אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ניתוח סיבתיות - איך להבין כל דבר, איך לנתח כל דבר? איך לדעת מה לשאול? איך לחקור דברים? איך לברר מה האמת? איך לפתור כל בעיה? איך לטפל באנשים? הדרכת מטפלים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨ניתוח סיבתיות - איך להבין כל דבר, איך לנתח כל דבר? איך לדעת מה לשאול? איך לחקור דברים? איך לברר מה האמת? איך לפתור כל בעיה? איך לטפל באנשים? הדרכת מטפלים, איך להטיל ספק? איך להיות הכי חכם בעולם? אטיולוגיה, קשרי סיבה ותוצאה, קשר לוגי, יחסי סיבה ותוצאה, יחסי סיבה ותוצאה, יחסי סיבה ומסובב, חלק 2
תוספות - מתי נכון לשאול האם זו האמת ומתי נכון לשאול עד כמה זו האמת:

כאשר בודקים את אמיתותה של טענה כלשהי, עלינו לבדוק האם יש לטענה זו מספר פירושים אפשריים או שיש רק אפשרות אחת בלבד מוגדרת באופן ספציפי להבין את הטענה. ואז אם יש רק אפשרות אחת להבין את הטענה, נשאל, האם זו האמת. ולא נשאל, עד כמה זו האמת. כי או שזו האמת או שלא. אבל אם יש מספר אפשרויות לפרש את הטענה, נשאל, עד כמה זו האמת.

לדוגמה: טענה שאומרת, שבזמן מסוים ובמקום מסוים, יש משהו כלשהו. טענה כזו היא מוגדרת באופן ספציפי. ונוכל לשאול, האם היא נכונה או שלא. לעומת זאת, רוב הטענות יהיו טענות שניתן לפרש אותן בכל מיני צורות.

לדוגמה: היום חם. שהמושג חם ניתן לפרש אותו בצורות שונות. ולכן נשאל האם ועד כמה חם. או לדוגמה: הילד איחר לבית הספר. שהמושג איחר ניתן לפרש אותו בצורות שונות. ולכן נשאל, עד כמה הילד איחר. או לדוגמה, מישהו הוא אדם חכם. שהמושג חכם ניתן לפרש אותו בצורות שונות. אז נשאל, האם ועד כמה הוא חכם.


תוספות - איך לבדוק האם ועד כמה טענה נכונה?

ברמת העיקרון, בין השלב של הבנת 4 הטענות לבין השלב של בדיקת אמיתות הטענות האלו, יש שלב של הבנת הטענות השונות מהטענות שנטענו. לדוגמה: אני טוען שבגלל שנכשלתי אכשל בעתיד. הטענה הראשונה היא שנכשלתי בעבר. אז הבדיקה היא, האם באמת ועד כמה נכשלתי בעבר.

אבל בין השלבים האלו, יש שלב שבו אמורים לקחת את הטענה, ולהבין, מה ההפכים האפשריים שלה. דהיינו, איזה משפטים מנוגדים יש למשפט נכשלתי בעבר. כגון: אני כל הזמן נכשל בעבר / כולם נכשלו בעבר / כולם נכשלים תמיד / אף פעם לא נכשלתי / נכשלתי רק פעם אחת / נכשלתי ביחס למישהו מסוים. וכיו"ב, להכין רשימה של הפכים. וביחס אליהם אח"כ בודקים, האם ועד כמה הטענה נכונה, אולי המשפטים ההפוכים שלה, הם האמת. ואיך להכין את רשימת המשפטים ההופכיים של הטענה, גם זה התבאר במקום אחר...


תוספות - בדיקת סיבה ותוצאה אפשריות בלבד + בדיקת התוצאה שלא ביחס לסיבה:

כאשר אנחנו בודקים אמיתות של טענה, ננסה לבדוק את אמיתות התוצאה בלי קשר לסיבה. לדוגמה, הנייר עלה באש והוא נשרף. סיבה: הנייר עלה באש. תוצאה: הנייר נשרף. אז נבדוק, את אמיתות הסיבה: האם הנייר עלה באש. ונבדוק את אמיתות התוצאה: האם הנייר אכן שרוף. ונבדוק את כל אחת מהבדיקות האלו בפני עצמה. דהיינו, השאלה האם הנייר אכן שרוף, נשאל אותה, בלי קשר לשאלה אם הוא אכן עלה באש. או לדוגמה: הכביסה נרטבה בגשם שירד. נשאל, האם באמת ירד גשם והאם באמת הכביסה רטובה.

וכאן צריך לחדד, כי יש מצבים שהתוצאה, מתארת משהו שכבר קרה בעבר, ושניתן לבדוק אותו בפני עצמו. לדוגמה: האם הנייר אכן שרוף / האם הכביסה אכן רטובה וכיו"ב. שבמקרים האלו, בעצם אפשרי לבדוק את אמיתות התוצאה, כשאלה בפני עצמה, גם בלי קשר לאמיתות הסיבה.

יחד עם זאת, יש מצבים שבהם לכאורה נראה, שלא ניתן לבדוק את אמיתות התוצאה, בלי להתייחס לקשר שלה לסיבה. לדוגמה: טענה שאומרת, ירד הרבה גשם, וזה הולך לגרום לכך שיהיו שטפונות. סיבה: ירד הרבה גשם. תוצאה: יהיו שטפונות. אז לכאורה את הסיבה אפשרי לבדוק, האם באמת ירד הרבה גשם.

אבל איך נבדוק את התוצאה בפני עצמה? כי לכאורה הבדיקה היא, האם באמת ועד כמה יהיו שטפונות? אבל כדי להשיב לשאלה הזאת, צריך לקחת בחשבון את הגשם שירד. ולכאורה, אי אפשר לשאול עד כמה התוצאה נכונה, בלי להתייחס לסיבה. כי השאלה עד כמה יהיו שטפונות, לא עומדת בפני עצמה, אלא ביחס לסיבה כלשהי. אז איך בעצם ניתן לבדוק את אמיתות התוצאה בלי קשר לסיבה?!

או לדוגמה, התעוררתי מוקדם מידי ועכשיו אהיה עייף. אז אפשרי לבדוק האם באמת התעוררתי מוקדם. אבל איך נבדוק האם באמת אהיה עייף, בפני עצמו, בלי להתייחס לסיבות כלשהן?!

והתשובה לכך היא, שבכל פעם שאנחנו רוצים לבדוק משהו שהוא רק אפשרי ושהוא עדיין לא קרה בפועל במציאות, אז לבדוק אותו בפני עצמו, הכוונה היא, לבדוק האם יש אפשרות כזו באופן כללי, בלי קשר לשום דבר אחר. לדוגמה נשאל: האם באמת יש אפשרות שאהיה עייף? האם באמת יש אפשרות שיהיו שיטפונות באופן כללי, בלי קשר להאם ועד כמה ירד גשם?

כי כאשר אומרים שיקרה משהו, בעקבות משהו שקרה, בעצם מניחים 2 דברים. 1 - שיש אפשרות שהתוצאה תקרה באפן כללי. 2 - שהתוצאה תקרה בגלל הסיבה שהוזכרה. ולכן נבדוק באופן כללי, האם באמת בכלל יש אפשרות שהדבר יקרה באופן כללי.

