אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לדמיין ✔תרגיל במודעות עצמית, לדמיין שאתה מת, לחשוב שאתה כבר מת, איך זה מרגיש להיות מת? מה אני באמת רוצה? מי אני באמת? מה הרצון שלי באמת? מי אני...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
10:08תרגיל במודעות עצמית, לדמיין שאתה מת, לחשוב שאתה כבר מת, איך זה מרגיש להיות מת? מה אני באמת רוצה? מי אני באמת? מה הרצון שלי באמת? מי אני בלי השפעת הסביבה? מדיטציית ויפאסנה, מדיטציית שתיקה, ריטריט שתיקה, סדנת שתיקה
איך להתחבר לעצמך באמת בעזרת תרגיל במודעות עצמית?

אנשים רבים מדברים על הצורך להתחבר לעצמם, אך לעיתים קרובות מתקשים להבין איך בדיוק לעשות זאת בפועל. אליעד כהן מציע תרגיל פרקטי ומדויק להעלאת המודעות העצמית ולהבנת הרצון האמיתי שלנו, ללא ההשפעה של הסביבה והאנשים שסביבנו. לדבריו, עצות נפוצות כמו לכבות את הטלוויזיה או הטלפון ולשבת בשקט, הן טובות אך לא מספקות, מפני שגם כאשר האדם יושב לבד עם עצמו, עדיין רצות לו בראש מחשבות המושפעות מן הסביבה וממה שאחרים אמרו לו או לימדו אותו. לכן, נדרש תרגיל עמוק יותר.

מהו התרגיל שמציע אליעד כהן כדי לדעת מה אתה באמת רוצה?

אליעד כהן מציע תרגיל של דמיון עצמי במצב של מוות, כאשר האדם מתבקש לחשוב ולדמיין שהוא כבר מת. הרעיון המרכזי בתרגיל הוא שכאשר אדם מדמיין שהוא כבר לא חי, הוא משוחרר באופן מוחלט מכל המחויבויות, הלחצים וההשפעות של הסביבה, ומגיע למצב טהור של מודעות עצמית. התרגיל מתבצע כך:
  • לשכב במיטה בצורה רגועה, ללא מאמץ גופני, ולדמיין שאתה מת לחלוטין. במצב זה, אינך יכול לבצע אף פעולה פיזית, ממש כאילו גופך הפסיק לתפקד לחלוטין.
  • לאחר מכן, אתה מדמיין שאין עוד אפשרות לשנות דבר בעולם - לא בעבודה, לא עם משפחה, לא עם ילדים ולא עם שום מחויבות אחרת שהייתה לך בחיים. הכל נגמר, פשוט מפני שאתה מת.
  • בזמן התרגיל, כל פעם שעולה בראשך מחשבה על פעולה כלשהי (למשל ללכת לים, לעזור לילדים, או לבצע משימה בעבודה), אתה מזכיר לעצמך שאין לכך משמעות, כי במצבך המדומה כמת, כל זה כבר בלתי אפשרי.
המטרה העיקרית בתרגיל זה היא לחבר את האדם למהות האמיתית של רצונו. כאשר המחשבות על העתיד, על פעולות אפשריות או מחויבויות לא רלוונטיות יותר, האדם יכול להבין מה באמת חשוב לו ומה הרצון האותנטי והאמיתי שלו, ללא השפעות חיצוניות.

איך תרגיל הדמיון של "אני מת" עוזר להבין את הרצון האמיתי?

ההסבר שאליעד נותן הוא שהמחשבות והרצונות שלנו מושפעים באופן תמידי מהקשרים חיצוניים - אנשים, תרבות, חברה ומוסכמות. לדוגמה, אדם שרוצה ללכת לים, בעצם רוצה זאת מפני שהוא נולד במקרה במקום שיש בו ים, כלומר, הרצון שלו הוא תוצר של נסיבות מקריות ולא רצון אותנטי עמוק. כשאדם מדמיין שהוא מת, הוא מתנתק מהשפעות אלה וחווה מצב של "קיום טהור", ללא הנסיבות החיצוניות. רק במצב כזה האדם יכול לראות בבירור מה הוא באמת רוצה, אם בכלל.

אליעד מציין כדוגמה את המצב שבו אדם חושב על ילדיו כשהוא מדמיין שהוא מת. בתחילה, הוא עלול לחשוב שהרצון לדאוג לילדים הוא עמוק ואמיתי, אך אם יתעמק בכך יותר, יבין כי גם הילדים שלו הם חלק ממשחק החיים המקרי, ואין לו באמת שליטה או אחריות נצחית כלפיהם. בדיוק כמו שהוא אינו דואג לילדיו בגלגולים קודמים או עתידיים (למי שמאמין בכך), גם כעת, לאחר מותו המדומה, לא קיימת באמת מחויבות נצחית ואמיתית. התרגיל עוזר לראות זאת בבירור ולזהות את ההבדל בין הרצון שנובע מתוך המשחק (החיים) לבין רצון אותנטי שקיים, או אולי לא קיים, מחוץ למשחק.

מהן תוצאות אפשריות של התרגיל?

התרגיל יכול להוביל לכמה תוצאות משמעותיות:
  • האדם עשוי לגלות שהוא לא רוצה דבר כלל, ושהרצונות שלו היו אך ורק תוצר של נסיבות החיים.
  • האדם עשוי להבחין בבירור בין רצון אמיתי ופנימי לבין רצונות שנובעים ממשחק החיים, ולהבין אילו דברים באמת חשובים לו ומהם דברים שהוטמעו בו באופן חיצוני בלבד.
  • האדם עשוי לחוות תחושת חופש אמיתית ולשחרר עצמו ממחויבויות או רגשות אשמה לגבי רצונות שאינם שלו באמת.
  • הוא יכול גם להרגיש תחושת שחרור גדולה, מפני שיבין שחלקים ניכרים מהרצונות שלו הם מקריים בלבד.
התרגיל מאפשר לאדם להבין מי הוא באמת, בניתוק מוחלט מהסביבה, מהתרבות ומכל השפעה חיצונית, ובכך להשיג חיבור עמוק אל עצמו ואל רצונו האמיתי.

