אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תרגיל במודעות עצמית ✔תרגיל במודעות עצמית, לדמיין שאתה מת, לחשוב שאתה כבר מת, איך זה מרגיש להיות מת? מה אני באמת רוצה? מי אני באמת? מה הרצון שלי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
10:08תרגיל במודעות עצמית, לדמיין שאתה מת, לחשוב שאתה כבר מת, איך זה מרגיש להיות מת? מה אני באמת רוצה? מי אני באמת? מה הרצון שלי באמת? מי אני בלי השפעת הסביבה? מדיטציית ויפאסנה, מדיטציית שתיקה, ריטריט שתיקה, סדנת שתיקה
איך להתחבר לעצמך באמת בעזרת תרגיל במודעות עצמית?

אנשים רבים מדברים על הצורך להתחבר לעצמם, אך לעיתים קרובות מתקשים להבין איך בדיוק לעשות זאת בפועל. אליעד כהן מציע תרגיל פרקטי ומדויק להעלאת המודעות העצמית ולהבנת הרצון האמיתי שלנו, ללא ההשפעה של הסביבה והאנשים שסביבנו. לדבריו, עצות נפוצות כמו לכבות את הטלוויזיה או הטלפון ולשבת בשקט, הן טובות אך לא מספקות, מפני שגם כאשר האדם יושב לבד עם עצמו, עדיין רצות לו בראש מחשבות המושפעות מן הסביבה וממה שאחרים אמרו לו או לימדו אותו. לכן, נדרש תרגיל עמוק יותר.

מהו התרגיל שמציע אליעד כהן כדי לדעת מה אתה באמת רוצה?

אליעד כהן מציע תרגיל של דמיון עצמי במצב של מוות, כאשר האדם מתבקש לחשוב ולדמיין שהוא כבר מת. הרעיון המרכזי בתרגיל הוא שכאשר אדם מדמיין שהוא כבר לא חי, הוא משוחרר באופן מוחלט מכל המחויבויות, הלחצים וההשפעות של הסביבה, ומגיע למצב טהור של מודעות עצמית. התרגיל מתבצע כך:
  • לשכב במיטה בצורה רגועה, ללא מאמץ גופני, ולדמיין שאתה מת לחלוטין. במצב זה, אינך יכול לבצע אף פעולה פיזית, ממש כאילו גופך הפסיק לתפקד לחלוטין.
  • לאחר מכן, אתה מדמיין שאין עוד אפשרות לשנות דבר בעולם - לא בעבודה, לא עם משפחה, לא עם ילדים ולא עם שום מחויבות אחרת שהייתה לך בחיים. הכל נגמר, פשוט מפני שאתה מת.
  • בזמן התרגיל, כל פעם שעולה בראשך מחשבה על פעולה כלשהי (למשל ללכת לים, לעזור לילדים, או לבצע משימה בעבודה), אתה מזכיר לעצמך שאין לכך משמעות, כי במצבך המדומה כמת, כל זה כבר בלתי אפשרי.
המטרה העיקרית בתרגיל זה היא לחבר את האדם למהות האמיתית של רצונו. כאשר המחשבות על העתיד, על פעולות אפשריות או מחויבויות לא רלוונטיות יותר, האדם יכול להבין מה באמת חשוב לו ומה הרצון האותנטי והאמיתי שלו, ללא השפעות חיצוניות.

איך תרגיל הדמיון של "אני מת" עוזר להבין את הרצון האמיתי?

ההסבר שאליעד נותן הוא שהמחשבות והרצונות שלנו מושפעים באופן תמידי מהקשרים חיצוניים - אנשים, תרבות, חברה ומוסכמות. לדוגמה, אדם שרוצה ללכת לים, בעצם רוצה זאת מפני שהוא נולד במקרה במקום שיש בו ים, כלומר, הרצון שלו הוא תוצר של נסיבות מקריות ולא רצון אותנטי עמוק. כשאדם מדמיין שהוא מת, הוא מתנתק מהשפעות אלה וחווה מצב של "קיום טהור", ללא הנסיבות החיצוניות. רק במצב כזה האדם יכול לראות בבירור מה הוא באמת רוצה, אם בכלל.

אליעד מציין כדוגמה את המצב שבו אדם חושב על ילדיו כשהוא מדמיין שהוא מת. בתחילה, הוא עלול לחשוב שהרצון לדאוג לילדים הוא עמוק ואמיתי, אך אם יתעמק בכך יותר, יבין כי גם הילדים שלו הם חלק ממשחק החיים המקרי, ואין לו באמת שליטה או אחריות נצחית כלפיהם. בדיוק כמו שהוא אינו דואג לילדיו בגלגולים קודמים או עתידיים (למי שמאמין בכך), גם כעת, לאחר מותו המדומה, לא קיימת באמת מחויבות נצחית ואמיתית. התרגיל עוזר לראות זאת בבירור ולזהות את ההבדל בין הרצון שנובע מתוך המשחק (החיים) לבין רצון אותנטי שקיים, או אולי לא קיים, מחוץ למשחק.

מהן תוצאות אפשריות של התרגיל?

התרגיל יכול להוביל לכמה תוצאות משמעותיות:
  • האדם עשוי לגלות שהוא לא רוצה דבר כלל, ושהרצונות שלו היו אך ורק תוצר של נסיבות החיים.
  • האדם עשוי להבחין בבירור בין רצון אמיתי ופנימי לבין רצונות שנובעים ממשחק החיים, ולהבין אילו דברים באמת חשובים לו ומהם דברים שהוטמעו בו באופן חיצוני בלבד.
  • האדם עשוי לחוות תחושת חופש אמיתית ולשחרר עצמו ממחויבויות או רגשות אשמה לגבי רצונות שאינם שלו באמת.
  • הוא יכול גם להרגיש תחושת שחרור גדולה, מפני שיבין שחלקים ניכרים מהרצונות שלו הם מקריים בלבד.
התרגיל מאפשר לאדם להבין מי הוא באמת, בניתוק מוחלט מהסביבה, מהתרבות ומכל השפעה חיצונית, ובכך להשיג חיבור עמוק אל עצמו ואל רצונו האמיתי.