לדוגמה: טענה שאומרת, ירד גשם ולכן השמש תשקע יותר מוקדם היום. אז נבדוק: האם באמת ירד גשם? ולגבי התוצאה נבדוק: האם באמת יש אפשרות שהשמש תשקע יותר מוקדם היום באופן כללי? והתשובה היא, שאין אפשרות שהשמש תשקע יותר מוקדם, כי הזמן שהשמש שוקעת לא משתנה ביחס למשהו שקורה או לא קורה. וממילא הטענה לא יכולה להיות נכונה. וזה עוד לפני בדיקת ההקשר הסיבתי שבין הסיבה לתוצאה.

או לדוגמה: טענה שאומרת, בגלל שהבורסה נפלה אני אאבד את כל מה שיש לי. ונשאל, האם הבורסה נפלה. ונשאל, האם יש אפשרות שתאבד את כל מה שיש לך. ואח"כ נשאל על ההקשר הסיבתי, שבין נפילת הבורסה לבין זה שתאבד את כל מה שיש לך. האם נפילת הבורסה מחייבת את זה שתאבד את כל מה שיש לך. והאם זה מתחייב רק בגלל שהבורסה נפלה.

ובכל מקרה המסר הוא, שתמיד צריך לבדוק את אמיתות הסיבה והתוצאה בפני עצמן, גם בלי קשר לרכיב סיבתיות כלשהו. ואם התוצאה היא רק אפשרית שהיא עדיין לא קרתה בפועל ושלא ניתן לבדוק האם היא קרתה או לא, אז נבדוק, באופן עקרוני, האם יש אפשרות שתוצאה כזו תקרה.

ואחרי שהבנו את זה, עכשיו אוסיף, כי לפעמים גם הסיבה עוד לא קרתה. וגם אז נשאל, האם הסיבה יכולה לקרות באופן עקרוני. לדוגמה: אם הילד שלי יהיה עצבני, הוא יתאבד. שאז נשאל: אמיתות סיבה: האם יש אפשרות שהילד שלך יהיה עצבני. אמיתות תוצאה: האם יש אפשרות שהילד שלך יתאבד. אמיתות הקשר סיבה ותוצאה: האם זה שהילד שלך יהיה עצבני, מחייב את זה שהוא יתאבד. האם זה שהוא יתאבד, יכול לקרות רק בגלל שהוא יהיה עצבני.

ובקיצור, אם הסיבה או התוצאה עוד לא קרו בפועל, אז צריך לבדוק את הנחת היסוד שאומרת שהם יכולים לקרות באופן עקרוני. ובממוצע, יש יותר טענות שבהן התוצאה עוד לא קרתה ושהסיבה כבר קרתה, מאשר שגם הסיבה וגם התוצאה לא קרו. ולכן ההתייחסות הראשונית הייתה, למקרה שהסיבה כבר קרתה ושהתוצאה עוד לא קרתה.


תוספות - בדיקת תוצאה עתידית אפשרית:

כאשר בודקים אמיתות תוצאה, יש 2 אפשרויות. 1 שהתוצאה כבר קרתה, 2 שהתוצאה לא קרתה. לדוגמה: האש שרפה את הנייר זה כבר קרה. האש תשרוף את הנייר, זה עוד לא קרה. אז כאשר בודקים אמיתות תוצאה שכבר קרתה, נבדוק, האם הנייר באמת שרוף. שזו התוצאה. אבל כאשר נבדוק תוצאה עתידית, נבדוק את האפשרות העקרונית שהתוצאה תקרה. לדוגמה, את האפשרות שהנייר יהיה שרוף.

לדוגמה: אני מפחד שאכשל ואז יפטרו אותי. סיבה: שאכשל. תוצאה: יפטרו אותי. בדיקת אמיתות תוצאה >> האם קיימת אפשרות כזאת שיפטרו אותי?

דוגמה נוספת: אם אכשל, זה מגדיל את הסיכוי שיפטרו אותי. בדיקת תוצאה עתידית >> האם קיימת אפשרות שיפטרו אותי? האם קיימת אפשרות להגדלת הסיכוי שיפטרו אותי בגלל סיבה כלשהי? או שמא אם יפטרו אותי זה לא תלוי בסיבה משתנה כלשהי? לדוגמה: זריחת השמש, אפשרית, אך אין משהו שמגדיל או מקטין את הסיכוי שהיא תקרה.

עוד דוגמה:

סיבה: אכלתי. תוצאה: אני שבע. >> הסיבה והתוצאה כבר קרו בעבר, ניתן לבדוק אותן בפני עצמן.

סיבה: אכלתי. תוצאה: אהיה שבע עוד מעט בגלל שאכלתי קודם. >> הסיבה כבר קרתה בעבר. התוצאה עתידית ביחס לסיבה שכבר קרתה. ולכן את התוצאה נבדוק בפני עצמה, האם קיימת אפשרות שאהיה שבע באופן עקרוני, בלי קשר לסיבה כלשהי. ורק אח"כ נבדוק, האם הסיבה שאכלתי מחייבת את זה שאהיה שבע. דהיינו, בדיקת התוצאה ביחס לעצמה ורק אח"כ ביחס לסיבה.

סיבה: אני אלך לאכול. תוצאה: אני אהיה שבע, בגלל שאלך לאכול. הסיבה והתוצאה עתידיות. ונשאל עליהן באופן עקרוני. האם קיימת אפשרות שאלך לאכול? האם קיימת אפשרות שאהיה שבע, בלי קשר לסיבה כלשהי? ורק אח"כ נשאל, האם זה שאלך לאכול, מחייב את זה שאהיה שבע.


תוספות - איך לבדוק אולי ההפך הוא הנכון?:

אז הדרך הפשוטה לבדוק אולי ההפך הוא הנכון, היא ב 3 שלבים:

שלב 1 - זהה את הטענה. לדוגמה: היום חם.

שלב 2 - זהה את ההפך של הטענה. לדוגמה: היום לא חם.

שלב 3 - תשאל, אולי ההפך הוא הנכון. לדוגמה: אולי היום לא חם.

עוד דוגמה (כן / לא):

שלב 1 - זהה את הטענה. לדוגמה: אני לא מוצלח.

שלב 2 - זהה את ההפך של הטענה. לדוגמה: אני כן מוצלח.

שלב 3 - תשאל, אולי ההפך הוא הנכון. לדוגמה: אולי אני כן מוצלח.

עוד דוגמה (יש / אין):

שלב 1 - זהה את הטענה. לדוגמה: יש כאן פיל.

שלב 2 - זהה את ההפך של הטענה. לדוגמה: אין כאן פיל.

שלב 3 - תשאל, אולי ההפך הוא הנכון. לדוגמה: אולי אין כאן פיל.

כאשר המהות היא, שלקחנו את ההפך של הטענה שנטענה ואז בדקנו אולי הוא נכון.

והגרסה היותר מתקדמת היא ב 4 שלבים:

שלב 1 - זהה את הטענה. לדוגמה: היום חם.

שלב 2 - זהה את ההפך של הטענה. לדוגמה: היום לא חם.

שלב 3 - הקצן את ההפך של הטענה, באופן מוחלט. לדוגמה: היום הכי קר שאי פעם יוכל להיות.

