אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לחקור ✔איך לשאול למה? איך להבין תהליך סיבתי? למה כל סיבה מורכבת מ 2 טענות? מהן 2 השאלות שאפשר לשאול על כל סיבה? איך לחקור סיבתיות? ניתוח סיבתיות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
איך לשאול למה? איך להבין תהליך סיבתי? למה כל סיבה מורכבת מ 2 טענות? מהן 2 השאלות שאפשר לשאול על כל סיבה? איך לחקור סיבתיות? ניתוח סיבתיות, ניתוח תהליך של סיבה ותוצאה, איך לנתח סיבה של משהו? איך להבין תהליכים? איך לשאול מה הסיבה?
למה חשוב לשאול "למה" וכיצד עושים זאת נכון?

השאלה "למה?" נמצאת במרכז חקירת הסיבתיות, ובאמצעותה אנו מנסים להבין את הקשר שבין סיבה לתוצאה. אליעד כהן מסביר שכדי לשאול את השאלה "למה?" באופן אפקטיבי ומדויק, חשוב קודם להבין את המשמעות של מושג ה

סיבתיות

. סיבתיות מוגדרת כקשר בין שני אירועים: אירוע אחד הוא ה

סיבה

והאירוע האחר הוא ה

תוצאה

. בלי קשר ברור בין אירועים, אי אפשר לשאול "למה", כי אין סיבה שגורמת לאירוע להתרחש. לדוגמה, אם מתרחש משהו שאין לו קשר לשום דבר אחר, אין סיבה לשאול "למה זה קרה?".

מהן שתי הטענות שקיימות בכל סיבה?

כאשר אנו נתקלים בטענה סיבתית, תמיד מדובר בשתי טענות נפרדות, וחשוב להפריד ביניהן:
  • הטענה הראשונה

    האירוע או העובדה שנקבעה כסיבה.
  • הטענה השנייה

    הקביעה שהסיבה בהכרח מובילה לתוצאה או לפעולה מסוימת.
לדוגמה, אם מישהו אומר "אתה צריך לאכול חסה כי חסה זה בריא", הוא מציג למעשה שתי טענות:
  • טענה ראשונה: "חסה היא דבר בריא".
  • טענה שנייה: "בגלל שחסה היא דבר בריא, אתה צריך לאכול אותה".
ניתן להעלות שאלות על כל אחת מהטענות הללו בנפרד:
  • "למה חסה היא דבר בריא?" - שאלה הבוחנת את נכונות הטענה הראשונה.
  • "למה זה שחסה היא דבר בריא אומר שאני חייב לאכול אותה?" - שאלה הבוחנת את הקשר המחייב בין הסיבה לתוצאה.
כיצד דוגמת התפילין מדגימה את העיקרון הזה?

כאשר מישהו אומר: "צריך להניח תפילין כי אלוהים אמר", הוא טוען שתי טענות:
  • "אלוהים אמר שצריך להניח תפילין".
  • "בגלל שאלוהים אמר, אתה חייב להניח תפילין".
גם כאן אפשר להעלות שתי שאלות נפרדות:
  • "למה אתה אומר שאלוהים אמר שצריך להניח תפילין?"
  • "למה עצם העובדה שאלוהים אמר זאת מחייבת אותי להניח תפילין?"
איך דוגמת החולצה האדומה עוזרת להבין את השאלות הסיבתיות?

אם מישהו אומר "אסור לך ללבוש חולצה אדומה כי אז לא תוכל לטוס לחלל", קיימות שתי טענות נפרדות:
  • "לבישת חולצה אדומה מונעת טיסה לחלל".
  • "בגלל שזה ימנע ממך לטוס לחלל, אסור לך ללבוש חולצה אדומה".
גם כאן ניתן לשאול:
  • "למה חולצה אדומה תמנע ממני לטוס לחלל?"
  • "למה העובדה שלא אוכל לטוס לחלל פירושה שאסור לי ללבוש חולצה אדומה?"
מה עושים בפועל כשחוקרים טענות סיבתיות?

בפועל, כדי לנתח נכון כל טענה סיבתית ("X בגלל Y"), יש לבצע את השלבים הבאים:
  1. זיהוי הטענות

    קודם כל, להבין שיש תמיד שתי טענות נפרדות - הטענה לגבי הסיבה עצמה והטענה על הקשר בינה לבין התוצאה.
  2. בחינת כל טענה בנפרד
    • האם הסיבה עצמה אמיתית, נכונה או מבוססת?
    • האם באמת קיימת תלות הכרחית בין הסיבה לבין התוצאה?
  3. בדיקת הסברים חלופיים

    האם התוצאה יכולה לנבוע מסיבות אחרות או מסיבות נוספות, שאינן קשורות לסיבה המדוברת?
לדוגמה, כאשר מישהו אומר "אני צריך להתפטר מהעבודה כי רע לי שם", הוא בעצם מציג שתי טענות:
  • טענה ראשונה: "רע לי בעבודה".
  • טענה שנייה: "בגלל שרע לי, אני צריך להתפטר".
אפשר לשאול שאלות נפרדות:
  • "האם באמת רע לי בעבודה? למה רע לי?"
  • "האם העובדה שרע לי בעבודה מחייבת אותי להתפטר? האם אין פתרונות אחרים?"
מה אפשר להרוויח מחקירת סיבתיות בצורה זו?

