אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך לחקור סיבתיות? ✔איך לשאול למה? איך להבין תהליך סיבתי? למה כל סיבה מורכבת מ 2 טענות? מהן 2 השאלות שאפשר לשאול על כל סיבה? איך לחקור סיבתיות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
איך לשאול למה? איך להבין תהליך סיבתי? למה כל סיבה מורכבת מ 2 טענות? מהן 2 השאלות שאפשר לשאול על כל סיבה? איך לחקור סיבתיות? ניתוח סיבתיות, ניתוח תהליך של סיבה ותוצאה, איך לנתח סיבה של משהו? איך להבין תהליכים? איך לשאול מה הסיבה?
למה חשוב לשאול "למה" וכיצד עושים זאת נכון?

השאלה "למה?" נמצאת במרכז חקירת הסיבתיות, ובאמצעותה אנו מנסים להבין את הקשר שבין סיבה לתוצאה. אליעד כהן מסביר שכדי לשאול את השאלה "למה?" באופן אפקטיבי ומדויק, חשוב קודם להבין את המשמעות של מושג ה

סיבתיות

. סיבתיות מוגדרת כקשר בין שני אירועים: אירוע אחד הוא ה

סיבה

והאירוע האחר הוא ה

תוצאה

. בלי קשר ברור בין אירועים, אי אפשר לשאול "למה", כי אין סיבה שגורמת לאירוע להתרחש. לדוגמה, אם מתרחש משהו שאין לו קשר לשום דבר אחר, אין סיבה לשאול "למה זה קרה?".

מהן שתי הטענות שקיימות בכל סיבה?

כאשר אנו נתקלים בטענה סיבתית, תמיד מדובר בשתי טענות נפרדות, וחשוב להפריד ביניהן:
  • הטענה הראשונה

    האירוע או העובדה שנקבעה כסיבה.
  • הטענה השנייה

    הקביעה שהסיבה בהכרח מובילה לתוצאה או לפעולה מסוימת.
לדוגמה, אם מישהו אומר "אתה צריך לאכול חסה כי חסה זה בריא", הוא מציג למעשה שתי טענות:
  • טענה ראשונה: "חסה היא דבר בריא".
  • טענה שנייה: "בגלל שחסה היא דבר בריא, אתה צריך לאכול אותה".
ניתן להעלות שאלות על כל אחת מהטענות הללו בנפרד:
  • "למה חסה היא דבר בריא?" - שאלה הבוחנת את נכונות הטענה הראשונה.
  • "למה זה שחסה היא דבר בריא אומר שאני חייב לאכול אותה?" - שאלה הבוחנת את הקשר המחייב בין הסיבה לתוצאה.
כיצד דוגמת התפילין מדגימה את העיקרון הזה?

כאשר מישהו אומר: "צריך להניח תפילין כי אלוהים אמר", הוא טוען שתי טענות:
  • "אלוהים אמר שצריך להניח תפילין".
  • "בגלל שאלוהים אמר, אתה חייב להניח תפילין".
גם כאן אפשר להעלות שתי שאלות נפרדות:
  • "למה אתה אומר שאלוהים אמר שצריך להניח תפילין?"
  • "למה עצם העובדה שאלוהים אמר זאת מחייבת אותי להניח תפילין?"
איך דוגמת החולצה האדומה עוזרת להבין את השאלות הסיבתיות?

אם מישהו אומר "אסור לך ללבוש חולצה אדומה כי אז לא תוכל לטוס לחלל", קיימות שתי טענות נפרדות:
  • "לבישת חולצה אדומה מונעת טיסה לחלל".
  • "בגלל שזה ימנע ממך לטוס לחלל, אסור לך ללבוש חולצה אדומה".
גם כאן ניתן לשאול:
  • "למה חולצה אדומה תמנע ממני לטוס לחלל?"
  • "למה העובדה שלא אוכל לטוס לחלל פירושה שאסור לי ללבוש חולצה אדומה?"
מה עושים בפועל כשחוקרים טענות סיבתיות?

בפועל, כדי לנתח נכון כל טענה סיבתית ("X בגלל Y"), יש לבצע את השלבים הבאים:
  1. זיהוי הטענות

    קודם כל, להבין שיש תמיד שתי טענות נפרדות - הטענה לגבי הסיבה עצמה והטענה על הקשר בינה לבין התוצאה.
  2. בחינת כל טענה בנפרד
    • האם הסיבה עצמה אמיתית, נכונה או מבוססת?
    • האם באמת קיימת תלות הכרחית בין הסיבה לבין התוצאה?
  3. בדיקת הסברים חלופיים

    האם התוצאה יכולה לנבוע מסיבות אחרות או מסיבות נוספות, שאינן קשורות לסיבה המדוברת?
לדוגמה, כאשר מישהו אומר "אני צריך להתפטר מהעבודה כי רע לי שם", הוא בעצם מציג שתי טענות:
  • טענה ראשונה: "רע לי בעבודה".
  • טענה שנייה: "בגלל שרע לי, אני צריך להתפטר".
אפשר לשאול שאלות נפרדות:
  • "האם באמת רע לי בעבודה? למה רע לי?"
  • "האם העובדה שרע לי בעבודה מחייבת אותי להתפטר? האם אין פתרונות אחרים?"
מה אפשר להרוויח מחקירת סיבתיות בצורה זו?

