אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה להעלים ✔מעל השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, איך נוצרת מחשבה? הפרדה בין יש לאין, להעלים את המציאות, גבול השכל האנושי, תפישה על אנושית, תפישה על שכלית...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
40:21מעל השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, איך נוצרת מחשבה? הפרדה בין יש לאין, להעלים את המציאות, גבול השכל האנושי, תפישה על אנושית, תפישה על שכלית, אין שכל, שכל שמעל השכל
מהי הדרך לראות את המציאות בלי להשתמש בשכל?

האם אפשר להבין את מה שאנחנו רואים, כמו שולחן, מבלי להסתמך על השכל? זהו אתגר מעמיק שמעלה אליעד כהן, ומסביר כיצד ניתן להבחין במחשבות ובתחושות בצורה שונה ממה שאנו רגילים לעשות ביום - יום. כשרואים שולחן, השכל מקטלג אותו כ"יש", אך למעשה, כדי להבין איך זה קורה, עלינו לחקור את מקור המחשבה. החושים קולטים פוטונים, המוח מעבד אותם, והתודעה שלנו מאמינה לכל זאת. ברגע שמבינים את ההפרדה הזו בין יש לאין, אפשר לראות את המציאות בצורה שונה, מבלי להיתפס לגבולות השכל.

מהו מקור המחשבה וכיצד ניתן לחקור אותו?

איך אפשר לפרק מחשבה עד למקור שלה? אליעד מציע גישה שמבוססת על חקירה פנימית, שבה אנו "פולטים חור" בתוך המחשבה ומביטים בה עד שמגיעים לשורש שלה. לדוגמה, כאשר אנו זוכרים משהו, חשוב להבין מהו המקור שמחייה את הזיכרון. כל מחשבה, תחושה ורצון מבוססים על הבחנה בין יש לאין. ברגע שמבינים זאת, אפשר לראות את המציאות דרך ההבחנה הזו, ולפני השכל. זהו שלב שבו התודעה מתחילה לחוות את הדברים בצורה שונה, מעין חוויה של "אין שכל של חכמים", שבה אין הגדרה נוקשה למציאות.

הקשר בין "אני" לבין ההבחנה בין יש לאין

מהו ה"אני"? אליעד טוען שה"אני" הוא נקודה קטנה, שממנה יוצאת כמות עצומה של מידע. כדי להבין את קיומו של דבר, כמו שולחן, צריך עיבוד של אינפורמציה: זיכרון, צבע, צורה, תחושות ועוד. כל המחשבות, תחושות ורצונות שלנו נובעים מההבחנה בין יש לאין. חקר "אני" מוביל אותנו להבנה של איך אנחנו מבדילים בין קיים לבין לא קיים, וכיצד כל תפיסה או מחשבה מתקיימת על בסיס ההבדלה הזו.

מהי מטרת מדיטציה וכיצד היא שונה מהבנת ההפרדה?

האם מדיטציה יכולה להוביל אותנו להבנה של "אין שכל"? אליעד טוען כי מדיטציה רגילה אינה מספיקה, כי היא בדרך כלל מנותקת מחקירה שכלית עמוקה. מדיטציה עשויה לכבות את השכל באופן חלקי, אך לא מתוך הבנת המקור של המחשבות. ההבנה הזו מגיעה רק דרך חקירה מעמיקה של ההפרדה בין יש לאין, שמאפשרת לאדם לקחת צעד אחורה ולראות את הדברים כפי שהם, בלי להפריד בין היש לאין.

כיצד הצורות והמהות מתקיימות בו זמנית?

מה קורה כשמבחינים בשולחן אך בו זמנית לא מבחינים בו? אליעד מסביר שכאשר חודרים להבנה עמוקה, מתחילים לחוות את המציאות בצורה דו - כיוונית: מצד אחד, החושים והמוח קולטים ומפרשים את הצורות, אך מצד שני, אין יותר אחיזה בהגדרה הנוקשה של הדברים. ניתן לראות את הצורה מבלי להאמין במציאותה כפי שהיא נתפסת על ידי השכל.

איך לחקור את החוויה של ראיית שולחן?

כיצד אפשר לפרק את החוויה של ראיית שולחן? אליעד מציע לקחת חפץ כמו שולחן או כוס ולבדוק את כל רכיבי החוויה: מה אני רואה? מה החושים המעורבים? מה הצבע, הצורה והמשמעות שלי? המשך החקירה יכול להוביל להבנה עמוקה של ההפרדה בין יש לאין, שמביאה להכרה בכך שכולה מבוססת על הבחנה זו.

האם תחושה שונה מהבנה?

האם יש הבדל בין להרגיש ולהבין? אליעד טוען כי בסופו של דבר, אין הבדל מהותי בין תחושה להבנה, כי כל אחד מהם הוא ביטוי לאותו תהליך פנימי. כך, גם אם נרגיש או נבין, אנחנו למעשה חווים את אותו תהליך פנימי של חקירה והבחנה.

מהם תוצאות החקירה העמוקה?

אליעד מסביר שבסופו של דבר, חקירה כזו עשויה להוביל לאושר מוחלט, כי כשמפסיקים להיאחז בהפרדה בין יש לאין, משוחררים מהגדרות נוקשות של מהות המציאות. מצד אחד, אנו ממשיכים לראות ולהבין את הדברים, אך מצד שני, מבינים שאין שום חובת תפיסה נוקשה של המציאות כפי שהיא נתפסת בדרך כלל.

האם כל הדברים זהים ברובד העמוק?

מהו הקשר בין צורה, מחשבה ורצון? אליעד מסביר שברובד העמוק של המציאות, אין הבדל בין הצורות, המחשבות והרצונות. כל אחת מהן היא רק לבוש שונה לאותה מהות של תודעה. בסופו של דבר, כל אלה הם ביטויים שונים לאותו תהליך פנימי של הבחנה בין יש לאין.

האם באמת מפסיקים לנתח את הדברים?

אם הכל אחד, למה להמשיך לנתח? אליעד טוען שכאשר ההבנה עמוקה מספיק, לא משנה אם מנתחים או לא. אנו יכולים לפעול בניתוח כפי שעשינו קודם, ועדיין להיות מודעים לכך שאין הבדל בין ניתוח לבין חוויה בלתי נפרדת מהמציאות.

מה התועלת בחוויה הזו?

האם החוויה הזו קשורה לאושר מוחלט? אליעד טוען כי חוויה כזו פותחת את הדרך לאושר, כי היא מאפשרת להבין שההפרדה בין יש לאין לא רק מעצבת את תפיסתנו את המציאות, אלא גם מאפשרת לנו לחוות את העולם באופן חופשי יותר, בלי פחד מהשפעתן של הגדרות נוקשות.
איך אפשר להתבונן בשולחן בלי להשתמש בשכל? שאלה מעמיקה שפותחת את הדרך

שאלה: מהי המשמעות של לראות שולחן מול העיניים, והאם אפשר להבין את הדבר הזה בלי להסתמך לגמרי על השכל?

תשובה: כאשר מסתכלים על שולחן ורואים אותו כמציאות מוחשית, מתחיל להתעורר חיפוש פנימי: מאיפה הגיעה המחשבה הזאת שיש מולנו שולחן? מדוע אנחנו רואים אותו בצורה מסוימת? הרעיון הוא להעמיק לתוך הרצף שדרכו נוצרת הידיעה על קיומו של שולחן: החושים קולטים מידע על פוטונים, המוח מפרש את המידע לכדי תמונה, התודעה מאמינה באותה תמונה, וכך נוצרות ההבחנות שלנו על מה שקיים ומה שאיננו. אם ממשיכים לחקור פנימה לעומק, אפשר להגיע לשלב הראשון שבו נוצרת ההפרדה בין יש לאין. בנקודה הזאת, מבינים שיש אפשרות לחוות את הדברים ללא שימוש מלא בשכל המגדיר את היש והאין.

שאלה: כיצד מתקדמים בתהליך עד שרואים את מקור המחשבה?

