אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חרדים ✔אני אלוהים, למה אליעד כהן הוא אלוהים? איך להיות אלוהים? אתה אלוהים, מה זה להיות אלוהים? מי זה אלוהים האמיתי? מי ברא את אלוהים של היהודים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
אני אלוהים, למה אליעד כהן הוא אלוהים? איך להיות אלוהים? אתה אלוהים, מה זה להיות אלוהים? מי זה אלוהים האמיתי? מי ברא את אלוהים של היהודים? אלוהים של הדתיים, למה אני אלוהים? למה הכל כרצונך תמיד? מי ברא את העולם? הספר להיות אלוהים
מה זה אומר להיות אלוהים?

ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בתפיסת "אני אלוהים" מתוך פרספקטיבות פילוסופיות שונות. אליעד מציין כי כל אדם יכול להבין ולהרגיש שהוא אלוהים, בכך שהוא חלק מהמציאות הכוללת. הוא מסביר כיצד כל פרט בעולם, כמו אצבע או שולחן, הוא חלק מקולקטיב גדול יותר, את "המציאות", שהיא אינסופית ומכילה את כל הדברים. הרעיון המרכזי בהסבר זה הוא שכל דבר שקיים - כולל כל אחד מאיתנו - הוא חלק מהמציאות עצמה.

איך האצבע יכולה להמחיש את רעיון האחדות?

הדוגמה הראשונה שניתנת בהרצאה היא על האצבע. כל דבר קטן, כמו האצבע, יכול להיחשב כישות נפרדת רק אם שוכחים שהיא חלק מהיד, שהיד היא חלק מהגוף, והגוף הוא חלק מהמציאות. אם האצבע תבין שהיא רק חלק מהיד, אין לה סיבה להרגיש מאוימת מהיד או להתנגד לה. כך גם כל פרט במציאות - הוא רק חלק ממשהו גדול יותר.

האם אלוהים הוא ישות נפרדת?

אליעד מציג את שני התפיסות העיקריות על אלוהים. בתפיסה הדתית המקובלת, אלוהים הוא ישות נפרדת מאתנו, והיא בראה את העולם ומנהלת מערכת יחסים עם בני האדם. לעומת זאת, בתפיסה האחרת, אלוהים הוא המציאות כולה, כלומר, כל מה שקיים - כולל כל פרט ופרט - הוא חלק מהמציאות האינסופית שהיא אלוהים.

מהם היבטים של "אני הוא אלוהים"?

כאשר אדם מבין שהוא חלק מהמציאות האחת, הוא מתחיל לראות את עצמו כאלוהים. אם הוא מבין שהוא חלק מהמציאות, כל מה שקורה לו הוא חלק מהמציאות שבחרה בו. אליעד מציין שכשאדם מתחיל לחשוב כך, הוא מגיע למסקנה שכל הדברים שהיו, הם "כרצונו", כי הוא חלק בלתי נפרד מהמציאות כולה. אם הוא פוגש מישהו ברחוב, הוא בעצם פוגש את עצמו, כי כל מי שפועל או מדבר הוא חלק מהמציאות הכוללת. כך גם כל דבר שקורה - הכל קורה "לרצונו" של האדם כחלק מהמציאות. ברגע שמבינים את המושג הזה, כל הבחירות, הרגשות והמחשבות שלנו אינן נפרדות מהמציאות עצמה.

מה הקשר לתפיסת "המציאות היא אלוהים"?

אליעד מבדל בין "אלוהים של היהודים", שבו נתפסת ישות אלוהית חיצונית לעולם, לבין "האלוהים האמיתי" שהוא מציאות עצמה, ואין שום דבר מחוץ לה. את אלוהים האמיתי, לפי תפיסה זו, אי אפשר להפריד מהמציאות כי הכל הוא חלק ממנה. לכן, הוא טוען, אין מקום לשאלת הבחירה החופשית או גזירת הגורל, כי כל מה שנעשה הוא חלק מהמציאות עצמה.

מהי התפיסה של לידה ומוות?

מבחינת אליעד, לא ניתן להיוולד או למות באמת. כל מה שקרה עד כה, כולל היותנו בתוך גוף מסוים, הוא פשוט צורת חיים אחרת של החומר שבמרכזו אנחנו. אם נפרק את האטומים לגורמים, נמצא שכל החומר, על אף שהפך לצורת גוף חדשה, תמיד היה קיים בצורה כזו או אחרת. מבחינה זו, לא יכול להיות שינוי מוחלט - אלא רק שינוי צורה.

האם יש משהו מעבר לתפיסת "אני הוא הכל"?

בהמשך, אליעד מציין כי יש שלב נוסף בהבנה שבה הידע על היותנו חלק מהמציאות יוביל אותנו למקום שבו אנו לא צריכים עוד הגדרות. כל ההגדרות המגבילות, כמו "אני" ו"אחר", מתפוגגות ונעלמות. בשלב זה האדם לא רואה את עצמו יותר כ"אני" נפרד, אלא כחלק מהשכל העליון שמאחד את הכל.

האם "ספר להיות אלוהים" קשור לתפיסות הללו?

אליעד מציין את הספר "להיות אלוהים", שהוא מסביר את כל התפיסות הללו בפירוט. הספר לא נמכר בחנויות, אולם ניתן למצוא עליו חומר נוסף באתר אינטרנט. הכוונה היא להבין ולהתנסות בשאלה "מי אני?", ולהגיע להבנה שהאדם עצמו הוא חלק מהמציאות הכללית, שהיא אלוהים.

מה ניתן ללמוד מהתפיסות הללו לגבי השאלות "מי אני" ו"מה אני רוצה"?

אליעד מדגיש שאם אדם שואל את עצמו את השאלות הללו בצורה עמוקה, הוא עשוי להגיע למסקנה שכל הרצונות, המחשבות והרגשות הם חלק מהמציאות. כשאדם מבין שהוא חלק מהמציאות, הוא מבין שכל מה שקורה לו, הוא חלק ממה שהוא עצמו יצר.

לסיכום, ההבנה שבסיס ההסבר הזה היא השאלה "מי אני באמת?", אשר יכולה להוביל אותנו להבנה שהאדם עצמו הוא לא ישות נפרדת, אלא חלק מהמציאות הכללית והכוללת, שהיא "האלוהים האמיתי". כל מה שקורה הוא חלק מהמציאות, ולכן כל פעולה נחשבת כפעולה של אלוהים עצמו.
למה יש חשיבות להתבוננות באצבע, כף היד והגוף כולו?

ההסבר מתחיל בהתבוננות פשוטה באצבע. שואלים: מה רואים כאן? מצד אחד אצבע, מצד שני האצבע היא חלק מהיד, והיד היא חלק מהגוף, והגוף הוא חלק מהעולם, וכן הלאה. הרעיון הוא שכל דבר קטן הוא בעצם חלק ממשהו גדול יותר, שמקיף את כולו. האצבע, על פי הדוגמה, יכולה להיחשב כישות בפני עצמה רק אם שוכחים שהיא חלק מהיד. אך ברגע שהיא מבינה שהיא חלק מהיד, אין שום "איום" או "ניגוד" בינה לבין כף היד: מה שהיד עושה - זו בעצם פעולה של הגוף השלם, וממילא גם של האצבע עצמה כחלק מהגוף.

איך הרעיון של "האצבע היא חלק מהגוף" מקביל למצבו של האדם?

הטענה היא שכל דבר בעולם - שולחן, כיסא, בן אדם, עכביש, אצבע או אף - הוא חלק ממערכת גדולה יותר שנקראת "המציאות". אם אדם ישאל "מי אני באמת?" ויבחון אם הוא ישות עצמאית, או חלק ממשהו רחב, הוא עשוי לגלות שה"אני" שלו הוא חלק מאותה מציאות אחת שלמה. בדומה לאצבע, שגם היא ישות שנראית לעצמה נפרדת, אבל בפועל היא חלק משלם גדול יותר.

איזו דוגמה ממחישה את הרעיון שלפני 100 שנה לא היתה אצבע, אך בעצם היא תמיד היתה קיימת?

