אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה יהדות ✔אני אלוהים, למה אליעד כהן הוא אלוהים? איך להיות אלוהים? אתה אלוהים, מה זה להיות אלוהים? מי זה אלוהים האמיתי? מי ברא את אלוהים של היהודים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
אני אלוהים, למה אליעד כהן הוא אלוהים? איך להיות אלוהים? אתה אלוהים, מה זה להיות אלוהים? מי זה אלוהים האמיתי? מי ברא את אלוהים של היהודים? אלוהים של הדתיים, למה אני אלוהים? למה הכל כרצונך תמיד? מי ברא את העולם? הספר להיות אלוהים
מה זה אומר להיות אלוהים?

ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בתפיסת "אני אלוהים" מתוך פרספקטיבות פילוסופיות שונות. אליעד מציין כי כל אדם יכול להבין ולהרגיש שהוא אלוהים, בכך שהוא חלק מהמציאות הכוללת. הוא מסביר כיצד כל פרט בעולם, כמו אצבע או שולחן, הוא חלק מקולקטיב גדול יותר, את "המציאות", שהיא אינסופית ומכילה את כל הדברים. הרעיון המרכזי בהסבר זה הוא שכל דבר שקיים - כולל כל אחד מאיתנו - הוא חלק מהמציאות עצמה.

איך האצבע יכולה להמחיש את רעיון האחדות?

הדוגמה הראשונה שניתנת בהרצאה היא על האצבע. כל דבר קטן, כמו האצבע, יכול להיחשב כישות נפרדת רק אם שוכחים שהיא חלק מהיד, שהיד היא חלק מהגוף, והגוף הוא חלק מהמציאות. אם האצבע תבין שהיא רק חלק מהיד, אין לה סיבה להרגיש מאוימת מהיד או להתנגד לה. כך גם כל פרט במציאות - הוא רק חלק ממשהו גדול יותר.

האם אלוהים הוא ישות נפרדת?

אליעד מציג את שני התפיסות העיקריות על אלוהים. בתפיסה הדתית המקובלת, אלוהים הוא ישות נפרדת מאתנו, והיא בראה את העולם ומנהלת מערכת יחסים עם בני האדם. לעומת זאת, בתפיסה האחרת, אלוהים הוא המציאות כולה, כלומר, כל מה שקיים - כולל כל פרט ופרט - הוא חלק מהמציאות האינסופית שהיא אלוהים.

מהם היבטים של "אני הוא אלוהים"?

כאשר אדם מבין שהוא חלק מהמציאות האחת, הוא מתחיל לראות את עצמו כאלוהים. אם הוא מבין שהוא חלק מהמציאות, כל מה שקורה לו הוא חלק מהמציאות שבחרה בו. אליעד מציין שכשאדם מתחיל לחשוב כך, הוא מגיע למסקנה שכל הדברים שהיו, הם "כרצונו", כי הוא חלק בלתי נפרד מהמציאות כולה. אם הוא פוגש מישהו ברחוב, הוא בעצם פוגש את עצמו, כי כל מי שפועל או מדבר הוא חלק מהמציאות הכוללת. כך גם כל דבר שקורה - הכל קורה "לרצונו" של האדם כחלק מהמציאות. ברגע שמבינים את המושג הזה, כל הבחירות, הרגשות והמחשבות שלנו אינן נפרדות מהמציאות עצמה.

מה הקשר לתפיסת "המציאות היא אלוהים"?

אליעד מבדל בין "אלוהים של היהודים", שבו נתפסת ישות אלוהית חיצונית לעולם, לבין "האלוהים האמיתי" שהוא מציאות עצמה, ואין שום דבר מחוץ לה. את אלוהים האמיתי, לפי תפיסה זו, אי אפשר להפריד מהמציאות כי הכל הוא חלק ממנה. לכן, הוא טוען, אין מקום לשאלת הבחירה החופשית או גזירת הגורל, כי כל מה שנעשה הוא חלק מהמציאות עצמה.

מהי התפיסה של לידה ומוות?

מבחינת אליעד, לא ניתן להיוולד או למות באמת. כל מה שקרה עד כה, כולל היותנו בתוך גוף מסוים, הוא פשוט צורת חיים אחרת של החומר שבמרכזו אנחנו. אם נפרק את האטומים לגורמים, נמצא שכל החומר, על אף שהפך לצורת גוף חדשה, תמיד היה קיים בצורה כזו או אחרת. מבחינה זו, לא יכול להיות שינוי מוחלט - אלא רק שינוי צורה.

האם יש משהו מעבר לתפיסת "אני הוא הכל"?

בהמשך, אליעד מציין כי יש שלב נוסף בהבנה שבה הידע על היותנו חלק מהמציאות יוביל אותנו למקום שבו אנו לא צריכים עוד הגדרות. כל ההגדרות המגבילות, כמו "אני" ו"אחר", מתפוגגות ונעלמות. בשלב זה האדם לא רואה את עצמו יותר כ"אני" נפרד, אלא כחלק מהשכל העליון שמאחד את הכל.

האם "ספר להיות אלוהים" קשור לתפיסות הללו?

אליעד מציין את הספר "להיות אלוהים", שהוא מסביר את כל התפיסות הללו בפירוט. הספר לא נמכר בחנויות, אולם ניתן למצוא עליו חומר נוסף באתר אינטרנט. הכוונה היא להבין ולהתנסות בשאלה "מי אני?", ולהגיע להבנה שהאדם עצמו הוא חלק מהמציאות הכללית, שהיא אלוהים.

מה ניתן ללמוד מהתפיסות הללו לגבי השאלות "מי אני" ו"מה אני רוצה"?

אליעד מדגיש שאם אדם שואל את עצמו את השאלות הללו בצורה עמוקה, הוא עשוי להגיע למסקנה שכל הרצונות, המחשבות והרגשות הם חלק מהמציאות. כשאדם מבין שהוא חלק מהמציאות, הוא מבין שכל מה שקורה לו, הוא חלק ממה שהוא עצמו יצר.

לסיכום, ההבנה שבסיס ההסבר הזה היא השאלה "מי אני באמת?", אשר יכולה להוביל אותנו להבנה שהאדם עצמו הוא לא ישות נפרדת, אלא חלק מהמציאות הכללית והכוללת, שהיא "האלוהים האמיתי". כל מה שקורה הוא חלק מהמציאות, ולכן כל פעולה נחשבת כפעולה של אלוהים עצמו.
למה יש חשיבות להתבוננות באצבע, כף היד והגוף כולו?

ההסבר מתחיל בהתבוננות פשוטה באצבע. שואלים: מה רואים כאן? מצד אחד אצבע, מצד שני האצבע היא חלק מהיד, והיד היא חלק מהגוף, והגוף הוא חלק מהעולם, וכן הלאה. הרעיון הוא שכל דבר קטן הוא בעצם חלק ממשהו גדול יותר, שמקיף את כולו. האצבע, על פי הדוגמה, יכולה להיחשב כישות בפני עצמה רק אם שוכחים שהיא חלק מהיד. אך ברגע שהיא מבינה שהיא חלק מהיד, אין שום "איום" או "ניגוד" בינה לבין כף היד: מה שהיד עושה - זו בעצם פעולה של הגוף השלם, וממילא גם של האצבע עצמה כחלק מהגוף.

איך הרעיון של "האצבע היא חלק מהגוף" מקביל למצבו של האדם?

הטענה היא שכל דבר בעולם - שולחן, כיסא, בן אדם, עכביש, אצבע או אף - הוא חלק ממערכת גדולה יותר שנקראת "המציאות". אם אדם ישאל "מי אני באמת?" ויבחון אם הוא ישות עצמאית, או חלק ממשהו רחב, הוא עשוי לגלות שה"אני" שלו הוא חלק מאותה מציאות אחת שלמה. בדומה לאצבע, שגם היא ישות שנראית לעצמה נפרדת, אבל בפועל היא חלק משלם גדול יותר.