שלב 4 - תשאל, אולי ההפך המוחלט הוא הנכון. לדוגמה: אולי היום הכי קר שאי פעם יוכל להיות.

כאשר המהות היא, שלקחנו את ההפך של הטענה שנטענה

הקצנו אותו באופן מוחלט

ואז בדקנו אולי הוא נכון.

והגרסה העוד יותר מתקדמת היא ב 5 שלבים:

שלב 1 - זהה את הטענה. לדוגמה: היום חם.

שלב 2 - זהה את ההפך של הטענה. לדוגמה: היום לא חם.

שלב 3 - הקצן את ההפך של הטענה, באופן מוחלט. לדוגמה: היום הכי קר שאי פעם יוכל להיות.

שלב 4 - זהה את ההפך המוחלט של ההקצנה המוחלטת של הטענה. לדוגמה: היום הכי

חם

שאי פעם יוכל להיות.

שלב 5 - תשאל, היכן האמת בין 2 ההפכים המוחלטים. לדוגמה: אולי היום

הכי קר

שאי פעם יוכל להיות + אולי היום

הכי חם

שאי פעם יוכל להיות + אולי איפשהו באמצע.

עוד דוגמה:

שלב 1 - זהה את הטענה. לדוגמה: היא לא אוהבת אותי.

שלב 2 - זהה את ההפך של הטענה. לדוגמה: היא אוהבת אותי.

שלב 3 - הקצן את ההפך של הטענה, באופן מוחלט. לדוגמה: היא הכי אוהבת אותי שאי פעם אפשרי לאהוב.

שלב 4 - זהה את ההפך המוחלט של ההקצנה המוחלטת של הטענה. לדוגמה: היא הכי שונאת אותי שאי פעם אפשרי לשנוא.

שלב 5 - תשאל, היכן האמת בין 2 ההפכים המוחלטים. לדוגמה: היא הכי אוהבת אותי שאי פעם אפשרי לאהוב + היא הכי שונאת אותי שאי פעם אפשרי לשנוא + אולי איפשהו באמצע.

כאשר המהות היא, שלקחנו את ההפך של הטענה שנטענה

הקצנו אותו באופן מוחלט

+ הצגנו גם את ההפך המוחלט של ההקצנה המוחלטת של הטענה ואז בדקנו היכן האמת בכל הטווח האפשרי.


תוספות - האם הסיבה אמורה לגרום לתוצאה?:

כאשר בודקים האם ועד כמה הסיבה מחייבת את התוצאה לקרות, צריך לשים לב לשאול את השאלה בניסוח הבא: האם ועד כמה הסיבה אמורה בהכרח לגרום לתוצאה. ולא לשאול: האם הסיבה גורמת לתוצאה. כי על הניסוח השני, בד"כ התשובה תהיה כן. לעומת זאת על הניסוח של "האם הסיבה אמורה בהכרח לגרום לתוצאה", התשובה לא תמיד תהיה כן.

ואסביר: נניח שרואים נייר שנשרף במדורה. נאמר שהאש גורמת לנייר להישרף. אם נשאל איך אנחנו יודעים שהאש שרפה את הנייר, אולי משהו אחר שהיה במדורה הוא זה ששרף את הנייר? התשובה תהיה, שאנחנו יודעים שהאש שרפה את הנייר, כי אנחנו יודעים שהאש אמורה לשרוף את הנייר. דהיינו, מאחורי טענה שאומרת שסיבה גורמת לתוצאה, יושב משפט שאומר שאנחנו חושבים שהסיבה אמורה לגרום לתוצאה. ולכן השאלה תהיה, האם ועד כמה הסיבה מחייבת את התוצאה שתקרה? האם יש אפשרות שהסיבה לא תגרום לתוצאה?

לדוגמה: יש לי כאבים שעושים לי רע. אם נשאל, האם הכאבים עושים לי רע, התשובה תהיה כן. אבל אם נשאל, האם הכאבים אמורים בהכרח לעשות לי רע / האם הכאבים חייבים לעשות לי רע / האם יש אפשרות שכאבים לא יעשו לי רע, הרי שהתשובה יכולה להיות שונה.

