אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה זיכרון סיבתי ✔זיכרון, שכחה, איך המוח זוכר? איך עובד זיכרון? המוח זוכר את מה שחשוב, זיכרון אקראי, זיכרון סיבתי, מוח יעיל, מוח לא יעיל, אבולוציה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
21:58זיכרון, שכחה, איך המוח זוכר? איך עובד זיכרון? המוח זוכר את מה שחשוב, זיכרון אקראי, זיכרון סיבתי, מוח יעיל, מוח לא יעיל, אבולוציה, למה אני שוכח דברים? למה אני לא מצליח לזכור? מהי יעילות? מהו זיכרון יעיל? לזכור דברים, חלק 1
למה אני שוכח דברים שחשובים לי?

אליעד כהן פותח את השיחה בנושא הזיכרון והשכחה בשאלה חשובה: האם באמת אם משהו היה חשוב, האדם לא היה שוכח אותו? הוא מציג את הטענה המקובלת שלפיה דברים חשובים באמת לא נשכחים. אך אליעד מסביר שזה לא תמיד נכון, לפעמים אדם שוכח גם דברים חשובים. הוא מדגיש ששכחה איננה בהכרח סימן לחשיבות נמוכה, אלא תוצאה של סדרי עדיפויות משתנים בזיכרון.

לדוגמה, אם אדם הולך לרופא שיניים ומבחין בדרך בשריפה, הוא יעקוף את השריפה ולא יעבור דרכה, אף שחשוב לו להגיע לרופא. באותו רגע השריפה יותר חשובה כי יש סכנה מיידית. אך לאחר שעקף את הסכנה, יחזור להתמקד במטרה המקורית - הרופא שיניים. במהלך העקיפה, ייתכן ששכח לרגע את המטרה המקורית בשל דחיפות אחרת, מה שמוכיח שהזיכרון מסדר את עצמו לפי מה שנתפס באותו רגע כחשוב יותר או דחוף יותר.

איך המוח מחליט מה לזכור ומה לשכוח?

אליעד מדמה את הזיכרון לבית עם מקום מוגבל. אדם יאחסן בבית את הדברים שבהם הוא משתמש לעיתים קרובות, ואת אלו שהוא לא משתמש בהם, ישליך או יאחסן במקום צדדי. כך גם הזיכרון שלנו - הוא מוגבל ואנחנו צריכים לבחור אילו פרטים לשמור. דברים שאנו משתמשים בהם לעיתים קרובות יישמרו בזיכרון בקלות, ודברים אחרים יידחקו החוצה. המוח שלנו פועל באופן יעיל לפי סולם עדיפויות, ומחליט מה לזכור ומה לשכוח בהתאם לתועלת שהזיכרון יביא לו.

מהו זיכרון סיבתי לעומת זיכרון אקראי?

אליעד מסביר שיש שני סוגים של זיכרונות - זיכרון סיבתי וזיכרון אקראי. זיכרון סיבתי הוא זיכרון שאנו מבינים את הסיבה לקיומו, ולכן קל יותר לזכור אותו. לדוגמה, אדם שצריך להגיד "בוקר טוב" לבוס כדי לקבל כסף - בהתחלה הוא זוכר שהסיבה לאמירת "בוקר טוב" היא קבלת הכסף, אך אם הוא עושה זאת באופן קבוע, המוח שלו מפסיק לזכור את הסיבה (הכסף) ומתמקד רק בפעולה עצמה ("בוקר טוב"). המוח עושה זאת כדי לחסוך באנרגיה ולהיות יעיל.

לעומת זאת, זיכרון אקראי הוא זיכרון שאין לו סיבה או תכלית ברורה, ולכן המוח מתקשה יותר לזכור אותו. אליעד נותן דוגמה של פעולה שבאמצעה האדם שוכח מה הוא התכוון לעשות כי המטרה לא הייתה ברורה מספיק או כי צצה מטרה חשובה יותר.

האם שכחה היא טובה או רעה?

לשאלה אם שכחה טובה או רעה אין תשובה מוחלטת, לפי אליעד. מצד אחד, שכחה יכולה לגרום לאדם לאבד את הדרך ולהתרחק מהמטרות שלו, ומצד שני, שכחה מאפשרת לאדם לשכוח גם דברים שליליים או טראומות, מה שמאפשר לו לחיות ולהמשיך הלאה. אליעד מזכיר שבספר "שיחות הר"ן" של רבי נחמן נאמר שללא שכחה אי אפשר היה לעשות שום דבר, מכיוון שהיינו זוכרים כל אירוע שלילי וכל כאב שעברנו. לפיכך, השכחה היא הכרחית גם להתפתחות וליכולת שלנו לחיות בעולם.

מה הקשר בין שכחה ליעילות הזיכרון?

אליעד טוען ששכחה היא תוצר הכרחי של יעילות. המוח נדרש לזכור רק מה שנחוץ להישרדות ולפעילות השוטפת, ולכן הוא משמיט את הפרטים הפחות חיוניים. המוח מנסה לצמצם פעולות כפולות ומיותרות. למשל, אם אדם מבין שאמירת "בוקר טוב" לבוס בהכרח גוררת קבלת כסף, המוח יפסיק לזכור את הכסף כפרט נפרד ויזכור רק את הפעולה עצמה, כיוון שהסיבה והפעולה נתפסות כאחד.

מדוע המוח לפעמים משכיח מאיתנו את הרצון המקורי?