איזו דוגמה ממחישה את הרעיון שלפני 100 שנה לא היתה אצבע, אך בעצם היא תמיד היתה קיימת?

לדוגמה, אדם מצביע על האצבע שלו ואומר: לפני מאה שנה האצבע הזאת לא היתה קיימת. אבל האטומים שמרכיבים את האצבע היו קיימים בצורה כזו או אחרת. הם יכלו להיות מפוזרים במקומות אחרים, יכול להיות שהיו בגוף של מישהו אחר, או בצורות חומר שונות, אך הם לא "נעלמו" או "הומצאו" יש מאין.

אותו דבר לגבי כוס: הכוס שאדם מחזיק עכשיו לא היתה כאן לפני מאה שנה, אבל החלקיקים שמרכיבים אותה התקיימו בצורות שונות, כי הם חלק ממשהו רחב יותר שלא נעלם ולא נוצר יש מאין. המשמעות היא שבעצם, הכל מקבל רק צורה אחרת, אך המציאות עצמה תמיד קיימת, בלי שהיא תוכל להיעלם.

מה משמעות המשל של "החלום בלילה" בו האדם פוגש דמויות אחרות?

הדוגמה מבוססת על מצב שבו אדם ישן בלילה וחולם חלום. בתוך החלום יש אנשים נוספים, בתים, מכוניות, אירועים שונים. אך באמת, כל מה שקורה בחלום הוא תוצר של תודעת האדם הישן.
  • האדם החולם נפגש בחלום עם "אחרים" - ובכל זאת, הכל פרי דמיונו. הכל הוא עצמו.
  • אם הוא יקלל מישהו בחלום, או שמישהו יקלל אותו - זו עדיין התרחשות פנימית הנובעת מתוך אדם אחד.
  • כאשר האדם מתעורר, הוא יכול להבין שכל מה שחווה בחלום התרחש ב"מציאות" של עצמו.
האנלוגיה היא שהמציאות כולה דומה לחלום אחד גדול, שבו נדמה שיש "אני" ויש "אחרים". אבל לפי הרעיון, הכל חלק מאותה ישות כוללת - בדומה לאדם שחולם.

איך מתקשרת תפיסת "אלוהים" לכל העניין הזה?

במהלך ההסבר מוזכרות שתי תפיסות עיקריות לגבי אלוהים:
  • תפיסה ראשונה, נפוצה בתפיסה הדתית, גורסת שאלוהים קיים מחוץ לאדם: יש "אותנו" ויש "אלוהים". האל הזה כביכול ברא את העולם, נתן תורה, ומקיים מערכת יחסים עם האדם. המשמעות היא שיש הבדל בין האדם לבין אלוהים, ושניהם ישויות נפרדות.
  • תפיסה שנייה אומרת שהמציאות כולה היא אלוהים, ושאין שום דבר מחוץ לה. כל מה שיש - כולל האדם - זה בעצם חלק מאלוהים האמיתי, שהוא סך הכל. במקרה כזה, אדם לא יכול להיות באמת נפרד מאלוהים, כי הוא עצמו חלק מהאלוהות.
נוסף לכך, מוסבר שניתן לכנות "אלוהים של היהודים" כאלוהים נפרד שניהל בריאה, ומתעסק במערכת יחסים מול האדם. אבל "אלוהים האמיתי" מבטא את המציאות האינסופית עצמה, שהיא גדולה יותר מכל הגדרה אחרת.

מדוע המונח "אני הוא אלוהים" שונה מתפיסת 'אלוהים נפרד'?

מובהר שאם אדם מבין שהוא חלק אחד בתוך מציאות אחת גדולה, אז ממילא הוא עשוי לראות עצמו כאותו "אלוהים" שהוא הכל, ולא כמי שנפרד מאלוהים. בפרספקטיבה כזו, אם "יד אחת מרביצה ליד השנייה" - זו אותה "אני גדול" שעושה לעצמו.

באותה צורה, אם אדם פוגש מישהו אחר ברחוב, ואחד מהם מתנהג לא יפה לשני - אלו הן שתי "ידיים" של אותה ישות אחת, שפועלות זו מול זו.

מה ניתן ללמוד על הרצון, המחשבות והרגשות מתפיסת "אני הוא המציאות"?

השאלה "מי אני?" מתפתחת כך: אם אני חלק מהכל, אז ממילא גם הרצון שלי נובע מאותה מציאות. המחשבות שלי, הרגשות שלי - גם הן חלק מאותה מציאות אחת, כמו שהאצבע או היד אינן יכולות להיות מנותקות ממה שהגוף מחליט.

יש טענה שבמצב זה האדם מגיע לפרספקטיבה ש"כל מה שקורה - קורה כרצוני", כי הוא מבין שהוא ישות אחת עם כל המציאות, אז לא יכולה להופיע סיטואציה שאינה "חלק ממנו".

כיצד יש התייחסות לנושא הלידה והמוות?

בדוגמאות שעלו, נאמר שלמעשה:
  • אי אפשר להיוולד או למות באמת, כי לפני שהיינו בצורת הגוף הנוכחית, היינו קיימים בצורות אחרות של חומר.
  • גם אם הצורה משתנה, החלקים המרכיבים אותה קיימים וממשיכים לחיות בתוך המציאות, פשוט עם שם או צורה אחרים.
  • כך שאם האני האמיתי הוא כל המציאות, לא יתכן שהיא תפסיק להתקיים.
האם יש משהו מעבר גם לתפיסת "אני הוא הכל"?

כאן מוסבר ש"להיות אלוהים" במובן של "אני הוא הכל" הוא רק שלב. אחרי שאדם מבין וחווה שהוא הכל, יש שלב נוסף שבו כבר אין הפרדה אפילו בין ה"אני הוא הכל" לבין "אין כלום", כי הוא מבין שכל ההגדרות שוב מגבילות את האינסוף. זה שלב שנקרא "לצאת מהשכל" או "להגיע לשכל עליון" שבו לא נשארות הגדרות כלל.

איך "ספר להיות אלוהים" קשור לכל המהלך הזה?

מוסבר שיש ספר שנקרא "להיות אלוהים", שמסביר בפירוט את התפיסות הללו, איך לחקור את השאלה "מי אני" ואיך להגיע לחוויית האחדות עם הכל. הספר לא נמכר בחנויות מסיבות שונות - וכך הדבר הוחלט (או "כך רצתה המציאות"). אם מעניין מישהו להעמיק, אפשר למצוא חומר על כך דרך האתר, לחפש "להיות אלוהים" ולראות את כל הפירוט וההעמקה הנוספת.

דוגמאות נוספות שהופיעו בהסבר, במלואן ועם פירוטן:
  • דוגמת האצבע והיד:

    האדם מראה את אצבעו ושואל אם זו סתם אצבע או חלק מהיד. הוא מביט בציפורן ושואל האם היא חלק מהאצבע או משהו אחר לגמרי. התשובה היא שהציפורן חלק מהאצבע, האצבע חלק מהיד, היד חלק מהגוף, הגוף חלק מהעולם, והעולם חלק מהמציאות - כך שהכל נדבק בסופו של דבר לישות אחת כוללת.

    אם לאצבע היתה תודעה עצמית, והיא היתה חושבת שהיא נפרדת מהיד, היא היתה יכולה להרגיש פחד או כעס כלפי היד שעושה לה פעולה מסוימת. אבל אם היא מבינה שהיא חלק מאותו גוף, היא תבין שזה בעצם היא עצמה שפועלת על עצמה דרך היד.
  • דוגמת "רגע לפני 100 שנה":

    אדם אומר: "לפני מאה שנה האצבע הזאת לא היתה קיימת". אם מחפשים את האטומים שמרכיבים את האצבע, מגלים שהם היו קיימים בחומר אחר. ואם נתפרק לרמה תת - אטומית, מוצאים שגרעיני האטומים היו קיימים בצורה אחרת. אין באמת נקודת זמן שהחומר לא היה קיים, כי הוא כל הזמן מחליף צורה. כך גם האדם לא נולד "יש מאין" - אלא רק קיבל צורת גוף מסוימת.

