אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חקירות ✔איך לשאול למה? איך להבין תהליך סיבתי? למה כל סיבה מורכבת מ 2 טענות? מהן 2 השאלות שאפשר לשאול על כל סיבה? איך לחקור סיבתיות? ניתוח סיבתיות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
איך לשאול למה? איך להבין תהליך סיבתי? למה כל סיבה מורכבת מ 2 טענות? מהן 2 השאלות שאפשר לשאול על כל סיבה? איך לחקור סיבתיות? ניתוח סיבתיות, ניתוח תהליך של סיבה ותוצאה, איך לנתח סיבה של משהו? איך להבין תהליכים? איך לשאול מה הסיבה?
למה חשוב לשאול "למה" וכיצד עושים זאת נכון?

השאלה "למה?" נמצאת במרכז חקירת הסיבתיות, ובאמצעותה אנו מנסים להבין את הקשר שבין סיבה לתוצאה. אליעד כהן מסביר שכדי לשאול את השאלה "למה?" באופן אפקטיבי ומדויק, חשוב קודם להבין את המשמעות של מושג ה

סיבתיות

. סיבתיות מוגדרת כקשר בין שני אירועים: אירוע אחד הוא ה

סיבה

והאירוע האחר הוא ה

תוצאה

. בלי קשר ברור בין אירועים, אי אפשר לשאול "למה", כי אין סיבה שגורמת לאירוע להתרחש. לדוגמה, אם מתרחש משהו שאין לו קשר לשום דבר אחר, אין סיבה לשאול "למה זה קרה?".

מהן שתי הטענות שקיימות בכל סיבה?

כאשר אנו נתקלים בטענה סיבתית, תמיד מדובר בשתי טענות נפרדות, וחשוב להפריד ביניהן:
  • הטענה הראשונה

    האירוע או העובדה שנקבעה כסיבה.
  • הטענה השנייה

    הקביעה שהסיבה בהכרח מובילה לתוצאה או לפעולה מסוימת.
לדוגמה, אם מישהו אומר "אתה צריך לאכול חסה כי חסה זה בריא", הוא מציג למעשה שתי טענות:
  • טענה ראשונה: "חסה היא דבר בריא".
  • טענה שנייה: "בגלל שחסה היא דבר בריא, אתה צריך לאכול אותה".
ניתן להעלות שאלות על כל אחת מהטענות הללו בנפרד:
  • "למה חסה היא דבר בריא?" - שאלה הבוחנת את נכונות הטענה הראשונה.
  • "למה זה שחסה היא דבר בריא אומר שאני חייב לאכול אותה?" - שאלה הבוחנת את הקשר המחייב בין הסיבה לתוצאה.
כיצד דוגמת התפילין מדגימה את העיקרון הזה?

כאשר מישהו אומר: "צריך להניח תפילין כי אלוהים אמר", הוא טוען שתי טענות:
  • "אלוהים אמר שצריך להניח תפילין".
  • "בגלל שאלוהים אמר, אתה חייב להניח תפילין".
גם כאן אפשר להעלות שתי שאלות נפרדות:
  • "למה אתה אומר שאלוהים אמר שצריך להניח תפילין?"
  • "למה עצם העובדה שאלוהים אמר זאת מחייבת אותי להניח תפילין?"
איך דוגמת החולצה האדומה עוזרת להבין את השאלות הסיבתיות?

אם מישהו אומר "אסור לך ללבוש חולצה אדומה כי אז לא תוכל לטוס לחלל", קיימות שתי טענות נפרדות:
  • "לבישת חולצה אדומה מונעת טיסה לחלל".
  • "בגלל שזה ימנע ממך לטוס לחלל, אסור לך ללבוש חולצה אדומה".
גם כאן ניתן לשאול:
  • "למה חולצה אדומה תמנע ממני לטוס לחלל?"
  • "למה העובדה שלא אוכל לטוס לחלל פירושה שאסור לי ללבוש חולצה אדומה?"
מה עושים בפועל כשחוקרים טענות סיבתיות?

בפועל, כדי לנתח נכון כל טענה סיבתית ("X בגלל Y"), יש לבצע את השלבים הבאים:
  1. זיהוי הטענות

    קודם כל, להבין שיש תמיד שתי טענות נפרדות - הטענה לגבי הסיבה עצמה והטענה על הקשר בינה לבין התוצאה.
  2. בחינת כל טענה בנפרד
    • האם הסיבה עצמה אמיתית, נכונה או מבוססת?
    • האם באמת קיימת תלות הכרחית בין הסיבה לבין התוצאה?
  3. בדיקת הסברים חלופיים

    האם התוצאה יכולה לנבוע מסיבות אחרות או מסיבות נוספות, שאינן קשורות לסיבה המדוברת?
לדוגמה, כאשר מישהו אומר "אני צריך להתפטר מהעבודה כי רע לי שם", הוא בעצם מציג שתי טענות:
  • טענה ראשונה: "רע לי בעבודה".
  • טענה שנייה: "בגלל שרע לי, אני צריך להתפטר".
אפשר לשאול שאלות נפרדות:
  • "האם באמת רע לי בעבודה? למה רע לי?"
  • "האם העובדה שרע לי בעבודה מחייבת אותי להתפטר? האם אין פתרונות אחרים?"
מה אפשר להרוויח מחקירת סיבתיות בצורה זו?