שיטת החקירה הסיבתית שאליעד כהן מלמד מאפשרת לנו לבחון את אמיתות הטענות באופן מעמיק, להבין טוב יותר את עצמנו ואחרים, ולדייק במחשבות ובטיעונים שלנו. הדבר עוזר לקבל החלטות נכונות יותר ולשפר את איכות החשיבה שלנו, מכיוון שאנו לומדים לא לקחת טענות כמובן מאליו אלא לשאול ולברר היטב את כל חלקיהן.

מה לסיכום חשוב לזכור כאשר שואלים "למה"?

כאשר נשאלת השאלה "למה", תמיד נבדוק שיש לנו לפחות שתי שאלות אפשריות לשאול:
  • לגבי נכונות הטענה עצמה - האם הסיבה אכן נכונה?
  • לגבי הקשר המחייב בין הסיבה לתוצאה - האם הסיבה באמת מובילה בהכרח לתוצאה המדוברת?
באמצעות שיטה זו אפשר לפתח יכולת חשיבה ביקורתית, חדה ומדויקת יותר, שמובילה להבנה ברורה ומלאה יותר של המציאות.
למה בכלל לשאול 'למה'?

השאלה 'למה' עוסקת בחקירת סיבתיות. כאשר מישהו אומר משהו, או כשעולה לנו מחשבה מסוימת, לרוב אנחנו רוצים להבין את הסיבה שמאחורי הרעיון או הפעולה. השאלה 'למה' מנסה לברר מה קרה לפני כן, או מה גרם למשהו לקרות. אם אין שום קשר בין אירוע אחד לאחר, אי אפשר לשאול עליו 'למה', כי אין לו סיבה שמובילה אותו.

מהי סיבתיות וכיצד היא קשורה לשאלה 'למה'?

סיבתיות פירושה קשר של סיבה ותוצאה בין שני אירועים. אם יש אירוע אחד שמתרחש, ולא קשור לשום דבר אחר, אז לא שייך לשאול עליו 'למה'. 'למה' הופכת להיות רלוונטית רק אם אומרים שקרה אירוע אחד שגרם לאירוע אחר, ולפיכך האירוע הראשון הוא הסיבה, והשני הוא התוצאה.

איך לזהות טענות סיבתיות?

כאשר מישהו אומר "עשה X כי Y", יש כאן שתי טענות עיקריות:

1. הטענה ש - Y נכון (למשל "חסה זה בריא").

2. הטענה שמכך ש - Y נכון, נובע שצריך לעשות X (למשל "בגלל שחסה בריא, צריך לאכול אותו").

בכל פעם שיש לנו סיבה ותוצאה, יש לפחות שתי טענות שאפשר לבחון כל אחת מהן בנפרד.

איך דוגמת החסה ממחישה זאת?

בדוגמת החסה מישהו אומר: "תאכל חסה, כי חסה זה בריא." כאן קיימות שלוש נקודות התייחסות:

1. "תאכל חסה" - עצם הקריאה לפעולה.

2. "חסה זה בריא" - קביעה לגבי ערכה של החסה.

3. "בגלל שחסה בריא, צריך לאכול חסה" - חיבור בין הסיבה לתוצאה.

מכאן אפשר לשאול שתי שאלות נפרדות:

- למה אתה אומר שחסה זה בריא?

- למה זה שחסה בריא אומר שאני חייב לאכול אותה?

כיצד דוגמת הנחת התפילין מציגה עיקרון דומה?

אם מישהו אומר "אתה צריך להניח תפילין כי אלוהים אמר, " הוא בעצם מציג שתי טענות:

1. "אלוהים אמר להניח תפילין."

2. "בגלל שאלוהים אמר להניח תפילין, אתה צריך להניח תפילין."

מכאן שניתן לשאול:

- למה אתה חושב שאלוהים אמר זאת? או למה אלוהים אמר להניח תפילין?

- למה עצם העובדה שאלוהים אמר מחייבת אותי להניח תפילין?

איך הדוגמה של החולצה האדומה מבהירה את העניין?

נניח שמישהו אומר: "אסור ללבוש חולצה אדומה, כי זה ימנע ממך לטוס לחלל." לכאורה זו טענה אחת, אבל בפועל יש כאן שתיים:

1. לבישת חולצה אדומה מונעת טיסה לחלל.

2. בגלל שלבישה של חולצה אדומה מונעת טיסה לחלל, אסור ללבוש אותה.

שוב אפשר לשאול שתיים:

- למה חולצה אדומה מונעת טיסה לחלל?

- למה העובדה שזה מונע ממני לטוס לחלל בהכרח אומרת שאסור לי ללבוש אותה?

האם תמיד יש שתי שאלות בכל מקרה של סיבה ותוצאה?

בכל פעם שעולה טענה של סיבתיות (כלומר "A קורה בגלל B"), אפשר לאתר שתי טענות: עצם האמירה ש - B נכון, והקביעה ש - B גורם ל - A. מכאן שמתגבשות לפחות שתי שאלות אפשריות:

1. האם ואיך B אכן נכון או מתרחש?

2. האם ואיך מכך ש - B נכון נובע בהכרח ש - A הוא תוצאה או פעולה מחייבת?

מה עושים בפועל עם שאלות ה'למה'?

במצב מעשי, אחרי שזיהינו שיש לנו סיבה ותוצאה, אפשר לשאול את עצמנו או את מי שמולנו:

- האם הסיבה עצמה נכונה?

- האם התוצאה אכן נגרמת מהסיבה הזו בלבד, או שיש סיבות נוספות?

- האם באמת נובעת פעולה כלשהי מכך שהסיבה נכונה?