לדוגמה, אדם מצביע על האצבע שלו ואומר: לפני מאה שנה האצבע הזאת לא היתה קיימת. אבל האטומים שמרכיבים את האצבע היו קיימים בצורה כזו או אחרת. הם יכלו להיות מפוזרים במקומות אחרים, יכול להיות שהיו בגוף של מישהו אחר, או בצורות חומר שונות, אך הם לא "נעלמו" או "הומצאו" יש מאין.

אותו דבר לגבי כוס: הכוס שאדם מחזיק עכשיו לא היתה כאן לפני מאה שנה, אבל החלקיקים שמרכיבים אותה התקיימו בצורות שונות, כי הם חלק ממשהו רחב יותר שלא נעלם ולא נוצר יש מאין. המשמעות היא שבעצם, הכל מקבל רק צורה אחרת, אך המציאות עצמה תמיד קיימת, בלי שהיא תוכל להיעלם.

מה משמעות המשל של "החלום בלילה" בו האדם פוגש דמויות אחרות?

הדוגמה מבוססת על מצב שבו אדם ישן בלילה וחולם חלום. בתוך החלום יש אנשים נוספים, בתים, מכוניות, אירועים שונים. אך באמת, כל מה שקורה בחלום הוא תוצר של תודעת האדם הישן.
  • האדם החולם נפגש בחלום עם "אחרים" - ובכל זאת, הכל פרי דמיונו. הכל הוא עצמו.
  • אם הוא יקלל מישהו בחלום, או שמישהו יקלל אותו - זו עדיין התרחשות פנימית הנובעת מתוך אדם אחד.
  • כאשר האדם מתעורר, הוא יכול להבין שכל מה שחווה בחלום התרחש ב"מציאות" של עצמו.
האנלוגיה היא שהמציאות כולה דומה לחלום אחד גדול, שבו נדמה שיש "אני" ויש "אחרים". אבל לפי הרעיון, הכל חלק מאותה ישות כוללת - בדומה לאדם שחולם.

איך מתקשרת תפיסת "אלוהים" לכל העניין הזה?

במהלך ההסבר מוזכרות שתי תפיסות עיקריות לגבי אלוהים:
  • תפיסה ראשונה, נפוצה בתפיסה הדתית, גורסת שאלוהים קיים מחוץ לאדם: יש "אותנו" ויש "אלוהים". האל הזה כביכול ברא את העולם, נתן תורה, ומקיים מערכת יחסים עם האדם. המשמעות היא שיש הבדל בין האדם לבין אלוהים, ושניהם ישויות נפרדות.
  • תפיסה שנייה אומרת שהמציאות כולה היא אלוהים, ושאין שום דבר מחוץ לה. כל מה שיש - כולל האדם - זה בעצם חלק מאלוהים האמיתי, שהוא סך הכל. במקרה כזה, אדם לא יכול להיות באמת נפרד מאלוהים, כי הוא עצמו חלק מהאלוהות.
נוסף לכך, מוסבר שניתן לכנות "אלוהים של היהודים" כאלוהים נפרד שניהל בריאה, ומתעסק במערכת יחסים מול האדם. אבל "אלוהים האמיתי" מבטא את המציאות האינסופית עצמה, שהיא גדולה יותר מכל הגדרה אחרת.

מדוע המונח "אני הוא אלוהים" שונה מתפיסת 'אלוהים נפרד'?

מובהר שאם אדם מבין שהוא חלק אחד בתוך מציאות אחת גדולה, אז ממילא הוא עשוי לראות עצמו כאותו "אלוהים" שהוא הכל, ולא כמי שנפרד מאלוהים. בפרספקטיבה כזו, אם "יד אחת מרביצה ליד השנייה" - זו אותה "אני גדול" שעושה לעצמו.

באותה צורה, אם אדם פוגש מישהו אחר ברחוב, ואחד מהם מתנהג לא יפה לשני - אלו הן שתי "ידיים" של אותה ישות אחת, שפועלות זו מול זו.

מה ניתן ללמוד על הרצון, המחשבות והרגשות מתפיסת "אני הוא המציאות"?

השאלה "מי אני?" מתפתחת כך: אם אני חלק מהכל, אז ממילא גם הרצון שלי נובע מאותה מציאות. המחשבות שלי, הרגשות שלי - גם הן חלק מאותה מציאות אחת, כמו שהאצבע או היד אינן יכולות להיות מנותקות ממה שהגוף מחליט.

יש טענה שבמצב זה האדם מגיע לפרספקטיבה ש"כל מה שקורה - קורה כרצוני", כי הוא מבין שהוא ישות אחת עם כל המציאות, אז לא יכולה להופיע סיטואציה שאינה "חלק ממנו".

כיצד יש התייחסות לנושא הלידה והמוות?

בדוגמאות שעלו, נאמר שלמעשה:
  • אי אפשר להיוולד או למות באמת, כי לפני שהיינו בצורת הגוף הנוכחית, היינו קיימים בצורות אחרות של חומר.
  • גם אם הצורה משתנה, החלקים המרכיבים אותה קיימים וממשיכים לחיות בתוך המציאות, פשוט עם שם או צורה אחרים.
  • כך שאם האני האמיתי הוא כל המציאות, לא יתכן שהיא תפסיק להתקיים.
האם יש משהו מעבר גם לתפיסת "אני הוא הכל"?

כאן מוסבר ש"להיות אלוהים" במובן של "אני הוא הכל" הוא רק שלב. אחרי שאדם מבין וחווה שהוא הכל, יש שלב נוסף שבו כבר אין הפרדה אפילו בין ה"אני הוא הכל" לבין "אין כלום", כי הוא מבין שכל ההגדרות שוב מגבילות את האינסוף. זה שלב שנקרא "לצאת מהשכל" או "להגיע לשכל עליון" שבו לא נשארות הגדרות כלל.

איך "ספר להיות אלוהים" קשור לכל המהלך הזה?

מוסבר שיש ספר שנקרא "להיות אלוהים", שמסביר בפירוט את התפיסות הללו, איך לחקור את השאלה "מי אני" ואיך להגיע לחוויית האחדות עם הכל. הספר לא נמכר בחנויות מסיבות שונות - וכך הדבר הוחלט (או "כך רצתה המציאות"). אם מעניין מישהו להעמיק, אפשר למצוא חומר על כך דרך האתר, לחפש "להיות אלוהים" ולראות את כל הפירוט וההעמקה הנוספת.

דוגמאות נוספות שהופיעו בהסבר, במלואן ועם פירוטן:
  • דוגמת האצבע והיד:

    האדם מראה את אצבעו ושואל אם זו סתם אצבע או חלק מהיד. הוא מביט בציפורן ושואל האם היא חלק מהאצבע או משהו אחר לגמרי. התשובה היא שהציפורן חלק מהאצבע, האצבע חלק מהיד, היד חלק מהגוף, הגוף חלק מהעולם, והעולם חלק מהמציאות - כך שהכל נדבק בסופו של דבר לישות אחת כוללת.

    אם לאצבע היתה תודעה עצמית, והיא היתה חושבת שהיא נפרדת מהיד, היא היתה יכולה להרגיש פחד או כעס כלפי היד שעושה לה פעולה מסוימת. אבל אם היא מבינה שהיא חלק מאותו גוף, היא תבין שזה בעצם היא עצמה שפועלת על עצמה דרך היד.
  • דוגמת "רגע לפני 100 שנה":

    אדם אומר: "לפני מאה שנה האצבע הזאת לא היתה קיימת". אם מחפשים את האטומים שמרכיבים את האצבע, מגלים שהם היו קיימים בחומר אחר. ואם נתפרק לרמה תת - אטומית, מוצאים שגרעיני האטומים היו קיימים בצורה אחרת. אין באמת נקודת זמן שהחומר לא היה קיים, כי הוא כל הזמן מחליף צורה. כך גם האדם לא נולד "יש מאין" - אלא רק קיבל צורת גוף מסוימת.

    אותו דבר עם כוס: הכוס לא היתה לפני מאה שנה, אבל חומריה היו קיימים תמיד. היא רק החליפה צורה לחפץ שאנו קוראים לו "כוס".
  • דוגמת החלום:

    אדם חולם בלילה חלום. בחלום מופיעה דמות נוספת שמדברת איתו, מקללת אותו, מלטפת אותו, כל אינטראקציה אפשרית - והכל נוצר בתודעת החולם.