שיטת החקירה הסיבתית שאליעד כהן מלמד מאפשרת לנו לבחון את אמיתות הטענות באופן מעמיק, להבין טוב יותר את עצמנו ואחרים, ולדייק במחשבות ובטיעונים שלנו. הדבר עוזר לקבל החלטות נכונות יותר ולשפר את איכות החשיבה שלנו, מכיוון שאנו לומדים לא לקחת טענות כמובן מאליו אלא לשאול ולברר היטב את כל חלקיהן.

מה לסיכום חשוב לזכור כאשר שואלים "למה"?

כאשר נשאלת השאלה "למה", תמיד נבדוק שיש לנו לפחות שתי שאלות אפשריות לשאול:
  • לגבי נכונות הטענה עצמה - האם הסיבה אכן נכונה?
  • לגבי הקשר המחייב בין הסיבה לתוצאה - האם הסיבה באמת מובילה בהכרח לתוצאה המדוברת?
באמצעות שיטה זו אפשר לפתח יכולת חשיבה ביקורתית, חדה ומדויקת יותר, שמובילה להבנה ברורה ומלאה יותר של המציאות.
למה בכלל לשאול 'למה'?

השאלה 'למה' עוסקת בחקירת סיבתיות. כאשר מישהו אומר משהו, או כשעולה לנו מחשבה מסוימת, לרוב אנחנו רוצים להבין את הסיבה שמאחורי הרעיון או הפעולה. השאלה 'למה' מנסה לברר מה קרה לפני כן, או מה גרם למשהו לקרות. אם אין שום קשר בין אירוע אחד לאחר, אי אפשר לשאול עליו 'למה', כי אין לו סיבה שמובילה אותו.

מהי סיבתיות וכיצד היא קשורה לשאלה 'למה'?

סיבתיות פירושה קשר של סיבה ותוצאה בין שני אירועים. אם יש אירוע אחד שמתרחש, ולא קשור לשום דבר אחר, אז לא שייך לשאול עליו 'למה'. 'למה' הופכת להיות רלוונטית רק אם אומרים שקרה אירוע אחד שגרם לאירוע אחר, ולפיכך האירוע הראשון הוא הסיבה, והשני הוא התוצאה.

איך לזהות טענות סיבתיות?

כאשר מישהו אומר "עשה X כי Y", יש כאן שתי טענות עיקריות:

1. הטענה ש - Y נכון (למשל "חסה זה בריא").

2. הטענה שמכך ש - Y נכון, נובע שצריך לעשות X (למשל "בגלל שחסה בריא, צריך לאכול אותו").

בכל פעם שיש לנו סיבה ותוצאה, יש לפחות שתי טענות שאפשר לבחון כל אחת מהן בנפרד.

איך דוגמת החסה ממחישה זאת?

בדוגמת החסה מישהו אומר: "תאכל חסה, כי חסה זה בריא." כאן קיימות שלוש נקודות התייחסות:

1. "תאכל חסה" - עצם הקריאה לפעולה.

2. "חסה זה בריא" - קביעה לגבי ערכה של החסה.

3. "בגלל שחסה בריא, צריך לאכול חסה" - חיבור בין הסיבה לתוצאה.

מכאן אפשר לשאול שתי שאלות נפרדות:

- למה אתה אומר שחסה זה בריא?

- למה זה שחסה בריא אומר שאני חייב לאכול אותה?

כיצד דוגמת הנחת התפילין מציגה עיקרון דומה?

אם מישהו אומר "אתה צריך להניח תפילין כי אלוהים אמר, " הוא בעצם מציג שתי טענות:

1. "אלוהים אמר להניח תפילין."

2. "בגלל שאלוהים אמר להניח תפילין, אתה צריך להניח תפילין."

מכאן שניתן לשאול:

- למה אתה חושב שאלוהים אמר זאת? או למה אלוהים אמר להניח תפילין?

- למה עצם העובדה שאלוהים אמר מחייבת אותי להניח תפילין?

איך הדוגמה של החולצה האדומה מבהירה את העניין?

נניח שמישהו אומר: "אסור ללבוש חולצה אדומה, כי זה ימנע ממך לטוס לחלל." לכאורה זו טענה אחת, אבל בפועל יש כאן שתיים:

1. לבישת חולצה אדומה מונעת טיסה לחלל.

2. בגלל שלבישה של חולצה אדומה מונעת טיסה לחלל, אסור ללבוש אותה.

