אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הסוף ✔או הכל או כלום, להמר על הכל, ללכת עד הסוף, ההתמודדות האחרונה, השאלה האחרונה, להיות מרוצה בשלמות מהמציאות, שביעות רצון מלאה מהמציאות, להיות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
או הכל או כלום, להמר על הכל, ללכת עד הסוף, ההתמודדות האחרונה, השאלה האחרונה, להיות מרוצה בשלמות מהמציאות, שביעות רצון מלאה מהמציאות, להיות דבר והיפוכו
למה האדם לא מצליח להיות מרוצה ב - 100% מהמציאות?

אליעד מסביר שהסיבה שאדם לא יכול להיות מרוצה באופן מוחלט מהמציאות, נעוצה בשורש הנפרדות. האדם יכול להיות מרוצה מדבר מסוים, או להיות מרוצה מההיפך שלו, אבל לעולם לא יכול להיות מרוצה משני ההפכים בבת אחת. למשל, אדם יכול להיות מרוצה מאוד כשהוא בזוגיות עם האקסית, והוא יכול גם להיות מרוצה מאוד כשהוא לבד. אבל אין אפשרות שהוא יהיה מרוצה ב - 100% בשתי הסיטואציות המנוגדות הללו בו זמנית. זהו הקונפליקט הבסיסי של האדם מול המציאות, הקונפליקט העמוק ביותר שאדם יכול להתמודד איתו.

מה זה אומר להיות דבר והיפוכו בו זמנית?

אליעד מחדד את הנקודה, שמה שמגביל את האדם באמת הוא חוסר היכולת שלו לחשוב ולחוות שני הפכים בו זמנית. האדם תמיד נמצא או במחשבה אחת או בהיפוך שלה, אבל אף פעם לא בשניהם. למשל, אם שואלים מישהו האם יש כיסא בחדר, הוא יכול מיד לומר שאין הבדל בין הכיסא לפיל. אבל אליעד מדגיש שזה רק חצי הדרך. כי מצד אחד אין הבדל בין כיסא לפיל, מצד שני יש הבדל מוחלט, כי כרגע יש כאן רק כסא ולא פיל. זאת אומרת, לא רק להפוך, אלא להצליח להחזיק בו זמנית את שני הקצוות - גם את ההיפוך וגם את המחשבה המקורית.

אדם שנמצא רק בצד ההיפוך נקרא "באחדות שיקרית", כי הוא מתעלם מקיומה של המציאות היום - יומית. מצד שני, אדם שנמצא רק בצד הרגיל נקרא "בנפרדות". המטרה היא לא רק להיות באחדות או רק בנפרדות, אלא גם וגם.

מדוע החשיבה שהכל אפשרי יוצרת קושי?

כשאדם מושך לכיוון שבו שום דבר לא מחויב והכל אפשרי, קשה מאוד לדבר איתו ולהגיע להסכמות. כל שיחה הופכת לאתגר כי הוא תמיד יהפוך כל טיעון. מצד אחד הוא מגיע לאמת עמוקה, אבל מצד שני הוא מאבד את היכולת לתקשר בצורה טבעית, וזה המחיר שהוא משלם. לפי אליעד, האדם נמצא אז ב"אחדות שקרית", בה הוא לא חווה שום דבר באופן מלא, כי כל דבר מיד מוטל בספק.

המצב האידאלי שאליו אליעד מכוון הוא לא לוותר על אף צד, אלא להחזיק בשתי המחשבות המנוגדות באופן מלא בו זמנית - גם שהכל אפשרי וגם שיש דברים מחויבים וספציפיים מאוד.

כיצד ניתן להתאמן בלחשוב דבר והיפוכו בו זמנית?

אליעד נותן דוגמה פרקטית. למשל, בשיחה עם אדם אחר, מצד אחד להקשיב ולהזדהות איתו, לתת לו לדבר ולזרום עם המחשבה שלו, ובו זמנית בתוכך, בראשך, לראות את ההיפוך של כל משפט שהוא אומר. זה אימון פנימי שבו האדם מתרגל להיות בשני מצבים מנוגדים בעת ובעונה אחת. כך אפשר לתחזק את שתי המחשבות - גם המחשבה המקורית וגם את ההיפוך - ולהיות מסוגל להזדהות ולשוחח עם האחרים בצורה טבעית, מבלי לאבד את העומק של ההבנה ששום דבר אינו מוחלט.

למה האדם לא מצליח לחשוב על דבר והיפוכו בו זמנית?

אליעד מסביר שהסיבה שהאדם לא יכול להחזיק את שני ההפכים ביחד היא כי כל קיומו מבוסס על ההבדלה בין דבר להיפוכו. האדם בטוח שיש הבדל בין "יש" ל"אין", ולכן הוא לא מסוגל להחזיק בראשו גם את ה"יש" וגם את ה"אין" ביחד. למשל, האדם יכול להבין אינטלקטואלית שאין הבדל בין חיים למוות, אך עדיין אי אפשר לחוות בו זמנית רצון מלא לחיות ולמות. זו מגבלה תודעתית בסיסית שעל האדם לחקור.

כדי לפצח את זה, אליעד מציע שהאדם קודם כל יגדיר את המטרה הזאת כמטרה המרכזית של חייו - המטרה לחשוב דבר והיפוכו בבת אחת, להיות גם שלם וגם נפרד, גם אחדות מוחלטת וגם נפרדות מוחלטת בו זמנית. המטרה הזאת נראית בלתי אפשרית, אבל דווקא ההגדרה שלה תוביל את האדם לחשוף את המחסום האמיתי שלו, שהיא האמונה הכי חזקה שלו - ההנחה שקיים הבדל בין דבר להיפוכו.

איך הופכים את המחשבה שהיא בלתי אפשרית?

הצעד הראשון הוא להודות שאתה בטוח במאה אחוז שזה בלתי אפשרי. רק אחרי שהאדם מודה שהוא בטוח שזה בלתי אפשרי, הוא יכול להתחיל להטיל ספק בביטחון הזה. השאלה המרכזית שתוביל אותו לשחרור היא "למה אני לא מצליח לחשוב שזה...
אליעד: יש כאן אדם שהאגו שלו עומד למות, נניח. מה שקורה אצלו זה שהוא נמצא בחווית נפרדות מאוד גדולה, הפוקוס שלו זה בנושא של היפוכים. כל דבר שאומרים לו, בכל נושא, הוא מנסה לראות למה זה לא נכון. זה נחמד וטוב ויפה, אבל יש פרוייקט יותר גדול.

מה החיסרון במה שאתה עושה? אתה לוקח את החיים למקום של האחדות השיקרית איך שזה נקרא. למקום שאי אפשר לשוחח איתך, אי אפשר לדבר איתך, אמנם אפשר לשוחח איתך אבל זה מאוד קשה. אי אפשר להגיע איתך להסכמה על כלום. כל דבר אתה אומר אולי הפוך.

