אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מוח לא יעיל ✔זיכרון, שכחה, איך המוח זוכר? איך עובד זיכרון? המוח זוכר את מה שחשוב, זיכרון אקראי, זיכרון סיבתי, מוח יעיל, מוח לא יעיל, אבולוציה,...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
21:58זיכרון, שכחה, איך המוח זוכר? איך עובד זיכרון? המוח זוכר את מה שחשוב, זיכרון אקראי, זיכרון סיבתי, מוח יעיל, מוח לא יעיל, אבולוציה, למה אני שוכח דברים? למה אני לא מצליח לזכור? מהי יעילות? מהו זיכרון יעיל? לזכור דברים, חלק 1
למה אני שוכח דברים שחשובים לי?

אליעד כהן פותח את השיחה בנושא הזיכרון והשכחה בשאלה חשובה: האם באמת אם משהו היה חשוב, האדם לא היה שוכח אותו? הוא מציג את הטענה המקובלת שלפיה דברים חשובים באמת לא נשכחים. אך אליעד מסביר שזה לא תמיד נכון, לפעמים אדם שוכח גם דברים חשובים. הוא מדגיש ששכחה איננה בהכרח סימן לחשיבות נמוכה, אלא תוצאה של סדרי עדיפויות משתנים בזיכרון.

לדוגמה, אם אדם הולך לרופא שיניים ומבחין בדרך בשריפה, הוא יעקוף את השריפה ולא יעבור דרכה, אף שחשוב לו להגיע לרופא. באותו רגע השריפה יותר חשובה כי יש סכנה מיידית. אך לאחר שעקף את הסכנה, יחזור להתמקד במטרה המקורית - הרופא שיניים. במהלך העקיפה, ייתכן ששכח לרגע את המטרה המקורית בשל דחיפות אחרת, מה שמוכיח שהזיכרון מסדר את עצמו לפי מה שנתפס באותו רגע כחשוב יותר או דחוף יותר.

איך המוח מחליט מה לזכור ומה לשכוח?

אליעד מדמה את הזיכרון לבית עם מקום מוגבל. אדם יאחסן בבית את הדברים שבהם הוא משתמש לעיתים קרובות, ואת אלו שהוא לא משתמש בהם, ישליך או יאחסן במקום צדדי. כך גם הזיכרון שלנו - הוא מוגבל ואנחנו צריכים לבחור אילו פרטים לשמור. דברים שאנו משתמשים בהם לעיתים קרובות יישמרו בזיכרון בקלות, ודברים אחרים יידחקו החוצה. המוח שלנו פועל באופן יעיל לפי סולם עדיפויות, ומחליט מה לזכור ומה לשכוח בהתאם לתועלת שהזיכרון יביא לו.

מהו זיכרון סיבתי לעומת זיכרון אקראי?

אליעד מסביר שיש שני סוגים של זיכרונות - זיכרון סיבתי וזיכרון אקראי. זיכרון סיבתי הוא זיכרון שאנו מבינים את הסיבה לקיומו, ולכן קל יותר לזכור אותו. לדוגמה, אדם שצריך להגיד "בוקר טוב" לבוס כדי לקבל כסף - בהתחלה הוא זוכר שהסיבה לאמירת "בוקר טוב" היא קבלת הכסף, אך אם הוא עושה זאת באופן קבוע, המוח שלו מפסיק לזכור את הסיבה (הכסף) ומתמקד רק בפעולה עצמה ("בוקר טוב"). המוח עושה זאת כדי לחסוך באנרגיה ולהיות יעיל.

לעומת זאת, זיכרון אקראי הוא זיכרון שאין לו סיבה או תכלית ברורה, ולכן המוח מתקשה יותר לזכור אותו. אליעד נותן דוגמה של פעולה שבאמצעה האדם שוכח מה הוא התכוון לעשות כי המטרה לא הייתה ברורה מספיק או כי צצה מטרה חשובה יותר.

האם שכחה היא טובה או רעה?

לשאלה אם שכחה טובה או רעה אין תשובה מוחלטת, לפי אליעד. מצד אחד, שכחה יכולה לגרום לאדם לאבד את הדרך ולהתרחק מהמטרות שלו, ומצד שני, שכחה מאפשרת לאדם לשכוח גם דברים שליליים או טראומות, מה שמאפשר לו לחיות ולהמשיך הלאה. אליעד מזכיר שבספר "שיחות הר"ן" של רבי נחמן נאמר שללא שכחה אי אפשר היה לעשות שום דבר, מכיוון שהיינו זוכרים כל אירוע שלילי וכל כאב שעברנו. לפיכך, השכחה היא הכרחית גם להתפתחות וליכולת שלנו לחיות בעולם.

מה הקשר בין שכחה ליעילות הזיכרון?

אליעד טוען ששכחה היא תוצר הכרחי של יעילות. המוח נדרש לזכור רק מה שנחוץ להישרדות ולפעילות השוטפת, ולכן הוא משמיט את הפרטים הפחות חיוניים. המוח מנסה לצמצם פעולות כפולות ומיותרות. למשל, אם אדם מבין שאמירת "בוקר טוב" לבוס בהכרח גוררת קבלת כסף, המוח יפסיק לזכור את הכסף כפרט נפרד ויזכור רק את הפעולה עצמה, כיוון שהסיבה והפעולה נתפסות כאחד.

מדוע המוח לפעמים משכיח מאיתנו את הרצון המקורי?