ניתן להרחיב את החקירה עוד יותר ולשאול שאלות נוספות, אבל הדבר הבסיסי הוא להבין שתמיד מתקיימות לפחות שתי טענות כאשר אומרים "X קורה בגלל Y."

איך אפשר להתקדם בחקירה סיבתית?

ראשית, מזהים את שני החלקים של הסיבתיות: הסיבה והתוצאה. שנית, בודקים כל חלק בפני עצמו - האם הסיבה נכונה, והאם היא בהכרח גוררת את התוצאה. שלישית, אפשר לבחון האם התוצאה נובעת אולי מסיבות אחרות, או אם יש דרך אחרת להסביר את הקשר בין האירועים.

סיכום הדברים העיקריים

השאלה 'למה' היא שאלה של חקירת סיבתיות. כדי להבין 'למה', צריך לזהות מהי הסיבה ומהי התוצאה, ולזכור שבכל טענה של "עשה כך כי כך" חבויות שתי טענות: אחת על נכונות הסיבה, ואחת על הקשר המחייב בין הסיבה לתוצאה. בעזרת הכללים הללו ניתן ללמוד לשאול 'למה' בצורה חדה יותר, הן לגבי הדברים שאנחנו שומעים מאחרים והן לגבי המחשבות והטענות שלנו עצמנו.
מישהו אומר משהו התפתחות שכלית יכולת שכלית שיפור יכולות קוגניטיביות קבלת החלטה לאמן את השכל מושגים אכילה שאלת השאלות ניתוח תהליך כישורי חשיבה איך להבין איך להבין תהליך סיבתי איך להבין תהליכים איך לחקור איך לחקור סיבתיות איך לנתח איך לנתח סיבה של משהו איך לשאול איך לשאול למה איך לשאול מה הסיבה חקירות טענה טענות כיצד לנתח להבין להבין תהליך סיבתי להבין תהליכים לחקור לחקור סיבתיות למה כל סיבה מורכבת מ 2 טענות לנתח לנתח סיבה של משהו לשאול לשאול למה לשאול מה הסיבה לשאול שאלות מה הסיבה מהן 2 השאלות שאפשר לשאול על כל סיבה ניתוח סיבתיות ניתוח תהליך ניתוח תהליך של סיבה ותוצאה ניתוח תהליכים סיבה סיבה ותוצאה סיבה של משהו סיבות סיבתיות שאלה שאלות תהליך תהליך סיבתי תהליך סיבתיות תהליכים תוצאות
האם אפשר לגלות את הסיבה של רצון בלי לחקור את הרצון בצורה ישירה? איך לחקור רצון בלי לחקור אותו? איך להבין את הרצון בצורה עקיפה? איך לחקור רצון גם כשיש פחד לחקור את הרצון? מפחד לחקור למה אני מפחד למות, חקירת שורש הרצון
האם אפשר לגלות את הסיבה של רצון בלי לחקור את הרצון בצורה ישירה? איך לחקור רצון בלי לחקור אותו? איך להבין את הרצון בצורה עקיפה? איך לחקור רצון גם כשיש פחד לחקור את הרצון? מפחד לחקור למה אני מפחד למות, חקירת שורש הרצון
... אפשר לגלות את הסיבה של רצון בלי לחקור את הרצון בצורה ישירה? איך לחקור רצון בלי לחקור אותו? איך להבין את הרצון בצורה עקיפה? איך לחקור רצון גם כשיש פחד לחקור את הרצון? מפחד לחקור למה אני מפחד למות, חקירת שורש הרצון האם אפשר לחקור רצון בלי לחקור אותו ישירות? אליעד כהן מציג בהרצאתו שאלה מרכזית שעוסקת בחקירת רצון בצורה עקיפה: האם אפשר לגלות את הסיבה האמיתית והעמוקה של רצון מסוים, מבלי לחקור ישירות את הרצון עצמו? ההרצאה מתמקדת בעיקר בדוגמה של פחד למות, מצב שבו האדם רוצה להבין למה הוא מפחד למות, אך הפחד עצמו מונע ממנו לחקור את הנושא בצורה ישירה. מה המשמעות של חקירת רצון עקיפה? אליעד כהן מסביר את הרעיון של חקירת רצון עקיפה באמצעות דוגמה פשוטה וברורה: נניח שאדם מפחד לחקור את הפחד שלו למות. באופן טבעי, כדי להבין למה הוא מפחד למות, הוא אמור להיכנס לעומק הפחד הזה. אך מאחר והוא מפחד לעשות זאת, הוא שואל את עצמו האם יש ... אחרים, הוא יגיע לשורש עמוק שממנו נובעים גם הרצונות שהוא חושש לחקור ישירות. הוא מסביר את העיקרון כך: מכיוון שכל הרצונות נובעים מאותו מקור פנימי עמוק, לא משנה איזה רצון האדם בוחר לחקור, כל עוד הוא יעמיק ויסודי מספיק, הוא יגיע בסופו של דבר לשורש שממנו נובעים כל הרצונות. לכן, גם אם הוא יבחר שלא לגעת ישירות ברצון שמפחיד אותו, חקירה ... תוביל אותו להבנת הסיבה העמוקה של אותו רצון. האם יש עדיפות לחקור רצון באופן ישיר או עקיף? בהרצאה עולה שאלה נוספת לגבי העדיפות של חקירת רצון ישירה לעומת עקיפה. אליעד מבהיר שזו שאלה אחרת ונפרדת. לדבריו, הוא אינו ... להבנת הסיבה העמוקה של רצון מסוים גם אם האדם בוחר במודע שלא לחקור אותו באופן ישיר. הוא מציין כי לפעמים יותר קל לחקור דווקא נושא אחר מאשר לגעת בנושא הרגיש, אך בשום שלב אין סתירה בין השיטות. מה החשיבות של כנות בחקירת רצונות עקיפה? אליעד כהן מוסיף תנאי משמעותי נוסף ... הרצונות של האדם מחוברים לשורש אחד מרכזי. לכן, גם אם אדם חושש לחקור רצון מסוים, הוא עדיין יכול להגיע להבנתו אם יבחר לחקור רצונות אחרים בצורה עמוקה, כנה ועקבית. הוא מסביר שהמטרה אינה בהכרח להתמודד ישירות עם הפחד הכי גדול, אלא להבין שלבסוף הכל מתחבר למקום פנימי אחד ...