תשובה: אפשר לדמות זאת לחדירה שכבתית לתוך מחשבות. מסתכלים על מחשבה, "פוערים בה חור" וחודרים דרכה פנימה, עד שמגיעים למקור הכי עמוק שלה. זו פעולה שבה שמים לב לכל מה שמוליד את המחשבה, למשל הזיכרון של ראיית שולחן, מנין נוצרה הידיעה על שולחן, איך היא קיבלה חיים? וכאשר מסתכלים לעומק בכל מחשבה, תחושה או רצון (כולל תחושת ה"אני"), רואים שבסופו של דבר הכל מבוסס על ההפרדה בין יש לאין. ברגע שרואים את ההפרדה הזאת בצורה גלויה, אפשר לעשות צעד אחד אחורה ולראות את המציאות בלי להפריד בין יש לאין. זהו שלב שנקרא "אין שכל של חכמים", משום שהוא מגיע ממודעות עמוקה, ולא מאי - שפיות.

מהו ה"אני" וכיצד הוא מתקשר להבחנה בין יש לאין?

שאלה: מה בדיוק קורה כשמרגישים "אני"?

תשובה: ה"אני" הוא נקודה, גודל קטן לאינסוף, שממנו יוצאת כמות עצומה של מידע. כדי להגדיר משהו כדבר מוחשי כמו שולחן, צריך שכבה על שכבה של אינפורמציה: זיכרון, צבע, צורה, תחושות, משמעויות ועוד. ה"אני" הבסיסי מתהווה ברגע שיש הבחנה כלשהי בין משהו למשהו אחר, כלומר, בין יש לאין. כאשר חוקרים את מקור ה"אני", רואים שזה נובע מהעובדה שקיימת הפרדה כללית בין קיים ללא קיים.

שאלה: איך זה קשור לתחושה?

תשובה: זו שאלה על מודעות. כמו שאדם מדמיין פילים ויודע בו - זמנית שהוא מדמיין, כך גם אפשר להגיע למצב תודעתי שבו רואים כיצד נוצרת כל מחשבה או רצון. ברגע שרואים שהכל מבוסס על הפרדה בין יש לאין, אפשר "לשחרר" את ההפרדה הזאת. זה לא מעלים את הצורות במציאות, אלא נותן אפשרות לבחור אם לראותן כקיימות או לא קיימות בו - זמנית.

מדוע מדיטציה רגילה לא מובילה לאותה תוצאה?

שאלה: האם מדיטציה היא דרך לכך?

תשובה: אין דרך אחרת להגיע לנקודה של "אין שכל" מלבד כניסה פנימית להבנת ההפרדה בין יש לאין. מדיטציה רגילה עשויה להביא לכיבוי שכל, אבל באופן חלקי ולא מתוך חקירה שכלית עמוקה, ולכן היא נקראת "אין שכל של משוגעים". כאן, הכוונה היא להגיע ל"אין שכל" מתוך חקירה שכלית חדה, שמגלה כיצד המחשבות מתחילות בהפרדה בין יש לאין, ואז מאפשרת לקחת צעד אחורה ממנה.

כיצד הצורות והמהות מתקיימות יחד?

שאלה: מה קורה כשעדיין רואים שולחן וכסא, אך בו - זמנית לא רואים אותם?

תשובה: כשמגיעים להבנה העמוקה, נוצרת חוויה דו - כיוונית: מצד אחד החושים והמוח עדיין קולטים ומפרשים, ומצד שני אין יותר אחיזה בהפרדה המחייבת לומר "זה שולחן, וזה ודאי." אפשר לראות שיש צורות, אבל גם לחוות שהן לא קיימות בהגדרה נוקשה, כי מבינים את המקור שלהן. זה לשלב שבו "גם יודעים דברים מוגדרים, וגם לא יודעים כלום."

איך החקירה המעשית מתבצעת?

שאלה: כיצד בפועל אפשר לפרק חוויה של שולחן?

תשובה: לוקחים חפץ כמו כוס או שולחן, ובודקים שלב אחר שלב: מה אני רואה? למה אני רואה את זה? אילו חושים מעורבים? מה הצבע והצורה? מה המשמעות שלי לאותו חפץ? ממשיכים עד שמגיעים לחוויה עמוקה: "אני זה שמפריד בין יש לאין, וכך נוצרה ההבנה על שולחן." כשמבינים את זה עד הקצה, קולטים גם את ההיפך הגמור של ההפרדה, כלומר, שאין שום הפרדה.

שאלה: האם זה אומר להרגיש במקום להבין?

תשובה: אין באמת הבדל בין להרגיש ולהבין. הכל תלוי בשפה. יש כאלה שבשבילם "להרגיש" אומר משהו מוחשי יותר מ"להבין", ולכן משתמשים לעתים במילה "להרגיש" כדי להמחיש חוויה עמוקה. אבל בסופו של דבר, להרגיש ולהבין הם ביטויים שונים לאותה פעולה פנימית.

מה קורה ב - 24 שעות של מודעות על?

שאלה: האם ההפרדה בין יש לאין מתרחשת כל הזמן?

תשובה: כן. באופן בסיסי, אנחנו כל הזמן מפרידים, אפילו בלי לשים לב. ההפרדה הזאת יוצרת את העולם שחווים: שולחן, אנשים, צבעים, קולות ועוד. כשמגיעים למודעות על, מתחילים לחוות במקביל את פעולת ההפרדה עצמה, ומבינים עד כמה היא קריטית לקיום החוויה. יש חשש שאם תחדל ההפרדה, העולם כולו יושמד או יתפוגג, כי הבנת העולם תלויה בקיום ההפרדות בין דברים.

שאלה: אז אולי העולם תמיד יישאר וקיים בלי קשר אלינו?

תשובה: מה שמתגלה הוא שגם עצם האפשרות של קיום מציאות מחוץ לתודעה תלויה בהבחנה בין יש לאין. אם מפסיקים להפריד, גם ההנחה שהעולם ממשיך להתקיים מתערערת. מכאן הופכת החוויה למשהו עמוק מאוד, שבו גם מושג המציאות ככלל תלוי בשאלה אם מפרידים בין יש לאין.

הקשר לרבי נחמן ושאלת הבחירה אם העולם קיים

שאלה: מהו המסר העמוק לגבי בחירה?

תשובה: לפי רבי נחמן, כל העולם נברא לכאורה כדי שתהיה בחירה. בפירוש העמוק, אפשר לבחור אם העולם יתקיים או לא. כלומר, ניתן לחוות שהעולם לא קיים באמת ולהרגיש את זה בעוצמה ממשית. ואם נשאל מי בכלל מרגיש זאת, התשובה היא שרק מי שחווה את ההפרדה יכול להבין עד כמה הכל תלוי בה.

שאלה: איך יודעים מה באמת אמיתי?

תשובה: יש נקודה שבה אין יותר על מי לסמוך חוץ מעל התחושה העמוקה ביותר. כשמגיעים למצבים שבהם כל המציאות ומולה הבנה אחרת לחלוטין, נשארת רק הבחירה באותה אמת פנימית שגדולה מכל הבטחה חיצונית. באותה נקודה מגלים שמי שמוכן לבחור באמת, מקבל גם אותה וגם את המציאות כולה בו - זמנית.

זה נשמע כמו רמות עומק שונות של תפיסה

שאלה: למה הכוונה כשטוענים שצורה, מחשבה ורצון הם אותו הדבר?

תשובה: כשמביטים ברובד החיצוני, יש הבדל בין "אני זוכר", "אני חושב", "אני מרגיש" ו"אני רוצה". אבל לעומק, כל הפעולות הללו הן לבוש שונה לאותה מהות של תודעה. להבדיל, זו רק שפה שבה מבחינים בין זיכרון לרצון ובין ידיעה ותחושה. אך ברובד העמוק, הכל זה אובייקט של חוויה בתוך אותה תודעה כוללת, ואין באמת הבדל מהותי ביניהם.

שאלה: אז למה בכל זאת מרגישים הבדל?

תשובה: תלוי ברמת התפיסה. בעולם היום - יומי מפרידים ומוגדרים: זיכרון שייך לעבר, רצון לעתיד, ידיעה להווה, וצורה היא אובייקט נפרד. אבל ככל שחודרים לעומק, הכל מתלכד לרמה שבה אין סתירה בין הידיעה שאתה רואה שולחן, לבין החוויה שהשולחן הוא רצון, או שהשולחן שווה ערך לכל מחשבה ורצון אחרים.

האם בסוף מפסיקים לנתח את הדברים?

שאלה: אם הכל אחד, למה להמשיך לנתח?