שיטת החקירה הסיבתית שאליעד כהן מלמד מאפשרת לנו לבחון את אמיתות הטענות באופן מעמיק, להבין טוב יותר את עצמנו ואחרים, ולדייק במחשבות ובטיעונים שלנו. הדבר עוזר לקבל החלטות נכונות יותר ולשפר את איכות החשיבה שלנו, מכיוון שאנו לומדים לא לקחת טענות כמובן מאליו אלא לשאול ולברר היטב את כל חלקיהן.

מה לסיכום חשוב לזכור כאשר שואלים "למה"?

כאשר נשאלת השאלה "למה", תמיד נבדוק שיש לנו לפחות שתי שאלות אפשריות לשאול:
  • לגבי נכונות הטענה עצמה - האם הסיבה אכן נכונה?
  • לגבי הקשר המחייב בין הסיבה לתוצאה - האם הסיבה באמת מובילה בהכרח לתוצאה המדוברת?
באמצעות שיטה זו אפשר לפתח יכולת חשיבה ביקורתית, חדה ומדויקת יותר, שמובילה להבנה ברורה ומלאה יותר של המציאות.
למה בכלל לשאול 'למה'?

השאלה 'למה' עוסקת בחקירת סיבתיות. כאשר מישהו אומר משהו, או כשעולה לנו מחשבה מסוימת, לרוב אנחנו רוצים להבין את הסיבה שמאחורי הרעיון או הפעולה. השאלה 'למה' מנסה לברר מה קרה לפני כן, או מה גרם למשהו לקרות. אם אין שום קשר בין אירוע אחד לאחר, אי אפשר לשאול עליו 'למה', כי אין לו סיבה שמובילה אותו.

מהי סיבתיות וכיצד היא קשורה לשאלה 'למה'?

סיבתיות פירושה קשר של סיבה ותוצאה בין שני אירועים. אם יש אירוע אחד שמתרחש, ולא קשור לשום דבר אחר, אז לא שייך לשאול עליו 'למה'. 'למה' הופכת להיות רלוונטית רק אם אומרים שקרה אירוע אחד שגרם לאירוע אחר, ולפיכך האירוע הראשון הוא הסיבה, והשני הוא התוצאה.

איך לזהות טענות סיבתיות?

כאשר מישהו אומר "עשה X כי Y", יש כאן שתי טענות עיקריות:

1. הטענה ש - Y נכון (למשל "חסה זה בריא").

2. הטענה שמכך ש - Y נכון, נובע שצריך לעשות X (למשל "בגלל שחסה בריא, צריך לאכול אותו").

בכל פעם שיש לנו סיבה ותוצאה, יש לפחות שתי טענות שאפשר לבחון כל אחת מהן בנפרד.

איך דוגמת החסה ממחישה זאת?

בדוגמת החסה מישהו אומר: "תאכל חסה, כי חסה זה בריא." כאן קיימות שלוש נקודות התייחסות:

1. "תאכל חסה" - עצם הקריאה לפעולה.

2. "חסה זה בריא" - קביעה לגבי ערכה של החסה.

3. "בגלל שחסה בריא, צריך לאכול חסה" - חיבור בין הסיבה לתוצאה.

מכאן אפשר לשאול שתי שאלות נפרדות:

- למה אתה אומר שחסה זה בריא?

- למה זה שחסה בריא אומר שאני חייב לאכול אותה?

כיצד דוגמת הנחת התפילין מציגה עיקרון דומה?

אם מישהו אומר "אתה צריך להניח תפילין כי אלוהים אמר, " הוא בעצם מציג שתי טענות:

1. "אלוהים אמר להניח תפילין."

2. "בגלל שאלוהים אמר להניח תפילין, אתה צריך להניח תפילין."

מכאן שניתן לשאול:

- למה אתה חושב שאלוהים אמר זאת? או למה אלוהים אמר להניח תפילין?

- למה עצם העובדה שאלוהים אמר מחייבת אותי להניח תפילין?

איך הדוגמה של החולצה האדומה מבהירה את העניין?

נניח שמישהו אומר: "אסור ללבוש חולצה אדומה, כי זה ימנע ממך לטוס לחלל." לכאורה זו טענה אחת, אבל בפועל יש כאן שתיים:

1. לבישת חולצה אדומה מונעת טיסה לחלל.

2. בגלל שלבישה של חולצה אדומה מונעת טיסה לחלל, אסור ללבוש אותה.

