אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לקוח ✔כתיבת הסכם, יעוץ לעורכי דין, איך לכתוב הסכם בצורה נכונה? כתיבת חוזה, איך כותבים הסכם קבלן? מי כותב הסכם? איך לנסח הסכם טוב? איך לנסח חוזה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖶 כתיבת הסכם, יעוץ לעורכי דין, איך לכתוב הסכם בצורה נכונה? כתיבת חוזה, איך כותבים הסכם קבלן? מי כותב הסכם? איך לנסח הסכם טוב? איך לנסח חוזה? איך לכתוב חוזה מסחרי? הסכם גירושין, חוזה עבודה, הסכם עובד מעביד, שיטות לכתוב הסכם מסחרי, איך לנתח הסכם עסקי? טעויות בכתיבת הסכם התקשרות, הסכם למתן שירותים, איך לכתוב הסכם עם לקוח? איך לכתוב הסכם עם ספק? איך לכתוב הסכם עם שותף? עורך דין חוזים, איך כותבים הסכם שיתוף פעולה מסחרי? יעוץ ליטיגציה, יעוץ משפטי, חלק 2
אז מה השלב הראשון בכתיבת הסכם?

השלב הראשון בכתיבת הסכם, הוא גיבוש ההסכמות המסחריות. דהיינו, להגיע להסכמות מסחריות ברורות עם הצד השני, מה רוצים שיקרה במציאות, בלי שום קשר לאיך זה יהיה כתוב בהסכם.

מה זה הסכמות מסחריות?

ואיך להגיע להסכמות מסחריות ברורות, עוד לפני כתיבת ההסכם בכתב?

אז קודם כל צריכים להבין מה זה אומר הסכמות מסחריות? אז הסכמות מסחריות פירושו, מה שהצדדים מסכימים ביניהם ברמה המסחרית בלי קשר לאיך זה כתוב בהסכם.

אבל על מה בעצם צריכים להסכים בהסכמות המסחריות?

אז ברמת העיקרון, שני אנשים נפגשים ומסכמים ביניהם משהו. ומה שהצדדים מסכמים ביניהם, אלו ההסכמות המסחריות שיש בין הצדדים.

אבל האם יהיה נכון לומר, שמה ששני הצדדים מסכימים, אלו בעצם כל ההסכמות המסחריות? אז לכאורה התשובה היא שכן. אבל זאת לא כל האמת.

כי בדרך כלל כאשר שני אנשים מסכמים ביניהם הסכמות מסחריות, בדרך כלל הם לא לוקחים בחשבון, את כל המקרים האפשריים שיכולים לקרות במשך חיי העסקה.

לדוגמא: נניח שאתה מוכר למישהו סחורה במחיר X. הרי שהעסקה מתחילה ברגע שהחלטתם לבצע אותה והיא מסתיימת כאשר הסחורה סופקה ללקוח והלקוח שילם לספק את התמורה בגין הסחורה. ולפעמים מדובר על עסקה ארוכה יותר, שיש בה אספקת שירות לאורך זמן ויש מצבים של שירות ואחריות אחרי אספקת הסחורה וכיו"ב. וכל זה נקרא משך חיי העסקה / אורך חיי העסקה.

ולפעמים במשך חיי העסקה, יש כל מיני מקרי קצה שהצדדים לא תמיד חושבים עליהם. לדוגמא מה יקרה אם לסבתא יהיו גלגלים, במובן של, מה יקרה אם לדוגמא לא תרצו להמשיך לעבוד ביחד מכל סיבה שהיא, ומה יקרה אם תהיה בעיה באספקת הסחורה בגלל סיבה כלשהי ומה יקרה אם יהיה עיכוב בתשלומים ומה יקרה אם תפרוץ מלחמה ומה יקרה אם יעלו את שיעור המע"מ במדינה ומה יקרה אם ואם ואם. כל מיני מקרים שלא תמיד חושבים על הכל מראש.

וכאשר באים לסגור עסקה, בפרט כאשר רוצים להעלות בכתב בהסכם מסחרי את ההסכמות המסחריות, הרי שצריכים לקחת בחשבון את כל המקרים האפשריים שיכולים להיות לאורך חיי העסקה. כדי להסכים מראש, מה יקרה אם יקרה כך או אחרת.

ולכן בדרך כלל, לא תמיד הצדדים יודעים מראש להבין את כל המקרים שלגביהם הם צריכים להסכים מראש הסכמות מסחריות.

בנוסף, לפעמים יש עוד שיקולים שהצדדים צריכים להסכים עליהם הסכמות מסחריות, שאינם ברורים מאליהם. לדוגמא כל מיני שיקולים משפטיים כאלו ואחרים. במובן שיש כל מיני תהליכים משפטיים ופרוצדורות משפטיות, שנדרשות לביצוע העסקה. והצדדים צריכים להסכים ולקחת בחשבון ברמה המסחרית, גם שיקולים משפטיים כאלו ואחרים שקשורים לביצוע העסקה שלהם.

ולכן כמו שאמרנו, לפני כתיבת הסכם, צריכים להסכים בעל פה על ההסכמות המסחריות. אבל נשאלת השאלה, איך בעצם לדעת מהם כל הסוגיות המסחריות שבנוגע אליהן צריכים להסכים על ההסכמות המסחריות.

איך להגיע להסכמות מסחריות ברורות?

אז בעצם כדי להגיע להסכמות מסחריות באופן מלא ונכון, לשם כך מה בעצם צריך?

1 - צריך להבין את עיקרי העסקה, שזה בדרך כלל ידוע ל 2 הצדדים שסוגרים את העסקה.

2 - צריך לחשוב על כל מיני מקרי קצה שיכולים לקרות לאורך חיי העסקה ולשקול איך להתייחס אליהם.

3 - צריכים לדעת האם ישנם כל מיני שיקולים משפטיים כאלו ואחרים בנוגע לקיום העסקה.

ואחר כך כמובן, צריכים מישהו שיכתוב את ההסכמות המסחריות, שזה כנראה יהיה עורך דין כלשהו.


אז איך לחשוב על מקרי קצה? ואיך בעצם לדעת אם ישנם עוד שיקולים משפטיים בנוגע לקיום העסקה, שגם עליהם צריכים להסכים?

תשובה: בשלב הזה בדרך כלל אנשים פונים לעורך דין שעוסק בתחום שבו רוצים לכתוב את ההסכם. לדוגמא, אם אתה רוצה לרכוש דירה, אתה תפנה לעורך דין לענייני נדלן ואם אתה רוצה לכתוב צוואה אתה תפנה לעורך דין לענייני צוואות ואם אתה רוצה לכתוב הסכם גירושין אתה תפנה לעורך דין לענייני משפחה שעוסק בכתיבת הסכמי גירושין.

מה תפקידו של עורך הדין בתהליך הסכם מסחרי?

אז ברמת העיקרון, במה עורך דין יכול לעזור לך בתהליך של כתיבת הסכם?

1 - קודם כל במובן הפשוט, הוא יכול להיות זה שבמובן הטכני, יכתוב עבור 2 הצדדים את ההסכם או ייצג אותך בכתיבת ההסכם מול עורך הדין של הצד השני. ההיבט הזה הוא טכני. מישהו צריך בפועל לכתוב את ההסכם וזה יכול להיות עורך הדין.

2 - עורך הדין יכול ליידע אותך על תהליכים משפטיים ועל פרוצדורות משפטיות כאלו ואחרות, שאולי צריך לעשות כדי שהעסקה תצא לפועל.

3 - עורך הדין יכול גם להיות אחראי על הוצאה לפועל, של התהליכים המשפטיים שיש בקיום העסקה. לדוגמא, רישום זכויות בטאבו / דיווחים לרשות המיסים וכיו"ב.

4 - עורך דין יכול להעלות בפניך כל מיני מקרי קצה שלא חשבת עליהם ושכדאי לך לקחת אותם בחשבון. לדוגמא, מה יקרה אם יקרה כך או אחרת.


