אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הנעה עצמית ✔למה אין לי מוטיבציה לעשות משהו? חוקי המוטיבציה, חוקי העשייה, רוצה ויכול אבל לא עושה, אין לא יכול יש לא רוצה, איך עובד הרצון? איך להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
11:10למה אין לי מוטיבציה לעשות משהו? חוקי המוטיבציה, חוקי העשייה, רוצה ויכול אבל לא עושה, אין לא יכול יש לא רוצה, איך עובד הרצון? איך להצליח להניע את עצמי? הנעה עצמית, רצונות מנוגדים, לשמור על הדיאטה, למה אני לא מצליח להפסיק לעשן?
למה אני לא מצליח לעשות את מה שאני רוצה למרות שאני יכול?

אנשים רבים מוצאים את עצמם במצב שבו הם רוצים לעשות משהו, בטוחים שהם יודעים מה הדרך להשיג אותו, ואפילו בטוחים שהם יכולים לעשות אותו מבחינה אובייקטיבית, אך בכל זאת הם לא עושים אותו. אליעד כהן מסביר את המצב הזה תוך פירוק המנגנונים הפנימיים שעומדים מאחורי הרצון, המוטיבציה והעשייה. הוא מדגיש תחילה שלושה תנאים הכרחיים לעשייה:
  • האם אתה בטוח שאתה רוצה לעשות את זה?
  • האם אתה בטוח שאתה יודע בדיוק איך לעשות את זה?
  • האם אתה בטוח שאתה באמת יכול לעשות את זה?
לדוגמה, אדם שרוצה ללכת לים: אם ברור לו שהוא רוצה ללכת לים, הוא יודע כיצד להגיע לשם, ויש לו את היכולת הפיזית והמנטלית להגיע לים - הוא אמור פשוט לבצע זאת. אם משהו בכל זאת לא מתבצע, סימן שאחד מהתנאים האלו לא מתקיים.

מה קורה כשהתנאים לעשייה מתקיימים ובכל זאת אין עשייה?

אליעד מדגים מצב שבו אדם רוצה לאכול עוגה. האדם בטוח שהוא רוצה את העוגה, בטוח שהוא יודע כיצד להשיג אותה (פשוט לקנות או לקחת עוגה), ובטוח שיש לו את היכולת המלאה לאכול אותה. ובכל זאת, אותו אדם לא אוכל את העוגה. הסיבה לכך היא לא חוסר רצון, לא חוסר יכולת ולא אי - ידיעת הדרך - אלא שיש רצון מנוגד אחר שחזק יותר מהרצון הראשון.

האדם אולי רוצה לאכול את העוגה, אך במקביל רוצה גם לעשות דיאטה או לשמור על הבריאות שלו. הוא אמנם בטוח שהוא רוצה עוגה, אך הוא בטוח יותר שהוא רוצה את התוצאה של השמירה על הדיאטה, ולכן הרצון החזק יותר גובר על הרצון החלש יותר.

איך נוצרת התנגשות בין רצונות ומה היא באמת חושפת?

ההרצאה ממשיכה ומסבירה שהתנגשות בין הרצונות איננה פשוטה כפי שהיא נראית בהתחלה. למעשה, מדובר בשלושה סוגים של רצונות:
  • רצון ראשון: הרצון הגלוי והחיצוני (כמו לאכול עוגה).
  • רצון שני: הרצון המנוגד הראשון (כמו לשמור על דיאטה).
  • רצון שלישי: הרצון הפנימי האמיתי יותר, הרצון להשיג תחושה טובה, שמחה או שלווה, שגובר על שני הרצונות החיצוניים.
אליעד מסביר שהרצון האמיתי הפנימי - להרגיש טוב - הוא זה שבאמת מכריע את המאבק. האדם חושב שתחושת הטוב שהוא מחפש תושג דווקא על ידי שמירה על הדיאטה, ולכן הוא מוותר על העוגה.

מה קורה כשאני בטוח בכל התנאים, ועדיין לא מצליח להפסיק הרגל כמו עישון?

אליעד מדגים זאת על ידי אנשים שמנסים להפסיק לעשן. הם בטוחים לחלוטין שהם רוצים להפסיק, הם יודעים בדיוק מה לעשות - פשוט לא להדליק סיגריה, ויש להם את היכולת הפיזית להימנע מעישון, אך עדיין הם לא מצליחים. הסיבה האמיתית היא שלמעשה הם לא בטוחים באמת ברצון שלהם להפסיק לעשן. הם אולי בטוחים ברצון החיצוני, אך לא בטוחים שההימנעות מעישון תביא להם את התחושה הטובה שהם מחפשים, ולכן הרצון להרגיש טוב באופן מיידי דרך העישון מנצח.

האם קיים מצב של "אין יכול" או שהכל עניין של רצון?

אליעד כהן מדגיש שאין דבר כזה "לא יכול", אלא רק "לא רוצה". כשאדם אומר שהוא "לא יכול" לעשות משהו, הכוונה היא למעשה שהוא לא רוצה מספיק חזק לעשות את זה או לא בטוח בדרך שלו לעשות זאת. בכל מצב בו אדם לא עושה דבר מה, עליו לברר עם עצמו לעומק מהו הרצון החזק יותר שפועל אצלו, מדוע הרצון האחר מנצח, ואיך הוא יכול לשנות את התפיסה שלו כדי שהרצון שחשוב לו יותר ינצח.