שוב אפשר לשאול שתיים:

- למה חולצה אדומה מונעת טיסה לחלל?

- למה העובדה שזה מונע ממני לטוס לחלל בהכרח אומרת שאסור לי ללבוש אותה?

האם תמיד יש שתי שאלות בכל מקרה של סיבה ותוצאה?

בכל פעם שעולה טענה של סיבתיות (כלומר "A קורה בגלל B"), אפשר לאתר שתי טענות: עצם האמירה ש - B נכון, והקביעה ש - B גורם ל - A. מכאן שמתגבשות לפחות שתי שאלות אפשריות:

1. האם ואיך B אכן נכון או מתרחש?

2. האם ואיך מכך ש - B נכון נובע בהכרח ש - A הוא תוצאה או פעולה מחייבת?

מה עושים בפועל עם שאלות ה'למה'?

במצב מעשי, אחרי שזיהינו שיש לנו סיבה ותוצאה, אפשר לשאול את עצמנו או את מי שמולנו:

- האם הסיבה עצמה נכונה?

- האם התוצאה אכן נגרמת מהסיבה הזו בלבד, או שיש סיבות נוספות?

- האם באמת נובעת פעולה כלשהי מכך שהסיבה נכונה?

ניתן להרחיב את החקירה עוד יותר ולשאול שאלות נוספות, אבל הדבר הבסיסי הוא להבין שתמיד מתקיימות לפחות שתי טענות כאשר אומרים "X קורה בגלל Y."

איך אפשר להתקדם בחקירה סיבתית?

ראשית, מזהים את שני החלקים של הסיבתיות: הסיבה והתוצאה. שנית, בודקים כל חלק בפני עצמו - האם הסיבה נכונה, והאם היא בהכרח גוררת את התוצאה. שלישית, אפשר לבחון האם התוצאה נובעת אולי מסיבות אחרות, או אם יש דרך אחרת להסביר את הקשר בין האירועים.