ואיך עורך הדין חושב על שיקולים משפטיים שאתה אולי לא חשבת עליהם? תשובה: כי הוא עורך דין וזה תחום העיסוק שלו, בין השאר להכיר גם שיקולים משפטיים. ואם הוא עורך דין שמומחה לתחום X, הרי שכנראה שהוא מכיר את החוקים שצריך לדעת כדי לבצע תהליך בנושא X.

האם יהיה נכון לומר, שעורך הדין מכיר את כל השיקולים המשפטיים שקשורים לביצוע העסקה שאתה רוצה לבצע? תשובה: כנראה שיהיה נכון לומר שעורך דין שעוסק בתחום X, כנראה שהוא מכיר את רוב השיקולים הנפוצים והמרכזיים בביצוע תהליך X. אבל גם עורך דין מומחה בתחום X, לא תמיד הוא לוקח בחשבון את כל השיקולים המשפטיים שיש לגבי ביצוע עסקה כלשהי.

כי לא כל עורך דין מכיר את כל החוקים שנוגעים לכל תהליך שהוא מבצע. ולא תמיד עורך הדין מכיר את כל התהליכים לפרטי פרטים וכולי. ולכן ככל שהעסקה שאתה רוצה לבצע, היא עסקה מורכבת יותר מעסקאות אחרות, כנראה שתצטרך יותר יעוץ משפטי במהלך ביצוע העסקה.


ואיך עורך הדין יודע על מקרי קצה שיכולים לקרות במשך חיי העסקה, שאפילו אתה אולי לא חשבת עליהם? תשובה:

1 - לעורך דין הרבה פעמים יש ניסיון בתחום שבו אתה רוצה לבצע את העסקה. ולכן לפעמים הוא מכיר יותר מקרי קצה מאשר מקרי קצה שאתה חשבת עליהם, כי אין חכם כמו בעל הניסיון.

2 - לפעמים לעורך דין יש צורת חשיבה שעוזרת לו לחשוב על מקרי קצה. מהי צורת החשיבה הזאת, זה כמובן עניין אחר, שהסברתי אותו במקומות אחרים.

מה החסרונות של עורך דין בתהליך ביצוע עסקה?

אז האם הגיוני לומר, שעורך דין טוב, יכול לעזור לך בעסקה בכל המובנים? תשובה: כמובן שלא!

ואני אסביר, מה עורך דין לא תמיד יודע לעשות. גם אם הוא נחשב לעורך דין טוב בתחומו עם המון ניסיון בתחומו.

1 - גם עורך הדין הטוב ביותר, לא תמיד חושב על כל מקרי הקצה האפשריים. ולכן תמיד טוב שיהיה עוד מישהו מקצועי, שיוכל לתת לך חוות דעת על כל מיני שיקולים כאלו ואחרים, שאולי גם עורך הדין שלך לא לקח בחשבון.

2 - עורך הדין לא תמיד לוקח בחשבון, את כל השיקולים המשפטיים. ולכן ככל שהעסקה פחות רגילה ויותר מורכבת, אולי כדאי לשקול לפנות ליעוץ משפטי אצל כמה עורכי דין שזה עוד עניין בפני עצמו, איך לעבוד עם כמה עורכי דין במקביל ויש בזה המון היבטים שונים, שהסברתי אותם במקומות אחרים.


3 - אחד הדברים המרכזיים שבהם יש המון כשלים גם לעורכי הדין הטובים ביותר, זה העניין של ניסוח ההסכמים. דהיינו, לא תמיד עורך הדין יודע לנסח את ההסכם בצורה נכונה, שגם השופט בבא היום יפרש את ההסכם כמו שאתה רוצה.

כי הרבה פעמים עורך הדין כותב משהו, שגם בעיניך וגם בעיניו זה נראה לכם הגיוני. אבל בבא היום בבית המשפט, יתברר שאולי ההסכם לא נוסח בצורה נכונה ושהשופט יבין אחרת את מה שכתוב בהסכם. בפרט שגם לצד השני יש עורך דין טוב, שיעשה מאמצים לגרום לשופט לפרש את ההסכם כמו שהוא רוצה ולא כמו שאתה רוצה.

ואם תעמוד מחוץ לכותלי בית המשפט, תוכל לפגוש שם מידי יום, אנשים שיספרו לך איך ההסכם שעורך הדין שלהם כתב להם, לא כל כך עזר להם מול השופט. למה לא עזר? ממגוון סיבות כמו שהסברתי קודם. אבל גם בגלל שההסכם לא נוסח בצורה נכונה.

וזה שניתן להבין את ההסכם כמו שאתה רוצה, זה לא אומר שלא ניתן להבין את ההסכם גם הפוך ממה שאתה רוצה.

וזאת מומחיות בפני עצמה שדורשת המון מיומנויות שונות, כדי לדעת לזהות שמה שכתוב, ניתן לפרש אותו גם הפוך. וזה קשור ליכולת להטיל ספק ולעניין של עובדה ופירוש ושל ניתוח סיבתיות ושל ניתוח טקסטים ושל שתילת מחשבות ושל העברת מסרים תת הכרתיים ועוד המון דברים, שעוזרים לאדם לדעת לזהות אם הסכם לא מנוסח מספיק טוב.

ולכן בעניין הזה של האם הסכם מנוסח טוב, במובן שגם השופט בבית המשפט יפרש אותו כמו שאתה רוצה שהשופט יפרש אותו, אתה לא באמת יכול לסמוך על עורך הדין שלך. ואם עורך הדין שלך מספיק ישר איתך, גם הוא בעצמו יסכים לאמירה הזאת.

ואני לא טוען שיש אפשרות לנסח הסכם בצורה הרמטית, ששופט יפרש דווקא כך ולא אחרת, כמו שאסביר בהמשך. אבל אני כן טוען, שעורכי הדין נכשלים המון, ביכולת שלהם לנסח טקסטים בצורה נכונה וברורה.

ולמה הם נכשלים בזה? גם לזה יש המון סיבות וכולי.

מהי נקודת החולשה המרכזית של עורכי דין?

4 - עניין נוסף מרכזי ביותר ואולי החשוב ביותר, שבו עורך הדין שלך לא תמיד יכול לעזור לך ולא תמיד הוא ייתן לך חוות דעת מקצועית, זה השיקול המסחרי, איך עליך להתמודד עם כל ההסכמות המסחריות.

דהיינו, עורך הדין שלך יכול לעזור לך לחשוב על מקרי קצה אפשריים בביצוע העסקה. לדוגמא, מה יקרה אם תפרוץ מלחמה וכיו"ב. אבל לא מספיק לחשוב על מקרי הקצה, אלא גם צריך לדעת לקבל החלטה, מה כדאי לך להגיע להסכמה מסחרית, באותם מקרי קצה אפשריים.

וכאן בהקשר הזה, זאת נקודת החולשה הגדולה ביותר של עורכי הדין. כי עורכי דין הם עורכי דין, אבל בדרך כלל הם לא אנשי עסקים באופן כללי וכל שכן שהם לא אנשי עסקים שעושים עסקים בתחום שלך. ולא תמיד יש להם את הראייה המסחרית ואת החשיבה המסחרית שלך, בנוגע לעסק שלך ולשוק שבו אתה עובד.

ונכון שאולי יש לעורך דין מומחה, גם המון ניסיון בתחום שלך בהיבט המשפטי והמסחרי ונכון שיש לעורך הדין שכל ישר וחשיבה ישרה וראיה עסקית, אבל השיקול המסחרי, לא תמיד יש אותו לעורכי הדין.

ויש עורכי דין שמומחים בלהרוס עסקאות ולהסביר לך למה לא כדאי לך לבצע את העסקה. ויש עורכי דין שמומחים בלעזור לך להבין איך כן לבצע את העסקה ולהגן על עצמך כמה שאפשר.