    אותו דבר עם כוס: הכוס לא היתה לפני מאה שנה, אבל חומריה היו קיימים תמיד. היא רק החליפה צורה לחפץ שאנו קוראים לו "כוס".
  • דוגמת החלום:

    אדם חולם בלילה חלום. בחלום מופיעה דמות נוספת שמדברת איתו, מקללת אותו, מלטפת אותו, כל אינטראקציה אפשרית - והכל נוצר בתודעת החולם.

    כאשר האדם יתעורר, יבין שכל מה שראה בחלום לא היה "אמיתי" במובן של ישות נפרדת, אלא חלק ממנו עצמו. ברמה הרחבה, המציאות נתפסת כחלום עצום, שבו הכל חלק מאותה תודעה כללית: אם מישהו מקלל מישהו - אלו שני חלקים של אותה ישות אחת.
  • דוגמת "אלוהים של היהודים" לעומת "אלוהים האמיתי":

    מציגים הבדלה בין אלוהים שמופיע בתפיסה הדתית הקלאסית, כישות חיצונית לאדם, בעלת רצונות וציוויים, לבין 'אלוהים האמיתי' שהוא המציאות עצמה, בלי שום נפרדות, המקיף את הכל והכל חלק ממנו. אם האדם הוא חלק מאלוהים, מתבטל ההיגיון שיש מערכת יחסים נפרדת, ציוויים ועונשים. אך אם אומרים שיש 'אני' ויש 'אלוהים', יוצא שאנחנו לא באמת חלק ממי שהוא אינסוף.
  • דוגמת "המפץ הגדול והתפשטות היקום":

    מוזכר גם נושא התרחבות היקום, המפץ הגדול, והאפשרות שכמות החומר ביקום משתנה או לא. נטען שאם בוחנים את הדברים לעומק, מגלים שבין אם יש מפץ גדול, התכווצות או התפשטות - הכל עדיין חלק ממשהו גדול יותר, בלתי נתפס בשכל, שממנו הכל נובע.

    הדימוי הוא שיש "X" גדול, שהכל חלק ממנו, גם אם נראה שחומר מתווסף או נעלם, בפועל הוא פשוט משנה צורה, כי הכל כלול ב"מערכת X" המקיפה כל אפשרות.
  • אזכור ה"דרדסה":

    בסיפור נאמר בצחוק שדרדסה היתה בת 300 שנים. זאת כדוגמה הומוריסטית להמחיש שאצל דמויות מסוימות "זמן" הוא יחסי, ושגם כך הרעיון העיקרי הוא שהחומר ותצורותיו היו ויהיו בכל מיני שלבים, כי אין נקודת התחלה וסוף אמיתית לכל העניין.
  • דוגמת "הספר להיות אלוהים":

    האדם מציין שקיים ספר שפירט מאוד את כל הנושא: מה זה להיות אלוהים, איך אפשר להבין זאת, איך אפשר לחוות זאת. הספר לא נמצא בחנויות, אלא יש לגשת לאתר כדי לקרוא עליו.

    עוד מוסבר שבסופו של דבר, "להיות אלוהים" לפי התפיסה הזו אינו סוף הדרך, ויש מעבר לכך מצב שבו גם הדעת "אני הוא הכל" נעלמת. אבל בשלב ראשוני, מי שמברר "מי אני" עשוי להגיע לתובנה שהוא עצמו "אלוהים" במובן שהוא חלק מאותה מציאות אחת ואינסופית.
איך השאלות "מי אני" ו"מה אני רוצה" מובילות לשינוי חוויה?

כאשר אדם שואל את עצמו שאלות כמו:
  • "מי אני באמת?"
  • "למה אני רוצה את מה שאני רוצה?"
  • "מי זה שבתוכי רוצה או כועס?"
  • "מי כתב את התורה? מי כתב את העיתון? מי גורם לגשם לרדת?"
הוא עשוי לגלות, מתוך חקירה פנימית יסודית, שהכל הוא חלק מישות אחת המכילה הכל, ושגם החוויות האישיות הן ביטוי של אותה ישות - מציאות כוללת.

מהי המסקנה שניתן להגיע אליה מכאן?

המסקנה היא שניתן לקבל פרספקטיבה שבה האדם רואה שכל ה"כוחות" בעולם הם למעשה חלק ממערכת אחת, ושהוא, בתור אותה מערכת, "עושה לעצמו" את כל מה שקורה. באופן טבעי, לאדם בחיי היומיום אין זיכרון או מודעות שהוא "אינסוף", כי אז היה מתבטל מושג הנפרדות. אך מי שחוקר ומעמיק בנושא מגיע לרעיון "אני המציאות, אני אלוהים האמיתי".