סיכום הדברים העיקריים

השאלה 'למה' היא שאלה של חקירת סיבתיות. כדי להבין 'למה', צריך לזהות מהי הסיבה ומהי התוצאה, ולזכור שבכל טענה של "עשה כך כי כך" חבויות שתי טענות: אחת על נכונות הסיבה, ואחת על הקשר המחייב בין הסיבה לתוצאה. בעזרת הכללים הללו ניתן ללמוד לשאול 'למה' בצורה חדה יותר, הן לגבי הדברים שאנחנו שומעים מאחרים והן לגבי המחשבות והטענות שלנו עצמנו.
להבין התקדמות חשיבה הגיונית החלטיות לפתח יכולת שכלית ללא פיתרון לפתח שתי שאלות בריאות לאמן את השכל שיטות לפיתוח החשיבה איך להבין איך להבין תהליך סיבתי איך להבין תהליכים איך לחקור איך לחקור סיבתיות איך לנתח איך לנתח סיבה של משהו איך לשאול איך לשאול למה איך לשאול מה הסיבה חקירות טענה טענות כיצד לנתח להבין להבין תהליך סיבתי להבין תהליכים לחקור לחקור סיבתיות למה כל סיבה מורכבת מ 2 טענות לנתח לנתח סיבה של משהו לשאול לשאול למה לשאול מה הסיבה לשאול שאלות מה הסיבה מהן 2 השאלות שאפשר לשאול על כל סיבה ניתוח סיבתיות ניתוח תהליך ניתוח תהליך של סיבה ותוצאה ניתוח תהליכים סיבה סיבה ותוצאה סיבה של משהו סיבות סיבתיות שאלה שאלות תהליך תהליך סיבתי תהליך סיבתיות תהליכים תוצאות
ניתוח סיבתיות, האם ועד כמה משהו מחויב? האם ועד כמה הסיבה מחויבת? האם ועד כמה התוצאה מחויבת? איך לנתח סיבתיות? אולי ההפך המוחלט הוא הנכון? איך לחקור סיבה ותוצאה? להפוך את הסיבה לתוצאה, חקר הסיבה, חקר התוצאה, חלק 1
ניתוח סיבתיות, האם ועד כמה משהו מחויב? האם ועד כמה הסיבה מחויבת? האם ועד כמה התוצאה מחויבת? איך לנתח סיבתיות? אולי ההפך המוחלט הוא הנכון? איך לחקור סיבה ותוצאה? להפוך את הסיבה לתוצאה, חקר הסיבה, חקר התוצאה, חלק 1
... כמה התוצאה מחויבת? איך לנתח סיבתיות? אולי ההפך המוחלט הוא הנכון? איך לחקור סיבה ותוצאה? להפוך את הסיבה לתוצאה, חקר הסיבה, חקר התוצאה, חלק 1 איך לחקור סיבתיות ומהן ארבע השאלות שיש לשאול? אליעד כהן מסביר את תהליך ניתוח הסיבתיות, ... המרכזיות בניתוח סיבתיות. מטרת התהליך היא להבין לעומק כל מחשבה, רגש ואירוע בחיים, ולגלות מה האמת המדויקת, ללא תפיסות מוטעות או הכללות. איך לחקור סיבתיות? האם ועד כמה הסיבה מחויבת? האם התוצאה מתחייבת מהסיבה? האם באמת רע לי? ...
משמעות המילים, למה התכוון המשורר, ניתוח רגשי, ניתוח משמעות המילים, שאלה יום יומית, ניתוח דיבור, חקירה של בן אדם, לחקור בן אדם
משמעות המילים, למה התכוון המשורר, ניתוח רגשי, ניתוח משמעות המילים, שאלה יום יומית, ניתוח דיבור, חקירה של בן אדם, לחקור בן אדם
... יום יומית, ניתוח דיבור, חקירה של בן אדם, לחקור בן אדם מה המשמעות האמיתית מאחורי המילים שאנשים אומרים? אליעד כהן מסביר לעומק על משמעות המילים שאנחנו אומרים ושומעים בחיי היום - יום, ומדגים כיצד להבין באמת למה התכוון המשורר, מה עובר לאדם בראש, ומה מסתתר מאחורי כל משפט פשוט שנאמר לכאורה כבדרך אגב. למה אנשים מבקשים שהשיחה תהיה ... לו צורך כזה, לא הייתה לו סיבה לבקש דוגמאות יומיומיות דווקא. לדוגמה, אם מישהו אומר אני רוצה שהתשובה תהיה יומיומית, הוא לא רק מבקש תשובה פרקטית, אלא הוא אומר ... עדיין מרגיש שיש משהו חסר. כיצד להבין למה האדם באמת התכוון? אליעד מדגים בעזרת ניתוח דיבור בין שני אנשים, כיצד אפשר לחקור בן אדם ולהבין בדיוק מה עומד מאחורי המשפטים שהוא אומר. הוא מסביר שאם אדם אומר משפט מסוים, צריך לשים לב לא רק למילים עצמן, אלא ... למה שאנשים אומרים בגלוי? הסיבה לכך היא שכמעט תמיד, מאחורי המילים הפשוטות והבקשות השגרתיות מסתתרת אמת עמוקה יותר. אליעד מלמד כיצד בעזרת ניתוח רגשי ומשמעות ... לו בצורה הטובה ביותר. איך להבין למה התכוון האדם? מה זה ניתוח משמעות המילים? למה אנשים מבקשים דוגמאות מוחשיות? מה מסתתר מאחורי המילים? כיצד לזהות את השאלה ...
מודעות עצמית, להיות מודע לעצמך, להיות מאושר, למה אתה רוצה להרגיש טוב? למה אתה לא רוצה להרגיש רע? לחקור את הרגשות, להיות שמח, איך להבין את עצמך? התבוננות עצמית, התבוננות פנימית
