אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חוקי המוטיבציה ✔למה אין לי מוטיבציה לעשות משהו? חוקי המוטיבציה, חוקי העשייה, רוצה ויכול אבל לא עושה, אין לא יכול יש לא רוצה, איך עובד הרצון? איך...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
11:10למה אין לי מוטיבציה לעשות משהו? חוקי המוטיבציה, חוקי העשייה, רוצה ויכול אבל לא עושה, אין לא יכול יש לא רוצה, איך עובד הרצון? איך להצליח להניע את עצמי? הנעה עצמית, רצונות מנוגדים, לשמור על הדיאטה, למה אני לא מצליח להפסיק לעשן?
למה אני לא מצליח לעשות את מה שאני רוצה למרות שאני יכול?

אנשים רבים מוצאים את עצמם במצב שבו הם רוצים לעשות משהו, בטוחים שהם יודעים מה הדרך להשיג אותו, ואפילו בטוחים שהם יכולים לעשות אותו מבחינה אובייקטיבית, אך בכל זאת הם לא עושים אותו. אליעד כהן מסביר את המצב הזה תוך פירוק המנגנונים הפנימיים שעומדים מאחורי הרצון, המוטיבציה והעשייה. הוא מדגיש תחילה שלושה תנאים הכרחיים לעשייה:
  • האם אתה בטוח שאתה רוצה לעשות את זה?
  • האם אתה בטוח שאתה יודע בדיוק איך לעשות את זה?
  • האם אתה בטוח שאתה באמת יכול לעשות את זה?
לדוגמה, אדם שרוצה ללכת לים: אם ברור לו שהוא רוצה ללכת לים, הוא יודע כיצד להגיע לשם, ויש לו את היכולת הפיזית והמנטלית להגיע לים - הוא אמור פשוט לבצע זאת. אם משהו בכל זאת לא מתבצע, סימן שאחד מהתנאים האלו לא מתקיים.

מה קורה כשהתנאים לעשייה מתקיימים ובכל זאת אין עשייה?

אליעד מדגים מצב שבו אדם רוצה לאכול עוגה. האדם בטוח שהוא רוצה את העוגה, בטוח שהוא יודע כיצד להשיג אותה (פשוט לקנות או לקחת עוגה), ובטוח שיש לו את היכולת המלאה לאכול אותה. ובכל זאת, אותו אדם לא אוכל את העוגה. הסיבה לכך היא לא חוסר רצון, לא חוסר יכולת ולא אי - ידיעת הדרך - אלא שיש רצון מנוגד אחר שחזק יותר מהרצון הראשון.

האדם אולי רוצה לאכול את העוגה, אך במקביל רוצה גם לעשות דיאטה או לשמור על הבריאות שלו. הוא אמנם בטוח שהוא רוצה עוגה, אך הוא בטוח יותר שהוא רוצה את התוצאה של השמירה על הדיאטה, ולכן הרצון החזק יותר גובר על הרצון החלש יותר.

איך נוצרת התנגשות בין רצונות ומה היא באמת חושפת?

ההרצאה ממשיכה ומסבירה שהתנגשות בין הרצונות איננה פשוטה כפי שהיא נראית בהתחלה. למעשה, מדובר בשלושה סוגים של רצונות:
  • רצון ראשון: הרצון הגלוי והחיצוני (כמו לאכול עוגה).
  • רצון שני: הרצון המנוגד הראשון (כמו לשמור על דיאטה).
  • רצון שלישי: הרצון הפנימי האמיתי יותר, הרצון להשיג תחושה טובה, שמחה או שלווה, שגובר על שני הרצונות החיצוניים.
אליעד מסביר שהרצון האמיתי הפנימי - להרגיש טוב - הוא זה שבאמת מכריע את המאבק. האדם חושב שתחושת הטוב שהוא מחפש תושג דווקא על ידי שמירה על הדיאטה, ולכן הוא מוותר על העוגה.

מה קורה כשאני בטוח בכל התנאים, ועדיין לא מצליח להפסיק הרגל כמו עישון?

אליעד מדגים זאת על ידי אנשים שמנסים להפסיק לעשן. הם בטוחים לחלוטין שהם רוצים להפסיק, הם יודעים בדיוק מה לעשות - פשוט לא להדליק סיגריה, ויש להם את היכולת הפיזית להימנע מעישון, אך עדיין הם לא מצליחים. הסיבה האמיתית היא שלמעשה הם לא בטוחים באמת ברצון שלהם להפסיק לעשן. הם אולי בטוחים ברצון החיצוני, אך לא בטוחים שההימנעות מעישון תביא להם את התחושה הטובה שהם מחפשים, ולכן הרצון להרגיש טוב באופן מיידי דרך העישון מנצח.

האם קיים מצב של "אין יכול" או שהכל עניין של רצון?

