אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה זיכרון אקראי ✔זיכרון, שכחה, איך המוח זוכר? איך עובד זיכרון? המוח זוכר את מה שחשוב, זיכרון אקראי, זיכרון סיבתי, מוח יעיל, מוח לא יעיל, אבולוציה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
21:58זיכרון, שכחה, איך המוח זוכר? איך עובד זיכרון? המוח זוכר את מה שחשוב, זיכרון אקראי, זיכרון סיבתי, מוח יעיל, מוח לא יעיל, אבולוציה, למה אני שוכח דברים? למה אני לא מצליח לזכור? מהי יעילות? מהו זיכרון יעיל? לזכור דברים, חלק 1
למה אני שוכח דברים שחשובים לי?

אליעד כהן פותח את השיחה בנושא הזיכרון והשכחה בשאלה חשובה: האם באמת אם משהו היה חשוב, האדם לא היה שוכח אותו? הוא מציג את הטענה המקובלת שלפיה דברים חשובים באמת לא נשכחים. אך אליעד מסביר שזה לא תמיד נכון, לפעמים אדם שוכח גם דברים חשובים. הוא מדגיש ששכחה איננה בהכרח סימן לחשיבות נמוכה, אלא תוצאה של סדרי עדיפויות משתנים בזיכרון.

לדוגמה, אם אדם הולך לרופא שיניים ומבחין בדרך בשריפה, הוא יעקוף את השריפה ולא יעבור דרכה, אף שחשוב לו להגיע לרופא. באותו רגע השריפה יותר חשובה כי יש סכנה מיידית. אך לאחר שעקף את הסכנה, יחזור להתמקד במטרה המקורית - הרופא שיניים. במהלך העקיפה, ייתכן ששכח לרגע את המטרה המקורית בשל דחיפות אחרת, מה שמוכיח שהזיכרון מסדר את עצמו לפי מה שנתפס באותו רגע כחשוב יותר או דחוף יותר.

איך המוח מחליט מה לזכור ומה לשכוח?

אליעד מדמה את הזיכרון לבית עם מקום מוגבל. אדם יאחסן בבית את הדברים שבהם הוא משתמש לעיתים קרובות, ואת אלו שהוא לא משתמש בהם, ישליך או יאחסן במקום צדדי. כך גם הזיכרון שלנו - הוא מוגבל ואנחנו צריכים לבחור אילו פרטים לשמור. דברים שאנו משתמשים בהם לעיתים קרובות יישמרו בזיכרון בקלות, ודברים אחרים יידחקו החוצה. המוח שלנו פועל באופן יעיל לפי סולם עדיפויות, ומחליט מה לזכור ומה לשכוח בהתאם לתועלת שהזיכרון יביא לו.

מהו זיכרון סיבתי לעומת זיכרון אקראי?

אליעד מסביר שיש שני סוגים של זיכרונות - זיכרון סיבתי וזיכרון אקראי. זיכרון סיבתי הוא זיכרון שאנו מבינים את הסיבה לקיומו, ולכן קל יותר לזכור אותו. לדוגמה, אדם שצריך להגיד "בוקר טוב" לבוס כדי לקבל כסף - בהתחלה הוא זוכר שהסיבה לאמירת "בוקר טוב" היא קבלת הכסף, אך אם הוא עושה זאת באופן קבוע, המוח שלו מפסיק לזכור את הסיבה (הכסף) ומתמקד רק בפעולה עצמה ("בוקר טוב"). המוח עושה זאת כדי לחסוך באנרגיה ולהיות יעיל.

לעומת זאת, זיכרון אקראי הוא זיכרון שאין לו סיבה או תכלית ברורה, ולכן המוח מתקשה יותר לזכור אותו. אליעד נותן דוגמה של פעולה שבאמצעה האדם שוכח מה הוא התכוון לעשות כי המטרה לא הייתה ברורה מספיק או כי צצה מטרה חשובה יותר.

האם שכחה היא טובה או רעה?

לשאלה אם שכחה טובה או רעה אין תשובה מוחלטת, לפי אליעד. מצד אחד, שכחה יכולה לגרום לאדם לאבד את הדרך ולהתרחק מהמטרות שלו, ומצד שני, שכחה מאפשרת לאדם לשכוח גם דברים שליליים או טראומות, מה שמאפשר לו לחיות ולהמשיך הלאה. אליעד מזכיר שבספר "שיחות הר"ן" של רבי נחמן נאמר שללא שכחה אי אפשר היה לעשות שום דבר, מכיוון שהיינו זוכרים כל אירוע שלילי וכל כאב שעברנו. לפיכך, השכחה היא הכרחית גם להתפתחות וליכולת שלנו לחיות בעולם.

מה הקשר בין שכחה ליעילות הזיכרון?