אליעד מציג מצב שבו אדם רודף אחרי מטרה ארוכת טווח, ובמהלך הדרך, מתוך התעסקות מתמדת באמצעים להשגת המטרה, הוא שוכח את המטרה המקורית. למשל, אדם שרוצה כסף כדי להיות מאושר, עשוי לשכוח שבמקור רצה להיות מאושר ומתחיל לרדוף אחרי הכסף כמטרה עצמאית. לפי אליעד, זו תוצאה של הנטייה של המוח לחסוך אנרגיה על ידי התמקדות רק במה שנתפס כרלוונטי באופן מיידי.

מה הקשר בין שכחה לתת - מודע?

אליעד מציין כי פעמים רבות ישנן מחשבות שפועלות בתת - מודע ואנו שוכחים את הסיבה האמיתית לפעולות שלנו. לדוגמה, אדם שבילדותו צחקו עליו, עשוי לפתח התנהגות של הוכחת כוח בלי שהוא מודע לקשר בין ההתנהגות הזאת לאירוע מהילדות. המחשבה אמנם עברה במוחו, אך הוא שכח אותה במודע והיא הפכה לתת - מודעת, משפיעה על התנהגותו באופן עקיף וללא מודעות.

איך השכחה מאפשרת לאדם להתפתח ולחיות?