מהי החשיבות של התרגיל לחיי היום - יום?

לתרגיל יש משמעות מעשית גם בחיים הרגילים. לאחר שאדם חוזר לחיים הרגילים מתרגיל הדמיון, הוא חוזר אליהם עם מודעות גבוהה יותר, והוא יכול לבחור את פעולותיו ביתר בהירות ודיוק. הוא יכול להבחין מתי הוא פועל מתוך משחק החיים (מתוך הרגל או מתוך השפעות חיצוניות), ומתי הוא פועל מתוך מודעות אמיתית ובחירה חופשית אותנטית. באופן כזה, החיים הופכים להיות בעלי משמעות רבה יותר, מפני שכל בחירה נעשית מתוך מודעות עצמית גבוהה יותר.
איך תרגיל "לדמיין שאתה מת" מגביר מודעות עצמית?

כדי לפתח מודעות עצמית ולהתחבר לעצמך באמת, אליעד כהן ממליץ על תרגיל מיוחד שבו האדם מדמיין את עצמו כמת. התרגיל נשמע אולי חריג, אך מטרתו היא לנתק את האדם מהשפעות חיצוניות ולהביאו למצב שבו הוא יכול לברר לעצמו מה הוא באמת רוצה, מבלי להיות מושפע מדעותיהם של אחרים או מהסביבה.

מדוע התנתקות מהסביבה אינה מספיקה כדי להתחבר לעצמך?

הרבה פעמים נותנים לאנשים עצה פשוטה: "כדי להתחבר לעצמך, תנתק את הטלוויזיה, תכבה את הטלפון ותהיה לבד עם עצמך". על פני השטח, העצה הזו נראית טובה, אך אליעד מסביר שהיא אינה מספיקה, כיוון שגם כאשר האדם נמצא לבד, המוח ממשיך לחשוב על דברים הקשורים לאחרים או מושפעים מהסביבה. האדם ממשיך לחשוב על מה שאמרו לו שכדאי שירצה או מה שמצפים ממנו לרצות, ולכן אינו מצליח באמת להתחבר לעצמו.

מה בדיוק עושים בתרגיל של "לדמיין שאתה מת"?

התרגיל שאליעד כהן מתאר הוא תרגיל מחשבתי ורגשי עמוק, ובו האדם צריך לשכב בנוחות, רצוי במיטה, ולדמיין שהוא מת - שאינו יכול לעשות כלום, אפילו לא להזיז איברים או להתעסק בפעולות בסיסיות. הדמיון צריך להיות עמוק ואמיתי ככל האפשר, עד כדי כך שהאדם ירגיש ויחווה רגשית שהוא מת באמת.

לדוגמה, האדם מדמיין מצב שבו אין לו יכולת לזוז, אין לו עבודה ללכת אליה, אין תוכניות או משימות, אין מחר ואין אתמול. הוא מדמיין מצב שבו כל קשר לסביבה שלו מנותק לגמרי. האדם צריך לחוש במלוא העוצמה שהוא כבר מת.

מה המטרה של תחושת המוות המדומה בתרגיל?

אליעד כהן מסביר שהמטרה של דמיון המוות היא להוציא את האדם מההקשרים החיצוניים שמניעים אותו ביומיום. כאשר האדם מדמיין את עצמו מת, מתבטלות אצלו כל התוכניות, כל הדאגות, כל הפחדים והציפיות שמקורם בסביבה או במערכת האמונות והערכים של החברה.

איך המוות המדומה חושף את הרצון האמיתי של האדם?

כאשר האדם נמצא במצב המדומה של מוות, הוא יכול לבדוק מחדש מה הוא באמת רוצה. לדוגמה, אדם עשוי לחשוב שהוא רוצה ללכת לים או לדאוג לילדים שלו. אך אם האדם מת, אין לו אפשרות ללכת לים או לדאוג לילדים, ולכן עליו לבדוק לעומק - למה הוא בכלל רצה את הדברים האלה מלכתחילה? האם זה בגלל סיבות חיצוניות, או שזה רצון פנימי אמיתי?

אליעד נותן דוגמה נוספת: אם האדם מת, למה שיהיה לו אכפת מהילדים שלו? אם הוא כבר אינו חלק מהעולם הזה, הוא יבין שהילדים שלו אינם באמת "שלו", אלא שהחיבור אליהם מקרי כמו כל דבר אחר. בדיוק כפי שלפני שנולד האדם לא דאג לילדים של הגלגול הקודם שלו, כך במצב המדומה של מוות הוא מבין שכל קשר וכל רצון הוא אקראי וזמני.

כיצד תרגיל המוות חושף את "האני האמיתי"?

כאשר האדם עושה את התרגיל הזה מספיק עמוק ובצורה רצינית, הוא יכול להגיע למצב של הבנה עמוקה יותר לגבי מי הוא באמת, מעבר להשפעות סביבתיות, מעבר למה שאחרים רוצים שירצה, מעבר למחשבות, ציפיות ופחדים. במצב הזה, האדם יכול לגלות שהוא באמת אינו רוצה דבר, או לחלופין שהוא רוצה דברים מסוימים מאוד ומבין מה הרצונות האמיתיים שלו, מנותקים מכל הקשר חיצוני.

לדוגמה, אדם עשוי לגלות שבלי הסביבה ובלי ההשפעות החיצוניות הוא אינו רוצה שום דבר - או לחילופין, לגלות שהוא עדיין רוצה דברים מסוימים. הבנה זו יוצרת חיבור לאני האמיתי, לאותו "אני" שנמצא מעבר למשחק החברתי והתרבותי שהאדם חי בו.

איך חוזרים לחיים אחרי תרגיל המוות?

אחרי שמבצעים את התרגיל וחוזרים למציאות הרגילה, האדם מסוגל לראות בצורה ברורה יותר את ההבדל בין ה"אני" האמיתי שלו ובין ה"אני" שבתוך המשחק החברתי. כך, למשל, אם הוא מגלה שבתוך התרגיל כבר לא היה אכפת לו מהדברים שהעסיקו אותו קודם, הוא יכול להבין טוב יותר מהו המשחק ומה אמיתי עבורו.