אתה כרגע מושך את החיים לצד מסויים. לצד שאומר ששום דבר לא מחוייב אלא אפשרי.

אני מבין אותך ולכן יכול לשוחח איתך. אתה במגמה שאתה מחפש את ההיפוך וטוב שכך, אך לא רק טוב שכך, ואני אסביר לך למה. בעיקרון הגישה שלך באה על חשבון חיי העולם הזה.

חיי העולם הזה מבוססים על אמונה, על לא לבדוק עד הסוף, לבדוק ולא עד הסוף, חיי העולם הזה הם האמצע.

עכשיו אני גם הורס לך את המשחק, אבל גם מעלה לך את הרף. נותן לך משחק יותר טוב. המשחק הוא שאתה מתרגל את המקום של לא להאחז. זה מקום לא טבעי שבו עליך להיות בשני מקומות בו זמנית. את זה תתרגל.

שאלה: אבל איך אני יכול?

אליעד: שאלת איך אני יכול, עזוב את כל העיסוקים ונסה לפצח רק את זה. ואז אתה מסיים את המשחק. לך קל להיות בנפרדות, וקל לך להיות באחדות השיקרית, אבל כשאני אומר לך, בו תהיה באחדות האמיתית, אתה שואל, אבל איך אני יוכל?

עליך לרוץ יותר מהר לאחד, ומה זה אומר? זה אומר להפסיק למשוך לצד אחד, ולהתחיל למשוך לשני הצדדים בו זמנית.

מה זה אומר פרקטית? כאשר מישהו מדבר איתך, גם תנסה להפוך וגם תנסה להזדהות. למשל כשאני מדבר איתך, גם תתן לי לדבר / תקשיב לי וגם בראש תעשה את ההיפוכים.

תנסה להציב רף יותר גבוה שאומר להיות גם וגם. גם ברמה הרגשית וגם ברמה השיכלית, גם להצליח להזדהות עם זה שאין הבדל וגם להצליח להזדהות עם זה שיש הבדל.

מה זה אומר פרקטית? היא למשל משוחחת איתך, בראש איך שהיא מדברת אתה רואה את הדבר והיפוכו, אבל גם יכול להזדהות ולשוחח איתה.

למשל האם יש פה כסא? מיד תהפוך את זה ותגיד אין הבדל בין הכסא לפיל, אבל זה לא נכון, גם אין הבדל בין הכסא לפיל, וגם יש הבדל בין הכסא לפיל, כי יש רק כסא ואין פיל.

אתה צריך להתחיל לתחזק את שתי המחשבות, גם שאין הבדל בין הכסא לפיל, וגם שיש פה רק כסא.

עד היום הגדרת שהמטרה שלך זה למצוא מה ההיפוך. עכשיו תתחיל להגדיר, מה הדבר שאתה לא יכול לעשות? לחשוב על שני דברים בו זמנית, את זה עליך לרצות.

איך תעשה זאת? קודם כל תגדיר את זה כמטרה. תחשוב, איך אני מצליח לחשוב על שני דברים בו זמנית.

קודם כל תגדיר להיכן אתה רוצה להגיע. תגדיר שאתה רוצה להגיע לדבר והיפוכו המוחלט. שזה גם להצליח להיות בחוויה של לא יודע כלום, וגם להיות בחוויה שאתה יודע שאת זה אתה רוצה ואת זה אתה לא רוצה. שניהם בו זמנית באותו רגע.

למרות שאחדד לך שזה לא בדיוק באותו רגע, כי הכלום הוא לא באותו רגע, הכלום הוא מחוץ לרגע, וזה בתוך הרגע. הכלום הוא בכלל מחוץ לרגע, אך אנחנו קוראים לזה באותו רגע כי אנו ברגע. גם להיות מחוץ לרגע וגם להיות ברגע באותו רגע, וגם בשום רגע. בשום רגע מהצד של ההוא, וגם תהיה באותו רגע מבחינת הזמן.

שההתכווננות שלך תהיה לשם. איך אתה מתקדם לשם פרקטית? קודם כל תגדיר שאתה רוצה להגיע לשם. תשאל איך אני יכול להיות גם וגם. ותשאל את עצמך, למה אני לא מצליח להיות שם? ואת השורש הזה תנסה להכות.

הבנת שכול דבר שאומרים ההפך שלו גם נכון, עכשיו השאלה היא, איך אתה יכול להבין שגם ההפך נכון וגם בו זמנית להזדהות עם מחשבה ספציפית?

איך אתה יכול לדעת מה אתה רוצה, ולדעת מה אתה לא רוצה בו זמנית. תשאל את עצמך, למה אתה לא יכול להיות דבר והיפוכו בו זמנית? למה אתה לא שם? האם אני לא שם? והשאלה הזאת תוביל אותך לשורש של הנפרדות שבתוכך.

שורש הנפרדות שבתוכך, זה חוסר היכולת לתחזק בראש שתי מחשבות מנוגדות, שזה גם אחד וגם שתיים. בסוף היש והאין אחד, אך אתה לא יכול לתחזק גם את היש וגם את האין. אתה לא יכול להגיד אני גם יודע וגם לא יודע.

אם אתה מגדיר את שורש הנפרדות כמטרת על וכמטרה יחידה שלך, שאתה רוצה שזה יהיה גם וגם, ואז אתה תראה את הקונפליקט בכל דבר, תחווה את הצמצום יותר, ואז תראה את שורש הנפרדות. שהדבר והיפוכו יכלול בתוכו את האחדות והנפרדות.

גם אם זאת תהיה המטרה שלך, ותראה שאי אפשר, אז גם סיימת.

תנסה להבין למה אתה לא מצליח, ולמה אתה לא מצליח לחשוב שזה כן משנה וגם לא משנה? כי אתה בטוח שיש הבדל בין דבר להיפוכו, ואת זה תבדוק. וכשתצליח להפוך את זה, סיימת.

אין לך מושג איך לעשות זאת, כי אתה בטוח שזה בלתי אפשרי, ואת זה עליך לחקור. אתה בטוח במאה אחוז שזה בלתי אפשרי, ולכן אין לך אפילו אופציה לרצות את זה.

אתה מצליח לראות שעל כל דבר, אתה יכול לחשוב על ההיפוך שלו, אתה מצליח להגיע לאחד של השווה, אבל עליך להציב רף יותר גבוה וזה בעצם התמודדות עם קונפליקט יותר גדול, ומה זה אומר, הדבר שאתה חושב שהוא בלתי אפשרי, אותו אתה צריך לרצות.

מה אין אפשרות? גם וגם. מה אתה רוצה? רק גם וגם. הכי קיצון. לא אכפת לך מכלום, רק דבר אחד אכפת לך בחיים, הדבר היחיד שאותו אתה לא יכול, ושרק הוא יעסיק אותך.