חקירת רגשות ופחדים לא רציונליים, איך לחקור פחד לעומק? דוגמה לניתוח רגשי, איך לחקור רגשות מפחידים? איך לחקור פחד מוגזם? איך לדעת למה אני מפחד? איך לדעת ממה נובע הפחד? איך לעשות רציונליזציה של הרגשות? איך לשלוט ברגשות מפחידים? איך נוצרת טראומה? איך מתמודדים עם פחדים לא הגיוניים? איך לחקור רגשות שליליים? למה צעקות מפחידות אותי? למה אני מפחד מצעקות? למה אני מפחד כשצועקים עלי? פחד מצעקות? פחד מהרמת קול, פחד מרעשים חזקים, איך לשנות הרגלי חשיבה?
... רגשות ופחדים לא רציונליים, איך לחקור פחד לעומק? דוגמה לניתוח רגשי, איך לחקור רגשות מפחידים? איך לחקור פחד מוגזם? איך לדעת למה אני מפחד? איך לדעת ממה נובע הפחד? איך לעשות רציונליזציה של הרגשות? איך לשלוט ברגשות מפחידים? איך נוצרת טראומה? איך מתמודדים עם פחדים לא הגיוניים? איך לחקור רגשות שליליים? למה צעקות מפחידות אותי? למה אני מפחד מצעקות? למה אני מפחד כשצועקים עלי? פחד מצעקות? פחד מהרמת קול, ... קשר לצעקות קולניות. לדוגמה, מישהו לוחץ לו את היד, או שמישהו ברחוב נכנס לטריטוריה שלו, הוא חש פחד וסכנה, מפחד להיות מותקף פיזית. אז נמשיך לחקור , אולי יש כאן שורש אחר. אולי אין במוח התניה שגויה שצעקות = אלימות, אבל כן יש התניה שגויה, שפגיעה פיזית = סוף העולם. ... אולי הוא נובע מחישוב שגוי של הסיכון בלהיפגע פיזית. בו בחישוב שגוי של הסיכוי להיפגע פיזית, ברמת פגיעה שלא ניתן להכיל אותה. לכן, צריכים לחקור, נניח שכן תיפגע פיזית, מה לדעתך עלול לקרות, ואם זה יקרה, אז מה? מה האמת מאחורי הפחד? ושוב, כל השאלות האלו, עוזרות ... הפחד - החשש מפגיעה פיזית. לזהות את המצבים שבהם הפחד מופיע ולשאול שאלות שמפרקות את ההתניה, כמו האם באמת האדם הזה מתכוון לפגוע בי פיזית? לחקור מה הסיכון האמיתי של הפגיעה הפיזית: גם אם יפגעו בי, האם זו באמת קטסטרופה? מה הדבר הכי גרוע שיכול לקרות? לתרגל את ... שאלות ביקורתיות על כל רגש שלילי כדי להפוך תגובות אוטומטיות לתגובות מודעות יותר. איך נוצרת טראומה? איך מתמודדים עם פחדים לא הגיוניים? איך לחקור רגשות שליליים? איך להתגבר על פחד מפגיעה פיזית? למה צעקות מפחידות אותי? איך לשנות הרגלי חשיבה טראומטיים? מהי התניה ...
האם ככל שהאדם חוקר יותר את המחשבות הרעות שלו לעומק, ככה הם יותר נחלשות וככה הוא ירגיש פחות רע או יותר טוב? עד להיכן ולאיזה עומק צריכים לחקור, כדי שמחשבות רעות ייעלמו? האם אפשר להרגיש פחות רע דרך חקירה של מחשבות רעות? כמה עמוק צריך לחקור כדי שלא יכאב? מה המטרה של החקירה? האם צריך להגיע לסוף? האם אפשר לחשוב על מחשבה בלי מחשבה קודמת? איך הרע נעלם דרך החקירה? למה חקירת מחשבות מחלישה פחדים? האם יש סוף לחקירה פנימית? כמה עמוק לחקור?
... ירגיש פחות רע או יותר טוב? עד להיכן ולאיזה עומק צריכים לחקור, כדי שמחשבות רעות ייעלמו? האם אפשר להרגיש פחות רע דרך חקירה של מחשבות רעות? כמה עמוק צריך לחקור כדי שלא יכאב? מה המטרה של החקירה? האם ... מחשבות מחלישה פחדים? האם יש סוף לחקירה פנימית? כמה עמוק לחקור? האם יהיה נכון לומר, שככל שהאדם חוקר ... ירגיש פחות רע או יותר טוב? עד להיכן ולאיזה עומק צריכים לחקור, כדי שמחשבות רעות ייעלמו? אז ברמת ... בפני עצמו ויש בזה כל מיני אפשרויות. אז לאיזה עומק צריכים לחקור כדי לא להרגיש רע? תשובה: כמה שתרצה עד ... כהן מתחיל את ההרצאה עם השאלה המרכזית: האם ככל שאדם מעמיק לחקור את מחשבותיו השליליות, התחושות הרעות ... מצב נייטרלי של אפס תחושות שליליות. עד איזה עומק צריך