אליעד מציג מצב שבו אדם רודף אחרי מטרה ארוכת טווח, ובמהלך הדרך, מתוך התעסקות מתמדת באמצעים להשגת המטרה, הוא שוכח את המטרה המקורית. למשל, אדם שרוצה כסף כדי להיות מאושר, עשוי לשכוח שבמקור רצה להיות מאושר ומתחיל לרדוף אחרי הכסף כמטרה עצמאית. לפי אליעד, זו תוצאה של הנטייה של המוח לחסוך אנרגיה על ידי התמקדות רק במה שנתפס כרלוונטי באופן מיידי.

מה הקשר בין שכחה לתת - מודע?

אליעד מציין כי פעמים רבות ישנן מחשבות שפועלות בתת - מודע ואנו שוכחים את הסיבה האמיתית לפעולות שלנו. לדוגמה, אדם שבילדותו צחקו עליו, עשוי לפתח התנהגות של הוכחת כוח בלי שהוא מודע לקשר בין ההתנהגות הזאת לאירוע מהילדות. המחשבה אמנם עברה במוחו, אך הוא שכח אותה במודע והיא הפכה לתת - מודעת, משפיעה על התנהגותו באופן עקיף וללא מודעות.

איך השכחה מאפשרת לאדם להתפתח ולחיות?