איך להצליח להניע את עצמי לפעולה כשיש רצונות מנוגדים?

הדרך להצליח להניע את עצמך היא קודם כל להבין בבירור ובכנות מה אתה באמת רוצה יותר, ולברר עם עצמך האם הדרך שאתה חושב עליה באמת תוביל לתחושת הטוב האמיתית שאתה מחפש. אם אתה רוצה לעשות משהו ולא מצליח, עליך לבדוק:
  • איזה רצון חזק יותר קיים בתוכי שמונע את הפעולה?
  • האם אני בטוח שהדרך שבחרתי תביא לי את תחושת הטוב שאני רוצה?
  • איך אני יכול לחזק את הרצון שלי או לשנות את הדרך כך שאצליח להתקדם?
בסופו של דבר, המוטיבציה היא תוצר של הבנת המנגנון הפנימי של הרצון וההבנה שהדרך הטובה ביותר להניע את עצמך היא על ידי בירור עמוק של הרצונות המנוגדים, כדי להגיע לתחושה הטובה האמיתית.
עודף משקל הצלחה דיאטות להפסיק הרגל הפרעות אכילה הנעה עצמית לשנות שמח חוסר יכולת איך להפסיק עישון סיגריות איך להצליח איך להצליח להניע את עצמי איך עובד איך עובד הרצון איך עובד רצון אין לא יכול אין לא יכול יש לא רוצה אין לי מוטיבציה אין לי מוטיבציה לעשות משהו אכילה אובססיבית אכילה כפייתית אכילה רגשית אנורקסיה אני לא מצליח אני לא מצליח להפסיק לעשן בולימיה בולמיה גמילה מעישון דיאטה דיאטות הנעה הנעה עצמית הפסקת עישון הפרעות אכילה הפרעת אכילה הצלחה הרזיה הרצון השמנה השמנה הרזיה השמנת יתר התמכרות לאוכל התמכרות לאכילה התמכרות לסיגריות התמכרות לעישון חוקי המוטיבציה חוקי העשייה יכולת ירידה במשקל לא מצליח להפסיק לעשן להניע את עצמי להניע את עצמך להפסיק להפסיק לעשן להצליח להצליח להניע את עצמי להצליח להפסיק לעשן למה אין לי מוטיבציה למה אין לי מוטיבציה לעשות משהו למה אני לא מצליח למה אני לא מצליח להפסיק לעשן לעשות משהו לעשן לרדת במשקל לרזות לשמור לשמור על דיאטה לשמור על הדיאטה מוטיבציה מכור לסיגריות מכור לעישון מניעת עישון מצליח להפסיק לעשן סיגריה סיגריות עובד עובדים עודף משקל עישון עישון סיגריות עשייה רוצה ויכול אבל לא עושה רצון רצונות רצונות מנוגדים
מוטיבציה להצלחה, דחיינות, מעט גם כן טוב, קצת זה גם טוב, או הכל או כלום, התמדה ונחישות, הכל או לא כלום, מוטיבציה עצמית, הגברת מוטיבציה, איך להניע את עצמך? הנעה עצמית, חוסר מוטיבציה
מוטיבציה להצלחה, דחיינות, מעט גם כן טוב, קצת זה גם טוב, או הכל או כלום, התמדה ונחישות, הכל או לא כלום, מוטיבציה עצמית, הגברת מוטיבציה, איך להניע את עצמך? הנעה עצמית, חוסר מוטיבציה
... מעט גם כן טוב, קצת זה גם טוב, או הכל או כלום, התמדה ונחישות, הכל או לא כלום, מוטיבציה עצמית, הגברת מוטיבציה, איך להניע את עצמך? הנעה עצמית, חוסר מוטיבציה מהי הדרך להתגבר על דחיינות ולשפר את המוטיבציה העצמית? ...
שכנוע / שינוי עמדות - למה כדאי ללמוד את חוקי השכנוע? למה לכל אחד כדאי לדעת את סודות השכנוע? מה הדברים הטובים שיצאו לך מלדעת איך לשכנע? איך לשכנע אחרים? איך לשכנע את עצמך? איך לא לתת לאחרים לעבוד עליך? ללמוד שכנוע, ללמוד NLP, לימודי שכנוע, כושר שכנוע, ללמוד איך לשכנע אנשים, ללמוד טכניקות שכנוע
... איך שהוא רוצה לחשוב, ולעשות את מה שהוא רוצה לעשות. והאדם לומד, איך הוא יכול ליצור אצל עצמו מוטיבציה פנימית, ואיך הוא יכול להגדיל את יכולת ההנעה העצמית שלו, לעשות דברים כאלו ואחרים. ובנוסף על כל זה, יש עוד תועלת שיכולה לצמוח לאדם, מכך שהוא לומד את הנושא של שכנוע ושינוי עמדות. והוא, ...