שוב אפשר לשאול שתיים:

- למה חולצה אדומה מונעת טיסה לחלל?

- למה העובדה שזה מונע ממני לטוס לחלל בהכרח אומרת שאסור לי ללבוש אותה?

האם תמיד יש שתי שאלות בכל מקרה של סיבה ותוצאה?

בכל פעם שעולה טענה של סיבתיות (כלומר "A קורה בגלל B"), אפשר לאתר שתי טענות: עצם האמירה ש - B נכון, והקביעה ש - B גורם ל - A. מכאן שמתגבשות לפחות שתי שאלות אפשריות:

1. האם ואיך B אכן נכון או מתרחש?

2. האם ואיך מכך ש - B נכון נובע בהכרח ש - A הוא תוצאה או פעולה מחייבת?

מה עושים בפועל עם שאלות ה'למה'?

במצב מעשי, אחרי שזיהינו שיש לנו סיבה ותוצאה, אפשר לשאול את עצמנו או את מי שמולנו:

- האם הסיבה עצמה נכונה?

- האם התוצאה אכן נגרמת מהסיבה הזו בלבד, או שיש סיבות נוספות?

- האם באמת נובעת פעולה כלשהי מכך שהסיבה נכונה?

ניתן להרחיב את החקירה עוד יותר ולשאול שאלות נוספות, אבל הדבר הבסיסי הוא להבין שתמיד מתקיימות לפחות שתי טענות כאשר אומרים "X קורה בגלל Y."

איך אפשר להתקדם בחקירה סיבתית?

ראשית, מזהים את שני החלקים של הסיבתיות: הסיבה והתוצאה. שנית, בודקים כל חלק בפני עצמו - האם הסיבה נכונה, והאם היא בהכרח גוררת את התוצאה. שלישית, אפשר לבחון האם התוצאה נובעת אולי מסיבות אחרות, או אם יש דרך אחרת להסביר את הקשר בין האירועים.