במילים אחרות, לאחר החזרה מהתרגיל, האדם מסוגל לחיות מתוך מודעות גבוהה יותר למה שהוא באמת רוצה, ולעיתים גם לבחור לשחרר דברים שהבין במהלך התרגיל שאינם חשובים לו באמת.

איך תרגיל המוות קשור למדיטציית ויפאסנה או לסדנת שתיקה?

התרגיל שאליעד מתאר דומה מאוד למה שקורה במדיטציית ויפאסנה, ריטריט שתיקה או סדנת שתיקה. גם שם האדם מתנתק מהסביבה ומנסה לברר עם עצמו את הרצונות והזהות האמיתית שלו, אבל בתרגיל שאליעד מציע הדגש הוא על חוויית המוות, מה שמאפשר הבנה ברורה וחזקה יותר של הרצון והזהות העצמית.
ציפיות חיסרון יתרון ילדים משמעות בלתי אפשרי גלגולים מושפע אפשרות לשנות משמעותיות לשנוא את עצמי תחושות איך זה מרגיש איך זה מרגיש להיות מת אמת אני באמת רוצה דמיון הסביבה הרצון הרצון שלי השפעת השפעת החברה השפעת הסביבה ויפאסאנה ויפאסנה לדמיין לדמיין שאתה מת לחשוב לחשוב שאתה כבר מת מדיטציה מדיטציות מדיטציית ויפאסנה מדיטציית שתיקה מה אני באמת רוצה מה הרצון שלי מודעות מודעות עצמית מוות מי אני מי אני בלי השפעת הסביבה סדנת שתיקה ריטריט ריטריט שתיקה רצון שתיקה תרגיל תרגיל במודעות תרגיל במודעות עצמית
לוגיקה מהי, מה זה לוגיקה? מה זה הוכחה לוגית? מהם גבולות הלוגיקה? מהם גבולות הדמיון? מה לא ניתן לדמיין? מה אי אפשר לדמיין? האם ניתן להוכיח לוגית? מהם גבולות השכל? מהי מגבלת הדמיון? שימוש בלוגיקה, טענות לוגיות, הוכחות לוגיות
לוגיקה מהי, מה זה לוגיקה? מה זה הוכחה לוגית? מהם גבולות הלוגיקה? מהם גבולות הדמיון? מה לא ניתן לדמיין? מה אי אפשר לדמיין? האם ניתן להוכיח לוגית? מהם גבולות השכל? מהי מגבלת הדמיון? שימוש בלוגיקה, טענות לוגיות, הוכחות לוגיות
... מהי, מה זה לוגיקה? מה זה הוכחה לוגית? מהם גבולות הלוגיקה? מהם גבולות הדמיון? מה לא ניתן לדמיין? מה אי אפשר לדמיין? האם ניתן להוכיח לוגית? מהם גבולות ... ייחודית ופשוטה למושג: הלוגיקה היא למעשה גבולות הדמיון שלנו. לפי הגדרה זו, כדי להבין אם משהו אפשרי לוגית, עלינו לבדוק האם אנחנו מסוגלים לדמיין אותו. אם אפשר לדמיין דבר מסוים, זה אומר שהוא אפשרי מבחינה לוגית. לעומת זאת, אם לא ניתן לדמיין דבר כלשהו, אז אפשר להסיק שלוגית הוא אינו אפשרי. האם באמת אפשר לדמיין הכל? אליעד מסביר שברמה השטחית, נדמה לנו שאנחנו מסוגלים לדמיין כל דבר שנרצה. למשל, אפשר לדמיין פיל בצבע ורוד, או אפילו פיל ורוד עם מצנפת. אבל האמת היא שהיכולת שלנו לדמיין אינה בלתי מוגבלת. ישנם דברים ספציפיים שאותם איננו מסוגלים לדמיין כלל. למשל, אם ננסה לדמיין פיל גדול מאוד ומערכת קטנה מאוד, כאשר הפיל הגדול נמצא באופן מלא בתוך המערכת הקטנה, בזמן שהפיל עדיין גדול והמערכת עדיין קטנה - נגלה שאנחנו לא מסוגלים באמת לדמיין את זה. דוגמה נוספת שאליעד מציג, היא מצב שבו קיימות שתי נקודות שונות לגמרי - נקודה אחת שחורה ונקודה אחרת לבנה - באותו מקום בדיוק, ובאותו זמן בדיוק. האם אנחנו מסוגלים לדמיין מצב כזה? גם במקרה הזה התשובה היא ... גבול הלוגיקה. מה המשמעות של הוכחה לוגית לפי יכולת הדמיון? כאשר אנו אומרים שדבר מסוים הוכח לוגית, אנו בעצם אומרים שמבחינת הדמיון לא ניתן לדמיין את ההפך ממנו. אם משהו אינו ניתן ... כלפי מעלה בהכרח חייבת ליפול למטה?, רובנו נגיד באופן אינטואיטיבי שכן. אבל אם נבדוק זאת בצורה לוגית דרך הדמיון, נגלה שאנחנו דווקא יכולים לדמיין שהאבן אינה נופלת כלל, אלא נשארת ... האבן אינה חייבת ליפול. זה שהיא נופלת במציאות הפיזיקלית באופן עקבי, לא הופך את האפשרות הנגדית לבלתי אפשרית לוגית, משום שאנחנו כן מסוגלים לדמיין את המצב הנגדי. דוגמאות נוספות לאפשרויות לוגיות על פי הדמיון: אליעד נותן מספר דוגמאות נוספות שממחישות את העיקרון הזה. למשל: האם אפשר לדמיין רכב שעף באוויר? כן, אפשר לדמיין, ולכן זה אפשרי לוגית. האם אפשר לדמיין אדם שהופך להיות דינוזאור? כן, אפשר לדמיין, ולכן מבחינה לוגית זה אפשרי. האם אפשר לדמיין אבן שעפה מעלה ולא יורדת? כן, אפשר לדמיין זאת, ולכן לוגית זו אפשרות קיימת, גם אם במציאות הפיזית זה לא מתרחש. לעומת זאת, דברים שאנחנו ממש לא מצליחים לדמיין - כמו להיות בו - זמנית בשני מקומות ... והדמיון. כיצד נקבעים גבולות השכל והדמיון? אליעד כהן מדגיש כי גבולות השכל והדמיון הם הגבולות