לסיכום, אליעד כהן מדגיש ששכחה היא חלק בלתי נפרד מתפקודו היעיל של המוח ומיכולתו של האדם להתקדם בחיים. בלי היכולת לשכוח, האדם היה נשאר תקוע במקומו ולא מצליח להתגבר על זיכרונות שליליים או על מטרות שהשתנו. במובן זה, השכחה היא מנגנון חשוב המאפשר לאדם לחיות, להשתנות ולהתפתח.
לשאול סדר ארגון החלטות חשיבות סולם עדיפות טענה לשכוח סדרי עדיפויות לחסוך שליליות איך עובד התת מודע אבולוציה איך המוח איך המוח זוכר איך עובד איך עובד זיכרון אני לא מצליח אני לא מצליח לזכור אני שוכח אני שוכח דברים אקראי אקראיות המוח המוח זוכר המוח זוכר את מה שחשוב הצלחה זיכרון זיכרון אקראי זיכרון יעיל זיכרון סיבתי זיכרונות יעילות לזכור לזכור דברים למה אני לא מצליח למה אני לא מצליח לזכור למה אני שוכח למה אני שוכח דברים מה שחשוב מוח מוח יעיל מוח לא יעיל סיבתיות עובד עובד זיכרון עובדים שוכח דברים שכחה
זיכרון, שכחה, איך המוח זוכר? איך עובד זיכרון? המוח זוכר את מה שחשוב, זיכרון אקראי, זיכרון סיבתי, מוח יעיל, מוח לא יעיל, אבולוציה, למה אני שוכח דברים? למה אני לא מצליח לזכור? מהי יעילות? מהו זיכרון יעיל? לזכור דברים, חלק 2
זיכרון, שכחה, איך המוח זוכר? איך עובד זיכרון? המוח זוכר את מה שחשוב, זיכרון אקראי, זיכרון סיבתי, מוח יעיל, מוח לא יעיל, אבולוציה, למה אני שוכח דברים? למה אני לא מצליח לזכור? מהי יעילות? מהו זיכרון יעיל? לזכור דברים, חלק 2
... שכחה, איך המוח זוכר? איך עובד זיכרון? המוח זוכר את מה שחשוב, זיכרון אקראי, זיכרון סיבתי , מוח יעיל, מוח לא יעיל, אבולוציה, למה אני שוכח דברים? למה אני לא מצליח לזכור? מהי יעילות? מהו זיכרון יעיל? לזכור דברים, חלק 2 האם יש מוח יעיל ומוח לא יעיל? אליעד כהן ... שהיה חיוני להישרדות. לפיכך, הזיכרון יעיל מטבעו מאחר והוא בנוי כך שניתן יהיה לזכור את הדברים שמשפיעים על הישרדות האדם. מה ההבדל בין זיכרון סיבתי לזיכרון אקראי? אליעד מסביר שישנם שני סוגי זיכרון במוח האדם: זיכרון סיבתי : החלק היעיל של המוח. מדובר בזיכרון ששומר את המידע שיש לו חשיבות או משמעות ברורה להישרדות או לקיום האדם. זהו זיכרון שמונחה על ידי סיבתיות - המוח מעריך איזה מידע יהיה ... יוצר את התמונה המורכבת של איך אנו זוכרים ושוכחים מידע במהלך החיים. למה אני שוכח דברים? איך עובד הזיכרון? מהו זיכרון יעיל? מה זה זיכרון סיבתי? זיכרון אקראי איך המוח מחליט מה לזכור? מהי יעילות בזיכרון? ...
זיכרון / שיפור הזיכרון / שכחה - איך לשפר את יכולת הזיכרון? איך לזכור דברים? איך לא לשכוח דברים?
זיכרון שיפור הזיכרון שכחה - איך לשפר את יכולת הזיכרון? איך לזכור דברים? איך לא לשכוח דברים? ובו יתבאר העניין של הזיכרון. איך לשפר את הזיכרון? איך לזכור ולא לשכוח דברים? ומי שיתבונן יראה, כי קיימות שיטות שונות ודרכים שונות לשפר את הזיכרון. אך יש דרך אחת, שהיא תמיד עובדת. היא לא בהכרח הכי קלה, אבל היא תמיד עובדת. והדרך היא, להשתחרר מהצורך לזכור. דהיינו, אם אתה מפחד לשכוח משהו, פשוט אל תצטרך לזכור אותו. ומה זא? זא, שאם תצליח להבין באמת את הדבר שאותו אתה רוצה לזכור, זה יאפשר לך, לא להצטרך לזכור אותו. כי מאחר שאתה מבין אותו, ממילא לא תוכל לשכוח אותו, ואז ממילא אינך צריך לזכור אותו. ונסביר: בן אדם צריך לזכור, רק את מה שהוא לא מבין. ומי שמבין איזה דבר בצורה חלקית, אז הוא צריך לזכור בצורה חלקית. וככל שהאדם מבין טוב יותר איזה רעיון, כך הרעיון הזה הופך להיות חלק ממנו, וכך הוא פחות צריך לזכור אותו. ככל שהדבר קרוב יותר אל האדם מבחינה רעיונית, כך הוא הופך להיות חלק בלתי נפרד מהאדם, וכך האדם לא צריך לזכור אותו. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי ישנם סוגים שונים של מידע, אך הדרך לזכור אותם, היא אותה הדרך. סוג המידע הראשון, הוא דברים שכליים. לדוגמה, שיחה כלשהי בין 2 אנשים, שאתה צריך לזכור אותה. והדרך לזכור מה בדיוק נאמר, היא על ידי זה שמבינים מה נאמר. ככל שמבינים טוב יותר מה נאמר, ומבינים, למה כל אחד אמר את מה שהוא אמר, על ידי זה קל יותר לזכור את השיחה. וזה משום, שהמידע יושב בתוך הראש של האדם, בצורה ... שכליות. כגון לדוגמה, נוסחאות במתמטיקה חוקים בפיזיקה וכיוב. גם כאן, הדרך הכי טובה לזכור את הנוסחאות השונות, היא על ידי זה שמבינים את ההיגיון ואת השכל של הנוסחאות האלו. נכון, זה לא בהכרח קל. אבל זה בטוח עובד. אם תצליח להבין באמת את הנוסחה, דהיינו, להבין, מדוע היא נכונה, הדבר הזה יאפשר לך לא להצטרך לזכור אותה, כי כבר הבנת אותה. אולי תצטרך ל