סיכום הדברים העיקריים

השאלה 'למה' היא שאלה של חקירת סיבתיות. כדי להבין 'למה', צריך לזהות מהי הסיבה ומהי התוצאה, ולזכור שבכל טענה של "עשה כך כי כך" חבויות שתי טענות: אחת על נכונות הסיבה, ואחת על הקשר המחייב בין הסיבה לתוצאה. בעזרת הכללים הללו ניתן ללמוד לשאול 'למה' בצורה חדה יותר, הן לגבי הדברים שאנחנו שומעים מאחרים והן לגבי המחשבות והטענות שלנו עצמנו.
מתי לשאול שאלה שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת שכלית איך לפתח יכולת חשיבה אלוהות לשאול את עצמך איך לגלות מה הסיבה לפתח יכולת שכלית סיבתיות פיתוח מיומנות קוגניטיבית איך להבין תהליך סיבתי איך להבין תהליכים איך לחקור איך לחקור סיבתיות איך לנתח איך לנתח את הסיבה איך לנתח סיבה איך לנתח סיבה של משהו איך לשאול למה איך לשאול מה הסיבה איך לשאול שאלות בשביל מה לשאול שאלות הסיבה של משהו חקירות טענה טענות להבין את התהליך להבין תהליך סיבתי להבין תהליכים לחקור לחקור סיבתיות למה כל סיבה מורכבת מ 2 טענות למה לשאול למה לנתח לנתח את הסיבה לנתח סיבה של משהו לשאול למה לשאול מה הסיבה לשאול שאלות מהן 2 השאלות שאפשר לשאול על כל סיבה ניתוח סיבתיות ניתוח תהליך ניתוח תהליך של סיבה ותוצאה ניתוח תהליכים סיבה סיבה ותוצאה סיבה של משהו סיבות סיבתיות תהליך תהליך סיבתי תהליך סיבתיות תהליכים תוצאה תוצאות
חקירות, שכל, כפירה או אמונה - מה האמת (ברסלב)
חקירות, שכל, כפירה או אמונה - מה האמת (ברסלב) האם רבי נחמן מברסלב מעודד או מתנגד לחקירת האמת? השאלה המרכזית שאליעד כהן דן בה בהרצאה היא מדוע רבי נחמן מברסלב, מצד אחד, לכאורה מתנגד לחקירות שכליות ופילוסופיות, ומדגיש שוב ושוב את חשיבות האמונה התמימה והפשוטה, ומצד שני, מציין באופן ברור וחד - משמעי שכל ... ביותר שהשכל האנושי מסוגל להשיג. לכאורה, יש כאן סתירה בין המסרים של רבי נחמן: האם הוא מעודד את האדם לחקור בשכל, או מתנגד לחקירה ומדגיש את האמונה הפשוטה? אליעד כהן מסביר לעומק ובצורה מפורטת את העומק שמאחורי דברי רבי נחמן. ראשית, הוא מדגיש ... הוא אמר להם דברים שלכאורה נועדו לחזק את האמונה התמימה, אך באמת מטרתם הייתה בדיוק הפוכה: לגרום להם להתעורר ולחקור לעומק. מהי משמעות המסר של אמונה בלבד של רבי נחמן? רבי נחמן נהג לומר לחסידיו תאמינו, תאמינו, תאמינו. על ... שמונעות ממנו את האמונה הזאת. הסיבה לכך פשוטה: רבי נחמן הבין שכל אדם בעולם, כולל ילדים קטנים, מחזיקים בתוכם חקירות וכפירה. אפילו ילד קטן שכועס שלקחו לו צעצוע מביע בכך ספק באמונה שהכל לטובה ומושגח על ידי אלוהים, כלומר, ... לכולם להתחזק באמונה, כי מי שינסה באמת להאמין ללא שכל, ייתקל במהרה בספקות הפנימיים שלו ויגלה שהוא בעצם מלא בחקירות. כיצד רבי נחמן מברסלב התמודד עם החקירות שלו עצמו? אליעד כהן ממשיך ומסביר כי רבי נחמן לא פחד כלל מחקירות, אלא להיפך - הוא היה הראשון שהעלה את החקירה הכי עמוקה וקשה על אלוהים בעצמו. רבי נחמן אמר שיש לו שאלה כל כך חזקה, שלגדולי הרבנים בכל הזמנים, ... בעצמו מעבר לכל התורה ולכל המקורות. בסיכומו של עניין, אליעד כהן מציין כי רבי נחמן למעשה עודד את האנשים לחקור לעומק, לחפש את האמת עד הסוף, ולהבין שהתשובה נמצאת מעל לשכל הרגיל. רבי נחמן דחף את תלמידיו לאמונה דווקא ... שבתוכם, ומתוך כך יבינו שהאמת היא מעבר לשכל הרגיל ולתפיסות הרגילות של אלוהים או תורה. האם רבי נחמן בעד חקירה או אמונה? מהי תורת ארץ ישראל לפי רבי נחמן? מהי השאלה הכי קשה של רבי נחמן? אמונה או כפירה - מה האמת? איך מגיעים לשכל שמעבר לשכל? חקירות, שכל, כפירה או אמונה - מה האמת ועוד - על ברסלב / רבי נחמן מברסלב / יהדות ועוד
הפליליסטים / חקירות / הפללה עצמית מתוך לחץ נפשי - מה המשמעות הרוחנית?