אליעד כהן מדגיש שאין דבר כזה "לא יכול", אלא רק "לא רוצה". כשאדם אומר שהוא "לא יכול" לעשות משהו, הכוונה היא למעשה שהוא לא רוצה מספיק חזק לעשות את זה או לא בטוח בדרך שלו לעשות זאת. בכל מצב בו אדם לא עושה דבר מה, עליו לברר עם עצמו לעומק מהו הרצון החזק יותר שפועל אצלו, מדוע הרצון האחר מנצח, ואיך הוא יכול לשנות את התפיסה שלו כדי שהרצון שחשוב לו יותר ינצח.

איך להצליח להניע את עצמי לפעולה כשיש רצונות מנוגדים?

הדרך להצליח להניע את עצמך היא קודם כל להבין בבירור ובכנות מה אתה באמת רוצה יותר, ולברר עם עצמך האם הדרך שאתה חושב עליה באמת תוביל לתחושת הטוב האמיתית שאתה מחפש. אם אתה רוצה לעשות משהו ולא מצליח, עליך לבדוק:
  • איזה רצון חזק יותר קיים בתוכי שמונע את הפעולה?
  • האם אני בטוח שהדרך שבחרתי תביא לי את תחושת הטוב שאני רוצה?
  • איך אני יכול לחזק את הרצון שלי או לשנות את הדרך כך שאצליח להתקדם?
בסופו של דבר, המוטיבציה היא תוצר של הבנת המנגנון הפנימי של הרצון וההבנה שהדרך הטובה ביותר להניע את עצמך היא על ידי בירור עמוק של הרצונות המנוגדים, כדי להגיע לתחושה הטובה האמיתית.
איך להשיג איך עובד רצון בולימיה הרגל בריא הנעה עצמית חושב עליה לשמור על הדיאטה חיים תחושה של טוב תחושה של הטוב איך להצליח איך להצליח להניע את עצמי איך עובד איך עובד הרצון איך עובד רצון אין לא יכול אין לא יכול יש לא רוצה אין לי מוטיבציה אין לי מוטיבציה לעשות משהו אכילה אובססיבית אכילה כפייתית אכילה רגשית אנורקסיה אני לא מצליח אני לא מצליח להפסיק לעשן בולימיה בולמיה גמילה מעישון דיאטה דיאטות הנעה הנעה עצמית הפסקת עישון הפרעות אכילה הפרעת אכילה הצלחה הרזיה הרצון השמנה השמנה הרזיה השמנת יתר התמכרות לאוכל התמכרות לאכילה התמכרות לסיגריות התמכרות לעישון חוקי המוטיבציה חוקי העשייה יכולת ירידה במשקל לא מצליח להפסיק לעשן להניע את עצמי להניע את עצמך להפסיק להפסיק לעשן להצליח להצליח להניע את עצמי להצליח להפסיק לעשן למה אין לי מוטיבציה למה אין לי מוטיבציה לעשות משהו למה אני לא מצליח למה אני לא מצליח להפסיק לעשן לעשות משהו לעשן לרדת במשקל לרזות לשמור לשמור על דיאטה לשמור על הדיאטה מוטיבציה מכור לסיגריות מכור לעישון מניעת עישון מצליח להפסיק לעשן סיגריה סיגריות עובד עובדים עודף משקל עישון עישון סיגריות עשייה רוצה ויכול אבל לא עושה רצון רצונות רצונות מנוגדים
אחדות פרטית, אחדות כללית, אחדות בכלליות, אחדות בפרטיות, חיזוק חוויית האחדות, אחדות מוחלטת, אחדות יחסית, אחדות בכל דבר
אחדות פרטית, אחדות כללית, אחדות בכלליות, אחדות בפרטיות, חיזוק חוויית האחדות, אחדות מוחלטת, אחדות יחסית, אחדות בכל דבר
... יביא לו את הספר או לא, הוא נמצא באחדות פרטית. כלומר, ההבנה אינה נשארת כללית ומופשטת אלא מלווה את הפעולה הספציפית באופן מלא. אדם שנמצא בדיאטה ומתחיל להתלבט האם לאכול מאכל מסוים. באחדות כללית הוא אומר לעצמו: באופן כללי זה ... כי היא כוללת הבנה ברורה ומפורטת של למה כל אפשרות, כל צד וכל אירוע הוא שווה לחלוטין. האדם לא אומר רק בסופו של דבר הכל אחד, אלא הוא ממש יכול להוכיח ולהסביר לעצמו בכל רגע נתון, למה המצב שהוא חווה כרגע הוא בדיוק באותה מידה ... לעולם, כי הוא באמת חווה שכל האופציות שקולות, שהכל כבר מושלם כפי שהוא, ולכן ההתלבטות נעלמת. הוא מדגים זאת שוב דרך הדוגמה של אדם שמתלבט אם לעשן או לא לעשן. באחדות פרטית הוא מבין בצורה מוחלטת למה לעשן ולמה לא לעשן הן אפשרויות שקולות ומושלמות באותה מידה, כך שאין שום לחץ או סבל פנימי מהבחירה או ... כי לא יהיה שום מניע לפעולה או לשינוי, וייתכן שלא יוכל לתפקד בחיים הרגילים בצורה נורמטיבית. דווקא כדי שאדם יוכל להמשיך להתנהל בעולם, עליו לשמור על רמה מסוימת של אי - ידיעה או של התבוננות יותר כללית, משום שהבנה פרטית מדי של האחדות עלולה לגרום לו לאבד עניין טוטאלי בכל עשייה או פעילות. כיצד מפתחים את חוויית האחדות בפרטיות ובכלליות? כדי לפתח את חוויית ... לחיזוק חוויית האחדות לפי אליעד היא שילוב חכם בין ההבנה הכללית של האחדות לבין ההבנה הפרטית שלה. על האדם לזכור באופן כללי שהכל אחד, אך גם לעבוד במקביל על הבנת הפרטים הספציפיים של האחדות בכל מצב בחיים. שילוב נכון של שתי ההבנות הללו יביא לחוויה עמוקה, יציבה ומשמעותית יותר של האחדות. מהי אחדות מוחלטת? איך לחוות אחדות בכל רגע? הבדל בין אחדות יחסית לאחדות מוחלטת איך להפסיק להתלבט? מה זה אחדות בפרטיות? האם הכל אחד באמת? איך לפתח חוויה של אחדות? ...