לסיכום, אליעד כהן מדגיש ששכחה היא חלק בלתי נפרד מתפקודו היעיל של המוח ומיכולתו של האדם להתקדם בחיים. בלי היכולת לשכוח, האדם היה נשאר תקוע במקומו ולא מצליח להתגבר על זיכרונות שליליים או על מטרות שהשתנו. במובן זה, השכחה היא מנגנון חשוב המאפשר לאדם לחיות, להשתנות ולהתפתח.
הזיכרון להגיע האמיתית לא מצליח מוח יעיל התחלה בקלות להמשיך רבי נחמן אחדות ללא פתרון אבולוציה איך המוח איך המוח זוכר איך עובד איך עובד זיכרון אני לא מצליח אני לא מצליח לזכור אני שוכח אני שוכח דברים אקראי אקראיות המוח המוח זוכר המוח זוכר את המוח זוכר את מה שחשוב הצלחה זיכרון זיכרון אקראי זיכרון יעיל זיכרון סיבתי זיכרונות יעילות לא יעיל לא מצליח לזכור לזכור דברים למה אני למה אני לא למה אני לא מצליח למה אני לא מצליח לזכור למה אני שוכח למה אני שוכח דברים מה שחשוב מהו זיכרון מהו זיכרון יעיל מהי יעילות מוח מוח יעיל מוח לא יעיל מצליח מצליחים סיבתיות עובד עובד זיכרון שוכח דברים שכחה
זיכרון, שכחה, איך המוח זוכר? איך עובד זיכרון? המוח זוכר את מה שחשוב, זיכרון אקראי, זיכרון סיבתי, מוח יעיל, מוח לא יעיל, אבולוציה, למה אני שוכח דברים? למה אני לא מצליח לזכור? מהי יעילות? מהו זיכרון יעיל? לזכור דברים, חלק 2
זיכרון, שכחה, איך המוח זוכר? איך עובד זיכרון? המוח זוכר את מה שחשוב, זיכרון אקראי, זיכרון סיבתי, מוח יעיל, מוח לא יעיל, אבולוציה, למה אני שוכח דברים? למה אני לא מצליח לזכור? מהי יעילות? מהו זיכרון יעיל? לזכור דברים, חלק 2
... אקראי, זיכרון סיבתי, מוח יעיל, מוח לא יעיל, אבולוציה, למה אני שוכח דברים? למה אני לא מצליח לזכור? מהי יעילות? מהו זיכרון יעיל? לזכור דברים, חלק 2 האם יש מוח יעיל ומוח לא יעיל? אליעד כהן מסביר שהנחת היסוד הראשונה היא שאין מוח יעיל ומוח לא יעיל בנפרד. לדבריו, זהו אינו מצב של מוח אחד טוב ואחר גרוע, אלא שבכל מוח קיימים שני סוגים של תפקוד - יעיל ולא ...
אבולוציה / ברירה טבעית / החזק שורד - מהי מהות האבולוציה?
אבולוציה ברירה טבעית החזק שורד - מהי מהות האבולוציה? במאמר הזה נדבר על תופעת האבולוציה כתופעה, בלי להיכנס לעניין של בריאת העולם בצורה אבולוציונית או לא. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי בעולם שלנו קיימת תופעה של אבולוציה. ותופעת האבולוציה הזאת, קיימת בכל אחד ואחד מתחומי החיים. ואבולוציה פירושו, כאשר הדברים שבעולם מתפתחים והופכים להיות יציבים יותר וחזקים יותר. ודבר שהוא חזק ויציב ואיכותי, הוא שורד ונשאר ומתפתח הלאה. ומה שהוא לא מספיק איכותי, ומה שהוא לא ... כל הזמן, הוא פשוט נעלם. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי תהליך של אבולוציה וברירה טבעית, מתרחש אצל כל אדם ואדם גם ברמה הרעיונית. כי כל הדעות שיש בעולם, כולן עוברות כל הזמן תהליך אבולוציוני. ובעבר הרחוק היו דעות שונות מהדעות שיש היום. כגון לדוגמא שחשבו שכדור הארץ הוא שטוח וכיוב. ותהליך הברירה הטבעית הוא, שמחשבות שהן נכונות, הן שורדות לעד. ודבר שהוא שקרי, דרכו וסופו ליפול. וכל עניין האבולוציה, הברירה הטבעית והחזק שורד, שורשו הוא בכך, שהאמת דרכה לנצח. כי מהותה של האמת, היא האחדות שלה עם המציאות. כי האמת פירושה, התיאור האמיתי של המציאות. וכאשר הדבר תואם את ... של דבר, סופו להיעלם. וכל הידע שיש בעולם, כולו עובר כל הזמן תהליך אבולוציוני. כי הרעיונות שהם נכונים, דהיינו, הרעיונות שבהם האמת גדולה יותר, משום שהם תואמים יותר את המציאות, הם מטבעם שורדים. ולא רק שהם שורדים, אלא שהם ממשיכים להתפתח כל הזמן, וכל ... המציאות רק באופן חלקי, בסופו של דבר הוא נעלם. כך שכל עניין תופעת האבולוציה , הוא ייצוג לרעיון שהאמת והדבר שהוא מתאים יותר למציאות, הוא מטבעו ישרוד. והשקר מטבעו יעלם. והחזק שורד פירושו, שהאמת שהיא החזקה, היא השורדת והיא תנצח את הדמיון הרע וכולי. ואם נתבונן היטב על התהליך האבולוציוני של החזק שורד, שהוא ייצוג לכך שהאמת מנצחת את השקר, נראה כי לא רק החזק שורד, אלא יש עוד דבר שהוא שורד למרות שהוא חלש. והוא, כי כדי לשרוד לשם כך צריך משאבים כלשהם. וכל יצור ... שלו מתעצבת ומתחדשת כל הזמן. וההתחדשות השכלית של האדם, היא תהליך אבולוציוני, שבו החזק שורד. כי נקודת האמת שיש בתוך השכל של האדם, היא שורדת. וכל שאר התוספות והמחשבות שאינן נכונות, הן נעלמות. וכך ראוי להיות, שהדבר יתפתח כל הזמן, ושנקודת האמת ... אחת משתי האפשרויות הנל. ואם נתבונן היטב נראה, כי בסופו של התהליך האבולוציוני, ישרדו רק שתי ישויות בלבד. והישות האחת שתשרוד, היא הישות המורכבת