אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הסוף ✔למה אני אני לא רוצה לחיות? למה אנשים נמשכים לרגשות קיצוניים? מה זה משחק החיים ומדוע חשוב להבין שהוא רק משחק? האם יש בכלל משמעות, או שהכל...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨למה אני אני לא רוצה לחיות? למה אנשים נמשכים לרגשות קיצוניים? מה זה משחק החיים ומדוע חשוב להבין שהוא רק משחק? האם יש בכלל משמעות, או שהכל אשליה? מהו עיקרון "רצוא ושוב" וכיצד הוא קשור להתעוררות רוחנית? מה ההשלכות של לשאול שאלות קיומיות עד הסוף? איך אפשר לפתח שכל תוך כדי עשייה יומיומית? איך לחיות את משחק החיים תוך מודעות שהוא משחק? למה האדם בוחר דברים אם אין לו סיבה? איך לשלב התעוררות רוחנית בחיי היומיום?
מה ההבדל בין הרצון להרגיש טוב לבין הרצון לשחק את המשחק?

אליעד כהן מסביר שישנו הבדל מהותי בין הרצון להרגיש טוב לבין הרצון לחיות את המשחק של החיים. אדם יכול להגיד שהוא לא רוצה לחיות, אך למעשה הוא מתכוון שהוא לא רוצה לחיות באופן מסוים, אלא לחיות חיים מעניינים, משמעותיים ועמוקים יותר. אליעד מביא דוגמה של אדם שאומר "כשהמצב רוח שלי ישתפר, אז אני אתחיל לחיות", ומסביר שזהו ההיגיון ההפוך: האדם צריך קודם להתחיל לחיות ואז המצב רוח ישתפר. הדרך הנכונה היא קודם להשתתף באופן פעיל בחיים ואז תחושת הטוב תגיע מעצמה.

למה אנשים מחפשים רגשות קיצוניים?

לפי אליעד, אנשים נמשכים לרגשות קיצוניים כמו סבל, כי הם גורמים להם להרגיש שהם חיים וקיימים. גם תחושת סבל קשה יכולה לגרום לאדם להרגיש חי ונוכח. אליעד מסביר כי אפשר ללמוד לחיות חיים מלאים גם בלי להיסחף לרגשות קיצוניים, אלא להתבונן בהם בשלווה ובמודעות.

מהו משחק החיים ולמה חשוב לזכור שזה רק משחק?

החיים הם כמו משחק שבו האדם כל פעם מקבל מטרה חדשה (כסף, זוגיות, הצלחה), ואז רץ להשיג אותה. המשחק הוא לשכוח שאתה משחק, אך לזכור עמוק בפנים שזה רק משחק. האדם רוצה להאמין שהדברים אמיתיים כדי להרגיש משמעות, אבל צריך לזכור שזה בעצם לא משנה. ההבנה הזו נותנת חופש ושחרור, ויכולת לשחק ממקום מודע.

האם החיים הם רק אשליה, או שיש משמעות אמיתית?

אליעד מתייחס לשאלה אם יש משמעות לחיים, ומסביר שמצד האמת אין באמת משמעות. אך האדם צריך לאמץ את חוסר המשמעות מתוך שלמות, ולא מתוך ייאוש. כך האדם יכול לשחק את החיים ממקום מודע וללא תלות במשמעות מוחלטת.

מהו עיקרון "רצוא ושוב" ואיך הוא קשור להתעוררות?

אליעד מביא את העיקרון של רבי נחמן מברסלב, "בקיא ברצוא ובקיא בשוב", ומסביר שהאדם המתעורר נע בין מצב של "ערות" למצב של "שינה". בעוד רוב האנשים נאבקים להבין שהדברים לא באמת משנים, האדם המודע מתאמץ לזכור שכן יש להם משמעות - כדי להמשיך לשחק במודעות ובחופש.

מה קורה כששואלים שאלות קיומיות עד הסוף?

כשאדם שואל שאלות כמו "האם יש משמעות?" או "האם יש בחירה חופשית?" עד הסוף, הוא מגיע למצב שבו השאלות נעלמות. במצב זה, התודעה מתפרקת והשאלה עצמה מתפוגגת. האדם מתחבר למציאות שמעבר לכל הבדל או נפרדות, ומגיע להתעוררות אמיתית.

איך לשלב התעוררות רוחנית בחיי היומיום?

אליעד מדגיש שהאדם המתעורר צריך לשמור על קשר עם החיים המעשיים - לעבוד, לדבר עם אנשים ולתפקד, אך לזכור שזה משחק. אם אדם נפגע בשיחה עם מישהו, זה כי הוא לא מודע מספיק לכך שזה משחק בלבד. השילוב הנכון הוא לשחק מתוך מודעות גבוהה.

האם לחזור לשחק זה אומר לחזור למשחק הישן?

אליעד מדגיש שאדם לא באמת רוצה לחזור למשחק הישן אלא לשחק משחק חדש. למשל, מי שהיה בזוגיות קשה לא רוצה לחזור אליה, אך כן רוצה זוגיות חדשה ממקום של מודעות אחרת וגבוהה יותר. זו בחירה מודעת במשחק חדש לגמרי.

איך התודעה משפיעה על עוצמת החוויות שלנו?

ככל שהאדם מאמין יותר במשמעות של הדברים, הוא חווה אותם בעוצמה גדולה יותר. אליעד מביא דוגמה מחלומות: אדם שמתעורר מחלום מפחיד כשנזכר שזה רק חלום, מקביל להתעוררות רוחנית בה האדם מבין שהמציאות היא רק משחק או חלום ומפחית את עוצמת הסבל והפחדים.

איך יודעים אם התעוררת מספיק?

הסימן שהאדם לא התעורר לגמרי הוא אם הוא עדיין מפחד או סובל. התעוררות...
מה ההבדל בין לרצות להרגיש טוב לבין לרצות לשחק את המשחק?

אליעד כהן מסביר שישנו הבדל מהותי בין הרצון להרגיש טוב לבין הרצון לשחק את משחק החיים. כשאדם אומר "אני לא רוצה לחיות", הוא למעשה מתכוון שהוא לא רוצה לחיות בצורה שבה הוא חי כרגע. מתחת לתחושת הדיכאון או הייאוש מסתתר רצון עמוק יותר לחיים מעניינים ומשמעותיים. יש אנשים שמחכים שהמצב רוח שלהם יעלה כדי להתחיל לחיות, אך לפי אליעד ההיגיון הנכון הוא הפוך: כדי שהמצב רוח יעלה, האדם צריך להתחיל לחיות כבר עכשיו. המטרה היא להבין שחיים טובים ומשמעותיים מגיעים דווקא מתוך עשייה והשתתפות פעילה במשחק החיים.

למה אנשים נמשכים לרגשות קיצוניים?

