אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הסוף ✔הורטון שומע מישהו 3, אמת ללא תועלת או אינטרס, אהבה עצמית ללא תנאי, לבטל את הרע בשורשו, אמת עד הסוף - פרומו ✔ מה המשמעות של "הורטון...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הורטון שומע מישהו 3, אמת ללא תועלת או אינטרס, אהבה עצמית ללא תנאי, לבטל את הרע בשורשו, אמת עד הסוף
מה המשמעות של "הורטון שומע מישהו" בהקשר של חיפוש האמת?

בסיכום הרצאה זו, אליעד כהן מנתח את הסרט "הורטון שומע מישהו" ומקשר אותו אל חיפוש האמת, ההטעיה העצמית, אהבה ללא תנאי, והמאבק בין אמת לשקר. הסרט משמש מטאפורה לחיפוש הפנימי, בו האדם מתמודד מול כוחות פנימיים וחיצוניים של שקרים, הטעיות, ובלבול. ההרצאה פורסת את הנושא בשאלות, הסברים מפורטים ודוגמאות רבות הממחישות את הדרך להגיע לאמת המוחלטת.

למה אנשים מתקשים להתנתק מהעבר?

אליעד מסביר כי החיבור של האדם לעבר נובע מכך שהמשמעות של ההווה נשענת על הזיכרונות. אם לאדם לא היה זיכרון כלל, הוא לא היה יודע לאן ללכת ולא היה מסוגל לפעול במציאות. מצד שני, הזיכרון גם "דופק" אותו, משום שהוא תמיד סוחב את משאות העבר.

איך פועלת ההטעיה העצמית?

ההרצאה מסבירה כי ההטעיה העצמית מתרחשת כאשר האדם מקבל מידע שהוא חצי נכון וחצי שקרי. מוחו של האדם מתבלבל וחושב שאם חלק מהמידע נכון, כל המידע נכון, והוא מפסיק לבדוק. לדוגמה, בסרט, דמות הקנגורו מטעה את החיות כשאומרת שצריך להגן על הילדים ולמנוע אנרכיה, אף שהדברים אינם קשורים כלל להורטון. כך היא משלבת אמת ושקר ומצליחה להטעות את החיות.

למה האדם נמנע מלחפש את האמת באופן מוחלט?

האדם חושש לחפש את האמת בצורה מוחלטת מפני שהוא מניח שהאמת תגרום לו לשנות משהו במעשיו או תפיסותיו, ועל כן הוא מוותר מראש על החיפוש. לפי אליעד, האדם יכול לדעת את האמת ועדיין לפעול הפוך ממנה. הוא מדגיש שהאדם חייב לנתק בין גילוי האמת לבין מחויבות לפעול לפיה. רק אז הוא יוכל באמת לחפש את האמת ללא תנאי או אינטרס.

האם אפשר לדעת את האמת וגם להמשיך לשקר?

כן. אליעד מסביר שהאדם יכול להגיע לאמת מוחלטת ועדיין להמשיך לפעול בתוך השקר. הוא מדגיש שאלוהים יודע שהכל אחד, ובכל זאת משקר ויוצר את עולם הנפרדות. גם האדם יכול לדעת את האמת האמיתית ועדיין לשחק במשחק השקר, אך מתוך ידיעה מודעת לכך שהוא עושה זאת.

מה זו אהבה עצמית ללא תנאי, והאם היא קיימת?

בהרצאה אליעד מברר מהי "אהבה ללא תנאי" וטוען שרוב האנשים שמאמינים שהם אוהבים ללא תנאי, למעשה מתנים את אהבתם בהזדהות עם העצמי. אהבה ללא תנאי אמיתית היא אהבה שנמצאת מעבר לאהבה או שנאה, והיא חוויה מוחלטת של אחדות שבה הכל הוא אחד ואין הבדל בין טוב ורע. הוא מדגיש שרק כאשר האדם חווה שהכל אחד באופן מוחלט, הוא יוכל לאהוב ללא תנאי.

איך האדם יכול להגיע לאחדות האמיתית?

האחדות האמיתית מתאפשרת כאשר האדם מבטל את הפוטנציאל להרגיש רע. האדם צריך להגיע למצב שבו כל האופציות נראות לו טובות באופן מוחלט. רק כשכל אופציה, גם זו שעלולה להרגיש רע, נתפסת כטובה, האדם מגיע לאחדות אמיתית וחווה את המציאות ללא פחד או סבל.

למה האמת המוחלטת לא מביאה תועלת?

האמת המוחלטת היא כזו שלא מספקת שום תועלת לאגו של האדם. לכן האדם מתעלם ממנה, אף על פי שהיא הכוח היחיד שיכול להצילו כשהוא מסתבך בשקרים. כאשר האדם באמת רוצה לחפש את האמת ללא אינטרס, הוא חייב לחפש אמת שלא תועיל לו כלל, מה שמאיים על האגו.

מה הקשר בין הרצון של האדם והאמת?

אליעד מדגיש שכל זמן שהאדם מחפש את האמת בגלל רצון או...
שאלה: אני לא זוכר חלומות שלי.

אליעד: אנשים שהם חכמים מספיק, אפילו לא זוכרים את המציאות, כי יש מציאות חדשה בכל רגע, אז מדוע להיזכר בישן? משנה מה היה? עכשיו יש חדר, הכל חדש.

שאלה: איך מנתקים אותו.

אליעד: למעשה את פה, העניין הוא לא להתחבר לשם. למה יש חיבור לעבר? כי המשמעות של ההווה נגזרת מהעבר. אם לא היה לך שום זיכרון, לא היית יודעת איפה את. למעשה בגלל הזיכרון את יודעת לאן ללכת. אבל זה גם דופק אותך כי אתה כל הזמן סוחב משאות כבדים.

שאלה: אז מה אתה מציע?

אליעד: להבין שהכל אחד. אם תביני שהכל אחד, יהיה לך טוב בעבר ובהווה.

ממשיכים לראות את הורטון שומע מישהו. החיות דואגים בשביל הילדים, זה לא בשבילם אלא למען הילדים. הרע אומר לך שאם תלך לאחדות זה יפגע לך בחיים, אבל בפועל זה יפגע רק בתפיסת הרע של החיים אבל לא בחיים.

ברמה בפסיכולוגית הקנגורו מטעה אותם, איך עובדת הטעיה? כשאתה נותן מידע שהוא חצי נכון וחצי לא נכון. ואז המוח של האדם חושב שאם חצי מהמידע נכון אז גם נכון החצי השני, והוא לא בודק. היא אמרה שצריך להגן על הילדים, אבל זה לא קשור להורטון. אולי אפילו הורטון מגן על הילדים. היא כאילו ערבבה להם שני אינפורמציות. היא אמרה שצריך להגן על הילדים ולא צריך שתהיה אנרכיה, אבל למעשה זה לא קשור להורטון. ככה האדם מטעה את עצמו.

כמו למשל, יש פה שולחן, זה נכון. אבל זה לא אומר שיש פה רק שולחן. אולי יש פה עוד דברים. אתה חושב, יש פה שולחן, ולכן כנראה שהנפרדות נכונה. בגלל השולחן אתה מסיק את כל המסקנות של עולם הנפרדות. אתה מניח, אם יש שולחן אז כנראה שיש רק שולחן. מי אמר לך, אולי זה נכון והשאר לא נכון? כך עובדים כל השקרים.