ביותר שיש בעולם. דהיינו, ישות שיש בה ויש לה את כל התכונות האפשריות. כי על ידי רמת המורכבות שלה, על ידי ... והדבר הפשוט ביותר גם הוא שורד. ושתי הישויות האלו ששורדות בסוף תהליך אבולוציוני אין סופי, הן מייצגות את החיבור של הפשיטות עם המורכבות. כי האמת האמיתית שהיא היציבה ביותר, היא השכל המורכב ביותר והפשוט ביותר בו זמנית. כי יש שכל שהוא ככ פשוט להבנה, ... מי שהוא כמעט חכם מושלם, כל זמן שהוא לא חכם מושלם, אם הם יעברו תהליך אבולוציוני אין סופי, שניהם ייעלמו. ובסופו של דבר, יישארו רק השקר האמיתי והמוחלט ורק האמת המוחלטת, שהן ישות אחת, כפי שכבר ביארתי במקום אחר. וגם הטיפש הגדול ביותר, שלא משנה כמה מכות ... שכל ויגיע אל השלמות המוחלטת. והעולם שלנו כולו עובר כל הזמן תהליך אבולוציוני. וכל הדברים מתפתחים. ומי ששורד, הוא זה שמשפר את עצמו, או זה שהופך להיות עוד יותר טיפש, ושהוא מסוגל לחטוף יתר מכות ולשתוק. ובסופו של התהליך, תישאר האמת האחת, שהיא הנצחית ...
סיבתיות, מה קדם למה הביצה או התרנגולת? סיבה לפני תוצאה, תוצאה לפני סיבה, אבולוציה, בריאת העולם, פרדוקס הביצה והתרנגולת, מה היה קודם הביצה או התרנגולת? האם יש אלוהים? סיבה ותוצאה
סיבתיות, מה קדם למה הביצה או התרנגולת? סיבה לפני תוצאה, תוצאה לפני סיבה, אבולוציה, בריאת העולם, פרדוקס הביצה והתרנגולת, מה היה קודם הביצה או התרנגולת? האם יש אלוהים? סיבה ותוצאה
סיבתיות, מה קדם למה הביצה או התרנגולת? סיבה לפני תוצאה, תוצאה לפני סיבה, אבולוציה, בריאת העולם, פרדוקס הביצה והתרנגולת, מה היה קודם הביצה או התרנגולת? האם יש אלוהים? סיבה ותוצאה ... קדם למה הביצה או התרנגולת? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בשאלה הפילוסופית העתיקה מה קדם למה? הביצה או התרנגולת?, שמהווה בסיס לדיון על רעיונות של סיבה ותוצאה, התהליכים האבולוציוניים, וההבנה של זמן. השאלה עצמה היא פרדוקס, אך השיעור לא מתמקד רק בה, אלא בחקירה פילוסופית ועמוקה של הסיבתיות וההבנה שלנו את הזמן. ההגדרה המסורתית של סיבה היא שמשהו קורה קודם לתוצאה, כלומר, הסיבה קודמת בזמן לתוצאה. אליעד מתחיל בדיון על סיבתיות ומעלה את השאלה האם כל סיבה אכן קודמת לתוצאה. הוא מציין, כי בהגדרה של סיבה ותוצאה, יש נטייה ... אדם מבצע פעולה מתוך כוונה להשיג תוצאה בעתיד. בסיטואציה כזו, פעולתו היא סיבה לעתיד, אבל אותה סיבה אינה באמת קודמת לה באופן הכרונולוגי. בהמשך, אליעד עובר לדון בשאלה האבולוציונית מה קדם למה? הביצה או התרנגולת?. הוא מציין שייתכן כי התשובה אינה כה פשוטה כפי שהיא נראית. אליעד מציע כי יתכן והביצה והתרנגולת לא תמיד היו באותם מבנים שהכרנו. הוא מציין כי, במסגרת האבולוציה, התהליכים הארוכים והמורכבים קשה להצביע על סיבה אחת בודדת שקדמה לכל. למשל, האם התרנגולת נוצרה קודם לביצה, או להיפך? הסיבה לתהליך האבולוציוני היא לא בהכרח סיבה שמתרחשת בזמן הקודם לתוצאה, במיוחד כשמדובר בתהליכים ביולוגיים מורכבים כמו האבולוציה. לכן, השאלה מה קדם למה? הביצה או התרנגולת? מקבלת מימד פילוסופי נוסף, בו אין בהכרח סדר כרונולוגי ... שהוא מעלה את המחשבה האם יש בכלל סיבה אחת ברורה שמובילה לתוצאה אחת, או ששני הדברים יכולים להתקיים בו - זמנית. מה קדם למה ביצה או תרנגולת? סיבה ותוצאה האם יש אלוהים? אבולוציה ובריאת העולם הביצה והתרנגולת בפרספקטיבה פילוסופית מה קדם למה הביצה או התרנגולת? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בשאלה פילוסופית עתיקת יומין: מה קדם למה, הביצה או התרנגולת? השאלה הזו מהווה בסיס לדיון רחב על רעיונות של סיבה ותוצאה, תהליכים אבולוציוניים, והגדרות של זמן. אליעד מציג את השאלה לא רק כפרדוקס אלא גם כדרך להבין את הקשר בין סיבה לתוצאה. ההרצאה מתחילה בדיון על מושג הסיבתיות. אליעד מעלה את השאלה האם כל סיבה חייבת להקדים את התוצאה. הוא מדגיש שכשיש סיבה ותוצאה, הגדרה ... כמו סיבה עתידית לפעולה מסוימת. לדוגמה, אדם יכול לבצע פעולה מתוך כוונה להשיג תוצאה בעתיד, אך באותו רגע הסיבה לתוצאה אינה עדיין קרתה. בהמשך, אליעד עובר לדיון על האבולוציה ובריאת העולם, ובפרט על השאלה מה קדם למה? הביצה או התרנגולת?. הוא מציע כי התשובה אינה פשוטה כפי שייתכן שחשבו בעבר. אליעד מבהיר שייתכן והביצה והתרנגולת לא תמיד היו במבנה ובתצורה שהכרנו היום, אלא שהתהליך האבולוציוני הוא זה שיצר את המצב הנוכחי שבו אנו רואים ביצה ותרנגולת. הוא מציין גם את הקושי בהגדרת סיבה ותוצאה, במיוחד כאשר ישנם תהליכים ביולוגיים ארוכים ומורכבים, כמו האבולוציה, שבהם קשה להצביע באופן חד משמעי על סיבה אחת שהתמידה לאורך זמן. תוך כדי הדיון, אליעד מבצע חקירה פילוסופית על איך אנו מבינים את קיום הזמן, מהו העבר ומהו העתיד, ועד כמה הגדרות אלו תורמות להבנת שאלת הסיבתיות. בהמשך, הוא מציין שייתכן שהתשובה לשאלה מה קדם למה? הביצה או התרנגולת? אינה ברורה לגמרי גם ... שמתעוררות הן לא תמיד תשובות פשוטות, אך כל שאלה כזו יכולה לפתוח דלתות להבנת העולם בצורה עמוקה יותר. מה קדם למה? ביצה או תרנגולת? סיבה ותוצאה האם יש אלוהים? אבולוציה ובריאת העולם הביצה והתרנגולת בפרספקטיבה פילוסופית ...