זה גם יהיה שיא האומללות. כי הדבר היחיד שמעניין אותך, זה דבר שאתה לא יכול להשיג אותו, זה תיק תק יהפוך אותך לאומלל.

הכל אפשר, שלא יהיה לך אכפת אם תחיי או תמותי, ואת יכולה לרצות למות או לרצות לחיות, אבל שאני גם ירצה למות וגם ירצה לחיות בו זמנית, זה את לא יכולה.

קודם כל להציב את המטרה הכי גבוהה, כי אם פצחת אותה פצחת הכל. כי לפי ההיגיון, אם תצליח לעשות את הדבר שאתה לא יכול, אז תצליח לעשות הכל. אם תנסה לשאוף להכי גבוה זה יפתח לך את היכולות לעשות הכל.

מה הדבר שאתה לא יכול? זה להיות שלם. אתה לא יכול להיות מרוצה במאה אחוז.

שאלה: למה?

אליעד: כי בכל דבר יש חיסרון. הוא יכול להיות עם האקסית מרוצה, והוא יכול להיות בלי האקסית מרוצה, אבל אף פעם בבת אחת הוא לא יכול להיות מרוצה במאה אחוז.

אז מה אתה רוצה? את זה, להיות מרוצה במאה אחוז. וזה אומר להיות אלוהים, להיות השלם.

שאלה: יש רגעים עילאיים.

אליעד: או קי, יש רגעים, את רוצה אותם כל הזמן.

אז הקצנו את זה יותר, אני לא רוצה להשיג את המאה אחוז, אני רוצה מאה אחוז מהזמן להיות מרוצה מאה אחוז.

אז תציב זאת כמטרת על, אני רוצה מאה אחוז מהזמן להיות מרוצה במאה אחוז. איך מתקדמים מכאן, קודם כל לרצות זאת, לרצות לרצות לרצות. ואז מה שיקרה לך או שלא תרצה להיות קיים, כי אין לך את מה שאתה רוצה, ואז או שתקבל את מה שאתה רוצה או שלא תהיה קיים.

איך מתקדמים פרקטית בנושא הזה? ההתבוננות צריכה להיות, למה אני לא מצליח להשיג את זה? זאת שאלת המפתח. קודם שיהיה לך ברור מה אתה רוצה, ואחר תשאל למה אני לא מצליח להיות מרוצה במאה אחוז?

להיות מרוצה פירושו להיות שלם, להיות שלם פירושו להיות דבר והיפוכו.