אליעד טוען ששכחה היא תוצר הכרחי של יעילות. המוח נדרש לזכור רק מה שנחוץ להישרדות ולפעילות השוטפת, ולכן הוא משמיט את הפרטים הפחות חיוניים. המוח מנסה לצמצם פעולות כפולות ומיותרות. למשל, אם אדם מבין שאמירת "בוקר טוב" לבוס בהכרח גוררת קבלת כסף, המוח יפסיק לזכור את הכסף כפרט נפרד ויזכור רק את הפעולה עצמה, כיוון שהסיבה והפעולה נתפסות כאחד.

מדוע המוח לפעמים משכיח מאיתנו את הרצון המקורי?

אליעד מציג מצב שבו אדם רודף אחרי מטרה ארוכת טווח, ובמהלך הדרך, מתוך התעסקות מתמדת באמצעים להשגת המטרה, הוא שוכח את המטרה המקורית. למשל, אדם שרוצה כסף כדי להיות מאושר, עשוי לשכוח שבמקור רצה להיות מאושר ומתחיל לרדוף אחרי הכסף כמטרה עצמאית. לפי אליעד, זו תוצאה של הנטייה של המוח לחסוך אנרגיה על ידי התמקדות רק במה שנתפס כרלוונטי באופן מיידי.

מה הקשר בין שכחה לתת - מודע?

אליעד מציין כי פעמים רבות ישנן מחשבות שפועלות בתת - מודע ואנו שוכחים את הסיבה האמיתית לפעולות שלנו. לדוגמה, אדם שבילדותו צחקו עליו, עשוי לפתח התנהגות של הוכחת כוח בלי שהוא מודע לקשר בין ההתנהגות הזאת לאירוע מהילדות. המחשבה אמנם עברה במוחו, אך הוא שכח אותה במודע והיא הפכה לתת - מודעת, משפיעה על התנהגותו באופן עקיף וללא מודעות.

איך השכחה מאפשרת לאדם להתפתח ולחיות?