שאלות מתוך אחדות, לשאול מתוך אחדות, נפרדות מתוך אחדות, אין שכל, להשתחרר מהשכל, אולי אתה טועה, עשייה באי עשייה
שאלות מתוך אחדות, לשאול מתוך אחדות, נפרדות מתוך אחדות, אין שכל, להשתחרר מהשכל, אולי אתה טועה, עשייה באי עשייה
... מתוך אחדות, נפרדות מתוך אחדות, אין שכל, להשתחרר מהשכל, אולי אתה טועה, עשייה באי עשייה איך לשאול שאלות מתוך אחדות? כדי לשאול שאלות מתוך אחדות, אליעד מסביר שיש להבין תחילה את הרעיון שהכל הוא אחד. לשאול מתוך מקום של אחדות ... משום שהוא משתחרר מהצורך להגיע לתשובה ודאית. לדוגמה, אדם שסובל מכאב בטן יכול לשאול: האם באמת כואבת לי הבטן או אולי הכאב הזה אינו אמיתי?. כאשר הוא מוכן להטיל ספק אפילו בתחושה הפיזית הזו, הוא מגיע למצב של שחרור מהסבל, כי הוא מפסיק להיאחז במחשבה או בתחושה כעובדה מוחלטת. כיצד להתנהל בחיים מתוך הבנת האחדות? אליעד מדגים זאת דרך הפעולות היומיומיות כמו אכילה או עבודה. לדבריו, אם אדם אוכל מתוך תחושה שהוא חייב לאכול, הוא נמצא בצמצום ובסבל. לעומת זאת, אם הוא אוכל מתוך בחירה חופשית, מתוך הבנה שהוא אינו ... - כי האדם עושה הכל מרצונו החופשי לגמרי, ללא תלות או חובה, אך מצד שני, זה יכול להיות גם המצב הגרוע ביותר, מכיוון שאין לו באמת שום סיבה מוחלטת או משמעותית לפעולה שלו, הוא עושה זאת רק כי כך הוא רוצה. לדוגמה, אדם שאומר לעצמו אני הולך לעבודה לא כי אני חייב, אלא כי אני פשוט רוצה ללכת לעבודה, נמצא בשלמות ובחופש. אך אותה פעולה בדיוק יכולה להיתפס גם כשלילית, משום שהיא חסרת כל משמעות אובייקטיבית מעבר לרצון סובייקטיבי רגעי. מה המשמעות של עשייה באי עשייה? עשייה באי עשייה משמעותה לפעול בעולם ללא תחושת מאמץ או חובה. כשאדם מבין שאין לו חובה אמיתית לפעול בשום צורה מסוימת, והוא עדיין פועל, זוהי עשייה שהיא בו זמנית אי עשייה, משום שאין בה תחושה של הכרח או תלות בתוצאה. אליעד מסביר זאת באמצעות הדוגמה של עץ הפורח בקיץ ונובל בחורף. העץ אינו מרגיש עצוב או שמח, הוא פשוט קיים ומתפקד לפי טבעו. האדם יכול להגיע למצב דומה, שבו הפעולות שלו הן פשוט חלק מהזרימה הטבעית של החיים, ללא תחושת צורך, תלות או חובה. מה זה להשתחרר מהשכל? להשתחרר מהשכל ... משתחרר מאחיזת השכל ומגיע לשקט פנימי עמוק, בו אין שאלות, אין תשובות, אין רצונות ואין סבל. לדוגמה, אליעד אומר שאם האדם שואל על כל דבר אולי אני טועה בזה?, הוא משחרר את האחיזה שלו במחשבות שלו ומגיע לחוויה של כלום מוחלט - ... אחדות אמיתית? האם אפשר להשתחרר מהשכל? כיצד להתגבר על ספקות? מה המשמעות של עשייה באי עשייה? אולי אני טועה? ...
