אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בבית הספר ✔טיפול בטראומת אונס, טיפול בטראומה מהעבר, איך לטפל בטראומה? טיפול בטראומה חברתית, טראומה מהילדות, עברתי חרם בבית ספר, עברתי נידוי בבית...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
6:59טיפול בטראומת אונס, טיפול בטראומה מהעבר, איך לטפל בטראומה? טיפול בטראומה חברתית, טראומה מהילדות, עברתי חרם בבית ספר, עברתי נידוי בבית ספר, פגעו בי, השפילו אותי, טראומה מינית, בעיה נפשית של פוסט טראומה
איך לטפל בטראומה נפשית מהעבר שלא השפיעה פיזית?

כאשר מדובר בטראומה, לא תמיד מדובר בפגיעה פיזית ברורה כמו נכות או איבוד איבר. טראומה יכולה להיות אירוע שהתרחש בעבר, למשל חרם בבית הספר, השפלה פומבית, טראומה מינית או התעללות נפשית. למרות שאין סימן פיזי מובהק, הטראומה ממשיכה להשפיע על האדם מבחינה נפשית ורגשית. אליעד כהן מסביר כי כדי לטפל בטראומה כזו, יש להבחין ולהבין באופן עמוק את המשמעות שהאדם נותן לאירועים הללו בהווה.

לדוגמה, אדם שעבר חרם או השפלה בבית הספר עלול להאמין כי הוא אינו שווה או שאינו ראוי לאהבה ולקשרים חברתיים. לכן, כדי להתמודד עם הטראומה, חשוב לא רק להבין מה התרחש בעבר, אלא בעיקר מה הן התפיסות והפרשנויות השליליות שהאדם מייחס להתרחשויות אלו כיום. למעשה, מה שמשפיע באמת הוא לא האירוע עצמו שקרה בעבר, אלא הזיכרון שלו והמשמעות שניתנת לו בהווה.

מדוע אנשים עדיין סובלים מטראומות מהעבר למרות שאין להן השפעה פיזית ממשית?

הסיבה שאנשים ממשיכים לסבול מאירועים טראומטיים שקרו בעבר, אפילו כאשר אין להם השפעה פיזית, נעוצה בפירושים שהם נותנים לאירועים אלו. לפי אליעד כהן, האדם אינו סובל באמת בגלל האירוע עצמו אלא מהזיכרון של האירוע ומהמשמעות העכשווית שהוא נותן לו.

לדוגמה, אם אדם חווה טראומה מינית, הוא עלול לחשוב ש"אם קרה לי דבר כזה, אז כנראה שאף אחד לעולם לא יאהב אותי", או "אני לא ראויה שיאהבו אותי". המשמעות הזאת, הפרשנות האישית הזאת, היא המקור לסבל. לכן הטיפול צריך להיות מופנה כלפי בחינה עמוקה של הפרשנויות הללו - לבדוק אם הן אכן נכונות או שמדובר בסיפורים פנימיים שניתן לשנות אותם.

איך אפשר לשנות את הפירושים השליליים שמלווים את הטראומה?

כדי לשנות את הפירושים השליליים והכואבים של הטראומה, אליעד כהן מציע לשאול באופן מדויק מה המשמעות של הטראומה בעבור האדם. למשל, אם אדם עבר התעללות או השפלה בבית הספר, כדאי לברר מה הוא חושב על עצמו בעקבות האירועים האלו. אם האדם אומר "אני חושב שאני לא ראוי לאהבה" או "אני כישלון חברתי", הטיפול יתמקד בבחינת נכונות המחשבות הללו.

הטיפול, לפיכך, הוא תהליך של בחינת המציאות הפנימית של האדם. בודקים את הפרשנויות האלה ומנסים לבדוק אם הן הגיוניות. אם מתברר שהן לא נכונות, או שהן רק סיפורים שהאדם מספר לעצמו, ניתן לשנות אותן. כאשר הפרשנויות משתנות, הכאב הנפשי שהן יוצרות פוחת ואף יכול להיעלם לחלוטין.

האם טראומה פיזית באמת שונה מטראומה נפשית?

אליעד כהן מציין שגם בטראומה פיזית, למשל אדם שהתעוור או איבד איבר, הכאב נובע למעשה מהפירושים והמשמעויות שהאדם נותן למצבו. הוא נותן דוגמה לכך שאם כל האנשים היו מסוגלים לעוף באוויר ורק אתה לא, היית מרגיש רע בגלל הפירוש שאתה נותן לכך שאתה שונה. זה מוכיח שגם במקרה של נכות או טראומה פיזית, הכאב נובע בעיקר מהמשמעות שהאדם מייחס למצבו.

כך שגם בטראומה פיזית, הטיפול יהיה תמיד לבדוק את הפרשנויות של האדם למצבו ולראות אם ניתן לשנות אותן לכיוון חיובי יותר, כך שהאדם לא ירגיש פגום או חסר ערך.

איך הזיכרון והפירושים יוצרים את הכאב הנפשי בהווה?

הסבל תמיד מתרחש בהווה, לא בעבר או בעתיד. כלומר, אדם שסובל מהעבר, למעשה סובל ברגע הנוכחי מהזיכרון ומהפירוש שנותן לאירוע שקרה בעבר. לדוגמה, אדם שחווה אונס אינו סובל מהאירוע עצמו (שהסתיים בעבר), אלא מהמשמעות שהוא נותן לו עכשיו, כמו מחשבות שהוא לא שווה, לא ראוי, או אשם במה שקרה.

אליעד כהן מדגיש שטיפול בטראומה חייב להתמקד בשאלה: "מה אתה חושב על עצמך כרגע בעקבות מה שקרה בעבר?". אם אדם יוכל לשנות את המשמעות הזו, הטראומה כבר לא תהיה טראומטית עבורו. אם הוא יגיע למצב שבו הוא מרגיש בעל ערך, רצוי ואהוב - המשמעות השלילית של האירוע תאבד את כוחה.