והדגש הוא, אל תשאל האם זה כך. כן תשאל, האם זה חייב להיות כך. אל תשאל האם הסיבה גורמת לתוצאה. תשאל, האם הסיבה אמורה בהכרח לגרום לתוצאה הזאת? אולי אפשרי שהיא לא תגרום לתוצאה הזאת? כי המחשבה שאומרת שהסיבה גורמת לתוצאה, נשענת על המחשבה שאומרת, שככה זה אמור להיות.
אין יש התאבדויות אטיולוגיה מספר פירושים אפשריים כאבים איך לבדוק פירוש לטפל באנשים מטופלים אולי ההפך שוק ההון אטיולוגיה איך לברר מה האמת איך לדעת מה לשאול איך להבין כל דבר איך להטיל ספק איך להיות הכי חכם איך להיות הכי חכם בעולם איך לחקור איך לחקור דברים איך לטפל איך לטפל באנשים איך לנתח איך לנתח כל דבר איך לפתור איך לפתור כל בעיה אמת בעיה בעיות הדרכת מטפלים הטלת ספק הכי חכם חוסר ודאות חוסר וודאות חכם חקירות טיול טיפול טיפולים יחסי סיבה ומסובב יחסי סיבה ותוצאה לברר לברר מה האמת להבין להבין כל דבר להטיל ספק להיות הכי חכם להיות הכי חכם בעולם לוגיקה לחקור לחקור דברים לטפל לטפל באנשים לנתח לנתח כל דבר לפתור לפתור בעיות לפתור כל בעיה לשאול לשאול שאלות מטופל מטופלים מטפל מטפלים מי הכי חכם בעולם ניתוח סיבתיות סיבה סיבה ומסובב סיבה ותוצאה סיבות סיבתיות ספק ספקות ספקנות פתירת בעיות פתרון בעיות קשר לוגי קשרי סיבה ותוצאה שאלה שאלות תוצאות
חלק 1
... נכון. לדוגמה: אני רעב. ההפך הוא: אני שבע. אז נשאל: האם באמת ועד כמה אני רעב, אולי אני בכלל שבע? ואם נרצה עוד יותר לברר את האמת, נקצין את ההפך. דהיינו, לדוגמה: אני רעב. ההפך הוא: אני שבע. וההפך המוקצן של אני רעב, הוא: אני שבע ב100% ואף פעם לא הייתי יותר שבע מאשר עכשיו וכולי. ונשאל: האם באמת ועד כמה ...
שיטה לשליטה ברגשות, יעוץ למטפלים, שחרור מרגשות, טיפול בפחד, טיפול בכעס, איך לטפל באנשים? איך לשנות רגשות? יעוץ לפסיכולוגים, יעוץ להורים, יעוץ למורים, לבדוק הנחות יסוד, ללמוד אימון אישי
שיטה לשליטה ברגשות, יעוץ למטפלים, שחרור מרגשות, טיפול בפחד, טיפול בכעס, איך לטפל באנשים? איך לשנות רגשות? יעוץ לפסיכולוגים, יעוץ להורים, יעוץ למורים, לבדוק הנחות יסוד, ללמוד אימון אישי
... לשליטה ברגשות, יעוץ למטפלים, שחרור מרגשות, טיפול בפחד, טיפול בכעס, איך לטפל באנשים? איך לשנות רגשות? יעוץ ... שיטה ברורה ומפורטת שניתן לפעול לפיה. לפי השיטה, בכל פעם שמרגישים רע ממשהו, צריך לעבור תהליך לוגי מדויק המורכב ממספר שלבים מוגדרים וברורים. ... לשינוי תחושה רעה? השיטה לשליטה ברגשות בנויה מהשלבים הבאים: זיהוי מדויק של התחושה הרעה ושל הסיבה לה. לא מדובר רק בניסיון להבין, אלא להבין ... בעבודה הנוכחית. הטלת ספק בהנחות היסוד הכי פחות בטוחות. אחרי סידור ההנחות, מתחילים לתקוף ולהטיל ספק בהנחה הפחות בטוחה. לדוגמה, ההנחה שאומרת ... הטלת ספק בהנחות יסוד אחרות. אם הנחה אחת עדיין מחויבת לדעתו, עוברים להנחה הבאה. ממשיכים להטיל ספק עד שהאדם מגלה שהנחות היסוד שיצרו את התחושה ... בכלל הוא חייב ערך עצמי? אם הוא מגלה שגם ההנחות האלה אינן מחויבות, הרגש השלילי ייחלש. כיצד מטפלים ברגש שלילי מוחלט? אם אדם מגיע לנקודה ... מלאה. לדוגמה, אם אדם בטוח לחלוטין שהוא ימות בעתיד ואין לו אפשרות לשנות זאת, הוא יכול רק להטיל ספק ברצון שלו לחיות לנצח. אם גם הרצון הזה ... שאין אפשרות להרגיש אחרת? האם ייתכן שאני טועה לגבי התחושה הזו? בעזרת שאלות אלו, האדם יכול להטיל ספק עמוק יותר בתחושות ולהקל על עצמו. סיכום השיטה לשליטה ברגשות: השיטה של אליעד לשליטה ברגשות, טיפול בכעס, טיפול בפחד, ושחרור מרגשות שליליים, מבוססת ... ניתן להגיע למצב שבו הרגש השלילי נחלש או נעלם לגמרי. איך להיפטר מתחושה רעה? מהן הנחות יסוד? איך לטפל בפחד ובכעס? מה לעשות אם אי אפשר להטיל ספק ברגש? איך לשנות רגשות שליליים? יעוץ למטפלים ומאמנים אישיים ...
טיפול בהפרעות נפשיות, טיפול במשוגעים, להבין משוגעים, יעוץ למטפלים, יעוץ לפסיכולוגים, יעוץ לפסיכיאטרים, איך לטפל באנשים? איך לעזור לאנשים?
טיפול בהפרעות נפשיות, טיפול במשוגעים, להבין משוגעים, יעוץ למטפלים, יעוץ לפסיכולוגים, יעוץ לפסיכיאטרים, איך לטפל באנשים? איך לעזור לאנשים?
טיפול בהפרעות נפשיות, טיפול במשוגעים, להבין משוגעים, יעוץ למטפלים, יעוץ לפסיכולוגים, יעוץ לפסיכיאטרים, איך לטפל באנשים? איך לעזור לאנשים? למה לא לבטל מיד דברי אדם שטוען יש לי חורים בראש? כאשר אדם אומר אמירה מוזרה או בלתי מובנת כמו יש לי ... אלא להקשיב לו באופן פתוח ומקבל. אם פוסלים את הטענה מיידית, הדבר מוביל לסתימת פיות ומונע אפשרות לחקור לעומק את מה שעומד מאחורי הטענה. כיצד להבין את הדימוי של יש לי חורים בראש? במקום לומר אתה מדמיין, צריך להיכנס לעולם המושגים של האדם, ... או שאין לו פרטיות, שהוא מרגיש חשוף וגלוי לסביבה או למחשבותיהם של אחרים. מה עושים כאשר האדם אומר שהבעיה מפריעה לו בפועל? אם האדם מציין שהחורים בראש מפריעים לו לתפקד, כמו למשל ללכת לעבוד, אליעד כהן ממליץ לשאול שאלות ספציפיות ומעשיות, כמו ... אישית באופן סמלי, אך מי ששומע את הדימוי באופן שטחי יכול להתבלבל ולא להבין את המשמעות האמיתית. איך מטפלים באדם שטוען שהוא רואה דינוזאורים? כאשר אדם טוען טענה כמו אני רואה דינוזאורים, יש לשאול אותו שאלות מכוונות כגון באיזה מובן אתה ... מסוימת?. שאלות אלו יסייעו לו להבחין בין מציאות פיזית למציאות רגשית או מחשבתית. ייתכן שבאמצעות החקירה הוא יגלה שבעצם מדובר בתחושה או פחד פנימי שמובע בצורה מוחשית. האם תמיד הדימויים האלה מסתירים מציאות אחרת? לפי אליעד כהן, התשובה היא ... המטרה היא לעזור לאדם לגלות בעצמו את המשמעות האמיתית והעמוקה של תחושותיו. מה