לדברי אליעד, רבים מאיתנו נמשכים לרגשות קיצוניים כי הם גורמים לנו להרגיש חיים. אפילו סבל חזק מושך אנשים, כי דרכו הם מרגישים שהם קיימים. לפעמים אדם יאמר לעצמו שהוא אינו חייב להרגיש טוב, אך הוא מתמכר לתחושת הסבל כי היא נותנת לו תחושת נוכחות וחיות. עם זאת, אליעד מציע להתבונן ברגשות האלה מבלי להיאחז בהם, וללמוד כיצד לחיות חיים מלאים ושלמים גם בלי לרדוף אחרי תחושות קיצון.

מה זה משחק החיים ומדוע חשוב להבין שהוא רק משחק?

אליעד כהן מתאר את החיים כמשחק שבו כל פעם האדם מקבל "רצון חדש" - כסף, זוגיות, הצלחה - ומתחיל לרוץ אחריו. המשחק הוא לשכוח שאתה במשחק, אך לזכור בתוכך שזה רק משחק. מצד אחד, האדם רוצה להאמין שזה אמיתי כדי להרגיש משמעות, אך מצד שני, הוא יודע שזה לא באמת משנה. ההבנה הזו מאפשרת לשחק מתוך מודעות וחופש, ולא להיות משועבד לרצונות או למטרות המשתנות.

האם יש בכלל משמעות, או שהכל אשליה?

אליעד מתייחס לשאלה האם יש משמעות אמיתית לחיים, ומסביר שמבחינה מוחלטת אין באמת משמעות. האדם יכול לחשוב שהכל הוא רק משחק או אשליה, אבל זה עלול להוביל לתחושת ריקנות. מצד שני, אם לוקחים הכל ברצינות רבה מדי, נוצרת סבלנות מיותרת. הפתרון הוא להבין שחוסר המשמעות הוא האמת, אך לאמץ זאת מתוך שלמות ולא מתוך ייאוש. האתגר הוא לשחק את המשחק באופן מודע, מתוך בחירה וללא תלות במשמעות מוחלטת.

מהו עיקרון "רצוא ושוב" וכיצד הוא קשור להתעוררות?

אליעד משתמש במושג של רבי נחמן מברסלב "בקיא ברצוא ובקיא בשוב" כדי להסביר שההתעוררות האמיתית היא היכולת לנוע בין מצב של "ערות" למצב של "שינה", ולחזור לשחק את המשחק בכל פעם מחדש. רוב האנשים מנסים כל חייהם להבין שהדברים לא באמת משנים כדי להשתחרר, אך דווקא האדם המודע (הצדיק) מתאמץ לזכור שהדברים כן משנים, וזאת כדי להמשיך לשחק מתוך בחירה מלאה. המשחק האמיתי הוא המודעות לכך שזה משחק, ואז לבחור לשחק בו שוב ושוב.

מה ההשלכות של לשאול שאלות קיומיות עד הסוף?

כאשר האדם שואל שאלות כמו "האם יש בחירה חופשית?" או "האם יש משמעות לחיים?" עד הסוף, הוא מגיע לנקודה שבה אין יותר שאלות. במצב הזה השאלות מתפוגגות, והתודעה עצמה מתפרקת. זהו מצב של "אין שאלה", לא כי נמצאה תשובה, אלא משום שהשאלה עצמה נעלמה. כך האדם מתחבר למציאות שמעבר לכל הבדל או נפרדות, ומתעורר להבנה חדשה לגמרי.

איך לחיות ברמה גבוהה בתוך החיים הרגילים?

אליעד מדגיש את החשיבות של חיים מעשיים לצד ההתעוררות הרוחנית. האדם המתעורר צריך להמשיך לדבר עם אנשים, לעבוד ולתפקד בעולם, אך מתוך מודעות מלאה לכך שזה משחק. לדוגמה, אדם שנפגע בשיחה עם מישהו, נפגע משום שאינו מודע מספיק לכך שזה רק משחק. השילוב הנכון הוא לשחק את המשחק במלואו, אבל לא לשכוח שזה משחק בלבד.

מה ההבדל בין לחזור לשחק לבין לשחק משחק חדש?

לדברי אליעד, אנשים לא באמת רוצים לחזור לשחק את אותו המשחק הישן, אלא לשחק משחק...
מה ההבדל בין לרצות להרגיש טוב לבין לרצות לשחק את המשחק?

במהלך ההרצאה, אליעד כהן מדגיש שאין זהות מוחלטת בין הרצון להרגיש טוב לבין הרצון לחיות את החיים. יש אדם שאומר: "אני לא רוצה לחיות", אבל כשמעמיקים, מתגלה שהוא לא רוצה לחיות בצורה הזאת. הוא אולי כן רוצה לחיות, אבל לא בצורה רגילה, אלא בצורה שונה, עמוקה, מעניינת יותר. התשוקה לחיים קיימת, אך היא חבויה תחת בלבול או דיכאון. אליעד מסביר שיש כאלה שאומרים לעצמם "כשהמצב רוח שלי יעלה, אני אתחיל לחיות", אך ההיגיון הפנימי צריך להיות הפוך: רק כשאתה תתחיל לחיות, המצב רוח יעלה.

למה אנשים נמשכים לרגשות קיצוניים?

אליעד מבהיר שרבים מאיתנו מחפשים ריגוש, אפילו כשמדובר ברגשות שליליים. הסיבה לכך היא שלאדם יש צורך לחוש משהו חזק, גם אם זו תחושת סבל. אדם עשוי לומר: "אני לא חייב להרגיש טוב", אבל ייתכן שהוא בעצם מתמכר להרגשת הסבל כדי לחוש את עצמו. הסבל הופך לאמצעי להיות נוכח. מצד שני, אליעד מסביר שאין צורך להיאחז בכך: אפשר ללמוד לחיות גם בלי לרדוף אחרי תחושות קיצון. זה אפשרי להתבונן בתחושות מבלי להיסחף אחריהן, גם כשהן קשות.

מה זה משחק החיים ומדוע חשוב להבין שהוא רק משחק?

החיים לפי אליעד הם משחק עם חוקים משתנים. כל פעם האדם מקבל "רצון חדש", ומתחיל לרוץ להשיג אותו. זה כמו משחק מחשב, שבו אתה מציב לעצמך יעד חדש כל פעם - כסף, אהבה, הצלחה - ואז מנסה להשיג אותו. אתה לא חייב לרצות, אבל כשאתה כן רוצה, אתה נכנס למשחק. המשחק הוא "לשכוח שאתה משחק", ולזכור שאתה רק שחקן. מצד אחד אתה רוצה להאמין שזה אמיתי, מצד שני אתה יודע שזה לא.

האם יש בכלל משמעות, או שהכל אשליה?

אחת הנקודות המרכזיות שעולות בהרצאה היא השאלה האם יש בכלל משמעות לדברים. אליעד מסביר שלפעמים אדם רוצה שהכל יהיה משחק, אבל אז הוא מרגיש שזה מאבד משמעות. מצד שני, אם האדם לוקח הכל ברצינות רבה מדי - הוא גם סובל. הפתרון הוא להבין שמצד האמת, אין שום משמעות אמיתית - אבל לאמץ את המחשבה הזאת מתוך שלמות ולא מתוך ייאוש. במילים אחרות, המטרה היא להיות שלם עם חוסר המשמעות ולהשתמש בה כדי לשחק.

