אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה למה הילד עצבני? ✔ילד שלא יודע לקבל לא, איך לגרום לילד לקבל לא? איך לומר לילד לא? איך ללמד ילד לקבל לא? איך ללמד ילד לדחות סיפוקים? איך לגרום לילד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ילד שלא יודע לקבל לא, איך לגרום לילד לקבל לא? איך לומר לילד לא? איך ללמד ילד לקבל לא? איך ללמד ילד לדחות סיפוקים? איך לגרום לילד להקשיב לך? איך לגרום לילד לשמוע לך? איך להגיד לילד לא? הצבת גבולות לילדים, הדרכת הורים
מה גורם לילדים להתקשות לקבל "לא"?

הסיבה המרכזית לכך שילדים מתקשים לקבל את המילה "לא" היא חוסר בהירות והחלטיות מצד ההורה. אם ההורה עצמו לא שלם עם ההחלטה שהוא אומר לילד, הילד חש זאת. ילדים חשים את המסר הלא מדויק שנשלח אליהם, שבו ניכר שההורה לא באמת מאמין ש"לא" הוא תשובה נכונה או ברורה. כשההורה אומר "לא" אך מעביר תחושה שהוא מצטער או לא שלם עם ההחלטה, הילד קולט את הסימנים הסמויים ומבין שה"לא" הוא לא דבר טבעי או מובן מאליו. כתוצאה מכך, הוא ירגיש שהוא לא צריך לקבל את ה"לא" הזה.

איך אמפתיה מוגזמת פוגעת ביכולת להציב גבולות?

כשההורה משדר אמפתיה מוגזמת כלפי הילד אחרי אמירת "לא", הוא למעשה משנה את המסר המועבר לו. במקום להציג את ה"לא" כמשהו טבעי, ההורה מעביר את המסר הלא נכון, שמסביר לילד שה"לא" הוא דבר שלילי שמצריך התנצלות או רגישות. אם הילד מזהה חוסר נחישות, הוא יתחיל להתנגד יותר ויותר. כאשר ההורה מראה רגישות יתר, כמו רגשות אשם או מצוקה פנימית על כך שהוא לא סיפק את רצון הילד, הוא מעביר את המסר שהתנגדות ל"לא" היא לגיטימית ומובילה לתוצאה חיובית.

למה נחישות באמירת "לא" כל כך חשובה?

ההורה צריך להיות נחוש ויציב כאשר הוא אומר "לא". זהו אלמנט חשוב בהצבת גבולות שמלמד את הילד שהמילה "לא" אינה דבר רע או בעייתי. הילד צריך להבין שבחיים לא תמיד מקבלים את כל מה שמבקשים, וש"לא" הוא חלק נורמלי מהחיים. אם ההורה יגיב בנחישות וביטחון, הילד ילמד שהמילה "לא" היא חלק מהתמודדות עם מציאות, ולא מצב שדורש התנצלויות או רגשות אשם.

איך הקשר של ההורה עם "לא" בחייו משפיע על תגובת הילד?

אם ההורה לא מצליח להתמודד עם "לא" בחייו האישיים, כלומר, אם הוא לא יודע לקבל את הסירוב או ההתמודדות עם המוגבלות, הוא יתקשה לשדר זאת לילד. ההורה שמרגיש רגשות אשם או כעס על כך שהוא לא יכול לתת לילד את מבוקשו, לא ישדר יציבות וביטחון. הילד יחשוב שגם הוא לא צריך לקבל את ה"לא" הזה, ויתנגד לו בכל כוחו. לכן, חשוב שההורה ישדר רגשות של קבלה ושלמות כאשר הוא אומר "לא" לילד, כך שהילד יבין שאין בכך סבל או בעיה.

כיצד הילד בודק את תגובת ההורה ל"לא"?

ילדים נוטים לבדוק את הגבולות שההורים מציבים להם, במיוחד אחרי שאומרים להם "לא". הם עשויים לנסות שוב להשיג את מבוקשם כדי לראות כיצד ההורה יגיב. אם ההורה מתנצל, מתגונן או מגלה רחמים, הילד יקבל חיזוק לכך שה"לא" אינו דבר טבעי, ושיש מקום להיאבק בו. לעומת זאת, כאשר ההורה משדר יציבות ונחישות, הילד יבין שאין סיבה להיאבק או להתנגד למילה "לא". תהליך זה מחזק את קבלת ה"לא" כדבר טבעי ומובן.

איך להימנע מרגשות אשמה כשאומרים לילד "לא"?

כדי להימנע מרגשות אשמה, ההורה חייב להבין שהצבת גבולות היא חלק טבעי מהחינוך. לא כל רצון של הילד צריך להתממש, וכמו שההורה לא תמיד מקבל את כל מבוקשו, כך גם הילד צריך ללמוד להתמודד עם דחיית סיפוקים. אם ההורה מבין שאין חובה לספק כל רצון של הילד ושהמילה "לא" אינה דבר רע, הוא יכול להתמודד עם רגשות אשם בצורה יעילה יותר. ההורה צריך להיות בטוח בעצמו ובכך שהסירוב לא פוגע באף אחד, לא בהורה ולא בילד.

מהי המשמעות העמוקה של "לא" עבור הילד?

ה"לא" מלמד את הילד שהוא יכול להיות מאושר גם בלי לקבל כל מה שהוא רוצה. זהו עיקרון חשוב בחינוך ילדים, משום שהוא מאפשר להם לפתח את היכולת לדחות סיפוקים ולהתמודד עם תסכולים. הילד צריך להבין שה"לא" אינו עונש או דבר רע, אלא חלק מהחיים שיכול להתקבל בשלום, מבלי ליצור תחושות של סבל או עימות.

איך לפעול כשילד ממשיך להתעקש שוב ושוב?