מהי החשיבות של התרגיל לחיי היום - יום?

לתרגיל יש משמעות מעשית גם בחיים הרגילים. לאחר שאדם חוזר לחיים הרגילים מתרגיל הדמיון, הוא חוזר אליהם עם מודעות גבוהה יותר, והוא יכול לבחור את פעולותיו ביתר בהירות ודיוק. הוא יכול להבחין מתי הוא פועל מתוך משחק החיים (מתוך הרגל או מתוך השפעות חיצוניות), ומתי הוא פועל מתוך מודעות אמיתית ובחירה חופשית אותנטית. באופן כזה, החיים הופכים להיות בעלי משמעות רבה יותר, מפני שכל בחירה נעשית מתוך מודעות עצמית גבוהה יותר.
איך תרגיל "לדמיין שאתה מת" מגביר מודעות עצמית?

כדי לפתח מודעות עצמית ולהתחבר לעצמך באמת, אליעד כהן ממליץ על תרגיל מיוחד שבו האדם מדמיין את עצמו כמת. התרגיל נשמע אולי חריג, אך מטרתו היא לנתק את האדם מהשפעות חיצוניות ולהביאו למצב שבו הוא יכול לברר לעצמו מה הוא באמת רוצה, מבלי להיות מושפע מדעותיהם של אחרים או מהסביבה.

מדוע התנתקות מהסביבה אינה מספיקה כדי להתחבר לעצמך?

הרבה פעמים נותנים לאנשים עצה פשוטה: "כדי להתחבר לעצמך, תנתק את הטלוויזיה, תכבה את הטלפון ותהיה לבד עם עצמך". על פני השטח, העצה הזו נראית טובה, אך אליעד מסביר שהיא אינה מספיקה, כיוון שגם כאשר האדם נמצא לבד, המוח ממשיך לחשוב על דברים הקשורים לאחרים או מושפעים מהסביבה. האדם ממשיך לחשוב על מה שאמרו לו שכדאי שירצה או מה שמצפים ממנו לרצות, ולכן אינו מצליח באמת להתחבר לעצמו.

מה בדיוק עושים בתרגיל של "לדמיין שאתה מת"?

התרגיל שאליעד כהן מתאר הוא תרגיל מחשבתי ורגשי עמוק, ובו האדם צריך לשכב בנוחות, רצוי במיטה, ולדמיין שהוא מת - שאינו יכול לעשות כלום, אפילו לא להזיז איברים או להתעסק בפעולות בסיסיות. הדמיון צריך להיות עמוק ואמיתי ככל האפשר, עד כדי כך שהאדם ירגיש ויחווה רגשית שהוא מת באמת.

לדוגמה, האדם מדמיין מצב שבו אין לו יכולת לזוז, אין לו עבודה ללכת אליה, אין תוכניות או משימות, אין מחר ואין אתמול. הוא מדמיין מצב שבו כל קשר לסביבה שלו מנותק לגמרי. האדם צריך לחוש במלוא העוצמה שהוא כבר מת.

מה המטרה של תחושת המוות המדומה בתרגיל?

אליעד כהן מסביר שהמטרה של דמיון המוות היא להוציא את האדם מההקשרים החיצוניים שמניעים אותו ביומיום. כאשר האדם מדמיין את עצמו מת, מתבטלות אצלו כל התוכניות, כל הדאגות, כל הפחדים והציפיות שמקורם בסביבה או במערכת האמונות והערכים של החברה.

איך המוות המדומה חושף את הרצון האמיתי של האדם?

כאשר האדם נמצא במצב המדומה של מוות, הוא יכול לבדוק מחדש מה הוא באמת רוצה. לדוגמה, אדם עשוי לחשוב שהוא רוצה ללכת לים או לדאוג לילדים שלו. אך אם האדם מת, אין לו אפשרות ללכת לים או לדאוג לילדים, ולכן עליו לבדוק לעומק - למה הוא בכלל רצה את הדברים האלה מלכתחילה? האם זה בגלל סיבות חיצוניות, או שזה רצון פנימי אמיתי?

אליעד נותן דוגמה נוספת: אם האדם מת, למה שיהיה לו אכפת מהילדים שלו? אם הוא כבר אינו חלק מהעולם הזה, הוא יבין שהילדים שלו אינם באמת "שלו", אלא שהחיבור אליהם מקרי כמו כל דבר אחר. בדיוק כפי שלפני שנולד האדם לא דאג לילדים של הגלגול הקודם שלו, כך במצב המדומה של מוות הוא מבין שכל קשר וכל רצון הוא אקראי וזמני.

כיצד תרגיל המוות חושף את "האני האמיתי"?

כאשר האדם עושה את התרגיל הזה מספיק עמוק ובצורה רצינית, הוא יכול להגיע למצב של הבנה עמוקה יותר לגבי מי הוא באמת, מעבר להשפעות סביבתיות, מעבר למה שאחרים רוצים שירצה, מעבר למחשבות, ציפיות ופחדים. במצב הזה, האדם יכול לגלות שהוא באמת אינו רוצה דבר, או לחלופין שהוא רוצה דברים מסוימים מאוד ומבין מה הרצונות האמיתיים שלו, מנותקים מכל הקשר חיצוני.