כיצד מתמודדים עם הסימפטומים וההשלכות של טראומות חברתיות?

כאשר מתמודדים עם טראומה חברתית כגון חרם או השפלה, הטיפול יתמקד בסימפטומים שיש לאדם כיום - כגון בדידות, חוסר הצלחה חברתית, פחד מדחייה ועוד. המטרה היא לבדוק האם ניתן לשנות את הפירושים שהאדם נותן לכך ולהראות לו שהאירועים שהתרחשו בעבר לא חייבים להכתיב את חייו בהווה.

למשל, אם האדם אומר שהחיים שלו "נהרסו", הטיפול ינסה לבדוק מה זה אומר בפועל, והאם אפשר לשנות את המצב הנוכחי. אם האדם יצליח להרגיש טוב יותר בהווה, האירועים שקרו בעבר יאבדו את כוחם ההרסני.

לסיכום, טיפול בטראומה מכל סוג חייב להתמקד בהבנת הפירושים האישיים שהאדם מעניק לאירועים שקרו לו, ובניסיון לשנות פירושים אלו. הטראומה עצמה היא לא הבעיה, אלא המשמעות והסיפור שהאדם מספר לעצמו.
איך מטפלים בטראומה שנגרמה מהעבר, גם אם היא לא השפיעה פיזית?

הטראומות שאנשים סובלים מהן אינן בהכרח טראומות פיזיות. לעיתים, אירועים שקרו בעבר, כמו השפלה בבית הספר, חרם, או טראומה מינית, לא ישפיעו פיזית על הגוף, אך עשויים להשפיע נפשית לאורך זמן. לכן, כאשר מטפלים בטראומה כזו, צריך להבין את המשמעות שלה בהווה, מה פירוש הדבר עבור האדם כיום וכיצד זה משפיע על תחושת הערך העצמי שלו.

מהו ההבדל בין טראומה פיזית לנפשית?

כאשר אדם עובר טראומה פיזית, למשל אם נהיה עיוור כתוצאה מתאונה, זה משהו שנשאר איתו כל חייו וההשפעה הפיזית ניכרת. אך כשמדובר בטראומה נפשית, כמו השפלה או חרם, מדובר במשהו שקרה בעבר אך המשמעות שלו מתמשכת בהווה. כאן אין שינוי פיזי במציאות, אלא שינוי בתפיסה או בתגובה הנפשית.

למה טראומה מהעבר עדיין יכולה להכאיב לנו כיום?

השפעתה של טראומה לא טמונה רק במה שקרה, אלא בתפיסות ובפירושים שאנחנו נותנים לה. לדוגמה, אדם שעבר השפלה בבית הספר עשוי להרגיש שלא שווה לו להיות חבר או שמגיע לו עונש. זו לא המציאות הפיזית, אלא הפירוש הנפשי שמלווה אותו. על כן, כשעוסקים בטראומה, חשוב לא להבין רק מה קרה, אלא איך התפיסה של אותו אדם את האירוע משפיעה עליו כיום.

איך מבינים את המשמעות של טראומה בעבור אדם?

בכדי להבין איך אדם תופס את הטראומה שהוא עבר, צריך לשאול אותו מה המשמעות שהוא נותן לאירועים מסוימים. לדוגמה, אם אדם עבר חרם בבית הספר, כדאי להבין אילו מחשבות יש לו על עצמו בעקבות זאת. אם הוא מאמין שהוא לא שווה או שאין לו ערך, אז צריך לעבוד על שינוי תפיסות אלו. זהו תהליך של התמודדות עם הסיפורים שהוא מספר לעצמו.

איך נבחנים פירושים של טראומות?

פעמים רבות, אדם סובל מהשלכות טראומה עקב פירושים שגויים או שליליים שהוא ייחס לאירועים. לדוגמה, אדם שעבר טראומה מינית עשוי להרגיש שהוא לא ראוי לאהבה. על המטפל לבדוק את הפירושים ולבחון אם הם נכונים או אם מדובר בסיפורים פנימיים שיכולים להשתנות. אם הסיפור משתנה, אז לא משנה יותר מה קרה אלא איך האדם תופס את זה כיום.

האם גם במקרה של פגיעה פיזית, כמו איבוד יד או עיוורון, הבעיה נובעת מהפירושים?

גם כאשר מדובר בטראומה פיזית, כמו איבוד יד או עיוורון, הבעיה היא לא רק במצב הפיזי עצמו אלא כיצד אנחנו מפרשים את המצב הנוכחי. אם אדם מאמין שהוא לא יכול להצליח או שהוא פחות ערך בגלל המגבלה הפיזית, הוא עדיין סובל מהפירושים שקשורים למצב הפיזי. המטרה היא לבדוק את הפירושים ולבחון אם יש דרך לשנות אותם, כך שהאדם לא ירגיש מוגבל או פחות שווה בגלל המצב.

למה הפירושים הם אלו שמייצרים את הכאב?

לסיכום, הפירושים שאנחנו נותנים לאירועים הם אלו שגורמים לכאב. לא משנה אם מדובר בטראומה פיזית או נפשית, אם נצליח לשנות את הפירושים השליליים שיש לנו על עצמנו בעקבות מה שקרה, נוכל להפחית את הכאב. גם אם עברנו אירועים קשים, הצורך הוא לבדוק את המחשבות שלנו עליהם ולראות אם אפשר לשנות את המשמעות שאנחנו מייחסים להם.
בן אדם שסובל מטראומה איזו טראומה הוא כשהוא היה צעיר הוא נפצע והוא נהיה נכה ועד היום יש לו טראומה והוא סובל מכך שהוא נפצע ונהיה נכה איך אנחנו מטפלים בו בטראומה שלו, אוקי איזה נכה הוא נהיה מה קרה הוא נהיה עיוור עד כאן הבנו. איך אנחנו מטפלים בטראומה שלו אז יש לנו פה שני חלקים שצריך להסתכל עליהם כשקורה לך משהו רע בעבר, יש שני סוגים של דברים רעים שקרו לך בעבר אחד שהם ישפיעו פיזית על המציאות הפיזית שלך לדוגמה נהיית עיוור עובדתית היום אתה רוצה לראות טלוויזיה אתה לא יכול למה אתה לא יכול או אתה לא יכול לראות כלום למה אתה לא יכול לראות כלום כי אתה עיוור למה אתה עיוור כי בילדות עשית תאונה והתעוורת זאת עובדה.