מודעות עצמית, להיות מודע לעצמך, להיות מאושר, למה אתה רוצה להרגיש טוב? למה אתה לא רוצה להרגיש רע? לחקור את הרגשות, להיות שמח, איך להבין את עצמך? התבוננות עצמית, התבוננות פנימית
... עצמית, להיות מודע לעצמך, להיות מאושר, למה אתה רוצה להרגיש טוב? למה אתה לא רוצה להרגיש רע? לחקור את הרגשות, להיות שמח, איך להבין את עצמך? התבוננות עצמית, התבוננות פנימית למה אתה רוצה להרגיש טוב ולא רוצה להרגיש רע? אליעד מסביר שכל אדם רוצה להרגיש טוב ואינו רוצה להרגיש רע, אך כמעט אף אחד ... מציע לו את האפשרות לנסוע באמת לאותם מקומות, האדם מודה שבעצם אינו רוצה את החוויה עצמה, משום שהיא כרוכה במאמץ ובאי - נוחות. הסיבה שהאדם חושב שהוא רוצה לנסוע לאוורסט, לדוגמה, היא שהוא מדמיין שירגיש תחושה טובה כאשר יעמוד בפסגה. אולם אליעד מסביר לו שחלק בלתי נפרד מהתחושה הטובה הזו הוא הדרך ... מרגיש את אותה תחושת סיפוק. מכאן הוא מסביר שאנשים למעשה רוצים חוויה מסוימת, אך הם לא מודעים לכך שלחוויה זו יש שני חלקים: התוצאה הרצויה והדרך אליה. הם לרוב לא רוצים את הדרך, אלא רק את התוצאה הסופית. מהו המנגנון שגורם לך לרצות משהו? אליעד ממשיך לעומק ומסביר שאדם תמיד עושה מה שהוא באמת רוצה. כלומר, הפעולות שאדם מבצע בפועל מעידות על רצונו האמיתי. אם ... (להישאר באזור הנוחות שלו), ומצד שני חושב שהוא צריך לרצות משהו אחר. הקונפליקט הזה יוצר רגשות אשמה ותחושת חוסר סיפוק מתמידה. איך לחקור את הרגשות לעומק? אליעד מציע לאדם להתבונן על הרצונות והרגשות שלו בצורה עמוקה יותר. הוא אומר לאדם לבדוק מדוע הוא מעדיף להרגיש תחושות מסוימות ולא אחרות. ... שהיא להבין קודם כל מהו בכלל רצון, ומהי בכלל תחושה. אליעד מסביר שעל מנת להגיע לתובנות אמיתיות ולשינוי פנימי, על האדם לחקור את שתי השאלות הבאות: למה בכלל יש לי רצונות? למה בכלל אני מרגיש משהו? איך מגיעים לשינוי פנימי אמיתי? אליעד מדגיש שכל עוד האדם לא הגיע להבנה מלאה ואמיתית שאין ... עני, אבל עדיין אינו חווה זאת רגשית. כל עוד האדם לא חווה זאת באמת מבפנים, הוא ימשיך להרגיש חוסר שביעות רצון. לכן, הוא צריך לחקור לא רק את התפיסות שלו לגבי המציאות החיצונית, אלא גם את התפיסות שלו לגבי הרגשות הפנימיים. רק כשיבין שגם הרגשות שלו הן צורות חולפות שאין בהן הבדל ממשי, הוא יגיע לשלווה אמיתית. מהי המשמעות של ללכת עד הסוף בחקירה פנימית? אליעד מסיים בכך שרוב האנשים לא הולכים עד הסוף עם אף רצון, משום שבתוך כל רצון מסתתר פחד, סבל או חוסר רצון להשקיע מאמץ. כדי להגיע לחופש אמיתי, על האדם להיות מסוגל ללכת עד הסוף עם החקירה שלו, ולהגיע למצב בו הוא מקבל באופן מלא ומוחלט את כל האפשרויות ואת כל התחושות ללא הבדל ביניהן. למה אני רוצה להרגיש טוב? איך לחקור רגשות לעומק? התבוננות פנימית להיות מאושר בלי סיבה איך להגיע לשלווה פנימית? למה אני לא מסופק? מה גורם לי לרצות משהו? ...
מבוא לניתוח NLP, לראות את אלוהים, לגלות שאתה אלוהים, לנתח טקסטים, לנתח משפטים, לחקור את המציאות, להבין את המציאות, למצוא את המחויב, למצוא את המהות, למצוא את הסיבה
מבוא לניתוח NLP, לראות את אלוהים, לגלות שאתה אלוהים, לנתח טקסטים, לנתח משפטים, לחקור את המציאות, להבין את המציאות, למצוא את המחויב, למצוא את המהות, למצוא את הסיבה
... לניתוח NLP, לראות את אלוהים, לגלות שאתה אלוהים, לנתח טקסטים, לנתח משפטים, לחקור את המציאות, להבין את המציאות, למצוא את המחויב, למצוא את המהות, למצוא את הסיבה מהו ניתוח NLP ואיך הוא קשור להבנת המציאות ולראיית אלוהים? ההרצאה נפתחת בדיון עם אדם שביקש לראות את אלוהים, מה ... בחינה של משמעותן, אלא מדובר בזיהוי המחויבות שבטקסט. ניתוח טקסטים מאפשר להבין את ההבדל בין צורה למהות, בין סיבה לצורה, ולגלות את המשמעות העמוקה של כל חלק בטקסט. כיצד ניתוח טקסטים מאפשר לנו להבין את המציאות? החלק המרכזי ... אלא בהבנה של הקשרים בין המילים והחלקים השונים בטקסט. אליעד