זיכרון / שכחה / שיפור הזיכרון - איך לזכור דברים? איך לשפר את הזיכרון?
זיכרון שכחה שיפור הזיכרון - איך לזכור דברים? איך לשפר את הזיכרון? זיכרון. שכחה. איך לזכור ולא לשכוח את מה שרוצים? הדרך הטובה ביותר לזכור משהו, היא על ידי הבנה שלו. אם האדם מבין, הוא אינו צריך לזכור. אם האדם אינו מבין הוא צריך להתאמץ לזכור וממילא הוא מסוגל לשכוח. אם ברצונך לזכור משהו, פשוט נסה להבין אותו בשלמות. להבין בשלמות = להבין את הדבר מכל צדדיו האפשריים = הבנה שאינה משאירה ספק כלשהו לגבי הדבר. שכחה = ידיעה הפוכה את הדבר שברצונו של האדם לזכור. לדוגמה: האדם רוצה לזכור לא לעשות X. שכחה = האדם חושב את ההפך של הדבר שאותו הוא שכח. אפשר לשכוח רק דבר שאפשר לחשוב ההפך ממנו. אם אי אפשר לחשוב ההפך ממנו, לא ניתן לשכוח אותו. זיכרון שלם = ידיעה שלמה = ידיעה שאינה מאפשרת שום ספק ונטייה מחשבתית אל הצד השני של הדבר אותו מנסה האדם לזכור. כאשר הידיעה את הדבר שלמה, היינו שהאדם מבין שהדבר שאותו הוא יודע חייב להיות כפי שהוא וכי אין שום ... אחרת, במצב כזה האדם כבר אינו צריך לזכור שום דבר, מאחר שהוא יודע. ידיעה = הבנה = זיכרון. חוסר ידיעה = חוסר הבנה = שכחה. ברמה המעשית: כדי לזכור משהו, חקור אותו לעומק, דע עליו הכל, תגיע לגביו לרמת וודאות ורמת הבנה מושלמת. על ידי זה לא תוכל לשכוח את הדבר. ככל שהאדם יודע יותר את הדבר, כך הדבר שיודעים אותו הופך לאדם שיודע אותו. היודע והדבר ... מתאחד עם היודע את הדבר, על ידי זה יש זיכרון מושלם ברמה של ידיעה שלמה. ...
איך לזכור דברים? איך לזכור מספרי טלפון? איך לזכור תאריכים? איך לזכור חומר בעל פה? איך לזכור שמות? איך לזכור מספרים? שיטות לשיפור הזיכרון, שיטות זיכרון למבחן, פיתוח הזיכרון, שיפור הזיכרון, לזכור חומר לבחינה
איך לזכור דברים? איך לזכור מספרי טלפון? איך לזכור תאריכים? איך לזכור חומר בעל פה? איך לזכור שמות? איך לזכור מספרים? שיטות לשיפור הזיכרון, שיטות זיכרון למבחן, פיתוח הזיכרון, שיפור הזיכרון, לזכור חומר לבחינה
... לזכור דברים? איך לזכור מספרי טלפון? איך לזכור תאריכים? איך לזכור חומר בעל פה? איך לזכור שמות? איך לזכור מספרים? שיטות לשיפור הזיכרון, שיטות זיכרון למבחן, פיתוח הזיכרון, שיפור הזיכרון, לזכור חומר לבחינה איך לזכור דברים בצורה הטובה ביותר? כדי להבין איך לזכור דברים טוב יותר, חשוב קודם להבין מהו זיכרון. לפי אליעד כהן, זיכרון הוא למעשה סוג של דמיון. כאשר אתה זוכר משהו, אתה למעשה מדמיין דבר שקרה בעבר. אין באמת הבדל משמעותי בין זיכרון לבין דמיון, מאחר ששניהם אינם קיימים בהווה הפיזי כרגע, אלא רק במחשבה שלך. היכולת לזכור מבוססת בעיקרה על משמעות. ככל שדבר מסוים הוא בעל משמעות גדולה יותר עבורך, כך יהיה לך קל יותר לזכור אותו. אליעד מסביר שאם אתה צריך לזכור אירוע מסוים, מספר טלפון, או תאריך ספציפי, הדרך האידיאלית לעשות זאת היא ליצור משמעות אמיתית עבור הדבר שאתה מנסה לזכור. איך לזכור תאריכים ואירועים היסטוריים? נניח שאתה רוצה לזכור את תאריך הקמת המדינה (1948). אם תאריך זה מרגיש לך אקראי וחסר משמעות, יהיה לך קשה לזכור אותו לאורך זמן. כדי לזכור אותו היטב, אתה חייב לייצר חוויה או משמעות עמוקה יותר סביב התאריך הזה. למשל, לשאול את עצמך: למה המדינה הוקמה דווקא ב - 1948 ולא בשנה אחרת? אם תגיע לתשובה ... יהפוך אצלך לפחות אקראי ויותר קל לזכור. דוגמה נוספת שאליעד מביא היא ליצור אסוציאציות. למשל, אם בבית שלך יש 48 גמדים מוזרים, אפשר לקשר את כמות הגמדים להקמת המדינה בשנת 1948. הקישור הזה בין המספר ... כן, אם אתה צריך לזכור הרבה תאריכים שונים, השיטה היא ליצור רצף הגיוני ביניהם, וכך כל תאריך יהפוך להיות חלק מסיפור בעל משמעות עבורך. אליעד מדגיש שככל שתצליח להסביר למה אירוע קרה ... הזה, כך תוכל לזכור אותו לאורך זמן רב יותר. איך לזכור מספרי טלפון? מספרי טלפון הם דוגמה למשהו שלכאורה חסר משמעות. לעומת תאריכים, מספר טלפון לרוב הוא
מוטיבציה להתמדה לאורך זמן, איך לא להישבר? מתמיד ולא רואה תוצאות, פיתוח זיכרון, איך לזכור דברים? אבנים שחקו מים, רוצה תוצאות מהירות, השגת מטרות, התמודדות עם כישלון, איך להתמיד לאורך זמן? איך לפתח התמדה? שינון
מוטיבציה להתמדה לאורך זמן, איך לא להישבר? מתמיד ולא רואה תוצאות, פיתוח זיכרון, איך לזכור דברים? אבנים שחקו מים, רוצה תוצאות מהירות, השגת מטרות, התמודדות עם כישלון, איך להתמיד לאורך זמן? איך לפתח התמדה? שינון