זאת אפשרות אחת של טראומה או פוסט טראומה שקרה משהו שעובדתית השפיע על המציאות שלך כרגע והשפיעה גם על המציאות העתידית שלך כי בהנחה שלא תצליח לא להיות נכה אז אתה נכה אבל יש עוד אפשרות של טראומה שזה החלק הזה מה צריך לעשות אם נהיית עיוור בגלל טראומה, כאילו אם קרה משהו שנהיית עיוור מה לעשות לא יודע לבדוק אתה רוצה לשנות את זה שאתה עיוור צריך לטפל בזה לראות איך תרגיש פחות רע מזה שאתה עיוור למה מפריע לך שאתה עיוור וכו'.

אבל כרגע אנחנו לא נתעסק בטראומה מהסוג הזה אנחנו נתעסק בטראומה מסוג הזה אנחנו נתעסק בטראומה מסוג אחר רוב הטראומות שיש לאנשים זה טראומות ממשהו שהשפיע עליהם פיזית זה טראומה ממשהו שהשפיע עליהם מנטלית, בילדות צחקו עליו בבית הספר בילדות עשו עליו חרם בילדות אנסו אותו בילדות השפילו אותו הוא הפסיד הרבה כסף אשתו עזבה אותו אשתו בגדה בו משהו שקרה בעבר אבל שלא ישפיע עליו פיזית זה לא פיזית הורידו לו יד זה משהו שקרה.

והשאלה היא איך להתמודד עם זה עם הטראומה הזאת איך להתמודד והתשובה היא שצריך לחדד אותה היא כזאת שום בן אדם בעולם אף פעם לא רע לו ממשהו שקרה בעבר או ממשהו שיקרה בעתיד תמיד רע לך ממשהו שקורה בהווה, נגיד שאתה מפחד למות אתה לא מפחד ממה שיקרה בעתיד אתה מפחד מזה שכרגע אתה חושב על זה שכרגע יש אפשרות לא טוב לך עם זה שכרגע יש אפשרות שאתה תמות מחר, לא טוב לך עם זה שכרגע אתה חי כי אומנם אתה כרגע בריא אבל כרגע יש לך אפשרות להיות חולה ורע לך מזה שכרגע יש לך את האפשרות להיות חולה כי האפשרות קיימת כרגע האפשרות שתהיה חולה קיימת כרגע, אוקי לא רע לך מהעתיד רע לך מזה שכרגע יש אפשרות שיהיה משהו ואתה לא רוצה את האפשרות שקיימת כרגע.

אף פעם גם לא רע לך מהעבר לא רע לך מזה שאנסו אותך רע לך מהזיכרון שיש לך מזה שאנסו אותך והזיכרון הזה קיים כרגע אנחנו תמיד מנסים לפתור בעיה שקיימת כרגע לא בעיה שהייתה בעבר ולא בעיה שתהיה בעתיד. ולכן במקרה שלנו מה שאנחנו נצטרך לעשות זה להבין עם אותו בן אדם מה אתה חושב כרגע על מה שקרה בעבר מזה זה אומר לך לגבי כרגע ומה זה אומר לגבי העתיד שלך, לדוגמה נגיד בן אדם שהשפילו אותו בבית הספר עשו עליו חרם ויש לו טראומה מזה או פוסט טראומה ואז אנחנו צריכים לנסות להבין מה זה אומר לך שעשו עליך חרם מה זה אומר לך.

עכשיו אם זה לא היה אומר לו כלום לא הייתה לזה שום משמעות עבורו לדוגמה, בוא ניתן דוגמה לדוגמה "אתה זוכר שעשו עליך חרם? זוכר, אוקי מה אתה זוכר אתה זוכר מה הילד ההוא לבש איזה נעליים היו לו באותו יום? לא אני לא זוכר, למה אתה לא זוכר הוא זרק עליך נעל נכון באיזה צבע הייתה הנעל? אני לא זוכר" למה אתה לא זוכר כי אין לזה משמעות, אתה לא תזכור דברים שאין להם משמעות בברירת המחדל לזכור דברים שיש להם משמעות עבורך.

אוקי למה אתה לא זוכר את כל הפרטים כי אין לזה משמעות אתה זוכר את מה שיש לו משמעות עבורך, עכשיו ואם אני אגיד לך רגע וזה שהוא זרק עליך נעל אדומה מה המשמעות של זה עבורך שהיא אדומה או צהובה תגיד אין לזה משמעות כי אם הייתה לזה משמעות שהיא אדומה או צהובה גם היית זוכר את הצבע של הנעל ולכן אנחנו צריכים לשאול מה המשמעות עבורך לזה שעשו עליך חרם מה זה אומר לך, מה המשמעות עבורך לזה שאנסו אותך מה המשמעות עבורך על זה שהטרידו אותך מינית מה מהמשמעות עבורך לזה שככה מה המשמעות.