תשובה: בסוף, כשההפרדה לא קיימת באופן כובל, ממילא אין הבדל בין לנתח לבין לא לנתח. אפשר לעסוק בניתוח מציאות כפי שרגילים, ועדיין להיות בתודעה שאין בה הפרדה. אין כפייה פנימית לראות שולחן כשולחן, אבל מצד שני אין מניעה לחוות אותו כשולחן. כך פועלים בשני המצבים במקביל: מודעים להפרדה ופועלים בתוכה, וגם מודעים לאפשרות שאין הבדל אמיתי בין יש לאין.

מה התועלת בחוויה הזאת?

שאלה: איך זה קשור לאושר מוחלט?

תשובה: מי שרוצה להבין את הכל ולחוות את העומק, מגלה שהדרך היחידה היא לגלות את השורש של כל מחשבה וקיום. כאשר חווים את הדברים משם, מתחדשת החוויה של אושר מלא, משום שאין יותר חרדה מהיש או מהאין, ואין הגבלה של ההגדרות המוכרות. מצד אחד ממשיכים לחיות כרגיל, לראות שולחן ולדבר עם אנשים, ומצד שני מבינים ששום דבר לא באמת מחייב, ושאפשר לבחור אם לראות או לא לראות, אם להפריד או לא להפריד.

שאלה: ואם מישהו רק רוצה להבין קצת?

תשובה: כאשר רוצים להבין, עצם העמקת החקירה מגלה את השורשים של ההבנות. מי שמגיע עד הסוף, ימצא שהוא גם מתעניין עוד ועוד גם לאחר שהבין, כי הדבר עצמו הופך להיות המקום של חוויה אינסופית.

שאלה: האם אדם מרגיש שהוא מחזיק גם את האין וגם את היש באותו רגע?

תשובה: כן. אפשר לקרוא לזה רמת מודעות על: לראות שיש שולחן בצורה ברורה, ובו בזמן לדעת שאין שום שולחן מבחינת ההפרדה העמוקה. זו החוויה הכי קרובה להבנה שגם יודעים דבר מסוים וגם לא יודעים אותו, בעת ובעונה אחת.

סיום והרחבה

שאלה: איך זה אפשרי שלראות שולחן זה בעצם רצון או זיכרון?

תשובה: כשמבינים ששולחן הוא בסך - הכל "יש" מסוים לעומת "אין" של שאר הדברים, אפשר לתפוס זאת כתחושת חיסרון של כל מה שלא שולחן, או כידיעה של משהו ספציפי. גם רצון הוא תחושה של חסרונם של דברים אחרים, וגם זיכרון הוא ידיעה על משהו אחד בשונה מאחר. ככל שמעמיקים, רואים שכולם ביטויים שונים של אותה תודעה שמפרידה ומתאחדת בו - זמנית.

שאלה: אז בסוף אין הבדל בין הכרה בחושים, חשיבה, זיכרון ורצון?

תשובה: לגמרי כך. בשפה רגילה אנו מחלקים אותם, אבל ברמה העמוקה הם כולם אותה מהות של תודעה המתנסה בעצמה בצורות שונות, ושורשם הוא הבחנה בין יש לאין. ובסופו של דבר יש אפשרות להכיר בהם או לחוות אותם כמקשה אחת, בלי לכפות על עצמנו את ההפרדה או את האחדות.
אליעד: איך אפשר להבין בלי שכל? אתה רואה מולך שולחן? כן. כאשר אתה רואה משהו, אתה צריך לגלות מהיכן הגיעה המחשבה הזאת. למה אני רואה פה שולחן עכשיו? למה אני יודע שיש פה שולחן? מה אני מבין?

תקשיב טוב, כאשר אתה רואה שולחן אתה צריך להגיע לתמלול, לדוגמה, החושים שלי קולטים אינפורמציה, של פוטונים שזזים, האינפורמציה הזאת עוברת למוח, המוח שלי רואה צורה, והתודעה שלי רואה את מה שהמוח רואה, והיא מאמינה למה שהחושים רואים, ולהמשיך להכנס פנימה ופנימה ופנימה ובסוף אתה מגיע ל.. אני מבדיל בין מה שיש לבין מה שאין, ואז אם אתה מצליח לראות את הנחת היסוד הראשונה של מה שאתה יודע, אז אתה יכול לראות את הדברים ללא שכל.

שוב, אתה צריך להגיע למצב, שכאשר האינפורמציה עוברת לך בראש, אתה רואה אותה ואתה כאילו נכנס לעומק.

תחשוב שיש מחשבות, ואתה עושה חור בתוך המחשבה, ואתה נכנס פנימה, עד שאתה מגיע לשכבה הכי עמוקה של המחשבה, ואתה רואה מאיפה היא נולדה, מה מקור החיות שלה.

למשל כשאתה זוכר משהו, מה כרגע נותן למחשבה הזאת חיים. איך המחשבה הזאת קיימת?

ואם אתה נכנס עמוק לתוך המחשבות של עצמך, או רצונות, תחושות, אני, לא אני - זה הכל אותו הדבר, אתה מגיע לשכבה מסויימת שבה אתה רואה שכול המחשבות כולן מבוססות על ההפרדה בין יש לאין, ואתה רואה את זה, לא קורא בספר.

אני מדבר על מצב, שכאשר אתה רואה שולחן, או את כל המחשבות שאתה חושב, אתה רואה שהם מבוססים על הפרדה בין יש לאין. ואז אם אתה רואה זאת, אתה יכול לקחת צעד אחד אחורה ולא לראות יותר הפרדה בין יש לאין.

וזאת הדרך ואין דרך אחרת, גם לא מדיטציה. למה אני אומר? כי הם מתימרים להביא אותך לאין שכל, אבל זה אין שכל של משוגעים, ואני מדבר על אין שכל של חכמים.

שוב, יש אני שהוא במקרה אתה, מה זה אני? משהו. גודלו הכי קטן שאפשר, אחד חלקי אין סוף. לאני הזה יש כל מיני מחשבות, למשל אתה רואה שולחן, השולחן הוא רחוק רחוק רחוק מהאני, זאת אומרת כל הזמן מתווספת לך אינפורמציה ואז אתה רואה פה שולחן. אבל יש הרבה ערמות של אינפורמציה עד שראית את השולחן.

אתה צריך אינפורמציה של זיכרון, של חושים, של צבע, של צורה, של משמעויות - עד שבסוף אתה רואה את השולחן.

החוויה שאתה רואה שולחן נשענת על הרבה אינפורמציות.

עכשיו, אתה צריך להגיע לאינפורמציה הראשונה.

האינפורמציה הראשונה היא האני, אתה רואה את המחשבה של האני, ואתה קולט שהאני הזה נובע בגלל שאתה מבדיל בין משהו למשהו.

זה הכל עניין של מודעות. זה כמו אדם שמדמיין פילים והוא יודע שהוא מדמיין אותם.

אני מדבר על מצב כזה שאתה יודע, ואתה רואה את היווצרות המחשבה בשורשה. אתה רואה איך המחשבה נוצרת. רואה את המקום של היש והאין, ואז אתה יכול לקחת צעד אחד אחורה, ואז אתה לא רואה כלום.

גם כשאתה אומר אני, זה גם מבוסס על יש ואין. האני זה תחושה שמסתכלת על עצמה, ואז אתה קולט שבעצם כאשר אני מרגיש את עצמי, זה בגלל שאני עצמי מבדיל בין מה שאני לבין מה שלא אני. וזה עצמו מבוסס על ההבדלה בין יש לאין. ואז אתה יכול להסתכל אחד פנימה ואז אתה לא רואה כלום.

אתה לא רואה כלום בצורה מוגדרת, השכל רואה כלום.

מי מסתכל פנימה? השכל, אך הוא מסתכל עמוק לפני הבסיס של עצמו.

אתה מסתכל לפני ההגדרות של השכל. אין הגדרות בראיה הזאת.

ההגדרה הכי קרובה זה שאתה יכול להגיד, זה השכל ולא באמת ראית אותו.

כשאתה מסתכל לפני השכל, אתה גם רואה הכל, את הצורות, כי המהות לא שוללת את קיומן של הצורות.

אתה רואה את המחשבה מלפני שהיא נולדה.