לסיכום, אליעד כהן מדגיש ששכחה היא חלק בלתי נפרד מתפקודו היעיל של המוח ומיכולתו של האדם להתקדם בחיים. בלי היכולת לשכוח, האדם היה נשאר תקוע במקומו ולא מצליח להתגבר על זיכרונות שליליים או על מטרות שהשתנו. במובן זה, השכחה היא מנגנון חשוב המאפשר לאדם לחיות, להשתנות ולהתפתח.
מטרה מקורית להמשיך הלאה לגרום רעה או טובה סדרי עדיפויות שלילי סיבתיות אמת סכנה חיים השגת מטרה אבולוציה איך המוח איך המוח זוכר איך עובד איך עובד זיכרון אני לא מצליח אני לא מצליח לזכור אני שוכח אני שוכח דברים אקראי אקראיות המוח המוח זוכר המוח זוכר את מה שחשוב הצלחה זיכרון זיכרון אקראי זיכרון יעיל זיכרון סיבתי זיכרונות יעילות לזכור לזכור דברים למה אני למה אני לא למה אני לא מצליח למה אני לא מצליח לזכור למה אני שוכח למה אני שוכח דברים מה שחשוב מהו זיכרון מהו זיכרון יעיל מהי יעילות מוח מוח יעיל מוח לא יעיל סיבתיות עובד עובד זיכרון עובדים שוכח דברים שכחה
זיכרון, שכחה, איך המוח זוכר? איך עובד זיכרון? המוח זוכר את מה שחשוב, זיכרון אקראי, זיכרון סיבתי, מוח יעיל, מוח לא יעיל, אבולוציה, למה אני שוכח דברים? למה אני לא מצליח לזכור? מהי יעילות? מהו זיכרון יעיל? לזכור דברים, חלק 2
זיכרון, שכחה, איך המוח זוכר? איך עובד זיכרון? המוח זוכר את מה שחשוב, זיכרון אקראי, זיכרון סיבתי, מוח יעיל, מוח לא יעיל, אבולוציה, למה אני שוכח דברים? למה אני לא מצליח לזכור? מהי יעילות? מהו זיכרון יעיל? לזכור דברים, חלק 2
... שכחה, איך המוח זוכר? איך עובד זיכרון? המוח זוכר את מה שחשוב, זיכרון אקראי, זיכרון סיבתי, מוח יעיל, מוח לא ... שהיה חיוני להישרדות. לפיכך, הזיכרון יעיל מטבעו מאחר והוא בנוי כך שניתן יהיה לזכור את הדברים שמשפיעים על הישרדות האדם. מה ההבדל בין זיכרון סיבתי לזיכרון אקראי? אליעד מסביר שישנם שני סוגי ... שיש לו חשיבות או משמעות ברורה להישרדות או לקיום האדם. זהו זיכרון שמונחה על ידי סיבתיות - המוח מעריך איזה מידע יהיה שימושי בעתיד ושומר אותו. זיכרון אקראי: החלק הלא יעיל של המוח. זוהי צורת ... יוצר את התמונה המורכבת של איך אנו זוכרים ושוכחים מידע במהלך החיים. למה אני שוכח דברים? איך עובד הזיכרון? מהו זיכרון יעיל? מה זה זיכרון סיבתי? זיכרון אקראי איך המוח מחליט מה לזכור? מהי ...
חקר השפה, אבולוציה של השפה, איך נוצרה השפה? איך תינוק לומד לדבר? ללמוד שפה, איך המוח מעבד שפה? לינגוויסטיקה, סמנטיקה, רכישת שפה, פסיכובלשנות, איך נוצרת שפה? איך נוצרות השפות?
... השפה, אבולוציה של השפה, איך נוצרה השפה? איך תינוק לומד לדבר? ללמוד שפה, איך המוח מעבד שפה? לינגוויסטיקה, סמנטיקה, רכישת שפה, פסיכובלשנות, איך נוצרת שפה? איך נוצרות השפות? איך נוצרה השפה ואיך תינוק לומד לדבר? בהרצאה, נוגעים בכמה נושאים קריטיים בתחום חקר השפה, כמו האבולוציה של השפה, איך נוצרה השפה, ואיך תינוקות לומדים לדבר. החקירה הזו נוגעת לא רק ביכולת של האדם ללמוד שפה, אלא גם בשאלה העמוקות יותר של מהות השפה עצמה: איך היא נוצרה, מהם הבסיסים לתקשורת מילולית, ואיך המוח מעבד את השפה. אליעד כהן מתחיל את ההרצאה בשאלה לאנשים בשיח, שאלה שמתעוררת בעת חיפוש משותף של משמעות. הוא מציין את הקשר שבין מילים ומשמעותן, ומסביר כיצד שפה לא יכולה ... לכך שנוצרו שפות מסוימות בשלב כלשהו במהלך האבולוציה האנושית? אליעד כהן מציין כי השפה לא נוצרה מתוך צורך הכרחי - היא לא נוצרה כי האדם חייב היה לתקשר, אלא היא התפתחה כצורת תקשורת מקובלת בין בני אדם, והוסיפה כשלב נוסף את יכולת הלמידה של ילד. איך המוח מעבד את השפה? לאורך ההרצאה, אליעד כהן נוגע גם בעיבוד השפה במוח. המוח האנושי לא רק שומע את המילים, אלא גם מבצע חיבור בין הצלילים שהאדם שומע לבין הקונספטים והמשמעויות שקשורים לאותם צלילים. יש התייחסות לסמנטיקה וללינגוויסטיקה, ומתאר