יחד עם זאת, נאמר שאחרי הגעה להבנה הזאת, יש שכבה נוספת ואינסופית עוד יותר, ששם כל הגדרה מתבטלת לגמרי.
איך להרגיש כמו אלוהים? האם אני אלוהים? האם אתה אלוהים? איך להרגיש שאני אלוהים? איך להפוך להיות אלוהים? האם אליעד כהן הוא אלוהים? למה אליעד כהן אומר שהוא אלוהים? ביקורת על הספר להיות אלוהים, המלצה על הספר להיות אלוהים, מה זה להיות אלוהים? סוגים של אלוהים, התפישה הדתית של אלוהים, אמונה באלוהים, בחירה חופשית, אני חלק מאלוהים, אלוהים הוא הכל, מהו אלוהים? מי זה אלוהים? אלוהים הוא המציאות, המציאות היא אלוהים, אליעד כהן מאמין באלוהים, כפירה באלוהים, להיות אלוהים וישויות בחלום, להיות אלוהים ודמויות בחלום
הבדלה אין או יש מה זה אלוהים אמיתי הוכחה לקיום האל מי המציא את התורה התפישה הדתית של אלוהים לחשוב דעה עצמית בחירה חופשית הכל כרצונך בריאת העולם איך להיות איך להיות אלוהים אלוהות אלוהים אלוהים אמיתי אלוהים האמיתי אלוהים של הדתיים אלוהים של היהודים אליעד אליעד כהן אליעד כהן הוא אלוהים אמת אני אלוהים אתה אלוהים בורא עולם ברא את אלוהים בריאת העולם דת דתות דתיים האם אליעד כהן הוא אלוהים האם הספר להיות אלוהים הדתיים החרדים הכל כרצונך הכל כרצונך תמיד הספר להיות אלוהים העולם חרדים יהדות יהדות תורה מצוות אלוהים יהודי יהודים להיות אלוהים למה אליעד למה אליעד כהן למה אליעד כהן הוא אלוהים למה אני אלוהים למה הכל כרצונך תמיד מה זה אלוהים אמיתי מה זה להיות אלוהים מי ברא את אלוהים מי ברא את אלוהים של היהודים מי ברא את העולם מי זה אלוהים מי זה אלוהים האמיתי עולם רצון
הפרעות נפשיות ולימודי יהדות, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, תורת הסוד, לימודי קבלה, סיפורי התנך, שימוש בסמים ולימודי יהדות, מחלות נפש ולימודי יהדות, איך נוצרות מחלות נפשיות? סכיזופרניה, פרנויה, שיגעון גדלות, חושב שהוא המשיח
הפרעות נפשיות ולימודי יהדות, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, תורת הסוד, לימודי קבלה, סיפורי התנך, שימוש בסמים ולימודי יהדות, מחלות נפש ולימודי יהדות, איך נוצרות מחלות נפשיות? סכיזופרניה, פרנויה, שיגעון גדלות, חושב שהוא המשיח
... נפשיות ולימודי יהדות, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, תורת הסוד, לימודי קבלה, סיפורי התנך, שימוש בסמים ולימודי יהדות, מחלות נפש ולימודי יהדות, איך נוצרות מחלות נפשיות? סכיזופרניה, פרנויה, שיגעון גדלות, חושב שהוא המשיח מה הקשר בין לימודי יהדות להפרעות נפשיות? הקשר בין לימודי יהדות להפרעות נפשיות הוא נושא מורכב, שמעלה שאלות רבות סביב לימודי תורה, תורת הסוד, קבלה ומיסטיקה יהודית. אליעד מסביר שהפרעות נפשיות, כמו ... השטן או גלגול נשמה של משה רבנו. אליעד מדגיש שאינו טוען שכל מי שלומד יהדות יפתח הפרעות נפשיות או יהפוך למשוגע, אלא שביהדות ישנם חלקים ספציפיים, בעיקר ... (קבלה, זוהר, דרש, רמז, וסוד), המגבירים את הסיכון לכך. לפי אליעד, היהדות מחולקת לשני סוגי לימודים מרכזיים: ... אובססיביות, מחשבות שווא וניתוק מהמציאות. אליעד מפרט את המרכיבים בלימודי היהדות שמעודדים הפרעות נפשיות: אמונה ... לקרות באופן בלתי צפוי ולא הגיוני. כיצד השימוש בסמים משפיע על מי שלומד יהדות? שימוש בסמים קלים, לפי אליעד, ... מתקדמת. דוגמה לכך היא אדם שהיה בתחילה יציב נפשית, אך כאשר התחיל ללמוד יהדות בשילוב עם עישון סמים, החל להאמין ... לאשפוז. אילו אנשים נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח הפרעה נפשית מלימודי יהדות? אנשים עם מצוקה רגשית קודמת, כמו ... מתוך רצון למצוא משמעות ונחמה. כאשר אנשים אלו פוגשים בלימודי מיסטיקה יהודית בשילוב סמים או פגיעות רגשית, ... מכל סוג שהוא, אך חשוב לזהות סימני אזהרה מוקדם ככל האפשר. לסיכום: האם יהדות גורמת להפרעות נפשיות? אליעד מסכם ואומר שיהדות לכשעצמה אינה גורמת להפרעות ... אליו. איך להתמודד עם מחשבות טורדניות? מה הסיכון בלימודי קבלה? האם יהדות יכולה לגרום לפסיכוזה? איך לעזור ... זה נושא מורכב ומעניין, המעלה שאלות עמוקות על הקשרים האפשריים בין לימודי יהדות, אמונה במיסטיקה, שימוש בסמים, והפרעות נפשיות. חשוב להבהיר שכאן לא נטען שכל אדם הלומד יהדות יסבול מהפרעה נפשית, אלא שמרכיבים ... שונות - גנטיות, סביבתיות, רגשיות - אך ישנם אלמנטים מסוימים בלימודי יהדות, ובמיוחד בתורת הסוד, שיכולים לתרום להתפתחותן או להחמרתן. מהם החלקים ביהדות שמגבירים את הסיכון להפרעות נפשיות? לימודי יהדות מתחלקים לכמה רבדים: הלכה - דנים ... עבור אנשים מסוימים. רעיונות קבליים, כמו גמטריות, ראשי תיבות, ונומרולוגיה יהודית, עלולים להוביל אדם עם נטייה מסוימת למחשבות אובססיביות, פרנויה ואשליות גדלות. מיסטיקה והשלכותיה היהדות מלאה בתפיסות מטאפיזיות שהופכות ... על אמונות מיסטיות. במקרים קיצוניים - לפנות לעזרה מקצועית. לסיכום לימודי יהדות אינם בהכרח מובילים להפרעות ... הבן חוזר בתשובה, ילד חוזר בתשובה, ילדה חוזרת בתשובה, מה רע בקצת יהדות? תופעת ההדתה, למה שונאים חרדים? מה רע בלימודי יהדות? לימוד גמרא, לימודי יהדות ופיתוח השכל, יהדות תהפוך אותך למשוגע, נטילת ידיים, מלאכי השרת, מיסטיקה יהודית, מטאפיזיקה
סכיזופרניה יהדות וסמים, סכיזופרניה מיסטיקה ומריחואנה, סכיזופרניה ושימוש בסמים משני תודעה, סכיזופרניה וחזרה בתשובה, רוחניות וסמים מסוכנים, סכיזופרניה בעקבות שימוש בסמים, גורמים לסכיזופרניה, סכיזופרניה ויהדות, סכיזופרניה וסמים
סכיזופרניה יהדות וסמים, סכיזופרניה מיסטיקה ומריחואנה, סכיזופרניה ושימוש בסמים משני תודעה, סכיזופרניה וחזרה בתשובה, רוחניות וסמים מסוכנים, סכיזופרניה בעקבות שימוש בסמים, גורמים לסכיזופרניה, סכיזופרניה ויהדות, סכיזופרניה וסמים