חקר השפה, אבולוציה של השפה, איך נוצרה השפה? איך תינוק לומד לדבר? ללמוד שפה, איך המוח מעבד שפה? לינגוויסטיקה, סמנטיקה, רכישת שפה, פסיכובלשנות, איך נוצרת שפה? איך נוצרות השפות?
... השפה, אבולוציה של השפה, איך נוצרה השפה? איך תינוק לומד לדבר? ללמוד שפה, איך המוח מעבד שפה? לינגוויסטיקה, סמנטיקה, רכישת שפה, פסיכובלשנות, איך ... השפה ואיך תינוק לומד לדבר? בהרצאה, נוגעים בכמה נושאים קריטיים בתחום חקר השפה, כמו האבולוציה של השפה, איך נוצרה השפה, ואיך תינוקות לומדים לדבר. החקירה הזו ... גם בשאלה העמוקות יותר של מהות השפה עצמה: איך היא נוצרה, מהם הבסיסים לתקשורת מילולית, ואיך המוח מעבד את השפה. אליעד כהן מתחיל את ההרצאה בשאלה לאנשים בשיח, שאלה ... נוספת: האם השפות תמיד היו קיימות? האם יש סיבה לכך שנוצרו שפות מסוימות בשלב כלשהו במהלך האבולוציה האנושית? אליעד כהן מציין כי השפה לא נוצרה מתוך צורך הכרחי - היא ... היא התפתחה כצורת תקשורת מקובלת בין בני אדם, והוסיפה כשלב נוסף את יכולת הלמידה של ילד. איך המוח מעבד את השפה? לאורך ההרצאה, אליעד כהן נוגע גם בעיבוד השפה במוח. ... הקונספטים והמשמעויות שקשורים לאותם צלילים. יש התייחסות לסמנטיקה וללינגוויסטיקה, ומתאר כיצד המוח לא רק קולט את המילים, אלא מעבד אותן בצורה שמחברת אותן לתודעה. ... המילולית. איך נוצרות שפות חדשות? אליעד כהן מציין כי שפות חדשות יכולות להיווצר בצורה אקראית לחלוטין, דרך אנשים שממציאים צלילים חדשים, ומבצע חיבור בין ... אלא הן נבחרות באסוציאציה חברתית - כלומר, זה פשוט המובן שהתפתח בשיח האנושי לאורך הזמן. אבולוציה של השפה חקר השפה איך תינוק לומד לדבר? עיבוד שפה במוח ... או אובייקט, ומתוך כך נוצרת מערכת של מילים שמאפשרת תקשורת. האם השפה היא תהליך מחויב או אקראי? יש תיאוריות שמתארות את השפה כתהליך שהוא כמעט אקראי, מה שאומר שאין שום היגיון בהכרח למה קוראים למשהו שולחן ולא בשם אחר. כל מילה יכולה להיווצר באופן אקראי, אבל ככל שהשפה מתפשטת, היא הופכת לחלק מהתרבות והחברה והופכת להיות ... איך נוצרה השפה? מהו התהליך שבו תינוק לומד לדבר? כיצד נוצרת שפה חדשה? האם השפה היא אקראית או מחויבת? למה נבחרו מילים מסוימות בשפה? ...
אבולוציה, תורת האבולוציה, מדע, לוגיקה, הוכחה מדעית, בחירה חופשית, פילוסופיה של המדע, פילוסופיה מדעית, הוכחות מדעיות, איך נוצר האדם? מאיפה בא האדם? משמעות החיים, אדם או רובוט
אבולוציה, תורת האבולוציה, מדע, לוגיקה, הוכחה מדעית, בחירה חופשית, פילוסופיה של המדע, פילוסופיה מדעית, הוכחות מדעיות, איך נוצר האדם? מאיפה בא האדם? משמעות החיים, אדם או רובוט
אבולוציה, תורת האבולוציה, מדע, לוגיקה, הוכחה מדעית, בחירה חופשית, פילוסופיה של המדע, פילוסופיה מדעית, הוכחות מדעיות, איך נוצר האדם? מאיפה בא האדם? משמעות החיים, אדם או רובוט האם תורת האבולוציה משפיעה על תפיסת המציאות שלנו? אליעד כהן מנהל דיון פילוסופי מעמיק סביב תורת האבולוציה, משמעות החיים וההשפעה של הידע המדעי על תפיסת המציאות והחוויה האישית של האדם. הוא מתחיל את הדיון בשאלה האם האדם התפתח מחיידק, כפי שהתיאוריה האבולוציונית המקובלת מציעה, ומכאן מתפתחת השיחה אל שאלות עמוקות על תודעה, בחירה חופשית ומשמעות החיים. אליעד אינו מתמקד בדיון המדעי הטכני של האבולוציה, אלא בשאלות הפילוסופיות העמוקות שקשורות אליה. מה המשמעות של מוצא האדם מחיידק על החיים שלנו היום? אליעד מציג את השאלה מדוע לאדם אכפת אם בעברו הרחוק הוא ... במוח. הסיבה שהאדם מייחס משמעות וחשיבות לסיגנלים אלה היא שהמוח מעניק להם פרשנות מסוימת. איך חקירת האבולוציה קשורה לבחירה חופשית ולרגשות שלנו? אליעד מציע לאדם המתעניין באבולוציה לשאול את עצמו מדוע דווקא התחום הזה מעניין אותו, ולחקור את הרצון עצמו להתעניין בתחום זה. הוא מסביר שאפשר להתעניין באבולוציה מתוך רצון להבין האם קיימת בחירה חופשית, האם יש תודעה אמיתית, או האם הרגשות שלנו הם רק תגובה ביולוגית