... להתמדה לאורך זמן, איך לא להישבר? מתמיד ולא רואה תוצאות, פיתוח זיכרון, איך לזכור דברים? אבנים שחקו מים, רוצה תוצאות מהירות, ... שפה חדשה, למשל סינית. בשיעור הראשון, אותו אדם לומד מילים חדשות, אך בסוף השיעור הוא עדיין לא מצליח לזכור אותן . אם נבדוק אותו מיד אחרי השיעור, נגלה שהוא אינו זוכר אף מילה ממה שלמד. מבחינה הגיונית, הוא למעשה סיים את השיעור הראשון עם אפס תועלת, כי שום דבר לא נתפס בזיכרון. גם בשיעור השני הוא לומד שוב את אותן מילים, וגם אז הוא אינו מצליח לזכור. אליעד מדגיש את הנקודה, כי לכאורה מדובר בשיעור ... אבל אם ממשיכים באותה שיטה בדיוק לאורך מאה שיעורים, מתרחשת תופעה מעניינת: בסופו של דבר, האדם מתחיל לזכור מילים, למרות שכביכול כל שיעור כשלעצמו לא הביא ... למשל 0.001, ונחזור עליו מיליון פעמים, בסוף נקבל מספר משמעותי. ההסבר לכך הוא שכביכול בפעם הראשונה לא זוכרים שום דבר, אך למעשה המוח קולט משהו קטן ביותר, אפילו בגודל של שערה. בפעם ... יותר. אליעד מביא דוגמה נוספת: כאשר מישהו קורא רשימת טלפונים בספר טלפונים, מיד אחרי הקריאה הוא לא זוכר אף מספר. אבל אם יעשה זאת שוב ושוב, לאורך זמן, הוא יתחיל לזכור את המספרים, או לפחות חלקים מהם. בפעם הראשונה לא זוכרים כלום, ואפילו לא את כמות הספרות בטלפון, אבל בפעם המאה או האלף פתאום מתחילים לזכור, לפחות משהו. כלומר, גם אם התהליך נראה כמו הוספה ... שאין בו דגים ויאמין שהוא יכול לדוג, הוא אפילו עלול להתחיל לראות דגים או לפחות להאמין בכך. איך אפשר לזכור דברים טוב יותר? אליעד מציע שיטה פשוטה וברורה לזכור דברים באמצעות שינון. לדוגמה, הוא מסביר שאם אדם יפתח עיתון וינסה לזכור בעל פה פסקה אחת מתוך העיתון, בפעם הראשונה הוא לא יזכור כלום. אך אם הוא ימשיך לקרוא את אותה הפסקה שוב ושוב, בלי אפילו לנסות לזכור בכוח, בסוף הוא יזכור אותה בעל פה. זה יקרה באופן אוטומטי, רק על ידי ... גם כאשר נדמה שאפס ועוד אפס נותן אפס, ברגע שעושים זאת מספיק פעמים, זה יכול להפוך למאה. מה גורם למוח לזכור מידע לאורך זמן? אליעד לא מתמקד במנגנון המדויק שבו המוח מצליח לזכור דברים, אלא בעובדה שזה קורה. הוא מדגיש את התהליך, שבו דבר שנראה ... כמו חזרה על מידע שלא נקלט, הופך עם הזמן לתועלת גדולה. אפילו במצב שבו אדם קורא פסוקים מהתנך ואינו זוכר כלום בהתחלה, אם הוא יחזור על כך מספיק פעמים, בסופו של דבר הוא יזכור את הפסוקים ואף יוכל למקם אותם בתוך התנך. למה ... אך הם לא מודעים לכך מכיוון שההתקדמות קטנה כל כך עד שהם חושבים שהם עדיין עומדים על אפס. אך בפועל, המוח תמיד מתפתח ומתקדם גם אם במידה זעירה מאוד. בשורה התחתונה, אליעד כהן מדגיש שהמפתח להצלחה ולהשגת מטרות, גם בתחום הזיכרון וגם בכל תחום אחר, הוא פשוט להתמיד לאורך זמן ולחזור שוב ושוב על הפעולות הרצויות, גם כאשר לא רואים תוצאות מידיות. איך לא להישבר בהתמדה? שיטות לזכור דברים לאורך זמן איך לפתח התמדה? האם שינון עוזר לזיכרון? מה עושים כשלא רואים תוצאות? איך להתמודד עם ...
להיזכר, איך לזכור משהו ששכחת? איך להצליח לזכור משהו? מה לעשות אם שכחת משהו? איך להיזכר בעבר? איך להצליח להיזכר במשהו? איך נזכרים במשהו? איך לזכור דברים? אני לא זוכר משהו, אני לא מצליח להיזכר, שכחתי משהו, אני רוצה להיזכר
להיזכר, איך לזכור משהו ששכחת? איך להצליח לזכור משהו? מה לעשות אם שכחת משהו? איך להיזכר בעבר? איך להצליח להיזכר במשהו? איך נזכרים במשהו? איך לזכור דברים? אני לא זוכר משהו, אני לא מצליח להיזכר, שכחתי משהו, אני רוצה להיזכר
... איך לזכור משהו ששכחת? איך להצליח לזכור משהו? מה לעשות אם שכחת משהו? איך להיזכר בעבר? איך להצליח להיזכר במשהו? איך נזכרים במשהו? איך לזכור דברים? אני לא זוכר משהו, אני לא מצליח להיזכר, שכחתי משהו, אני רוצה להיזכר איך להיזכר במשהו ששכחת? אליעד כהן מסביר את התהליך להיזכר במשהו ששכחת באמצעות טכניקה של יצירת מכונת זמן בדמיון. הוא פותח בכך שהדרך הטובה ביותר להימנע משכחה היא לרשום את הדברים וליצור גיבויים מראש, אך אם כבר שכחת משהו ואתה רוצה להיזכר, ישנה שיטה פשוטה אך עוצמתית לעשות זאת. מהי שיטת מכונת הזמן הדמיונית של אליעד כהן? השיטה של אליעד כהן עובדת בצורה הבאה: כדי להיזכר, עליך לדמיין שאתה משתמש במכונת זמן דמיונית שמחזירה אותך לרגע המדויק שבו אירע האירוע שאתה מנסה להיזכר בו. לדוגמה, אם שכחת את הסיסמה לטלפון שלך שקבעת לפני שלוש שנים, עליך לעצור רגע, לנשום עמוק, ולהירגע. ... את ההיגיון של אותו רגע, קל יותר יהיה לך לשחזר גם את הסיסמה עצמה. לעומת זאת, אם בעבר קיבלת החלטה בצורה אקראית, ללא מחשבה מיוחדת, הסיכוי להיזכר