מהו עיקרון "רצוא ושוב" וכיצד הוא קשור להתעוררות?

אליעד מביא את דברי רבי נחמן מברסלב שמדבר על היכולת להיות "בקיא ברצוא ובקיא בשוב". רוב האנשים מנסים כל חייהם להבין שדברים לא באמת משנים. הם נאבקים לשחרר. לעומתם, הצדיק מתאמץ לחשוב שדברים כן משנים - כדי להמשיך לשחק. ההתעוררות האמיתית היא לדעת לשחק ולהיות מודע שמדובר במשחק, ואז לבחור לשחק בו מחדש, כל פעם מחדש. החכמה היא לעבור כל הזמן ממצב של ערות למצב של שינה וחוזר חלילה - "רצוא ושוב".

מה ההשלכות של לשאול שאלות קיומיות עד הסוף?

כאשר האדם שואל את עצמו לעומק כל שאלה - כגון "האם יש בחירה חופשית?", "האם יש משמעות?" - הוא מגיע למסקנה שאין באמת שאלה, ולכן גם אין תשובה. במצב זה, התודעה מתפוגגת, כי אין יותר מה לשאול. אך זו איננה בעיה - אלא התעוררות. האדם מאבד את עצמו כישות נפרדת, ומתחבר למציאות שמעבר להבדלות. זהו מצב של אין שאלה, לא כי יש תשובה, אלא כי השאלה עצמה התפוגגה.

איך לחיות ברמה גבוהה בתוך החיים הרגילים?

אליעד מדבר על הצורך לא לאבד אחיזה בקרקע. למרות ההתעוררות, האדם צריך להיות מסוגל לדבר עם אנשים, לעבוד, ולתפקד בתוך העולם. הרעיון הוא להישאר בתודעת משחק אבל לא לאבד את הקשר לחיים עצמם. הוא נותן דוגמה לאדם שמרגיש רע אחרי שיחה עם מישהו - זה קורה בגלל שהוא לא "על הקרקע", לא במודעות מלאה לכך שזה רק משחק.

מה ההבדל בין לחזור לשחק לבין לשחק משחק חדש?

יש מי שאומר "אני לא רוצה לחזור לשחק", אבל מה שהוא באמת רוצה זה לשחק משחק חדש. לא מדובר באותו המשחק הישן - אלא בזווית אחרת, מודעת יותר. לדוגמה, מישהו שהיה בזוגיות קשה לא רוצה לחזור אליה, אבל כן רוצה זוגיות ממקום אחר. אליעד מדגיש שזה לא חזרה למשחק הישן, אלא בחירה מחודשת, ממקום אחר בתודעה.

איך התודעה משפיעה על עוצמת החוויה?

העוצמה של החלום (כלומר, המציאות) תלויה בעוצמת האמונה שלנו בו. ככל שאדם מאמין יותר במשמעות של מה שקורה - כך הוא חווה את זה בעוצמה רבה יותר. מצד שני, אם הוא נזכר שזה רק משחק - הוא יכול להתעורר. אם למשל אתה חולם על סיוט, ומישהו צועק לך "תתעורר, זה רק חלום!", אתה יכול להתעורר בזכות השכל. לכן, שכל והתעוררות הולכים יחד.

איך לדעת אם התעוררת מספיק?

האדם שמפחד או סובל - עדיין לא התעורר לגמרי. אליעד מסביר: אם יש לך פחד - סימן שעדיין לא התעוררת לגמרי. ההתעוררות המלאה מביאה לכך שאפילו הפחד מפסיק להשפיע. השיחה חוזרת שוב ושוב לרעיון של חקירה פנימית - "למה אני רוצה את זה?", "האם זה משנה בכלל?". ככל ששואלים יותר, מתעוררים יותר.

מה ההבדל בין להבין את הדברים לבין לפעול לפיהם ביום - יום?

הרבה אנשים אולי מבינים את הרעיונות הגדולים, אבל לא באמת חיים אותם. הם אומרים "אני מבין שזה לא משנה", אבל ממשיכים להיפגע ולכעוס כאילו כן משנה. ההתעוררות האמיתית היא כשאדם מבין את זה ברמה כזאת שהוא פועל לפיה - הוא חי כאילו הוא שחקן במשחק. כשזה קורה - אפילו תוצאה שלילית לא באמת מרגשת אותו יותר מדי.

מה תפקידן של מטרות מדידות בתהליך ההתפתחות?

אליעד ממליץ לאדם שרוצה לפתח...
מהם האתגרים האישיים שמציב אדם בפני עצמו?

ההרצאה מתארת דיאלוג בין שני דוברים שבו אחד מהם משוחח על תחושותיו האישיות של אדם שמתמודד עם תחושת דכדוך, חוסר מטרה ובלבול אישי. הדובר מתאר תחושה של חוסר רצון לחיות חיים רגילים ושואף לחפש משהו עמוק יותר, אך לא מצליח למצוא את הדרך להרגיש טוב או לשמוח בחיים. החיפוש אחר מטרה בחיים ושאלות קיומיות עומדים במרכז השיחה.

האם יש מטרה אמיתית או רק משחק?

במהלך השיחה, אליעד מעלה את השאלה האם החיים הם משחק בלבד או שיש להם משמעות אמיתית. הוא מציין את האפשרות לראות את החיים כמשחק שבו אנחנו בוחרים את מטרותינו, אך יחד עם זאת, מדגיש את הצורך להרגיש שלם עם עצמך ומאוזן פנימית. נושא זה מתחבר לשאלה אם יש לנו בחירה אמיתית במעשינו או אם אנו נתונים להשפעות חיצוניות או פנימיות. הצורך להבין את המציאות ולהרגיש שלה יש משמעות מעבר למה שאנחנו עשויים לחשוב, עומד בפני אתגרים פנימיים המובילים להרהורים מעמיקים.

האם ההתעוררות יכולה להוביל לחיים משמעותיים?

ההבנה שההערות והתודעה שלנו יכולות לשחק תפקיד משמעותי בהתעוררות היא נושא מרכזי בשיחה. הדוברים מתמודדים עם המושג של "התעוררות רוחנית", כאשר הם שואלים את עצמם האם זה בכלל אפשרי למצוא משמעות, אם כל מה שיש לנו זה חוויות ומצבים שבסופו של דבר הם לא "שלהם". הניסיון לחיות חיים שמבוססים על עקרונות פנימיים של בחירה חופשית ולא רק על תכתיבים חיצוניים, יוצר צורך להילחם על מטרה או תוצאה.

האם אפשר לשלוט על המחשבות והתחושות שלנו?