כאשר הילד מתעקש שוב ושוב אחרי שמישהו אומר לו "לא", יש לזכור שהוא לא רק מבקש את הדבר שמהם הוא רוצה, אלא בודק את יציבות ההורה. חשוב שההורה לא יכנס למאבק ארוך או ישדר תחושות של רחמים או אשם. אם ההורה משדר שה"לא" הוא נחרץ ומובן, הילד יבין שאין טעם להיאבק. המשמעות היא שההורה לא רק מציב גבולות, אלא גם משדר תחושת שליטה וביטחון.

למה חשוב שההורה יהיה שלם עם אמירת "לא" בפני עצמו?

ההורה הוא המראה של הילד, ואם ההורה לא מסוגל לקבל את ה"לא" בחייו האישיים, הוא לא יוכל להעביר את המסר לילד. אם ההורה שלם עם ההחלטה שהוא אומר לילד "לא", הילד יבין שלא כל דבר חייב להתממש, ושאין סיבה להילחם נגד ה"לא". חשוב שההורה יתחיל לקבל את דחיית הסיפוקים כמשהו טבעי, ולתת לילד את הכלים להתמודד עם תחושת תסכול בדרכי התמודדות בריאות.

איך ליישם בפועל את העיקרון של "לא" בטוח ונחוש?

השלב הראשון הוא להבין ש"לא" הוא חלק מהותי בחינוך לילד עצמאי ובוגר. ההורה צריך להתבונן בתחושותיו כאשר הוא נתקל בסירוב או דחיית רצון, וללמוד לקבל את הסירוב בקלות ובנוחות. כשההורה אומר "לא", עליו לשדר ביטחון ושלמות עם ההחלטה, מבלי להתנצל או להרגיש אשם על כך שהוא לא עונה "כן". ברגע שההורה מדגים לילד את הנחישות והשלמות עם המילה "לא", הילד ילמד איך להתמודד עם דחיית סיפוקים באופן טוב ובריא.
למה הילד מתקשה לקבל "לא" ומהו שורש הבעיה?

הסיבה העיקרית שילד לא יודע לקבל "לא" נובעת מכך שהוא מרגיש שאמירת ה"לא" של ההורה אינה נחושה. אם ההורה עצמו לא שלם עם ה"לא" שהוא אומר, הילד קולט את המסר הסמוי הזה ומתרגם אותו לתחושת "זה לא באמת בסדר שאמרו לי לא". בנוסף, אם ההורה מזדהה יותר מדי עם הסבל האפשרי של הילד, הוא משדר לילד שיש סיבה אמיתית לסבול, במקום ללמד אותו שהוא מסוגל גם לדחות סיפוקים בלי להיפגע.

איך אמפתיה מוגזמת פוגעת ביכולת להציב גבולות לילדים?

כאשר הורה אומר "לא" אבל מרגיש רע או אשמה על כך, הוא למעשה מעביר לילד מסר כפול: מצד אחד "לא", ומצד שני "סליחה שאני אומר לך לא, אני מצטער". הילד קולט את הרחמים והאמפתיה המוגזמת, ומבין שלמעשה ההורה מודה בכך שה"לא" הוא בעייתי. זה מעודד את הילד להתנגד ל"לא", במקום לקבל אותו כדבר טבעי שהוא יכול להתמודד איתו.

למה נחישות באמירת "לא" היא כל כך חשובה?

נחישות מציבה לילד גבול ברור ומאפשרת לו להבין ש"לא" הוא חלק נורמלי מהחיים. בעולם האמיתי לא תמיד מקבלים כל מה שרוצים. אם ההורה ידגים לילד ש"לא" הוא עובדה שאפשר להמשיך לחיות איתה בלי סבל, הילד עצמו ילמד לחיות עם דחיית סיפוקים בלי להתפרץ או לייצר בעיות משמעת.

איך הקשר של ההורה עם "לא" בחייו משפיע על תגובת הילד?

אם ההורה עצמו לא יודע להישאר רגוע כשהמציאות אומרת לו "לא" (לדוגמה, כשהוא רוצה משהו ולא מקבל אותו), הוא יחווה מצוקה פנימית וירגיש רגשות אשם או כעס בכל פעם שהוא נאלץ לסרב לילד. הילד מרגיש את חוסר הנוחות של ההורה, מבין שה"לא" כרוך בסבל, ולכן הוא בוחר גם כן לסבול ולהתנגד בכל הכוח.

כיצד הילד בודק את התגובה של ההורה ל"לא"?

לאחר שהורה אומר "לא", הילד לרוב ינסה שוב להשיג את מבוקשו. הוא בודק אם ההורה עומד בסירוב או מתחיל להתגונן, לבקש סליחה, להראות רחמים או חוסר ביטחון. אם ההורה מתנצל או נראה לו חלש, הילד מקבל חיזוק לכך שה"לא" הוא אכן מצב שלילי, ושווה להילחם בו. לעומת זאת, כשההורה שלם עם החלטתו, ללא פחד או כעס, הילד מבין שאין בכך איום או סבל אמיתי, וכך לומד לקבל את ה"לא" בקלות רבה יותר.

איך להימנע מרגשות אשמה כשאומרים לילד "לא"?

הדרך להימנע מרגשות אשמה היא להבין שאין חובה לספק כל רצון של הילד. בדיוק כפי שההורה לא מקבל תמיד את כל מבוקשו בחיים, כך גם הילד צריך ללמוד להתמודד עם דחיית סיפוקים. כשמבינים ש"לא" הוא חלק טבעי ממצבי החיים, ולא בהכרח חוויה רעה, המשמעות הרגשית של אמירת "לא" פוחתת מאוד.

מהי המשמעות העמוקה של "לא" עבור הילד?

"לא" מלמד את הילד שהוא יכול להיות מאושר גם בלי למלא כל רצון מידי. ההורה רוצה בטובת הילד לטווח הארוך, ולכן מלמד אותו לשלוט בכעסים, לדחות סיפוקים ולהתמודד עם תסכול. אם הילד רואה שההורה מתייחס לסירוב כדבר נורמלי, גם הוא מבין שזאת הזדמנות לצמוח ולהתבגר, ולא עונש.