המחשבה שאומרת לך, שאתה צריך להרגיש טוב, היא רעה, למה? כי אתה מסכים עם זה שאתה צריך להרגיש טוב. כשאתה מסכים שאתה צריך להרגיש טוב, למעשה אתה מסכים שעכשיו אתה מרגיש רע. זאת בדיוק ההטעיה. למעשה כבר טוב, אבל אומרים לך, אתה תרגיש טוב, ואז אתה מסכים שאתה מרגיש רע, למרות שעכשיו טוב לך.

אם היו אומרים לך בא נעשה לך רע, לא היית מסכים. אבל כשאומרים לך בא נעשה לך טוב, הם למעשה מכרו לך שעכשיו רע לך.

שאלה: אז לפי האמת מה היו צריכים למכור לי?

אליעד: כלום, יש לך הכל. את לא צריכה לקנות שום דבר, יש לך הכל. למשל המחשב לא עובד לך ואת הולכת לטכנאי, והוא מגלה שהמחשב בסדר. אם הוא איש אמת הוא יגיד שהכל בסדר, אבל אם הוא רמאי הוא יתחיל לעשות הצגה שהמחשב מקולקל וידרוש כסף.

שאלה: אז יש כאן בעיה של תלות הדדית.

אליעד: לא, הבעיה היא שהאדם לא בודק. צריך לבדוק לא ללכת כמו עיוורים. למשל אדם אומר 100 דברים אמיתיים ובסוף שותל דבר לא נכון. אז אפשר לחשוב אם אמר 100 נכונים אז למה שישקר בדבר פעוט כל כך. לכן לא להאמין, צריך לבדוק.

שאלה: מה אם הקטע של, לתת אמון.

אליעד: לתת אמון פירושו לסבול. אם הטוב שלך תלוי במישהו אחר שאתה נותן בו אמון, אז אתה מסכן.

נגיד שאלוהים נתן את התורה, מה הדת אומרת? צריך לשמוע לתורה. אבל מי אמר שצריך לשמוע לאלוהים? אפילו שנתן את התורה, אולי אפשר לעשות הפוך. אולי אלוהים אומר משהו ורוצה שתעשה הפוך. איך אתה מניח? מה אתה יודע?

מצד האמת אלוהים נתן את התורה, כי זאת המציאות, אבל אולי הוא רוצה שתעשה הפוך? הכל זה אופציה, זה רק לתעתע אותך כמו כל הדברים בעולם. אתה אומר, האם זה נכתב סתם? אולי נכתב סתם כי לאלוהים היה משעמם?

מה שאני אומר שצריך לבדוק כל דבר, ולא להניח. זה שיש לך הרבה הוכחות זה לא פוטר אותך מלבדוק את החוליה האחרונה.

ואז הקנגורו ממשיכה ואומרת שצריך לתת להורטון עונש. לא מספיק שהיא הטעתה אותם בקשר להורטון, כשהיא רואה שמאמינים לה היא ממשיכה להטעות. למעשה כל השקרים מולבשים על אמת. בכל שקר יש אמת. לכן לא להניח הנחות. אם אדם יבדוק את כל הפאשלות שהיו לא בחיים, הוא יראה שזה בגלל שהוא האמין במשהו. בכל פאשלה יש אמונה. כי האמנת במשהו, לא חשבת שעובדים עליך.

שאלה: אם אני לא יאמין בכלום, איך אני אסתדר?

אליעד: בפרקטיקה את כן מאמינה שהדלת לא תיפול עליך, בדברים האלה תאמיני. אבל בלהבין את עצמך, למה אני חייה? למה העולם קיים? בזה אל תאמיני. צריך לבדוק. בדברים החיצוניים תאמיני, אבל בדברים שקשורים לפנימיות שלך, שם צריך לבדוק עד בסוף. לא להאמין לשום דבר, עד הקצה הסופי.

הורטון ממשיך בשלווה שלו, הוא לא מבין שעד שלא מסיימים את המשימה, הכל יכול עוד לקרות. רבי נחמן אומר, עד שלא ניצחת את המלחמה, אל יתהולל חוגר כמפתח. מה הכוונה? אדם שיוצא לקרב חוגר את כלי הנשק, אדם שחוזר מהקרב, פותח את כלי הנשק. לכן אומרים, אל תתהלל לפני הקרב, תתהלל אחרי הקרב. עד שלא הגעת למוחלט, אל תחשוב שהגעת. עד שהאדם לא מבטל את הרע בשורשו, אתה לא יכול לנוח. כל זמן שבמנגנון שלך יש אפשרות שתרגיש רע, אתה עדיין לא הגעת לשלמות.

איך מבטלים את האופציה להרגיש רע? בשלמות של האחדות. באחדות הראשונה האמיתית אין בכלל אופציה שיהיו שניים. רק שתהיה בחוויה שכול הרע שיש בעולם, הוא טוב בעיניך, רק אז בטלת את האופציה להרגיש רע. כי אתה אומר, נכון יש אופציה להרגיש רע וגם זה טוב.

אם אתה אומר, הגעתי לאחדות, אבל יש אופציה שארגיש רע, אז זה סימן שהגעת לאחדות שנאחזת במשהו. אחדות פירושו שכול האופציות טובות לי. הכוונה בתחושת הבטן שלך, האם כל הדברים טובים לך?

אם לאדם כל האופציות טובות, אז הוא למעשה אלוהים הראשון. זה טוב שלא תלוי בדבר.

כול החיות מקיפות אותו, והקנגורו אומרת לו שהוא יצר את הבלגן. מגלגלים עליו את האחריות. כמו שהאדם עושה בלגן ומאשים את המציאות או את אלוהים.

שאלה: זה מראה לי, שהשקר אומר לי, עזוב את הכל, למה אתה חוקר, מה יצא לך מזה.

אליעד: נכון, זאת האמת, כי בסוף התהליך אתה עוזב את הכל, כשהמחשבה הזאת אומרת לך תחיה את החיים כמו שהם, אז צריך להגיד לה, נכון אני גם רוצה לחיות את החיים איך שהם, אבל אני לא מצליח, כי יש לי שאלות. אין כאן ניגוד אינטרסים. אני בעד שתחיה את החיים כמו שהם ולא תשאל שאלות. יש כפתור, והכפתור הוא למה? תשאל הרבה למה? למה? למה? ובסוף יכבה הכפתור ותוכל לחיות את החיים כמו שהם.

והקנגורו אומרת לו, שכול מה שהוא צריך להגיד, שאין אנשים קטנים שחיים על הגרגר הזה, ושהוא טועה. הנפרדות מגלגלת את האחריות עליך, הנפרדות גורמת לך להרגיש רע, ואחר אומרת לך אם רק תסכים לשקר את עצמך, יהיה לך טוב.

הנפרדות אומרת, אם רק תסכים להגיד זה טוב וזה רע, יהיה לך טוב. אבל זה לא נכון. כי אז אתה חוזר ללופ של השקרים. אבל מצד שני ההטעיה היא הפוכה, אם רק תגיד שזה אחד, אז יגמרו לך כל הבעיות, זה בדיוק הפוך. אם רק תהיה אמיתי, אם רק תודה על האמת ותגיד שזה אחד, יפתרו לך כל הבעיות.

הקנגורו מייצגת את הרע, ואומרת להורטון, אם רק תגיד את האמת, אבל היא דורשת שהוא ישקר, ולכן אם תגיד את האמת שהיא ההפך מנפרדות, רק אז יהיה לך טוב. האדם צריך להמר על האמת, לא משנה מה יקרה לו.