לחקור כדי להרגיש טוב? אליעד מציין שאין גבול חד - משמעי לשאלה כמה עמוק צריך לחקור. זהו עניין אישי לחלוטין שתלוי בצרכיו של ... לו כדי להקל על הכאב - זה יהיה מספיק עבורו. אחרים יצטרכו לחקור הרבה יותר עמוק כדי לחוות את אותו שחרור ... מנחה אותו לשאול למה זה גורם לי להרגיש רע? ואם ימשיך לחקור, הוא עשוי להבין שזה נוגע לפחד עמוק יותר, ... מעשי של נסיבות חייו. איך להפחית תחושות רעות? עד כמה לחקור מחשבות שליליות? למה חקירת מחשבות מחלישה ... את ההבדל בין תחושת טוב לבין תחושת לא רע. כמה עמוק צריך לחקור כדי שלא יכאב? לדברי אליעד: כמה שתרצה עד ... שלך. כלומר, אין כלל אחיד - כל אדם, לפי כמה שהוא רוצה לחקור, יגיע לעומק אחר של פתרון. יש אנשים ... עוסקת בבחורה שנפרדו ממנה והיא מרגישה רע. אם היא תתחיל לחקור למה רע לה, היא תגיד - כי הוא עזב אותי. ... מתקרבים לנקודה שבה הפירושים מתפוררים. לדוגמה: אם תתמיד בלחקור - יהיה לך פחות פחד. מה הדוגמה של הפחד ... חקירה לתיקון? חשוב להבין שהמטרה איננה לפתור את הבעיה אלא לחקור אותה. זה לא תיקון במובן המעשי של שינוי ...
מה הסיבה האמיתית? למה רע לך? לחקור את הרצון, סיבתיות, סיבה ותוצאה, סיבה מחייבת, סיבה מאפשרת, איך לחקור רגשות? איך לחקור רצונות? איך להבין את עצמך? מודעות עצמית, התבוננות פנימית
מה הסיבה האמיתית? למה רע לך? לחקור את הרצון, סיבתיות, סיבה ותוצאה, סיבה מחייבת, סיבה מאפשרת, איך לחקור רגשות? איך לחקור רצונות? איך להבין את עצמך? מודעות עצמית, התבוננות פנימית
... הסיבה האמיתית? למה רע לך? לחקור את הרצון, סיבתיות, סיבה ותוצאה, סיבה מחייבת, סיבה מאפשרת, איך לחקור רגשות? איך לחקור רצונות? איך להבין את עצמך? מודעות עצמית, התבוננות פנימית מה הסיבה האמיתית לכך שרע לך בחיים? אליעד כהן עוסק בהרצאה בשאלה עמוקה וחשובה, מהי הסיבה האמיתית לכך שרע לך בחיים? הוא מסביר בצורה מפורטת את הצורך לחקור לעומק את הסיבות לרגשות ולרצונות שלנו, ומדגיש שעלינו להתבונן פנימה בצורה יסודית כדי להבין ... רגעים שבהם הוא לבד ולא רע לו, אז ההבדלה הזאת אינה הסיבה המחייבת את התחושה הרעה שלו. כך מתברר לו שהסיבה האמיתית היא אחרת, ועליו להמשיך לחקור פנימה. מה ההבדל בין סיבה מחייבת לסיבה מאפשרת? אליעד מפרט ומבהיר את ההבדל בין שני סוגי ... כי עובדתית יכול להיות מצב שבו אדם מוזנח ואינו מרגיש רע, או שלא תמיד כשהוא לבד הוא מרגיש רע. ולכן, זו אינה סיבה מחייבת אלא מאפשרת. איך לחקור את הסיבות לתחושות ולרצונות בצורה נכונה? אליעד מפרט את תהליך החקירה בצורה של שאלות שהתשובות ... מדגיש שוב ושוב את חשיבות המודעות העצמית וההתבוננות הפנימית המדויקת הזו ככלי מרכזי להתפתחות אישית. מה הסיבה האמיתית לכך שרע לי? איך לחקור רגשות ורצונות? מהי סיבה מחייבת וסיבה מאפשרת? איך להבין את עצמי טוב יותר? מה הקשר בין ...
לימודי ארכיאולוגיה, לימודי היסטוריה, איך הכל התחיל? חפירות ארכיאולוגיות, ארכיאולוגים, היסטוריונים, לחקור את הסיבה הראשונה, למצוא את הסיבה הראשונה, לחקור את העבר, לחקור את המציאות
... ארכיאולוגיה, לימודי היסטוריה, איך הכל התחיל? חפירות ארכיאולוגיות, ארכיאולוגים, היסטוריונים, לחקור את הסיבה הראשונה, למצוא את הסיבה הראשונה, לחקור את העבר, לחקור את המציאות מה באמת מעניין אנשים בלימודי ארכיאולוגיה והיסטוריה? אליעד כהן מתייחס לשאלה מדוע אנשים בכלל מתעניינים ... באותו הדבר לאורך זמן. אך ברור שלא כך הדבר. האם המשיכה לעבר היא רק נוסטלגיה? אליעד ממשיך ואומר כי המשיכה לחקור היסטוריה או ארכיאולוגיה אינה רק נוסטלגיה. הוא מציג דוגמה מתחום אחר - חקר המלחמות. אף שאנשים מתעניינים במלחמות עבר, ... לתשובה מוחלטת, כי תמיד אפשר לשאול ומה היה לפני כן?. זוהי נקודה חשובה מאוד שהוא מדגיש: למרות שאפשר להעמיק ולחקור, לעולם לא ניתן להגיע באופן מוחלט לסיבה הראשונה באמת, כי תמיד יש עוד שכבה של חוסר ידיעה. מה הדמיון בין ארכיאולוגיה ... לו, ומנסה לגלות סיבה שקרתה בעבר. אם הוא ימצא את הסיבה הזו, אולי הוא יוכל לפתור את בעייתו. אך כפי שלא ניתן לחקור עד הסוף את ההיסטוריה באופן מוחלט, כך גם האדם לא יכול תמיד לדעת עד הסוף את הסיבות לכל דבר שקורה לו בחיים. לדעתו של ...