יהיה נמוך בהרבה. הדגש המרכזי הוא על התחברות ... אז, אתה למעשה חוזר להיות אותו אדם לזמן קצר. כתוצאה מכך, מתאפשר לך להיזכר בהחלטות שקיבלת או בפרטים ששכחת. איך להיזכר במקומות שבהם הנחת חפצים בעבר? כדי להמחיש עוד יותר את הנושא, אליעד ... לשחזר פרטים, סביבה, חוויות, ואת צורת החשיבה של אותו רגע בעבר. המטרה כאן היא להחזיר את עצמך לתפיסה, לזיכרונות, ולנקודת ההשקפה שהייתה לך אז, ובכך להגביר את הסיכוי להיזכר איפה בדיוק הנחת את ... שאותם אתה מנסה למצוא עכשיו. מדוע חשוב לשחזר כמה שיותר פרטים מהעבר? אליעד מדגיש כי הצלחת הטכניקה של הזיכרון נשענת על היכולת שלך לשחזר פרטים רבים ככל האפשר מהסיטואציה המקורית - אנשים, חפצים, רגשות, ורעיונות - כל פרט יכול להיות המפתח שיפתח בפניך מחדש את הזיכרון שאבד. ככל שאתה מצליח להתחבר יותר עמוק לפרטים המדויקים של העבר, כך התהליך הופך ... זמן ולהיות האדם שהיינו ברגע מסוים בעבר, ובכך לשפר משמעותית את יכולת ההיזכרות. איך להיזכר במשהו ששכחתי? איך עובד הזיכרון האנושי? מה לעשות כששוכחים משהו חשוב? איך לזכור סיסמאות? איך לשחזר זיכרונות מהעבר? האם אפשר להיזכר בפרטים ששכחתי? איך לשחזר זיכרון? איך משחזרים זיכרון? איך להיזכר במשהו? האם אפשרי להיזכר במשהו ששכחתי? איך לזכור משהו ש
זיכרון, שינון, איך לזכור בקלות? איך לזכור טקסטים בקלות? איך לזכור טקסט ארוך בעל פה? איך לשנן טקסט בעל פה? איך לזכור מילים בעל פה? איך לזכור דברים בלי להתאמץ? איך ללמוד טקסט בעל פה? איך לזכור בעל פה טקסט? מיומנויות למידה
זיכרון, שינון, איך לזכור בקלות? איך לזכור טקסטים בקלות? איך לזכור טקסט ארוך בעל פה? איך לשנן טקסט בעל פה? איך לזכור מילים בעל פה? איך לזכור דברים בלי להתאמץ? איך ללמוד טקסט בעל פה? איך לזכור בעל פה טקסט? מיומנויות למידה
זיכרון, שינון, איך לזכור בקלות? איך לזכור טקסטים בקלות? איך לזכור טקסט ארוך בעל פה? איך לשנן טקסט בעל פה? איך לזכור מילים בעל פה? איך לזכור דברים בלי להתאמץ? איך ללמוד טקסט בעל פה? איך לזכור בעל פה טקסט? מיומנויות למידה איך אפשר לזכור דברים בלי לנסות לזכור אותם? אם יש לכם טקסט שאתם רוצים לזכור מילה במילה, אך אתם לא מצליחים לזכור אותו, קיימת שיטה פשוטה שיכולה לעזור לכם לזכור את הטקסט מבלי להתאמץ. למעשה, המטרה כאן היא להבין איך לזכור טקסטים או מידע מבלי לשים על כך יותר מדי דגש או לנסות לחשוב איך לזכור את הדברים. מה ההבדל בין מידע מבוסס היגיון לבין מידע מבוסס זיכרון? ישנם שני סוגים של מידע: מידע המבוסס על היגיון ומידע המבוסס על זיכרון. אם מדובר במידע שדורש להבין את ההיגיון מאחוריו, אז השיטות לזכור את המידע שונות. אבל כאשר מדובר במידע שצריך לזכור אותו בעל פה, כמו טקסט מסוים, לא צריך להפעיל את ההיגיון בצורה מודעת. מה שצריך לעשות במקרה כזה הוא להבין כיצד המוח עובד כשמדובר בזיכרון. מהם הגורמים שיכולים לשפר את הזיכרון? זיכרון תלוי בחזרתיות, אסוציאציות ושיטות נוספות לחיזוק הזיכרון. אלו הם העקרונות שמאפשרים למוח לאחסן את המידע לאורך זמן, בצורה הרבה יותר טבעית ואוטומטית. אחד הגורמים החשובים ביותר לזיכרון טוב הוא החזרתיות. איך לזכור טקסט שלם מילה במילה בלי להתאמץ? כדי לזכור טקסט מילה במילה, אפשר להשתמש בשיטה פשוטה מאוד: קראו את הטקסט בקול רם, מההתחלה ועד הסוף. תעשו זאת פעם אחרי פעם, מבלי לנסות לזכור את המילים. תעשו זאת שוב ושוב, מבלי לחזור אחורה או להפסיק אחרי כל משפט. המטרה היא לקרוא את הטקסט מהמילה הראשונה ועד המילה האחרונה, כל פעם מחדש, בצורה רציפה וללא חזרה על מילים. למה זה עובד? המוח לא זקוק למאמץ או למילים טכניות כדי לזכור את הטקסט. פשוט על ידי חזרתיות,
חקר השפה, אבולוציה של השפה, איך נוצרה השפה? איך תינוק לומד לדבר? ללמוד שפה, איך המוח מעבד שפה? לינגוויסטיקה, סמנטיקה, רכישת שפה, פסיכובלשנות, איך נוצרת שפה? איך נוצרות השפות?