אבל צריכים לעשות הפרדה ברורה, בין העניין של יעוץ משפטי ברמה המשפטית, ובין העניין של כתיבת ההסכם ברמה הטכנית ובין העניין של איך לכתוב את ההסכם במובן המשפטי וגם במובן שהוא יהיה מנוסח נכון ובין העניין של לחשוב על כל מקרי הקצה האפשריים, צריכים לעשות הפרדה בין כל זה, לבין העניין של איזו החלטה מסחרית אתה רוצה לקבל, לטובת העסק שלך. וכאן, זאת נקודת החולשה המרכזית של עורכי הדין, כי בזה רובם פחות מבינים, לפחות לא ברמה של יועץ מקצועי שמבין את השיקולים העסקיים יותר טוב מעורך הדין.

כי עורך הדין, למד להיות עורך דין ולא בהכרח לעשות כסף ועסקים. וברור שהגיוני גם להתייעץ עם עורך דין ולשמוע על הסיכונים ועל הניסיון שלו ועל החשיפה המשפטית כפי שהוא רואה אותה, אבל אתה כבעל עסק, צריך לדעת שעורך הדין שלך יכול לגרום לך לקבל החלטות לא נכונות עסקית והחלטות לא נכונות ברמה המסחרית.

ואת ההחלטות האלו, אתה צריך לקבל באמצעות יעוץ עסקי כזה או אחר, אבל לא לסמוך רק על עורך הדין שלך בשיקולים המסחריים. וגם לדבר הזה, יסכימו עורכי דין ישרים.