הפליליסטים / חקירות / הפללה עצמית מתוך לחץ נפשי - מה המשמעות הרוחנית? אם נתבונן על עניין עולם החקירות ועל עולמם של עורכי הדין הפלילי, נראה משהו מעניין, והוא כי אחת מדרכי ההגנה על חשוד בפלילים שהודה באישום ... ידי טענת עורך הדין, כי אותו החשוד הודה בהודאה עצמית על הפשע שהוא ביצע, רק מתוך לחץ נפשי וחרדה מהחוקרים שחקרו אותו. וטענת עורך הדין היא, כי ההודאה נגבתה תחת לחץ, וכי אין בה ממש. ומאחר שהחוקרים יודעים שהחשוד ועורך דינו יכולים לחזור בהם ולטעון שההודאה של החשוד נעשתה תחת לחץ, משום כך כאשר החוקרים מנסים לגבות הודאה מהחשוד, הם לא מסתפקים בהודאה שלו באופן כללי, אלא הם רוצים שהוא יביא להם הוכחות נוספות ... יחליט לכפור באשמה ולומר שהוא הודה רק מתוך לחץ, אז יהיה ניתן לעמת אותו עם ההוכחות הנוספות שהוא סיפק לחוקרים בזמן ההודאה שלו, על כך שהוא ביצע את אותו הפשע. ואותן ההוכחות הן עומדות בפני עצמן, גם בלי קשר ... אותו החשוד. ויש בזה גם עניינים נוספים, כגון כאשר החשוד מודה באשמה, ותוך כדי שהוא מודה באשמה, הוא מספק לחוקרים פרטים על החקירה, פרטים שהוא לא היה יכול לדעת אותם, אם לא הוא עצמו היה קשור לאירוע בצורה כלשהי. ובפרט אם לא ... לכך שהוא עצמו ביצע את הפשע? במקרה כזה עורכי הדין מנסים לטעון, שאת כל הראיות לכאורה שאותו הנאשם סיפק לחוקרים לגבי המעורבות שלו בפשע, את כל הראיות האלו הוא סיפק לא מתוך ידיעה אישית שלו כמעורב בפשע, אלא משום שאותם החוקרים עשו על הנחקר מניפולציות מסוימות, כדי שהוא כאילו מעצמו יגיד ויעשה כל מיני דברים, למרות שבכלל עשו לו פסיכולוגיה הפוכה כלשהי, והחוקרים גרמו לו להביא ראיות להפללת עצמו, למרות שבאמת הוא חף מפשע. וגם משום כך, כל החקירות של נחקרים, הכל מתועד מצולם ומוסרט, כדי שיהיה ניתן לאחר מכן לבדוק, האם באמת אותו הנאשם הודה באשמה מתוך ... האדם גם כוחות שונים, שהם מנסים לגרום לאדם לחוש רגשות אשמה ולהרגיש רע עם עצמו. שזה בדיוק כמו אותם החוקרים שמנסים לגרום לאדם להפליל את עצמו, דהיינו, להאשים את עצמו ולחשוב שהוא לא בסדר. ובנוסף, בכל דבר ודבר שיש ... להסתיר מהאדם את הטוב שיש בכל דבר, כדי שהאדם ירגיש רע עם עצמו. וגם זה בדיוק עניין אחד עם החוקרים שמנסים להפליל את האדם, דהיינו, מנסים להוביל את האדם אל גיהנום (בית הכלא), במקום אל גן עדן (העולם החופשי). ואחת מהשיטות של החוקרים לגרום לאדם להפליל את עצמו ולהרשיע את עצמו, היא על ידי הפחדה. כי לפעמים החוקרים מפחידים את האדם בכל מיני שקרים שונים, כדי לגרום לו להודות על משהו שהוא לא עשה. ולפעמים לדוגמה החוקרים יכולים להציג לאדם מצג שווא, ולגרום לו לחשוב שאם הוא לא יודה על מה שהם רוצים שהוא יודה, אז ... את עצמו סתם כך וינסה לגרום לעצמו להרגיש רע, אם לא הופעל עליו איזה לחץ כלשהו. ואחד הלחצים שמפעילים חוקרים על האדם, הוא הלחץ של הפחד. והפחד גורם לאדם להפסיק לחשוב בהיגיון, ועל ידי זה הוא לפעמים מודה גם ... האלו משתקות את האדם. ומי שהוא איש אמיץ ואיש חיל, הוא לא מפחד מהמחשבות הרעות שיש לו, אלא הוא חוקר אותן בחזרה. דהיינו, הוא לא מוכן לפחד סתם כך ללא סיבה ברורה, אלא הוא מתעמת עם המחשבות שמציקות לו, והוא חוקר ובודק את האמת, האם באמת הוא צריך לפחד מהמחשבות הרעות או שלא. וכאשר האדם חוקר בחזרה את המחשבות שמציקות לו, ועל ידי זה שהוא מעמת אותן עם האמת, שהוא בכלל חף מפשע, שהוא כולו ... למרות שבאמת הכל טוב, על ידי זה האדם ניצול מכך שהוא חשב מחשבות רעות על עצמו ועל העולם. ומאחר שהחוקרים יודעים שהאדם יכול להירגע ולכפור באשמה ובהודאה שלו, לכן הם מנסים לעגן את ההודאה של האדם במציאות, כדי שהוא ... כדי להפליל את עצמו, הן סופקו על ידי החשוד, רק בגלל שטיפת מוח ולחץ נפשי ומניפולציות רגשיות ומחשבתיות שעשו החוקרים על הלקוח שלו. אך באמת הלקוח שלו חף מפשע בכל זאת. והמשמעות הרוחנית היא, שעל האדם להבין, שלמרות שנראה ... יותר נכון, ומה אמור לקרות בסופו של דבר? תשובה: בסופו של דבר אם השופט הוא איש אמת והוא יודע לחקור את האמת היטב, אז האמת סופה לנצח. וביחס לאדם עצמו, סוף האמת לנצח. כי על האדם לא לפחד מהמחשבות ...
כתבי בעל הסולם, הרב יהודה לייב אשלג, הקדמה לספר הזוהר, קבלה, לימוד קבלה, מקובלים, תורת הקבלה