תכליתיות, חשיבה תכליתית, תכלית החיים, מוטיבציה מתוך אחדות, למה אלוהים ברא את העולם, ליהנות מהחיים, משחק הנפרדות
תכליתיות, חשיבה תכליתית, תכלית החיים, מוטיבציה מתוך אחדות, למה אלוהים ברא את העולם, ליהנות מהחיים, משחק הנפרדות
... חשיבה תכליתית, תכלית החיים, מוטיבציה מתוך אחדות, למה אלוהים ברא את העולם, ליהנות מהחיים, משחק הנפרדות מהי חשיבה תכליתית ואיך היא משפיעה על חיינו? הנושא המרכזי שאליעד כהן מציג בשיחה הוא חשיבה תכליתית, והשאלה כיצד תכליתיות משפיעה על המוטיבציה והחוויה האנושית. על פי אליעד, אם אדם יבחר לבצע רק פעולות ... לו. אם האדם היה ממוקד לחלוטין בהבנה שהוא מחפש רק את התחושה ולא את החלב עצמו, הוא עשוי היה להגיע למסקנה שאין צורך לשתות את החלב מלכתחילה, כיוון שאת אותה תחושה הוא יכול לחוות באופן פנימי ומיידי. באופן זה, אליעד מדגים כיצד התכלית ... קיום העולם? לפי אליעד, הסיבה שיש עולם, שהאדם חי ופועל, היא דווקא מפני שהוא לא באמת מודע לחלוטין למהות של התכלית. ככל שהאדם פחות מודע לתכלית האמיתית של מעשיו, כך הוא יכול להמשיך לעשות דברים. כאשר האדם נאחז בתכלית מדומה, כלומר, ברצונות ופעולות שאין להם באמת תכלית מהותית אמיתית, הוא ממשיך לייצר פעולות, רצונות וחוויות. למעשה, אי - המודעות לכך שאין שום תכלית אמיתית ... אחד. ההבנה הזו מנטרלת את השאלות לגבי התכלית, כי אם הכל הוא אחד, אין שום צורך לשאול מדוע דבר מסוים קיים או מדוע אלוהים יצר את העולם. כיצד ההבנה שהכל אחד משנה את המוטיבציה שלנו בחיים? ההבנה שהכל אחד משנה באופן דרמטי את המוטיבציה לפעולה. כאשר אדם חושב שעליו להשיג מטרה מסוימת, הוא עלול ... בו זמנית. אליעד מציע פרשנות מעט שונה: במקום לחכות עד שהאדם יחווה אחדות מושלמת לפני שיפעל, יש לחוות את ההבנה של האחדות תוך כדי הפעולה עצמה. כלומר, בכל רגע נתון של עשייה, האדם יכול להיות במודעות לכך שאין הבדל אמיתי בין עשייה לאי - עשייה. מצב זה מאפשר לו לפעול מתוך חופש מוחלט, בלי להיות תלוי ... שאין שום תכלית מוחלטת ושכל העולם הוא משחק של נפרדות, מאפשרת לאדם לחיות חיים מלאים, חופשיים ומאושרים יותר. התובנה שאין הבדל בין מצבים שונים מאפשרת לאדם לפעול מתוך מוטיבציה אמיתית וללא פחד, כי הוא אינו תלוי בתוצאות של מעשיו. מהי ...
עשייה באי עשייה, האני החוצה, האני פנימה, הסתכלות פנימה, להסתכל על השכל מבחוץ, העדר קיום, ביטול עצמי, לא לדעת שום דבר
עשייה באי עשייה, האני החוצה, האני פנימה, הסתכלות פנימה, להסתכל על השכל מבחוץ, העדר קיום, ביטול עצמי, לא לדעת שום דבר
עשייה באי עשייה, האני החוצה, האני פנימה, הסתכלות פנימה, להסתכל על השכל מבחוץ, העדר קיום, ביטול עצמי, לא לדעת שום דבר איך להגיע למצב של עשייה באי עשייה? הרצאה זו של אליעד כהן עוסקת במצב התודעתי שנקרא עשייה באי עשייה. אליעד מסביר מצב זה כפעולה ללא תחושת אני עושה. הוא מתאר ... מצב קודם של לא לדעת שום דבר. מצב זה גורם לאדם לחוות את החיים מתוך תודעה חדשה - שבה הכל נראה זמני, אפשרי בלבד ולא מוחלט. כיצד אדם יכול להגיע למצב של אי ידיעה מוחלט? אליעד מסביר שהדרך להגיע לאי ידיעה מוחלט היא על ידי שאילת שאלות בלתי פוסקת כלפי המחשבות, ההרגשות והתחושות. הוא מדגים זאת בכך שאדם יכול לשאול את עצמו שוב ושוב: האם מה שאני מרגיש באמת קיים?, איך ... שאני קיים?, מהו הקיום שלי באמת?. תהליך זה של הטלת ספק הוא הדרך להתבונן פנימה, עד שהאדם מגיע למצב שבו הוא באמת אינו יודע דבר. האם עשייה באי עשייה היא מצב פסיבי או אקטיבי? אליעד מבהיר שעשייה באי עשייה אינה מצב פסיבי אלא דווקא מצב של פעולה טבעית, מתוך חוסר ... מתלבט, אינו שוקל, ופועל ללא התנגדות פנימית. הוא פועל באופן חופשי וטבעי, ללא הגדרה של אני עושה. כך גם האדם, כאשר הוא במצב של אי עשייה, פעולותיו נעשות מאליהן, ללא צורך להגדיר או להצדיק אותן. אין תחושה של אילוץ או מחויבות, ואין צורך להצדיק למה פעולה נעשית או לא נעשית. כיצד ניתן לדעת בוודאות שאדם הגיע לאי עשייה? אליעד טוען שהסימן לכך שאדם באמת הגיע לעשייה באי עשייה הוא חוסר הספק וחוסר הצורך בשאלות או בהסברים. כאשר אדם מפסיק להתלבט אם הוא הגיע או לא, וכבר לא מנסה להגדיר את מצבו, הוא הגיע לאי עשייה אמיתית. הוא מסביר שכאשר האדם באמת מגיע למקום הזה, השאלות נעלמות, והאדם חי מתוך מצב של וודאות מוחלטת שאין בו אפילו צורך בוודאות. מהי עשייה באי עשייה? איך להתבונן על השכל מבחוץ? מהו ביטול עצמי והיעדר קיום? ...
