אחריות ניהולית, לקחת אחריות כמנהל, למה לא להאשים את העובדים שלך? איך לקחת אחריות על העובדים שלך? מה האחריות של המנהל? איך לנהל עובדים? להאשים את המנהל או להאשים את העובד, מי אחראי המנהל או העובד? הסרת אחריות ניהוליתאחריות ניהולית, לקחת אחריות כמנהל, למה לא להאשים את העובדים שלך? איך לקחת אחריות על העובדים שלך? מה האחריות של המנהל? איך לנהל עובדים? להאשים את המנהל או להאשים את העובד, מי אחראי המנהל או העובד? הסרת אחריות ניהולית מדוע לא כדאי להאשים את העובדים שלך כמנהל? אליעד כהן מסביר שכאשר אדם נמצא בתפקיד ניהולי ומנהל עובדים, עליו להימנע ... אם הוא לא מצליח להדריך אותם בצורה נכונה, ובין אם הוא לא מצליח לנהל אותם ביעילות. למה האשמת עובדים היא בעצם הסרת אחריות ניהולית? כאשר מנהל מאשים את עובדיו, הוא למעשה מסיר מעל עצמו את האחריות לכישלון או לתוצאות לא רצויות. לדוגמה, אם הפרויקט נכשל והמנהל מסביר למנהל שמעליו שהסיבה לכך היא חוסר היעילות של העובדים, ... שהתקלקל, מכיוון שהעובד אחראי להביא או לתקן את המברג, כך המנהל לא יכול להאשים את עובדיו - הם הכלים שלו, והאחריות להפעילם כראוי היא אך ורק שלו. לכן, חשוב להבין שכל פעם שמנהל מאשים את העובדים, הוא בעצם אומר זה לא אני, אלא הם, ובכך למעשה הוא מודה בחוסר יכולתו לנהל. במקום להאשים, המנהל צריך לקחת אחריות מלאה על התוצאות ועל אופן התפקוד של הצוות שלו. מהו הרעיון של אחריות ניהולית לפי אליעד כהן? הרעיון המרכזי של אחריות ניהולית הוא שהמנהל חייב להכיר באחריות המלאה שלו על התפקוד של העובדים. אם הדברים לא מסתדרים, הוא זה שצריך לבדוק איפה הטעות שלו, מה לא ברור לעובדים, מדוע הם לא מקשיבים לו, או איך הוא יכול לשפר את ההסבר או את ההדרכה. האחריות הניהולית לא נמצאת אצל העובדים, אלא תמיד אצל המנהל עצמו. אליעד מציין גם שאי אפשר באמת לדעת בצורה חד - משמעית מי אשם כאשר ... וזה סתם חוסר מזל או צירוף נסיבות. אך מאחר שמטרת המנהל היא שהעסק או הפרויקט יצליח, עליו תמיד לקחת את מלוא האחריות על עצמו. כיצד מנהל צריך להתייחס לעובדים שלו כדי להצליח בתפקיד? אליעד מסביר שהגישה הנכונה של המנהל כלפי עובדיו היא לראות ... על תפקוד העובדים, ולא לראות בהם גורמים עצמאיים שאפשר להאשים בכישלון. לסיכום הנושא, אליעד כהן מדגיש שנטילת אחריות היא המפתח להצלחה בניהול. האשמת העובדים היא תמיד צורה של התחמקות מאחריות אישית, ובסופו של דבר, מראה על כישלון ניהולי. ההמלצה שלו למנהלים היא תמיד לקחת אחריות, לבדוק איפה נמצאת הבעיה אצלם, ואיך הם יכולים לשפר את דרכי הניהול שלהם. מהי אחריות ניהולית? איך לקחת אחריות על העובדים שלך? למה לא להאשים את העובדים? מי אחראי, העובד או המנהל? כיצד לנהל עובדים בצורה נכונה? מה המשמעות של הסרת אחריות ניהולית? ...