וכשתשאל למה אתה לא יכול להיות מרוצה במאה אחוז, זה יוביל אותך למחסום הכי גדול שלך, אתה תבין מה עוצר אותך, כי כל הדברים שאתה לא מסוגל לעשות ביום יום...
להצליח להשיג הקשבה לחיות הדרך שורש הנפרדות סיבה עומד למות רגשיות להגיע לאחדות להמר הכי גדול או הכל או כלום בשלמות דבר והיפוכו ההתמודדות האחרונה היפוך היפוכים הכל או כלום המציאות הסוף השאלה השאלה האחרונה התמודדות כלום להיות דבר והיפוכו להיות מרוצה להיות מרוצה בשלמות להיות מרוצה בשלמות מהמציאות להמר להמר על הכל להתמודד ללכת ללכת עד הסוף מציאות מרוצה עד הסוף רוצה בשלמות רצון רצון מלא שאלה שביעות רצון שביעות רצון מלאה שביעות רצון מלאה מהמציאות שלמות
להבין עד הסוף, שימוש בשכל, אין שכל, להשתמש בשכל עד הסוף, ללכת עד הסוף
להבין עד הסוף, שימוש בשכל, אין שכל, להשתמש בשכל עד הסוף, ללכת עד הסוף
... עד הסוף, שימוש בשכל, אין שכל, להשתמש בשכל עד הסוף, ללכת עד הסוף מה המשמעות של להשתמש בשכל עד הסוף לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסביר בהרצאה שלו את הרעיון המרכזי של שימוש בשכל עד הסוף, ואת המשמעות של ללכת עם ההבנה או החשיבה עד לנקודה הכי עמוקה ואמיתית שלה. כאשר אליעד אומר ללכת עד הסוף, הוא מתכוון לכך שיש שני צדדים בכל אדם: הצד שמשתמש בשכל ושואל שאלות, והצד שלא מתעניין בשום שאלה ולא מחפש שום תשובה. לדוגמה, אם מישהו זורק אבן על אדם, ... מתעניין למה זרקו עליו את האבן - הצד הזה לא ינסה לחקור או להבין. לעומת זאת, בצד השני, כאשר האדם כן מתעניין בסיבה ומנסה להבין למה זרקו עליו את האבן, כאן אליעד מדגיש שצריך ללכת עד הסוף. הכוונה היא לא לעצור באמצע הדרך, אלא להמשיך ולברר עד הסוף, עד שנמצאת תשובה מלאה, שלמה ומספקת. כלומר, אם כבר התחלת להשתמש בשכל, אסור לך להפסיק באמצע החקירה. האם תמיד חייבים להשתמש בשכל לפי אליעד? אליעד מציין ... להישאר במצב הזה, ואף אחד לא צריך להפריע לו. הבעיה מתחילה רק כאשר האדם מרגיש רע או רוצה להרגיש טוב יותר. במצב כזה, אם האדם בוחר להפעיל את שכלו, אליעד מציין שהוא חייב ללכת עם זה עד הסוף, ולא לעצור באמצע הדרך. למשל, אם האדם אומר לעצמו רע לי, אני לא מבין משהו, אני רוצה שיהיה לי יותר טוב, אז אליעד מדגיש שעליו להשתמש בשכל עד הסוף, ולברר לעומק מה מקור התחושה ומהי התשובה השלמה לשאלות שמטרידות אותו. כלומר, ההנחיה המרכזית של אליעד היא שהאדם רשאי להישאר בלי להשתמש בשכל כלל, אך אם הוא כבר התחיל לחקור או לחשוב, עליו לעשות זאת בצורה שלמה ויסודית. איך להשתמש בשכל עד הסוף? האם חייבים לשאול שאלות בחיים? מה הכוונה בשכל קטן? האם אפשר לחיות בלי סבל? מה לעשות כשלא מבינים משהו? ...
פחד ללכת עד הסוף, פחד להתמסר, פחד להתאכזב, פחד מאכזבה, פחד ללכת עד לקצה
... ללכת עד הסוף, פחד להתמסר, פחד להתאכזב, פחד מאכזבה, פחד ללכת עד לקצה ובו יתבאר, הפחד של האדם ללכת עד הסוף עם המטרות שלו, הפחד של האדם להיות נאמן לעצמו עד הסוף, הפחד של האדם להתמסר לרעיונות שלו, הפחד של האדם ללכת עד לקצה האחרון של השאיפות שלו, והפחד של האדם להתאכזב הפחד מפני אכזבה ועוד. והעניין הוא, כי האדם רוצה להשיג את כל ... ומאודו. אבל מי שיתנגד ב 100% בשלמות, מול המחשבה של הרע, הרע לא יפגע בו בכלל. וכדי שהאדם יהיה מסוגל להשיג את כל המטרות שלו בשלמות עד הסוף, לשם כך הוא צריך לעשות את הדבר הפשוט ביותר. שהוא, לרצות להשיג את כל המטרות שלו בשלמות עד הסוף. כי בעולם שלנו יש אין סוף אפשרויות. וקיימת גם האפשרות להשיג את כל המטרות בשלמות שאין שלמות אחריה. והאדם יכול לקבל את האפשרות הזאת, שבה הוא משיג את כל המטרות שלו בשלמות, ... ולמה האדם לא מבקש מהמציאות להיות איתה בשלום תמיד? ולמה האדם לא מוכן להגדיר לעצמו כמטרה אחת ויחידה, שהוא הולך על כל הקופה, והולך עד הסוף עם האושר שלו, והולך להיות נאמן לעצמו עד הסוף, ולנסות להשיג אושר פנימי שאינו תלוי בשום דבר, עד הסוף ועד הקצה האחרון? זה משום, שהאדם מפחד להתאכזב. כי יש לאדם פחד מפני אכזבה, שהאדם מפחד לרצות משהו באמת ובלב שלם, ואחכ להתאכזב באמת ובלב שלם, מכך שהוא לא קיבל אותו. כי כל זמן שהאדם רוצה את הדבר, אבל לא רוצה אותו כל כולו באמת, אז האדם גם לא יכול להתאכזב באמת, מכך שהוא לא קיבל את הדבר. אבל כאשר האדם הולך עד הסוף, דהיינו, שהוא כל כולו רוצה דבר אחד ויחיד, אז הוא כאילו מהמר על כל האושר שלו, ושם את כל הביצים בסל אחד, ומסתכן בכך, שהוא לא יקבל את מה שהוא רוצה, ויישאר קרח מכאן ומכאן. כי ... חיסרון לנצח וסבל נצחי. אז מה הפתרון? ומי שאין לו מה להפסיד, דהיינו, מי שתמיד רע לו בכל מקרה, הוא כבר הולך על כל הקופה, והולך עד הסוף עם הרצונות שלו, ולא מפחד להתאכזב. כי הוא בכל מקרה כבר מרגיש ככ רע, עד שהוא כבר לא מפחד להרגיש רע עד הסוף לגמרי. וזה קורה, כאשר האדם הולך עם הרצון הפנימי שלו כמעט עד הסוף, שאז הוא מרגיש מאוד רע, ואז הוא כבר נשאב אל תוך הרצון שלו עד הסוף, ומתמסר לרצון שלו עד הסוף, ואז כמובן שהוא גם מקבל את הרצון שלו בשלמות וכולי. אבל, להרגיש רע עד הסוף, זאת הדרך הפחות טובה והיותר קשה. ולכן, יש גם פתרון קל וטוב יותר, והוא, ללכת עד הסוף של ההבנה, כפי כמה שאתה יכול, ובלי להגדיר רצון מוגדר כלשהו. זא, שעל האדם להתמקד בהבנה של המציאות, כפי כמה שהוא יכול, בכל כוחו עד הסוף. אבל לא צריך להגדיר רצון מוגדר כלשהו. זא, האדם לא צריך להגדיר שהוא רוצה דבר מסוים, שיקרה דווקא כך או אחרת. ובו זמנית, האדם צריך לנסות להבין את המציאות כמה שיותר עד הסוף. ולהבין