ועכשיו יבואו הפירושים כגון אם אנסו אותי זה אומר שאני לא שווה זה אומר שאני לא מוצלחת זה אומר שאני מזמנת על עצמי דברים רעים זה אומר שלא אוהבים אותי שלא יכולים לאהוב אותי שאני לא ראויה שיאהבו אותי וסיפורים סיפורים, אני לא ראויה שיאהבו אותי ואפילו אבא שלי שהיה צריך לאהוב אותי בכל זאת הוא לא אהב אותי זה אומר שאף אחד אף פעם לא יאהב אותי וזה אומר שזה וזה אומר ששם וסיפורים סיפורים, מה אנחנו צריכים לעשות עם הסיפורים האלה לבדוק האם הם נכונים כי אולי הם באמת נכונים.

אני שמעתי על אחד שהכניס את היד לאש חטף כוויה ועד היום הוא לא מכניס את היד לאש כי הוא הבין שהאש שורפת זה טוב מאוד קרה משהו הוא למד את הלקח טוב מאוד אנחנו צריכים לבדוק מה קרה מה אתה מפרש בעקבות מה שקרה ולטפל בפירושים, אם לדוגמה נגיד בן אדם אומר תראה בעקבות מה שקרה נהרסו לי החיים במה הם נהרסו לך בזה לדוגמה שאני לא מצליח ואני מנודה ואני זה וזה זאת אומרת שמה מפריע לך הסימפטומים, זאת אומרת שאם אתה תצליח לצאת מהבעיות שיש לך בהווה אז מה אכפת לך מה שקרה.

המהות שאני חוזר ואומר עוד פעם זה לא משנה מה קרה זה משנה מה המשמעות שלך כיום ביחס למה שקרה יכול להיות שזה מחשבות שיש לך על עצמך כיום בעקבות מה שקרה יכול להיות שזה דברים שעשית בעקבות מה שזה קרה, יכול להיות דברים שקרו בעקבות מה שקרה כל מיני סיפורים ולכן תנסה להבין את הפירושים אם אתה תיפטר מהפירושים השליליים שיש לך בעקבות מה שקרה לא אכפת לך מה קרה אלא אם כן באמת הורידו לך יד ואם באמת הורידו לך יד ובאמת עשו אותך לעיוור מה אז גם אז הבעיה שלך זה מהפירושים.

ש: גם אז תבדוק את הפירושים.