עשייה באי עשייה, האני החוצה, האני פנימה, הסתכלות פנימה, להסתכל על השכל מבחוץ, העדר קיום, ביטול עצמי, לא לדעת שום דבר
עשייה באי עשייה, האני החוצה, האני פנימה, הסתכלות פנימה, להסתכל על השכל מבחוץ, העדר קיום, ביטול עצמי, לא לדעת שום דבר
עשייה באי עשייה, האני החוצה, האני פנימה, הסתכלות פנימה, להסתכל על השכל מבחוץ, העדר קיום, ביטול עצמי, לא לדעת שום דבר איך להגיע למצב של עשייה באי עשייה? הרצאה זו של אליעד כהן עוסקת במצב התודעתי שנקרא עשייה באי עשייה. אליעד מסביר מצב זה כפעולה ללא תחושת אני עושה. הוא מתאר את ההבדל בין שני מצבים עיקריים של תודעה: האני החוצה והאני פנימה. ... לדעת שום דבר. מצב זה גורם לאדם לחוות את החיים מתוך תודעה חדשה - שבה הכל נראה זמני, אפשרי בלבד ולא מוחלט. כיצד אדם יכול להגיע למצב של אי ידיעה מוחלט? אליעד מסביר שהדרך להגיע לאי ידיעה מוחלט היא על ידי שאילת שאלות בלתי פוסקת כלפי המחשבות, ההרגשות והתחושות. הוא מדגים זאת בכך שאדם יכול לשאול את עצמו שוב ושוב: האם מה שאני מרגיש באמת קיים?, איך אני יודע שאני קיים?, מהו הקיום שלי באמת?. תהליך זה של הטלת ספק הוא הדרך להתבונן פנימה, עד שהאדם מגיע למצב שבו הוא באמת אינו יודע דבר. האם עשייה באי עשייה היא מצב פסיבי או אקטיבי? אליעד מבהיר שעשייה באי עשייה אינה מצב פסיבי אלא דווקא מצב של פעולה טבעית, מתוך חוסר צורך להגדיר או להצדיק את הפעולות. הוא מדגים זאת בכך שאלוהים (כתודעה ... ופועל ללא התנגדות פנימית. הוא פועל באופן חופשי וטבעי, ללא הגדרה של אני עושה. כך גם האדם, כאשר הוא במצב של אי עשייה, פעולותיו נעשות מאליהן, ללא צורך להגדיר או להצדיק אותן. אין תחושה של אילוץ או מחויבות, ואין צורך להצדיק למה פעולה נעשית או לא נעשית. כיצד ניתן לדעת בוודאות שאדם הגיע לאי עשייה? אליעד טוען שהסימן לכך שאדם באמת הגיע לעשייה באי עשייה הוא חוסר הספק וחוסר הצורך בשאלות או בהסברים. כאשר אדם מפסיק להתלבט אם הוא הגיע או לא, וכבר לא מנסה להגדיר את מצבו, הוא הגיע לאי עשייה אמיתית. הוא מסביר שכאשר האדם באמת מגיע למקום הזה, השאלות נעלמות, והאדם חי מתוך מצב של וודאות מוחלטת שאין בו אפילו צורך בוודאות. מהי עשייה באי עשייה? איך להתבונן על השכל מבחוץ? מהו ביטול עצמי והיעדר קיום? איך להגיע לחוסר ידיעה מוחלט? מהי הסתכלות פנימה? מה קורה לאחר ביטול ...
התפתחות רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם
התפתחות רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם
... צורה אחת של חיצוניות בצורה אחרת. לדוגמה, אדם שעבד כל חייו וכעת נמאס לו מהעבודה מחליט לפנות לרוחניות, מתוך תחושה שהוא נכנס פנימה, אך בפועל הוא יוצר לעצמו צורה חדשה של נפרדות. כעת הוא חושב שהרוחניות היא טובה, בעוד העבודה היא רעה. דוגמה נוספת שמביא אליעד היא של אדם דתי שמחליט להפוך ... נתפס בעיני המתבונן כהתקדמות או כהתפתחות, אבל מנקודת מבט מוחלטת, ההפך גם יכול להיחשב כהתפתחות. אליעד מביא כדוגמה את נקודת המבט של אלוהים: עבור אלוהים, דווקא העובדה שאדם מצליח לשכוח שהוא אלוהים ולהפוך לנפרד היא אולי ההתפתחות ... וגם חיסרון. הדבר החשוב הוא לא להיצמד לשום קונספט קבוע, אלא תמיד לבדוק מה עובד עבור האדם עצמו ולקדם זאת במהירות האפשרית. האם המטרה היא לבטל את כל הרצונות או דווקא לממש אותם? בשיחה על הרצונות, עולה השאלה האם המטרה הסופית של האדם היא להפסיק שיהיו לו רצונות. אליעד מסביר שהאדם בדרך כלל שואף לממש את רצונותיו , ואם היה מקבל את כל מה שהוא רוצה, בסופו של דבר הוא היה מגיע למצב שבו אין לו יותר רצונות. אליעד טוען שזה דווקא מצב חיובי, שבו האדם מרגיש שהוא השיג את ... כלומר, אין סתירה בין הרצון למלא את כל המשאלות לבין המטרה להגיע למצב נטול רצונות. כשאדם מממש את כל רצונותיו, הוא יכול להגיע למצב של שלמות ושל סיפוק, ואולי גם להבין את המציאות באופן ... בין אחדות לנפרדות שיטות לשיפור מערכת החינוך ותפיסת הלימוד איך מתמודדים עם רצונות וכיצד מגיעים למימוש עצמי