עושים אחרי שמגלים את הסיבה האמיתית לבעיה? אחרי שמגיעים לשורש הפחד או החרדה האמיתית, ניתן לעבור לשלב הפרקטי: להבין איך ניתן להתמודד עם הרגשות האלה. אם למשל האדם חש שאין לו ... אני רוצה לעזוב, לעיתים הוא בעצם מנסה להעביר מסר על תחושת חוסר הערכה או צורך בתנאים משופרים. על ידי חקירת הטענה לעומק, ניתן להגיע למניע האמיתי שמאחורי התלונה ולמצוא פתרונות מתאימים יותר. מדוע לא מספיק להגיד לאדם אתה משוגע? אם נוהגים בצורה שטחית ואומרים לאדם אתה משוגע, בעצם מפסיקים את השיחה ולא מאפשרים ... מעמיקה, שבה שואלים שאלות כמו למה אתה מרגיש כך? ואיך התחושות האלו משפיעות עליך?, ניתן לגלות את הסיבה האמיתית לבעיה ולמצוא פתרונות מעשיים וטובים יותר. למה שאלות מכוונות הן מיומנות חשובה? היכולת לשאול שאלות מכוונות מאפשרת לאדם להבין בעצמו את המציאות הפנימית ... העמוקות שלו, ללא כפיית פרשנויות חיצוניות. איך לנהל שיחות עומק עם אנשים בעלי דימויים חריגים? גישות לתחקור מחשבות ודימויים יוצאי דופן כיצד להפוך שיחה על בעיות רגשיות לשיחה מעשית? פחדים, חרדות והלבשתם בדימויים סמליים איך להבין משוגעים? יעוץ לפסיכולוגים ופסיכיאטרים לטיפול בחרדות איך לא לפסול אנשים שמביעים מחשבות מוזרות? למה חשוב לא לבטל מיידית את דברי האדם שטוען יש לי חורים בראש? כאשר אדם טוען ... מאפשרת שיחה מעמיקה. במקום זאת, כדאי להתייחס בכובד ראש לטענות ולנסות להבין מה מסתתר מאחוריהן. איך חוקרים את המשמעות של הדימוי יש לי חורים בראש? תחילה מתייחסים לדבריו של האדם כאילו הם נכונים, ושואלים אותו שאלות כמו מה זה אומר שיש לך ... לדוגמה, ייתכן שהוא מתכוון לכך שהוא מרגיש חשוף מדי, שאין לו פרטיות או שאנשים חודרים למחשבותיו. כיצד לברר את ההיבט המעשי של הטענות? אם האדם אומר החורים בראש מונעים ממני ללכת לעבוד, אפשר להמשיך ולשאול למה זה מפריע לך לעבוד?, איך בדיוק ... שהדימוי לא מחייב אותו בפועל להימנע מפעולה מסוימת, או שהוא יפרט פחדים נוספים. למה הטענות יכולות לשקף בעיה רגשית עמוקה יותר? אנשים משתמשים לעתים בדימויים מוגזמים כדי לבטא מצוקה רגשית או חרדה פנימית. לדוגמה, אדם שאומר אני שקוף עשוי להתכוון ... בדימוי קיצוני. איך מתייחסים לדוגמה של אני רואה דינוזאורים? כאשר מישהו אומר אני רואה דינוזאורים, אפשר לברר באיזה מובן אתה רואה אותם?, מה הכוונה שלך במילה רואה?, ולנסות להבין אם מדובר בתחושה רגשית מסוימת, זיכרון כלשהו או ביטוי למחשבות ... מאחורי הדימויים הדרמטיים. האדם רוצה לבטא פחד, בלבול או חרדה, והדימויים הם הדרך שבה הוא מתאר זאת. כשחוקרים יחד איתו את שורש האמירה, מגלים את המניע הפנימי העמוק יותר. מה עושים כשמגלים את הבעיה האמיתית? לאחר שאוספים פרטים ומגלים את הסיבה הרגשית או הרעיונית שמאחורי הטענה, אפשר להמשיך ולשאול כיצד הדבר משפיע על חייו, אילו פתרונות מעשיים קיימים, ומה דרוש כדי להרגיש טוב יותר. ככל שמתמקדים בהיבט המעשי וברגשות המוסתרים, קל יותר למצוא פתרונות שמדברים לאדם. איך הדיון הזה חל גם על מצבים אחרים? העיקרון הזה שימושי בכל מקום שבו אדם משמיע תלונה קיצונית או בלתי מובנת, למשל עובד במפעל שאומר מציקים לי פה או אני רוצה לעזוב כאשר ייתכן שבפועל הוא רק מבקש תנאים משופרים. דרך חקירה סבלנית של הטענות, אפשר לגלות שייתכן שהוא מבטא קושי אחר לגמרי, כמו תחושת חוסר הערכה או חוסר ביטחון. מדוע חשוב לא להסתפק בתגובת אתה משוגע? אם ממהרים לפסול את דברי האדם, השיחה מסתיימת, והבעיה האמיתית לעולם לא צפה. באמצעות שאילת שאלות ממוקדות כמו באיזה אופן אתה חושב שזה קורה? ואיך זה גורם לך להרגיש?, אפשר למצוא את נקודת האמת ולהעמיק בה כדי להגיע לשורש הבעיה הרגשית או המחשבתית. כיצד השיח יכול להתפתח ל
גישות טיפוליות, איך לשנות התנהגות? הפרעת התנהגות, שינוי התנהגותי, קלפטומניה, הפרעת אישיות, בעיות נפשיות, יעוץ למאמנים, יעוץ לפסיכולוגים, יעוץ לפסיכיאטרים, איך לטפל באנשים? שיטות לטיפול
גישות טיפוליות, איך לשנות התנהגות? הפרעת התנהגות, שינוי התנהגותי, קלפטומניה, הפרעת אישיות, בעיות נפשיות, יעוץ למאמנים, יעוץ לפסיכולוגים, יעוץ לפסיכיאטרים, איך לטפל באנשים? שיטות לטיפול
... טיפוליות, איך לשנות התנהגות? הפרעת התנהגות, שינוי התנהגותי, קלפטומניה, הפרעת אישיות, בעיות נפשיות, יעוץ למאמנים, יעוץ לפסיכולוגים, יעוץ לפסיכיאטרים, איך לטפל באנשים? שיטות לטיפול מהי הדרך היעילה ביותר לשינוי התנהגותי וטיפול בבעיות נפשיות? אליעד כהן מסביר בצורה מקיפה ויסודית על גישות טיפוליות, וכיצד ניתן לשנות התנהגות בעייתית ולטפל בהפרעות נפשיות שונות. הוא פותח את הנושא דרך דוגמה של אדם עם הפרעת התנהגות, ומחדד את ... אליעד מציג מצב שבו לאדם יש שתי בעיות עיקריות: התנהגות בלתי הגיונית חיצונית (כגון גניבה) ובעיה פנימית עמוקה יותר של ערך עצמי נמוך, חוסר ביטחון, דיכאון או טראומה רגשית. הוא שואל מה יותר קל לטיפול - הבעיה החיצונית או הבעיה הפנימית? ומבהיר שבאופן כללי קל יותר לטפל בהתנהגות החיצונית מאשר בשורש הפנימי שלה, וזאת מהסיבות הבאות: ההתנהגות החיצונית היא משהו מוחשי וגלוי לעין, שאפשר לנתח אותו באופן לוגי ולהראות לאדם מדוע הוא אינו הגיוני. הבעיה הפנימית כמו חוסר ביטחון או תחושת ערך נמוכה, היא יותר שורשית ועמוקה במערכת הפסיכולוגית של האדם, ולכן הטיפול בה מורכב וממושך יותר. אליעד נותן דוגמה נוספת, בה אדם מגיע למוסך עם שתי תקלות ... אם הוא איננו מודע לו, יהיה קל יותר לפתור את ההתנהגות החיצונית. האם קיימת התנהגות בלי סיבה אמיתית? אליעד מתמקד בשאלה האם ישנה אפשרות שאדם עושה משהו סתם, ללא סיבה כלשהי. הוא