לסביבה. עם זאת, הוא טוען כי אפשר להגיע לתובנות עמוקות אלה גם בלי להסתמך על האבולוציה או על ידע היסטורי. מה הקשר בין אבולוציה ובחירה חופשית? לדעת אליעד כהן, שאלת הבחירה החופשית אינה תלויה דווקא באבולוציה. הוא מציג את התפיסה שלו שכל התיאוריות המדעיות, כולל האבולוציה, מבוססות על תצפיות חושיות בלבד, ולכן אינן מוחלטות. הוא טוען שכדי להשיג ודאות גבוהה יותר לגבי המציאות, על האדם לנסות לבסס את תפיסתו על טיעונים לוגיים, פנימיים, שאינם תלויים בתצפיות או בזיכרונות, משום שאלה תמיד יכולים להיות מוטעים או חלקיים. האם ניתן להגיע לידע מוחלט? אליעד מדגיש שאין שום מידע חיצוני שיכול לתת ודאות מוחלטת, כי כל המידע שמתקבל ... על הלוגיקה הפנימית, שאינה תלויה בחושים. הוא מתאר מצב תיאורטי שבו אתה מוצא את עצמך ללא כל חוש, ללא זיכרונות, ללא מידע מבחוץ, ושואל אם ניתן להגיע מהנקודה הזו לאמת מוחלטת על קיומך, על רגשותיך ועל הבחירה החופשית שלך. אליעד טוען שהדרך לוודאות כזו צריכה לעבור בחקירה פנימית של תהליכים לוגיים בסיסיים שאינם תלויים בתצפית חיצונית כלל. האם תהליך האבולוציה הוא התפתחות או רק שינוי? אליעד מציע לחשוב מחדש על המושג התפתחות. הוא שואל מדוע מייחסים להתפתחות אבולוציונית ערך חיובי דווקא, ולא שלילי? לדוגמה, מדוע מייחסים התקדמות לתהליך שבו קופים התחילו להשתמש בכלים, ולא מתייחסים לזה כאל נסיגה? הוא טוען שהתפתחות היא ... במקום התפתחות. האם יש משמעות אמיתית לידיעת מקור האדם? בסיכום הדיון, אליעד מציע לבחון האם ההתעניינות באבולוציה באמת מוסיפה ערך ומשמעות לחיים, או שמא מדובר בסקרנות שהערך האמיתי שלה הוא רק הפרשנות האישית שהמוח מעניק למידע הזה. הוא ממליץ שאם האדם באמת מעוניין ... ולגלות אמת לגבי חייו, עליו לחקור את מקור הרצון שלו להתעניין בנושא זה, יותר מאשר את הנושא עצמו. האם האבולוציה נכונה? האם קיימת בחירה חופשית? מה המקור לתודעה האנושית? האם האדם הוא רובוט ביולוגי? מה המשמעות של רגשות? האם המדע יכול להוכיח משהו בוודאות? האם האדם ...
פגיעה ברגשות דתיים, יהדות, התורה היהודית, משה רבנו, החרדים, פגיעה ברגשות הזולת, אתאיסטים, אמונה אתאיסטית, אבולוציה תודעתית, לפגוע ברגשות של אחרים
פגיעה ברגשות דתיים, יהדות, התורה היהודית, משה רבנו, החרדים, פגיעה ברגשות הזולת, אתאיסטים, אמונה אתאיסטית, אבולוציה תודעתית, לפגוע ברגשות של אחרים
... ברגשות דתיים, יהדות, התורה היהודית, משה רבנו, החרדים, פגיעה ברגשות הזולת, אתאיסטים, אמונה אתאיסטית, אבולוציה תודעתית, לפגוע ברגשות של אחרים האם פגיעה ברגשות דתיים היא דבר לגיטימי? אליעד עוסק בשאלה המורכבת של פגיעה ברגשות דתיים ובהשלכותיה, ומסביר לעומק מדוע בכל פעם שאדם מביע ... רבנו כאל מעין אליל, והדבר מונע מהם התפתחות אישית ורוחנית. הוא מתאר כיצד המאמינים מתמקדים בדמותו של משה ולא באלוהים עצמו, ולכן מבחינה אבולוציונית - תודעתית, היהדות מהווה מחסום להתקדמות תודעתית. כיצד הדת היהודית עוצרת את האבולוציה התודעתית? אליעד מציג את ההשוואה בין ההתפתחות המדעית, שמתקדמת דרך הטלת ספק מתמדת במה שהיה קודם, לבין היהדות שלטענתו פועלת הפוך לגמרי. הוא מתאר כיצד המדע מתפתח דווקא משום ...
אבולוציה רוחנית, גמר תיקון, תיקון הדור האחרון, אחרית הימים, עולם אידיאלי, העולם הרוחני, חיים רוחניים, התפתחות רוחנית, התקדמות רוחנית, העתיד הרוחני, ימות המשיח
אבולוציה רוחנית, גמר תיקון, תיקון הדור האחרון, אחרית הימים, עולם אידיאלי, העולם הרוחני, ... התפתחות רוחנית, התקדמות רוחנית, העתיד הרוחני, ימות המשיח האם קיימת באמת אבולוציה רוחנית בעולם? השאלה המרכזית שאליעד עוסק בה היא האם קיימת התפתחות רוחנית ברמה הקולקטיבית, או במילים אחרות, האם העולם מתפתח באופן אבולוציוני מבחינה רוחנית. אליעד מסביר שהתשובה תלויה מאוד בהגדרה המדויקת של המונח אבולוציה רוחנית. הוא טוען שהמונח רצון משחק תפקיד חשוב בשאלת האבולוציה הרוחנית, שכן כל דבר ביקום, בכל רגע, רוצה משהו באופן קבוע, ולכן האבולוציה הרוחנית אינה ברמת הרצון עצמו אלא בביטוי של הרצון לאורך זמן. מה ההבדל בין רצון ... דבר אחר. אליעד מדגיש שהשינוי הזה באובייקט הרצון לא בהכרח מצביע על התפתחות אבולוציונית. לפעמים השינוי עשוי להיות התדרדרות ולא התפתחות. האם העולם באמת מתקדם אבולוציונית? אליעד מציין שההיגיון אומר שהעולם תמיד מתפתח לכאורה - למשל, יש יותר אנשים, ... זה נקרא התפתחות או הידרדרות? אליעד אומר שזה תלוי באיך שהגדרת מראש את היעד של האבולוציה. אם נקודת הייחוס היא כמותית (יותר אנשים, יותר טכנולוגיה), אז זו התפתחות. אבל ... שאליה רוצים לחזור היא למעשה נקודת המוצא הראשונית. לסיכום, אליעד מדגיש שהמושג אבולוציה רוחנית תלוי תמיד בהגדרת המטרה. לפי התפיסה שלו, אין דבר כזה אבולוציה חד - משמעית, אלא רק תנועה של רצונות וערכים המשתנים ביחס לנקודת ייחוס שרירותית שאנחנו בוחרים. האם העולם מתקדם רוחנית? מהו גמר תיקון? מהי אבולוציה רוחנית? האם קיימת שלמות מוחלטת? מהו תיקון הדור האחרון? האם העולם נעשה טוב ...