    כאשר האדם יתעורר, יבין שכל מה שראה בחלום לא היה "אמיתי" במובן של ישות נפרדת, אלא חלק ממנו עצמו. ברמה הרחבה, המציאות נתפסת כחלום עצום, שבו הכל חלק מאותה תודעה כללית: אם מישהו מקלל מישהו - אלו שני חלקים של אותה ישות אחת.
  • דוגמת "אלוהים של היהודים" לעומת "אלוהים האמיתי":

    מציגים הבדלה בין אלוהים שמופיע בתפיסה הדתית הקלאסית, כישות חיצונית לאדם, בעלת רצונות וציוויים, לבין 'אלוהים האמיתי' שהוא המציאות עצמה, בלי שום נפרדות, המקיף את הכל והכל חלק ממנו. אם האדם הוא חלק מאלוהים, מתבטל ההיגיון שיש מערכת יחסים נפרדת, ציוויים ועונשים. אך אם אומרים שיש 'אני' ויש 'אלוהים', יוצא שאנחנו לא באמת חלק ממי שהוא אינסוף.
  • דוגמת "המפץ הגדול והתפשטות היקום":

    מוזכר גם נושא התרחבות היקום, המפץ הגדול, והאפשרות שכמות החומר ביקום משתנה או לא. נטען שאם בוחנים את הדברים לעומק, מגלים שבין אם יש מפץ גדול, התכווצות או התפשטות - הכל עדיין חלק ממשהו גדול יותר, בלתי נתפס בשכל, שממנו הכל נובע.

    הדימוי הוא שיש "X" גדול, שהכל חלק ממנו, גם אם נראה שחומר מתווסף או נעלם, בפועל הוא פשוט משנה צורה, כי הכל כלול ב"מערכת X" המקיפה כל אפשרות.
  • אזכור ה"דרדסה":

    בסיפור נאמר בצחוק שדרדסה היתה בת 300 שנים. זאת כדוגמה הומוריסטית להמחיש שאצל דמויות מסוימות "זמן" הוא יחסי, ושגם כך הרעיון העיקרי הוא שהחומר ותצורותיו היו ויהיו בכל מיני שלבים, כי אין נקודת התחלה וסוף אמיתית לכל העניין.
  • דוגמת "הספר להיות אלוהים":

    האדם מציין שקיים ספר שפירט מאוד את כל הנושא: מה זה להיות אלוהים, איך אפשר להבין זאת, איך אפשר לחוות זאת. הספר לא נמצא בחנויות, אלא יש לגשת לאתר כדי לקרוא עליו.

    עוד מוסבר שבסופו של דבר, "להיות אלוהים" לפי התפיסה הזו אינו סוף הדרך, ויש מעבר לכך מצב שבו גם הדעת "אני הוא הכל" נעלמת. אבל בשלב ראשוני, מי שמברר "מי אני" עשוי להגיע לתובנה שהוא עצמו "אלוהים" במובן שהוא חלק מאותה מציאות אחת ואינסופית.
איך השאלות "מי אני" ו"מה אני רוצה" מובילות לשינוי חוויה?

כאשר אדם שואל את עצמו שאלות כמו:
  • "מי אני באמת?"
  • "למה אני רוצה את מה שאני רוצה?"
  • "מי זה שבתוכי רוצה או כועס?"
  • "מי כתב את התורה? מי כתב את העיתון? מי גורם לגשם לרדת?"
הוא עשוי לגלות, מתוך חקירה פנימית יסודית, שהכל הוא חלק מישות אחת המכילה הכל, ושגם החוויות האישיות הן ביטוי של אותה ישות - מציאות כוללת.

מהי המסקנה שניתן להגיע אליה מכאן?

המסקנה היא שניתן לקבל פרספקטיבה שבה האדם רואה שכל ה"כוחות" בעולם הם למעשה חלק ממערכת אחת, ושהוא, בתור אותה מערכת, "עושה לעצמו" את כל מה שקורה. באופן טבעי, לאדם בחיי היומיום אין זיכרון או מודעות שהוא "אינסוף", כי אז היה מתבטל מושג הנפרדות. אך מי שחוקר ומעמיק בנושא מגיע לרעיון "אני המציאות, אני אלוהים האמיתי".

