד חרדים, גזענות כלפי מיעוטים
... גזעניות, השמצות גזעניות, גזענות נגד רוסים, גזענות נגד אתיופים, גזענות נגד ערבים, גזענות נגד שחורים, גזענות נגד יהודים , גזענות נגד מזרחים, גזענות נגד חרדים, גזענות כלפי מיעוטים מה עומד מאחורי קללות גזעניות ומה גורם לאנשים להשתמש בהן? אליעד כהן מסביר באופן מפורט את התופעה של קללות והשמצות גזעניות, תוך שימוש ... לקללות רגילות כמו מטומטם או חוצפן, קללות גזעניות מכוונות למאפיינים מולדים, שאינם ניתנים לשינוי, כמו להיות רוסי, אתיופי, יהודי, חרדי, מזרחי או ערבי. מה המשמעות כאשר מקללים אדם על בסיס מוצאו? אליעד מציג כי יש כאן שתי נקודות חשובות: ראשית, מי שמקלל אדם על בסיס מוצאו, עושה ... ביופי של נשים רוסיות ולהאשים אותן בפירוק משפחות. מצד שני, אליעד מדגיש שזו לא אשמת הנשים הרוסיות, אלא אולי אשמתן של הנשים הישראליות שהן פחות מושכות, ולכן הגברים נמשכים לרוסיות. זו דוגמה לכך שהקללה הגזענית נובעת מתחושת נחיתות וקנאה, ולא בהכרח ממעשה שלילי אמיתי שעשו הרוסים או כל קבוצה ... האמיתיות שלו. הוא מביא דוגמה נוספת: אדם שנפגע כלכלית יכול להשליך את האשמה על קבוצת מיעוט שכביכול מתחרה איתו על המשאבים, כמו חרדים, ערבים או אפריקאים. זה יוצר את הרושם המוטעה שהקבוצה אשמה בצרותיו האישיות. האם קיימת הצדקה כלשהי לשימוש בקללות גזעניות? אליעד מדגיש שאין הצדקה אמיתית ... מסביר שהסיבה לכך היא משום שהמיעוט נתפס כמטרה קלה להאשמה ולהשלכה של בעיות החברה. פוליטיקאים, כמו דונלד טראמפ או פוליטיקאים בישראל, יכולים לנצל את תחושות הציבור ולהפנות את האשמה כלפי המיעוטים כדי לצבור כוח פוליטי. הגזענות היא אמצעי ליצירת הזדהות קבוצתית, בכך שהקבוצה הגדולה מתאחדת כנגד ...
לימוד גמרא ופיתוח השכל, לימוד תורה ופיתוח החשיבה, שיפור יכולות החשיבה באמצעות לימוד גמרא, יכולות שכליות, האם לימוד גמרא מפתח את השכל? לפתח את השכל, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, שיעורי תורה ופיתוח החשיבה, יהודים זוכי פרס נובל
לימוד גמרא ופיתוח השכל, לימוד תורה ופיתוח החשיבה, שיפור יכולות החשיבה באמצעות לימוד גמרא, יכולות שכליות, האם לימוד גמרא מפתח את השכל? לפתח את השכל, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, שיעורי תורה ופיתוח החשיבה, יהודים זוכי פרס נובל
... גמרא ופיתוח השכל, לימוד תורה ופיתוח החשיבה, שיפור יכולות החשיבה באמצעות לימוד גמרא, יכולות שכליות, האם לימוד גמרא מפתח את השכל? לפתח את השכל, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, שיעורי תורה ופיתוח החשיבה, יהודים זוכי פרס נובל האם לימוד גמרא באמת מפתח את השכל? הנושא המרכזי שאליעד כהן דן בו הוא השאלה האם לימוד גמרא ותורה אכן מפתח את השכל, והאם הוא משפר את החשיבה הלוגית ואת היכולת לנתח ולהסיק מסקנות בצורה טובה יותר. לדעת אליעד, התשובה לשאלה זו אינה חד - משמעית, אלא תלויה באופי הלימוד ובדרך שבה האדם לומד. מהי הכוונה בפיתוח השכל באמצעות לימוד תורה? ראשית, חשוב להבין מה הכוונה בביטוי פיתוח השכל. אם הכוונה היא להעשיר את הידע בשפות, אזי ברור שלימוד גמרא מפתח את השכל מכיוון שהיא כתובה בארמית, ... למסקנות ברורות ומדויקות. מתי לימוד גמרא אינו מפתח את החשיבה? לעומת זאת, לא כל לימוד תורה או גמרא אכן תורם לשיפור יכולות החשיבה. לדוגמה, כאשר האדם לומד גמרא אך ורק כדי לזכור את הטקסטים בעל - פה, הוא אינו מפתח את החשיבה הלוגית אלא רק את ... שלו התפתח - הוא פשוט פיתח זיכרון. בנוסף לכך, אליעד מתאר מצבים שבהם האדם לומד אגדות דתיות, סיפורים או רעיונות מופשטים ללא שום מאמץ להבין את ההיגיון והסיבות מאחוריהם. במקרה כזה, האדם למעשה ממלא את ראשו ברעיונות ואמונות שאינן ... או האמונה. האם לימוד גמרא