לדוגמה, אדם עשוי לגלות שבלי הסביבה ובלי ההשפעות החיצוניות הוא אינו רוצה שום דבר - או לחילופין, לגלות שהוא עדיין רוצה דברים מסוימים. הבנה זו יוצרת חיבור לאני האמיתי, לאותו "אני" שנמצא מעבר למשחק החברתי והתרבותי שהאדם חי בו.

איך חוזרים לחיים אחרי תרגיל המוות?

אחרי שמבצעים את התרגיל וחוזרים למציאות הרגילה, האדם מסוגל לראות בצורה ברורה יותר את ההבדל בין ה"אני" האמיתי שלו ובין ה"אני" שבתוך המשחק החברתי. כך, למשל, אם הוא מגלה שבתוך התרגיל כבר לא היה אכפת לו מהדברים שהעסיקו אותו קודם, הוא יכול להבין טוב יותר מהו המשחק ומה אמיתי עבורו.

במילים אחרות, לאחר החזרה מהתרגיל, האדם מסוגל לחיות מתוך מודעות גבוהה יותר למה שהוא באמת רוצה, ולעיתים גם לבחור לשחרר דברים שהבין במהלך התרגיל שאינם חשובים לו באמת.

איך תרגיל המוות קשור למדיטציית ויפאסנה או לסדנת שתיקה?