כיצד המוח לא רק קולט את המילים, אלא מעבד אותן בצורה שמחברת אותן לתודעה. המוח לא רק שומע את הצלילים - הוא מבצע אנליזה מנטלית של הצלילים ומחבר אותם עם האסוציאציות האישיות והתרבותיות של הפרט. כמו כן, המוח מפעיל את יכולותיו הקוגניטיביות כדי ליצור קשרים ולקבל משמעויות מתוך התקשורת המילולית. איך נוצרות שפות חדשות? אליעד כהן מציין כי שפות חדשות יכולות להיווצר בצורה אקראית לחלוטין, דרך אנשים שממציאים צלילים חדשים, ומבצע חיבור בין הצלילים למילים. לאורך זמן, מילים חדשות שנוצרות נופלות לאנשים על לוגיקה אסוציאטיבית מסוימת, ומשם הן מתחילות ... זה פשוט המובן שהתפתח בשיח האנושי לאורך הזמן. אבולוציה של השפה חקר השפה איך תינוק לומד לדבר? עיבוד שפה במוח לינגוויסטיקה איך נוצרת שפה? פסיכובלשנות איך נוצרה שפה? כיצד תינוק לומד לדבר? השפה, באיזשהו מובן, היא מערכת של קשרים ... שמאפשרת תקשורת. האם השפה היא תהליך מחויב או אקראי? יש תיאוריות שמתארות את השפה כתהליך שהוא כמעט אקראי, מה שאומר שאין שום היגיון בהכרח למה קוראים למשהו שולחן ולא בשם אחר. כל מילה יכולה להיווצר באופן אקראי, אבל ככל שהשפה מתפשטת, היא הופכת לחלק מהתרבות והחברה והופכת להיות המובן מאליו. כל מילה נבנית לא מתוך סדר לוגי, אלא מתוך תהליך של חיבור בין הצלילים למובנים. בסופו של דבר, ... לומד לדבר? כיצד נוצרת שפה חדשה? האם השפה היא אקראית או מחויבת? למה נבחרו מילים מסוימות בשפה? ...
אבולוציה / ברירה טבעית / החזק שורד - מהי מהות האבולוציה?
אבולוציה ברירה טבעית החזק שורד - מהי מהות האבולוציה? במאמר הזה נדבר על תופעת האבולוציה כתופעה, בלי להיכנס לעניין של בריאת העולם בצורה אבולוציונית או לא. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי בעולם שלנו קיימת תופעה של אבולוציה. ותופעת האבולוציה הזאת, קיימת בכל אחד ואחד מתחומי החיים. ואבולוציה פירושו, כאשר הדברים שבעולם מתפתחים והופכים ... כל הזמן, הוא פשוט נעלם. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי תהליך של אבולוציה וברירה טבעית, מתרחש אצל כל אדם ואדם גם ברמה הרעיונית. כי כל הדעות שיש בעולם, כולן עוברות כל הזמן תהליך אבולוציוני. ובעבר הרחוק היו דעות שונות מהדעות שיש היום. ... הן שורדות לעד. ודבר שהוא שקרי, דרכו וסופו ליפול. וכל עניין האבולוציה, הברירה הטבעית והחזק שורד, שורשו הוא בכך, ... של דבר, סופו להיעלם. וכל הידע שיש בעולם, כולו עובר כל הזמן תהליך אבולוציוני. כי הרעיונות שהם נכונים, דהיינו, הרעיונות ... המציאות רק באופן חלקי, בסופו של דבר הוא נעלם. כך שכל עניין תופעת האבולוציה, הוא ייצוג לרעיון שהאמת והדבר שהוא מתאים יותר ... השורדת והיא תנצח את הדמיון הרע וכולי. ואם נתבונן היטב על התהליך האבולוציוני של החזק שורד, שהוא ייצוג לכך שהאמת מנצחת את ... שלו מתעצבת ומתחדשת כל הזמן. וההתחדשות השכלית של האדם, היא תהליך אבולוציוני, שבו החזק שורד. כי נקודת האמת שיש בתוך השכל ... אחת משתי האפשרויות הנל. ואם נתבונן היטב נראה, כי בסופו של התהליך האבולוציוני, ישרדו רק שתי ישויות בלבד. והישות האחת ... הפשוט ביותר גם הוא שורד. ושתי הישויות האלו ששורדות בסוף תהליך אבולוציוני אין סופי, הן מייצגות את החיבור של הפשיטות עם ... שהוא כמעט חכם מושלם, כל זמן שהוא לא חכם מושלם, אם הם יעברו תהליך אבולוציוני אין סופי, שניהם ייעלמו. ובסופו של דבר, ... שכל ויגיע אל השלמות המוחלטת. והעולם שלנו כולו עובר כל הזמן תהליך אבולוציוני. וכל הדברים מתפתחים. ומי ששורד, הוא זה שמשפר ...
אבולוציה, תורת האבולוציה, מדע, לוגיקה, הוכחה מדעית, בחירה חופשית, פילוסופיה של המדע, פילוסופיה מדעית, הוכחות מדעיות, איך נוצר האדם? מאיפה בא האדם? משמעות החיים, אדם או רובוט