... יהדות וסמים, סכיזופרניה מיסטיקה ומריחואנה, סכיזופרניה ושימוש בסמים משני תודעה, סכיזופרניה וחזרה בתשובה, רוחניות וסמים ... לסכיזופרניה, סכיזופרניה ויהדות, סכיזופרניה וסמים מהו הקשר בין סכיזופרניה לבין לימודי יהדות, שימוש בסמים ובעיות רגשיות? הקשר בין סכיזופרניה לבין לימודי יהדות, שימוש בסמים ובעיות רגשיות מצריך התבוננות מעמיקה בכמה רכיבים מרכזיים. אליעד כהן מציין כי סכיזופרניה, ובמיוחד סוגים ... חווה אפיזודות פסיכוטיות. האם יהדות ללא מיסטיקה יכולה למנוע סכיזופרניה? לפי אליעד כהן, יש גישה המאמינה שאפשר ללמוד יהדות בצורה רציונלית, מבלי להיכנס לתחום המיסטי שלה. לימוד ההלכה ומצוות יכול להימנע מהמיסטיקה ולספק ערכים מוסריים וקהילתיים ... רגשיות והטיפול בהן לימודי יהדות: החלק הרציונלי מול החלק המיסטי התמודדות עם מחשבות שווא ופרנויות מהו הקשר בין סכיזופרניה ללימודי יהדות, שימוש בסמים ובעיות רגשיות? שאלה: מדוע עולה הטענה שיש קשר בין סכיזופרניה להיבטים מיסטיים של לימודי יהדות, שימוש בסמים ובעיות רגשיות? תשובה: יש אנשים שמסבירים שסכיזופרניה, ובעיקר סכיזופרניה מיסטית, עלולה להיווצר כאשר משולבים ... שאלה: מה ההבדל בין חלק מיסטי ביהדות לחלק רציונלי ביהדות? תשובה: ביהדות יש שני צדדים עיקריים: החלק הרציונלי: עיסוק בדינים והלכות, כמו לימוד גמרא או עיסוק בשאלות הלכתיות גרידא (לדוגמה: מה הדין ... בבעיות רגשיות. שאלה: מה עם יהדות בלי מיסטיקה? תשובה: יש גישה הגורסת שאפשר ללמוד יהדות ולקיים מצוות בצורה רציונלית, מבלי להיכנס למישור המיסטי - המעשי. לדוגמה, אפשר להתמקד במוסר, בלימוד ההלכה ובערכים ... רגשיות והטיפול בהן לימודי יהדות: החלק הרציונלי מול החלק המיסטי התמודדות עם מחשבות שווא ופרנויות רוחניים סוחרי סמים, מורה רוחני סוחר סמים, סכנות שימוש ... פסיכדלי, סכיזופרניה ולימודי יהדות, רוחניות ושימוש בסמים, סמים פסיכואקטיבים, סמים פסיכיאטריים, סמים פסיכוזה, סמים פסיכדליים, סמים מסוכנים, סמים מעוררי ... אמונה בהסרת עין הרע, מיסטיקה יהודית, מחלת נפש בגלל לימודי יהדות, פסיכוזה בגלל לימודי יהדות, הפרעה נפשית בגלל לימודי יהדות , האם יש שדים? האם יש מלאכים? מיסטיקה וקבלה יהודית, הרמבם מיסטיקה, יחסו של הרמבם למיסטיקה יהודית, יחסו של הרמבם לספר הזוהר, שמיעת קולות, מחשבות שווא מיסטיות, סכיזופרניה ומיסטיקה יהודית, סכיזופרניה מיסטית, הפרעות נפשיות מיסטיות, הפרעות אישיות מיסטיות, פסיכוזה מיסטית, חרדה מיסטית, פחד מיסטי, הפרעות ... סם משנה תודעה, מיסטיקה יהודית וסכיזופרניה, סמים והפרעות נפשיות, תופעות לוואי של סמים, הפרעות נפשיות בגלל סמים ...
הדתה מה זה, האם יש הדתה? בעד הדתה, נגד הדתה, הדתה במערכת החינוך, הדתה בספרי הלימוד, הדתה של מערכת החינוך, הדתה בחינוך, הדתה בישראל, לימודי יהדות בבתי ספר, מהי הדתה? תהליך הדתה פירוש
הדתה מה זה, האם יש הדתה? בעד הדתה, נגד הדתה, הדתה במערכת החינוך, הדתה בספרי הלימוד, הדתה של מערכת החינוך, הדתה בחינוך, הדתה בישראל, לימודי יהדות בבתי ספר, מהי הדתה? תהליך הדתה פירוש
... מה זה, האם יש הדתה? בעד הדתה, נגד הדתה, הדתה במערכת החינוך, הדתה בספרי הלימוד, הדתה של מערכת החינוך, הדתה בחינוך, הדתה בישראל, לימודי יהדות בבתי ספר, מהי הדתה? תהליך הדתה פירוש מהי הדתה והאם ... לעורר תחושת איום מצד הציבור החילוני. הוא מפרט שהפחד העיקרי הוא מהאפשרות שישלטו בתודעה של הילדים דרך תכנים דתיים. עם זאת, אליעד מבהיר כי יש הבדל משמעותי בין לימודי יהדות לבין הדתה כפי שהיא נתפסת בציבור. לימוד יהדות, לדבריו, הוא דבר לגיטימי ואף הכרחי, שכן הוא חלק מהידע הכללי בעולם. הוא נותן כדוגמה את הרעיון שגם בסין כדאי ללמוד יהדות, וגם בישראל הגיוני ללמוד סינית. לפי אליעד, דווקא לימודי יהדות יכולים להגן מפני מניפולציות של רבנים דתיים, שכן אם תלמידים היו יודעים לעומק מה באמת כתוב ביהדות, הם לא היו ניתנים להשפעה בקלות כשאומרים להם משפטים כמו כך כתוב בתורה. אליעד מדגיש כי הדתה האמיתית, לשיטתו, היא הכנסת פירושים דתיים סמויים לתכנים שלא קשורים כלל ללימודי יהדות. הוא נותן דוגמה מפורטת לכך, ומסביר שאם בשיעור מתמטיקה מופיע תרגיל שבו נשאל התלמיד כמה תפילות עולות לשמיים?, זוהי הדתה, כי מושגים דתיים הוכנסו לתרגיל בדרך סמויה וללא קשר לתוכן המקצוע הנלמד. מהי הדרך הנכונה ללמד יהדות בבתי ספר? אליעד מסביר שלימוד יהדות בבתי הספר הוא דבר רצוי ואף חיוני, אך עליו להיעשות באופן ברור ומפורש. אם, לדוגמה, בית הספר מחליט ללמד גמרא או תנך, עליו להכריז במפורש על כך שמדובר בשיעור שעוסק ביהדות, ולא להכניס את התוכן הזה בדרך אגב. הוא מבהיר באמצעות דוגמה נוספת, שאם בשיעור גאוגרפיה נאמר לתלמידים התנך הבטיח את הארץ לעם ישראל, הדבר מהווה הדתה, משום שהמסר הדתי מוחדר בדרך עקיפה ומוסווה. כדוגמה נוספת להבדל בין לימודי יהדות תקינים לבין הדתה הוא מתייחס לתיאור בריאת העולם. להגיד לתלמידים שביום השביעי אלוהים נח זו טענה דתית, שהיא פירוש ואמונה. לדבריו, הדרך הנכונה ללמד זאת היא לומר מפורשות שביהדות מאמינים שבשבת אלוהים נח, ולא להציג זאת כעובדה. הוא ... התנגדות מספקת, תכנים דתיים במסווה של ידע כללי או עובדות. הוא מדגיש את הצורך להפריד באופן ברור בין אמונות לבין עובדות, ואת החשיבות בלומר לתלמידים מראש מתי מדובר בשיעור יהדות ובאמונה דתית, ומתי מדובר בשיעור המתבסס על עובדות מדעיות וידע אובייקטיבי. לסיכום, האם צריך להיות בעד או נגד הדתה? אליעד כהן מבהיר כי הוא אינו מתנגד כלל ללימודי יהדות, וכי לימודים אלו חיוניים להבנת התרבות היהודית וההיסטוריה שלה. עם זאת, הוא מתנגד באופן נחרץ להחדרת ... שיעורים שאינם קשורים לכך כלל. הדוגמה המרכזית שהוא חוזר עליה שוב ושוב היא שבמקום להכניס רעיון דתי בשיעור מתמטיקה או גאוגרפיה, עדיף ללמד את התלמידים בשיעור מוגדר של יהדות שבו הם יודעים מראש שמדובר ברעיונות דתיים. אליעד ... שבהם אינם רלוונטיים, בדיוק כפי שהממסד החילוני אינו דוחף רעיונות חילוניים לספרי לימוד דתיים. הדתה מה זה? הדתה במערכת החינוך בעד או נגד הדתה? מה ההבדל בין לימודי יהדות להדתה? לימודי יהדות בבתי ספר האם קיימת הדתה בישראל? הפרדת דת ממערכת ...
יהדות ודתיים, האם הדברים הוצאו מהקשרם? מה ההבדל בין הדתיים לבין היהדות? פליטות פה של רבנים, יחס לגויים ביהדות, יחס לחילונים ביהדות, יחס לנשים ביהדות, ביקורת על היהדות, המוסר היהודי, לימודי יהדות, סוגים של דתיים, זרמים ביהדות