הורטון אומר, שבאמת יש על הגרגר אבק, חיים. מה המשמעות של הגרגר אבק? הקטע של להסתכל על דבר קטן, הגרגר אבק מייצג את הכלום, הכלום הוא האמיתי. מה זה אחדות? אחדות זה שאתה מכיר בכך שהכלום הוא מציאות בפני עצמה. מה זה אומר? שאתה מכיר בכך שהאחדות באמת קיימת. מה היא אחדות? פירושה ההפך ממה שאתה רואה. ההפך ממה שאתה מבין. אתה רואה פה ושם, לפני אחרי, אבל זה לא, הכל זה אחד. למעשה זה לא אומר כלום, זה המשמעות של הגרגר, להכיר בכך שהדבר הקטן הוא באמת אמיתי.

כול הויכוח כאן הוא שאתה מזלזל בדברים הקטנים. והרעיון של האמת הוא שאתה צריך להתחשב בדברים הקטנים.

והאנשים שעל גרגר האבק החלו להרעיש, כדי שהחיות ישמעו אותם ולא ישמידו את גרגר האבק עליו הם חיים. מה אומר כל הרעש הזה, שכול הדברים הקטנים שבתוך האדם מתעוררים ואומרים אנחנו כאן, תראו אותנו.

זה כמו שיש את הבן אדם עם כל הרצונות ובתוכו יש עולם שלם שהאדם מתעלם מקיומו. עכשיו העולם הזה מתחיל לעשות רעש, שתתחיל לשמוע מה קורה בפנים ולא רק מה שקורה בחוץ.

הורטון פונה לראש נעיר ואומר לו האם אתה בטוח שכולם משמיעים קול? כמו האם אתה בטוח שעשית את המקסימום? זה לא מספיק להיות אמיתי, צריך להיות אמיתי מאה אחוז.

ראש העיר חשב שהבן שלו לא יוצלח, ומתברר שהבן שלו בנה הרבה דברים. ובסופו של דבר הדברים האלו יצילו את העיר. מה זה הכוח שבאדם שאתה חושב שלא עוזר לך, ובכל זאת הוא זה שמציל אותך? יש משהו שאתה מזלזל בו וחושב שלא מביא לך תועלת? זאת האמת. המהות של האמת לא מביאה תועלת. האמת האמיתית למעשה לא מביאה לך תועלת ולכן אתה לא בודק אותה.

האדם רוצה שיהיה לו טוב, ולכן הוא לא באמת שואל, מה היא האמת האמיתית? ולכן האדם לא מחפש באמת את האמת, אבל מה שמתברר הוא, שחיפוש האמת, באמת, יש לו עולם שלם משלו, ואתה מזלזל בו. והאמת האמיתית יש לה מנגנון שלם שבבוא היום כאשר תסתבך עם כל השקרים היא תציל אותך.

איזה כוח אתה מתעלם ממנו כרגע? אני טוען שאתה מתעלם מהאמת. למשל שיש לך בעיה, אתה בודק אם זה אמת או שקר, נכון? אז אתה כן משתמש באמת, אז למה אני אומר שאתה מתעלם מהאמת?

כול אדם בעולם רוצה שיהיה לו טוב, נכון? אבל לומר שיהיה לך טוב באמת, זה להגיד שאתה מתחשב גם באמת וגם בשקר. אבל אני אומר שאתה מתעלם לגמרי מהאמת, למה?

מהו אותו כוח מחשבתי בתוכך שאתה חושב שלא מביא לך כל תועלת ואתה מתעלם ממנו לגמרי? הוא האחרון בעיר, אבל הוא לא נמצא בין הצועקים. עשיתם הכל אבל בכוח הזה לא השתמשתם. אני מחפש משהו שעד היום לא עשיתם אותו. אולי חשבת לעשות אותו, אבל אחר כך חשבת שהוא לא נותן שום דבר. ורק אם תעשה אותו תפתור את כל הבעיות שלך.

בחיפוש האמת, יש סוגים של אמת. יש סוג של אמת, שאף אחד לא חיפש אותו עד היום. כי הוא לא מביא שום תועלת. כולם מחפשים קצת את האמת, אבל יש סוג של אמת שאותו אף אחד לא מחפש. מה זה אומר? אדם קם בבוקר ועשרים וארבע שעות עושה דברים שיביאו לו תועלת, וגם כשהוא מחפש את האמת זה מתוך זה שהוא רוצה שזה יביא לו תועלת.

אף אחד לא חיפש את האמת בלי המחשבה, מה זה יביא לי? אף אחד לא מחפש את האמת בלי ציפיות, בלי שום אינטרס. למעשה רק זו האמת וכל השאר זה שקרים.

לחפש את האמת כמו שהיא, רק זה יביא לך תועלת.

שאלה: האדם תמיד מחפש תועלת, אז איך אני אחפש משהו שהוא לא אני? אני = תועלת.

אליעד: נכון, זה בדיוק מה שאמרתי. אנחנו לא בעניין איך, אלא אנחנו מנסים להבין מה קורה. קודם להבין שכול האנשים שמחפשים את האמת, לא מחפשים באמת את האמת. אתה מחפש דברים שיגרמו לך להרגיש יותר טוב.

חיפוש האמת האמיתית, למען האמת רק ורק למען האמת, וללא שום רצון לתועלת, זה באמת לא מביא כל תועלת, אז מדוע שאני יעשה זאת?

האדם שואל, למה אני לא מצליח לדעת את האמת, למה? כי יש בתוכך כוח פנימי קטן שאתה מזלזל בו, שאתה לא משתמש בו, ועוד אתה חושב שהוא דופק אותך, למה? כי ראש העיר חשב שהבן שלו, הוא זה שגורם לכך שלא ישמעו אותם. האדם חושב שהסיבה שרע לא בחיים זה שהוא למשל לא תועלתי מספיק. האדם אומר, למה שאחפש את האמת מבלי שהיא תביא לי כל תועלת?

ואני מחדד לכם, שבתת מודע האדם חושב שהוא סובל, בגלל אותו כוח שגורם לו לחפש את האמת ללא שום תועלת.

כול הרעיון הוא לעשות משהו בלי תועלת. עדיין לא ניסית לחפש את האמת, כדי באמת להבין. האם את מחפשת את האמת, ולא חשובה לך מה התשובה?

הפירוש של אמת, זה דבר שלא קשור לתועלת שלי. והסיבה שהאדם לא מחפש את האמת למען האמת, היא בגלל שהוא חושב שזה יגרום לו נזק.

שאלה: האם זה קשור לאהבה ללא תנאי?

אליעד: האם פעם חוויית אהבה ללא תנאי?

שאלה: כן, אני אוהבת את עצמי ללא תנאי.

אליעד: כשאת אומרת שאת אוהבת את עצמך ללא תנאי, למה את מתכוונת, את עצמך? את מי את אוהבת? את מה את אוהבת? כשאת אומרת אני אוהבת את "זה", למעשה אמרת שאת אוהבת עם תנאי. למעשה אמרת שאת אוהבת את הישות המסוימת כי אני מזדהה איתה.

מי את בעצם? את ישות שאת מזדהה שהיא זה את. למה את אוהבת אותה? בתנאי שהיא "אני". ואם תגלי יום אחד שאת זה בכלל לא את, האם תמשיכי לאהוב אותך? כן. אז למה את לא אוהבת את כל השאר?

שאלה: אני כרגע בתהליך לאהוב את כולם.

אליעד: אז את כרגע לא אוהבת ללא תנאי. אם היית אוהבת ללא תנאי, אז למה דווקא את זה.