יחד עם זאת, נאמר שאחרי הגעה להבנה הזאת, יש שכבה נוספת ואינסופית עוד יותר, ששם כל הגדרה מתבטלת לגמרי.
איך להרגיש כמו אלוהים? האם אני אלוהים? האם אתה אלוהים? איך להרגיש שאני אלוהים? איך להפוך להיות אלוהים? האם אליעד כהן הוא אלוהים? למה אליעד כהן אומר שהוא אלוהים? ביקורת על הספר להיות אלוהים, המלצה על הספר להיות אלוהים, מה זה להיות אלוהים? סוגים של אלוהים, התפישה הדתית של אלוהים, אמונה באלוהים, בחירה חופשית, אני חלק מאלוהים, אלוהים הוא הכל, מהו אלוהים? מי זה אלוהים? אלוהים הוא המציאות, המציאות היא אלוהים, אליעד כהן מאמין באלוהים, כפירה באלוהים, להיות אלוהים וישויות בחלום, להיות אלוהים ודמויות בחלום
תמיד היה קיים נולד היש והאין התבוננות הוכחת מציאות הבורא מודעות מוחלטות תמיד קיים מי המציא את התורה התנסות שינוי צורות איך להיות אלוהים אלוהות אלוהים אלוהים אמיתי אלוהים האמיתי אלוהים של הדתיים אלוהים של היהודים אליעד אליעד כהן אליעד כהן הוא אלוהים אמת אני אלוהים אתה אלוהים בורא עולם ברא את אלוהים בריאת העולם דת דתות דתיים האם אליעד כהן הוא אלוהים האם הספר להיות אלוהים הדתיים החרדים הכל כרצונך הכל כרצונך תמיד הספר להיות אלוהים העולם חרדים יהדות יהדות תורה מצוות אלוהים יהודי יהודים להיות אלוהים למה אליעד למה אליעד כהן למה אליעד כהן הוא אלוהים למה אני אלוהים למה הכל כרצונך תמיד מה זה אלוהים אמיתי מה זה להיות אלוהים מי ברא את אלוהים מי ברא את אלוהים של היהודים מי ברא את העולם מי זה אלוהים מי זה אלוהים האמיתי עולם רצון
שנאת חרדים, הסתה נגד חרדים, רוצחים חרדים, גיוס חרדים לצבא, אברהם אבינו, חרדופוביה, לשנוא חרדים, לא תרצח, ישי שליסל, רצח על רקע דתי, שקרים של דתיים, פרשת פנחס, שנאה לחרדים, שמיעת קולות
שנאת חרדים, הסתה נגד חרדים, רוצחים חרדים, גיוס חרדים לצבא, אברהם אבינו, חרדופוביה, לשנוא חרדים, לא תרצח, ישי שליסל, רצח על רקע דתי, שקרים של דתיים, פרשת פנחס, שנאה לחרדים, שמיעת קולות האם נכון לקשר בין חרדים למעשה רצח? בהרצאה, אליעד כהן עוסק בשאלה האם ... את העובדה שהרוצח היה חרדי, לאור מקרה שבו אדם חרדי רצח את אשתו. הוא מציין כי פעמים רבות התקשורת מציינת את מוצאו הדתי של הרוצח, מה שמעורר את התנגדותם של חרדים שטוענים כי מדובר בהסתה נגדם. אליעד שואל האם ... כי השאלה האמיתית היא האם הדת היהודית באמת מעודדת אלימות. אליעד מביא דוגמה ... השייכות לאותה קבוצה. האם הדת היהודית באמת מתנגדת לרצח באופן מוחלט? אליעד טוען כי הדת היהודית לא תמיד מתנגדת לרצח באופן מוחלט. הוא ... בחברה המודרנית. האם החרדים הם עשבים שוטים? אליעד מציין את הטענה שהחרדים המייצגים אלימות הם מיעוט קיצוני שאינו מייצג את כלל הציבור החרדי, ומסביר כי אם אכן מדובר בעשבים שוטים, אזי החברה החרדית, ובמיוחד הרבנים, צריכים לנקוט פעולה ברורה ... בבני ברק, בהן חוסמים חרדים את הכבישים. לדעתו, אם הרוב החרדי היה מתנגד לכך, הרבנים היו יוצאים נגד התנהגות ... צריך להדגיש את השייכות הדתית של הרוצח כאשר הוא טוען שזו הסיבה למעשיו? ... פשע ומצהיר כי המניע היה דתי, חובה להדגיש את השייכות הדתית שלו. הוא מסביר זאת באמצעות דוגמה של משחקי ... גם לדת: אם אדם טוען כי הדת לימדה אותו לעודד אלימות, יש מקום להדגיש את הקשר הדתי למעשיו. האם הציבור החרדי נתפס באופן שונה מציבורים אחרים? אליעד טוען כי הציבור החרדי נתפס בצורה שונה מציבורים אחרים משום שהם ... המיוחד שמקבל הציבור החרדי, שמבקש תקציבים מהמדינה על לימוד תורה, וטוען ...
חרדים אנוסים מה זה, האם לצאת מהארון הדתי? מה זה אנוסים חרדים? דתיים בעל כרחם, חרדים בעל כרחם, דתיים אנוסים, יציאה בשאלה, חזרה בתשובה, לצאת בשאלה, לחזור בתשובה, החברה החרדית, חילוני בסתר, דתי אנוס, חרדי אנוס, יהדות
חרדים אנוסים מה זה, האם לצאת מהארון הדתי? מה זה אנוסים חרדים? דתיים בעל כרחם, חרדים בעל כרחם, דתיים אנוסים, יציאה בשאלה, חזרה בתשובה, לצאת בשאלה, לחזור בתשובה, החברה החרדית, חילוני בסתר, דתי אנוס, חרדי אנוס, יהדות מה זה חרדים אנוסים, ומדוע הם נשארים חרדים? חרדים אנוסים הם אנשים המשתייכים למגזר החרדי או הדתי, אך הם חווים מצב שבו הם מרגישים מוכרחים להיות חרדים בעל כורחם. הם אינם מאמינים עוד בדת, אינם רוצים לשמור מצוות או לקיים אורח חיים חרדי, אך ממשיכים לעשות זאת מתוך אילוצים חברתיים שונים. לדוגמה, אדם שקם להתפלל בבוקר למרות שהוא אינו מאמין בכך, עושה זאת כי הוא פוחד מנידוי חברתי, מאובדן תמיכה כלכלית, מניתוק מהמשפחה ומהקהילה, ומבעיות קיומיות אחרות העלולות לצוץ אם יעזוב את המגזר החרדי. אליעד כהן מסביר שהמונח אנוסים אינו מתייחס לאונס פיזי, אלא להכרח פנימי וחברתי המאלץ אנשים לשמור על חזות דתית חיצונית, למרות שאין להם רצון פנימי אמיתי לכך. האם באמת עדיף לצאת בשאלה או להישאר חרדי אנוס? לפי אליעד כהן, ברמה הפרקטית והפשוטה, המצב האידיאלי עבור אדם הוא שהוא יוכל לעשות מה שהוא רוצה. למשל, אם אדם ... לחיות לפי כללי החברה והסביבה שבה הוא גדל, ומנסה למצוא חן בעיני הסביבה שלו. אליעד נותן דוגמאות נוספות ומסביר שכל אדם, בין אם הוא חילוני או דתי, מתנהג אחרת לפי החברה בה הוא נמצא. אם ניקח אדם ונשים אותו בגונגל, אחרי שבועיים הוא יתנהג בצורה אחרת לגמרי. שים אדם בין ... אז הוא יתנהג אחרת. כלומר, האדם תמיד מתאים את עצמו לסביבתו, ולכן כולנו, במובן מסוים, אנוסים חברתיים. האם באמת יותר קל לחיות כחילוני מאשר כחרדי אנוס? לפי אליעד כהן, לא בהכרח קל יותר להיות חילוני מאשר חרדי אנוס. גם לחיים חילוניים יש חובות, מגבלות, וצורך למצוא חן בעיני הסביבה. מצד אחד, לאדם חילוני יש יותר חופש לבחור את אורח חייו, אבל מצד שני יש לו אחריות לפרנס את עצמו, לעבוד, ולעמוד בציפיות חברתיות אחרות. לעומת זאת, אדם חרדי אנוס אמנם מוגבל בדברים מסוימים, אך הוא מקבל יתרונות כמו תמיכה קהילתית וכלכלית. אליעד מדגיש שהחיים הם משחק של בחירות, זכויות וחובות. המעבר מחרדי אנוס לחילוני לא בהכרח יוביל לחיים טובים יותר באופן מוחלט. בפועל, אדם רק מחליף מגבלות מסוימות במגבלות אחרות. מהו המצב ... חיצוניים. המשמעות היא להיות מסוגל להרגיש טוב גם בתנאים הקשים ביותר, למשל בשבי של דאעש, בדיוק כפי שאתה יכול להרגיש טוב אם אתה בשבי של החרדים או בכל מצב חיים אחר. המטרה האמיתית, לפי אליעד, היא להגיע למצב שבו האושר לא תלוי בסביבה החיצונית. האושר, לפי הסבריו של אליעד, צריך להגיע מפנימיות האדם ולא מהמצב החברתי או הדתי שלו. באופן אידיאלי, אדם צריך להיות מסוגל לחיות כחרדי ולהיות מאושר בכך, וגם להיות מסוגל לחיות כחילוני ולהיות מאושר באותה מידה. הבחירה להיות דתי או חילוני אינה חשובה, אלא היכולת לחיות בשלום ובאושר עם הבחירה שלך - או עם האילוצים שבהם אתה חי. האם יש הבדל אמיתי בין אושר דתי לאושר חילוני? אליעד מסביר כי אין הבדל מוחלט בין אושר דתי לאושר חילוני, כי בשני המקרים יש חובות וזכויות. האושר אינו תלוי רק ביכולת שלך לעשות מה שבא לך, אלא ביכולת שלך להיות שלם ... מגיע כאשר האדם מסוגל למצוא שלמות פנימית, ולא להיות תלוי במצב חיצוני ספציפי. אליעד מסיים בכך שהוא ממליץ לא להרגיש אומללות או צער על היותך חרדי אנוס, כיוון שמצבם אינו בהכרח גרוע יותר מאף אחד אחר. לדעתו, לא בהכרח שלהיות חילוני זה טוב יותר, ולא בהכרח שלחיות באורח ...