עשייה או מחשבה, לעשות או לחשוב, חשיבה מעשית, חשיבה מופשטת, תמימות ופשיטות, חוכמות
עשייה או מחשבה, לעשות או לחשוב, חשיבה מעשית, חשיבה מופשטת, תמימות ופשיטות, חוכמות
עשייה או מחשבה, לעשות או לחשוב, חשיבה מעשית, חשיבה מופשטת, תמימות ופשיטות, חוכמות למה אנשים מתלבטים בין עשייה לבין חשיבה? אליעד כהן מסביר בהרצאתו באופן מפורט את הקונפליקט שקיים באדם בין עשייה לחשיבה, בין פעולה לבין מחשבות ושאלות פילוסופיות. ישנם אנשים שמעדיפים להתמקד בעשייה, ביצירה ובפעולות מעשיות, שכן העשייה ממלאת אותם אנרגיה ומספקת להם תחושת חיוניות וסיפוק. מצד שני, קיימים גם אנשים שמוצאים את עצמם שקועים בשאלות, בהגדרות ובתהיות פילוסופיות שמונעות מהם לפעול באופן טבעי, ואף מכניסות אותם למתח ולחץ. מדוע אנשים מתמקדים בעשייה במקום לחשוב לעומק? אליעד מתאר מצב שבו אדם מתעורר בבוקר ופשוט פועל ללא שאלות, כמו רובוט או בעל חיים, בדומה לחתול שמנהל את חייו באופן טבעי ואוטומטי. במצב זה, האדם אינו ... ומנסה להבין לעומק את משמעות החיים. אליעד מדגיש שהשלמות אינה נמצאת רק באחד משני הכוחות, אלא באיזון ובהרמוניה בין שניהם. האדם זקוק לשני הכוחות הללו - גם לכוח שזורם עם העשייה וגם לכוח ששואל שאלות ומביא את העומק לחיים. למה אי אפשר להתעלם מהמחשבות ומהשאלות הפנימיות? לפי אליעד, אדם אינו יכול לברוח מהמחשבות הפנימיות והתהיות שלו לאורך זמן. הדימוי שאליעד נותן לכך הוא כמו אדם שמנסה להתעלם מהטרדות שמגיעות מבחוץ, כמו שכן שמפריע לו באופן מתמשך, או אויב ששולח רקטות. ההתעלמות אינה אפשרית בטווח הארוך - או שתתמודד ותגיע לפתרון עם המטריד או שהוא ימשיך להציק. באותו האופן, האדם לא יכול להפסיק את זרם המחשבות רק על ידי התעלמות מהן, אלא עליו להגיע להסדר פנימי בין שני הכוחות שבתוכו. איך מאזנים בין שני הכוחות שבתוכנו? הדרך לאיזון, על פי אליעד, היא להבין את שני הכוחות ולאפשר לשניהם קיום משותף ושליו. אליעד נותן דוגמה על שני אנשים או כוחות שבתוכך שצריכים להגיע להסכם הדדי. האדם לא יכול לחיות כל הזמן במצב של אין - שאלות מכיוון שהשכל דורש תשובות ומידע נוסף. מצד שני, השכל גם מכניס את האדם למצוקה כאשר הוא מגזים בשאלות ובהגדרות של טוב ורע, ואז הוא הופך ... צריך ללמוד לתת מזון לשכל, כלומר, לאפשר לשאלות שלו מקום והתייחסות, אבל במקביל לדעת גם לפעול, לזרום עם החיים בלי להיכנס למצוקה. האיזון הזה הוא המפתח לשלמות. מדוע שאלות יכולות לגרום למצוקה ולחוסר שקט? אליעד מסביר כי השאלות הפילוסופיות וההגדרות של טוב ורע מכניסות את האדם למצוקה, כי הן יוצרות השוואות, לחצים וחוסר סיפוק תמידי. כאשר האדם ... חוסר מנוחה וחוסר סיפוק. התהליך הזה מתרחש כשהאדם מתנתק מהחוויה הפשוטה והטבעית, ומתחיל לנתח אותה יתר על המידה, מה שגורם לו לאבד את האושר והשלווה הפשוטים והטבעיים שיש בעשייה. למה אי אפשר לוותר לחלוטין על השאלות? יחד עם זאת, אליעד מדגיש שאי אפשר להיפטר לחלוטין מהשאלות, מכיוון שהאדם צריך את עומק החשיבה כדי להביא משמעות לחיים. אדם שחי רק ... מצומצמת ולא מלאה. דווקא ההכרה בשאלות, ההתמודדות איתן והחיפוש אחר תשובות נותנים לאדם את תחושת המשמעות וההבנה העמוקה יותר של הקיום שלו. איך מגיעים לשלמות פנימית בין עשייה לחשיבה? הפתרון האידיאלי הוא, לפי אליעד, להגיע להסדר פנימי בין שני הכוחות האלה, כך שהם יפעלו בשיתוף פעולה ולא יתנגדו זה לזה. האדם צריך ללמוד איך להתמודד נכון עם שאלותיו הפנימיות, איך להעניק להן מקום בלי שיטרידו אותו, ובמקביל לשמור על זרימה ופעילות טבעית בעשייה היומיומית. כך האדם יוכל לחוות את החיים במלואם, מתוך השלמה והרמוניה בין עשייה לבין חשיבה מעמיקה. עשייה או מחשבה? איך מאזנים בין חשיבה לעשייה? מה לעשות עם שאלות מטרידות? חשיבה מעשית וחשיבה מופשטת למה צריך לשאול שאלות? איך להפסיק לחשוב יותר מדי? תמימות ופשיטות מול עומק החשיבה ...