אלא אם אתה באחדות, ואז אתה אוהב את כולם ללא תנאי, את הכל באופן מוחלט, ואף על פי כן אתה אוהב מישהו אחד יותר מאחרים, שזה לא הגיוני, ואף על פי כן זה אפשרי בסוף.

את אומרת שאת אוהבת את עצמך ללא תנאי, האם קיימת אפשרות שלא תאהבי את עצמך ללא תנאי, אלא רק עם תנאי. מה זה אומר בלי תנאי?

שאלה: שאני אוהבת את הקיום שלי כמו שהוא.

אליעד: את באת לכאן, בגלל שאת רוצה לשפר את עצמך. אם היית אוהבת את עצמך אהבה ללא תנאי, אז לא היה אכפת לך איך שאת.

האם את מסכימה עם האפשרות, שמאחר שהאדם יאהב את עצמו עם תנאים, אז אדם שאומר שהוא אוהב את עצמו ללא תנאים, זה ממילא לא מחויב, זה רק אפשרי. זה הכל אופציות.

אם אדם אומר שהוא אוהב את עצמו ללא תנאים, אז שואלים אותו למה? וכל תשובה שהוא ייתן זה מוכיח שזה עם תנאים.

אם את לא יודעת למה את אוהבת את עצמך, אז האהבה הזאת לא מספיק חזקה. וזה יכול להתבטל.

שאלה: אני מרגישה שלכולם יש אהבה בסיסית, שתמיד קיימת.

אליעד: האם תיאורטית זה יכול להשתנות? למעשה את צודקת, כי בפנימי, בפנימי, בפנימי, יש את החוויה של האחד. אבל כל זמן שאת מגדירה את זה, עם תנאי או בלי תנאי, אם זה מוגדר אז יש אופציה שהיא אחרת. ומאחר שיש לה משמעות, זה אומר שיכול להיות הפוך.

אהבה ללא תנאי פירושו, אהבה שאין לה צורה, אהבה ללא תנאי היא מחוץ לתחושה של אהבה ושנאה. האם לאהוב את עצמך ללא תנאי, זה כמו לשנוא את עצמך ללא תנאי? לא. אז זה סימן שאתה לא חווה אהבה ללא תנאי. לאהוב ללא תנאי, פירושו לפני האהבה והשנאה, פירושו שאהבה ושנאה זה אותו הדבר.

איזה נזק האדם חושב, שיקרה לו, אם הוא יחפש את האמת ללא תועלת? יש משהו באדם שהוא לא מוכן לאבד אותו. משהו שמניע את כל החיפושים שלו. כל מהות החיפוש היא שלאדם יהיה יותר טוב. אז זה אומר שבתוכך אתה לא רוצה להגיע למצב שיהיה לך רק רע. כל הרעיון של חיפוש האמת הוא שהאני של האדם ירגיש יותר טוב, וימשיך להישאר פה.

מי שרוצה להעלים את האני שלו, שיעשה פעולות שלא מביאות תועלת לאני שלו. מה לא מביא תועלת לאני שלך? לחפש את האמת מבלי תועלת לעצמך.

שאלה: איך עושים זאת?

אליעד: באופן יחסי. תנסה בחיי היום יום לחפש את האמת עם פחות אינטרסים. בפועל תגיד אני מחפש את האמת בלי אינטרסים, או בפחות אינטרסים, למרות שזה גם בגלל שיש לך אינטרס. אבל מה שקורה זה, שיש לזה מספיק כוח להשפיע עליך, למרות שאתה עושה את זה מתוך אינטרס.

האדם צריך לחפש את האמת באשר היא. ולא לחשוב על התועלת של עצמו. הרעיון הוא לעשות פעולות שתהיינה באופן יחסי פחות אינטרסנטיות. וכן לא להניח הנחות. כמו שאנשים מניחים שאלוהים הוא טוב, ועל זה בונים את כל הבניין.

מבחינתי תעשה רק דברים שיביאו לך תועלת, אבל שתדע ותבין מה לא עשית. ושאם יום אחד תסתבך ותשאל מה לא עשיתי? אתה תיזכר מה לא עשית.

שאלה: אם אני אינטרס, איך אוכל לעשות דברים ללא אינטרס?