מסביר שבהתחלה יש לנסות לשכנע את האדם שיש סיבה להתנהגות, ולו קטנה, מכיוון שאם הוא יאמין שהפעולה היא באמת חסרת סיבה לחלוטין, הוא ייאלץ לראות בעצמו משוגע והוא ירגיש תקוע וחסר אונים. אליעד מסביר לעומק ... של האדם מורכבים משילוב של אקראיות וסיבתיות: כל דבר שאנחנו רוצים או עושים כולל בתוכו גם אלמנט אקראי (סתם) וגם סיבה רציונלית (היגיון). האדם אינו מסוגל לתפוס שמשהו קורה אך ורק באופן אקראי, ולכן הוא תמיד ... רוצה אותו, הוא עדיין מחפש היגיון וסיבה, כי המוח האנושי אינו יכול לקבל חוויה אקראית מוחלטת. איך אפשר לעזור לאדם שמסרב לקבל שיש סיבה להתנהגותו? כאשר האדם מתעקש שאין סיבה להתנהגות, אליעד מציע להמחיש לו כי לכל פעולה יש סיבה באמצעות שאלות כגון: אילו תחושות רעות נעלמו לאחר שעשית את הפעולה? אילו תחושות חיוביות ... לשמר אצל עצמם. לטענתו, דווקא החכם בסיפור היה מסוגל להזדהות עם המשוגע, ובכך אפשר לו להתקרב אליו, לשוחח איתו בגובה ...
גישות טיפוליות, בחירה חופשית בתהליך טיפולי, טיפול עם בחירה חופשית, טיפול בלי בחירה חופשית, איך לטפל באנשים? ללמוד לטפל באנשים, ללמוד אימון אישי, להיות מאמן אישי, אימון למטפלים, יעוץ למטפלים
גישות טיפוליות, בחירה חופשית בתהליך טיפולי, טיפול עם בחירה חופשית, טיפול בלי בחירה חופשית, איך לטפל באנשים? ללמוד לטפל באנשים, ללמוד אימון אישי, להיות מאמן אישי, אימון למטפלים, יעוץ למטפלים
... טיפוליות, בחירה חופשית בתהליך טיפולי, טיפול עם בחירה חופשית, טיפול בלי בחירה חופשית, איך לטפל באנשים? ללמוד לטפל באנשים, ללמוד אימון אישי, להיות מאמן אישי, אימון למטפלים, יעוץ למטפלים מה המשמעות של בחירה חופשית בטיפול? איך זה משפיע על הדרך בה אנו מטפלים באנשים? בהרצאה זו, אליעד כהן מתאר את ההשפעה של גישות טיפוליות שונות, ובעיקר את ההשפעה של הבחירה החופשית בתהליך טיפולי. הוא מציין כי אחת השאלות המרכזיות שעולות כשמישהו פונה לטיפול היא האם להגיד לו שיש לו בחירה חופשית או לא. בהנחה שברצוננו להניע את המטופל לפעולה, בדרך כלל עדיף להניח שיש לו בחירה חופשית. ... שכשאדם מאמין שהוא יכול לבחור ולהשפיע על חייו, זה מסייע לו להרגיש שיש לו שליטה ויכולת לשנות את מצבו. כאשר אדם מגיע לטיפול עם רצון לשנות משהו בחייו, כמו להפסיק לעשן או ... בחירה חופשית, זה עשוי לפגוע בהבנתו את עצמו ולגרום לו להרגיש שאין לו שליטה על מצבו. האם ישנם מקרים שבהם נכון לומר למטופל שאין לו בחירה חופשית? כמו כן, יש מקרים שבהם יכול להיות נכון להציג למטופל את הרעיון שאין לו בחירה חופשית, אם הוא לא מסוגל ... לבחור לראות את כישלונו באור חיובי יותר, או להפסיק להאשים את עצמו. בסופו של דבר, האדם עשוי להבין שהרגשות הללו הם תוצאה של הבחירות שהוא עשה בעבר. מה עושים כאשר מטופל מאשים את עצמו? הסבר נוסף שניתן בהרצאה הוא כיצד ניתן להשתמש בהבנת הבחירה החופשית כדי לעזור למטופל להתגבר על רגשות אשמה. לדוגמה, אדם שנכשל במבחן ... העיקרי לכישלון, והוא יכול להימנע מלקבל את התחושות הללו, הוא יוכל להתקדם ולהצליח בעתיד. מהי הדרך בה ניתן להציג למטופל שאין לו בחירה חופשית? כפי שמתאר אליעד כהן, הדרך בה ניתן להציג למטופל שאין לו בחירה חופשית יכולה להיות דרך שאלות שמובילות אותו להרהר על סיבות ומניעים. לדוגמה, אם מטופל מרגיש שאין לו שליטה על מצבו, אפשר לשאול אותו מדוע ... את הבחירות שהוא עשה בעבר, ויתאפשר לו להבין שבסופו של דבר יש לו את הבחירה כיצד להרגיש ולהגיב. האם ישנם מצבים שבהם מטפל לא מציין את הבחירה החופשית? אליעד מדגיש שאין מצבים שבהם המטפל יציין באופן חד משמעי שאין לבן אדם בחירה חופשית. חשוב לדעת מתי להשתמש בשיח על בחירה חופשית כדי להניע את המטופל לפעולה, ומתי ניתן להימנע משימוש בבחירה חופשית כדי לא להכביד על האדם במצבים קשים. גישה כזו, המתאימה את השיח עם המטופל לפי הצרכים הרגשיים והמנטליים של כל אחד, יכולה להיות מועילה יותר מהצגת רעיונות חד משמעיים וגורפת. גישות טיפוליות בחירה חופשית בתהליך טיפולי הפסיכולוגיה של הבחירה כיצד לטפל באנשים? ללמוד אימון אישי ...
יחסי מטפל מטופל, איך לגרום למטופל להקשיב לך? סמכות מול מטופל, כימיה עם מטופל, איך לטפל באנשים? יחסי מטופל מטפל, כימיה אישית בין מטופל למטפל, חברות בין מטופל למטפל, איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לגרום למישהו לשמוע לך?
יחסי מטפל מטופל, איך לגרום למטופל להקשיב לך? סמכות מול מטופל, כימיה עם מטופל, איך לטפל באנשים? יחסי מטופל מטפל, כימיה אישית בין מטופל למטפל, חברות בין מטופל למטפל, איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לגרום למישהו לשמוע לך?
יחסי מטפל מטופל, איך לגרום למטופל להקשיב לך? סמכות מול מטופל, כימיה עם מטופל, איך לטפל באנשים? יחסי מטופל מטפל, כימיה אישית בין מטופל למטפל, חברות בין מטופל למטפל, איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לגרום למישהו לשמוע לך? איך לגרום למטופל להקשיב לך בצורה אפקטיבית? כאשר אליעד כהן עוסק בשאלה כיצד לגרום למטופל להקשיב לעצות ולייעוץ שהוא מקבל, הוא מתייחס לשלוש גישות עיקריות: סמכות, כימיה אישית, והבנת ההיגיון. תחילה הוא מפריך את הטענה כי סמכות לבדה יכולה להוות בסיס טוב לטיפול אפקטיבי. כאשר המטופל מקשיב למטפל מתוך סמכות, הוא למעשה מקשיב לו מתוך אמונה בלבד. הוא אינו מבין באמת את מהות העצות שהוא מקבל, אלא פשוט סומך על סמכותו של המטפל. לדוגמה, מטופל יכול לראות תעודות תלויות על קיר משרד המטפל, ולחשוב שהמטפל הוא דמות סמכותית בגלל התעודות האלה, ולהאמין לו בצורה עיוורת, מבלי להבין את