פיתוח החשיבה, לפתח את החשיבה, לפתח את השכל, לחקור כל דבר, לחקור כל נושא, ללמוד מתמטיקה, לימודי מתמטיקה, חשיבה אנליטית, להתעניין בכל דבר, למצוא עניין בכל דבר, ללמוד מכל דבר, שיפור יכולות חשיבה
פיתוח החשיבה, לפתח את החשיבה, לפתח את השכל, לחקור כל דבר, לחקור כל נושא, ללמוד מתמטיקה, לימודי מתמטיקה, חשיבה אנליטית, להתעניין בכל דבר, למצוא עניין בכל דבר, ללמוד מכל דבר, שיפור יכולות חשיבה
... החשיבה, לפתח את השכל, לחקור כל דבר, לחקור כל נושא, ללמוד מתמטיקה, לימודי מתמטיקה, חשיבה אנליטית, להתעניין בכל דבר, למצוא עניין בכל דבר, ללמוד מכל דבר, שיפור יכולות חשיבה איך לפתח את החשיבה בצורה ... נייטרלי. כשהאדם מתרגל לחקור דברים בלי אינטרס, המוח מתרגל לפעול בצורה נקייה ומדויקת. למשל, תלמיד שלומד מתמטיקה או כל מקצוע שאינו מעניין אותו לכאורה, מתרגל את המוח לחשיבה מדויקת בלי לחפש ... המוח שלו כבר יהיה מאומן לחקור ולבדוק את הדברים בצורה מדויקת ואובייקטיבית יותר. אליעד מדגיש שלכן יש חשיבות רבה ללמוד דברים שונים ומגוונים, אפילו דברים שנחשבים למשעממים, כמו מתמטיקה או ... האם יש נושא שקשה יותר לחקור מנושא אחר? אליעד מסביר כי למעשה אין שום נושא בעולם שהוא קשה או מורכב מדי לחקירה. הטענה שלו היא שכל נושא שאפשר לחקור הוא חלק מהמציאות, ואם אדם רוצה להבין את המציאות כולה, עליו להיות מסוגל לחקור כל דבר. לא צריך לפחד מנושאים שנראים קשים או מורכבים מדי, כמו מתמטיקה מתקדמת, כי החקירה של עצם קיומנו ושל האמת על החיים היא הרבה יותר מורכבת מכל נושא שלומדים ... אין לו ברירה אלא ללמוד ולחקור כל נושא. אדם לא יכול לטעון שהוא מבין את המציאות אם הוא טוען שיש נושאים שהוא אינו יכול להבין או אינו רוצה לחקור אותם. מדוע כדאי לחקור דברים שאין בהם אינטרס ברור? אליעד מציע להתחיל דווקא מנושאים שאין בהם אינטרס ברור, כי אלו תחומים שבהם האדם יכול לפתח את יכולת החשיבה שלו מבלי לערב רגשות אישיים ... אישי, אז כשהוא יגיע לחקור דברים שבהם יש לו אינטרס ברור, הוא כבר יהיה מאומן למצוא את האמת ולהתעלם מההטיות של הרצונות האישיים שלו. הוא נותן דוגמה של לימוד מתמטיקה, שכאשר התלמיד מתרגל ... שרוצה להבין באמת צריך לחקור כל דבר שהמציאות מציבה בפניו. לדעתו, כל נושא שאדם חוקר משקף אמת עמוקה של הקיום ושל המציאות עצמה. בשורה התחתונה, החקירה האובייקטיבית והפתיחות לחקור כל דבר היא הדרך האמיתית לפיתוח השכל והחשיבה, ולבסוף היא זו שתאפשר לאדם לפתור את הבעיות העמוקות ביותר שלו. איך לפתח חשיבה אנליטית? איך לחפש את האמת ללא ...
האם הגיוני לחקור דברים גדולים לפני שמבין את הקטנים? להתחיל בקטן או להתחיל בגדול, מאיפה להתחיל? מטרות קטנות או מטרות גדולות, קיצורי דרך, התיקון הכללי, להתחיל מהסוף, לחשוב בקטן, לחשוב בגדול, מה לחקור קודם?
האם הגיוני לחקור דברים גדולים לפני שמבין את הקטנים? להתחיל בקטן או להתחיל בגדול, מאיפה להתחיל? מטרות קטנות או מטרות גדולות, קיצורי דרך, התיקון הכללי, להתחיל מהסוף, לחשוב בקטן, לחשוב בגדול, מה לחקור קודם?
... הגיוני לחקור דברים גדולים לפני שמבין את הקטנים? להתחיל בקטן או להתחיל בגדול, מאיפה להתחיל? מטרות קטנות או מטרות גדולות, קיצורי דרך, התיקון הכללי, להתחיל מהסוף, לחשוב בקטן, לחשוב בגדול, מה לחקור קודם? האם להתחיל לחקור ממטרות קטנות או ממטרות גדולות? הרבה אנשים שואלים מה נכון יותר לחקור קודם - מטרות קטנות ופרקטיות או מטרות גדולות ורוחניות? אליעד כהן מסביר באמצעות דוגמאות והסברים מעמיקים את היתרונות והחסרונות של כל ... מקבל תוצאות מידיות או קרובות, שמעודדות אותו להמשיך ולהעמיק במחקר שלו. לעומת זאת, אם אדם יתאמץ רק על מטרות גדולות מאוד כמו לחקור את המקום והזמן או מי ברא את העולם, יכול להיות שהוא יחקור