... השפה, אבולוציה של השפה, איך נוצרה השפה? איך תינוק לומד לדבר? ללמוד שפה, איך המוח מעבד שפה? לינגוויסטיקה, סמנטיקה, רכישת שפה, פסיכובלשנות, איך נוצרת שפה? איך נוצרות השפות? איך נוצרה השפה ואיך תינוק לומד לדבר? בהרצאה, נוגעים בכמה נושאים קריטיים בתחום חקר השפה, כמו האבולוציה של השפה, איך נוצרה השפה, ואיך תינוקות לומדים לדבר. החקירה הזו נוגעת לא רק ביכולת של האדם ללמוד שפה, אלא גם בשאלה העמוקות יותר של מהות השפה עצמה: איך היא נוצרה, מהם הבסיסים לתקשורת מילולית, ואיך המוח מעבד את השפה. אליעד כהן מתחיל את ההרצאה בשאלה לאנשים בשיח, שאלה שמתעוררת בעת חיפוש משותף של משמעות. הוא מציין את הקשר שבין מילים ומשמעותן, ומסביר כיצד שפה לא יכולה להתקיים ... תמיד היו קיימות? האם יש סיבה לכך שנוצרו שפות מסוימות בשלב כלשהו במהלך האבולוציה האנושית? אליעד כהן מציין כי השפה לא נוצרה מתוך צורך הכרחי - היא לא נוצרה כי האדם חייב היה לתקשר, אלא היא התפתחה כצורת תקשורת מקובלת בין בני אדם, והוסיפה כשלב נוסף את יכולת הלמידה של ילד. איך המוח מעבד את השפה? לאורך ההרצאה, אליעד כהן נוגע גם בעיבוד השפה במוח. המוח האנושי לא רק שומע את המילים, אלא גם מבצע חיבור בין הצלילים שהאדם שומע לבין הקונספטים והמשמעויות שקשורים לאותם צלילים. יש התייחסות לסמנטיקה וללינגוויסטיקה, ומתאר כיצד המוח לא רק קולט את המילים, אלא מעבד אותן בצורה שמחברת אותן לתודעה. המוח לא רק שומע את הצלילים - הוא מבצע אנליזה מנטלית של הצלילים ומחבר אותם עם האסוציאציות האישיות והתרבותיות של הפרט. כמו כן, המוח מפעיל את יכולותיו הקוגניטיביות כדי ליצור קשרים ולקבל משמעויות מתוך התקשורת המילולית. איך נוצרות שפות חדשות? אליעד כהן מציין כי שפות חדשות יכולות להיווצר בצורה אקראית לחלוטין, דרך אנשים שממציאים צלילים חדשים, ומבצע חיבור בין הצלילים למילים. לאורך זמן, מילים חדשות שנוצרות נופלות לאנשים על לוגיקה אסוציאטיבית מסוימת, ומשם הן מתחילות להישאר ... באסוציאציה חברתית - כלומר, זה פשוט המובן שהתפתח בשיח האנושי לאורך הזמן. אבולוציה של השפה חקר השפה איך תינוק לומד לדבר? עיבוד שפה במוח לינגוויסטיקה איך נוצרת שפה? פסיכובלשנות איך נוצרה שפה? כיצד תינוק לומד לדבר? השפה, באיזשהו מובן, היא מערכת של קשרים בין ... ומתוך כך נוצרת מערכת של מילים שמאפשרת תקשורת. האם השפה היא תהליך מחויב או אקראי? יש תיאוריות שמתארות את השפה כתהליך שהוא כמעט אקראי, מה שאומר שאין שום היגיון בהכרח למה קוראים למשהו שולחן ולא בשם אחר. כל מילה יכולה להיווצר באופן אקראי, אבל ככל שהשפה מתפשטת, היא הופכת לחלק מהתרבות והחברה והופכת להיות המובן מאליו. כל מילה נבנית לא מתוך סדר לוגי, אלא מתוך תהליך של חיבור בין הצלילים למובנים. בסופו של דבר, כל ... השפה? מהו התהליך שבו תינוק לומד לדבר? כיצד נוצרת שפה חדשה? האם השפה היא אקראית או מחויבת? למה נבחרו מילים מסוימות בשפה? ...
אבולוציה, תורת האבולוציה, מדע, לוגיקה, הוכחה מדעית, בחירה חופשית, פילוסופיה של המדע, פילוסופיה מדעית, הוכחות מדעיות, איך נוצר האדם? מאיפה בא האדם? משמעות החיים, אדם או רובוט
אבולוציה, תורת האבולוציה, מדע, לוגיקה, הוכחה מדעית, בחירה חופשית, פילוסופיה של המדע, פילוסופיה מדעית, הוכחות מדעיות, איך נוצר האדם? מאיפה בא האדם? משמעות החיים, אדם או רובוט
אבולוציה, תורת האבולוציה, מדע, לוגיקה, הוכחה מדעית, בחירה חופשית, פילוסופיה של המדע, פילוסופיה מדעית, הוכחות מדעיות, איך נוצר האדם? מאיפה בא האדם? משמעות החיים, אדם או רובוט האם תורת האבולוציה משפיעה על תפיסת המציאות שלנו? אליעד כהן מנהל דיון פילוסופי מעמיק סביב תורת האבולוציה, משמעות החיים וההשפעה של הידע המדעי על תפיסת המציאות והחוויה האישית של האדם. הוא מתחיל את הדיון בשאלה האם האדם התפתח מחיידק, כפי שהתיאוריה האבולוציונית המקובלת מציעה, ומכאן מתפתחת השיחה אל שאלות עמוקות על תודעה, בחירה חופשית ומשמעות החיים. אליעד אינו מתמקד בדיון המדעי הטכני של האבולוציה, אלא בשאלות הפילוסופיות העמוקות שקשורות אליה. מה המשמעות של מוצא האדם מחיידק על החיים שלנו היום? אליעד מציג את השאלה מדוע לאדם אכפת ... שואל: אם נאמר לך כמה גרגירי חול יש בחדר, האם זה ירגש אותך כמו הגילוי שאתה בא מחיידק? הוא טוען שהסיבה להבדל ברגש היא רק בגלל שהמוח מעניק משמעות שונה למידע הזה. האם יש הבדל בין בני אדם לבין רובוטים? במהלך השיחה עולה האנלוגיה של בני אדם כרובוטים משוכללים. אליעד כהן ... הגיעה באופן מלאכותי. הוא שואל, כיצד אנחנו יודעים אם הרצונות שלנו באמת מגיעים מתוך בחירה חופשית או מתוך תכנות חיצוני כלשהו? האם המוח שלנו הוא בסך הכל רובוט מתוחכם? אליעד משתמש בדוגמאות מרובות סביב רובוטים כדי להדגיש את ההבדל או הדמיון בין בני אדם לרובוטים. הוא ... טבעית להרגיש שהרצונות שלנו אמיתיים וחשובים, אך למעשה מדובר רק באותות במוח. הסיבה שהאדם מייחס משמעות וחשיבות לסיגנלים אלה היא שהמוח מעניק להם פרשנות מסוימת. איך חקירת האבולוציה קשורה לבחירה חופשית ולרגשות שלנו? אליעד מציע לאדם המתעניין באבולוציה לשאול את עצמו מדוע דווקא התחום הזה מעניין אותו, ולחקור את הרצון עצמו להתעניין