התייעלות רעה, למה כדאי לעשות דברים בצורה לא יעילה? למה לא כדאי להיות יעיל? למה כדאי לעשות דברים בדרך הארוכה ביותר? מוטיבציה לחוסר יעילות, מוטיבציה להיות לא יעיל, מוטיבציה לעשות דברים לאט, לא לעשות כלום, בעד חוסר יעילות
התייעלות רעה, למה כדאי לעשות דברים בצורה לא יעילה? למה לא כדאי להיות יעיל? למה כדאי לעשות דברים בדרך הארוכה ביותר? מוטיבציה לחוסר יעילות, מוטיבציה להיות לא יעיל, מוטיבציה לעשות דברים לאט, לא לעשות כלום, בעד חוסר יעילות
... רעה, למה כדאי לעשות דברים בצורה לא יעילה? למה לא כדאי להיות יעיל? למה כדאי לעשות דברים בדרך הארוכה ביותר? מוטיבציה לחוסר יעילות, מוטיבציה להיות לא יעיל, מוטיבציה לעשות דברים לאט, לא לעשות כלום, בעד חוסר יעילות למה כדאי לפעמים לעשות דברים בדרך לא יעילה? הרצאתו של אליעד כהן מציעה גישה לא שגרתית ביחס לדרך שבה אנשים משיגים את המטרות שלהם. הגישה ... אך אליעד מציע דווקא להיפך: לעשות דברים בצורה לא יעילה במכוון . המטרה אינה להישאר בחוסר יעילות מתוך עצלות או טיפשות, אלא להפוך את חוסר היעילות לכלי ... המודעות העצמית. מה זה אומר לפעול בצורה לא יעילה? בדרך כלל, כשיש מטרה מסוימת, האדם יבחר בדרך הקצרה ביותר כדי להשיג אותה. למשל, אם מישהו רוצה ... הדרך הקצרה היא המועדפת. מדוע בכלל לבחור בדרך לא יעילה? המטרה בבחירה זו היא יצירת מרחב פנימי לדיאלוג עם המוח. אליעד מסביר כי המוח מתוכנת תמיד לחפש ... כל כך. פרספקטיבה עמוקה יותר: למה היקום עצמו לא יעיל? אליעד נותן גם פרספקטיבה עמוקה יותר: אם היית אלוהים והיית יכול להשיג הכל ברגע, לא היה טעם או ... לחיים. לכן, ייתכן שהחיים עצמם בנויים בצורה לא יעילה במכוון, כי דווקא הדרך הארוכה, הפחות יעילה, יוצרת חוויות ומשמעות. אליעד מדגים זאת גם במובן ... חשוב - הדרך או התוצאה? למה לעשות דברים בצורה לא יעילה? איך להתמודד עם לחץ ותחושת דחיפות? מדוע חשוב לעצור ולשאול שאלות? איך למצוא משמעות בתהליכים? ... ושליטה במחשבות? למה כדאי לפעמים לפעול בדרך לא יעילה? הגישה הרווחת בעולם היא לנסות לבצע כל פעולה בצורה היעילה ביותר, להשיג את המטרות שלנו בדרך ... קצת שונה - דווקא לנסות, לעיתים, לפעול בדרך לא יעילה. נשמע מופרך? בואו נעמיק ונסביר. מה זה אומר לפעול בצורה לא יעילה? כאשר עומדת בפני אדם מטרה, הוא יכול לפעול כדי להשיג אותה במסלול הקצר והמהיר ביותר. למשל, אם ... אולי אפילו מאמץ גדול יותר. מדוע לבחור בדרך לא יעילה? לכאורה, זה נשמע חסר היגיון - הרי אם יש דרך מהירה וקצרה, מדוע להעדיף את הדרך הארוכה? התשובה ... שנבחן אותו לעומק. מה הרווח מהשגת המטרות בדרך לא יעילה? 1. שחרור מהמחשבה שחייבים להיות יעילים כל הזמן כשאדם נוהג תמיד ביעילות מקסימלית, הוא עלול ... קדימה. אך כאשר הוא בוחר במודע לפעול בדרך לא יעילה, הוא משחרר את עצמו מהלחץ הזה, ומאתגר את ההנחה הבסיסית שאומרת שהוא חייב להיות כמה שיותר יעיל. 2. דיאלוג עם המוח כאשר אתה עושה דברים בצורה לא יעילה, המוח שלך מתחיל להתנגד ולשאול: למה אתה עושה את זה ככה? למה שלא תעשה את זה בצורה יותר מהירה?. ... מהתהליך? דוגמאות מעשיות לביצוע משימות בדרך לא יעילה 1. הליכה למטבח בדרך ארוכה במקום ללכת ישר למטבח כדי לקחת משהו, עשה סיבוב דרך חדר אחר. תן לעצמך ... לא פחות חשוב להבין מתי וכיצד אפשר לבחור להיות לא יעילים, מתוך בחירה מודעת. השאלה המרכזית היא האם אנחנו באמת חייבים כל הזמן לרוץ קדימה, או שאפשר גם ... מודעות ושליטה במחשבות? למה לעשות דברים בצורה לא יעילה? מה רע בלהיות יעיל? ממה נובעת יעילות? איזה נזק גורמת יעילות? מדיטציית כלום ...
יעילות והתייעלות, מתי לא יעיל להיות יעיל? איך להתייעל נכון? מהי התייעלות לא נכונה? מהי התייעלות לא יעילה? סוגים של התייעלות, בזבוז משאבים והתייעלות, מהי התייעלות רעה? מהי התייעלות טובה? תרגילים מורכבים, תרגילים מבודדים
יעילות והתייעלות, מתי לא יעיל להיות יעיל? איך להתייעל נכון? מהי התייעלות לא נכונה? מהי התייעלות לא יעילה? סוגים של התייעלות, בזבוז משאבים והתייעלות, מהי התייעלות רעה? מהי התייעלות טובה? תרגילים מורכבים, תרגילים מבודדים