מדגיש כי דרך ניתוח זה ניתן לחשוף את המהות והסיבה של הדברים, ולהבין כיצד כל דבר מתקיים בתוך רצף סיבתי. הדוגמה לשימוש ביישום ניתוח טקסטים הדוגמה שניתנת היא לקיחת טקסט מסוים, כמו פסקה עם 100 מילים, ודרישה לדרג את המילים לפי עקרונות של סיבה ותוצאה. בדרך כזו ניתן לחלק את המילים לקבוצות ולהבין איך כל קבוצה משפיעה על אחרת. דרך זו מאפשרת זיהוי ... ראיית אלוהים, כפי שמוסבר בהרצאה, היא לא בהכרח לראות דמות אלוהית, אלא להיות מסוגלים לראות את המהות והסיבה של הדברים. ניתוח טקסטים בצורה עמוקה מאפשר להבין את התהליכים הסיבתיים שמובילים לכל דבר בעולם, וכך לראות את האלוהים שבסיבה הראשונה של כל דבר. מהן ההשלכות הפנימיות של ניתוח טקסטים על תפיסת העולם? כאשר אנחנו מנתחים טקסטים בצורה כזו, ... את העולם בצורה שונה - לא כטקסט שטוח, אלא כטקסט מלא בהבדלים, מהויות וצורות. תהליך זה מביא אותנו להבין את הסיבה והתוצאה שבכל דבר ולהגיע להבנה עמוקה יותר של המציאות. ניתוח כזה יכול לחשוף את המבנה הפנימי של כל דבר ולתת לנו גישה ישירה אל האמת שבסיבה. כיצד ניתוח טקסטים עוזר להבין את החיים עצמם? הסיבה והמהות מאחורי כל תופעה נחשפות דרך הניתוח הזה, והמשמעות היא שיכולת זו מאפשרת לאדם להבין את עצמו ואת סביבתו בצורה מעמיקה יותר. ההבנה הזו גורמת לנו לראות את המציאות לא כפי שהיא נראית, אלא כמשהו שמורכב מסיבות ותוצאות, מחויבים ואפשריים, מהות וצורה. מהם היתרונות והחסרונות של ניתוח טקסטים בעומק? במהלך ההרצאה, אליעד מציין את ... מאשר פשוט להבין את המילים. זה דורש הבנה של מהות הדברים, התבוננות פנימית ויכולת להבדיל בין צורה למהות, בין סיבה לתוצאה. כיצד נוכל לתרגל את ניתוח הטקסטים בצורה יעילה? אליעד מציע לתרגל את ניתוח הטקסטים דרך שימוש במילים וביטויים שמצביעים על סיבה ותוצאה, מהות וצורה. דרך זו תעזור לנו להיכנס לעומק הטקסט ולגלות את היסודות הסיבתיים שמאחוריו, מה שיאפשר לנו לראות את המציאות דרך עיניים חדשות. מהו ניתוח NLP? כיצד ניתוח טקסטים עוזר להבנת המציאות? מה זה אומר לראות את אלוהים? כיצד ניתוח טקסטים חושף את הסיבה והמהות? איך לנתח טקסטים בצורה עמוקה? מה ההבדל בין סיבה וצורה בניתוח טקסטים? ...
הראש כמרכז האדם, פרדוקס התמונה המלאה, להבין את עצמך, איך להבין את השאלה? לחקור הנחות יסוד, גוף האדם, האם הראש חושב? תפקידו של המוח, הראש ביחס לגוף האדם, המוח האנושי
הראש כמרכז האדם, פרדוקס התמונה המלאה, להבין את עצמך, איך להבין את השאלה? לחקור הנחות יסוד, גוף האדם, האם הראש חושב? תפקידו של המוח, הראש ביחס לגוף האדם, המוח האנושי
... כמרכז האדם, פרדוקס התמונה המלאה, להבין את עצמך, איך להבין את השאלה? לחקור הנחות יסוד, גוף האדם, האם הראש חושב? תפקידו של המוח, הראש ביחס לגוף האדם, המוח האנושי מהו תפקודו של הראש והאם הוא מרכז האדם? הראש נתפס פעמים רבות כמרכז של ... אחר. המוח נתפס כמעין מחשב, שבו כל מחשבה או פעולה נובעת מתוך מערכת מסוימת. איך להבין את השאלה ולחקור הנחות יסוד? כדי להבין את השאלה, יש להתחיל בחקירת הנחות היסוד שמהן נובעת התפיסה שלנו לגבי הראש והמוח. לדוגמה, אם אנחנו מניחים שהמוח הוא מרכז החשיבה, אז כיצד נוכל להסביר את העובדה שלא תמיד אנחנו מודעים לכל מה ... זהו פרדוקס שמלמד אותנו על הגבולות של ההבנה האנושית. מה תפקידו של המוח? איך להבין את עצמך? האם העולם הוא אשליה? האם ניתן לראות את המוח? מהו פרדוקס התמונה המלאה? ...
הנחות יסוד, חוקי הפיזיקה, למה המציאות ככה? לחקור את המציאות, להבין את המציאות, להבין את החיים, להבין את עצמך, למה החוקים ככה? יש הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין יש לאין
הנחות יסוד, חוקי הפיזיקה, למה המציאות ככה? לחקור את המציאות, להבין את המציאות, להבין את החיים, להבין את עצמך, למה החוקים ככה? יש הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין יש לאין