אבולוציה, תורת האבולוציה, מדע, לוגיקה, הוכחה מדעית, בחירה חופשית, פילוסופיה של המדע, פילוסופיה מדעית, הוכחות מדעיות, איך נוצר האדם? מאיפה בא האדם? משמעות החיים, אדם או רובוט
אבולוציה, תורת האבולוציה, מדע, לוגיקה, הוכחה מדעית, בחירה חופשית, ... החיים, אדם או רובוט האם תורת האבולוציה משפיעה על תפיסת המציאות שלנו? אליעד כהן מנהל דיון פילוסופי מעמיק סביב תורת האבולוציה, משמעות החיים וההשפעה של הידע המדעי על תפיסת ... האדם התפתח מחיידק, כפי שהתיאוריה האבולוציונית המקובלת מציעה, ומכאן מתפתחת השיחה אל שאלות ... אינו מתמקד בדיון המדעי הטכני של האבולוציה, אלא בשאלות הפילוסופיות העמוקות שקשורות אליה. ... שהסיבה להבדל ברגש היא רק בגלל שהמוח מעניק משמעות שונה למידע הזה. האם יש הבדל בין בני ... או מתוך תכנות חיצוני כלשהו? האם המוח שלנו הוא בסך הכל רובוט מתוחכם? אליעד משתמש ... משמעות וחשיבות לסיגנלים אלה היא שהמוח מעניק להם פרשנות מסוימת. איך חקירת האבולוציה קשורה לבחירה חופשית ולרגשות שלנו? אליעד מציע לאדם המתעניין באבולוציה לשאול את עצמו מדוע דווקא התחום הזה מעניין ... זה. הוא מסביר שאפשר להתעניין באבולוציה מתוך רצון להבין האם קיימת בחירה חופשית, האם יש ... עמוקות אלה גם בלי להסתמך על האבולוציה או על ידע היסטורי. מה הקשר בין אבולוציה ובחירה חופשית? לדעת אליעד כהן, שאלת הבחירה החופשית אינה תלויה דווקא באבולוציה. הוא מציג את התפיסה שלו שכל התיאוריות המדעיות, כולל האבולוציה , מבוססות על תצפיות חושיות בלבד, ולכן אינן ... פנימיים, שאינם תלויים בתצפיות או בזיכרונות, משום שאלה תמיד יכולים להיות מוטעים או ... אתה מוצא את עצמך ללא כל חוש, ללא זיכרונות, ללא מידע מבחוץ, ושואל אם ניתן להגיע מהנקודה ... בתצפית חיצונית כלל. האם תהליך האבולוציה הוא התפתחות או רק שינוי? אליעד מציע לחשוב מחדש ... הוא שואל מדוע מייחסים להתפתחות אבולוציונית ערך חיובי דווקא, ולא שלילי? לדוגמה, מדוע ... אליעד מציע לבחון האם ההתעניינות באבולוציה באמת מוסיפה ערך ומשמעות לחיים, או שמא מדובר ... האמיתי שלה הוא רק הפרשנות האישית שהמוח מעניק למידע הזה. הוא ממליץ שאם האדם באמת מעוניין ... זה, יותר מאשר את הנושא עצמו. האם האבולוציה נכונה? האם קיימת בחירה חופשית? מה המקור לתודעה ...
פגיעה ברגשות דתיים, יהדות, התורה היהודית, משה רבנו, החרדים, פגיעה ברגשות הזולת, אתאיסטים, אמונה אתאיסטית, אבולוציה תודעתית, לפגוע ברגשות של אחרים
פגיעה ברגשות דתיים, יהדות, התורה היהודית, משה רבנו, החרדים, פגיעה ברגשות הזולת, אתאיסטים, אמונה אתאיסטית, אבולוציה תודעתית, לפגוע ברגשות של אחרים
... יהדות, התורה היהודית, משה רבנו, החרדים, פגיעה ברגשות הזולת, אתאיסטים, אמונה אתאיסטית, אבולוציה תודעתית, לפגוע ברגשות של אחרים האם פגיעה ברגשות דתיים היא דבר לגיטימי? אליעד עוסק בשאלה המורכבת של פגיעה ברגשות ... ורוחנית. הוא מתאר כיצד המאמינים מתמקדים בדמותו של משה ולא באלוהים עצמו, ולכן מבחינה אבולוציונית - תודעתית, היהדות מהווה מחסום להתקדמות תודעתית. כיצד הדת היהודית עוצרת את האבולוציה התודעתית? אליעד מציג את ההשוואה בין ההתפתחות המדעית, שמתקדמת דרך הטלת ספק מתמדת במה שהיה קודם, לבין היהדות ...
אבולוציה רוחנית, גמר תיקון, תיקון הדור האחרון, אחרית הימים, עולם אידיאלי, העולם הרוחני, חיים רוחניים, התפתחות רוחנית, התקדמות רוחנית, העתיד הרוחני, ימות המשיח