בתחום זה. הוא מסביר שאפשר להתעניין באבולוציה מתוך רצון להבין האם קיימת בחירה חופשית, האם יש תודעה אמיתית, או האם הרגשות שלנו הם רק תגובה ביולוגית לסביבה. עם זאת, הוא טוען כי אפשר להגיע לתובנות עמוקות אלה גם בלי להסתמך על האבולוציה או על ידע היסטורי. מה הקשר בין אבולוציה ובחירה חופשית? לדעת אליעד כהן, שאלת הבחירה החופשית אינה תלויה דווקא באבולוציה. הוא מציג את התפיסה שלו שכל התיאוריות המדעיות, כולל האבולוציה, מבוססות על תצפיות חושיות בלבד, ולכן אינן מוחלטות. הוא טוען שכדי להשיג ודאות גבוהה יותר לגבי המציאות, על האדם לנסות לבסס את תפיסתו על טיעונים לוגיים, פנימיים, שאינם תלויים בתצפיות או בזיכרונות, משום שאלה תמיד יכולים להיות מוטעים או חלקיים. האם ניתן להגיע לידע מוחלט? אליעד מדגיש שאין שום מידע חיצוני שיכול לתת ודאות מוחלטת, ... כמה שפחות על מידע חושי ויותר על הלוגיקה הפנימית, שאינה תלויה בחושים. הוא מתאר מצב תיאורטי שבו אתה מוצא את עצמך ללא כל חוש, ללא זיכרונות, ללא מידע מבחוץ, ושואל אם ניתן להגיע מהנקודה הזו לאמת מוחלטת על קיומך, על רגשותיך ועל הבחירה החופשית שלך. אליעד טוען שהדרך לוודאות כזו צריכה לעבור בחקירה פנימית של תהליכים לוגיים בסיסיים שאינם תלויים בתצפית חיצונית כלל. האם תהליך האבולוציה הוא התפתחות או רק שינוי? אליעד מציע לחשוב מחדש על המושג התפתחות. הוא שואל מדוע מייחסים להתפתחות אבולוציונית ערך חיובי דווקא, ולא שלילי? לדוגמה, מדוע מייחסים התקדמות לתהליך שבו קופים התחילו להשתמש בכלים, ולא מתייחסים לזה כאל נסיגה? הוא ... בביטוי שינוי ברמת מורכבות במקום התפתחות. האם יש משמעות אמיתית לידיעת מקור האדם? בסיכום הדיון, אליעד מציע לבחון האם ההתעניינות באבולוציה באמת מוסיפה ערך ומשמעות לחיים, או שמא מדובר בסקרנות שהערך האמיתי שלה הוא רק הפרשנות האישית שהמוח מעניק למידע הזה. הוא ממליץ שאם האדם באמת מעוניין להכיר את עצמו ולגלות אמת לגבי חייו, עליו לחקור את מקור הרצון שלו להתעניין בנושא זה, יותר מאשר את הנושא עצמו. האם האבולוציה נכונה? האם קיימת בחירה חופשית? מה המקור לתודעה האנושית? האם האדם הוא רובוט ביולוגי? מה המשמעות של רגשות? האם המדע יכול להוכיח משהו ...
פגיעה ברגשות דתיים, יהדות, התורה היהודית, משה רבנו, החרדים, פגיעה ברגשות הזולת, אתאיסטים, אמונה אתאיסטית, אבולוציה תודעתית, לפגוע ברגשות של אחרים
פגיעה ברגשות דתיים, יהדות, התורה היהודית, משה רבנו, החרדים, פגיעה ברגשות הזולת, אתאיסטים, אמונה אתאיסטית, אבולוציה תודעתית, לפגוע ברגשות של אחרים
... יהדות, התורה היהודית, משה רבנו, החרדים, פגיעה ברגשות הזולת, אתאיסטים, אמונה אתאיסטית, אבולוציה תודעתית, לפגוע ברגשות של אחרים האם פגיעה ברגשות דתיים היא דבר לגיטימי? אליעד עוסק בשאלה המורכבת של פגיעה ברגשות דתיים ... ורוחנית. הוא מתאר כיצד המאמינים מתמקדים בדמותו של משה ולא באלוהים עצמו, ולכן מבחינה אבולוציונית - תודעתית, היהדות מהווה מחסום להתקדמות תודעתית. כיצד הדת היהודית עוצרת את האבולוציה התודעתית? אליעד מציג את ההשוואה בין ההתפתחות המדעית, שמתקדמת דרך הטלת ספק מתמדת במה שהיה קודם, לבין היהדות שלטענתו פועלת ... נושאים פשוטים כמו סוג המים שצריך לשתות, תמיד יהיו אנשים שייפגעו. לכן הוא מציע לקבל את העובדה שכל דעה ציבורית בהכרח תביא עמה פגיעה ברגשות של מישהו אחר. לסיכום, אליעד מציג תפיסה מורכבת ועמוקה שמטרתה לעורר מודעות לסכנה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על זיכרון, שכחה, איך המוח זוכר? איך עובד זיכרון? המוח זוכר את מה שחשוב, זיכרון אקראי, זיכרון סיבתי, מוח יעיל, מוח לא יעיל, אבולוציה, למה אני שוכח דברים? למה אני לא מצליח לזכור? מהי יעילות? מהו זיכרון יעיל? לזכור דברים, חלק 1
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: זיכרון סיבתי, איך לנהל את הזמן? איך להיגמל מהימורים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לקבל החלטות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: זיכרון סיבתי, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להנות בחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע בעולם? האם באמת הכל לטובה? למה לא להתאבד? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי קואצ'ינג, קואצר לזוגיות, אימון אישי לזוגיות בנושאי זיכרון סיבתי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3281 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 13:21:47 - wesi1