יכול להזיק לחשיבה? אליעד גם מתייחס לכך שלימוד גמרא או תורה יכול לפעמים אפילו לגרום לנזקים לחשיבה. הוא מסביר שישנם אנשים הלומדים תורה מתוך גישה אידיאולוגית, מבלי לערוך שום חקירה או ביקורת עצמית, ומקבלים הנחות לא בדוקות כדברים מוחלטים. לימוד כזה עלול לגרום לבלבול, אי - בהירות ... שונות, ובמקרים קיצוניים אפילו להפרעות נפשיות. אליעד מציין שלעיתים, אנשים שמשלבים לימוד תורה עם סמים או עם מצבים נפשיים קשים, עשויים לזרז בכך את הפרעות החשיבה שלהם. איך להבטיח שלימוד תורה או גמרא יפתח את החשיבה הלוגית? אליעד מדגיש שההבדל החשוב הוא לא במה שאתה לומד, אלא באיך אתה לומד. אם אתה מתאמץ לחקור ולבדוק את ההיגיון שבכל טענה ... הלוגי ובהסקת מסקנות מתוך הבנה עמוקה. לימוד שמבוסס רק על שינון וזיכרון או על אגדות דתיות ללא חשיבה ביקורתית לא יתרום לפיתוח החשיבה בצורה משמעותית. פיתוח חשיבה לוגית לימוד גמרא ושיפור יכולת החשיבה הבדלים בין זיכרון לחשיבה סיבות ותוצאות בלימוד תורה הפרעות נפשיות ולימוד תורה האם לימוד גמרא מפתח את השכל או לא? האם לימוד גמרא או לימוד תורה בכלל באמת מפתח את השכל? ישנה טענה לפיה מי שלומד גמרא הוא יותר חכם ומפחית את יכולת החשיבה, אך השאלה המרכזית היא: האם לימוד תורה משפר את כושר החשיבה הלוגי והיכולת להסיק מסקנות? התשובה לא חד משמעית ותלויה בפרטים של הלימוד. ראשית, צריך להבין מה הכוונה בפיתוח השכל. אם הכוונה ... את השכל, ומי שעוסק בהם באופן רציני ישפר את יכולת החשיבה והניתוח שלו. עם זאת, לא כל לימוד תורה בהכרח תורם לפיתוח החשיבה. ישנם חלקים בלימוד תורה ובפרט בלימוד הגמרא שעוסקים בהבנת אגדות ואמונות שאינן בהכרח קשורות לפיתוח חשיבה לוגית. לדוגמה, אם אדם לומד גמרא על פי אגדות דתיות ללא ניסיון להבין את השאלות והסיבות שמאחורי הטיעונים, הוא עשוי לפתח את זיכרונו ולא את יכולת החשיבה. הבעיה היא שלפעמים אדם יכול ללמוד גמרא רק ... או בניתוח מחשבתי מעמיק. אז במקום לפתח את החשיבה, הוא מפתח את הזיכרון. במקביל, בלימוד תורה ישנם גם מרכיבים שיכולים להוביל לפיתוח חשיבה בצורה לא חיובית. לימוד שלא מתמקד בניתוח סיבתיות ובניית טיעונים מדויקים עשוי להוביל לדעות לא מבוססות ... מסקנות בצורה לוגית ומעמיקה. לימוד שכולל חזרה על זיכרון בעל - פה או עיסוק באגדות דתיות בלבד לא בהכרח יפתח את השכל. פיתוח חשיבה לוגית לימוד גמרא ושיפור יכולת החשיבה הבדלים בין זיכרון לחשיבה סיבות ותוצאות בלימוד תורה הפרעות נפשיות ולימוד תורה
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מסורת יהודית, שמירת מסורת, האם לשמור על המסורת היהודית? האם לכבד את המסורת? שמירת מצוות, שמירת חגי ישראל, כיבוד מסורת ישראל, העם היהודי, ראש השנה, לצום ביום כיפור, מועדי ישראל, שמירת שבת, יהדות, להניח תפילין
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מסורת ישראל, איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מסורת ישראל, איך לשנות תכונות אופי? איך למצוא זוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך להעביר ביקורת בונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם גירושין? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך ליצור אהבה? איך לא להישחק בעבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מי ברא את אלוהים? האם באמת הכל לטובה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? איך להיות הכי חכם בעולם? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לדיאטה, מטפל קוגניטיבי התנהגותי, אימון אישי לביטחון עצמי בתחום מסורת ישראל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2500 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 17:47:50 - wesi1