במילים אחרות: יש תהליכי חשיבה מסחריים ושיקולים מסחריים, שבהם כדאי לך לקבל החלטה לא רק עם עורך הדין שמלווה את העסקה, אלא גם עם מישהו אחר שאתה יכול לקבל ממנו יעוץ עסקי כזה או אחר. כי ההסכמות המסחריות, הן שלך, ולא של עורך הדין שלך.
חשיבה מסחרית לנסח טקסטים בצורה נכונה לזהות אם הסכם לא מנוסח מספיק טוב להתמודד הצד השני זכויות אפשרות אנשי עסקים הוצאה איך עושים כסף להתייחס איך כותבים הסכם איך כותבים הסכם קבלן איך כותבים הסכם שיתוף פעולה מסחרי איך לכתוב איך לכתוב הסכם איך לכתוב הסכם בצורה נכונה איך לכתוב הסכם עם לקוח איך לכתוב הסכם עם ספק איך לכתוב הסכם עם שותף איך לכתוב חוזה איך לכתוב חוזה מסחרי איך לנסח איך לנסח הסכם איך לנסח הסכם טוב איך לנסח חוזה איך לנתח איך לנתח הסכם איך לנתח הסכם עסקי בצורה נכונה גירושים גירושין הסכם הסכם גירושים הסכם גירושין הסכם התקשרות הסכם טוב הסכם למתן שירותים הסכם מסחרי הסכם עובד מעביד הסכם עסקי הסכם קבלן הסכם שיתוף פעולה מסחרי הסכמים חוזה חוזה מסחרי חוזה עבודה חוזים חוסר ודאות חוסר וודאות טעויות טעויות ב טעויות בכתיבת הסכם טעויות בכתיבת הסכם התקשרות טעויות בכתיבת הסכמים יועץ יעוץ יעוץ ליטיגציה יעוץ לעורכי דין יעוץ משפטי כיצד לנתח כתיבת הסכם כתיבת הסכמים כתיבת חוזה כתיבת חוזים ליטיגציה לכתוב לכתוב הסכם לכתוב הסכם בצורה נכונה לכתוב הסכם מסחרי לכתוב הסכם עם לקוח לכתוב הסכם עם ספק לכתוב הסכם עם שותף לכתוב חוזה לכתוב חוזה מסחרי לנסח לנסח הסכם לנסח הסכם טוב לנסח חוזה לנתח לנתח הסכם לנתח הסכם עסקי לקוח לקוחות מי כותב הסכם מסחר ספק ספקות עבודה עובד עורך דין עורך דין חוזים עורכי דין עסק עסקים עריכת דין פעולה שותפות שותפים שיטות שיטות ל שיטות לכתוב הסכם שיטות לכתוב הסכם מסחרי
חלק 1
... איך לכתוב חוזה מסחרי? הסכם גירושין, חוזה עבודה, הסכם עובד מעביד, שיטות לכתוב הסכם מסחרי, איך לנתח הסכם עסקי? טעויות בכתיבת הסכם התקשרות, הסכם למתן שירותים, איך לכתוב הסכם עם לקוח? איך לכתוב הסכם עם ספק? איך לכתוב הסכם עם שותף? ...
חלק 3
... מסחרי? הסכם גירושין, חוזה עבודה, הסכם עובד מעביד, שיטות לכתוב הסכם מסחרי, איך לנתח הסכם עסקי? טעויות בכתיבת הסכם התקשרות, הסכם למתן שירותים, איך לכתוב הסכם עם לקוח? איך לכתוב הסכם עם ספק? איך לכתוב הסכם ...
חלק 4
... עסקי? טעויות בכתיבת הסכם התקשרות, הסכם למתן שירותים, איך לכתוב הסכם עם לקוח? איך לכתוב הסכם עם ספק? איך לכתוב הסכם עם שותף? עורך דין חוזים, איך כותבים הסכם שיתוף פעולה מסחרי? יעוץ ליטיגציה, יעוץ משפטי, חלק 4 ולהלן כמה נקודות ... השניה - לדוגמא אל תגדיר הגדרה אחת בשם הסחורה והגדרה אחרת בשם הסחורה של הלקוח, אלא אם הסחורה של הלקוח, מתייחסת לתת קבוצה של ההגדרה הקודמת של הסחורה באופן כללי. דהיינו, כבר קרו מקרים, שהסחורה הוגדרה כ X. והסחורה של הלקוח הוגדרה כ Y. כאשר אין קשר בין X לבין Y. ולכן אם לדוגמא Y הוא חלק מ X, אז הגיוני להגדיר שהסחורה של הלקוח, היא תת קבוצה מתוך קבוצת הסחורה הכללית. אם לא, אז תגדיר 2 הגדרות נפרדות. 1 - הסחורה של הלקוח. 2 - הסחורה של משהו אחר וכיוב. (עע תורת הקבוצות). קודם כל תגדיר את ההגדרה ורק אחר כך תשתמש בה - דהיינו, אם אתה רוצה לדבר על משהו באמצעות שימוש בהגדרה ... בניסוחים שונים. לדוגמא, בהתחייבויות לא סימטריות בין הצדדים. לדוגמא הלקוח יעשה X וגם Y וגם Z. והספק יעשה Z וגם Y, בלי X. למה השמיטו את X? האם במכוון? בשוגג? למה זה לא כתוב באותו הסדר ובעקביות? אופי לכתיבת הסכם בצורה נכונה ...
לקוח מבריז, לקוח שמבטל פגישה ברגע האחרון, לקוח שמבריז מפגישה, לקוח שלא מגיע לפגישה, לקוח שדופק ברז, לקוח שרוצה לבטל עסקה, לקוח שחוזר בו מעסקה, ביטול פגישה על ידי לקוח, ביטול עסקה על ידי לקוח, לסגור עסקה, לא לגרום ללקוח להרגיש רע, לא לעשות ייסורי מצפון ללקוח, לא לגרום ללקוח להרגיש רגשות אשמה, לא לגרום ללקוח להרגיש ייסורי מצפון, קנס כספי על ביטול עסקה, דמי ביטול עסקה, לקוח מבטל עסקה, לקוח מבטל פגישה, לקוח מבטל ברגע האחרון, ביטול ברגע האחרון של לקוח
לקוח מבריז, לקוח שמבטל פגישה ברגע האחרון, לקוח שמבריז מפגישה, לקוח שלא מגיע לפגישה, לקוח שדופק ברז, לקוח שרוצה לבטל עסקה, לקוח שחוזר בו מעסקה, ביטול פגישה על ידי לקוח, ביטול עסקה על ידי לקוח, לסגור עסקה, לא לגרום ללקוח להרגיש רע, לא לעשות ייסורי מצפון ללקוח, לא לגרום ללקוח להרגיש רגשות אשמה, לא לגרום ללקוח להרגיש ייסורי מצפון, קנס כספי על ביטול עסקה, דמי ביטול עסקה, לקוח מבטל עסקה, לקוח מבטל פגישה, לקוח מבטל ברגע האחרון, ביטול ברגע האחרון של לקוח כאן נדבר על נושא של ביטול עסקה ביטול פגישה ביטול רכישה וכיוב, על ידי לקוח. או לקוח ששואל הרבה שאלות ולא רוצה לקנות וכיוב. איך הכי נכון להגיב במצבים כאלו וכולי. ולצורך העניין נתחיל דרך השאלה, של מה לעשות אם לקוח מבטל לך פגישה וכיוב. כגון לדוגמא שלמרות שאתה מתאם איתו פגישה ולמרות שאתה אולי ווידאת את ההגעה של הלקוח לפגישה וכיוב, למרות הכל מסיבה כלשהי, במקרה הטוב הלקוח מעדכן, שלא מסתדר לו להגיע לפגישה ובמקרה הפחות טוב, הלקוח מבריז ולא מגיע לפגישה. מה לעשות במקרה כזה ואיך להגיב ללקוח. וכאן צריכים לעשות הפרדה בין 2 פירושים של השאלה הזאת: פירוש 1 - אם הלקוח מבטל לך פגישה, ואתה רוצה לעשות הכל כדי שהוא יפגוש אותך וכדי לא להפסיד את הפגישה וכדי שהפגישה תתקיים בכל מקרה לא משנה מה, אז במקרה כזה, מה הכי כדאי לך לעשות?! פירוש 2 - במידה והלקוח מבטל לך פגישה, מה התגובה האידיאלית שלך לאירוע כזה באופן כללי. בלי להניח שאתה אמור לרצות שהלקוח יגיע לפגישה בכל מקרה. אז לגבי הפירוש של מה לעשות אם לקוח מבטל לך פגישה, איך לגרום לו להגיע לפגישה בכל דרך אפשרית? לזה יש הרבה יועצים שונים ומשונים, שמביאים עצות שונות. שבמהות שלהן, תגרום ללקוח להרגיש מאוד רע מכך שהוא מבטל לך את הפגישה ותגרום לו לאיזו תקווה גדולה אם הוא יגיע לפגישה ותנסה למכור לו את הפגישה בכל מחיר וכולי. ואני לא אכנס כאן כרגע, איך לטרלל לקוחות ואיך לגרום ל
איך לא לסרב ללקוח? איך לתת ללקוח תשובה חיובית בכל מחיר? איך לא לתת תשובה שלילית ללקוח? איך לענות ללקוח תשובה שלילית? איך ליצור הרמוניה עם לקוח? איך לשמור על הסכמה עם לקוח? איך ליצור אמון עם לקוח? מה לעשות כשאין לך תשובה ללקוח? איך לשמור על אווירה טובה עם לקוח? מה לעשות כשאין הסכמה עם לקוח? בקשה מוזרה של לקוח, בקשה לא הגיונית של לקוח, קונפליקט עם לקוח, מריבה עם לקוח, אי הסכמה עם לקוח, לתת ללקוח אפשרויות גרועות, חוסר הסכמה עם לקוח, התנגדויות מכירה