אליעד: אוקי אז הורידו לך יד אין אתה לא עיוור אז מה אם אתה עיוור אני נכה כולם רואים ואני לא אוקי כל הציפורים עפות ואתה לא מה הבעיה, באמת ואם כל בני האדם מחר יוכלו לעוף באוויר חוץ ממך נכון שאתה תרגיש רע אז מה ההבדל יש בזה שכל בסוף הבעיה שלך זה תמיד רק את הפירושים.
רצון לסקס אשמה דחייה להשתנות מטפלים בטראומה הנפש להבין את הטראומה לשנות הרגלים תוצאות אולי יש עוד אפשרות סיפורים אונס איך לטפל איך לטפל בהפרעה נפשית איך לטפל בהפרעות אישיות איך לטפל בהפרעות נפשיות איך לטפל בהפרעת אישיות איך לטפל בחולה נפש איך לטפל בחולי נפש איך לטפל בטראומה איך לטפל במחלה נפשית איך לטפל במחלות נפש איך לטפל במחלות נפשיות איך לטפל במחלת נפש איך לעשות סקס בבית הספר בית ספר בעיה נפשית בעיה נפשית של פוסט טראומה בעיות נפשיות דחף מיני דחפים מיניים האם הפרעה נפשית האם הפרעות נפשיות האם לטפל בהפרעה נפשית האם לטפל במחלת נפש הנאה מינית הפרעה נפשית הפרעה פסיכיאטרית הפרעות אישיות הפרעות נפשיות הפרעות פסיכיאטריות הפרעת אישיות השפילו אותי התעללות מינית התרגשות מינית חברויות חברות חברים חברתי חולה נפש חולי נפש חרם חרם בבית הספר חרם בבית ספר חרמן חרמנות חרמנית חשק מיני טיפול טיפול בבעיה נפשית טיפול בבעיות נפשיות טיפול בהפרעה נפשית טיפול בהפרעה פסיכיאטרית טיפול בהפרעות אישיות טיפול בהפרעות נפשיות טיפול בהפרעות פסיכיאטריות טיפול בהפרעת אישיות טיפול בחולה נפש טיפול בחולי נפש טיפול בטראומה טיפול בטראומה חברתית טיפול בטראומה מהעבר טיפול בטראומות טיפול בטראומת אונס טיפול במחלה נפשית טיפול במחלות נפש טיפול במחלות נפשיות טיפול במחלת נפש טיפול במחלת רוח טיפולים טראומה טראומה חברתית טראומה מהילדות טראומה מהעבר טראומה מינית טראומות טראומת אונס יחסי מין יחסים מיניים ילד ילדה ילדים יצר המין יצר מיני כיבוש מיני כיבושים מיניים לטפל לטפל בבעיה נפשית לטפל בבעיות נפשיות לטפל בהפרעה נפשית לטפל בהפרעה פסיכיאטרית לטפל בהפרעות אישיות לטפל בהפרעות נפשיות לטפל בהפרעות פסיכיאטריות לטפל בהפרעת אישיות לטפל בחולה נפש לטפל בחולי נפש לטפל בטראומה לטפל בטראומות לטפל במחלה נפשית לטפל במחלות נפש לטפל במחלות נפשיות לטפל במחלת נפש לטפל במחלת רוח למה לטפל בטראומה לעשות סקס לרצות סקס מהן מחלות נפש מהעבר מחלה נפשית מחלות נפש מחלות נפשיות מחלת נפש מחלת רוח מטופל מטופלים מטפל מין מיניות משיכה מינית נידוי נידוי בבית ספר נפש נפשית סיפוק מיני סקס עבר עברתי חרם בבית ספר עברתי נידוי בבית ספר עוררות מינית פגעו בי פוסט פוסט טראומה פוסטים פסיכיאטר פסיכיאטריה פעילויות מיניות פעילות מינית קשר מיני קשרים מיניים רגש מיני רגשות מיניים רצון למין רצון לסקס תשוקה מינית
חרם חברתי בבית הספר, חרם חברתי על הילד שלך, איך להתמודד עם ילד שעשו עליו חרם? התמודדות עם חרם חברתי, איך לעזור לילד שעושים עליו חרם? איך לעזור לילד מנודה חברתית? איך לטפל בילד מוחרם חברתית? איך לעזור לילד שאין לו חברים?
חרם חברתי בבית הספר, חרם חברתי על הילד שלך, איך להתמודד עם ילד שעשו עליו חרם? התמודדות עם חרם חברתי, איך לעזור לילד שעושים עליו חרם? איך לעזור לילד מנודה חברתית? איך לטפל בילד מוחרם חברתית? איך לעזור לילד שאין לו חברים?
חרם חברתי בבית הספר, חרם חברתי על הילד שלך, איך להתמודד עם ילד שעשו עליו חרם? התמודדות עם חרם חברתי, איך לעזור לילד ... חברתית? איך לטפל בילד מוחרם חברתית? איך לעזור לילד שאין לו חברים? איך להתמודד עם ילד שעושים עליו חרם בבית הספר? כאשר הורים מגלים כי הילד שלהם נתון לחרם חברתי בבית הספר, הם לרוב נבהלים ומחפשים דרכים לטפל בסיטואציה. אך ישנם דברים שצריך לעשות, ויש דברים שצריך להימנע מהם, שכן ההתנהלות ... ושהוא יכול ללמוד להתמודד עם זה ולהמשיך הלאה. איך דוגמת מבוגרים במקום עבודה ממחישה את התגובה הנכונה? למרות שילד בבית הספר לא רוצה להרגיש נידוי חברתי, יש להכיר בכך שגם המבוגרים נתקלים לפעמים במצבים של חוסר חיבור חברתי. במקרים כאלה, ... של הילד, כדי שיוכל הן להפחית את הסיכוי לחרם והן להתמודד עם מצבים לא נעימים שכנראה יפגוש בעתיד. חרם בבית הספר חרדה חברתית והתגברות עליה פיתוח כישורי חברה אצל ילדים לקיחת אחריות אישית במצבי קושי חינוך ילדים וחיזוק הביטחון העצמי ... סוף העולם. ההבנה הזו, שמה שאחרים חושבים עליך לא חייב לפגוע בך, היא כלי חשוב שאפשר להנחיל כבר לילד בבית הספר. כיצד הפגנת חוסן נפשי מצמצמת את תופעת החרם? כאשר הילד לומד לא להתרגש מצחוקים או לעג מצד אחרים, יורדת ... של הילד, כדי שיוכל הן להפחית את הסיכוי לחרם והן להתמודד עם מצבים לא נעימים שכנראה יפגוש בעתיד. חרם בבית הספר חרדה חברתית והתגברות עליה פיתוח כישורי חברה אצל ילדים לקיחת אחריות אישית במצבי קושי חינוך ילדים וחיזוק הביטחון העצמי ... לקיחת אחריות אצל ילדים, איך לגרום לילד לקחת אחריות? למה להאשים את עצמך? איך לעשות חרם על החרם? חרם בבית ספר, איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם חרם בבית הספר? הדרכת הורים לילדים שעשו עליהם חרם, טראומת חרם בבית ספר, טראומה מהילדות, טראומה מבית הספר, טראומת נידוי חברתי, חרדה חברתית, איך לא ליצור טראומה לילד? איך לגרום לילד לא ... להיפגע מאחרים? איך ליצור ביטחון עצמי לילדים? איך לחזק את הביטחון העצמי של הילד? לילד שלי אין חברים, בעיות בבית ספר, מריבות בבית ספר, איך להתמודד עם חרם בכיתה? חרם חברתי בכיתה, חרם כיתתי, חרם בגן הילדים, חרם של ילדים, חרם אצל ילדים, ... דחייה חברתית, דחוי חברתית, דחויה חברתית, מניעת חרם, חרם מחשל, לא אוהבים אותי במקום העבודה, השכנים לא אוהבים אותי, בבית הספר לא אוהבים אותי, בעבודה לא אוהבים אותי
אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים, חלק 1
אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים, חלק 1
אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים, חלק 1 איך להגיב לילד שמתנהג באלימות ... הבעיות הקשות שמתעוררות היא כאשר הערכים של המשפחה שונים מאוד מאלו של בית הספר. אליעד מדגים זאת במצב שבו בבית הספר לא מקובל להפעיל אלימות בשום מצב, אבל הילד מגיע ממשפחה שמאמינה שלפעמים יש מצבים בהם הפעלת כוח מוצדקת, למשל ... היא להחליף מסגרת, אם הערכים של בית הספר אינם תואמים לחלוטין את אלו של הבית. אפשרות שנייה היא להישאר בבית הספר ולהתמודד עם הקונפליקט באופן מודע. אפשרות שלישית היא לנסות לשנות את המערכת או לשכנע את בית הספר לקבל את ... לבני אדם. אם המשפחה מאמינה בשוויון ערך בין בעלי חיים לאנשים, עליה לקחת בחשבון שזו עשויה להיות עמדה חריגה בבית הספר, וכך נוצר קונפליקט נוסף שיש לקחת בחשבון. כיצד להתמודד עם הנהלת בית הספר במקרים של אלימות מוצדקת בעיני הילד? ... אימפולסיבי ולהבין יותר את ההשלכות ארוכות הטווח של התנהגותו. איך למנוע אלימות של ילדים? מה עושים עם ילד אלים בבית הספר? האם להגן על חיות זה מצדיק אלימות? איך ללמד ילד להבין את הצד השני? בעיות התנהגות של ילדים בבית הספר מה לעשות כשהילד לא מתאים למסגרת?
אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים, חלק 2
אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים, חלק 2
אלימות ילדים, אלימות של ילדים, בעיות אלימות בכיתה, בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים, טיפול באלימות בבית הספר, מניעת אלימות, למנוע אלימות, ילד אלים, ילד מרביץ, ילד מכה, הדרכת הורים, חלק 2 איך לשכנע ילד לא לפעול ... מסביר כי האיומים, כגון יזרקו אותך מבית הספר, עשויים דווקא לעודד התנהגות אלימה אצל הילד. אם ילד אינו מרוצה בבית הספר, איום מסוג זה עשוי להפוך עבורו דווקא ליתרון - הוא יעדיף שיזרקו אותו. מכאן שהאיום אינו משרת את מטרתו. ... לשלב שבו הוא יבין מדוע כדאי לו לבחור אחרת. איך למנוע אלימות אצל ילדים? בעיות התנהגות בכיתה טיפול באלימות בבית הספר מה לעשות כשהילד מרביץ? איך להתמודד עם ילד אלים? הדרכת הורים בנושא אלימות ילדים
הדרכת הורים, הילד לא רוצה לדבר, הילד מסתגר, הילד לא מדבר עם אף אחד, איך לגרום לילד לדבר? איך להיות חבר של הילד? למה הילד לא רוצה לדבר איתי? איך להתחבר לילד? איך להתקרב לילד? איך לטפל בילד? בעיות בחינוך ילדים
הדרכת הורים, הילד לא רוצה לדבר, הילד מסתגר, הילד לא מדבר עם אף אחד, איך לגרום לילד לדבר? איך להיות חבר של הילד? למה הילד לא רוצה לדבר איתי? איך להתחבר לילד? איך להתקרב לילד? איך לטפל בילד? בעיות בחינוך ילדים
... רצון כללי לשתף, אלא שהילד פשוט לא רוצה לדבר עם ההורים ספציפית. לדוגמה, כשחבר שואל את הילד איך היה בבית הספר? הוא עונה באופן חופשי, אך כאשר ההורה שואל בדיוק אותה שאלה, הילד אינו מגיב. כלומר, לילד אין קושי בדיבור ... הורים מרגישים שהילד כלל לא רוצה לשתף, אבל בפועל הוא כן מדבר עם חבריו. כשחבר שואל אותו איך היה בבית הספר? הוא עונה בחופשיות, בעוד שלהורה הוא לא עונה. המשמעות היא שהקושי אינו עצם הדיבור, אלא הדיבור עם ההורים דווקא. ... לפה ההורים רצו לעזור לילד רצו לעזור לו, באו לילד שאלו אותו מה שלומך מה קרה מה קורה איתך בבית הספר לא מעוניין לדבר לא מעוניין לשתף לא מעוניין לדבר איתם לא מעוניין לשתף אותם מה לעשות איך לפרוץ את זה. אז איך בודקים את זה איך ניגשים לזה ההורים אומרים אני בא לשאול את הילד איך היה לך בבית הספר היום מה עשית הוא לא מוכן לדבר איתי, איך לפרוץ את זה הוא לא מוכן לדבר על שום נושא ... להיפגש הוא היה אומר לו כן? כן, ואם חבר שלו היה אומר לו תגיד לי מה איך היה לך בבית הספר היום הוא היה עונה לו? היה עונה לו זאת אומרת שקודם כל הוא לא רוצה לדבר איתך זה לא ... זה מה שהוא שומע באוזן. למרות שאתה לא אומר לו את זה אבל הצורה שאתה שואל אותו איך היה בבית הספר זה לא כמו חבר ששואל אותו איך היה לך בבית הספר, אותו יום אותה שעה אם עכשיו חבר שלו יגיד לו איך היה לך בבית הספר הוא יענה לו לך הוא לא יענה זאת אומרת יש בעיה באיך שאתה שואל אותו. עכשיו מה פשר העניין פשר העניין הוא שכשחבר שלו שואל אותו איך היה לך בבית הספר הוא לא מצפה ממנו לכלום הוא באמת התעניין הוא אומר ואיך היה לך בבית הספר סתם מדבר איתו כשאתה שואל אותו איך היה לך בבית הספר אתה שואל אותו מתוך ציפייה אתה מאוכזב ממנו אתה מתוסכל ממנו ואתה לא באמת אוהב אותו, אתה שואל אותו איך היה בבית הספר כדי להוביל אותו איפשהו כדי לשנות אותו או כדי לתקן אותו מה שבעבר עשית את זה ולכן הוא חושב ... ואתה שואל את עצמך האם אני מרוצה מהחיים או לא והמוח אומר לך לא כי הילד שלי לא לומד בבית הספר בעצם אתה שונא את עצמך אתה כועס על עצמך אתה בביקורת על עצמך ואז אתה בביקורת על עצמך אז ...