הדוברים מתארים את המאבק הפנימי שלהם לשמור על שליטה על מחשבותיהם ותחושותיהם, במיוחד כאשר תחושות של פחד, דיכאון או בלבול משתלטות עליהם. השיחה נוגעת גם לשאלת חופש הרצון וההשלכות של חוויות רגשות. האם אנחנו באמת יכולים לשלוט במה שאנחנו מרגישים או שאולי יש לנו רק את היכולת להתבונן ולעבוד עם התחושות האלו באופן מודע.

האם...
השתחררות יכולת שכלית לשאול האם יש משמעות לחיים בחירות שאלה חיצוני מוחלטות לשלוט ברגש חיים טובים הצלחה אופי קיצוני איך אפשר איך לחיות אישיות קיצונית אני לא רוצה אני לא רוצה לחיות אנשים נמשכים אשליה אשליות בחירה הגזמה החיים כמשחק הסוף הקצנה הרגשה השלכות התעוררות התעוררות רוחנית חיי היום יום חיים חשיבה מוקצנת חשיבה קיצונית כיצד לחיות לא רוצה לחיות להבין להגזים להוציא מפרופורציה להקצין להתעורר לחיות למה אנשים נמשכים לפתח לשאול לשאול שאלות מודעות משחק משחק החיים משחקים משיכה משמעות משמעותיות נמשך סיבה סיבות עד הסוף עיקרון עשייה פיתוח קיום קיצוני קיצוניות רגש רגשות רוחני רוחניות רוצה לחיות רצוא ושוב רצון שאלה שאלות שאלות קיומיות תחושה תחושות
להבין עד הסוף, שימוש בשכל, אין שכל, להשתמש בשכל עד הסוף, ללכת עד הסוף
להבין עד הסוף, שימוש בשכל, אין שכל, להשתמש בשכל עד הסוף, ללכת עד הסוף
... עד הסוף, שימוש בשכל, אין שכל, להשתמש בשכל עד הסוף, ללכת עד הסוף מה המשמעות של להשתמש בשכל עד הסוף לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסביר בהרצאה שלו את הרעיון המרכזי של שימוש בשכל עד הסוף, ואת המשמעות של ללכת עם ההבנה או החשיבה עד לנקודה הכי עמוקה ואמיתית שלה. כאשר אליעד אומר ללכת עד הסוף, הוא מתכוון לכך שיש שני צדדים בכל אדם: הצד שמשתמש בשכל ושואל שאלות, והצד שלא מתעניין בשום שאלה ולא מחפש שום תשובה. לדוגמה, אם ... את האבן - הצד הזה לא ינסה לחקור או להבין. לעומת זאת, בצד השני, כאשר האדם כן מתעניין בסיבה ומנסה להבין למה זרקו עליו את האבן, כאן אליעד מדגיש שצריך ללכת עד הסוף. הכוונה היא לא לעצור באמצע הדרך, אלא להמשיך ולברר עד הסוף, עד שנמצאת תשובה מלאה, שלמה ומספקת. כלומר, אם כבר התחלת להשתמש בשכל, אסור לך להפסיק באמצע החקירה. האם תמיד חייבים להשתמש בשכל ... אחד לא צריך להפריע לו. הבעיה מתחילה רק כאשר האדם מרגיש רע או רוצה להרגיש טוב יותר. במצב כזה, אם האדם בוחר להפעיל את שכלו, אליעד מציין שהוא חייב ללכת עם זה עד הסוף, ולא לעצור באמצע הדרך. למשל, אם האדם אומר לעצמו רע לי, אני לא מבין משהו, אני רוצה שיהיה לי יותר טוב, אז אליעד מדגיש שעליו להשתמש בשכל עד הסוף, ולברר לעומק מה מקור התחושה ומהי התשובה השלמה לשאלות שמטרידות אותו. כלומר, ההנחיה המרכזית של אליעד היא שהאדם רשאי להישאר בלי להשתמש בשכל כלל, אך אם הוא כבר התחיל לחקור או לחשוב, עליו לעשות זאת בצורה שלמה ויסודית. איך להשתמש בשכל עד הסוף? האם חייבים לשאול שאלות בחיים? מה הכוונה בשכל קטן? האם אפשר לחיות בלי סבל? מה לעשות כשלא מבינים משהו? ...
ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף?
ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף?
... עד הסוף - איך ללכת עד הסוף? מה זה אומר ללכת עד הסוף? אליעד כהן מסביר את הרעיון ללכת עד הסוף באמצעות ההבנה שהשלמות נמצאת בקצוות. המשמעות היא שכדי להשיג שלמות ואושר, האדם צריך לבחור באופן מוחלט בין שני קצוות, בלי להישאר באמצע. אליעד נותן דוגמה של כוס ... ולא נחוץ. מספיק לבחור תחום אחד ולהבין אותו לעומק באופן מוחלט. הוא מדגיש שההתמקדות הזאת תוביל את האדם להבנה כללית של כל הדברים האחרים. דווקא ההעמקה בתחום אחד עד הסוף היא זו שתביא לשלמות מלאה, שתשפיע ותקרין על כל שאר תחומי החיים. לדוגמה, הוא מציע לאדם לחקור באופן מוחלט את השאלה למה אני רוצה את הרצונות שלי?, ולהגיע לתשובה ... צריך להתחיל מנקודת האמת שלו כרגע, לשאול שאלות ולהבין דבר אחד בודד לעומק, ורק ממנו להמשיך הלאה. אסור להתפזר, כי ההתפזרות מונעת מהאדם להגיע לקצה. הוא מדגיש שגם כאשר הסוף נראה רחוק מאוד, כל שעל האדם לעשות זה פשוט להתחיל ללכת, וכל פעם להתקדם עוד צעד אחד קטן. האדם צריך תמיד לשאול את עצמו איך הוא יכול לשפר דבר אחד קטן בחייו ברגע ... ולהיות אמיתי וכנה עם עצמו. המאמץ הזה יוביל אותו בסופו של דבר להבנה סופית ומוחלטת. מה המסר המרכזי של אליעד בהרצאה? המסר העיקרי שאליעד מעביר הוא החשיבות של הליכה עד הסוף על ידי התמקדות מוחלטת בדבר אחד בלבד. הוא מדגיש שהדרך לשלמות היא פשוטה הרבה יותר משנדמה, ברגע שהאדם מפסיק להתפזר ולוקח נושא אחד וממצה אותו עד קצה גבול ההבנה האפשרית. אליעד מבהיר שהשלמות היא זמינה וקרובה בהרבה מכפי שנדמה, אך רק למי שמחליט באופן ברור ומוחלט להתמקד, ולהגיע עד הסוף עם אמת אחת ברורה. הוא מסכם באיחול למאזינים יום של שלמות אמיתית ומוחלטת עד הסוף . איך להגיע לשלמות אמיתית? למה חשוב להתמקד בתחום אחד? איך ללכת עם האמת עד הסוף? איך אפשר להגיע לקצה? מה ההבדל בין ידע להבנה? למה הקצה נראה רחוק? מה זה אומר להיות אמיתי עם עצמי? ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף? אני רוצה להשיב על שאלה שנשאלתי, לגבי איך ללכת עם האמת עד הסוף או בכלל איך ללכת עם הדברים עד הסוף? וכפי שכבר אמרתי שהשלמות נמצאת בשלמות, תמיד בקצה זה טוב. אם תרצה ממש להיות מאושר יהיה לך טוב, אם תחליט עד הסוף שאתה לא רוצה לחפש יותר אושר, גם כן ממילא תהיה מאושר. והאדם חושב שהקצה כל כך רחוק, ואיך אפשר בכלל להגיע לקצה, ואנשים מתאמצים ומתאמצים וחושבים שהם ממש קרובים, ... קרוב וגם מאד רחוק. יחד עם זאת כמות ההבנה היא סופית, כמות הידיעות היא אינסופית העניין שביכולת ההעמקה, יש סוף לכמה האדם יכול להעמיק. לדוגמה: אדם יכול לשאול ולהבין עד הסוף, עד גבול ההבנה, למה הוא רוצה את הרצונות שלו ויהיה סוף בהבנה של השכל הרגיל. העניין שלא צריך לקחת מלא נושאים ולהיות מושלם בכל התחומים, מספיק לקחת תחום אחד בחיים וללכת איתו עד הסוף בהבנה הפנימית שלו. אם האדם יגיע לאמת מוחלטת אפילו בנושא אחד להבין אותו בשלמות שאין עוד אחריה הבנה, ואז ההתמקדות הזו, תביא להבנה בשלמות את כל השאר, את ... מתחילים בצעד אחד וראשון. אי אפשר להגיע לאלף קילומטר בלי הצעד הראשון הזה. וממקום האמת, נקודת האמת הנוכחית של האדם, משם להתחיל ללכת עם הבנה אחת מסוימת ואיתה ללכת עד הסוף בלי לוותר, וכך ימצא האדם את סוף החקירה המהותית, משם אפשר לגלות דברים נוספים, ואפשר להמשיך ולהעמיק, אך יש את ידיעת השלם, הבנה הסופית ממנה אין יותר שאלות אם הגעת לסוף או לא, יש הבנה וידיעה ברורה. ושיהיה לכולם המשך יום של שלמות אמיתית, באופן מוחלט, עד הסוף .
ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף?
ללכת עד הסוף - איך ללכת עד הסוף?
... עד הסוף - איך ללכת עד הסוף? מה זאת אומרת ללכת עם דברים עד הסוף? הרעיון המרכזי שאליעד כהן מציג הוא שהאושר והשלמות נמצאים תמיד בקצוות, כלומר, בשלמות מוחלטת או בחוסר שלמות מוחלט. הוא נותן דוגמה פשוטה של כוס מים: הכוס יכולה ... או אושר אמיתי. איך להתקרב אל הקצה אם הוא כל כך רחוק? אליעד מסביר שבעיה מרכזית שמתעוררת כשאדם רוצה ללכת עד הסוף, היא שהקצה נראה מאוד רחוק, והאדם לא יודע איך להתקרב אליו. הוא מדגיש שלמעשה, כל עוד האדם לא הגיע אל הקצה, הוא בכלל לא יודע כמה הוא באמת רחוק או קרוב אליו. ... לכן, מי שרוצה להגיע לשלמות אינו צריך להתפזר על תחומים רבים, אלא עליו להתמקד בנושא אחד בלבד ולחקור אותו עד הסוף באופן מוחלט. מספיק שהאדם יהיה מושלם בדבר אחד בלבד, בפעולה אחת, במחשבה אחת או ברגש אחד. אם הוא יגיע לאמת מוחלטת בנושא אחד, באופן שלא יהיה ניתן לחשוב את ההפך שלו - הוא כבר יגיע לשלמות אמיתית. כיצד ללכת עד הסוף בצורה פרקטית? אליעד נותן הנחיות מעשיות כיצד להגיע אל השלמות המוחלטת. הדבר הראשון שצריך לעשות זה לבחור נושא או פעולה אחת ולהתמקד רק בהם. אנשים נוטים לעיתים לקפוץ מנושא לנושא, מה שמונע מהם להגיע לעומק אמיתי. במקום זה, עליהם להתמקד בדבר אחד בלבד ולחקור אותו עד הסוף. לדוגמה, שאלות כמו מה התכלית של החיים שלי? או למה אני רוצה להיות מאושר? הן שאלות שאפשר וצריך לחקור לעומק - עד הסוף, עד שייצא עשן מהאוזניים. ההתמקדות הזו היא הדרך היחידה להגיע אל השלמות הפנימית האמיתית. אליעד מדגיש עוד היבט מעשי: גם אם נראה שהקצה רחוק מאוד, עדיין צריך ... מעביר הוא ברור ופשוט: כדי להגיע לשלמות אמיתית, לא צריך לדעת הכל, אלא פשוט להיות אמיתי וממוקד, ולחקור עד הסוף כל דבר שבו אתה מתמקד. זהו המסלול היחידי והאמיתי לשלמות. איך להגיע לשלמות עצמית? מהו האושר האמיתי? כיצד להתמקד בנושא אחד? למה חשוב להיות אמיתי עם עצמי? איך לדעת אם אני קרוב לשלמות? מה זאת אומרת ללכת עד הסוף? האושר והשלמות בקצוות, לדוגמה כוס מים או כוס מלאה בשלמות או ריקה בשלמות. שלמות = בקצה ותמיד בקצה זה טוב. אם אתה רוצה להיות מאושר זה טוב. ואם אתה ממש לא מחפש ... ואדם יכול להיות רחוק ולפעמים הוא מרגיש רחוק או להיפך לפעמים אדם קרוב וחושב שרחוק. עד שאדם לא מגיע עד הסוף אבל הוא לא יכול לדעת את הריחוק ולפעמים רק נדמה שאתה רחוק. הדבר הנוסף מצד האמת האדם תמיד קרוב ותמיד רחוק מהקצה. הקצה הוא הקצה של ההבנה תמיד יש ידע ויש הבנה, ... מהשלמות כי יש אינסוף דברים לדעת לשלמות הידיעות ויחד עם זאת זה לא להתפזר אלא להתמקד שמישהו שרוצה ללכת עד הסוף לא צריך להתפזר על הרבה דברים יש אינסוף תחומים, אתה לא צריך להיות מושלם בכל התחומים מספיק שתעשה את הפעולה באופן מושלם זה נקרא שלמות. ברמה החיצונית יש אינסוף ... לאמת מוחלטת לפחות בנושא אחד בעולם באופן שאין אפשרות לחשוב את הההיפך שלו, לקחת דבר אחד ובו להתמקד עד הסוף, אם הוא מתפזר שיצמצם את עצמו להבנה אחת וילך איתו עד הסוף, לחקור אותו עד הסוף לדוגמה מה תכלית הדברים? למה אני רוצה להרגיש טוב? מה הסיבה שיש לי רצון עד שיצא עשן מהאוזניים. התשובה לשאלה מה לעשות איך ללכת עד הסוף אם תתמקד אפילו הסוף נמצא פה ועכשיו. תשובה נוספת כאשר הסוף רחוק מתחילים לצעוד אליו, אי אפשר ללכת מסע 1000 קמ בלי צעד ראשון כל מה שצריך לעשות: מה אני יכול לעשות יותר טוב כרגע? כרגע איך אני ברגע הזה יכול לעשות משהו ...
מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל
מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל
... ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל מה היתרונות של מדיטציה, ויפאסנה ושינון מנטרות? אליעד כהן מסביר כי מדיטציה, ... הבנה עמוקה שאינה תלויה בחשיבה רגילה. אפשר לשלב את שתי הטכניקות, אך כל אחת בנפרד, אם מבוצעת עד הסוף, תוביל להבנה עמוקה של אי - ידיעה, מצב שבו האדם יוצא לחלוטין מהשכל המוכר לו. האם יש ערך לשכל במהלך ... מתרחשת דווקא כשהשכל נכבה לחלוטין. השכל, בין אם גדול או קטן, אינו משנה כל עוד האדם לא הולך עד הסוף עם התהליך. כשמגיעים לסוף הדרך, כבר לא חשוב האם השכל היה גדול או קטן, כי במצב של הבנה מוחלטת ממילא השכל נעלם לחלוטין. הוא מדגיש כי חשוב ללכת עד הסוף בכל דרך שבה בוחרים, ולא להתעכב באמצע. ההליכה עד הסוף מביאה לכך שההבנה המושגת תהיה עמוקה ואמיתית ולא רק חצי - אמיתית או חלקית. איך נראה מצב של ללכת עד הסוף במדיטציה או מנטרה? כדי להגיע להבנה מוחלטת באמצעות מנטרה או ויפאסנה, האדם צריך להגיע למצב קיצוני שבו ... בלבד ובסופו של דבר האדם ימאס בהם ויחפש פתרון מוחלט יותר. הפתרון האמיתי מגיע רק כשהאדם הולך עד הסוף בתהליך ומגיע להבנה אמיתית של האחדות והאי - קיום של השכל. בסיכומו של דבר, אליעד מדגיש כי לא משנה באיזו דרך האדם יבחר, העיקר הוא ללכת בה באופן מוחלט עד הסוף, כי רק כך אפשר להגיע להארה או להבנה עמוקה באמת. הבנת השכל ומדיטציה מנטרות וויפאסנה חוויות פנימיות ... אליעד הסביר כי גם כאשר מתבוננים בעצמנו או חוזרים על מנטרה, ייתכן ולא תמיד מגיעים לאמת עד הסוף אם לא הולכים עד הסוף עם החוויה. אבל חשוב להבין שגם חוויות מדיטטיביות, אם לא מבוצעות באופן טוטאלי, עשויות להרגיש מזויפות. מה ... פנימית, בעוד שמנטרה מביאה את התודעה לחוויות של אין דרך חזרתיות. אם עושים את שני הדברים עד הסוף, אפשר להגיע לאותה נקודת הבנה של חוויות חיצוניות ואי ידיעה. האם יש ערך לשכל במהלך המדיטציה? אליעד טוען ... בתהליך זה? אליעד: התשובה היא שהשכל, בין אם הוא קטן או גדול, לא משנה אם אתה לא עובר את הדרך עד הסוף. ברגע שתגיע להבנה האמיתית, לא יהיה אכפת לך אם השתמשת בשכל קטן או גדול - תגיע לאותו המקום. האם ניתן ... כמו שהיא, אתה מסתכל בלי כאילו מנטרה. אליעד: זה לא נכון אני אסביר לך למה, אם אתה מתבונן ולא עד הסוף אתה מקבל משהו מזויף וגם אם אתה משנן מנטרה ולא עד הסוף אתה גם מקבל משהו מזויף, זאת אומרת אם תצליח לחזור על אותו צליל עד כדי כך שתחשוב רק עליו הגעת לסוף, נכון אתה נעלם אבל גם אם תבין עד הסוף שאתה נעלם, זאת אומרת שניהם טובים השאלה אם הלכת עד הסוף כי אם אתה מפעיל את השכל אתה גם מבלבל לעצמך את המוח, אתה גם דופק לעצמך את המוח תבין מה אתה אומר אתה ... שלך זה שקרים עוד שקרים זה הכל שקרים, זאת אומרת שניהם אתה משקר את עצמך השאלה זה האם תלך עד הסוף כי אם תלך עד הסוף בשניהם תגיע להבנה של האחד של הלא יודע. ש: זאת אומרת גם בדרך הזאת של שינוי מנטרות אתה יכול להגיע לאותה חוויה שאתה מגיע בדרך של הבנה. אליעד: תשובה כן השאלה אם אתה הולך עד הסוף, זה לא משנה איפה אתה הולך אתה יכול ללכת לפה או לשם אם תלכי עד הסוף תגיעי החוצה. ש: כן אבל אז אתה תלוי כל הזמן בפעולה הזאת של המנטרה כדי לחוות את זה. אליעד: תקשיבי את ... שאלת שאלה מאוד ספציפית האם אפשר לצאת החוצה מהלופ, לא זה לא נכון כי אם אתה תצליח לעשות את זה עד הסוף זה כבר כל כך יחלחל בתוכך שאתה כבר לא תלוי בזה, אתה תוכל לעשות פעולות ותוך כדי זה המוח שלך יהיה כבוי. זה לא משנה מה שבאתי להגיד הקטע זה עד הסוף אני חושב שיותר קל זה להבין למה כי יותר קל להבין עד הסוף מאשר לנסות לשגע את עצמך כי כשאתה קם מהכיסא אתה כבר חוזר לשכל, נגיד שאתה עושה מנטרה אוו קמת חזרת לשכל מה עשינו אתה תמיד תהיה על הקונפליקט כי אתה צריך עד הסוף לעשות אוו עד שלא תדע שאתה קיים ותכבה זה מה שיקרה לך אבל אני מציע פתרון אחר, אני אומר תנסה להבין ואז ... את מה שהוא אמר יש שמונים וארבע אלף דרכים להגיע להארה, לא זה לא משנה איזה דרך רק תלך איתה עד הסוף. אליעד: נניח. ש: לא המהות היא שזה אמת. אליעד: אמרו אבל מה הבעיה כי אמרו נניח נו בסדר הבנו, מה אתה ...
פחד ללכת עד הסוף, פחד להתמסר, פחד להתאכזב, פחד מאכזבה, פחד ללכת עד לקצה