אבולוציה רוחנית, גמר תיקון, תיקון הדור האחרון, אחרית הימים, עולם אידיאלי, העולם הרוחני, חיים רוחניים, התפתחות רוחנית, התקדמות רוחנית, העתיד הרוחני, ימות המשיח האם קיימת באמת אבולוציה רוחנית בעולם? השאלה המרכזית שאליעד עוסק בה היא האם קיימת התפתחות רוחנית ברמה הקולקטיבית, או במילים אחרות, האם העולם מתפתח באופן אבולוציוני מבחינה רוחנית. אליעד מסביר שהתשובה תלויה מאוד בהגדרה המדויקת של המונח אבולוציה רוחנית. הוא טוען שהמונח רצון משחק תפקיד חשוב בשאלת האבולוציה הרוחנית, שכן כל דבר ביקום, בכל רגע, רוצה משהו באופן קבוע, ולכן האבולוציה הרוחנית אינה ברמת הרצון עצמו אלא בביטוי של הרצון לאורך זמן. מה ההבדל בין רצון להתפתחות אמיתית? אליעד מסביר שרצון הוא מצב תמידי, כל יצור חי וכל אדם תמיד ... הרצון. היום אדם רוצה דבר אחד, מחר הוא רוצה דבר אחר. אליעד מדגיש שהשינוי הזה באובייקט הרצון לא בהכרח מצביע על התפתחות אבולוציונית. לפעמים השינוי עשוי להיות התדרדרות ולא התפתחות. האם העולם באמת מתקדם אבולוציונית? אליעד מציין שההיגיון אומר שהעולם תמיד מתפתח לכאורה - למשל, יש יותר אנשים, יותר טכנולוגיה, יותר שפע חומרי, יותר חוויות ויותר אפשרויות. אך מצד שני, יש ... אנשים, אך הקשרים הפכו להיות שטחיים יותר. האם זה נקרא התפתחות או הידרדרות? אליעד אומר שזה תלוי באיך שהגדרת מראש את היעד של האבולוציה. אם נקודת הייחוס היא כמותית (יותר אנשים, יותר טכנולוגיה), אז זו התפתחות. אבל אם המטרה היא עומק הקשר האנושי, אז העולם הידרדר. התפתחות רוחנית תלויה, לדבריו, ... אחורה לנקודת ההתחלה, למקום שממנו באנו. השלמות שאליה רוצים לחזור היא למעשה נקודת המוצא הראשונית. לסיכום, אליעד מדגיש שהמושג אבולוציה רוחנית תלוי תמיד בהגדרת המטרה. לפי התפיסה שלו, אין דבר כזה אבולוציה חד - משמעית, אלא רק תנועה של רצונות וערכים המשתנים ביחס לנקודת ייחוס שרירותית שאנחנו בוחרים. האם העולם מתקדם רוחנית? מהו גמר תיקון? מהי אבולוציה רוחנית? האם קיימת שלמות מוחלטת? מהו תיקון הדור האחרון? האם העולם נעשה טוב יותר? האם באמת יש התקדמות רוחנית? ...
סיבתיות, מה קדם למה הביצה או התרנגולת? סיבה לפני תוצאה, תוצאה לפני סיבה, אבולוציה, בריאת העולם, פרדוקס הביצה והתרנגולת, מה היה קודם הביצה או התרנגולת? האם יש אלוהים? סיבה ותוצאה
סיבתיות, מה קדם למה הביצה או התרנגולת? סיבה לפני תוצאה, תוצאה לפני סיבה, אבולוציה, בריאת העולם, פרדוקס הביצה והתרנגולת, מה היה קודם הביצה או התרנגולת? האם יש אלוהים? סיבה ותוצאה
סיבתיות, מה קדם למה הביצה או התרנגולת? סיבה לפני תוצאה, תוצאה לפני סיבה, אבולוציה, בריאת העולם, פרדוקס הביצה והתרנגולת, מה היה קודם הביצה או התרנגולת? האם יש אלוהים? סיבה ותוצאה מה קדם למה הביצה או התרנגולת? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת ... לדיון על רעיונות של סיבה ותוצאה, התהליכים האבולוציוניים, וההבנה של זמן. השאלה עצמה היא פרדוקס, אך השיעור לא מתמקד רק בה, אלא בחקירה פילוסופית ועמוקה של הסיבתיות וההבנה שלנו את הזמן. ההגדרה המסורתית של סיבה היא שמשהו קורה קודם לתוצאה, כלומר, הסיבה קודמת בזמן לתוצאה. אליעד מתחיל בדיון על סיבתיות ומעלה את השאלה האם כל סיבה אכן קודמת לתוצאה. הוא מציין, כי בהגדרה של סיבה ותוצאה, יש נטייה לחשוב שהסיבה תמיד קודמת לתוצאה, אבל הוא מציע שזו לא תמיד הדרך ... הכרונולוגי. בהמשך, אליעד עובר לדון בשאלה האבולוציונית מה קדם למה? הביצה או התרנגולת?. הוא מציין שייתכן כי התשובה אינה כה פשוטה כפי שהיא נראית. אליעד מציע כי יתכן והביצה והתרנגולת לא תמיד היו באותם מבנים שהכרנו. הוא מציין כי, במסגרת האבולוציה, התהליכים הארוכים והמורכבים קשה להצביע על סיבה אחת בודדת שקדמה לכל. למשל, האם התרנגולת נוצרה קודם לביצה, או להיפך? הסיבה לתהליך האבולוציוני היא לא בהכרח סיבה שמתרחשת בזמן הקודם לתוצאה, במיוחד כשמדובר בתהליכים ביולוגיים מורכבים כמו האבולוציה. לכן, השאלה מה קדם למה? הביצה או התרנגולת? מקבלת מימד פילוסופי נוסף, בו אין בהכרח סדר כרונולוגי מדויק בין הסיבה לתוצאה. אם נבין את זה, השאלה מקבלת צורה ... ביצה או תרנגולת? סיבה ותוצאה האם יש אלוהים? אבולוציה ובריאת העולם הביצה והתרנגולת בפרספקטיבה פילוסופית מה קדם למה הביצה או התרנגולת? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בשאלה פילוסופית עתיקת יומין: מה קדם למה, הביצה ... לדיון רחב על רעיונות של סיבה ותוצאה, תהליכים אבולוציוניים, והגדרות של זמן. אליעד מציג את השאלה לא רק כפרדוקס אלא גם כדרך להבין את הקשר בין סיבה לתוצאה. ההרצאה מתחילה בדיון על מושג הסיבתיות. אליעד מעלה את השאלה האם כל סיבה חייבת להקדים את התוצאה. הוא מדגיש שכשיש סיבה ותוצאה, הגדרה מסוימת של סיבה היא שהסיבה קודמת לתוצאה, אך הוא מציין כי ... אינה עדיין קרתה. בהמשך, אליעד עובר לדיון על האבולוציה ובריאת העולם, ובפרט על השאלה מה קדם למה? הביצה או התרנגולת?. הוא מציע כי התשובה אינה פשוטה כפי שייתכן שחשבו בעבר. אליעד מבהיר שייתכן והביצה והתרנגולת לא ... היו במבנה ובתצורה שהכרנו היום, אלא שהתהליך האבולוציוני הוא זה שיצר את המצב הנוכחי שבו אנו רואים ביצה ותרנגולת. הוא מציין גם את הקושי בהגדרת סיבה ותוצאה, במיוחד כאשר ישנם תהליכים ביולוגיים ארוכים ומורכבים, כמו האבולוציה, שבהם קשה להצביע באופן חד משמעי על סיבה אחת שהתמידה לאורך זמן. תוך כדי הדיון, אליעד מבצע חקירה פילוסופית על איך אנו מבינים את קיום הזמן, מהו העבר ומהו העתיד, ועד כמה הגדרות אלו תורמות להבנת שאלת הסיבתיות. בהמשך, הוא מציין שייתכן שהתשובה לשאלה מה קדם למה? הביצה או התרנגולת? אינה ברורה לגמרי גם מבחינה פילוסופית. הוא מדבר על הרעיון שבחיים שלנו, פעמים רבות ... ביצה או תרנגולת? סיבה ותוצאה האם יש אלוהים? אבולוציה ובריאת העולם הביצה והתרנגולת בפרספקטיבה פילוסופית ...
שלמות עצמית וזיכרון רגשי טוב - מהו זיכרון רגשי טוב בשלמות?
שלמות עצמית וזיכרון רגשי טוב - מהו זיכרון רגשי טוב בשלמות?
... עצמית וזיכרון רגשי טוב - מהו זיכרון רגשי טוב בשלמות? איך אפשר לדעת שהגעת לשלמות העצמית שלך? אליעד כהן פותח את השיחה בשאלה חשובה: כיצד אדם יכול לדעת האם הוא ... סימן שהוא טרם הגיע לשלמות, כי אדם שנמצא בשלמות כבר אינו מחפש תשובות. מהו תהליך ההתפתחות והזיכרון הרגשי שעובר האדם? כדי להמחיש את תהליך ההתפתחות והחשיבות של זיכרון רגשי, אליעד נותן דוגמה מהילדות: ילד קטן בגן שנפגע רגשית מכך שמישהו הוציא לו לשון. כשהוא מתבגר ומישהו עושה זאת שוב, הוא כבר לא ... לטענתו, תמיד נשאר באדם מטען רגשי מן העבר: גם כאשר האדם מרגיש מאושר, הוא ממשיך לסחוב איתו זיכרונות רגשיים שליליים מפעם, בנוסף לחשש שהטוב הזה יפסק בעתיד. הוא נותן דוגמה לאדם שאומר הלוואי שהשבוע הטוב הזה יימשך לנצח, ובכך חושף ... מדגיש שאם אדם זוכר את עברו בצורה רעה, הבעיה איננה העבר עצמו, שכן העבר איננו קיים עוד, אלא הזיכרון והחוויה שלו מן העבר. הדגש צריך להיות על התיקון של חוויית הזיכרון ולא על ניסיון לשנות אירועים שכבר התרחשו. איך מתקנים את הזיכרון הרגשי הרע? אליעד טוען כי הפתרון אינו הדחקת האירועים השליליים, מכיוון שההדחקה אינה אפשרית באמת, ותמיד יישאר משהו מהזיכרון. במקום זאת, הוא מציע לבצע תהליך שבו האדם עובר על כל האירועים הרעים שחווה ומנסה לחוות אותם מחדש באופן חיובי. לדוגמה, אם אדם עבר שוד או איבד חבר במלחמה, המטרה אינה לשנות את העבר, אלא לשנות את הדרך שבה הוא חווה את הזיכרונות הללו. הוא מדגיש ששיטות נפוצות כגון חשיבה חיובית או דמיון מודרך לא באמת פותרות את הבעיה, מכיוון שהן מהוות סוג של שקר עצמי ולא מספקות הבנה אמיתית של המציאות. מדוע הבנה עמוקה של המציאות הכרחית לתיקון הזיכרון? אליעד מסביר שהדרך הנכונה להתמודד עם הזיכרון השלילי היא להבין באופן עמוק את המציאות עצמה, להבין את הסיבה הראשונית שיצרה את כל האירועים, טובים ורעים כאחד. לדבריו, הסיבה של ... שאין באמת הבדל בין טוב לרע מנקודת המבט המוחלטת. כאשר האדם יגיע להבנה זו, הוא יוכל לחוות את כל זיכרונותיו, גם הכואבים ביותר, כחוויה טובה ומוחלטת. כתוצאה מכך, האדם