מהי נקודת המבט האלוהית וכיצד היא ... אך בפועל האדם רק מחליף צורה חיצונית אחת באחרת. לדוגמה, מי שנמאס לו לעבוד עשוי להתחיל לחפש רוחניות, אך זו גם יכולה להיות יציאה החוצה ... עובר בחייו - בין אם זה חיפוש רוחניות, עזיבת הדת, חזרה בתשובה, או חילופי עבודה - נתפס בעיני הסביבה כהתפתחות מסוג מסוים. מהי ההתפתחות המוחלטת ... עוברים לשלב הבא. דוגמה לכך אפשר לראות באנשים דתיים חכמים: לפעמים דווקא העובדה שהמורה או הרב חכם מאוד, הופכת למכשול עבור התלמיד, שנצמד לחוכמת הרב במקום להתקדם בעצמו. כך שהטוב והרע בכל שיטה אינם מוחלטים. האם המטרה היא להפסיק את כל הרצונות? בסוף השיחה עולה השאלה אם המטרה הסופית היא לא להגיע למצב שאין רצונות כלל. אליעד משיב שהאדם בדרך כלל רוצה למלא את רצונותיו. אם אדם היה מקבל כעת את כל משאלותיו, הוא היה מוצא את עצמו בלי ... שיידרש למלא, וזה היה מצב טוב מבחינתו. במובן הזה, אין בכך סתירה: ברגע שיש רצונות - רצוי למהר ולהגשים אותם עד כמה שניתן, כדי להגיע למצב שבו אין ... בין אחדות לנפרדות שיטות לשיפור מערכת החינוך ותפיסת הלימוד איך מתמודדים עם רצונות וכיצד מגיעים למימוש עצמי מהי נקודת המבט האלוהית וכיצד היא ... קח תודעה המהות של החשיבה תמיד תישאר אותה מהות והחשיבה תמיד משתנה ברמה העובדתית. ש: אוקי אבל אני מדבר על הקטע הזה של בעולם העשייה כביכול האם יש איזה התכוונות התכווננות של האנשים לכיוון הפנימה ליותר מאשר בחוץ. אליעד: תראה מצד אחד אתה יכול להגיד שכן מצד שני אתה יכול להגיד שלא, אתה תשאל אותי על מה על ההפך מה אתה חושב ואני אגיד לך ... לא הולכים פנימה הם הולכים החוצה לנפרדות חדשה, לדוגמה בן אדם נגיד נמאס לו לעבוד ואז הוא אומר בוא נלך לשיעורים של רוחניות נניח זה אומר שהוא הולך החוצה לא פנימה. ש: למה? אליעד: למה החוצה כי הוא יוצר נפרדות הוא חושב שלעבוד זה לא טוב, קודם הוא חשב של
כסף, עבודה, למה עובדים, כפרת עוונות, הכל נוצר מעצמו, לעבוד או לא לעבוד, צעיר או זקן, עבד או מלך
כסף, עבודה, למה עובדים, כפרת עוונות, הכל נוצר מעצמו, לעבוד או לא לעבוד, צעיר או זקן, עבד או מלך
... עבודה, למה עובדים, כפרת עוונות, הכל נוצר מעצמו, לעבוד או לא לעבוד, צעיר או זקן, עבד או מלך למה בני אדם עובדים בשביל כסף? אנשים שואלים למה הכסף לא גדל על העצים, ולמעשה זו שאלה עמוקה יותר, מדוע אנשים בכלל הולכים לעבוד. אליעד כהן מציג את העניין באמצעות סיפור של רבי נחמן מברסלב על אדם עשיר וקמצן שהגיע אליו אדם עני ורעב, שביקש ... הוא רוצה לאכול עליו לעבוד אצלו, לחטוב עצים ולסדר אותם. העני הסכים ועבד כל היום, ובסופו חזר לעשיר וביקש אוכל עבור העבודה שעשה. העשיר שלח אותו למקום אחר שבו ניתן לו אוכל בחינם, ובזמן שאכל, התלונן העני על המאמץ שעשה בעבודה. ואז שאל אותו העשיר, למה אתה מתלונן שעבדת עבור האוכל? הרי עכשיו אתה אוכל בחינם. הדוגמה הזו מראה שאנשים ... אבל לפעמים מתברר שהעבודה לא באמת קשורה ישירות לתוצאה. האם באמת חייבים לעבוד בשביל להרגיש טוב? אנשים נוטים לחשוב שאם רק יהיה להם כסף, הם לא יצטרכו לעבוד. אליעד כהן מדגיש שזה לא נכון, כי גם כשיש לאדם הרבה כסף, הוא עדיין עובד בצורה מסוימת. העבודה היא לא בהכרח במובן הרגיל של משרה בשכר, אלא כל פעולה שאדם עושה כדי לשמור על מצבו הקיים, או כדי ליהנות יותר. לדוגמה, גם בילוי עם חברים הוא סוג של עבודה, כי האדם עושה את הפעולה מתוך רצון להשיג הנאה או לשמור על המצב שבו הוא נהנה. אליעד אומר שלא משנה כמה כסף יש לאדם, כל עוד הוא לא מרגיש שלמות פנימית, הוא ימשיך לעבוד כדי להגיע לשלמות הזאת. העבודה בעצם מייצגת רצון בלתי פוסק של האדם להרגיש טוב או להימנע מכאב. מה ההבדל בין צעיר לזקן ביחס לעבודה? אליעד כהן מסביר את ההבדל בין אדם זקן לאדם צעיר. זקן, לפי ההסבר שלו, הוא אדם שחושב שההווה שלו הוא תוצאה של ... סובל, כי הוא כל הזמן עובד כדי להבטיח עתיד טוב יותר. לעומת זאת, האדם הצעיר הוא זה שחווה שהמציאות מתחדשת בכל רגע מחדש. האדם הצעיר לא ... כזו, אין