איך לפעול כשילד ממשיך להתעקש שוב ושוב?

יש לזכור שהילד מתעקש לא רק מפני שהוא רוצה את מה שביקש, אלא גם כדי לבדוק את הנחישות והיציבות של ההורה. אם ההורה ישדר שאין שינוי בהחלטה, יעביר מסר שהוא שלם עם ה"לא" וימנע מתגובות של רחמים או התנצלות, הילד בסופו של דבר יבין שעמידה זו איתנה והוא לא צריך להילחם בה.

למה חשוב שההורה יהיה שלם עם אמירת "לא" בפני עצמו?

ההורה הוא מראה לילד. אם הוא איננו מקבל את ה"לא" בחייו שלו בשלווה, הוא לא יוכל לשדר לילד ביטחון באמירת "לא". לעומת זאת, כשההורה שלם עם המציאות ולא מרגיש נסער כשהדברים לא קורים כמצופה, הוא מעביר לילד מסר שאפשר לחיות בשלום גם כשלא מקבלים כל מה שרוצים.

איך ליישם בפועל את העיקרון של "לא" בטוח ונחוש?

1. להבין קודם כל ש"לא" הוא חלק מהותי בחינוך לילד עצמאי ובוגר.

2. להתבונן בתחושות של ההורה עצמו מול מציאות שלא תמיד מתאימה לציפיותיו, וללמוד לקבל זאת ברוגע.

3. בעת אמירת "לא", להראות נינוחות, בלי התנצלות או רחמים.

4. לזכור שהילד בוחר איך להגיב ל"לא", וכשההורה עצמו שלם עם זה, הילד יכול ללמוד שלא חייבים לסבול.

איך להמשיך וללמוד על דחיית סיפוקים וגבולות אצל ילדים?