טראומה מהי, מה זה טראומה? גורמים לטראומה, מה גורם לטראומה? איך נוצרת טראומה? איך טראומה משפיעה? מה זה פוסט טראומה? מהי טראומה נפשית? מהי פגיעת טראומה? זיכרון טראומטי, זיכרונות טראומטיים, זיכרון של טראומה, זיכרון פוסט טראומה
טראומה מהי, מה זה טראומה? גורמים לטראומה, מה גורם לטראומה? איך נוצרת טראומה? איך טראומה משפיעה? מה זה פוסט טראומה? מהי טראומה נפשית? מהי פגיעת טראומה? זיכרון טראומטי, זיכרונות טראומטיים, זיכרון של טראומה, זיכרון פוסט טראומה
... טראומטיות בעבר עלול להימנע מצעדים מסוימים בהווה כדי לא להיתקל שוב במצבים הדומים לאירועים שהתרחשו. לדוגמה, אדם שעבר חרם בבית הספר עלול לפתח פחד ממפגשים חברתיים בהווה, מה שימנע ממנו לפתח קשרים חדשים בעתיד. אם הוא יימנע ממצבים חברתיים, הוא ... מקומות, פרטי לבוש), ומחפש דפוסים כדי ללמוד מהם מה גרם לאיום ולמנוע אותו בעתיד. לדוגמה, אם ילד עבר חרם בבית הספר ונלבש חולצה אדומה ביום האירוע, המוח עשוי לקשר את החולצה האדומה עם החוויה הטראומטית, וכך יימנע מלבוש חולצה אדומה ... שהוא שומע רעש חזק. - אם אדם עבר תאונת דרכים, הוא עשוי להימנע מנהיגה. - אם אדם חווה השפלה בבית הספר, הוא עשוי להימנע ממצבים שבהם הוא עשוי להרגיש חשוף לביקורת. מדוע אנשים נמנעים מהתמודדות עם טראומה? ישנן שתי סיבות ... יבצע פעולות מסוימות או יימנע מפעולות מסוימות בהווה, מה שיגרום לו לשנות את מסלול חייו. למשל, אדם שעבר חרם בבית הספר עשוי לפתח פחד ממפגשים חברתיים ולהימנע מדיבור עם אנשים גם בהווה. פחד זה ישפיע עליו בעתיד, כי אם הוא ... ריחות מסוימים או אפילו בגדים שהוא לבש באותו יום. אותו דבר נכון גם לגבי טראומות אחרות: מי שעבר חרם בבית הספר עשוי להימנע מאירועים חברתיים או אפילו מראיונות עבודה, כי הם מזכירים לו את הסיטואציה שבה הוא היה נלעג. תהליך ... למשל, בגדים שנלבשו, מקומות שבהם האדם היה, אנשים מסוימים שהיו בסביבה, פעולות שבוצעו וכדומה. כך, אם ילד עבר חרם בבית הספר ולבש באותו יום חולצה אדומה, המוח עלול לקשר בין החולצה האדומה לבין החוויה השלילית, וכתוצאה מכך הוא עשוי להימנע ... מלחיץ, עלול לברוח בכל פעם שהוא שומע רעש חזק. מי שעבר תאונת דרכים, עשוי להימנע מנהיגה. מי שחווה השפלה בבית הספר, עלול להימנע ממצבים שבהם הוא עשוי להרגיש חשוף לביקורת. המוח יוצר מנגנוני הגנה שמונעים מהאדם להתקרב לכל מה שעלול ...
2 שיטות לטיפול בטראומה, זיכרון טראומטי, האם חייבים לטפל בשורש הטראומה? האם חייבים לחזור לזיכרון הטראומטי כדי לטפל בטראומה שנוצרה ממנו? האם אפשרי לטפל בטראומה בלי לחזור לעבר? מהי חרדה טראומטית?
2 שיטות לטיפול בטראומה, זיכרון טראומטי, האם חייבים לטפל בשורש הטראומה? האם חייבים לחזור לזיכרון הטראומטי כדי לטפל בטראומה שנוצרה ממנו? האם אפשרי לטפל בטראומה בלי לחזור לעבר? מהי חרדה טראומטית?
... בהווה מפני שהיא מזכירה לו חוויה שלילית קשה מהעבר. למשל, אדם שפוחד לדבר עם אנשים כי בילדותו צחקו עליו בבית הספר, וכעת כל סיטואציה דומה מעוררת אצלו פחד וחרדה טראומטית. יש שתי דרכים עיקריות לטפל בטראומה: הדרך הראשונה - לגרום ... הפתרון הוא להבין ולהסביר את חוסר הקשר בין המצבים. לדוגמה, אדם שחושש לדבר עם אנשים בגלל חוויות של לעג בבית הספר בילדותו, יצטרך להבין שהסיטואציות כיום אינן דומות לסיטואציה בה היה ילד, ולכן אין לו סיבה להיזכר בזיכרון זה. במקרה ... כאשר אדם פוחד לפעול בהווה בשל חוויה רעה מהעבר. למשל, אדם שפוחד לדבר עם אנשים משום שזכר צחוק עליו בבית הספר. השאלה היא האם כדי להתמודד עם פחדים אלו, חייבים לחזור לטראומה המקורית, או שניתן לפתור את הבעיה מבלי לחזור ... אז אין צורך לחזור לעבר, ויש לטפל בהבנת חוסר הדמיון. לדוגמה, אדם שמפחד לדבר עם אנשים בגלל חוויות צחוק בבית הספר, אם ההווה שונה (כמו סיטואציות של שיחות עם מבוגרים), אין צורך לחזור לעבר. מה קורה כשאין קשר בין העבר ... לעשות בהווה בגלל שהוא נזכר במשהו מהעבר למה אתה לא מדבר עם אנשים כי זה מזכיר לך את זה שבבית הספר צחקו עליך, האם לשם כך חייבים לחזור לעבר ולטפל בו או לא התשובה היא כזאת תלוי בסוג הטראומה ואני ... בעבר הוא לא רוצה שזה יקרה שוב, למה אתה לא מדבר עם אנשים כי זה מזכיר לי את זה שבבית הספר צחקו עלי אז אתה גם זה מזכיר לך את זה וגם כשאתה נזכר בזה זה עושה לך רע. לכן ... עובד ככה אם לדוגמה בן אדם נגיד מפחד לדבר עם אנשים למה אתה מפחד לדבר עם אנשים כי כשהייתי בבית הספר צחקו עלי אנחנו צריכים לשאול את עצמנו עד כמה אנחנו חושבים שמחויב שזה יזכיר לו את זה שזה בעצם ... זה לא דומה אז איך מסבירים לו אתה חושב שזה לא דומה אתה נגיד אומר תראה פעם היית ילד בבית הספר והיית עולה חדש לכן צחקו עליך היום אתה עולה חדש לא היום אנשים מבוגרים מתנהגים ככה לא אז זה ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 3