סבל מהעבודה כי הוא לא מרגיש שהוא באמת עובד. הוא חי את הרגע בהבנה עמוקה שכל המציאות נוצרת עכשיו מעצמה. האם העולם הוא סיבה ותוצאה או נוצר מעצמו? ... עיקריות לגבי העולם והעבודה. לפי התפיסה הראשונה, העולם הוא סיבה ותוצאה. כלומר, כל פעולה שלנו גוררת תוצאה מסוימת, ולכן אם האדם רוצה משהו, ... עשה בעבר. בתפיסה זו, העבודה הופכת לחסרת משמעות, כי אין קשר בין העבר להווה. הכל מתרחש ברגע זה בלבד. מדוע אנשים חווים סבל בעבודה? הסבל של אנשים מעבודה נובע מכך שהם חיים בתפיסה של סיבה ותוצאה, שבה הם חייבים להשקיע מאמץ כדי להגיע לתוצאה הרצויה. לדוגמה, אדם שמאמין שהוא חייב לעבוד קשה כל החודש כדי לקבל משכורת מרגיש את המאמץ והסבל שבכך. לפי אליעד כהן, הסבל הוא בעצם עונש שנובע מהתפיסה ... אז הוא מפסיק לסבול מעבודה. מה המשמעות של כפרת עוונות לפי אליעד כהן? אליעד כהן מציג את הרעיון שכפרת העוונות היא ההבנה שהסבל שהאדם חווה ... היא לחשוב שהוא חייב לעשות משהו כדי לקבל משהו אחר. כאשר הוא יבין שהכל קורה מעצמו, אז יפסיק לחוש את הסבל שנובע מתפיסות שגויות. האם אלוהים ...
עשייה או מחשבה, לעשות או לחשוב, חשיבה מעשית, חשיבה מופשטת, תמימות ופשיטות, חוכמות
עשייה או מחשבה, לעשות או לחשוב, חשיבה מעשית, חשיבה מופשטת, תמימות ופשיטות, חוכמות
עשייה או מחשבה, לעשות או לחשוב, חשיבה מעשית, חשיבה מופשטת, תמימות ופשיטות, חוכמות למה אנשים מתלבטים בין עשייה לבין חשיבה? אליעד כהן מסביר בהרצאתו באופן מפורט את הקונפליקט שקיים באדם בין עשייה לחשיבה, בין פעולה לבין מחשבות ושאלות פילוסופיות. ישנם אנשים שמעדיפים להתמקד בעשייה, ביצירה ובפעולות מעשיות, שכן העשייה ממלאת אותם אנרגיה ומספקת להם תחושת חיוניות וסיפוק. מצד שני, קיימים גם אנשים שמוצאים את עצמם ... פילוסופיות שמונעות מהם לפעול באופן טבעי, ואף מכניסות אותם למתח ולחץ. מדוע אנשים מתמקדים בעשייה במקום לחשוב לעומק? אליעד מתאר מצב שבו אדם מתעורר בבוקר ופשוט פועל ללא שאלות, כמו רובוט או ... משני הכוחות, אלא באיזון ובהרמוניה בין שניהם. האדם זקוק לשני הכוחות הללו - גם לכוח שזורם עם העשייה וגם לכוח ששואל שאלות ומביא את העומק לחיים. למה אי אפשר להתעלם מהמחשבות ומהשאלות הפנימיות? לפי אליעד, אדם אינו יכול לברוח מהמחשבות הפנימיות והתהיות שלו לאורך זמן. הדימוי שאליעד נותן לכך הוא כמו אדם שמנסה להתעלם ... אפשרית בטווח הארוך - או שתתמודד ותגיע לפתרון עם המטריד או שהוא ימשיך להציק. באותו האופן, האדם לא יכול להפסיק את זרם המחשבות רק על ידי התעלמות מהן, אלא עליו להגיע להסדר פנימי בין שני ... משותף ושליו. אליעד נותן דוגמה על שני אנשים או כוחות שבתוכך שצריכים להגיע להסכם הדדי. האדם לא יכול לחיות כל הזמן במצב של אין - שאלות מכיוון שהשכל דורש תשובות ומידע נוסף. מצד שני, השכל גם מכניס ... במקביל לדעת גם לפעול, לזרום עם החיים בלי להיכנס למצוקה. האיזון הזה הוא המפתח לשלמות. מדוע שאלות יכולות לגרום למצוקה ולחוסר שקט? אליעד מסביר כי השאלות הפילוסופיות וההגדרות של טוב ורע מכניסות ... והטבעית, ומתחיל לנתח אותה יתר על המידה, מה שגורם לו לאבד את האושר והשלווה הפשוטים והטבעיים שיש בעשייה. למה אי אפשר לוותר לחלוטין על השאלות? יחד עם זאת, אליעד מדגיש שאי אפשר להיפטר לחלוטין ... נותנים לאדם את תחושת המשמעות וההבנה העמוקה יותר של הקיום שלו. איך מגיעים לשלמות פנימית בין עשייה לחשיבה? הפתרון האידיאלי הוא, לפי אליעד, להגיע להסדר פנימי בין שני הכוחות האלה, כך שהם יפעלו ... צריך ללמוד איך להתמודד נכון עם שאלותיו הפנימיות, איך להעניק להן מקום בלי שיטרידו אותו, ובמקביל לשמור על זרימה ופעילות טבעית בעשייה היומיומית. כך האדם יוכל לחוות את החיים במלואם, מתוך השלמה והרמוניה בין עשייה לבין חשיבה מעמיקה. עשייה או מחשבה? איך מאזנים בין חשיבה לעשייה? מה לעשות עם שאלות מטרידות? חשיבה מעשית וחשיבה מופשטת למה צריך לשאול שאלות? איך להפסיק לחשוב יותר מדי? תמימות ופשיטות מול עומק החשיבה ...