אליעד: נכון, את צודקת, אם את כולך אינטרס, את לא תוכלי לעשות שום דבר ללא אינטרס. אבל מה לעשות שאת לא כולך אינטרס...
מה שאתה רוצה למה לאהוב את עצמי מחפש להרגיש פחדים כיצד לאהוב את עצמי להשתנות אני שונא את עצמי טיפשות פחד השמנה אין משמעות אהבה אהבה עצמית אהבה עצמית בלי תנאים אהבה עצמית ללא תנאים אינטרס אינטרסים אמת בלי תנאי בלי תנאים הורטון שומע מישהו הסוף לאהוב את עצמי לאהוב את עצמי בלי תנאים לאהוב את עצמי ללא תנאים לאהוב את עצמך לאהוב את עצמך בלי תנאים לאהוב את עצמך ללא תנאים לבטל לבטל את הרע ללא תנאי ללא תנאים עד הסוף שורש תועלת
להבין עד הסוף, שימוש בשכל, אין שכל, להשתמש בשכל עד הסוף, ללכת עד הסוף
להבין עד הסוף, שימוש בשכל, אין שכל, להשתמש בשכל עד הסוף, ללכת עד הסוף
... עד הסוף, שימוש בשכל, אין שכל, להשתמש בשכל עד הסוף, ללכת עד הסוף מה המשמעות של להשתמש בשכל עד הסוף לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסביר בהרצאה שלו את הרעיון המרכזי של שימוש בשכל עד הסוף, ואת המשמעות של ללכת עם ההבנה או החשיבה עד לנקודה הכי עמוקה ואמיתית שלה. כאשר אליעד אומר ללכת עד הסוף, הוא מתכוון לכך שיש שני צדדים בכל אדם: הצד שמשתמש בשכל ושואל שאלות, והצד שלא מתעניין בשום שאלה ... ומנסה להבין למה זרקו עליו את האבן, כאן אליעד מדגיש שצריך ללכת עד הסוף. הכוונה היא לא לעצור באמצע הדרך, אלא להמשיך ולברר עד הסוף, עד שנמצאת תשובה מלאה, שלמה ומספקת. כלומר, אם כבר התחלת להשתמש בשכל, אסור לך להפסיק באמצע החקירה. ... אם האדם בוחר להפעיל את שכלו, אליעד מציין שהוא חייב ללכת עם זה עד הסוף, ולא לעצור באמצע הדרך. למשל, אם האדם אומר לעצמו רע לי, אני לא מבין משהו, אני רוצה שיהיה לי יותר טוב, אז אליעד מדגיש שעליו להשתמש בשכל עד הסוף, ולברר לעומק מה מקור התחושה ומהי התשובה השלמה לשאלות שמטרידות אותו. כלומר, ההנחיה המרכזית של ... או לחשוב, עליו לעשות זאת בצורה שלמה ויסודית. איך להשתמש בשכל עד הסוף? האם חייבים לשאול שאלות בחיים? מה הכוונה בשכל קטן? האם אפשר לחיות בלי סבל? מה לעשות כשלא מבינים ...
ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף?
ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף?
... עד הסוף - איך ללכת עד הסוף? מה זה אומר ללכת עד הסוף? אליעד כהן מסביר את הרעיון ללכת עד הסוף באמצעות ההבנה שהשלמות נמצאת בקצוות. המשמעות היא שכדי להשיג שלמות ואושר, האדם צריך לבחור באופן מוחלט בין שני קצוות, בלי להישאר באמצע. אליעד נותן דוגמה של כוס ... דווקא ההעמקה בתחום אחד עד הסוף היא זו שתביא לשלמות מלאה, שתשפיע ותקרין על כל שאר תחומי החיים. לדוגמה, הוא מציע לאדם לחקור באופן מוחלט את השאלה למה אני רוצה את הרצונות שלי?, ולהגיע לתשובה כה ... לקצה. הוא מדגיש שגם כאשר הסוף נראה רחוק מאוד, כל שעל האדם לעשות זה פשוט להתחיל ללכת, וכל פעם להתקדם עוד צעד אחד קטן. האדם צריך תמיד לשאול את עצמו איך הוא יכול לשפר דבר אחד קטן בחייו ברגע זה ... הוא החשיבות של הליכה עד הסוף על ידי התמקדות מוחלטת בדבר אחד בלבד. הוא מדגיש שהדרך לשלמות היא פשוטה הרבה יותר משנדמה, ברגע שהאדם מפסיק להתפזר ולוקח נושא אחד וממצה אותו עד קצה גבול ההבנה ... ומוחלט להתמקד, ולהגיע עד הסוף עם אמת אחת ברורה. הוא מסכם באיחול למאזינים יום של שלמות אמיתית ומוחלטת עד הסוף. איך להגיע לשלמות אמיתית? למה חשוב להתמקד בתחום אחד? איך ללכת עם האמת עד הסוף? איך אפשר להגיע לקצה? מה ההבדל בין ידע להבנה? למה הקצה נראה רחוק? מה זה אומר להיות אמיתי עם עצמי? ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף? אני רוצה להשיב על שאלה שנשאלתי, לגבי איך ללכת עם האמת עד הסוף או בכלל איך ללכת עם הדברים עד הסוף? וכפי שכבר אמרתי שהשלמות נמצאת בשלמות, תמיד בקצה זה טוב. אם תרצה ממש להיות מאושר יהיה לך טוב, אם תחליט עד הסוף שאתה לא רוצה לחפש יותר אושר, גם כן ממילא תהיה מאושר. והאדם חושב שהקצה כל כך רחוק, ואיך אפשר בכלל להגיע לקצה, ואנשים מתאמצים ומתאמצים וחושבים שהם ממש קרובים, ... אדם יכול לשאול ולהבין עד הסוף, עד גבול ההבנה, למה הוא רוצה את הרצונות שלו ויהיה סוף בהבנה של השכל הרגיל. העניין שלא צריך לקחת מלא נושאים ולהיות מושלם בכל התחומים, מספיק לקחת תחום אחד בחיים וללכת איתו עד הסוף בהבנה הפנימית שלו. אם האדם יגיע לאמת מוחלטת אפילו בנושא אחד להבין אותו בשלמות שאין עוד אחריה הבנה, ואז ההתמקדות הזו, תביא להבנה בשלמות את כל השאר, את המציאות. ... אחת מסוימת ואיתה ללכת עד הסוף בלי לוותר, וכך ימצא האדם את סוף החקירה המהותית, משם אפשר לגלות דברים נוספים, ואפשר להמשיך ולהעמיק, אך יש את ידיעת השלם, הבנה הסופית ממנה אין יותר שאלות אם הגעת ... אמיתית, באופן מוחלט, עד הסוף.
ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף?
ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף?
... עד הסוף - איך ללכת עד הסוף? מה זאת אומרת ללכת עם דברים עד הסוף? הרעיון המרכזי שאליעד כהן מציג הוא שהאושר והשלמות נמצאים תמיד בקצוות, כלומר, ... איך להתקרב אל הקצה אם הוא כל כך רחוק? אליעד מסביר שבעיה מרכזית שמתעוררת כשאדם רוצה ללכת עד הסוף, היא שהקצה נראה מאוד רחוק, והאדם לא יודע איך להתקרב אליו. הוא מדגיש שלמעשה, כל ... להגיע לשלמות אינו צריך להתפזר על תחומים רבים, אלא עליו להתמקד בנושא אחד בלבד ולחקור אותו עד הסוף באופן מוחלט. מספיק שהאדם יהיה מושלם בדבר אחד בלבד, בפעולה אחת, במחשבה אחת או ... בנושא אחד, באופן שלא יהיה ניתן לחשוב את ההפך שלו - הוא כבר יגיע לשלמות אמיתית. כיצד ללכת עד הסוף בצורה פרקטית? אליעד נותן הנחיות מעשיות כיצד להגיע אל השלמות המוחלטת. הדבר הראשון ... לנושא, מה שמונע מהם להגיע לעומק אמיתי. במקום זה, עליהם להתמקד בדבר אחד בלבד ולחקור אותו עד הסוף. לדוגמה, שאלות כמו מה התכלית של החיים שלי? או למה אני רוצה להיות מאושר? הן שאלות שאפשר וצריך לחקור לעומק - עד הסוף, עד שייצא עשן מהאוזניים. ההתמקדות