התרגיל שאליעד מתאר דומה מאוד למה שקורה במדיטציית ויפאסנה, ריטריט שתיקה או סדנת שתיקה. גם שם האדם מתנתק מהסביבה ומנסה לברר עם עצמו את הרצונות והזהות האמיתית שלו, אבל בתרגיל שאליעד מציע הדגש הוא על חוויית המוות, מה שמאפשר הבנה ברורה וחזקה יותר של הרצון והזהות העצמית.
לחשוב על האדם צריך האשמה עצמית שליטה התאמצות להסביר לשנוא את עצמך מושפע מדעות להוציא חופשית אני איך זה מרגיש איך זה מרגיש להיות מת אמת אני באמת רוצה באמת רוצה דמיון הסביבה הרגשה הרצון הרצון שלי הרצון שלי באמת השפעת השפעת החברה השפעת הסביבה ויפאסאנה ויפאסנה זה מרגיש להיות מת חוויה חוויות לדמיין לדמיין שאתה מת לחשוב לחשוב שאתה לחשוב שאתה כבר מת מדיטציה מדיטציות מדיטציית ויפאסנה מדיטציית שתיקה מה אני מה אני באמת מה אני באמת רוצה מה הרצון שלי מה הרצון שלי באמת מודעות מודעות עצמי מודעות עצמית מוות מי אני מי אני באמת מי אני בלי השפעת הסביבה מרגיש סדנת שתיקה רגישות רגש רגשות רוצה ריטריט ריטריט שתיקה רצון שתיקה תחושה תחושות תרגיל תרגיל במודעות תרגיל במודעות עצמית
סביבה / השפעת הסביבה - מהי מהות השפעת הסביבה על האדם? מהי סביבה תומכת?
... השפעת הסביבה - מהי מהות השפעת הסביבה על האדם? מהי סביבה תומכת? סביבה חיובית. סביבה שלילית. מהי מהות השפעתה של הסביבה על האדם? מהי סביבה תומכת? תשובה: האדם = התודעה. חייו של האדם טובים כאשר נקודת המבט שלו על החיים טובה ולהפך, להפך. הסביבה של האדם = הרעיונות שרצים לאדם בראש, המחשבות שרצות לאדם בראש. צורת ההסתכלות של האדם על המציאות = הסביבה שבה האדם חי. סביבה חיובית = סביבה טובה = סביבה שבה האדם מרגיש טוב באמת לגבי המציאות. סביבה שלילית = סביבה רע = סביבה שבה האדם מרגיש רע טוב שקרי לגבי המציאות. טוב שנוצר ...
הורטון שומע מישהו 1, החיים כחלום בתוך חלום, העולם שמעבר, איפה נמצא מרחב המקום, השפעת הסביבה, מה חושבים עליך
הורטון שומע מישהו 1, החיים כחלום בתוך חלום, העולם שמעבר, איפה נמצא מרחב המקום, השפעת הסביבה, מה חושבים עליך
... שומע מישהו 1, החיים כחלום בתוך חלום, העולם שמעבר, איפה נמצא מרחב המקום, השפעת הסביבה, מה חושבים עליך מה המשמעות של תחושת מקום וזמן? תחושת המקום והזמן מתוארת כהרגשה סובייקטיבית שקיימת בתודעה של האדם. לדוגמה, אליעד מסביר כי ... מאוד, שאחרים לא מסוגלים לשמוע או להבין. האדם (הורטון) מודע למשהו מאוד קטן אך משמעותי שמתרחש בתוכו, בעוד שהסביבה חושבת שהוא השתגע. הסביבה בסרט מיוצגת על ידי הקנגורו, שמנסה לשכנע אותו שהקול הפנימי הזה הוא טעות, אשליה או סתם שטות. מצד שני, בתוך הגרגיר עצמו יש חיים שלמים, ומבחינתם ...
השפעת הסביבה, סביבה חברתית, כתות, תלות במורה הרוחני, להיות אינדיבידואל, יהדות, סביבה טובה, סביבה רעה, סביבה תומכת, סביבה חיובית, סביבה שלילית
השפעת הסביבה, סביבה חברתית, כתות, תלות במורה הרוחני, להיות אינדיבידואל, יהדות, סביבה טובה, סביבה רעה, סביבה תומכת, סביבה חיובית, סביבה שלילית
השפעת הסביבה, סביבה חברתית, כתות, תלות במורה הרוחני, להיות אינדיבידואל, יהדות, סביבה טובה, סביבה רעה, סביבה תומכת, סביבה חיובית, סביבה שלילית איך הסביבה משפיעה על האדם והאם זה תמיד חיובי? אליעד מסביר שלסביבה יש השפעה מכרעת על האדם, בין אם הוא מודע לכך ובין אם לא. לדוגמה, אם אדם דובר עברית, זה משום שהסביבה שלו דוברת עברית. אילו האנשים סביבו היו מדברים בשפה אחרת, הוא היה מדבר את אותה שפה אחרת. אפילו קריאת ספר או צפייה בחדשות הן סוג של סביבה, משום שמה שאדם קולט או שומע הופך לחלק מהסביבה הפנימית שלו ומעצב את מחשבותיו. האם תמיד כדאי לבחור בסביבה חיובית? אליעד מדגיש שכל החלטה לגבי הסביבה חייבת להיות תלויה במטרה הסופית. למשל, אם המטרה היא להיות שמח, אז סביבה שבה אנשים שמחים בהחלט יכולה לעזור לאדם להיות שמח יותר. אם הסביבה של האדם תהיה מורכבת מאנשים שרואים רק את הרע, באופן טבעי הוא יתקשה יותר להיות שמח. עם זאת, אם המטרה היא להגיע למצב שהאושר מגיע מתוך האדם עצמו, אז הסביבה החיובית הזאת יכולה להפוך לבעיה, כי האדם מפתח תלות בסביבה הזאת. במצב זה, כשהסביבה תיעלם או תשתנה לרעה, האדם יאבד את האושר שלו. מה זה אומר שהאושר צריך לבוא ... אינו תלוי בשום גורם חיצוני - לא בחברים, לא במשפחה, לא בכסף או בהצלחה חיצונית כלשהי. מה הבעיה בסביבה שיוצרת תלות? אליעד מסביר בפירוט שישנן סביבות שבהן האדם תלוי מאוד בגורם שמוביל את הסביבה, כגון מורה רוחני, רב או מנהיג כלשהו. בסביבות כאלו, אותו אדם בראש הסביבה מפיק תועלת רבה מכך שהאנשים סביבו תלויים בו. הוא מרגיש