יהדות ודתיים, האם הדברים הוצאו מהקשרם? מה ההבדל בין הדתיים לבין היהדות? פליטות פה של רבנים, יחס לגויים ביהדות, יחס לחילונים ביהדות, יחס לנשים ביהדות, ביקורת על היהדות, המוסר היהודי, לימודי יהדות, סוגים של דתיים, זרמים ביהדות
יהדות ודתיים, האם הדברים הוצאו מהקשרם? מה ההבדל בין הדתיים לבין היהדות? פליטות פה של רבנים, יחס לגויים ביהדות, יחס לחילונים ביהדות, יחס לנשים ביהדות, ביקורת על היהדות, המוסר היהודי, לימודי יהדות, סוגים של דתיים, זרמים ביהדות האם האמירות השנויות במחלוקת של רבנים אכן מייצגות את היהדות? לאחרונה התפרסם סרטון ובו אמירות של רבנים על נשים, ובו נאמרו דברים כמו שאישה שמתלבשת באופן לא צנוע ... או שאישה מטבעה נחותה מהגבר. סביב הסרטון פרץ דיון סוער, ושאלה מרכזית שעלתה היא האם אמירות אלה מייצגות את היהדות עצמה או רק את האנשים הדתיים שאומרים אותן. מה ההבדל בין היהדות לבין האנשים הדתיים שמקיימים אותה? כדי להבין את הסוגיה, אליעד כהן מסביר שיש להבחין בין יהדות לבין דתיים. היהדות עצמה היא אוסף של כתבים, כמו התורה, המשנה, הגמרא וההלכה. האנשים הדתיים הם מי שטוענים שהם חיים לפי היהדות ומקיימים את המצוות שלה. אך בפועל, קיים פער משמעותי בין מה שכתוב בטקסטים לבין איך שהדתיים מתנהגים ביום ... אף שייתכן שאירעו תקריות אלימות בודדות. זה מדגים את הפער בין הטקסט הדתי לבין ההתנהגות בפועל של הדתיים. האם היהדות היא אכן גזענית או שוביניסטית? לשאלה זו אליעד כהן משיב בפירוש שכן. לדבריו, הטקסטים הדתיים מכילים מסרים ... רכוש כמו בהמות או עבדים. בתקופה התנכית, אישה נחשבה ממש לחלק מהרכוש של הגבר, בדיוק כמו בעלי חיים. לכן לפי היהדות, התפיסה כלפי האישה או הגויים היא נחותה וברורה. האם אמירות הרבנים אכן מייצגות את רוב הציבור הדתי? אליעד ... לעומת זאת, דתיים קיצוניים דווקא נצמדים למשמעות הפשוטה של הדברים, ובמובן זה הם מייצגים את המקור האמיתי של היהדות. הרבנים שהקהל הדתי הרחב מגנה, כמו הרב אמנון יצחק או הרב ברלנד, נחשבים לקיצוניים דווקא משום שהם לוקחים את הטקסטים ברצינות מלאה. לכן, רבנים אלה מנודים גם בתוך הציבור הדתי עצמו. כיצד יש להסתכל על היהדות בסופו של דבר? אליעד כהן מסכם שחשוב להבחין בין היהדות כטקסטים כתובים, לבין האנשים הדתיים שמאמינים בה. הטקסטים היהודיים הם אכן גזעניים ושוביניסטיים בצורה ישירה וברורה, ואף חמורה ממה שהרוב חושב. לעומת זאת, רוב הציבור הדתי ... הטקסטים הם כפשוטם: גזעניים ושוביניסטיים. אך האנשים הדתיים עצמם ברובם אינם חיים את הטקסטים האלה במלואם. האם היהדות שוביניסטית? האם היהדות גזענית? מעמד האישה ביהדות ביקורת על רבנים האם דברים הוצאו מהקשרם ביהדות? סוגי דתיים ביהדות אמירות שנויות במחלוקת של רבנים סוגים של חרדים, סוגי דתיים, סוגי חרדים, דתיים קיצוניים, חרדים קיצוניים, ביקורת על חרדים, ביקורת על דתיים, ביקורת על רבנים, פליטת פה של רבנים, מעמד האישה ביהדות, שוביניזם ביהדות, מעמד האישה בקבלה, פמיניזם ביהדות, האם התורה שוביניסטית? האם התורה גזענית? האם היהדות גזענית? האם הדתיים גזעניים? האם הדתיים שוביניסטיים? ביקורת על הדת, מעמד האישה בהלכה, מעמד הגוי בהלכה, ...
נעשה ונשמע, שמירת תורה, קבלת התורה, מתן תורה, עם ישראל, היכן היה אלוהים בשואה? חטא העגל, יציאת מצרים, יהדות, תורה מול מדע, תורה ומדע, יהדות, התבוללות, תורת הגזע הנאצית, גזענות
... ונשמע, שמירת תורה, קבלת התורה, מתן תורה, עם ישראל, היכן היה אלוהים בשואה? חטא העגל, יציאת מצרים, יהדות, תורה מול מדע, תורה ומדע, יהדות, התבוללות, תורת הגזע הנאצית, גזענות מה המשמעות של נעשה ונשמע בתורה? הביטוי נעשה ונשמע מופיע בתורה בהקשר של מתן תורה בהר ... הטבעית של האדם. מה הקשר בין נעשה ונשמע לשואה ולגזענות? אליעד טוען טענה חריפה, שהשואה התרחשה בגלל אותה חשיבה פרימיטיבית של נעשה ונשמע. לטענתו, היהודים בשואה הלכו כצאן לטבח משום שהיו רגילים לחשוב בצורה כזו - לקבל כל דבר ללא התנגדות. הוא משווה זאת לכך שהגרמנים עצמם אימצו את החשיבה הזאת כלפי היטלר: העם הגרמני אמר להיטלר נעשה ונשמע, ולכן הוא הצליח להוביל אותם להשמדת היהודים. לפי ההסבר שלו, השורשים של הגזענות הנאצית נמצאים ביהדות עצמה. המושג של עם נבחר הוא למעשה תורת גזע שהתחילה כבר ביהדות. אליעד מציין שבתנך עצמו בני ישראל הורגים אנשים מבני עמם (בחטא העגל, לדוגמה) רק משום שחטאו והלכו אחרי פסל. לדבריו, משה רבנו ... שלמות של אנשים, כולל תינוקות, במלחמות של עם ישראל. אליעד ממשיך ואומר שהדרך היחידה למנוע אסונות כמו השואה היא להתבולל, כלומר, לוותר על הגישה היהודית הפרימיטיבית של עם נבחר. לטענתו, דווקא ההתבוללות הייתה יכולה להציל את היהודים מהשואה, כי אם כל היהודים היו מתבוללים בזמן, לא היה צורך להשמיד אותם כקבוצה נפרדת. מדוע הדת היא פרימיטיבית ומנוגדת לקדמה? אליעד מציין שהדת לא תורמת ... ולפנות לכיוון של חופש, קדמה, חשיבה עצמאית, והתבוללות - כדי להתפתח ולהתקדם באמת. מה המשמעות של נעשה ונשמע? מדוע הדת מעכבת את הקדמה? מה הקשר בין היהדות לתורת הגזע הנאצית? האם ההתבוללות יכלה למנוע את השואה? האם נעשה ונשמע זו חשיבה פרימיטיבית? תורה ומדע - סותרים או משלימים? ...
רבי נחמן מברסלב, יהדות, התורה היהודית, אליעד כהן, כולם צודקים, כולם טועים, מצא את ההבדלים, ספר הזוהר, הכל נכון, הכל לא נכון
רבי נחמן מברסלב, יהדות, התורה היהודית, אליעד כהן, כולם צודקים, כולם טועים, מצא את ההבדלים, ספר הזוהר, הכל נכון, הכל לא נכון
... נחמן מברסלב, יהדות, התורה היהודית, אליעד כהן, כולם צודקים, כולם טועים, מצא את ההבדלים, ספר הזוהר, הכל נכון, הכל לא נכון מדוע רבי נחמן מברסלב מצטט ספרים אחרים? רבי נחמן ... ספרים אחרים כמו ספר הזוהר, ספר שופטים, ספר ויקרא וספרים נוספים מהתורה היהודית. השאלה הנשאלת היא מדוע רבי נחמן מסתמך על מקורות אלו? האם אין לו מספיק סמכות או ביטחון עצמי להציג את רעיונותיו לבד? אליעד כהן מסביר את ... סותרים או הפוכים לגמרי. האם יש גישות מנוגדות בין מה שאליעד מלמד לבין היהדות? אליעד מסביר שאין באמת הבדל מוחלט בין הגישה שלו לבין הגישות אחרות, כולל אלו של היהדות המסורתית. הוא מתאר כיצד אדם שלמד קבלה או יהדות ולאחר מכן למד את שיטתו, פתאום מסוגל לראות גם בכתבים אחרים בדיוק את הרעיונות שאליעד עצמו מלמד. פתאום, לאחר הלמידה המעמיקה, התלמיד מסוגל ...