... והתייעלות, מתי לא יעיל להיות יעיל? איך להתייעל נכון? מהי התייעלות לא נכונה? מהי התייעלות לא יעילה? סוגים של התייעלות, בזבוז משאבים והתייעלות, מהי התייעלות רעה? מהי התייעלות טובה? תרגילים מורכבים, תרגילים מבודדים מהי התייעלות נכונה ואיך לא לבזבז משאבים? בהרצאה של ... זמן או מאמצים. עם זאת, לפעמים הדרך היעילה ביותר עלולה דווקא להזיק במובנים אחרים, אם היא לא נלקחת בהקשר הרחב. מה זה אומר להיות יעיל לפעמים לא יעיל? לא תמיד היעילות היא הדרך הנכונה. כל מטרה שאנו מנסים להשיג היא חלק ממטרה גדולה יותר, ויתכן שלפעמים להיות יעיל בתחום מסוים יפגע במטרות אחרות. לדוגמה, אם אתה מנסה להיות ... הדרכת מנהלים בארגון תרגילים מורכבים ומבודדים איך לשפר יעילות בעסק מהי התייעלות נכונה ואיך לא לבזבז משאבים? הפעם נדבר על התייעלות, מתי היא לא יעילה ואיך להתייעל בצורה נכונה. המטרה היא להבין איך לפעמים, על אף שמנסים להיות יעילים, עשויה ההתייעלות להוביל לבזבוז משאבים ולהפוך את התהליך לפחות אפקטיבי. מה זה יעילות ואיך ... זמן או מאמצים. עם זאת, לפעמים הדרך היעילה ביותר עלולה דווקא להזיק במובנים אחרים, אם היא לא נלקחת בהקשר הרחב. מה זה אומר להיות יעיל לפעמים לא יעיל? לא תמיד היעילות היא הדרך הנכונה. כל מטרה שאנו מנסים להשיג היא חלק ממטרה גדולה יותר, ויתכן שלפעמים להיות יעיל בתחום מסוים יפגע במטרות אחרות. לדוגמה, אם אתה מנסה להיות ...
התייעלות לא יעילה, האם כדאי להתייעל? מתי לא כדאי להתייעל? איך לדעת האם להתייעל? האם לחפש איך להתייעל? מה העלות להתייעל? מה רע בלנסות להתייעל? למה לפתח את השכל? התייעלות ולפתח את השכל, למה לפתח את השכל זאת ההשקעה הכי טובה?
התייעלות לא יעילה, האם כדאי להתייעל? מתי לא כדאי להתייעל? איך לדעת האם להתייעל? האם לחפש איך להתייעל? מה העלות להתייעל? מה רע בלנסות להתייעל? למה לפתח את השכל? התייעלות ולפתח את השכל, למה לפתח את השכל זאת ההשקעה הכי טובה?
התייעלות לא יעילה, האם כדאי להתייעל? מתי לא כדאי להתייעל? איך לדעת האם להתייעל? האם לחפש איך להתייעל? מה העלות להתייעל? מה רע בלנסות להתייעל? למה לפתח את השכל? התייעלות ולפתח ... זה יכול לחסוך הרבה משאבים בעתיד. מצד שני, אם הזמן שמושקע בחיפוש פתרון חדש גדול מדי והסיכוי למצוא פתרון טוב יותר נמוך, החיפוש עצמו הופך להיות לא יעיל. לכן, השאלה האם להקדיש זמן לחיפוש פתרונות חדשים או להמשיך בדרך הקיימת דורשת שיקול דעת. תשובות אפשריות לשאלה האם לחפש דרכים יעילות יותר ישנן שתי גישות עיקריות ... נמצא פתרון יעיל יותר, זה יחסוך משאבים בעתיד. מצד שני, אם הזמן שמושקע בחיפוש הוא גדול מדי והתוצאה אינה שווה את המאמץ, אז החיפוש עצמו הופך להיות לא יעיל. תשובות אפשריות לשאלה האם לחפש דרכים יעילות יותר ישנן שתי גישות עיקריות לשאלה זו: גישה ראשונה: אין תשובה מוחלטת. אין דרך לדעת מראש אם תמצא שיטה טובה יותר או ... את השכל גם אם תאבד את הכל? למה פיתוח החשיבה זאת ההתייעלות הטובה ביותר? איך להתייעל הכי טוב? עלות מול תועלת בהתייעלות, האם זה יעיל להתייעל? מתי לא יעיל להתייעל? ניהול עסקים ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על זיכרון, שכחה, איך המוח זוכר? איך עובד זיכרון? המוח זוכר את מה שחשוב, זיכרון אקראי, זיכרון סיבתי, מוח יעיל, מוח לא יעיל, אבולוציה, למה אני שוכח דברים? למה אני לא מצליח לזכור? מהי יעילות? מהו זיכרון יעיל? לזכור דברים, חלק 1
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מוח לא יעיל, איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לעשות יותר כסף? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך להיגמל מהימורים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מוח לא יעיל, מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם באמת הכל לטובה? האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? האם יש בחירה חופשית? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע בעולם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש או אין אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש אמת מוחלטת? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה לא להתאבד? איך להנות בחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לדיאטה, פסיכותרפיה הוליסטית, אימון אישי קואצ'ינג בתחום מוח לא יעיל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2969 שניות - עכשיו 28_05_2025 השעה 08:44:24 - wesi1