... אלא הדבר שקדם לו יהיה הראשון. השאלה שמתעוררת היא, מה קורה אם נמשיך אחורה עד אין סוף? לפי אליעד, אפשר אמנם להמשיך אחורה ללא סוף מבחינה תאורטית, אך בפועל,
בשכל האנושי , הדבר הזה אינו נתפס, וכאשר מגיעים לדבר הראשון האמיתי, בלתי אפשרי לדמיין שהוא עשוי ממשהו אחר. האם יכול להיות ... גם יש וגם אין לעומת לומר שהיא לא יש ולא אין. כאשר אומרים גם יש וגם אין, זה כמו לומר ששולחן יכול להיות באותו זמן ובאותו מקום גם כיסא, גם מיטה וגם ארון. מבחינת
השכל האנושי , הדבר אינו נתפס כי אי אפשר לדמיין משהו שהוא בו - זמנית הכל בצורה מוחשית. לעומת זאת, לומר שהמציאות היא לא יש ... הבדל. אם נמצא הבדל אמיתי, זה אומר שהגענו שוב למהות אחרת, ולכן בסופו של דבר אנו חייבים להגיע למסקנה שיש מהות אחת בלבד לכל הדברים. הוא מדגיש שהסיבה לכך היא
שהשכל האנושי אינו יכול לתפוס הבדל בין מהויות במצב הראשוני ביותר. מה המשמעות של אמירה שהכל עשוי מכלום? אליעד מסביר בצורה ... האמירה הכל עשוי מכלום לא אומרת שהכל נוצר יש מאין בנקודה כלשהי בזמן, אלא שהכל כרגע ממש עשוי מכלום. הכלום הזה אינו ריקנות או חוסר מוחלט, אלא הוא כלום משום שהשכל
אינו מסוגל לתפוס אותו. במילים אחרות, כל דבר שננסה לדמיין שהוא מקור הכל, ייראה בשכלנו ככלום, מכיוון שאין לו צורה מוגדרת ...