את המציאות, פירושו, להבין את עצמך. דהיינו, להבין את המנגנון הפנימי של הרצונות, מחשבות, רגשות, רצונות וכיוב. ולא צריך לרצות להיות מאושר תמיד וכיוב. אבל כן צריך לנסות להבין עד הסוף, את משמעות האושר, את הסיבה שבגללה יש לאדם רצונות שונים לשנות את המציאות וכיוב. וההתמקדות, לא צריכה להיות בלהשיג אושר בשלמות, או שביעות רצון בשלמות וכיוב. אבל כן צריך להתמקד בלהבין את המציאות הפנימית עד הסוף. ועל ידי זה שהאדם מתעמק בתוכו, ומנסה להבין את המציאות עד הסוף, וכפי שכבר הסברתי את כל הדברים האלו במקומות אחרים, על ידי זה האדם זוכה בסופו של דבר, להרגיש שלמות תמידית בכל מצב שהוא ובלי להיות תלוי בשום דבר. ולסיכום: האדם מפחד ללכת עד הסוף, כדי לא להתאכזב עד הסוף. והפתרון הקל הוא, לא להגדיר רצון מוגדר להשיג דבר כזה או אחר, אבל כן לנסות להבין את עצמך כמה שיותר, והשאר מסתדר מעצמו. ונבהיר: כי גם להבין את עצמך עד הסוף, גם זו מטרה מוגדרת ורצון מוגדר. ואעפכ זה הרע במיעוטו, וזאת הדרך הקצרה ביותר. וגם כאן, לא צריך ללכת עד הקצה האחרון, אבל כן צריך ללכת עד הקצה האחרון שלך. דהיינו, תהיה אמיתי ...
ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף?
ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף?
... עד הסוף - איך ללכת עד הסוף? מה זה אומר ללכת עד הסוף? אליעד כהן מסביר את הרעיון ללכת עד הסוף באמצעות ההבנה שהשלמות נמצאת בקצוות. המשמעות היא ... את האדם להבנה כללית של כל הדברים האחרים. דווקא ההעמקה בתחום אחד עד הסוף היא זו שתביא לשלמות מלאה, שתשפיע ותקרין על כל ... אסור להתפזר, כי ההתפזרות מונעת מהאדם להגיע לקצה. הוא מדגיש שגם כאשר הסוף נראה רחוק מאוד, כל שעל האדם לעשות זה פשוט להתחיל ... של אליעד בהרצאה? המסר העיקרי שאליעד מעביר הוא החשיבות של הליכה עד הסוף על ידי התמקדות מוחלטת בדבר אחד בלבד. הוא מדגיש ... מכפי שנדמה, אך רק למי שמחליט באופן ברור ומוחלט להתמקד, ולהגיע עד הסוף עם אמת אחת ברורה. הוא מסכם באיחול למאזינים יום של שלמות אמיתית ומוחלטת עד הסוף. איך להגיע לשלמות אמיתית? למה חשוב להתמקד בתחום אחד? איך ללכת עם האמת עד הסוף? איך אפשר להגיע לקצה? מה ההבדל בין ידע להבנה? למה הקצה נראה רחוק? מה זה אומר להיות אמיתי עם עצמי? ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף? אני רוצה להשיב על שאלה שנשאלתי, לגבי איך ללכת עם האמת עד הסוף או בכלל איך ללכת עם הדברים עד הסוף? וכפי שכבר אמרתי שהשלמות נמצאת בשלמות, תמיד בקצה זה טוב. אם תרצה ממש להיות מאושר יהיה לך טוב, אם תחליט עד הסוף שאתה לא רוצה לחפש יותר אושר, גם כן ממילא תהיה ... יש סוף לכמה האדם יכול להעמיק. לדוגמה: אדם יכול לשאול ולהבין עד הסוף, עד גבול ההבנה, למה הוא רוצה את הרצונות שלו ... ולהיות מושלם בכל התחומים, מספיק לקחת תחום אחד בחיים וללכת איתו עד הסוף בהבנה הפנימית שלו. אם האדם יגיע לאמת מוחלטת ... הנוכחית של האדם, משם להתחיל ללכת עם הבנה אחת מסוימת ואיתה ללכת עד הסוף בלי לוותר, וכך ימצא האדם את סוף החקירה המהותית, ... ברורה. ושיהיה לכולם המשך יום של שלמות אמיתית, באופן מוחלט, עד הסוף.
לחפש את האמת, לדעת עד הסוף, להבין עד הסוף, גבול ההבנה האנושית, לשאול שאלות, חיפוש האמת
לחפש את האמת, לדעת עד הסוף, להבין עד הסוף, גבול ההבנה האנושית, לשאול שאלות, חיפוש האמת
... את האמת, לדעת עד הסוף, להבין עד הסוף, גבול ההבנה האנושית, לשאול שאלות, חיפוש האמת איך להתבונן בדברים עד הסוף ולחפש את האמת? אליעד מסביר שהמושג להתבונן בדברים עד הסוף פירושו לנסות להבין דבר מסוים באופן הכי מלא ושלם שאפשר. הוא מדגיש שהמטרה היא לא להסתפק בידיעה חלקית או שטחית, אלא להגיע למצב ... רוחניים או מופשטים מדי, לכן הוא מציע לקחת משהו מוחשי וברור, כמו כסף או רצון ספציפי, כדי שהחקירה תהיה קונקרטית ואמיתית יותר. מה המשמעות של לחקור עד הסוף לפי אליעד? החקירה עד הסוף לפי אליעד, פירושה לשאול שאלות על כל דבר שאנו מאמינים בו, עד למצב של חוסר יכולת לשאול עוד שאלות. במצב כזה האדם יגיע להבנה שאין יותר אפשרות לספק תשובות. אליעד מדגיש כי הסוף אינו נקבע מראש, אלא זהו מצב שבו פשוט אי אפשר יותר להמשיך לשאול. לדוגמה, כאשר האדם שואל למה אני רוצה כסף? הוא צריך להמשיך ... אלא את התחושה שהכסף נותן לו, או את האפשרויות שהכסף מספק לו. וכאשר האדם מבין את זה, הוא ממשיך לחקור: למה הוא רוצה את התחושה הזו? ואם ימשיך לשאול עד הסוף, הוא יגיע לנקודה שבה אין יותר אפשרות לדעת או להיאחז בשום דבר, ויגיע למצב של הבנה רוחנית מוחלטת. אליעד מדגיש כי כל דבר יומיומי, פשוט או מורכב, יכול להוביל בסופו של דבר להבנה רוחנית מוחלטת, אם האדם באמת ייקח את החקירה עד הסוף ולא יעצור באמצע. איך נראית ההבנה המוחלטת בסוף התהליך? בסופו של התהליך שהאדם חוקר לעומק דבר מסוים, הוא מגיע למצב של חוסר ... במצב הזה אתה מבין שאין הבדל מהותי בין שום דבר לשום דבר אחר, וזהו המצב שאליעד מכנה אמת מוחלטת. בסופו של דבר, הוא מסכם ואומר שכשאתה באמת חוקר משהו עד הסוף, לא משנה מה תהיה השאלה, תגיע למצב של אמת מוחלטת ושל חוסר אחיזה. כל שאלה תוביל בסוף לאותו מצב של אחדות וחוסר ידיעה מוחלטת, אם האדם באמת מחפש תשובה מוחלטת. איך לחפש את האמת? מה זה לחקור עד הסוף? איך להגיע להארה רוחנית? מה המשמעות של להבין באמת? למה אני רוצה כסף? מה זה גבול ההבנה האנושית? איך להפסיק להיאחז בדברים? ...
אמת - איך ללכת אחרי האמת שלך עד הסוף וגם לבדוק אותה כל הזמן?