שמגדירים את המציאות עצמה. מה שלא ניתן לדמיין אינו אפשרי כלל, ומכאן שהיכולת או אי - היכולת שלנו לדמיין משהו היא שמכתיבה את גבולות האפשרויות ... הרעיון המרכזי של הלוגיקה והדמיון לפי אליעד כהן: הלוגיקה על פי אליעד כהן מוגדרת בצורה מדויקת כפונקציה של יכולת הדמיון שלנו. כל דבר שניתן לדמיין הוא אפשרי מבחינה לוגית, וכל דבר שלא ניתן לדמיין אינו אפשרי לוגית. מכאן שהיכולת או אי - היכולת שלנו לדמיין משהו היא ההוכחה הלוגית האמיתית לקיומו ... והשכל האנושי מאפשרת לנו להבין גם את גבולות הלוגיקה, וכתוצאה מכך גם את גבולות המציאות עצמה. מהי לוגיקה? מהם גבולות הדמיון? מה לא ניתן לדמיין? מהי הוכחה לוגית? האם ניתן להוכיח ... גבולות הדמיון? לוגיקה היא מושג רחב, וכל אדם יכול להגדיר אותו בדרכו. בהקשר זה, ניתן להגדיר את הלוגיקה כגבולות הדמיון - כלומר, מה ניתן לדמיין ומה לא ניתן
האם אפשרי לדמיין אושר? האם אפשר לדמיין שאתה מרוצה? מה אני באמת רוצה? לדמיין שהכל כרצונך, האם תמיד יש עוד רצון? לרצות דבר והיפוכו, מה יעשה אותי מאושר? מה יגרום לי להרגיש טוב? מה אני רוצה?
האם אפשרי לדמיין אושר? האם אפשר לדמיין שאתה מרוצה? מה אני באמת רוצה? לדמיין שהכל כרצונך, האם תמיד יש עוד רצון? לרצות דבר והיפוכו, מה יעשה אותי מאושר? מה יגרום לי להרגיש טוב? מה אני רוצה?
... אפשרי לדמיין אושר? האם אפשר לדמיין שאתה מרוצה? מה אני באמת רוצה? לדמיין שהכל כרצונך, האם תמיד יש עוד רצון? לרצות דבר והיפוכו, מה יעשה אותי מאושר? מה יגרום לי להרגיש טוב? מה אני רוצה? האם אפשר לדמיין מצב שבו כל הרצונות שלך מתגשמים? השאלה המרכזית שאליעד כהן מעלה בהרצאה היא האם בן אדם יכול בכלל לדמיין מצב שבו כל רצונותיו מתגשמים באופן מוחלט. אליעד מסביר שכשאדם רוצה משהו, הוא בעצם ... סיפוק כלשהו. הוא שואל: האם בן אדם יכול לדמיין מצב שבו הוא משיג את כל מה שהוא רוצה, כך שלא יהיה לו רצון נוסף אחר כך? אליעד מבהיר ... אנשים היא שאפילו בדמיון הם לא מצליחים לדמיין את עצמם מרוצים לגמרי, כי תמיד יש רצון נוסף. לדוגמה, אם אדם רוצה בית והוא מקבל אותו, ... שלמות מוחלטת? לפי אליעד, האדם לא יכול לדמיין מצב של שלמות מוחלטת, משום שלדמיין מצב שבו יש לו הכל פירושו לדמיין דבר והיפוכו בו - זמנית, מה שאינו אפשרי. כלומר, האדם תמיד נשאר במצב של רצון, לא רק ... לספק. אפילו בדמיון האדם מוגבל ביכולתו לדמיין מצב של סיפוק מוחלט, משום שהדמיון מוגבל מלהכיל את הרעיון של דבר והיפוכו בו - זמנית. ...
מה הדבר היחיד שלא ניתן לדמיין? מגבלת השכל האנושי, מה לא ניתן לדמיין? מה לא ניתן לחשוב? פיל בחור של מחט, גבולות התודעה, יש ואין בו זמנית, עבר ועתיד בו זמנית, איך המוח חושב? איך המוח מוגבל?
מה הדבר היחיד שלא ניתן לדמיין? מגבלת השכל האנושי, מה לא ניתן לדמיין? מה לא ניתן לחשוב? פיל בחור של מחט, גבולות התודעה, יש ואין בו זמנית, עבר ועתיד בו זמנית, איך המוח חושב? איך המוח מוגבל?
... הדבר היחיד שלא ניתן לדמיין? מגבלת השכל האנושי, מה לא ניתן לדמיין? מה לא ניתן לחשוב? פיל בחור של מחט, גבולות התודעה, יש ואין בו זמנית, עבר ועתיד בו זמנית, איך המוח חושב? איך המוח מוגבל? מהי המגבלה היחידה של השכל האנושי? השכל האנושי מסוגל לדמיין ולחשוב כמעט על כל דבר אפשרי, אך אליעד כהן מסביר שישנה ... לקטן או שהמחט הופכת לגדולה. אלא מדובר על מצב שבו הפיל גדול כמו שהוא, והמחט קטנה כפי שהיא, ובכל זאת הפיל עובר דרכה. את זה האדם לא יכול לדמיין. אליעד מסביר את הסיבה לכך בצורה מפורטת. כאשר האדם אומר ... מסוים, כבר שוללת אפשרות של קיום הפיל באותו מקום. ולכן, כל עוד האדם אינו יכול לחשוב על מצב של יש מחט ואין מחט בו - זמנית, הוא לא יוכל לדמיין את הפיל הגדול עובר דרך אותה מחט קטנה. איך יש ואין בו - זמנית קשור ליכולת לדמיין פיל במחט? כדי לדמיין את הפיל עובר דרך המחט, צריך המוח לחשוב על יש ואין בו - זמנית. במצב כזה, המחט צריכה להיות קיימת במקום מסוים ולא קיימת באותו מקום באותו הזמן בדיוק. אם הייתה אפשרות לחשוב על מצב כזה, אפשר היה לדמיין בקלות שהפיל הגדול עובר דרך המחט הקטנה. אך מכיוון שהשכל האנושי לא יכול לחשוב על מצב כזה, הוא לא יכול לדמיין את הסיטואציה הזאת. אליעד חוזר ומסביר שוב, שהסיבה