התובנה הבסיסית היא שאם ההורה לא יילחץ בזמן אמת, הילד יתייחס ל"לא" כאל עובדה שאפשר לחיות איתה. לכן חשוב לפתח שליטה פנימית ועמידה נחושה מצד ההורה, בלי להיכנס למאבקים ארוכים או לתחושות אשמה מוגזמות.
למה הילד מרדן? למה הילד עצבני? למה הילד לא יודע לקבל לא? למה הילד לא יכול לקבל לא? דחיית סיפוקים אצל ילדים, שליטה בכעסים אצל הילדים, ילדים כהשתקפות של ההורים, ילדים כמראה של ההורים, ילדים כראי של ההורים, אמפטיה מול הילדים, למה לא להיות אמפטי? נחישות בלי רגישות, איך להציב גבולות לילדים? איך לסרב לילד? איך לומר לא לילד? איך להגיד לא לילד? איך ללמד ילד לשלוט בכעס? איך להגיד לא ולהישאר בחיים? איך להגיד לא בלי להרגיש אשם? איך לסרב בנימוס? לדעת לומר לא, איך להגיד לא מבלי לפגוע? להגיד לילד לא, בלי רגשות אשמה, איך לא להרגיש רגשות אשמה מול הילדים? למה לא לגלות אמפטיה? אמפתיה לילדים, בעיות משמעת אצל ילדים
מראה להקשיב לך לא להאשים את עצמי לא להאשים את עצמך איך לפעול להציב יעילות תחושת ביטחון עצמי בעיות משמעת אצל ילדים תחושה של תסכול בחינוך ילדים איך לגרום איך לגרום ל איך לגרום לילד איך לגרום לילד להקשיב לך איך לגרום לילד לקבל לא איך לגרום לילד לשמוע לך איך לגרום לילדים איך להגיד לילד לא איך לומר לילד לא איך ללמד איך ללמד ילד לדחות סיפוקים איך ללמד ילד לקבל לא איך ללמד ילדים איך לשכנע ילד איך לשכנע ילדים גבולות גבולות לילדים הדרכה להורים הדרכת הדרכת הורים הורה הורות הורים הצבת גבולות הצבת גבולות לילדים הקשבה חינוך ילדים ילד ילד שלא יודע לקבל לא ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לא יודע לא יודעים לגרום לגרום לילד לגרום לילד להקשיב לגרום לילד להקשיב לך לגרום לילד לקבל לא לגרום לילד לשמוע לך לגרום לילדים לדחות להגיד לילד לא להקשיב לומר לילד לומר לילד לא לחנך ילדים לילד להקשיב לך ללמד ללמד ילד ללמד ילד לדחות סיפוקים ללמד ילד לקבל לא למידה לקבל לא לשכנע ילד לשכנע ילדים לשמוע סיפוק סיפוקים
הדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות קשות, איך להתמודד עם בעיות משמעת? איך להתנהג עם הילד? איך לגרום לילד לא להרגיש רע מחינוך נכון? איך לגרום לילד להרגיש טוב עם סדר ומשמעת? איך לחנך ילד בצורה נכונה? איך להעניק אהבה נכון?
הדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות קשות, איך להתמודד עם בעיות משמעת? איך להתנהג עם הילד? איך לגרום לילד לא להרגיש רע מחינוך נכון? איך לגרום לילד להרגיש טוב עם סדר ומשמעת? איך לחנך ילד בצורה נכונה? איך להעניק אהבה נכון?
... כשאומרים לך לא הדרכת הורים איך להתמודד עם תסכול אצל ילדים רצון לקבל בחינוך הילדים, רצון לתת בחינוך ילדים, רצון לתת מול הילדים, רצון לקבל מול הילדים, ילד עם קושי רגשי, למה הילד לא שומע לי? למה הילד עושה בעיות? למה הילד עצבני? למה הילד כועס? למה הילד אלים? למה הילד מקלל? למה הילד מרביץ? איך לאהוב ילדים? כמה לאהוב את הילד? אהבה ללא תנאים כלפי הילד, ...
כעס של ילדים, ילדים רגועים, איך לגרום לילד להירגע? ילד אלים, ילד עצבני, ילד כועס, ילד צועק, ילד מרביץ, ילד לא רגוע, ילד זורק חפצים, ילד נושך, להתמודד עם ילד עצבני, איך לגדל ילדים רגועים? ילד אגרסיבי, ילדים במצוקה רגשית, זעם אצל ילדים
כעס של ילדים, ילדים רגועים, איך לגרום לילד להירגע? ילד אלים, ילד עצבני, ילד כועס, ילד צועק, ילד מרביץ, ילד לא רגוע, ילד זורק חפצים, ילד נושך, להתמודד עם ילד עצבני, איך לגדל ילדים רגועים? ילד אגרסיבי, ילדים במצוקה רגשית, זעם אצל ילדים
... עם ילד לא רגוע, התמודדות עם ילד זורק חפצים, התמודדות עם ילד נושך, התקפי זעם אצל ילדים אוטיסטים, למה הילד אלים? למה הילד עצבני? למה הילד כועס? למה הילד צועק? למה הילד מרביץ? למה הילד לא רגוע? למה הילד זורק חפצים? למה הילד נושך? זעם אצל ילדים, זעם נרקיסיסטי אצל ילדים, התפרצויות זעם אצל ...
חרדות ילדים, ילדים חרדתיים, ילדים רגישים, טיפול בחרדות אצל ילדים, ילד תלותי, ילד עצמאי, ילד רגיש מאוד, ילדים עם רגישות יתר, ילד רגיש מידי, גוננות יתר, הגנת יתר של הורים, רגישות יתר אצל ילדים, טיפול בפחד אצל ילדים, ילד פחדן
חרדות ילדים, ילדים חרדתיים, ילדים רגישים, טיפול בחרדות אצל ילדים, ילד תלותי, ילד עצמאי, ילד רגיש מאוד, ילדים עם רגישות יתר, ילד רגיש מידי, גוננות יתר, הגנת יתר של הורים, רגישות יתר אצל ילדים, טיפול בפחד אצל ילדים, ילד פחדן
... מאוד, חרדה אצל ילדים בגיל הרך, פחד של ילדים, פחדי ילדים, איך מוציאים פחדים לילדים? ילד עם פחדים, חרדה בילדים, למה הילד רגיש? למה הילד תלותי? למה הילד פחדן? למה הילד עצבני? למה הילד חרדתי? למה הילד מפחד? למה הילדה רגישה? למה הילדה תלותית? למה הילדה פחדנית? למה הילדה עצבנית? למה הילדה חרדתית? ...