להתבונן תוך כדי חיי היום יום, ריכוז באחדות תוך כדי הנפרדות, לשאול תוך כדי עשייה
להתבונן תוך כדי חיי היום יום, ריכוז באחדות תוך כדי הנפרדות, לשאול תוך כדי עשייה
... תוך כדי חיי היום יום, ריכוז באחדות תוך כדי הנפרדות, לשאול תוך כדי עשייה איך אפשר להתבונן תוך כדי חיי היום יום? אליעד כהן מסביר כיצד ניתן להתבונן תוך כדי החיים הרגילים והיומיומיים, גם כאשר עושים פעולות פשוטות או מורכבות. הוא מדגיש שההתבוננות שהוא מדבר עליה אינה דורשת להפסיק לפעול או לעצור את החיים, אלא יכולה להתבצע תוך כדי כל פעילות. למשל, כאשר אדם עובד, כותב, פותר תרגילים או מבצע משימות שונות, הוא עדיין מסוגל לשמור בתוכו על התבוננות פנימית. ההתבוננות הזו היא לא פעולה נוספת, אלא היא הגישה או המודעות שמתלווה לפעולה שכבר מתבצעת. אליעד נותן דוגמה פשוטה: אדם שפותר תרגיל ... שאפשר וצריך לנצל את אותו ספייס של מודעות פנימית לטובת התבוננות אמיתית יותר על הפעולה עצמה, דרך שאלת שאלות. מדוע חשוב לשאול למה תוך כדי עשייה? אליעד כהן מדגיש את החשיבות של שאלת למה תוך כדי עשייה רגילה ויומיומית. הוא מסביר שבכל פעולה שאדם עושה, אפשר לשלב התבוננות דרך שאלה פנימית למה אני עושה את זה?, מדוע דווקא בצורה הזאת ולא בצורה אחרת?. זה אומר שבזמן שהאדם עסוק בפעולה חיצונית כמו כתיבה, עבודה או כל משימה אחרת, הוא עדיין יכול להתמקד בשאלה עמוקה יותר שתגרום לו להתבונן בפעולה מזווית אחרת, פנימית ורוחנית יותר. לדוגמה, אדם שמתרכז לפתור תרגיל מתמטי יכול לתפקד טוב יותר אם הוא שואל תוך כדי התהליך שאלות כמו: למה אני פותר את זה?, למה בדרך הזו ולא אחרת?, או מה הסיבה שאני עושה את הפעולה הזו?. השאלות הללו יוצרות ... הנפרדות הזו להתרכז באחדות, כלומר, בתפיסה פנימית שמאחדת את כל הפעולות השונות לדבר אחד. אליעד מדגיש כי אין הכוונה לוותר על פעולות או להפסיק את החיים. להפך, אדם יכול להמשיך לבצע את כל הפעולות כרגיל, רק שההבדל הוא במודעות ובתפיסה שמלווה את הפעולות הללו. לדוגמה, אם אדם עסוק במטלות שגרתיות כמו כתיבת עבודה או ביצוע משימות יום - יומיות, הוא יכול עדיין להחזיק בתוכו מודעות גבוהה יותר של התבוננות פנימית, שמתמקדת באחדות הכללית של כל הדברים. כלומר, לראות שכל הפעולות, התחושות והמחשבות הן חלק ממשהו רחב יותר, כללי וכולל. האם התבוננות תוך כדי עשייה מפריעה לביצוע המשימות? נקודה חשובה שאליעד מבהיר היא שהתבוננות לא רק שאינה מפריעה לביצוע המשימות, אלא היא משפרת ומעמיקה אותן. הוא מסביר שאדם, גם כך, לעולם אינו מרוכז לחלוטין בפעולה אחת בלבד. תמיד קיימות ברקע מחשבות נוספות או תחושות נוספות. לכן התבוננות פנימית עמוקה על עצם העשייה אינה באמת מפריעה או פוגעת בביצועים, אלא להפך, היא יוצרת עומק ומשמעות לפעולות עצמן. האדם יכול לבצע בדיוק את אותן הפעולות, אבל בצורה מודעת יותר, שמתבוננת במה שקורה, במה שהוא מרגיש, במה שהוא חושב ולמה הדברים מתבצעים באופן שבו הם מתבצעים. התבוננות זו ... חי חיים שלמים ומודעים, חיים שיש בהם חוויה של אחדות בתוך עולם של פעולות נפרדות. איך להתבונן בחיי היום יום? כיצד לפתח מודעות תוך כדי עשייה? איך לשאול שאלות פנימיות? מהי אחדות בתוך הנפרדות? איך להתרכז בפעולה ובמודעות בו זמנית? כיצד התבוננות משפרת את איכות החיים? איך לשלב רוחניות בחיים מעשיים? ...