הזו היא הדרך היחידה להגיע אל השלמות הפנימית ... ופשוט: כדי להגיע לשלמות אמיתית, לא צריך לדעת הכל, אלא פשוט להיות אמיתי וממוקד, ולחקור עד הסוף כל דבר שבו אתה מתמקד. זהו המסלול היחידי והאמיתי לשלמות. איך להגיע לשלמות עצמית? ... בנושא אחד? למה חשוב להיות אמיתי עם עצמי? איך לדעת אם אני קרוב לשלמות? מה זאת אומרת ללכת עד הסוף? האושר והשלמות בקצוות, לדוגמה כוס מים או כוס מלאה בשלמות או ריקה בשלמות. שלמות = ... להיות רחוק ולפעמים הוא מרגיש רחוק או להיפך לפעמים אדם קרוב וחושב שרחוק. עד שאדם לא מגיע עד הסוף אבל הוא לא יכול לדעת את הריחוק ולפעמים רק נדמה שאתה רחוק. הדבר הנוסף מצד האמת ... אינסוף דברים לדעת לשלמות הידיעות ויחד עם זאת זה לא להתפזר אלא להתמקד שמישהו שרוצה ללכת עד הסוף לא צריך להתפזר על הרבה דברים יש אינסוף תחומים, אתה לא צריך להיות מושלם בכל ... לפחות בנושא אחד בעולם באופן שאין אפשרות לחשוב את הההיפך שלו, לקחת דבר אחד ובו להתמקד עד הסוף, אם הוא מתפזר שיצמצם את עצמו להבנה אחת וילך איתו עד הסוף, לחקור אותו עד הסוף לדוגמה מה תכלית הדברים? למה אני רוצה להרגיש טוב? מה הסיבה שיש לי רצון עד שיצא עשן מהאוזניים. התשובה לשאלה מה לעשות איך ללכת עד הסוף אם תתמקד אפילו הסוף נמצא פה ועכשיו. תשובה נוספת כאשר הסוף רחוק מתחילים לצעוד אליו, אי אפשר ללכת מסע 1000 קמ בלי צעד ראשון כל מה שצריך ...
מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל
מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל
... ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל מה היתרונות של מדיטציה, ויפאסנה ושינון מנטרות? אליעד ... או של הבנה עמוקה שאינה תלויה בחשיבה רגילה. אפשר לשלב את שתי הטכניקות, אך כל אחת בנפרד, אם מבוצעת עד הסוף, תוביל להבנה עמוקה של אי - ידיעה, מצב שבו האדם יוצא לחלוטין מהשכל המוכר לו. ... ביותר מתרחשת דווקא כשהשכל נכבה לחלוטין. השכל, בין אם גדול או קטן, אינו משנה כל עוד האדם לא הולך עד הסוף עם התהליך. כשמגיעים לסוף הדרך, כבר לא חשוב האם השכל היה גדול או קטן, כי במצב של הבנה מוחלטת ממילא השכל נעלם לחלוטין. הוא מדגיש כי חשוב ללכת עד הסוף בכל דרך שבה בוחרים, ולא להתעכב באמצע. ההליכה עד הסוף מביאה לכך שההבנה המושגת תהיה עמוקה ואמיתית ולא רק חצי - אמיתית או חלקית. איך נראה מצב של ללכת עד הסוף במדיטציה או מנטרה? כדי להגיע להבנה מוחלטת באמצעות מנטרה או ויפאסנה, האדם ... זמניים בלבד ובסופו של דבר האדם ימאס בהם ויחפש פתרון מוחלט יותר. הפתרון האמיתי מגיע רק כשהאדם הולך עד הסוף בתהליך ומגיע להבנה אמיתית של האחדות והאי - קיום של השכל. בסיכומו של דבר, אליעד מדגיש כי לא משנה באיזו דרך האדם יבחר, העיקר הוא ללכת בה באופן מוחלט עד הסוף, כי רק כך אפשר להגיע להארה או להבנה עמוקה באמת. הבנת השכל ומדיטציה מנטרות ... פנימית. אליעד הסביר כי גם כאשר מתבוננים בעצמנו או חוזרים על מנטרה, ייתכן ולא תמיד מגיעים לאמת עד הסוף אם לא הולכים עד הסוף עם החוויה. אבל חשוב להבין שגם חוויות מדיטטיביות, אם לא מבוצעות באופן טוטאלי, ... בהשתקה פנימית, בעוד שמנטרה מביאה את התודעה לחוויות של אין דרך חזרתיות. אם עושים את שני הדברים עד הסוף, אפשר להגיע לאותה נקודת הבנה של חוויות חיצוניות ואי ידיעה. האם יש ערך לשכל ... גדול בתהליך זה? אליעד: התשובה היא שהשכל, בין אם הוא קטן או גדול, לא משנה אם אתה לא עובר את הדרך עד הסוף. ברגע שתגיע להבנה האמיתית, לא יהיה אכפת לך אם השתמשת בשכל קטן או גדול - תגיע ... האמת כמו שהיא, אתה מסתכל בלי כאילו מנטרה. אליעד: זה לא נכון אני אסביר לך למה, אם אתה מתבונן ולא עד הסוף אתה מקבל משהו מזויף וגם אם אתה משנן מנטרה ולא עד הסוף אתה גם מקבל משהו מזויף, זאת אומרת אם תצליח לחזור על אותו צליל עד כדי כך שתחשוב רק עליו הגעת לסוף, נכון אתה נעלם אבל גם אם תבין עד הסוף שאתה נעלם, זאת אומרת שניהם טובים השאלה אם הלכת עד הסוף כי אם אתה מפעיל את השכל אתה גם מבלבל לעצמך את המוח, אתה גם דופק לעצמך את ... והתשובות שלך זה שקרים עוד שקרים זה הכל שקרים, זאת אומרת שניהם אתה משקר את עצמך השאלה זה האם תלך עד הסוף כי אם תלך עד הסוף בשניהם תגיע להבנה של האחד של הלא יודע. ש: זאת אומרת גם בדרך הזאת של שינוי מנטרות אתה יכול להגיע לאותה חוויה שאתה מגיע בדרך של הבנה. אליעד: תשובה כן השאלה אם אתה הולך עד הסוף, זה לא משנה איפה אתה הולך אתה יכול ללכת לפה או לשם אם תלכי עד הסוף תגיעי החוצה. ש: כן אבל אז אתה תלוי כל הזמן בפעולה הזאת של המנטרה כדי לחוות ... כל שאלת שאלה מאוד ספציפית האם אפשר לצאת החוצה מהלופ, לא זה לא נכון כי אם אתה תצליח לעשות את זה עד הסוף זה כבר כל כך יחלחל בתוכך שאתה כבר לא תלוי בזה, אתה תוכל לעשות פעולות ותוך כדי זה המוח שלך יהיה כבוי. זה לא משנה מה שבאתי להגיד הקטע זה עד הסוף אני חושב שיותר קל זה להבין למה כי יותר קל להבין עד הסוף מאשר לנסות לשגע את עצמך כי כשאתה קם מהכיסא אתה כבר חוזר לשכל, נגיד שאתה עושה מנטרה אוו קמת חזרת לשכל מה עשינו אתה תמיד תהיה על הקונפליקט כי אתה צריך עד הסוף לעשות אוו עד שלא תדע שאתה קיים ותכבה זה מה שיקרה לך אבל אני מציע פתרון אחר, ... סתם לחזק את מה שהוא אמר יש שמונים וארבע אלף דרכים להגיע להארה, לא זה לא משנה איזה דרך רק תלך איתה עד הסוף. אליעד: נניח. ש: לא המהות היא שזה אמת. אליעד: אמרו אבל מה הבעיה כי אמרו נניח ...
פחד ללכת עד הסוף, פחד להתמסר, פחד להתאכזב, פחד מאכזבה, פחד ללכת עד לקצה
