... היה שואל אותך את אותה השאלה בדיוק, כאשר אתה לא היית מנסה
למכור לו, אלא רק לייעץ לו. לדוגמה: נניח שאתה רוצה
למכור למישהו מוצר והוא אומר לך יקר לי. עכשיו שאל את עצמך, נניח שהלקוח הזה היה החבר הכי טוב שלך, ונניח שלא היית רוצה
למכור לו את המוצר אלא רק היית רוצה לתת לו ייעוץ כללי, האם כדאי לו לרכוש את המוצר או לא. ונניח שהחבר הכי טוב שלך היה ... הכי טובה, ולא היית מנסה לעשות עליו איזו מניפולציה כדי
למכור לו בכח. אז ברמת העיקרון, אם יש לך ספק, איך לענות ללקוח, אז התשובה היא, כמו שהיית מדבר עם החבר הכי טוב שלך. ... החבר הכי טוב שלך, תנסה להבין אותו, תנסה לעזור לו, אל תנסה
למכור לו. בדרך הזו, יש יותר סיכוי שתצליח לסגור איתו עסקה, במידה ובאמת מתאימה לו העסקה. ואוסיף: העצה הנל טובה כברירת ... שכאשר אתה מול לקוח, אתה לא רק חבר שלו, אלא אתה גם כן רוצה
למכור לו. לא בהכרח
למכור בכל מחיר. אבל כן בהכרח שאתה היית מעדיף שהוא ירכוש אם אפשרי לשכנע את הלקוח לרכוש. ולכן בתהליך מכירה, צריכים ... טוב שאפשר. ולכן יש איזו שהיא נקודת איזון, של כמה היית רוצה
למכור ללקוח, למרות שאולי המוצר לא מתאים לו. ולכן מצד האמת לא באמת צריכים לדבר עם הלקוח, בדיוק כמו שהיית מדבר עם החבר הכי טוב שלך, אלא כן צריך לנסות
למכור, במסגרת כמה שאתה רוצה
למכור ללקוח. אבל כן קריטי שאיש המכירות יראה את נקודת המבט שבה הוא מנסה לעזור ללקוח, להבין את הלקוח, להבין את האמת ... ההתנגדות של הלקוח ולא רק את נקודת המבט שאיש המכירות מנסה
למכור ללקוח וזהו. ואני מדגיש את זה, כי הרבה פעמים, עסקה נופלת, לא בגלל שהמוצר לא מתאים ללקוח, אלא בגלל שאיש המכירות מנסה
למכור ללקוח, במקום לנסות להבין את הלקוח. ולכן העסקה נופלת. כי 1 - לפעמים המוצר כן מתאים ללקוח, אבל לא מצליחים להבין את זה עם הלקוח בגלל שמנסים
למכור לו. 2 - הלקוח לא סומך על איש המכירות, כי הוא מרגיש שמנסים
למכור לו ולא לעזור לו. ואז אין אמון עם הלקוח וכולי. ולכן קריטי שאיש המכירות תהיה לו גם את נקודת המבט של, איך היית ...