קבלה, חכמת הקבלה, רצון להשפיע, רצון לקבל, יהדות, אלוהים, התורה, משה רבנו, מהות הבורא, האלוהים שאתה, הבחירה החופשית
... חכמת הקבלה, רצון להשפיע, רצון לקבל, יהדות, אלוהים, התורה, משה רבנו, מהות הבורא, האלוהים שאתה, הבחירה החופשית מדוע האדם סובל וכיצד מתמודדים נכון עם סבל? ... חיצוניים או שטחיים, בלי לשאול באמת מה מפריע להם. הוא מסביר שהאדם מחפש פתרונות דרך רוחניות, פסיכולוגיה, חכמת הקבלה, יהדות, או כל דרך אחרת - אך כל עוד לא הבין מה באמת הוא רוצה ומה באמת מפריע לו, כל הפתרונות הללו רק מייצרים בעיות חדשות. ... הסבל. האם אלוהים טוב או רע, ומהי המשמעות של הטוב והרע? אליעד מתייחס למושגים של טוב ורע, בעיקר כפי שהם מוצגים בקבלה וביהדות. לדעתו, אנשים נוטים להאמין שאלוהים הוא רק טוב, או לכל הפחות שהרע שהוא עושה נועד בסופו של דבר להוביל לטוב. אך ... להיות אפילו ריקני יותר מאדם רגיל שמונע על ידי רצון לקבל. האם אלוהים טוב או רע? אליעד מתייחס לסוגיית הטוב והרע בקבלה וביהדות , ואומר שהאמת היא שאלוהים עושה גם טוב וגם רע. לדבריו, האנשים שהתחנכו על כך שאלוהים טוב בלבד, בסופו של דבר נמצאים ...
איזו דת הכי נכונה? יהדות, נצרות, איסלם, איזו דת הייתה ראשונה? איזו דת קדמה לאיזו דת? מי הדת הכי קדומה? צדוקים, קראים, קרח ומשה, עגל הזהב, עבודת אלילים, אברהם אבינו, משה רבנו, מתן תורה, אמיתות היהדות
איזו דת הכי נכונה? יהדות, נצרות, איסלם, איזו דת הייתה ראשונה? איזו דת קדמה לאיזו דת? מי הדת הכי קדומה? צדוקים, קראים, קרח ומשה, עגל הזהב, עבודת אלילים, אברהם אבינו, משה רבנו, מתן תורה, אמיתות היהדות
... דת הכי נכונה? יהדות, נצרות, איסלם, איזו דת הייתה ראשונה? איזו דת קדמה לאיזו דת? מי הדת הכי קדומה? צדוקים, קראים, קרח ומשה, עגל הזהב, עבודת אלילים, אברהם אבינו, משה רבנו, מתן תורה, אמיתות היהדות איזו דת היא הכי קדומה והאם זה מעיד על אמיתותה? בשיחה אליעד כהן מעלה את השאלה איזו דת היא הקדומה ביותר, האם זו היהדות, הנצרות או האסלאם, והאם העובדה שדת מסוימת היא קדומה יותר מאחרות מצביעה בהכרח על אמיתותה. רבים מאמינים כי היהדות היא הדת הראשונה, כאשר גם הנצרות וגם האסלאם מכירות באופן חלקי בסיפוריה ומקבלות את התנך כדבר אמת. עם זאת, אליעד מעלה ספקות לגבי ההנחה לפיה דת קדומה יותר היא גם הנכונה יותר. לדברי אליעד, הנוצרים והמוסלמים מודים שהיהדות קדומה מהם, אך משתמשים בכך כדי להוכיח את אמיתות הדתות שלהם. לדוגמה, המוסלמים טוענים שהיהדות נכונה עד נקודה מסוימת, ולאחר מכן הופיעה דת חדשה (האסלאם) שהיא ההמשך האמיתי והנכון. הנוצרים טוענים טענה דומה לגבי הנצרות. כך יוצא שכל דת טוענת שהיא המשך ישיר לאמת המקורית. האם היהדות של היום היא אותה היהדות המקורית? אליעד מסביר שגם בתוך היהדות עצמה, היו מחלוקות לאורך ההיסטוריה על מהי היהדות האותנטית. לדוגמה, הצדוקים והקראים לא קיבלו את הפרשנויות של היהדות הרבנית, וטענו שהם הולכים לפי התורה המקורית בלבד. לדברי אליעד, אם הקראים היו מצליחים להפוך לרוב, הם היו יכולים לטעון שהם היהודים האותנטיים, והיהדות הרבנית של היום היתה נתפסת כזרם שהתפתח מאוחר יותר ואינו אותנטי. מה באמת קרה בסיפורי התנך והאם אפשר להוכיחם? אליעד מתאר את ... לטענתו, לפי התנך עצמו, לאורך ההיסטוריה התנכית היו תמיד קבוצות שלא הסכימו עם הגרסה הרשמית של הדת היהודית, והם הושמדו בידי הקבוצה השלטת. מכאן עולה שאולי הדת הקדומה ביותר או זו שהשתמרה יותר זמן היא לאו דווקא הנכונה ביותר, אלא ... לכן, מי שיגיד היום שצריך לעבוד אלילים יכול לטעון שהוא הולך לפי מסורת אבותינו הקדומה עוד יותר מהיהדות. בכך אליעד מראה שקדימות בזמן אינה יכולה להיות קריטריון לאמיתות, כי אם כך היה, עבודת אלילים היתה נחשבת נכונה יותר מהיהדות עצמה. בנוסף, הוא מזכיר שלכל דת יש גרסה משלה לאירועים תנכיים מרכזיים. למשל, בסיפור עקדת יצחק, המוסלמים מספרים שדווקא ישמעאל ... אבותיהם עשו דברים אחרים לחלוטין, למשל עבודת אלילים. לבסוף, אליעד מסכם בכך שהדיון על איזו דת נכונה - יהדות, נצרות או אסלאם - הוא דיון פנימי בתוך האדם עצמו, ובסופו של דבר, כל אחד צריך לבדוק באופן אישי מה האמת, מבלי להסתמך על מסורת, קדימות או הרגלים. איזו דת קדמה לאיזו דת? האם היהדות היא הדת הראשונה? קורח ומשה רבנו עגל הזהב ועבודת אלילים סיפור עקדת יצחק או ישמעאל? איך נקבעת האמת בסיפורי התנך? ...
ברית מילה - טוב או רע? למה שמירת מצוות + יהדות זה רע וכפירה באלוהים האמיתי?
... מילה - טוב או רע? למה שמירת מצוות + יהדות זה רע וכפירה באלוהים האמיתי? האם ברית מילה היא טובה או רעה לפי אליעד כהן? אליעד כהן מציג את השאלה האם ... סימן שהוא מבצע את המעשה מתוך אמונות דתיות, אמונות של נפרדות וכפירה באלוהים האמיתי, אשר בעיני אליעד הן מקור הסבל של האדם. מדוע שמירת מצוות ויהדות הן כפירה באלוהים לפי אליעד כהן? לפי אליעד כהן, כל קיום המצוות מתוך אמונה שהן מחויבות ושיש הבדל בין ... שכאשר אדם עושה ברית מילה מסיבות דתיות ולא רפואיות, הוא מנציח את האמונה בטמטום ובנפרדות בגופו. הברית מילה מבחינה דתית מסמלת עבורו הפרדה בין יהודים לגויים, מה שמבטא גאווה יהודית מזויפת על היותם העם הנבחר, רעיון שלפי אליעד הוא חסר היגיון לחלוטין וכופר באלוהים האמיתי. כי אם אלוהים הוא הכל והוא אינסופי, איך הוא יכול לאהוב עם אחד יותר מאחרים? לפי אליעד, היהדות מקדמת את הרעיון שאדם נעלה על בעלי חיים, על גויים, ועל העולם כולו, תוך שהוא מציין כדוגמה את שלמה המלך ... ומותר האדם מן הבהמה אין. שלמה בעצם אמר שאין הבדל מהותי בין האדם לבעלי החיים, אך חזל עיוותו את האמירה שלו והוסיפו את הרעיון השגוי שהנשמה היהודית היא טהורה יותר מנשמות אחרות. האם ברית מילה מובילה את האדם לגן עדן או לגיהינום לפי אליעד