חינוך ילדים עקשנים, השמנה אצל ילדים, איך לשכנע אנשים, NLP, איך לחנך ילדים, בעיות בחינוך ילדים מתבגרים, חינוך ילדים, איך לשכנע ילדים, ילדים בעייתיים, בעיות התנהגות אצל ילדים
חינוך ילדים עקשנים, השמנה אצל ילדים, איך לשכנע אנשים, NLP, איך לחנך ילדים, בעיות בחינוך ילדים מתבגרים, חינוך ילדים, איך לשכנע ילדים, ילדים בעייתיים, בעיות התנהגות אצל ילדים
חינוך ילדים עקשנים, השמנה אצל ילדים, איך לשכנע אנשים, NLP, איך לחנך ילדים, בעיות בחינוך ילדים מתבגרים, חינוך ילדים, איך לשכנע ילדים, ילדים בעייתיים, בעיות התנהגות אצל ילדים איך אפשר לעזור לילד שלא רוצה עזרה? אליעד מסביר תחילה שיש להבחין בין העובדות עצמן לבין הפירושים שנותנים להן. אם ילדה לא רוצה שההורה יעזור לה, זוהי העובדה. הפרשנות שההורה נותן, לדוגמה שהילדה עקשנית או עצבנית, היא כבר פירוש, ולא עובדה אובייקטיבית. הוא מציע תמיד להיצמד לעובדות בלבד. למשל, אם הילדה מקללת את אמא שלה, העובדה היא שהיא מקללת, ולא שהיא עצבנית. היא עצבנית הוא פירוש שההורה נותן להתנהגות. אליעד מדגיש שכדי לעזור למישהו, יש קודם להבין מה באמת מפריע להורה עצמו. הרבה פעמים ההורה אומר רע לי כי אני לא מצליח לעזור לילדה שלי. אליעד מחדד זאת ואומר שרע להורה בגלל שהוא רוצה לעזור לילדה, ולא מצליח. הוא מסביר שלא עצם חוסר היכולת לעזור הוא שגורם לרע, אלא הרצון לעזור שאינו מתממש. למה הילדה מתנהגת בצורה בעייתית לפי ההורה? ההורה מייחס לילדה בעיות כמו שאין לה חברים או שהיא עצבנית ואלימה. אליעד מסביר כי אלו פירושים, ולא עובדות. למשל, ההורה טוען שאין לילדה חברים כי היא לא יוצאת מהבית. אך אליעד מבהיר שהעובדה היחידה היא שההורה לא רואה אותה יוצאת מהבית, והפירוש שהילדה בודדה או שאין לה חברים הוא רק מחשבה או פרשנות של ההורה. כמו כן, אליעד מציע שההורה יעשה חסד עם עצמו ויגיד בצורה מדויקת: ההתנהגות של הילדה מתפרשת לי כבעייתית, במקום לומר שהיא בעייתית בצורה מוחלטת. מה לעשות כשהילדה לא מבקשת עזרה? אם הילדה לא מבקשת ... פשוט לא לעזור. ואם הילדה מבקשת ואז מתנגדת שוב, יש להבהיר לה בצורה ברורה: את רוצה או לא רוצה שאעזור לך?. כך יוצרים גבולות ברורים. איך להתמודד עם הרצון לעזור כשאי אפשר לעזור בפועל? אליעד מציע שתי אסטרטגיות עיקריות: אסטרטגיה מוחלטת - לשאול למה אני בכלל רוצה לעזור לה? למה זה כל כך מפריע לי? עד שההורה יוכל לשחרר את הרצון והצורך לעזור, והדבר יפסיק להציק לו. אסטרטגיה יחסית - להחליט שמקבלים את העובדה שרוצים לעזור, ואז לבדוק כיצד אפשר לעזור בפועל במציאות. למשל, לעזור ... עצמית דרך דוגמה אישית? אליעד מדגיש שהדרך היעילה ביותר להשפיע על הילדים היא באמצעות דוגמה אישית. הוא מסביר שאם ההורה רוצה שהילדה תפתח מודעות עצמית, עליו להראות לה התנהגות מודעת בעצמו. לדוגמה, במקום לומר משפט מוחלט כמו האדם הזה טיפש, להגיד משפט שמביע מודעות עצמית כגון: אני חושב שההתנהגות שלו טיפשית, או זה נראה לי טיפשי, אבל אולי הוא חושב אחרת. באופן זה הילדה תוכל ללמוד מההורה להטיל ספק במחשבות של עצמה, ולא להאמין להן באופן מוחלט. איך לעזור לילדה להתמודד עם בדידות ושעמום? אליעד מציע אסטרטגיה נוספת: כשהילדה מתלוננת על בדידות או שעמום, ההורה יכול להשתמש בדיוק באותן מילים כדי ליצור הזדהות. למשל, כשהילדה אומרת משעמם לי, גם ההורה יגיד לה: גם לי משעמם לפעמים, והנה ככה אני מתמודד. כך הילדה תלמד מתוך הזדהות עם ההורה דרכי התמודדות חדשות עם שעמום ובדידות. איך לעזור לילדה עם בעיית השמנה ואכילה רגשית? אליעד ממליץ להשתמש באסטרטגיית ההזדהות גם כאן. לדוגמה, כשההורה רואה אוכל טעים, יביע בצורה קולנית: הייתי רוצה עכשיו לאכול את כל האוכל הזה, אך לאחר מכן להוסיף באותה נשימה: אבל אני לא אוכל את הכל כי חשוב לי להרגיש טוב ובריא. בכך הילדה תקלוט את המסר מתוך הזדהות והשלכה על עצמה, ותלמד איך לנהל בצורה מודעת את דחף האכילה שלה. בנוסף, הוא מציע שההורה יאכל לפעמים עם הילדה, כדי לתת לה תחושת פרופורציה וליצור אצלה מודעות לכמות האוכל שהיא אוכלת לעומת אחרים. כך הילדה מקבלת רמז ברור להתנהגות מאוזנת יותר סביב אוכל. מה ההבדל בין שכנוע שכלי לשכנוע דרך אמונה ודמיון? אליעד מסביר שהורים רבים מנסים לשכנע את ילדיהם דרך שכל והיגיון (אם תאכלי הרבה, תשמיני). לדבריו, שכנוע כזה לא תמיד יעיל. במקום זאת, הוא מציע שימוש באמונה ודמיון - שיטה עקיפה, שבה ההורה לא אומר לילדה ישירות מה לעשות, אלא מראה לה את ההתנהגות הרצויה דרך דוגמה אישית, ואז הילדה תאמץ את ההתנהגות מתוך הזדהות ואמונה. זהו שכנוע בעזרת דימוי ולא דרך שכל ישיר. לדוגמה, אם ההורה רוצה שהילדה תטיל ספק במחשבות של עצמה, הוא יטיל ספק במחשבות שלו עצמו בקול רם לידה. כך הילדה תתחיל להשתמש בספק הזה בעצמה. לסיכום, איך אפשר לשנות
שכנוע - הקצנה לצורך ניטרול - איך לשכנע את ההורים? חינוך ילדים / איך לשכנע ילדים? איך לגרום לילד לעשות שעורי בית? דיבייטינג / רטוריקה / כושר שכנוע / מניפולציות / ניהול משא ומתן / מכירות / שיווק