היחידה שאדם לא יכול לדמיין דברים מסוימים היא בדיוק המגבלה הזו, שהמוח אינו מסוגל ... מה היה קורה אם לא הייתה למוח מגבלה של יש ואין? אליעד מסביר שאם המוח לא היה מוגבל במחשבתו בעניין של יש ואין בו - זמנית, הוא היה מסוגל לדמיין כל דבר. זאת אומרת, אם יכולנו לקבל שמקום מסוים יכול ... וקטן בו - זמנית, עבר ועתיד בו - זמנית, אז למעשה המוח היה מסוגל לחשוב על כל דבר ללא הגבלה. ההגבלה הזו היא למעשה הדבר היחיד שמונע מהמוח לדמיין מצבים מסוימים, ולכן היא המגבלה היחידה האמיתית של החשיבה האנושית. יש ואין בו זמנית מגבלות השכל האנושי איך המוח חושב? האם אפשר לדמיין פיל במחט? מה זה עבר ועתיד בו זמנית? גבולות התודעה ...
מה זה הפכים? דבר והיפוכו, מה זה הפך? גבולות השכל האנושי, גבולות הדמיון האנושי, מה אי אפשר לדמיין? על מה לא ניתן לחשוב? מה אי אפשר להבין? החלל הפנוי, לצאת מהשכל, מה לא ניתן לדמיין?
מה זה הפכים? דבר והיפוכו, מה זה הפך? גבולות השכל האנושי, גבולות הדמיון האנושי, מה אי אפשר לדמיין? על מה לא ניתן לחשוב? מה אי אפשר להבין? החלל הפנוי, לצאת מהשכל, מה לא ניתן לדמיין?
... זה הפכים? דבר והיפוכו, מה זה הפך? גבולות השכל האנושי, גבולות הדמיון האנושי, מה אי אפשר לדמיין? על מה לא ניתן לחשוב? מה אי אפשר להבין? החלל הפנוי, לצאת מהשכל, מה לא ניתן לדמיין? מה זה הפכים ולמה אי אפשר לחשוב על דבר והיפוכו בו - זמנית? אליעד כהן מסביר את מושג ההפכים ואת מגבלות החשיבה והדמיון האנושי. הוא מתחיל בשאלה מה זה בעצם הפכים, ולמה אנשים ... על שני דברים בו זמנית, אך למעשה, השכל האנושי מוגבל ולא יכול לחשוב על שני מושגים באופן מלא באותה נקודת זמן. למשל, אי אפשר לדמיין באותו רגע שולחן ואין שולחן, כי מחשבה אחת מיד מעלימה את השנייה. בכל רגע נתון יש רק מחשבה אחת מוחלטת שיכולה לתפוס את תשומת הלב. לדוגמה, אפשר לחשוב על שולחן לבן, כי השכל יכול לחבר צבע ואובייקט למחשבה אחת. אבל אי אפשר לדמיין ששולחן ישנו ואיננו בו - זמנית. כאן, אליעד מדגיש שהשכל מוגבל באפשרויות הדמיון שלו, ושההבנה של מושגים תלויה ביכולת של השכל להבדיל בין דבר והיפוכו. מהם גבולות הדמיון והשכל ... להראות פיל קיים ופיל לא קיים בו זמנית באותו מקום ובאותו רגע. עוד דוגמה שאליעד מביא להמחשת הגבול של הדמיון היא הניסיון לדמיין פיל גדול שנכנס לחור של מחט. אפשר לדמיין שהפיל מתכווץ, אבל אי אפשר לדמיין שהוא נשאר בגודלו הטבעי ונכנס פיזית דרך חור המחט, כי הדמיון מוגבל להיגיון בסיסי כלשהו. מדוע השכל מוגבל בהבנת דבר והיפוכו? אליעד מדגיש שהמגבלה העיקרית של השכל היא שהוא לא יכול לחשוב או לדמיין שני הפכים מוחלטים בו - זמנית. זה נובע מכך שכל תפיסה של השכל מבוססת על הבחנה בין מושגים, וכדי שתפיסה מסוימת תתקיים, היא חייבת להעלים את ההפך שלה. לדוגמה, כשמישהו מדמיין קר לי, הוא לא יכול באותו רגע לדמיין באופן מוחלט לא קר לי. למרות שהוא יכול לתאר מצב ביניים, כמו קר לי קצת, אין אפשרות לתפוס את הדבר והיפוכו במלואם בו - זמנית. מה המשמעות של לצאת מהשכל ומה זה החלל הפנוי? אליעד ... לשאלות עמוקות יותר, שאינן נגישות בהיגיון הרגיל. מה זה הפכים? איך אפשר לחשוב על דבר והיפוכו? גבולות השכל האנושי מה אי אפשר לדמיין? איך לצאת מהשכל? מה זה החלל הפנוי? ...
הסוד של הרצון, איך לא לרצות משהו? איך להחליש רצון? לדמיין שהכל כרצונך, מה אני באמת רוצה? מה יעשה אותי מאושר? מה כדאי לרצות? לדמיין שאתה מיליונר, איך לעשות דמיון מודרך? איך נוצרת הנאה ממילוי רצון? איך להיות אלוהים בדמיון? אשליות
הסוד של הרצון, איך לא לרצות משהו? איך להחליש רצון? לדמיין שהכל כרצונך, מה אני באמת רוצה? מה יעשה אותי מאושר? מה כדאי לרצות? לדמיין שאתה מיליונר, איך לעשות דמיון מודרך? איך נוצרת הנאה ממילוי רצון? איך להיות אלוהים בדמיון? אשליות
... של הרצון, איך לא לרצות משהו? איך להחליש רצון? לדמיין שהכל כרצונך, מה אני באמת רוצה? מה יעשה אותי מאושר? מה כדאי לרצות? לדמיין שאתה מיליונר, איך לעשות דמיון מודרך? איך ... עיניו ולדמיין שהוא השיג את כל מה שכתב, ללא פשרות. למה חשוב לדמיין את הרצון המדויק ביותר? אליעד מדגיש שהסיבה שחשוב לדמיין בדיוק את מה שאתה רוצה, היא כי רק ככה ... כי הוא מתקרב אליו בלבד. לכן, כדי להסיר את האשליה הזאת, יש לדמיין בצורה הכי מדויקת ומוחלטת. מה קורה אם מדמיינים לאורך זמן את הרצון? אליעד כהן אומר שהאדם צריך לדמיין את הרצון במשך זמן ממושך, למשל שלוש שעות ... לעומק, לחוות בדמיון שהוא מיליונר, עושה קניות, חי בדירת פאר - לדמיין בצורה הכי מוחשית וארוכה שהוא יכול. הוא ...
