... המוצר פוגע לו ברצון המנוגד שלו. וזיהוי צרכי הלקוח פירושו, לזהות ולהגדיר, את הצרכים של הלקוח ושל הילד. בין אם אלו צרכים פיזיים וגלויים, ובין אם אלו
צרכים רגשיים , שלא תמיד הלקוח עצמו מודע לצרכים האלו. כי לפעמים, הלקוח אומר שהוא צריך משהו אחד, ובאמת, הוא בכלל צריך משהו אחר. ולפעמים, הלקוח צריך דבר, שהוא בכלל ... ולמה אני רוצה כך ולא אחרת? וכיוב. וזה מגלה לאדם מה קורה בתת המודע שלו, ומפתח את האינטליגנציה הרגשית והאינטליגנציה ההורית שלו, כדי שהוא יבין את
הצרכים הרגשיים של הילד שלו. וכבר ביארתי את העניין הזה לעומקו, במקומות אחרים. והדרך השנייה לגלות את הצורך הרגשי שמסתתר בתת המודע של הילד, זה על ידי זה שמקבלים ... חכם אמיתי שכזה, הוא יכול לעזור לכל אחד, להבין את מה שקורה בתת המודע שלו עצמו ושל סביבתו. וגם, אפילו לעזור לו למצוא פתרונות, כיצד לעשות שלום, בין
הצרכים הרגשיים השונים, ובין האילוצים השונים וכולי. דהיינו, דרך אחת, על ההורה לפתח מודעות עצמית כלפי עצמו, והיא תאפשר לו להבין את תת המודע של הילד שלו. דרך שנייה, ... מבינים את הצרכים האמתיים של שני הצדדים, ורק כאשר הפתרון המוצע, גם הוא, מתאים לשני הצדדים. כי לפעמים, גם ההורה עצמו, פועל בדרך לא הגיונית, בגלל
צרכים רגשיים שיש לו כהורה, בתת המודע שלו. כי לפעמים, ההורה סתם מתעקש עם הילד שלו, שהילד יעשה דבר כזה או אחר. ולהורה, זה נראה מאוד הגיוני, שהוא מתעקש עם הילד ... שני הצדדים. ורק כאשר מתאימים פתרון, שמתאים לכל הצרכים של שני הצדדים. גם ברמת המודע שלהם וגם ברמת תת המודע שלהם. וכאשר מדברים על צרכי הלקוח, שהם
הצרכים הרגשיים של הילד, יש להזכיר ולחדד, שבעצם,
הצרכים הרגשיים האמיתיים של הילד, הם די דומים
לצרכים הרגשיים האמיתיים של ההורה. כי בסופו של דבר, כולם בני אדם, קטנים כגדולים. והילד, רוצה בעומק תת המודע שלו, בדיוק, את מה שההורה רוצה בעומק תת המודע שלו. ורק ... המוצר לא ממש תצליח, ושהמוצר לא ממש יתאים ללקוח. ורצוי מאוד, שהפתרון שמוצע ללקוח, יתאים כמה שיותר לצרכים הגלויים והנסתרים של הלקוח. שהם, בעיקר
צרכים רגשיים כאלו ואחרים. ועכשיו ישאל השואל, ומה לעשות אם לדוגמה הילד רוצה חופש, וההורה רוצה להציב גבולות לילד, מה לעשות במצב כזה? ונשיב: אנחנו כאן עדיין לא ... אחת. ותמיד מוותרים על דבר אחד, למען דבר אחר. והילד, לא תמיד יוצא מרוצה ב 100%. וגם ההורה, לא תמיד יוצא מרוצה ב 100%. אבל, ככל שמבינים טוב יותר את
הצרכים הרגשיים האמתיים של שני הצדדים, כך ממילא ניתן להגיע לפתרון, שהוא יהיה הטוב ביותר, עבור כל הצדדים. שבו, הצדדים יצטרכו לוותר כמה שפחות, ויקבלו כמה שיותר ...