יחווה טוב מוחלט באמת, כזה שבו הוא אינו חושש יותר מפני רע עתידי, ... שיקרה הוא לטובה מנקודת המבט של אותה סיבה ראשונית ומוחלטת. כיצד ליישם בפועל את התהליך לתיקון הזיכרון הרגשי? אליעד מפרט את התהליך באופן מעשי: האדם צריך לרשום לעצמו את כל האירועים השליליים שקרו לו בחיים. עליו לנסות לחוות מחדש כל ... אותה סיבה ראשונית שיוצרת הן את הטוב והן את הרע. מתוך ההבנה העמוקה הזו, האדם יוכל לחוות את כל הזיכרונות כחיוביים באמת. מה התוצאה של תיקון הזיכרון בדרך זו? לדברי אליעד, אם אדם יצליח להגיע להבנה ולחוויה זו, הוא יגיע למצב של שלמות אמיתית, בה הוא חווה את כל זיכרונותיו באופן חיובי לחלוטין. הוא מדגיש שזו הדרך היחידה לחוות אושר אמיתי ושלמות עצמית מלאה, ללא כל פחד או חשש שיקרה רע בעתיד. לסיום, אליעד מאחל למאזינים להגיע למצב כזה של הבנה ושלמות עצמית, ולחוות טוב אמיתי בחייהם. איך לתקן זיכרונות שליליים? מהי שלמות עצמית? איך להשתחרר מפחד? האם חשיבה חיובית עובדת באמת? מהי הסיבה של אירועים רעים? איך להגיע להבנה עמוקה של ... ביותר שכל עוד יש לך שאלה, עוד לא הגעת ואתן נקודת מבט. אדם עובר מרגע שנולד תהפוכות, ולפי הזיכרון שלו את העבר, ידע אם הגיע. ילד לדוגמה בגן הוציאו לו לשון וחווה את זה כרע, ואז הוא גדל ומוציאים לו לשון והוא לא ייחס לזה כבר ... עבר כבר מה שהיה איננו ולא מנסים להפוך אותו לטוב, זה כבר לא קיים, ומה שאנו מנסים לפתור את הזיכרון, לפתור את מה שהוא חווה את מה שקרה לו, והוא חווה את הזיכרונות בצורה רעה וזו הבעיה, זה מה שהורס לאדם את האושר כי הוא חווה את העבר שלו בצורה רעה. והאדם יכול להגיע למצב שהוא יחווה את הזיכרונות בצורה טובה, אם הוא יצליח להביא את עצמו בהווה לחוות את הזיכרונות בצורה טובה, אז הוא יחיה טוב. ועל האדם להיזכר בכל הדברים הרעים, ולחוות אותם כדבר טוב, וזה ממילא מתקן לו את זיכרונות העבר ואז הוא חי טוב באמת. ומי שלימד את האדם להדחיק את הדברים הרעים אין לו מושג מימינו ומשמאלו, כי תמיד יהיה זיכרון. ובפועל תרשום את כל הזיכרונות הרעים, ותחווה אותם בצורה טובה. וכל הטריקים, חשיבה חיובית, דמיון ועוד, כל אלו לא יעבדו לך. העניין להגיע להבנה, לא לשקר את עצמך, ... הטובים והרעים מהנקודה של הבנת הסיבה הראשונה שאין בה הבדל בין טוב לרע, אז האדם יחווה את הזיכרונות מההבנה ומידיעה שאין הבדל אצלו בין טוב לרע ויחווה את הכל כטוב ביותר, ואז הוא יחווה טוב בשלמות. ושיהיה לכולם המשך יום טוב באמת. ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על זיכרון, שכחה, איך המוח זוכר? איך עובד זיכרון? המוח זוכר את מה שחשוב, זיכרון אקראי, זיכרון סיבתי, מוח יעיל, מוח לא יעיל, אבולוציה, למה אני שוכח דברים? למה אני לא מצליח לזכור? מהי יעילות? מהו זיכרון יעיל? לזכור דברים, חלק 1
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: זיכרון אקראי, מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: זיכרון אקראי, איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם גירושין? איך לקבל החלטות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לעשות יותר כסף? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אולי אנחנו במטריקס? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה לא להתאבד? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש בחירה חופשית? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? האם באמת הכל לטובה? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? איך להנות בחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל רגשי, קואצ'ר אישי, יועץ טיפולי בנושא זיכרון אקראי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2656 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 21:29:04 - wesi1