... מרכזיים: רצון לדבר מסוים, ופחד מאובדן אותו דבר. באופן מדויק יותר, הפחד נוצר כאשר האדם רוצה
להשיג משהו מסוים, והוא חושש שהדבר שהוא רוצה לא יהיה לו. הפחד הוא תוצר ישיר של הרצון. ככל שהרצון לצורה מסוימת חזק יותר, וככל שהאדם חושב שהיעדרותה של אותה צורה יפגע באפשרותו
להשיג את המטרה שלו - כך מתגבר הפחד. לדוגמה, אדם רוצה לשתות מיץ כי הוא צמא. המהות של הרצון שלו היא לא להיות צמא, והצורה הספציפית היא שתיית מיץ. אם הוא יודע שהוא יכול
להשיג את אותה מהות - אי הצמא - גם על ידי שתיית מים, לכאורה לא אמור להיות לו פחד לאבד את המיץ. אולם אליעד מסביר שהפחד תלוי בשאלה, האם האדם חושב שאובדן הצורה הספציפית (המיץ) עלול לפגוע בסיכוי שלו
להשיג את המהות (אי הצמא). אם האדם משוכנע לחלוטין שיש לו גישה מלאה לצורות אחרות, הוא לא יפחד. אם הוא חושב שהיעלמות הצורה הספציפית (המיץ) מגדילה את ... ולא המטרה הסופית. אם הוא היה זוכר שבסך הכל הוא רוצה להרגיש טוב, ושאת התחושה הטובה הוא יכול
להשיג בדרכים אחרות, הוא לא היה פוחד כלל. הפחד, אם כך, תלוי בזיכרון המטרה האמיתית של האדם. אם הוא זוכר את המטרה האמיתית ומבין שיש דרכים חלופיות ... אחוז מהמקרים. כל פחד, ללא יוצא מן הכלל, הוא תוצאה של שכחה שהצורה הספציפית אינה מחויבת, וניתן
להשיג את המהות גם בדרכים אחרות. לסיכום, אליעד כהן מדגיש שפחד קשור באופן ישיר לזיכרון ולהבנה של המהות האמיתית של הרצונות. ככל שהאדם מתמקד יותר במהות ...