... ללכת עד הסוף, פחד להתמסר, פחד להתאכזב, פחד מאכזבה, פחד ללכת עד לקצה ובו יתבאר, הפחד של האדם ללכת עד הסוף עם המטרות שלו, הפחד של האדם להיות נאמן לעצמו עד הסוף, הפחד של האדם להתמסר לרעיונות שלו, הפחד של האדם ללכת עד ... ליבו נפשו ומאודו. אבל מי שיתנגד ב 100% בשלמות, מול המחשבה של הרע, הרע לא יפגע בו בכלל. וכדי שהאדם יהיה מסוגל להשיג את כל המטרות שלו בשלמות עד הסוף, לשם כך הוא צריך לעשות את הדבר הפשוט ביותר. שהוא, לרצות להשיג את כל המטרות שלו בשלמות עד הסוף. כי בעולם שלנו יש אין סוף אפשרויות. וקיימת גם האפשרות ... זולים. ולמה האדם לא מבקש מהמציאות להיות איתה בשלום תמיד? ולמה האדם לא מוכן להגדיר לעצמו כמטרה אחת ויחידה, שהוא הולך על כל הקופה, והולך עד הסוף עם האושר שלו, והולך להיות נאמן לעצמו עד הסוף, ולנסות להשיג אושר פנימי שאינו תלוי בשום דבר, עד הסוף ועד הקצה האחרון? זה משום, שהאדם מפחד להתאכזב. כי יש לאדם ... כי כל זמן שהאדם רוצה את הדבר, אבל לא רוצה אותו כל כולו באמת, אז האדם גם לא יכול להתאכזב באמת, מכך שהוא לא קיבל את הדבר. אבל כאשר האדם הולך עד הסוף, דהיינו, שהוא כל כולו רוצה דבר אחד ויחיד, אז הוא כאילו ... אז תהיה תחושת חיסרון לנצח וסבל נצחי. אז מה הפתרון? ומי שאין לו מה להפסיד, דהיינו, מי שתמיד רע לו בכל מקרה, הוא כבר הולך על כל הקופה, והולך עד הסוף עם הרצונות שלו, ולא מפחד להתאכזב. כי הוא בכל מקרה כבר מרגיש ככ רע, עד שהוא כבר לא מפחד להרגיש רע עד הסוף לגמרי. וזה קורה, כאשר האדם הולך עם הרצון הפנימי שלו כמעט עד הסוף, שאז הוא מרגיש מאוד רע, ואז הוא כבר נשאב אל תוך הרצון שלו עד הסוף, ומתמסר לרצון שלו עד הסוף, ואז כמובן שהוא גם מקבל את הרצון שלו בשלמות וכולי. אבל, להרגיש רע עד הסוף, זאת הדרך הפחות טובה והיותר קשה. ולכן, יש גם פתרון קל וטוב יותר, והוא, ללכת עד הסוף של ההבנה, כפי כמה שאתה יכול, ובלי להגדיר רצון מוגדר כלשהו. זא, שעל האדם להתמקד בהבנה של המציאות, כפי כמה שהוא יכול, בכל כוחו עד הסוף. אבל לא צריך להגדיר רצון מוגדר כלשהו. זא, האדם לא צריך להגדיר שהוא רוצה דבר מסוים, שיקרה דווקא כך או אחרת. ובו זמנית, האדם צריך לנסות להבין את המציאות כמה שיותר עד הסוף. ולהבין את המציאות, פירושו, להבין את עצמך. דהיינו, להבין את המנגנון הפנימי של הרצונות, מחשבות, רגשות, רצונות וכיוב. ולא צריך לרצות להיות מאושר תמיד וכיוב. אבל כן צריך לנסות להבין עד הסוף, את משמעות האושר, את הסיבה שבגללה יש לאדם רצונות שונים ... את המציאות וכיוב. וההתמקדות, לא צריכה להיות בלהשיג אושר בשלמות, או שביעות רצון בשלמות וכיוב. אבל כן צריך להתמקד בלהבין את המציאות הפנימית עד הסוף. ועל ידי זה שהאדם מתעמק בתוכו, ומנסה להבין את המציאות עד הסוף, וכפי שכבר הסברתי את כל הדברים האלו במקומות אחרים, על ידי זה האדם זוכה בסופו של דבר, להרגיש שלמות תמידית בכל מצב שהוא ובלי להיות תלוי בשום דבר. ולסיכום: האדם מפחד ללכת עד הסוף, כדי לא להתאכזב עד הסוף. והפתרון הקל הוא, לא להגדיר רצון מוגדר להשיג דבר כזה או אחר, אבל כן לנסות להבין את עצמך כמה שיותר, והשאר מסתדר מעצמו. ונבהיר: כי גם להבין את עצמך עד הסוף, גם זו מטרה מוגדרת ורצון מוגדר. ואעפכ זה הרע במיעוטו, ...
לחפש את האמת, לדעת עד הסוף, להבין עד הסוף, גבול ההבנה האנושית, לשאול שאלות, חיפוש האמת
לחפש את האמת, לדעת עד הסוף, להבין עד הסוף, גבול ההבנה האנושית, לשאול שאלות, חיפוש האמת
... את האמת, לדעת עד הסוף, להבין עד הסוף, גבול ההבנה האנושית, לשאול שאלות, חיפוש האמת איך להתבונן בדברים עד הסוף ולחפש את האמת? אליעד מסביר שהמושג להתבונן בדברים עד הסוף פירושו לנסות להבין דבר מסוים ... לחקור מושגים רוחניים או מופשטים מדי, לכן הוא מציע לקחת משהו מוחשי וברור, כמו כסף או רצון ספציפי, כדי שהחקירה תהיה קונקרטית ואמיתית יותר. מה המשמעות של לחקור עד הסוף לפי אליעד? החקירה עד הסוף לפי אליעד, פירושה לשאול שאלות על כל דבר שאנו מאמינים בו, עד למצב של חוסר יכולת לשאול עוד שאלות. במצב כזה האדם יגיע להבנה שאין יותר אפשרות לספק תשובות. אליעד מדגיש כי הסוף אינו נקבע מראש, אלא זהו מצב ... רוצה את הכסף עצמו, אלא את התחושה שהכסף נותן לו, או את האפשרויות שהכסף מספק לו. וכאשר האדם מבין את זה, הוא ממשיך לחקור: למה הוא רוצה את התחושה הזו? ואם ימשיך לשאול עד הסוף, הוא יגיע לנקודה שבה אין יותר ... בשום דבר, ויגיע למצב של הבנה רוחנית מוחלטת. אליעד מדגיש כי כל דבר יומיומי, פשוט או מורכב, יכול להוביל בסופו של דבר להבנה רוחנית מוחלטת, אם האדם באמת ייקח את החקירה עד הסוף ולא יעצור באמצע. איך נראית ... בצורה מלאה. במצב הזה אתה מבין שאין הבדל מהותי בין שום דבר לשום דבר אחר, וזהו המצב שאליעד מכנה אמת מוחלטת. בסופו של דבר, הוא מסכם ואומר שכשאתה באמת חוקר משהו עד הסוף, לא משנה מה תהיה השאלה, תגיע למצב של אמת מוחלטת ושל חוסר אחיזה. כל שאלה תוביל בסוף לאותו מצב של אחדות וחוסר ידיעה מוחלטת, אם האדם באמת מחפש תשובה מוחלטת. איך לחפש את האמת? מה זה לחקור עד הסוף? איך להגיע להארה רוחנית? מה ...
אמת - איך ללכת אחרי האמת שלך עד הסוף וגם לבדוק אותה כל הזמן?
... - איך ללכת אחרי האמת שלך עד הסוף וגם לבדוק אותה כל הזמן? כי האדם, צריך ללכת אחרי האמת האישית והסובייקטיבית של עצמו. והאדם צריך להיות נאמן לעצמו, עד הסוף, ובשלמות שאין שלמות אחריה. כי אסור לאדם להתפשר, על האמת שלו. ועל האדם להשיג את המטרות האמיתיות שלו, עד הסוף ובשלמות. ולמרות שהאמת האישית של האדם, היא אמת סובייקטיבית ואישית בלבד, אעפכ על האדם ללכת אחרי האמת האישית שלו, עד הסוף שלה ועד הקצה האחרון שלה. כי האמת המוחלטת, היא נמצאת, אחרי הקצה האחרון של האמת האישית של האדם. ומי שרוצה להבין את המציאות בצורה אמיתית ומוחלטת, עליו להבין את המציאות, לפי האמת האישית שלו, אבל ללכת עם זה עד הסוף. כי האדם הולך אחרי האמת שלו עצמו, אבל לא הולך אחרי האמת שלו עצמו עד הסוף. כגון לדוגמה, שהאדם מתייחס למציאות, בצורה שאינה מדויקת, עפ קנה המידה של האדם עצמו. כגון לדוגמה שהאדם כועס על איזה דבר, יותר או פחות ממה שהוא חושב, שראוי לכעוס על אותו הדבר. או ... שאין שלמות אחריה, הוא רואה את האמת המוחלטת של המציאות. ועל האדם ללכת אחרי האמת האישית שלו, עד הסוף. דהיינו, שתהיה התאמה מלאה בשלמות מלאה, בין הרגש לבין השכל של האדם. שלא יהיה מצב, שהרגשות של האדם אומרים לו דבר אחד, ושהשכל של האדם, אומר לו דבר