טוב יותר, חזק יותר ובעל ... טוב. אליעד מתאר זאת כמצב שבו נותנים לך אוכל רק אם אתה בתוך הכלא - כלומר, נותנים לך משהו חיובי, אבל רק במסגרת מסוימת, שיוצרת תלות. ברגע שאתה יוצא מהמסגרת, אין לך כלום, ולכן למרות שהסביבה נותנת לך תמיכה, היא גם פוגעת בך בכך שאתה לא מסוגל להתמודד לבד. כיצד אליעד ... לבדוק בעצמך מה אתה באמת רוצה, מה האמת הפנימית שלך, וללמוד לסמוך על עצמך בלבד. במצב כזה, אתה לא צריך אישור או תמיכה חיצונית. ככל שתלמד להכיר את עצמך יותר, כך תוכל להיות יציב גם ללא הסביבה. המטרה הסופית, לפי אליעד, היא להגיע למצב שבו אתה עצמאי לחלוטין, ללא תלות בשום סביבה, גם אם זו הסביבה הטובה ביותר. איך הסביבה משפיעה על האדם? כיצד להימנע מתלות במורה רוחני? מהי סביבה תומכת באמת? האם תלות ...
פחד קהל, חרדת קהל, פחד במה, דימוי חברתי, השפעת הסביבה, פחד מכישלון, פחד להיכשל, התמודדות עם פחדים, הפרעות חרדה, אהבה עצמית, חרדה חברתית קשה
פחד קהל, חרדת קהל, פחד במה, דימוי חברתי, השפעת הסביבה, פחד מכישלון, פחד להיכשל, התמודדות עם פחדים, הפרעות חרדה, אהבה עצמית, חרדה חברתית קשה
... קהל, חרדת קהל, פחד במה, דימוי חברתי, השפעת הסביבה, פחד מכישלון, פחד להיכשל, התמודדות עם פחדים, הפרעות חרדה, אהבה עצמית, חרדה חברתית קשה ממה באמת נובע פחד קהל וכיצד ...
השפעת הסביבה על האדם, לעשות מה שטוב לך, מה יעשה לך טוב? מה הלב שלך רוצה? השפעות הסביבה, מה האמת שלך? מה באמת אתה רוצה? ללכת אחרי האמת שלך, איך לא להיות מושפע מהסביבה?
השפעת הסביבה על האדם, לעשות מה שטוב לך, מה יעשה לך טוב? מה הלב שלך רוצה? השפעות הסביבה, מה האמת שלך? מה באמת אתה רוצה? ללכת אחרי האמת שלך, איך לא להיות מושפע מהסביבה?
השפעת הסביבה על האדם, לעשות מה שטוב לך, מה יעשה לך טוב? מה הלב שלך רוצה? השפעות הסביבה, מה האמת שלך? מה באמת אתה רוצה? ללכת אחרי האמת שלך, איך לא להיות מושפע מהסביבה? איך להימנע מהשפעות הסביבה וללכת אחרי האמת שלך? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בשאלה כיצד להיות מי שאנחנו באמת, מבלי להיות מושפעים מהסביבה. הוא מציין שלפעמים אנו לא פועלים לפי הרצון האמיתי שלנו, אלא פועלים לפי מה שהסביבה מצפה מאיתנו. הרבה פעמים אנחנו שואלים את עצמנו מה באמת טוב לי? או מה אני באמת רוצה?, אך לעיתים התשובה לא ברורה לנו. חשוב להבין את ההבדל בין הרצון האמיתי שלנו לבין הציפיות החיצוניות שמבוססות על מה שחשוב או מקובל חברתית. החלק הראשון של ההרצאה עוסק בעניין של איך לא להיות מושפע מהסביבה. אליעד נותן דוגמה של אדם שעובד עם מטופלים ומרגיש שהוא לא עושה את מה שהוא באמת רוצה בעבודה. הוא לא באמת ... טמונה בכך שאין לנו בהירות מוחלטת על מה שאנחנו באמת רוצים. בהמשך ההרצאה, אליעד מתאר מצב שבו אדם לא יכול להימנע מהשפעות הסביבה. לדוגמה, הוא מתאר סיטואציה בה אדם אומר שהוא לא רוצה לשקר לעצמו, אך אפילו כשהוא אומר את זה, הוא משקר. אליעד מציין שכל אדם שבא ומביע רצון (כגון אני רוצה לעשות משהו טוב), בעצם מתמודד עם המחשבות והתחושות המורכבות של הסביבה, שלא תמיד משדרות לו את האמת על מה שהוא רוצה באמת. לאחר מכן, הוא נותן דוגמה נוספת של אדם שמרגיש שהוא רוצה ... את מה שציפו ממנו או מה שנראה לו יותר נכון. בעצם, הוא לא עשה את מה שהוא באמת רצה. אליעד מסביר שכשיש לנו מחשבות שמושפעות מהסביבה, אנחנו לא באמת פועלים מתוך רצון עצמאי, אלא מתוך אינרציה חברתית. בהרצאה, אליעד שואל את השאלה מה בעצם אנחנו ... אליעד מציין שהרבה פעמים אנחנו חושבים שאנחנו רוצים משהו, אך למעשה אין לנו רצון אמיתי. כל הדברים שאנחנו רוצים, הם בעצם מה שהסביבה לימדה אותנו לרצות. בהמשך הוא מסביר שהאדם מתחיל לתהות מהי האמת שלו, מי הוא באמת. התשובה, לדבריו, לא תמיד ... כי אם אנו בודקים את עצמנו בצורה כנה, נגלה שאין לנו רצון אמיתי, אלא רצון שמגיע מתוך השפעות חיצוניות. אליעד מסביר גם את השפעת השכל וההיגיון על הרצונות שלנו. הוא טוען שהשכל שלנו, כמו כל דבר אחר, לא תמיד מבוסס על מה שאנחנו באמת רוצים, אלא הוא גם נגזר מהסביבה. אנחנו מבוססים על מה שלמדנו, על מה שלימדו אותנו, ולכן גם השכל שלנו נשלט על ידי הסביבה. לסיום, אליעד מסכם את רעיונותיו בכך שאנחנו צריכים להבין שהרצון שלנו לא תמיד מגיע מתוך עצמנו, אלא מתוך השפעות ... בסביבה שלנו, ואם נרצה להימנע מהם, עלינו לשאול את עצמנו מה אנחנו באמת רוצים, מבלי להיות מושפעים מהחיצוניות. איך לא להיות מושפעים מהסביבה? מה אני באמת רוצה? השפעות חיצוניות על הרצונות שלנו האם הרצון שלנו באמת שלנו? איך להימנע משקרים