... למעשה אותה שאלה מזוויות שונות: כיצד מאחד נוצר שתיים וכיצד משלמות מוחלטת נוצרים חסרונות וזמניות? מהי הסתירה הלוגית בשיטת החקירה של בעל הסולם? אליעד מזהה סתירה לוגית בדברי בעל הסולם שאומר: כדי לברר את כל השאלות הללו בשלמות, צריך להקדים חקירות מסוימות, אך לא חקירות אסורות. אליעד אומר שחקירה שמוגבלת מראש על ידי איסורים או הנחות מוקדמות, לעולם לא תוכל להגיע לשלמות אמיתית, משום שכדי להבין משהו באמת יש לחקור אותו מכל הכיוונים, ללא הגבלות מוקדמות. כיצד בעל הסולם מגביל את החקירה? בעל הסולם מדגיש שיש חקירות שאסורות מבחינת התורה, כגון חקירת עצמותו של הבורא, ומנגד יש חקירות שמצווה לחקור, כגון מעשיו של הבורא. אליעד מצביע על הבעייתיות בכך שבעל הסולם מניח מראש שהתורה נכונה, וכך מגביל את החקירה לשאלות מסוימות בלבד, דבר שפוגע בשלמות החקירה וביכולת להבין את הדברים לעומק באמת. מה אליעד אומר על הקשר בין התורה לבין שאלות קבליות - פילוסופיות? אליעד ...
קוסמולוגיה, יקומים מקבילים, ריבוי עולמות מקבילים, תורת הקוונטים, תורת היחסות, תורת המיתרים, פירוש העולמות המרובים, החתול של שרדינגר
קוסמולוגיה, יקומים מקבילים, ריבוי עולמות מקבילים, תורת הקוונטים, תורת היחסות, תורת המיתרים, פירוש העולמות המרובים, החתול של שרדינגר
... באחד מהיקומים המקבילים. מה שעולה מתוך התפיסה הזו הוא הרעיון שכל החלטה מתקיימת כבר איפשהו, ושהכל קורה בו זמנית. חקירות על תפיסת המקום והזמן הסברים על קוונטיקה וחתול שרדינגר משמעות הבחירה החופשית באינסוף יקומים התמודדות עם פחדים דרך הבנת ... לצמצם סבל ולהקטין פחד, אך גם להעלות תחושות אחרות. יש הדגשה על כך שחוויה עמוקה של התפיסה הזו דורשת חקירה פנימית: להבין מה זה מקום, מה זה זמן, ומה הקשר ביניהם לבין הפוטנציאל האינסופי. כאשר חוקרים זאת עד הסוף, לכאורה חווים שהזמן והמקום מתבטלים, כי הכל נוכח כל הזמן בכל מקום. האם עדיין חשוב להחליט ... באותה תפיסה יכול לחיות את החיים עם פחות היצמדות לתוצאה, ביודעו שכל התוצאות מתקיימות ממילא. כיצד הרעיון קשור גם לחקירות מדעיות נוספות? אומרים שפיזיקאים שחוקרים תופעות קוונטיות נתקלים ברעיון שהחלקיק מצוי בכל המצבים האפשריים עד שהצופה מודד אותו, ואז מתקבלת תוצאה אחת. השאלה איפה ... האם אפשר שחומר יהיה קיים רק בצורה אחת או בו - זמנית בכל הצורות?. הסיכום הוא שעבור מי שבוחר לחקור לעומק, הדבר עשוי לשנות את תחושת המציאות מקצה לקצה. אדם יכול לחוות את העולם כמשהו שבו הכל פתוח בכל ... של כל האפשרויות האינסופיות?, שאלות שנוגעות גם לבחירה חופשית, גם למדע, גם לרוחניות וגם לתפיסת החיים ברמה האישית ביותר. חקירות על תפיסת המקום והזמן הסברים על קוונטיקה וחתול שרדינגר משמעות הבחירה החופשית באינסוף יקומים התמודדות עם פחדים דרך הבנת ...
הדרכת הורים, איך לעזור לילד שעובר התעללות? איך לעזור לילד שעבר נידוי? איך לעזור לילד שעובר השפלה? איך לא ליצור טראומה אצל ילדים? איך נוצרת טראומה אצל ילדים? איך לעזור לילד שעבר אונס? איך להתמודד עם פגיעה בילדים? חרם בבית ספר
הדרכת הורים, איך לעזור לילד שעובר התעללות? איך לעזור לילד שעבר נידוי? איך לעזור לילד שעובר השפלה? איך לא ליצור טראומה אצל ילדים? איך נוצרת טראומה אצל ילדים? איך לעזור לילד שעבר אונס? איך להתמודד עם פגיעה בילדים? חרם בבית ספר
... איך היה מרגיש באותו מצב ולגיבוש תגובה שתוסיף לחץ על הילד. לשאול בצורה חודרנית ולחזור על פרטי האירוע - חקירות אגרסיביות עלולות להוביל לכך שהנפגע יחווה שוב ושוב את האירוע, דבר שעלול להזיק עוד יותר. לתייג את האירוע כטראומטי ... היה מרגיש באותו מצב, ואז מגיב בצורה שמוסיפה לחץ על הילד. לשאול בצורה חודרנית ולחזור על פרטי האירוע - חקירות אגרסיביות כמו מי עשה לך את זה? איך זה קרה בדיוק? עלולות להוביל לכך שהנפגע יחווה שוב ושוב את ...
ייאוש - יאוש מהחיים, יאוש פנימי, ייאוש ודיכאון, ייאוש ועצבות, לצאת מהייאוש - מה לעשות עם ייאוש?