במשך שנים ולא יגיע לתוצאות. מצב זה עלול להוביל לתסכול ולייאוש. עם זאת, ... לכישלון גדול יותר. אז מה הגישה הפרקטית לחיים לפי אליעד כהן? אליעד מציע גישה מאוזנת שמשלבת בין הדברים. מצד אחד, כדאי לאדם לחקור נושאים קטנים ומעשיים שייתנו לו תוצאות מידיות ועידוד להמשיך. מצד שני, אין לזנוח את המטרות הגדולות והעמוקות - אך צריך להיות מודע לכך ... להיפצע רוחנית ולהתייאש. אם הם יבחרו רק מטרות קטנות, הם לעולם לא יפתרו את השורש האמיתי של הבעיות שלהם. הגישה הנכונה היא לחקור מטרות קטנות שייתנו לאדם תוצאות ברורות לאורך הדרך, ובמקביל לא לשכוח להתמיד גם בחקירת השאלות הגדולות באמת - מתוך מודעות לקושי ולתהליך הנדרש. להתחיל ממטרות קטנות או גדולות? מהו התיקון הכללי? קיצורי דרך רוחניים איך להשיג מטרות גדולות בחיים? איך לבחור מה לחקור קודם? מה עושים כשאין תוצאות מידיות? האם הגיוני לחקור שאלות גדולות לפני הקטנות? מוטיבציה להתמדה לאורך זמן? התמדה למרות שלא רואה תוצאות, לרצות לראות תוצאה מיידית, שאלה קטנה תשובה גדולה, קומבינה רוחנית, ליקוטי מוהרן חא כט, סדר הלימוד, משקלי עבודה בחדר כושר, איזה נושאים לחקור? קיצורי דרך רוחנית ...
חקירת הרצון והמציאות, להטיל ספק במציאות, להטיל ספק ברצון, איך לחקור את המציאות? איך לחקור את הרצון? מהי חקירת הרצון? מהי חקירת המציאות? איך חקירת הרצון מובילה לחקירת המציאות? ניתוח חקירה עצמית, מודעות עצמית
חקירת הרצון והמציאות, להטיל ספק במציאות, להטיל ספק ברצון, איך לחקור את המציאות? איך לחקור את הרצון? מהי חקירת הרצון? מהי חקירת המציאות? איך חקירת הרצון מובילה לחקירת המציאות? ניתוח חקירה עצמית, מודעות עצמית
... הרצון והמציאות, להטיל ספק במציאות, להטיל ספק ברצון, איך לחקור את המציאות? איך לחקור את הרצון? מהי חקירת הרצון? מהי חקירת המציאות? איך חקירת הרצון מובילה לחקירת המציאות? ניתוח חקירה עצמית, ... לדוגמה, אדם מרגיש רע כי הוא רוצה שיאהבו אותו, אך המציאות שהוא תופס היא שלא אוהבים אותו מספיק. ניתן לבחור לחקור את המציאות ולשאול שאלות כמו האם באמת אוהבים אותי? או מי אוהב אותי ולמה? מנגד, אפשר לחקור את הרצון ולשאול למה בכלל אכפת לי שאוהבים אותי או לא? או למה חשוב לי לאהוב את עצמי או שיאהבו אותי?. איך חוקרים ... המציאות בשאלה האם באמת אין משמעות לחיים כאשר אני לבד? או מה משמעות בכלל?. לאחר שהחקירה הזו מתבצעת, שוב חוזרים לחקור את הרצון עם שאלות חדשות. כך מתקיימת תנועה מתמדת בין שתי החקירות, שבסופן האדם יכול להגיע לשחרור מקונפליקטים ... דוגמה נוספת: פחד מבדידות וזוגיות אדם שאומר אני לא רוצה להיות לבד, כי אם אהיה לבד לא תהיה לי משמעות, צריך לחקור את שתי ההנחות הללו. החקירה שואלת גם האם באמת לא תהיה לך משמעות אם תהיה לבד? וגם אז מה אם לא תהיה משמעות?. ... שנובע מהן. כשאדם מבין לעומק מדוע הוא רוצה משהו, הוא יכול להתחיל לראות את המציאות בצורה חדשה ומדויקת יותר. איך לחקור את הרצון? מהי חקירת המציאות? כיצד להטיל ספק במציאות? איך הרצון משפיע על המציאות? מהי מודעות עצמית אמיתית? ...
חקירה רגשית עמוקה, להתחיל מהקל אל הכבד, רמות קושי בחקירה עצמית, מים עמוקים, מים רדודים, שאלות קלות, שאלות קשות, רמות של חקירה עצמית, שלבים בחקירה עצמית, איך לחקור בצורה מסודרת? איך לחקור בסדר הנכון? איך לא להקדים את המאוחר?
חקירה רגשית עמוקה, להתחיל מהקל אל הכבד, רמות קושי בחקירה עצמית, מים עמוקים, מים רדודים, שאלות קלות, שאלות קשות, רמות של חקירה עצמית, שלבים בחקירה עצמית, איך לחקור בצורה מסודרת? איך לחקור בסדר הנכון? איך לא להקדים את המאוחר?