אחר. כי זה סימן, שהאדם משקר את ... באופן מוחלט, למרות שהוא לא באמת בטוח בעצמו באופן מוחלט. וההוכחה לכך שהאדם לא בטוח באמת שלו עד הסוף, היא שהאדם, לא באמת נצמד לאמת שלו עד הסוף בשלמות. ומי שלפעמים חושב בצורה שגויה ולא אמיתית לפי קנה המידה שלו עצמו, הרי שהאמת שלו עצמו, לא ממלאת אותו עד הסוף, כי הוא לא בטוח בה עד הסוף, ולכן הוא רחוק מהאמת שלו עצמו. ומי שמשקר שהוא בטוח באמת שלו עד הסוף, הוא הכי לא נאמן לעצמו. כי הוא מתכחש לנקודה הפנימית ביותר של האדם, שהיא המקום שבו האדם יכול להתחבר לאמת האובייקטיבית שאינה תלויה בדבר כלשהו. כי יש בתוך האדם נקודה פנימית, שאינה ... ביותר שבתוכו, שאין בה שום הסתכלות אישית כלל. אלא היא כולה אובייקטיבית לגמרי. ולהיות נאמן לעצמך עד הסוף, פירושו, לא להתכחש לשום רגש פנימי שיש בתוכך. ולא להתכחש לשום ספק פנימי שיש בתוכך. אלא ללכת עד הסוף, ולהביא מתת המודע, אל המודע, את כל הרגשות הפנימיים המודחקים והנסתרים, ולהביא מתת המודע, אל השכל המודע, את כל הספקות והחששות והפחדים, שנמצאים בתוך האדם, ולשים את הכל על השולחן, ולבדוק את הכל עד הסוף. ועל ידי זה שהאדם מוציא את הכל החוצה. דהיינו, לא מתכחש לספקות שיש בתוכו, ולא מתכחש לשום היבט רגשי שיש בתוכו, ולא מתכחש לשום צורת מחשבה שיש בתוכו, ולא מתכחש לשום דבר, על ידי זה ... וברגע שהאדם רחוק ממנה, הוא משתמש באמת האישית שלו בלבד. וכאשר האדם הולך אחרי האמת האישית שלו עד הסוף, אז הוא חוזר לאמת האובייקטיבית, שנמצאת בתוך תוכו בפנימיות הנשמה שלו. כי על האדם ללכת אחרי האמת האישית שלו, עד הסוף ועד הקצה האחרון שלה, אבל בו זמנית, על האדם לבדוק את האמת האישית שלו כל הזמן. עד שתהיה התאמה, בין האמת האישית של האדם, לבין האמת המוחלטת של המציאות. ועיקר הבדיקה היא, על ידי זה ... להיות אחרת. ואם קיימת האפשרות להיות אחרת, הרי שזו לא אמת מוחלטת. כי מי שלא הולך אחרי האמת שלו עד הסוף, הוא גם לא בודק את האמת שלו עד הסוף, ולא מגיע לאמת המוחלטת. אבל כאשר האדם נצמד לאמת האישית שלו עד הסוף, זה דוחף אותו לבדוק את האמת האישית שלו עד הסוף, ואז בסופו של דבר, האדם מגיע לנקודת מבט אובייקטיבית על המציאות, ואז האדם משתחרר לגמרי מכל קיבעון מחשבתי, וזוכה לראות את הדברים, כפי מה שהם, וחי עם כל המציאות בשלמות אמיתית. ...
תכלית הידיעה שלא נדע, איך להגיע לתכלית הידיעה, לדעת את הכל, ללכת עד הסוף, לא לדעת שום דבר, לשאול שאלות, לבדוק ולא להאמין, לדעת שאינך יודע, להשתמש בשכל עד הסוף
תכלית הידיעה שלא נדע, איך להגיע לתכלית הידיעה, לדעת את הכל, ללכת עד הסוף, לא לדעת שום דבר, לשאול שאלות, לבדוק ולא להאמין, לדעת שאינך יודע, להשתמש בשכל עד הסוף
... איך להגיע לתכלית הידיעה, לדעת את הכל, ללכת עד הסוף, לא לדעת שום דבר, לשאול שאלות, לבדוק ולא להאמין, לדעת שאינך יודע, להשתמש בשכל עד הסוף מהי תכלית הידיעה שלא נדע? אליעד כהן ... מדגיש שהמטרה אינה לדעת פחות אלא ללכת עם השכל עד הסוף, עד לנקודה שבה האדם מגלה שכל הידיעות ... להגיד אני לא יודע במקום לנסות לברר את הדברים עד הסוף. הוא נותן דוגמה לאדם השואל את עצמו למה ... אמיתית. אליעד מדגיש שהאדם חייב ללכת עם השכל עד הסוף ולא להסתמך על אמונה, גם אם היא נראית ... ומוחלט, השאלה תיעלם לתמיד. כיצד להשתמש בשכל עד הסוף? השיטה שאליעד מתאר לשימוש בשכל עד הסוף היא לשאול שאלות, לא להסתפק בתשובות ... חוץ מעצם הקיום של הרגע הנוכחי. מה הסיכון בללכת עד הסוף עם שאלות? אליעד מתייחס גם לסכנה שיש ... כיצד להגיע לידיעה מוחלטת? איך לבדוק תשובות עד הסוף?
לחצים בעבודה, עבודה מלחיצה, להילחם או להיכנע, חיסרון תמידי, להילחם עד הסוף, להיכנע עד הסוף, להשתחרר מהרצון העצמי, לחיות עם חיסרון
לחצים בעבודה, עבודה מלחיצה, להילחם או להיכנע, חיסרון תמידי, להילחם עד הסוף, להיכנע עד הסוף, להשתחרר מהרצון העצמי, לחיות עם חיסרון
... בעבודה, עבודה מלחיצה, להילחם או להיכנע, חיסרון תמידי, להילחם עד הסוף, להיכנע עד הסוף, להשתחרר מהרצון העצמי, לחיות עם חיסרון למה הלחצים בעבודה הולכים ומתגברים ... דורשת ממך לעבוד - תעבוד, בלי תלונות ובלי התנגדות פנימית בכלל. הבעיה של רוב האנשים, כפי שמדגים אליעד, היא שהם נמצאים בדיוק באמצע: לא נכנעים עד הסוף ולא משתחררים עד הסוף, ולכן הם סובלים. אליעד מדמה את המצב הזה לאדם שנמצא בקרב - הוא מתחיל ... כשהוא פועל מתוך מקום של בחירה אמיתית, הוא כבר לא סובל - גם אם הוא עדיין פועל במסגרת של צמצום או הגבלה. כיצד להחליט בין כניעה מוחלטת לבין מאבק עד הסוף? ההחלטה בין כניעה מוחלטת לבין מאבק מוחלט תלויה לחלוטין במה שהאדם באמת ...
לקבל את עצמך, ערך עצמי אמיתי, אהבה ללא תנאים, לשאול למה עד הסוף, להיצמד לאמת שלך, ללכת עד הסוף, לא לדעת בוודאות, תרגול רוחני, מודעות עצמית, התפתחות עצמית, חקירה עצמית
... את עצמך, ערך עצמי אמיתי, אהבה ללא תנאים, לשאול למה עד הסוף, להיצמד לאמת שלך, ללכת עד הסוף, לא לדעת בוודאות, תרגול רוחני, מודעות עצמית, התפתחות עצמית, חקירה עצמית איך מתמודדים עם תחושת חוסר נוחות במפגשים חברתיים? אליעד ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הורטון שומע מישהו 3, אמת ללא תועלת או אינטרס, אהבה עצמית ללא תנאי, לבטל את הרע בשורשו, אמת עד הסוף
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הסוף, איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחנך ילדים? איך להיגמל מהימורים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למצוא זוגיות? איך להעריך את עצמך? איך לפרש חלומות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: הסוף, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות הכי חכם בעולם? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לקשב וריכוז, מאמן למציאת עבודה, אימון אישי לקריירה בנושא הסוף - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4531 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 03:54:52 - wesi1