... - איך ללכת אחרי האמת שלך עד הסוף וגם לבדוק אותה כל הזמן? כי האדם, צריך ללכת אחרי האמת האישית והסובייקטיבית של עצמו. והאדם צריך להיות נאמן לעצמו, עד הסוף, ובשלמות שאין שלמות אחריה. כי אסור לאדם להתפשר, על האמת שלו. ועל האדם להשיג את המטרות האמיתיות שלו, עד הסוף ובשלמות. ולמרות שהאמת האישית של האדם, היא אמת סובייקטיבית ואישית בלבד, אעפכ על האדם ללכת אחרי האמת האישית שלו, עד הסוף שלה ועד הקצה האחרון שלה. כי האמת המוחלטת, היא נמצאת, אחרי הקצה האחרון של האמת האישית של האדם. ומי שרוצה להבין את המציאות בצורה אמיתית ומוחלטת, עליו להבין את המציאות, לפי האמת האישית שלו, אבל ללכת עם זה עד הסוף. כי האדם הולך אחרי האמת שלו עצמו, אבל לא הולך אחרי האמת שלו עצמו עד הסוף. כגון לדוגמה, שהאדם מתייחס למציאות, בצורה שאינה מדויקת, עפ קנה המידה של האדם עצמו. כגון לדוגמה שהאדם כועס על איזה דבר, יותר או פחות ממה שהוא חושב, שראוי לכעוס על אותו ... של המציאות. ועל האדם ללכת אחרי האמת האישית שלו, עד הסוף. דהיינו, שתהיה התאמה מלאה בשלמות מלאה, בין הרגש לבין השכל של האדם. שלא יהיה מצב, שהרגשות של האדם אומרים לו דבר אחד, ושהשכל של האדם, אומר לו דבר אחר. כי זה סימן, שהאדם ... באופן מוחלט. וההוכחה לכך שהאדם לא בטוח באמת שלו עד הסוף, היא שהאדם, לא באמת נצמד לאמת שלו עד הסוף בשלמות. ומי שלפעמים חושב בצורה שגויה ולא אמיתית לפי קנה המידה שלו עצמו, הרי שהאמת שלו עצמו, לא ממלאת אותו עד הסוף, כי הוא לא בטוח בה עד הסוף, ולכן הוא רחוק מהאמת שלו עצמו. ומי שמשקר שהוא בטוח באמת שלו עד הסוף, הוא הכי לא נאמן לעצמו. כי הוא מתכחש לנקודה הפנימית ביותר של האדם, שהיא המקום שבו האדם יכול להתחבר לאמת האובייקטיבית שאינה תלויה בדבר כלשהו. כי יש בתוך האדם נקודה ... היא כולה אובייקטיבית לגמרי. ולהיות נאמן לעצמך עד הסוף, פירושו, לא להתכחש לשום רגש פנימי שיש בתוכך. ולא להתכחש לשום ספק פנימי שיש בתוכך. אלא ללכת עד הסוף, ולהביא מתת המודע, אל המודע, את כל הרגשות הפנימיים המודחקים והנסתרים, ולהביא מתת המודע, אל השכל המודע, את כל הספקות והחששות והפחדים, שנמצאים בתוך האדם, ולשים את הכל על השולחן, ולבדוק את הכל עד הסוף. ועל ידי זה שהאדם מוציא את הכל החוצה. דהיינו, לא מתכחש לספקות שיש בתוכו, ולא מתכחש לשום היבט רגשי שיש בתוכו, ולא מתכחש לשום צורת מחשבה שיש בתוכו, ולא מתכחש לשום דבר, על ... שלו בלבד. וכאשר האדם הולך אחרי האמת האישית שלו עד הסוף, אז הוא חוזר לאמת האובייקטיבית, שנמצאת בתוך תוכו בפנימיות הנשמה שלו. כי על האדם ללכת אחרי האמת האישית שלו, עד הסוף ועד הקצה האחרון שלה, אבל בו זמנית, על האדם לבדוק את האמת האישית שלו כל הזמן. עד שתהיה התאמה, בין האמת האישית של האדם, לבין האמת המוחלטת של המציאות. ועיקר הבדיקה היא, על ... שזו לא אמת מוחלטת. כי מי שלא הולך אחרי האמת שלו עד הסוף, הוא גם לא בודק את האמת שלו עד הסוף, ולא מגיע לאמת המוחלטת. אבל כאשר האדם נצמד לאמת האישית שלו עד הסוף, זה דוחף אותו לבדוק את האמת האישית שלו עד הסוף, ואז בסופו של דבר, האדם מגיע לנקודת מבט אובייקטיבית על המציאות, ואז האדם משתחרר לגמרי מכל קיבעון מחשבתי, וזוכה לראות את הדברים, כפי מה שהם, וחי עם כל המציאות בשלמות ...
ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף?
ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף?
... עד הסוף - איך ללכת עד הסוף? מה זאת אומרת ללכת עם דברים עד הסוף? הרעיון המרכזי שאליעד כהן מציג הוא שהאושר והשלמות נמצאים תמיד בקצוות, כלומר, בשלמות מוחלטת או בחוסר שלמות מוחלט. הוא ... באמצע, במצב לא מוגדר בין הקצוות, ואז הוא לא חווה שלמות או אושר אמיתי. איך להתקרב אל הקצה אם הוא כל כך רחוק? אליעד מסביר שבעיה מרכזית שמתעוררת כשאדם רוצה ללכת עד הסוף, היא שהקצה נראה מאוד רחוק, והאדם לא יודע איך להתקרב אליו. הוא מדגיש שלמעשה, כל עוד האדם לא הגיע אל הקצה, הוא בכלל לא ... מדגיש כי השלמות לא נמצאת בכמות הידיעות, אלא בעומק ההבנה. לכן, מי שרוצה להגיע לשלמות אינו צריך להתפזר על תחומים רבים, אלא עליו להתמקד בנושא אחד בלבד ולחקור אותו עד הסוף באופן מוחלט. מספיק שהאדם יהיה מושלם בדבר אחד בלבד, בפעולה אחת, במחשבה אחת או ברגש אחד. אם הוא יגיע לאמת מוחלטת בנושא אחד, באופן שלא יהיה ניתן לחשוב את ההפך שלו - הוא כבר יגיע לשלמות אמיתית. כיצד ללכת עד הסוף בצורה פרקטית? אליעד נותן הנחיות מעשיות כיצד להגיע אל השלמות המוחלטת. הדבר הראשון שצריך לעשות זה לבחור נושא או פעולה אחת ולהתמקד רק בהם. אנשים נוטים לעיתים לקפוץ מנושא לנושא, מה שמונע מהם להגיע לעומק אמיתי. במקום זה, עליהם להתמקד בדבר אחד בלבד ולחקור אותו עד הסוף. לדוגמה, שאלות כמו מה התכלית של החיים שלי? או למה אני רוצה להיות מאושר? הן שאלות שאפשר וצריך לחקור לעומק - עד הסוף, עד שייצא עשן מהאוזניים. ההתמקדות הזו היא הדרך היחידה להגיע אל השלמות הפנימית האמיתית. אליעד מדגיש עוד היבט מעשי: גם אם ... כנה, הוא מגיע קרוב יותר לשלמות. בסופו של דבר, המסר שאליעד מעביר הוא ברור ופשוט: כדי להגיע לשלמות אמיתית, לא צריך לדעת הכל, אלא פשוט להיות אמיתי וממוקד, ולחקור עד הסוף כל דבר שבו אתה מתמקד. זהו המסלול היחידי והאמיתי לשלמות. איך להגיע לשלמות עצמית? מהו האושר האמיתי? כיצד להתמקד בנושא אחד? למה חשוב להיות אמיתי עם עצמי? איך לדעת אם אני קרוב לשלמות? מה זאת אומרת ללכת עד הסוף? האושר והשלמות בקצוות, לדוגמה