ואז בסוף אתה גם לא יודע כלום, ואתה גם יודע דברים מוגדרים - זה הפירוש הכי קרוב.

בסוף אתה רואה גם הנה שולחן וכסא, וגם לא רואה שולחן וכסא. אתה לא רואה כלום.

שאלה: מה זה נותן?

שאלה: להיות מאושר במאה אחוז.

שאלה: למה?

אליעד: מה זה אכפת לך מה זה נותן? תגיד מה אתה רוצה?

שאלה: מה שאני רוצה כרגע, זה להבין את זה.

אליעד: יפה, מה שזה יתן לך שתבין את זה.

מצד ההגדרה זה יתן לך את הפטור להבין את זה. כי תבין את זה. וזה גם לא נכון, כי בסוף תרצה להבין את זה למרות שהבנת את זה.

מדובר פה על רמת מודעות אולטימטיבית, כמו שוודאי לך שאתה מחזיק את הכסא, אתה ממש חווה את ההפרדה של היש והאין. אתה ממש מרגיש, הנה אני מבדיל בין יש לאין.

כשאתה רואה שולחן אתה רואה אותו מההפרדה של היש והאין שלו. ורק אז אתה יכול לראות אותו גם בלי ההפרדה של היש והאין.

אמרתי לך בזמנו, לקחת כוס ולנתח מאיפה באה לי החוויה. תבדוק, למה אני מרגיש את זה, ולמה אני מרגיש את זה? עד שאתה ממש חווה ומרגיש שאתה מפריד בין יש לאין.

וכאשר אתה מרגיש שאתה מפריד בין יש לאין, זה כמו שאתה מגיע לגדר, כשאתה הבנת עד הסוף מה זה להפריד בין יש לאין, זה בעצם אומר שהבנת מה זה לא להפריד בין יש לאין.

שאלה: האם להרגיש זה יותר חזק מלהבין?

אליעד: אותו הדבר. אין הבדל.

שאלה: אז למה אמרת להרגיש?

אליעד: כי בשפה שלו להרגיש זה יותר מוחשי מלהבין.

האדם ממש מרגיש את ההפרדה, זאת התחושה הכי ראשונה שקיימת, התחושה הכי בסיסית היא שאני מפריד בין יש לאין. זאת התחושה הראשונה, אין תחושה לפניה. אם אתה לא מפריד בין יש לאין אז אין שום תחושה.

זוהי תחושה של 24 שעות רצוף, ואתה כל הזמן מפריד, ואי אפשר לא להפריד, זה סוג של מודעות על.

אתה בקצה האחרון של המודעות, אומר, עכשיו גיליתי שאני מפריד בין יש לאין, ואתה תופס אומץ, כי זה מפחיד, שאם לא תבדיל בין יש לאין אולי פתאום העולם יושמד.

למעשה כל החוויה של העולם, שאתה רואה מולך עולם, כל החוויה הממשית של העולם, זה בגלל שאתה מפריד בין יש לאין.

אם תפסיק להפריד בין יש לאין כולנו נעלמים.

אתה בחוויה שלך בטוח, שהמציאות בכל מקרה תהיה קיימת, אפילו אם תמות או תחיה. ואתה רק בא וזז בתוך המציאות עצמה. מבחינתך המציאות זה דבר מחויב. האם יתכן שכול מה שיש יעלם פתאום, לאן זה יכול להיעלם.

שאלה: אתה אומר שאני יוצר את זה כל רגע ורגע.

אליעד: נכון, השאלה היא מי זה אני.

אני מביא אותך לחוויה, שהדבר הכי מוחשי לך, כל המציאות הזאת שקיימת, ואפילו האופציה שהמציאות קיימת גם זה תלוי בך.

אם תפסיק להפריד בין יש לאין, אפילו האופציה שהמציאות קיימת - גם זה אין, גם זה אי אפשר לדעת.

ואפילו אם כל העולם יגיד לך שזה קיים, מבחינתך זה לא קיים.

כי אם אתה לא יודע, זה לא משנה שהם אומרים לך שזה קיים.

המחשבה נוצרת במפץ של היש והאין. זה כמו שאני לוקח אותך במכונת זמן לפני המפץ הגדול ואתה רואה איך נוצר העולם.

אני רוצה להעביר מסר, שכאשר את אומר כלום, מספיק שיש דבר אחד שלא חשבת עליו באותו רגע, זה אומר שהכלום שלך מוגדר.

כשאמרת כלום, התכוונת להרבה דברים, אבל האם התכוונת גם למילה שולחן?

שאלה: התכוונתי לדבר שיש בו הכל.

אליעד: אז הוא עדיין מוגדר. וכשאני מדבר על כלום, אני מדבר על כלום אחר.

רבי נחמן אמר פעם, אתה רואה את כל העולם, זה הכל בשביל הבחירה. המובן הפשוט הוא, האם אתה יודע למה אלוהים ברא את העולם? כדי שתהיה לך בחירה. אך מה המובן העמוק יותר? אתה יכול לבחור אם העולם יהיה קיים או לא קיים. כל העולם הזה אתה יכול לבחור האם הוא קיים או לא קיים. יש לך אופציה להגיד שהוא לא קיים. אופציה לחוות ולהרגיש את זה.

ותשאל, מי מרגיש?

שאלה: מי מרגיש?

אליעד: בסוף שתרגיש אז תבין.

עוד סיפור מרבי נחמן, הוא אמר לחסיד שלו, אתה חושב שאתה חסיד שלי, אבל יבוא יום שכול העולם יהיה נגדי ואז נראה למי אתה שייך. מה זה אומר, עד שלא הגעת למצב שכול העולם בצד אחד, ורבי נחמן בצד השני, אתה לא הבנת מה זה רבי נחמן.

אני עצמי, יום אחד נפל לי האסימון שרבי נחמן הוא בצד השני של העולם, שכל הקיום של המציאות הזאת סותר את מה שהבנתי אותו. ואז חשבתי במי אני בוחר, בעולם או במה שנראה לי יותר אמיתי? ואז בחרתי במה שנראה לי יותר אמיתי, ואז קבלתי את שניהם.

שאלה: איך ידעת מה יותר אמיתי?

אליעד: מה שהרגשתי.

שאלה: סמכת על ההרגשה שלך?

אליעד: אין לך ברירה. אתה מגיע למצב שאתה לא סומך על הרגשות שלך. יש מחויב זה לא רגש אפשרי שאתה יכול להטיל בו ספק.

שאלה: אמרת התחושה מתבוננת, יש תודעה שמתבוננת.

אליעד: מה זה תודעה? תחושה. תחושה = מחשבה = רצון זה הכל אותו דבר.

רואה = אובייקטים, לראות זה אוביקט. תחושה זה אובייקט, הכל זה אובייקט.

קשה לך להבין זאת כי זה מסודר אצלך בראש.

הכל שווה ערך.

בסוף תגיע למסקנה שכאשר אתה אומר שולחן = מהות. למרות שזה שני קצוות הפוכים. כי השולחן מוגדר והמהות לא.

שאלה: פעם חשבתי שיש הבדל בין צורה למחשבה לרצון.

אליעד: השאלה באיזה עומק. באיזה רובד של מציאות אנחנו נמצאים.

קח את כל מה שישנו, תקיף אותו בעיגול, תתחבר לתודעה של העיגול, ועכשיו זה שווה.

שאלה: למה אתה אומר שזה שווה, בעיני זה לא שווה?

אליעד: התשובה, תלוי באיזה עומק של מציאות מסתכלים. אם אתה מסתכל בצורה חיצונית אז ברור שיש הבדל ביני לבין שולחן. אך אם תקיף בעיגול את כל מה שאתה יודע, שים את העיגול בעיניים, אז אין הבדל בין הדברים. דהיינו, אני לא שולל את מה שאתה מרגיש, גם אני ביום יום חושב שיש הבדל בין גוף לתודעה וכו', אבל אני יודע שההבדל הזה הוא בעומק מסויים, אני יכול ללכת אחד אחורה ולראות שאין הבדל.

שאלה: עדיין אני לא מבין איך התחושה יכולה להתבונן.

אליעד: התחושה לא מתבוננת אלא חשה, זה הכל משחקי מילים, בשפה שלנו, לזה קוראים תחושה ולזה קוראים מתבונן, לזה קוראים מבין, ולזה קוראים מרגיש. בתכלס, זה הכל אותו הדבר, מתבונן, מרגיש, רוצה, יודע, זוכר, זה אותו הדבר, רק בעוצמות שונות.