הקמת ממשלה עם המפלגת הערביות, שר ביטחון ערבי, גזענות נגד ערבים, גזענות נגד חרדים, אפליית ערבים, אפליית חרדים, אפליית מיעוטים, האם הערבים רוצים להשמיד אותנו? ראש ממשלה ערבי, התנתקות או סיפוח, המלחמה בחמאס
... שר ביטחון ערבי, גזענות נגד ערבים, גזענות נגד חרדים, אפליית ערבים, אפליית חרדים, אפליית מיעוטים, האם הערבים רוצים להשמיד אותנו? ראש ממשלה ערבי, התנתקות או סיפוח, המלחמה ... לנקוט צעדים חריפים ואפקטיביים נגד הטרור. האם החרדים פחות מסוכנים מהערבים למדינה? אליעד מתייחס להשוואה בין החרדים לערבים ומסביר שאין הבדל מהותי מבחינת הסכנה למדינה. הוא מתייחס לכך שהחרדים מוכנים לשבת בכל ממשלה שתספק להם כסף לישיבות, בעוד הערבים נאמנים לאגנדה שלהם ולא בהכרח יסכימו לכל תנאי. בנוסף, הוא מזכיר שהציבור החרדי לא פחות קיצוני בחלקים מסוימים מהציבור הערבי, ולכן לא ניתן לקבוע באופן מוחלט שהחרדים פחות מסוכנים. הוא טוען שאין סיבה אמיתית להעדיף קואליציה עם חרדים על פני קואליציה עם ערבים, שכן שתי הקבוצות מונעות מאינטרסים פוליטיים דומים. למה לגיטימי לפסול חרדים מהממשלה אך לא ערבים? אליעד מבדיל בין זהות חרדית לבין זהות ערבית. לטענתו, חרדיות היא השקפת עולם ואורח חיים שבוחרים בהם מרצון, ולכן לגיטימי פוליטית ... לשקול כל אדם לפי דעותיו ואמונותיו האמיתיות. למה חרדים מופלים לרעה במקומות עבודה? אליעד מסביר כי לעיתים מעסיקים אינם רוצים לקבל חרדים לעבודה מחשש שידרשו התאמות מיוחדות כמו חופשים רבים או הפרדה בין גברים לנשים. הוא טוען שהבעיה אינה בעצם היותם חרדים, אלא בדרישות המיוחדות שלהם שמגיעות על בסיס דתי, ולכן זה יוצר רושם של אפליה. לדבריו, אם חרדי לא יציג דרישות מיוחדות, לא תהיה סיבה לא לקבלו לעבודה, אך במציאות, רובם אכן מבקשים התאמות בשל ... טיבי מסוכן לישראל? שר ביטחון ערבי בישראל אפליית חרדים בשוק העבודה גזענות נגד ערבים האם החרדים מסוכנים למדינה? ממשלה בלי ערבים או בלי חרדים? לקבל חרדים לעבודה, אפליית חרדים במקומות עבודה, אפליה נגד חרדים, אפליה נגד ערבים, ממשלה בלי חרדים, ממשלה בלי ערבים, דיון פוליטי, יעוץ פוליטי, אחמד טיבי, שר הבריאות, ליצמן, ביבי נתניהו, מרגלים ...
קומץ חרדים, עשבים שוטים, האם באמת מדובר רק בקומץ חרדים? למה מתנגדים לחרדים? למה אנשים נגד החרדים? האם ההתנגדות לחרדים מוצדקת? מדינה יהודית ודמוקרטית, נטורי קרתא, חילונים וחרדים, החברה החרדית, חילונים ודתיים
קומץ חרדים, עשבים שוטים, האם באמת מדובר רק בקומץ חרדים? למה מתנגדים לחרדים? למה אנשים נגד החרדים? האם ההתנגדות לחרדים מוצדקת? מדינה יהודית ודמוקרטית, נטורי קרתא, חילונים וחרדים, החברה החרדית, חילונים ודתיים מה הבעיה עם הצביעות כלפי החברה החרדית? ההרצאה מתחילה בהצגת השאלה האם ההתנגדות לחרדים נובעת מקומץ קטן שמייצג את רוב החברה החרדית, או שמא מדובר בבעיה רחבה יותר שדורשת התייחסות עמוקה יותר. אליעד כהן מציע כי השאלה אם מדובר בקומץ או לא אינה משנה, וההבנה המרכזית היא הצביעות של החברה החרדית בכל הנוגע לגישותיהם כלפי הפרות של ערכים דתיים וחוקי המדינה. הוא מסביר כי כאשר אנשים בחברה החרדית מבחינים במישהו שעובר על ערכים דתיים או מחוקי המדינה, הם מגיבים באופן נחרץ ויודעים להוציא את אותם אנשים מהחברה החרדית, או לפחות להוקיע אותם. דוגמאות לכך הן התנגדות לטעויות כמו אכילת חמץ בפסח, עישון בשבת, או כל פגיעה במצוות הדתיות. לעומת זאת, כשמדובר באנשים המפרים את כללי המדינה, כמו חיילים המקללים או זורקים אבנים על שוטרים, החברה החרדית לא תמיד מתייחסת באותה צורה. אליעד טוען כי זו צביעות מוחלטת שמבוססת על הסכמה שבשתיקה מצד רוב האוכלוסייה החרדית, שכן היא לא עוזרת במניעת התנהגויות חריגות שפוגעות במדינה ובציבור. האם החברה החרדית תומכת בהפרות החוק? הסיבה המרכזית לכך שאליעד כהן אינו מקבל את הטענה שמדובר רק בקומץ היא העובדה שהציבור החרדי לא נוקט עמדה פעילה בנוגע להפרות החוק. אם החברה החרדית לא יוצאת בפומבי נגד מעשים שמזיקים למרקם החברתי והמדינה, אזי יש בכך תמיכה בשתיקה בהפרות אלו. דוגמאות לכך הן ... מסכן את כולם. אז מדוע כאשר מדובר בהפרות אחרות, לא מוציאים פסק הלכה דומה? הסיבה היא, לפי אליעד כהן, שההפרות לא נתפסות כה חמורות כלפי החברה החרדית, שכן היא איננה משמיעה את קולה באופן חד משמעי בנוגע להפרות כאלה. האם החברה החרדית שונה מבחינה מוסרית מחברה חילונית? אליעד מציין את ההבדלים בין התנהגות בחברה חילונית וחרדית במצבים דומים, ומדגיש את חוסר ההתמדה בהצגת עקרונות מוסריים וערכים. הוא מסביר כי החברה החרדית מצפה מהחילונים לשמור על הערכים הדתיים שלה, אך כשזה מגיע לפגוע בערכים של המדינה או של אחרים, החרדים אינם מצהירים באופן פומבי על הצורך לכבד את האמונות של אחרים. במיוחד, הוא טוען שזו הסיבה לבעיה בהצגת רעיונות דתיים על פי פרשנות מסוימת של חלק מהחרדים, שכן יש כפל מוסר - התנהלות אחת כלפי פנימיות החברה וההתנהלות אחרת כלפי חוץ. מה אפשר ללמוד על החברה החרדית בעקבות הסיפור? לסיכום, אליעד כהן מציע כי החברה
הומופוביה, הומוסקסואליות, פגיעה ברגשות דתיים, אפלייה דתית, לקבל חרדים לעבודה, חרדים בשוק העבודה, מצעד הגאווה, סבלנות, סובלנות, קבלת האחר, קבלת השונה, לקבל את האחר