... - הקצנה לצורך ניטרול - איך לשכנע את ההורים? חינוך ילדים איך לשכנע ילדים? איך לגרום לילד לעשות שעורי בית? דיבייטינג רטוריקה כושר שכנוע מניפולציות ניהול משא ומתן מכירות ... את מה שהוא אמר, בצורה מוקצנת, ובצורה שהוא עצמו לא ירצה להזדהות איתה. כמו ילדים, שרוצים לשכנע את ההורים שלהם לקנות להם משהו. וההורים מסרבים. שאז לפעמים השיטה של הילד לשכנע את ההורים שלו לקנות לו את אותו הדבר, היא על ידי זה שהוא מקצין את מה שההורה שלו אמר לו. כגון לדוגמה שהילד אומר להורה שלו, אתה לא אוהב אותי לא אכפת לך ממני, וכיוב משפטים שונים, שהם בעצם הקצנה של הרעיון המקורי. ואז ההורה שלא רוצה להזדהות עם מה שאמרו עליו, אז הרבה פעמים הוא נכנע והוא הולך וקונה לילד את מה שהילד ביקש. או לדוגמה ילד שלא רוצה לאכול ארוחת ערב. שאז לפעמים ההורה מקצין את מה שהילד אמר, וההורה הופך את המשפט של אני לא רוצה לאכול ארוחת ערב למשפט כמו אני מבין שאתה לא רוצה יותר ...
חינוך ילדים, איך לגרום לילד? לסדר את החדר, חדר מבולגן, הפרעות סדר וארגון אצל ילדים, מודעות לסדר, NLP, איך לשכנע ילד לסדר? איך לחנך ילד מבולגן? פסיכולוגיה התפתחותית, פסיכולוגיה של הילד
חינוך ילדים, איך לגרום לילד? לסדר את החדר, חדר מבולגן, הפרעות סדר וארגון אצל ילדים, מודעות לסדר, NLP, איך לשכנע ילד לסדר? איך לחנך ילד מבולגן? פסיכולוגיה התפתחותית, פסיכולוגיה של הילד
חינוך ילדים, איך לגרום לילד? לסדר את החדר, חדר מבולגן, הפרעות סדר וארגון אצל ילדים, מודעות לסדר, NLP, איך לשכנע ילד לסדר? איך לחנך ילד מבולגן? פסיכולוגיה התפתחותית, פסיכולוגיה של הילד איך לשכנע ילד לסדר את החדר בלי לגרום למאבקי כוח? כדי לגרום לילד לסדר את החדר, חשוב קודם כל להבין את נקודת המבט שלו ולשאול את עצמנו האם באמת הילד חייב לסדר את החדר ... שאם הארון של הילד מבולגן, אבל זה לא משפיע על בני הבית האחרים, אין צורך אמיתי לדרוש ממנו לסדר אותו. מנגד, כאשר הבלגן של הילד משפיע באופן ישיר על ההורה, כמו למשל כשההורה צריך לחפש בגדים בבוקר בתוך הארון המבולגן של הילד, כאן אליעד מדגיש שיש היגיון ברור בדרישה לסדר. הדוגמה מבהירה את העיקרון שגבולות צריכים להיות ברורים במקום שבו פעולותיו של הילד משפיעות על אחרים. מדוע הילד מתעקש דווקא לבלגן את ... באופן פקודת, הוא חייב למרוד כדי להרגיש שהוא שולט על חייו ולא נשלט על ידי אחרים. לדוגמה, ילד יכול להרגיש טוב יותר דווקא כאשר הוא עושה בדיוק ההפך ממה שההורים דורשים, מכיוון שזה מחזק את תחושת הכוח והשליטה שלו, במיוחד אם הוא מרגיש שההורים מנסים להשליט עליו כוח בצורה שרירותית. איך להתמודד עם ילד שלא רוצה לסדר? אליעד מסביר שהגישה הנכונה לשכנע ילד לסדר את החדר צריכה להיות מתוך שיחה פתוחה, ולא מתוך כפייה או איומים. הוא נותן דוגמה לגישה שבה ההורה בא לילד ואומר לו במפורש: אני מבינה שאין לך חשק לסדר, ומבינה שיותר נוח לך לבלגן. זה טבעי שאין לך כוח. ... הילד מרגיש שמכבדים את רגשותיו ורצונותיו ולא מנסים להשתלט עליו. השלב הבא בגישה זו הוא להסביר לילד את הסיבות ההגיוניות מאחורי הדרישה לסדר. למשל, ניתן לומר לילד שהבלגן גורם להורה להרגיש עומס נפשי, וכאשר הבית מבולגן להורה קשה לבצע משימות אחרות או לסייע לילד בהמשך. אפשר להסביר לו שבמקום להילחם אחד בשני, אפשר להגיע לשיתוף פעולה. לדוגמה, ההורה יכול להגיד לילד: אם אתה עוזר לי לשמור על סדר מינימלי, יהיה לי יותר קל לסייע לך בהמשך בדברים שחשובים לך. המטרה כאן היא להסביר את העניין באופן הגיוני, כדי שהילד יבין שיש היגיון בסידור, ולא מדובר סתם ברצון לשליטה. איך לשכנע ילד לסדר את החדר מתוך כבוד והבנה? אליעד מדגיש שכדי לשכנע ילד לסדר את החדר, יש להשתמש בגישה של שיחה פתוחה ולא של כפייה. לדוגמה, אפשר לשאול את הילד למה הוא מעדיף ... לסדר, ולאפשר לו להסביר את תחושותיו באופן חופשי בלי שיחשוש מעונש. חשוב שהילד יבין שהמטרה היא לא לשלוט בו, אלא למצוא פתרון משותף שמכבד גם אותו וגם את ההורה. בנוסף, אליעד ממליץ להראות לילד שמבינים את הרצונות שלו, אבל גם להסביר לו את הרצונות של ההורה. אפשר להגיד לילד: אני מבינה את הצורך שלך לא לסדר, ואני מכבדת את זה. אך באותו אופן, הייתי רוצה שתבין שגם לי יש צורך בסדר מסוים. ההורה יכול להסביר את ההיגיון מאחורי הדרישה לסדר, למשל שקשה לה למצוא דברים כאשר החדר מבולגן, או שזה מפריע למהלך החיים בבית. כיצד למנוע מאבקי כוח סביב הסדר בבית? אליעד מתאר שלעיתים מאחורי הדרישה של ההורים לסדר מסתתר רצון לשלוט בילדים, בעיקר כשההורים עצמם מרגישים חוסר שליטה במקומות אחרים בחייהם. הוא מציע להורים לבדוק האם הם דורשים סדר מהילד מתוך אינטרס סמוי להרגיש חזקים יותר או מתוך צורך אמיתי. לדוגמה, הורה שמרגיש חלש במקום העבודה שלו או בחיים האישיים, עלול לדרוש מהילד לסדר רק כדי להרגיש שהוא שולט במשהו. אליעד מציין שאם ההורה באמת מעוניין לפתור את הבעיה, עליו להיות מודע למניעים הפנימיים שלו. אם ההורה יבין שהדרישה שלו מגיעה ממקום של שליטה, הוא יוכל לשנות את הגישה לילד ולבנות תקשורת טובה יותר. איך אפשר לגרום לילד לסדר מתוך רצונו האישי? הדרך הטובה ביותר, לפי אליעד, היא