בשפה שלנו אנו מפרידים בין חושים, מידע, מחוץ לחושים, דרך זיכרון, בעבר, בעתיד - אנחנו מבדילים. אבל אם תלך לעומק של התפיסה, אין הבדל בין - אני יכול להגיד התחושה מתבוננת, או להגיד ההתבוננות חשה, או להגיד ההתבוננות זוכרת, או זיכרון רוצה, זה אותו דבר, אין הבדל.

כשאני אומר אין הבדל, זה לא משחקי מילים. אם תבין מה זה זיכרון, תראה שזה תחושה. מה זה רצון. רצון זה גם תחושה. מה זה לדעת? לדעת זה רצון. לדעת שיש פה שולחן, זה להרגיש חיסרון מזה שאין פה שולחן.

כשאני בזמן ובמקום מסויים חסר לי את כל הדברים שהם לא שולחן, אני בעצם יודע שיש שולחן.

לדעת שיש שולחן, פירושו, כשאני יודע שפה עכשיו יש שולחן, זה אומר שאני חווה עכשיו שחסר לי את כל מה שהוא לא שולחן.

זאת אומרת שאני יכול לתאר את זה באמצעות זה שאני יודע שיש שולחן, או להגיד שאני רוצה שפה ועכשיו יהיו כל הדברים שהם לא שולחן. ואז למעשה קבלתי את זה שיש שולחן.

להגיד שאני יודע שיש משהו, זה כמו להגיד שאני רוצה את מה שהוא לא.

אפילו המילה רוצה ויודע זה אותו הדבר.

מה זה מרגיש, את מה שלא פה אני לא מרגיש, ואת מה שפה אני מרגיש. את מה שפה אני יודע, ואת מה שלא פה אני לא יודע. זה אותו הדבר.

שאלה: דברת עכשיו על בשורשו ולא בשורשו, אתה עדיין עושה הבדל.

אליעד: נכון, אתה צודק, בשפה שלנו אני חייב להגיד לך כך, אך כשתגיע לסוף זה יסתדר לך.

שאלה: ואז תפסיק לנתח?

