... אז למה אלוהים מחלק את עצמו לאין סוף חלקים. אם נגיד שהשלמות זה להיות מחובר למחויב המציאות, ואלוהים הוא כבר השלמות, אז זה לא ברור מדוע אלוהים
ברא את העולם. כי כאשר הוא
ברא את העולם, הוא בעצם התרחק מעצמו. היתה אחדות ועכשיו יש אין סוף חלקים. אז אם תכלית המציאות זה להתקרב
לבורא, אז למה
הבורא הרחיק את הבריאה ממנו? זה אומר שלאלוהים יש קנה מידה אחר. אצלך,
כנברא , כל מה שחשוב לך כרגע זה לחזור לשורש שלך. לחזור להיות אלוהים, להרגיש שלמות ושיהיה לך רק טוב. ... גם בלי לדבר איתך. ואדרבא, כאשר אני מדבר איתך, אני גורם לעצמי להרגיש רע, כי אני מצמצם את עצמי בשבילך. אני מנסה להסביר לך את השכל של, למה אלוהים
ברא את העולם? אם הכי חשוב זה האחדות, אז לא הייתה נפרדות. אם הייתי אומר שרק המחויב מחויב, אז ממילא אין ... כמו משל ונמשל, אתה אומר לו בו נתחזק באמונה, לא משנה מה קרה לך משנה שהכל לטובה, אתה אומר לו שכול פעם שהוא רואה מישהו שיזכור שזה רק לבוש של
הבורא . ואז לא משנה מה קרה אלא משנה מה הרגשת ממה שקרה. או להגיד שהכל זה
מבורא עולם ולא משנה מה יש לו, וכאשר אתה דוחף לו לראש את המשפטים האלו כמה שיותר אז הוא מבין ... לחשוב על המהות ולא על הצורה. ואז כל פעולה שתעשה בהמשך תחשוב על המהות ולא על הצורה. האדם יכול להגיד, המהות זה ביצוע הפעולה, למשל, המהות זה רצון
הבורא, הם יכולים להגיד שהדבר החשוב ביותר זה שהפעולה תבוצע. אבל כאשר האדם רוצה לבצע את הפעולה, הוא שואל מדוע אני מבצע את הפעולה? הוא יכול להגיד שהוא רוצה לעשות את רצון
הבורא כי הוא רוצה להדבק
בבורא . אז המהות זה להדבק בו. לדוגמה, מה שחשוב זה לדעת שהכל זה
מהבורא, מה המשמעות של זה? שלא משנה מה אתה עושה העיקר שזה לשם שמיים. ואם יבוא הרב ויגיד, עד שלא ... מה הוא עושה? חשוב יותר מה הוא חושב. זה בעצם המקום אצלך שאומר, מה משנה מה יש לי, חשוב מה אני חווה. מה בעיניך הדבר הכי מהותי בחיים? שאלה: ידיעת
הבורא ולהרגיש טוב. אליעד: האם אתה מוסר את נפשך לרצון הזה? לא. זה לא שלא, יכול להיות שכן, ואולי אתה לא צריך לדעת את
הבורא. אבל מבחינתך אתה לא הולך עד הסוף, עד המהות שלך. אני למשל, הגעתי לאן שהגעתי, כי הייתי מוכן ...