... לא לסרב ללקוח? איך לתת ללקוח תשובה חיובית בכל מחיר? איך לא לתת תשובה שלילית ללקוח? איך לענות ללקוח תשובה שלילית? איך ליצור הרמוניה עם לקוח? איך לשמור על הסכמה עם לקוח? איך ליצור אמון עם לקוח? מה לעשות כשאין לך תשובה ללקוח? איך לשמור על אווירה טובה עם לקוח? מה לעשות כשאין הסכמה עם לקוח? בקשה מוזרה של לקוח, בקשה לא הגיונית של לקוח, קונפליקט עם לקוח, מריבה עם לקוח, אי הסכמה עם לקוח, לתת ללקוח אפשרויות גרועות, חוסר הסכמה עם לקוח, התנגדויות מכירה והפעם נדבר על מקרה שלקוח מבקש ממך משהו ואתה לא יכול לענות לו בחיוב אלא אתה צריך לענות לו תשובה שלילית. איך הכי הגיוני לעשות את זה? איך לטפל ... מכירה קשה? לדוגמא, אתה מוכר ללקוח רכב והוא מבקש ממך את הרכב בצבע צהוב. אבל אין לך רכב בצבע צהוב במלאי. איך לענות ללקוח, במידה ואתה רוצה לסגור עסקה בכל מחיר, למרות שאין לך מענה ללקוח? ומה לעשות אם הגעת למבוי סתום עם לקוח, איך להיחלץ ממנו? אז ברמת העיקרון, אתה רוצה שלאורך כל התקשורת שלך עם הלקוח, שהלקוח תמיד יהיה מולך באווירה חיובית, אווירה של הסכמה, אווירה של אמון וכולי. אתה לא רוצה ליצור אווירה של קונפליקט עם הלקוח ואתה לא רוצה שהלקוח ירגיש שהוא לא רוצה לרכוש ממך. אז נניח שאתה רוצה למכור רכב והלקוח בא לברר פרטים. אז כרגע הלקוח במצב של ספק הוא לא יודע אם המוצר שלך מתאים לו או לא. ונניח שאתה עושה איתור צרכים עם הלקוח ואתה מצליח לענות ללקוח על כל הצרכים שלו. במקרה כזה הרי שרמת החיבור עם ה
מתי לא לעשות איתור צרכי לקוח? איתור צרכים של לקוח מאוכזב של המתחרים, מתי צריך לא לעשות איתור צרכי לקוח? מתי לא כדאי לעשות איתור צרכי לקוח? איתור צרכי לקוח של המתחרים, לקוח שמגיע אליך מהמתחרים, לקוח שלא מרוצה מהמתחרים, האם הכרחי לאתר את צרכי הלקוח? האם חייב לעשות איתור צרכי לקוח? למה לא לעשות איתור צרכי לקוח? מה רע באיתור צרכי לקוח? הכאב של הלקוח אצל המתחרים, למה הלקוח עוזב את המתחרים? טעויות באיתור צרכי הלקוח, מתי לא צריך לאתר את צרכי הלקוח?
... לא לעשות איתור צרכי לקוח? איתור צרכים של לקוח מאוכזב של המתחרים, מתי צריך לא לעשות איתור צרכי לקוח? מתי לא כדאי לעשות איתור צרכי לקוח? איתור צרכי לקוח של המתחרים, לקוח שמגיע אליך מהמתחרים, לקוח שלא מרוצה מהמתחרים, האם הכרחי לאתר את צרכי הלקוח? האם חייב לעשות איתור צרכי לקוח? למה לא לעשות איתור צרכי לקוח? מה רע באיתור צרכי לקוח? הכאב של הלקוח אצל המתחרים, למה הלקוח עוזב את המתחרים? טעויות באיתור צרכי הלקוח, מתי לא צריך לאתר את צרכי הלקוח? וכאן אסביר, גם באופן כללי, האם באמת צריך לעשות איתור צרכים עם הלקוח? האם חייב לעשות איתור צרכי הלקוח? מה רע באיתור צרכי הלקוח? האם איתור צרכי הלקוח יכול לגרום לנזק? מתי איתור צרכים של הלקוח יהרוס את העסקה? ומתי לא כדאי לעשות איתור צרכי לקוח? ואיך אפשר לעשות איתור צרכי לקוח, בלי לעשות איתור צרכי לקוח? ואיך לתת ללקוח תחושה שאתה עושה לו איתור צרכים, בלי שאתה באמת עושה לו איתור צרכים? זה נושא אחד. ובאותו הקשר אסביר גם, האם כאשר מגיע אליך לקוח מהמתחרה שלך ששוקל לעבור אליך ומברר פרטים לגבי לעבור אליך מהמתחרים שלך, האם הגיוני שתנסה להבין: למה הלקוח עוזב את המתחרים? מה הלקוח לא מרוצה מהמתחרים? מה לא טוב ללקוח אצל המתחרים וכיוב, או שזה לא הכרחי? או אולי אפילו עדיף שלא? ועוד. אז נניח לדוגמא, שאתה מוכר שירותים של חברה סלולארית ולקוח מגיע אליך לברר פרטים לגבי האפשרות לעבור אליך, האם הגיוני שתשאל אותו, מה לא טוב לו בחברה הקיימת? למה הוא רוצה לעבור? מה הכי חשוב לו? או נניח לדוגמא שלקוח מגיע לסוכנות רכב ומברר פרטים לרכוש רכב חדש. האם הגיוני לשאול אותו למה הוא רוצה לרכוש רכב חדש? למה ומה הוא לא מרוצה מהרכב ...
בקשה לא הגיונית של לקוח, לקוח מבקש בקשה לא סבירה, לקוח מבקש בקשה לא הגיונית, איך להתנגד ללקוח? איך לענות ללקוח? איך לגלות אמפטיה ללקוח? איך לטפל בהתנגדות לקוח? איך להתמודד עם בקשה לא הגיונית של לקוח? לסגור עסקה בכל מחיר, איך לא להרוס עסקה? איך להגיב לבקשה לא הגיונית של לקוח? איך לענות ללקוח שמבקש משהו לא הגיוני? איך לנהל משא ומתן עם לקוח? הדרכת אנשי מכירות, איך להתנגד לבקשה של לקוח? טעויות של אנשי מכירות, איך לסרב ללקוח? איך לסרב לבקשה של לקוח?
... לא הגיונית של לקוח, לקוח מבקש בקשה לא סבירה, לקוח מבקש בקשה לא הגיונית, איך להתנגד ללקוח? איך לענות ללקוח? איך לגלות אמפטיה ללקוח? איך לטפל בהתנגדות לקוח? איך להתמודד עם בקשה לא הגיונית של לקוח? לסגור עסקה בכל מחיר, איך לא להרוס עסקה? איך להגיב לבקשה לא הגיונית של לקוח? איך לענות ללקוח שמבקש משהו לא הגיוני? איך לנהל משא ומתן עם לקוח? הדרכת אנשי מכירות, איך להתנגד לבקשה של לקוח? טעויות של אנשי מכירות, איך לסרב ללקוח? איך לסרב לבקשה של לקוח? והפעם נסביר, עוד נקודת מבט על איך להתמודד עם לקוח שמבקש בקשה לא הגיונית ולא סבירה שאתה לא מוכן לקבל אותה. לדוגמא, אתה מוכר מטבח ללקוח והלקוח מבקש ממך שכאשר אתה בונה לו את המטבח, שתספק לו עוד איזה שירות שלא הגיוני לך לספק לו את ... לו את השירות הזה. והשאלה היא, איך הגיוני להסביר ללקוח שהוא לא יקבל ממך את השירות הזה. וברמת העיקרון תמיד הכי טוב לבדוק מה האמת. והאמת היא, שברמת העיקרון לגיטימי שהלקוח יוכל לבקש את כל מה שבא לו והגיוני גם שהוא יוכל לקבל את כל מה שבא לו. אבל מה לא הגיוני? לא הגיוני, שהלקוח יבקש ויקבל את כל מה שבא לו, בלי שהוא יהיה מוכן לשלם על זה. במילים אחרות, אם הלקוח מצפה לקבל את מה שבא לו, שיהיה גם מוכן לתת את כל מה שמבקשים ממנו, דהיינו, לתת על זה תוספת תשלום. ככה שנקודת האמת היא, שכאשר אתה מתנגד לבקשה של לקוח, הרי שאתה מתנגד אליה, כנראה בגלל שהלקוח לא מוכן לשלם את פרמיית המחיר שאתה היית רוצה לקבל בתמורה לבקשה שלו. וכמובן שזאת הכללה, אבל נזרום איתה כרגע. וכאשר לקוח מבקש בקשה לא הגיונית, הרי שיש אפשרות לענות ללקוח שהבקשה שלו לא הגיונית ושהיא לא מקובלת ולא סבירה וכולי. ואז הלקוח יכול לקבל או לא לקבל את התשובה שלך לבקשה שלו. אבל יש עוד כמה דרכים איך להתמודד עם לקוח שמבקש בקשה לא הגיונית שאתה לא מוכן לקבל אותה. אפשרות אחת שכבר הסברתי אותה, היא לתת ללקוח כמה הצעות גרועות אחרות, שהוא יצטרך לבחור מבין כל האפשרויות הגרועות, את האפשרות שהכי הכי פחות גרועה לו ... אתן עוד נקודת מבט שאומרת, שאם אתה מתנגד לבקשה של לקוח, אז במקום לומר ללקוח שהבקשה שלו לא הגיונית, תנסה לומר ללקוח שהבקשה שלו כן הגיונית אם יקרה כך או אחרת. ומאחר שהוא לא רוצה שיקרה כך או אחרת, לכן כרגע הבקשה שלו לא הגיונית. לדוגמא: הלקוח מבקש ממך לבצע עוד עבודה שאתה לא מוכן לבצע, בתנאי התשלום הנוכחיים של מה שסגרת עם ה