סוד האושר, סוד הרצון העצמי, למה קשה להיות מאושר? מה הבעיה האמיתית להיות מאושר? איך להיות מאושר? רצון להיות מאושר, דמיון מודרך לאושר, לדמיין שאתה מאושר, לדמיין שהכל כרצונך
סוד האושר, סוד הרצון העצמי, למה קשה להיות מאושר? מה הבעיה האמיתית להיות מאושר? איך להיות מאושר? רצון להיות מאושר, דמיון מודרך לאושר, לדמיין שאתה מאושר, לדמיין שהכל כרצונך
... האושר, סוד הרצון העצמי, למה קשה להיות מאושר? מה הבעיה האמיתית להיות מאושר? איך להיות מאושר? רצון להיות מאושר, דמיון מודרך לאושר, לדמיין שאתה מאושר, לדמיין שהכל כרצונך למה קשה באמת להיות מאושר? אליעד כהן מסביר שהקושי להיות מאושר נובע מהמורכבות של מערכת ... שאליעד מציע? אליעד מציע לבצע תרגיל של דמיון מודרך, שבו האדם מדמיין שיש לו כל מה שהוא רוצה, בלי מגבלה ובלי הגבלה כלשהי. התרגיל הזה דורש לדמיין במלוא הכנות שיש לך את כל הרצונות, מבלי לשקר לעצמך אפילו לא ברצון אחד. אם נשאר רצון לא ממומש, אפילו ... יכול להתחיל להשתחרר ולחוות שינוי בתפיסת העולם שלו. מה זה תרגיל הדמיון המודרך של אליעד כהן לאושר? אליעד מציג תרגיל ברור ומפורט שמטרתו לדמיין בצורה מלאה שיש לך את כל מה שאתה רוצה: לדמיין שאין לך שום מגבלה. לאפשר לעצמך לדמיין כל רצון אפשרי, אפילו אם הוא נראה בלתי אפשרי. לא להשאיר אף רצון לא ממומש בדמיון. המטרה של התרגיל אינה ...
דמיון מודרך, טיפול בדמיון מודרך, שימוש בדמיון מודרך, יצירת מציאות, ליצור מציאות, להצליח במבחן, מהו דמיון מודרך, לדמיין אחדות
דמיון מודרך, טיפול בדמיון מודרך, שימוש בדמיון מודרך, יצירת מציאות, ליצור מציאות, להצליח במבחן, מהו דמיון מודרך, לדמיין אחדות
... בדמיון מודרך, שימוש בדמיון מודרך, יצירת מציאות, ליצור מציאות, להצליח במבחן, מהו דמיון מודרך, לדמיין אחדות מהו דמיון מודרך ואיך אפשר להשתמש בו נכון? אליעד כהן מתייחס בהרצאה שלו לנושא של דמיון מודרך ... קיים או דבר שהוא במהותו בלתי ניתן להשגה על ידי דמיון בלבד. אליעד מדגים את הרעיון: אם מישהו מנסה לדמיין שהוא מאושר, בעצם הוא לא באמת מאושר, כי אדם שבאמת מאושר לא צריך לדמיין שהוא מאושר, הוא פשוט חווה אושר באופן טבעי. כאשר אדם אומר אני רוצה לדמיין שאני אחד עם המציאות, זו בעצם ההוכחה שהוא לא חווה את האחדות הזו. כי אם באמת היית אחד עם המציאות, לא היה לך צורך לדמיין את זה. עוד דוגמה שהוא נותן היא לגבי מצב של להיות כלום: אם אדם מדמיין שהוא כלום, זה לא יעזור לו להגיע לתחושת האחדות הזו, כי הכלום האמיתי הוא מצב שאין בו צורך לדמיין כלל. מי שבאמת חווה שהוא כלום, אינו זקוק לשום דמיון כדי להוכיח את זה לעצמו. איך אפשר להשתמש בדמיון ... מסביר שניתן להשתמש בדמיון מודרך כדי להצליח במבחן, אבל זהו רק שימוש מוגבל ושטחי. למשל, אדם יכול לדמיין שהוא מקבל ציון טוב במבחן, שהוא מצליח לענות נכון על השאלות ושהוא מרוצה מהתוצאה. זה עוזר לו להרגיש טוב ... אך עדיין לא מבטיח הצלחה בפועל. הוא מוסיף נקודה עמוקה יותר: אדם שבאמת חווה הצלחה במבחן לא צריך לדמיין זאת. כשהוא מנסה לדמיין הצלחה, הוא בעצם מתמודד עם הפחד מכישלון. במילים אחרות, עצם הצורך לדמיין הצלחה נובע מחוסר ודאות לגבי היכולת להצליח באמת. עוד נקודה שאליעד מציין היא שגם אם אדם מדמיין שהתוצאה ...
אושר, חיסרון תמידי, תמיד יש חיסרון, למה יש סבל? איך נוצר סבל? למה רע לי? איך להיות מאושר? שכל על אנושי, מעל השכל האנושי, מהות הסבל, להשתחרר מהסבל, מודעות עצמית
אושר, חיסרון תמידי, תמיד יש חיסרון, למה יש סבל? איך נוצר סבל? למה רע לי? איך להיות מאושר? שכל על אנושי, מעל השכל האנושי, מהות הסבל, להשתחרר מהסבל, מודעות עצמית