... הומוסקסואליות, פגיעה ברגשות דתיים, אפלייה דתית, לקבל חרדים לעבודה, חרדים בשוק העבודה, מצעד הגאווה, סבלנות, סובלנות, קבלת האחר, קבלת ... הסובלנות. מה קורה כשמישהו לא מכבד את רגשות האחר? אליעד נתן דוגמאות נוספות להמחשת הסוגיה. למשל, אם זוג הומואים הולכים מחובקים בירושלים בשכונה דתית, זה יכול להיחשב כפרובוקציה או כחוסר התחשבות ברגשות התושבים. הוא הסביר שהומואים יטענו שזו זכותם, בדיוק כמו שזכותם של זוג גבר ואישה ללכת ברחוב. מצד שני, הדתיים יטענו שהדבר פוגע ברגשותיהם ושהם מרגישים מאוימים. הוא הוסיף שגם אנשים חילוניים יכולים להיפגע מפעולות של דתיים, למשל, הדרישה לסגור חנויות בשבת, או למנוע תחבורה ציבורית בשבת, שיכולה לפגוע בחופש התנועה שלהם. אליעד מציין שהחברה בדרך כלל דורשת לכבד רגשות דתיים, למשל לא לנסוע ברכב בשבת באזור חרדי, אבל לא תמיד מתחשבים ברגשות החילונים שרוצים לחיות ללא הגבלות. הוא מסביר שאנשים נוטים לקבל פגיעה ברגשותיהם כאשר מדובר במיעוטים דתיים או אחרים, אך אין התחשבות מקבילה בחילונים שנפגעים מהכפייה הדתית. מה ההבדל בין אפליית חרדים לבין קבלת השונה? בנושא אפליית חרדים בשוק העבודה, אליעד מתאר מצב שבו מקום עבודה חילוני לא רוצה להעסיק חרדי מחשש שיתחיל לדרוש התאמות שונות במקום העבודה, כמו מטבח כשר או מגבלות על לבושן של עובדות. הוא מדגיש שזה לא בהכרח עניין דתי או של אמונה, אלא עניין של התאמה לכללי המקום. לדוגמה, אם שחקן כדורגל דתי יבקש לשחק בבגדים מיוחדים, זה לגיטימי לסרב לו כי זה לא מתאים לכללי המשחק. מנגד, אליעד מציין שהחרדים עצמם נוהגים גם באפליה פנימית: בישיבות חרדיות, למשל, יפלטו ... טלוויזיה בבית, או שילדו מחזיק פלאפון שאינו כשר, משום שהם רוצים לשמור על כללי הקהילה. הוא מסביר שזה בדיוק אותו העיקרון שעומד מאחורי סירוב לקבל חרדים למקומות עבודה חילוניים מסוימים. האם קבלת האחר חייבת להיות ... הוא מדגיש כי יש צביעות בחברה, שלכאורה דורשת סובלנות, אך לא סובלנית כלפי המתנגדים לזכויות או למנהגים המקובלים עליה. האם צריך להתחשב ברגשות דתיים? אליעד שואל מדוע יש הנחה בסיסית שצריך להתחשב דווקא ברגשות הדתיים, ואילו רגשותיהם של אנשים חילונים או אחרים אינם נחשבים. הוא נותן דוגמה לכך שבחברה הדתית, אדם יכול להיות מוחרם רק משום שיש לו טלוויזיה או טלפון חכם. הוא טוען כי אם זכותם של אנשים דתיים להתחשב ברגשותיהם, אזי גם החילונים זכאים שיתחשבו ... עוד לא מדובר בפגיעה פיזית, יש לאפשר לכל אדם להביע את דעתו, גם אם היא לא נעימה לאחרים. האם הומופוביה לגיטימית? קבלת השונה או כפייה? האם אפליית חרדים מוצדקת? למה להתחשב ברגשות דתיים? למה לקבל את האחר? סובלנות כלפי מי שמתנגד לסובלנות? ...
החרדים - חרדים לדבר השטן וכופרים באלוהים האמיתי שהוא ברא את אלוהים של היהודים
החרדים - חרדים לדבר השטן וכופרים באלוהים האמיתי שהוא ברא את אלוהים של היהודים מדוע החרדים מפחדים מאלוהים ולא מבינים את האלוהים האמיתי? אליעד כהן מסביר לעומק את הסתירה הקיימת בתפיסת העולם של החרדים, כאשר הוא מתייחס למושג החרדה שמאפיין אותם. החרדים קוראים לעצמם חרדים, אבל בעצם הם חרדים לדבר השטן, ולא באמת חרדים לאלוהים האמיתי. אליעד טוען שהחרדים הם הכופרים הגדולים ביותר, מפני שהם מאמינים בגרסה מוגבלת של אלוהים ולא באלוהים האמיתי שברא את האלוהים של היהודים. למה החרדים הם למעשה אתאיסטים? אליעד כהן מסביר שכל מחשבה שמפרידה בין האדם לבין המציאות האינסופית של אלוהים היא סוג של אתאיזם. כשהאדם חושב את המילה אני, הוא יוצר הפרדה מאלוהים. ... למעשה הופך את עצמו לאתאיסט, כי אילו היה רואה בכל דבר את אלוהים, הוא לא היה מעדיף משהו אחד על פני אחר. כל העולם למעשה מלא באנשים אתאיסטים, והחרדים במיוחד הם אתאיסטים בדרגה הגבוהה ביותר, כי הם משתמשים בשמו של אלוהים כדי להצדיק פחד, חרדה וסבל. כיצד בא לידי ביטוי הכפירה של החרדים? החרדים מודים שלוש פעמים ביום שהם חטאו, גנבו, רצחו ופשעו. אליעד מסביר שאם היינו שומעים אדם אומר שהוא גנב או רצח, היינו חושבים שהוא פושע. כך החרדים מעידים על עצמם כל יום שהם פושעים. החרדים נמצאים בחרדה מתמדת, ולכן הם צמים ביום כיפור ומביעים חרדה קיומית כל הזמן. אפילו הצדיקים שלהם, כמו רבי יוחנן בן זכאי, חוו חרדה עצומה לקראת מותם. מהו העונש האמיתי שהחרדים מקבלים מאלוהים? אליעד מסביר שהחרדים חושבים שאלוהים מעניש אנשים על מעשיהם הרעים, אבל הם לא מבינים שאלוהים לא יכול להעניש חלק מעצמו. אלוהים אמיתי לא יעניש אותך אם אתה חלק ממנו, בדיוק כמו שאדם לא יכה את היד שלו אם בטעות נתן לעצמו מכה בעזרתה. החרדים חושבים שאלוהים הוא טיפש מספיק כדי להעניש בני אדם ולזרוק אותם לגיהינום, אבל זה לא הגיוני, כי הכל הוא חלק ממנו. זה חוסר ההיגיון של החרדים. מהו העונש האמיתי של החרדים? אליעד כהן טוען שהעונש של החרדים הוא הדת עצמה, החרדה שהם חשים, המתח והפחד מפני עונש אלוהי, מפני גיהנום או מפני האל עצמו. העונש שלהם הוא תחושת החרדה המתמדת, מכיוון שהם חיים בעולם שבו אלוהים נתפס כרע או כמעניש. הם ... הוא טוב מוחלט ולא מעניש אף אחד, ולכן הם עצמם בונים לעצמם את הכלא הרוחני שבו הם חיים. איך אפשר לדעת מיהו האלוהים האמיתי? אליעד כהן ממליץ לחרדים להפסיק לפחד ולצאת לחפש בעצמם את האלוהים האמיתי. הוא אומר באופן ציורי שהם יכולים ללכת ליער, לחפש את אלוהים, ולשאול אותו מי ברא אותך?. אליעד מסביר שברגע שהם יבינו שהאלוהים ... האלוהים האמיתי לא מעניש ולא שונא, כי הוא כל דבר שקיים, והוא המקור שממנו הכל נובע. אליעד מדגיש שהאל האמיתי עושה רק טוב, ואילו האל של החרדים הוא אל של פחד ועונשים. החרדים למעשה כופרים באלוהים האמיתי בכך שהם מייחסים לו מעשים רעים, עונשים או סבל שהוא כביכול נותן להם. אליעד טוען שהחרדים לא מבינים שאלוהים הוא שלם, ולכן אין סיבה שיפחדו ממנו או שירגישו אשמים. מהו הטעות הגדולה של החרדים לגבי אלוהים? אליעד כהן מסביר שהטעות הגדולה של החרדים היא לחשוב שאלוהים הוא טיפש עד כדי כך שהוא יעניש את האדם על כך שעשה דבר נגד רצונו. האדם הוא הרי חלק מאלוהים, ואלוהים לא יכול להעניש את עצמו. החרדים מאמינים בטעות שאלוהים שורף אנשים בגיהנום, אך זה כמו שאדם ישרוף חלק מעצמו, דבר חסר היגיון לחלוטין. לפי אליעד, האלוהים האמיתי תמיד טוב, אין לו סיבה להעניש, ולכן כל פחד מאלוהים או חשש מפני עונש הוא טעות מוחלטת. אליעד מדגיש שהחרדים כופרים בדיוק במקום שבו הם חושבים שהם מאמינים. דווקא המחשבה שיש אלוהים מעניש, רע ואכזר היא הכפירה האמיתית, מפני שהיא יוצרת הפרדה בינו לבין האדם, ואלוהים האמיתי לא ...
מי ברא את אלוהים של היהודים? האם יש שני אלוהים? מי ברא את הבורא? וממה החרדים חרדים?