לקוח שרוצה את המחיר הכי זול שיש, לקוח שרק המחיר חשוב לו, לקוח שאכפת לו רק מהמחיר, לקוח שרוצה הכי זול שיש, לקוח שחשוב לו רק המחיר, לקוח שחשוב לו שהמחיר יהיה הכי זול, לקוח שרוצה לדבר רק על המחיר, לקוח שרק המחיר חשוב לו, לקוח שאומר יקר לי, טיפול בהתנגדות מחיר, מחיר או ערך, הכי זול לאיכות הזאת, התנגדות מחיר קשה, איכות של מוצר, עלות של מוצר, מחיר של מוצר, המוצר הכי זול, מוצר דמיוני, חשיבות האיכות עבור הלקוח, חשיבות המחיר הזול עבור הלקוח, אימון מכירות
לקוח שרוצה את המחיר הכי זול שיש, לקוח שרק המחיר חשוב לו, לקוח שאכפת לו רק מהמחיר, לקוח שרוצה הכי זול שיש, לקוח שחשוב לו רק המחיר, לקוח שחשוב לו שהמחיר יהיה הכי זול, לקוח שרוצה לדבר רק על המחיר, לקוח שרק המחיר חשוב לו, לקוח שאומר יקר לי, טיפול בהתנגדות מחיר, מחיר או ערך, הכי זול לאיכות הזאת, ... של מוצר, המוצר הכי זול, מוצר דמיוני, חשיבות האיכות עבור הלקוח, חשיבות המחיר הזול עבור הלקוח, אימון מכירות וכאן אסביר מה לענות ללקוח שאומר שהדבר היחיד שמעניין אותו, זה שהמחיר יהיה כמה שיותר זול? איך לענות ללקוח שלא רוצה לדבר על האיכות של המוצר, אלא רק על המחיר? ואסביר גם האם באמת וכמה המחיר באמת חשוב ללקוח? והאם יכול להיות שבאמת רק המחיר חשוב ללקוח? ובאיזה מובן יתכן שהלקוח גם ירצה איכות אבל גם ירצה את המחיר הכי זול שיש? ועוד. אז יש כל מיני לוגיקות לאיך להתמודד עם התנגדות מחיר ואיך להתמודד עם לקוח שאומר יקר לי. כאשר חלק מגדול מהמהות של שיטות ההתמודדות עם התנגדות המחיר, יהיו להסיט את הדיון מהמחיר אל האיכות ואל הערך המוסף שהלקוח מקבל. דהיינו, במקום לדבר על כמה זה עולה, בא נדבר על מה אתה מקבל וכולי. אבל כאן אני רוצה לדבר, על סיטואציה שהלקוח אומר לך בפירוש, שמה שמעניין אותו זה אך ורק שהמחיר יהיה כמה שיותר זול. והלקוח לא רוצה לדבר על האיכות של המוצר, אלא הלקוח רוצה לדבר רק על המחיר של המוצר בלבד. והשאלה היא, מה אפשרי לעשות ... קשה, אבל כאן אתן עוד זווית שאומרת, שלפעמים אתה יכול לענות ללקוח , שהמוצר שלך, הוא המוצר הכי זול שיש, בעבור האיכות הספציפית שלו. ואני אסביר: נניח שאתה מוכר בית במחיר X והלקוח אומר לך שהכי חשוב לו לקנות בית במחיר הזול ביותר ושאין שום דבר אחר ... יהיה כמה שיותר זול? זה הרי מה שהוא אמר? בנוסף למה שאותו לקוח לא ידמיין בחינם שיש לו בית. כי לדמיין זה בחינם. ולמה אותו לקוח לא מסתפק בבית דמיוני, שלרכוש אותו עולה רק המחיר של הדמיון? תשובה: כי שום לקוח אף פעם לא באמת רוצה רק את המחיר הכי זול בלבד. ללקוח כן תמיד חשובה גם האיכות של המוצר. כי אם ללקוח בכלל בשום צורה לא היתה חשובה האיכות של המוצר בשום דרך, אז הוא כנראה היה מסתפק במוצר דמיוני באיכות הכי גרועה שיש. אבל הלקוח כן רוצה שהמוצר שהוא רוכש יהיה באיכות מסוימת. ולכאורה זה אומר, שללקוח כן חשובה גם האיכות ואין
חוסר הסכמה במשא ומתן, איך לא להסכים עם לקוח בצורה נכונה? איך ליצור תחושת הסכמה כשאין הסכמה? איך להתמודד עם חוסר הסכמה בתהליך מכירה? מה לעשות כשאין הסכמה במשא ומתן? איך להתמודד עם התנגדות מכירה? איך לא להרוס עסקה? איך לשמור על אווירה טובה? איך לקבל סירוב של לקוח? איך להציב גבול ללקוח? הצבת גבולות ללקוח, מבוי סתום עם לקוח, חוסר הסכמה עם לקוח, הרמוניה עם לקוח, קונפליקט עם לקוח, אי הסכמה עם לקוח, בקשה לא הגיונית של לקוח, משא ומתן למתקדמים, לסגור עסקה
... הסכמה במשא ומתן, איך לא להסכים עם לקוח בצורה נכונה? איך ליצור תחושת הסכמה כשאין הסכמה? איך להתמודד ... כשאין הסכמה במשא ומתן? איך להתמודד עם התנגדות מכירה? איך לא להרוס עסקה? איך לשמור על אווירה טובה? איך לקבל סירוב של לקוח? איך להציב גבול ללקוח? הצבת גבולות ללקוח, מבוי סתום עם לקוח, חוסר הסכמה עם לקוח, הרמוניה עם לקוח, קונפליקט עם לקוח, אי הסכמה עם לקוח, בקשה לא הגיונית של לקוח , משא ומתן למתקדמים, לסגור עסקה וכאן ניתן עוד היבט לגבי איך ... תחושה של הסכמה, למרות שאין הסכמה, איך לגרום לזה לקרות? ונסביר את העניין יותר טוב. נניח לצורך העניין שמנהלים משא ומתן והלקוח רוצה X ואתה לא מוכן לתת לו את X. ונניח שמבחינתך אין עסקה אם הלקוח מתעקש לקבל X. ונניח שאתה מציב גבול ללקוח במשא ומתן, ואומר לו עד כאן!, אני לא מוכן להתפשר יותר והלקוח צריך לבחור האם לקיים איתך את העסקה או שלא. עכשיו, במה תלוי אם תהיה עסקה או שלא? זה כמובן תלוי בהרבה גורמים, כאשר אחד מהם זאת האווירה הכללית שיש בינך לבין הלקוח. דהיינו, אם הלקוח ירגיש שהוא אוהב אותך ושהוא בהרמוניה איתך, הרי שזה מגדיל את הסיכוי לכך שהלקוח יבחר לסגור איתך עסקה. אלא מה? שאם במשא ומתן הגעת עם הלקוח למבוי סתום, הרי שבמובן מסוים השיחה בינך לבין הלקוח מסתיימת בתחושה של חוסר הסכמה. ואז מצד אחד זה כמובן לגיטימי שלא תהיה הסכמה בינך לבין הלקוח והגיוני שהלקוח ישקול אם הוא מקבל את ההצעה שלך או לא. אבל מצד שני, אתה רוצה שהוא כן יקבל את ההצעה שלך. ולשם כך כדאי שהוא ירגיש שיש ביניכם הסכמה והרמוניה. אבל איך אפשרי לגרום ללקוח להרגיש שיש הסכמה והרמוניה, כאשר בעצם אין הסכמה והרמוניה? ויש בזה כל מיני היבטים, אבל ברמת העיקרון כאשר יש אי הסכמה עם לקוח, אפשרי לסגור את השיחה במשהו שכן יש לכם עליו הסכמה. דהיינו, תנסה לסגור את השיחה במשהו שאתם כן מסכימים עליו. תמצא משהו שאתם כן מסכימים עליו ותזכיר את זה ללקוח, שאתם כן מסכימים על משהו מסוים. איך בדיוק? כל מקרה לגופו. אבל יש כאן עוד היבט יותר מתוחכם. נניח שהלקוח מבקש X ואתה מתנגד ל X. מה בעצם קורה כאן? במהות, הלקוח חושב שהעסקה תהיה יותר טובה עבורו, אם הוא יקבל את X. אבל אתה לא מוכן לתת לו את X. וזה אומר, שגם אתה וגם הלקוח מסכימים, ששניכם הייתם רוצים שהלקוח בסופו של דבר יהיה מרוצה. וכאשר הלקוח אומר לך אני רוצה לקבל את X, הרי שבעצם הוא אומר לך, אני חושב שבלי שאני אקבל את X אני לא אהיה מרוצה. ולכן אם אתה לא מוכן לתת לו את X, הרי שאפשרי והגיוני להגיב ללקוח משהו בסגנון של אם בסופו של דבר לא תהיה מרוצה באופן כללי, ...