... יסוד, חוקי הפיזיקה, למה המציאות ככה? לחקור את המציאות, להבין את המציאות, להבין את החיים, להבין את עצמך, למה החוקים ככה? יש הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין יש לאין מהן הנחות יסוד וכיצד ... ההסבר במונח הנחות יסוד, אותן הוא מגדיר כדברים שאנחנו מתבססים עליהם באופן אוטומטי, גם מבלי שנשים לב. אליעד מדגיש שכל מחשבה, משפט או טענה, מבוססים תמיד על הנחות יסוד מסוימות, ואין אפשרות להימנע מכך. גם השאלות הפשוטות ביותר, כמו האם אתה חושב?, האם אני קיימת?, או האם יש הבדל בין ... לעומקה כרוך בבדיקת אותן הנחות יסוד. לדבריו, כדי להגיע לאמת המוחלטת, יש לבדוק את ההנחות הללו ולהטיל בהן ספק. רק על ידי פירוקן וחקירתן אפשר להבין באמת את המהות של הדברים. הוא מדגים זאת בשיחה עם אישה ששואלת על הנחות היסוד שלו, כמי שכתב את הספר להיות אלוהים. הוא מסביר לה כי ... הוא כלל לא יכול לומר הבנתי שאין הבדל. אליעד מדגיש שהמשפט הזה הוא משפט חסר משמעות לחלוטין משום שהוא סותר את עצמו. מה הדרך הנכונה לחקור את המציאות לפי אליעד? כדי להמחיש את הדרך הנכונה לחקור את המציאות, אליעד מביא דוגמה מעשית של הכנת בצק. הוא מתאר מצב שבו אדם מנסה להבין מדוע בצק אחד מתאים ללישה בידיים, ואילו בצק אחר מתאים לרידוד ... הרבה נוזלים הוא אינו נדבק. השאלות ממשיכות עד שהאדם מגיע לנקודה שבה אין לו תשובה נוספת, אלא ככה זה החוקים. אליעד מדגיש שהדרך הנכונה לחקור את המציאות היא לא להסתפק בתשובה כמו ככה זה החוקים, אלא להמשיך לשאול עד שמגיעים לשאלה מהותית עוד יותר: למה זה החוקים? למה המציאות ככה?. למה חשוב לא לקבל את התשובה ככה זה? אליעד מסביר שאם אדם מסתפק בתשובה ככה זה, הוא בעצם מפסיק לחקור ולא מגיע להבנה האמיתית של המציאות. הוא משווה זאת למצב שבו אדם נדרש לעבוד בלי לקבל משכורת, וכאשר הוא שואל למה?, נאמר לו ככה זה החוקים. ברור לכולם שתשובה כזו לא מספיקה, ולכן, לדבריו, גם כאשר חוקרים את המציאות ואת חוקי הפיזיקה, לא ניתן להסתפק בתשובה ככה זה. אליעד מסביר שהמטרה היא להבין מדוע החוקים הם דווקא כפי שהם, ומי או מה קבע אותם. הוא מדגיש שלשאול למה החוקים ככה? זו השאלה האמיתית שכל אחד צריך לשאול כדי להבין לעומק את עצמו ואת המציאות. מדוע חייבים לשאול למה החוקים ככה כדי להבין את המציאות? אליעד מסכם בכך שהשאלה למה החוקים ככה היא השאלה החשובה ביותר, מכיוון שהיא מובילה את האדם לחקור את הבסיס העמוק ביותר של כל הדברים. הוא מסביר שכדי להגיע להבנה אמיתית של המציאות, האדם חייב לא להפסיק לשאול שאלות, אפילו אם הוא נתקל בקושי או ... יכול פשוט להיכנס ולהתיישב בכיסא המנכל - עליו לעבור דרך ארוכה של למידה והבנה. כך גם האדם שרוצה להבין את המציאות חייב לעבור תהליך של חקירה ובדיקה פנימית, ולא להסתפק במסקנות שטחיות. הוא מדגיש שוב ושוב שהדרך האמיתית להבנת המציאות היא על ידי חקירה יסודית, בדיקה של כל פעולה וכל מחשבה, וחקירה מעמיקה של כל הנחות היסוד. רק כך ניתן להגיע להבנה אמיתית של מהות הקיום והמציאות כולה. מהן הנחות יסוד? איך לחקור את המציאות לעומק? מדוע המציאות כפי שהיא? יש הבדל בין יש לאין? איך להבין את עצמי? למה חוקי הפיזיקה כאלה? מה המשמעות של ככה זה? ...
להיות הכי טוב בעולם, להיות הכי טוב בתחומך, השאיפה לשלמות, רצון להצליח, פרפקציוניזם, להגיע להארה, לחקור את האמת, הדרך של אליעד כהן, להצליח בכל תחום
להיות הכי טוב בעולם, להיות הכי טוב בתחומך, השאיפה לשלמות, רצון להצליח, פרפקציוניזם, להגיע להארה, לחקור את האמת, הדרך של אליעד כהן, להצליח בכל תחום
