... שולט בו לחלוטין. הוא תיאר תחושה של להיות עבד לרצונותיו - צורך לקום בבוקר, ללכת
ללימודים , ולבצע מטלות שאינן אהובות עליו. הרצון, לדבריו, היה כמו בוס שאומר לו מה לעשות ונוזף בו כאשר הוא לא עושה את המוטל עליו. תחושה זו של עבדות עוררה בו רצון להבין מי באמת מנהל ... הדוגמה המרכזית שאליעד מביא היא התחושה של הסטודנט, שמרגיש שמופעל עליו לחץ ללכת
ללימודים. הרצון הזה מתגלה לו ככוח פנימי שמעניש אותו כאשר הוא לא עושה את מה שהרצון דורש. תחושת העבדות הזו עוררה בו שאלות של התבוננות פנימית ומודעות עצמית: למה אני רוצה את מה שאני ... הרעב. כלומר, האדם מנסה לברוח מתחושת חוסר הנוחות של הרעב. באותה צורה, הרצון
ללימודים נובע, למשל, מרצון לביטחון ושייכות חברתית, והרצונות האלה בתורם משרתים עוד רצונות עמוקים יותר. כיצד הרצון פועל כמו אלגוריתם פנימי? אליעד משתמש באנלוגיה לתכנות מחשבים כדי ...