ייאוש - יאוש מהחיים, יאוש פנימי, ייאוש ודיכאון, ייאוש ועצבות, לצאת מהייאוש - מה לעשות עם ייאוש?
... מגלה מה הרצון האמיתי שלו, ויכול להחליט אם הוא רוצה לצאת מהייאוש או להתייאש לגמרי. לפי אליעד, מי שישאל ויחקור באמת ובכנות מוחלטת, ימצא את התשובה, ובכך ייצא מהייאוש ויחווה אושר אמיתי. מה הכי חשוב לעשות מול הייאוש? הדבר ... רוצה לצאת מהייאוש? העיקר לנקוט עמדה, עד הסוף. אם זה להתייאש עד הסוף, או לחפש את הפתרון על ידי חקירות ושאלות אבל עד השורש. וכך או כך לכיוון הזה או לכיוון הזה עד סופו, תמצא את האמת וממילא תצא ...
ניסים, מתן תורה, יציאת מצרים, בריאת העולם - היה או לא היה?
ניסים, מתן תורה, יציאת מצרים, בריאת העולם - היה או לא היה?
... היה מלווה בניסים ונפלאות, ועל כן משמש הוכחה מוצקה לכאורה לדבר קיומו של כוח עליון. אולם נטען פה שכל חקירה לעומק מובילה למסקנה של אקראיות, שכן גם אם יש כוח אלוהי, מתעוררת השאלה מה גרם לו לרצות לפעול דווקא ... של אלוהים נתפש כרצון אקראי, מכיוון שאי אפשר להסביר מה גרם לו. מדוע התפישה על אלוהים כישות נפרדת מולידה חקירות אינסופיות? כאשר אדם מניח שאלוהים הוא ישות נפרדת מהמציאות - יש אלוהים ויש עולם - נשאלת השאלה למה אלוהים ... לבצע ניסים. אם המטרה היא להראות שהוא קיים, הוא הרי כל יכול ויכול היה לעשות זאת בדרכים פשוטות יותר. החקירה מובילה לנקודה שבה, אם אין סיבה ממשית לרצון של אלוהים, אז למעשה הכל חוזר לאקראיות. מצד שני, אם הרצון ... ההפך הוא הנכון, כי כאילו קורה נס, ולא חושבים שזה אולי קרה באופן אקראי, חושבים שזה נס. אבל אם נחקור, ונניח שאלוהים רצה לעשות את זה, נשאל את הדתי למה אלוהים רצה לעשות את זה, וכל שאלה שנשאל למה אלוהים רצה, כל חקירה פנימה, זה בכלל אקראי בסוף. גם אם נגיד שאלוהים רצה לעשות את זה, זה כוח אקראי. כי הכוח של ...
מחקר מדעי, מחקר ארכיאולוגי, הוכחות לוגיות, ממצאים מדעיים, ממצאים ארכיאולוגיים, תיאוריה מדעית, הוכחה מדעית, הוכחה לוגית, ממצאים היסטוריים, ארכיאולוגיה, היסטוריה, תצפית מדעית
מחקר מדעי, מחקר ארכיאולוגי, הוכחות לוגיות, ממצאים מדעיים, ממצאים ארכיאולוגיים, תיאוריה מדעית, הוכחה מדעית, הוכחה לוגית, ממצאים היסטוריים, ארכיאולוגיה, היסטוריה, תצפית מדעית
... איך נבחין בין מחקרים שנעשים על פי היגיון לעומת כאלה שנעשים על פי תצפיות? אליעד מציין את ההבדל בין חקירות שעוסקות בשאלות של היגיון לבין אלו שמתבססות על תצפיות חיצוניות. כלומר, המחקרים הארגוניים וההיסטוריים מבוססים יותר על חוקים או ...
אינטליגנציה, פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, יכולת קוגנטיבית, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולת החשיבה, התפתחות קוגניטיבית, קוגניציה, פיתוח אינטליגנציה
אינטליגנציה, פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, יכולת קוגנטיבית, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולת החשיבה, התפתחות קוגניטיבית, קוגניציה, פיתוח אינטליגנציה
... אפילו נקודה אחת שלא נבדקה עד הסוף, הוא לא יוכל להיות בטוח לחלוטין. דוגמה זו ממחישה את החשיבות של חקירה שכלית יסודית ושלמה בכל תחום בחיים. מהו המפתח לוודאות שכלית מוחלטת? אליעד מדגיש כי המפתח לוודאות מוחלטת הוא שימוש מלא בשכל האישי. כל אחד חייב לנצל את מלוא הפוטנציאל השכלי שלו כדי לחקור כל אופציה קיימת. הוא מדגיש שאי אפשר להגיע לוודאות באמצעות רצון בלבד - חייבים שכל שיברר ויחקור כל אפשרות. האם אדם עם שכל קטן יכול להגיע מהר יותר לוודאות? אליעד מציין שלכאורה אדם בעל שכל מוגבל ... באמת בטוח באותו נושא. כיצד מפתחים את השכל כדי להגיע לוודאות מוחלטת? הדרך לפתח את השכל היא על ידי חקירת כל דבר באופן יסודי. אליעד ממליץ לקחת נושאים פשוטים מהחיים - כמו להבין איך עובד מנוע של רכב, או ... בחדר - ולשאול שאלות עומק כמו למה זה ככה?, האם זה מחויב שיהיה כך? וכדומה. באמצעות תרגול מתמשך של חקירות אלו, האדם משפר את יכולת הניתוח השכלית שלו, כך שביום שבו יעסוק בשאלות גורליות כמו האם יש משמעות לחיים? ...