להתבונן תוך כדי חיי היום יום, ריכוז באחדות תוך כדי הנפרדות, לשאול תוך כדי עשייה
להתבונן תוך כדי חיי היום יום, ריכוז באחדות תוך כדי הנפרדות, לשאול תוך כדי עשייה
... תוך כדי חיי היום יום, ריכוז באחדות תוך כדי הנפרדות, לשאול תוך כדי עשייה איך אפשר להתבונן תוך כדי חיי היום יום? אליעד כהן מסביר כיצד ניתן להתבונן תוך כדי החיים הרגילים והיומיומיים, גם כאשר עושים פעולות פשוטות או מורכבות. הוא מדגיש שההתבוננות שהוא מדבר עליה אינה דורשת להפסיק לפעול או לעצור את החיים, אלא יכולה להתבצע תוך כדי כל פעילות. למשל, כאשר אדם עובד, כותב, פותר תרגילים או מבצע משימות שונות, הוא עדיין מסוגל לשמור בתוכו על התבוננות פנימית. ההתבוננות הזו היא לא פעולה נוספת, אלא היא הגישה או המודעות שמתלווה לפעולה שכבר מתבצעת. אליעד נותן דוגמה ... מודעות פנימית לטובת התבוננות אמיתית יותר על הפעולה עצמה, דרך שאלת שאלות. מדוע חשוב לשאול למה תוך כדי עשייה? אליעד כהן מדגיש את החשיבות של שאלת למה תוך כדי עשייה רגילה ויומיומית. הוא מסביר שבכל פעולה שאדם עושה, אפשר לשלב התבוננות דרך שאלה פנימית למה אני עושה את זה?, מדוע דווקא בצורה הזאת ולא בצורה אחרת?. זה אומר שבזמן שהאדם עסוק בפעולה חיצונית כמו כתיבה, עבודה או כל משימה אחרת, הוא עדיין יכול להתמקד בשאלה עמוקה יותר שתגרום לו להתבונן בפעולה מזווית אחרת, פנימית ורוחנית יותר. לדוגמה, אדם שמתרכז לפתור תרגיל מתמטי יכול לתפקד טוב יותר אם הוא שואל תוך כדי התהליך שאלות כמו: למה אני פותר את זה?, למה בדרך הזו ולא אחרת?, או מה הסיבה שאני עושה את הפעולה הזו?. ... בתפיסה פנימית שמאחדת את כל הפעולות השונות לדבר אחד. אליעד מדגיש כי אין הכוונה לוותר על פעולות או להפסיק את החיים. להפך, אדם יכול להמשיך לבצע את כל הפעולות כרגיל, רק שההבדל הוא במודעות ובתפיסה שמלווה את הפעולות הללו. לדוגמה, אם אדם עסוק במטלות שגרתיות כמו כתיבת עבודה או ביצוע משימות יום - יומיות, הוא יכול עדיין להחזיק בתוכו מודעות גבוהה יותר של התבוננות פנימית, שמתמקדת באחדות הכללית של כל הדברים. כלומר, לראות שכל הפעולות, התחושות והמחשבות הן חלק ממשהו רחב יותר, כללי וכולל. האם התבוננות תוך כדי עשייה מפריעה לביצוע המשימות? נקודה חשובה שאליעד מבהיר היא שהתבוננות לא רק שאינה מפריעה לביצוע המשימות, אלא היא משפרת ומעמיקה אותן. הוא ... בפעולה אחת בלבד. תמיד קיימות ברקע מחשבות נוספות או תחושות נוספות. לכן התבוננות פנימית עמוקה על עצם העשייה אינה באמת מפריעה או פוגעת בביצועים, אלא להפך, היא יוצרת עומק ומשמעות לפעולות עצמן. האדם יכול לבצע בדיוק את אותן הפעולות, אבל בצורה מודעת יותר, שמתבוננת במה שקורה, במה שהוא מרגיש, במה שהוא חושב ולמה הדברים מתבצעים באופן שבו הם ... שיש בהם חוויה של אחדות בתוך עולם של פעולות נפרדות. איך להתבונן בחיי היום יום? כיצד לפתח מודעות תוך כדי עשייה? איך לשאול שאלות פנימיות? מהי אחדות בתוך הנפרדות? איך להתרכז בפעולה ובמודעות בו זמנית? כיצד התבוננות משפרת את איכות החיים? איך לשלב ...
