... כי כל זמן שיש נפרדות, הרי שיש לה שורש וסיבה שקודמת לה. וכל זמן שיש אצל האדם יותר מאשר רצון
אחד ויחיד , הרי שיש סיבה אחרת, שקודמת לרצונות הנפרדים שלו. כי הנפרדות, היא תוצאה של סיבה אחת של אחדות. וכל זמן שיש לאדם עוד רצון כלשהו, מלבד הרצון להבין את האמת, הרי שהרצון של האדם להבין את האמת, הוא לא הרצון החזק ביותר. כי הרצון החזק ביותר, הוא רצון
אחד ויחיד שנמצא לפני כל הרצונות, לפני הנפרדות של הרצונות. ואם האדם מנסה לדעת את האמת, באמצעות אחיזה שלו ברצון שלו להבין את האמת, ברמה של רצון של נפרדות, דהיינו, רצון שהוא ... ורצון אין סופי, הוא רצון שממלא את האדם בשלמות. דהיינו, שכל הרצון של האדם, כולו ממוקד רק בדבר
אחד ויחיד. כי כל זמן שהאדם רוצה יותר מאשר דבר אחד, הרי שהרצון של האדם הוא סופי, כי יש סוף וגבול לרצון שלו. אך כאשר כל הרצון של האדם, ממוקד רק בדבר אחד בלבד, עד שכל הרצונות ... לא כחוט השערה, על ידי זה נקודת האמת של האדם מתחזקת, ועל ידי זה בסוף התהליך נשאר אצל האדם רצון
אחד ויחיד להבין את האמת, כדי להבין את האמת. ואז כמובן האדם מבין את האמת, ומתאחד עם המציאות. ...