אליעד: לא, בסוף אין אצלך הבדל בין לנתח ללא לנתח. ובו זמנית אתה לפעמים מנתח ולפעמים לא מנתח.
לחיות תוצאות הבדל מהותי חרדות אינסוף להרגיש את עצמך להיות מאושר בריאת העולם תחושה עמוקה קיומו של דבר קצה האחרון איך נוצר איך נוצרות איך נוצרים איך נוצרת איך נוצרת מחשבה אין או יש אין ויש אין יש אין מיש אין שכל אנושיות אנושית גבול השכל האנושי גבולות השכל האין והיש היש והאין המציאות הפרדה הפרדה בין יש לאין השכל השכל האנושי יש או אין יש אין יש ואין יש מאין יש מיש כיצד נוצרות להעלים להעלים את המציאות מחוץ לשכל מחוץ לשכל האנושי מחשבה מחשבות מעבר לשכל האנושי מעל השכל מעל השכל האנושי מעל לשכל האנושי מציאות שכל שכל אנושי שכל שמעל השכל תפישה על אנושית תפישה על שכלית
אושר אמיתי, איך להעלים את עצמך? איך לבטל את האגו? איך להעלים את האגו? איך לבטל את הרצון? מודעות עצמית, איך להיות מאושר? להיות רגוע, איך לא לכעוס? איך לא להתרגז?
אושר אמיתי, איך להעלים את עצמך? איך לבטל את האגו? איך להעלים את האגו? איך לבטל את הרצון? מודעות עצמית, איך להיות מאושר? להיות רגוע, איך לא לכעוס? איך לא להתרגז?
... אמיתי, איך להעלים את עצמך? איך לבטל את האגו? איך להעלים את האגו? איך לבטל את הרצון? מודעות עצמית, איך להיות מאושר? להיות רגוע, איך לא לכעוס? איך לא להתרגז? מה זה אומר להעלים את עצמך או לבטל את האגו? אליעד כהן מסביר שהמושג להעלים את עצמך או לבטל את האגו פירושו להגיע למצב שבו האדם ... אז הכל בסדר. אבל ברגע שיש פער בין הרצון לבין המציאות, שם מתחילות הבעיות. המצב של להעלים את עצמך הוא תהליך שבו אתה מתבונן לעומק ברצונות ... שכל רצון שלך הוא רק אפשרות, לא מחויב מציאות. למשל, אם יש לך רצון חזק להיות בריא, להעלים את עצמך פירושו שתגיע למצב שבאותה מידה שאתה רוצה להיות ... לא רק אומר את זה אלא ממש חווה את זה בפנים. מה המשמעות של רצון לא מוגדר או נייטרלי? להעלים את עצמך, לפי אליעד, זה להגיע למצב שאם ישאלו אותך מה ... אלא רק אפשריים, אתה פחות נלחץ כשהמציאות לא תואמת את מה שאתה רוצה. לכן, אדם שמצליח להעלים את עצמו או את האגו שלו הופך לרגוע יותר, פחות כועס, ... הוא מבין שהרצון הוא רק אפשרות ולא מחויב, הוא הופך להיות רגוע, יציב ומאושר יותר. איך להעלים את האגו? מה זה להעלים את עצמך? איך להפוך רצון ממחויב לאפשרי? איך להיות רגוע ... באמת? איך להתמודד עם תסכולים וכעס? ש: אני ראיתי וידאו אחד באתר שמדבר על העניין הזה של להעלים את עצמך בעצם להעלים את האגו שלך את האני שלך ואם אני לא טועה על פי הוידאו ... שאתה יכול להגיע אליו ונראה לי שהרבה דברים בנושא הזה לא הבנתי כאילו מה זה אומר בעצם להעלים את עצמך. אליעד: אני אסביר לך בצורה פשוטה שאפילו אתה ... מגדיר שאתה רוצה משהו והמציאות אומרת אני מגדירה אחרת שם מתחילה הבעיה, עכשיו מה זה נקרא להעלים את עצמך מה זאת אומרת להעלים הכוונה היא שאתה בעצם לוקח את המוגדר והופך אותו ללא ... שבמו עיניך אתה רואה במו שכלך במו חווייתך אתה חווה שהרצון הוא אפשרי ולא מחויב זה נקרא להעלים את עצמך להעלים את עצמך פירושו להעלים את הצמצום איפה שאתה חווה חייב להיות ככה לא חייב אפשרי ... שכשאתה רוצה משהו אתה גם רוצה אותו אבל אתה גם בתוכך זה לא משנה לך אם יש או אין זה נקרא להעלים את עצמך, מה זאת אומרת להעלים את עצמך אם אתה תרצה במובן יותר פילוסופי עצמך פירושו חוויית האני חוויית החיסרון להעלים את עצמך פירושו להעלים את חוויית החיסרון הראשונה הדבר שאתה הכי בטוח בו בעולם שאו שיש או שאין להעלים את עצמך פירושו שכשאתה עושה משהו שבעצם תחווה גם את ... תהיה בנייטרלי כזה. ש: אוקי לחוות את ההפך שלו כאילו מה זאת אומרת לחוות גם? אליעד: להעלים את עצמך פירושו שאתה הולך למקום הלא מוגדר זה נקרא להעלים את עצמך אתה הולך למקום שמבחינתך אם אומרים לך מה אתה ... ויכולת להביא גם דף ריק אבל מצד שני זה לא דף ריק אמרת שאתה רוצה משהו. בכל מקרה למושג להעלים את עצמך יש המון עומקים והמון פנימיות אבל מבחינתך כרגע להעלים את עצמך פירושו את הדברים שאתה חווה כמחויבים להעלים אותם. עכשיו התכלית הסופית זה לא להעלים את עצמך זה לא שבסוף לא אמור להיות עולם לא אמור להיות ... לי רע אם אני אשיג את זה אין את זה לאנשים אנשים יש להם אני רוצה וזה אלוהים אתה מבין אז להעלים את עצמך פירושו
מדיטציה, ביטול התודעה, אין אני, להעלים את עצמך, להעלים את האני, להעלים את האגו לגמרי, באמצעות הכוח העצמי
מדיטציה, ביטול התודעה, אין אני, להעלים את עצמך, להעלים את האני, להעלים את האגו לגמרי, באמצעות הכוח העצמי
... ביטול התודעה, אין אני, להעלים את עצמך, להעלים את האני, להעלים את האגו לגמרי, באמצעות הכוח העצמי מהי הדרך להעלים את האגו לחלוטין? במהלך ההרצאה, אליעד כהן מתאר את הדרך בה אדם ... מציין כי כל פעולה שהאדם עושה מתוך הרצון האישי שלו להעלים את האגו למעשה רק מחזקת את האגו. המטרה היא להבין כי כל זמן שאדם ... - גם אם הרצון הוא להיפטר מהאגו - הוא לא באמת מצליח להעלים את האגו. כיצד ניתן להעלים את האגו בעזרת הכוח העצמי? אליעד כהן מציין כי לא ניתן להעלים את האגו רק בעזרת הכוח העצמי של האדם. כל אדם שינסה להעלים את עצמו באמצעות הרצון שלו, לא יצליח להגיע לביטול מוחלט של האגו, שכן הוא נותר אני שמבצע את הפעולה. כשהאדם מנסה להעלים את עצמו מתוך כוחו, הוא בעצם נשאר נאחז בהבנה של אני שמבצע את ... לא באמת מבטל את האגו שלו. הוא מדגיש כי כל עוד הכוח להעלים את האגו נובע מתוך האני, האדם נשאר בתודעה של עצמו, וממילא לא מבטל ... של אני המרגיש או חושב. האם כל אדם יכול להצליח להעלים את האגו? לסיום, אליעד כהן מדגיש את הרעיון כי כל אחד יכול להשיג ...
האגו, הכל מאלוהים, האם צריך להעלים את האגו, למה אי אפשר להעלים את האגו
האגו, הכל מאלוהים, האם צריך להעלים את האגו, למה אי אפשר להעלים את האגו
... הכל מאלוהים, האם צריך להעלים את האגו, למה אי אפשר להעלים את האגו למה אי אפשר באמת להעלים את האגו? אליעד כהן מסביר את המושג אגו בהקשר של האחדות והנפרדות, ומדוע למעשה לא ניתן להעלים את האגו לחלוטין. ראשית, יש להבין את ההבדל בין מצב של אחדות לבין מצב של נפרדות. במצב של ... של עצמי או של אגו מתבטלת מראש, כי באחדות אין הפרדה ואין שום אפשרות להעלים משהו שכבר אינו קיים מלכתחילה. אך האדם הממוצע חי במצב של נפרדות, שבו הוא מזהה עצמו ... לא היה עסוק כל כך בלהוכיח לעצמו שהוא אפס. במילים אחרות, עצם הניסיון להעלים את האגו או להיות חסר אגו מחזק את התחושה שיש משהו שיש להעלים, וכך האדם דווקא מחזק את קיומו של האגו במקום להחליש אותו. למה ההבנה שהכל מאלוהים לא ... להשתחרר מהאגו היא סובייקטיבית. כלומר, התהליך שבו אדם מחליט לנסות להעלים את האגו או להרגיש אחד עם העולם, מתרחש רק ברמה התודעתית - אישית ולא ברמה של המציאות עצמה. המציאות לא משתנה בעקבות ההחלטה של האדם להעלים את האגו. התהליך הזה מתרחש בתודעתו של האדם בלבד, ולכן הוא אינו יכול להפוך למשהו מוחלט או אובייקטיבי. הרעיון המרכזי שאליעד מביא הוא שכל ניסיון מודע להעלים את האגו הוא בעצמו ביטוי של האגו. כל עוד האדם מנסה באופן פעיל להעלים משהו, הוא מנציח את הנפרדות שבבסיס המחשבה הזאת. אילו האדם היה באמת במצב של אחדות מוחלטת, הוא לא היה חושב בכלל שיש משהו שצריך להעלים, כי לא היה לו מושג על נפרדות או על אגו מלכתחילה. לסיכום, אליעד כהן מסביר שהאגו אינו יכול באמת להיעלם, כי הניסיון להעלים אותו תמיד מגיע מנקודת מבט של נפרדות, ולכן מחזק את האגו עצמו. התהליך כולו סובייקטיבי ואינו יכול להפוך למצב אובייקטיבי או מוחלט. איך אפשר להעלים את האגו? מהי נפרדות ואחדות? למה האגו לא נעלם לעולם? מהי תודעה סובייקטיבית? איך האגו ...