רצון לתת שהוא רצון לקבל, ביטול האגו שמגדיל את האגו, עשייה למען אחרים או למען עצמך, לחשוב על אחרים
רצון לתת שהוא רצון לקבל, ביטול האגו שמגדיל את האגו, עשייה למען אחרים או למען עצמך, לחשוב על אחרים
... לתת שהוא רצון לקבל, ביטול האגו שמגדיל את האגו, עשייה למען אחרים או למען עצמך, לחשוב על אחרים מהו ... שאנחנו מצליחים לבטל את האגו, או לפחות להפחית את השפעתו על הפעולות שלנו, אנו יכולים לפתח את היכולת לבצע מעשים מתוך רצון אמיתי לתת ולא מתוך ... עושים צריך להיות עם ציפיות או תועלת אישית, עשויה לשחרר אותנו מהתחושות של חוסר סיפוק. האם עשייה למען אחרים יכולה להיות גם עשייה למען עצמך? נושא נוסף שנדון בהרצאה הוא השאלה אם עשייה למען אחרים היא בהכרח גם עשייה למען עצמך. אליעד טוען כי גם כאשר אנו פועלים כדי לעזור לאחרים, בסופו של דבר אנחנו לא חופשיים ממניע אישי. אפילו כאשר אנו מצהירים על עשייה למען מישהו אחר, הרבה פעמים היא נובעת מהמקום של ... השאלה שואל איך להתמודד עם מחשבה כזו שמובילה אותנו לפעול ממקום של אגו, ועד כמה זה אפשרי להפסיק להרגיש שזה רק אנחנו שזכאים למשהו. למה חשוב ... אליעד מציע שמימוש הרעיון של רק לי מגיע מוביל לתוצאות רגשיות שליליות, ולכן הוא ממליץ לפתח את היכולת לשחרר את המחשבות הללו. תהליך השחרור הזה ... תחושת שמחה פנימית אמיתית, שהיא לא תלויה במשהו חיצוני. רצון לתת או רצון לקבל? ביטול האגו והיכולת לשחרר את הרצון האישי האם עשייה למען אחרים גם עשייה למען עצמך? המאבק הפנימי במחשבה של רק לי מגיע ...
הידיעה הסופית, לדעת את עצמך, ידיעה או עשייה, עניין בחיים, ריגוש בחיים, אור אין סוף, הכל בבת אחת, כאב גופני, ידיעה רגשית
הידיעה הסופית, לדעת את עצמך, ידיעה או עשייה, עניין בחיים, ריגוש בחיים, אור אין סוף, הכל בבת אחת, כאב גופני, ידיעה רגשית
... הסופית, לדעת את עצמך, ידיעה או עשייה, עניין בחיים, ריגוש בחיים, אור אין סוף, הכל בבת אחת, כאב גופני, ידיעה רגשית למה אנשים מחפשים עניין וריגוש בחיים? אחת השאלות המרכזיות שאליעד דן בהן היא מדוע אנשים תמיד מחפשים עניין וריגוש בחיים. הוא מתאר מצב שבו אדם לא יכול פשוט לשבת בשקט מול קיר ולהיות מסופק, ושואל מדוע זה קורה. הוא מציג כמה כיווני חשיבה: לאדם יש רצון בסיסי לחזור להיות אלוהים. הרצון הזה מודחק ומתבטא בצורות ... אתגר פיזי שלמעשה תמיד מכיל גם פן אינטלקטואלי ורגשי. ההתלהבות מהאתגר באה מכך שהאדם רוצה לשבור את הצמצום שלו, להוכיח לעצמו שהוא יכול להתעלות מעל גבולותיו. העניין והריגוש נמצאים בכך שאדם לא יודע מה יקרה בעתיד. אם הכל היה צפוי, כמו שמחשב מתוחכם היה יכול לצפות את כל האירועים, החיים היו הופכים ללא מעניינים. האלמנט של אי - הידיעה הוא שמכניס התרגשות לחיים. מה הכוונה בצמצום, ואיך הוא משפיע על החוויה של האדם? אליעד מדבר בהרחבה על המושג צמצום שמבטא תחושה של הגבלה או חוסר חופש. אדם שחווה צמצום מרגיש מוגבל, למשל במצב בו הוא רוצה להרים משקל כבד אך לא מצליח. ההצלחה להרים את המשקל מתוארת כפריצה של הצמצום, וזה מה שמרגש את האדם. לדוגמה, הרמת משקולות היא דוגמה מוחשית לחוויית צמצום פיזית, שברגע שהאדם מצליח להתמודד איתה הוא חווה תחושת חופש ושחרור. מה באמת מחפש האדם, ולמה הוא לא מוצא סיפוק מלא? לפי אליעד, האדם מחפש משהו שאם ימצא אותו, הוא יוכל להפסיק לחפש. אך במציאות, כל דבר שהוא מוצא משאיר אותו לא מסופק. האדם בעצם תמיד מחפש את הדבר הבא, מתוך תקווה שהוא יפתור לו את החיפוש המתמיד. המנגנון הזה גורם לכך ... מפורסמת של רבי נחמן, לפיה כל הצרות והסבל