סודות ה NLP, סודות השכנוע, סודות המכירה, איך לשכנע לקוחות? איך למכור ללקוחות? חינוך ילדים, איך לשכנע ילד? לסדר את החדר, איך למכור יותר? ללמוד למכור, ללמוד לשכנע, ללמוד NLP
סודות ה NLP, סודות השכנוע, סודות המכירה, איך לשכנע לקוחות? איך למכור ללקוחות? חינוך ילדים, איך לשכנע ילד? לסדר את החדר, איך למכור יותר? ללמוד למכור, ללמוד לשכנע, ללמוד NLP
... ה NLP, סודות השכנוע, סודות המכירה, איך לשכנע לקוחות? איך למכור ללקוחות? חינוך ילדים, איך לשכנע ילד? לסדר את החדר, איך למכור יותר? ללמוד למכור, ללמוד לשכנע, ללמוד NLP איך לשכנע ... לגיטימציה לתחושת לא רוצה לסדר, ובמקום זאת מתמקדים בפעולה חיובית אחרת, שאיתה יותר קל להתמודד. איך לשכנע ילד לסדר את החדר באמצעות חיבור למטרות אחרות שלו? דוגמה נוספת שאליעד נותן, היא ... יותר, כי אז מתעסקים עם מה שחשוב באמת לילד, ולא עם ההתנגדות הכללית שלו. איך לשכנע לקוחות לקנות? איך לגרום לילד לסדר את החדר? טכניקות שכנוע מה זה מהות וצורה בשכנוע? איך הופכים לא רוצה לכן ...
חינוך ילדים, ניהול עובדים, כעס בבית, כעס בעבודה, ללמוד לשכנע, לגרום לילד לסדר את החדר, סדר וניקיון בבית, איך לשכנע ילדים? איך לחנך ילדים? בעיות בחינוך הילדים, בית נקי, ניקיון אצל ילדים
חינוך ילדים, ניהול עובדים, כעס בבית, כעס בעבודה, ללמוד לשכנע, לגרום לילד לסדר את החדר, סדר וניקיון בבית, איך לשכנע ילדים? איך לחנך ילדים? בעיות בחינוך הילדים, בית נקי, ניקיון אצל ילדים
חינוך ילדים, ניהול עובדים, כעס בבית, כעס בעבודה, ללמוד לשכנע, לגרום לילד לסדר את החדר, סדר וניקיון בבית, איך לשכנע ילדים? איך לחנך ילדים? בעיות בחינוך הילדים, בית נקי, ניקיון אצל ילדים למה קל יותר לשלוט בכעס בעבודה מאשר בבית? הסיבה לכך שקל יותר לשלוט בכעס במקום העבודה לעומת הבית, קשורה ... אדם יכול להתעצבן על עובד שעושה טעות, אך יבחר להסתיר את הרגשות כדי לא להיתפס כמנהל חסר יכולת שליטה. לעומת זאת, כאשר ילד עושה טעות דומה בבית, ההורה מרשה לעצמו לבטא כעס כי אינו מרגיש מאוים מהילד או מהתגובות של הילד כלפיו. אליעד כהן מציין שבפועל, הכעס קיים בשני המקרים. ההבדל הוא ... המציאות גם כשהיא לא מתאימה בדיוק לציפיות, ובכך להפחית את התסכול שמוביל לכעס. הוא מדגיש שחשוב להשתמש בשתי האסטרטגיות במקביל, ולא להסתפק רק באחת. כיצד לגרום לילדים לקחת אחריות ולשמור על סדר בבית? אליעד מציג גישה אסטרטגית לפתרון בעיית חוסר האחריות של ילדים. ראשית, הוא ממליץ לוודא שהילד מבין בכלל מה המשמעות של לקיחת אחריות. לדוגמה, ילד עשוי לחשוב שהוא מאוד אחראי, אך לדעתו סידור הבית אינו בתחום אחריותו, אלא באחריות ההורים. במצב כזה, לא יעזור ללמד אותו על אחריות, אלא יש להסביר לו שסידור הבית אכן בתחום האחריות שלו. כדי לגרום לילדים לקחת אחריות על סדר וניקיון בבית, אליעד מציע כמה שלבים: קודם כל, לגרום לילד להאמין שבית נקי ומסודר הוא מצב רצוי וטוב עבורו באופן אישי. זה שלב הכרחי, כי אם הילד לא ישתכנע בכך, הוא לא ישתף פעולה מרצונו, אלא ... הרווחים שהילד מקבל מכך. לדוגמה, אם הוא מתלונן על כך שאינו מוצא דברים בבית, להבהיר לו שאם הבית היה מסודר הוא היה מוצא הכל בקלות רבה יותר. איך אפשר לשכנע את הילד שהבית יהיה מסודר גם בלי תשלום כספי? אליעד מסביר שהשכנוע באמצעות כסף הוא פתרון לטווח קצר ולא מומלץ כפתרון קבוע. הוא מדגיש שבסופו של דבר, לילדים יש מטרות אישיות משלהם. המטרה היא לגרום לילדים לראות בניקיון יתרון אישי. לדוגמה, הילד יתלהב מזה שהבית מסודר כי כך יותר נוח לו לשחק, למצוא את הדברים שלו, ולהתנהל בצורה נעימה ... מציע לתת לילדים תחומי אחריות מוגדרים בצורה נעימה ומדורגת, כדי שיתרגלו לרעיון שכל אחד אחראי למשהו, ובכך יראו בזה חלק טבעי מהחיים. הוא מציין שאם ההורים כל הזמן ייקחו על עצמם את האחריות, הילדים יתרגלו לרעיון שהם לא צריכים לקחת אחריות, ולכן עדיף לחלוק את האחריות גם במשימות מחוץ ... לאורך זמן היא שינוי עמוק של מערכת האמונות של הילדים לגבי ניקיון וסדר. הילדים צריכים להשתכנע שסדר הוא דבר שמשרת אותם אישית, לא בגלל שזה רצון ההורים. לדוגמה, אם הילד רואה שההורה שונא לסדר ומתלונן על כך כל הזמן, גם הוא יתייחס לזה בצורה שלילית. אם לעומת זאת ההורה יבטא התלהבות ושביעות רצון בכל פעם שהבית מסודר, הילד יתחיל לאמץ את הגישה הזו בעצמו. בסיום דבריו, אליעד מסביר שתהליך זה דורש סבלנות והתמדה. פתרונות מהירים