מה זה אני? מה זה תודעה? מה זה חיים? מה זה נשמה? מה קורה אחרי המוות? מה זה להיות אלוהים? איך להעלים את האני? איך להיעלם? לא רוצה כלום, להיכלל באין סוף, לפני הפוטנציאל, לפני האפשרויות, לחזור להיות אלוהים, להיות כלום
מה זה אני? מה זה תודעה? מה זה חיים? מה זה נשמה? מה קורה אחרי המוות? מה זה להיות אלוהים? איך להעלים את האני? איך להיעלם? לא רוצה כלום, להיכלל באין סוף, לפני הפוטנציאל, לפני האפשרויות, לחזור להיות אלוהים, להיות כלום
... זה תודעה? מה זה חיים? מה זה נשמה? מה קורה אחרי המוות? מה זה להיות אלוהים? איך להעלים את האני? איך להיעלם? לא רוצה כלום, להיכלל באין סוף, לפני הפוטנציאל, לפני האפשרויות, לחזור להיות אלוהים, להיות כלום מה זה אומר להעלים את האני באופן מוחלט? כדי להבין מה זה להעלים את האני, אליעד כהן מסביר שיש שני היבטים עיקריים לשאלה הזו: קודם כל, לברר האם אפשר בכלל להעלים את האני, ושנית, להבין למה האדם רוצה להעלים את האני שלו. אליעד מסביר, באמצעות דוגמאות רבות, שבשביל להיעלם לגמרי לא מספיק פשוט להפסיק את התחושות או המחשבות, אלא צריך להעלים גם את עצם האפשרות שיהיה אי פעם קיום לאני הזה. כלומר, המצב שבו האדם היה קיים חייב להימחק באופן מוחלט, לא רק בפועל אלא גם כאפשרות פוטנציאלית. האם אפשר בכלל להעלים את האני? כאשר אדם אומר שהוא רוצה להעלים את האני, הוא בעצם מבטא רצון כלשהו, ולכן לפי אליעד, כל עוד האדם רוצה משהו - קיים אני שרוצה את אותו הדבר. אליעד מדגים ... לעוף, אבל השאלה אם הוא יכול לעוף היא שאלה נפרדת. אותו הדבר כאשר אדם שואל איך להעלים את האני שלי? - גם אם יגידו לו שזה בלתי אפשרי, הרצון עצמו עדיין קיים. למה אי אפשר להוכיח שמשהו אינו אפשרי? אליעד ... שהוא יכול לקרות, ולכן אי אפשר להוכיח שהוא בלתי אפשרי בוודאות מלאה. האם הרצון להעלים את האני הוא רצון אמיתי? אליעד מסביר שאם אדם באמת ובתמים היה רוצה להעלים את האני שלו - אז באותו רגע ממש הוא היה נעלם. אם אדם לא מצליח להעלים את האני שלו, המשמעות היא שהוא לא באמת רוצה את זה מספיק. כאן אליעד נותן דוגמה של נכה שמביאים לו כפתור שהופך אותו ... לא באמת בטוח במה שהוא רוצה. באופן דומה, אם האדם לא לוחץ על כפתור דמיוני שיכול להעלים אותו לגמרי, סימן שהוא לא באמת רוצה להעלים את האני שלו, מכיוון שיש דברים טובים שהוא עדיין רוצה לשמור עליהם. מה קורה אחרי המוות והאם זה באמת מעלים את האני? אליעד מתייחס גם למוות כאל אפשרות להעלים את האני, אבל הוא מסביר שזה לא בדיוק כך. אם במוות התודעה של האדם ממשיכה להתקיים בצורה כלשהי, אז האדם לא באמת נעלם. ... כל עוד קיימת האפשרות שהתודעה ממשיכה להתקיים, אז האני לא נמחק באמת. האם אפשר להעלים את האפשרות להיות קיים? אליעד מפרט שהעלמת האני באופן מוחלט פירושה להיעלם גם כאפשרות קיום. הוא מסביר זאת כך: אם יש לך ... הרצון, תחושת החיסרון, תחושת הצורך במשהו נוסף מעבר למה שקיים. לכן, אדם שרוצה להעלים את האני, בעצם צריך להעלים את כל הרצונות, כולל הרצון להרגיש טוב או להימנע מרע. מה צריך לעשות בפועל כדי להעלים את האני? אליעד מציע פתרון פרקטי וברור: האדם צריך לשבת עם עצמו ולשאול את עצמו בכנות מוחלטת - מה הוא באמת רוצה. ברגע ... האמיתית של האני, שבו האדם כבר לא קיים בשום צורה או דרך. למה קשה לאנשים להעלים את האני שלהם למרות שהם רוצים? אליעד מציין שלמרות שאנשים אומרים שהם רוצים להעלים את האני שלהם, הם לא באמת רוצים לוותר על החוויות הטובות, ולכן הם לא מצליחים להיעלם. אם האדם באמת היה מוכן לוותר על כל ... מתבטל לחלוטין ולא נשאר שום זכר לאני שלך, אז אתה נעלם באופן מוחלט וסופי. איך להעלים את האני? מה קורה אחרי המוות? מה זה תודעה? האם אפשר להיעלם לגמרי? איך להתחבר למי שאני באמת? האם הרצון יוצר את ...
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 3
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 3
... קיימת. באותו אופן, אם התודעה היא ישות עצמאית, למה שתיעלם עם שינוי החומר? האם אפשר להעלים את התודעה לחלוטין? אליעד מסביר כי ניתן להגיע למצב שבו התודעה נעלמת לחלוטין. הוא מזמין באופן סמלי את אלו החושבים על התאבדות לבוא אליו כדי ללמוד איך להעלים את התודעה באמת, כלומר, להעלים את תחושת האני הנפרדת מהמציאות. התודעה מוגדרת כאן כישות עצמית החווה את הנפרדות שלה מהמציאות, ואת הרצונות השונים ... באמצעות חקירה עצמית איך ליהנות ממצבים קשים? מה הקושי הראשוני בשאלה על התודעה והאפשרות להעלים את עצמנו? ישנה הנחה שטוענת שאם יש תודעה, אז היא כאילו ישות נפרדת מהחומר. עולה השאלה: אם התודעה נפרדת מהחומר, מדוע ... שגם אם משנים את החומר, התודעה עדיין ממשיכה להתקיים. לכן נשאלת השאלה, כיצד בכלל אפשר להעלים את עצמך אם יש ישות תודעתית שעומדת בפני עצמה? הצגת הרעיון של להעלים את התודעה עולה רעיון שיש אפשרות להרוג את התודעה באמת ולהיעלם לגמרי. נאמר שאפשר ללמוד דרך מסוימת שמאפשרת העלמות ... שרוצה להתאבד מוזמן לבוא, ואז נוכל להסביר לו איך להרוג את התודעה באמת. הכוונה היא שאפשר להעלים את חוויית האני שחווה את הנפרדות, ולא רק להחליש אותה. מהי התודעה לפי ההסבר? התודעה מוגדרת כישות העצמית. זהו אותו אני שמרגיש שהוא קיים, נפרד מהעולם, ושייך לו רצון משלו. לכן, כאשר מדברים על להעלים את התודעה, מתכוונים להעלים את תחושת הנפרדות שקיימת באני. על האפשרות ליהנות מהמצב הקיים ואפילו מהסבל נאמר שיש מעט אנשים שיכולים ללמד אותך ... פער בין מה שאתה רוצה לבין מה שקורה בפועל, ואז ממילא תוכל ליהנות מכל דבר. הדבר מכונה להעלים את עצמך, כי אתה מסיר את הנפרדות בין הרצון שלך ובין המציאות. שאלה: איך להגיע לחוויית האחדות? הדיון עובר לרעיון ... שקיים לנצח, את האני הקבוע. היא לא מצליחה להתחבר לחלק שבו אתה לא קיים כלל. אך ישנה דרך להעלים את עצמך ולחוות את שני הצדדים בו זמנית. כאשר האדם מצליח להיות גם קיים וגם לא קיים, הוא נכנס למצב של אחדות, חופש ... משוחררת. סיכום הרעיון המפורט 1. בהתחלה שואלים: אם התודעה היא נפרדת מהחומר, איך אפשר להעלים אותה בשינוי החומר? 2. מוצג רעיון להעלים את התודעה דרך הבנה פנימית שמבטלת את חוויית הנפרדות. 3. התודעה מוגדרת כישות העצמית של האדם. 4. אפשר להגיע למצב שכל ... והבנה של שורשי הרצון העלמת האני והסבל באמצעות חקירה עצמית ואם יש תודעה אז איך תוכל להעלים את עצמך? כי אם יש תודעה היא כאילו ישות נפרדת מהחומר, נכון? אם יש תודעה זה אומר שהיא ישות נפרדת מהחומר, אם היא ... הרצון שלך יסתכרן איתה, תהיה התאמה מושלמת, ואז כבר לא ישנה לך שום דבר, שזה כאילו נקרא להעלים את עצמך, מה זה נקרא להעלים את עצמך? הכוונה להעלים את הנפרדות שלך. שאלה: זה מגיע לשאלה שרציתי לשאול אותך, איך להגיע לחוויית האחדות? אליעד: אז בוא קודם כל נבין מהי ... כאילו אתה נמצא מחוץ למציאות כולה, אני יכול ללמד אותך מה הכפתור שתלחץ עליו כדי שתוכל להעלים את עצמך. איך להעלים את עצמך? מצד האמת אתה קיים לנצח, אבל בו זמנית אתה לא קיים בכלל, אף פעם. רבי נחמן בסיפור שלו על הקבצנים אמר, אני ... שבך, מה זה לא קיים? איך אני לא קיים? אתה לא מצליח לחוות את הלא קיים, את הכלום, ויש דרך להעלים את עצמך, והמשחק זה שאתה בשני הצדדים בו זמנית, גם קיים וגם לא קיים. כמו שאמרתי הרבה פעמים, כמו משחק שאתה משחק עם ... פשוטים, זה מחבר אותך לתוך עצמך, בסוף בסוף בסוף אתה תתחבר לתוך הכלום שבך. אתה רוצה להעלים את עצמך תתחיל להיות אמיתי, אם תתחיל להיות אמיתי, מה זה להיות אמיתי, מה אני באמת רוצה? למה אני רוצה את זה? למה אני ...
אגו / פרדוקס האגו - האם ואיך אפשר להעלים את האגו לגמרי? ומדוע זה מיותר?
