... מוצאים שום נחמה באוכל, ולעומת זאת, יש אנשים שהעצבות מובילה אותם לאכילה מוגברת כי הם מחפשים נחמה. באותו האופן בדיוק, לקוח עצוב שמחפש נחמה, עשוי
לקנות מוצר מתוך אמונה או תקווה שהמוצר יעזור לו להרגיש ... שהוא לא באמת צריך את המוצר, מכיוון שהוא מרגיש טוב מספיק גם בלי המוצר. למה לקוח שמח עשוי להיות ביקורתי יותר? אליעד מסביר שכאשר הלקוח מחליט לא
לקנות מוצר, יש בכך סוג של חוויה רגשית שלילית - כי הלקוח ... הזאת, כי השמחה שלו מאפשרת לו להתמודד עם תחושת הפספוס. לעומת זאת, לקוח עצוב, שלא יכול להרשות לעצמו להתמודד עם תחושת כישלון נוספת, עלול להחליט
לקנות את המוצר מתוך חוסר יכולת להתמודד עם תחושת אכזבה ... מתוך דחף רגשי? אליעד מדגיש כי על הקונה להיות מודע למצבו הרגשי ולהבין מתי החלטות הרכישה שלו מושפעות מרגש בלבד. לדבריו, אנשים רבים נמנעים
מלקנות מוצר שמתאים להם באמת, רק בגלל שהם בדיכאון ומרגישים ששום דבר לא יכול לעזור להם. מצד שני, אנשים אחרים עשויים
לרכוש מוצר שלא באמת מתאים להם מתוך ייאוש, כשהם מנסים ... כאלה שמרוב עצבות מחפשים פתרונות מהירים ואחיזות כלשהן שיגרמו להם להרגיש טוב יותר, ולכן דווקא יקנו יותר. אדם עצוב שמרגיש צורך לברוח מהעצבות עשוי
לקנות מוצר רק מתוך תקווה שהוא ישפר את הרגשתו, גם אם אין בכך היגיון רציונלי. הוא עלול לומר לעצמו: כן, המוצר הזה בטח יעזור לי, אני חייב משהו שיגרום לי להרגיש טוב יותר - וכך
לקנות את המוצר גם אם הוא לא באמת זקוק לו. זו יכולה להיות ... לא מספיק אני צריך אותו או כדאי לי לקנות אותו, ולמה זה? בגלל שכשבן אדם מעביר ביקורת על מוצר הוא בעצם מרגיש רע. אני אסביר את הסיפור, בן אדם בא
לקנות מוצר מה הוא רוצה להרגיש טוב הוא רוצה להרגיש טוב ... מתאים לך? המוצר הזה מתאים לך זה בעצם להגיד יש במציאות משהו שיכול לעשות לך טוב. מרגע שהלקוח אומר לעצמו לא נכון המוצר הזה לא מתאים לי אני לא רוצה
לקנות את המוצר הזה בעצם באותו רגע הלקוח מרגיש רע, למה הוא מרגיש רע גם רע? אפשר להגיד שהוא מרגיש גם טוב כי הוא בעצם אומר אני יכול להסתדר בלי המוצר הזה, אני לא חייב
לקנות את המוצר הזה אבל כרגע אני לא מתמקד בהיבט הזה, אני ... לא מתאים לו אלא זה בגלל שהוא פשוט בדיכאון הוא אומר עזוב זה לא מתאים לי, אבל זה מתאים לך זה יציל את חייך אבל הוא בדיכאון בדעה שהוא לא רוצה
לקנות את המוצר. לעומת זאת יש מצבים שבן אדם חושב שהמוצר כן ...