ההיגיון מאחורי הדברים שנאמרים לו. לפי אליעד, מצב כזה הוא גרוע, כיוון שהמטופל לא באמת לומד, לא מתפתח, ורק נשען על אמונתו בסמכות של המטפל. בנוסף לכך, אליעד גם מבקר את הרעיון שכימיה אישית, חברות או אווירה נעימה מדי יכולות להוות בסיס איתן להקשבה אמיתית. הוא מסביר שאם המטופל מקשיב למטפל רק מפני שהוא מרגיש חבר שלו, או כי לא נעים לו לסרב או להתווכח עם המטפל, אז ההקשבה הזו אינה מועילה באמת. לדוגמה, אם מטפל מתנהג בצורה ידידותית מאוד ומנסה להתחבב על המטופל, המטופל עשוי לקבל את העצות כדי לא לפגוע ביחסים, אך לא בהכרח מתוך הבנה אמיתית ועמוקה של הייעוץ עצמו. גם במצב זה, המטופל לא מפנים ולא מבין לעומק את מה שנאמר לו. מדוע סמכות וכימיה אישית אינן פתרון מספיק? הסיבה לכך שסמכות או כימיה אינן מספיקות, לפי אליעד, היא פשוטה - בשני המקרים הללו המטופל לא באמת מבין את ההיגיון והסיבות שמאחורי הייעוץ. ההקשבה שלו נובעת מגורמים חיצוניים - אמונה בדמות סמכותית או רגש של חיבה וחברות - ולא מהבנה אמיתית של ה
לשכנע עקשנים, הדרכת מטפלים, איך לשכנע אנשים עקשנים? איך לדבר עם חולה סכיזופרניה? איך לטפל באנשים עם סכיזופרניה? איך לשכנע משוגע? שכנוע קשה, חיפוש האמת בטיפול בסכיזופרניה פרנואידית, שיטות שכנוע מתקדמות, טיפול בהפרעות נפשיות
לשכנע עקשנים, הדרכת מטפלים, איך לשכנע אנשים עקשנים? איך לדבר עם חולה סכיזופרניה? איך לטפל באנשים עם סכיזופרניה? איך לשכנע משוגע? שכנוע קשה, חיפוש האמת בטיפול בסכיזופרניה פרנואידית, שיטות שכנוע מתקדמות, טיפול בהפרעות נפשיות
... עקשנים, הדרכת מטפלים, איך לשכנע אנשים עקשנים? איך לדבר עם חולה סכיזופרניה? איך לטפל באנשים עם סכיזופרניה? איך לשכנע משוגע? שכנוע קשה, חיפוש האמת בטיפול בסכיזופרניה פרנואידית, שיטות שכנוע מתקדמות, טיפול בהפרעות נפשיות איך לשכנע אנשים עקשנים ולדבר עם אנשים שסובלים מסכיזופרניה? כאשר אנו רוצים לשכנע אנשים עקשנים או לטפל באנשים עם סכיזופרניה, פחדים לא הגיוניים או מחשבות פרנואידיות, יש דרך נכונה ודרך לא נכונה לגשת אליהם. רוב האנשים ... המשיח? כשאדם מאמין שרודפים אחריו או שהוא המשיח, אסור לנסות לשלול זאת מיד. הגישה צריכה להיות חקירת האמת יחד איתו. לשאול שאלות כמו: למה אתה חושב שעוקבים אחריך? באיזו דרך עוקבים אחריך לדעתך? איך אפשר לבדוק אם אתה אכן ... שיש איזו אמת, אפילו מזערית, האדם לא מרגיש ששללו את כל תפיסתו, וכך הוא פתוח יותר לשיתוף פעולה וחקירה משותפת של הנושא. מה גורם לאנשים לפחד שישקרו להם? אחת הסיבות העיקריות לכך שאנשים מתקשים לשנות דעה היא פחד מכך שהצד השני ... בפניו הוכחות חזקות, הוא ימשיך להתבצר בעמדתו כיוון שהוא לא מוכן להסתכן בכך שמישהו ירמה אותו. הפתרון, כאמור, הוא להבהיר שאין כוונה לרמות אותו או לשנות אותו, אלא רק לבדוק יחד איתו מה האמת, ללא שום אינטרס נסתר. איך הגישה ... התנגדויות, ומאפשרת לאדם להיפתח באמת ולשנות את דעתו אם המציאות תוכיח זאת. איך לשכנע אדם עקשן? טיפול בסכיזופרניה פרנואידית שיטות שכנוע מתקדמות איך לדבר עם משוגע? חיפוש האמת בטיפול נפשי איך לדבר עם מי שחושב שרודפים אחריו? שלום חברים, הפעם ניתן טיפ חשוב על איך לעזור למישהו שסובל ממחשבות לא הגיוניות, פחדים קיצוניים, פרנויה או כל דבר דומה. הגישה הנכונה לטיפול במחשבות לא הגיוניות כאשר אנו ניגשים לעזור לאדם כזה, יש נטייה טבעית לנסות להוכיח לו שהוא טועה. לדוגמה, אם הוא אומר ... שלא רוצה להשתכנע? איך לשכנע מישהו שלא מוכן להשתכנע? התמודדות עם התנגדות לקוח, להיצמד לאמת בטיפול בסכיזופרניה, היצמדות לאמת בטיפול, חיפוש האמת בתהליך טיפולי, טיפים לטיפול בסכיזופרניה, מפחד שישקרו אותו, התנגדות של חולי נפש, עוקבים אחרי, אני המשיח, אינטרסים בתהליך טיפולי, אינטרסים בחיפוש האמת, למה קשה לשכנע מישהו? אני לא מצליח לשכנע, איך להצליח לשכנע? אסטרטגיות שכנוע, טכניקות שכנוע, ...
שאלות, איך לדעת מה לשאול, איזה שאלה לשאול, כל חוסר שלמות היא שאלה, לשאול שאלות נכונות
שאלות, איך לדעת מה לשאול, איזה שאלה לשאול, כל חוסר שלמות היא שאלה, לשאול שאלות נכונות
... איך לדעת מה לשאול, איזה שאלה לשאול, כל חוסר שלמות היא שאלה, לשאול שאלות נכונות איך לדעת מה לשאול? הנושא המרכזי שאליעד כהן מסביר הוא כיצד אדם יכול לדעת מה לשאול ואיך לשאול שאלות נכונות. ההבנה הבסיסית שאליעד מציג היא שכל חוסר שלמות שאדם מרגיש בחייו מהווה למעשה שאלה. כדי להבין איך למצוא ... שאסור לשאול אותה, או שאי אפשר להבין אותה, היא שאלה לגיטימית וחשובה שראוי לשאול ולחקור לעומק. אליעד מעודד לשאול דווקא את השאלות שאנשים מתביישים או חוששים לשאול, שכן דווקא השאלות האלו יכולות להוביל את האדם ... שאין להן תשובה או כי אלו שאלות מסוכנות. הוא טוען שדווקא שאלות אלו הן החשובות ביותר לחקירה עצמית ולגילוי פנימי. אם אדם נמנע מלשאול את השאלות הללו, הוא מונע מעצמו את ההזדמנות להבין משהו עמוק ויסודי על חייו ועל ... הוא יכול לשאול את עצמו: מדוע אני לא מרוצה מהזוגיות שלי? מה חסר לי שם באמת? האם הבעיה היא בזוגיות או שאולי בבעיה פנימית יותר שקשורה אליי? באופן דומה, אם האדם מרגיש שהוא לא שלם או לא מצליח בתחום העבודה או הקריירה, עליו לחקור את השאלה הבסיסית: מדוע אני בכלל רוצה להצליח בתחום הזה? האם ההצלחה תיתן לי באמת את התחושה שאני מחפש?. הנקודה החשובה ביותר ... אותרו? לאחר שהאדם מזהה את השאלות המשמעותיות שמסתתרות מאחורי תחושת החוסר, אליעד מציע לחקור אותן לעומקן ולנסות להבין את המהות של כל שאלה. הכוונה היא לא לחפש תשובות מיידיות, אלא להתעמק בשאלות עצמן. לדבריו, דווקא ... למה חשוב לשאול שאלות אסורות? איך להתמודד עם חוסר שלמות? מה עושים כשאין תשובה לשאלה? איך לחקור את השאלות לעומק? מהי השאלה הנכונה? ...
