... נוסף מעבר לזה, אבל אליעד מדגיש כי הוא שואל מעבר לאמונה הדתית הפשוטה ומחפש להבין מדוע באמת לא אוכלים חמץ בפסח ומה ההיגיון שבכך. מדוע הסיבה זכר
ליציאת מצרים אינה הגיונית לאיסור אכילת חמץ? ההסבר המקובל לכך הוא שהאיסור על אכילת חמץ הוא זכר
ליציאת מצרים, משום שבני ישראל יצאו ממצרים במהירות כה רבה עד שלא היה זמן לבצק לתפוח, ולכן נאלצו לאכול מצות. אליעד כהן ... רוצה לחגוג את יום השחרור בכך שבמשך שבוע יזכירו לו את העינויים שעבר, הדבר היה לחלוטין לא הגיוני. כך גם בפסח, אליעד מסביר שאין היגיון לחגוג את
יציאת מצרים בכך שאנו מזכירים דווקא את החלק הקשה והלא - נעים של הסיפור, שהוא חוסר הזמן לתפיחת הבצק והאכילה של מצה יבשה ... ומייצגות את הסבל ולא את החירות. מדוע לא הגיוני לאכול רק מצות במשך שבוע שלם? אליעד כהן מבהיר שאפילו אם רוצים לסמל את החוויה שעברו בני ישראל
ביציאת מצרים, אפשר היה להסתפק ביום אחד של אכילת מצות בלבד. הוא תוהה מדוע להמשיך ולאכול מצות במשך שבוע שלם, ומדוע האיסור ... על חמץ למשך שבוע שלם. למה מנקים את הבית כל כך ביסודיות מחמץ? אליעד כהן מסביר שגם ניקיון הבית מחמץ אינו הגיוני כשמסתכלים על הטעם שהחמץ הוא זכר
ליציאת מצרים . הוא שואל מדוע התורה מתעקשת על ניקוי יסודי כל כך עד שאפילו פירור חמץ קטן אינו יכול להישאר בבית או בחנות, ... אינם מובנים. מה המשמעות של אכילת חמץ ומצות ביחס לסיפור פסח? לסיכום, אליעד כהן מציין שוב כי הטיעון המקובל על אכילת מצות ואיסור חמץ כזיכרון
ליציאת מצרים אינו מחזיק מים מבחינה הגיונית. הטעם של החגיגה אינו תואם את המהות של השמחה והחירות, אלא להפך, מתמקד דווקא ...