כוס מים או כוס מלאה בשלמות או ריקה בשלמות. שלמות = בקצה ותמיד בקצה זה טוב. אם אתה רוצה ... לא יודע את הריחוק מהקצה ולפעמים בגלל הדמיון נדמה לו שהוא קרוב. ואדם יכול להיות רחוק ולפעמים הוא מרגיש רחוק או להיפך לפעמים אדם קרוב וחושב שרחוק. עד שאדם לא מגיע עד הסוף אבל הוא לא יכול לדעת את הריחוק ולפעמים רק נדמה שאתה רחוק. הדבר הנוסף מצד האמת האדם תמיד קרוב ותמיד רחוק מהקצה. הקצה הוא ... עד הסיבה שבגללה הוא רוצה את הרצונות שלו. האדם רחוק אינסוף מהשלמות כי יש אינסוף דברים לדעת לשלמות הידיעות ויחד עם זאת זה לא להתפזר אלא להתמקד שמישהו שרוצה ללכת עד הסוף לא צריך להתפזר על הרבה דברים יש אינסוף תחומים, אתה לא צריך להיות מושלם בכל התחומים מספיק שתעשה את הפעולה באופן מושלם זה ... ברמה הפנימית יש סוף לדברים אדם צריך להיות אמיתי עם עצמו, ולהגיע לאמת מוחלטת לפחות בנושא אחד בעולם באופן שאין אפשרות לחשוב את הההיפך שלו, לקחת דבר אחד ובו להתמקד עד הסוף, אם הוא מתפזר שיצמצם את עצמו להבנה אחת וילך איתו עד הסוף, לחקור אותו עד הסוף לדוגמה מה תכלית הדברים? למה אני רוצה להרגיש טוב? מה הסיבה שיש לי רצון עד שיצא עשן מהאוזניים. התשובה לשאלה מה לעשות איך ללכת עד הסוף אם תתמקד אפילו הסוף נמצא פה ועכשיו. תשובה נוספת כאשר הסוף רחוק מתחילים לצעוד אליו, אי אפשר ללכת מסע 1000 קמ בלי צעד ראשון כל מה שצריך לעשות: מה אני יכול לעשות יותר טוב כרגע? ...
מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל
מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל
... ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל מה היתרונות של מדיטציה, ויפאסנה ושינון מנטרות? אליעד כהן מסביר כי מדיטציה, ויפאסנה ... אין שכל או של הבנה עמוקה שאינה תלויה בחשיבה רגילה. אפשר לשלב את שתי הטכניקות, אך כל אחת בנפרד, אם מבוצעת עד הסוף, תוביל להבנה עמוקה של אי - ידיעה, מצב שבו האדם יוצא לחלוטין מהשכל המוכר לו. האם יש ערך לשכל במהלך המדיטציה ... העמוקה ביותר מתרחשת דווקא כשהשכל נכבה לחלוטין. השכל, בין אם גדול או קטן, אינו משנה כל עוד האדם לא הולך עד הסוף עם התהליך. כשמגיעים לסוף הדרך, כבר לא חשוב האם השכל היה גדול או קטן, כי במצב של הבנה מוחלטת ממילא השכל נעלם לחלוטין. הוא מדגיש כי חשוב ללכת עד הסוף בכל דרך שבה בוחרים, ולא להתעכב באמצע. ההליכה עד הסוף מביאה לכך שההבנה המושגת תהיה עמוקה ואמיתית ולא רק חצי - אמיתית או חלקית. איך נראה מצב של ללכת עד הסוף במדיטציה או מנטרה? כדי להגיע להבנה מוחלטת באמצעות מנטרה או ויפאסנה, האדם צריך להגיע למצב קיצוני שבו הוא ... כאלה הם זמניים בלבד ובסופו של דבר האדם ימאס בהם ויחפש פתרון מוחלט יותר. הפתרון האמיתי מגיע רק כשהאדם הולך עד הסוף בתהליך ומגיע להבנה אמיתית של האחדות והאי - קיום של השכל. בסיכומו של דבר, אליעד מדגיש כי לא משנה באיזו דרך האדם יבחר, העיקר הוא ללכת בה באופן מוחלט עד הסוף, כי רק כך אפשר להגיע להארה או להבנה עמוקה באמת. הבנת השכל ומדיטציה מנטרות וויפאסנה חוויות פנימיות בשתיקה ... להגיע לאמת פנימית. אליעד הסביר כי גם כאשר מתבוננים בעצמנו או חוזרים על מנטרה, ייתכן ולא תמיד מגיעים לאמת עד הסוף אם לא הולכים עד הסוף עם החוויה. אבל חשוב להבין שגם חוויות מדיטטיביות, אם לא מבוצעות באופן טוטאלי, עשויות להרגיש מזויפות. מה ... מתמקדת בהשתקה פנימית, בעוד שמנטרה מביאה את התודעה לחוויות של אין דרך חזרתיות. אם עושים את שני הדברים עד הסוף, אפשר להגיע לאותה נקודת הבנה של חוויות חיצוניות ואי ידיעה. האם יש ערך לשכל במהלך המדיטציה? אליעד טוען כי ... של שכל גדול בתהליך זה? אליעד: התשובה היא שהשכל, בין אם הוא קטן או גדול, לא משנה אם אתה לא עובר את הדרך עד הסוף. ברגע שתגיע להבנה האמיתית, לא יהיה אכפת לך אם השתמשת בשכל קטן או גדול - תגיע לאותו המקום. האם ניתן לברוח ... מסתכל על האמת כמו שהיא, אתה מסתכל בלי כאילו מנטרה. אליעד: זה לא נכון אני אסביר לך למה, אם אתה מתבונן ולא עד הסוף אתה מקבל משהו מזויף וגם אם אתה משנן מנטרה ולא עד הסוף אתה גם מקבל משהו מזויף, זאת אומרת אם תצליח לחזור על אותו צליל עד כדי כך שתחשוב רק עליו הגעת לסוף, נכון אתה נעלם אבל גם אם תבין עד הסוף שאתה נעלם, זאת אומרת שניהם טובים השאלה אם הלכת עד הסוף כי אם אתה מפעיל את השכל אתה גם מבלבל לעצמך את המוח, אתה גם דופק לעצמך את המוח תבין מה אתה אומר אתה אומר אם ... כל השאלות והתשובות שלך זה שקרים עוד שקרים זה הכל שקרים, זאת אומרת שניהם אתה משקר את עצמך השאלה זה האם תלך עד הסוף כי אם תלך עד הסוף בשניהם תגיע להבנה של האחד של הלא יודע. ש: זאת אומרת גם בדרך הזאת של שינוי מנטרות אתה יכול להגיע לאותה חוויה שאתה מגיע בדרך של הבנה. אליעד: תשובה כן השאלה אם אתה הולך עד הסוף, זה לא משנה איפה אתה הולך אתה יכול ללכת לפה או לשם אם תלכי עד הסוף תגיעי החוצה. ש: כן אבל אז אתה תלוי כל הזמן בפעולה הזאת של המנטרה כדי לחוות את זה. אליעד: תקשיבי את שאלת קודם כל שאלת שאלה מאוד ספציפית האם אפשר לצאת החוצה מהלופ, לא זה לא נכון כי אם אתה תצליח לעשות את זה עד הסוף זה כבר כל כך יחלחל בתוכך שאתה כבר לא תלוי בזה, אתה תוכל לעשות פעולות ותוך כדי זה המוח שלך יהיה כבוי. זה לא משנה מה שבאתי להגיד הקטע זה עד הסוף אני חושב שיותר קל זה להבין למה כי יותר קל להבין עד הסוף מאשר לנסות לשגע את עצמך כי כשאתה קם מהכיסא אתה כבר חוזר לשכל, נגיד שאתה עושה מנטרה אוו קמת חזרת לשכל מה עשינו אתה תמיד תהיה על הקונפליקט כי אתה צריך עד הסוף לעשות אוו עד שלא תדע שאתה קיים ותכבה זה מה שיקרה לך אבל אני מציע פתרון אחר, אני אומר תנסה להבין ואז אתה ... אחד. ש: סתם לחזק את מה שהוא אמר יש שמונים וארבע אלף דרכים להגיע להארה, לא זה לא משנה איזה דרך רק תלך איתה עד הסוף. אליעד: נניח. ש: לא המהות היא שזה אמת. אליעד: אמרו אבל מה הבעיה כי אמרו נניח נו בסדר הבנו, מה אתה אומר? ש: ...