רצון לתת שהוא רצון לקבל, ביטול האגו שמגדיל את האגו, עשייה למען אחרים או למען עצמך, לחשוב על אחרים
רצון לתת שהוא רצון לקבל, ביטול האגו שמגדיל את האגו, עשייה למען אחרים או למען עצמך, לחשוב על אחרים
... לתת שהוא רצון לקבל, ביטול האגו שמגדיל את האגו, עשייה למען אחרים או למען עצמך, לחשוב על אחרים מהו רצון לתת וכיצד הוא קשור לרצון לקבל? בהרצאה של אליעד ... את האגו, או לפחות להפחית את השפעתו על הפעולות שלנו, אנו יכולים לפתח את היכולת לבצע מעשים מתוך רצון אמיתי לתת ולא מתוך מניעים של קבלה אישית. ההבנה הזו, שבה לא כל דבר ... עם ציפיות או תועלת אישית, עשויה לשחרר אותנו מהתחושות של חוסר סיפוק. האם עשייה למען אחרים יכולה להיות גם עשייה למען עצמך? נושא נוסף שנדון בהרצאה הוא השאלה אם עשייה למען אחרים היא בהכרח גם עשייה למען עצמך. אליעד טוען כי גם כאשר אנו פועלים כדי לעזור לאחרים, בסופו של דבר אנחנו לא חופשיים ממניע אישי. אפילו כאשר אנו מצהירים על עשייה למען מישהו אחר, הרבה פעמים היא נובעת מהמקום של רצון שלנו להרגיש טוב עם עצמנו או להרגיש שאנחנו חלק ... להתמודד עם מחשבה כזו שמובילה אותנו לפעול ממקום של אגו, ועד כמה זה אפשרי להפסיק להרגיש שזה רק אנחנו שזכאים למשהו. למה חשוב לשחרר את המחשבות על מה שמגיע לנו? בסופו של דבר, אליעד ... הרעיון של רק לי מגיע מוביל לתוצאות רגשיות שליליות, ולכן הוא ממליץ לפתח את היכולת לשחרר את המחשבות הללו. תהליך השחרור הזה לא תמיד פשוט, כי הוא דורש ממני לא לחשוב שאני המרכז ... אמיתית, שהיא לא תלויה במשהו חיצוני. רצון לתת או רצון לקבל? ביטול האגו והיכולת לשחרר את הרצון האישי האם עשייה למען אחרים גם עשייה למען עצמך? המאבק הפנימי במחשבה של רק לי מגיע איך שחרור מהמחשבות על מה שמגיע לנו משפר את החיים? ...
שאלות מתוך אחדות, לשאול מתוך אחדות, נפרדות מתוך אחדות, אין שכל, להשתחרר מהשכל, אולי אתה טועה, עשייה באי עשייה
שאלות מתוך אחדות, לשאול מתוך אחדות, נפרדות מתוך אחדות, אין שכל, להשתחרר מהשכל, אולי אתה טועה, עשייה באי עשייה
... מתוך אחדות, לשאול מתוך אחדות, נפרדות מתוך אחדות, אין שכל, להשתחרר מהשכל, אולי אתה טועה, עשייה באי עשייה איך לשאול שאלות מתוך אחדות? כדי לשאול שאלות מתוך אחדות, אליעד מסביר שיש להבין תחילה את הרעיון שהכל הוא אחד. לשאול מתוך מקום של אחדות פירושו להבין שאין שאלה אמיתית, ... בטוח בו, מביאה אותו למקום של שקט ושל אחדות, משום שהוא משתחרר מהצורך להגיע לתשובה ודאית. לדוגמה, אדם שסובל מכאב בטן יכול לשאול : האם באמת כואבת לי הבטן או אולי הכאב הזה אינו אמיתי?. כאשר הוא מוכן להטיל ספק אפילו בתחושה הפיזית הזו, הוא מגיע למצב של שחרור מהסבל, כי הוא מפסיק להיאחז במחשבה או בתחושה כעובדה מוחלטת. כיצד להתנהל בחיים מתוך הבנת האחדות? אליעד מדגים זאת דרך הפעולות היומיומיות כמו אכילה או עבודה. לדבריו, אם אדם אוכל מתוך תחושה שהוא חייב לאכול, הוא נמצא בצמצום ובסבל. לעומת זאת, אם הוא אוכל מתוך בחירה חופשית, מתוך הבנה שהוא אינו חייב, אלא פשוט רוצה בכך, הוא ... יש שני צדדים: מצד אחד זו השלמות האולטימטיבית - כי האדם עושה הכל מרצונו החופשי לגמרי, ללא תלות או חובה, אך מצד שני, זה יכול להיות גם המצב הגרוע ביותר, מכיוון שאין לו באמת שום סיבה מוחלטת או משמעותית לפעולה שלו, הוא עושה זאת רק כי כך הוא רוצה. לדוגמה, אדם שאומר לעצמו אני הולך לעבודה לא כי אני חייב, אלא כי אני פשוט רוצה ללכת לעבודה, נמצא בשלמות ובחופש. אך אותה פעולה בדיוק יכולה להיתפס גם כשלילית, משום שהיא חסרת כל משמעות אובייקטיבית מעבר לרצון סובייקטיבי רגעי. מה המשמעות של עשייה באי עשייה? עשייה באי עשייה משמעותה לפעול בעולם ללא תחושת מאמץ או חובה. כשאדם מבין שאין לו חובה אמיתית לפעול בשום צורה מסוימת, והוא עדיין פועל, זוהי עשייה שהיא בו זמנית