לעצמך? מהי השפעת הסביבה על האדם וכיצד נוכל לדעת מה באמת טוב לנו? ההרצאה עוסקת בשאלות של זהות אישית, רצון עצמי וההשפעות של הסביבה על האדם. אליעד מציע כי יש לחשוב על מה באמת טוב לנו ולפעול על פי רצוננו האמיתי, אך מציין כי הדרך לכך אינה פשוטה, מאחר ולעיתים אנו חושבים שאנחנו רוצים דברים מסוימים, אך אלו למעשה השפעות חיצוניות. כיצד הסביבה משפיעה על הרצונות שלנו? אליעד מתחיל בהסבר על דינמיקות חיצוניות שמשפיעות על הרצונות שלנו. הוא מציין כי פעמים ... פועלים מתוך השפעות חיצוניות. לדוגמה, אדם עשוי לחשוב שהוא רוצה להשיג יעד מסוים בחיים, אך למעשה הוא רק מגיב לציפיות של הסביבה. הרגשות והתחושות שאנחנו חווים לא תמיד שייכות לנו, אלא נובעות מהתנאיות סביבתיות. האם אנחנו באמת יודעים מה ... תחושות כמו חובתיות או רגשות שגרמו לך לפעול, הן תוצאה של לחצים חיצוניים ולא רצון פנימי אמיתי. האם כל הרצון שלנו נובע מהסביבה? ההרצאה מציעה כי הרבה מהמעשים וההחלטות שלנו לא באמת נובעים מרצון אישי, אלא השפעות חיצוניות. אליעד מבצע דימוי ... כמו פעולה מתוך רצון אישי, אך למעשה, זהו רצון שמוכתב על ידי מה שמקובל או מצופה ממנו חברתית. כיצד להתמודד עם הציפיות של הסביבה? בהרצאה אליעד מדגיש את הצורך לפתח מודעות פנימית על מנת להבין את עצמנו טוב יותר, ולהימנע מהשפעות חיצוניות ... החיצוניים שמניעים אותנו. הוא טוען כי, לעיתים, איננו יודעים אם אנו באמת רוצים משהו או אם הרצון הזה מוכתב לנו על ידי הסביבה. לדוגמה, האם אני באמת רוצה לקפוץ למים או האם אני עושה זאת כי מישהו אמר לי שאני צריך לעשות זאת? אליעד מציע ששאלות כאלו מדגישות את ... אליעד מציין כי בתהליך החיפוש אחרי הרצון האמיתי, יכול להיות שהאדם יגיע למסקנה שהוא בעצם לא קיים במובן המוחלט של המילה. השפעת הסביבה על הרצונות מה אני באמת רוצה? כיצד לא להיות מושפע מהסביבה? האם אנחנו יודעים מה טוב לנו? איך לזהות רצון אמיתי? ...
התבודדות מהי, איך לעשות התבודדות? מה אתה באמת רוצה? מהו הרצון הראשון? להבין את עצמך, להיות מודע לעצמך, השפעת הסביבה על האדם, ניתוק מהסביבה, איך עושים התבודדות? מהי התבודדות?
התבודדות מהי, איך לעשות התבודדות? מה אתה באמת רוצה? מהו הרצון הראשון? להבין את עצמך, להיות מודע לעצמך, השפעת הסביבה על האדם, ניתוק מהסביבה, איך עושים התבודדות? מהי התבודדות?
... מה אתה באמת רוצה? מהו הרצון הראשון? להבין את עצמך, להיות מודע לעצמך, השפעת הסביבה על האדם, ניתוק מהסביבה, איך עושים התבודדות? מהי התבודדות? מהי התבודדות ואיך עושים אותה נכון? התבודדות, כפי שאליעד כהן מסביר בהרצאתו, היא תהליך פנימי שמטרתו לחשוף את הרצון האמיתי והאותנטי של האדם. מטרת ההתבודדות אינה בהכרח להתנתק פיזית מהסביבה, אלא יותר להתנתק מההשפעות הנפשיות, הרגשיות והחברתיות שסובבות את האדם באופן קבוע. התבודדות, לפי אליעד, היא קודם כל פנימית ויכולה להתבצע בכל מקום, ... אך המפתח הוא יכולת ההפרדה הנפשית בין הרצון האישי האמיתי לבין רצונות המגיעים מהשפעת הסביבה. כיצד הסביבה משפיעה על הרצון של האדם? הרצון האישי של האדם, על פי אליעד, מושפע כמעט לחלוטין מסביבתו החיצונית. לדוגמה, אדם שרוצה לקנות בגד מסוים כי כולם קונים ... את הרצון האותנטי שלך? כדי להבין את הרצון האמיתי של עצמך, אליעד ממליץ להשתמש בתרגיל מחשבתי: לשאול את עצמך כיצד היית חושב ומה היית רוצה אם היית מנותק לחלוטין מכל השפעה חיצונית. לדוגמה, לשאול את עצמך: מה הייתי רוצה אם הייתי חי לבד ... וללא קשר לכדור הארץ? אם לא הייתי בעל חושים (ראייה, שמיעה וכו), מה היה נשאר מהרצון שלי? השאלות האלו מאפשרות להבין האם הרצונות שלך נובעים מתוכך או שהן רק השפעות חיצוניות. ככל שהרצון נשאר יציב גם כאשר מתרחקים מהשפעות חיצוניות, כך סביר ... את הרצון האמיתי שלך? הקושי הגדול הוא שהאדם כבר ספוג בהשפעות ובידע שקיבל מהסביבה מאז שנולד. אפילו כשאדם מדמיין כיצד היה מתנהג אם היה לבד במדבר או בחלל, הוא עדיין מושפע מהזיכרונות שלו. לפי אליעד, אפילו פעולת הדמיון עצמה מוגבלת, כי האדם משתמש בהנחות יסוד ובידע שכבר קיבל מהסביבה. לכן, בשביל באמת להבין את הרצון האמיתי שלו, האדם צריך להגיע למצב שבו הוא משיל מעצמו את כל ההנחות וההשפעות החיצוניות, דבר שהוא מורכב מאוד. כיצד לעשות ... לא המקום הפיזי. המטרה היא לנטרל את כל ההשפעות החיצוניות שיש עליך, כולל: השפעות חברתיות (משפחה, חברים, נורמות תרבותיות) זיכרונות עבר וחוויות קודמות תחושות פיזיות ורגשיות (כאב, פחד, אושר) ההבחנות בין טוב לרע, בין רצוי ללא רצוי רק כאשר ... ועל תחושת האני שלו. זהו תהליך שמטרתו להבין מי אתה באמת, לפני שהתחלת לספוג השפעות חברתיות. אליעד מסביר שזה דומה לשאלה: מי היית לפני שנולדת? - שאלה שנועדה לגרום לך להטיל ספק בכל ההגדרות העצמיות שלך. אליעד מדגיש שהתבודדות איננה בהכרח ... מתמדת הן הדרכים הטובות ביותר להתקרב לאמת הפנימית שלך. מהי התבודדות? איך לדעת מה אני באמת רוצה? השפעת החברה על הרצון איך עושים התבודדות בבית? כיצד לנטרל השפעות חיצוניות? מה זה רצון אותנטי? איך להכיר את עצמי באמת? ...