... כלשהי, האדם רוכש שכל כלשהו. שהשכל הזה, עוזר לאדם ליהנות טוב יותר בחיים. ומצד האמת, כל הלימודים שהאדם לומד בבית הספר, כל הלימודים עוזרים לאדם בחיים. לא באופן ישיר באמצעות השימוש במה שהאדם למד, אלא באמצעות זה שהאדם בחייו הבוגרים, יש לו יכולות חשיבה יותר טובות. בגלל, כל אותם הדברים, שהוא למד בבית הספר. וכאשר הילד לומד בבית הספר דבר כלשהו, מה שהוא באמת לומד, זה איך לחשוב בצורה נכונה יותר, כדי ליהנות יותר בחיים, גם כילד וגם ... כילד. והדרך לעשות את זה, היא על ידי זה, שבמקום להתייחס ללימודים כאל דרך להעביר מידע, צריך להתייחס ללימודים בבית הספר, כאל דרך ללמד את הילד לחשוב בצורה טובה יותר, כדי ליהנות טוב יותר בחיים. כי בכל מקצוע ומקצוע שיש ...
איך להתנצל? איך לגרום למישהו לסלוח לך? איך לדעת שמישהו סולח? מה גורם למישהו לסלוח? האם מישהו באמת סולח? לא באמת סולח, סליחה אחרי בגידה, התנצלות לא תמיד עוזרת, הבעת סליחה, איך מתנצלים?
איך להתנצל? איך לגרום למישהו לסלוח לך? איך לדעת שמישהו סולח? מה גורם למישהו לסלוח? האם מישהו באמת סולח? לא באמת סולח, סליחה אחרי בגידה, התנצלות לא תמיד עוזרת, הבעת סליחה, איך מתנצלים?
... להיות. אליעד: יש אנשים שבאים לטיפול שהם עד היום הזה בגיל מבוגר עוד למה אתה עושה ככה וככה? כי בבית הספר צחקו עלי הוא עוד בבית הספר עוד תקוע בבית הספר ואתה אומר מה אכפת לי מה צחקו עלי בבית הספר והוא תקוע עם הבית ספר, רגע בן אדם כזה מה אם תגיד לו סליחה זה ימחק לו את זה ...
מסרים סותרים מההורים לילדים, מסרים סותרים בחינוך ילדים, להגן על הילד מההורה שלו, יחסי הורים וילדים, עקביות בחינוך ילדים, מסרים מנוגדים בחינוך הילדים, ילדים להורים גרושים, טעויות בחינוך ילדים, אחדות מול הילדים, חינוך ילדים
מסרים סותרים מההורים לילדים, מסרים סותרים בחינוך ילדים, להגן על הילד מההורה שלו, יחסי הורים וילדים, עקביות בחינוך ילדים, מסרים מנוגדים בחינוך הילדים, ילדים להורים גרושים, טעויות בחינוך ילדים, אחדות מול הילדים, חינוך ילדים
... הילד סובל הרבה יותר ומפתח את היכולת להתמודד עם קשיים בצורה לקויה. חינוך ילדים והצבת גבולות התמודדות עם חרם בבית הספר איך להעניק לילד ביטחון בלי לפנק אותו יתר על המידה איזון בין גישות חינוכיות שונות בתוך המשפחה מדוע הורה ... יהיה לו קשה יותר להתמודד עם הסיטואציה שבה הורה אחר או סביבה אחרת (כמו בית ספר) מציבים גבולות. אם בבית הספר דורשים ממנו לעשות מטלות ומקשים עליו, אבל בבית מפנקים אותו לגמרי בלי דרישות, נוצרת תחושת קונפליקט וסבל מוגבר בכל פעם שהוא מתמודד עם הגבולות מחוץ לבית. איך הדוגמאות של חרם ופציעה ממחישות את הנזק? כאשר ילד עובר חרם בבית הספר וההורה המגן אומר לו שהוא מושלם ושאין שום סיבה בעולם שמישהו ירצה להתרחק ממנו, הילד סובל עוד יותר. הוא ... ולגבולות בריאים, וללמוד כיצד למנוע סבל מילדים הנמצאים בין שתי גישות קיצוניות. חינוך ילדים והצבת גבולות התמודדות עם חרם בבית הספר איך להעניק לילד ביטחון בלי לפנק אותו יתר על המידה איזון בין גישות חינוכיות שונות בתוך המשפחה ילד שעובר התעללות, ילד שעובר חרם בבית ספר, האם לפנק את הילד? איבוד סמכות הורית, למה הילד סובל? בעיות התנהגות אצל ילדים, להאשים את ההורה השני, להאשים ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 1
... מהשאלות הנפוצות ביותר בחינוך ילדים, היא, כיצד לגרום לילד לאהוב את הלימודים? כי נראה, שילדים, לא ממש אוהבים ללמוד בבית הספר. ואף על פי כן, צריך ללמוד בבית הספר. והשאלה הנשאלת היא, למה בעצם ילדים לא אוהבים ללמוד? ואיך בעצם אפשר לגרום לילד לאהוב את הלימודים, בבית הספר? ומי שיתבונן היטב בעניין יראה, כיצד מצד האמת, זו טעות לומר שילד לא אוהב ללמוד. כי ילדים, מאוד אוהבים ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על טיפול בטראומת אונס, טיפול בטראומה מהעבר, איך לטפל בטראומה? טיפול בטראומה חברתית, טראומה מהילדות, עברתי חרם בבית ספר, עברתי נידוי בבית ספר, פגעו בי, השפילו אותי, טראומה מינית, בעיה נפשית של פוסט טראומה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: בבית הספר, איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בבית הספר, איך להצליח בזוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך לקבל החלטות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לא להישחק בעבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להאמין בעצמך? איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? בשביל מה לחיות? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מנטורינג, מאמן אישי לזוגיות, מורה רוחני בתחום בבית הספר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2813 שניות - עכשיו 21_08_2025 השעה 15:02:49 - wesi1