... רצון להצליח, פרפקציוניזם, להגיע להארה, לחקור את האמת, הדרך של אליעד כהן, להצליח בכל תחום איך להיות הכי טוב בעולם בתחומך? הרצאתו של ... הדברים עצמם. המפתח המרכזי להצלחה הוא החקירה האינסופית אל תוך המהות של הנושא שבו האדם רוצה להיות הכי טוב בעולם. מדוע הרצון להיות הכי ... לרמה כזאת של ידע, אותו טכנאי יהיה חייב לחקור ולהבין את כל המערכות, את כל סוגי התקלות, ואת כל מה שעלול לגרום לתקלות האלה. אליעד מפרט ... שהתקלות נובעות מסיבות פיזיקליות, עליו לחקור את מהות הסיבות הפיזיקליות לעומקן. הוא ישאל שאלות כמו: למה חוקי הפיזיקה פועלים כפי שהם ... יכול להסתפק בהבנה חלקית, ועליו להמשיך ולשאול למה? ללא הפסקה. הוא גם מביא את הדוגמה שאם מישהו אומר אני רוצה להרגיש טוב ב - 100 אחוז, עליו ... לבין השגת הארה רוחנית? אליעד מסכם שהחקירה של כל תחום עד היסוד מביאה בהכרח את האדם גם לשאלות רוחניות ופילוסופיות עמוקות כמו משמעות ... וכך הופכת השאיפה הגשמית להיות אמצעי לחקירת האמת המוחלטת ולהארה רוחנית. איך להיות הכי טוב בעולם? מהי חקירת המהות? האם אפשר לזייף הצלחה? מה הקשר בין הצלחה להארה רוחנית? איך להגיע לשלמות בתחום שלי? איך להבין את המהות של תחום מסוים? מהי הדרך של אליעד כהן? ...
להיצמד לאמת שלך, להקשיב ללב שלך, לחקור את הרצון, מודעות עצמית, להשתחרר מרצון רע, ללכת אחרי האמת שלך, איך נוצר רצון? איך לא להרגיש רע?
להיצמד לאמת שלך, להקשיב ללב שלך, לחקור את הרצון, מודעות עצמית, להשתחרר מרצון רע, ללכת אחרי האמת שלך, איך נוצר רצון? איך לא להרגיש רע?
... להקשיב ללב שלך, לחקור את הרצון, מודעות עצמית, להשתחרר מרצון רע, ללכת ... מה זה רצון ואיך חוקרים את סיבות הרצון שלנו? אליעד כהן מסביר לעומק כיצד נוצרים רצונות, כיצד לחקור את הרצון האישי, ומה המשמעות של רצון שאדם ... קיים. הוא מציע דרך חקירה עצמית שבה האדם שואל את עצמו למה אני לא רוצה את ... או שיימצא שיש סיבה ברורה לרצון (כגון אני לא רוצה שיצעקו עלי כי זה ... או שיתברר שאין סיבה אמיתית (פשוט אני לא רוצה כי ככה). אם האדם מגלה שאין באמת סיבה, אז הרצון עשוי פשוט להיעלם, מכיוון שכשהמוח מבין שאין סיבה, הוא מפסיק להתנגד לדבר. איך להשתחרר מרצון ... לו מה לעשות. הסיבה האפשרית לכך היא תחושת השפלה, והחקירה צריכה להיות סביב השאלה למה אדם מרגיש מושפל. ... מדגיש שאם האדם יחקור מספיק לעומק, הוא יגלה את ההנחות שמאחורי הרגשות ... מגיב למציאות הוא בחקירה מתמדת של ההיגיון הפנימי. הוא מסביר שאם אדם מגלה שהסיבה לכך שהוא מרגיש רע היא שהוא חושב בצורה לא ... מגלה שאין באמת סיבה להרגיש מושפל, הוא מבין שהוא פועל באופן לא ... אליעד מסביר שהסיבה העיקרית לכך שאנשים לא מצליחים להשתחרר מרצונות ... עד הסוף. הם לא חוקרים את עצמם מספיק לעומק, ובמקום זאת הם מסתפקים ... הסוף, בלי להירתע מחקירה עמוקה ומקיפה של כל מחשבה וכל רגש. איך להשתחרר ... הוא נוצר? כיצד חוקרים רצונות בצורה נכונה? איך להגיע לאמת המוחלטת? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך לשאול למה? איך להבין תהליך סיבתי? למה כל סיבה מורכבת מ 2 טענות? מהן 2 השאלות שאפשר לשאול על כל סיבה? איך לחקור סיבתיות? ניתוח סיבתיות, ניתוח תהליך של סיבה ותוצאה, איך לנתח סיבה של משהו? איך להבין תהליכים? איך לשאול מה הסיבה?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לחקור סיבתיות?, איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך לקבל החלטות? איך לשפר את הזיכרון? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בזוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור אהבה? איך לשתול מחשבות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעריך את עצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך לחקור סיבתיות?, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה העולם קיים? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? מה המשמעות של החיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם באמת הכל לטובה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מי ברא את אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי טלפוני, מאמן קריירה, מאמן אישי בטלפון בתחום איך לחקור סיבתיות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3125 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 08:04:15 - wesi1