לפתור ספק, לצאת מספק, לגלות את הפתרון, שחזור אירועים, לשחזר אירועים, ניתוח תהליך, חקירה משטרתית, לגלות את האשם
לפתור ספק, לצאת מספק, לגלות את הפתרון, שחזור אירועים, לשחזר אירועים, ניתוח תהליך, חקירה משטרתית, לגלות את האשם
לפתור ספק, לצאת מספק, לגלות את הפתרון, שחזור אירועים, לשחזר אירועים, ניתוח תהליך, חקירה משטרתית, לגלות את האשם איך פתרון ספק קשור לשחזור אירועים וחקירה? בהרצאה, נדונה הדרך בה ניתן לפתור ספק ולצאת ממנו באמצעות שחזור תהליך או אירועים. אליעד דיבר על ההיגיון העומד מאחורי שחזור תהליך, במיוחד בהקשרים של חקירות משטרתיות וניתוחים של תהליכים. הוא הציע את הרעיון של חקירה שנעשית באמצעות שחזור של אירועים ושלבים, כדי למצוא את התשובות לשאלות שנותרו לא פתורות. מהו התהליך שמסייע לשחזר אירועים? ... פרטים שנזכרו. התהליך שבו האדם מנסה לשחזר, עשוי להוביל למסקנה שנמצאת לא על פי ההיגיון או על פי הציפיות. החקירה יכולה לחשוף גם נקודות בלתי נכונות או חסרות שמובילות את האדם לחשוב מחדש. מה הקשר בין שחזור תהליך והיווצרות ... יש הרבה מחויבים? כאשר ישנם הרבה אנשים שמעורבים במצב וכולם טוענים לזכור פרטים שונים, אליעד מציע לגשת לתהליך של חקירה ממקום של מחויבות: מה כל אחד יודע, מה כל אחד זוכר ומה כל אחד יכול להעיד עליו. תהליך זה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך לשאול למה? איך להבין תהליך סיבתי? למה כל סיבה מורכבת מ 2 טענות? מהן 2 השאלות שאפשר לשאול על כל סיבה? איך לחקור סיבתיות? ניתוח סיבתיות, ניתוח תהליך של סיבה ותוצאה, איך לנתח סיבה של משהו? איך להבין תהליכים? איך לשאול מה הסיבה?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: חקירות, אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות מאושר? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? איך להנות בחיים? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: חקירות, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להאמין בעצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לעשות יותר כסף? איך להיות מאושר ושמח? איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך לשתול מחשבות? איך למצוא זוגיות? איך לפרש חלומות? איך להעריך את עצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך לשפר את הזיכרון? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
הרצון שולט בך סיפורי הצלחה של עשירים האם להביא לקוחות חדשים? שיחה עם מישהו הפרעות קשורות לשימוש בסמים לוותר לילד איך להתמודד עם פחד מהחמצה? לצאת מכל חרדה למכור בלי ביטחון עצמי להאמין בעצמך לגרום לידיד להתאהב בך גבר שלא אוהב את עצמו בחירה מתוך אושר אושר פנימי או אושר חיצוני חשק מיני ירוד אני מכור לסרטי סקס החלטות טיפשיות האם להחליט מתוך פחד? להתמודד עם התאבדות במשפחה איך להתמודד עם מחשבות טורדניות? התמדה מביאה הצלחה אנרגיה ומוטיבציה שיטת שיווק איך לעשות שיווק ללקוחות חדשים? איך לאהוב את הילד שלך? לבד בלי ילדים מדריכים רוחניים רוחנית ושלמות לטפל באוטיזם פי די די האם הפרעות נפשיות? לגרום לאקסית לאהוב אותך שוב האם לא לחזור לאקס? שרירי השוק גישות באימון לאלוהים אין משמעות מוחלטת לחיים להתרחק מהבורא כמה הגיעו להארה? הארה שנעלמת המלצה על הספר להיות אלוהים איך ללמוד את הספר להיות אלוהים? האם יש לי מספיק כסף? באיזה עסק אפשר לעשות הכי הרבה כסף? מטרת החיים בימות המשיח מטרת החיים של אדם מאושר מחשבות שליליות טורדניות איך נוצרת הנאה מינית מסרטי סקס? לזכור שאין בחירה חופשית בחירה מושלמת כמה זמן היקום קיים? האם אלוהים ברא את העולם? עוד נושאים ...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי בטלפון, אימון אישי לירידה במשקל, אימון אישי לימודים בנושא חקירות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 4.4375 שניות - עכשיו 26_09_2025 השעה 16:33:57 - wesi1