לחצים בעבודה, עבודה מלחיצה, להילחם או להיכנע, חיסרון תמידי, להילחם עד הסוף, להיכנע עד הסוף, להשתחרר מהרצון העצמי, לחיות עם חיסרון
לחצים בעבודה, עבודה מלחיצה, להילחם או להיכנע, חיסרון תמידי, להילחם עד הסוף, להיכנע עד הסוף, להשתחרר מהרצון העצמי, לחיות עם חיסרון
... בעבודה, עבודה מלחיצה, להילחם או להיכנע, חיסרון תמידי, להילחם עד הסוף, להיכנע עד הסוף, להשתחרר מהרצון העצמי, לחיות עם חיסרון למה ... לקום - תקום, אם המציאות דורשת ממך לעבוד - תעבוד, בלי תלונות ובלי התנגדות פנימית בכלל. הבעיה של רוב האנשים, כפי שמדגים אליעד, היא שהם נמצאים בדיוק באמצע: לא נכנעים עד הסוף ולא משתחררים עד הסוף, ולכן הם סובלים. אליעד מדמה את המצב הזה לאדם ... הרצון שהוביל אותו לשם. כשהוא פועל מתוך מקום של בחירה אמיתית, הוא כבר לא סובל - גם אם הוא עדיין פועל במסגרת של צמצום או הגבלה. כיצד להחליט בין כניעה מוחלטת לבין מאבק עד הסוף? ההחלטה בין כניעה מוחלטת לבין מאבק מוחלט ...
תכלית הידיעה שלא נדע, איך להגיע לתכלית הידיעה, לדעת את הכל, ללכת עד הסוף, לא לדעת שום דבר, לשאול שאלות, לבדוק ולא להאמין, לדעת שאינך יודע, להשתמש בשכל עד הסוף
תכלית הידיעה שלא נדע, איך להגיע לתכלית הידיעה, לדעת את הכל, ללכת עד הסוף, לא לדעת שום דבר, לשאול שאלות, לבדוק ולא להאמין, לדעת שאינך יודע, להשתמש בשכל עד הסוף
... הידיעה שלא נדע, איך להגיע לתכלית הידיעה, לדעת את הכל, ללכת עד הסוף, לא לדעת שום דבר, לשאול שאלות, לבדוק ולא להאמין, לדעת שאינך יודע, להשתמש בשכל עד הסוף מהי תכלית הידיעה שלא נדע? אליעד כהן מסביר שהנושא של תכלית הידיעה שלא נדע עוסק בשאלה איך האדם יכול להגיע להבנה עמוקה שהוא אינו יודע שום ... בחוסר הידיעה אפשר להגיע לידיעה האמיתית, האולטימטיבית, שהיא למעשה ידיעת הכל. אליעד מדגיש שהמטרה אינה לדעת פחות אלא ללכת עם השכל עד הסוף, עד לנקודה שבה האדם מגלה שכל הידיעות וההבנות שלו אינן מוחלטות, ושאינו באמת יודע דבר. מדוע אנשים קופצים מוקדם מדי למסקנות? לפי אליעד, בעיה נפוצה היא שאנשים ממהרים להגיד אני לא יודע במקום לנסות לברר את הדברים עד הסוף . הוא נותן דוגמה לאדם השואל את עצמו למה אני מעדיף דבר אחד על פני אחר?, וכאשר האדם לא מוצא תשובה מיידית, הוא מהר מאוד אומר אני לא יודע. ... הוא בעצם מדלג על שלב הבירור. אמונה נותנת הרגשה של ודאות, אבל לא מבוססת על ידיעה אמיתית. אליעד מדגיש שהאדם חייב ללכת עם השכל עד הסוף ולא להסתמך על אמונה, גם אם היא נראית הגיונית. רק לאחר שהאדם בדק את כל האפשרויות בצורה שכלית ומוחלטת, הוא יגיע לידיעה אמיתית של אי - ... ולא מקבל תשובה מספקת, ימשיך לשאול את השאלה שוב ושוב. רק אם יגיע לחוסר ידיעה אמיתי ומוחלט, השאלה תיעלם לתמיד. כיצד להשתמש בשכל עד הסוף? השיטה שאליעד מתאר לשימוש בשכל עד הסוף היא לשאול שאלות, לא להסתפק בתשובות שטחיות או חלקיות, אלא לבדוק כל דבר עד סופו. אם האדם מגיע ללא יודע, עליו לנסות בכוח למצוא תשובות ... באמת ידיעה על שום דבר, וזה המצב שבו הוא יודע את הכל דרך ההבנה שאין דבר באמת מחויב חוץ מעצם הקיום של הרגע הנוכחי. מה הסיכון בללכת עד הסוף עם שאלות? אליעד מתייחס גם לסכנה שיש בתהליך כזה, כי אם האדם לא יציב מבחינה נפשית הוא עלול להיכנס לאובססיות, לספקנות אינסופית או למצוקה ... שאינך יודע? מדוע שאלות חוזרות על עצמן? מהו מחויב המציאות? מה ההבדל בין אמונה לידיעה? כיצד להגיע לידיעה מוחלטת? איך לבדוק תשובות עד הסוף?
לקבל את עצמך, ערך עצמי אמיתי, אהבה ללא תנאים, לשאול למה עד הסוף, להיצמד לאמת שלך, ללכת עד הסוף, לא לדעת בוודאות, תרגול רוחני, מודעות עצמית, התפתחות עצמית, חקירה עצמית
... את עצמך, ערך עצמי אמיתי, אהבה ללא תנאים, לשאול למה עד הסוף, להיצמד לאמת שלך, ללכת עד הסוף, לא לדעת בוודאות, תרגול רוחני, מודעות עצמית, התפתחות עצמית, חקירה עצמית איך מתמודדים עם תחושת חוסר נוחות במפגשים חברתיים? אליעד כהן מתאר מצב בו האדם נפגש עם אנשים מהעבר ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על או הכל או כלום, להמר על הכל, ללכת עד הסוף, ההתמודדות האחרונה, השאלה האחרונה, להיות מרוצה בשלמות מהמציאות, שביעות רצון מלאה מהמציאות, להיות דבר והיפוכו
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הסוף, איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך להעריך את עצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך לקבל החלטות? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לא להישחק בעבודה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: הסוף, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות מאושר? האם באמת הכל לטובה? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם הכל אפשרי? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי בסקייפ, מאמן אישי למנהלים, אימון אישי קריירה בנושא הסוף - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.8906 שניות - עכשיו 16_06_2025 השעה 17:58:59 - wesi1