... ברא את אלוהים של היהודים? האם יש שני אלוהים? מי ברא את הבורא? וממה החרדים חרדים? האם יש שני אלוהים ומי ברא את האלוהים של היהודים? אליעד כהן מציג שאלה מאתגרת במיוחד: מי ברא את אלוהים? הוא מתחיל בהסבר על כך שבמסורת היהודית והדתות הקרובות אליה, כמו נצרות ואסלאם, מוכר האלוהים היהודי, אך לטענתו ... שאברהם לא הבין שהבעיה אינה בזהות האלוהים, אלא בשאלה מדוע בכלל יש שינויים, כלומר, מדוע אלוהים עצמו משתנה ברצונותיו ומעשיו. מה השאלה העמוקה ביותר שהדתיים מפחדים לשאול? לפי אליעד, השאלה המפחידה והעמוקה ביותר עבור הדתיים היא: מי ברא את הרצון של אלוהים? כלומר, למה אלוהים רצה בכלל לברוא ... את העולם, אך לדבריו זוהי טעות, כי הצמצום הראשון התרחש כבר ברגע שאלוהים הפריד את רצונו מעצמו, ועל כך בדיוק צריך לשאול מי גרם לצמצום הראשון? מדוע החרדים באמת חרדים? אליעד כהן מדגיש שהחרדים מפחדים באופן מיוחד מהשאלה הזו מכיוון שאם יחקורו ויגיעו ... סד חלק א בליקוטי מוהרן), שאם אדם יחקור לעומק את השאלות האלה, הוא יגיע למסקנה שהאלוהים של היהודים הוא אליל לכל דבר ועניין. הפחד הגדול ביותר של החרדים הוא לגלות שהאמונה שלהם היא שקר. אליעד מוסיף שהוא מרחם על החרדים ורוצה לגאול אותם, מכיוון שהם סובלים יותר מכל אדם אחר בעולם. בניגוד לחילונים, שמפחדים מהעולם הזמני, החרדים חיים בפחד מתמיד מאלוהים שהוא נצחי. לכן הוא מעודד אותם לחקור ... מכיוון שההכרה באלוהים האמיתי תספק לו את כל צרכיו הרוחניים והפיזיים, ותוביל אותו לשלמות פנימית ולשחרור מוחלט מפחד וחרדה. מי ברא את אלוהים? למה החרדים מפחדים מאלוהים? האם אלוהים הוא השטן? מהי טעותו של אברהם ... די פשוטה, קודם כל אומר זאת בתור בדיחה, בתורה כבר כתוב שהיו שני אלוהים: בראשית ברא אלוהים בראשית, ברא את אלוהים, זהו. בכל אופן היו שחשבו ככה גם ביהדות, תלמי המלך, פרש כך את התורה. ועכשיו נעבור לחלק הרציני. בין כך ... שינוי, עצם זה שהרוח נושבת לידך אתה גם צריך לשאול למה הרוח נושבת? כל דבר שקורה זה שינוי! השאלה מה יוצר את השינויים ברצונות של אלוהים. וזו השאלה שהדתיים מפחדים לשאול יותר מכל: הם מפחדים לשאול מי ברא את אלוהים? או ... את עצמו, וברא את העולם. אבל זה לא נכון, עוד לפני שהוא ברא, כשהפריד את מחשבתו, הפריד את רצונו מעצמו זה עצמו הצמצום! אז איך נוצר הצמצום הראשון? והדתיים פוחדים לשאול את הדברים האלו, כי א כל אין להם תשובה, וב כל כי אם ... את הרצון של האלוהים שלפני? ואולי אין סוף? מי יודע? ועל האדם לחקור, המטרה שלי שאני אומר שיש אלוהים מעל אלוהים, שהאדם יחקור את מהותו של אלוהים כי החרדים הם חרדים מהצל של עצמם, ומהטמטום של עצמם, והחרדה הגדולה ביותר שלהם היא לשאול, מי ברא את הרצון של האלוהים? ואני אוהב את החרדים, ואני מרחם עליהם, ואני רוצה לגאול אותם, כי אני רואה שהם מאד סובלים הם הכי סובלים בעולם, כי הם מפחדים מאלוהים, כי החילונים מפחדים מהעולם הזה שהוא זמני אבל החרדים מפחדים מאלוהים שהוא נצחי, הם חיים בחרדה מאד גדולה, לכן קוראים להם חרדים. ואני מרחם עליהם, ואומר להם לחקור מי ברא את אלוהים, כי אם ...
להיצמד לאמת ולחיות בשקר, לחיות חיים כפולים, להיצמד לאמת שלך ולשקר אחרים, אנוסים חרדים, דתיים בעל כרחם, רבי נחמן חילוני, רבי נחמן דתי, חילוני בסתר, האם לחזור בשאלה? האם לצאת בשאלה? האם לשקר אחרים? אנוסים דתיים, היצמדות לאמת
להיצמד לאמת ולחיות בשקר, לחיות חיים כפולים, להיצמד לאמת שלך ולשקר אחרים, אנוסים חרדים, דתיים בעל כרחם, רבי נחמן חילוני, רבי נחמן דתי, חילוני בסתר, האם לחזור בשאלה? האם לצאת בשאלה? האם לשקר אחרים? אנוסים דתיים, היצמדות לאמת
... לאמת ולחיות בשקר, לחיות חיים כפולים, להיצמד לאמת שלך ולשקר אחרים, אנוסים חרדים, דתיים בעל כרחם, רבי נחמן חילוני, רבי נחמן דתי, חילוני בסתר, האם לחזור בשאלה? האם לצאת בשאלה? האם לשקר אחרים? אנוסים דתיים, היצמדות לאמת האם כדאי לחיות בשקר כדי להיצמד לאמת שלך? אליעד כהן מסביר על ההתמודדות של אנשים חרדים או דתיים שמגיעים למסקנה שהם לא מאמינים באלוהים, אך עדיין חיים בתוך חברה דתית או חרדית. אדם כזה עומד בפני דילמה מורכבת: האם להמשיך לחיות בשקר ולהעמיד פנים שהוא מאמין, או שעליו לעזוב את הדת לחלוטין, כדי להיות נאמן לאמת הפנימית שלו? אליעד מדגיש כי התשובה לשאלה הזו מורכבת מכמה שאלות נפרדות. הוא מסביר שהשאלה האם להיות דתי או חילוני, השאלה האם יש אלוהים או אין אלוהים, והשאלה האם כדאי או ... ושואלים אם אתה יהודי, מותר לך לשקר ולהגיד שאתה לא יהודי. אם אתה חי בחברה דתית ואתה לא מאמין, מותר לך ואף סביר שתשקר כדי להמשיך לחיות ... שכל האנשים בעולם משקרים בדרך זו או אחרת. הוא אומר שכל בני האדם הם סוג של דתיים, אפילו מי שמאמין שהוא חילוני או כופר - הוא בעצם דתי לגבי אמונה אחרת כלשהי שיש לו. אליעד נותן דוגמה מהטבע: אריה שצד ... לעצמך בלבד. אין זה אומר שאתה חייב לומר את האמת לאחרים. אין חובה לעזוב את הדת אם אינך מאמין, אלא לבחור בהתאם לסיטואציה החברתית או האישית שלך. ... שני דברים נפרדים לגמרי. האם כדאי לחיות בשקר? היצמדות לאמת הפנימית שלך אנוסים חרדים האם לצאת בשאלה? רבי נחמן חילוני דתיים בעל כרחם האם חובה להגיד את האמת לאחרים? ...
קורונה וביטחון באלוהים, קורונה והחברה החרדית, למה חרדים פחות מכבדים את סגר הקורונה? האם האמונה באלוהים מתנגשת עם סגר הקורונה? איך הקורונה משפיעה על אמונה באלוהים? קורונה כמבחן אמונה באלוהים, קורונה ולשון הרע, סגר קורונה
... וביטחון באלוהים, קורונה והחברה החרדית, למה חרדים פחות מכבדים את סגר הקורונה? האם האמונה באלוהים מתנגשת עם סגר הקורונה? איך הקורונה משפיעה על אמונה באלוהים? קורונה כמבחן אמונה באלוהים, קורונה ולשון הרע, סגר קורונה למה החרדים פחות מכבדים את סגר הקורונה? הרצאה זו עוסקת בהסברים ובתובנות על ההתנהלות החרדית במהלך מגפת הקורונה, עם דגש על הקונפליקט בין האמונה באלוהים לבין הציות להנחיות הסגר. אליעד כהן מסביר מדוע ישנם חרדים שמזלזלים בהנחיות הסגר, ומהם הגורמים לכך. איך האמונה באלוהים משפיעה על כיבוד הסגר? אליעד מתחיל בכך שהוא מציין שאין לו סטטיסטיקה שמצביעה על כך שחרדים מזלזלים בסגר יותר מהחילונים, אלא הוא מציע זווית נוספת להבנת התופעה. הסיבה הראשונה שהוא מציע היא שהחרדים פחות חשופים לתקשורת, ולכן לא מקבלים את המידע וההתרעות שמגיעות מהשלטונות. כתוצאה מכך, הם אינם מודעים מספיק להשלכות של הקורונה ולעיתים מזלזלים בהן. הסיבה העמוקה יותר, לדבריו, טמונה באמונה הדתית של החרדים. אמונה זו גורסת כי אלוהים הוא האחראי על כל מה שקורה בעולם, כולל המגפות. עפ תפיסת עולמם, הקורונה לא הגיעה לישראל בשל טעויות פוליטיות, אלא כי אלוהים רצה בכך. כך, אם ... הרשויות. איך האמונה באלוהים משפיעה על התנהלותם במצוקה? אליעד מציין כי כשהם חווים מצוקה או מחלה בבית, החרדים יפנו קודם כל לאלוהים בתפילה, לפני שיבקשו עזרה מרופאים. הם מאמינים כי תפילה ושמירת מצוות יגנו עליהם, וכך, כאשר יש להם בעיה בריאותית, הם יפנו לאלוהים, ואם יש צורך, גם ... כל מי שמאמין באמת צריך לדעת שגם אם יגיעו להוראות סגר, יש לו ביטחון באלוהים שיגן עליו. איך ההתנהלות החרדית נראית בעיניהם? כשהם מפרים את הנחיות הסגר, חרדים מסוימים לא רואים בכך זלזול, אלא חוויה רוחנית. לדוגמה, אם הם מתפללים בבית כנסת בזמן הקורונה, הם עשויים להרגיש שהם מתקרבים לאלוהים, במיוחד כאשר הם מפרים את ההוראות לשם ... להאמין באלוהים? גם כאשר הרבנים, כולל הרב הראשי, אומרים לא להתפלל בבית הכנסת בעקבות הקורונה, התפיסה הדתית כוללת גישות שמאפשרות לזלזל לעיתים בהוראות של הרבנים כאשר מדובר במצבים של מסירות נפש. על פי עקרון הלכה ואין מורים כן, לעיתים רבנים עשויים להמליץ לעשות פעולה שנחשבת לאסורה, ... מתוך אמונה שיש בכך מסירות נפש. קורונה ואמונה באלוהים השגחה פרטית מול השתדלות קורונה כמבחן אמונה החברה החרדית והסגר האמונה הדתית בזמן הקורונה פדיון נפש וייעוץ רבני קורונה ואמונה באלוהים, השתדלות או ביטחון באלוהים, השתדלות או אמונה באלוהים, מסירות נפש, השתדלות או תפילה, בחירה או ידיעה, השגחה פרטית, ... כולה, סגירת בית כנסת בגלל הקורונה, סגירת בתי כנסת בגלל הקורונה, הנחיות משרד הבריאות והקורונה, החברה הדתית והקורונה, יהדות וקורונה, לימוד תורה וקורונה, חוויה רוחנית ...
החרדים, הדתיים לא מאושרים - תורה = סבל / חוסר אושר - למה חרדים / דתיים רע להם יותר?
החרדים, הדתיים לא מאושרים - תורה = סבל חוסר אושר - למה חרדים דתיים רע להם יותר? האם באמת אנשים דתיים וחרדים מאושרים יותר? ישנה טענה נפוצה שהדתיים מאושרים יותר מהחילוניים, והם אף מציגים לעיתים סקרים המצביעים על כך. אך אליעד כהן מסביר בהרצאה שזוהי אשליה ושהאושר עליו מדברים הדתיים אינו אושר אמיתי אלא אשליה. ההרצאה עוסקת בהפרכת הטענה הרווחת שאנשים דתיים מאושרים יותר, ומציעה מבט מעמיק אל תוך הפסיכולוגיה והפילוסופיה של המאמין הדתי. מדוע אנשים דתיים טוענים שהם מאושרים יותר? ראשית, אנשים דתיים רבים טוענים שהם מאושרים כי הם מפחדים להודות באמת שהם סובלים. אליעד מסביר שככל שהאדם פשוט יותר, הוא מפחד פחות לחשוף את סבלו, ולכן בקלות אומר שהוא מאושר. כך נוצר מצב בו דתיים מעידים שהם מאושרים, אך האמת היא שהם פשוט מפחדים להודות שהם סובלים. אליעד מביא ... גדול וצדיק, פחד שאולי לא עשה מספיק, ואולי ייענש לעולם הבא. מהדוגמה הזאת, אליעד מסיק שאם אפילו גדול הרבנים פחד שהוא לא מספיק טוב, כל אדם דתי וחרדי תמיד נמצא בפחד מתמיד שהוא לא עומד בדרישות של אלוהים, ולכן הוא בעצם סובל תמידית ולא יכול להיות מאושר באמת. למה חרדים ודתיים סובלים למרות אמונתם באלוהים? לפי אליעד, האמונה של הדתיים היא בעצם כפירה באלוהים האמיתי. מדוע? כי לפי הדת היהודית, אלוהים הוא טוב ורע - הוא מעניש ומתגמל, יש לו דרישות ומצוות, ולפיכך הם כל הזמן ... מצב תמידי של חרדה ודאגה. כך למעשה הם חיים בפחד תמידי מכעסו של האל, מחשש שיחזרו בגלגול, או מחשש להיענש בגיהינום נצחי. אליעד מסביר שלמעשה חרדים נקראים כך משום שהם חיים בחרדה מתמדת. החרדים חיים ביראת שמיים - כלומר, כל הזמן הם יראים ופוחדים מאלוהים, ולכן אי אפשר לומר עליהם שהם באמת מאושרים. מדוע אנשים דתיים וחרדים משתוקקים למשיח ולגאולה? אנשים דתיים טוענים שהם מאושרים, אך אם הם באמת מאושרים, למה הם כל כך מצפים למשיח? הרי הציפייה ... במשיח. הציפייה הזאת מראה באופן ברור שלדתיים רע בעולם הזה, והם פשוט מספרים לעצמם שהכל לטובה מתוך ניסיון להקטין את הסבל שלהם. האם אנשים דתיים נהנים מחיי היום - יום שלהם? אליעד מדגיש שברמה הגשמית אנשים דתיים יכולים לטעון שהם מאושרים משום שהם לא עסוקים בבעיות כמו ירידות בבורסה או צרות ... כל יום לאלוהים שיעזור להם לא לחטוא. הם מתוודים על חטאיהם שלוש פעמים ביום בתפילה, ולכן נמצאים במעגל תמידי של האשמה עצמית. למעשה, ככל שאדם דתי יותר אמיתי ואדוק באמונתו, הוא יחווה יותר סבל, יותר פחד, ויותר ספק עצמי. מדוע הצדיקים הגדולים של הדת אינם מאושרים באמת? כדוגמה נוספת, אליעד כהן מציין את משה רבנו, שהוגדר כצדיק הגדול ביותר. ... וסבל מכך שלא נכנס לארץ ישראל ולא ראה את פניו של אלוהים במלואן. אפילו הצדיק הגדול ביותר בהיסטוריה לא היה מאושר לחלוטין, אז קל וחומר שאדם דתי פשוט לא יכול להיות מאושר באמת. האם האושר של הדתיים הוא אשליה בלבד? אליעד מסכם ומחדד את הנקודה בכך שאושרם של הדתיים הוא אשליה או שקר שהם מוכרים לעצמם ולאחרים. הם חיים במערכת של הגבלות ואיסורים, חווים סבל, ... חייהם הנוכחיים. אבל עצם קיומה של הציפייה לעולם הבא מעידה שהם סובלים בעולם הזה. בסיכומו של דבר, אליעד כהן מציג את הסתירה הפנימית באמונה הדתית, לפיה ככל שאתה מאמין יותר באלוהים כך אתה יותר סובל וחי בפחד ובחרדה מתמדת. כלפי חוץ נדמה שהם מאושרים, אך למעשה הם רחוקים מכך מאוד. האם דתיים באמת מאושרים? למה דתיים מחכים למשיח? מדוע
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אני אלוהים, למה אליעד כהן הוא אלוהים? איך להיות אלוהים? אתה אלוהים, מה זה להיות אלוהים? מי זה אלוהים האמיתי? מי ברא את אלוהים של היהודים? אלוהים של הדתיים, למה אני אלוהים? למה הכל כרצונך תמיד? מי ברא את העולם? הספר להיות אלוהים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: חרדים, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: חרדים, איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך לחנך ילדים? איך להאמין בעצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לקבל החלטות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להעריך את עצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? האם הכל אפשרי? למה לא להתאבד? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש או אין אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש בחירה חופשית? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש משמעות לחיים? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לביטחון עצמי, טיפול נפשי, מורה רוחני בתחום חרדים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3125 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 23:14:26 - wesi1