... פרדוקס האגו - האם ואיך אפשר להעלים את האגו לגמרי? ומדוע זה מיותר? אגו רצון עצמי. כפי שכבר ביארתי, האגו של האדם יכול להיות גם האויב וגם האוהב של האדם, הכל תלוי בגישה ... האדם לקבל הנאה יעלם לגמרי. ואם יצליח האדם להעלים לגמרי את הרצון שלו לקבל, הרי שהוא כבר לא יוכל להרגיש רע כלשהו... אלא מה? שכל השיטות האלו (כמו גם שיטות אחרות) נידונו כולן ... אגו. אך האדם לא יכול באמצעות האגו של עצמו, להעלים את האגו של עצמו לגמרי. נתבונן לרגע אחד על עניין הרצון העצמי. אם לא היה לאדם רצון עצמי כלשהו, הרי שלא הייתה דרך כלשהי שהוא ירגיש ... גם לזכור, כי גם אילו אכן היה הדבר אפשרי להעלים את האגו הרצון העצמי לגמרי, הרי שבמצב כזה שאין לאדם רצון עצמי ואגו, אומנם מצד אחד הוא לא יכול להרגיש רע, אך מהצד השני הוא גם לא ... האדם מרגישים טוב, וממילא האדם משתחרר מהצורך להעלים אותם. ונסכם: כאשר האדם מסתכל על המציאות בעין אמיתית, על ידי זה הוא מבין ואוהב את המציאות כפי מה שהיא, וממילא הוא לא צריך להעלים את האגו הרצון העצמי של עצמו. ...
מטרת הלימוד אצל אליעד, המטרה להרגיש טוב, מטרה להיות מאושר, להעלים את עצמך, בחירה חופשית, חופש הבחירה, לבחור להיות מאושר, לבחור להרגיש טוב, לרצות את המציאות, לאהוב את המציאות
מטרת הלימוד אצל אליעד, המטרה להרגיש טוב, מטרה להיות מאושר, להעלים את עצמך, בחירה חופשית, חופש הבחירה, לבחור להיות מאושר, לבחור להרגיש טוב, לרצות את המציאות, לאהוב את המציאות
... הלימוד אצל אליעד, המטרה להרגיש טוב, מטרה להיות מאושר, להעלים את עצמך, בחירה חופשית, חופש הבחירה, לבחור להיות מאושר, לבחור להרגיש טוב, לרצות את המציאות, לאהוב את המציאות האם מטרת החיים היא להיעלם? אליעד כהן ... לגבי מטרת הלימוד הרוחני, שלפיה המטרה היא להיעלם. כאשר מישהו חושב שהמטרה שלו היא להעלים את עצמו, או במילים אחרות להיפטר מהקיום, הוא בעצם מחפש להפסיק את הסבל או לחוות סוג של מוות פנימי. אולם אליעד מדגיש כי זו איננה המטרה האמיתית. אליעד מציין דוגמה, כשמישהו אומר יש אפילו פרק איך להיעלם, איך להעלים את עצמך וכו, והוא אומר להתאבד, אך הוא מסביר שזו אינה באמת המטרה, כי אם זו הייתה המטרה האמיתית, אנשים היו עושים זאת בפועל, דבר שאינו קורה. ההסבר ... אליעד: אוקי השאלה כזאת האם בעצם המטרה היא להיעלם, יש אפילו פרק איך להיעלם איך להעלים את עצמך וכו, אוקי הוא אומר להתאבד והוא כמובן לא חושב שזה נכון אחרת הוא היה עושה את זה ממזמן. ש: אז זה סוג של מוות אולי זה סוג של זה. אליעד: בסדר ... לא נכון אם תיעלמי איך תשלטי במנגנון, תראי המטרה היא כזאת המטרה היא לא להיעלם ולא להעלים ולא לשלוט במנגנון ולא לא לשלוט במנגנון מה המטרה שהיה לך טוב, שיהיה לך טוב זאת המטרה את יודעת מה המטרה שיהיה לך טוב, מה גורם לבן אדם להרגיש טוב ...
מדיטציה, התבודדות, מדיטציית ויפאסנה, רבי נחמן מברסלב, מודעות עצמית, רוחניות, תודעה, מיסטיקה, איך להתבודד? להעלים את עצמך, לעשות בלי לעשות, עשייה באי עשייה, הארה רוחנית
... התבודדות, מדיטציית ויפאסנה, רבי נחמן מברסלב, מודעות עצמית, רוחניות, תודעה, מיסטיקה, איך להתבודד? להעלים את עצמך, לעשות בלי לעשות, עשייה באי עשייה, הארה רוחנית האם האחדות ... שאתה קיים דרך מדיטציה. אני מנסה להביא אותך לחוויה שתוך כדי הקרב אתה מרגיש שעושים לך מסג. אני מדבר על תהליך שזה לא מה אני לא, אלא מה אני כן. אתה תצליח להעלים עצמך על ידי שתגיד מה אתה כן. תתחיל לבדוק מי אני, לא אני שולחן או ... ואחר כך מבטלים גם את זה, מה זה אומר? מי מבטל, איך מבטל, באיזה תהליך? עד שלא נשאר ממנו כלום. רבי נחמן כותב תימצות של הנושא והוא אומר, שאם האדם רוצה להעלים את עצמו ולהיות כלום, זה על ידי התבודדות. בעצם יש פה שתי תהליכים, ... אתה לא רוצה כסף, אבל נשאר האני שלא רוצה כסף. ואפילו שבטלת את זה שאתה לא רוצה כסף, מחר אתה יכול שוב לרצות כסף, כי האני עדיין קיים. ולכן הדרך היחידה זה להעלים את האני. בתהליך של אי עשייה אתה יכול לבטל את כל המידות הרעות, אבל ... ההפך מלהתבודד, מה זה אומר? שאתה צריך להתחבר, למה להתחבר? לנסות לחוות כל יום את כל החוויות האפשריות. וכאשר תצליח לחוות את כל החוויות האפשריות, אז תוכל להעלים את עצמך. בפועל זה אומר, לשבת עם עצמך, לדמיין חוויות שאתה לא חווה ...
פרדוקס האגו - האם אפשר להעלים את האגו לגמרי? איך להיפטר מהאגו?
... האגו - האם אפשר להעלים את האגו לגמרי? איך להיפטר מהאגו? אגו. כבוד. פילוסופיה. האחראי היחיד לכל הצרות כעס עצבות שיש לאדם בחיים, זהו האגו. אם לא היה לאדם אגו בכלל, ממילא ... כאשר אין לאדם אגו, לא טוב לו טוב מזויף אלא טוב אמיתי. מסקנה: הדבר הטוב ביותר שיכול להיות עבור האדם, זה שלא יהיה לו אגו. השאלה היא, האם האגו יכול להעלים את עצמו? הרי כל דרך שלא תהיה להעלמת האגו, שורשה יהיה האגו עצמו. אז איך אפשר להעלים את האגו לגמרי? תשובה: האגו יכול להיעלם רק מעצמו, כגון על ידי זה שמישהו מחוץ לאדם יבטל לאדם את האגו. כל זמן שביטול האגו נובע מהאגו עצמו, הרי ... המלאה של המציאות כולה. כאשר האדם מסתכל על המציאות כולה, ויודע את האמת שבאמת הוא כלום מצד האמת, הרי שהאגו נעלם מעצמו. כאשר האדם מצד האגו שלו רוצה להעלים את האגו, הרי שעדיין האגו קיים. אך כאשר האדם יודע את האמת, שבאמת האגו שלו הוא כלום, הרי שהאגו עצמו נעלם. הכל תלוי בעד כמה האדם קרוב אל האמת ועד ...
להפוך להיות אלוהים, להתאחד עם אלוהים, להעלים את עצמך, להיות כלום, המצוי הראשון, להבין כלום, לדעת שום דבר, יש ואין כאחד
להפוך להיות אלוהים, להתאחד עם אלוהים, להעלים את עצמך, להיות כלום, המצוי הראשון, להבין כלום, לדעת שום דבר, יש ואין כאחד
... להיות אלוהים, להתאחד עם אלוהים, להעלים את עצמך, להיות כלום, המצוי הראשון, להבין כלום, לדעת שום דבר, יש ואין כאחד איך אפשר להפוך להיות אלוהים ולהעלים את עצמך? הרצאתו של אליעד כהן עוסקת בשאלות עמוקות ויסודיות על מהות הקיום והדרך להתאחד עם אלוהים, ... הפתרון היחיד הוא להבין שיש מצב ראשוני שבו אין ממה זה עשוי, כי הוא נמצא מעבר להגדרות של יש ואין. האם באמת אפשר להעלים את עצמך לגמרי? אליעד מסביר שכאשר האדם רוצה להעלים את עצמו, עליו להבין שאין הבדל בין תחושת הקיום שלו לבין היעדרה. כאשר האדם שואל למה יש לי רצון?, ... הכלום המוחלט שאין אחריו דבר. איך להתאחד עם אלוהים? מה זה כלום מוחלט? יש ואין כאחד הבנת המציאות הראשונה איך להעלים את האגו? מה מניע אותי באמת? איך להגיע לאחדות עם המציאות? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מעל השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, איך נוצרת מחשבה? הפרדה בין יש לאין, להעלים את המציאות, גבול השכל האנושי, תפישה על אנושית, תפישה על שכלית, אין שכל, שכל שמעל השכל
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: להעלים, איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: להעלים, איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לקבל החלטות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לעשות יותר כסף? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למצוא זוגיות? איך לנהל את הזמן? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשנות תכונות אופי? איך לא להישחק בעבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? אולי אנחנו במטריקס? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש אמת מוחלטת? למה לא להתאבד? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא יועץ טיפולי, מטפל אישי, קאוצינג בנושאי להעלים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3125 שניות - עכשיו 19_07_2025 השעה 04:34:18 - wesi1