טכניקות שכנוע, טיפים לראיון עבודה, טיפים לדייט, איך לדעת מה לענות בראיון עבודה? איזה תשובה לענות בראיון עבודה? להתכונן לראיון עבודה, תקשורת בין אישית, לדעת מה לשאול, מה לענות לשאלות?
טכניקות שכנוע, טיפים לראיון עבודה, טיפים לדייט, איך לדעת מה לענות בראיון עבודה? איזה תשובה לענות בראיון עבודה? להתכונן לראיון עבודה, תקשורת בין אישית, לדעת מה לשאול, מה לענות לשאלות?
... מה לענות בראיון עבודה? איזה תשובה לענות בראיון עבודה? להתכונן לראיון עבודה, תקשורת בין אישית, לדעת מה לשאול , מה לענות לשאלות? איך לענות נכון כשלא ברור מה רוצים לשמוע? אחת הסיטואציות השכיחות והמורכבות בתקשורת בין אישית היא כאשר אנו נשאלים ... אולי יחשוב שאנחנו הססניים או לא החלטיים. למה שאלות פשוטות יוצרות בלבול כה גדול? אליעד מדגיש שהסיבה לכך ששאלות פשוטות לכאורה יכולות ליצור בלבול, נעוצה בכך שלפעמים אפילו איננו בטוחים מהי העמדה האישית שלנו בנושא. למשל, אדם שנשאל אם הוא ... חושבים שהדרך הפשוטה היא לשאול ישירות את השואל: מה אתה מעדיף לשמוע?. אולם אליעד מבהיר שזה לא פתרון טוב, כי השאלה הישירה עלולה להתפרש כניסיון התחמקות מהתשובה. התגובה המידית של הצד השני עשויה להיות: אני שאלתי אותך, אל תתחמק!. לכן לא ... עבודה? מה לענות על שאלות מבלבלות? טכניקות לשיפור תקשורת בין אישית איך לשאול שאלות מנחות בצורה חכמה? איך להתמודד עם שאלות מכשילות? גישות לפתרון קונפליקטים זוגיים איך למצוא חן בעיני אחרים? האם יש סיטואציות שבהן לא ברור מה השואל באמת רוצה לשמוע? יש מצבים רבים, כמו תחקיר, ראיון עבודה, דייט או כל מפגש חברתי, שבהם מישהו מציג לנו שאלה בצורה ישירה: אתה ככה וככה?, את אוהבת את העבודה שלך?, כמה חשוב לך הנושא ... אם אנו זקוקים למשרה או מעוניינים להרשים מישהו, לפעמים עלינו לחשוב: מה בעצם השואל רוצה לשמוע?. הבעיה העיקרית היא שעדיין איננו בטוחים כיצד לדעת זאת מראש. כיצד שימוש בבקשת הבהרה עוזר לדלות מידע נוסף? הדרך המומלצת היא לעצור רגע ולא לרוץ ... תשובה שתואמת יותר את המטרה. שיטות לתקשורת יעילה במצבי לחץ שיפור מיומנויות ראיון עבודה גישות לפתרון קונפליקטים זוגיים איך לשאול שאלות מנחות בצורה חכמה נגיד שאתה עובר תחקיר כלשהו, ראיון עבודה, דייט, משהו. ומישהו שואל אותך תגיד לי, אתה ככה וככה?, ואז מישהו שואל אותך כמה אתה ככה וככה?. דבר ראשון מסויים, איך ... יודע, הוא רוצה שאני אגיד לו ככה או הוא רוצה שאני אגיד לו ככה, מה הוא רוצה שאני אגיד לו? ש: צריך לברר איזה חברה זאת קודם כל, מה המטרות שלהם. אליעד: אבל איך אתה יודע מה המראיין רוצה שתענה. טוב, איך כן לדעת? ש: מה? באמצע שיחה? אליעד: בן ... עכשיו כשהוא הגדיר לפי איך שהוא הגדיר אתה מבין מה הוא רוצה שתענה לו, זה הסיפור. אם הוא מספיק מתוחכם אז הוא יסביר לך את השאלה והוא יעשה את זה עדיין נייטרלי. אבל אם הוא זה, אז הוא יסגיר את התשובה שהוא רוצה לשמוע. ש: זה כמו בבית ספר ... טובה. מה זה גיל איך אתה מגדיר גיל? אליעד: בן כמה אני באיזה מובן, לדוגמה. ש: הוא יחשוב שאתה מתחכם איתו. עוד פעם, אם אתה בראיון עבודה בן כמה אתה?, זה הגיל שלך. מה תשקר? תביא לי תעודת זהות, זה הגיל אין פה אחד בפה אחד בלב, בהנחה שזה דו ...
איך לפתח שיחה? איך מפתחים שיחה? איך לדעת מה לשאול? פיתוח שיחה, מיומנות שיחה, איך ליצור שיחה? תקשורת בין אישית, איך לדעת לדבר? איך לנהל שיחה?
איך לפתח שיחה? איך מפתחים שיחה? איך לדעת מה לשאול? פיתוח שיחה, מיומנות שיחה, איך ליצור שיחה? תקשורת בין אישית, איך לדעת לדבר? איך לנהל שיחה?
... לפתח שיחה? איך מפתחים שיחה? איך לדעת מה לשאול? פיתוח שיחה, מיומנות שיחה, איך ליצור ... העובדה בלבד, אבל מיד המוח שלנו מייצר סיפור שלם מסביב: איפה הוא טייל, למה טייל, עם מי טייל, ומה הרגיש במהלך הטיול . אליעד מסביר שהדרך המעשית לפתח שיחה היא ... את המחשבות האלו הופכים לשאלות: ישבת על החוף או שחית?, עם מי הלכת?, מה שתית שם?, וכך השיחה מתפתחת בקלות ובטבעיות. איך ההבדל בין עובדה לפירוש עוזר בפיתוח ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ניתוח סיבתיות - איך להבין כל דבר, איך לנתח כל דבר? איך לדעת מה לשאול? איך לחקור דברים? איך לברר מה האמת? איך לפתור כל בעיה? איך לטפל באנשים? הדרכת מטפלים, איך להטיל ספק? איך להיות הכי חכם בעולם? אטיולוגיה, קשרי סיבה ותוצאה, קשר לוגי, יחסי סיבה ותוצאה, יחסי סיבה ותוצאה, יחסי סיבה ומסובב, חלק 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: להקצין את ההפך, איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לנהל את הזמן? איך לפרש חלומות? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך למצוא זוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחנך ילדים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: להקצין את ההפך, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? למה יש רע בעולם? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? מה המשמעות של החיים? האם יש או אין אלוהים? מי ברא את אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה לא להתאבד? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לימודים, מאמן אישי לילדים נוער והורים, מאמן משפחתי בנושאי להקצין את ההפך - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3281 שניות - עכשיו 05_09_2025 השעה 23:30:34 - wesi1