... ללכת עד הסוף, פחד להתמסר, פחד להתאכזב, פחד מאכזבה, פחד ללכת עד לקצה ובו יתבאר, הפחד של האדם ללכת עד הסוף עם המטרות שלו, הפחד של האדם להיות נאמן לעצמו עד הסוף, הפחד של האדם להתמסר לרעיונות שלו, הפחד של האדם ללכת עד לקצה ... שהאדם יהיה מסוגל להשיג את כל המטרות שלו בשלמות עד הסוף, לשם כך הוא צריך לעשות את הדבר הפשוט ביותר. שהוא, לרצות להשיג את כל המטרות שלו בשלמות עד הסוף. כי בעולם שלנו יש אין סוף אפשרויות. וקיימת גם האפשרות להשיג את כל ... כמטרה אחת ויחידה, שהוא הולך על כל הקופה, והולך עד הסוף עם האושר שלו, והולך להיות נאמן לעצמו עד הסוף, ולנסות להשיג אושר פנימי שאינו תלוי בשום דבר, עד הסוף ועד הקצה האחרון? זה משום, שהאדם מפחד להתאכזב. כי יש לאדם פחד מפני ... מכך שהוא לא קיבל את הדבר. אבל כאשר האדם הולך עד הסוף, דהיינו, שהוא כל כולו רוצה דבר אחד ויחיד, אז הוא כאילו מהמר על כל ... רע לו בכל מקרה, הוא כבר הולך על כל הקופה, והולך עד הסוף עם הרצונות שלו, ולא מפחד להתאכזב. כי הוא בכל מקרה כבר מרגיש ככ רע, עד שהוא כבר לא מפחד להרגיש רע עד הסוף לגמרי. וזה קורה, כאשר האדם הולך עם הרצון הפנימי שלו כמעט עד הסוף, שאז הוא מרגיש מאוד רע, ואז הוא כבר נשאב אל תוך הרצון שלו עד הסוף, ומתמסר לרצון שלו עד הסוף, ואז כמובן שהוא גם מקבל את הרצון שלו בשלמות וכולי. אבל, להרגיש רע עד הסוף, זאת הדרך הפחות טובה והיותר קשה. ולכן, יש גם פתרון קל וטוב יותר, והוא, ללכת עד הסוף של ההבנה, כפי כמה שאתה יכול, ובלי להגדיר רצון מוגדר כלשהו. זא, ... בהבנה של המציאות, כפי כמה שהוא יכול, בכל כוחו עד הסוף. אבל לא צריך להגדיר רצון מוגדר כלשהו. זא, האדם לא צריך להגדיר ... האדם צריך לנסות להבין את המציאות כמה שיותר עד הסוף. ולהבין את המציאות, פירושו, להבין את עצמך. דהיינו, להבין את ... להיות מאושר תמיד וכיוב. אבל כן צריך לנסות להבין עד הסוף, את משמעות האושר, את הסיבה שבגללה יש לאדם רצונות שונים לשנות את ... אבל כן צריך להתמקד בלהבין את המציאות הפנימית עד הסוף. ועל ידי זה שהאדם מתעמק בתוכו, ומנסה להבין את המציאות עד הסוף, וכפי שכבר הסברתי את כל הדברים האלו במקומות אחרים, על ידי זה האדם ... להיות תלוי בשום דבר. ולסיכום: האדם מפחד ללכת עד הסוף, כדי לא להתאכזב עד הסוף. והפתרון הקל הוא, לא להגדיר רצון מוגדר להשיג דבר כזה או אחר, אבל ... והשאר מסתדר מעצמו. ונבהיר: כי גם להבין את עצמך עד הסוף, גם זו מטרה מוגדרת ורצון מוגדר. ואעפכ זה הרע במיעוטו, וזאת הדרך ...
לחפש את האמת, לדעת עד הסוף, להבין עד הסוף, גבול ההבנה האנושית, לשאול שאלות, חיפוש האמת
לחפש את האמת, לדעת עד הסוף, להבין עד הסוף, גבול ההבנה האנושית, לשאול שאלות, חיפוש האמת
... את האמת, לדעת עד הסוף, להבין עד הסוף, גבול ההבנה האנושית, לשאול שאלות, חיפוש האמת איך להתבונן בדברים עד הסוף ולחפש את האמת? אליעד מסביר שהמושג להתבונן בדברים עד הסוף פירושו לנסות להבין דבר מסוים באופן הכי מלא ושלם שאפשר. הוא ... שהחקירה תהיה קונקרטית ואמיתית יותר. מה המשמעות של לחקור עד הסוף לפי אליעד? החקירה עד הסוף לפי אליעד, פירושה לשאול שאלות על כל דבר שאנו מאמינים בו, עד ... האדם יגיע להבנה שאין יותר אפשרות לספק תשובות. אליעד מדגיש כי הסוף אינו נקבע מראש, אלא זהו מצב שבו פשוט אי אפשר יותר להמשיך ... ממשיך לחקור: למה הוא רוצה את התחושה הזו? ואם ימשיך לשאול עד הסוף, הוא יגיע לנקודה שבה אין יותר אפשרות לדעת או להיאחז בשום דבר, ... של דבר להבנה רוחנית מוחלטת, אם האדם באמת ייקח את החקירה עד הסוף ולא יעצור באמצע. איך נראית ההבנה המוחלטת בסוף התהליך? בסופו של ... מוחלטת. בסופו של דבר, הוא מסכם ואומר שכשאתה באמת חוקר משהו עד הסוף, לא משנה מה תהיה השאלה, תגיע למצב של אמת מוחלטת ושל חוסר ... האדם באמת מחפש תשובה מוחלטת. איך לחפש את האמת? מה זה לחקור עד הסוף? איך להגיע להארה רוחנית? מה המשמעות של להבין באמת? למה אני ...
אמת - איך ללכת אחרי האמת שלך עד הסוף וגם לבדוק אותה כל הזמן?
... - איך ללכת אחרי האמת שלך עד הסוף וגם לבדוק אותה כל הזמן? כי האדם, ... והסובייקטיבית של עצמו. והאדם צריך להיות נאמן לעצמו, עד הסוף, ובשלמות שאין שלמות אחריה. כי אסור ... על האמת שלו. ועל האדם להשיג את המטרות האמיתיות שלו, עד הסוף ובשלמות. ולמרות שהאמת האישית של ... ואישית בלבד, אעפכ על האדם ללכת אחרי האמת האישית שלו, עד הסוף שלה ועד הקצה האחרון שלה. כי האמת ... להבין את המציאות, לפי האמת האישית שלו, אבל ללכת עם זה עד הסוף. כי האדם הולך אחרי האמת שלו עצמו, אבל לא הולך אחרי האמת שלו עצמו עד הסוף. כגון לדוגמה, שהאדם מתייחס ... המוחלטת של המציאות. ועל האדם ללכת אחרי האמת האישית שלו, עד הסוף. דהיינו, שתהיה התאמה מלאה בשלמות ... בעצמו באופן מוחלט. וההוכחה לכך שהאדם לא בטוח באמת שלו עד הסוף, היא שהאדם, לא באמת נצמד לאמת שלו עד הסוף בשלמות. ומי שלפעמים חושב בצורה ... לפי קנה המידה שלו עצמו, הרי שהאמת שלו עצמו, לא ממלאת אותו עד הסוף, כי הוא לא בטוח בה עד הסוף, ולכן הוא רחוק מהאמת שלו עצמו. ומי שמשקר שהוא בטוח באמת שלו עד הסוף, הוא הכי לא נאמן לעצמו. כי הוא ... כלל. אלא היא כולה אובייקטיבית לגמרי. ולהיות נאמן לעצמך עד הסוף, פירושו, לא להתכחש לשום רגש פנימי שיש בתוכך. ולא להתכחש לשום ספק פנימי שיש בתוכך. אלא ללכת עד הסוף, ולהביא מתת המודע, אל המודע, את כל ... שנמצאים בתוך האדם, ולשים את הכל על השולחן, ולבדוק את הכל עד הסוף. ועל ידי זה שהאדם מוציא את הכל ... האישית שלו בלבד. וכאשר האדם הולך אחרי האמת האישית שלו עד הסוף, אז הוא חוזר לאמת האובייקטיבית, ... בפנימיות הנשמה שלו. כי על האדם ללכת אחרי האמת האישית שלו, עד הסוף ועד הקצה האחרון שלה, אבל בו זמנית, ... אחרת, הרי שזו לא אמת מוחלטת. כי מי שלא הולך אחרי האמת שלו עד הסוף, הוא גם לא בודק את האמת שלו עד הסוף, ולא מגיע לאמת המוחלטת. אבל כאשר האדם נצמד לאמת האישית שלו עד הסוף, זה דוחף אותו לבדוק את האמת האישית שלו עד הסוף, ואז בסופו של דבר, האדם מגיע ...