של האדם נובעות מכך שיש משהו שהוא אינו יודע. לדעתו, הידיעה המוחלטת הזו היא הדבר היחיד שיכול לפתור באמת את כל הבעיות. כשאדם יודע באופן מוחלט את האמת של המציאות, הוא משוחרר מכל סוג של סבל. אליעד מסביר שזו אינה ידיעה שכלית רגילה, אלא סוג של ידיעה ... יותר. מה ההבדל בין הבנה לידיעה מוחלטת? אליעד מבהיר שהבנה היא תמיד תהליך יחסי, שקשור לתנאים אחרים. לדוגמה, כדי להבין איך מטוס עובד צריך להבין דברים רבים נוספים לפני כן. ידיעה מוחלטת, לעומת זאת, היא מצב שבו אדם יודע משהו בצורה כל כך מוחלטת, שאין אפשרות לאבד את הידיעה הזאת. זו ...
יש מאין, עשייה יש מאין, עשייה באי עשייה, יש מתוך אין, בריאה יש מאין, יצירה יש מאין, כלום מוחלט, כלום יחסי
יש מאין, עשייה יש מאין, עשייה באי עשייה, יש מתוך אין, בריאה יש מאין, יצירה יש מאין, כלום מוחלט, כלום יחסי
... מאין, עשייה יש מאין, עשייה באי עשייה, יש מתוך אין, בריאה יש מאין, יצירה יש מאין, כלום מוחלט, כלום יחסי איך אפשר להסביר יצירת יש מתוך אין מוחלט? ההרצאה של אליעד כהן דנה בנושא הפילוסופי העמוק של יצירת יש מאין, כיצד עשייה יכולה לנבוע מתוך מצב של אי - עשייה מוחלטת, ומה המשמעות של כלום מוחלט וכלום יחסי. התוכן מתחיל בניתוח שאלה בסיסית שעולה בתהליך הרוחני: אם אדם ... הוא מציין שלמרות ההיגיון שלנו, איננו מסוגלים באמת להסביר איך הדבר קורה, כיוון שכל ניסיון להסבר מחייב קודם להגדיר מהו כלום ומהו משהו, ושני הדברים האלה לא יכולים להגדיר זה את זה. לפי ההיגיון הפשוט, כלום מוחלט לא יכול לייצר משהו, אך עדיין אנו חווים את המציאות ככזאת שכן קיימת, למרות שהיא בנויה על כלום. האם המציאות שאנו ... לשני. בסופו של דבר, אליעד טוען שקיימת מהות אחת שממנה נובעים גם המקום וגם הזמן, אך אותה מהות עצמה אינה ניתנת להגדרה או לתפיסה. מדוע ההיגיון האנושי לא יכול לתפוס יצירת יש מאין מוחלט? אליעד מדגיש שהבעיה שלנו להבין את התהליך שבו יש נוצר מתוך אין מוחלט, נובעת ... ומעמיקה, שמפרקת את כל ההנחות שהאדם מחזיק בהן. כשהאדם מגיע למצב של אחדות מוחלטת, הוא מפסיק לחפש הסברים שכליים, מכיוון שהוא חווה באופן ישיר איך כלום מוחלט יכול להפוך למשהו קיים. לפי אליעד, ההסבר האמיתי אינו נמצא בתחום הלוגיקה וההיגיון, אלא בחוויה ישירה של המציאות. איך נוצר יש מאין? כלום מוחלט וכלום יחסי מהי עשייה באי עשייה? איך להגדיר מקום וזמן? האם אפשר להבין את האחדות המוחלטת? מהי רוחניות אמיתית? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על למה אין לי מוטיבציה לעשות משהו? חוקי המוטיבציה, חוקי העשייה, רוצה ויכול אבל לא עושה, אין לא יכול יש לא רוצה, איך עובד הרצון? איך להצליח להניע את עצמי? הנעה עצמית, רצונות מנוגדים, לשמור על הדיאטה, למה אני לא מצליח להפסיק לעשן?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: חוקי המוטיבציה, איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: חוקי המוטיבציה, איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשפר את הזיכרון? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך לחנך ילדים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למצוא זוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? מי ברא את אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להפרעות קשב וריכוז, יועץ פילוסופי, קואצ'ינג אישי בנושא חוקי המוטיבציה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2813 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 15:47:03 - wesi1