כגון עונשים או שוחד כספי אינם מומלצים, כיוון שהם לא משנים את התפיסות הבסיסיות של הילדים ולא מחזיקים מעמד לאורך זמן. איך לשכנע ילדים לסדר את הבית? איך לגרום לילד לקחת אחריות? למה אני כועסת על הילדים? איך לשלוט בכעס בבית? איך לחנך ילדים לניקיון וסדר? מה לעשות כשהילד לא מסדר את החדר? ש: למה מול הילדים שלי קשה לי לפעול. אליעד: קשה לך לפעול מול הילדים שלך? ש: ... או שתמצאי דרך לגרום לכך שאת תדעי לקבל יותר את המציאות כפי שהיא וגם אם היא לא מה שאת רוצה. ש: אני צריכה לדעת לעשות גם וגם. אליעד: או ממה נתחיל מאיך לגרום למציאות להיות יותר כרצונך או מאיך לגרום לרצונך לקבל יותר את המציאות גם כשהיא לא כרצונך, שהמציאות תהיה יותר כרצונך? ש: כן. אליעד: אוקי אז במה המציאות לא כרצונך בזה שאנשים ... עושים את רצונך מסקנה אם את כועסת מכך שאנשים לא עושים את רצונך ואת רוצה לכעוס פחות בדרך של אני רוצה שהמציאות תהיה יותר כרצוני את בעצם צריכה ללמוד איך לגרום לאנשים לעשות יותר את רצונך נכון אוקי. ש: סתם דוגמה איך אני גורמת לילד לשמור על סדר בבית? אליעד: תראי אני אתן לך על זה תשובה אבל ... חשוב לך יותר שהוא יאמץ את המודל של אני לוקח אחריות או שהוא יוודא שהחדר יהיה מסודר, מה חשוב לך יותר? ש: אחריות. אליעד: אוקי אז בואי נגדיר אני רוצה לגרום לילד שלי לקחת יותר אחריות מה זה אומר עבורך לגרום לילד לקחת יותר אחריות? ש: זה אומר שאם הוא לקח משהו שיחזיר לאותו מקום. אליעד: שאם הוא לקח משהו שיחזיר אותו למקום לדוגמה הוצאת את המשחק ... מסיר מעצמו אחריות אבל מאוד יכול להיות שהוא לוקח אחריות על מה שחשוב לו וזה פשוט לא חשוב לו לכן לא אכפת לו. זאת אומרת יכול להיות שפה מה שצריך זה לא ללמד אותו איך לקחת אחריות אלא להסביר לו שבמסגרת האחריות שלו זה גם לשים את זה בארון בחזרה. ש: הסברתי. אליעד: אני יודע שהסברת אבל זה לא ... יגיד לך אל תגידי לי מה לעשות. ש: נכון בסדר גם שלו. אליעד: גם יפה ולכן את צריכה גם לסדר את הבית והוא חושב יכול מאוד להיות שהוא חושב שכילד תפקידך כהורה להגן עליו ולתת לו לשחק כמה שהוא רוצה וכשהוא יהיה גדול גם הוא יסדר את הבית לילדים שלו, יכול להיות שזאת האמונה שלו יכול להיות שהוא לא ... את עצלנית? ש: לא אבל אני כבר הייתי שמה אמרתי את זה ולא קרה כלום אני אומרת את זה כל פעם כשאני נכנסת לבית. אליעד: בסדר אבל זה לא מספיק להגיד צריך לגרום לילד להשתכנע צריך לגרום לילד לרצות שהבית יהיה נקי, תראי אם הילד לא ירצה שהבית יהיה נקי אז הוא ינקה את הבית רק מפחד בסדר וזה לא יעבוד אני מסביר לך קודם כל לגרום ... איפה הסדר והניקיון משרתים אותו. הבנו את המסלול הזה אבל תזכרי שהילד לא אמור לרצות שהבית יהיה מסודר מאותן סיבות שאת רוצה שהבית יהיה מסודר אל תנסי לשכנע את הילד לסדר את הבית כי את רוצה כי את רוצה זה אינטרס מאוד חלש וגם האינטרסים שלך הם לא האינטרסים שלו יש לו את האינטרסים שלו, את מבינה אחרי ...
איך לגרום למישהו לאהוב משהו שהוא לא אוהב? איך לגרום לילד לאהוב ירקות? איך לשנות התניה של מישהו? איך לגרום למישהו לרצות משהו שהוא לא רוצה? איך להפוך שנאה לאהבה? בחורה בפרסומת, איך לשנות דעות? איך להשפיע על אנשים?
איך לגרום למישהו לאהוב משהו שהוא לא אוהב? איך לגרום לילד לאהוב ירקות? איך לשנות התניה של מישהו? איך לגרום למישהו לרצות משהו שהוא לא רוצה? איך להפוך שנאה לאהבה? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ילד שלא יודע לקבל לא, איך לגרום לילד לקבל לא? איך לומר לילד לא? איך ללמד ילד לקבל לא? איך ללמד ילד לדחות סיפוקים? איך לגרום לילד להקשיב לך? איך לגרום לילד לשמוע לך? איך להגיד לילד לא? הצבת גבולות לילדים, הדרכת הורים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: למה הילד עצבני?, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: למה הילד עצבני?, איך להתמודד עם גירושין? איך לשפר את הזיכרון? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפרש חלומות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לנהל את הזמן? איך להאמין בעצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם הכל אפשרי? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם לדומם יש תודעה? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להנות בחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? מה המשמעות של החיים? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מי ברא את אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? בשביל מה לחיות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לנוער, ייעוץ נפשי מומלץ, טיפול אישי מומלץ בתחום למה הילד עצבני - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2656 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 23:03:39 - wesi1