אי עשייה, משום שאין בה תחושה של הכרח או תלות בתוצאה. אליעד מסביר זאת באמצעות הדוגמה של עץ הפורח בקיץ ונובל בחורף. העץ אינו מרגיש עצוב או שמח, הוא פשוט קיים ומתפקד לפי טבעו. האדם יכול להגיע למצב דומה, שבו הפעולות שלו הן פשוט חלק מהזרימה הטבעית של החיים, ללא תחושת צורך, תלות או חובה. מה זה להשתחרר מהשכל? להשתחרר מהשכל פירושו לוותר על הצורך להבין את ... לעצמו אולי כל מה שאני יודע מוטעה, הוא בעצם משתחרר מאחיזת השכל ומגיע לשקט פנימי עמוק, בו אין שאלות, אין תשובות, אין רצונות ואין סבל. לדוגמה, אליעד אומר שאם האדם שואל על כל דבר אולי אני טועה בזה?, הוא משחרר את האחיזה שלו במחשבות שלו ומגיע לחוויה של כלום מוחלט - שהיא האחדות השלמה. כיצד אפשר ... במצב של שקט. איך לשאול שאלות נכון? מה זה אחדות אמיתית? האם אפשר להשתחרר מהשכל? כיצד להתגבר על ספקות? מה המשמעות של עשייה באי עשייה? אולי אני טועה? ...
הידיעה הסופית, לדעת את עצמך, ידיעה או עשייה, עניין בחיים, ריגוש בחיים, אור אין סוף, הכל בבת אחת, כאב גופני, ידיעה רגשית
הידיעה הסופית, לדעת את עצמך, ידיעה או עשייה, עניין בחיים, ריגוש בחיים, אור אין סוף, הכל בבת אחת, כאב גופני, ידיעה רגשית
... הסופית, לדעת את עצמך, ידיעה או עשייה, עניין בחיים, ריגוש בחיים, אור אין סוף, הכל בבת אחת, כאב ... היא מדוע אנשים תמיד מחפשים עניין וריגוש בחיים. הוא מתאר מצב שבו אדם לא יכול פשוט לשבת בשקט מול קיר ולהיות מסופק, ושואל מדוע זה קורה. ... מהאתגר באה מכך שהאדם רוצה לשבור את הצמצום שלו, להוכיח לעצמו שהוא יכול להתעלות מעל גבולותיו. העניין והריגוש נמצאים בכך שאדם לא יודע מה יקרה בעתיד. אם הכל היה צפוי, כמו שמחשב מתוחכם היה יכול לצפות את כל האירועים, החיים היו הופכים ללא מעניינים. האלמנט ... חוסר חופש. אדם שחווה צמצום מרגיש מוגבל, למשל במצב בו הוא רוצה להרים משקל כבד אך לא מצליח. ההצלחה להרים את המשקל מתוארת כפריצה של הצמצום, וזה מה שמרגש את האדם. לדוגמה, ... לא מוצא סיפוק מלא? לפי אליעד, האדם מחפש משהו שאם ימצא אותו, הוא יוכל להפסיק לחפש. אך במציאות, כל דבר שהוא מוצא משאיר אותו לא מסופק. ... שיש משהו שהוא אינו יודע. לדעתו, הידיעה המוחלטת הזו היא הדבר היחיד שיכול לפתור באמת את כל הבעיות. כשאדם יודע באופן מוחלט את האמת של ... היא תמיד תהליך יחסי, שקשור לתנאים אחרים. לדוגמה, כדי להבין איך מטוס עובד צריך להבין דברים רבים נוספים לפני כן. ידיעה מוחלטת, ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על למה אין לי מוטיבציה לעשות משהו? חוקי המוטיבציה, חוקי העשייה, רוצה ויכול אבל לא עושה, אין לא יכול יש לא רוצה, איך עובד הרצון? איך להצליח להניע את עצמי? הנעה עצמית, רצונות מנוגדים, לשמור על הדיאטה, למה אני לא מצליח להפסיק לעשן?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הנעה עצמית, איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הנעה עצמית, איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך לחנך ילדים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך למצוא זוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לנהל את הזמן? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? האם הכל אפשרי? למה יש רע בעולם? איך להיות מאושר? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? האם יש משמעות לחיים? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? האם לדומם יש תודעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש או אין אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי, ספרים על אימון אישי, יועץ טיפולי בתחום הנעה עצמית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3750 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 09:04:50 - wesi1