תכלית הידיעה שלא נדע, איך להגיע לתכלית הידיעה, לדעת את הכל, ללכת עד הסוף, לא לדעת שום דבר, לשאול שאלות, לבדוק ולא להאמין, לדעת שאינך יודע, להשתמש בשכל עד הסוף
תכלית הידיעה שלא נדע, איך להגיע לתכלית הידיעה, לדעת את הכל, ללכת עד הסוף, לא לדעת שום דבר, לשאול שאלות, לבדוק ולא להאמין, לדעת שאינך יודע, להשתמש בשכל עד הסוף
... לדעת את הכל, ללכת עד הסוף, לא לדעת שום דבר, לשאול שאלות, לבדוק ולא ... שאינך יודע, להשתמש בשכל עד הסוף מהי תכלית הידיעה שלא נדע? אליעד כהן ... פחות אלא ללכת עם השכל עד הסוף, עד לנקודה שבה האדם מגלה שכל הידיעות ... לנסות לברר את הדברים עד הסוף. הוא נותן דוגמה לאדם השואל את עצמו למה ... שהאדם חייב ללכת עם השכל עד הסוף ולא להסתמך על אמונה, גם אם היא נראית ... לתמיד. כיצד להשתמש בשכל עד הסוף? השיטה שאליעד מתאר לשימוש בשכל עד הסוף היא לשאול שאלות, לא להסתפק בתשובות ... הנוכחי. מה הסיכון בללכת עד הסוף עם שאלות? אליעד מתייחס גם לסכנה שיש ... מוחלטת? איך לבדוק תשובות עד הסוף?
לחצים בעבודה, עבודה מלחיצה, להילחם או להיכנע, חיסרון תמידי, להילחם עד הסוף, להיכנע עד הסוף, להשתחרר מהרצון העצמי, לחיות עם חיסרון
לחצים בעבודה, עבודה מלחיצה, להילחם או להיכנע, חיסרון תמידי, להילחם עד הסוף, להיכנע עד הסוף, להשתחרר מהרצון העצמי, לחיות עם חיסרון
... בעבודה, עבודה מלחיצה, להילחם או להיכנע, חיסרון תמידי, להילחם עד הסוף, להיכנע עד הסוף, להשתחרר מהרצון העצמי, לחיות עם חיסרון למה הלחצים בעבודה הולכים ומתגברים עם הזמן? אנשים רבים חווים לחץ בעבודה ומרגישים שזה הולך ומתגבר ככל שהזמן עובר. הלחץ הזה נובע ... אם המציאות דורשת ממך לעבוד - תעבוד, בלי תלונות ובלי התנגדות פנימית בכלל. הבעיה של רוב האנשים, כפי שמדגים אליעד, היא שהם נמצאים בדיוק באמצע: לא נכנעים עד הסוף ולא משתחררים עד הסוף, ולכן הם סובלים. אליעד מדמה את המצב הזה לאדם שנמצא בקרב - הוא מתחיל להילחם, מתעייף, ואז רוצה לנוח. כשהוא נח, הוא מתחרט על כך שהוא נח וחוזר להילחם. התהליך הזה גורם לו סבל ... אותו לשם. כשהוא פועל מתוך מקום של בחירה אמיתית, הוא כבר לא סובל - גם אם הוא עדיין פועל במסגרת של צמצום או הגבלה. כיצד להחליט בין כניעה מוחלטת לבין מאבק עד הסוף? ההחלטה בין כניעה מוחלטת לבין מאבק מוחלט תלויה לחלוטין במה שהאדם באמת רוצה. אליעד מסביר שהדרך להגיע להחלטה כזו באופן טבעי היא פשוט על ידי הבנה עמוקה והתבוננות פנימית. ...
לקבל את עצמך, ערך עצמי אמיתי, אהבה ללא תנאים, לשאול למה עד הסוף, להיצמד לאמת שלך, ללכת עד הסוף, לא לדעת בוודאות, תרגול רוחני, מודעות עצמית, התפתחות עצמית, חקירה עצמית
... את עצמך, ערך עצמי אמיתי, אהבה ללא תנאים, לשאול למה עד הסוף, להיצמד לאמת שלך, ללכת עד הסוף, לא לדעת בוודאות, תרגול רוחני, מודעות עצמית, התפתחות עצמית, חקירה עצמית איך ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על למה אני אני לא רוצה לחיות? למה אנשים נמשכים לרגשות קיצוניים? מה זה משחק החיים ומדוע חשוב להבין שהוא רק משחק? האם יש בכלל משמעות, או שהכל אשליה? מהו עיקרון "רצוא ושוב" וכיצד הוא קשור להתעוררות רוחנית? מה ההשלכות של לשאול שאלות קיומיות עד הסוף? איך אפשר לפתח שכל תוך כדי עשייה יומיומית? איך לחיות את משחק החיים תוך מודעות שהוא משחק? למה האדם בוחר דברים אם אין לו סיבה? איך לשלב התעוררות רוחנית בחיי היומיום?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הסוף, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הסוף, איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעריך את עצמך? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיות מאושר ושמח? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לקבל החלטות? איך לשתול מחשבות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בראיון עבודה? איך למצוא זוגיות? איך ליצור אהבה? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם יש אמת מוחלטת? האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש או אין אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? האם יש משמעות לחיים? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? האם באמת הכל לטובה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש בחירה חופשית? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לנוער, אימון אישי לירידה במשקל, אימון אישי לילדים נוער והורים בתחום הסוף - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3281 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 20:11:04 - wesi1