התנגדויות מכירה בלי פתרון, התנגדויות מכירה ללא פתרון, איך להתמודד עם התנגדות מכירה שאין לה פתרון? האם לדבר על התנגדות מכירה שאין לה שום פתרון? האם להתעלם משאלה של לקוח? האם להעביר נושא מול התנגדות לקוח? האם להתחמק משאלה של לקוח? האם לדבר על התנגדויות מכירה ללא פתרון? התנגדויות מכירה קשות, התנגדויות לקוח קשות, אין פתרון ללקוח, אין תשובה לשאלה של לקוח, שאלה של לקוח בלי תשובה, בעיה של לקוח בלי פתרון, מה לעשות כשאין לך שום תשובה ללקוח?
... האם לדבר על התנגדות מכירה שאין לה שום פתרון? האם להתעלם משאלה של לקוח? האם להעביר נושא מול התנגדות לקוח? האם להתחמק משאלה של לקוח? האם לדבר על התנגדויות מכירה ללא פתרון? התנגדויות מכירה קשות, התנגדויות לקוח קשות, אין פתרון ללקוח, אין תשובה לשאלה של לקוח, שאלה של לקוח בלי תשובה, בעיה של לקוח בלי פתרון, מה לעשות כשאין לך שום תשובה ללקוח? והפעם אדבר על העניין של לדבר עם לקוח על חסרונות ועל בעיות שהלקוח רואה במוצר. ואסביר על עוד נקודת מבט שצריכים לקחת גם אותה בחשבון, נקודת מבט שאומרת, שאם תדבר עם לקוח על חסרונות ועל בעיות שהלקוח רואה במוצר, גם בעיות כאלו שאתה לא יכול לטפל בהתנגדות הלקוח ולמצוא ללקוח פתרון, עדיין עצם זה ובגלל זה שאתה מדבר עם הלקוח על בעיות שיש במוצר, גם כאלו שאין לך שום פתרון לבעיה שלו, עצם זה מגדיל את הסיכוי לכך שהלקוח ירצה לרכוש את המוצר. אז ברמת העיקרון הלקוח רוכש את המוצר כי הוא חושב שיש עבורו במוצר יותר יתרונות מאשר חסרונות. דהיינו, בהיבט הזה בפשוטם של דברים, כדאי שהלקוח יראה במוצר כמה שיותר יתרונות עבורו וכמה שפחות חסרונות עבורו. ולכן בברירת המחדל, כאשר לקוח מציף איזו התנגדות, אז כדאי לטפל התנגדות הלקוח כמו שכבר הסברתי במקומות שונים. ויש גם לוגיקה של מתי ובאיזה שלב לדבר עם הלקוח על התנגדויות המכירה שלו. באיזה שלב בשיחה כדאי לדבר עם הלקוח על ההתנגדויות שלו. ויש בזה המון היבטים והמון עניינים. אבל יש מצב שבו איש המכירות קולט שהלקוח הולך לדבר על נושא של התנגדות מכירה, שלאיש המכירות אין שום מענה להתנגדות המכירה הזאת. ונניח שלאיש המכירות יש את אפשרות הבחירה, האם לנסות להעביר נושא ולהתעלם מהשאלה של הלקוח בצורה חכמה או שכן לזרום עם הלקוח אל הנושא שאיש המכירות לא רוצה להיכנס אליו. כי כמו שאמרתי, אני מדבר על מצב שבו הלקוח הולך לדבר איתך על חיסרון, שאין לך שום פתרון ושום מענה לבעיה הזאת. והשאלה היא, איך הגיוני לפעול במקרה הזה? האם לנסות להעביר נושא? האם לנסות להתחמק ... שלדעתך הוא דיל ברייקר, במובן שאם לא תמצא לו פתרון, אז בוודאות שהלקוח לא ירכוש את המוצר? האם מדובר בחיסרון קטן? חיסרון גדול? האם מדובר בחיסרון שלמרות שלא תמצא לו פתרון, אולי הלקוח ימצא הרבה יותר יתרונות במוצר מאשר חסרונות? והאם באמת אין לך שום מענה לבעיה של הלקוח? וכמובן צריך לבדוק גם, איך ה
תשלום לפי תוצאות בלבד, תשלום על תוצאות בלבד, בקשות של לקוח חצוף, לקוח מבקש הנחה מוגזמת, בקשה לא הגיונית של לקוח, לקוח מתנגד להצעת מחיר, לשלם רק על תוצאה, לקוח לא רוצה לשלם מראש, לקוח רוצה קודם כל לראות תוצאות, תשלום רק לפי תוצאה, אם לא תהיה מרוצה כספך יוחזר, תשלום רק על תוצאות בלבד, החזר כספי ללקוח, להחזיר כסף ללקוח לא מרוצה, למכור שירותי יעוץ, להתחייב על תוצאות בלבד, חוצפה של לקוחות, בקשה חצופה של לקוח, התנגדויות מכירה קשות, למה לעשות שיווק?
... לפי תוצאות בלבד, תשלום על תוצאות בלבד, בקשות של לקוח חצוף, לקוח מבקש הנחה מוגזמת, בקשה לא הגיונית של לקוח, לקוח מתנגד להצעת מחיר, לשלם רק על תוצאה, לקוח לא רוצה לשלם מראש, לקוח רוצה קודם כל לראות תוצאות, תשלום רק לפי תוצאה, אם לא תהיה מרוצה כספך יוחזר, תשלום רק על תוצאות בלבד, החזר כספי ללקוח, להחזיר כסף ללקוח לא מרוצה, למכור שירותי יעוץ, להתחייב על תוצאות בלבד, חוצפה של לקוחות, בקשה חצופה של לקוח , התנגדויות מכירה קשות, למה לעשות שיווק? וכאן נדבר על כל העניין של התחייבות לתוצאות, בתהליך של עסקה. לדוגמא לקוח שמבקש שהמוכר יתחייב לו על תוצאות. או מישהו שמתחייב על תוצאות. או מישהו שאומר, תשלם ... ונסביר, מה הלוגיקה ומה המהות של העניין? מה עומד מאחורי הנושא של תשלום רק לפי תוצאות בלבד? ומה לעשות אם לקוח מפחד שלא יהיו תוצאות? ולמה לפעמים לקוח רוצה התחייבות על תוצאות? ועוד. ולצורך העניין, נתחיל ונדבר על המקרה הבא: נניח שאתה בא למכור למישהו מוצר ואתה נותן לו הצעת מחיר כלשהי. והלקוח יוצא עליך ואומר לך, שאין לו בעיה לשלם לך, אפילו יותר ממה שאתה מבקש. אבל הוא מוכן ... לך, אפילו כפול. והשאלה היא, איך הגיוני להתייחס לסיטואציה הזאת? וברמת העיקרון, צריך להבין כי זכותו של הלקוח, לבקש ממך מה שבא לו, ואפילו לבקש ממך לרקוד עבורו כדי שהוא יסכים לשלם לך. וזכותו של הלקוח גם לבקש לך שאתה תשלם לו כדי שהוא יסכים להשתמש במוצר שלך, הכל אפשרי והכל לגיטימי במסגרת המשא ומתן. וזכותו של הלקוח, לתת הצעת מחיר נגדית לבקשת הצעת המחיר שלך. ואנחנו מדינה חופשית ושוק חופשי והכל זה עניין של היצע וביקוש וזכותו של הלקוח לבקש ממך איזו הנחה שבא לו או לבקש לשלם לך בתנאים שלו וגם זכותו לבקש ממך למכור לו במחיר הפסד עבורך. בקיצור, זכותו של הלקוח לבקש מה שבא לו וזכותך למכור או שלא למכור לו בתנאים שלך. זכותך גם לדוגמא לומר ללקוח, שבגלל שהוא ביקש הנחה מוגזמת, אז בא לך למכור לו בכפול, כי ככה בא לך ומי שלא טוב לו, יום טוב לו וכולי. אלא מה, שמהי בעצם מהות העניין? ואיך הגיוני שאתה תגיב לבקשה כזאת של לקוח? אז קודם כל נסביר שמהות הבקשה של הלקוח, היא להגדיל את עלות הייצור שלך ולהקטין את אחוז הרווח שלך. ואני אסביר. ברמת העיקרון, נניח שאתה מוכר ללקוח שירותי יעוץ כלשהם והלקוח מוכן לשלם רק אם הוא יראה תוצאות. הרי שבעצם אתה רוצה לקבל תשלום מהלקוח, בתמורה לזמן שלך. דהיינו, אתה מוכר את הזמן שלך, בתמורה ל X כסף. אתה רוצה לקבל X כסף, בתמורה להשקעה של X זמן מצדך. הלקוח לעומת זאת אומר לך, שהזמן שלך לא מעניין אותו, כי יכול להיות שאתה לא תביא לו את התוצאה ... רוצה מסיבות שונות כאלו ואחרות. ולכן הוא מוכן לשלם לך, אולי אפילו יותר, אבל רק לפי תוצאה. במילים אחרות, הלקוח טוען, שבעצם מבחינתו, לשלם לך על הזמן שלך, זה בעצם לשלם לך על המאמץ שלך ולא על התוצאה שלו. במילים אחרות הלקוח אומר לך, שהמאמץ שלך לא מביא לו מספיק תועלת, כדי שהוא ישלם לך את מה שאתה מבקש. כי אם ... על תוצאות, כי הוא לא מעריך מספיק את התועלת שהוא יקבל מעצם המאמץ שלך עבורו. וגם אם לצורך העניין אתה מוכר ללקוח מוצר שאמור לספק לו תוצאה, אבל לא וודאי שהמוצר יביא את התוצאה, הרי שבעצם מבחינת הלקוח, המוצר שלך, הוא חלק מהמאמץ שלך לעזור לו. אבל לא בטוח שהמוצר שלך יביא לו תוצאה. ומבחינת הלקוח, אולי בכלל הוא לוקח סיכון שהוא מקבל ממך יעוץ ומקשיב לעצות שלך ומשתמש במוצר הניסיוני ...