... לי ברירה אלא לסבול? תשובה: כאן מתעוררת שאלה עמוקה: אם אתה באמת חושב שהחיסרון הזה מחויב, אז לא היית מתלונן עליו, כי לא היית מצליח לדמיין מצב ללא חיסרון. אדם לא מתלונן על משהו אם אין לו אפשרות לחשוב על היפוכו. כדי שתרצה לבטל חיסרון, אתה צריך לחשוב שיש אפשרות לחיות ללא אותו חיסרון. אם אינך מצליח לתפוס בדמיון או בתודעה מצב ללא חיסרון - לא תהיה לך התנגדות לעצם קיומו. מה הקשר בין היכולת לדמיין את ההפך לבין חוויית הבעיה? שאלה: אז כדי לחוות בעיה, אני צריך גם לדמיין את ההפך שלה? תשובה: נכון. לא יכולה להיות בעיה ללא ידיעת הפתרון, או לפחות האפשרות לדמיין פתרון. אם אתה אומר אני לא רוצה שולחן, זה מעיד שאתה מסוגל לדמיין אין פה שולחן. אם אתה אומר אני לא רוצה שתמיד יהיה חיסרון, זה מעיד שאתה מסוגל לדמיין מצב של אין שום חיסרון - שהוא מצב הנובע מהתודעה שמבטלת את הנפרדות (או במילים אחרות, אין שכל). כאשר אדם באמת חושב שאין שום אפשרות ... אפשרות לחשוב על פתרון. אבל זה עדיין לא הופך אותך לעשיר באותו רגע. ואילו כשאתה חווה את הבעיה הבסיסית של תמיד יש חיסרון - עצם היכולת לדמיין מצב של אין חיסרון (מצב של אחדות מוחלטת או אין שכל) משנה את כל נקודת המבט באותו רגע, כי ההבנה הזו הופכת את עצם השאלה על קיום ... התבונן היטב על השורש של אותה תחושה תמיד יש חיסרון - שאל את עצמך: האם אני באמת בטוח שאין שום דרך להשתחרר מהחוויה הזו? האם אני מסוגל לדמיין מצב של אחדות? עצם ההתבוננות הזו יכולה לפתוח פתח לחוויה שבה אינך מפריד בין הדברים, או לפחות להבין שהיכולת לדמיין או לתפוס מצב אחר קיימת בך. שאלה: אז המודעות של אני מבין שיש לי בעיה היא בעצם הכיוון לתשובה? תשובה: כן, משום שככל שאתה מבין ... מוגדר, אתה תמיד חוזר לתחושת יש כאן משהו ואין כאן משהו אחר. לכן, כשאתה אומר אולי יש דרך לצאת מהחיסרון, עצם השאלה מעידה שאתה מסוגל לדמיין מצב אחר, וזו כבר ההוכחה שאתה לא בטוח שהחיסרון מחויב. איך להעמיק את ההתבוננות? שאלה: מה כדאי לי לעשות כדי להבין את הנושא לעומק ... שהחוויה הזאת נובעת מהפרדה, אבל אני לא כיוונתי לזה. אני מתכוון שעצם ההפרדה היא חוויית החיסרון. למשל אתה יודע שיש פה שולחן? אתה יכול לדמיין שולחן? כן. זה אומר שאתה בחוויית חיסרון. למה? כדי להרגיש שזה שולחן, אתה צריך להרגיש שאין פה דברים אחרים. זה לא משחקי מילים. כדי ... לא בטוח שתמיד יש חיסרון. שאלה: אני לא בטוח שהבעיה מחויבת. אליעד: אז מה השאלה? כדי להגיד על משהו שהוא בעיה, אתה צריך להיות מסוגל לדמיין את ההפך. אתה רואה את כל הבעיות שיש וחווה שהם קיימות בגלל שאתה רואה את ההפך. אבל אם האדם מסוגל לתפוס גם את ההפך של הבעיה, אז לא ... לך בעיה, אם אתה לא יודע מה הפיתרון שלה. אליעד: להגיד, אני לא רוצה פה משהו, זה כמו להגיד, אני רוצה פה משהו אחר. אז אם לא היית יכול לדמיין פה משהו אחר, אז לא היית יכול להגיד שאתה לא רוצה משהו. להגיד אני לא רוצה את זה, זה בעצם להגיד אני רוצה משהו אחר, ואם התודעה שלך הייתה חושבת שמחויב שיהיה פה המשהו הזה, והיא לא הייתה יכולה לדמיין משהו אחר, לא היית יכול להגיד שאתה לא רוצה את המשהו האחר. שאלה: לא יכולה להיות לך שאלה, אם אין לך שאלה. אליעד: לא יכולה להיות לך ... שולחן, זה אומר שהשכל שלך יכול לחשוב על משהו אחר. אבל אם אדם אומר, שהוא לא רוצה להיות במצב שתמיד יש בו חיסרון, זה אומר שהוא יכול לדמיין מצב שלא תמיד יש בו חיסרון. כי אם הוא לא היה יכול להתחבר לאין שכל, הוא לא היה יכול להיות מוטרד מכך שתמיד יש חיסרון. ואם הוא ... לך עט אדום, אתה רק מדמיין עט אדום. אבל באין שכל, אם אתה מבין מה אמרת, זה עושה היפוך לשאלה עצמה. לדוגמה, אני רעב ורע לי, אתה יכול לדמיין את עצמך שבע. אבל זה שאני אומר לעצמי שאני שבע זה לא אומר שאני לא רעב. (בחיצוני זה לא אותו הדבר) אבל בפנימי, ברמה הכי תחתונה, אין ... יש חיסרון, ואתה מבין מה אמרת, אז כדי שיהיה לך רע מזה שתמיד יש חיסרון, אתה מתבונן, למה רע לי מזה שתמיד יש חיסרון? כי אני בעצם יכול לדמיין שלא תמיד יש חיסרון, כי אם הייתי בטוח שתמיד יש חיסרון, אז לא היה לי רע מזה שתמיד יש חיסרון. אם היית בטוח שתמיד יש חיסרון, אז לא ...
אושר למתקדמים, לדמיין את ההפך, איך למצוא את הטוב שברע? איך לראות את הטוב שברע? איך לחשוב חיובי? איך חושבים חיובי? טיפול בדמיון מודרך, לטפל בדמיון מודרך, לראות את היתרונות, למצוא יתרונות
אושר למתקדמים, לדמיין את ההפך, איך למצוא את הטוב שברע? איך לראות את הטוב שברע? איך לחשוב חיובי? איך חושבים חיובי? טיפול בדמיון מודרך, לטפל בדמיון מודרך, לראות את היתרונות, למצוא יתרונות