כהן? אליעד ... את הילד לחרדות, לנפרדות ולמחשבה שהוא נבדל מהעולם ומאחרים. ילד שגדל בתודעה כזו נמצא בגיהינום מחשבתי, כי הוא חי בהפרדה בין טוב ורע, בין יהודי לגוי, ומאמין שאלוהים יעניש אותו אם לא יקיים מצוות. כך בעצם, החינוך הדתי המתחיל בברית המילה הופך את ... מהעולם הפיזי ואמר שאלוהים נמצא בשמיים ולא בכל דבר. בכך הוא יצר את ההפרדה הראשונה בין אלוהים לעולם, וזו הסיבה שעשה את הברית - כדי להפריד את היהודים משאר האנשים. הקונספט של עם סגולה נולד בדיוק מתוך הטעות הזו, כיוון שהאמת לפי אליעד היא שהכל אחד, והכל ... הוא שיא הגאווה והטמטום? אליעד כהן מציג את משה רבנו כמי שהנציח את השקר והגאווה בכך שאמר שאלוהים בחר בעם ישראל מכל העמים. הרעיון שהבשר של יהודי עדיף על בשר של גוי, או שנשמת יהודי עדיפה על נשמה אחרת, היא בעיניו תוצאה של גאווה אנושית שטחית ושקרית, המפרידה את האדם מאלוהים האמיתי שהוא אחדות מוחלטת של הכל. הטענה של אליעד היא כי אין שום הבדל בין יהודי לגוי או בין אדם לבהמה, כי כולם נובעים מאותו מקור אחד מוחלט. הרעיון של עם נבחר הוא טמטום מוחלט ונובע ... להבין את האמת לפי אליעד כהן? אליעד כהן קורא לאדם לשאול את עצמו את השאלה הפשוטה: האם יש אלוהים אחד ואמיתי, או שיש שטן שמבחינתו יש הבדל בין יהודי לגוי? מי שיבחר להאמין בנפרדות יסבול את התוצאות של האמונה שלו ויחיה בגיהינום מחשבתי, כי הוא ימשיך ... אלפי שנים. מי שיבין את זה וישאל את עצמו את השאלות הנכונות, יוכל להשתחרר מהסבל ומהחרדות שהדת והנפרדות יוצרות. האם ברית מילה טובה או רעה? למה יהדות זו כפירה? האם יש עם נבחר? מה הטעות של אברהם אבינו? האם אדם עדיף על בהמה? מהו העונש על שמירת מצוות? ... משהו, ויש לו את הגאווה לחשוב שיש לו בחירה חופשית. אדם שעושה ברית או מצוות מהסיבה הזו, ברגע שהוא חושב שזה טוב וזה רע, זה העונש שלו. גם לפי היהדות, יש נקודת אמת, אלוהים היהודי אמר לאדם ראשון אל תאכל מעץ הדעת טוב ורע, אבל ברגע שאכל מעץ הדעת גרשו אותו מייד לגיהינום ובגלל שהיה ... לפני זה, כל דבר היה אלוהים. ואברהם אמר: לא, לא, לא, אלוהים נמצא בשמים, בירח, לא הבין שהכל אלוהים, ולכן החליט לעשות ברית מילה, להבדיל בין היהודים לשאר האנשים. ועל זה מבוסס כל הקונספט של היהדות, עם סגולה, העם הנבחר, ואנשים שחושבים שיש עם נבחר, הוא אתאיסט. מה זאת אומרת שיש יותר טוב ופחות טוב, הכל אחד, זה כמו להגיד שיד ימין יותר טובה מיד שמאל! מה שיך לומר שמצד האלוהות יכולה להיות לנפרדות, כי הכל מתהווה מישות אחת ממש, הגוי לא שונה מהיהודי, וזה לא שונה מהחי וכו. ומי שחושב שאלוהים הוא רק בשמיים, אז שיחשוב שאלוהים אוהב את קמצוץ גושי העפר ... הטמטום בראש של האדם, אז אפשר להוציא אותו, אבל שאדם עושה ברית, הוא חוקק את הטמטום, מנציח את הנפרדות שלו בתוך הגוף שלו, כי באמת אין הבדל בין היהודי לגוי, או בין האדם לבהמה. ושלמה המלך אמר: כי מותר האדם מן הבהמה אין - כי הכל הבל - ומי יודע אם רוח ... ביותר, ועוד בשם אלוהים אמר שיש לו ענווה. הוא היה גאוותן כל כך גדול, ויצר נפרדות כל כך גדולה, שהוא אמר אנחנו העם הנבחר ואלוהים בחר את היהודים לעם סגולה, שזה שיא הגאווה, שאדם חושב שחתיכת בשר שלו, עדיפה מחתיכת בשר אחרת. וכך הכניס ליהודים שהוא עם סגולה, והנציח את הברית. והיום זה אשמתם של היהודים, האנשים שממשיכים להנציח את הטמטום שמקשיבים למטומטם מלפני כמה אלפי שנים, כי אם היו מחפשים את האמת, היו מבינים שמשה היה בלפן, קשקשן, אלוהים זה הכל, מה שייך להגיד יהודי וגוי? אין דבר כזה! זה היה חבורת עבדים לא צריך להאשים אותם. אבל היום אנשים משקרים, ולא מחפשים את האמת, ... בגוף האדם את הטמטום של העם הנבחר, זה שיא הטמטום. וכל אחד שישאל את עצמו מה האמת? האם יש אלוהים אחד, אמיתי, או שיש שטן שאצלו יש הבדל בין יהודי לגוי, ושיהודי הוא עם סגולה, מי שיך עם השטן ויחשוב כך, זה יהיה העונש שלו, שהוא יסבול, ושהוא יחשוב שהוא העם הנבחר, ...
הומופוביה, הסתה דתית, קנאות דתית, רצח רבין, צביעות דתית, ישי שליסל, מצעד הגאווה, נטייה מינית, יהדות, רצח דתי, רצח על רקע דתי, שנאה דתית, פרשת פנחס, הלכה היא ואין מורין כן, שקרים של דתיים
... הגאווה, נטייה מינית, יהדות, רצח דתי, רצח על רקע דתי, שנאה דתית, פרשת פנחס, הלכה היא ואין מורין כן, שקרים ... לסיפורי התנך ולדת היהודית? הסיכום הבא מתייחס לנושאים של הומופוביה, הסתה דתית, קנאות דתית, רצח רבין, ... הגאווה, נטייה מינית, יהדות, רצח דתי, שנאה דתית, פרשת פנחס, הלכה ואין מורין כן והשקרים של דתיים, כפי ... מצביע על כך שבמסורת היהודית קיימת הצדקה תאולוגית עמוקה בדיוק למעשים מסוג זה, גם אם הם מגונים בפומבי. מהי ... וממעשי אלימות, בטענה שהיהדות היא דת של סובלנות ושל אהבת הזולת, בעוד שהמקורות עצמם - התנך, התלמוד ופסקי הלכה ... שלמעשה, לאורך ההיסטוריה היהודית קיימת צביעות מתמשכת בין ההלכה הפומבית לבין מה שההלכה מאפשרת ומעודדת בצורה ... פנחס וישיי שליסל? האם היהדות מעודדת אלימות דתית? מהו רצח דתי? מה ההסבר הדתי לרצח רבין? האם היהדות סובלנית כלפי להטב? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אני אלוהים, למה אליעד כהן הוא אלוהים? איך להיות אלוהים? אתה אלוהים, מה זה להיות אלוהים? מי זה אלוהים האמיתי? מי ברא את אלוהים של היהודים? אלוהים של הדתיים, למה אני אלוהים? למה הכל כרצונך תמיד? מי ברא את העולם? הספר להיות אלוהים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: יהדות, כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: יהדות, איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשנות תכונות אופי? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך להיגמל מהימורים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אולי אנחנו במטריקס? איך להנות בחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לימודים, אימון אישי לאורח חיים בריא, אימון אישי לביטחון עצמי בנושאי יהדות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3911 שניות - עכשיו 19_07_2025 השעה 01:35:54 - wesi1