... מהקל אל הכבד, רמות קושי בחקירה עצמית, מים עמוקים, מים רדודים, שאלות קלות, שאלות קשות, רמות של חקירה עצמית, שלבים בחקירה עצמית, איך לחקור בצורה מסודרת? איך לחקור בסדר הנכון? איך לא להקדים את המאוחר? איך להתחיל בחקירה עצמית בצורה נכונה? אליעד כהן מסביר כי בחקירה עצמית, האדם צריך להתחיל לחקור בצורה הדרגתית ומסודרת, מהקל אל הכבד, ולא להיכנס ישר לנושאים עמוקים מדי. כאשר מתחילים לחקור בשאלות פשוטות יותר, יש פחות סיכוי ללכת לאיבוד, ויותר סיכוי להתקדם בצורה מסודרת וברורה. ... הללו הן הבסיס שמאפשר לו להתקדם לשאלות העמוקות יותר בלי ללכת לאיבוד בדרך. כאשר האדם נתקל בבעיה, עליו לפרק את הבעיה למרכיבים פשוטים, ולחקור כל מרכיב בנפרד. במקום לשאול ישר שאלות מופשטות וגדולות, עליו לשאול שאלות פשוטות וקונקרטיות ... מהשאלות הפשוטות אל השאלות המורכבות. יש להתחיל במים הרדודים ורק לאחר שהאדם בטוח ביכולותיו, להתקדם לעומקים גדולים יותר. כך האדם יכול לחקור את עצמו באופן יעיל, להבין טוב יותר את רגשותיו ומחשבותיו, ולהגיע להבנה עמוקה של עצמו ושל המציאות. איך להתחיל חקירה עצמית בצורה נכונה? מהן רמות החקירה העצמית? איך להתמודד עם שאלות קשות בחקירה עצמית? למה חשוב לחקור מהקל אל הכבד? מה המשמעות של חקירה הדרגתית? איך לא ללכת לאיבוד בחקירה רגשית? ...
מהקל אל הכבד, סדר הלימוד הנכון, מאיפה להתחיל מודעות עצמית? מה לחקור קודם? נושאים שעומדים ברומו של עולם, איך לחקור את המציאות? איך להבין את הדברים הקשים ביותר? האם יש תועלת להתחיל מהכבד אל הקל? נושאים קלים, נושאים קשים
מהקל אל הכבד, סדר הלימוד הנכון, מאיפה להתחיל מודעות עצמית? מה לחקור קודם? נושאים שעומדים ברומו של עולם, איך לחקור את המציאות? איך להבין את הדברים הקשים ביותר? האם יש תועלת להתחיל מהכבד אל הקל? נושאים קלים, נושאים קשים
... אל הכבד, סדר הלימוד הנכון, מאיפה להתחיל מודעות עצמית? מה לחקור קודם? נושאים שעומדים ברומו של עולם, איך לחקור את המציאות? איך להבין את הדברים הקשים ביותר? האם יש תועלת להתחיל מהכבד אל הקל? נושאים קלים, נושאים קשים האם יש דרך להתחיל לחקור את המציאות מהקל אל הכבד? בהרצאה זו, אליעד כהן מציג את הרעיון של חקר ... על החשיבות של הבנת המציאות בצורה הדרגתית. התחלת השיחה היא בשאלה האם הגיוני שבן אדם יתחיל לחקור את הדברים הגדולים ביותר, את מה שעומד ברומו של עולם, לפני שהוא מבין את ... יוכל לפתח את השרירים כך שבסופו של דבר הוא יוכל להרים גם משקולות קלות יותר. כלומר, יש תועלת בלחקור את הדברים הגדולים קודם, כי זה עשוי לפתוח את השכל ולהביא להבנה טובה יותר ... הוא עשוי להיתקל בכשלים מנטליים כמו שיגעון, תסכול ואפילו דיכאון. זו הסיבה שהוא ממליץ לפעמים לחקור גם את הנושאים הקטנים, כדי לשמור על יציבות נפשית ולהימנע ממצבים קיצוניים. לסיכום, אליעד ממליץ לחקור את הדברים הגדולים מדי פעם, אך כשמתחילים להרגיש תחושות קשות, יש לחזור אל הבסיס ולחקור את הדברים הפשוטים יותר, שמובילים להבנת עצמך ולבנת המציאות כולה. זאת ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך לשאול למה? איך להבין תהליך סיבתי? למה כל סיבה מורכבת מ 2 טענות? מהן 2 השאלות שאפשר לשאול על כל סיבה? איך לחקור סיבתיות? ניתוח סיבתיות, ניתוח תהליך של סיבה ותוצאה, איך לנתח סיבה של משהו? איך להבין תהליכים? איך לשאול מה הסיבה?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: לחקור, למה לא להתאבד? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם באמת הכל לטובה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות מאושר? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש או אין אלוהים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: לחקור, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך לפרש חלומות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחנך ילדים? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לקבל החלטות? איך לנהל את הזמן? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להאמין בעצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לקריירה, מאמן אישי לקשב וריכוז, אימון אישי קריירה בנושא לחקור - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5469 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 04:18:41 - wesi1