... למתקדמים, לדמיין את ההפך, איך למצוא את הטוב שברע? איך לראות את הטוב שברע? איך לחשוב חיובי? איך חושבים חיובי? טיפול בדמיון מודרך, לטפל בדמיון ... רע, אך ניתן לעזור לעצמנו לחשוב בצורה חיובית יותר על ידי שינוי הגישה וראיית הדברים מנקודת מבט שונה. אליעד מציע להשתמש בדמיון כדי לדמיין את ההפך ממה שמרגישים ברגע הנתון, ובכך למצוא את היתרונות שבמצבים שיכולים להיראות בעינינו כרעים. מהו הדמיון המודרך ואיך הוא יכול ... ניתן לתרגל את הדמיון המודרך, ולדמיין בצורה מאוד מוחשית את ההפך ממה שאנחנו חווים במציאות. לדוגמה, אם אדם חווה חרדה, הוא יכול לדמיין את ההפך מהחרדה - רגוע ושלם, וכך תחושת החרדה תתפוגג. הוא מסביר כי אם תדמיין את ההפך של כל דבר רע שאתה חווה, ייתכן שתחווה את התחושות שמגיעות דווקא מהדמיון לאותו דבר טוב. לדוגמה, אם אדם חולה, יכול לדמיין את עצמו בריא ולהתמקד בתחושות שקשורות לבריאות - פתאום החרדה מחולשה או מחולי תתפוגג, וכך תוכל להרגיש טוב יותר. איך ניתן לראות את ... לא רק כדי לשנות את מצב הרוח, אלא גם כדי להתמודד עם אתגרים יומיומיים בצורה טובה יותר. אם אנחנו חווים פחד או חרדה, אנחנו יכולים לדמיין את עצמנו מתמודדים עם המצב בצורה רגועה ושלווה, וזה עשוי להפוך את החוויה הרבה יותר נסבלת. מהו המפתח לשינוי מחשבתי? המפתח לשינוי מחשבתי הוא להתרכז בהפוך של מה שאנחנו חווים. לדוגמה, אם אדם חווה חרדה, הוא יכול לדמיין את עצמו רגוע ולחשוב על ההרגשה הזו בכל פרט ופרט. היכולת לדמיין את ההפך בצורה מוחשית היא הדרך בה נוכל לשנות את מצבי הרוח שלנו בצורה משמעותית ולהפוך את הרע לטוב. אליעד מציין שההפוך של כל דבר הוא ...
דמיון מודרך - איך לעשות דמיון מודרך בצורה נכונה? את מה לדמיין?
... מודרך - איך לעשות דמיון מודרך בצורה נכונה? את מה לדמיין? דמיון מודרך. הדמיון מאפשר לאדם לדמיין את התכלית הסופית. דמיון מודרך = האדם מדריך את עצמו לדמיין להעלות במחשבתו דבר כלשהו. לכל פעולה שעושה אותה האדם, יש תכלית סיבה מטרה כלשהי. על האדם להשתמש בדמיון שלו בטרם הוא מבצע את הפעולה ולדמיין את התכלית הסופית שלה. בטרם תעשה פעולה כלשהי, השתמש בדמיון מודרך ונסה לדמיין את הסוף שאליו ברצונך להגיע. שאל את עצמך: האם במציאות הזאת שאליה אני רוצה להגיע, האם ארגיש שם שלמות? האם שם לא יהיה חסר לי דבר? השתמש בדמיון מודרך כדי לדמיין את הסוף של הסוף ואת התכלית של התכלית. דמיין את הסוף שאליו ברצונך להגיע. שאל את עצמך, ומה עכשיו? מה הלאה? האם ... למצוא שלמות? תשובה: ברגע הזה. בכל רגע יש טוב כלשהו. חפש אותו. כאשר תמצא את הטוב שברגע הזה, לא תצטרך יותר לרוץ. כאשר תמצא את הטוב שיש בכל רגע, לא תצטרך לדמיין את הטוב, אתה פשוט תרגיש אותו. ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תרגיל במודעות עצמית, לדמיין שאתה מת, לחשוב שאתה כבר מת, איך זה מרגיש להיות מת? מה אני באמת רוצה? מי אני באמת? מה הרצון שלי באמת? מי אני בלי השפעת הסביבה? מדיטציית ויפאסנה, מדיטציית שתיקה, ריטריט שתיקה, סדנת שתיקה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: לדמיין, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לדמיין, איך לשנות תכונות אופי? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למצוא זוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך לשתול מחשבות? איך לא להישחק בעבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בזוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה המשמעות של החיים? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש משמעות לחיים? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? בשביל מה לחיות? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה לא להתאבד? למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם הכל אפשרי? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ אישי, אימון אישי קריירה, אימון אישי להצלחה בנושאי לדמיין - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3477 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 13:17:39 - wesi1