... זו לזו. זה שהאדם אינו יכול להבין זאת בשכלו, לא אומר שזה לא יכול להתקיים במציאות אובייקטיבית. האם אפשרי שיש יותר
מסיבה ראשונה אחת? אליעד כהן מרחיב את השאלה ומציין שגם מושג
הסיבה הראשונה, שנהוג לייחס לאלוהים, לא מוכיח בהכרח את אחדות האלוהות. לטענתו, אפשר שיהיו כמה סיבות ראשונות שפועלות במקביל, ואף שהדבר אינו נתפס בשכל אנושי, הוא ... להיות מבחינה אובייקטיבית. אסביר את זה בעוד דרך, נגיד שיש אלוהים אחד, שהוא הסיבה של כל הסיבות, ואם הגדרת אלוהים היא
הסיבה הראשונה, ממילא לא יכול להיות שני אלוהים, כי לא יכול היות שני
סיבה ראשונה . אבל אולי כן יש יותר
מסיבה ראשונה אחת, וזה שאתה לא מבין בשכל איך זה יכול להיות, זה אומר שבאמת זה לא יכול להיות? וזה שלאלוהים יש בחירה חופשית, שהוא בחר את הרצון של עצמו, זה למישהו ... זה ישהו כן מבין את הנושאים האלו? לא מבינים ואומרים שזה מעל השכל אבל אז זה אומר שמעל השכל יכול להיות כמה אלוהים, כמה
סיבה ראשונה, יש כמה אינסוף יכול להית הרבה דברים. ועכשיו ניתן עוד כיון למחשבה, ולפני כן אני חייב להגיד שמצד האמת יש יותר מאלוהים אחד, ושאני אומר יותר מאלוהים ...