איך להצליח? איך מצליחים? תת מודע, מסר תת סיפי, מסר תת הכרתי, השפעת גלגולים קודמים, השפעת הקארמה, השפעת הסביבה, שינוי הרגלים, לשנות הרגלים, סיינטולוגיה, מוטיבציה להצלחה, איך להתמודד?
איך להצליח? איך מצליחים? תת מודע, מסר תת סיפי, מסר תת הכרתי, השפעת גלגולים קודמים, השפעת הקארמה, השפעת הסביבה, שינוי הרגלים, לשנות הרגלים, סיינטולוגיה, מוטיבציה להצלחה, איך להתמודד?
... להצליח? איך מצליחים? תת מודע, מסר תת סיפי, מסר תת הכרתי, השפעת גלגולים קודמים, השפעת הקארמה, השפעת הסביבה, שינוי הרגלים, לשנות הרגלים, סיינטולוגיה, מוטיבציה להצלחה, איך להתמודד? איך להצליח ולהשפיע על התת מודע שלנו? ההרצאה של אליעד כהן ... ניתן להתמודד עם השפעות חיצוניות כמו גלגולים קודמים, מסרים תת - הכרתיים, מסרים תת - סיפיים והשפעות סביבתיות שונות. אליעד פותח את הנושא בשאלת יסוד: האם וכיצד ניתן להשפיע על התת מודע שלנו או של אחרים, ומציב אתגר משמעותי לשאלה האם ההתנהגות ... שלנו נקבעת על ידי חינוך וסביבה? אליעד מתייחס לתפיסה המקובלת לפיה התנהגותנו נקבעת בעיקר על ידי הסביבה, החינוך והעבר ההיסטורי שלנו. כדוגמה, הוא מציג שני אחים שגדלו באותו הבית, באותם התנאים בדיוק, ובכל זאת מתפתחים בצורה שונה. אליעד מבהיר ... שאינן נראות לעין. האם גלגולים קודמים וחיים קודמים משפיעים עלינו היום? אליעד מעלה את הסוגיה של השפעת גלגולים קודמים או קארמה על ההתנהגות שלנו. הוא מציג טענה נפוצה שיש סיפורים בעיקר בקרב הדרוזים, על ילדים שזוכרים אירועים מגלגולים קודמים. ... גלגולים קודמים משפיעים עלינו? איך לשלוט בתת מודע? האם מסרים תת - סיפיים עובדים? איך להתמודד עם השפעות סביבתיות? ...
חיצוניות ופנימיות, פנימיות וחיצוניות, השפעה חיצונית, בעיות חיצוניות, אהבה פנימית, אהבה עצמית פנימית, ערך עצמי פנימי, השפעת הסביבה, ערך עצמי חיצוני
חיצוניות ופנימיות, פנימיות וחיצוניות, השפעה חיצונית, בעיות חיצוניות, אהבה פנימית, אהבה עצמית פנימית, ערך עצמי פנימי, השפעת הסביבה, ערך עצמי חיצוני
... ופנימיות, פנימיות וחיצוניות, השפעה חיצונית, בעיות חיצוניות, אהבה פנימית, אהבה עצמית פנימית, ערך עצמי פנימי, השפעת הסביבה, ערך עצמי חיצוני האם יש הבדל בין חיצוניות לפנימיות? אליעד כהן דן בשאלת הקשר בין החיצוניות לפנימיות של ... הופך לכלום מבחינה חווייתית. איך קשור הערך העצמי להשוואה עם החיצוני? אליעד מפרט שהמודעות של האדם לערכו העצמי קיימת אך ורק בזכות הסביבה החיצונית. אם לא היו השוואות חיצוניות (למשל, אדם אחר מצליח יותר או פחות, עשיר יותר או פחות), לא הייתה לאדם שום דרך להגדיר את עצמו כטוב או רע, מוצלח או נכשל. המודעות העצמית מתבססת תמיד על השוואות חיצוניות שמגדירות את האני ביחס למה שאינו אני. האם ניתן להיות מאושר בלי קשר למה שקורה ... אליעד כהן מבהיר נקודה חשובה בנוגע לרצונות הפנימיים. הוא מסביר שלכאורה אדם חושב שהוא עושה מה שהוא רוצה, אך למעשה הרצונות שלו מושפעים מהסביבה ומהנסיבות החיצוניות. למשל, כשאדם אומר שהוא פועל לפי מה שהוא באמת מאמין או רוצה, הוא לא תמיד מודע לכך שהרצון ... על ידי גורמים חיצוניים. מכאן משתמע שהגבול בין הפנימי לחיצוני תמיד מטושטש, ושבעומק, הרצון העצמאי של האדם למעשה אינו באמת מנותק מהסביבה החיצונית. מה קורה אם מתעלמים לחלוטין מהמציאות החיצונית? אליעד מדגיש כי אם אדם מתעלם לחלוטין מכל מה שחיצוני לו ... בעיות חיצוניות? האם ניתן להיות מאושר בלי קשר לסביבה? כיצד החיצוני משפיע על הערך העצמי הפנימי? האם הרצונות שלנו הם באמת שלנו? למה הסביבה משפיעה על מצב הרוח? ...
אוטוסוגסטיה, להשתכנע מאחרים, השפעת הסביבה על האדם, סביבה רעה, סביבה טובה, ללמוד מאחרים, לחקות אחרים, שיטות שכנוע, טיפול בחשיפה, איך להשפיע על עצמך? איך לא להיות מושפע?
אוטוסוגסטיה, להשתכנע מאחרים, השפעת הסביבה על האדם, סביבה רעה, סביבה טובה, ללמוד מאחרים, לחקות אחרים, שיטות שכנוע, טיפול בחשיפה, איך להשפיע על עצמך? איך לא להיות מושפע?