התנגדות מחיר, לקוח שהכי חשוב לו המחיר, קודם כל המחיר, לקוח שקודם כל רוצה לדעת מה המחיר, הכי חשוב המחיר, לקוח שקודם כל שואל מה המחיר, לקוח שקודם כל שואל כמה זה עולה, לקוח שקודם כל רוצה לדעת כמה זה עולה, לקוח שרוצה הכי זול, מתי להציג את המחיר? איך למכור מוצר יקר? איך להציג מחיר יקר? איך להציג ללקוח טווח מחירים? הצגת טווח מחירים ללקוח, טעויות בהצגת טווח מחירים ללקוח, במה תלוי טווח המחיר ללקוח? איך להצמיד טווח מחיר לאיכות מוצר? לקוח ששואל כמה זה עולה
... מחיר, לקוח שהכי חשוב לו המחיר, קודם כל המחיר, לקוח שקודם כל רוצה לדעת מה המחיר, הכי חשוב המחיר, לקוח שקודם כל שואל מה המחיר, לקוח שקודם כל שואל כמה זה עולה, לקוח שקודם כל רוצה לדעת כמה זה עולה, לקוח שרוצה הכי זול, מתי להציג את המחיר? איך למכור מוצר יקר? איך להציג מחיר יקר? איך להציג ללקוח טווח מחירים? הצגת טווח מחירים ללקוח, טעויות בהצגת טווח מחירים ללקוח, במה תלוי טווח המחיר ללקוח? איך להצמיד טווח מחיר לאיכות מוצר? לקוח ששואל כמה זה עולה והפעם אסביר, איך לענות ללקוח שהשאלה הראשונה שהוא שואל אותך, היא מה המחיר וכמה זה עולה? דהיינו, איך להגיב ללקוח שאומר לך בפירוש שהדבר הראשון הכי חשוב לו, זה המחיר וקודם כל הוא רוצה לדעת מה המחיר. איך להגיב ללקוח כזה? אז ברמת העיקרון, אם היית חושב שהמחיר שלך הוא אחד מהיתרונות שלך, כנראה שלא היה לך ספק איך להגיב ללקוח. לדוגמא, כולם מוכרים את המוצר במחיר 100 שח ואתה במקרה הכי זול בשוק. כנראה שאם זה היה המצב, הרי שאם הלקוח היה שואל אותך, כמה זה עולה, היית ממש שמח שמצאת לקוח טוב, כי המחיר שלך הוא הכי תחרותי שיש. ולכן, כאשר המחיר שלך הוא יתרון מבחינתך, הרי שכנראה תענה ללקוח מה המחיר, אם הוא רוצה לדעת מה המחיר. אבל אם אתה הכי יקר שיש, אם המוצר שלך הוא המוצר הכי יקר שיש, איך תענה ללקוח שקודם כל שואל אות מה המחיר וכמה זה עולה? האם קודם כל תחשוף את החיסרון שלך מבחינתו של הלקוח? אז במידה ויש לך יותר מידי לקוחות , ואתה רוצה קודם כל לסנן את הלקוחות שחשוב להם המחיר, אז כנראה שאתה כן תענה ללקוח כמה זה עולה. וגם בלי קשר לזה, אתה תציג את המחיר כמה שיותר מוקדם בשיחה, כי אתה רוצה לסנן החוצה את הלקוחות שהמוצר שלהם לא מתאים לך בגלל המחיר. אבל אם אתה לא רוצה לאבד את הלקוח ואם אתה לא הכי זול שיש ואם הלקוח מחפש את המוצר הכי זול שיש, איך הגיוני לענות ללקוח שקודם כל רוצה לדעת כמה זה עולה בלי לאבד את הלקוח? אז נניח לצורך העניין שהלקוח לא היה שואל קודם כל כמה זה עולה, אלא היה מתעניין בכל שאר המידע שיש לך לתת לו ורק אחר כך היה שואל אותך מה המחיר. ונניח שהיית אומר לו שהמחיר הוא X והלקוח היה רוצה לקבל הנחה ואתה לא היית רוצה לתת לו אותה. מה היה קורה? כנראה שהיית מוותר על ה
איך למכור מוצר שלקוח אחר לא היה מעוניין בו? מכירה חוזרת של מוצר, אחרי שלקוח קודם ביטל בקשת רכישה, איך להסביר ללקוח אחד למה לקוח אחר ביטל עסקה? איך למכור ללקוח ביטול עסקה של לקוח אחר? איך לשכנע לקוח לרכוש מוצר שלקוח אחר לא רצה אותו? למה הלקוח ביטל את העסקה? ביטול בקשת רכישה, נכס שחזר למלאי, איך למכור מוצר אחרי שלקוח לא רצה אותו? לקוח מבטל עסקה, לקוח לא רוצה לקנות, למה המוצר לא מתאים ללקוח ספציפי? מוצר שלא מתאים ללקוח ספציפי, למה הנכס חזר למלאי?
... למכור מוצר שלקוח אחר לא היה מעוניין בו? מכירה חוזרת של מוצר, אחרי שלקוח קודם ביטל בקשת רכישה, איך להסביר ללקוח אחד למה לקוח אחר ביטל עסקה? איך למכור ללקוח ביטול עסקה של לקוח אחר? איך לשכנע לקוח לרכוש מוצר שלקוח אחר לא רצה אותו? למה הלקוח ביטל את העסקה? ביטול בקשת רכישה, נכס שחזר למלאי, איך למכור מוצר אחרי שלקוח לא רצה אותו? לקוח מבטל עסקה, לקוח לא רוצה לקנות, למה המוצר לא מתאים ללקוח ספציפי? מוצר שלא מתאים ללקוח ספציפי, למה הנכס חזר למלאי? והפעם ננתח את הסיטואציה הבאה: לקוח A רוצה לרכוש מוצר ספציפי מסוים. בעקבות כך, הלקוח A משלם מקדמה ושומרים לו את המוצר הזה להשלמת העסקה (לדוגמא: בקשת רכישה ברכישת בית וכיוב). במקרה בא לקוח B שגם הוא רוצה לרכוש את אותו המוצר הספציפי. המוכר אומר ללקוח B, שהוא לא יכול לרכוש את המוצר, כי כבר לקוח A אחר הזמין את המוצר. למחרת, לקוח A נסוג מהעסקה ולא רוצה לרכוש את המוצר, כי מבחינת לקוח A המוצר לא טוב עבורו. שזה בעצם אומר שלקוח B כן יכול עכשיו לרכוש את המוצר. המוכר רוצה לומר ללקוח B שהמוצר זמין לרכישה. השאלה היא: מאחר שאמרנו ללקוח B שהמוצר כבר לא זמין במלאי כי המוצר היה שמור ללקוח אחר A, איך בעצם להסביר ללקוח B שהמוצר פתאום כן זמין לו לרכישה? כי אם המוצר זמין לרכישה, זה אומר שהלקוח A לא רצה לרכוש את המוצר, דהיינו, שהלקוח A חושב שהמוצר לא מספיק טוב לו. או שזה יכול לומר ששיקרנו את הלקוח B, כשאמרנו לו שלקוח A רצה לרכוש את המוצר. אז בעצם איך להציג ל
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על כתיבת הסכם, יעוץ לעורכי דין, איך לכתוב הסכם בצורה נכונה? כתיבת חוזה, איך כותבים הסכם קבלן? מי כותב הסכם? איך לנסח הסכם טוב? איך לנסח חוזה? איך לכתוב חוזה מסחרי? הסכם גירושין, חוזה עבודה, הסכם עובד מעביד, שיטות לכתוב הסכם מסחרי, איך לנתח הסכם עסקי? טעויות בכתיבת הסכם התקשרות, הסכם למתן שירותים, איך לכתוב הסכם עם לקוח? איך לכתוב הסכם עם ספק? איך לכתוב הסכם עם שותף? עורך דין חוזים, איך כותבים הסכם שיתוף פעולה מסחרי? יעוץ ליטיגציה, יעוץ משפטי, חלק 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: לקוח, האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? בשביל מה לחיות? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש או אין אלוהים? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש אמת מוחלטת? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לקוח, איך לשתול מחשבות? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך לפרש חלומות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשפר את הזיכרון? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך לקבל החלטות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי ועסקי, מאמן קריירה, מאמן אישי למנהלים בנושאי לקוח - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3281 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 20:43:13 - wesi1