... להשתכנע מאחרים, השפעת הסביבה על האדם, סביבה רעה, סביבה טובה, ללמוד מאחרים, לחקות אחרים, שיטות שכנוע, טיפול בחשיפה, איך להשפיע על עצמך? איך לא להיות מושפע? איך הסביבה משפיעה על הרצונות שלנו? אליעד כהן מסביר כיצד סביבת האדם משפיעה בצורה משמעותית על הרצונות שלו, כיצד אנחנו מאמצים רצונות והתנהגויות מתוך ... גוקים ויגידו שזה טעים, הוא כנראה יתחיל לחשוב שזה הגיוני ולגיטימי וירצה גם הוא לאכול גוקים. כך נוצרת לגיטימציה להתנהגות מסוימת דרך חשיפה לאחרים שעושים אותה. מדוע חיקוי הסביבה משפיע כל כך על אנשים? אליעד מסביר שההשפעה של הסביבה על האדם נובעת בעיקר מתחושת ההזדהות. ככל שהאדם מזדהה יותר עם הסביבה, כך הוא מושפע ממנה יותר. אדם יכול להיות מושפע אפילו מבעלי חיים או מתופעות בטבע, כל עוד הוא מרגיש הזדהות או קשר אליהם. לדוגמה, אם אדם צופה בחיות שעושות פעולה מסוימת, זה עשוי לגרום לו לרצות לחקות אותן. לכן ההשפעה מגיעה לא רק מבני אדם אלא מכל גורם שהאדם יכול להזדהות איתו. מצד שני, אדם שלא מזדהה עם הסביבה ואף שונא אותה, עלול לפתח התנהגות הפוכה בכוונה, רק כדי להראות שהוא לא חלק מהקבוצה הזאת. לדוגמה, אדם שגדל בסביבה שבה כולם מעריצים כסף ... הוא להצליח כלכלית. אך יש גם אפשרות הפוכה: אדם שרוצה להיות מיוחד או למרוד יכול בכוונה לפתח סלידה מכסף כדי להראות שהוא שונה ולא חלק מהקבוצה הזו. האם רצון לחיות מושפע גם הוא מהסביבה? אליעד מעלה דוגמה מיוחדת בנושא של רצון לחיות ומדגים כיצד אפילו הרצון הבסיסי הזה מושפע מהסביבה. אם אדם רואה סביבו אנשים רבים שמתאבדים ומציגים את ההתאבדות כדבר רצוי או אפילו כגיבורי, הוא עשוי להתחיל לחשוב שלהתאבד זה דבר נורמלי או ראוי להערצה. מצד שני, אם הסביבה שלו מפחדת מאוד ממוות ומזהירה כל הזמן תיזהר שלא תמות, הוא יתחזק מאוד ברצונו לחיות, כי הפחד מהמוות יהפוך לחלק מהמודעות שלו. כלומר, אפילו רצונות שנראים אינסטינקטיביים לחלוטין, כמו הרצון לחיות, מושפעים מאוד מהסביבה והחשיפה להתנהגות של אחרים. איך נוצרת הלגיטימציה לאלימות ולהתנהגויות שליליות? אליעד מדגיש כי אפילו התנהגויות שליליות יכולות להפוך ... בעיות. כאשר התנהגות מסוימת הופכת לנפוצה, המוח מתחיל לתפוס אותה כסטנדרטית ולגיטימית, אפילו אם האדם במקור התנגד לה. האם מודעות לשיטות השכנוע יכולה לעזור להתגונן מהשפעות הסביבה? אליעד מסביר שאחת הדרכים להגן על עצמך מפני השפעות הסביבה היא להכיר את שיטות השכנוע שהסביבה מפעילה. כאשר האדם מבין איך בדיוק מנסים לשכנע אותו, הוא יכול להיות מודע לכך ולבחור בצורה יותר מודעת אם לקבל או לדחות את ההשפעה הזאת. למשל, אדם שלומד אומנויות לחימה יודע להגן על עצמו טוב יותר אם הוא מכיר את הטכניקות של היריב. כך גם בשכנוע: ככל שהאדם מבין טוב יותר איך עובדים עליו, הוא פחות יהיה מושפע בקלות מהסביבה. לדוגמה, אם מישהו ינסה לשכנע אותו שדבר מסוים הוא טוב, האדם יוכל לזהות שזהו רק ניסיון להשפיע עליו ולא דבר מחויב המציאות. עצם ההבנה הזו יכולה לחסן אותו מפני השפעה עיוורת של הסביבה. איך להימנע מהשפעות לא רצויות של הסביבה? אליעד מציע שאדם שרוצה להימנע מהשפעות שליליות ינסה להפחית את החשיפה שלו לסביבה שעושה פעולות לא רצויות מבחינתו. אם אדם לא רוצה לאמץ התנהגות ... אם אדם לא רוצה להיות מושפע מאלימות, כדאי לו לא לצפות בסרטים אלימים ולא לשהות בחברת אנשים אלימים. ההימנעות מהחשיפה עצמה מפחיתה את הסיכון להיות מושפע באופן לא מודע. איך הסביבה משפיעה על הרצונות שלנו? מהי אוטוסוגסטיה וכיצד להשתמש בה? איך להתמודד עם השפעות שליליות מהסביבה? מהן שיטות השכנוע וכיצד להתגונן מהן? איך להשפיע על עצמי באמצעות חשיפה חיובית? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תרגיל במודעות עצמית, לדמיין שאתה מת, לחשוב שאתה כבר מת, איך זה מרגיש להיות מת? מה אני באמת רוצה? מי אני באמת? מה הרצון שלי באמת? מי אני בלי השפעת הסביבה? מדיטציית ויפאסנה, מדיטציית שתיקה, ריטריט שתיקה, סדנת שתיקה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תרגיל במודעות עצמית, איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למצוא זוגיות? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשתול מחשבות? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: תרגיל במודעות עצמית, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש אמת מוחלטת? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן פרטי, טיפול אישי מומלץ, מאמן אישי לבני נוער בנושאי תרגיל במודעות עצמית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3477 שניות - עכשיו 24_05_2025 השעה 17:01:27 - wesi1